Ik heb high res glossy. Ik heb wel getwijfeld maar glossy vond ik eigenlijk wel mooier. Maar ik stoor me verder ook niet aan reflecties omdat ik er alleen binnen achter werk. Voor 15" vind ik 1680x1050 wel een fijne resolutie. Ik was 1280x1024 op een 4:3 17" en 1680x1050 op een 22" gewend. Duidelijk dat dat de eerste dagen nogal wennen was, maar ik ben er enorm blij mee. Ik werkt met de CS5 collectie en daarbij is werkruimte een pre. Je hebt meer overzicht en het ziet er haarscherp uit.
Zo ver ik weet zit er geen limiet op. Mijn neef heeft in mei een iMac gekocht met studenten korting via mij, vorige maand heb ik mijn eigen mbp gekocht met studenten korting en ik heb er geen gezeur mee gehadOkasha schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:31:
Heb voor mijn werk een Dell 15" met 1680x1050 en vind het prima, soms op de bank wel wat klein. Zit nu te denken aan een MBP 13" maar vind de resolutie toch echt wat laag (1280..) maar ja, de nieuwe zou verbetering moeten brengen, die zal wel naar de reso gaan van de MBA.
Ander vraagje, via de apple store kan ik studentenkorting krijgen via mijn vrouw. Maar krijg je die studentenkorting ook bij de Apple Reseller? Of bijvoorbeeld bij MediaMarkt? En wat nou als je een student bent, nu eentje koopt (met studentenkorting) en dan straks in Mei de nieuwe versie (weer met studentkorting). Kan dat? Of zit er een limiet op?
Dus zover ik weet moet het kunnen
Je mag officieel elk jaar een desktop en een laptop met onderwijskorting kopen. Een bestelling met twee laptops zal dus geweigerd worden, maar de controle is niet zo streng. Maar toen ik afgelopen jaar m'n MBP met onderwijskorting (voor medewerkers) had besteld en geannuleerd, moest ik wel wachten tot de annulering doorgevoerd was voordat ik een andere kon bestellen.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
En waar krijg je de korting? Alleen in de apple store? of ook bij reseller (apple shop) en winkels als de mediamarkt.
@Martijn...Thanx voor de verduidelijking..Ik vind looks ook zeker belangrijk, maar 1000euro voor de goedkoopste versie..Snap je? Ben nu aan het mailen met een 2008 model/2009 model macbook..Dat scheelt geld natuurlijk, maar hoe is de accu dan? Wij hebben sinds kort een jonge dochter en gezien de HP accu nog geen 3minuten volhoudt, dus constant op netstroom..Dit moet dan op de tafel anders trekt mijn dochter aan het snoer en kan ze de laptop op haar laten vallen..Dit nooit natuurlijk..Zo'n macbook kan ik gewoon heerlijk op schoot nemen, makkelijk pakken en gaan met die banaan..Mijn vrouw is onderwijzeres op een basisschool dus kan zij korting krijgen las ik op de apple site..Dit scheelt dan 60,- euro, dan heb ik hem voor 938,- euro thuis..Maar dan nog zonder ms office etc wat ik wel wil hebben voor al mijn windows vrienden....
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Office koop je via Surfspot voor ook niet al teveel, of eventueel via een HUP program van je werk (wij kopen office 2011 hier voor 12,95 via de werkgever). Macbook heeft trouwens een oplossing voor je kind-kabel probleem. De voeding kabel zit vast met een magneet. Dus als je kind struikelt is in elk geval je macbook niet kapot
En paar builen leert je kind vanzelf op te passen voor de kabel

Als je niet van plan bent superveel te doen met Office dan volstaat OpenOffice of NeoOffice ook prima.
Of gewoon iWork... Die kan ook in .doc opslaan en lezen. Same goes for numbers en keynote.Bosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:43:
Als je niet van plan bent superveel te doen met Office dan volstaat OpenOffice of NeoOffice ook prima.
[ Voor 5% gewijzigd door Cobesz op 17-12-2010 09:59 ]
@pdavie2311
Ik heb sinds een paar weken een MacBook Pro, en Mac OSX is echt geweldig. OpenOffice of iWork is een mooi alternatief voor MS Office.
Nog een tipje, meestal heeft de Media Markt in Januari een geen BTW actie (wat neerkomt op 16% korting). Wellicht kun je heel even wachten.
Het mooie van een Macbook is ook de Macsafe adapter, deze zit magnetisch vast dus als iemand aan het snoer trekt laat deze onmiddellijk los zonder dat de MacBook valt.
Ik heb sinds een paar weken een MacBook Pro, en Mac OSX is echt geweldig. OpenOffice of iWork is een mooi alternatief voor MS Office.
Nog een tipje, meestal heeft de Media Markt in Januari een geen BTW actie (wat neerkomt op 16% korting). Wellicht kun je heel even wachten.
Het mooie van een Macbook is ook de Macsafe adapter, deze zit magnetisch vast dus als iemand aan het snoer trekt laat deze onmiddellijk los zonder dat de MacBook valt.
iWork is niet gratis, dus dat is nu niet echt een alternatief voor een gratis pakket te noemenCobesz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:58:
[...]
Of gewoon iWork... Die kan ook in .doc opslaan en lezen. Same goes for numbers en keynote.
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 17-12-2010 10:22 ]
Ik begrijp persoonlijk niet jullie obsessie met hoge resoluties: ik heb een MBP, 13" met 1280x800, en ik kan er een hoop tegelijk op kwijt, met name als ik expose gebruik.
Het is mijn enige computer en ik ben erg blij met de draagbaarheid en de resolutie vind ik niet storend laag.
Op mijn werk zit ik achter een 1080p schermpje, maar dat vind ik niet echt een verbetering oid.
Het is mijn enige computer en ik ben erg blij met de draagbaarheid en de resolutie vind ik niet storend laag.
Op mijn werk zit ik achter een 1080p schermpje, maar dat vind ik niet echt een verbetering oid.
Hangt er vanaf wat je doet. Ik heb op mn werk 2x 1600/1200 en daar zou ik soms nog wel een scherm bij willen hebben.
Alles wat over elkaar ligt kost tijd in tegenstelling tot als je programma's naast elkaar kunt hebben.
Voor development/Photoshop is 1280/800 een redelijk frustrerend lage resolutie.
Alles wat over elkaar ligt kost tijd in tegenstelling tot als je programma's naast elkaar kunt hebben.
Voor development/Photoshop is 1280/800 een redelijk frustrerend lage resolutie.
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 17-12-2010 10:43 ]
@pdavie2311: Kijk anders bij bijv. een iCentre naar een occasion. Kan tot 200 euro schelen en je hebt nog een garantie.
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Via Surfspot voor medewerkers inderdaad, kost 12,50. CS5 Master Suite voor 30 euro.Okasha schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:49:
Office koop je via Surfspot voor ook niet al teveel, of eventueel via een HUP program van je werk (wij kopen office 2011 hier voor 12,95 via de werkgever).
Ik mis Surfspot wel nu ik niet meer in een onderwijsinstelling werk
@all....thanx voor het meedenken en de tips..Ben gewoon dat windows gedoe beu..Gister bij mijn zus en die heeft een nieuwe MSI met windows7..Die heeft meerdere windows pc's in haar bedrijf, vandaar voor windows gekozen, maar raadt ook een macbook aan omdat dat toch mijn enige computer wordt voor gebruik..Nog steeds is de aanschafprijs hoog vergeleken bij windows laptops, maar als ik er zoveel meer gemak van heb en minder ergenis..HDMI wel vereiste, maar las hierboven al dat ik dat kan oplossen door een adapter..Wil wel weer beginnen met filmpies kijken op mijn plasma via de laptop...Als media markt dat weer krijgt in januari, zou helemaal super zijn zeg..Dan heb ik voor 850,- euro een nieuwe...Kan nog wel even wachten hoor..Deze HP kwakkelt, maar doet nog steeds..
