[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.868 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11-2024

Dompeerd

Nobody

Trezzahn schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:38:
[...]
Er is bij Apple nu ook(Xando dus ook) iPay10:
Dit houd in dat je je MBP (voor een deel) kan betalen in termijnen tegen 0% rente. Er is hier wel een klein bedrag administratie kosten.
Ik vind €79,95 nou niet echt een kleine vergoeding. Als je dit gaat omslaan op het bedrag wat je leent betaal je uiteindelijk een flinke rente.

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je betaalt inderdaad gewoon tussen de 4 en bijna 7% rente. Snap niet dat ze durven stellen dat je 0% betaalt.

Ps: wat is een "Voor iPay10 betaalt u eenmalig een gerling bedrag aan administratiekosten"
Komt lekker professioneel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd

Dompeerd

Nobody

Als je goed gaat rekenen komt de rente eerder rond de 15% te liggen als je een Macbook Pro 13" koopt.

Dropbox synchoniseer je iPhone/Android/Mac/PC | 13" Macbook Pro (mid 2010) | Sony VAIO VPCF11Z1E | Mac mini (end 2009) | PC Q6600 | Synology DS1010+ | HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dompeerd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:21:
Als je goed gaat rekenen komt de rente eerder rond de 15% te liggen als je een Macbook Pro 13" koopt.
Reken eens voor dan? Ik geloof niet dat ik je helemaal volg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dompeerd

Dompeerd

Nobody

Zoals je kan zien op de site van iPay betaal je je een effectieve rente op jaarbasis van 6,40% als je een MBP van €1250,- aanschaft. De administratiekosten zijn dan €80,- (€79,95)

80 / 1250 x 100% = 6,40 %, op het eerste gezicht lijkt dit te klopen. Echter leen je niet 1 jaar lang €1250,-

Je leent 10 maanden een gemiddeld bedrag van 1250 / 2 = €625

80 / 625 x 100% = 12,8%,

Om de echte jaarrente te berekenen moet je deze 12,8% vermenigvuldigen met 12/10 (aantal maanden jaar / aantal maanden lening) en dan kom je uit op 15,4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BanzaiNL
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 22:01
Hmpf. Heb nu al problemen met mn Macbook Pro 15" i5. Heb em nu ong. 1-1.5 maand en heb echt continu beach-balls of death..

Bij het minste of geringste lijkt het alsof de processor helemaal volloopt en ik kan dan ook geen enkele applicatie meer bedienen. Dit gebeurt bijvoorbeeld al als ik alleen Chrome en iTunes samen aan heb..

Ik heb al de disk gecheckt met de installatie-cd, dit leverde een aantal foutmeldingen op die opgelost zijn. Ook heb ik mijn extra partitie verwijderd. Dit leek te helpen, maar helaas.. na een half uur kwam het oh zo mooie icoontje gewoon weer terug.

Kent iemand dit probleem?

Edit: Deze mac gaat het om:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/2AJGz.png

[ Voor 5% gewijzigd door BanzaiNL op 28-10-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indravd
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:18
Als ik jou was zou ik gewoon terug gaan naar de apple winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Appelkoekje schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:17:
Hey,

Ik wou een MBP 13" gaan kopen voor school. Ik doe ICT en heb een vraag. Kan ik met de Core2duo zware software zoals Virtual box goed draaien enzo? Ik moet dit minimaal kunnen draaien. Photoshop/Video doe ik niet. Ik hoop dat iemand mij kan adviseren hierover. :)
Ik heb vaak 4 virtuele Windows 2008 servers in VirtualBox openstaan en buiten wat vertraging werkt het goed! Maar ik heb er wel 4 gigabyte geheugen in zitten , en weet niet of het op 2 GB ook goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
Megajr schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:08:
[...]

Ik heb vaak 4 virtuele Windows 2008 servers in VirtualBox openstaan en buiten wat vertraging werkt het goed! Maar ik heb er wel 4 gigabyte geheugen in zitten , en weet niet of het op 2 GB ook goed draait.
Momenteel zijn alle MBP modellen met minimaal 4 GB aan RAM uitgerust. Ik heb zelf het instapmodel, vmware met windows 7 is geen enkel probleem zolang je er niet meerdere zware (geheugenvretende) applicaties naast draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 00:26
BanzaiNL schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:30:
Hmpf. Heb nu al problemen met mn Macbook Pro 15" i5. Heb em nu ong. 1-1.5 maand en heb echt continu beach-balls of death..

