Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 08:03
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:43:
[...]

Hang je toch een netwerk sniffer aan je telefoon, zie je het zo wat er verstuurd wordt.
Je nummer wordt sowieso meegestuurd, maar mijn vraag was, hoe weet je zeker dat het niet wordt opgeslagen bij hun op de servers. Hiermee bedoel ik dus extra informatie omtrent de telefoons, waar deze hele discussie eigenlijk om gaat.
Relief2009 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:43:
[...]

Wat voor baat hebben ze erbij? Dus ze gaan x-aantal opslag gebruiken (wat extra geld kost) om al je nummers op te slaan die ze verder niet meer gebruiken. Wat heb je aan een telefoonnummer als je deze niet kan koppelen aan een persoon. NIKS

Ik heb geen glazenbol, maar ik heb wel iets wat heet logica.

Verder zoals Matthijs al zegt, met een netwerksniffer kun je heel veel achterhalen. En als er tot nu toe na x jaar nog steeds niemand iets heeft ontdekt dan gaan ik ervan uit dat het veilig is :)
Ik weet niet wat hun intenties zijn, net zo min als jij dat weet dus ik vind het nogal kort door de bocht (zoals ik al eerder zei) om nu al conclusies te kunnen trekken van dat ze het beste met je voor hebben. Het is een bedrijf, die wil ook graag winst maken, hoe zouden ze anders moeten rondkomen. Er zal toch wel ergens een addertje onder het gras zitten, niet?

Opslag is in dit geval in mijn ogen onzin.. Hoeveel kilobytes neemt 1 heel telefoonnummer nou precies in, 1 / 5 (op z'n meest) in? Je hebt 1000KB nodig voor 1 hele MB als ik het mij goed herinner. Je kunt dan op 1000KB op z'n minst al 200 telefoonnummers opslaan. Je hebt voor € 100 al een mooie SAS hardeschijf van 72GB.

[ Voor 59% gewijzigd door Manuel op 04-04-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
HyperioN schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:16:
Bleh.
Ben nog steeds enorm fan van WP7 maar heb toch gekozen om te proberen te gaan ruilen naar een Android-toestel.
Hoofdreden is dat ik deze week een enorme telefoonrekening heb binnengekregen. Heb sinds een paar maanden een vriendin (nee, dit is geen verkapte "ik heb een vriendin"-post), en ben daardoor nogal wat meer gaan sms'en/bellen.
Dat eerste is prima op te vangen door Whatsapp/Pingchat en dat kan dus niet op WP7.
Daarnaast vind ik de Twitter-integratie maar so-so. Beezz is echt retetraag, de app van Twitter zelf heeft geen notificaties.

Iedereen legt uiteraard zijn eigen prioriteiten.. Maar als ik tientallen euro's per maand kan besparen, daar heb ik op dit moment wel een wat minder gave telefoon met een minder OS voor over.

Dit is overigens geen klaagpost. Kom dus niet met reacties van: "Tja, dit had je kunnen weten want je bent een early adopter." Want dat weet ik, die reacties heb ik hier zelf ook gegeven ;-).

Ik blijf fan van WP7 met haar interface; en sluit ook absoluut niet uit dat ik weer een WP7-toestel aanschaf als het wat volwassener is geworden met meer mogelijkheden. Wellicht in 2012 al (mijn abo loopt eind 2011 af).
En voorlopig ben ik het toestel nog niet kwijt ;).

Misschien voor de liefhebber die hier langskomt: V&A aangeboden: Samsung Omnia 7 i8700 Zwart
Waarom geen MSN? :P Werkt prima....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:46:
[...]

Je nummer wordt sowieso meegestuurd, maar mijn vraag was, hoe weet je zeker dat het niet wordt opgeslagen bij hun op de servers. Hiermee bedoel ik dus extra informatie omtrent de telefoons, waar deze hele discussie eigenlijk om gaat.

[...]

Ik weet niet wat hun intenties zijn, net zo min als jij dat weet dus ik vind het nogal kort door de bocht (zoals ik al eerder zei) om nu al conclusies te kunnen trekken van dat ze het beste met je voor hebben. Het is een bedrijf, die wil ook graag winst maken, hoe zouden ze anders moeten rondkomen. Er zal toch wel ergens een addertje onder het gras zitten, niet?

Opslag is in dit geval in mijn ogen onzin.. Hoeveel kilobytes neemt 1 heel telefoonnummer nou precies in, 1 / 5 (op z'n meest) in? Je hebt 1000KB nodig voor 1 hele MB als ik het mij goed herinner. Je kunt dan op 1000KB op z'n minst al 200 telefoonnummers opslaan. Je hebt voor € 100 al een mooie SAS hardeschijf van 72GB.
1. Jouw nummer word natuurlijk wel opgeslagen. Hoe moeten ze anders weten dat jij Whatsapp hebt.

2. Je kunt natuurlijk niet controleren wat er op de server zit, maar ik vind het nogal onlogisch om zoveel opslag te verspillen. Verder heeft whatsapp miljoenen gebruikers die elk misschien 50-100 nummers hebben. Dan hebben we het snel over terabytes aan nutteloze opslag.

3. Dus Whatsapp gaat terabyte's aan opslag verspillen aan het opslaan van alle nummers van haar gebruikers en de database om er verder niks mee te doen. Right!

4. Als er echt iets niet in de haak was, dan hadden we dit na paar jaar whatsapp al gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 04-04-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 21:18
Relief2009 schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:20:
[...]

1. Jouw nummer word natuurlijk wel opgeslagen. Hoe moeten ze anders weten dat jij Whatsapp hebt.

2. Je kunt natuurlijk niet controleren wat er op de server zit, maar ik vind het nogal onlogisch om zoveel opslag te verspillen. Verder heeft whatsapp miljoenen gebruikers die elk misschien 50-100 nummers hebben. Dan hebben we het snel over terabytes aan nutteloze opslag.

3. Dus Whatsapp gaat terabyte's aan opslag verspillen aan het opslaan van alle nummers van haar gebruikers en de database om er verder niks mee te doen. Right!
Nou weet ik niets van whatsapp, maar ik kan wel wat speculeren, hoewel offtopic: Een telefoonnummer is erg klein en zal dus geen terabytes aan data kosten om op te slaan. Als ik jou in mijn lijst heb zitten, gaan ze dat nummer niet nog een keer opslaan; ze maken een verwijzing naar jou via iets als een koppeltabel, dus hoeven ze alleen id van jou en mij op te slaan en niet het nummer. GB/TB's zijn hierbij dus geen enkel issue.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
[...]

4. Als er echt iets niet in de haak was, dan hadden we dit na paar jaar whatsapp al gehoord.
1. Dit heb ik ook nergens ontkent, ze moeten een referentie hebben voor welke contacten je hebt. (Al hoop ik dat het versturen van je 06-nummer eenmalig is om 'in-touch' met je vrienden te komen en dat het verder wordt afgehandeld door middel van een unieke identifier.)

2. Jij vindt het misschien onlogisch maar er zijn zat bedrijven die graag wat extra log's (en data) bij de hand willen hebben voor het geval er eens iets gebeurd. Dus dan hebben we het niet over nutteloze opslag maar aan 'handige'-opslag.

Je zou dan eigenlijk net zo goed logjes van je httpd kunnen weggooien omdat het dan 'nutteloze'-opslag is. Het is vaak handig om extra logjes te bewaren indien je server wordt gekraakt zodat je ten minste een gedachte hebt van dat was het. (a.k.a. dingen uitsluiten)

3. Zie hiervoor de reactie van Ramon.

4. Ik weet niet wat ze met de data doen, of het eenmalig wordt gebruikt en dat het later wordt vervangen door een unieke identifier (GUID/UUID-bijvoorbeeld). Pas als daar meer informatie over duidelijk is kan iemand hier inhoudelijk op reageren.

Al heb ik nu het gevoel dat wij off-topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
HyperioN schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:41:
[...]

Werkt dat samen met Whatsapp of Pingchat?
nee, maar misschien is textme er ook op het platform van je vriendin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zoveel ruimte neemt een telefoonnummer niet in, hoor. Ik hoorde vandaag dat alle Twitter tweets in totaal slechts 4TB in beslag nemen, dus die Whatsapp-data valt dan nogal mee.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:41:
Ja, tis heel erg gaaf van wat ik ervan heb gezien :)
Matthijs heeft al publiek gezegd dat hij bijna geen scenario kon bedenken wat straks met Mango niet gebouwd zou kunnen worden. Dus ik verwacht, naast de officieel aangekondigde features (IE9, Twitter-integratie, Fast App Switching/3rd party multitasking, SkyDrive-support), dat waarschijnlijk alle ontbrekende API's toegevoegd zullen worden. Dus zaken als toegang tot adresboek (Whatsapp), toegang tot Live Camera feed (beeldvervorming, augmented reality), toegang tot kompas, meer bluetooth mogelijkheden, custom socket-verbindingen (VOIP/Gaming).

