Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
.oisyn schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:15:
[...]

Dat is natuurlijk nonsens. Het kan best ontwikkeld worden, alleen zal het nog niet zo lekker werken als op andere platforms, omdat je dan handmatig de nummers moet intoetsen (copy/paste to the rescue!)
Ik moet zeggen dat ik die 'integratie' wel enorm mis. Ook Twitter, LinkedIN, Hyves (hehe) integratie is nog lang niet zo 'volwassen' (lees: ontbreekt veelal) als Android. Laten we hopen dat dat inderdaad wel snel gaat komen...

Overigens (iets heel anders) ben ik maar gestopt met het 'forceren' van de update, na 30x proberen en ongeveer een half uur en vele frustraties verder wacht ik maar braaf op de 'officiele' update.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 29-03-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy-Manuel
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 20:19
Hungarian updates, hier hebben we wat aan! Omnia 7 wordt geupdate as we speak, thx!

OT: Komt het bij jullie wel eens voor dat de facebook contact niet worden geupdate in de people hub?
Ik moet af en toe m'n pass opnieuw invoeren om em te laten syncen..

[ Voor 59% gewijzigd door Guy-Manuel op 29-03-2011 18:06 ]

WH-MDC09J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Guy-Manuel schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:02:
OT: Komt het bij jullie wel eens voor dat de facebook contact niet worden geupdate in de people hub?
Ik moet af en toe m'n pass opnieuw invoeren om em te laten syncen..
Nope, dat heb ik niet.

Wel duurt het lang voordat de profielfoto's van facebook contacten op de telefoon geupdate worden.
Ook kan ik geen patroon ontdekken wat de telefoon triggered om dat te doen:
Een vriend van me heeft al tijden een nieuwe foto, maar die geeft mn telefoon niet weer, terwijl bij anderen hij na een paar dagen de foto updatet.

Naar settings -> accounts -> tap & hold -> sync werkt in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44
Ik heb geen enkele update ontvangen, opzich geen ramp aangezien mijn Optimus 7 gewoon naar behoren werkt.
Ik twijfel echter wel of ik ooit updates zal ontvangen omdat ik mijn toestel uit het buiteland heb gehaald. Mijn Optimus 7 komt uit Frankrijk en is branded (wel unlocked), ik zie namelijk bij de boot een Orange logo en bij een reset vind ik ook een aantal Orange apps. Zoals ik aangaf twijfel ik of ik ooit updates zal ontvangen omdat ik gebruik maakt van een Nederlandse Vodafone simkaart. Maakt dit wat uit voor het ontvangen van de updates of dien ik als nog een Orange simkaart aan te schaffen om updates te kunnen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

HyperioN schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:23:
[...]Ja oke.. dat is waar. Maar dan zou ik er als ontwikkelaar ook voor passen.
De kracht van WhatsApp zit hem voornamelijk in de simpelheid. Op zo'n manier doe je afbreuk aan je eigen product..
Liever niets leveren, dan half werk leveren.
De kracht van whatsapp is dat ze je adresboek kopieren en alles wat je doet terwijl whatsapp draait naar hun servers stuurt. Tevens verkopen ze van dat laatste de informatie.

Whatsapp is naar mijn mening een vreselijk programma die gigantisch slecht is voor de privacy, stuur jij niet alleen jouw nummer naar hun en deel jij wat je op je telefoon doet, maar je stuurt ook het telefoonnummer van mensen die dit niet willen.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HyperioN schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 14:23:
[...]

Ja oke.. dat is waar. Maar dan zou ik er als ontwikkelaar ook voor passen.
De kracht van WhatsApp zit hem voornamelijk in de simpelheid. Op zo'n manier doe je afbreuk aan je eigen product..
Liever niets leveren, dan half werk leveren.
Volgens mij is de kracht van whatsapp toch echt dat het voor vrijwel ieder platform beschikbaar is en mensen op die manier gratis met elkaar in contact kunnen komen. Ik denk dat WP7 gebruikers er best mee kunnen leven als hun contactlijst nog niet helemaal optimaal werkt.

Wat dat betreft is de reactie van de poster boven me tekenend voor het nog niet beschikbaar zijn op WP7.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Dragao Cell schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:45:
Ik heb geen enkele update ontvangen, opzich geen ramp aangezien mijn Optimus 7 gewoon naar behoren werkt.
Ik twijfel echter wel of ik ooit updates zal ontvangen omdat ik mijn toestel uit het buiteland heb gehaald. Mijn Optimus 7 komt uit Frankrijk en is branded (wel unlocked), ik zie namelijk bij de boot een Orange logo en bij een reset vind ik ook een aantal Orange apps. Zoals ik aangaf twijfel ik of ik ooit updates zal ontvangen omdat ik gebruik maakt van een Nederlandse Vodafone simkaart. Maakt dit wat uit voor het ontvangen van de updates of dien ik als nog een Orange simkaart aan te schaffen om updates te kunnen ontvangen?
Ik zou het topic even doorspitten, dan zul je zien dat het ontvangen van een update niet afhankelijk is van je sim-kaart maar van het feit of deze branded is of niet. Je zult dus waarschijnlijk moeten wachten totdat Orange de update getest heeft. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat je nooit een update zal ontvangen. Er is niemand die hier baat bij heeft. Microsoft zal zoveel mogelijk toestellen op dezelfde versie willen laten draaien om fragmentatie tegen te gaan. Overigens komen (bijna) alle toestellen in Nederland uit het buitenland, omdat ze hier nog niet officieel gereleased zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld Vodafone branded toestellen en open-markt toestellen. Gewoon geduld hebben, zoals de meesten van ons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ook hier weer een succesvol verhaal met de 'Hongaarse update" en een Omnia 7. Het heeft me slechts 2 pogingen gekost om de update te triggeren. Nu als de wiedeweerga mijn auto in om te kijken of het iets gedaan heeft voor mijn bluetooth! ;w

[edit]En weer terug achter de PC. NoDo heeft het voor mij dus inderdaad Not Done. Het duurde al een eeuwigheid voordat ik uberhaupt een verbinding via bluetooth kon opbouwen (en dan in feite nog niet goed, want de carkit had al verbinding voordat het toestel dat maar enigszins in de gaten had, die was nog vrolijk aan het searchen). Uiteindelijk toch een soort van verbinding weten te krijgen inclusief het overpompen van het telefoonboek.