Bij het minste of geringste lijkt het alsof de processor helemaal volloopt en ik kan dan ook geen enkele applicatie meer bedienen. Dit gebeurt bijvoorbeeld al als ik alleen Chrome en iTunes samen aan heb..
Heb ik ook in zekere zin last van (17" 2010 model). Bij mij heeft het naar mijn idee te maken met het schakelen tussen intel graphics en de nvidia graphics. Dit gebeurd bijvoorbeeld al als ik in hotmail een nieuw mailtje wil gaan typen. Druk op de knop 'new' en de cursor spingt naar een invoerveld, maar meteen daarna een beach ball. Gelijktijdig zie ik dan (via gfxcardstatus) dat nvidia graphics in gebruik zijn genomen. Dat ijkt me nogal overkill voor het typen van wat woorden ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Als je op Surfspot bestelt, zit de BTW dan vermeld op de factuur?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Trezzahn schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:38:
[...]

Gisteren met Xando(Enschede) gebeld:
Het is zo dat je nog 6% studentenkorting kan krijgen. Je MBP 13" word dan geen €1149,- maar €1080,-
Deze korting geldt tevens voor de 15"+17" modellen. En ook de Air dacht ik.

Er is bij Apple nu ook(Xando dus ook) iPay10:
Dit houd in dat je je MBP (voor een deel) kan betalen in termijnen tegen 0% rente. Er is hier wel een klein bedrag administratie kosten.

Dit slechts ter info.

Link:
iPay10 bij Xando
Als je met ipay10 de keuze neemt om uiterlijk in 2012 af te betalen komen de totale rentekosten op 19,95. Dat is geen geld lijkt me als je nu het totale bedrag niet hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 14:47
ceelcoumans schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:09:
[...]

Heb ik ook in zekere zin last van (17" 2010 model).
Same here. Koop je het "top" model en wordt je al ***ziek in safari...
Hoop dat ze er wat op vinden want dit kan echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 12:59
Ik heb ook het 17" 2010 model en hier helemaal geen last van ! Misschien komt het omdat ik zelf forceer werke video kaart ik gebruik ? Ik gebruik eigenlijk overal de intel kaart voor alleen als ik ga gamen of HDMI out gebruik, dan zet ik hem op Nvidia. Ik gebruik hiervoor gfxCardStatus voor, werkt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik heb alweer bijna een jaar mijn MBP, heerlijk dingetje. Alleen ik zit met een zwaar kutprobleem. Heeft te maken met het Trackpad. Ik zou niet meer zonder willen maar er is iets waaraan ik mij ontzettend stoor. Zo houd ik ervan op alleen op het Trackpad te tappen zonder dus het Trackpad in te drukken, waarom ik dus ook drag to lock aan heb gezet zodat ik wat gemakkelijker kan slepen. Het irritante probleem nu is dus dat ik per ongeluk (vraag me niet hoe, lijkt te gebeuren op willekeurige momenten) dat ik opeens de 'drag to lock' heb geactiveerd. Het is wel zo te deactiveren door 1x te tappen op het Trackpad maar het haalt zo vaak het bloed onder mijn nagels vandaan, iemand deze problemen ook, en een oplossing ervoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
The Great HooD schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:28:
Ik heb alweer bijna een jaar mijn MBP, heerlijk dingetje. Alleen ik zit met een zwaar kutprobleem. Heeft te maken met het Trackpad. Ik zou niet meer zonder willen maar er is iets waaraan ik mij ontzettend stoor. Zo houd ik ervan op alleen op het Trackpad te tappen zonder dus het Trackpad in te drukken, waarom ik dus ook drag to lock aan heb gezet zodat ik wat gemakkelijker kan slepen. Het irritante probleem nu is dus dat ik per ongeluk (vraag me niet hoe, lijkt te gebeuren op willekeurige momenten) dat ik opeens de 'drag to lock' heb geactiveerd. Het is wel zo te deactiveren door 1x te tappen op het Trackpad maar het haalt zo vaak het bloed onder mijn nagels vandaan, iemand deze problemen ook, en een oplossing ervoor gevonden?
Volgens mij is dit een bug in de trackpad software. Als je one finger - dragging uitschakelt heb je er geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Met mijn Macbook pro uit 2008 (unibody) 15" 2.4 GhZ. heb ik sinds een maandje last van het af en toe flikkeren van het scherm. Dit viel mij pas laat op omdat ik altijd op een extern scherm werk. Nu zou ik wellicht nog garantie kunnen hebben, maar heb geen idee hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat als je bij Apple online hebt gekocht. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
kevinl schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:23:
Als je op Surfspot bestelt, zit de BTW dan vermeld op de factuur?
(Quoted, zo'n klein bericht floept er zo tussendoor :P)

Zelf geen ervaring mee maar dat lijkt mij wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
catbread schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:31:
[...]

