[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Trezzahn schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:44:
Zit nog heel erg te twijfelen wanneer ik mijn MacBook Pro zou aanschaffen.
Ik wil er namelijk heel graag één. En op school werk ik alles nog uit met pen en papier(HBO Bedrijfseconomie). Als ik dan mensen zie werken op de laptop denk ik van dit scheelt zo veel tijd. En ik heb nogal een hekel aan schrijven. :p

Ben niet iemand die Photoshop o.i.d. gebruikt. Ben meer van tekst/excel/powerpoint verwerking, surfen, msn, hyves. En het downloaden/kijken van films(1080p). Heel basic dus.

Alleen hoor ik steeds meer de geruchten over de upgrade en het einde van de cycle zeg maar.
Zag al in dit topic dingen over blu-ray, usb 3 e.d. Dit zijn totaal geen dingen die ik ga gebruiken.

Ik werk nu nog op een Windows XP bak van 4 jaar oud. Deze begint nu wel een beetje dood te gaan. 1080p films trekt die niet op de actie stukken en scenes met veel detail, bos bijv.

Daarom vraag ik mij nu af of ik er nu 1 zal aanschaffen.
De 15" met i5 is toch wel redelijk future-proof? En ook wel met de basic dingen die ik doe? Word alleen gebruikt voor excel/word en surfen en films. NIET voor video- en/of fotobewerking.

Aan een bluray speler, NOG sterkere grafische kaart en snellere processor heb ik eigenlijk niks.

Dus is het een optie om 'm nu al, voor de upgrade, te kopen?
Het is niet zozeer dat ik 'm echt nodig heb, maar zou wel makkelijk zijn en wil er graag 1.

THNX
Alle Macbook (Pro)s zullen een enorme stap vooruit zijn :)! Voor dat gene dat jij wilt doen zijn ze ook heel erg future proof. Zolang je niet op het snede van het mes wilt zitten met performance in games of het gebruik in render/ontwerp/grafische programma's zal je heel lang van je mb(p) kunnen genieten...

Wachten op een upgrade kan je altijd doen, maar wil je de macbook (pro) nu dan moet je deze nu halen... Je zal er sowieso veel plezier van hebben :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:43

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Trezzahn schreef op donderdag 09 december 2010 @ 20:44:
Zit nog heel erg te twijfelen wanneer ik mijn MacBook Pro zou aanschaffen.
Ik wil er namelijk heel graag één. En op school werk ik alles nog uit met pen en papier(HBO Bedrijfseconomie). Als ik dan mensen zie werken op de laptop denk ik van dit scheelt zo veel tijd. En ik heb nogal een hekel aan schrijven. :p

Ben niet iemand die Photoshop o.i.d. gebruikt. Ben meer van tekst/excel/powerpoint verwerking, surfen, msn, hyves. En het downloaden/kijken van films(1080p). Heel basic dus.

Alleen hoor ik steeds meer de geruchten over de upgrade en het einde van de cycle zeg maar.
Zag al in dit topic dingen over blu-ray, usb 3 e.d. Dit zijn totaal geen dingen die ik ga gebruiken.

Ik werk nu nog op een Windows XP bak van 4 jaar oud. Deze begint nu wel een beetje dood te gaan. 1080p films trekt die niet op de actie stukken en scenes met veel detail, bos bijv.

Daarom vraag ik mij nu af of ik er nu 1 zal aanschaffen.
De 15" met i5 is toch wel redelijk future-proof? En ook wel met de basic dingen die ik doe? Word alleen gebruikt voor excel/word en surfen en films. NIET voor video- en/of fotobewerking.

Aan een bluray speler, NOG sterkere grafische kaart en snellere processor heb ik eigenlijk niks.

Dus is het een optie om 'm nu al, voor de upgrade, te kopen?
Het is niet zozeer dat ik 'm echt nodig heb, maar zou wel makkelijk zijn en wil er graag 1.

THNX
Jahoor, i5 kan nog jaren mee! Doe zelf CE. Heb ooit de domme fout gemaakt om na mijn studieswitch (van Multi Media Vormgeving naar Commerciële Economie) ook te switchen van MacBook Pro naar iMac. En ik heb ook zo'n gruwelijke hekel aan schrijven, al die losse papieren die je kwijtraakt etc. Maar ik wacht nog even op de update. De afgelopen twee jaar ben ik immers ook zonder MBP doorgekomen. En die 3 tot 4 maandjes kan ik dan nog wel even wachten. Ook al is het moeilijk.

Dus, ik zou nog even wachten. More bang for buck is altijd leuk ;) Trouwens, als jij alleen maar wat gaat browsen, excelleren en films gaat kijken, waarom dan geen 13"?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben ook aan het wachten, maar dat is niet zozeer om de hardware inhoud. Ik verwacht niet (tenzij ze de optische drive eruit halen) dat de nieuwe Macbook Pro echt substantieel sneller word. Wat ik wel verwacht is dat de nieuwe 13,3" het scherm krijgt van de Macbook Air. Het scherm van de huidige 13,3" is gewoon verouderd. 1280x800 vs 1440x900 vond ik in de apple store wel echt een zichtbaar verschil. En dat is toch waar je altijd "tegenaan kijkt"

Heb ook nog overwogen sowieso voor de Macbook Air te gaan, maar omdat hij als desktop vervanging moet gaan optreden vind ik de Air toch wat te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46

Bosmonster

*zucht*

Bakkert schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:52:
[...]

Dus, ik zou nog even wachten. More bang for buck is altijd leuk ;) Trouwens, als jij alleen maar wat gaat browsen, excelleren en films gaat kijken, waarom dan geen 13"?
Als het echt alleen maar daarom gaat zou ik de 13" Air nemen zelfs. Die is met SSD op veel vlakken sneller dan de huidige 13" MBP voor praktisch hetzelfde geld. En dan krijg je een van de geilste laptopjes die momenteel verkrijgbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Bosmonster op 10-12-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Okasha schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:59:
Ik ben ook aan het wachten, maar dat is niet zozeer om de hardware inhoud. Ik verwacht niet (tenzij ze de optische drive eruit halen) dat de nieuwe Macbook Pro echt substantieel sneller word. Wat ik wel verwacht is dat de nieuwe 13,3" het scherm krijgt van de Macbook Air. Het scherm van de huidige 13,3" is gewoon verouderd. 1280x800 vs 1440x900 vond ik in de apple store wel echt een zichtbaar verschil. En dat is toch waar je altijd "tegenaan kijkt"

Heb ook nog overwogen sowieso voor de Macbook Air te gaan, maar omdat hij als desktop vervanging moet gaan optreden vind ik de Air toch wat te licht.
Bosmonster schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:30:
[...]

Als het echt alleen maar daarom gaat zou ik de 13" Air nemen zelfs. Die is met SSD op veel vlakken sneller dan de huidige 13" MBP voor praktisch hetzelfde geld. En dan krijg je een van de geilste laptopjes die momenteel verkrijgbaar is.
Denk dat de reden die Okasha noemt er voor zorgt dat hij geen Air neemt. Heb 'm zelf ook in overweging genomen maar er is een kans dat ik via m'n werk 1 krijg. Dan nog een iMac thuis en een MacBook Pro voor onderweg... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Bosmonster schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:30:
[...]

13" Macbook Air á 1299,- euro:
1.86gHz C2D
2GB DDR3 1066
128gb SSD

13" Macbook Pro á 1149 euro:
2,4gHz C2D
4gb DDR3 1066
250gb HDD.

Gooi in de Macbook Pro voor 183 euro een Intel X25-M in van 120gb en je hebt in principe meer Bang voor Buck.

