*weg* het is klaar nouLeVortex schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:41:
[...]
Hij is echt nog niet af hoor, of misschien wel een eind heen maar nog bug fixes en testen. Hun hebben er echt geen baat bij om de update maar uit te blijven stellen.
Verder installeer gewoon whatsapp niet, dan kunnen ze ook niet bij je contacts.. je kunt vooraf gewoon zien waar de app toegang tot wil hebben. Als je echt zo paranoia bent over contacten waar mensen bij kunnen moet je misschien maar terug naar een nokia 3310 oid.
Met wat ze al uit konden brengen, bedoelde ik whatsapp, uiteraard niet Mango.
De makers van whatsapp zeiden dat het gebrek aan toegang tot het adresboek de reden was, maar waar je kan beargumenteren dat het gebruik van het adresboek fijn is aan whatsapp, is dat niet een groot obstakel. Ik weet zeker dat als ze zouden zeggen dat je handmatig mensen moet toevoegen, dat veel WP7 gebruikers het zouden gebruiken en normaal wil je als developer toch zoveel mogelijk mensen bereiken, zeker gezien meerdere developers hun systeem er door heen willen krijgen.
Er is dan ook geen redelijke reden waarom ze het niet zouden uitbrengen, geen toegang van het adresboek is gewoon echt niet groot genoeg om het niet te doen.
Juist doordat zij in hun privacy statement hebben staan dat ze informatie verzamelen van je telefoon (zoals bezochte websites enz) en tevens ook melden dat ze informatie mogen delen met derden, lees ik hier heel duidelijk uit dat ze geld verdienen aan het verzamelen van informatie.
Dus wat klinkt logischer?
-Whatsapp word niet uitgebracht op WP7 omdat ze geen toegang hebben tot het telefoonboek ook al zijn gebruikers gewillig om dit handmatig te doen.
of
-Whatsapp word niet uitgebracht op WP7 omdat ze geen toegang hebben om data te verzamelen op je telefoon, zoals bezochte sites, die ze kunnen verkopen aan derde en daardoor inkomsten missen.
Dus zal het om geld draaien of dat ze het niet willen aanbieden aan gebruikers totdat ze alle gemakken hebben?
En hou dan nog wel in je hoofd punten zoals hierdoor de mogelijkheid missen om als grootste te opereren en het doel van de app te missen, namelijk mensen geld te besparen.
Verder vind ik toch wel dat ik zelf mijn keuzes mag maken wat ik wel en niet gebruik. Dit forum is gemaakt om dingen te delen, een tijd terug wees ik mensen erop wat whatsapp precies allemaal doet, Relief wilde hier niets van geloven en bleef doorzeuren dat het leugens waren, nadat ik
hier bewijs had geleverd leek het stil te zijn, nu komen mensen met het verhaal dat de toegang tot het adresboek er voor moet zorgen dat whatsapp op WP7 komt, ik heb daar dus mijn twijfels over door mijn eerder genoemde punten.
Tevens zat ik net nog even wat te lezen wat gewoon uitermate duidelijk maakt dat de makers van Whatsapp of heel dom zijn of gigantisch liegen. Ook hier mag jezelf weer de keuze maken.
“We don’t know of any possible workarounds at the moment and we don’t know if these issues will be addressed in future versions.”
Zelf heb ik als niet developer al een simpele manier verzonnen waardoor het wel werkt. Dus ja, zijn ze dom of liegen ze?
[
Voor 14% gewijzigd door
pven op 15-04-2011 21:17
]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900