(Quoted, zo'n klein bericht floept er zo tussendoor :P)

Zelf geen ervaring mee maar dat lijkt mij wel logisch.
Ik heb het net nagekeken, wordt inderdaad vermeldt. Je besteld eigenlijk gewoon via de Apple sstore, maar omdat je van surfspot doorgelinkt wordt, krijg je korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Laatst online: 13-09-2014
raviculus schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

Volgens mij is dit een bug in de trackpad software. Als je one finger - dragging uitschakelt heb je er geen last meer van.
Thanks!

Weet iemand of er app waarbij je de Touchpad als tekenpad kan gebruiken. Gewoon alsof je aan het vingerverven bent zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@raviculus: Thanks, goede tip! Had er af en toe ook last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb Windows 7 op mijn MacBook Pro van 2010 geinstalleerd. Is het mogelijk dat je ook het bootscreen van Windows 7 te zien krijgt in clamshell mode?

Als ik boot van OS X dan krijg je wel alles te zien. Iemand een suggestie?

Nu start mijn MacBook automatisch op in Windows 7, ik krijg eerst grijs beeld te zien op mijn externe monitor, daarna gaat het beeld op zwart (Apple logo brand wit). Pas bij het inlogscherm krijg ik weer beeld op mijn externe monitor.

Een Google search kan niks vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door magnifor op 29-10-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 15:58
Ik heb een vrij irritant probleem met mijn late 2009 MBP.
Af en toe reageert de adresbalk van zowel Chrome als Safari niet als ik er in wil typen.
Hij registreert de letters wel, maar laat het niet zien. Alsof hij vast hangt. Ook klikken met de muis helpt dan niet meer. Ik moet wachten of een nieuw venster openen om verder te gaan.

Aangezien het probleem bij zowel Chrome als Safari optreed lijkt het me een probleem met de MBP.

Ik heb al verscheidende zoek acties gedaan via Google, maar tot nog toe geen oplossing of mensen met een vergelijkbaar probleem gevonden.

Als dit een bekend probleem is dat al vaker besproken is, dan bij deze mijn excuses. Wss klopt de omschrijving in mijn zoekopdrachten dan niet.

[ Voor 7% gewijzigd door sjer op 30-10-2010 15:41 . Reden: meer toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

15" MBP High-res i7 besteld!
Kan niet wachten tot ik hem binnen heb! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Bartaz schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 21:19:
15" MBP High-res i7 besteld!
Kan niet wachten tot ik hem binnen heb! :9
Met 512 GB solid state? :P

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
Beste Tweakers, zit op dit moment nogal te twijfelen tussen 2 laptops.
De 1 is het MBP instapmodel (13" met de 2.4 C2D)

Of een 15" XPS van Dell.

De MBP ziet er super uit en heeft de bouwkwaliteit, mobiliteit en waarschijnlijk ook de betere accutijd.

De XPS heeft veruit de betere specificaties en prijs (blijft net onder de 1000)

Wat ik erop wil kunnen doen is af en toe een spelletje (Dota voor Warcraft 3 ofzo, dit zou de MBP makkelijk kunnen neem ik aan?)
Aan wbsites werken en proberen een android app te programmeren (Er is een android SDK voor MacOSX, dus dat is het probleem niet)

Uiteindelijk moet ik natuurlijk de knoop zelf doorhakken, maar misschien dat jullie me nog op voor en nadelen (vooral van de MBP waarschijnlijk) kunnen wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is een MacBook Pro topic in een Apple forum. Wat denk je nou dat wij vinden? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je wilt natuurlijk gaan denken of de 13" wel groot genoeg is voor je, ik vind het verschil tussen 13 en 15" toch nogal groot voor een laptop, DotA kan de MacBook wel aan ja, dat is verder geen probleem. Je wilt ook kijken of je OS X fijn vind werken, sommige vinden heth eerlijk, sommigen ook weer niet.

Ook wil je denken of je zo veel geld voor een laptop uit wilt geven, het is en blijft je eigen geld natuurlijk, en de waarde ervan is groot(A). Waarschijnlijk heeft de Dell wel een stuk betere resolutie, dus daar kan ook nog rekening mee gehouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
CyBeR schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:36:
Dit is een MacBook Pro topic in een Apple forum. Wat denk je nou dat wij vinden? :P
Mischien niet helemaal ene duidelijk verhaal van mij hierboven inderdaad. Maar er is geen topic die de MBP en xps tegelijk onder de loep neemt. Ik wet van tevoren al dat ze bij een XPS topic puur en alleen op de specs gaan hameren.