Daarnaast zit er in de API ook al sinds het begin een referentie naar een front-facing camera, dus misschien dat we ook nieuwe hardware features (sensoren) op nieuwe toestellen gaan zien. Video-out misschien?

Ben erg benieuwd naar de onthullingen op MIX11 volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft may show Silverlight for Xbox with app store
Company officials have also said the role of Silverlight had been shifting away from a Flash-like plugin to a full app platform. It already forms the basis of most WP7 apps but could now be the unifying thread for every platform Microsoft makes.
.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 10:08

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Relief2009 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:29:
[...]

Je blijft maar die onzin herhalen. Whatsapp vergelijkt de opgeslagen nummers van whatsapp'ers met je contactlijst en op basis daarvan kan je zien wie wel of geen whatsapp heeft. Dat Whatsapp alle telnummers op hun servers opslaat is complete onzin.
Fijn dat je het allemaal onzin noemt en toch staat er vanalles in hun privacy regels enz.

Ik quote wat van http://www.whatsapp.com/legal/
Log File Information: When you use the WhatsApp Sites or Services, our servers automatically record certain information that your web browser sends whenever you visit any website. When you use the WhatsApp Software, our servers automatically record certain information that our WhatsApp Software sends whenever you update or request any status information. These server logs may include information such as your web request, Internet Protocol ("IP") address, browser type, browser language, referring / exit pages and URLs, platform type, number of clicks, domain names, landing pages, pages viewed and the order of those pages, the amount of time spent on particular pages, the date and time of your request, one or more cookies that may uniquely identify your browser, your phone number, phone number you are requesting the status of and various status information.
We may share non-personally-identifiable information (such as anonymous User usage data, referring / exit pages and URLs, platform types, asset views, number of clicks, etc.) with interested third-parties to assist them in understanding the usage patterns for certain content, services, advertisements, promotions, and/or functionality on the WhatsApp Sites.
En als klap op de vuurpijl
B. In order to access and use the features of the Service, you acknowledge and agree that you will have to provide WhatsApp with your phone number, as well as the phone numbers of third parties whom you wish to use the Service with. When providing your phone number, you must provide accurate and complete information. You hereby give your express consent to WhatsApp to use the phone numbers you provide for use in providing you access and use of the Service. You may never use another person’s phone number without their permission. You are solely responsible for the status message that is displayed for your phone number. You must notify WhatsApp immediately of any breach of security or unauthorized use of your phone. Although WhatsApp will not be liable for your losses caused by any unauthorized use of your account, you may be liable for the losses of WhatsApp or others due to such unauthorized use.
En nu aub stoppen met dat gezeik van je.
Ik vind het nog 1 ding dat je iets niet geloof, maar door maar te claimen dat ik onzin uitkraam terwijl ik wel hun privacy zooi heb doorgelezen en jij duidelijk niet, moet je niet mij gaan afzeiken.

Oh en over de ruimte van data. Wat denk je nou dat meer ruimte kost, die paar telefoonnummers, of elke stap die je neemt op je telefoon?

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Benjamin- schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:42:
[...]
Fijn dat je het allemaal onzin noemt en toch staat er vanalles in hun privacy regels enz.
Ik quote wat van http://www.whatsapp.com/legal/
[...]
En als klap op de vuurpijl
[...]
En nu aub stoppen met dat gezeik van je.
Ik vind het nog 1 ding dat je iets niet geloof, maar door maar te claimen dat ik onzin uitkraam terwijl ik wel hun privacy zooi heb doorgelezen en jij duidelijk niet, moet je niet mij gaan afzeiken.
Mooi, kunnen we nu stoppen met de offtopic Whatsapp/Privacy-discussie?
En anders stel ik voor dat jullie hier verdergaan: WhatsApp voor Android
lzandman schreef op maandag 04 april 2011 @ 23:20:
[...]

Matthijs heeft al publiek gezegd dat hij bijna geen scenario kon bedenken wat straks met Mango niet gebouwd zou kunnen worden. Dus ik verwacht, naast de officieel aangekondigde features (IE9, Twitter-integratie, Fast App Switching/3rd party multitasking, SkyDrive-support), dat waarschijnlijk alle ontbrekende API's toegevoegd zullen worden. Dus zaken als toegang tot adresboek (Whatsapp), toegang tot Live Camera feed (beeldvervorming, augmented reality), toegang tot kompas, meer bluetooth mogelijkheden, custom socket-verbindingen (VOIP/Gaming).

Daarnaast zit er in de API ook al sinds het begin een referentie naar een front-facing camera, dus misschien dat we ook nieuwe hardware features (sensoren) op nieuwe toestellen gaan zien. Video-out misschien?

Ben erg benieuwd naar de onthullingen op MIX11 volgende week.
Kijk, dat zijn interessante ontwikkelingen. En dat heeft WP7 ook _absoluut_ nodig om mee te kunnen met Android en iOS.
Helaas duurt Mango nog even.. eind 2011 op zijn vroegst geloof ik, waarschijnlijker is 2012 (bron: Paul Thurrot / Windows IT Pro).

En tot die tijd, en dat is een lange tijd, hebben Android en iOS gewoon nog steeds een enorme voorsprong feature-wise.
Als je al die apps en social media niet gebruikt, is WP7 enorm gaaf. Een superfris, sexy en smooth OS.

Ik vond/vind het leuk om een early adopter te zijn, maar loop nu toch wel ernstig tegen de beperkingen aan. Maar WP7 blijft favoriet en blijf het dus zeker in de gaten houden. Mijn abo loopt eind dit jaar al af; dus met een beetje geluk kan ik begin 2012 een keer mijn abo verlengen met een Nokia ( :9~ ) WP 7.5 (Mango) toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

HyperioN schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:16:
Bleh.
Ben nog steeds enorm fan van WP7 maar heb toch gekozen om te proberen te gaan ruilen naar een Android-toestel.
Hoofdreden is dat ik deze week een enorme telefoonrekening heb binnengekregen. Heb sinds een paar maanden een vriendin (nee, dit is geen verkapte "ik heb een vriendin"-post), en ben daardoor nogal wat meer gaan sms'en/bellen.
Dat eerste is prima op te vangen door Whatsapp/Pingchat en dat kan dus niet op WP7.
Daarnaast vind ik de Twitter-integratie maar so-so. Beezz is echt retetraag, de app van Twitter zelf heeft geen notificaties.

Iedereen legt uiteraard zijn eigen prioriteiten.. Maar als ik tientallen euro's per maand kan besparen, daar heb ik op dit moment wel een wat minder gave telefoon met een minder OS voor over.

Dit is overigens geen klaagpost. Kom dus niet met reacties van: "Tja, dit had je kunnen weten want je bent een early adopter." Want dat weet ik, die reacties heb ik hier zelf ook gegeven ;-).

Ik blijf fan van WP7 met haar interface; en sluit ook absoluut niet uit dat ik weer een WP7-toestel aanschaf als het wat volwassener is geworden met meer mogelijkheden. Wellicht in 2012 al (mijn abo loopt eind 2011 af).
En voorlopig ben ik het toestel nog niet kwijt ;).

Misschien voor de liefhebber die hier langskomt: V&A aangeboden: Samsung Omnia 7 i8700 Zwart
Zonde. Ik ken die applicaties niet, dus ik weet niet precies hoe je dat zoveel geld gaat besparen, maar als je zo'n bundel neemt van 1000 smsjes, dan ben je hooguit een tientje per maand verder. Dat zijn er 30! per dag, dus dan ben je al flink ruig bezig. Als je zoveel SMS't dan kun je beter gewoon bellen. Voor bellen zou je je belminuten kunnen ophogen naar een duurder abonnement, ook dat hoeft niet zoveel te schelen. In elk geval vaak fors goedkoper dan buiten je bundel bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-04-2011 11:03 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:55:
[...]

Mooi, kunnen we nu stoppen met de offtopic Whatsapp/Privacy-discussie?
En anders stel ik voor dat jullie hier verdergaan: WhatsApp voor Android

[...]

Kijk, dat zijn interessante ontwikkelingen. En dat heeft WP7 ook _absoluut_ nodig om mee te kunnen met Android en iOS.
Helaas duurt Mango nog even.. eind 2011 op zijn vroegst geloof ik, waarschijnlijker is 2012 (bron: Paul Thurrot / Windows IT Pro).

