Hallo allemaal,
Al heel lang geleden zag ik dat een kameraad een MacBook Pro 15"(2009 dacht ik)
Ziet er geweldig mooi uit allemaal en ik dacht: Die wil ik ook
Dit was allemaal in mei/juni. Dus al redelijk lang geleden.
Sindsdien volg ik hier op tweakers het topic: MBP ervaringen en discussie's
Ben dus redelijk op de hoogte wat die allemaal kan e.d.
Ook met klachten van mensen, die er bijna niet zijn zoals ik zo zie.
Als ik alles zo lees wil ik er zo graag een kopen.
Maar zoals ik altijd doe bij duur(dere) aankopen oriënteer ik mij graag over de kwaliteit, prijs en gebruikersgemak. Alwel ik de prijs wel erg hoog vind van de 15".
Ik denk dat ik, sinds ik zo lees vanag mei/juni, wel voldoende heb georiënteerd. Ik ben van plan om er binnenkort dus een aanschaffen omdat ik zeker weet dat ik een MacBook Pro wil.
Mijn vraag is daarom als ik nu bijvoorbeeld een MacBook Pro 13" koop, dus niet de 15", in hoeverre deze in de praktijk verschilt met de 15" qua specificaties. Ik weet dat de 15" een i5 heeft en een firewire poort. Maar ik weet werkelijk niet als ik nu een 13" koop hoelang deze mee zal gaan met het oog op de toekomstige technologieën.
Ik heb op dit moment geen laptop alleen een 4 jaar oude desktop. Deze vind ik traag/trager worden.
De activiteiten die ik doe zijn surfen, msn-en, films+muziek downloaden/kijken/luisteren, excel/word/powerpoint uitwerken en af en toe zie je wel eens een handige/leuke applicatie voorbij komen deze check ik dan ook eens. Dus eigenlijk een beetje de "studenten-dingetjes", wat ik ook ben.
Is het nu nog waard om een 13" te kopen? Omdat deze dus geen firewire heeft(wat het ook maar moge zijn) en geen i5. Is deze dan nog wel snel genoeg na 3 jaar? Deze keuze komt puur door het prijsverschil, ongeveer 500 euro.
---
Ohja:
Ik ben ook op de hoogte van Macrumors-Buyersguide. Maar ik wil niet dat ik bijvoorbeeld wacht en er komt een update. Dat dan de prijs weer opeens €300,- stijgt. Want dan ben ik weer terug bij af

Iemand ook hiervoor tips?
[
Voor 6% gewijzigd door
Trezzahn op 02-12-2010 14:16
]