Je nummer wordt sowieso meegestuurd, maar mijn vraag was, hoe weet je zeker dat het niet wordt opgeslagen bij hun op de servers. Hiermee bedoel ik dus extra informatie omtrent de telefoons, waar deze hele discussie eigenlijk om gaat.Matthijs Hoekstra schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:43:
[...]
Hang je toch een netwerk sniffer aan je telefoon, zie je het zo wat er verstuurd wordt.
Ik weet niet wat hun intenties zijn, net zo min als jij dat weet dus ik vind het nogal kort door de bocht (zoals ik al eerder zei) om nu al conclusies te kunnen trekken van dat ze het beste met je voor hebben. Het is een bedrijf, die wil ook graag winst maken, hoe zouden ze anders moeten rondkomen. Er zal toch wel ergens een addertje onder het gras zitten, niet?Relief2009 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:43:
[...]
Wat voor baat hebben ze erbij? Dus ze gaan x-aantal opslag gebruiken (wat extra geld kost) om al je nummers op te slaan die ze verder niet meer gebruiken. Wat heb je aan een telefoonnummer als je deze niet kan koppelen aan een persoon. NIKS
Ik heb geen glazenbol, maar ik heb wel iets wat heet logica.
Verder zoals Matthijs al zegt, met een netwerksniffer kun je heel veel achterhalen. En als er tot nu toe na x jaar nog steeds niemand iets heeft ontdekt dan gaan ik ervan uit dat het veilig is
Opslag is in dit geval in mijn ogen onzin.. Hoeveel kilobytes neemt 1 heel telefoonnummer nou precies in, 1 / 5 (op z'n meest) in? Je hebt 1000KB nodig voor 1 hele MB als ik het mij goed herinner. Je kunt dan op 1000KB op z'n minst al 200 telefoonnummers opslaan. Je hebt voor € 100 al een mooie SAS hardeschijf van 72GB.
[ Voor 59% gewijzigd door Manuel op 04-04-2011 19:52 ]