En tot die tijd, en dat is een lange tijd, hebben Android en iOS gewoon nog steeds een enorme voorsprong feature-wise.
Als je al die apps en social media niet gebruikt, is WP7 enorm gaaf. Een superfris, sexy en smooth OS.

Ik vond/vind het leuk om een early adopter te zijn, maar loop nu toch wel ernstig tegen de beperkingen aan. Maar WP7 blijft favoriet en blijf het dus zeker in de gaten houden. Mijn abo loopt eind dit jaar al af; dus met een beetje geluk kan ik begin 2012 een keer mijn abo verlengen met een Nokia ( :9~ ) WP 7.5 (Mango) toestel :D
Mary Jay Foley heeft dat al direct daarna tegengesproken. Herfst 2011 (ja ja foutje :+ ) is nog steeds het schema.

http://www.zdnet.com/blog...-has-mango-gone-soft/8856

Dus laten we hopen op een herfst 2010, want kan niet wachten om mijn Android te ditchen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 06-04-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Relief2009 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:12:
[...]

Mary Jay Foley heeft dat al direct daarna tegengesproken. Herfst 2010 is nog steeds het schema.

http://www.zdnet.com/blog...-has-mango-gone-soft/8856

Dus laten we hopen op een herfst 2010, want kan niet wachten om mijn Android te ditchen :D
:+ Aangezien het nu al april 2011 is, mag ik dan toch hopen dat je hoopt op herst 2011 aangezien herfst 2011 al zowat een halfjaar geleden is...

Maar idd..ik kan ook niet wachten op Mango...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Relief2009 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:12:
Mary Jay Foley heeft dat al direct daarna tegengesproken.
Paul Thurrott zijn conclusie over de vertraging van Mango was volgens mij puur gebaseerd op zijn ervaringen tot dan toe met de eerste paar updates, welke flink vertraagd waren. Daarnaast lijkt het er ook op dat de providers ook nog een belangrijke vertragingsfactor kunnen zijn (vooral AT&T in USA). Dus misschien dat Mango technisch gezien wel in de herfst gereleased wordt, maar dan moet de update ook nog eens daadwerkelijk op je telefoon komen. En daar kan flinke tijd tussen zitten, zoals we gezien hebben met NoDo.

Mary Jo Foley heeft een en ander inderdaad gerelativeerd. Wat ik van Matthijs begrepen heb, is dat de ontwikkelingen aan Mango parallel lopen met bijv. het maken van updates voor de huidige versie van Windows Phone (inderdaad, er kunnen er nog updates komen, voordat Mango gereleased wordt!). Dus in theorie zouden die schema's elkaar dan niet moeten beïnvloeden.

Er circuleren overigens al beta-versies van Mango in Nederland, dus het is in ieder geval geen vaporware :)

[ Voor 0% gewijzigd door lzandman op 05-04-2011 12:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:56:
[...]

:+ Aangezien het nu al april 2011 is, mag ik dan toch hopen dat je hoopt op herst 2011 aangezien herfst 2011 al zowat een halfjaar geleden is...
Haha en nu maak je precies dezelfde fout als waar je op reageert. De herfst van 2011 moet in mijn beleving nog komen hoor en is dus zeker geen half jaar geleden!!

Los daarvan is het natuurlijk wel terecht om te stellen dat er een verschil kan zitten tussen technisch klaar en bruikbaar op je toestel. Volgens mij zijn er nog genoeg personen die wachten op een 'officiele' manier van updaten naar NoDo.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft, waarom heeft Microsoft eigenlijk geen donkere kleuren als accent gebruikt? Ik persoonlijk vind de gene die er nu standaard opzitten, allemaal véél te fel.

Zo heb ik 't op mijn gsm ingesteld, hopelijk voegt MS nog kleuren toe met updates

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/348pyqv.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 13:27
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:49:
Pfft, waarom heeft Microsoft eigenlijk geen donkere kleuren als accent gebruikt? Ik persoonlijk vind de gene die er nu standaard opzitten, allemaal véél te fel.

Zo heb ik 't op mijn gsm ingesteld, hopelijk voegt MS nog kleuren toe met updates
Plenty applicaties gebruik de Accent Colour in hun lay-out. Met een donkere kleur ben je dan dus de leesbaarheid kwijt op donkere achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:47:
[...]
Plenty applicaties gebruik de Accent Colour in hun lay-out. Met een donkere kleur ben je dan dus de leesbaarheid kwijt op donkere achtergronden.
Als die apps goed gemaakt zijn, gebruiken ze voor teksten dan kleuren die juist wel opvallen op zo'n achtergrond. Door je app gebruik te laten maken van de standaard Windows Phone kleurresources zou dat altijd goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:10:
[...]

Paul Thurrott zijn conclusie over de vertraging van Mango was volgens mij puur gebaseerd op zijn ervaringen tot dan toe met de eerste paar updates, welke flink vertraagd waren. Daarnaast lijkt het er ook op dat de providers ook nog een belangrijke vertragingsfactor kunnen zijn (vooral AT&T in USA). Dus misschien dat Mango technisch gezien wel in de herfst gereleased wordt, maar dan moet de update ook nog eens daadwerkelijk op je telefoon komen. En daar kan flinke tijd tussen zitten, zoals we gezien hebben met NoDo.

Mary Jo Foley heeft een en ander inderdaad gerelativeerd. Wat ik van Matthijs begrepen heb, is dat de ontwikkelingen aan Mango parallel lopen met bijv. het maken van updates voor de huidige versie van Windows Phone (inderdaad, er kunnen er nog updates komen, voordat Mango gereleased wordt!). Dus in theorie zouden die schema's elkaar dan niet moeten beïnvloeden.

Er circuleren overigens al beta-versies van Mango in Nederland, dus het is in ieder geval geen vaporware :)
Dat is eenmaal het risico van een branded telefoon. Dat hebben we ook met Android gezien waar branded telefoons nog langer moesten wachten dan de unbranded (terwijl deze het ook niet bijster snel krijgen).

Zolang je unbranded hebt krijg je de update erg snel en gelukkig hebben we in Europa meestal unbranded telefoons in vergelijking met de VS waar alles branded is.

Ja bij Apple gaat het altijd direct met een update, maar Apple heeft dan ook geen branded telefoons. Misschien is dat ook de reden waarom iPhone's altijd zoveel duurder zijn.

Het lijkt me het beste voor Microsoft om de aanpassingen van providers aan bepaalde eisen te laten voldoen zodat providers niets hoeven te testen en de update direct kan worden gestuurd naar branded telefoons.

[ Voor 11% gewijzigd door Relief2009 op 06-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Ik krijg nu ineens een melding dat er nog een update beschikbaar is, terwijl ik een halve week geleden de No-Do update al heb toegepast. Ik heb nu geen kabel en Zune bij de hand, iemand enig idee wat dit voor update zou kunnen zijn? Anderen deze melding ook gehad? Mijn huidige versie is 7.0.7390.0. Geen idee wat de versie van de aangeboden update is, dit wordt niet gemeld in de update-melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IntoDevel schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:15:
Ik krijg nu ineens een melding dat er nog een update beschikbaar is, terwijl ik een halve week geleden de No-Do update al heb toegepast. Ik heb nu geen kabel en Zune bij de hand, iemand enig idee wat dit voor update zou kunnen zijn? Anderen deze melding ook gehad? Mijn huidige versie is 7.0.7390.0. Geen idee wat de versie van de aangeboden update is, dit wordt niet gemeld in de update-melding.
Toevallig een Trophy? HTC is bezig een update uit te rollen. Voorlopig nog niet duidelijk wat ie doet.

Zie HTC 7 Trophy - Windows Phone 7 - Deel 1 voor meer lotgenoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cPT.cAPSLOCK schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:47:
[...]

Inderdaad, dat vind ik wel spijtig, in Messages zie ik de tijd en een voorbeeld van het bericht niet meer, ipv van alles op 00000 te zetten heb ik 't in #171717 ofzo gezet, je ziet wel een klein verschil

edit: en die pixels die je normaal ziet rondvliegen als er iets aan het loaden is, zie je niet meer... maarja, kleine dingen die me niet veel schelen, zolang mijn Startscherm maar een donker kleur heeft inplaats van al die bijna neon kleuren

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:02

The_Scarabial

MTB for life!