En helaas, Robin van Bassie & Adriaan zou spontaan op me vallen, want ik klonk als zijn vrouwelijke soortgenoot. Hoog en blikkerig en nauwelijks te verstaan. Daarnaast viel de BT verbinding weer spontaan weg. Ik ga morgen dus maar eens contact opnemen met pdashop.nl. Het vreemde is dat pairen met een SE headset prima gaat en hij ook andere headsets snel vindt. Mogelijk heeft het iets te maken met een foute implementatie van een 'hogere' versie van BT waarbij telefoonboeken enz uitgewisseld worden? De winkel mag er eens naar gaan kijken binnenkort.

wel balen, moet ik weer een paar weken met die ouwe X1 aan de bak

[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 29-03-2011 21:19 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een succes verhaal ten aanzien van de "hongaarse update trigger" Ging hier wonderwel in een keer goed!(zal wel beginners geluk zijn oid! :D) Toch merk ik zeker verschillen! Het gaat allemaal nog soepeler, en sneller. Vooral spelletjes gaan een heel stuk sneller qua opstarten en laden van levels.

Het Copy-paste verhaal nog niet geprobeerd, maar dat komt binnenkort wel.

@PPaddo: Heb even geen tijd om het toppic uit te spitten om te achterhalen wat voor soort Carkit je hebt, ik meen me ergens vaag te herinneren dat het gaat om een originele Carkit van een Skoda?? Misschien kun je achterhalen wat de fabrikant is van de Bluetoothmodule die erin zit, mocht dat een Parrot module zijn(die kans is vrij groot tegenwoordig) Dan zou je eens contact met Parrot kunnen leggen om te kijken of er eventueel een soort van Update beschikbaar is voor de Carkit. Mijn Parrot CK3100(dus een losse inbouw) kan ik Updaten via een programmatje van Parrot, ik ga dat morgen even doen, en zal dan hier de bevindingen hier plaatsen.
Waarom schrijf ik dit hier? Omdat je aangeeft dat pairen met een headset wel goed gaat. Misschien heeft je Carkit een oudere softwareversie, en kan dit met een update verholpen worden? LET WEL: Ik denk gewoon hardop!!! Heb in het verleden wel eens storingen op deze manier kunnen oplossen, maar kan niet aangeven of dit in jouw specifieke geval ook mogelijk is!

Groet,

Emile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
IntoDevel schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 20:39:
[...]

Ik zou het topic even doorspitten, dan zul je zien dat het ontvangen van een update niet afhankelijk is van je sim-kaart maar van het feit of deze branded is of niet. Je zult dus waarschijnlijk moeten wachten totdat Orange de update getest heeft. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat je nooit een update zal ontvangen. Er is niemand die hier baat bij heeft. Microsoft zal zoveel mogelijk toestellen op dezelfde versie willen laten draaien om fragmentatie tegen te gaan. Overigens komen (bijna) alle toestellen in Nederland uit het buitenland, omdat ze hier nog niet officieel gereleased zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld Vodafone branded toestellen en open-markt toestellen. Gewoon geduld hebben, zoals de meesten van ons :)
Ik heb net de eerste update van Orange ontvangen voor mijn branded Omnia 7. Orange is gewoon erg langzaam met updates uitgeven, dat waren ze all met de WM6.x telefoons. Ik heb namelijk maar 1 update gezien van orange voor mijn Touch HD terwijl er toch meer zijn geweest.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
ben even een avondje aan het spelen geweest met m'n telefoon na de nodo update. tja, niet veel bijzonders helaas :') maar dat wisten we eigenlijk al. de telefoon werkte eigenlijk al prima voor de update.

marketplace is wel sneller volgens mij.

[ Voor 25% gewijzigd door mcetweaker op 29-03-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
LeVortex schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:54:
Eindelijk de update, ik hoopte eigenlijk een klein beetje dat de camera app de instelling zou onthouden maar dat gebeurd nog niet...

En de Beezz app update niet meer met nieuwe tweets, iemand enig idee hoe ik dat weer werkend krijg (bij beezz zelf staat het aan) de mail app enzo doen het nog wel. Voor de rest heb ik eigenlijk geen live tiles.
(mail, message, beezz, hi, alarm, calendar, market en music & videos)
Ja, hier ook.. Maar die teller was sowieso al traag dus heb mezelf maar gewoon aangeleerd eens in de zoveel tijd te kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Het is naar mijn ervaring erg wisselend in hoeverre tiles updaten. Beezz werkt vaak wat traag, AlphaJax op dit moment helemaal niet... FML werkt dan weer prima, etc.

Gewoon geduld, na een tijdje doet hij het vanzelf weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:59:
[...]

De kracht van whatsapp is dat ze je adresboek kopieren en alles wat je doet terwijl whatsapp draait naar hun servers stuurt. Tevens verkopen ze van dat laatste de informatie.

Whatsapp is naar mijn mening een vreselijk programma die gigantisch slecht is voor de privacy, stuur jij niet alleen jouw nummer naar hun en deel jij wat je op je telefoon doet, maar je stuurt ook het telefoonnummer van mensen die dit niet willen.
Ik weet niet hoe je aan die bullshit komt dat whatsapp je telefoonnummers zou verkopen.

Het enige wat whatsapp doet is de nummers in je lijst vergelijken met de nummers in hun database om zo te kunnen bepalen wie whatsapp heeft en wie niet. Er word niks gestuurd.

Graag geen onzinberichten hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:30:
Hier ook een succes verhaal ten aanzien van de "hongaarse update trigger" Ging hier wonderwel in een keer goed!(zal wel beginners geluk zijn oid! :D) Toch merk ik zeker verschillen! Het gaat allemaal nog soepeler, en sneller. Vooral spelletjes gaan een heel stuk sneller qua opstarten en laden van levels.

Het Copy-paste verhaal nog niet geprobeerd, maar dat komt binnenkort wel.

@PPaddo: Heb even geen tijd om het toppic uit te spitten om te achterhalen wat voor soort Carkit je hebt, ik meen me ergens vaag te herinneren dat het gaat om een originele Carkit van een Skoda?? Misschien kun je achterhalen wat de fabrikant is van de Bluetoothmodule die erin zit, mocht dat een Parrot module zijn(die kans is vrij groot tegenwoordig) Dan zou je eens contact met Parrot kunnen leggen om te kijken of er eventueel een soort van Update beschikbaar is voor de Carkit. Mijn Parrot CK3100(dus een losse inbouw) kan ik Updaten via een programmatje van Parrot, ik ga dat morgen even doen, en zal dan hier de bevindingen hier plaatsen.
Waarom schrijf ik dit hier? Omdat je aangeeft dat pairen met een headset wel goed gaat. Misschien heeft je Carkit een oudere softwareversie, en kan dit met een update verholpen worden? LET WEL: Ik denk gewoon hardop!!! Heb in het verleden wel eens storingen op deze manier kunnen oplossen, maar kan niet aangeven of dit in jouw specifieke geval ook mogelijk is!

