Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Wel geweldig nieuws dit alles. Nu hopen dat Apple en Google niet in het komend halfjaar ineens met fantastische features op de proppen komen waar nog niemand aan heeft gedacht..

Als de ontwikkelaars nu ook hun beste beentje voor gaan zetten (de 3rd-party apps moeten sneller en beter), dan wordt Mango echt geweldig.
De gedachte van een Nokia-toestel met WP7-Mango, met multitasking, IE9, Whatsapp en snelle bugvrije Facebook/Twitter apps doet me het water in de mond lopen. Hopelijk wordt dat echt werkelijkheid :-D.
Want de HTC Desire Z die ik nu heb functioneert prima, is snel en doet wat 'ie moet doen.. maar mist echt iedere vorm van flair en uitstraling..
* HyperioN droomt verder over een N8-achtig toestel met Mango

offtopic:
1000e post :-D

[ Voor 15% gewijzigd door HyperioN op 15-04-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Relief2009 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 01:31:
[...]

Sorry dat ik heel ff offtopic ga, maar kijk eens naar dit: http://cgi.ebay.de/SAMSUN...ag_KM&hash=item2eb4140c11
Ik zit er ook heel erg aan te denken om een Omnia 7 aan te schaffen, maar ik wacht wel een paar maandjes en koop er 1 als de prijs nog lager is. :P Dan kan ik goedkoop een Omnia kopen + naar Mango updaten. Ik kan namelijk niet zonder Whatsapp :P

De UI van WP7 is GPU accelerated, dus de cpu word ontlast. Het opstarten van apps zou misschien baat hebben bij een snellere cpu, maar snel flash-geheugen is veel belangrijker. Uit verschillende tests kwam naarvoren dat onder de WP7 toestellen de Omnia 7 de snelste is vanwege het gebruik van nand-geheugen. Verder word de performance op dezelfde hardware weer een stukje opgekrikt met Mango door het gebruik van een garbage collector.

Microsoft bepaalt uiteindelijk waar het updaten stopt. Dus we weten niet wat de plannen zijn na Mango. Ik hoop dat ze na Mango nog 1x updaten voor bestaande toestellen en dan met WP8? wat meer zaken inbouwen die net ff wat meer performance nodig hebben.
Nog goedkoper :P? Ben benieuwd hoe snel the Whatsapp makers een versie uit de deur hebben. Eigenlijk hebben ze natuurlijk alle tijd tot september, maar heb de verlossende tweet nog niet gezien dat ze er echt mee bezig gaan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermoed dat ze ook pas gaan beginnen wanneer Mango voor devs vrij is gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ze kunnen het allang uitbrengen maar ze doen gewoon moeilijk.
Zelf ben ik niet blij dat MS mee gaat in dit hele contactlijst sharen, maar ik schat dat ze nog niet dom genoeg zijn om whatsapp toe te laten dat die ook alles wat je doet doet sturen naar de devs. De vraag is dan ook of ze dan alsnog wel het willen toevoegen, daar verdienen zij immers het meeste aan, door informatie te verkopen over welke sites, apps enz mensen gebruiken, het lijkt mij niet dat hun grootste probleem met WP7 is dat users handmatig mensen zou moeten toevoegen, dit is immers te klein om daardoor een heel platform te laten vallen.

Dus ja, ik denk dat het voor whatsapp een financiele reden is en niet de toegang tot het adresboek.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
*weg* doe eens niet

[ Voor 95% gewijzigd door pven op 15-04-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
Benjamin- schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:15:
Ze kunnen het allang uitbrengen maar ze doen gewoon moeilijk.
Zelf ben ik niet blij dat MS mee gaat in dit hele contactlijst sharen, maar ik schat dat ze nog niet dom genoeg zijn om whatsapp toe te laten dat die ook alles wat je doet doet sturen naar de devs. De vraag is dan ook of ze dan alsnog wel het willen toevoegen, daar verdienen zij immers het meeste aan, door informatie te verkopen over welke sites, apps enz mensen gebruiken, het lijkt mij niet dat hun grootste probleem met WP7 is dat users handmatig mensen zou moeten toevoegen, dit is immers te klein om daardoor een heel platform te laten vallen.

Dus ja, ik denk dat het voor whatsapp een financiele reden is en niet de toegang tot het adresboek.
Hij is echt nog niet af hoor, of misschien wel een eind heen maar nog bug fixes en testen. Hun hebben er echt geen baat bij om de update maar uit te blijven stellen.

Verder installeer gewoon whatsapp niet, dan kunnen ze ook niet bij je contacts.. je kunt vooraf gewoon zien waar de app toegang tot wil hebben. Als je echt zo paranoia bent over contacten waar mensen bij kunnen moet je misschien maar terug naar een nokia 3310 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*weg* volgende keer aub via een topicreport

Volgende maand komen de geupdate tools voor Mango uit en dan kunnen de makers achter Whatsapp aan de slag. Whatsapp zal alleen werken met Mango, dus applicatie komt ook pas uit na herfst 2011.

[ Voor 84% gewijzigd door pven op 15-04-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
/\/\|) schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:32:
Er is vermoedelijk gewoon een commie (commerciële/marketing man/vrouw) met de term API en het getal 1500 aan de haal gegaan. Zal wel iets van 1500 methods zijn.