Hier vandaag ook eindelijk de melding voor een update (omnia 7). Merk niet veel verschil met voor de update. Copy-Paste is wel handig, maar moet alleen nog uitvinden hoe ik tekst selecteer. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
The_Scarabial schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:12:
Hier vandaag ook eindelijk de melding voor een update (omnia 7). Merk niet veel verschil met voor de update. Copy-Paste is wel handig, maar moet alleen nog uitvinden hoe ik tekst selecteer. Iemand een idee?
Gewoon op het woord 'drukken'. Je zult dan een soort 'pop-up' te zien krijgen om te kopiëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Laatst online: 07-10 22:03
Manuel schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:27:
[...]

Gewoon op het woord 'drukken'. Je zult dan een soort 'pop-up' te zien krijgen om te kopiëren. :)
Wat ik wel begreep is dat je genoeg moet inzoomen. Als de tekst te klein is dan werkt cut/paste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
mknoppert schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:31:
[...]

Wat ik wel begreep is dat je genoeg moet inzoomen. Als de tekst te klein is dan werkt cut/paste niet.
Daar heb ik geen problemen mee op mijn HD7. (Getest op tweakers.net als je net een tab opent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Hehe, weet al waarom het niet wilde lukken, wilde tekst van een plaatje selecteren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-06 22:32
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon en ben geïnteresseerd in een WP7 telefoon. Ik heb net de tweakers.net WP7 review zitten lezen maar daar kwamen nog enkele bugs / minpuntjes uit naar voren. Ik vroeg me af of deze middels updates al verbeterd zijn.

Het gaat me dan met name om het volgende:
- Copy / paste
- URL in kunnen voeren in landscape modus
- NL taal ondersteuning i.v.m. T9 functie

Alle overige cruciale verbeteringen hoor ik natuurlijk ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 06:57
K1LL3RB33 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 00:32:
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon en ben geïnteresseerd in een WP7 telefoon. Ik heb net de tweakers.net WP7 review zitten lezen maar daar kwamen nog enkele bugs / minpuntjes uit naar voren. Ik vroeg me af of deze middels updates al verbeterd zijn.

Het gaat me dan met name om het volgende:
- Copy / paste
- URL in kunnen voeren in landscape modus
- NL taal ondersteuning i.v.m. T9 functie

Alle overige cruciale verbeteringen hoor ik natuurlijk ook graag.
- Copy / Paste
Is ondertussen via update toegevoegd.
- URL in landscape
Komt nog met een volgende update (Internet Explorer 9). Al wel mogelijk bij toestellen met uitschuifbaar toetsenbord, zoals HTC 7 Pro.
- NL taalondersteuning
Verwacht eind 2011, onduidelijk is of de huidige toestellen een update krijgen of dat het alleen beschikbaar komt voor nieuwe toestellen vanaf dat moment.
- Overige verbeteringen
http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx
- Aangekondigde features
http://www.microsoft.com/.../2011/feb11/02-14MWC.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC stuurt eigen update naar Windows Phone 7-toestellen

Tot nu toe werd altijd gedacht dat Microsoft zijn updates voor Windows Phone 7 naar alle toestellen tegelijk zou sturen. Maar HTC brengt deze week voor een geselecteerde groep gebruikers een heel eigen Windows-update uit.

De wenkbrauwen bij diverse Amerikaanse blogs schieten omhoog, want wat is HTC hier precies aan het doen? Microsoft is juist bezig zijn pre-NoDo en NoDo updates uit te brengen, maar HTC lijkt die over te slaan en direct zijn eigen WP7-update naar zijn eigen toestellen te sturen.

Uit het screenshot dat bij dit artikel staat, blijkt dat de update alleen voor HTC telefoons is bestemd, en dat lijkt lijnrecht in te druisen tegen alles wat Microsoft over Windows Phone 7 heeft bekendgemaakt. Het zou net als iOS één besturingssysteem zijn voor alle apparaten die er op lopen, om zo fragmentatie zoals bij Android met zijn vele versies te voorkomen.

Eén uitzondering op de WP7-regel is er wel, en dat is Dell, die de Venue Pro wel apart moet updaten om een hardnekkig probleem met de WiFi van het toestel op te lossen. Maar dat staat los van de Microsoft-updates.

Er is nog iets raars met deze update, want alleen gebruikers die de illegale hack ChevronWP7.Updater naar NoDo hebben geïnstalleerd, krijgen hem. Volgens enkele reacties van telefoonbrezitters op The Unwired loopt het toestel na de update niet anders dan ervoor, en ze vragen zich af wat er eigenlijk is gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: http://www.allaboutphones.nl/photos/13021223635202/HTC-Windows-Phone-7-update.jpg
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
jaspa schreef op donderdag 07 april 2011 @ 01:18:
[...]

- Copy / Paste
Is ondertussen via update toegevoegd.
- URL in landscape
Komt nog met een volgende update (Internet Explorer 9). Al wel mogelijk bij toestellen met uitschuifbaar toetsenbord, zoals HTC 7 Pro.
- NL taalondersteuning
Verwacht eind 2011, onduidelijk is of de huidige toestellen een update krijgen of dat het alleen beschikbaar komt voor nieuwe toestellen vanaf dat moment.
- Overige verbeteringen
http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx
- Aangekondigde features
http://www.microsoft.com/.../2011/feb11/02-14MWC.mspx
Dank je wel, voor je reactie. Nu vraag ik me nog twee dingen af die ik ook niet kan terug vinden in de update history.

- In hoeverre wordt WP 7 regelmatig van updates voorzien?
- Kun je je wi-fi instellingen volledig handmatig configureren om bijv. gebruik te kunnen maken van een AES beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Er is al eerder aangegeven door Microsoft dat er zeker verschillende updates zijn voor verschillende telefoons. Dit in verband met wijzigingen in de firmware voor bijvoorbeeld Bluetooth die problemen met specifieke toestellen moet oplossen. Ik begrijp dus dit bericht niet zo erg goed.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

De merkspecifieke updates zijn geen OS updates, maar firmware van de GSM Radio etc.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
K1LL3RB33 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:16:
[...]

Dank je wel, voor je reactie. Nu vraag ik me nog twee dingen af die ik ook niet kan terug vinden in de update history.

- Kun je je wi-fi instellingen volledig handmatig configureren om bijv. gebruik te kunnen maken van een AES beveiliging?
Ze zouden maandelijks een update gaan verzorgen, maar tot nu toe zijn er 'nog' maar 3 geweest (geloof ik).
Wifi zooi werkt net als in windows. Gewoon verbinden en de telefoon zoekt wel uit wat je allemaal precies moet instellen. Volgens mij stelt de telefoon maar één voorwaarde en dat is dat het SSID wordt uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:19:
[...]

Er is al eerder aangegeven door Microsoft dat er zeker verschillende updates zijn voor verschillende telefoons. Dit in verband met wijzigingen in de firmware voor bijvoorbeeld Bluetooth die problemen met specifieke toestellen moet oplossen. Ik begrijp dus dit bericht niet zo erg goed.
Misschien was het daarom dat sommige mensen na de nodo update nog een update kregen... ik dacht gewoon dat MS enkel en alleen updates mocht uitvoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
K1LL3RB33 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:16:
[...]

Microsoft had gehoopt om op een regelmatige basis updates uit te brengen voor het OS. Tot op heden is dat nog niet echt gelukt; ze zijn tegen wat contractuele problemen gelopen met amerikaanse providers en ook was er een probleem bij het updaten van Samsung telefoons, waardoor een update die voor januari gepland stond uiteindelijk is uitgesteld tot de laatste week van maart. De komende maanden moeten uitwijzen of Microsoft hun eerdere standpunt van regelmatige updates kan nakomen. Er staat in ieder geval een update gepland voor november/december (Mango).
De WiFi instellingen zijn wat teleurstellend. Zo is er alleen te kiezen uit zichtbare SSID's en verzint het OS zelf welke beveiliging hij gaat gebruiken e.d., dus wachtwoord invoeren en klaar.
Ik begrijp het bericht ook niet zo goed. Het was al eerder aangekonigd dat de Samsung en Dell toestellen een firmware update zouden krijgen. Vind het dan ook niet vreemd dat HTC hetzelfde doet. Nogmaals; het gaat hier alleen over firmware/radio/bootloader, niet een hele eigen versie van het OS. Volgens de berichten die ik lees krijgen alle gebruikers die geupdate zijn naar 7.0.7390 deze update. Niet alleen degenen die via Chevron zijn geupdate.
Het lijkt erop dat mensen die via gelekte ROMs eerst zijn geupdate naar 7.0.7389 en vervolgens via zune naar 7.0.7390 de update niet meer krijgen aangezien daar de nieuwe firmware/radio/bootloader al aanwezig was.
Off-topic: Unwired heeft de laaste weken al een paar keer laten zien dat het niet echt een betrouwbare bron is.

[ Voor 32% gewijzigd door jaspa op 07-04-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1LL3RB33
jaspa schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:17:
[...]