Groet,

Emile
Het systeem van mijn auto heeft zijn oorsprong bij Parrot. Echter een andere Parrot kit die compatible zou moeten zijn (en die ik ook volledig bijgewerkt heb) heeft vrijwel dezelfde problemen.
Ik heb inmiddels de helpende hand aangeboden gekregen van een medetweaker. Hopelijk komen we er zo achter wie van de 2 apparaten de schuldige is in dit geval. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Relief2009 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 02:18:
[...]

Ik weet niet hoe je aan die bullshit komt dat whatsapp je telefoonnummers zou verkopen.

Het enige wat whatsapp doet is de nummers in je lijst vergelijken met de nummers in hun database om zo te kunnen bepalen wie whatsapp heeft en wie niet. Er word niks gestuurd.

Goed lezen is ook een vak.

"De kracht van whatsapp is dat ze je adresboek kopieren en alles wat je doet terwijl whatsapp draait naar hun servers stuurt. Tevens verkopen ze van dat laatste de informatie."

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waarom de hongaarse methode werkt?

Kan me niet voorstellen dat Hongarije of Nederland veel zou moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Relief2009 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 02:18:
[...]

Ik denk dat dit wat naief is. Om jouw telefoonnummers te kunnen vergelijken zullen deze toch echt moeten worden verstuurd naar de servers van WhatsApp. En wat er vervolgens mee gebeurt, dat is gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de NoDo update binnengehaald via de Hongaarse manier, merkte eigenlijk niet echt veel verschil behalve copy paste.

Nadeel was dat ChevronWP7 en mijn .xap apps die ik geinstalleerd heb niet meer werkten :(

Gelukkig kon je via Zune de backup restoren, en alles is wel unlocked :)

Zal pas Nodo installeren als er een nieuwe hack uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is een registry hack die voorkomt dat de telefoon zichzelf opnieuw lockt. Als je die toepast voor de nodo update, dan zal je telefoon zichzelf ook na de nodo update niet opnieuw locken, en blijft ie dus geunlockt :)

Ik wilde dus zelf ook een backup restoren, maar bij mij komt ie niet voorbij stap 2: het rebooten van de telefoon. De telefoon blijft dan hangen op het Samsung Omnia 7 bootscherm :/. Maar bij jou is het dus wel gelukt. Wat voor telefoon heb je?

.oisyn in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2011 11:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

McBoom

Broem

Ik krijg in de loop van de dag mijn HTC HD7, maar nu heb ik nog wel een paar vragen.

- Ik kom van een Touch Pro met WM6.5, hoe kan ik het beste mijn contacten overzetten? Via Outlook of is dat ook via Zune te doen?
- En levert het problemen als er een ander e-mailaccount is ingesteld in Outlook?
- Ik heb een nieuw Live account aangemaakt voor deze telefoon (en mijn gamertag van de XBox hiernaartoe overgezet). Deze heeft een .nl tld, gaat dat ook problemen opleveren met de toegang tot Marketplace?

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

McBoom schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:05:
Ik krijg in de loop van de dag mijn HTC HD7, maar nu heb ik nog wel een paar vragen.

- Ik kom van een Touch Pro met WM6.5, hoe kan ik het beste mijn contacten overzetten? Via Outlook of is dat ook via Zune te doen?
Via een exchange server (met de MS Exchange Activesync applicatie). Typisch onder het account waar je de contacten op je WP7 telefoon bij wilt hebben - contacten van het ene naar het andere account kopiëren op een WP7 telefoon kan namelijk niet.

Zelf gebruik ik overigens een apart Google account voor mijn contacten, agenda en email. Heb momenteel een UK live id, zou ik willen switchen naar een andere dan heb ik iig niet het gezeik van de transfer van al die gegevens naar een nieuw account. Ik doe verder niets met het primaire live ID op m'n telefoon.
- Ik heb een nieuw Live account aangemaakt voor deze telefoon (en mijn gamertag van de XBox hiernaartoe overgezet). Deze heeft een .nl tld, gaat dat ook problemen opleveren met de toegang tot Marketplace?
Nee, wat uitmaakt is de landinstelling die je hebt gedaan zodra je de eerste keer met de marketplace werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
McBoom schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:05:

How to import your Outlook contacts to Windows Phone 7
- En levert het problemen als er een ander e-mailaccount is ingesteld in Outlook?
hoe bedoel je dat ?
zolang dit als US based of UK based account is geregistreerd zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven8v
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03-2023
Ik zeg zoek functie, staat allemaal al beschreven.

Greetz sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Die had ik inmiddels ook al gevonden :P
[...]

hoe bedoel je dat ?
Onder Outlook heb ik een @home account ingesteld, maar op je telefoon wordt je Live-account gebruikt. Outlook importeert het onder contacts van mijn @home account, kan ik ze dan met activesync wel op WP7 krijgen?
[...]

zolang dit als US based of UK based account is geregistreerd zou het moeten werken.
Dan moet ik dat nog maar even veranderen, ik heb NL als registratie. Ik heb geen CC, dus daar hoef ik niets mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
McBoom schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:35:
[...]Onder Outlook heb ik een @home account ingesteld, maar op je telefoon wordt je Live-account gebruikt. Outlook importeert het onder contacts van mijn @home account, kan ik ze dan met activesync wel op WP7 krijgen?
Er is geen lokale activesync meer (afaik). Enige optie is om je contact naar een activesync provider (of misschien imap provider) te verplaatsen. Dat kan dus Exchange zijn, hotmail, gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43
mcetweaker schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:51:

Er is geen lokale activesync meer (afaik). Enige optie is om je contact naar een activesync provider (of misschien imap provider) te verplaatsen. Dat kan dus Exchange zijn, hotmail, gmail.
Ergens blijf ik het gaar vinden dat ze een complete dienst opzetten (myphone) voor online sync en backup, doen ze met de volgende phone er helemaal niets meer mee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