In ieder geval sowieso mooi dat Mango gewoon Silverlight 4 ondersteunt. Het is al fijn om voor WP7 te ontwikkelen en het wordt nog leuker.
Das dan niet doordacht om API te gebruiken dit is een developers conference en enige duidelijkheid zou dan wel op zijn plaats zjin lijkt mij.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NC83 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:47:
[...]

Das dan niet doordacht om API te gebruiken dit is een developers conference en enige duidelijkheid zou dan wel op zijn plaats zjin lijkt mij.
Zelf ben ik van mening dat je API zowel in enkelvoud als meervoud kan gebruiken. Je kunt bij een verzameling van functionaliteit die toegangkelijk is via bepaalde code spreken van een APi maar je kunt ook spreken van een camera-api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

*weg* het is klaar nou
LeVortex schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:41:
[...]

Hij is echt nog niet af hoor, of misschien wel een eind heen maar nog bug fixes en testen. Hun hebben er echt geen baat bij om de update maar uit te blijven stellen.

Verder installeer gewoon whatsapp niet, dan kunnen ze ook niet bij je contacts.. je kunt vooraf gewoon zien waar de app toegang tot wil hebben. Als je echt zo paranoia bent over contacten waar mensen bij kunnen moet je misschien maar terug naar een nokia 3310 oid.
Met wat ze al uit konden brengen, bedoelde ik whatsapp, uiteraard niet Mango.

De makers van whatsapp zeiden dat het gebrek aan toegang tot het adresboek de reden was, maar waar je kan beargumenteren dat het gebruik van het adresboek fijn is aan whatsapp, is dat niet een groot obstakel. Ik weet zeker dat als ze zouden zeggen dat je handmatig mensen moet toevoegen, dat veel WP7 gebruikers het zouden gebruiken en normaal wil je als developer toch zoveel mogelijk mensen bereiken, zeker gezien meerdere developers hun systeem er door heen willen krijgen.
Er is dan ook geen redelijke reden waarom ze het niet zouden uitbrengen, geen toegang van het adresboek is gewoon echt niet groot genoeg om het niet te doen.
Juist doordat zij in hun privacy statement hebben staan dat ze informatie verzamelen van je telefoon (zoals bezochte websites enz) en tevens ook melden dat ze informatie mogen delen met derden, lees ik hier heel duidelijk uit dat ze geld verdienen aan het verzamelen van informatie.

Dus wat klinkt logischer?
-Whatsapp word niet uitgebracht op WP7 omdat ze geen toegang hebben tot het telefoonboek ook al zijn gebruikers gewillig om dit handmatig te doen.
of
-Whatsapp word niet uitgebracht op WP7 omdat ze geen toegang hebben om data te verzamelen op je telefoon, zoals bezochte sites, die ze kunnen verkopen aan derde en daardoor inkomsten missen.

Dus zal het om geld draaien of dat ze het niet willen aanbieden aan gebruikers totdat ze alle gemakken hebben?
En hou dan nog wel in je hoofd punten zoals hierdoor de mogelijkheid missen om als grootste te opereren en het doel van de app te missen, namelijk mensen geld te besparen.

Verder vind ik toch wel dat ik zelf mijn keuzes mag maken wat ik wel en niet gebruik. Dit forum is gemaakt om dingen te delen, een tijd terug wees ik mensen erop wat whatsapp precies allemaal doet, Relief wilde hier niets van geloven en bleef doorzeuren dat het leugens waren, nadat ik hier bewijs had geleverd leek het stil te zijn, nu komen mensen met het verhaal dat de toegang tot het adresboek er voor moet zorgen dat whatsapp op WP7 komt, ik heb daar dus mijn twijfels over door mijn eerder genoemde punten.

Tevens zat ik net nog even wat te lezen wat gewoon uitermate duidelijk maakt dat de makers van Whatsapp of heel dom zijn of gigantisch liegen. Ook hier mag jezelf weer de keuze maken.
“We don’t know of any possible workarounds at the moment and we don’t know if these issues will be addressed in future versions.”
Zelf heb ik als niet developer al een simpele manier verzonnen waardoor het wel werkt. Dus ja, zijn ze dom of liegen ze?

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 15-04-2011 21:17 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:32:
[...]

heel verhaal over Whatsapp
Ik moest aanvankelijk wel lachen om de opmerking over een aluminium hoedje, maar heb daarna de moeite genomen om zo onbevooroordeeld als mogelijk je verhaal te lezen.

Ik geloof best dat Whatsapp een boel gegevens verzameld en die doorverkoopt, zeker met de linkjes die je er bij geeft.

Het is echter een beetje de toon van je betoog waarmee je waarschijnlijk de meeste mensen tegen je in het harnas jaagt. Blijkbaar hebben een boel mensen -bewust of waarschijnlijker onbewust- een deel van hun privacy er voor over om voor een prikkie te kunnen pingen met hun vrienden. Voor de duidelijkheid, ik heb nog NOOIT Whatsapp/Ping gebruikt en heb geen flauw idee wat er nu zo revolutionair aan is, sterker nog, ik weet niet eens zeker of Whatsapp en Ping hetzelfde doen.