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
True thatBosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:22:
[...]
iWork is niet gratis, dus dat is nu niet echt een alternatief voor een gratis pakket te noemen
Ik stoor me altijd een beetje aan dit soort opmerkingen. Wat mij betreft ligt dat namelijk eerder aan de gebruiker dan het OS. OS X is niet de heilige graal van OS-en. Ook al werkt het erg lekker, (met name het beschikken over een unix omgeving is heerlijk), er zijn genoeg dingen die Windows gewoon veel beter doet.pdavie2311 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:10:Ben gewoon dat windows gedoe beu
[ Voor 8% gewijzigd door tarlitz op 17-12-2010 11:47 ]
o.a. Vastlopentarlitz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:46:
[...]
Ik stoor me altijd een beetje aan dit soort opmerkingen. Wat mij betreft ligt dat namelijk eerder aan de gebruiker dan het OS. OS X is niet de heilige graal van OS-en. Ook al werkt het erg lekker, (met name het beschikken over een unix omgeving is heerlijk), er zijn genoeg dingen die Windows gewoon veel beter doet.
Maar idd gamen kan je idd momenteel nog beter op Windows doen, evenals MSNen... Mac Messenger werkt niet helemaal lekker van Microsoft en Adium is voor de gemiddelde gebruiker iets meer dan ze nodig hebben.
Echter voor professionals die met zaken als fotografie, video, geluid en ontwerpen te maken hebben is OS X in combinatie met de programma's een heerlijke werkomgeving. Dit geldt ook voor een gemiddelde gebruiker hoor, de UI is gewoon veel beter uitgewerkt (logischer vind ik).
Noem dan ook wat voorbeelden waar Windows dan zoveel beter in is.tarlitz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:46:
[...]
Ik stoor me altijd een beetje aan dit soort opmerkingen. Wat mij betreft ligt dat namelijk eerder aan de gebruiker dan het OS. OS X is niet de heilige graal van OS-en. Ook al werkt het erg lekker, (met name het beschikken over een unix omgeving is heerlijk), er zijn genoeg dingen die Windows gewoon veel beter doet.
Geniale oplossing is dat iddOkasha schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:49:Macbook heeft trouwens een oplossing voor je kind-kabel probleem. De voeding kabel zit vast met een magneet. Dus als je kind struikelt is in elk geval je macbook niet kapotEn paar builen leert je kind vanzelf op te passen voor de kabel
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Tja, ik vind het het steeds raar dat als je 1150 euro betaalt voor een MacBook Pro dat je dan slechts twee usb poorten krijgt en geen HDMI poort. Mag je extra betalen voor een adapter. Mag Apple imo toch wel achter zijn oren krabbenpdavie2311 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:10:
HDMI wel vereiste, maar las hierboven al dat ik dat kan oplossen door een adapter.
Ik zelf heb een MacBook Pro 13 inch uit 2010 en ben dus zeker geen Apple hater, maar ook zeker geen fanboy
Tiger tegen XP:Bosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:55:
[...]
Noem dan ook wat voorbeelden waar Windows dan zoveel beter in is.
Met 512 MB ram geheugen is Tiger niet voorruit te branden kan ik uit eigen ervaring vertellen. Als je XP met 512 MB gebruikt dan voelt alles sneller aan en heb je het gevoel dat je meer kan.
Heb nog een oude MacBook uit 2006, je hoeft maar iets buiten safari te doen en je krijgt "The Ball of Death".
[ Voor 32% gewijzigd door magnifor op 17-12-2010 13:08 ]
Tiger is uit 2006, XP is uit 2001.
Next.
Next.
Toen ik mijn MacBook kocht in 2006 was XP het laatste OS van Microsoft en Tiger het laatste OS van Apple. Daarom vind ik dat je die twee best met elkaar mag vergelijken. Zeker als je bedenkt dat de "middenklasse" MacBook met 512 MB ram werd geleverd. En Tiger komt uit 2005.
Okasha schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 07:14:
En waar krijg je de studentenkorting? Alleen in de apple store? of ook bij reseller (apple shop) en winkels als de mediamarkt.
Ik ben het er mee eens dat OSX onterecht als heilige graal OS wordt beschouwd..Bosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:55:
[...]
Noem dan ook wat voorbeelden waar Windows dan zoveel beter in is.
Win 7 heeft in mijn ogen enkele functies die OSX niet heeft.
Noem er een paar op? Gebruik de zoekfunctie maar, heb ze vaak genoeg opgenoemd.
Ik blijf er altijd bij:
Elk OS is anders en beter voor een bepaalde groep/doel.
Ik gebruik linux, windows en osx
Er is voor mij geen OS dat de ander op alle vlakken overtreft en daarom heb ik 3 verschillende OS-en nodig om een bepaald doel te realiseren.
Je krijgt studentenkorting zowel in de Apple Store als bij resellers (media markt). Alleen bij de resellers krijg je 6% ipv 8% bij de officiële Apple Store.
Anoniem: 380773
En bij de Mediamarkt geloof ik maar 4 of 5?magnifor schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:40:
[...]
Je krijgt studentenkorting zowel in de Apple Store als bij resellers (media markt). Alleen bij de resellers krijg je 6% ipv 8% bij de officiële Apple Store.
Xando hanteert ook de prijzen uit de Education Store(8%)
Tenminste hier in Enschede zeiden ze dat..
Tenminste hier in Enschede zeiden ze dat..
Probeer ook eens www.surfspot.nl (inloggen met hogeschool/universiteit-gegevens) en dan kun je doorlinken naar de Apple Store voor nog iets meer studentenkorting
Heb het idd via surfspot besteld, een 13" MBP. Veel getwijfeld maar begin hier maar eens mee, kijken hoe het bevalt en zien dan wel verder. Voordeel vind ik van apple producten dat ze goed waardevast zijn, dus mocht je toch iets anders willen kun je zonder een al te grote buil nog switchen. Wachten is dus niet gelukt
Windows 98 draait als een tierelier op 128MB ram, terwijl Windows XP niet vooruit is te branden, en bij de release's zit maar 3,5 jaar tussen.magnifor schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:50:
[...]
Toen ik mijn MacBook kocht in 2006 was XP het laatste OS van Microsoft en Tiger het laatste OS van Apple. Daarom vind ik dat je die twee best met elkaar mag vergelijken. Zeker als je bedenkt dat de "middenklasse" MacBook met 512 MB ram werd geleverd. En Tiger komt uit 2005.
5 jaar is een mensenleven in IT land.
Daarbij is xp ook niet vooruit te branden op 512 mb, hadden hier nog zo'n bak (nog zo'n Pentium4 bak) staan. Met de laatste updates voor XP eroverheen moest je er maar niet aan gaan denken 2 browsers open te hebben staan met meerdere tabbladen en ff snel een pdf-je te printen. Kromme vergelijking dus, aangezien het best wel systeem-gerelateerd is.ZpAz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:39:
[...]
Windows 98 draait als een tierelier op 128MB ram, terwijl Windows XP niet vooruit is te branden, en bij de release's zit maar 3,5 jaar tussen.
Vind zelf 2 usb-poorten ook wat schaars, maar mis hdmi niet. Maar als ik terugdenk, ik kan me de afgelopen 2 jaar maar 1 moment herinneren dat ik dacht 'fuck, geen usb-poort meer vrij'. Dus ik vind dat ook niet zo storend.
Vaak zie je bij laptops ook poorten aan de achterkant; vind dat zelf beetje zinloos, aangezien je dar 9/10 keer toch niet op een normale manier bij kunt komen.
Wat ik wil zeggen is dat het tweede model van de MacBook reeks uit 2006 standaard met 512 MB ram kwam. En ik weet dat XP ook niet vooruit te te branden is met 512MB ram maar je merkt dat XP met 512MB sneller is dan OS X met hetzelfde hoeveelheid geheugen.ZpAz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:39:
[...]
Windows 98 draait als een tierelier op 128MB ram, terwijl Windows XP niet vooruit is te branden, en bij de release's zit maar 3,5 jaar tussen.
Tijn89 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:59:
[...]
Daarbij is xp ook niet vooruit te branden op 512 mb, hadden hier nog zo'n bak (nog zo'n Pentium4 bak) staan. Met de laatste updates voor XP eroverheen moest je er maar niet aan gaan denken 2 browsers open te hebben staan met meerdere tabbladen en ff snel een pdf-je te printen. Kromme vergelijking dus, aangezien het best wel systeem-gerelateerd is.