McBoom schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:35:
Dan moet ik dat nog maar even veranderen, ik heb NL als registratie. Ik heb geen CC, dus daar hoef ik niets mee :P
Dat kan dus niet. Eenmaal een locatie gekozen dan kun je dat niet meer veranderen. Een nieuw account aanmaken is de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Ergens blijf ik het gaar vinden dat ze een complete dienst opzetten (myphone) voor online sync en backup, doen ze met de volgende phone er helemaal niets meer mee.
zal nog wel weer terugkomen in één of andere vorm denk ik. Voorlopig kun je er alleen je gestolen telefoon mee terugvinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Myphone != Find my phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
volgens mij was dat bij 6.5 ook een onderdeel van myphone, alleen de rest werkt niet meer zoals data backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee. Microsoft Myphone is myphone.microsoft.com. Find my phone voor WP7 is onderdeel van de Windows Phone dienst van Live, op windowsphone.live.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:01:
Nee. Microsoft Myphone is myphone.microsoft.com. Find my phone voor WP7 is onderdeel van de Windows Phone dienst van Live, op windowsphone.live.com
ja, maar myphone had zeker wel de optie om je telefoon terug te vinden. Net nog even gechecked op de myphone site. Dat het nu een ander webadres geworden is, vind ik niet zo spannend. Het is vooral dus een uitgeklede versie van myphone voor windowsphone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is natuurlijk een beetje een nutteloze discussie ;), maar alleen omdat beide dingen dezelfde deelonderwerpen kennen vind je dus dat de ene met de andere te maken heeft? Het hele terugvinden van je telefoon bestond tijdens de launch van My Phone niet. Daarnaast biedt de Windows Phone dienst nog wel meer dingen dan alleen het terugvinden van je telefoon (zo kun je bijvoorbeeld ook bij je contacten).

Wat ik zeg, My Phone is gewoon compleet ongerelateerd aan Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

net wanneer je het niet verwacht, valt plots de update ineens binnen (still busy updating) misschien goed dat ik niet die "Hongaarse" binnenhaalde

[ Voor 24% gewijzigd door Dakoina op 30-03-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
.oisyn schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:09:
Wat ik zeg, My Phone is gewoon compleet ongerelateerd aan Windows Phone.
En dat was juist mijn punt, ik draai afgelopen jaren al op Myphone, dat het niet helemaal compatible is met Android zou ik nog kunnen begrijpen, maar als (per saldo) onderdeel van Live features het niet meer te gebruiken is op een 'Live gericht' OS, vind ik gewoon raar. Wel grappig dat de meest toegankelijke manier om dat te syncen nog altijd via 'de concurrent' zou moeten :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Dakoina schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:10:
net wanneer je het niet verwacht, valt plots de update ineens binnen (still busy updating) misschien goed dat ik niet die "Hongaarse" binnenhaalde
Hier nog steeds niet :X Terwijl unbranded devices nu ook de update ontvangen (Wave 1). Vreemd eigenlijk dat Wave 0 (waar mijn unbranded developer unlocked device onder valt) nog niet compleet is.

[ Voor 23% gewijzigd door IntoDevel op 30-03-2011 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Dakoina schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:10:
Hoezo? Dat is gewoon precies dezelfde update hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:09:
Dit is natuurlijk een beetje een nutteloze discussie ;), .
inderdaad :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:
[...]

En dat was juist mijn punt, ik draai afgelopen jaren al op Myphone, dat het niet helemaal compatible is met Android zou ik nog kunnen begrijpen, maar als (per saldo) onderdeel van Live features het niet meer te gebruiken is op een 'Live gericht' OS, vind ik gewoon raar. Wel grappig dat de meest toegankelijke manier om dat te syncen nog altijd via 'de concurrent' zou moeten :P
hoezo ? hotmail is toch prima toegankelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

HyperioN schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:26:
[...]Hoezo? Dat is gewoon precies dezelfde update hoor ;)
Achja, hier op mn werk kon ik zowiezo toch niet connecteren naar Hungary en thuis amper nog tijd om te verifiëren :) (vr diegenen die het interesseert: Proximus netwerk - Vodafone group (?) )

hmm werkt die copy paste nu of niet... ik doe blijkbaar iets verkeerd

//edit
aaah, je moet genoeg inzoomen op tekst soms doh! :F dan kan je selecteren

[ Voor 10% gewijzigd door Dakoina op 30-03-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
YEsss...eindelijk heb ik ook de update binnen op m'n Vodafone branded HTC Trophy (heb overigens ook een Vodafone SIM)

Aangezien het niet op de 'standaard' methode lukte, even mijn stappenplan :
Wat ik gedaan heb is het volgende:
[list]
• Eerst controleren of m'n data verbinding wel goed werkte 8)7 Aangezien die 'standaard' dus ook bij een Vodafone SIM dus niet (goed) geconfigureerd is!
• Data Connection actief houden
• Zune software geopend
• Naar settings gaan om dus binnen 1 sec de Data Connection uit te schakelen
• VPN met Hongarije starten (check ook even of je vervolgens kunt internetten (in je browser) en check of je via www.watismijnip.nl een Hongaars IP hebt)
• Update starten (met dataverbinding nog open) en hou op je telefoon in de gaten wanneer hij 'connectie maakt' (de 3G verandert dan in H), begin dan te tellen totdat je in de Zune software het volgende ziet : phone is up to date of de foutmelding. Mocht het zo zijn dat de H weer in 3G verandert voordat er iets in de Zune software gebeurt, wacht dan geduldig....en hou die 3G nog in de gaten, bij mij veranderde hij later wer in H (werd blijkbaar nog eens verbinding gezocht) waarna er wel een phone is up to date melding verscheen
• Voer nu bovenstaande stap nogmaals uit, maar zodra er een H verschijnt tel je weer...en 1 a 2 seconden voordat je in Zune die melding zat schakel je de verbinding uit
• Mocht bovenstaande niet leiden tot een There is an update available melding, probeer het dan nog eens.
Ik heb de laatste 2 stappen 3x moeten uitvoeren, overigens nadat ik al ongeveer 100 keer de 'standaard' methode (dus niet de 3G / H op je telefoon checken) had geprobeerd...misschien helpt het meer mensen om toch de update sneller te krijgen O-)

[ Voor 91% gewijzigd door TheVMaster op 30-03-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SinergyX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:16:
[...]

Het moet via exchange activesync. Die biedt MS ook gewoon aan hoor :). m.hotmail.com is de MS exchange activesync server.

Windows Mobile had 3 sync opties: Exchange Activesync, My Phone, en Outlook (offline). Windows Phone 7 heeft in feite alleen maar die eerste.

.edit: oh
mcetweaker schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:29:
[...]

^^^^ Wat hij zegt dus ;)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 30-03-2011 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
Ik mis de my phone integratie ook wel een beetje, het was makkelijker geweest als ze het wel hadden gedaan voor kwam van een 6.1 device af. Maar ja ik snap dat ze opnieuw wilde starten en dat wilden ze dus met alles schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
mcetweaker schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:29:
Niet bepaald toegankelijk als je geen gebruikt maakt van hotmail (=! live ID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
TheVMaster schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:18:
YEsss...eindelijk heb ik ook de update binnen op m'n Vodafone branded HTC Trophy (heb overigens ook een Vodafone SIM)

Aangezien het niet op de 'standaard' methode lukte, even mijn stappenplan :

[...]