1. Veel snellere CPU
2. Dubbele ram
3. Optischedrive (ook nog eens 79 bij een MBA)
4. Langere werktijd.

Oké je macbook is een kleine 702gram zwaarder en 0,7cm dikker maar je hebt een veel beter platform die vele meer aankan... MBA is leuk als je onderweg moet typen en thuis een bakbeest hebt staan, anders is een MBP beter imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Daarom, als het alleen maar gaat om een simpel en licht/klein laptopje waarmee je een beetje wilt internetten en office'en, dan zou ik voor een Air gaan persoonlijk. Je hebt dan die extra snelheid niet nodig (zou wel de 4GB upgrade nemen).

Veel mensen kopen het snelste om vervolgens nooit meer dan misschien de helft van die snelheid te gebruiken. Dan heb je veel meer aan een laptopje die gewoon een stuk kleiner en lichter is en je makkelijk mee kan nemen.

Ik heb zelf een MBP 15", maar vind hem eigenlijk te zwaar om echt portable te zijn. Zit te denken aan een 11" Air erbij.
DaMarcus schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:43:
Vergeet niet dat de MacBook Air een schermreso heeft van 1440x900. Dit in tegenstelling tot de 1280x800 van de MacBook Pro.
En dat ja :)

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 10-12-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vergeet niet dat de MacBook Air een schermreso heeft van 1440x900. Dit in tegenstelling tot de 1280x800 van de MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Bosmonster schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:43:

Ik heb zelf een MBP 15", maar vind hem eigenlijk te zwaar om echt portable te zijn. Zit te denken aan een 11" Air erbij.
je bent gewoon verwend ;)! Zijn zat mensen bij mij op de opleiding die met een 15/17" windows bakbeest van 3-3,5kg+ rondlopen dagelijks...

Met een goede rugzak is 2,5kg van een mbp niets... Toen ik nog geen rijbewijs had fietste ik 's zomers iedere dag met 10-12kg op me rug een uur lang naar me werk en met een goede rugzak gaat dit gewoon goed :).

Afijn ontopic maar weer ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

@Trezzahn:
Waarom een MBP 15? Je kiest dan voor meer power dan de MB of de MBA, maar levert flink in op portability, wat erg belangrijk is in jouw situatie. En die power heb je helemaal niet nodig om een tekstje te typen en op hyves te kijken... Correct me if I'm wrong, maar gezien het feit dat je hem gaat gebruiken voor simpele dingen en 'dagelijks' mee moet nemen, lijkt mij de MBA 11 of 13 een veel betere keuze. Enige nadeel is dan misschien de beperkte ruimte voor je films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-05 10:44
Vind een 13" toch nog wel iets te klein. Tevens moet de MBP mijn huidige windows bak gaan vervangen.
Deze zal ik dan alleen houden voor downloaden en opslag film/muziek collectie. Download aan en dan naar school met de MBP.
13" vind ik gewoon te klein, 15" vind ik eigenlijk precies goed want die 17" is mij ook weer te groot.

Ik ga niet voor de air, want deze vind ik wel duur eigenlijk en daarbij komt deze is er niet in de 15".

Maar wat blijkt uit de reactie is dat de i5 dus wel goed te doen is voor de toekomst. Dus dat ik ook nog over 3 jaar gewoon mijn excel kan blijven doen e.d.
MB + Air is gewoon jammer dat die er niet in 15" zijn.

Denk dat ik dan toch nog, voor de update, een 15" haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193286

Trezzahn schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:07:
Vind een 13" toch nog wel iets te klein. Tevens moet de MBP mijn huidige windows bak gaan vervangen.
Deze zal ik dan alleen houden voor downloaden en opslag film/muziek collectie. Download aan en dan naar school met de MBP.
13" vind ik gewoon te klein, 15" vind ik eigenlijk precies goed want die 17" is mij ook weer te groot.

Ik ga niet voor de air, want deze vind ik wel duur eigenlijk en daarbij komt deze is er niet in de 15".

Maar wat blijkt uit de reactie is dat de i5 dus wel goed te doen is voor de toekomst. Dus dat ik ook nog over 3 jaar gewoon mijn excel kan blijven doen e.d.

Ok, dan moet je dat doen! En ja, voor wat jij ermee van plan bent, Excellen en surfen, kan de MBP nog wel 20 jaar mee gok ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Trezzahn schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:07:

Als je een Air-achtige laptop wilt in 15" zou ik juist misschien wel even wachten op de MBP refresh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 21:13
Volgens mij is er geen aanschaf topic vandaar even hier..

Ik ben van plan een 13'' MBP te kopen voor mijn HBO opleiding die ik in Feb ga beginnen.
Nu las ik ergens dat in April waarschijnlijk nieuwe uitkomen.

Als ik wacht tot april zal de prijs ongeveer gelijk blijven of duurder (aan die van nu, dus rond de 1100 voor de goedkoopste versie)?

En het design zal lijken op die van de Air? ik vind namelijk het huidige design mooier dan die de Air als ik eerlijk ben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Het is niet bekend wanneer de nieuwe uitkomt, zou tussen februari en mei kunnen liggen.

Design wordt zeker niet als de Air, want dan konden ze de MBP beter de MBA noemen ;)

Prijs weet niemand, het zou kunnen dat wanneer de MBP wordt uitgerust met de i3 dat de prijs iets zal stijgen.

Feit is dat alles is gebaseerd op geruchten en niemand dus iets zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Okasha schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:54:
Het is niet bekend wanneer de nieuwe uitkomt, zou tussen februari en mei kunnen liggen.

Design wordt zeker niet als de Air, want dan konden ze de MBP beter de MBA noemen ;)

Prijs weet niemand, het zou kunnen dat wanneer de MBP wordt uitgerust met de i3 dat de prijs iets zal stijgen.

Feit is dat alles is gebaseerd op geruchten en niemand dus iets zeker weet.
Ja das waar, maar hoe was dat in het verleden, was de prijs van de eerste MBPro hetzelfde als dat deze nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Richard_AFC schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:57:
[...]

Ja das waar, maar hoe was dat in het verleden, was de prijs van de eerste MBPro hetzelfde als dat deze nu is?
Is dit echt belangrijk? Als je hem nu nodig hebt, moet je hem nu kopen. Wij kunnen alleen maar speculeren over de plannen van Apple, dus je moet gewoon voor jezelf kijken wat je nodig heb en hoe een Macbook of welke andere laptop deze behoeftes kan invullen. Een systeem is sowieso de dag dat je hem koopt al outdated, maar dat betekent niet dat je er niks meer mee kan. Je zal er toch zeker 3+ jaar plezier van kunnen hebben. Bedenk ook dat als je nu wacht tot de volgende versie uitkomt, het ook weer langer duurt voordat je deze kan vervangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
tarlitz schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:22:
[...]

Is dit echt belangrijk? Als je hem nu nodig hebt, moet je hem nu kopen. Wij kunnen alleen maar speculeren over de plannen van Apple, dus je moet gewoon voor jezelf kijken wat je nodig heb en hoe een Macbook of welke andere laptop deze behoeftes kan invullen. Een systeem is sowieso de dag dat je hem koopt al outdated, maar dat betekent niet dat je er niks meer mee kan. Je zal er toch zeker 3+ jaar plezier van kunnen hebben. Bedenk ook dat als je nu wacht tot de volgende versie uitkomt, het ook weer langer duurt voordat je deze kan vervangen >:)
Ja, dit vroeg ik omdat ik graag wil weten of ze altijd maar duurder worden.

Het probleem is namelijk dat ik het sonde vind heb om hem nu te kopen terwijl je (misschien) over een paar maand voor hetzelfde geld de laptop kan krijgen met een i3 of whatever..