Vind zelf 2 usb-poorten ook wat schaars, maar mis hdmi niet. Maar als ik terugdenk, ik kan me de afgelopen 2 jaar maar 1 moment herinneren dat ik dacht 'fuck, geen usb-poort meer vrij'. Dus ik vind dat ook niet zo storend.
Vaak zie je bij laptops ook poorten aan de achterkant; vind dat zelf beetje zinloos, aangezien je dar 9/10 keer toch niet op een normale manier bij kunt komen.
edit: shit, deze post moest in mijn vorige post. Excuses.Tijn89 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:59:
[...]
Daarbij is xp ook niet vooruit te branden op 512 mb, hadden hier nog zo'n bak (nog zo'n Pentium4 bak) staan. Met de laatste updates voor XP eroverheen moest je er maar niet aan gaan denken 2 browsers open te hebben staan met meerdere tabbladen en ff snel een pdf-je te printen. Kromme vergelijking dus, aangezien het best wel systeem-gerelateerd is.
Een Pentium 4 is iets anders dan een Core (2) Duo. Ik kan je vertellen dat OS X met 512MB niet vooruit te branden is terwijl XP merkbaar sneller is (nog steeds niet vooruit te branden hoor).
Ik kom al snel USB poorten te kort:
1 poort voor toetsenbord
1 poort voor muis
1 poort voor printer
1 poort voor externe hd
En dan krijg ik te horen van mensen dat ik maar draadloze muis en toetsenbord moet kopen. Nee, dat doe ik niet. Ik wil bedraad. Geen zin om discussie te starten op dat gebied. Ik heb gewoon een voorkeur aan bedraad muis en toetsenbord.
Tja, ik heb een usb hub voor de enkele keren dat ik meer dan 2 usb poorten nodig heb. Wellicht een idee.
Sowieso schrijf je zo!
Overigens vind ik het wel storend dat je in de gehele Adobe Creative Suite niet door dropdownmenu kunt lopen met je pijltjestoetsen met een direct preview (!)Pat-Juh schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:50:
Echter voor professionals die met zaken als fotografie, video, geluid en ontwerpen te maken hebben is OS X in combinatie met de programma's een heerlijke werkomgeving. Dit geldt ook voor een gemiddelde gebruiker hoor, de UI is gewoon veel beter uitgewerkt (logischer vind ik).
edit: probeer maar eens in Ps de blendingmode van een Layer te veranderen met de pijltjestoetsen en direct het resultaat te zien... *mission impossible* in OSX...
edoch ben ik erg tevreden met osx though
[ Voor 16% gewijzigd door Silverline op 17-12-2010 19:25 ]
Owja, betaal ik bijna 1200 euro voor een "elite" laptop moet ik als nog een hubje kopen om extra functionaliteit toe te voegen. Nee, vind ik erg goedkoop.nadroJ schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:06:
Tja, ik heb een usb hub voor de enkele keren dat ik meer dan 2 usb poorten nodig heb. Wellicht een idee.
Een apparaat waar 80 draden aan hangen is nu eenmaal niet iets wat je oppakt, meeneemt, en op je schoot zet. Wat moet je dan in vredesnaam met een laptop?magnifor schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:24:
[...]
Owja, betaal ik bijna 1200 euro voor een "elite" laptop moet ik als nog een hubje kopen om extra functionaliteit toe te voegen. Nee, vind ik erg goedkoop.
Bijkomend voordeel van een USB hub: mocht je die tig kabels alleen aan je bureau nodig hebben dan hoef je slechts één kabel aan te sluiten in plaats van tig. Daarom vind ik de keuze van Apple een goede keuze, hou je ook geen gatenkaas over als je niet tot de 80 aansluitingen gebruikers behoort.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Ja, 2 USB aansluitingen is wat weinig vind ik. Een hub is een optie. Maar als je een extern bedraad toetsenbord wilt gebruiken dan neem ik aan dat je een Apple toetsenbord neemt vanwege de command-toetsen e.d? Daar zitten ook 2 USB aansluitingen op.
Maar mede door de reden dat er maar 2 USB aansluitingen zijn heb ik een Firewire externe HDD genomen. Voor de rest gebruik ik Firewire toch niet en de snelheid is ook prima.
Maar mede door de reden dat er maar 2 USB aansluitingen zijn heb ik een Firewire externe HDD genomen. Voor de rest gebruik ik Firewire toch niet en de snelheid is ook prima.
Ik heb net een MacBook Pro (15 inch) gekocht vandaag maar ik heb een heel raar wiebel probleem.
Als ik het scherm open geklapt heb dan is de rechter onderhoek niet vlak met de rest.
En dat is dus heel erg vervelend.
Als het scherm dicht is dan ligt het probleem in de linker bovenhoek.
Heeft iemand anders dit ook meegemaakt?
Ik ga er maandag maar even mee terug.
Hij heeft me genoeg gekost dat ik hier niet zomaar mee tevreden hoef te zijn toch?
Als ik het scherm open geklapt heb dan is de rechter onderhoek niet vlak met de rest.
Hij heeft me genoeg gekost dat ik hier niet zomaar mee tevreden hoef te zijn toch?
Anders zou je natuurlijk ook altijd nog zo'n product kunnen nemen: http://www.amazon.co.uk/B...ork-USB-Hub/dp/B000WQ9BPM
Hiermee zou je dus draadloos 5 extra usb poorten aan je laptop kunnen toevoegen, zonder dat je constant kabels erin/uit hoeft te halen...
Hiermee zou je dus draadloos 5 extra usb poorten aan je laptop kunnen toevoegen, zonder dat je constant kabels erin/uit hoeft te halen...
Hoek van het scherm ten opzichte vd behuizing?? Ik zou gewoon terug gaan... Het zal niet zo zijn bij het demo model dus is het een productiefout... ff omruilen... Wellicht nu je alles al geïnstalleerd hebt dat ze even een Carbon Copy voor je maken bij de APR als ze echt A klasse service willen leven aan hun klanten...rdgut schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:00:
Ik heb net een MacBook Pro (15 inch) gekocht vandaag maar ik heb een heel raar wiebel probleem.
Je klaagt dat je snel te weinig USB poorten hebt, maar je wilt geen discussie starten op het gebied van draadloos?magnifor schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:24:toon volledige bericht
[...]
[...]
edit: shit, deze post moest in mijn vorige post. Excuses.
Een Pentium 4 is iets anders dan een Core (2) Duo. Ik kan je vertellen dat OS X met 512MB niet vooruit te branden is terwijl XP merkbaar sneller is (nog steeds niet vooruit te branden hoor).
Ik kom al snel USB poorten te kort:
1 poort voor toetsenbord Kan makkelijk draadloos
1 poort voor muis Kan makkelijk draadloos
1 poort voor printer Kan makkelijk draadloos
1 poort voor externe hd Draadloze harde schijven is een ander verhaal. Maar met Time Capsules werkt dat volgens mij wel.
En dan krijg ik te horen van mensen dat ik maar draadloze muis en toetsenbord moet kopen. Nee, dat doe ik niet. Ik wil bedraad. Geen zin om discussie te starten op dat gebied. Ik heb gewoon een voorkeur aan bedraad muis en toetsenbord.
Ik heb gewoon geen zin in een bedraad-draadloos discussie. Ik wil gewoon alles bedraad en daarom vind ik anno 2010/2011 twee usb poorten te weinig.Awoodentree schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:35:
[...]
Je klaagt dat je snel te weinig USB poorten hebt, maar je wilt geen discussie starten op het gebied van draadloos?Dan gooi je je eigen ruiten toch in?
Als ik jouw oplossing zou gebruiken dan moet ik 4 nieuwe apparaten moeten kopen:
draadloos toetsenbord
draadloos muis
draadloos printer
time capsule
Mijn laptop gebruik ik ook gewoon thuis, het gaat om het principe. Ik betaal eigenlijk te veel voor een laptop en moet nog steeds dingen bijkopen om de functionaliteit uit te breiden die zelfs bij elcheapo laptops wordt geleverd.Digistorm schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:32:
[...]
Een apparaat waar 80 draden aan hangen is nu eenmaal niet iets wat je oppakt, meeneemt, en op je schoot zet. Wat moet je dan in vredesnaam met een laptop?