Ik heb de laatste 2 stappen 3x moeten uitvoeren, overigens nadat ik al ongeveer 100 keer de 'standaard' methode (dus niet de 3G / H op je telefoon checken) had geprobeerd...misschien helpt het meer mensen om toch de update sneller te krijgen O-)
Welke update heb jij vandaag gekregen? Ik heb vandaag ook de backup ontvangen voor mijn HTC HD7, T-Mobile branded, alleen is dit alleen de voorbereidende update uit april en niet die van maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:53:
[...]

tja, of je nou voor hotmail kiest of voor gmail, je moet voor beide een account aanmaken. en als je al een live id hebt kun je live mail (=hotmail) gewoon gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Brainiacs schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:59:
[...]

Welke update heb jij vandaag gekregen? Ik heb vandaag ook de backup ontvangen voor mijn HTC HD7, T-Mobile branded, alleen is dit alleen de voorbereidende update uit april en niet die van maart.
eh..ik heb nu versie 7.0.7390.0 draaien, da's de 'maart update' toch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
7390 is inderdaad NoDo / de meest recente maart update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Hmmm beetje jammer, moet ik dus nog een tijd wachten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SinergyX schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:53:
[...]

Je moet sowieso een live id aanmaken voor WP7. Dat live ID zou je kunnen gebruiken voor je contacten (maar hoeft niet). Ik zie niet wat daar niet toegankelijk aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:17
Voor degene die nog wachten; probeer dit eens: http://wmpoweruser.com/new-forced-nodo-hack-as-easy-as-pie/

net geprobeerd en ben nu NoDo aan het installeren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ramon schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:26:
Voor degene die nog wachten; probeer dit eens: http://wmpoweruser.com/new-forced-nodo-hack-as-easy-as-pie/

net geprobeerd en ben nu NoDo aan het installeren.
Geweldig! Werkt inderdaad als een tierelier! :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik heb gisteren voor het eerst in de Mediamarkt WP7 kunnen testen en wat werkt het snel zeg. Dit zou zo de volgende telefoon voor mijn vader kunnen worden. Ik heb alleen jammer genoeg Bing Maps niet kunnen testen (wegens de kritiek van Europese XDA gebruikers) Ook maar hopen dat er Hyves integratie / app komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
c70070540 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:48:
[...]

Ik heb een Vodafone Branded Tropy en deze methode ook geprobeeerd maar werkte niet. De volgende methode wel:

- Wifi op telefoon uit
- Zune starten
- Telefoon aansluiten
- Update zoeken starten
- Wifi van PC na een paar seconden uit
- Vervolgen via instellingen op de telefoon Dataconnetion en 3G uitzetten

Update gevonden :9~

Wifi op pc weer aan en instructie van Zune volgen.
En dan loopt de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Urbannature schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Ik heb een Vodafone Branded Tropy en deze methode ook geprobeeerd maar werkte niet. De volgende methode wel:

- Wifi op telefoon uit
- Zune starten
- Telefoon aansluiten
- Update zoeken starten
- Wifi van PC na een paar seconden uit
- Vervolgen via instellingen op de telefoon Dataconnetion en 3G uitzetten

Update gevonden :9~

Wifi op pc weer aan en instructie van Zune volgen.
En dan loopt de update :)
Op mijn vodafone-branded 7 Trophy werkt die methode gewoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Hier werkt die methode ook. Ik zat te denken zou het zo zijn dat die Hongaarse methode om ongeveer dezelfde reden werkt? Dat een bepaalde server (noem het de throttle-server) niet bereikbaar is via die VPN waardoor hij niet doorkrijgt dat de update nog niet verstrekt moet worden? De update wordt dus inwezen verstrekt tenzij anders aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

c70070540 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:48:
[...]

Hier niet, krijg wel een melding op het scherm van de telefoon dat er een update is, maar die melding kan je alleen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Het werkt voor mij wel. Kun je niet gewoon, zodra je de melding ziet, de lan adaptor weer aanzetten en op update klikken? dat werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
The_Scarabial schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 18:55:
[...]

Hier niet, krijg wel een melding op het scherm van de telefoon dat er een update is, maar die melding kan je alleen afsluiten.
Dat klopt. Je ziet tevens in Zune een melding verschijnen, hier kan je wel op update klikken.

[ Voor 6% gewijzigd door IntoDevel op 31-03-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Verder vind ik trouwens wel dat dit hele 'hack' gedoe alleen maar bewijst dat we op niks zitten te wachten. Het is klaar, waarom niet gewoon -volle kracht- verspreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
Lg102 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 19:15:
Verder vind ik trouwens wel dat dit hele 'hack' gedoe alleen maar bewijst dat we op niks zitten te wachten. Het is klaar, waarom niet gewoon -volle kracht- verspreiden?
unbranded devices --> Als er wat fout gaat bij veel mensen kun je de update gewoon op pauze zetten en aanpassen, ben het met je eens dat e wel een hele lange periode nemen.

branded devices --> Ik kan me voorstellen dat providers een test periode willen omdat hun de telefoon leveren en ze zeker willen zijn dat het ook werkt up hun device (ze hebben immers zelf al wat aan de telefoon veranderd, costum start screen en misschien nog wel meer aan standaard instellingen van internet en dergelijke).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nou heb het zo'n 20x geprobeerd werkt nu eindelijk

UPDATING

had mn wifi na 5 seconde uitgezet ong. en toen werkte het eindelijk!! goed spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik zie trouwens dat er sinds vandaag ook een NU.nl app in de market staat..yeah!

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 01-04-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Windows Phone 7 Marketplace en applicaties :P

Copy Paste uit de update boeit me eigenlijk helemaal niet vond het veel irritanter dat als je ff de marketplace wilde checken je er gerust een minuut of 5 voor uit kon trekken... Gelukkig is dat met de update opgelost *O* Het resumen van apps enzo is op mijn Omnia wel iets sneller geworden maar niet wereldschokkend denk dat de verbeteringen daarin meer voor de telefoons zijn met SD kaarten ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah, je kunt niet kopiëren uit readonly input elementen in IE :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omg hopelijk ziet Microsoft dit ofzo, en implenteren ze dit in de Mango update, het is echt een wereld van verschil als je de tiles doorzichtbaar maakt met een achtergrond

Ben er zeker van als MS dit zo doet, het marktaandeel in notime de lucht in zal schieten, ik durf er zelfs al mijn geld op wedden... Probleem is dat dit gewoon een concept foto is.. maar misschien toch? De programmeur van ChevronWP7 is toch persoonlijk gecontacteerd door MS zelf, en ze zouden zelfs samenwerken

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2978fr.jpg
.oisyn schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:21:
Er is een registry hack die voorkomt dat de telefoon zichzelf opnieuw lockt. Als je die toepast voor de nodo update, dan zal je telefoon zichzelf ook na de nodo update niet opnieuw locken, en blijft ie dus geunlockt :)

Ik wilde dus zelf ook een backup restoren, maar bij mij komt ie niet voorbij stap 2: het rebooten van de telefoon. De telefoon blijft dan hangen op het Samsung Omnia 7 bootscherm :/. Maar bij jou is het dus wel gelukt. Wat voor telefoon heb je?