Dus dacht ik hier het beste af te zijn om te vragen naar nog andere voordelen van de MBP (Of mac in het algemeen) t.o.v. de XPS.

Ik ben trouwens ook van plan windows 7 te installeren op de MBP (mocht ik die kiezen), zijn er bij het gebruik van windows nog dingen anders of dingen waar rekening mee meot worden gehouden? (ik heb hier nog niet echt goed naar gezocht, dat weet ik)
Thanks voor je puntjes, die zal ik zeker meenemen.

[ Voor 9% gewijzigd door boratnl op 31-10-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Daar was het budget niet naar, maar wel een 7200 RPM schijf :9
Als ik hem binnen heb mik ik die 4 GB eruit en gaat er 8 in. En over een jaartje wil ik er een ssd of een hybrid schijf in stoppen.

Plannen genoeg dus. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boratnl schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:10:
Beste Tweakers, zit op dit moment nogal te twijfelen tussen 2 laptops.
De 1 is het MBP instapmodel (13" met de 2.4 C2D)
Of een 15" XPS van Dell.
Eerst en vooral zou ik eens met OS X gaan werken en kijken of het je bevalt. Als je enkel windows 7 zou gaan gebruiken koop je gewoon een XPS. De meeste mac gebruikers kopen hun mac niet (lees niet alleen) voor de hardware, maar ook voor het os, de kwaliteit van bv de unibody, ...

Ikzelf ben overgestapt van een krachtigere laptop naar een MBP omdat ik een hele tijd met een MBP van een vriend had gewerkt en ik het goed werken vond. De unibody vind ik prachtig, en ik kan soms 8 uur op de batterij werken, waar ik bij m'n vorige laptop zo'n 2-3 uur haalde.. Maar m'n MBP koste wel zo'n 300 euro meer voor mindere specs. Vind ik het waard om die meerprijs te betalen? Ik zou het zo overdoen.

Wat ik hiermee bedoel is dat je het dus best eens probeert, als een MBP jou niet ligt is het weggesmeten geld. Maar als je het leuk werken vind in de OS X omgeving, als de laptop goed voelt in je handen, dan is het z'n geld zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

boratnl schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

Mischien niet helemaal ene duidelijk verhaal van mij hierboven inderdaad. Maar er is geen topic die de MBP en xps tegelijk onder de loep neemt. Ik wet van tevoren al dat ze bij een XPS topic puur en alleen op de specs gaan hameren.

Dus dacht ik hier het beste af te zijn om te vragen naar nog andere voordelen van de MBP (Of mac in het algemeen) t.o.v. de XPS.
Mja. Punt is dat bij Apple spul de pure specs meestal ondergeschikt zijn aan de rest. Het gaat daarbij veel meer om de werking en de gebruikerservaring. Zolang alles vloeiend werkt maakt 't niet uit of je nou 2.4 of 2.6GHz hebt, zegmaar. Plus, omdat Apple zowel de hardware als de software maakt heb je nooit gezeik met drivers die niet samenwerken. En omdat Apple op een andere manier concurreert dan de andere manufacturers dan op prijs heb je niet dat je laptop vol zit met reklamestickers die er met geen mogelijkheid af gaan, geen default-installatie met 45 verschillende stukken bloatware die je niet wilt, etc. Geen Windows vin'k zelf ook een voordeel trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Thanks voor de replies, ik ben er wel uit denk ik. :)

@CyBeR, Windows gebruik is alleen voor de programma's die geen mac ondersteunen (Tibia (A))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Ik heb mijn HP Laserjet 1020 aangesloten op mijn Synology DS202 NAS. Nu kan ik in windows gewoon via netwerk op de printer klikken en deze wordt geïnstalleerd. alleen krijg ik het mijn mijn mac niet voor elkaar. Heb via printer toevoegen en dan ip nummer ingevuld maar dit werkt niet. Ik heb ook de manier gevonden via file->printer en dan staat hij er wel bij maar als ik er dan op klik gaat hij hem instellen maar dan gaat hij zonder melding weer terug en is er een geen printer geïnstalleerd. Hoe kan ik dit nu werkend krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:01
Google maar eens op laserjet 1020 en osx, gaat niet werken. Ik krijg het ook niet voor elkaar via mijn Airport Express...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Master__R schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:34:
Google maar eens op laserjet 1020 en osx, gaat niet werken. Ik krijg het ook niet voor elkaar via mijn Airport Express...
O da's klote. Ik heb ook nog een canon ip4300 gaat die het wel doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartaz schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:13:
[...]