Bijkomend voordeel van een USB hub: mocht je die tig kabels alleen aan je bureau nodig hebben dan hoef je slechts één kabel aan te sluiten in plaats van tig. Daarom vind ik de keuze van Apple een goede keuze, hou je ook geen gatenkaas over als je niet tot de 80 aansluitingen gebruikers behoort.
Ik wil gewoon 4 usb apparaten aan kunnen sluiten out of the box
Ik wil mijn MacBook Pro aankunnen sluiten op mijn dvi monitor out of the box
Dat mag je imo best verwachten in een laptop van >1000 euro
Tip voor je: koop gewoon geen macbook.magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:20:toon volledige bericht
[...]
Ik heb gewoon geen zin in een bedraad-draadloos discussie. Ik wil gewoon alles bedraad en daarom vind ik anno 2010/2011 twee usb poorten te weinig.
Als ik jouw oplossing zou gebruiken dan moet ik 4 nieuwe apparaten moeten kopen:
draadloos toetsenbord
draadloos muis
draadloos printer
time capsule
[...]
Mijn laptop gebruik ik ook gewoon thuis, het gaat om het principe. Ik betaal eigenlijk te veel voor een laptop en moet nog steeds dingen bijkopen om de functionaliteit uit te breiden die zelfs bij elcheapo laptops wordt geleverd.
Dat mag je imo best verwachten in een laptop van >1000 euro
Dat heet nu design keuzes. Bij design dingen weglaten. Zoals een DVD speler en ethernet poort in de MacBooks air. Weet jij bijvoorbeeld hoe groot en lomp een DVI connector is? En dan nog 2 extra usb poorten? Is die elcheapo laptop van je net zo smal en licht als een MacBook pro? Daarnaast vraag ik me af waarom je in hemelsnaam als het aantal usb poorten zo belangrijk is geen Dell oid hebt gekocht, of kies jij je producten niet op een afweging prijs/uiterlijk/specs?magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:20:
[...]
Dat vind ik een zo makkelijk antwoord. "Dan koop je het niet". Ik vind het mooie machines en er is een reden waarom ik een MacBook Pro heb.
Ik geef alleen maar mijn mening, ik ben noch een fanboy noch een hater.
De grootste reden dat ik een Mac heb is om iPhone apps te ontwikkelen, en verder zijn er genoeg elcheapo laptops die licht zijn. Misschien niet zo smal maar daar heb ik geen moeite heb als er dvi op zit en genoeg usb poorten.swtimmer schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:29:
[...]
Dat heet nu design keuzes. Bij design dingen weglaten. Zoals een DVD speler en ethernet poort in de MacBooks air. Weet jij bijvoorbeeld hoe groot en lomp een DVI connector is? En dan nog 2 extra usb poorten? Is die elcheapo laptop van je net zo smal en licht als een MacBook pro? Daarnaast vraag ik me af waarom je in hemelsnaam als het aantal usb poorten zo belangrijk is geen Dell oid hebt gekocht, of kies jij je producten niet op een afweging prijs/uiterlijk/specs?
dvi kan wel groot en lomp zijn maar is wel de standaard. Heb momenteel niks aan een displayport aansluiting omdat ik in het "wild" nog geen schermen ben tegengekomen die zo' n aansluiting hebben.
Wat ik wil zeggen is dat je aan een out of the box MacBook Pro gewoon weinig aan hebt. Je moet dingen bijkopen om in mijn ogen standaard functionaliteit toe te voegen.
[ Voor 61% gewijzigd door magnifor op 18-12-2010 01:07 ]
Dat vind ik ook hoor, er is ruimte genoeg voor 1 of 2 extra usb-poorten en ik kan geen reden bedenken waarom die weggelaten zijn. Ik heb wel een draadloze muis en toetsenbord, maar ook een Wacom, een printer, drie externe harddisks, een iPhone en een iPod.magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:20:
[...]
Ik heb gewoon geen zin in een bedraad-draadloos discussie. Ik wil gewoon alles bedraad en daarom vind ik anno 2010/2011 twee usb poorten te weinig.
Een hoop "Cheapo" notebookjes hebben ook geen DVI maar gewoon een standaard VGA in combinatie met een HDMImagnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:57:
De grootste reden dat ik een Mac heb is om iPhone apps te ontwikkelen, en verder zijn er genoeg elcheapo laptops die licht zijn. Misschien niet zo smal maar daar heb ik geen moeite heb als er dvi op zit en genoeg usb poorten.
dvi kan wel groot en lomp zijn maar is wel de standaard. Heb momenteel niks aan een displayport aansluiting omdat ik in het "wild" nog geen schermen ben tegengekomen die zo' n aansluiting hebben.
Wat ik wil zeggen is dat je aan een out of the box MacBook Pro gewoon weinig aan hebt. Je moet dingen bijkopen om in mijn ogen standaard functionaliteit toe te voegen.
Verder vind ik het geen punt om een M-DP naar DVI adapter te gebruiken. Moest ook een adapter gebruiken op me eerste laptop dus ben dat wel gewend
Val beetje in herhaling, maar A) die Wacom, printer, 3 externe harddisks heb je altijd met je mee en sluit je aan als je de MacBook op schoot hebt? En B ) Je wilt graag een gatenkaas en je denk vast ook dat die USB poorten geen ruimte innemen aan de binnenkant?Canaria schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 03:14:
[...]
Dat vind ik ook hoor, er is ruimte genoeg voor 1 of 2 extra usb-poorten en ik kan geen reden bedenken waarom die weggelaten zijn. Ik heb wel een draadloze muis en toetsenbord, maar ook een Wacom, een printer, drie externe harddisks, een iPhone en een iPod.
Het is natuurlijk wel helemaal "des Windows" om 6 kabels aan te sluiten als je je laptop neerzet, in plaats van 1 kabel van een hub die samen met de kabelbrij netjes buiten beeld is opgesteld.
O, ik snap het al! Je hebt bij je bureau ook een batterij van 20 stopcontacten in de muur geboord, want moet je kijken wat je allemaal moet aan kunnen sluiten. Nee, een stekkerdoos, dat is zo goedkoop! Je betaalt al genoeg voor je huis.
Juist.
Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB
Agh ja ieder zn heug en meug ;)! 2 Poorten is voor sommige weinige, voor mij genoeg... Kan altijd nog een hub nemen of me schijven netwerkbased maken.Digistorm schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:41:
[...]
Val beetje in herhaling, maar A) die Wacom, printer, 3 externe harddisks heb je altijd met je mee en sluit je aan als je de MacBook op schoot hebt? En B ) Je wilt graag een gatenkaas en je denk vast ook dat die USB poorten geen ruimte innemen aan de binnenkant?
Het is natuurlijk wel helemaal "des Windows" om 6 kabels aan te sluiten als je je laptop neerzet, in plaats van 1 kabel van een hub die samen met de kabelbrij netjes buiten beeld is opgesteld.
O, ik snap het al! Je hebt bij je bureau ook een batterij van 20 stopcontacten in de muur geboord, want moet je kijken wat je allemaal moet aan kunnen sluiten. Nee, een stekkerdoos, dat is zo goedkoop! Je betaalt al genoeg voor je huis.
Juist.
Bij het kopen van een laptop moet je de plussen en minnen afwegen, als ik jou zo zien reageren, is voor jou de enige + het design, als de min van te weinig usb poorten en geen dvi zo zwaar weegt, waarom had je dan niet voor een andere laptop gekozen?magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:57:
[...]
Dat vind ik een zo makkelijk antwoord. "Dan koop je het niet". Ik vind het mooie machines en er is een reden waarom ik een MacBook Pro heb.
knip
[...]
knip
Het is toch neem ik aan niet zo, dat je er pas later achter kwam dat de MBP maar 2 usb poorten heeft?
Anoniem: 193286
Haha, dat gaat wel wat ver vind je niet? Maar ik snap het probleem niet. Je vindt 2 usb poorten te weinig, wat natuurlijk heel goed kan. Dan is er toch maar 1 oplossing? Meer usb poorten creëren, vrij simpel... En dan lijkt mij een Apple toetsenbord met 2 extra usb poorten een mooie oplossing, wat ook al eerder werd gezegd.magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 00:57:
Wat ik wil zeggen is dat je aan een out of the box MacBook Pro gewoon weinig aan hebt.