.oisyn in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"
Helaas pindakaas, die hack werkt maar deels.. Heb die registerhack uitgevoerd, terug upgedate naar Nodo, met succes, en ja de telefoon was nog steeds unlocked, en mijn apps werkten nog steeds, maar ik kon geen nieuwe apps meer toevoegen.
Heb dan Chevronwp7 gestart, op Relock gedrukt, maar Unlock ging dan niet meer :s heb van alles geprobeerd

Ben nu de boel terug aan het restoren, en zal het dan nog eens proberen

(shit) Plots schiet het me te binnen dat je max 7 apps kan sideloaden, en via een register hack (die ik niet gedaan heb) meer apps kan installeren, dus ook na de update........ -_- )

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:53:
Omg hopelijk ziet Microsoft dit ofzo, en implenteren ze dit in de Mango update, het is echt een wereld van verschil als je de tiles doorzichtbaar maakt met een achtergrond

Ben er zeker van als MS dit zo doet, het marktaandeel in notime de lucht in zal schieten, ik durf er zelfs al mijn geld op wedden... Probleem is dat dit gewoon een concept foto is.. maar misschien toch? De programmeur van ChevronWP7 is toch persoonlijk gecontacteerd door MS zelf, en ze zouden zelfs samenwerken

[afbeelding]
Om met jouw woorden te spreken OMG!

Wat afschuwelijk. Heb je net een onwijs cleane UI, ga je die weer 'verprutsen (=mijn mening) met het zichtbaar maken van een achtergrond. Microsoft heeft hoog ingezet met de Metro UI, dus die zie ik niet even zo 1-2-3 gewijzigd worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik vind het er goed uitzien. Ik denk dat dit een setting zou worden, dus als je wil kun je het vast wel 'saai' houden. Persoonlijk vind ik het wel jammer dat je WP7 niet heel erg kan personaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

[afbeelding]
Jij denkt dat mensen denken "OH op WP7 kan je geen achtergrondje neerzetten DUS is het kut DUS koop ik het niet?". Ik denk dat 't percentage dat dat denkt, erg klein is echt t zou echt geen significant marktaandeel opleveren :P
Dingen als gebruikersvriendelijkheid, overzichtelijkheid, eenvoud, ecosystem (apps enzo), maar ook multitasking, c/p, goede browser zijn dingen waar eerder naar wordt gekeken dan of ergens een achtergrondje kan, lijkt me. Zeker als je bedenkt dat MS als doelgroep heeft mensen die voorheen geen smartphone gebruikten (wat volgens mij zo is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Die balk bovenin mag wat mij betreft wel weg (tenzij je muziek aan het luisteren bent), want anders neemt het aardig wat ruimte in voor shortcuts. Ik denk dat het mooier zou zijn om het zoals Android te maken met een soort 'toggle'-knop.

Verder ziet het er echt fancy-pancy uit. (Hopelijk is dit geen 1-april grap :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 16:18:
Die balk bovenin mag wat mij betreft wel weg (tenzij je muziek aan het luisteren bent), want anders neemt het aardig wat ruimte in voor shortcuts. Ik denk dat het mooier zou zijn om het zoals Android te maken met een soort 'toggle'-knop.

Verder ziet het er echt fancy-pancy uit. (Hopelijk is dit geen 1-april grap :))
Dat is nu ook al een balk die automatisch verbergt of eigenlijk alleen wordt getoont met een tap op het allerbovenste deel van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Ik sluit me bij ppaddo aan. Het hele cleane van Metro is direct weg.
Vind het echt waardeloos.

Meer opties voor kleuren (gewoon een color picker bijvoorbeeld) ben ik zeker voor, maar die achtergronden... blegh.

WiFi / BT / Data / Cellular toggles zijn handig, maar niet met zo'n balk die permanent aanwezig is. Wat wel kan is dat die balk 'op commando' verschijnt, bijvoorbeeld met een knopje voor connections naast de vibrate/ring knop. Dat zou stukken beter zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
Persoonlijk vind ik het behoorlijk mooi eigenlijk, de metro interface met betrekking tot de vierkante tiles en het sliden blijft behouden. En het blijft behoorlijk clean als je naar de linker kijkt, de rechter is wel druk, maar nog steeds wel mooi.

Ben alleen benieuwd hoe de gradiant er uit zal komen te zien op mijn omnia, met colorbanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
ppaddo schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:06:
[...]

Om met jouw woorden te spreken OMG!

Wat afschuwelijk. Heb je net een onwijs cleane UI, ga je die weer 'verprutsen (=mijn mening) met het zichtbaar maken van een achtergrond. Microsoft heeft hoog ingezet met de Metro UI, dus die zie ik niet even zo 1-2-3 gewijzigd worden!
Nee, idd, koop dan een Android toestel als je hiervan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mknoppert
  • Laatst online: 17-09 15:35

[afbeelding]

[...]
Ik zie op deze beide afbeeldingen een tile met favorites. Kijk ik over iets heen is dit standaard of weet iemand de goede naam voor de mrketplace. Ik kan het nl. niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Is gefotosoept. De maker van de afbeeldingen doelt er dus op dat zijn concept het groeperen van apps ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83

[afbeelding]

[...]

Helaas pindakaas, die hack werkt maar deels.. Heb die registerhack uitgevoerd, terug upgedate naar Nodo, met succes, en ja de telefoon was nog steeds unlocked, en mijn apps werkten nog steeds, maar ik kon geen nieuwe apps meer toevoegen.
Heb dan Chevronwp7 gestart, op Relock gedrukt, maar Unlock ging dan niet meer :s heb van alles geprobeerd

Ben nu de boel terug aan het restoren, en zal het dan nog eens proberen

(shit) Plots schiet het me te binnen dat je max 7 apps kan sideloaden, en via een register hack (die ik niet gedaan heb) meer apps kan installeren, dus ook na de update........ -_- )
Bron graag, zou wel eens een 1 April grap kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
NC83, kijk alsjeblieft naar _ExlipX zn eerste zin:
OFTEWEL - het is niet officieel, het is een fanmade concept. En er wordt ook niet geclaimd dat het echt is, slechts door enkelen gehoopt dat MS het ziet en de mogelijkheden toevoegt.