Daar was het budget niet naar, maar wel een 7200 RPM schijf :9
Als ik hem binnen heb mik ik die 4 GB eruit en gaat er 8 in. En over een jaartje wil ik er een ssd of een hybrid schijf in stoppen.

Plannen genoeg dus. 8)
Nice, precies dezelfde als mijn plannen dus.
Ben je voor de 2.66 of 2.8 processor gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58
vgroenewold schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:22:
Met mijn Macbook pro uit 2008 (unibody) 15" 2.4 GhZ. heb ik sinds een maandje last van het af en toe flikkeren van het scherm. Dit viel mij pas laat op omdat ik altijd op een extern scherm werk. Nu zou ik wellicht nog garantie kunnen hebben, maar heb geen idee hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat als je bij Apple online hebt gekocht. Iemand die daar ervaring mee heeft?
Dit probleem heb ik ook met een 15" late 2008 (2.53 ghz). Heb hierover al 2 keer met Apple Care gebelt maar nog geen duidelijke oorzaak gevonden.
Heb onder andere een pram en een smc reset gedaan, en een volledige hardware check (van de installatie dvd) gedaan zonder problemen te vinden. Ook gfxcardstatus eraf gekickt, maar dat heeft de zaak nog niet opgelost.
Triggeren of reproduceren kan ik het niet.
Optie die nog open staat is een tijdje onder een andere user te gaan werken om niet standaard software/instellingen uit te sluiten.
Ik vind het vrij vervelend, alleen nog niet erg genoeg om het beestje een paar weken te moeten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:46:
[...]

Mja. Punt is dat bij Apple spul de pure specs meestal ondergeschikt zijn aan de rest. Het gaat daarbij veel meer om de werking en de gebruikerservaring. Zolang alles vloeiend werkt maakt 't niet uit of je nou 2.4 of 2.6GHz hebt, zegmaar. Plus, omdat Apple zowel de hardware als de software maakt heb je nooit gezeik met drivers die niet samenwerken. En omdat Apple op een andere manier concurreert dan de andere manufacturers dan op prijs heb je niet dat je laptop vol zit met reklamestickers die er met geen mogelijkheid af gaan, geen default-installatie met 45 verschillende stukken bloatware die je niet wilt, etc. Geen Windows vin'k zelf ook een voordeel trouwens :P
Mooi gezegt :)
Ik ben pas net Mac convert (al MS user since de vroege versies van MS-DOS en windows 1.0) en ik moet zeggen dat de user experience bij Mac idd goed voor elkaar is.
En gecombineerd met een *nix kernel achter de schermen werkt het erg goed.
Ik ben al wel wat software tegen gekomen dat niet top werkt, maar dat ligt aan de 3rd party develloppers, OS draait prima door, dus geen reboot nodig etc..
Wat is wel mis zijn mijn DEL, HOME, END etc knopjes.. ik merk dat ik die vaker gebruik dan ik dacht..
Maar aan de andere kant met het multitouch trackpad heb je veel daarvan niet nodig omdat je via trackpad bijvoorbeeld veel beter kan scrollen (en het ziet er super smooth uit :) )

Ik heb wel een nog een opmerking.. ik deed laatst een lege DVD in mijn MBP om een film te branden, maar ik had een 9GB disk nodig ipv een 4.5GB... het koste me wel ff moeite om uit te vogelen hoe ik die schijf er weer uit kreeg.. wat dat betreft is een eject knop wel handig..

http://docs.info.apple.co...h=mac/10.4/en/mh1750.html

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
@ ToolKit

Eject knopje heb je helemaal in de rechter bovenkant van je keyboard zit een knopje met een pijltje deze indrukken en de cd komt eruit.

En als je de FN knop indruk kun je met je pijltjes toetsen hetzelfde doen als de Home/End toetsen.
Ik moest ook even zoeken en lezen, maar in principe zitten die functies netjes erin al moet je even uitvogelen hoe dit gaat. Zo ook de "delete"knop, FN en en "pijltje naar links" boven de enter en hij delete.

Het is zo'n prachtig apparaat _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Daniel_Elessar op 01-11-2010 11:51 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 07:56
boratnl schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 21:01:
[...]

[...]