Als ik nou van te voren al 100% zeker wist dat ie 200-300 meer kost, dan kan ik voor deze (huidige) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

2008 MBP15 instap was duurder dan de 2009 MBP15instap de 2010MBP15 instap is duurder dan de 2009...

Het ligt er maar net aan wat de marges zijn op de onderdelen die ze willen gaan gebruiken, betere marges is cheaper, slechtere is duurder... Koffiedik kijken ;).

200-300 meer zal het niet worden, ik zelf gok 50 cheaper of 50 duurder... (alhoewel laatste onwaarschijnlijk is aangezien je dan een "instapmodel" van een kleine 1800 euro krijgt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 09:01
Richard_AFC schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:57:
[...]
Wat let je om de geschiedenis van die prijsontwikkeling zelf even op te zoeken? Misschien kan je hier wel wat vinden.

Ennuh: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Jesse op 10-12-2010 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimco
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-01 13:39
Heb gisteren mijn MacBook Pro 13" ontvangen en wat is hij super! Ik heb/had een Acer 18" met Windows 7 dus het is in alle op zichten wennen. Wennen aan nieuwe functies, toetsen etc etc. Maar ook wennen aan het veel kleinere scherm. Gelukkig krijg ik morgen me externe beeldscherm binnen. Voor onderweg is de 13" perfect, maar voor thuis is het toch prettiger om een iets groter beeldscherm te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard_AFC
Jesse schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:58:
[...]

Wat let je om de geschiedenis van die prijsontwikkeling zelf even op te zoeken? Misschien kan je hier wel wat vinden.
Bedankt ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Hey allemaal,

Ik kwam zojuist dit tegen in een eerder deel van de MBP ervaringen en discussies; deel 13 - eerste pagina
Devicto schreef op ...:
Ik ga een 13" halen, zal ik kopen via Apple.nl of bij een reseller?
Devicto schreef op ...:
Reseller, dan kun je tenminste altijd ergens terecht als je evt. garantie nodig hebt.. (als je er geen AppleCare bij neemt natuurlijk)
Hoe zit dat nu dan?
Je krijgt toch wel de zelfde garantie als je bij een APR koopt of in de online store? Want in de store krijg ik net iets meer korting. Ook weet ik als je in de Apple Store koopt je 80 euro retour krijgt op een printer.
Zouden ze deze actie ook hebben bij de APR, Xando in mijn geval??

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Echter zou je dan ook inflatie en koersverschillen moeten meenemen als je het goed doet...

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Trezzahn schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:20:
Hey allemaal,

Ik kwam zojuist dit tegen in een eerder deel van de MBP ervaringen en discussies; deel 13 - eerste pagina

[...]

[...]

Hoe zit dat nu dan?
Je krijgt toch wel de zelfde garantie als je bij een APR koopt of in de online store? Want in de store krijg ik net iets meer korting. Ook weet ik als je in de Apple Store koopt je 80 euro retour krijgt op een printer.
Zouden ze deze actie ook hebben bij de APR, Xando in mijn geval??

BVD
Je krijgt sowieso garantie, het zij wel dat als je die wilt gebruiken je het product terug moet sturen naar Apple zelf als je het via de online store koopt... Als je het bij een APR koopt loop je gewoon binnen en handelen zij het verder af. De tachtig euro terug op een printer actie is volgens mij alleen geldig bij de Apple online store. Anders ff vragen bij Xando, nee heb je, ja kan je krijgen ;).

Zelf ga ik ook via de Applestore bestellen. Scheelt in mijn geval zo'n 30-40 euro korting op een MBP en 80 euro op een nieuwe printer (is hier ook aan vervanging toe dus komt goed uit). In totaal is dit dus 110-120 euro goedkoper uit dan bij de APR.

Mijn ervaringen zijn dat de garantie vrijwel nooit gebruikt wordt, De meeste mensen bij de APR waar ik werkte kwamen terug met of beschadigingen door zichzelf, een slechte accu of gecrashte hardeschijf (na aantal jaar beide). Ik heb meer dan genoeg vertrouwen dat ik de garantie niet nodig zal hebben O-).

Verder maakte Apple volgens mij gebruik van een koerier dienst indien er sprake is van garantiegevallen, dit weet ik echter NIET zeker!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-05 09:40

ppFreddy

gewoon Frederik

EGR kan het in principe niet zijn, die is dichtgezet.
Hopelijk geen grote kost, dat kan ik wel missen nu :|

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Is dat opsturen gratis?
Of moet je telkens ik weet niet hoeveel euro betalen voor verzending en daarbij ook risico lopen dat die (nog) verder beschadigd?
Pat-Juh schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:27:
[...]
Mijn ervaringen zijn dat de garantie vrijwel nooit gebruikt wordt, De meeste mensen bij de APR waar ik werkte kwamen terug met of beschadigingen door zichzelf, een slechte accu of gecrashte hardeschijf (na aantal jaar beide). Ik heb meer dan genoeg vertrouwen dat ik de garantie niet nodig zal hebben O-).
En dat komt er dus op neer dat ik ook geen Apple Care hoef aan te schaffen?

[ Voor 62% gewijzigd door Trezzahn op 11-12-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Volgens mij is het gratis (not sure bel Apple servicelijn anders ff met je vragen hierover?) Via TNT zou het voor max 5kg ongeveer 12euro kosten (aangetekend/verzekerd tot 5.500 euro)...

Dacht dat het via zelfde koeriersdienst ging als je levering bij bestelling... Just Call Them! Lijkt me het slimste...

Anders kan je altijd een APR binnenlopen en vragen of ze er naar kunnen kijken, of het garantie is of niet... en dan via hun laten regelen, 99% vd tijd doen ze hier niet moeilijk om... Wij toen in ieder geval niet, iedereen die je kan helpen is een potentiële vaste klant in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wat is op met iedereen met 'u' aanspreken ineens ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoonte van mij, krijg je als je een aantal jaar in België studeert.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 20:29
Beste Tweakers, ik ben van plan mijn mac binnenkort een kleine upgrade te geven (13" MBP 2,4 ghz 4gb 250gb) ook al is hij pas 2 weken oud.
Zit te twijfelen tussen een 500gb 7200 rpm hybrid HDD of een Ram upgrade naar 8gb.
Welke van de 2 zal mij de beste performance boost geven.
Ik zit op dit moment nog niet erg verlegen om extra HDD ruimte, dus daar hoef ik het niet per se voor te doen.
Verder heb ik op dit moment in Bootcamp ook nog Windows 7 Professional x86 (32bit), moet deze geupgrade worden naar 64 bit om van 8gb ram gebruik te kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 09:01
boratnl schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:54:
Beste Tweakers, ik ben van plan mijn mac binnenkort een kleine upgrade te geven (13" MBP 2,4 ghz 4gb 250gb) ook al is hij pas 2 weken oud.
Zit te twijfelen tussen een 500gb 7200 rpm hybrid HDD of een Ram upgrade naar 8gb.
Welke van de 2 zal mij de beste performance boost geven.
Dat ligt eraan wat je ermee doet / wat nu de bottleneck is.
Ik zit op dit moment nog niet erg verlegen om extra HDD ruimte, dus daar hoef ik het niet per se voor te doen.
Verder heb ik op dit moment in Bootcamp ook nog Windows 7 Professional x86 (32bit), moet deze geupgrade worden naar 64 bit om van 8gb ram gebruik te kunnen maken?
Dat weten we hier natuurlijk niet :+ (Maar het antwoord kan je hier vinden.)

Edit@hieronder: Van een snellere (hybride) hdd (of een ssd) zal je zeker snelheidsverschil merken bij sommige taken. Van extra geheugen (vziw) alleen als je nu richting de grenzen van je geheugengebruik gaat.
Edit2: Voor het bestuderen van je geheugengebruik heb je niet per se extra software nodig, dat kan vziw vrij goed met de activity monitor.

[ Voor 32% gewijzigd door Jesse op 13-12-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-05 20:29
Jesse schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:00:
[...]

Dat ligt eraan wat je ermee doet / wat nu de bottleneck is.

[...]
Uhh, die is er nog niet echt, wilde em gewoon upgraden :p
Klinkt eigenlijk wel heel slecht nu (A)

EDIT: Thanks Jesse, zal even een programma zoeken die mn ram bijhoudt.

[ Voor 12% gewijzigd door boratnl op 13-12-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Trezzahn schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:15:
Is dat opsturen gratis?
Of moet je telkens ik weet niet hoeveel euro betalen voor verzending en daarbij ook risico lopen dat die (nog) verder beschadigd?

[...]

En dat komt er dus op neer dat ik ook geen Apple Care hoef aan te schaffen?
Ik had het over de reguliere garantie :). Hd is bij mij toevallig gecrasht toen me mbp 3 of 4 maandjes oud was. Er kan altijd iets hardwarematigs de kop op steken na de gebruikelijke garantie periode van 1 jaar. Zelf heb ik een verzekering via de ABN, deze verzekerd ook tegen schade, niet slijtage maar schade. Dus ik neem geen Applecare.

Als je een complete digibeet bent is Applecare een handige service, je belt ze op en vrijwel alle problemen (van een digibeet dus geen kenelpanics, of kapotte programmatuur maar meer "help ik krijg me netwerk niet werkend" of "help me iDVD wilt geen dvd branden") oplossen en je stap voor stap door de oplossing loodsen.

De ervaring is dat mensen die binnen de 90 dagen na aanschaf geregeld een belletje maken binnen een jaar een Applecare aanschaffen omdat ze de service missen.

Zelf google ik liever 15-30 minuutjes ipv het geld uit te geven, maar ik werk ook al heel me leven met van alles en nog wat van MSDOS tot Windows 7 en van Windows 3.1 tot Mac OS X :).

Vandaag nog even gekeken naar devervanger voor me 13" 2.53.... Ik denk dat het toch de 15" 2.4 i5 gaat worden. Het scherm en de specs zijn de aanleiding. Het verschil tussen de 2.4 en 2.53ghz i5 is te verwaarlozen alleen de i7 upgrade trekt nog vanwege de 512mb Vram maar het is mij te duur :-( :9. die i5 gaat ook wel een jaar of 3-4 mee en als ik tot die tijd iedere maand een 25-50 euro opzij kan leggen heb ik tegen die tijd wel een i15 ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hydraulik-Phunk schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:53:
[...]

Niet te serieus nemen he, die Belgen >:)
Als we pech hebben krijgen we er een helft belgen bij halverwege volgend jaar haha. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
Maar hoe zit dat met de reguliere garantie?

Het is toch GEEN verschil als mijn laptop binnen een 12 maand kapot gaat(scherm bijv.) dan met AppleCare

Ik krijg toch in beide gevallen(zonder en met AC) garantie + gratis vervanging/reparatie?

Want ik ga denk ik AC activeren als ik de MBP 10 maand heb, dus voor het eerste jaar activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 23:22

iichel

Gazoooo

Zo, vandaag mijn Macbook 5,5 (late 2008, unibody) vervangen door een Pro 7.1.
In de oude zat een SSD die in de nieuwe moest. Alvast erin gezet, klaar om OSX ff te installeren.

Druk met andere dingen, niet op alt gedrukt tijdens boot... start ie gewoon m'n oude installatie op.
Okeuh, scheelt weer :) Draait ook verder stabiel. Moet ik me nu zorgen gaan maken of is dit oke?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383739

Ik ben van plan om de 13" macbook pro te kopen (van 1150). Ik ben er erg over te spreken en volgend jaar zal ik naar de universiteit gaan.

De meeste mensen in m'n omgeving zijn erg enthousiast(behalve dat de prijs erg hoog is), behalve mijn broer. Nu luister ik niet vaak naar hem, maar hij zei dat alle studenten rond lopen met een kleine windows laptop die bijna instort en dat ik gek ben als ik daar met een laptop van 1100 euro rondloop. Alsof het geld me op de rug groeit en ik vraag om bestolen te worden.

Hoe denken jullie hier over? Loop ik voor paal als ik daar met een macbook pro in de banken zit tussen allemaal 400 euro laptops, alsof het geld me op de rug groeit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

@ ^

Er zijn wel meer studenten met een Macbook Pro. Als je 'm tijdens pauzes gewoon in je tas stopt en desnoods je tas ff meeneemt zal je weinig overkomen. Een MBP kan gestolen worden maar een simpel Windows kastje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Idem hier, ik kan op mijn informatica opleiding wel zeggen dat ongeveer 30% een mac heeft (docenten ook). Je hoeft je er helemaal niet voor te schamen hoor :+ . Bovendien zou ik mijn tas met een 400 euro windows laptop ook niet laten slingeren.

edit: De laatste zin was natuurlijk een voorbeeld, want zoals het een echte student betaamd heb ik een Macbook Pro :P .

[ Voor 20% gewijzigd door Aloys op 13-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:16
Redelijke onzin imho. ik loop elke dag met een 15" MBP rond en heb vaak mn iPad ook nog mee ;). Nog nooit raar aangekeken ofzo :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Trezzahn schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:08:
Maar hoe zit dat met de reguliere garantie?

Het is toch GEEN verschil als mijn laptop binnen een 12 maand kapot gaat(scherm bijv.) dan met AppleCare

Ik krijg toch in beide gevallen(zonder en met AC) garantie + gratis vervanging/reparatie?

Want ik ga denk ik AC activeren als ik de MBP 10 maand heb, dus voor het eerste jaar activeren.
ik zou deze Apple support pagina eens goed doorlezen ;).

Binnen de 12 maanden is de garantie gelijk met en zonder AC, alleen de 90 dagen telefonisch support zonder AC is 365 dagen telefonisch support met AC. Na de 12 maanden heb je alleen garantie met de AC....
iichel schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:49:
Zo, vandaag mijn Macbook 5,5 (late 2008, unibody) vervangen door een Pro 7.1.
In de oude zat een SSD die in de nieuwe moest. Alvast erin gezet, klaar om OSX ff te installeren.

Druk met andere dingen, niet op alt gedrukt tijdens boot... start ie gewoon m'n oude installatie op.
Okeuh, scheelt weer :) Draait ook verder stabiel. Moet ik me nu zorgen gaan maken of is dit oke?
Volgens mij moet het kunnen werken ja. Alleen weet ik nu niet hoe de "ondersteuning" is aan de switch tussen de intel IGP en de 330M gpu... Als het 100% stabiel werkt laten staan toch :)? En anders ff fresh install. Kortom: ik weet niet zeker of OS X ook alle drivers voor andere systemen installeert als je het op bv een GMA950 systeem installeert tegen over een 9400M of 330M videokaart :+.
Anoniem: 383739 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:51:
Ik ben van plan om de 13" macbook pro te kopen (van 1150). Ik ben er erg over te spreken en volgend jaar zal ik naar de universiteit gaan.

De meeste mensen in m'n omgeving zijn erg enthousiast(behalve dat de prijs erg hoog is), behalve mijn broer. Nu luister ik niet vaak naar hem, maar hij zei dat alle studenten rond lopen met een kleine windows laptop die bijna instort en dat ik gek ben als ik daar met een laptop van 1100 euro rondloop. Alsof het geld me op de rug groeit en ik vraag om bestolen te worden.

Hoe denken jullie hier over? Loop ik voor paal als ik daar met een macbook pro in de banken zit tussen allemaal 400 euro laptops, alsof het geld me op de rug groeit?
Hier op de Hogeschool (Vlissingen, HZ) loopt er van alles rond...Mensen met Netbooks en andere met 17" Macbook Pros of XPS monster notebooks.

Bij ons op de bouwkunde zaal durfde ik mijn 13" MBP (van toen 1399!) wel te laten staan om een bakje koffie te halen of zoiets. Deze stond dan ook tussen 400-500 euro dure medion, acer/asus, etc notebooks.

Het is gewoon een kwestie van wie kan je vertrouwen en wie niet? Want stelen doen ze alles hoor, daar hoeft het geen MBP voor te zijn :P! Het is wel zo dat je het niet moet gaan opzoeken door je MBP onbewaakt in het atrium/aula te laten staan :), mijn MBP stond tussen klasgenoten in geparkeerd dus kon het geen kwaad in mijn ogen :).

[ Voor 3% gewijzigd door Pat-Juh op 13-12-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 22:24
Ik van plan om over een paar maandjes en nieuwe macbook pro aan te schaffen..
Daarom een vraagje over portability van de Macbook Pro 15" en 17"?

- Het verschil tussen beiden in gewicht (ik weet het verschil, maar in real-life use!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Pat-Juh schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:06:

Volgens mij moet het kunnen werken ja. Alleen weet ik nu niet hoe de "ondersteuning" is aan de switch tussen de intel IGP en de 330M gpu... Als het 100% stabiel werkt laten staan toch :)? En anders ff fresh install. Kortom: ik weet niet zeker of OS X ook alle drivers voor andere systemen installeert als je het op bv een GMA950 systeem installeert tegen over een 9400M of 330M videokaart :+.

[...]
Ik ga van 13" 9400M naar 13" 320M :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

owh my bad... was ff in de war dacht dat 7.1 een 15" was :P. Nou als het 100% werkt zou ik het probleem niet zien xD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
mikevdzanden schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:07:
Ik van plan om over een paar maandjes en nieuwe macbook pro aan te schaffen..
Daarom een vraagje over portability van de Macbook Pro 15" en 17"?

- Het verschil tussen beiden in gewicht (ik weet het verschil, maar in real-life use!)
Zat hier zelf ook mee, maar ben afgelopen zaterdag toch voor de 15'' gegaan. Ik neem de MBP toch 3 a 4 dagen per week mee naar school, en daar is de 17'' toch te groot en te zwaar voor (vooral in de studiebanken). Als je de MBP maximaal 2 a 3 keer per maand meeneemt naar een lokatie, is hij misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
Anoniem: 383739 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:51:

Op de universiteit zal het grootste deel een laptop of netbook nodig hebben voor internet en aantekeningen? Doe je een studie waarvoor je een laptop nodig hebt dan is er helemaal niks raars aan. En eigenlijk zie je ze in zo'n gebouw overal, in alle soorten en maten.
Neem wat je prettig en praktisch vindt. Loop er niet mee te koop en hou hem goed bij je. Dan is er niks aan de hand lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345908

Reageer op een normale manier of niet. Je kan een topic report aanmaken als je vindt dat het fout gaat.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 14-12-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristal
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-01 23:07

Tristal

PSN-ID Tristal

Weet iemand wat het programma PubSubAgent is? Krijg nu steeds een popup die vraagt om toestemming voor dit programma. Het heeft met mn sleutelhanger te maken maar voor de rest weet ik niet wat het is. Iemand suggesties?

iPhone 8 Plus iPad air 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Tristal schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:47:
Weet iemand wat het programma PubSubAgent is? Krijg nu steeds een popup die vraagt om toestemming voor dit programma. Het heeft met mn sleutelhanger te maken maar voor de rest weet ik niet wat het is. Iemand suggesties?
Google ;)! Maar het heeft te maken met RRS/bookmark sync van je computer en een mobileme.

1e pagina op google gaf dit: deze

oftewel dat ff volgen en het is weer puik in orde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Bij Sachs en dat andere merk nooit in ieder geval. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50

r0b

Nismod schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:35:
[...]

Zat hier zelf ook mee, maar ben afgelopen zaterdag toch voor de 15'' gegaan. Ik neem de MBP toch 3 a 4 dagen per week mee naar school, en daar is de 17'' toch te groot en te zwaar voor (vooral in de studiebanken). Als je de MBP maximaal 2 a 3 keer per maand meeneemt naar een lokatie, is hij misschien het proberen waard.
Zelfs 2 á 3 keer zou ik niet doen met een 17" MBP. Daar is hij gewoonweg echt te log voor.
Ik heb ze beide op schoot gehad, en de 15" is qua grootte precies goed imho. Eventueel de high-res optie nemen, maar de 17" biedt verder geen enkele voordeel en alleen maar meer nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Voor 500 pond zou ik niet moeilijk doen: dan kan je er weer een ton of 2-2,5 er tegenaan. :P

Volvotips.com

• Tjebakka

Tjebakka

Zooo... Even een gerucht verspreiden dat ik net op MacRumors las ;) Nieuwe iMac en MacBook Pro Upgrades in januari de eerste helft van 2011. Zou mooi zijn, dan hoeven we niet zo lang te wachten!

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1065004

[ Voor 6% gewijzigd door Tjebakka op 16-12-2010 13:44 ]

Anoniem: 303530

lijkt mij logisch met sandy bridge om de hoek, apple kan niet meer achterblijven met 'good old' c2d's

• Cobesz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:50
Bakkert schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:40:
Zooo... Even een gerucht verspreiden dat ik net op MacRumors las ;) Nieuwe iMac en MacBook Pro Upgrades in januari de eerste helft van 2011. Zou mooi zijn, dan hoeven we niet zo lang te wachten!

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1065004
Bij die Buyers Guide van hun staat al 4 maanden dat je beter kan wachten hahaha ;)
Ik heb de mijne nu een maand geleden gekocht en ik ben er heel erg blij mee, zou niet bepaald terug naar windows willen ;)

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Oké het wordt een 15", echter nu de keuze: de standaard 1440x900 resolutie of de 83 euro kostende upgrade naar 1680x1050 resolutie.

Ik doe voornamelijk Autocad en Foto-werk op me Mac dus daar is een hogere resolutie wel lekker voor, echter het reguliere internet, mailen, word, beetje gamen mag niet gaan lijden onder de hogere resolutie, aangezien alles kleiner wordt tegelijkertijd ook scherper maar toch... TE klein is niet fijn.

Helaas hebben ze hier bij zowel de APR als de MM geen 15" High-res staan dus dat 1:1 vergelijken lukt niet :(. Als ik ga vergelijken met PPI (pixels per inch) heeft de 17" 1920x1200 een hogere dan de 15" HR, het zou op de 17" dus kleiner moeten zijn. Hier heb ik wel even op gewerkt en het was goed te doen, even wennen dat het iets kleiner is maar niet onleesbaar ofzo. Ook op de 15" Standaard-Res gewerkt eventjes en dit beviel mij ook wel, komend van een 13" is de PPI (113 13" vs de 110 15") vrijwel gelijk. De 15" High-res heeft een 128PPI en de 17" een 132 ppi. De afmetingen moeten ongeveer gelijk zijn op de 15" HR vs de 17".

Pfff ik doe moeilijk denken je maar ik wil geen miskoop van 1700 euro maken als de resolutie te hoog blijkt om prettig op te werken.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de 15" HR ?

• Cobesz
Pat-Juh schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:41:
Oké het wordt een 15", echter nu de keuze: de standaard 1440x900 resolutie of de 83 euro kostende upgrade naar 1680x1050 resolutie.