6 maanden geleden heb ik eindelijk de sprong naar Apple gemaakt en een Macbook Pro 13" 2.66 gekocht. Qua hardware specs het beste aanbod voor een 13" laptop op dat moment.
Nu zes maanden verder ben ik er echter niet zo zeker meer van, ik heb meerdere structurele problemen welke het dagelijks gebruik irritant maken:
Nu vraag ik mij af of dit een maandagmorgen model is, het gebruikers fouten zijn of dat ik simpelweg te hoge verwachtingen heb, wat vinden jullie?
Nu zes maanden verder ben ik er echter niet zo zeker meer van, ik heb meerdere structurele problemen welke het dagelijks gebruik irritant maken:
- Als ik em dicht doe en de slaapstand activeer werkt dit 2 van de 3x goed, maar de derde keer zuigt hij in slaapstand de accu snel leeg (binnen een nacht) en 'vergeet' dan te hibernaten. Gevolg: de laptop is uit, accu leeg en alle openstaande apps / documenten zijn weg (en sommige apps zijn verstoord omdat ze niet netjes zijn uitgezet) het "trainen" van de accu heeft niets geholpen.
- 4 van de 5x werkt het perfect als ik mijn 27" monitor aansluit met een mini-display port naar display-port kabel maar de 5de keer werkt het niet, als ik detect displays doet geeft de monitor aan signaal te krijgen, maar gaat daarna snel weer in standby. (de monitor werkt perfect met andere laptops en pcs), rebooten helpt dan soms, maar zelfs dat niet altijd.
- Een toets is afgebroken, iets wat me in veel jaren computer gebruik nog nooit eerder is overkomen. Oplossing is al snel om het toetsenbord te vervangen, lichtelijk overdreven voor 1 toets, hopelijk kan ik een losse toets ergens bestellen.
- De wifi connectie thuis wordt soms niet niet geconnect, duurt dan 5 minuten waarna het spontaan wel werkt, een andere MBP 13' 2010 thuis en veel andere hardware hebben het probleem niet.
Nu vraag ik mij af of dit een maandagmorgen model is, het gebruikers fouten zijn of dat ik simpelweg te hoge verwachtingen heb, wat vinden jullie?
Maandagmorgen model of gebruikers fouten. Heb 2 MBP's in huis en met geen van beide last van de dingen die jij opsomt.
Vraag me ook af of je het echt een maandagmorgen model kunt noemen. Apple is vrij streng over hun producten.
Vraag me ook af of je het echt een maandagmorgen model kunt noemen. Apple is vrij streng over hun producten.
Als je mijn post verder had gelezen dan wist je dat de grootste reden dat ik voor een MBP heb gekozen is om iPhone apps te ontwikkelen. Ik wist dat hij maar twee usb poorten had maar ik heb simpelweg niet stil bij gestaan.boratnl schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:20:
[...]
Bij het kopen van een laptop moet je de plussen en minnen afwegen, als ik jou zo zien reageren, is voor jou de enige + het design, als de min van te weinig usb poorten en geen dvi zo zwaar weegt, waarom had je dan niet voor een andere laptop gekozen?
Het is toch neem ik aan niet zo, dat je er pas later achter kwam dat de MBP maar 2 usb poorten heeft?
Ow sorry, een laptop is alleen buiten de deur te gebruiken. Thuis is hij onbruikbaar.Digistorm schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:41:
[...]
Val beetje in herhaling, maar A) die Wacom, printer, 3 externe harddisks heb je altijd met je mee en sluit je aan als je de MacBook op schoot hebt? En B ) Je wilt graag een gatenkaas en je denk vast ook dat die USB poorten geen ruimte innemen aan de binnenkant?
Juist.
Sommige mensen hebben geen tig computers thuis staan en gebruiken hun laptop voor zowel onderweg als thuis. Een laptop kan prima als main machine worden gebruikt zolang je eisen niet al te hoog zijn.
Natuurlijk is een hub wel zo netjes. Maar mij gaat het puur om de principe. Ik kan nu out of the box geen muis, toetsenbord en mijn iPhone tegelijkertijd aansluiten aan dat ding. Moet ik een hub kopen wil ik dat voor elkaar krijgen.
Ik wil eerst zeggen dat de twee usb poorten op een apple toetsenbord niet powered zijn op de MBP. Voor simpele apparaten zoals een muis ofzo geen probleem, maar voor een 2,5 inch externe schijf zonder externe voeding dus onbruikbaar. En ik blijf erbij dat je out of the box weinig hebt aan een 13 inch MBP:Anoniem: 193286 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:19:
[...]
Haha, dat gaat wel wat ver vind je niet? Maar ik snap het probleem niet. Je vindt 2 usb poorten te weinig, wat natuurlijk heel goed kan. Dan is er toch maar 1 oplossing? Meer usb poorten creëren, vrij simpel... En dan lijkt mij een Apple toetsenbord met 2 extra usb poorten een mooie oplossing, wat ook al eerder werd gezegd.
Wil je een toetsenbord + muis (beiden bedraad) + iPhone aansluiten? Kan niet, hub verplicht.
Wil je een externe monitor aansluiten? Kan in de meeste gevallen niet omdat de meeste schermen geen (mini)displayport hebben. Ik voel me gewoon beperkt
Zou je dat eens willen toelichten?magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:02:toon volledige bericht
[...]
Als je mijn post verder had gelezen dan wist je dat de grootste reden dat ik voor een MBP heb gekozen is om iPhone apps te ontwikkelen. Ik wist dat hij maar twee usb poorten had maar ik heb simpelweg niet stil bij gestaan.
[...]
Ow sorry, een laptop is alleen buiten de deur te gebruiken. Thuis is hij onbruikbaar.
Sommige mensen hebben geen tig computers thuis staan en gebruiken hun laptop voor zowel onderweg als thuis. Een laptop kan prima als main machine worden gebruikt zolang je eisen niet al te hoog zijn.
Natuurlijk is een hub wel zo netjes. Maar mij gaat het puur om de principe. Ik kan nu out of the box geen muis, toetsenbord en mijn iPhone tegelijkertijd aansluiten aan dat ding. Moet ik een hub kopen wil ik dat voor elkaar krijgen.
[...]
Ik wil eerst zeggen dat de twee usb poorten op een apple toetsenbord niet powered zijn op de MBP. Voor simpele apparaten zoals een muis ofzo geen probleem, maar voor een 2,5 inch externe schijf zonder externe voeding dus onbruikbaar. En ik blijf erbij dat je out of the box weinig hebt aan een 13 inch MBP:
Wil je een toetsenbord + muis (beiden bedraad) + iPhone aansluiten? Kan niet, hub verplicht.
Wil je een externe monitor aansluiten? Kan in de meeste gevallen niet omdat de meeste schermen geen (mini)displayport hebben. Ik voel me gewoon beperkt
Idd. Van de 15 en 17'' kun je wel een leuk powerhouse maken..
Je zegt zelf dat je er niet stil bij stond en nu loop je er wel over te klagen?
Daarom bestaan nou BT muizen en toetsenborden. Heb je nog twee USB poorten over waarvan één voor je iPhone.magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:02:
[...]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik heb eerder duidelijk aangegeven dat mijn voorkeur uitgaat naar bedraad. Ik wil niet draadloos.breinonline schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:38:
[...]
Daarom bestaan nou BT muizen en toetsenborden. Heb je nog twee USB poorten over waarvan één voor je iPhone.
Ik stond gewoon niet bij stil hoeveel usb poorten ik nodig zou hebben en het is simpelweg mijn eigen schuld. Maar dat doet er niet aan toe vind ik. Ik wil gewoon kenbaar maken dat ik niet eens ben met apple om maar twee usb poorten mee te leveren.Nismod schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:26:
Idd. Van de 15 en 17'' kun je wel een leuk powerhouse maken..
Ik wilde een mac om iPhone apps te ontwikkelen en iets portable zodat ik het ook voor/op school kon gebruiken. Kom je snel uit op een MacBook Pro. Omdat ik geen geld te veel heb ben ik voor de 13 inch gegaan.