Thanks voor de replies, ik ben er wel uit denk ik. :)

@CyBeR, Windows gebruik is alleen voor de programma's die geen mac ondersteunen (Tibia (A))
Je moet je gewoon afvragen; neem je vaak je laptop mee naar een andere locatie? Dan is de draagbaarheid best belangrijk en dan wint de macbook het.

Ik speel warcraft 3 nog regelmatig en dat werkt gewoon zeer goed op macOS op een macbook pro late2008. Blizzard brengt daarbij al jaren hun releases tegelijkertijd uit voor windows en mac en weten ook wel wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Daniel_Elessar schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:46:
@ ToolKit

Eject knopje heb je helemaal in de rechter bovenkant van je keyboard zit een knopje met een pijltje deze indrukken en de cd komt eruit.

En als je de FN knop indruk kun je met je pijltjes toetsen hetzelfde doen als de Home/End toetsen.
Ik moest ook even zoeken en lezen, maar in principe zitten die functies netjes erin al moet je even uitvogelen hoe dit gaat. Zo ook de "delete"knop, FN en en "pijltje naar links" boven de enter en hij delete.

Het is zo'n prachtig apparaat _/-\o_
eject knopje werkte niet :(

DEL knop had ik ook al uitgevonden, maar vind het niet ideaal dat je de FN knop moet gebruiken voor dit soort functies :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tijn89 schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:21:
[...]

Je moet je gewoon afvragen; neem je vaak je laptop mee naar een andere locatie? Dan is de draagbaarheid best belangrijk en dan wint de macbook het.
Ik neem mijn 15" MBP vaak genoeg mee en eerlijk gezegd merk ik weinig verschil. Hij gaat gewoon in het vak waar eerst m'n 13" MB in ging.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Canaria schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:40:
[...]

Ik neem mijn 15" MBP vaak genoeg mee en eerlijk gezegd merk ik weinig verschil. Hij gaat gewoon in het vak waar eerst m'n 13" MB in ging.
15"is ook nog wel te doen.
Maar dan zit ik meer met de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Laatst online: 12-09 06:29
ToolkiT schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:24:
[...]

eject knopje werkte niet :(

DEL knop had ik ook al uitgevonden, maar vind het niet ideaal dat je de FN knop moet gebruiken voor dit soort functies :|
Ja ach over die DEL knop ben ik het wel met je eens, maar ivm ruimte (design) is dit toch best een goede oplossing. Ondertussen ben ik eraan gewend en is het net zo logisch als dat je de shift knop indrukt als je een hoofdletter of een teken wilt invoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ToolkiT schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:51:
[...]

Ik heb wel een nog een opmerking.. ik deed laatst een lege DVD in mijn MBP om een film te branden, maar ik had een 9GB disk nodig ipv een 4.5GB... het koste me wel ff moeite om uit te vogelen hoe ik die schijf er weer uit kreeg.. wat dat betreft is een eject knop wel handig..

http://docs.info.apple.co...h=mac/10.4/en/mh1750.html
Die doc is voor PowerPC Macs. Dat Open Firmware truukje werkt niet meer op Intel Macs, gegeven de absentie van Open Firmware. Maar inderdaad, muisknop indrukken bij 't booten is de manier om een dvd te ejecten die je vanuit je OS niet meer geeject krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

CyBeR schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:03:
[...]

Die doc is voor PowerPC Macs. Dat Open Firmware truukje werkt niet meer op Intel Macs, gegeven de absentie van Open Firmware. Maar inderdaad, muisknop indrukken bij 't booten is de manier om een dvd te ejecten die je vanuit je OS niet meer geeject krijgt.
Bij mij werkte de stap ervoor gelukkig al (ejecten dmv de disk util app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:00:
[...]

Nice, precies dezelfde als mijn plannen dus.
Ben je voor de 2.66 of 2.8 processor gegaan?
De 2,66.
Ik vind het bijkomend prijskaartje van €180,- niet de 140 extra megahertz waard.
En ik denk ook niet dat je het verschil in prestatie heel erg gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartaz schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:56:
[...]

De 2,66.
Ik vind het bijkomend prijskaartje van €180,- niet de 140 extra megahertz waard.
En ik denk ook niet dat je het verschil in prestatie heel erg gaat merken.
Thanks! Nu ben ik er zeker uit
De reepjes RAM zijn reeds besteld, de MBP wordt vrijdag besteld.

Yeah :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:02:
[...]

Thanks! Nu ben ik er zeker uit
De reepjes RAM zijn reeds besteld, de MBP wordt vrijdag besteld.