De WiFi instellingen zijn wat teleurstellend. Zo is er alleen te kiezen uit zichtbare SSID's en verzint het OS zelf welke beveiliging hij gaat gebruiken e.d., dus wachtwoord invoeren en klaar.
Dus WP 7 kan wel omgaan met WPA2 AES instellingen? Ik heb tevens op mijn router ingesteld dat alleen bepaalde MAC adressen toegang krijgen en ik begrijp uit de history update pagina dat het MAC adres sinds kort ook zichtbaar is op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
K1LL3RB33 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:53:
[...]
Dus WP 7 kan wel omgaan met WPA2 AES instellingen? Ik heb tevens op mijn router ingesteld dat alleen bepaalde MAC adressen toegang krijgen en ik begrijp uit de history update pagina dat het MAC adres sinds kort ook zichtbaar is op het toestel.
Mijn thuisnetwerk maakt ook gebruik van WPA2-AES en dat werkt zonder problemen met WP7.
En inderdaad, het MAC-adres is sinds de laaste update ook zichtbaar onder "Settings -> About".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

K1LL3RB33 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:53:
[...]

Hier ook hetzelfde en het werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Wat een onzin-artikel is dat, zeg. De HTC update gaat gewoon naar alle relevante HTC-toestellen en heeft niets met ChevronWP7 te maken. Ik heb die tool nog nooit gebruikt op mijn Trophy en toch kreeg ik die update gewoon aangeboden en kon deze installeren.

Zoals ik al eerder zei hebben Microsoft en hun partners maandelijks een slot, waarbinnen ze updates kunnen indienen. Die worden dan meegenomen in de maandelijkse Windows Phone update-ronde. HTC heeft kennelijk wat drivers bijgewerkt.
Caelorum schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:51:
Ze zouden maandelijks een update gaan verzorgen, maar tot nu toe zijn er 'nog' maar 3 geweest (geloof ik).
Volgens mij hebben we tot nu toe vier echte updates gezien:
  • Januari Zune update (fix voor Samsung firmware update-probleem, welke later niet afdoende bleek te werken).
  • February update AKA de Pre-Update (wederom fix voor update proces, maar nu op de phone zelf).
  • NoDo (7390), de eerste echte update.
  • HTC Update (de specifieke updates voor de HTC-toestellen; NIET publiek aangekondigd), welke momenteel ook uitgerold wordt.
Daarnaast zijn er nog andere Windows Phone 7 OS-versies gesignaleerd. Het totale lijstje is volgens mij: 7004, 7008, 7355, 7389 en nu 7390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Er zijn ook "Samsung Specific Updates" met specifieke updates voor de Omnia7.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devster schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:56:
Ok! Welke zijn dat dan?

Trouwens nog mensen die last hebben van wat gekraak bij het telefoneren via de normale luidspreker?(dus niet de speaker aan de achterkant) Heb het gevoel dat dat bij mij na de NODOupdate ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Devster schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:56:
Ja, dat hoorde ik zojuist ook van Paul Thurrott. Als je met die update-tool van Chris Walsh je Samsung Focus update, dan krijg je daarna nog de extra Samsung updates.

Dus er zijn dan drie soorten updates, welke afzonderlijk van elkaar uitgerold kunnen worden:
  • Windows Phone OS updates (van Microsoft zelf)
  • Driver updates (van fabrikanten en Microsoft)
  • Specifieke updates vanuit de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komen de updates van fabrikanten en provders via Zune binnen of via losse applicaties? Als het via Zune gaat, dan zie ik het probleem niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:00:
Komen de updates van fabrikanten en provders via Zune binnen of via losse applicaties? Als het via Zune gaat, dan zie ik het probleem niet zo :)
Dat gaat via zune. Er is ook eigenlijk niet een andere manier om de telefoon te updaten dan via zune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Caelorum schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 14:23:
[...]

Dat gaat via zune. Er is ook eigenlijk niet een andere manier om de telefoon te updaten dan via zune.
Technisch schijnen over-the-air updates te werken. Tijdens de beta-fase van Windows Phone 7 is dit gebruikt. Maar Microsoft heeft besloten dit niet te doen. Heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat je dan vooraf geen backup kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:27:
[...]

Technisch schijnen over-the-air updates te werken. Tijdens de beta-fase van Windows Phone 7 is dit gebruikt. Maar Microsoft heeft besloten dit niet te doen. Heeft dan waarschijnlijk te maken met het feit dat je dan vooraf geen backup kunt maken.
Maar daarvoor heb je toch een SD kaart of iets dergelijks? Tenminste zo doe ik dat bij android. Back up programma die alles op de SD backupped. En dan update of rom installeren en whoppa alles terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Laatst online: 22:37
WP7 toestellen hebben geen (verwisselbare) SD kaarten. En als je ze er dan uit krijgt voor de toestellen die ze hebben werkt je toestel alleen nog na een hard-reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:37
lzandman schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 22:27:
[...]

Klopt, dit heb ik een paar keer gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Wat denken jullie welke nieuwtjes we te horen zullen krijgen op MIX11 volgende week? Dit postte ik eerder al een keertje in dit topic:
... ik verwacht, naast de officieel aangekondigde features (IE9, Twitter-integratie, Fast App Switching/3rd party multitasking, SkyDrive-support), dat waarschijnlijk alle ontbrekende API's toegevoegd zullen worden. Dus zaken als toegang tot adresboek (Whatsapp), toegang tot Live Camera feed (beeldvervorming, augmented reality), toegang tot kompas, meer bluetooth mogelijkheden, custom socket-verbindingen (VOIP/Gaming).

Verder lijkt het mij logisch dat Windows Phone ook voorzien wordt van Silverlight 5 en Silverlight 4 gewoon overslaat. Ook in de UI verwacht ik een aantal veranderingen/verbeteringen. Bijv. een oplossing voor het scrollen door die enorme lange geïnstalleerde app-lijst, of de mogelijkheid meerdere home-screens naast elkaar te zetten (heb nu zoveel Live Tiles, dat dat scherm onoverzichtelijk wordt).

Alleen aankondigingen zijn een beetje saai, dus verwacht ik ook dat er daadwerkelijk iets gereleased wordt. Waarschijnlijk een preview/beta-versie van de Windows Phone Mango SDK? Zou helemaal cool zijn als een aantal van de bovenstaande features al direct als echte update beschikbaar zouden komen, maar dat zal wel niet gebeuren :)

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

lzandman schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:23:
Wat denken jullie welke nieuwtjes we te horen zullen krijgen op MIX11 volgende week? Dit postte ik eerder al een keertje in dit topic:

[...]

Verder lijkt het mij logisch dat Windows Phone ook voorzien wordt van Silverlight 5 en Silverlight 4 gewoon overslaat. Ook in de UI verwacht ik een aantal veranderingen/verbeteringen. Bijv. een oplossing voor het scrollen door die enorme lange geïnstalleerde app-lijst, of de mogelijkheid meerdere home-screens naast elkaar te zetten (heb nu zoveel Live Tiles, dat dat scherm onoverzichtelijk wordt).

Alleen aankondigingen zijn een beetje saai, dus verwacht ik ook dat er daadwerkelijk iets gereleased wordt. Waarschijnlijk een preview/beta-versie van de Windows Phone Mango SDK? Zou helemaal cool zijn als een aantal van de bovenstaande features al direct als echte update beschikbaar zouden komen, maar dat zal wel niet gebeuren :)

Wat denken jullie?
Ik hoop vooral dat Microsoft meer API's vrij gaat geven voor ontwikkelaars om zo blokkade's op te heffen. En meerdere homescreens kan ik me niet voorstellen, dat lijkt mij vreemd :P
En microsoft is al bezig om scriptkiddies te recruteren :+ De applicatie Microsoft Touchstudio is best geinig en je kan er leuke dingetjes mee doen.

Naah ik denk dat microsoft naast twitter en IE 9 multitasking etc. ook nog iets gaat vertellen over de updates. Misschien geven ze een duidelijkere plan van aanpak om updates aan te pakken. Misschien komt er ook nog wat over de camera-app, veel klachtgen over het gedoe dat de app niet onthoud wat je instellingen zijn. En misschien een nieuwe chassis. Zodat fabrikanten meerdere soorten telefoons kunnen maken.
En misschien waar ik het meeste op hoop: Aankondiging van het officieel ondersteunen van NL. :D
Mango kwam toch pas eind 2011 uit? en nu al SDK dan? dat zou mooi zijn :D
Ik ben erg benieuwd naar de MIX 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MarluXiaXl schreef op zondag 10 april 2011 @ 01:38:
[...]

