[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.875 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Liquid schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:21:
[...]

Ik hoop echt dat het dit jaar nog komt en niet pas in 2011 (wat overigens wel meer logisch lijkt).
Ik denk dat het logischer is als het pas in 2011 is. Anyhow, ik heb er afgelopen maandag een besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reAaa schreef op zondag 21 november 2010 @ 14:04:
Ik heb een mid 2010 i5 mbp systeem. Ik ben benieuwd hoe 't zit bij mensen met een soortgelijk systeem (of lichter, of zwaarder) die 1080p mkv's kijken. Bij mij is het zo dat bij films eigenlijk heel 't ram geheugen wordt gedraind, en dat mn mac na t afspelen best flink moet herstellen. Wat resulteert in een laggy systeem, tot er weer wat RAM vrij is gekomen. Ik draai op moment iFreemem, een programma wat t geheugen weer hersteld, zodat ik meer 'free' ram heb. Hoe is dit bij jullie?
Heb/had exact hetzelfde probleem vroeger, tot ik plex installeerde.. VLC gebruik ik nu enkel nog om rap iets te bekijken(serie ofzo), maar een Full HD film gaat via Plex. Vroeger had ik ook soms "blokjes" in m'n film, maar als ik die met Plex afspeel zijn die verdwenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:15
Ik hoop dat we binnenkort een re-design van de Macbook Pro's gaan zien..
Weg met die harde schijven en knal er die ssd strips maar in! Wat hopelijk gaat resulteren in dunnere macbook pro's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikevdzanden schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:42:
Weg met die harde schijven en knal er die ssd strips maar in! Wat hopelijk gaat resulteren in dunnere macbook pro's..
Ik denk niet dat ze dat gaan doen, marketing technisch blijft een normale hdd interessanter omdat ze meer GB's hebben voor minder geld, de normale consument weet niet eens wat een SSD is en zal alleen naar de grote kijken van de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ok er zijn dus verschillende versies, dat wist ik nog niet. :)

Zal denk ik verschillen tussen het 96-98, 98-00 en het latere model.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
reAaa schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:14:
Nja, wat ik lees is dat het probleem zich juist voordoet onder VLC. VLC schijnt de boosdoener te zijn. Ik heb nu dan ook een twee andere mediaspelers gedownload. Movist, deze lijkt veel op VLC, alleen ik mis een klein beetje de precieze subtitle delay. MOvist werkt met relatief grote stappen (0,5s) in tegenstelling tot VLC (50ms). Daarnaast ook nog een ander programma, Plex. Ziet er zeer goed uit en erg handig voor met de afstandsbediening. Maar wederom, subtitles enz moeten meestal wel ff goed gezet worden, en in dat geval is Movist handiger dan Plex.
Ik weet precies wat je probleem is met VLC, maar ik heb waarschijnlijk ook de oplossing ;-)

Met mijn MacBook Pro had ik exact hetzelfde probleem, na het kijken van een 1080p film had hij 5 minuten nodig om bij te komen. Ik heb het opgelost door in VLC bij de preferences "file memory mapping" uit te zetten.
Het leek erop dat de totale film in het RAM werd gegooid waardoor mijn MacBook Pro als een gek moest gaan swappen. De instelling is te vinden onder "Input / Codecs -> Access modules -> MMap. Zet hier het vinkje uit bij "Use file memory mapping".

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:37:
Dat indrukken van het zwarte gedeelte hoort, dit heb ik ook en komt omdat daar je fans uit blazen.

Tja er zijn diverse topics over coconut maar wat zeggen cijfers, apple hanteert volgens mij de regel dat je kunt vragen om een replacement bij <80% <300 cycles daarboven kan je niets. Hoe lang gaat hij mee qua tijdsduur op een accu, en bij welk gebruik?
Ik heb nooit echt metingen gedaan maar ik ben verder wel redelijk tevreden met de baterij. Ik haal zo'n 5 uur met internetten en af en toe itunes aan (scherm bijna altijd zo donker mogelijk). As ik een filmpje kijk met wifi uit haal ik in ieder geval lang niet de 6 of zelfs 7 uur die ik in tests op internet heb gezien. Eerder 4 uur met brightness low en wifi uit.

Maar ja, ik denk als ik bijvoorbeeld 10% kwijt ben dat ik dat niet duidelijk zou merken. Toch zou dit best veel zijn denk ik na 80 cycles. Verder vroeg ik me af, als ik met mijn macbook langs een apple store zou gaan en ze kijken naar de battery capaciteit , kijken ze altijd naar het voeding gedeelte in "over deze mac" . (dit was in ieder geval toen ik na 2 maanden langs was geweest.
Dit is altijd gelijk aan coconut battery, dus hoe kunnen hier dan een precies oordeel over vellen.

Verder kan iemand me nog iets zeggen over het gekraak in de behuizing waar ik het over had? Dat is namelijk mijn grootste zorg aangezien ik echt flink gekraak hoor iedere keer als ik mijn macbook oppak of op schoot neem. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 21:54

Mach

[END]Avengers

J0HAN schreef op zondag 21 november 2010 @ 23:33:
[...]

Ik weet precies wat je probleem is met VLC, maar ik heb waarschijnlijk ook de oplossing ;-)

Met mijn MacBook Pro had ik exact hetzelfde probleem, na het kijken van een 1080p film had hij 5 minuten nodig om bij te komen. Ik heb het opgelost door in VLC bij de preferences "file memory mapping" uit te zetten.
Het leek erop dat de totale film in het RAM werd gegooid waardoor mijn MacBook Pro als een gek moest gaan swappen. De instelling is te vinden onder "Input / Codecs -> Access modules -> MMap. Zet hier het vinkje uit bij "Use file memory mapping".
Goeie tip!!

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zag dat de actie in oktober ook al eens is langsgeweest. Momenteel bij Saturn, las het net vannochtend in de krant. De MacBook Pro 2.4Ghz voor 980 euro. Wellicht ook meerdere MacBooks voor een lagere prijs, er loopt blijkbaar een actie bij iedere 100 euro besteding, 15 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
SteV1986 schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:20:
Ik zag dat de actie in oktober ook al eens is langsgeweest. Momenteel bij Saturn, las het net vannochtend in de krant. De MacBook Pro 2.4Ghz voor 980 euro. Wellicht ook meerdere MacBooks voor een lagere prijs, er loopt blijkbaar een actie bij iedere 100 euro besteding, 15 euro korting.
Ook is het in de VS black friday deze vrijdag, wat misschien betekent dat we in Nederland ook weer kortingen krijgen in de Apple store. Het lijkt me de moeite waard dit ook even in de gaten te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ook wel leuk, alleen hebben die waarschijnlijk een minder gunstige ET waarde (gokje: 49?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:34
Net even naar Saturn.nl gegaan en daar de folder voor Tilburg gelezen, MBP 13 inch 2,4 250 GB €984
Deze week maar eventjes halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik w8 wel na zo'n actie komt vaak een nieuw model uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

mikevdzanden schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:42:
Plus dat nu een defecte moederbord niet per definitie data verlies oplevert, terwijl dat bij de SSD-strips wel mogelijk is.
Oftewel: Doe mij maar gewoon een 2,5" HDD of SSD in een MBP ;)

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
[...]

Bedankt voor de tip. Ik zal mijn bevindingen laten weten zodra ik wederom een filmpje heb bekeken. 720p/1080p maakt in weze weinig uit, want in beide gevallen werd het RAM gedraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:26
Op mijn 2010 MBP doet zich nu af en toe het volgende probleem voor: het hele scherm wordt onscherp en ik moet handmatig de gebruikte videokaart instellen om het te verhelpen. Het lijkt zich vaker voor te doen bij gebruik van de intel graphics. Zie hier en hier een voor/na.
Nadat het scherm wazig is met de intel graphics in gebruik en ik even de nvidia graphics selecteer, kan ik moeiteloos weer verder als ik nogmaals de intel graphics aanvink.

Lijkt dit op een defecte videokaart of iets dergelijks dat ernstig genoeg is om m'n laptop te laten repareren? Het vervelende is nl. dat het random voorkomt, dus als ik zo een reseller binnenstap dan doet het probleem zich niet op commando voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet rekenen dat de Intel gpu niet zoveel aankan als de nvidia gpu.. Als je veel grafische dingen hebt openstaan zou het beter zijn om de nvidia te selecteren omdat deze krachtiger is, en misschien kan de intel het beeld wel niet leveren.

Zet het even op dynamic switching en kijk of het probleem zich nog voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:54:
Je moet rekenen dat de Intel gpu niet zoveel aankan als de nvidia gpu.. Als je veel grafische dingen hebt openstaan zou het beter zijn om de nvidia te selecteren omdat deze krachtiger is, en misschien kan de intel het beeld wel niet leveren.

Zet het even op dynamic switching en kijk of het probleem zich nog voordoet?
Staat altijd op dynamic switching. Meestal als het zich voordoet ontwaakt 'ie net uit slaapstand. Ten tijde van maken van voorbeeldjes stond alleen de tweakers homepage in safari open... Nu net nog een keertje voorgekomen met enkel een klein pages-document. Ben sowieso geen heavy-user, vind alleen de schermgrootte van 17" fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Cool, die Tritons zijn die toevallig voor Dirk z'n 1/245 ? :9

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens een screenshot genomen op het moment dat dit gebeurde? Kun je namelijk rap zien of het software of hardware is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:11:
Ik w8 wel na zo'n actie komt vaak een nieuw model uit :P
Dit is een actie van Saturn zelf die op al hun producten geld, voor elke 100€ die je besteedt krijg je er meteen 15 terug. Eigenlijk dus gewoon 15% korting op het gehele assortiment.

Dat een nieuwe niet lang op zich laat wachten kan best, ook al betwijfel ik dat. Met de kerst voor de deur had ik die nieuwe dan al wel verwacht, neem dus aan dat t sowieso pas weer na de kerst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Hydraulik-Phunk schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:08:
Cool, die Tritons zijn die toevallig voor Dirk z'n 1/245 ? :9
Toevallig wel ja :*) . Vet ding wordt dat.
Gisteren heeft zn blok even zelfstandig gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Linkie/info van dat project? :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:44:
Al eens een screenshot genomen op het moment dat dit gebeurde? Kun je namelijk rap zien of het software of hardware is..
Ja, zojuist gedaan. De screenshots zien er tijdens de 'storing' niet goed uit, maar na herstel zijn ze gewoon scherp en normaal. Dit zou dan betekenen dat het een softwarefoutje is? (excuses n00b-vraag ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Volgens mij is er geen topic van. Af en toe kom je nog weleens een post van hem tegen.

Globaal komt het op het volgende neer: een 245 uit '79, B200?(+T), verlaagd, tritons, polar interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Nee, een hardwarefout! Als het een softwarefout zou zijn zouden de screenshots het probleem moeten blijven vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JohnVanZetten schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:13:
[...]

Plus dat nu een defecte moederbord niet per definitie data verlies oplevert, terwijl dat bij de SSD-strips wel mogelijk is.
Oftewel: Doe mij maar gewoon een 2,5" HDD of SSD in een MBP ;)
Die mag je me even uitleggen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/6794/dsc09211med.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Juist'm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:13
Niks voor Knightwolf dit topic _o- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoeft ook niet :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zijn er hier nog mensen die last hebben van af-en-toe wegvallend internet via Airport?
Het is me pas opgevallen ná updaten naar 10.6.5, maar volgens de verschillende topics op internet schijnt het vanaf Snow Leopard al voor te komen.

Enkele topics:
http://discussions.info.a...ssageID=12609521&tstart=0
http://discussions.info.a...=2644274&tstart=0&start=0
http://discussions.info.a...2196802&tstart=15&start=0

Iemand die hier de gouden tip heeft voor af-en-toe wegvallende internetverbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Laatst online: 27-03 15:59
[...]

Thx, had hier ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie nu wel soepel 1080p afspelen op de 13" MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ceelcoumans schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:04:
[...]

Ja, zojuist gedaan. De screenshots zien er tijdens de 'storing' niet goed uit, maar na herstel zijn ze gewoon scherp en normaal. Dit zou dan betekenen dat het een softwarefoutje is? (excuses n00b-vraag ;) )
fanatic_david schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:33:
Nee, een hardwarefout! Als het een softwarefout zou zijn zouden de screenshots het probleem moeten blijven vertonen.
Ik denk juist dat hij zegt dat hij het ziet op de screenshot of versta ik het verkeerd? Als je het niet ziet is het idd een hardwarefout. Als je het wel ziet zou ik eens kijken welke programmas je allemaal hebt staan die iets doen met de Intel GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 16:33
Af en toe bij het in en uit pluggen van USB aparaten en de expresscard / e-sata kaart crashed de computer en lijkt het erop dat dit komt door kortsluiting. In sommige gevallen zie ik ook vonkjes. Het lijkt mij toch dat ik dit zonder problemen moet kunnen aansluiten wanneer de computer draait.......

Meer mensen hier last van ??

[ Voor 8% gewijzigd door djwb op 23-11-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:35
SteV1986 schreef op maandag 22 november 2010 @ 07:20:
kreeg vanochtend ook een mail van apple dat er 26 november actiedag is... Wellicht verwacht men toch het een en ander of wil men de oude voorraad verkopen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catbread
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09-2022
koentjuh1987 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:59:
[...]

kreeg vanochtend ook een mail van apple dat er 26 november actiedag is... Wellicht verwacht men toch het een en ander of wil men de oude voorraad verkopen...
Black Friday actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

[...]

Nee, dit is ieder jaar rond de feestdagen het geval. Ik verwacht zelf geen update voor het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
[...]

Áls er een update komt is dat waarschijnlijk tussen eind januari en begin maart.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

djwb schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 11:52:
Af en toe bij het in en uit pluggen van USB aparaten en de expresscard / e-sata kaart crashed de computer en lijkt het erop dat dit komt door kortsluiting. In sommige gevallen zie ik ook vonkjes. Het lijkt mij toch dat ik dit zonder problemen moet kunnen aansluiten wanneer de computer draait.......

Meer mensen hier last van ??
'unmount' je ze eerst of trek je ze er gewoon uit?
Josh schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:06:
[...]

Nee, dit is ieder jaar rond de feestdagen het geval. Ik verwacht zelf geen update voor het nieuwe jaar.
Ik vroeg het me ook al af.. ik kreeg de engelse email.. Zijn die black friday aanbiedingen bijzonder? oftewel is het de moeite waard om daar langs te gaan?

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 23-11-2010 13:31 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
unmounten is toch alleen van toepassing bij het verwijderen van externe opslag ?? Daarbij doe ik dit. Maar het gebeurt ook vaker met het erin pluggen dan eruit. Vooral als ik niet helemaal recht prik en een randje aanraak of de expresscard aanraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Oef. Had er tussen de middag bijna 1 gekocht, maar ben overgehaald om toch nog even te wachten op de update. Het was toch nog wel mogelijk om zelf RAM te upgraden? Of zijn jullie het met mijn eens in mijn stelling dat Apple nu faire prijzen hanteert mbt direct upgraden van RAM.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:26:
[...]

[...]

Ik denk juist dat hij zegt dat hij het ziet op de screenshot of versta ik het verkeerd? Als je het niet ziet is het idd een hardwarefout. Als je het wel ziet zou ik eens kijken welke programmas je allemaal hebt staan die iets doen met de Intel GPU.
Als het onduidelijk geformuleerd was: de screenshots gemaakt ten tijde van storing. Omdat het gehele beeld er slecht uitziet, zien de screenshots er ook slecht uit. Hierna wissel van videokaart en pas dan is het gehele beeld weer scherp/normaal (waaronder dus ook de screenshots). M.a.w. toch maar eens langsbrengen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

djwb schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:54:
unmounten is toch alleen van toepassing bij het verwijderen van externe opslag ?? Daarbij doe ik dit. Maar het gebeurt ook vaker met het erin pluggen dan eruit. Vooral als ik niet helemaal recht prik en een randje aanraak of de expresscard aanraak.
In dat geval klinkt het idd alsof het een soort kortsluiting is... heb je spanning al gemeten met een multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 18:36
Waar ik net achter kwam. Als je twee MBP's op elkaar legt, de bovenste opengeklapt. Gaat die vanzelf in slaapstand :P. Waarschijnlijk door de sensor van de onderste. Nog niet kunnen ontdekken wat dat dan precies is. Duurde wel even voordat ik doorhad waarom mijn scherm op zwart ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:49
Shinji schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:59:
Waar ik net achter kwam. Als je twee MBP's op elkaar legt, de bovenste opengeklapt. Gaat die vanzelf in slaapstand :P. Waarschijnlijk door de sensor van de onderste. Nog niet kunnen ontdekken wat dat dan precies is. Duurde wel even voordat ik doorhad waarom mijn scherm op zwart ging :)
Het scherm blijft dicht met een magneetje, misschien triggert die magneet ook het 'slaapstand' systeem. En er zit ook een magneet in de onderste MBP. Geen idee wat het anders zou kunnen zijn.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 18:36
Inderdaad zoiets vermoede ik al, maar ik wou nog precies uitzoeken waar het precies zat. Schrok wel even rot toen mijn macbook zo raar begon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Vandaag mijn Macbook Pro 13" (standaard) ontvangen. Allemaal heel fancy en leuk, ware het niet dat er een rode pixel (stuck dus) nogal prominent op het scherm zit. Heb al even JScreenFix geprobeerd, niet superlang maar levert vooralsnog geen resultaat op.

Ik heb wat dingen gelezen over het pixelbeleid van Apple en vraag me af wat ik nu precies kan. De laptop is vandaag geleverd dus valt mijn inziens in een DOA periode. Maakt dat verschil? Ik lees namelijk dat ze 'm meteen omruilen als er iets niet goed mee is, maar ook dat ze het pas bij 6 dode (dus niet stuck?) pixels gaan repareren. Hier in de stad (Eindhoven) zit een A Mac en YouMac en dat zijn premium resellers. Heeft het zin om daarheen te gaan of is dat sowieso zinloos omdat ik 'm online besteld heb (en moet ik dus bellen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
Niet geschoten is altijd mis, ik zou het gewoon proberen. Voet bij stuk houden, dat is wat je moet doen. Daarnaast heb ik wel eens gelezen dat iemand zn apparaat gewoon werd omgeruild voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:11:
Vandaag mijn Macbook Pro 13" (standaard) ontvangen. Allemaal heel fancy en leuk, ware het niet dat er een rode pixel (stuck dus) nogal prominent op het scherm zit. Heb al even JScreenFix geprobeerd, niet superlang maar levert vooralsnog geen resultaat op.

Ik heb wat dingen gelezen over het pixelbeleid van Apple en vraag me af wat ik nu precies kan. De laptop is vandaag geleverd dus valt mijn inziens in een DOA periode. Maakt dat verschil? Ik lees namelijk dat ze 'm meteen omruilen als er iets niet goed mee is, maar ook dat ze het pas bij 6 dode (dus niet stuck?) pixels gaan repareren. Hier in de stad (Eindhoven) zit een A Mac en YouMac en dat zijn premium resellers. Heeft het zin om daarheen te gaan of is dat sowieso zinloos omdat ik 'm online besteld heb (en moet ik dus bellen)?
Via internet besteld? Dan kan je toch gewoon binnen zeven dagen terugsturen zonder reden en krijg je je geld terug, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ceelcoumans schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:13:
[...]

Als het onduidelijk geformuleerd was: de screenshots gemaakt ten tijde van storing. Omdat het gehele beeld er slecht uitziet, zien de screenshots er ook slecht uit. Hierna wissel van videokaart en pas dan is het gehele beeld weer scherp/normaal (waaronder dus ook de screenshots). M.a.w. toch maar eens langsbrengen denk ik zo.
Volgens mij is het dan meer softwarematig, maar als je er een screenshot van hebt zou ik het zeker eens tonen in de winkel dan. Het zou niet mogen gebeuren.

Kun je even de screenshot posten? Zou graag wel zien hoe het er precies uitziet.. En gebruik je toevallig gfxCardStatus samen met Growl? Daar zou het eventueel ook aan kunnen liggen(vooral growl dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:38

Check mijn eerdere post, ik heb hetzelfde probleem gehad. Een belletje doet wonderen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
Ik ben ondertss bijna 1 jaar met veel plezier macbook pro gebruiker. Gekocht via Electro King na de vele goede reacties hier op het forum. Wat een geweldige machine zeg! Maar nu heb ik speciale vraag. Ik ben al even aan't rondkijken voor een nieuwe laptop voor op het werk en nu dacht ik, ik test de macbook pro even of die het goed doet. Eigenlijk ideaal als werk laptop. Niet te groot (13") en super qua batterij en scherm.
Alles geïnstalleerd windows vista ultimate ia bootcamp met daarop pervasive en kluwer software als softwarepakket. Alles draait als een zonnetje. Maar nu wil ik een infraroodscanner aansluiten, ik scan ... allemaal chinees ipv cijfers. damn 8)7 getest op een andere vista pc daar werkt deze perfect. Toen nog eens getest met een andere scanner zelfde probleem. Iemand ervaring mee dat de usb poorten anders uitgelezen worden op een macbook pro dan op een andere laptop?

Mss vreemde vraag maar ik heb geen idee waar ik deze anders moet stellen.

Edit: Probleem opgelost het lag aan de toetsenbord indeling. Deze stond op EN nu verandert naar nl en alles werkt! Vandaag de batterijduur en de wifi testen.

[ Voor 12% gewijzigd door IceBlue op 24-11-2010 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 19:47:
[...]
En gebruik je toevallig gfxCardStatus samen met Growl? Daar zou het eventueel ook aan kunnen liggen(vooral growl dan)
Ja, gebruik ik allebei. Zal growl eens verwijderen bij wijze van proef. Heb er een pagina terug wel foto van gepost, omdat je op screenshot niets vreemds ziet als het probleem zich niet voordoet (wat op jouw laptop/scherm het geval zal zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwb
ToolkiT schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:34:
[...]

In dat geval klinkt het idd alsof het een soort kortsluiting is... heb je spanning al gemeten met een multimeter?
Ik ben niet zo technisch :X

Wat zou ik moeten meten met de multimeter ?? en stel dat ik waarde "verkeerd" heb wat moet ik dan doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Zoek een nieuwe batterij voor MacBook Pro 15" unibody (2009 model)
Dat is toch gewoon deze?

http://store.apple.com/nl...&mco=MTE0ODY1NzY#overview

[ Voor 35% gewijzigd door Rivanov op 24-11-2010 14:14 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
@Rivanov: Rechtsbovenaan die pagina staat een gratis telefoonnummer: 0800 0200 570

Bel dat even en vraag of dat de juiste batterij is voor jouw MacBook Pro, dan weet je het gelijk van Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.

Het vervolgverhaal: vandaag de YouMac in Eindhoven bezocht, maar daar raadden ze me aan eerst te bellen, want hij kon ofwel via de Apple Store (online) omgeruild worden of gerepareerd worden via YouMac. In dat laatste geval werd ie dan echter niet als DOA beschouwd (wat ik zelf een beetje raar vond, die verkoper nam de betekenis "DOA" imho wel erg letterlijk, gold volgens hem alleen als de laptop niet eens aanging :?).

Hoe dan ook, daarnet dus naar AppleCare gebeld. Na meer dan 30 minuten (!) eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Ze heeft het opgezocht en voor een 13" Macbook moet je minimaal 3 dode/stuck (dus: foute) pixels hebben voordat ie gerepareerd kan worden. Maargoed, ik zat wel binnen de 14 dagen dus ze heeft me met de Apple Store doorverbonden om de Macbook Pro om te wisselen. Net ook bevestigingsmailtjes gehad dat de bestelling van mijn nieuwe Macbook Pro verwerkt wordt (gaat al lekker vlot dus) en dat UPS (of wie dan ook) binnen 48 uur contact met me opneemt om de oude Macbook Pro op te komen halen.

Netjes dus :) Nu hopen dat de nieuwe geen foute pixels heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

jelle. schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:22:
[...]
Hoe dan ook, daarnet dus naar AppleCare gebeld. Na meer dan 30 minuten (!) eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Ze heeft het opgezocht en voor een 13" Macbook moet je minimaal 3 dode/stuck (dus: foute) pixels hebben voordat ie gerepareerd kan worden. Maargoed, ik zat wel binnen de 14 dagen dus ze heeft me met de Apple Store doorverbonden om de Macbook Pro om te wisselen. Net ook bevestigingsmailtjes gehad dat de bestelling van mijn nieuwe Macbook Pro verwerkt wordt (gaat al lekker vlot dus) en dat UPS (of wie dan ook) binnen 48 uur contact met me opneemt om de oude Macbook Pro op te komen halen.

Netjes dus :) Nu hopen dat de nieuwe geen foute pixels heeft....
Zoals al werd gezegd: altijd eerst bellen ;) Maar wel netjes hoe dit wordt opgelost. Wanneer komt je nieuwe MBP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Bakkert schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:30:
[...]

Zoals al werd gezegd: altijd eerst bellen ;) Maar wel netjes hoe dit wordt opgelost. Wanneer komt je nieuwe MBP?
Bestelling wordt nu verwerkt, dus als dat net zo snel als vorige keer gaat dan wordt ie morgen verstuurd en heb ik 'm vrijdag in huis. Die man van de Apple Store zei ook dat het goed mogelijk was dat ik eerst de nieuwe ontving en daarna pas de oude werd opgehaald, maarja dat is ook meer afhankelijk van wanneer UPS mij belt, wat mij betreft mogen ze 'm ook nu komen halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Momenteel heb ik twee problemen met mijn MBP van 3 maanden oud. Op de eerste werd ik vandaag gewezen door een klasgenoot, dat het scherm van mijn MBP niet dicht mag vallen (of gedeeltelijk) als je hem optilt, wat dus wel het geval is. Valt dit onder garantie? (volgens haar wel)
En het tweede probleem is dat ik op een tweede scherm wil aansluiten op mijn MBP maar, het gaat om een Acer AL1916W met enkel een VGA aansluiting. De converter is er eentje van Dealextreme, mini-display-VGA. Gaat het hier fout bij het digitale/analoge signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Als het goed is, werkt dat gewoon.
Heb het werkend bij MBP's gezien.
@ eerste probleem: dat hoort idd niet.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser

pcprutser

No message

ja, maar het scherm krijgt dan dus geen signaal, op het scherm van mijn pc werkt de DVI converter wel.
dat het niet hoort, is niet zo goed, maar valt het ook onder garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

pcprutser schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:44:
ja, maar het scherm krijgt dan dus geen signaal, op het scherm van mijn pc werkt de DVI converter wel.
dat het niet hoort, is niet zo goed, maar valt het ook onder garantie?
Als de adapter van Deal Extreme "deugt" dan heb je vast garantie, maar je zult er wel een dobber aan hebben om uit te leggen dat je geen VGA signaal krijgt met een niet-Apple adapter. Succes :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

djwb schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:16:
[...]

Ik ben niet zo technisch :X

Wat zou ik moeten meten met de multimeter ?? en stel dat ik waarde "verkeerd" heb wat moet ik dan doen ??
Als je niet weet wat je doet zou ik maar niet met multimeter gaan beginnen... kan je de boel alleen laten kortsluiten en verergeren..
Het idee was dat je kon zien hoeveel spanning er op je USB port staat, mogelijk staat er teveel op om een of andere reden..
Maar in jouw geval kan je beter naar Applecare gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Mach schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 10:20:
[...]

Ook maar een setje van 8Gb bij Simmcity gekocht......2 accounts open en VM/Windows7 doet toch ernstig afbreuk aan de ware Apple ervaring :D
hmmm, teleurstellend....dat kingston geheugen is (nagenoeg) niet leverbaar atm.....zie reactie simmcity....
  • Deze modules zijn momenteel wereldwijd niet leverbaar. Zelfs de fabrikant Kingston heeft ze niet op voorraad en kan geen definitieve leverdatum aangeven. Onze inkoper gaat dagelijks achter een mogelijke leverdatum aan maar de laatste reactie vanuit Kingston was: I'l note that down and do what I can but can't promose anything as I don't know when we next get product in and in what qty...
Iemand een tip voor een vergelijkbaar alternatief ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
jelle. schreef op woensdag 24 november 2010 @ 16:35:
Bestelling wordt nu verwerkt, dus als dat net zo snel als vorige keer gaat dan wordt ie morgen verstuurd en heb ik 'm vrijdag in huis. Die man van de Apple Store zei ook dat het goed mogelijk was dat ik eerst de nieuwe ontving en daarna pas de oude werd opgehaald, maarja dat is ook meer afhankelijk van wanneer UPS mij belt, wat mij betreft mogen ze 'm ook nu komen halen :P
Wow, bestelling nu al verzonden en misschien morgen dus al in huis :D Dat is nog eens service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Mach schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:52:
[...]

hmmm, teleurstellend....dat kingston geheugen is (nagenoeg) niet leverbaar atm.....zie reactie simmcity....
  • Deze modules zijn momenteel wereldwijd niet leverbaar. Zelfs de fabrikant Kingston heeft ze niet op voorraad en kan geen definitieve leverdatum aangeven. Onze inkoper gaat dagelijks achter een mogelijke leverdatum aan maar de laatste reactie vanuit Kingston was: I'l note that down and do what I can but can't promose anything as I don't know when we next get product in and in what qty...
Ik heb 2x 4GB Corsair DDR3 1066MHz in mijn MBP.. Doet het prima. :)
*edit*
Deze: pricewatch: Corsair CM3X8GSDKIT1066. Al was het bij mij geen specifieke Dual Channel Kit, maar gewoon 2 losse latjes. :)

[ Voor 11% gewijzigd door bibi2205 op 24-11-2010 23:47 ]

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:10

f.h

Mach schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:52:
[...]

Waardeloos zeg, ik zit er ook al op te wachten sinds vorige week zondag.

EDIT: Is er inmiddels al iemand hier die deze jongens: http://tweakers.net/price.../geil-gs38gb1066c7dc.html in zijn of haar Mac heeft zitten?

[ Voor 9% gewijzigd door f.h op 24-11-2010 22:27 ]

Verwijderd

Eind Januari staat mijn budget me toe, een macbook pro 13'' te halen en ik heb 2 vragen voor het zo ver is. Staat er een update aan te komen? Ik ben net wel even wezen kijken op die website waar hier wel vaker naar gerefereerd wordt, en daar stond van wel. Maar dan, maanden geleden stond dat er ook al.

Dan mijn andere vraag is misschien een beetje lomp, maar is het slim om hem te verzekeren. Als in, hebben jullie het allemaal verzekerd en hoeveel ben je daar per maand aan kwijt? Wat zijn de ervaringen met die verzekeringen?

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Wanneer er een update komt kan niemand je vertellen. Het is waarschijnlijk dat er binnenkort een update komt volgens macrumors.com. De gouden tip die ik zelf ook ooit op heb gevolgd: koop hem als je hem echt nodig hebt. Als je nog even zonder kan dan wacht je nog even. Als je hem koopt als je hem nodig hebt kan je achteraf nooit spijt krijgen, je kon immers ook niet langer wachten op de eventuele update. (Beetje warrig verhaal geworden geloof ik).

Verzekeren heb ik zelf niet gedaan, maar dat blijft een gok natuurlijk. Tegenwoordig kan je alles verzekeren, maar vergeet niet dat je sowieso recht hebt op garantie. En reken eens uit hoeveel je kwijt bent als je dat ding twee jaar lang verzekert.

• jelle.
Met Pimzm ^

Een update wordt in Q1 2011 verwacht, maar wanneer precies weet natuurlijk niemand. Het beste advies is inderdaad: koop er een als je 'm nodig hebt en koop 'm nog niet als je er nog geen nodig hebt. Als jij eind januari denkt dat je het ook nog wel tot maximaal eind maart kunt volhouden, dan kun je dat doen. Maargoed, er bestaat natuurlijk ook een kans dat de update pas na Q1 komt of dat de update helemaal niks voorstelt, en wat doe je dan? Verder wachten? Dan blijf je eindeloos bezig...

Ik zat een beetje met hetzelfde. Natuurlijk wil ik niet achter het net vissen door een MBP te komen die 2 weken later een update krijgt. Ik had er echter wel een nodig en omdat ik er van overtuigd was dat het hoe dan ook een goede aanschaf zou zijn, heb ik er gewoon één gekocht en maak ik me verder niet meer druk over die update :P

Verwijderd

Ja, ik denk dat ik hem gewoon sowieso eind Januari haal. Als de update geweest is, dan is dat mooi. Zo niet, dan gewoon niet.

Hoelang is die garantie?

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
http://www.apple.com/nl/support/products/

[ Voor 24% gewijzigd door Jesse op 25-11-2010 12:16 ]

• TranceSetter
  • Laatst online: 14:26
Ok... Vandaag voor de 2e keer dat mijn cd vastzit in de drive van de macbook pro 2009. Eerst wilde hij er niet in, toen met de 'credit card' trick de hendel teruggezet en toen de cd erin. En ja, die wordt niet herkend en komt er ook met geen mogelijkheid meer uit. Denk dat ik straks maar ff naar de amac in eindhoven rijd om daar de service in te schakelen. Volgens Apple loopt mijn garantie namelijk vandaag af :X

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:05:
Ja, ik denk dat ik hem gewoon sowieso eind Januari haal. Als de update geweest is, dan is dat mooi. Zo niet, dan gewoon niet.

Hoelang is die garantie?
Afgaande op alles wat ik tot nu toe heb gelezen (best veel), komt er medio februari weer een update.

• Smultie
  • Niet online
TranceSetter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:20:
Ok... Vandaag voor de 2e keer dat mijn cd vastzit in de drive van de macbook pro 2009. Eerst wilde hij er niet in, toen met de 'credit card' trick de hendel teruggezet en toen de cd erin. En ja, die wordt niet herkend en komt er ook met geen mogelijkheid meer uit. Denk dat ik straks maar ff naar de amac in eindhoven rijd om daar de service in te schakelen. Volgens Apple loopt mijn garantie namelijk vandaag af :X
Het schijnt zo te zijn dat je alleen je Mac hoeft aan te zetten. Na een x-aantal minuten niet kunnen starten vanaf de CD, werpt hij deze vanzelf uit.

Verwijderd

De prijs blijft dan gewoon gelijk toch?

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:39:
De prijs blijft dan gewoon gelijk toch?
Ligt er aan wat je voor extra's er bij doet, maar meestal blijft de prijs gelijk ja.

• TranceSetter
SMulTiE schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:38:
[...]

Het schijnt zo te zijn dat je alleen je Mac hoeft aan te zetten. Na een x-aantal minuten niet kunnen starten vanaf de CD, werpt hij deze vanzelf uit.
Ook dat werkt niet. Ik heb het idee dat er toch meer aan de hand is. De drive zelf maakt heel kort zo'n piepgeluidje, maar doet verder niets. De CD zal wel vaster zitten als dat ik dacht.

Verwijderd

Vorige week heb ik een dual kit 8 gig besteld bij simmcity, maar omdat het nu al een week in de backorder staat ben ik gaan mailen. Nu vertelden zij mij, dat deze wereldwijd niet goed leverbaar is en dat dit nog lang kan gaan duren. Ook vertelden zij dat ik het kan annuleren en dat ik mijn geld terug kan krijgen.
Ik heb nu deze kit op t oog: GS38GB1066C7DC. Dit is geil geheugen. Zal deze kit goed werken in de Macbook Pro Mid2009?

• jelle.
jelle. schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:16:
[...]

Wow, bestelling nu al verzonden en misschien morgen dus al in huis :D Dat is nog eens service :)
Nou pluim voor Apple hoor :) Gistermiddag dus gebeld over die stuck pixel, uur geleden een splinternieuwe in ontvangst mogen nemen die perfect werkt :*) en TNT Post kan ieder moment langskomen om de oude op te halen. Nu kan ik er ook eindelijk van gaan genieten ;)

Dus is er bij ontvangst wat dan ook mis met je MB(P), bel dan gewoon even want binnen 14 dagen wordt ie omgeruild, en dat kan dus al in 1 dag!!

• Tjebakka

Tjebakka

TranceSetter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:07:
[...]

Ook dat werkt niet. Ik heb het idee dat er toch meer aan de hand is. De drive zelf maakt heel kort zo'n piepgeluidje, maar doet verder niets. De CD zal wel vaster zitten als dat ik dacht.
Weet niet of je alle tips op deze pagina al hebt gelezen?

http://hints.macworld.com...p?story=20060814211608242 :)

• pcprutser

pcprutser

No message

Digistorm schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:44:
[...]

Als de adapter van Deal Extreme "deugt" dan heb je vast garantie.
Vandaag even op school geprobeert, op een scherm die wel een dvi en vga aansluiting had, en daar werkte hij wel goed op.. Dus ik heb zojuist even de vga kabel vervangen en nou doet hij het wel 8)7

Zit ik alleen nog met dat dichtvallende scherm wat garantie zou kunnen zijn, wat ik dus nog niet zeker weet.

• TranceSetter
Nog niet gelezen, maar ook deze site helpt niet. Ik heb het idee dat iets de cd blokkeert. De Mac ziet hem ook niet, dus kan ook geen eject doen. terminal > drutil tray eject werkt ook niet. Denk dat de enige optie is om hem open te draaien, maar ik heb geen idee of dit onder garantie valt en of ze dat in eindhoven ook inzien. Hij loopt vandaag af namelijk, dus als het even kan wil ik dit nog wel onder garantie afhandelen.

• Tjebakka

Tjebakka

TranceSetter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:29:
[...]

Nog niet gelezen, maar ook deze site helpt niet. Ik heb het idee dat iets de cd blokkeert. De Mac ziet hem ook niet, dus kan ook geen eject doen. terminal > drutil tray eject werkt ook niet. Denk dat de enige optie is om hem open te draaien, maar ik heb geen idee of dit onder garantie valt en of ze dat in eindhoven ook inzien. Hij loopt vandaag af namelijk, dus als het even kan wil ik dit nog wel onder garantie afhandelen.
Dan was ik meteen in de auto gestapt om te kijken of mijn probleem nog onder de garantie zou vallen. Nee heb je, ja kun je krijgen!

Verwijderd

Ik heb de 8gbkit geheugen bij simmcity geannuleerd en net een 8gb kit van corsair gekocht.
type: CM3X8GSDKIT1066.

De installatie is zo gemakkelijk. Mijn MBP is weer zo snel! (lijkt weer nieuw) :P

Ik had gedacht, dat ik t niet zo veel verschil zou merken (4gb->8gb), maar in tegendeel...

• Mach

Mach

[END]Avengers

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:35:
Ik heb de 8gbkit geheugen bij simmcity geannuleerd en net een 8gb kit van corsair gekocht.
type: CM3X8GSDKIT1066.

De installatie is zo gemakkelijk. Mijn MBP is weer zo snel! (lijkt weer nieuw) :P

Ik had gedacht, dat ik t niet zo veel verschil zou merken (4gb->8gb), maar in tegendeel...
Ze zullen veel annuleringen krijgen, ik heb mijn order ook geannuleerd...ging overigens zeer soepel, dus kudo's voor Simmcity.....

DUGG

Verwijderd

Mach schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:45:
[...]

Ze zullen veel annuleringen krijgen, ik heb mijn order ook geannuleerd...ging overigens zeer soepel, dus kudo's voor Simmcity.....
Zeker kudo's voor deze shop. Ik eerst gemaild of hoe het zat met de levertijd. 5 minuten later al mailtje terug. Daarna had ik de bestelling geannuleerd en weer 10 minuten later was alles al geregeld!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Voor discussie en ervaringen over geheugen is een apart topic: \[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2

• TranceSetter
Bakkert schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:45:
[...]

Dan was ik meteen in de auto gestapt om te kijken of mijn probleem nog onder de garantie zou vallen. Nee heb je, ja kun je krijgen!
Ben dus bij A-Mac geweest en die gaven aan dat dit onder garantie zou vallen. Ik heb er wel voor gekozen om een applecare plan erbij te kopen. Hoop geld, maar 2 jaar extra garantie. En dan breng ik de MBP maandag voor check/reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
TranceSetter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:44:
[...]

Hoop geld, maar 2 jaar extra garantie.
3 jaar extra garantie, pak het slim aan en activeer applecare na een maand of 10/11. Verkoopwaarde van je laptop is dan ook hoger als je over 2 jaar bijv. de laptop wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

RoelJuun schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:46:
[...]

3 jaar extra garantie, pak het slim aan en activeer applecare na een maand of 10/11. Verkoopwaarde van je laptop is dan ook hoger als je over 2 jaar bijv. de laptop wil verkopen.
Met AppleCare krijg je 2 jaar garantie bovenop de standaard 1 jaar garantie, los van de datum waarop je de AppleCare registreert (dus het maakt niet uit of het dag 1 of dag 365 na aankoop is, zolang het maar binnen het eerste jaar is).

Daarnaast gaf TranceSetter al aan dat vandaag (gisteren) zijn standaardgarantie afliep dus later dan vandaag (gisteren) had hij zijn AppleCare niet kunnen kopen en registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/US/Images/family/mac/overview-applecare-coverage.jpg

Spreekt voor zich toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:03
[...]

Nee dat kan niet zie hierboven, wanneer je ook activeert vanaf je aanschaf datum heb je max 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Eerste geruchten van updates op Macrumors.com.
Three Guys and a Podcast are claiming that Apple will be holding two special events next year:

- January 2011 - New iPad
- April 2011 - All New Mac Book Pros + Final Cut Pro Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:45
Misschien ook handig om het stukje wat er onder staat te plaatsen.
They don't list their source for the information, so we're not sure how much is speculative, but they claim the MacBook Pro will follow the MacBook Airs move to Solid State Storage and removal of an optical drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
Pompi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:10:
[...]

Misschien ook handig om het stukje wat er onder staat te plaatsen.

[...]
Apple's March Special Event
When September rolled around and we revealed Apple would likely hold a Special Event in October, revealing the all-new MacBook Air, we felt a wee bit apprehensive in doing so. At Three-Guys-And-A-Podcast we can't say we feel any less squeamish about looking forward to Apple's next Mac hardware special event either, but here we go again...

• January 2011 - New iPad
• April 2011 - All New Mac Book Pros + Final Cut Pro Update

Since Apple has quit attending the MacWorld trade show, MacBook Pro launches roughly follow a fall or spring release schedule. This year proved to be different due to the MacBook air being the major Mac focus for the fall/winter timeframe. January will likely be reserved for Apple's annual iPad refresh. This leaves April as Apple's launching point for the all-new MacBook Pro design. We don't believe this will be a simple refresh of the MacBook Pro, rather, Apple will deliver an all-out redesign, the big brother of the MacBook air.

April is also when the annual NAB trade show takes place, which has pro users scouring the market for new solutions. Couple this with Steve Jobs recent email response of "buckle up" regarding a Final Cut Pro update and an April launch mates perfectly with the perfect audience.

The iPhone launch revealed the design direction of the next generation iPod (which became the iPod touch). The new MacBook air shows us exactly where Apple is going with the MacBook Pro line of product.

The new MacBook Pros will move to solid state storage, up to 512GB, remove the optical drive, and we believe light-peak is being pushed to make it's first-ever entrance into the market, another Apple exclusive.

In the same manner that the MacBook air did not replace the traditional 13" MacBook Pro, Apple is likely to leave one legacy 15" design in the lineup for those not yet comfortable with Apple's new direction. The traditional model is likely to slot into the $1,799 position with upgrade options available, while the new MacBook Pros will start at $1,999 and scale up according to configuration.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In verband met deze blunder is het mogelijk dat je in dit topic posts terugziet die eigenlijk in Het grote Volvo topic - Deel 4 thuis horen. Mocht je zo'n post spotten, schroom dan niet om het even te melden via DM aan de schuldige of desnoods via topic report. :)