Yeah :9~
Welke RAMreepjes heb je besteld? Want dat is het enige wat ik nog niet heb besteld :9

Ik ga van de week deze bestellen: Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/images_blogs/gadgetlab/2010/01/pageheroimages_bookbook2_-660x299.jpg
De BookBook sleeve. Die komt dan ongeveer op hetzelfde moment binnen als m'n macbook ^^

[ Voor 26% gewijzigd door Bartaz op 01-11-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartaz schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:18:
[...]

Welke RAMreepjes heb je besteld? Want dat is het enige wat ik nog niet heb besteld :9
This one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:31

kraats

Ik rol

Youk schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:35:
Ook nog een praatje gemaakt met BW natuurlijk. Hij had mij ook nog gewezen op Kraats (met een tweakers shirt aan), maar jouw heb ik achteraf niet meer gezien.
Ik ben helaas ook maar kort geweest.. had nog een verjaardag waar ik naar toe moest.. en de vrouw werd ongeduldig ;)
Wel leuk weer ff met BW te kletsen.. En weer veel te veel moois gezien.. Had ik maar een oneindige bankrekening :)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

@Touchdomex: Meh gezeik met ouders enzo... :r

[ Voor 16% gewijzigd door Joopieboy op 01-11-2010 21:11 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

staat mijn vraag nog open: enig idee wat Nodic Line voor uitvoering is? (440/460)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Touchdomex schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:15:
[...]

Zou ook eens een keertje niet -O- -O-
Het is al de zoveelste die niks is geworden vanwege ouders, lekkere boel maar goed. Permanent ruzie of met regelmaat, dan maar regelmatig, ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

@TS: Ik heet Krentenbol nowadays.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ochja idd. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hey een nieuw deel :)
Wat een nieuwerwetse meuk in de openingspost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hahaha! Uit welk jaar heb je er dan één?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dankuwel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand met de nieuwste MBP Unibody dat wanneer je wifi naar vrije netwerken zoekt soms erg lang loopt te zoeken( radar effect van op en neergaande streepjes) eer deze contact maakt?
Ik wel. Iemand anders ook want mijn oude MB met kunsstof behuizing vindt ze gelijk en veel meer vrije netwerken dan de nieuwe MBP unibody..2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Nee, dat probleem heb ik niet. (MBP 13" 2010). Ik vind dat hij het beter doet dan m'n iMac eind-2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De witte macbook is, vanwege z'n volledig kunststof behuizing, dan ook de absolute ster in wifi-bereik. Daarmee vergeleken doen heel veel dingen 't slecht.

Overigens, dat radar-effect heeft ook als betekenis dat er nog naar een DHCP-lease gezocht wordt. Dat kan soms even duren, afhankelijk van het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
ik wil even een tip kwijt voor snow leopard gebruikers.
Ik ben overgegaan van tiger naar snowleopard via het upgrade pakket, en merkte dat mijn netwerk verbindingen langzamer zijn geworden. Dit heb ik ondervonden bij zowel safari, opera, chrome en firefox.
Ik heb echter ook de oplossing gevonden.

ga bij netwerk naar airport en lan en ga naar het tabblad ip
Hier staat waarschijnlijk een ip nummer bij IPv4 ingevuld.
IPv6 staat op handmatig, waardoor hij bij iedere server request eerst kijkt of er een ipv6 verbinding mogelijk is.

Wanneer je IPv6 op uitgeschakeld zet (zoals het hoort op dit moment) gaat het internet in eenkeer een stuk sneller bij het laden van pagina's.

Wellicht hebben jullie hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat geldt alleen als je of IPv6 inderdaad handmatig een adres + gateway hebt gegeven, of als je netwerk denkt dat 't ipv6 heeft (en dus router advertisements stuurt) terwijl dat helemaal niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat is niet verspild, dat is geïnvesteerd in plezier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 23:25
NitSuA schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:12:
ik wil even een tip kwijt voor snow leopard gebruikers.
Ik ben overgegaan van tiger naar snowleopard via het upgrade pakket, en merkte dat mijn netwerk verbindingen langzamer zijn geworden. Dit heb ik ondervonden bij zowel safari, opera, chrome en firefox.
Ik heb echter ook de oplossing gevonden.

ga bij netwerk naar airport en lan en ga naar het tabblad ip
Hier staat waarschijnlijk een ip nummer bij IPv4 ingevuld.
IPv6 staat op handmatig, waardoor hij bij iedere server request eerst kijkt of er een ipv6 verbinding mogelijk is.