Ik hoop vooral dat Microsoft meer API's vrij gaat geven voor ontwikkelaars om zo blokkade's op te heffen. En meerdere homescreens kan ik me niet voorstellen, dat lijkt mij vreemd :P
En microsoft is al bezig om scriptkiddies te recruteren :+ De applicatie Microsoft Touchstudio is best geinig en je kan er leuke dingetjes mee doen.

Naah ik denk dat microsoft naast twitter en IE 9 multitasking etc. ook nog iets gaat vertellen over de updates. Misschien geven ze een duidelijkere plan van aanpak om updates aan te pakken. Misschien komt er ook nog wat over de camera-app, veel klachtgen over het gedoe dat de app niet onthoud wat je instellingen zijn. En misschien een nieuwe chassis. Zodat fabrikanten meerdere soorten telefoons kunnen maken.
En misschien waar ik het meeste op hoop: Aankondiging van het officieel ondersteunen van NL. :D
Mango kwam toch pas eind 2011 uit? en nu al SDK dan? dat zou mooi zijn :D
Ik ben erg benieuwd naar de MIX 11
Vergeet niet dat MIX meer developper-gericht is. Dus ik denk dat we vooral veel beta-demo's van Mango gaan zien en natuurlijk nieuwe API. Voor de rest laat ik me maar verrassen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 20:43
cpt.skydiver schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:12:
WP7 toestellen hebben geen (verwisselbare) SD kaarten. En als je ze er dan uit krijgt voor de toestellen die ze hebben werkt je toestel alleen nog na een hard-reset.
Je vergeet de Samsung Focus, daar kan je er wel gewoon bij. Maar inderdaad niet nuttig voor backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Nog wat voor het rijtje:
  • Silverlight + XNA samen in één app.
  • Een compacte SQL database.
  • Een verbeterd / eenvoudiger Live Tiles en Notifications systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:39:
Nog wat voor het rijtje:
Gok of secret bron? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik denk eerder wat ie graag zou willen zien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Die extra zaken kwamen van een artikel van WPCentral.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op zondag 10 april 2011 @ 18:39:
Nog wat voor het rijtje:
1) Bedoel je daarmee het renderen van zooi via XNA in silverlight, of het aanroepen van XNA-'specifieke' functies in silverlight. Dat laatste kan namelijk al wel.
2) Dat zou wel fijn zijn. Overigens is er al een 3rd party database die gebruik maakt van de storage.
3) Ze hebben het al zo simpel mogelijk gemaakt voor developers om het te implementeren. De benodigde stappen in code zijn er omdat microsoft neit kan voorspellen hoe je notifications wilt afhandelen in je app. Ze zouden hier eigenlijk alleen nog het limiet voor actieve 'subscriptions' kunnen verhogen. Die is namelijk momenteel vastgezet op 15 :/

Over silverlight 4 skippen en naar 5 gaan. Ze zitten nu al halverwegen 3 en 4 :) Denk zelf eerder dat ze de niet zo mooie route gaan nemen en doorgaan met een soort van spinoff. dus dat we straks eindigen op een Silverlight 4.5 + wat WP7 specifieke features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:41:
[...]

1) Bedoel je daarmee het renderen van zooi via XNA in silverlight, of het aanroepen van XNA-'specifieke' functies in silverlight. Dat laatste kan namelijk al wel.
Maar ik bedoelde natuurlijk het eerste...
3) Ze hebben het al zo simpel mogelijk gemaakt voor developers om het te implementeren. De benodigde stappen in code zijn er omdat microsoft neit kan voorspellen hoe je notifications wilt afhandelen in je app.
Toch is het nog redelijk buggy / onbetrouwbaar en voor verbetering vatbaar. Overigens heb ik dit gerucht gewoon overgenomen van een andere site. Had zelf niet echt verwachtingen op dit gebied.
Over silverlight 4 skippen en naar 5 gaan. Ze zitten nu al halverwegen 3 en 4 :) Denk zelf eerder dat ze de niet zo mooie route gaan nemen en doorgaan met een soort van spinoff. dus dat we straks eindigen op een Silverlight 4.5 + wat WP7 specifieke features.
Ik hoop het niet! De reden dat het nu een 3.5 versie is, is dat ze te weinig tijd hadden en een aftakking van de code van het Silverlight team hebben gemaakt. Nu is de tijd om alles weer recht te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 02:09:
Ik hoop het niet! De reden dat het nu een 3.5 versie is, is dat ze te weinig tijd hadden en een aftakking van de code van het Silverlight team hebben gemaakt. Nu is de tijd om alles weer recht te trekken.
Ik hoop het zelf ook hoor, maar ik denk dat ze nog steeds te weinig tijd hebben voor teveel code 'om te bouwen'. Silverlight op WP7 maakt namelijk aanzienlijk meer gebruik van de GPU dan die op de pc. Daarnaast zijn er nu nog steeds vast nog wel wat kleine optimalisaties te vinden hier en daar die de accuduur kunnen verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Caelorum schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:51:
Ik hoop het zelf ook hoor, maar ik denk dat ze nog steeds te weinig tijd hebben voor teveel code 'om te bouwen'.
Nou we zien wel. Ik ga er van uit dat Windows Phone uiteindelijk op dezelfde Silverlight-versie gaat zitten. Onder de motorkap zullen uiteraard wel wat verschillen zitten, maar voor de developer zou de experience redelijk gelijk moeten blijven. Het Windows Phone team is volgens mij ondertussen best groot en ze zijn al een flinke tijd met Mango bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Live-streaming van MIX 2011: http://live.visitmix.com/

Als het goed is begint Keynote om 18 uur?

Edit: ja 18 uur. Klokje in de player.

Het ziet er dus naar uit dat er vandaag geen WP7 nieuws komt en dat dit pas morgen gebeurt. Tijd verspild voor niks.

[ Voor 109% gewijzigd door Relief2009 op 12-04-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 22:02
Het is ineens angstvallig stil hier.
Ik heb het niet gezien en kan er erg weinig over vinden - maar begrijp ik 't nu goed dat er eigenlijk geen enkele mededelingen/bekendmakingen mbt. WP7 zijn gedaan op de MIX11 keynote?
Alle hoopvolle verwachtingslijstjes ten spijt..

Edit: oh, Relief2009's edit niet gezien. Hopelijk de komende dagen dan toch wat nieuws..

[ Voor 14% gewijzigd door HyperioN op 13-04-2011 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:54:
Ik heb het niet gezien en kan er erg weinig over vinden - maar begrijp ik 't nu goed dat er eigenlijk geen enkele mededelingen/bekendmakingen mbt. WP7 zijn gedaan op de MIX11 keynote?

Edit: oh, Relief2009's edit niet gezien. Hopelijk de komende dagen dan toch wat nieuws..
Er staat vandaag weer een Keynote op het programma en blijkbaar komt Belfiore pas vandaag aan het woord. Jammer dat je op de website van MIX niet precies kan zien wie, waar en wanneer een keynote zal houden.

Misschien heeft Belfiore inderdaad veel te zeggen en zijn de 2 uur van gisteren niet genoeg gebleken.

http://channel9.msdn.com/Events/Ch9Live/MIX11/C9L200

Het ziet er naaruit dat vandaag dus Windows Phone dag is, want na de tweede keynote is er een Q&A over WP en andere activiteiten. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Relief2009 op 13-04-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
HyperioN schreef op woensdag 13 april 2011 @ 08:54:
De keynote van dag 2 (vandaag) staat volledig in het teken van Silverlight 5 en Windows Phone vNext. De keynote van gisteren had een andere focus en belichtte eigenlijk verrassend weinig nieuws. Het waren vooral reeds bestaande/gereleasde zaken die aan bod kwamen.

Microsoft heeft gisteren de inhoud van de sessies over Windows Phone bekend gemaakt (die stonden eerder op To Be Announced (TBA)). Later op de dag werd het volgende lijstje geplaatst:
  • What’s Coming Next to the Windows Phone Application Platform
  • Going Mobile with Your Site on Internet Explorer 9 and Windows Phone 7

IE9. Reeds aangekondigd.
  • Mini-Session: Get Ready for Fast Application Switching in Windows Phone

Fast Application Switching. Reeds aangekondigd.
  • What’s New in the Windows Phone Developer Tools?