Jij hebt onderzoek gedaan en daar jouw conclusies aan gekoppeld. Omdat jij van mening ben dan handmatig toevoegen van contacten een acceptabele oplossing is, zijn de makers van Whatsapp geldwolven die liegen.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze een bepaalde gebruikerservaring willen leveren (en daarbij alsnog een hoop gegevens vergaren) en pas als aan beide voorwaarden wordt voldaan een product ook daadwerkelijk beschikbaar maken.

Laat je niet zo op de kast jagen. Jij gaat Whatsapp duidelijk niet gebruiken en dat is prima. Je hebt aangegeven wat je beweegredenen daarvoor zijn. Wellicht is er iemand die het daardoor met je eens is. Voor de overigen is het ook hun goed recht en dankzij jou zijn ze ook vanuit een ander blikveld geïnformeerd.

...en nu weer verder over Windows Phone 7....

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Kunnen we de persoonlijk aanvallen vanaf hier aub achterwege laten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Relief2009 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:34:
[...]

Bij iOS zie je dat het door performance het updaten stopt voor oudere modellen, bij Android is het de fabrikanten die stoppen omdat ze anders minder verkopen. Als MS stopt met updaten van oudere modellen dan hoop ik dat het om de eerste reden gaat en niet vanwege marketing.

@Matthijs

Is het mogelijk dat er nog nieuwe features in de tussentijd worden geïmplementeerd in Mango? Bluetooth is namelijk nog steeds een ondergeschoven kindje.
Ik verwacht voor Mango geen nieuwe features, wellicht nog losse updates met bugfixes.
Wat bedoel je met BT is ondergeschoven kindje?

btw, Mango lijkt sneller dan de huidige WP7 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 22:49:
[...]
Wat bedoel je met BT is ondergeschoven kindje?
Mogelijk het feit dat op de eigen site van Microsoft ondertussen 24 (!!!) pagina's staan met vrijwel gelijkwaardige klachten en dat er tussen al deze pagina's slechts een enkele halfslachtige work-around staat van een Microsoft medewerker. Nog schokkender voor mij is dat er tussen al die pagina's niets staat van 'we zijn er druk mee bezig en gaan al jullie teleurgestelde gebruikers heel goed op de hoogte houden wat de stand van zaken is'.

Dat is in ieder geval wat ik zou bedoelen met dat BT een ondergeschoven kindje is. :(

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 15-04-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Benjamin- schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:32:
[mbr]*weg* het is klaar nou[/]

[...]

Met wat ze al uit konden brengen, bedoelde ik whatsapp, uiteraard niet Mango.
Ik zie het nut van whatsapp eigenlijk niet aangezien mijn abbonenment me een oneindig aantal smsjes geeft, wat hier (UK) redelijk standaard is voor een abbonement. Raar dat dit niet zo is in NL eigenlijk.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Whatsapp is een app die we als MS heel graag op het platform zien. Gaat niet gebeuren voor deze versie. we hopen wel met Mango.

Kunnen we nu aub ophouden over whatsapp en weer verder gaan over WP7 het OS en de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*zucht* :/

[ Voor 186% gewijzigd door RoD op 16-04-2011 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb toch een paar nieuwe animaties ontdekt sinds de NoDo update:

Als je verschillende reminders krijgt van je agenda, kan je nu ook die meldingen links en rechts wegschuiven

Het toetsenbord glijdt horizontaal op het scherm ipv verticaal (niet altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:35:
[...]

Inderdaad, dat vind ik wel spijtig, in Messages zie ik de tijd en een voorbeeld van het bericht niet meer, ipv van alles op 00000 te zetten heb ik 't in #171717 ofzo gezet, je ziet wel een klein verschil

edit: en die pixels die je normaal ziet rondvliegen als er iets aan het loaden is, zie je niet meer... maarja, kleine dingen die me niet veel schelen, zolang mijn Startscherm maar een donker kleur heeft inplaats van al die bijna neon kleuren
Hoi EclipX. Ik ben echt onder de indruk van de donkere accent kleur die je gebruikt :9~
Ik heb een Optimus 7 en kan alleen maar standaard kleuren selecteren.
Hoe heb jij de accent kleur ingesteld in #171717?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 17:29:
[...]

Hoi EclipX. Ik ben echt onder de indruk van de donkere accent kleur die je gebruikt :9~
Ik heb een Optimus 7 en kan alleen maar standaard kleuren selecteren.
Hoe heb jij de accent kleur ingesteld in #171717?
Beetje vreemde keus username heb je, als je dat niet weet.
Ga hier maar eens rondneuzen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=938106
En dan hier: http://www.daveamenta.com...-phone-7-samsung-devices/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 23:51:
Whatsapp is een app die we als MS heel graag op het platform zien. Gaat niet gebeuren voor deze versie. we hopen wel met Mango.

Kunnen we nu aub ophouden over whatsapp en weer verder gaan over WP7 het OS en de ervaringen?
Ah, dan zullen jullie ook blij zijn te horen dat wij met Scydo ook al voorzichtig bezig zijn met WP7.
Ook wij hebben de nieuwe API functies nodig om goed te kunnen functioneren... en we garanderen dat we geen informatie doorverkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:17:
[...]

Ik gok dat zijn naam op de 7e Chevron van de Stargate slaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 19-04-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Caelorum schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:41:
[...]

Ik gok dat zijn naam op de 7e Chevron van de Stargate slaat.
Zijn enige 2 posts zijn over WP7 en hij is vorige maand geregistreerd, dus ik schat dat het wel met WP7 heeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 16:21
Benjamin- schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:47:
[...]

Zijn enige 2 posts zijn over WP7 en hij is vorige maand geregistreerd, dus ik schat dat het wel met WP7 heeft te maken.
en dit heeft wat precies te maken met dit topic???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 18:17:
[...]

Ga hier maar eens rondneuzen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=938106
En dan hier: http://www.daveamenta.com...-phone-7-samsung-devices/
Op bovenstaande link vind je het appj Accent Changer, daarmee moet je eens wat spelen

Je hebt ook CustomTheme en Advanced Config.

Btw, heeft er iemand hier al eens gewerkt met Windows Phone Device Manager? Heb het daarjuist eens gedownload, heeft niks anders dan foutmeldingen en dat ik zogezegd niet de juiste versie heb, spijtig.. want je zou screenshots kunnen nemen van je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 19:54
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:44:
[...]

Op bovenstaande link vind je het appj Accent Changer, daarmee moet je eens wat spelen

Je hebt ook CustomTheme en Advanced Config.

Btw, heeft er iemand hier al eens gewerkt met Windows Phone Device Manager? Heb het daarjuist eens gedownload, heeft niks anders dan foutmeldingen en dat ik zogezegd niet de juiste versie heb, spijtig.. want je zou screenshots kunnen nemen van je telefoon!
Ik heb helaas hetzelfde probleem. Volgens hun site komt dat doordat het programma geen verbinding krijgt met de app die hij op de telefoon installeert. Ik heb al geprobeerd firewalls en dergelijke uit te zetten, maar dat hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen_JRP schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:15:
[...]

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Volgens hun site komt dat doordat het programma geen verbinding krijgt met de app die hij op de telefoon installeert. Ik heb al geprobeerd firewalls en dergelijke uit te zetten, maar dat hielp niet.
Lijkt me toch gewoon een bug want dat programma installeert zich effectief op men telefoon maar kan zogezegd niet verbinden

dit dus http://s3.amazonaws.com/w...ouchXperience_Screens.JPG

edit:

ik heb zo het akelijke gevoel dat die TouchXperience mijn gsm redelijk onstabiel heeft gemaakt, is nu vandaag en gisteren al verschillende keren vastgelopen..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de commotie over de locatieservices op iPhone en Android telefoons heb ik maar eens het privacy statement van Windows Phone erbij gehaald over locatie services.

http://www.microsoft.com/...cy.aspx#location_services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:03:
[...]

Lijkt me toch gewoon een bug want dat programma installeert zich effectief op men telefoon maar kan zogezegd niet verbinden

dit dus http://s3.amazonaws.com/w...ouchXperience_Screens.JPG

edit:

ik heb zo het akelijke gevoel dat die TouchXperience mijn gsm redelijk onstabiel heeft gemaakt, is nu vandaag en gisteren al verschillende keren vastgelopen..
Wat is dat voor iets gaars? een skin over WP7 heen ofzo?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
Nee, gewoon een programma. Zit een filemanager, register editor etc. in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:54:
Gezien de commotie over de locatieservices op iPhone en Android telefoons heb ik maar eens het privacy statement van Windows Phone erbij gehaald over locatie services.

Wat een heerlijk helder document!
Heb al in geen tijden meer een fatsoenlijk privacy document gezien met daarin de stappen opgenomen die de gebruiker kan nemen om zijn privacy te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:54:

Bovendien ben je als ontwikkelaar verplicht om een 'off-switch' in je app voor het gebruik van location services en een 'location privacy policy' te publiceren, waarin je aan moet geven naar wie of wat je location data stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Nog meer mensen dit opgevallen:
Heb bij veel mensen in mijn people's list de birthday ingevuld, dan krijg je een mailtje een dag voordat ze jarig zijn, maar hij je krijgt dan een mailtje dat diegene jarig is een dag te vroeg.
bv. heb bij iemand ingevuld dat hij/zij op 24-4 jarig is, maar nu kreeg ik 22-4 een mailtje dat diegene op 23-4 jarig is.
edit: heb even gekeken, in mn telefoon (omnia 7) staat het goed, maar op live.com wordt de datum veranderd naar een dag eerder?

Waar zou dit aan kunnen liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door The_Scarabial op 23-04-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Tijdzone misschien? Wat heb je ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Scarabial schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 16:13:
Nog meer mensen dit opgevallen:
Heb bij veel mensen in mijn people's list de birthday ingevuld, dan krijg je een mailtje een dag voordat ze jarig zijn, maar hij je krijgt dan een mailtje dat diegene jarig is een dag te vroeg.
bv. heb bij iemand ingevuld dat hij/zij op 24-4 jarig is, maar nu kreeg ik 22-4 een mailtje dat diegene op 23-4 jarig is.
edit: heb even gekeken, in mn telefoon (omnia 7) staat het goed, maar op live.com wordt de datum veranderd naar een dag eerder?

Waar zou dit aan kunnen liggen?
klinkt bekend, heb ik ook. Kreeg vandaag een mail dat mijn broer morgen jarig is terwijl dat toch echt maandag pas is.

[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 23-04-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

cPT.cAPSLOCK schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:48:
Tijdzone misschien? Wat heb je ingesteld.
Dat is het niet, staat wel gewoon goed ingesteld. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Scarabial schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:31:
[...]

Dat is het niet, staat wel gewoon goed ingesteld. Beetje vreemd.
Verschil in instellingen tussen je live account en je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Voor zover ik kan zien geen verschil in instellingen tussen telefoon en live account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Heb net even gekeken, en standaard staat de notification op 12 uur van te voren.
Kan niets vinden om dit per default te veranderen naar wat anders.
Tevens moet je in je live profiel de tijdszone aanpassen. Gezien het verschil denk ik dat je een US account hebt aangemaakt net als ik.

Heb het zelf net aangepast, Moet het nog testen, maar dat weet ik morgen.

[ Voor 41% gewijzigd door Yippie op 25-04-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Heb wel een US account, maar dan zou het toch zo moeten zijn dat de meldingen later zouden moeten komen, omdat US later is in de tijdschaal dan hier in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kom er net achter dat als je je thema kleur verandert naar anders dan de standaard blauw (Omnia7 met sw 7008) , de live tiles niet allemaal meegaan in kleur. Alleen de standaard tiles, maar twitter bijv. niet.

XboxLive en MS Office ook niet, dat is toch wel jammer, en oogt heel rommelig/druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Yippie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:36:
dat is toch wel jammer, en oogt heel rommelig/druk.
Je hebt als developer zelf de keus of je je icons (en andere applicatie-onderdelen) een vaste kleur geeft, of dat je gebruik maakt van de huidige kleurinstellingen van de phone.

Ik vind het zelf wel mooi. In een echte stad (metro) zijn er ook altijd allerlei kleuren.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een windows phone en ben beetje aan het uitvogelen.

is er een twitter app die als "tile" werkt en dus automatisch de hoeveelheid nieuwe tweets aangeeft? en een facebook app die je kan instellen als tile en dan ook aangeeft of je een persoonlijk bericht hebt of zoiets?

moet zeggen dat ik blij verrast ben door windows phone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Laatst online: 17-08 10:21
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 22:24:
heb net een windows phone en ben beetje aan het uitvogelen.

is er een twitter app die als "tile" werkt en dus automatisch de hoeveelheid nieuwe tweets aangeeft? en een facebook app die je kan instellen als tile en dan ook aangeeft of je een persoonlijk bericht hebt of zoiets?

moet zeggen dat ik blij verrast ben door windows phone :D
Twitter app: Beezz.
Laat op de tile een teller zien van nieuwe tweets, en is volledig gratis. Af en toe wel een beetje traag.

Voor facebook weet ik er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:41
Hier meld zich weer een nieuwe gebruiker windows phone 7 (had 6.1 en 6.5) eerste opmerking: wat een snelheid heerlijk een stabiele telefoon _/-\o_ . Nu alles nog ff uitvogelen.

Heb 2ehands LG900 gekocht en top staat, zo kan ik WP7 mooi uitproberen en in november eentje kopen met full qwerty en NL

[ Voor 28% gewijzigd door Cyrus The Virus op 28-04-2011 11:11 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Nu heb ik gister de telefoon voor het eerst gebruikt met mijn eigen hotmail account. Nu werkte er niks van marketplace. Al ik het goed begrijp moet ik de telefoon reseten en dan nieuw UK account aanmaken en ook een UK zune account ? Of kan ik mijn huidige account omzetten naar NL. Lees overal andere dingen.

Tevens was ik benieuwd of ik mijn hotmail account kan importeren zonder dat de email adressen bij contacts komen te staan ?

Moest wel ff wennen aan het andere wekker geluid vanmorgen, ik dacht wat is dat voor geluid (half slaperig) oja telefoon.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-04-2011 09:09 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:06:
Nu heb ik gister de telefoon voor het eerst gebruikt met mijn eigen hotmail account. Nu werkte er niks van marketplace. Al ik het goed begrijp moet ik de telefoon reseten en dan nieuw UK account aanmaken en ook een UK zune account ? Of kan ik mijn huidige account omzetten naar NL. Lees overal andere dingen.

Tevens was ik benieuwd of ik mijn hotmail account kan importeren zonder dat de email adressen bij contacts komen te staan ?

Moest wel ff wennen aan het andere wekker geluid vanmorgen, ik dacht wat is dat voor geluid (half slaperig) oja telefoon.
ja, je moet een UK of USA account gebruiken, ik heb de mijne ingesteld dat ik zogezegd in miami woon.

Hopelijk kan je nog gewoon bellen na je alarm klok, elke keer als men alarm af ging, ging ook men microfoon niet meer. Heb nu Free Talking Alarm Clock geinstalleerd, en is 10x beter dan de default alarm klok, zeker eens kijken naar die app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet heb ik een video gemaakt, maar ik wou deze dan meteen op Youtube zetten, maar nergens vind ik een optie hiervoor??? Bestaat er een alternatieve app

-1 MS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Zune en marketplace werkt nu, alleen snap ik Zune niet helemaal. Ik wil eigenlijk uit mijn collectie een heel album kunnen selecteren zodat ik hem op mijn WP7 kan zetten. Maar dat lukt niet als ik albums selecteer zie ik alleen de losse nummers. Bij itunes werkt dit wel.

Als ik songs kies is het wel een stuk makkelijkere maar kan dan niet filteren op genre en album

[ Voor 15% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-04-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:53
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:27:
Zune en marketplace werkt nu, alleen snap ik Zune niet helemaal. Ik wil eigenlijk uit mijn collectie een heel album kunnen selecteren zodat ik hem op mijn WP7 kan zetten. Maar dat lukt niet als ik albums selecteer zie ik alleen de losse nummers. Bij itunes werkt dit wel.
Gewoon het album naar linksonder slepen (bij telefoon icoontje). dus niet drukken, maar gewoon gelijk slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een direct linkje naar de zune user guide

http://www.zune.net/en-US.../usingsync/manualsync.htm

Je kunt dacht ik toch ook op je rechtermuisknop klikken en voor Sync kiezen ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venom2005
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:20
Even een vraagje over die March update. Volgens men telefoon is hij up-to-date, maar ik mis dus nog de march update. Waar kan dat aanliggen? Ik lees namelijk dat deze al een tijdje uit moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Heb je een Omnia 7?
Voor dat toestel worden de updates tegengehouden vanewege problemen..
Zie Verwijderd in "Samsung Omnia 7 - Windows Phone 7 - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
LeVortex schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:29:
[...]

Gewoon het album naar linksonder slepen (bij telefoon icoontje). dus niet drukken, maar gewoon gelijk slepen.
Maar als ik albums kies laat hij alle nummers los zien, ik heb heel veel verzamelalbums met verschillende artiesten. En als ik ze dan ook sync met mijn LG en ga naar zune album is elk nummer los ipv onder 1 album naam.

Ik wil gewoon uit de lijst wat albums selecteren en die syncen en niet alle nummers los selecteren. Vergelijkbaar wat ik deed met de mijn iPod en iTunes.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyrus The Virus op 29-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
Je kan rechtsklikken op artiesten (om alle albums te syncen) of op albums (om alleen dat album te syncen).

edit: het kan overigens ook zijn dat je tags verkeerd staan... dan moet je even albumgegevens ophalen.

[ Voor 33% gewijzigd door cpt.skydiver op 29-04-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Doet hij bij de meeste niet volgens zune heb ik ook 2000 albums terwijl er dit maar 350 zijn. Bij de meeste verzamel albums zijn de album artiesten verschillend. Daar gaat het volgens mij fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Als je alle nummers van zo'n album selecteerd, vervolgens rechtsklikt om ze te editen en bij Album Artist bijvoorbeeld "Various Artists" invult staan ze netjes onder één album. Zo zou je ze dan ook naar de telefoon moeten kunnen syncen lijkt mij (ik gebruik wel Zune maar heb geen WP dus het syncen is een gok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:24:
Als je alle nummers van zo'n album selecteerd, vervolgens rechtsklikt om ze te editen en bij Album Artist bijvoorbeeld "Various Artists" invult staan ze netjes onder één album. Zo zou je ze dan ook naar de telefoon moeten kunnen syncen lijkt mij (ik gebruik wel Zune maar heb geen WP dus het syncen is een gok).
Wat je ook kan doen is om alle nummers op 1 na te selecteren en dan de geselecteerde nummers te slepen naar dat ene niet geselecteerde nummer. Zune maakt er dan automagisch een album van. Ik heb zo ook al ettelijke albums hersteld. Een vervelend klusje, maar geeft wel een goed resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Propane schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 22:24:
Dat had ik ook gedaan maar dan krijg je op WP7 een artiest VA met heel veel albums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

McBoom

Broem

Cyrus The Virus schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 21:58:
Doet hij bij de meeste niet volgens zune heb ik ook 2000 albums terwijl er dit maar 350 zijn. Bij de meeste verzamel albums zijn de album artiesten verschillend. Daar gaat het volgens mij fout.
Gewoon een programma als MP3Tag downloaden, dan kun je in één keer een hele zooi tags aanpassen. Heb ik ook gedaan, wel een k-klus, maar ik ben wel van 2500 naar zo'n 900 albums gegaan. O en een tip: zet in Zune het automatisch invullen van metadata uit, scheelt dubbel werk :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Keynote van DevDays staat online met onder andere Mango demos: http://channel9.msdn.com/...11-Netherlands/Devdays001
WP7 Stuk start hier

Angry Birds demo hier

[ Voor 37% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 01-05-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is niet voor aankoopadvies. We verwachten op GoT dat je zelf kan beslissen welk mobiel besturingssysteem je moet nemen.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 01-05-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:29:
Mijn vraag is dus, is het wel zo'n slimme keuze om nu over te stappen op WP7 (en dus 2 jaar vast te zitten aan een "verouderd" toestel) of denken jullie dat ik beter kan wachten (ook al wil ik momenteel graag van m'n afgetakelde oude telefoon af).
De toestellen zijn nog niet verouderd; er zijn immers nog geen nieuwere WP7-modellen op de markt. Over een jaar natuurlijk wel; maar dat geldt voor iedere smartphone op ieder platform.
Bovendien: de huidige generatie toestellen krijgt ook een update naar Mango! Dus zelfs begin 2012 heb je dan een hardstikke up-to-date toestelletje.
Ja, er zullen dan wellicht nieuwe toestellen met betere specs zijn; maar zoals het nu is, is dat WP7 zo strak is, dat het geen betere hardware nodig heeft. Het is dus sowieso snel en smooth, ook al heb je op papier wat mindere hardware.

Ik weet niet wat voor abonnement je hebt; maar de WP7-toestellen zijn inmiddels wel enorm in prijs gezakt. Een Omnia 7 kun je nu ook al met een 1-jarig contract gratis krijgen, bij een abonnement van plusminus 30 euro per maand.
Dus dat is misschien een goede optie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:37
Weet iemand met zekerheid te zeggen of, als ik nu een WP7-toestel koop, ik deze straks met de Mango update op Nederlands kan zetten? De taal van het menu boeit me niet zoveel maar een woordenboek is wel uiterst handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
@soganta: Zie de reactie van HyperioN boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:37
Ja, dat de huidige toestellen naar Mango geupdate kunnen worden is me duidelijk. Maar ik vraag me af of je hier met talenversies te maken hebt? Bij Windows Mobile had je namelijk engels- en nederlandstalige toestellen. De engelstalige toestellen kon je niet upgraden naar nederlands, v.v.. Ik vraag me af of hier ook zoiets geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Matthijs Hoekstra schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:25:
Keynote van DevDays staat online met onder andere Mango demos: http://channel9.msdn.com/...11-Netherlands/Devdays001
WP7 Stuk start hier

Angry Birds demo hier
d:)b Jullie zijn daar goed bezig! Ik ben helemaal geen devver/progger, maar het ontwikkelen voor WP7 lijkt me relatief simpel. En die bewegingssimulator _/-\o_
HyperioN schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:36:
[...]

De toestellen zijn nog niet verouderd; er zijn immers nog geen nieuwere WP7-modellen op de markt. Over een jaar natuurlijk wel; maar dat geldt voor iedere smartphone op ieder platform.
Bovendien: de huidige generatie toestellen krijgt ook een update naar Mango! Dus zelfs begin 2012 heb je dan een hardstikke up-to-date toestelletje.
Met deze gedachte heb ik m'n vriendin ook een WP7 telefoon 'aangesmeerd'. Duidelijk geweest over wat op dit moment nog de beperkingen zijn en wat er allemaal nog in het verschiet ligt bij de update naar Mango, zodat ze in het najaar weer een 'nieuw' toestel heeft.

Even over wat kleine irritaties in berichtgevingen omtrent WP7:
- Er wordt vaak aangegeven dat WP7 in NL nauwelijks verkocht wordt. Dat is niet zo raar, aangezien WP7 hier nog niet officieel geïntroduceerd is en dus nog niet bekend is onder het 'niet-Tweaker' publiek. Daarnaast zie je ook weinig (fysieke) winkels waar de toestellen verkocht worden.
- Ook wordt er vaak gezegd dat de marketplace nog niet zoveel apps heeft als de appstores van Android en Apple, maar dat is niet zo raar, aangezien de marketplace voor WP7 nog niet eens een jaar bestaat , dus wat mij betreft gaat die vergelijking ook een beetje krom.....

Zo, dat moest er even uit :P
soganta schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:48:
Ja, dat de huidige toestellen naar Mango geupdate kunnen worden is me duidelijk. Maar ik vraag me af of je hier met talenversies te maken hebt? Bij Windows Mobile had je namelijk engels- en nederlandstalige toestellen. De engelstalige toestellen kon je niet upgraden naar nederlands, v.v.. Ik vraag me af of hier ook zoiets geldt?
Volgens MS kun je de al reeds gekochte toestellen na de Mango-update om kunnen zetten naar het nederlands. Er zijn geruchten dat het niet zo zou zijn, maar vooralsnog ga ik uit van hetgene wat MS zegt ;)

[ Voor 13% gewijzigd door McBoom op 01-05-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
soganta schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:48:
Als ik het artikel op WMPowerUser zo lees dan lijkt mij de kans erg klein jammer genoeg. Zie ook: http://wmpoweruser.com/ma...rted-on-existing-devices/
McBoom schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:02:
Volgens MS kun je de al reeds gekochte toestellen na de Mango-update om kunnen zetten naar het nederlands. Er zijn geruchten dat het niet zo zou zijn, maar vooralsnog ga ik uit van hetgene wat MS zegt ;)
Eens. Ik geloof MS eerder dan wat geruchten. Wellicht weet Matthijs hier wat meer over.