Wanneer je IPv6 op uitgeschakeld zet (zoals het hoort op dit moment) gaat het internet in eenkeer een stuk sneller bij het laden van pagina's.

Wellicht hebben jullie hier iets aan.
Ik krijg em morgen binnen, ga ik dan ook direct doen. Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:34
Wet kopen op afstand? Aandrijfas ontvangen, monteren. Past het niet? Terugsturen :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op woensdag 03 november 2010 @ 00:42:
[...]

Sorry, geen nederlands spreken en schrijven, ben met behulp van Google Translate om te zetten in nederlands engels.
I think it's best if you just write in English. That's easier to understand than this ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds juni ben ik ook trotse bezitter van een MacBook Pro (i7 2.66 GHz, 15" Hi-Res glossy en 7200 rpm HDD). Prachtig spul!

Momenteel heb ik de MBP via de Apple Mini DisplayPort naar DVI converter aangesloten op een Samsung Syncmaster 2443BW. Wat me opvalt is dat bij de functie Exposé de fps soms flink terugvalt. Het aantal vensters heeft daarop nauwelijks invloed.

Bij herhaaldelijk Exposé activeren wordt de fps hoger en het effect vloeiend. Na een paar keer is dit vloeiende weer verdwenen. Soms is het beeld ook bij de eerste keer activeren vloeiend (bij hetzelfde aantal vensters, met dezelfde inhoud etc. [Safari. Finder en Preview]) Ik ben nieuwsgierig waaraan deze fps drop kan liggen.

Zelf dacht ik dat dit te maken kon hebben met de switch van de geïntegreerde GPU naar de 330M. Bij de settings heb ik het automatisch switchen daarom eens uitgezet om te kijken of dit het 'probleem' verhielp. Dit had echter geen effect. Ook nu was de fps soms laag. (ook nu weer bij exact dezelfde inhoud van de vensters etc.)
Het tweede wat ik me opkwam is wellicht een fout in de 330M, ook al leek me dit sterk. Om zeker te zijn heb CineBench 11.5 gedraaid, qua test kwam ik vergelijkbaar uit met reviews. Dus dit kon het niet zijn.
Het laatste wat ik kan bedenken is dat het wellicht iets te maken heeft met het aangesloten externe beeldscherm. Wellicht dat de GPU nu het signaal eerst klaar moet stomen voor een MiniDisplay Port, daarna moet het nog geconverteerd worden, etc. Maar dan zou je het bij alles moeten merken lijkt me? Ik moet nog testen of hetzelfde zich ook voordoet als ik enkel het MPB beeldscherm gebruik.

Opzicht is dit natuurlijk geen issue, maar het begon me wel op te vallen. Hebben meerdere van jullie dit? Waar kan dit aan liggen? Ik denk dat Exposé geen probleem moet zijn voor dit systeem. Dus minimaal > 25 fps moet toch wel altijd lukken, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Beste macgebruikers,

Nu ik er hard over nadenken om zo tegen het einde van 2010 of begin 2011 ook macbook pro aan te schaffen, ben ik benieuwd of er iets meer bekend is over de roadmap van Apple wat betreft het uitbrengen van nieuwe of verbeterde macbook pro's. Ik weet dat macrumors afraadt om er een aan te schaffen aangezien het product in 'the end of the product cycle' zit zoals ze dat noemen. Is er bij jullie al meer informatie bekend?

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Murderer schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:41:
Beste macgebruikers,

Nu ik er hard over nadenken om zo tegen het einde van 2010 of begin 2011 ook macbook pro aan te schaffen, ben ik benieuwd of er iets meer bekend is over de roadmap van Apple wat betreft het uitbrengen van nieuwe of verbeterde macbook pro's. Ik weet dat macrumors afraadt om er een aan te schaffen aangezien het product in 'the end of the product cycle' zit zoals ze dat noemen. Is er bij jullie al meer informatie bekend?

Dank.
Waarschijnlijk Januari / Februari :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook weer andere berichten gelezen dat Apple nog zeker tot de zomer met deze reeks doorwil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
souljah1h schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:50:
[...]

Waarschijnlijk Januari / Februari :)
Waar heb je dit vandaan?

@Murderer: Verder denk ik dat je gewoon moet kopen als je het nodig hebt, en niet eindeloos wachten op een nieuwe versie.

[ Voor 24% gewijzigd door tarlitz op 04-11-2010 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker als je gewoon goed investeert denk ik dat je er nog jaren mee vooruit kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 12:01

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica