[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 15 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:25

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Hmmmm. Ben benieuwd. Puur speculatie.

De MBP gaat de MBA kant op in design, SSD's en er komt geen 17" meer, en nog maar 1 model 15"... Lijkt mij niet echt een slimme move?

Edit: Verkeerd gelezen. Er blijft nog 1 15" in het oude design bestaan. Niet dat er nog maar 1 15" overblijft :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tjebakka op 26-11-2010 11:34 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Volgens mij bedoelen ze dat er nieuwe mbp's komen, maar dat voorlopig ook de huidige 15" zou blijven. Dat er geen 17" zou komen zie ik nergens.

Ik krijg toch de indruk dat deze jongens meer lopen te fantaseren (en het levert ze aandacht op) dan dat ze echt wat weten, hoewel ik me de move van de mbp richting de mba (dwz wat dunner, een ssd), goed kan voorstellen. (en ook dat ze wat duurder worden, hoewel 1999 wel ziek zou zijn.) Maar dat kunnen we allemaal wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 26-11-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grote kans dat de Pro's zo'n 150 euro in prijs stijgen om te kunnen concurreren met de Air.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Icelus schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:43:
[...]
Grote kans dat de Pro's zo'n 150 euro in prijs stijgen om te kunnen concurreren met de Air.
Dat is wel plausibel als de pro's veel naar de air's zouden toetrekken (wat ik absoluut niet hoop.)
Mochten ze hun eigen karakter houden (wat ik wel hoop, de huidige afmetingen zijn goed, hij hoeft hoogstens nog ietsje dunner) dan is concurreren met de air geen issue.

Maar dit zijn gelukkig allemaal nog extreem voorbarige speculaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Jesse op 26-11-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook in de dillema of om nu een pro nu icm Saturn aktie te halen of te wachten tot de nieuwe update komt met de risico dat het duurder word:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Sowieso... waarom zou je willen concurreren met de Air. De Air is eerder een concurrent van de iPad als je het mij vraagt. De MBP is een klasse apart en gericht op professionals die hoge eisen stellen aan de power. De Air is gericht op mobiliteit.

Al is een SSD wel weer wenselijk. Heb de MBA met SSD al geprobeerd, en dat is zo ongelooflijk snel! Als je die snelheid combineert met een CPU en GPU met lekkere specs, dan hebben we het inderdaad over de nieuwe MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha_no
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-05-2021
Dacht ik al... gelukkig niet zo duur of moeilijk te vervangen. Kan het kwaad om er even mee te wachten tot ik het vervang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

MBP met aftermarket SSD is dan het goedkoopste ;). Zelf ook gedaan. 128GB SSD erin en hoppa gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:47

Melkaz

Melkazar

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:48:
Ik zit ook in de dillema of om nu een pro nu icm Saturn aktie te halen of te wachten tot de nieuwe update komt met de risico dat het duurder word:-(
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem nu :( Een MBP voor 985 euro of wachten tot de nieuwe generatie, die misschien twee keer zo duur kunnen worden. Maar het blijven natuurlijk geruchten.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb een macbook pro, echter merk ik dat hij steeds trager wordt met opstarten van OS. Eerst was rond de 15 a 20 naar mijn gevoel, nu is dit meer dan 30 sec.
Weten jullie een tool ofzo hoe dit opgelost kan worden? Of heeft dit te maken met Cache ofzo?

Specs:
2.53Ghz i5
Geheugen 4Gb DDR3.
Software: 10.6.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jieve schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:41:
Ik heb een macbook pro, echter merk ik dat hij steeds trager wordt met opstarten van OS. Eerst was rond de 15 a 20 naar mijn gevoel, nu is dit meer dan 30 sec.
Weten jullie een tool ofzo hoe dit opgelost kan worden? Of heeft dit te maken met Cache ofzo?

Specs:
2.53Ghz i5
Geheugen 4Gb DDR3.
Software: 10.6.4
Heb je je permissions als eens gerepaired? Helpt vaak al enorm. En de cache even legen daarna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Melkaz schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:19:
[...]

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem nu :( Een MBP voor 985 euro of wachten tot de nieuwe generatie, die misschien twee keer zo duur kunnen worden. Maar het blijven natuurlijk geruchten.
Ik ga hem gewoon halen vandaag, kan niet langer wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Misschien de domste vraag ooit die ik nu ga stellen, dus al vast sorry er voor :P,:
Ik wil vandaag een Macbook pro 13 inch gaan bestellen, maar vind het nederlandse toetsenbord niet fijn aangezien ik zo'n internationale ben gewend waar dit ~ op de toets naast de 1 zit.
Dus als ik dit:Afbeeldingslocatie: http://km.support.apple.com/library/APPLE/APPLECARE_ALLGEOS/HT2841/HT2841-Wireless-US.jpg toetsenbord wil, moet ik toch Keyboard (US) & User's Guide (English) kiezen bij de online apple store?

Want de andere keuze's zijn dit:
Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
Keyboard (Dutch) & User's Guide (English)
Verlicht toetsenbord (Internationaal Engels) & Gebruikershandleiding (Engels).

Maar internationaal engels is hetzelfde als de nederlandse behalve het euroteken en aangezien de 2de keuze gewoon de 1ste keuze is alleen dan in engels geschreven.
Wou ik weten of Keyboard (US) & User's Guide (English) wel de goede is die ik bedoel. Dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, want is voor iemand van 19 toch wel een dure investering en wil dus graag het goede toetsenbord.
Nog eens excuses voor deze domme vraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:51:
Misschien de domste vraag ooit die ik nu ga stellen, dus al vast sorry er voor :P,:
Ik wil vandaag een Macbook pro 13 inch gaan bestellen, maar vind het nederlandse toetsenbord niet fijn aangezien ik zo'n internationale ben gewend waar dit ~ op de toets naast de 1 zit.
Dus als ik dit:[afbeelding] toetsenbord wil, moet ik toch Keyboard (US) & User's Guide (English) kiezen bij de online apple store?

Want de andere keuze's zijn dit:
Verlicht toetsenbord (Nederlands) & Gebruikershandleiding (Nederlands)
Keyboard (Dutch) & User's Guide (English)
Verlicht toetsenbord (Internationaal Engels) & Gebruikershandleiding (Engels).

Maar internationaal engels is hetzelfde als de nederlandse behalve het euroteken en aangezien de 2de keuze gewoon de 1ste keuze is alleen dan in engels geschreven.
Wou ik weten of Keyboard (US) & User's Guide (English) wel de goede is die ik bedoel. Dus als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, want is voor iemand van 19 toch wel een dure investering en wil dus graag het goede toetsenbord.
Jup, US keyboard moet je hebben. Reken direct op een langere levertijd, het is dan namelijk geen "standaard" model meer dat op voorraad is in NL, hij zal uit China moeten komen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Pompi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:51:
offtopic:
Domme vragen bestaan niet zeggen ze, maar je kan het de volgende keer wel eens met een zoekmachine proberen. :)

Edit@Pompi hieronder: de link naar het antwoord staat zelfs al in de TS.

[ Voor 12% gewijzigd door Jesse op 27-11-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
heb mijn 13.3 inch MBP zojuist bij de saturn gehaald, voor 984€
Nu even alles ontdekken.

Kan me nog een post of thread herinneren met handige programma's weet iemand waar ik die kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Jesse schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:07:
[...]

offtopic:
Domme vragen bestaan niet zeggen ze, maar je kan het de volgende keer wel eens met een zoekmachine proberen. :)
Heb ik geprobeerd, maar werd er niet veel wijzer van.

@ All Star ok bedankt voor antwoord, had ik al rekening mee gehouden maar de online store geeft gelukkig aan dat het dan 3 dagen duurt en dat scheelt maar 2 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:02:
[...]

Jup, US keyboard moet je hebben. Reken direct op een langere levertijd, het is dan namelijk geen "standaard" model meer dat op voorraad is in NL, hij zal uit China moeten komen ;)
klopt, mijn UK keyboard heeft de £ boven de 3 zitten en de € boven de 2 (samen met @)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pompi schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:16:
[...]

Heb ik geprobeerd, maar werd er niet veel wijzer van.

@ All Star ok bedankt voor antwoord, had ik al rekening mee gehouden maar de online store geeft gelukkig aan dat het dan 3 dagen duurt en dat scheelt maar 2 dagen
Dan begrijp je het verkeerd denk ik. Hij zal binnen 3 dagen verzonden worden, maar het duurt wel even voor ie uit China bij jou is. Hij maakt een hele reis . . hehe. Reken maar op 1,5 - 2 weken voor je 'm daadwerkelijk kunt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:46:
[...]
Dan begrijp je het verkeerd denk ik. Hij zal binnen 3 dagen verzonden worden, maar het duurt wel even voor ie uit China bij jou is. Hij maakt een hele reis . . hehe. Reken maar op 1,5 - 2 weken voor je 'm daadwerkelijk kunt ontvangen.
Ok ik heb dan niet goed nagedacht over wat er precies staat, gelukkig heb ik hem nog niet meteen nodig maar pas in januari

Edit: Heb hem besteld en de site geeft als verwachte leverdatum toch 6 of 7 december aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Pompi op 26-11-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:02:
[...]

Lijkt me sterk aangezien de US keyboard indeling gangbaarder in Nederland is dat de Nederlandse indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:27:
[...]

Lijkt me sterk aangezien de US keyboard indeling gangbaarder in Nederland is dat de Nederlandse indeling.
Uh, nee hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh, ja hoor.

Toetsenborden met een platte enter zie je overal, als je een willekeurig toetsenbord besteld heb je 90% kans op een US toetsenbord, als het geen US toetsenbord is staat dat er vaak nadrukkelijk bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 18:52:
[...]

Uh, ja hoor.

Toetsenborden met een platte enter zie je overal, als je een willekeurig toetsenbord besteld heb je 90% kans op een US toetsenbord, als het geen US toetsenbord is staat dat er vaak nadrukkelijk bij.
Niet bij Apple toetsenborden. Jarenlang kon je hier niet eens Apple US-tobo's kopen. Wat andere fabrikanten doen is niet van belang in deze.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondaar313
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-04 10:56
Had ik maar zo'n toetsenbord met de us layout, dom kleine shift en rare enter.
Gelukkig wel een caps lock van een halve kilometer lang die je amper gebruikt.

Weet iemand wellicht een knoppen combinatie/optie op een scherm full screen te krijgen?
Command F richt niks uit, het is anno 2010 toch niet meer normaal dat we handmatig aan de slag moeten.

Verder wel een aardig tevreden bezitter.
Zeker gezien de recente aanschaf van een 24 inch en ssd, heerlijk stil.

Helaas is dat genot ook niet zonder smet, op het moment gedragen laptop en scherm zich voorbeeldig, maar al enkele keren de melding 'signal out of reach' gehad.

Beeld is vervolgens volledig verneukt, google rept over te hoge refresh rates, maar enkel
monitor uit en ontkoppelen brengen soelaas.

Gebruik een:

Macbook pro 13 inch 2,4 ghz
HP LP2465 aangesloten via dvi op mini display poort.
Resolutie 1920x1200, verversing 60 hz.

Mensen welke een soort gelijk probleem hebben ervaren?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
Klopt Apple heeft de standaard haakse enter in nederland omdat "hoort" op een NL keyboard. De rest van de tekens zijn volgens mij wel US layout, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondaar313
  • Laatst online: 09-04 10:56
Mag dan wel zo wezen, maar het is het eerste toetsenbord waarop ik die enter tegenkom.

Constant lopen we achter de Amerikanen aan en opeens wordt er besloten een haakse enter te gebruiken omdat dat hoort op een nl toetsenbord.

Je moet ze het maar vergeven, het zijn immers Amerikanen.

Doelde tevens niet op de tekens, maar de vorm, toetsenbord waar ik nu op tik heeft een liggende enter en bredere shift toets.

p.s.

Zie net dat het logitech dinovo toetsenbord ook zo'n achterlijk kleine shift aan de linker kant heeft en tevens een haakse enter, het zal wel te wijten zijn aan laptop toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Laatst online: 14-09 19:48
In februari ga ik voor 1 week naar New York en wil daar een Apple laptop gaan kopen. Zit erg te twijfelen over de MacBook air of een pro 13 inch. Hij zal mijn main computer(een hp laptop) gaan vervangen. Als ik voor de air zou gaan zou ik hem wel met 4 gb ram willen. Weet iemand of de standaard air met 4 gb ram zo te koop is in de Apple store New York? Aangezien dit normaal een extra optie is. Ik hoop ook eigenlijk op een update van de MacBook pro lijn. Maar de vooruitzichten zijn dat dit pas in april is.Lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Laatst online: 14-09 13:08
WHiZZi schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:07:
Sinds afgelopen maandag heb ik ook een MacBook Pro en wel een 2.4 GHz (Late 2008) MBP Unibody 15". Erg fijn apparaat (my first MacBook alhoewel ik een Dell XPS ook een tijdje Hackintosh heb gemaakt). Het scherm vind ik onnavolgbaar mooi en scherp! :)

Alleen heb ik wel het gevoel dat de 2GB die er nu in zit toch een beetje weinig is. Kan ik hier gewoon DDR3 SO-DIMM van 1067Mhz in stoppen of zijn er nog speciale eisen ?
k heb bij mycom corsair 1067mhz 2x4gb gehaald voor 129,98 euro! werkt perfect!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:05
@boratnl

Kheb er ook eergister 1 gehaald bij Saturn, nog goedkoper dan de black friday aanbieding ;-)

Ik denk dat je deze bedoeld.
http://gathering.tweakers...sages/1412229///onmisbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
rvvliet schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:41:
@boratnl

Kheb er ook eergister 1 gehaald bij Saturn, nog goedkoper dan de black friday aanbieding ;-)

Ik denk dat je deze bedoeld.
http://gathering.tweakers...sages/1412229///onmisbare
Thx, niet die ik eerder zag, maar nog wel een stuk handiger.

Nog 1 vraagje, als ik programma's installeer blijft er een dmg bestand op mijn bureaublad staan. Als ik die verwijder wordt t programma ook verwijdert?

Kan ik dit hiden, en wat heeft t voor nut?

Nog niet echt naar gezocht, geef ik toe, maar ik ben nog zoveel dingen aan t uitvogelen en als iemand t nou heel snel kan vertellen, mucho gracias

EDIT: okay heb wat dingen kunnen vinden, maal als ik de dmg bestanden de prullenbak in sleep wordt t programma verwijderd?

Sommige programmas snap ik sowieso neit hoe die te installeren zijn :p

[ Voor 11% gewijzigd door boratnl op 27-11-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Het DMG bestand is alleen de installer. Deze mag je daarna altijd verwijderen. Het programma staat dan namelijk zelfstandig in de Programma's map.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
boratnl schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:20:
[...]

Thx, niet die ik eerder zag, maar nog wel een stuk handiger.

Nog 1 vraagje, als ik programma's installeer blijft er een dmg bestand op mijn bureaublad staan. Als ik die verwijder wordt t programma ook verwijdert?

Kan ik dit hiden, en wat heeft t voor nut?

Nog niet echt naar gezocht, geef ik toe, maar ik ben nog zoveel dingen aan t uitvogelen en als iemand t nou heel snel kan vertellen, mucho gracias

EDIT: okay heb wat dingen kunnen vinden, maal als ik de dmg bestanden de prullenbak in sleep wordt t programma verwijderd?

Sommige programmas snap ik sowieso neit hoe die te installeren zijn :p
Ik denk dat het slim is als je even sites/guides als www.macnoob.nl door leest, dan kom je al een stuk meer te weten over OS X.

Ik typ dit bericht nu op mn nieuwe MacBook Pro 15" Hi-res; top laptop! Elke euro is hij waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimco
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-08 17:12
Morgen de laatste dag dat Saturn de aanbieding heeft en ik twijfel al dagen om er een te kopen! :S Zal ik er überhaupt een kopen en zo ja, de 13 inch of de 15 inch. De 13 inch is nog redelijk geprijsd, maar zo klein (heb nu een 18 inch Acer laptop). Of de 15 inch maar die is wel even 400 euro duurder.

Ze zullen heus wel ergens te vinden zijn, maar kan iemand mij 3 redenen op noemen waarom ik mijn Acer Aspire 8930G-644G32MN moet vervangen met een MacBook 13 of 15 inch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Devicto schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:07:
Morgen de laatste dag dat Saturn de aanbieding heeft en ik twijfel al dagen om er een te kopen! :S Zal ik er überhaupt een kopen en zo ja, de 13 inch of de 15 inch. De 13 inch is nog redelijk geprijsd, maar zo klein (heb nu een 18 inch Acer laptop). Of de 15 inch maar die is wel even 400 euro duurder.

Ze zullen heus wel ergens te vinden zijn, maar kan iemand mij 3 redenen op noemen waarom ik mijn Acer Aspire 8930G-644G32MN moet vervangen met een MacBook 13 of 15 inch? :)
Je wilt een Macbook of je wilt hem niet. Ga nu niet een excuus lopen zoeken voor jezelf om er een te kopen als je er geen nodig hebt door dit soort onzinnige vragen te stellen. Lees wat reviews en beslis voor jezelf of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimco
Voor de goede orde. Ik heb allang reviews gelezen, maar als jij een normale vraag onzinnig vindt moet je dat vooral doen.

Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OSX is al een reden, drop windoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
Hoe maken jullie je mat scherm eigenlijk fatsoenlijk schoon? Ik zit er eigenlijk nooit aan, maar ik denk dat bezoek e.d. het scherm soms (per ongeluk) aanraakt. Er zijn speciale goedjes, maar hebben jullie nog aanraders? Welke vloeistof+doekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denimco
Dankje. Vergeet me vraag maar :)

Ik ga morgen nog een keer naar Saturn en ga ik hem denk kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van USB 3.0. Er is nu een Expresscard/34 die wordt geleverd met een driver waarop alle USB 3.0 apparaten zouden moeten kunnen worden aangesloten, dus niet per se alleen HDD's van het merk van de Expresscard. Zie http://www.barefeats.com/hard136.html Het gaat om de Caldigit Expresscard. De Expresscard van Lacie wordt ook met een driver voor MAC OS geleverd maar werkt alleen met Lacie HDD's.

De driver van Caldigit is niet los te downloaden en het is ook de vraag of de driver werkt met Expresscards van andere merken (maar dus wel met HDD's van andere merken aldus het artikel op barefeats.com).

Je kunt ook wachten op Light Peak dat mogelijk op de volgende Macbook Pro's wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ik vind 13" helemaal niet klein. Heb nu sinds donderdag een MBP en het scherm is werkelijk zo ontzettend goed dat je eigenlijk niks merkt van die 13". Verder zoals al gezegd: OSX is eigenlijk al genoeg reden om over te stappen. Afgelopen dagen waren mijn eerste OSX-ervaringen en ik heb werkelijk nog nooit zoiets goeds meegemaakt _/-\o_ bedenk echter wel goed waarom je het wilt hebben, en koop het niet zomaar "omdat het een Mac is en in de aanbieding is". Ikzelf had gewoon een laptop nodig, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reAaa schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:40:
Hoe maken jullie je mat scherm eigenlijk fatsoenlijk schoon? Ik zit er eigenlijk nooit aan, maar ik denk dat bezoek e.d. het scherm soms (per ongeluk) aanraakt. Er zijn speciale goedjes, maar hebben jullie nog aanraders? Welke vloeistof+doekjes?
Een schone zachte katoenen zakdoek pakken. Stukje daarvan heel klein beetje nat maken met koud of zeer lauw water. Goed uitwringen want mag absoluut niet te nat zijn. Macbook uitzetten en dan het scherm reinigen. Met het droge deel van de zakdoek maak je het scherm direct daarna droog.

Doorgaans krijg je hiermee het scherm goed schoon.

Verder is er ook speciaal reinigingsspul in de handel maar dit lijkt me overbodig. Wellicht noodzakelijk bij vette vlekken of zo maar zou het eerst met een zakdoek proberen.

Heb je geen zakdoek dan kun je ook een stuk van oud (schoon) katoenen t-shirt knippen en dat gebruiken.

Gebruik GEEN washandjes of handdoeken, te ruw. Helemaal NOOIT papier gebruiken of brillenpoetsdoekjes van papier. Uiteraard is glassex en andere chemische troep sowieso niet aan de orde.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
jelle. schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:51:
Ik vind 13" helemaal niet klein. Heb nu sinds donderdag een MBP en het scherm is werkelijk zo ontzettend goed dat je eigenlijk niks merkt van die 13". Verder zoals al gezegd: OSX is eigenlijk al genoeg reden om over te stappen. Afgelopen dagen waren mijn eerste OSX-ervaringen en ik heb werkelijk nog nooit zoiets goeds meegemaakt _/-\o_ bedenk echter wel goed waarom je het wilt hebben, en koop het niet zomaar "omdat het een Mac is en in de aanbieding is". Ikzelf had gewoon een laptop nodig, vandaar :)
Dit is toch ook tegenstrijdig? 8)7
Je mag geen Mac kopen, om een Mac te kopen volgens jou. Maar jij hebt een laptop nodig, dus koop je maar een Mac. Waarom heb jij dan speciaal een Mac gekocht? Omdat het een Mac is en omdat hij in de aanbieding was? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Je hebt toch bij je Macbook Pro een speciaal (zwart) doekje gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awoodentree schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:45:
[...]

Je hebt toch bij je Macbook Pro een speciaal (zwart) doekje gekregen?
Die is voldoende voor verwijderen stof. Als je wel eens eet achter je macbook eet krijg je soms een vlekje van een appel of zo. Die krijg je met alleen die doek er niet af zonder al te hard te drukken en dat hard drukken kun je juist beter niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Rivanov schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:09:
[...]

Dit is toch ook tegenstrijdig? 8)7
Je mag geen Mac kopen, om een Mac te kopen volgens jou. Maar jij hebt een laptop nodig, dus koop je maar een Mac. Waarom heb jij dan speciaal een Mac gekocht? Omdat het een Mac is en omdat hij in de aanbieding was? :+
Ik bedoel: ga wel alleen over tot koop als je ook echt een nieuwe laptop/PC nodig hebt of om wat voor reden dan ook vindt dat je iets nieuws nodig hebt. Ik moest een laptop hebben, heb vergeleken en besloot dat ik een MBP wilde hebben. Dat was ook in reactie op Devicto, omdat hij zich afvroeg waarom ie van een Acer naar een Macbook zou moeten overstappen... dan vraag ik me dus af of je dan überhaupt wel op zoek bent naar iets nieuws, of dat je er alleen maar naar kijkt omdat ie nu in de aanbieding is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle. schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:06:
[...]

Ik bedoel: ga wel alleen over tot koop als je ook echt een nieuwe laptop/PC nodig hebt of om wat voor reden dan ook vindt dat je iets nieuws nodig hebt. Ik moest een laptop hebben, heb vergeleken en besloot dat ik een MBP wilde hebben. Dat was ook in reactie op Devicto, omdat hij zich afvroeg waarom ie van een Acer naar een Macbook zou moeten overstappen... dan vraag ik me dus af of je dan überhaupt wel op zoek bent naar iets nieuws, of dat je er alleen maar naar kijkt omdat ie nu in de aanbieding is ;)
Los van het designargument juist een Apple te kopen en natuurlijk het OS, is mijn ervaring dat een Apple wat langer meegaat in de zin van dat je je niet ergert aan de door de tijd te laag geworden specs. Heb mn MBP straks 3 jaar en hij loopt nog lekker. Enige wat ik nog overweeg is er tzt een SSD in te zetten. De batterij valt me trouwens wel erg tegen maar aangezien ik hem alleen in huis gebruik niet echt een groot probleem.

Uiteraard mag je ook wat meer verwachten van een Apple dan van een Acer gezien het flinke prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Awoodentree schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:01:
[...]

Ik denk dat het slim is als je even sites/guides als www.macnoob.nl door leest, dan kom je al een stuk meer te weten over OS X.

Ik typ dit bericht nu op mn nieuwe MacBook Pro 15" Hi-res; top laptop! Elke euro is hij waard :D
Thanks, die is erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reAaa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:15
Bedankt voor de tip mbt schoonmaken van mijn scherm. Van de week maar eens doen. Zo vies is ie niet, maar hij mag er wel weer als 'brand spanking new' uitzien.

@Awoodentree, inderdaad. Zal de doos weer eens pakken, want alles wat er standaard in zat, heb ik maar zo gelaten. CD zit er nog in, en hetzelfde geldt ook voor dat doekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat aan het rondkijken voor een laptop en eigenlijk voldoet een Mac Book aan alles, behalve:
-Ik wil erop kunnen gamen!

En nu mijn vraag dus, wat zijn jullie ervaringen met gamen op de Mac Book?

Op dit moment speel ik vooral Starcraft 2, Civilization V en Anno 1404. Ik weet dat de twee eerst genoemden ook onder Mac zelf werken. Echter, Anno 1404 werkt alleen onder Windows. Kun je dan het beste een dual boot maken met windows?
Hoe doen jullie dat?
Op welke settings kunnen jullie bovenstaande games bijv. vloeiend spelen? Met welke Mac Book?

En draaien de meeste games soepel? Want de grafische kaarten die in de Mac Books zitten zijn ook niet echt high-end toch?

En welke Mac Book is dan het meeste geschikt om op te gamen?

Graag jullie ervaringen over gamen op de Mac Book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:40:
Ik ben wat aan het rondkijken voor een laptop en eigenlijk voldoet een Mac Book aan alles, behalve:

Op dit moment speel ik vooral Starcraft 2, Civilization V en Anno 1404. Ik weet dat de twee eerst genoemden ook onder Mac zelf werken. Echter, Anno 1404 werkt alleen onder Windows. Kun je dan het beste een dual boot maken met windows?
Hoe doen jullie dat?
Op welke settings kunnen jullie bovenstaande games bijv. vloeiend spelen? Met welke Mac Book?

En draaien de meeste games soepel? Want de grafische kaarten die in de Mac Books zitten zijn ook niet echt high-end toch?

Grappig daar zat ik laatst ook al over te denken.. ik heb al wel wat freeware games gedownload, maar dat zijn toch vrij simpele games of ze werken niet goed..
Zijn er goede RTS games ala Red allert voor Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Laatst online: 21:36

Hoe doen jullie dat?

Ik heb dit weekend Left 4 Dead 2 via Steam gehaald (was maar 5 euro _/-\o_ ) en het draait als een zonnetje met alles op High. L4D2 is niet bepaald een zwaar spel, maar je kan een groot deel van de spellen op redelijke kwaliteit spelen.
De grafische kaarten in de Macbooks zijn niet High End dus je moet ook niet verwachten om de nieuwste spellen op de hoogste settings te spelen. Starcraft 2 zal je op Medium moeten spelen om vloeiende framerates uit de kaart te persen. Ik heb ook wel wat games geprobeerd te spelen via Bootcamp en dat gaat best goed. Alleen moet je er op letten dat de Macbook dan best warm kan worden.

Mijn conclusie: Je kan op een MacBook gamen. Oude games op hoogste settings en bij nieuwere games zal je wat aan de settings moeten doen. Als hardcore gamer kun je beter een game laptop halen.

Ik heb trouwens de 13" versie met de 320m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:26

Bosmonster

*zucht*

Met 10.6.5 zijn de drivers ook substantieel verbeterd :)

Ik draai games als Halflife 2 ook met alles max vloeiend. Starcraft 2 iets lager, al zou dat met de nieuwe drivers al weer iets hoger moeten kunnen.
ToolkiT schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:44:
[...]

Grappig daar zat ik laatst ook al over te denken.. ik heb al wel wat freeware games gedownload, maar dat zijn toch vrij simpele games of ze werken niet goed..
Zijn er goede RTS games ala Red allert voor Mac?
Alle Blizzard RTS'en, met, zoals hierboven al gezegd, Starcraft 2 als topper. Maar je kunt ook Warcraft 3 met alle expansions oppikken.

[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

martk2280 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:26:
In februari ga ik voor 1 week naar New York en wil daar een Apple laptop gaan kopen. Zit erg te twijfelen over de MacBook air of een pro 13 inch. Hij zal mijn main computer(een hp laptop) gaan vervangen. Als ik voor de air zou gaan zou ik hem wel met 4 gb ram willen. Weet iemand of de standaard air met 4 gb ram zo te koop is in de Apple store New York? Aangezien dit normaal een extra optie is. Ik hoop ook eigenlijk op een update van de MacBook pro lijn. Maar de vooruitzichten zijn dat dit pas in april is.Lastig
Nee, ze zijn niet standaard zo te koop, maar een geheugenupgrade kunnen ze daar gewoon direct voor je doen en de prijs is hetzelfde als online.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Canaria schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:28:
[...]

Nee, ze zijn niet standaard zo te koop, maar een geheugenupgrade kunnen ze daar gewoon direct voor je doen en de prijs is hetzelfde als online.
Maar bij de macbook air zit het geheugen toch vast op het moederbord gesoldeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Klopt. Bij de nieuwe Air kan het geheugen niet geupgrade worden. Of iig niet door de gebruiker. Een exemplaar met 4GB is dus gewoon een andere Air :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
Bosmonster schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:47:
Klopt. Bij de nieuwe Air kan het geheugen niet geupgrade worden. Of iig niet door de gebruiker. Een exemplaar met 4GB is dus gewoon een andere Air :)
Maar is de 4gb air wel te koop in een Applestore of moet deze speciaal besteld worden. Vind het echt een lastige keuze; een macbook pro 13 inch of een air 13 inch( met 4 gb ram )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online

Hoe doen jullie dat?

Zie ook mijn reactie een paar pagina's terug. Zeker met de kou van nu is de MacBook zeker aan te raden. Je zal tijdens het gamen niet snel koude vingers krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bosmonster schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:21:
Met 10.6.5 zijn de drivers ook substantieel verbeterd :)

Ik draai games als Halflife 2 ook met alles max vloeiend. Starcraft 2 iets lager, al zou dat met de nieuwe drivers al weer iets hoger moeten kunnen.

[...]

Alle Blizzard RTS'en, met, zoals hierboven al gezegd, Starcraft 2 als topper. Maar je kunt ook Warcraft 3 met alle expansions oppikken.
Heb je ook een goede download bron hiervoor? Steam?
Draait dat native op OSX of moet je een windows emulator draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

http://www.ode2.com/?p=122 o.a. denk ik. maar goed 1920x1200 met een 330M... zet deze tandje lager en het speelt veel fijner en mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ToolkiT schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:11:
[...]

battle.net

Blizzard games zijn native OSX.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 29-11-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:11:
[...]

Steam en alle Blizzard games draaien native onder OS X. Via Steam kun je een aantal source games als CS:S, TF2 en Portal downloaden en de Blizzard games zijn na registratie via battle.net te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dank je :)

mmm starcraft II is nog £44.99 terwijl startcraft antholgy maar £9.99 is... is SC2 zoveel beter dan SC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Was al aan het denken, staat daar nu weer een 142 :? :P

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33
Is de 512MB NVIDIA GeForce GT 330M zo low-end dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
ToolkiT schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:08:
[...]

mmm starcraft II is nog £44.99 terwijl startcraft antholgy maar £9.99 is... is SC2 zoveel beter dan SC?
Starcraft 1 is echt al heel erg oud, zoek ze maar eens op op youtube, en kijk naar het grafische verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Vraagje:
Ik heb nu Logitech Z4 boxen hier staan. Deze is aangesloten op mijn Windhoos pc. Echter ben ik sinds kort overgestapt op Mac. Een Macbook Pro 15" (2010) wel te verstaan en ik zou graag beide apparaten tegelijk op de genoemde boxen aansluiten.

Na de eerste 5 dagen de MBP gebruikt te hebben ben ik ondertussen tot de conclusie gekomen dat het aan al mijn verwachtingen voldoet. Voldoet? Overtreffen is misschien een nog beter woord. Nu zit ik echter met een hekelpunt, want ik moet nu de audio kabel van de boxen omwisselen als ik de Windows pc wil gebruiken. Dat is enkel om soms wat games te spelen, wat niet heel vaak gebeurt, maar alsnog vind ik het omslachtig om dan telkens onder het bureau te moeten kruipen en dan de kabel te verwisselen.

Ik ben mijn zoektocht gestart op Google en kwam ik er al snel achter wat de oplossing zou moeten zijn; namelijk een Stereo Y Adapter met 1 Male en 2 Female dingen (benaming schiet me niet te binnen :/). Omdat bij Amazon PayPal niet ondersteund wordt, besloot ik om in Nederland een shop te zoeken. Bij Conrad heb ik al vaker spullen gekocht dus toen ik via Google naar Conrad werd gestuurd wist ik al dat ik daar zou willen bestellen. Nu vraag ik mij alleen af of ik nu de goede adapter en kabel bij elkaar gezocht heb. Die kabel koop ik uiteindelijk dus 2 kabels nodig zou moeten hebben om in de MBP en de pc tegelijk te stoppen; bij de Logitech boxen zit maar 1 kabel. Het gaat om deze adapter en deze kabel.

Dit zou toch moeten werken?

Alvast bedankt,
Awoodentree

Edit: Links geupdate!

[ Voor 17% gewijzigd door Awoodentree op 30-11-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
De link werken niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
Er zijn leuke aanbiedingen bij de MM komende week, 100 euro voordeel op verschillende MBP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Awoodentree schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:56:
Vraagje:
Ik heb nu Logitech Z4 boxen hier staan. Deze is aangesloten op mijn Windhoos pc. Echter ben ik sinds kort overgestapt op Mac. Een Macbook Pro 15" (2010) wel te verstaan en ik zou graag beide apparaten tegelijk op de genoemde boxen aansluiten.

Na de eerste 5 dagen de MBP gebruikt te hebben ben ik ondertussen tot de conclusie gekomen dat het aan al mijn verwachtingen voldoet. Voldoet? Overtreffen is misschien een nog beter woord. Nu zit ik echter met een hekelpunt, want ik moet nu de audio kabel van de boxen omwisselen als ik de Windows pc wil gebruiken. Dat is enkel om soms wat games te spelen, wat niet heel vaak gebeurt, maar alsnog vind ik het omslachtig om dan telkens onder het bureau te moeten kruipen en dan de kabel te verwisselen.

Ik ben mijn zoektocht gestart op Google en kwam ik er al snel achter wat de oplossing zou moeten zijn; namelijk een Stereo Y Adapter met 1 Male en 2 Female dingen (benaming schiet me niet te binnen :/). Omdat bij Amazon PayPal niet ondersteund wordt, besloot ik om in Nederland een shop te zoeken. Bij Conrad heb ik al vaker spullen gekocht dus toen ik via Google naar Conrad werd gestuurd wist ik al dat ik daar zou willen bestellen. Nu vraag ik mij alleen af of ik nu de goede adapter en kabel bij elkaar gezocht heb. Die kabel koop ik uiteindelijk dus 2 kabels nodig zou moeten hebben om in de MBP en de pc tegelijk te stoppen; bij de Logitech boxen zit maar 1 kabel. Het gaat om deze adapter en deze kabel.

Dit zou toch moeten werken?

Alvast bedankt,
Awoodentree

Edit: Links geupdate!
Als je zoveel geeft om de audiokwaliteit dat je zoveel aan een kabel uitgeeft, dan zou ik geen Y-adapter gebruiken. Beide uitgangen die je aan elkaar wilt knopen (PC en MacBook Pro) zitten direct aan elkaar en kunnen elkaar dus ook beïnvloeden. Er was eerder iemand op dit forum die problemen had doordat twee uitgangen elkaar gingen beïnvloeden.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

ToolkiT schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:08:
[...]

Je kunt de games ook in de winkel kopen en de code registreren in battle.net. Komt op hetzelfde neer alleen krijg je een mooie doos en betaal je minder :P

Starcraft 2 is net uit. Starcraft 1 is al 10 jaar oud ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 30-11-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Digistorm schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:06:
[...]

Als je zoveel geeft om de audiokwaliteit dat je zoveel aan een kabel uitgeeft, dan zou ik geen Y-adapter gebruiken. Beide uitgangen die je aan elkaar wilt knopen (PC en MacBook Pro) zitten direct aan elkaar en kunnen elkaar dus ook beïnvloeden. Er was eerder iemand op dit forum die problemen had doordat twee uitgangen elkaar gingen beïnvloeden.
Wat raad je me aan om te kopen ipv die Y-adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Hm, goede vraag. Een speakerset of versterker die kan schakelen tussen meerdere ingangen. Of een klein mengpaneeltje (dat heb ik zelf gedaan). Er is niet direct een snelle oplossing hiervoor, en wellicht valt het mee en merk je niets. Maar wilde wel even waarschuwen dat het tegen kan vallen, en dat je niet denkt "maar jullie zeiden dat het prima kon". Enzo ;)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Ik denk dat ik het eerst op deze manier ga proberen dan. Die kabel heb ik sowieso nodig en als het niet goed werkt dan maakt die 5 euro voor die adapter me ook niet zo veel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:43
Awoodentree schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:21:
[...]

Wat raad je me aan om te kopen ipv die Y-adapter?
http://www.epanorama.net/circuits/linesum.html
2 weerstandjes in de y-adapter is dus voldoende.
Ik ben ook no op zoek naar zo'n kant-en-klare kabel, maar vermoedelijk word het toch zelf solderen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Bakkert schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 15:05:
[...]

Heb je je permissions als eens gerepaired? Helpt vaak al enorm. En de cache even legen daarna :)
Waar kan ik dit allemaal vinden en doen?
Ben nog niet zo heel bekend met de mac... ben nog alles aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Laatst online: 31-08 12:02
@Jieve: Opstarten met de installatie DVD die bij je MBP zat en in de setup bovenaan "Hulpprogramma's" -> "Schijfhulpprogramma" kiezen.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

On the move :+

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_0400.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
bibi2205 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 21:30:
@Jieve: Opstarten met de installatie DVD die bij je MBP zat en in de setup bovenaan "Hulpprogramma's" -> "Schijfhulpprogramma" kiezen.
Of gewoon Disk Utility.... onder Applications/Utilities :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:12

kraats

Ik rol

17 te koud? Ik ben al blij als ik boven vriespunt uitkom ;) Vandaag maar even een stuk karton over de helft van m'n radiator gedaan. (van m'n 245 dan, hè.. m'n 960 kan nog prima stoken met dit weer)

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Denk dat ik dat ook nog even ga proberen. 17, misschien is het 15, weet niet precies. Feit is wel dat ik bijna een kwartier moet lopen naar m'n auto vanaf mn werk, en het tijden duurt voor mn tenen weer op temperatuur zijn :p

[ Voor 3% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 30-11-2010 23:08 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Gaat idd ook, maar ik doe het liever via de setup. :)

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 10:15

Emerge

Bifidus schmifidus

Inmiddels mijn roffel ook toegevoegd aan de grootste Zweedse familie van GoT O+

Afbeeldingslocatie: http://www.riksel.nl/_volvo/update-6/P1010866.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Emerge op 01-12-2010 16:46 ]

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepert
  • Niet online
OK, heb net voor de gein eens mijn schijfbevoegdheden gecontroleerd en krijg een enorme rij met meldingen die er zo uitzien:
Gebruikers verschillen op 'private/var/at'. Moet zijn 0, gebruiker is 1.
Bevoegdheden verschillen op 'System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.6.0/Classes/jconsole.jar', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu 'lrwxr-xr-x '
Gebruikers verschillen op 'System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.6.0/Home/lib'. Moet zijn 95, gebruiker is 0.
Gebruikers verschillen op 'System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.6.0/Libraries'. Moet zijn 95, gebruiker is 0.
Groep verschilt op 'Applications/Utilities/AirPort Utility.app/Contents/Resources/pl.lproj/AAUAdvanced.nib/keyedobjects.nib', moet zijn '0', groep is '80'.
Bevoegdheden verschillen op 'Applications/Utilities/AirPort Utility.app/Contents/Resources/pl.lproj/AAUAdvanced.nib/keyedobjects.nib', moeten zijn '-rw-r--r-- ', zijn nu '-rw-rw-r-- '
Geen idee wat het betekent en wat ik zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
Gewoon kiezen voor 'Schijfbevoegdheden herstellen' ofzoiets.. Als hij zo'n lijnen geeft wil dat gewoon zeggen dat ze niet zijn wat het zou moeten zijn. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n Y-adapter heb ik ook.TV en Mac-Mini hier op door gelust.In dit geval is het Mac-Mini in standby en dan TV geluid,of Mac uit standby en dan heb je alleen Mac geluid.Met tv en Xbox op deze mannier moet ik een van de twee 3.mm jacks er uit halen.Oplossing zoals collega Tweaker met solderen zou kunnen,maar mij werd verteld dat het beter is om een Switch kastje te kopen,hier kan je 3of 4 apparaten op aansluiten.Uit de luie stoel komen moet wel, want je moet knopje omzetten.Kosten ongeveer 30 e heb je kwalitatief een goed kastje zonder eventuele storingen onderling omdat het van metaal of iets dergelijks gemaakt is.Sorry verkeerd gequote maar bedoeld voor Awoodentree.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Niet online
Oké, dan zoek ik even zo'n switch op. Bedankt onkyo2!

Weet iemand een goede site om zo'n switch te vinden? Ik vind alleen maar switches met RCA kabels.. :S

[ Voor 49% gewijzigd door Awoodentree op 01-12-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet type van HQ niet meer,maar dit komt in de buurt.http://www.hetonderdelenmannetje.nl/audio-schakelaar-rcajack-input-p-2697.html?osCsid=hgoo45vs21cm1lkjfm8q01b6j1
Je moet wel even verloopje gebruiken van je pc boxjes(3.5mm) na tulp voor in de switch.Krijg de indruk tijdens typen dat nog meer info niet op prijs word gesteld in dit Mac-book forum,maar snap het probleem heb hier ook lang mee lopen klooien.Heb trouwens om andere reden kastje nog niet gekocht,maar toevallig gezien en er over gehad. Dit is de oplossing.Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nee geen lekkage, systeem staat ook wel op druk, en ik heb geen verlies. Slangen worden wel warm, maar niet zo heet als zou moeten.
Pomp is gelukkig makkelijk te vervangen idd, dat heb ik nu al bij 3 stuks gedaan :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:25
Die ik nagevuld, is inderdaad met antivries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
Een microvezel doekje (kun je gewoon in de supermarkt kopen), meestal gebruik ik 'm gewoon droog, of anders sprenkel ik een paar druppels water op het doekje en veeg het scherm daarmee schoon. Dat werkt heel goed, geen speciale vloeistof ofzo nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

jj71 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:35:
[...]

Een microvezel doekje (kun je gewoon in de supermarkt kopen), meestal gebruik ik 'm gewoon droog, of anders sprenkel ik een paar druppels water op het doekje en veeg het scherm daarmee schoon. Dat werkt heel goed, geen speciale vloeistof ofzo nodig.
Ik gebruik wat verdunde Glassex op een zachte doek. Daarna veeg ik de Glassex weer weg met warm water en droog ik het scherm met een schone doek. Nooit papier gebruiken en als je schoonmaakmiddelen gebruikt altijd weer met schoon (liefst demi-) water nareinigen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hydraulik-Phunk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:04:
Nee geen lekkage, systeem staat ook wel op druk, en ik heb geen verlies. Slangen worden wel warm, maar niet zo heet als zou moeten.
Pomp is gelukkig makkelijk te vervangen idd, dat heb ik nu al bij 3 stuks gedaan :P
Dat wordt dus het welbekende kartonnen plaatje voor de radiateur. :')

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 06:28
Hallo allemaal,

Al heel lang geleden zag ik dat een kameraad een MacBook Pro 15"(2009 dacht ik)
Ziet er geweldig mooi uit allemaal en ik dacht: Die wil ik ook :p

Dit was allemaal in mei/juni. Dus al redelijk lang geleden.
Sindsdien volg ik hier op tweakers het topic: MBP ervaringen en discussie's
Ben dus redelijk op de hoogte wat die allemaal kan e.d.
Ook met klachten van mensen, die er bijna niet zijn zoals ik zo zie.

Als ik alles zo lees wil ik er zo graag een kopen.
Maar zoals ik altijd doe bij duur(dere) aankopen oriënteer ik mij graag over de kwaliteit, prijs en gebruikersgemak. Alwel ik de prijs wel erg hoog vind van de 15".
Ik denk dat ik, sinds ik zo lees vanag mei/juni, wel voldoende heb georiënteerd. Ik ben van plan om er binnenkort dus een aanschaffen omdat ik zeker weet dat ik een MacBook Pro wil.

Mijn vraag is daarom als ik nu bijvoorbeeld een MacBook Pro 13" koop, dus niet de 15", in hoeverre deze in de praktijk verschilt met de 15" qua specificaties. Ik weet dat de 15" een i5 heeft en een firewire poort. Maar ik weet werkelijk niet als ik nu een 13" koop hoelang deze mee zal gaan met het oog op de toekomstige technologieën.
Ik heb op dit moment geen laptop alleen een 4 jaar oude desktop. Deze vind ik traag/trager worden.
De activiteiten die ik doe zijn surfen, msn-en, films+muziek downloaden/kijken/luisteren, excel/word/powerpoint uitwerken en af en toe zie je wel eens een handige/leuke applicatie voorbij komen deze check ik dan ook eens. Dus eigenlijk een beetje de "studenten-dingetjes", wat ik ook ben. ;)

Is het nu nog waard om een 13" te kopen? Omdat deze dus geen firewire heeft(wat het ook maar moge zijn) en geen i5. Is deze dan nog wel snel genoeg na 3 jaar? Deze keuze komt puur door het prijsverschil, ongeveer 500 euro.

---

Ohja:
Ik ben ook op de hoogte van Macrumors-Buyersguide. Maar ik wil niet dat ik bijvoorbeeld wacht en er komt een update. Dat dan de prijs weer opeens €300,- stijgt. Want dan ben ik weer terug bij af :p
Iemand ook hiervoor tips? :$

[ Voor 6% gewijzigd door Trezzahn op 02-12-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
De 13" heeft ook FireWire (wat overigens een "soort" snelle variant van USB 2.0 is, heel basaal uitgelegd). Wikipedia: IEEE 1394 interface voor meer uitleg ;) .
Het is erg lastig te bepalen of een systeem over 3 jaar nog "snel genoeg" is.
Wat ik me heb laten vertellen, is dat een Mac OS systeem minder snel vertraagt dan Windows. Heb hier nog geen gebruikerservaringen mee omdat ik zelf ook pas een half jaar een MacBook Pro heb. Tot op heden voelt deze nog niet langzamer dan meteen na aanschaf.

Overigens heeft de 15" een Core i5 of i7 die, naar wat ik lees, klok-voor-klok ongeveer 25% sneller is dan een Core2Duo.
Dit houdt in dat een 2.4gHz i5, de goedkoopste 15" MBP, ongeveer 25 procent sneller is dan de 2.4 gHz Core2Duo, die in de goedkoopste 13" zit.

Tevens heeft de 15" een snellere GPU (GT330M vs 320M)

[ Voor 39% gewijzigd door Smultie op 02-12-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Gewoon kopen als je hem nodig hebt. Uit andere posts begrijp ik dat de glazen bollen van tweakers helaas allemaal kapot of kwijt zijn, dus ik weet niet of iemand een zinnig antwoord heeft op je vraag.

Voor de dingen die je er mee gaat doen is de 13" prima. Als je beestachtige specs wil voor een spectaculaire prijs, moet je geen macbook nemen.

En firewire is handig als je het gebruikt, maar anders heb je er natuurlijk niks aan. Ik heb zelf een tijdje terug een Macbook gekocht. Weliswaar geen pro, maar op een paar dingen na identiek aan de macbook pro 13". Ik gebruik deze voor exact de dingen die je noemt en ik sjouw hem mee naar de universiteit om op te werken en ik heb er zeker geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Trezzahn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:13:
*knip*
Ik heb op dit moment geen laptop alleen een 4 jaar oude desktop. Deze vind ik traag/trager worden.
De activiteiten die ik doe zijn surfen, msn-en, films+muziek downloaden/kijken/luisteren, excel/word/powerpoint uitwerken en af en toe zie je wel eens een handige/leuke applicatie voorbij komen deze check ik dan ook eens. Dus eigenlijk een beetje de "studenten-dingetjes", wat ik ook ben. ;)
Wat je opnoemt gaat prima met de power van een 13". Als die je te langzaam wordt zet je er een SSD in. >:)
Is het nu nog waard om een 13" te kopen? Omdat deze dus geen firewire heeft(wat het ook maar moge zijn) en geen i5. Is deze dan nog wel snel genoeg na 3 jaar? Deze keuze komt puur door het prijsverschil, ongeveer 500 euro.
Firewire is in elk geval niet the-next-big-thing. Als je niet weet wat het is zal je het ook niet gaan missen. (hoewel het wel op alle MBP's zit, dus ook de 13")

Ik zou de keuze tussen 15" en 13" veel meer laten afhangen van de afmetingen van het apparaat en het beeldscherm, denk daar eens over. Stel dat je hem met een extern beeldscherm gaat gebruiken dan is de grootte van de laptop bijvoorbeeld veel minder relevant, totdat je er weer mee op stap gaat.
Ohja:
Ik ben ook op de hoogte van Macrumors-Buyersguide. Maar ik wil niet dat ik bijvoorbeeld wacht en er komt een update. Dat dan de prijs weer opeens €300,- stijgt. Want dan ben ik weer terug bij af :p
Iemand ook hiervoor tips? :$
Dit is keihard koffiedik kijken. Wat we wel weten is dat de 15" bij de vorige update al duurder is geworden. Of dat erop duidt dat dat nu niet gaat gebeuren mag je zelf bepalen. Bij een update worden de EOL modellen wel iets goedkoper, en is er 2de hands ook weer meer keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:17

Youk

Volvo For Life

Prachtige foto's man, kan zo uit een brochuren komen :o

Volvo Classic Club Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 06:28
Jesse schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:40:
[...]

Wat je opnoemt gaat prima met de power van een 13". Als die je te langzaam wordt zet je er een SSD in. >:)

[...]

Firewire is in elk geval niet the-next-big-thing. Als je niet weet wat het is zal je het ook niet gaan missen. (hoewel het wel op alle MBP's zit, dus ook de 13")

Ik zou de keuze tussen 15" en 13" veel meer laten afhangen van de afmetingen van het apparaat en het beeldscherm, denk daar eens over. Stel dat je hem met een extern beeldscherm gaat gebruiken dan is de grootte van de laptop bijvoorbeeld veel minder relevant, totdat je er weer mee op stap gaat.

[...]

Dit is keihard koffiedik kijken. Wat we wel weten is dat de 15" bij de vorige update al duurder is geworden. Of dat erop duidt dat dat nu niet gaat gebeuren mag je zelf bepalen. Bij een update worden de EOL modellen wel iets goedkoper, en is er 2de hands ook weer meer keuze.
Ow, pardon. Ik was niet op de hoogte dat deze ook op de 13" zit. Maar als die erop zit: Handig :)
Maar als het nog niet echt een must have is voor de eerste jaren dan laat ik deze vallen.

Ik werk op dit moment met mijn desktop. Hierbij heb ik een 21" Acer aangeschaft. Deze wil ik blijven gebruiken. In ieder geval het beeldscherm. Deze wil ik aangaan sluiten op dit beeldscherm dus dat is thuis geen probleem.

Maar wat is een EOL model dan???

Verder bedankt voor je reactie :)
tarlitz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:34:
[...]

Gewoon kopen als je hem nodig hebt. Uit andere posts begrijp ik dat de glazen bollen van tweakers helaas allemaal kapot of kwijt zijn, dus ik weet niet of iemand een zinnig antwoord heeft op je vraag.

Voor de dingen die je er mee gaat doen is de 13" prima. Als je beestachtige specs wil voor een spectaculaire prijs, moet je geen macbook nemen.

En firewire is handig als je het gebruikt, maar anders heb je er natuurlijk niks aan. Ik heb zelf een tijdje terug een Macbook gekocht. Weliswaar geen pro, maar op een paar dingen na identiek aan de macbook pro 13". Ik gebruik deze voor exact de dingen die je noemt en ik sjouw hem mee naar de universiteit om op te werken en ik heb er zeker geen spijt van.
Ik heb 'm nog niet zozeer nodig op dit moment. Wil er gewoon graag een. Ik vroeg deze vraag niet om te gaan speculeren over de eerst volgende update maar ben/was meer benieuwd naar of deze in de toekomst nog snel zou zijn.

Maar een MacBook Pro is toch nog wel net iets sneller als de normale MacBook toch?

Jij ook bedankt voor je reactie :)
SMulTiE schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:24:
De 13" heeft ook FireWire (wat overigens een "soort" snelle variant van USB 2.0 is, heel basaal uitgelegd). Wikipedia: IEEE 1394 interface voor meer uitleg ;) .
Het is erg lastig te bepalen of een systeem over 3 jaar nog "snel genoeg" is.
Wat ik me heb laten vertellen, is dat een Mac OS systeem minder snel vertraagt dan Windows. Heb hier nog geen gebruikerservaringen mee omdat ik zelf ook pas een half jaar een MacBook Pro heb. Tot op heden voelt deze nog niet langzamer dan meteen na aanschaf.

Overigens heeft de 15" een Core i5 of i7 die, naar wat ik lees, klok-voor-klok ongeveer 25% sneller is dan een Core2Duo.
Dit houdt in dat een 2.4gHz i5, de goedkoopste 15" MBP, ongeveer 25 procent sneller is dan de 2.4 gHz Core2Duo, die in de goedkoopste 13" zit.

Tevens heeft de 15" een snellere GPU (GT330M vs 320M)
Snel genoeg, en daar basseer ik niet op op technisch gebied. Dat weet ik wel dat ie "traag" is over 3 jaar. Maar met de dingen die ik nu doe moet dit toch nog wel kunnen?
En net wat Jesse zegt, er kan tegen die tijd evt. nog wel een SSD in.

Jij ook bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Trezzahn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 19:07:
[...]
Ik werk op dit moment met mijn desktop. Hierbij heb ik een 21" Acer aangeschaft. Deze wil ik blijven gebruiken. In ieder geval het beeldscherm. Deze wil ik aangaan sluiten op dit beeldscherm dus dat is thuis geen probleem.
Dan kan je dus kijken wat je onderweg liever hebt: een compact laptopje of toch flink wat pixels.
Maar wat is een EOL model dan???
End-Of-Life. Als er nieuwe uitkomen dan hebben veel winkels nog een aantal exemplaren van de vorige generatie in de voorraad, die ze natuurlijk nog wel willen verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 02-12-2010 20:05 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In verband met deze blunder is het mogelijk dat je in dit topic posts terugziet die eigenlijk in Het grote Volvo topic - Deel 4 thuis horen. Mocht je zo'n post spotten, schroom dan niet om het even te melden via DM aan de schuldige of desnoods via topic report. :)