Nieuwe Developer Tools (Mango SDK, emulator image, langverwachte Profiler?). Was te verwachten. Mogelijk release van deze tools (beta) tijdens of vlak na MIX11.
  • Windows Phone Multitasking

Multitasking. Reeds aangekondigd.
  • Multitasking in the Next Version of Windows Phone, Part II: Using Background Agents

Background Agents. Nieuw voor mij. Klinkt als een oplossing voor zaken die op de achtergrond moeten draaien, maar niet teveel resources mogen gebruiken. Dus voor zaken, waarvoor multitasking te zwaar is en Notifications/Live Tiles te traag.
  • Sensor Access in the Next Version of Windows Phone

Nieuwe API's voor o.a. live camera feed en kompas. Was te verwachten.
  • What’s New for Windows Phone Development with Silverlight?

Nieuwe Silverlight-versie. Hopelijk Silverlight 5. Was te verwachten.
  • Windows Phone Architecture – Deep Dive
  • What’s New for Windows Phone Development with the XNA Framework?

Mogelijk tot combineren XNA en Silverlight in één app? Misschien zelfs nieuwe XNA-versie?
  • Enhanced Push Notifications & Live Tiles for Windows Phone

Verbeteringen in dit systeem waren ook te verwachten.
  • New Data Access Features Coming to Windows Phone

Mobiele database voor Windows Phone (SQL CE). Was te verwachten.
Een mooie lijst met verbeteringen en nieuwe zaken. Hopelijk kunnen we als developers snel met deze zaken aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd of er ook nieuwe api's komen op software-gebied.

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 13-04-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:34:
Dat ziet er goed uit. Ik ben benieuwd of er ook nieuwe api's komen op software-gebied.
ja dus, zie lijst van leon hierboven of bedoel jij wat anders met API's op software gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:29:
[...]

ja dus, zie lijst van leon hierboven of bedoel jij wat anders met API's op software gebied?
Misschien doelt hij op handige helper libraries / classes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

lzandman schreef op woensdag 13 april 2011 @ 12:07:

• Multitasking in the Next Version of Windows Phone,
Ik neem aan dat ze Mango bedoelen? Nvm blijkt dat mango dus deze herfst komt :) Vind ik aan de ene kant wel jammer omdat dit dan weer einde 2011 begin 2012 gaat worden volgens de geruchten. En aangezien de nieuwere API's ook pas bij de Next Version komen moeten developers dus nog ff wachten.
Hopen op een update tussendoor O-)

Edit: Ja hoor :D http://www.wpcentral.com/...ools-skype-layar-and-more
Dus er is een API voor VOIP :D en blijkbaar ook API's voor het beter kunnen aanspreken van de sensoren

[ Voor 22% gewijzigd door MarluXiaXl op 13-04-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 13 april 2011 @ 16:29:
[...]

Ik bedoel api's die voor meer toegang zorgen tot WP7 zoals de contactlist-api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat we moeten wachten totdat Mango update gelanceerd word, maar damn HEEL VEEL nieuwe features in Mango.

En natuurlijk toegang tot Contact list!

Edit: ik kan nu al zeggen dat WP7 mijn volgende platform word :D

Edit: hell yeah! Mango nog sneller dan NoDo :D

Offtopic: Silverlight 5 is wel erg vet

[ Voor 65% gewijzigd door Relief2009 op 13-04-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Hell yeah ze hebben niet stil gezeten, wat gaat het hard met Windows Phone 7 _/-\o_ _/-\o_
Herfst is nog zo ver weg :( 8)7

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Ook eindelijk duidelijkheid over de Nederlandse taal en WP7, vanaf Mango zit er ondersteuning voor NL in! Super nice. En we schijnen ook officieel apps etc te kunnen kopen.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
Zullen deze nieuwe talen ook in de update zelf zitten, zodat huidige toestellen ook over NL gaan beschikken? of komen deze nieuwe talen enkel beschikbaar voor nieuwe toestellen die direct over de taal beschikken?

Dat laatste kan ik me bijna niet voorstellen omdat dan het platform versplinterd (ook al is het misschien alleen op language files)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Niet online
Zover ik het begrijp zitten ze in de Mango update. Dus geen platform versplintering op language files.

Ook worden er een ton aan nieuwe APIs aangeboden waardoor we hele coole applicaties gaan zien! Microsoft is goed bezig.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
supershoe schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:11:
Zover ik het begrijp zitten ze in de Mango update. Dus geen platform versplintering op language files.

Ook worden er een ton aan nieuwe APIs aangeboden waardoor we hele coole applicaties gaan zien! Microsoft is goed bezig.
Ik hoop zo dat je hiermee gelijk krijg. Hoewel ik ondertussen wel gewend ben aan de engelse teksten, vind ik nederlands net even prettiger. Met name een Nederlands woordenboek voor sms berichten. Nog een half jaar wachten (minstens!) *zucht*

Maar met al deze dingen krijgen we met Mango wel in 1 klap het meest stoere mobiele OS dat er nu op de markt is. Ik vraag me af of iOS 5 in de zomer dit bij kan houden?!

[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 13-04-2011 20:20 . Reden: 1 keer dit is wel genoeg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Hier is naast het nieuwsartikel in tweakers een ander artikel, is net iets gedetailleerder ;)
http://www.mobiletechworl...s-phone-7-mango-features/

Microsoft imo goed bezig, dan hebben we in de herfst dus een volwaardig OS :D

[ Voor 3% gewijzigd door MarluXiaXl op 13-04-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met Mango moet het OS in 1 klap alle ontbrekende zaken oplossen. Verder hebben ze natuurlijk genoeg zaken waar het OS in vooruit loopt. Ik weet in ieder geval dat mijn volgende phone WP7 word (hopelijk een Nokia). Laten we hopen dat Whatsapp bij de update meteen beschikbaar is.

Dat deep-link live-tile is trouwens ook erg gaaf.

WP7 heeft geen dual-core nodig, maar ben wel benieuwd hoe snel het allemaal gaat met een Dual Core.

[ Voor 24% gewijzigd door Relief2009 op 13-04-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 27-09 13:27
Ik ga er eigenlijk van uit dat WhatsApp beschikbaar komt, aangezien de contactlist api dus ook bruikbaar is.

Wat ook heel goed nieuws is, is de SQL database die nu in de handen van developers komt. Stukken prettiger dan werken met XML files enzo - zeker bij apps met veel data!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 15:13

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:37:
[...]

Ik bedoel api's die voor meer toegang zorgen tot WP7 zoals de contactlist-api.
yep die komen er, agenda, contacts, dat soort dingen. betere API voor motion (accelerometer en compass combined), API naar de database, toegang tot andere sensoren (camera, gyroscoop) best wel veel, meer dan 1500 toevoegingen.

Check vooral op deze site alle videos van de MIX, worden als het goed is vanaf morgen geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

wat mij ook vooral interesseert is de mogelijke early access voor wp7 developers :) (zie wmpoweruser site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
supershoe schreef op woensdag 13 april 2011 @ 20:11:
Misschien dat matthijs hier iets over kan zeggen??

als het in de update zit voor iedereen dan ga ik morgen nog een toestel kopen :9~ , engels voor de userinterface maakt me niet uit, maar woordeboek enzo voor smsjes en mail is toch wel erg makkelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 20:14

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vergeet alleen niet dat die update nog even op zich laat wachten he ;) al moet ik zeggen dat ik erg blij ben met mijn htc hd7,enige wat ik mis is dat ik geen betaalde apps kan kopen :( verder is alles top :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakoina schreef op donderdag 14 april 2011 @ 08:47:
wat mij ook vooral interesseert is de mogelijke early access voor wp7 developers :) (zie wmpoweruser site)
Ik ga er maar van uit dat het net zo gaat als met de vorige update. Toen was er ook een early access in de vorm van een update voor de emulator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:08:
[...]

Ik ga er maar van uit dat het net zo gaat als met de vorige update. Toen was er ook een early access in de vorm van een update voor de emulator.
Het bericht gaat over een early-rom.

Ontwikkelaars kunnen al vanaf mei beginnen met ontwikkelen voor Mango en daar hoort ook een geupdate Emulator bij anders heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 12:38:
[...]
Het bericht gaat over een early-rom.

Ontwikkelaars kunnen al vanaf mei beginnen met ontwikkelen voor Mango en daar hoort ook een geupdate Emulator bij anders heb je er weinig aan.
Dat bedoelde ik ook :)
Ik vermoedde alleen dat Daikona zat te denken aan een update voor de devices zelf. Zoals ook werd geopperd in een nieuwsbericht op een andere site. Zelf denk ik dat ze dat niet gaan doen, maar dat ze echt alleen de Emulator gaan updaten, zoals ze ook al eerder hebben gedaan (met de copy&paste).

Maarja we zullen zien. Ik heb er namelijk wel vaker naastgezeten. Voornamelijk omdat Microsoft uiteindelijk toch meer blijkt te denken aan de developer dan ik van ze had verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:02:
[...]

Dat bedoelde ik ook :)
Ik vermoedde alleen dat Daikona zat te denken aan een update voor de devices zelf. Zoals ook werd geopperd in een nieuwsbericht op een andere site. Zelf denk ik dat ze dat niet gaan doen, maar dat ze echt alleen de Emulator gaan updaten, zoals ze ook al eerder hebben gedaan (met de copy&paste).

Maarja we zullen zien. Ik heb er namelijk wel vaker naastgezeten. Voornamelijk omdat Microsoft uiteindelijk toch meer blijkt te denken aan de developer dan ik van ze had verwacht :)
Dat de ontwikkelaars eerder toegang tot de emulator zouden krijgen dat was al uit de Keynote duidelijk. Het twitter-bericht gaat waarschijnlijk over een image ipv een herhaling van de keynote.

Microsoft heeft altijd goed aan de developer gedacht, gezien hun Tools wel de betere op de markt zijn. Ja natuurlijk, toegang tot WP7 was in eerste instantie beperkt, maar dat heeft weinig te maken met de houding van Microsoft tegenover ontwikkelaars maar meer een beslissing van MS zelf om WP7 eerst met beperkte features te lanceren.

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 14-04-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 02-10 18:17
Caelorum schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:02:
[...]

Ik heb eigenlijk sinds jaar en dag niets te klagen over de developer-vriendelijkheid van Microsoft. Ik vind ze daarbij echt tot de top behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
O, begrijp me niet verkeerd. Ik ben als ontwikkelaar zo onderhand alleen nog maar bezig met Microsoft producten. Vind het zelf allemaal mooi gedaan hoor.
Heb alleen altijd het idee gehad dat Microsoft een vrij starre organisatie is en dat als ze eenmaal een route hebben gekozen ze pas aan het eind daarvan weer opnieuw luisteren/om zich heen kijken naar de ontwikkelaars. Maar we zullen zien. Ik zou er iig wel blij mee zijn, aangezien ik dan niet tegen vervelende problemen ga aanlopen met mijn eigen applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WP7 minimumspecs zijn geupdate.

http://www.engadget.com/2...udes-second-gen-snapdrag/

Nu met the MSM8x55 en MSM7x30 icm Adreno 205. Natuurlijk geen next-gen, maar WP7 is vele malen efficienter dan Android dus het heeft niet echt next-gen specs nodig.

Maar dit maakt wel de weg vrij voor nieuwe en nog goedkopere WP7 modellen eind dit jaar. Nokia kan hiermee ook de mid-range vullen met WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Relief2009 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:38:
WP7 minimumspecs zijn geupdate.

http://www.engadget.com/2...udes-second-gen-snapdrag/

Nu met the MSM8x55 en MSM7x30 icm Adreno 205. Natuurlijk geen next-gen, maar WP7 is vele malen efficienter dan Android dus het heeft niet echt next-gen specs nodig.

Maar dit maakt wel de weg vrij voor nieuwe en nog goedkopere WP7 modellen eind dit jaar. Nokia kan hiermee ook de mid-range vullen met WP7.
Ik, als diehard Android fan zit er toch over te denken om zo'n Omnia aan te schaffen voor die prijs (€293,- :X ). Heeft de UI van WP7 baat bij een snelle processor? De tijden dat ik met de Omnia speelde, liep alles ontzettend vloeiend, bijna geen verbetering mogelijk (misschien app opstart tijden).

Overigens, hoe lang zijn Samsung en Microsoft van plan om de Omnia up-to-date te houden? Is Mango de laatste update? Het wordt een mooie strijd de komende maanden. Ook afwachten of Google de interface van Android wat vloeiender kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander6501 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:10:
[...]

Ik, als diehard Android fan zit er toch over te denken om zo'n Omnia aan te schaffen voor die prijs (€293,- :X ). Heeft de UI van WP7 baat bij een snelle processor? De tijden dat ik met de Omnia speelde, liep alles ontzettend vloeiend, bijna geen verbetering mogelijk (misschien app opstart tijden).

Overigens, hoe lang zijn Samsung en Microsoft van plan om de Omnia up-to-date te houden? Is Mango de laatste update? Het wordt een mooie strijd de komende maanden. Ook afwachten of Google de interface van Android wat vloeiender kan krijgen...
Sorry dat ik heel ff offtopic ga, maar kijk eens naar dit: http://cgi.ebay.de/SAMSUN...ag_KM&hash=item2eb4140c11
Ik zit er ook heel erg aan te denken om een Omnia 7 aan te schaffen, maar ik wacht wel een paar maandjes en koop er 1 als de prijs nog lager is. :P Dan kan ik goedkoop een Omnia kopen + naar Mango updaten. Ik kan namelijk niet zonder Whatsapp :P

De UI van WP7 is GPU accelerated, dus de cpu word ontlast. Het opstarten van apps zou misschien baat hebben bij een snellere cpu, maar snel flash-geheugen is veel belangrijker. Uit verschillende tests kwam naarvoren dat onder de WP7 toestellen de Omnia 7 de snelste is vanwege het gebruik van nand-geheugen. Verder word de performance op dezelfde hardware weer een stukje opgekrikt met Mango door het gebruik van een garbage collector.

Microsoft bepaalt uiteindelijk waar het updaten stopt. Dus we weten niet wat de plannen zijn na Mango. Ik hoop dat ze na Mango nog 1x updaten voor bestaande toestellen en dan met WP8? wat meer zaken inbouwen die net ff wat meer performance nodig hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 15-04-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Over de early ROM: ok, alles is wel gezegd geweest ondertussen denk ik :) tenzij: een dual boot zullen ze wsl niet voorzien, lol :D het zou niet slecht zijn natuurlijk
Microsoft bepaalt uiteindelijk waar het updaten stopt. Dus we weten niet wat de plannen zijn na Mango. Ik hoop dat ze na Mango nog 1x updaten voor bestaande toestellen en dan met WP8? wat meer zaken inbouwen die net ff wat meer performance nodig hebben.
Daar is wat ik ook wat schrik voor heb nu, maar we zien wel zeker? Eventueel geef ik mijn Omnia aan mn vrouw, en koop ik terug wel een nieuwe :) (ehem, na waarschijnlijk een lange discussie eerst) Maar bon, als je kijkt naar Android en Apple: oudere toestellen worden ook niet altijd mooi geupdate naar recentere versies. Het zal vooral afwachten zijn denk ik, maar momenteel zal de huidige generatie nog wel effe meegaan heb ik de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakoina schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:48:
Over de early ROM: ok, alles is wel gezegd geweest ondertussen denk ik :) tenzij: een dual boot zullen ze wsl niet voorzien, lol :D het zou niet slecht zijn natuurlijk

[...]

Daar is wat ik ook wat schrik voor heb nu, maar we zien wel zeker? Eventueel geef ik mijn Omnia aan mn vrouw, en koop ik terug wel een nieuwe :) (ehem, na waarschijnlijk een lange discussie eerst) Maar bon, als je kijkt naar Android en Apple: oudere toestellen worden ook niet altijd mooi geupdate naar recentere versies. Het zal vooral afwachten zijn denk ik, maar momenteel zal de huidige generatie nog wel effe meegaan heb ik de indruk.
Bij iOS zie je dat het door performance het updaten stopt voor oudere modellen, bij Android is het de fabrikanten die stoppen omdat ze anders minder verkopen. Als MS stopt met updaten van oudere modellen dan hoop ik dat het om de eerste reden gaat en niet vanwege marketing.

@Matthijs

Is het mogelijk dat er nog nieuwe features in de tussentijd worden geïmplementeerd in Mango? Bluetooth is namelijk nog steeds een ondergeschoven kindje.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 15-04-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 14 april 2011 @ 01:11:
[...]

yep die komen er, agenda, contacts, dat soort dingen. betere API voor motion (accelerometer en compass combined), API naar de database, toegang tot andere sensoren (camera, gyroscoop) best wel veel, meer dan 1500 toevoegingen.

Check vooral op deze site alle videos van de MIX, worden als het goed is vanaf morgen geplaatst
Zijn dat 1500 functies of volledige API's?

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja de eenheid "API" is mij ook een beetje onduidelijk. Wat mij betreft is het hele .Net framework 1 API.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 02-10 18:17
Er is vermoedelijk gewoon een commie (commerciële/marketing man/vrouw) met de term API en het getal 1500 aan de haal gegaan. Zal wel iets van 1500 methods zijn.

In ieder geval sowieso mooi dat Mango gewoon Silverlight 4 ondersteunt. Het is al fijn om voor WP7 te ontwikkelen en het wordt nog leuker.
Pagina: 1 ... 10 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.