Ik doe voornamelijk Autocad en Foto-werk op me Mac dus daar is een hogere resolutie wel lekker voor, echter het reguliere internet, mailen, word, beetje gamen mag niet gaan lijden onder de hogere resolutie, aangezien alles kleiner wordt, ook wel scherper maar toch... TE klein is niet fijn.

Helaas hebben ze hier bij zowel de APR als de MM geen 15" High-res staan dus dat 1:1 vergelijken lukt niet :(. Als ik ga vergelijken met PPI (pixels per inch) heeft de 17" 1920x1200 een hogere dan de 15" HR, het zou op de 17" dus kleiner moeten zijn. Hier heb ik wel even op gewerkt en het was goed te doen, even wennen dat het iets kleiner is maar niet onleesbaar ofzo. Ook op de 15" Standaard-Res gewerkt eventjes en dit beviel mij ook wel, komend van een 13" is de PPI (113 vs de 110 15") vrijwel gelijk. De 15" High-res heeft een 128PPI en de 17" een 132 ppi. De afmetingen moeten ongeveer gelijk zijn op de 15" HR vs de 17" HR.

Pfff ik doe moeilijk denken je maar ik wil geen miskoop van 1700 euro maken als de resolutie te hoog blijkt om prettig op te werken.

Ik heb zelf de High res op mijn 15" mbp genomen, maar autocad of iets dergelijks gebruik ik niet.
Ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik het gedaan heb, 83 euro voor een scherm upgrade (vanuit apple?!??!) is niet duur!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Wat gebruik je wel?

bv Photoshop of Lightroom/Aperture, iets anders met veel zij- en onderbalken? Met name deze dingen zullen denk ik beter gaan op de hogere resolutie, je hebt meer pixels voor het zelfde dus dat zal kleiner kunnen terwijl het hoofdscherm/je onderwerp groter weer gegeven kan worden.

Het is lastig dit in te schatten als je geen real-life voorbeelden hebt :(.

• Cobesz
Pat-Juh schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:50:
Wat gebruik je wel?

bv Photoshop of Lightroom/Aperture, iets anders met veel zij- en onderbalken? Met name deze dingen zullen denk ik beter gaan op de hogere resolutie, je hebt meer pixels voor het zelfde dus dat zal kleiner kunnen terwijl het hoofdscherm/je onderwerp groter weer gegeven kan worden.

Het is lastig dit in te schatten als je geen real-life voorbeelden hebt :(.
Ik gebruik hoofdzakelijk audioberwerkings programma's als Protools/logic maar ik moet zeggen, het is geen enorm verschil en ik denk juist als je grafisch bezig bent het aantal pixels wel zal waarderen ;)

Het is inderdaad lastig als je geen real-life voorbeelden hebt ja, maar ik vind deze resolutie perfect naar mijn mening ;)

hi-res, definitely.

het is heus niet te klein, ik werk dagelijks op een 15.6 1080p scherm (144 ppi), dat werkt prima.

ik hoor meer mensen klagen over een lage resolutie dan over een hogere ;)

• rjvisje
  • Laatst online: 27-05 14:21
Heb helaas geen Macbook Pro, laat staan een Mac, maar heb zelf een Dell 15,6" met 1680x1050 en een klasgenoot heeft dezelfde laptop met 1440x900. Nu gebruiken wij hem vooral voor 3D ontwerpen, Solidworks en ik zou echt niet met zijn lagere resolutie kunnen werken (daarnaast met mijn fotowerk zou ik ook niet lager willen)

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Hmmm dit nu lezende: High-res it is :)... Even wachten op verzekering... Me defecte op gestuurd vandaag dus hoop morgen of maandag te kunnen bestellen... Eindelijk weer van deze 10.1" Netbook af :P

• Cobesz
Pat-Juh schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:12:
Hmmm dit nu lezende: High-res it is :)... Even wachten op verzekering... Me defecte op gestuurd vandaag dus hoop morgen of maandag te kunnen bestellen... Eindelijk weer van deze 10.1" Netbook af :P
Klinkt heel goed hahaha ;) 10.1 netbook met Photoshop (H) Epische manier om te werken whahaha ;)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 303530 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:01:
hi-res, definitely.

het is heus niet te klein, ik werk dagelijks op een 15.6 1080p scherm (144 ppi), dat werkt prima.

ik hoor meer mensen klagen over een lage resolutie dan over een hogere ;)
Persoonlijk zou ik dan weer nooit voor een 15" 1080p scherm gaan. Dan worden zaken me nl toch net even iets te klein, en met name als ik er 8 uur op moet werken gaat dat niet lekker werken. Ik heb een aantal jaar geleden verplicht een aantal maanden op een Dell D800 moeten werken (laptop van de zaak) met een 15" @1920x1200, en dat was -voor mij- echt geen doen. In principe is meer pixels altijd beter, maar het moet wel leesbaar blijven.

Wat mij betreft:
13.3" = 1440x900 (al werkt 1280x800 ook prima)
15" = 1680x1050 (al werkt 1440x900 ook prima)
17" = 1920x1200

Maar uiteindelijk moet iedereen het voor zichzelf zien.

Launching containers into space

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 10:38

Silverline

pisanggoreng

Pat-Juh schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:41:

Ikzelf bezit ook een 2010 15" MBP van 1680x1050 met anti-glare.

klasgenoten hebben 1440x900 en klagen veelal over de lage resolutie.
Bovendien is het anti-glare scherm erg fijn: hoor alleen maar positieve reacties erover. Bovendien is het ook gewoon fijn geen last te hebben van reflecties.

edit: bij een aankoop van +1700 moet je niet kijken naar 80 euro meer of minder, mijns inziens. dus, DOEN!

[ Voor 9% gewijzigd door Silverline op 16-12-2010 17:28 ]

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Silverline schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:27:
Bovendien is het anti-glare scherm erg fijn: hoor alleen maar positieve reacties erover. Bovendien is het ook gewoon fijn geen last te hebben van reflecties.
Hoop dat dit ook een optie wordt voor de 13" bij een mogelijk update.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Anoniem: 124681

HR anti-glare FTW, punt :)

nav http://www.anandtech.com/...tests-display-evaluated/5 zou ik de glossy variant kiezen.

Anoniem: 124681

Ben wel benieuwd waarom . .

Note: ik doe veel aan fotobewerking op locatie, dus voor mij was de keuze wel erg snel gemaakt.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Cobesz schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:16:
[...]

Klinkt heel goed hahaha ;) 10.1 netbook met Photoshop (H) Epische manier om te werken whahaha ;)
Werkt niet :P!
Silverline schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:27:
[...]

Ikzelf bezit ook een 2010 15" MBP van 1680x1050 met anti-glare.

klasgenoten hebben 1440x900 en klagen veelal over de lage resolutie.

edit: bij een aankoop van +1700 moet je niet kijken naar 80 euro meer of minder, mijns inziens. dus, DOEN!
Nee ik bedoelde meer dat ik geen HR neem en pissed ben of wel een HR en ook pissed ben dat die weer te hoog is :P

Ik ga wel voor de Glossy, waarom? Omdat ik toch vaak, zowel thuis als op de hogeschool kan werken in goed verlichte ruimtes met weinig reflectie punten... En omdat het beter schoon te houden is... Ik heb ook geen klachten over me huidige glossy gehad...

Anoniem: 124681 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:03:
[...]

Ben wel benieuwd waarom . .

Note: ik doe veel aan fotobewerking op locatie, dus voor mij was de keuze wel erg snel gemaakt.
dat staat er dus in:
Having a chance to use the high res matte display I’m going to have to stick to my original take on it. If you use the machine primarily indoors or outdoors but not in direct sunlight, go for the glossy display. The matte option really only makes sense if you plan on using it a lot outdoors in overwhelmingly sunny conditions.
ik zit altijd binnen, en de helderheid van mn scherm is hoog genoeg om je niet te storen aan de spots het plafond.