[ Voor 19% gewijzigd door magnifor op 18-12-2010 21:41 ]
magnifor:
Allemaal prima je bevindingen hoor, maar je het enige wat je had kunnen doen is er van tevoren bij stil staan, hetgeen je zegt niet gedaan te hebben. Heel leuk ook dat je iPhone apps ontwikkelt en begrijpelijk dat je dat op een Mac wil doen, maar je denkt toch wel over dit soort - in mijn ogen - basic stuff nu vóór aankoop van een dergelijk apparaat.
Je wilt een Mac. Dan ga je kijken op de Apple site én naar je eigen wensen! Vervolgens kijk je naar de specs. Je zal ook denken... Hoe gebruik ik een laptop? Thuis, onderweg, op locatie (hier kijk je ook naar de verschillende groottes 13/15/17) etc. etc. Ik kan wel een heel aankoop proces voor je uitschrijven, maar er zou toch minstens een belletje moeten rinkelen van... Hee! een mini Mini Display Port, wat is dat nou weer/dat is niet een heel veel voorkomende aansluiting? Hetzelfde geldt voor de twee usb poorten.
En dan nu wel klagen dat de MacBook Pro out of the box weinig kan. Tja, eigen schuld toch?!
Dit is dus de edit: Om het toch nog een enigzins leuk voor je te maken, ik heb nog twee hele cheesy usb hubs van The Pink Panther gratischhhhhhh en voor niks, waarvan je er één mag hebben
wel verzendkosten betalen hè
Allemaal prima je bevindingen hoor, maar je het enige wat je had kunnen doen is er van tevoren bij stil staan, hetgeen je zegt niet gedaan te hebben. Heel leuk ook dat je iPhone apps ontwikkelt en begrijpelijk dat je dat op een Mac wil doen, maar je denkt toch wel over dit soort - in mijn ogen - basic stuff nu vóór aankoop van een dergelijk apparaat.
Je wilt een Mac. Dan ga je kijken op de Apple site én naar je eigen wensen! Vervolgens kijk je naar de specs. Je zal ook denken... Hoe gebruik ik een laptop? Thuis, onderweg, op locatie (hier kijk je ook naar de verschillende groottes 13/15/17) etc. etc. Ik kan wel een heel aankoop proces voor je uitschrijven, maar er zou toch minstens een belletje moeten rinkelen van... Hee! een mini Mini Display Port, wat is dat nou weer/dat is niet een heel veel voorkomende aansluiting? Hetzelfde geldt voor de twee usb poorten.
En dan nu wel klagen dat de MacBook Pro out of the box weinig kan. Tja, eigen schuld toch?!
Dit is dus de edit: Om het toch nog een enigzins leuk voor je te maken, ik heb nog twee hele cheesy usb hubs van The Pink Panther gratischhhhhhh en voor niks, waarvan je er één mag hebben
[ Voor 9% gewijzigd door nadroJ op 18-12-2010 21:45 ]
Sowieso schrijf je zo!
Ik zeg toch ook dat het mijn eigen schuld is? En ik had al een laptop nodig en dus ben ik maar voor een MPB gegaan. Er is weinig keus op dat gebied en is het kiezen of delen. Ik heb gekozen om te delen maar mag dan toch nog wel zeggen dat ik niet mee eens ben met apple om een aantal keuzes die ze hebben gemaakt?nadroJ schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:41:
--help
magnifor: Ik was bezig met het schrijven van het bericht toen jij net jouw bericht hebt gepost
Check trouwens ook maar even m'n edit
Trouwens... iets zeggen als een MBP kan out of the box weinig, getuigt niet van een heel goede manier om wat ontwerpfouten (in jouw ogen natuurlijk) te bespreken. Het gaat om de manier waarop je de dingen zegt (dat zegt mijn vrouw ook altijd). Uiteraard mag je het met Apple oneens zijn, dat ben ik ook soms.
Trouwens... iets zeggen als een MBP kan out of the box weinig, getuigt niet van een heel goede manier om wat ontwerpfouten (in jouw ogen natuurlijk) te bespreken. Het gaat om de manier waarop je de dingen zegt (dat zegt mijn vrouw ook altijd). Uiteraard mag je het met Apple oneens zijn, dat ben ik ook soms.
[ Voor 56% gewijzigd door nadroJ op 18-12-2010 21:56 ]
Sowieso schrijf je zo!
Daar heb je gewoon verloop stukjes voor hoor.. Mini-displayport naar VGA/DVI/HDMI noem maar op.magnifor schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:02:
Ja leuk, maar dat is nog steeds niet out of the box. Je moet een converter erbij kopenAwoodentree schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:57:
[...]
Daar heb je gewoon verloop stukjes voor hoor.. Mini-displayport naar VGA/DVI/HDMI noem maar op.
Hahaha ja, dat ben ik dan wel met je eens hoor. Toen ik in september 2007 mijn huidige MBP kocht kreeg ik daar de afstandsbediening én een dvi-vga kabel bij. Jaartje later moest je dat erbij kopen. Wat dat betreft is het door de jaren heen wel karig(er) geworden.
Sowieso schrijf je zo!
Ten eerste bedankt voor je aanbodnadroJ schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:47:
magnifor: Ik was bezig met het schrijven van het bericht toen jij net jouw bericht hebt gepost![]()
Nog even terug te komen op dat usb verhaal:
Ik moet iPhone apps ontwikkelen en ik moest een laptop hebben voor school. Aangezien apple geen macbooks aanbied met 4 usb poorten en een dvi poort heb je weinig keus. Ook al was ik stil gestaan bij de usb poorten, ik had de MBP toch wel gekocht. Ik heb het simpelweg nodig.
Het leven bestaat uit compromissenmagnifor schreef op zondag 19 december 2010 @ 01:57:
[...]
Ten eerste bedankt voor je aanbodInmiddels heb ik al een hubje
Nog even terug te komen op dat usb verhaal:
Ik moet iPhone apps ontwikkelen en ik moest een laptop hebben voor school. Aangezien apple geen macbooks aanbied met 4 usb poorten en een dvi poort heb je weinig keus. Ook al was ik stil gestaan bij de usb poorten, ik had de MBP toch wel gekocht. Ik heb het simpelweg nodig.
De twee poorten is voor de meeste situaties voldoende.
Ik snap dat gedoe ook niet zo. Een externe hdd kan bv op de FireWire (koop goed spul dus) enz. Bij het Apple toetsenbord zitten ook 2 extra USB poorten. Daar kan je prima een muis insteken en op de tweede dus een iPhone oid.
Als je meerdere dingen hebt als printer en wacom, dan heb je toch al een USB hub? Dan kom je thuis en hoef je alleen de hub aan te sluiten om de overige USB meuk aan te sluiten.
En is een muis echt zo hard nodig als je je laptop meeneemt? Touchpad is best goed, zou ik zeggen... Om over het toetsenbord maar te zwijgen, een laptop is al een toetsenbord.
Als je meerdere dingen hebt als printer en wacom, dan heb je toch al een USB hub? Dan kom je thuis en hoef je alleen de hub aan te sluiten om de overige USB meuk aan te sluiten.
En is een muis echt zo hard nodig als je je laptop meeneemt? Touchpad is best goed, zou ik zeggen... Om over het toetsenbord maar te zwijgen, een laptop is al een toetsenbord.
[ Voor 6% gewijzigd door Delerium op 19-12-2010 12:43 ]
Ik wil graag een upgrade gaan doen van 4GB naar 8GB werkgeheugen in mijn MBP. Ter informatie: Macbook Pro 13" 2.4ghz 2010.
Alleen weet ik niet welk geheugen nou het beste is. Ik heb een lijstje voor jullie: http://tweakers.net/price...235A_rd5KF7VPobxQlxZjzvkF
Alleen weet ik niet welk geheugen nou het beste is. Ik heb een lijstje voor jullie: http://tweakers.net/price...235A_rd5KF7VPobxQlxZjzvkF
Anoniem: 269758
In mijn ogen zijn ze precies hetzelfde ^^ Ik kan je echter nog een ander setje aanraden, heb ze namelijk zelf.. http://www.alternate.nl/h...RTAL&l1=Apple&l2=GeheugenServertje schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:44:
Ik wil graag een upgrade gaan doen van 4GB naar 8GB werkgeheugen in mijn MBP. Ter informatie: Macbook Pro 13" 2.4ghz 2010.