Lezen is een kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik vind dit concept ook nog wel erg geslaagd. Maar doorzichtige tiles hoeven van mij niet, ik zou dan eerder gewoon de kleuren voor tiles houden en een kleur voor je achtergrond.
Maar ik denk niet dat Microsoft dit concept ook geweldig vind. Misschien dingen zoals doorzichtige tiles en kleur achtergrond wel, maar dan wel zeer geleidelijk in stappen en niet in 1 update.

(stiekem hoop ik ook wel op mappen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met een Zune HD naast de windows Phone ?
Met name gezien de zune client software en het syncen van bijvoorbeeld muziek met deze twee devices naast elkaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Ik heb de Omnia 7 en Zune HD. Wat wil je precies weten? Want de Zune software houd de 2 apparaten netjes gescheiden van elkaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag!

Aangezien het einde van m'n huidige contract zijn afloopdatum nadert begint het een beetje te kriebelen en ben ik zoals gebruikelijk weer obsessief aan het checken wat er op de markt is en gaat komen. Nu hou ik op dit gebied wel van een (goed geinformeerd) gokje en is m'n oog op WP7 gevallen.

Kort samengevat ben ik onder de indruk van Metro UI en zie ik een gokje daarop wel zitten. Op zich heb ik er dan ook geen problemen mee om een Engelstalig toestel te moeten bestellen waar voorlopig nog even niet álles op werkt, wat me brengt tot de vraag waar ik nog niet echt een duidelijk antwoord op gevonden heb;

Gaat het tegen de tijd dat WP7 officieel in NL uitkomt zo zijn dat je simpelweg je speciaal aangemaakte US/UK live account kan vervangen met je "oude" Nederlandse live + xbox live gekoppelde account en zo dus direct van alle functionaliteit in Nederland, met je Engelstalige toestel gebruik kan maken? (het opnieuw syncen van contact en data daargelaten natuurlijk).

Ik ga er van uit dat het zo wel zal werken, maar een beetje zekerheid is wel zo lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:40:
Gaat het tegen de tijd dat WP7 officieel in NL uitkomt zo zijn dat je simpelweg je speciaal aangemaakte US/UK live account kan vervangen met je "oude" Nederlandse live + xbox live gekoppelde account en zo dus direct van alle functionaliteit in Nederland, met je Engelstalige toestel gebruik kan maken? (het opnieuw syncen van contact en data daargelaten natuurlijk).
Op dit moment is het zo dat je je primaire Windows Live ID in je telefoon niet kan wijzigen en/of verwijderen.
Om dus van een US account naar een NL account over te stappen moet je je toestel resetten.
Of Microsoft van plan is om dat in een volgende phone update te veranderen is niet duidelijk.

Overigens lijkt het erop dat de release van de App Marketplace niet meer zo lang op zich laat wachten.
Zie ook: jaspa in "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspa schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:59:
[...]

Op dit moment is het zo dat je je primaire Windows Live ID in je telefoon niet kan wijzigen en/of verwijderen.
Om dus van een US account naar een NL account over te stappen moet je je toestel resetten.
Of Microsoft van plan is om dat in een volgende phone update te veranderen is niet duidelijk.

Overigens lijkt het erop dat de release van de App Marketplace niet meer zo lang op zich laat wachten.
Zie ook: jaspa in "Windows Phone 7 Marketplace en applicaties"
Bedankt voor je antwoord! Dat is inderdaad hoe ik het in m'n hoofd heb. Ik zie er zelf niet zo'n probleem in om tegen die tijd het toestel te resetten, zolang daarna alles maar werkt. Ik had die post in het Marketplace & Apps topic ook gezien ja, dat geeft de burger toch weer moed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:24
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:40:
Goedemiddag!

Aangezien het einde van m'n huidige contract zijn afloopdatum nadert begint het een beetje te kriebelen en ben ik zoals gebruikelijk weer obsessief aan het checken wat er op de markt is en gaat komen. Nu hou ik op dit gebied wel van een (goed geinformeerd) gokje en is m'n oog op WP7 gevallen.

Kort samengevat ben ik onder de indruk van Metro UI en zie ik een gokje daarop wel zitten. Op zich heb ik er dan ook geen problemen mee om een Engelstalig toestel te moeten bestellen waar voorlopig nog even niet álles op werkt, wat me brengt tot de vraag waar ik nog niet echt een duidelijk antwoord op gevonden heb;

Ik ga er van uit dat het zo wel zal werken, maar een beetje zekerheid is wel zo lekker!
dat is inderdaad de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakerts!

In 1 woord: WOW! WAT een waanzinnig toestel. Heb hem eindelijk binnen! Jammer dat de slogan al is gebruikt door een niet al te succesvol Microsoft product, maar 'The wow starts now' had prima bij Windows Phone 7 kunnen passen! Instellen van email was super makkelijk (ondanks het hobbeltje van een nieuwe account aanmaken) maar ik vond dit instellen van email vele malen makkelijker dan dat op mijn BlackBerry, terwijl dat al makkelijk was. Enige probleem wat ik tegenkwam was dat ik me niet kon aanmelden op facebook, maar dit was opgelost nadat ik mijn @live.nl email adres had toegevoegd. Toen werkte 't wel!

Ondanks dat het scherm in vergelijking met mijn Blackberry's LCD ietwat blauwig is als je het toestel schuin houdt, zijn de kleuren waanzinnig. Ik had al ervaring met 't scherm (Samsung galaxy S) maar met WP7 is het toch echt een stuk mooier!

Ik ga nu gelijk proberen de NoDo-update te installeren. :D

Windows Phone 7, and it only gets better!

Update: Okee dit is bizar: Er staat bij 'Total Storage' 14,82GB. Dat lijkt me ietsje meer dan het 8GB model dat ik besteld heb. Ben ik een lucky bastard dat ik een 16GB toestel in bezit heb of is 't een inschattingsfoutje van WP7?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Bleh.
Ben nog steeds enorm fan van WP7 maar heb toch gekozen om te proberen te gaan ruilen naar een Android-toestel.
Hoofdreden is dat ik deze week een enorme telefoonrekening heb binnengekregen. Heb sinds een paar maanden een vriendin (nee, dit is geen verkapte "ik heb een vriendin"-post), en ben daardoor nogal wat meer gaan sms'en/bellen.
Dat eerste is prima op te vangen door Whatsapp/Pingchat en dat kan dus niet op WP7.
Daarnaast vind ik de Twitter-integratie maar so-so. Beezz is echt retetraag, de app van Twitter zelf heeft geen notificaties.