• tarlitz
  • Niet online
Whieee schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:17:
[...]

Persoonlijk zou ik dan weer nooit voor een 15" 1080p scherm gaan. Dan worden zaken me nl toch net even iets te klein, en met name als ik er 8 uur op moet werken gaat dat niet lekker werken. Ik heb een aantal jaar geleden verplicht een aantal maanden op een Dell D800 moeten werken (laptop van de zaak) met een 15" @1920x1200, en dat was -voor mij- echt geen doen. In principe is meer pixels altijd beter, maar het moet wel leesbaar blijven.

Wat mij betreft:
13.3" = 1440x900 (al werkt 1280x800 ook prima)
15" = 1680x1050 (al werkt 1440x900 ook prima)
17" = 1920x1200

Maar uiteindelijk moet iedereen het voor zichzelf zien.
Mee eens, maar het is natuurlijk zotheid dat UIs nog steeds gebaseerd zijn op pixels en niet schalen naar het scherm. Mobieltjes gaan al naar 720p, maar waarom moeten we het met monitoren en laptopschermen nog steeds doen met schermen van 1680x1050 pixels? Waar is mijn 22" 4800x3000 scherm? :(

• Okasha
  • Niet online
Heb voor mijn werk een Dell 15" met 1680x1050 en vind het prima, soms op de bank wel wat klein. Zit nu te denken aan een MBP 13" maar vind de resolutie toch echt wat laag (1280..) maar ja, de nieuwe zou verbetering moeten brengen, die zal wel naar de reso gaan van de MBA.

Ander vraagje, via de apple store kan ik studentenkorting krijgen via mijn vrouw. Maar krijg je die studentenkorting ook bij de Apple Reseller? Of bijvoorbeeld bij MediaMarkt? En wat nou als je een student bent, nu eentje koopt (met studentenkorting) en dan straks in Mei de nieuwe versie (weer met studentkorting). Kan dat? Of zit er een limiet op?

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25

pdavie2311

Live life to the fullest..

Goedenavond..Mijn naam is Patrick en ik zit er sterk aan te denken om afscheid van Windows te nemen en een Macbook te kopen..Het wordt dan de Macbook van 999,- euro gezien er niet meer budget is..Ik twijfel nog om een 2e hands te kopen, maar ben wel een zeurderd dat er geen krassen/beschadigingen etc op mogen zitten...Mijn vrouw en ik gebruiken hem alleen thuis en soms gaat hij mee als we een weekend weg gaan naar mijn zus...Is het dan de 1000,- euro waard of zeggen jullie, koop dan een ander merk en kleed die bomvol aan, 17inch, i7 processor en noem maar op...Heb nu 17inch HP, hoef echt geen HP weer en ook niet echt 17 inch..Gamen doe ik niet en films kijk ik er niet op...Moet trouwens wel een HDMI aansluiting op zitten voor de link naar mijn P46G20 Plasma...Sinds mijn Ipod en iPhone4 ben ik een beetje Apple verslaafd geraakt...Spul ziet er zoooo mooi uit he....

alvast bedankt voor de tips/advies...

Gr Patrick

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Anoniem: 385996

Al menig 40forum lid gezien hier.
Mooie wagens allemaal. _/-\o_

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 09:10
Ik kan niet voor jou beslissen wat de beste laptop is, tuurlijk biedt een Dell een veel betere computer aan voor 1000 euro. Je zult het zelf een beetje moeten afwegen, of je OSX goed vindt werken, ga je voor design en mobiliteit of vind je een lompe Windows laptop ook voldoende? Ik zou voor de MacBook gaan (oa. looks en gebruiksvriendelijkheid van OSX).

Voor je overige vragen:
Je zou zelf ook even kunnen kijken op Apple website, google enz. (Ik heb zelf geen MacBook (alleen ervaring met OSX dmv. mijn HackPro), dus geen ervaringen qua materiaal). De witte MacBook schijnt redelijk snel te krassen (lichte krasjes van bijv. usb-stick), HDMI aansluiting zit op geen enkele MacBook, de Mini Display poort ondersteunt wel HDMI dmv. adapter andere fabrikant (staat op Apple website).

Je zou tevens ook kunnen kijken voor MacBook Pro uit UK via Ebay? Voor zo'n 1060 (incl. verzending) euro heb je een MacBook Pro 13" van Electronic King (schijnt goed te zijn, kijk voor meer info in het MacBook uit Buitenland topic). Via ebay.co.uk krijg je ook de optie "Make Offer", dan kun je misschien nog wat afdingen.

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Laatst online: 07-09-2022
Ik heb high res glossy. Ik heb wel getwijfeld maar glossy vond ik eigenlijk wel mooier. Maar ik stoor me verder ook niet aan reflecties omdat ik er alleen binnen achter werk. Voor 15" vind ik 1680x1050 wel een fijne resolutie. Ik was 1280x1024 op een 4:3 17" en 1680x1050 op een 22" gewend. Duidelijk dat dat de eerste dagen nogal wennen was, maar ik ben er enorm blij mee. Ik werkt met de CS5 collectie en daarbij is werkruimte een pre. Je hebt meer overzicht en het ziet er haarscherp uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Okasha schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:31:
Heb voor mijn werk een Dell 15" met 1680x1050 en vind het prima, soms op de bank wel wat klein. Zit nu te denken aan een MBP 13" maar vind de resolutie toch echt wat laag (1280..) maar ja, de nieuwe zou verbetering moeten brengen, die zal wel naar de reso gaan van de MBA.

Ander vraagje, via de apple store kan ik studentenkorting krijgen via mijn vrouw. Maar krijg je die studentenkorting ook bij de Apple Reseller? Of bijvoorbeeld bij MediaMarkt? En wat nou als je een student bent, nu eentje koopt (met studentenkorting) en dan straks in Mei de nieuwe versie (weer met studentkorting). Kan dat? Of zit er een limiet op?
Zo ver ik weet zit er geen limiet op. Mijn neef heeft in mei een iMac gekocht met studenten korting via mij, vorige maand heb ik mijn eigen mbp gekocht met studenten korting en ik heb er geen gezeur mee gehad :)

Dus zover ik weet moet het kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je mag officieel elk jaar een desktop en een laptop met onderwijskorting kopen. Een bestelling met twee laptops zal dus geweigerd worden, maar de controle is niet zo streng. Maar toen ik afgelopen jaar m'n MBP met onderwijskorting (voor medewerkers) had besteld en geannuleerd, moest ik wel wachten tot de annulering doorgevoerd was voordat ik een andere kon bestellen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
En waar krijg je de korting? Alleen in de apple store? of ook bij reseller (apple shop) en winkels als de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@Martijn...Thanx voor de verduidelijking..Ik vind looks ook zeker belangrijk, maar 1000euro voor de goedkoopste versie..Snap je? Ben nu aan het mailen met een 2008 model/2009 model macbook..Dat scheelt geld natuurlijk, maar hoe is de accu dan? Wij hebben sinds kort een jonge dochter en gezien de HP accu nog geen 3minuten volhoudt, dus constant op netstroom..Dit moet dan op de tafel anders trekt mijn dochter aan het snoer en kan ze de laptop op haar laten vallen..Dit nooit natuurlijk..Zo'n macbook kan ik gewoon heerlijk op schoot nemen, makkelijk pakken en gaan met die banaan..Mijn vrouw is onderwijzeres op een basisschool dus kan zij korting krijgen las ik op de apple site..Dit scheelt dan 60,- euro, dan heb ik hem voor 938,- euro thuis..Maar dan nog zonder ms office etc wat ik wel wil hebben voor al mijn windows vrienden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
Office koop je via Surfspot voor ook niet al teveel, of eventueel via een HUP program van je werk (wij kopen office 2011 hier voor 12,95 via de werkgever). Macbook heeft trouwens een oplossing voor je kind-kabel probleem. De voeding kabel zit vast met een magneet. Dus als je kind struikelt is in elk geval je macbook niet kapot O-) En paar builen leert je kind vanzelf op te passen voor de kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je niet van plan bent superveel te doen met Office dan volstaat OpenOffice of NeoOffice ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Bosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:43:
Als je niet van plan bent superveel te doen met Office dan volstaat OpenOffice of NeoOffice ook prima.
Of gewoon iWork... Die kan ook in .doc opslaan en lezen. Same goes for numbers en keynote.