Dat is dan weer 2x de prijs. Is er niet 1 de beste? Anders vraag ik morgen bij iFactors wel even.
Gisteren op klus had ik echt een mega uitdaging.
Ik wilde een projector/beamer aansluiten op mijn mbp 15" 2010, ik heb hiervoor netjes een minidisplay naar DVI gekocht. Echter de laptop werkte enkelt op VGA, dus ik heb er een verloopstukje van DVI naar VGA op gezet en toen werkte het niet.
Ik heb echt van alles geprobeerd (ook bootcamp naar windows), maar de mac wilde de beamer maar niet herkennen en gaf geen signaal door. Klopt het nu dat ik hiervoor speciaal een minidisplay naar VGA moet kopen? of doe ik iets heel erg fout? Door dit probleem hadden we gisteren tijdens de voorstelling dus geen visuals en heb ik tussendoor snel een windows laptopje gepakt, toen werkte het wel gewoon.
Je zou denken dat het heel simpel plug n play is om een beamer aan te sluiten, maar dit is dus niet zo? Met mijn tv thuis werkt het wel heel makkelijk.
Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven
Ik wilde een projector/beamer aansluiten op mijn mbp 15" 2010, ik heb hiervoor netjes een minidisplay naar DVI gekocht. Echter de laptop werkte enkelt op VGA, dus ik heb er een verloopstukje van DVI naar VGA op gezet en toen werkte het niet.
Ik heb echt van alles geprobeerd (ook bootcamp naar windows), maar de mac wilde de beamer maar niet herkennen en gaf geen signaal door. Klopt het nu dat ik hiervoor speciaal een minidisplay naar VGA moet kopen? of doe ik iets heel erg fout? Door dit probleem hadden we gisteren tijdens de voorstelling dus geen visuals en heb ik tussendoor snel een windows laptopje gepakt, toen werkte het wel gewoon.
Je zou denken dat het heel simpel plug n play is om een beamer aan te sluiten, maar dit is dus niet zo? Met mijn tv thuis werkt het wel heel makkelijk.
Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven
Zoals Servertje aangeeft, waarom zo'n bedrag uitgeven als het ook voor veel minder kan?Anoniem: 269758 schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:53:
[...]
In mijn ogen zijn ze precies hetzelfde ^^ Ik kan je echter nog een ander setje aanraden, heb ze namelijk zelf.. http://www.alternate.nl/h...RTAL&l1=Apple&l2=Geheugen
Als het goed is past die DVI naar VGA adapter niet, omdat het verloopstukje digitale DVI output en geen analoog.
Volgens de standaard zitten er dan pinnetjes op zodat je em er ook niet in kan steken. Inderdaad moet je de VGA adapter hebben, op dealextreme zijn ze erg goedkoop
Volgens de standaard zitten er dan pinnetjes op zodat je em er ook niet in kan steken. Inderdaad moet je de VGA adapter hebben, op dealextreme zijn ze erg goedkoop
Ik heb al een externe hd maar die is gewoon usb, moet ik dus weer extra kosten maken voor een externe hd met firewire aansluiting.Delerium schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:42:
Ik snap dat gedoe ook niet zo. Een externe hdd kan bv op de FireWire (koop goed spul dus) enz. Bij het Apple toetsenbord zitten ook 2 extra USB poorten. Daar kan je prima een muis insteken en op de tweede dus een iPhone oid.
Het apple toetsenbord heeft twee usb poorten maar die zijn niet powered bij de MBP en komt weer bij dat je 50 euro mag betalen voor een apple toetsenbord.
Ik heb nog een dell inspiron 531 desktop uit 2007 en die heeft 8 usb poorten (4 aan de voorkant en 4 achterkant) dus ik heb nooit een hub nodig gehad.
Een touchpad is leuk voor 5 minuten, daarna krijg ik last van mijn arm en wil ik een muis gebruiken. Verder vind ik een externe toetsenbord fijner typen. Het is niet zo dat ik mijn toetsenbord mee naar school neem ofzo maar mijn muis neem ik standaard mee.
hij paste wel! heel gek >_< maarja, deal extreme maar eens bezoeken dan! thx voor de hulpDutch_Razor schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:30:
Als het goed is past die DVI naar VGA adapter niet, omdat het verloopstukje digitale DVI output en geen analoog.
Ik hoop dat in de eerst komende refresh/update van de MBP de optische drive eruit wordt gelaten. Ikzelf zie dit wel gebeuren, gezien Appstore die uit gaat komen in januari. En het feit dat ze bij de MBA alle software meeleveren op een thumbdrive. Als je kijkt naar foto's van de binnenkant van een MBP zie je dat de optische drive bijna net zo groot is als het logic board. Als ze de drive weglaten hoop ik op een combo van ssd en hdd (ssd voor het OS en harddisk voor opslag, 64-128gb is wel genoeg voor het OS), maar als je kijkt naar het formaat van de ssd in de MBA is het misschien wel mogelijk om de vrijkomende ruimte voor een grotere batterij of een betere videokaart te gebruiken. Ik wacht in ieder geval nog even af met de aanschaf van een MBP aangezien ik het toch pas over 3/4 jaar nodig heb.
Doe maar in januarimaxietheboss schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:35:
Als ze de drive weglaten hoop ik op een combo van ssd en hdd (ssd voor het OS en harddisk voor opslag, 64-128gb is wel genoeg voor het OS), maar als je kijkt naar het formaat van de ssd in de MBA is het misschien wel mogelijk om de vrijkomende ruimte voor een grotere batterij of een betere videokaart te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Tijn89 op 19-12-2010 15:05 ]
Ze zullen nooit standaard een combi uitbrengen van HDD en SSD. Dat komt de gebruikservaring niet te goeden. Het moet of HDD, of SSD of een hybrid disk zijn (merkt de eindgebruiker niks van). Maar geen 2 partities ofzo. Die optical disk mogen ze droppen idd. Ik heb hem in mijn carriere als macbook gebruiker alleen maar gebruikt om OSX van te installeren en als dat van USB drive kan is dat prima!maxietheboss schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:35:
Ik hoop dat in de eerst komende refresh/update van de MBP de optische drive eruit wordt gelaten. Ikzelf zie dit wel gebeuren, gezien Appstore die uit gaat komen in januari. En het feit dat ze bij de MBA alle software meeleveren op een thumbdrive. Als je kijkt naar foto's van de binnenkant van een MBP zie je dat de optische drive bijna net zo groot is als het logic board. Als ze de drive weglaten hoop ik op een combo van ssd en hdd (ssd voor het OS en harddisk voor opslag, 64-128gb is wel genoeg voor het OS), maar als je kijkt naar het formaat van de ssd in de MBA is het misschien wel mogelijk om de vrijkomende ruimte voor een grotere batterij of een betere videokaart te gebruiken. Ik wacht in ieder geval nog even af met de aanschaf van een MBP aangezien ik het toch pas over 3/4 jaar nodig heb.
Hier staat wat
Ik gebruik de superdrive geregeld, het zij 95%> van de tijd thuis. Het droppen hiervan zou geen probleem vormen voor onderweg, Thuis gewoon de 16x Superdrive eraan hangen via USB of FW800... Zou een mooie oplossing zijn voor nog een paar uur accuduur en/of een betere videokaart een nVidia 570M anyone
?