Iedereen legt uiteraard zijn eigen prioriteiten.. Maar als ik tientallen euro's per maand kan besparen, daar heb ik op dit moment wel een wat minder gave telefoon met een minder OS voor over.

Dit is overigens geen klaagpost. Kom dus niet met reacties van: "Tja, dit had je kunnen weten want je bent een early adopter." Want dat weet ik, die reacties heb ik hier zelf ook gegeven ;-).

Ik blijf fan van WP7 met haar interface; en sluit ook absoluut niet uit dat ik weer een WP7-toestel aanschaf als het wat volwassener is geworden met meer mogelijkheden. Wellicht in 2012 al (mijn abo loopt eind 2011 af).
En voorlopig ben ik het toestel nog niet kwijt ;).

Misschien voor de liefhebber die hier langskomt: V&A aangeboden: Samsung Omnia 7 i8700 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
HyperioN schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:16:

Dat eerste is prima op te vangen door Whatsapp/Pingchat en dat kan dus niet op WP7.
textme ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Werkt dat samen met Whatsapp of Pingchat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah en zo'n antwoord van de juiste persoon neemt het laatste beetje twijfel weg ;) Maargoed, even wachten moet ik nog, wat wel de mogelijkheid met zich mee brengt dat de HTC HD7 wat wijder beschikbaar is tegen die tijd.

@HyperioN; een afgetaaide HTC Hero hoef je zeker niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende week dus nieuwe aankondigingen (WP7) voor ontwikkelaars op MIX 2011. Matthijs kun je niet iets verklappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

HyperioN schreef op maandag 04 april 2011 @ 18:41:
[...]

Werkt dat samen met Whatsapp of Pingchat?
Nee. Zover ik weet werkt het precies hetzelfde maar is het wel weer een eigen systeem.

Whatsapp krijgt geen toegang van MS voor het telefoonboek (dit doordat ze alle telefoonnummers die jij in je telefoon heb staan doen opslaan op hun servers). Textme gebruikt dan ook gewoon aangemaakte accounts, dus je moet dan handmatig even iemand toevoegen op gebruikersnaam.

Even gezocht, maar zo te zien is die er alleen voor Apple producten en WP7.

Is er eigenlijk wel een app die werkelijk cross platform werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:24:
[...]

Nee. Zover ik weet werkt het precies hetzelfde maar is het wel weer een eigen systeem.

Whatsapp krijgt geen toegang van MS voor het telefoonboek (dit doordat ze alle telefoonnummers die jij in je telefoon heb staan doen opslaan op hun servers). Textme gebruikt dan ook gewoon aangemaakte accounts, dus je moet dan handmatig even iemand toevoegen op gebruikersnaam.

Even gezocht, maar zo te zien is die er alleen voor Apple producten en WP7.

Is er eigenlijk wel een app die werkelijk cross platform werkt?
Je blijft maar die onzin herhalen. Whatsapp vergelijkt de opgeslagen nummers van whatsapp'ers met je contactlijst en op basis daarvan kan je zien wie wel of geen whatsapp heeft. Dat Whatsapp alle telnummers op hun servers opslaat is complete onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:12
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:59:
Update: Okee dit is bizar: Er staat bij 'Total Storage' 14,82GB. Dat lijkt me ietsje meer dan het 8GB model dat ik besteld heb. Ben ik een lucky bastard dat ik een 16GB toestel in bezit heb of is 't een inschattingsfoutje van WP7?
Meten is weten. Ik denk dat je een lucky-bastard bent. :)
Relief2009 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:29:
[...]

Je blijft maar die onzin herhalen. Whatsapp vergelijkt de opgeslagen nummers van whatsapp'ers met je contactlijst en op basis daarvan kan je zien wie wel of geen whatsapp heeft. Dat Whatsapp alle telnummers op hun servers opslaat is complete onzin.
Hoe weet jij precies wat ze opslaan op hun servers? Doe mij ook maar zo'n glazenbol waarmee je precies kunt zien wat men van je opslaat. Het is dan echt kort door de bocht om te zeggen 'je blijft maar die onzin herhalen'

Nu kun je zeggen dat ze in hun 'privacy'-verhaal ze er expliciet hebben instaan dat ze niets van je opslaan, maar hoe wil je het aantonen dat ze het wel (of niet) van je opslaan zonder in hun database te kijken. Stiekem hoop ik dat de servers van Whatsapp een keer gekraakt worden zodat er precies zichtbaar is wat er wordt opgeslagen.

[ Voor 18% gewijzigd door Manuel op 04-04-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:24:
Volgende week dus nieuwe aankondigingen (WP7) voor ontwikkelaars op MIX 2011. Matthijs kun je niet iets verklappen?
Ja, tis heel erg gaaf van wat ik ervan heb gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:39:
[...]

Hoe weet jij precies wat ze opslaan op hun servers? Doe mij ook maar zo'n glazenbol waarmee je precies kunt zien wat men van je opslaat. Het is dan echt kort door de bocht om te zeggen 'je blijft maar die onzin herhalen'

Nu kun je zeggen dat ze in hun 'privacy'-verhaal ze er expliciet hebben instaan dat ze niets van je opslaan, maar hoe wil je het aantonen dat ze het wel (of niet) van je opslaan zonder in hun database te kijken. Stiekem hoop ik dat de servers van Whatsapp een keer gekraakt worden zodat er precies zichtbaar is wat er wordt opgeslagen.
Wat voor baat hebben ze erbij? Dus ze gaan x-aantal opslag gebruiken (wat extra geld kost) om al je nummers op te slaan die ze verder niet meer gebruiken. Wat heb je aan een telefoonnummer als je deze niet kan koppelen aan een persoon. NIKS

Ik heb geen glazenbol, maar ik heb wel iets wat heet logica.

Verder zoals Matthijs al zegt, met een netwerksniffer kun je heel veel achterhalen. En als er tot nu toe na x jaar nog steeds niemand iets heeft ontdekt dan gaan ik ervan uit dat het veilig is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 04-04-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Manuel schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:39:
[...]

Hang je toch een netwerk sniffer aan je telefoon, zie je het zo wat er verstuurd wordt.

Ik hoop dat er heel snel whatsapp op wp7 komt, er is veel vraag naar. Wellicht dat MIX meer duidelijkheid verschaft over de mogelijkheden die nodig zijn voor dat soort apps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:43:
[...]

Hang je toch een netwerk sniffer aan je telefoon, zie je het zo wat er verstuurd wordt.

Ik hoop dat er heel snel whatsapp op wp7 komt, er is veel vraag naar. Wellicht dat MIX meer duidelijkheid verschaft over de mogelijkheden die nodig zijn voor dat soort apps ;)
Hint hint ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.