[ Voor 5% gewijzigd door Cobesz op 17-12-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-05 23:19
@pdavie2311
Ik heb sinds een paar weken een MacBook Pro, en Mac OSX is echt geweldig. OpenOffice of iWork is een mooi alternatief voor MS Office.

Nog een tipje, meestal heeft de Media Markt in Januari een geen BTW actie (wat neerkomt op 16% korting). Wellicht kun je heel even wachten.

Het mooie van een Macbook is ook de Macsafe adapter, deze zit magnetisch vast dus als iemand aan het snoer trekt laat deze onmiddellijk los zonder dat de MacBook valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Cobesz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:58:
[...]

Of gewoon iWork... Die kan ook in .doc opslaan en lezen. Same goes for numbers en keynote.
iWork is niet gratis, dus dat is nu niet echt een alternatief voor een gratis pakket te noemen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 17-12-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06
Ik begrijp persoonlijk niet jullie obsessie met hoge resoluties: ik heb een MBP, 13" met 1280x800, en ik kan er een hoop tegelijk op kwijt, met name als ik expose gebruik.
Het is mijn enige computer en ik ben erg blij met de draagbaarheid en de resolutie vind ik niet storend laag.

Op mijn werk zit ik achter een 1080p schermpje, maar dat vind ik niet echt een verbetering oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hangt er vanaf wat je doet. Ik heb op mn werk 2x 1600/1200 en daar zou ik soms nog wel een scherm bij willen hebben.

Alles wat over elkaar ligt kost tijd in tegenstelling tot als je programma's naast elkaar kunt hebben.

Voor development/Photoshop is 1280/800 een redelijk frustrerend lage resolutie.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 17-12-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@pdavie2311: Kijk anders bij bijv. een iCentre naar een occasion. Kan tot 200 euro schelen en je hebt nog een garantie.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Okasha schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:49:
Office koop je via Surfspot voor ook niet al teveel, of eventueel via een HUP program van je werk (wij kopen office 2011 hier voor 12,95 via de werkgever).
Via Surfspot voor medewerkers inderdaad, kost 12,50. CS5 Master Suite voor 30 euro.
Ik mis Surfspot wel nu ik niet meer in een onderwijsinstelling werk :(

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

@all....thanx voor het meedenken en de tips..Ben gewoon dat windows gedoe beu..Gister bij mijn zus en die heeft een nieuwe MSI met windows7..Die heeft meerdere windows pc's in haar bedrijf, vandaar voor windows gekozen, maar raadt ook een macbook aan omdat dat toch mijn enige computer wordt voor gebruik..Nog steeds is de aanschafprijs hoog vergeleken bij windows laptops, maar als ik er zoveel meer gemak van heb en minder ergenis..HDMI wel vereiste, maar las hierboven al dat ik dat kan oplossen door een adapter..Wil wel weer beginnen met filmpies kijken op mijn plasma via de laptop...Als media markt dat weer krijgt in januari, zou helemaal super zijn zeg..Dan heb ik voor 850,- euro een nieuwe...Kan nog wel even wachten hoor..Deze HP kwakkelt, maar doet nog steeds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobesz
Bosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:22:
[...]

iWork is niet gratis, dus dat is nu niet echt een alternatief voor een gratis pakket te noemen ;)
True that :P hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Ik stoor me altijd een beetje aan dit soort opmerkingen. Wat mij betreft ligt dat namelijk eerder aan de gebruiker dan het OS. OS X is niet de heilige graal van OS-en. Ook al werkt het erg lekker, (met name het beschikken over een unix omgeving is heerlijk), er zijn genoeg dingen die Windows gewoon veel beter doet.

[ Voor 8% gewijzigd door tarlitz op 17-12-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

tarlitz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:46:
[...]

Ik stoor me altijd een beetje aan dit soort opmerkingen. Wat mij betreft ligt dat namelijk eerder aan de gebruiker dan het OS. OS X is niet de heilige graal van OS-en. Ook al werkt het erg lekker, (met name het beschikken over een unix omgeving is heerlijk), er zijn genoeg dingen die Windows gewoon veel beter doet.
o.a. Vastlopen :+ !

Maar idd gamen kan je idd momenteel nog beter op Windows doen, evenals MSNen... Mac Messenger werkt niet helemaal lekker van Microsoft en Adium is voor de gemiddelde gebruiker iets meer dan ze nodig hebben.

Echter voor professionals die met zaken als fotografie, video, geluid en ontwerpen te maken hebben is OS X in combinatie met de programma's een heerlijke werkomgeving. Dit geldt ook voor een gemiddelde gebruiker hoor, de UI is gewoon veel beter uitgewerkt (logischer vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

tarlitz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:46:
[...]

Noem dan ook wat voorbeelden waar Windows dan zoveel beter in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Okasha schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:49:Macbook heeft trouwens een oplossing voor je kind-kabel probleem. De voeding kabel zit vast met een magneet. Dus als je kind struikelt is in elk geval je macbook niet kapot O-) En paar builen leert je kind vanzelf op te passen voor de kabel
Geniale oplossing is dat idd :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
pdavie2311 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:10:
HDMI wel vereiste, maar las hierboven al dat ik dat kan oplossen door een adapter.
Tja, ik vind het het steeds raar dat als je 1150 euro betaalt voor een MacBook Pro dat je dan slechts twee usb poorten krijgt en geen HDMI poort. Mag je extra betalen voor een adapter. Mag Apple imo toch wel achter zijn oren krabben

Ik zelf heb een MacBook Pro 13 inch uit 2010 en ben dus zeker geen Apple hater, maar ook zeker geen fanboy :)
Bosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:55:
[...]

Noem dan ook wat voorbeelden waar Windows dan zoveel beter in is.
Tiger tegen XP:

Met 512 MB ram geheugen is Tiger niet voorruit te branden kan ik uit eigen ervaring vertellen. Als je XP met 512 MB gebruikt dan voelt alles sneller aan en heb je het gevoel dat je meer kan.

Heb nog een oude MacBook uit 2006, je hoeft maar iets buiten safari te doen en je krijgt "The Ball of Death".

[ Voor 32% gewijzigd door magnifor op 17-12-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Tiger is uit 2006, XP is uit 2001.

Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:44:
Tiger is uit 2006, XP is uit 2001.

Next.
Toen ik mijn MacBook kocht in 2006 was XP het laatste OS van Microsoft en Tiger het laatste OS van Apple. Daarom vind ik dat je die twee best met elkaar mag vergelijken. Zeker als je bedenkt dat de "middenklasse" MacBook met 512 MB ram werd geleverd. En Tiger komt uit 2005.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In verband met deze blunder is het mogelijk dat je in dit topic posts terugziet die eigenlijk in Het grote Volvo topic - Deel 4 thuis horen. Mocht je zo'n post spotten, schroom dan niet om het even te melden via DM aan de schuldige of desnoods via topic report. :)