Ik zou het sportief vinden als ze gelijk een externe blu-ray drive zouden gaan verkopen. Kunnen ze "al die verschrikkelijke licentiekosten" daarin stoppen en blijven de prijzen van de MacBooks lekker laag de marges op de MacBooks lekker hoog 
Maar goed, ze willen waarschijnlijk niet dat de iTunes verkopen (waar, in Nederland??) gevaar lopen, want wie wil er nou 30 Mbit 1080p als je ook een 4 Mbit 720p kunt krijgen? (bron)
Maar goed, ze willen waarschijnlijk niet dat de iTunes verkopen (waar, in Nederland??) gevaar lopen, want wie wil er nou 30 Mbit 1080p als je ook een 4 Mbit 720p kunt krijgen? (bron)
Anoniem: 298035
Weet iemand of er kabeltjes zijn om mijn Macbook op een gewoon beeldscherm aan te sluiten? En zo ja, waar die te koop zijn...?
jij hebt duidelijk niet zelf gezocht want er zijn echt genoeg opties om je macbook aan een normale monitor aan te sluiten. mp>vga, mp>dvi mp>hdmi welke moet je hebbenAnoniem: 298035 schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:21:
Weet iemand of er kabeltjes zijn om mijn Macbook op een gewoon beeldscherm aan te sluiten? En zo ja, waar die te koop zijn...?
Dit zijn slechts adapters. Een mDP->DVI(male) kabeltje zou ik ook wel interesse in hebben, maar die zijn een stuk schaarser.syntesia schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:28:
[...]
jij hebt duidelijk niet zelf gezocht want er zijn echt genoeg opties om je macbook aan een normale monitor aan te sluiten. mp>vga, mp>dvi mp>hdmi welke moet je hebben
@Syb.ren
Kijk hier eens, of anders bij een APR store voor mdp->DVI/HDMI/VGA adapters.
Anoniem: 28513
Kan je ook aanraden om voor dat soort kabeltjes op ebay of een chinese webshop (dealextreme, buyincoins bijv.) te kijken. Heb zelf een mdp naar dvi aangeschaft voor nog geen 5 euro op ebay functioneert gewoon net als de echte. Tenzij je zo'n kabel morgen nodig hebt natuurlijk.
Voor iedereen die nog een MacBook Pro wil kopen of iemand kent die dat wil. APR , MediaMarkt , Saturn en Dixons verkopen het 13" model 23&24 December voor 999 euro. Als je APR ook nog eens een studentenkorting doet kun je daar ook nog eens extra mee besparen(althans zo was het vorig jaar).
Het is dat ik er al een heb want anders wist ik het wel
Anoniem: 193286
Bron?Megajr schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:40:
APR , MediaMarkt , Saturn en Dixons verkopen het 13" model 23&24 December voor 999 euro.
[ Voor 177% gewijzigd door Anoniem: 193286 op 20-12-2010 15:02 ]
WOW! lekkere actie..
Maar zoals vsc ook al vroeg heb je een bron?
Maar nu word 't wel heel aantrekkelijk voor mij om een 13" aan te schaffen.
Maar is deze nog wel snel genoeg voor de komende 2 à 3 jaar? Enige wat ik doe is tekstverwerking filmskijken en surfen. Ga 'm voor school gebruiken. Heb hier nog een 19" Acer staan, die wil ik erop aansluiten.
Trekt de 13"(MBP) 1080p films wel?
Want wou eerst de 15" maar die is echt wel heel erg duur. Op de update wachten heeft voor mij toch geen zin want hoef niet echt high-end te hebben want ik ik doe niet aan foto en/of videobewerking.
23/24 december; Kopen of niet?!
Mocht deze actie kloppen.
Megajr, alvast bedankt voor het melden.
===
Klopt inderdaad:
http://xando.nl/?p=2&sp=2...rid=249&tab=specificaties
Zojuist even gebeld met Xando en die zeggen dan het NIET mogelijk is om daar nog studentenkorting over te doen.
Maar is deze nog wel snel genoeg voor de komende 2 à 3 jaar? Enige wat ik doe is tekstverwerking filmskijken en surfen. Ga 'm voor school gebruiken. Heb hier nog een 19" Acer staan, die wil ik erop aansluiten.
Want wou eerst de 15" maar die is echt wel heel erg duur. Op de update wachten heeft voor mij toch geen zin want hoef niet echt high-end te hebben want ik ik doe niet aan foto en/of videobewerking.
===
Klopt inderdaad:
Zojuist even gebeld met Xando en die zeggen dan het NIET mogelijk is om daar nog studentenkorting over te doen.
[ Voor 11% gewijzigd door Trezzahn op 20-12-2010 15:18 ]
De MBpro heeft geen enkel probleem om 1080p af te spelen! Alles vlekkeloos met VLC.Trezzahn schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:14:toon volledige bericht
WOW! lekkere actie..
===
Klopt inderdaad:
[ Voor 0% gewijzigd door jamesbond007uk op 20-12-2010 15:39 . Reden: typo ]
Jamesbond007uk
Actie is er ook via ipay10/ipaylater... ondanks dat het eigenlijk niet al te handig is zoiets op afbetaling te doen wordt het wel iets aantrekkelijker...Megajr schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:40:
Voor iedereen die nog een MacBook Pro wil kopen of iemand kent die dat wil. APR , MediaMarkt , Saturn en Dixons verkopen het 13" model 23&24 December voor 999 euro. Als je APR ook nog eens een studentenkorting doet kun je daar ook nog eens extra mee besparen(althans zo was het vorig jaar).
Ben momenteel wat met audio aan et pielen en het blijkt gewoon dat voor ons doel (firewire toepassingen) een Mac eigenlijk feilloos werkt, waar je bij windows laptops veel problemen hebt met firewire chipsets en slechte opnames..
Als er nog mensen zijn die een bron zoeken, er is een radio commercial van: http://hetperfectecadeau.nl/
Volgens mij overigens ook redelijke indicatie dat er een update aan zit te komen. Of is dit gewoon om de feestdagen verkopen te boosten?
Volgens mij overigens ook redelijke indicatie dat er een update aan zit te komen. Of is dit gewoon om de feestdagen verkopen te boosten?
Amac heeft er een mailtje de deur voor uitgedaan. Ik werk zelf bij Mediamarkt, en ook zij doen mee met de actie.
Probleem:
Ik gebruik al een jaar lang internet sharing op de mac.
Ik verbind de mac via airport met het internet en deel dan via ethernet de verbinding met mijn windows pc. Teminste, dat dacht ik, want sinds we hier Glasvezel van KPN hebben schijnt dit NIET te werken via de experiabox..
iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb het weer voor elkaar, moest een router op de experiabox aansluiten en met de macbook daarmee verbinden. toen kon het wel weer.
Nu weer een ander probleem. Als ik op de Windows 7 PC "Steam" wil starten, gebeurt dit ineens:

Een constante loop van activated, deactivated dus. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Dit is namelijk de reden waarom ik internet op de pc nodig heb, en voorheen werkte het prima.. bah
Ik gebruik al een jaar lang internet sharing op de mac.
Ik verbind de mac via airport met het internet en deel dan via ethernet de verbinding met mijn windows pc. Teminste, dat dacht ik, want sinds we hier Glasvezel van KPN hebben schijnt dit NIET te werken via de experiabox..
iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb het weer voor elkaar, moest een router op de experiabox aansluiten en met de macbook daarmee verbinden. toen kon het wel weer.
Nu weer een ander probleem. Als ik op de Windows 7 PC "Steam" wil starten, gebeurt dit ineens:

Een constante loop van activated, deactivated dus. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Dit is namelijk de reden waarom ik internet op de pc nodig heb, en voorheen werkte het prima.. bah
[ Voor 45% gewijzigd door Eduardboon op 21-12-2010 04:06 ]
Lijkt me meer een Windows probleem?
Mycom geeft er ook nog eens 3 jaar garantie bij... (ipv de standaard 1 jaar) Dat is dus een betere deal. Check de banner, tweede blok.Megajr schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:40:
Tijd voor een nieuw deel, deze wordt al wat vol met al dat Volvo gepraat
Hier verder svp: [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 16
Hier verder svp: [Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 16
En een vers deel
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
In verband met deze blunder is het mogelijk dat je in dit topic posts terugziet die eigenlijk in Het grote Volvo topic - Deel 4 thuis horen. Mocht je zo'n post spotten, schroom dan niet om het even te melden via DM aan de schuldige of desnoods via topic report.
In verband met deze blunder is het mogelijk dat je in dit topic posts terugziet die eigenlijk in Het grote Volvo topic - Deel 4 thuis horen. Mocht je zo'n post spotten, schroom dan niet om het even te melden via DM aan de schuldige of desnoods via topic report.