[ Voor 23% gewijzigd door Manuel op 01-05-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HyperioN, bedankt voor je antwoord. Ik zal nog even een sessie goed brainstormen deze dagen ;)

Overigens vind ik het curieus dat m'n bericht weggeëdit is, mijn vraag ging immers voor een groot deel over de (nabije) toekomst van WP7, wat mijns insziens prima hier past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
McBoom schreef op zondag 01 mei 2011 @ 17:02:
[...]
Hoe kom je aan deze wijsheid? Ik weet niet beter dan dat hier nog niets over bekend gemaakt is. Dus ook niet door MS zelf. Er zijn wel verhalen over het feit dat de fabrikanten, en dus niet MS zelf, verantwoordelijk zouden zijn voor de update naar een andere taal, aangezien zij Windows Phone licenties kopen van MS.

Een aantal maanden geleden heb ik Mark Moons, country-manager NL van HTC, eens gevraagd en hij wist toen helaas nog niets te melden. Hij gaf wel aan dat HTC vergeleken met andere fabrikanten wel vaak ROM updates uitbrengt.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
lzandman schreef op maandag 02 mei 2011 @ 00:24:
[...]

Hoe kom je aan deze wijsheid? Ik weet niet beter dan dat hier nog niets over bekend gemaakt is. Dus ook niet door MS zelf. Er zijn wel verhalen over het feit dat de fabrikanten, en dus niet MS zelf, verantwoordelijk zouden zijn voor de update naar een andere taal, aangezien zij Windows Phone licenties kopen van MS.

Een aantal maanden geleden heb ik Mark Moons, country-manager NL van HTC, eens gevraagd en hij wist toen helaas nog niets te melden. Hij gaf wel aan dat HTC vergeleken met andere fabrikanten wel vaak ROM updates uitbrengt.
Eens met wat lzandman zegt. We zijn 2 scenarios aan het uitzoeken (ik hoor ook nog niet alles).
update naar Mango en daar NL taal bij installeren. Dit is waarschijnlijk niet mogelijk zonder complete nieuwe flash. De OEMs bepalen nl welke talen in een ROM zitten. Daar zit op dit moment NL nog niet bij (bestaat nog niet) en via update kan je dat denk ik er niet bij installeren. De braag is of OEMs dit willen aanbieden maar ook mogen aanbieden.
Scenario 2, bij update naar Mango in ieder geval de NL dictionary/keyboard etc installeren. Dit lijkt me het meest voor de hand liggende scenario.

Even afwachten tot er meer duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Dit is één van de nieuwsberichten waarin ik uitspraken van deze strekking vind:
Microsoft heeft bekendgemaakt dat de Mango-versie van Windows Phone 7 in 16 nieuwe talen, waaronder het Nederlands, dit najaar beschikbaar komt.
Dan kun je er toch ook vanuit gaan dat het OS ook in de nederlandse taal om te schakelen is na de installatie van Mango? Dan zal ik het blijkbaar wel verkeerd begrepen hebben. Matthijs zit dichter bij het vuur, dus hij zal het ongetwijfeld beter weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 02 mei 2011 @ 08:22:
[...]

Eens met wat lzandman zegt. We zijn 2 scenarios aan het uitzoeken (ik hoor ook nog niet alles).
update naar Mango en daar NL taal bij installeren. Dit is waarschijnlijk niet mogelijk zonder complete nieuwe flash. De OEMs bepalen nl welke talen in een ROM zitten. Daar zit op dit moment NL nog niet bij (bestaat nog niet) en via update kan je dat denk ik er niet bij installeren. De braag is of OEMs dit willen aanbieden maar ook mogen aanbieden.
Scenario 2, bij update naar Mango in ieder geval de NL dictionary/keyboard etc installeren. Dit lijkt me het meest voor de hand liggende scenario.

Even afwachten tot er meer duidelijk is.
Ook de localization van bijvoorbeeld telefoonnummers mag wel naar Nederlands formaat.

Verder zou ik heel graag een optie willen om eventueel het land (of billingland) te laten omzetten in mijn telefoons Live account.
Met name ivm de acceptatie van creditcards en het kopen van apps op de marketplace.
Als het niets rechtstreeks in de Live site kan dan bijvoorbeeld via en mailtje aan een een MS servicedesk of zoiets.

Verder zal het toch noodzakelijk worden dat Microsoft zich een keer gaat bezig houden de uitrol van Bing met de localisatie van Bing zoekdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
McBoom schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:28:
Dit is één van de nieuwsberichten waarin ik uitspraken van deze strekking vind:

[...]

Dan kun je er toch ook vanuit gaan dat het OS ook in de nederlandse taal om te schakelen is na de installatie van Mango? Dan zal ik het blijkbaar wel verkeerd begrepen hebben. Matthijs zit dichter bij het vuur, dus hij zal het ongetwijfeld beter weten :)
Wat je volgens mij gaat krijgen als ik jouw post en de post van Matthijs Hoekstra combineer is dat 'wij' early adopters -mogelijk- een Mango versie gaan krijgen zonder Nederlands en dat de nieuwe toestellen in de winkel een Mango versie gaan krijgen met Nederlands erin.

Ik hoop dat tenminste optie 2 van Matthijs doorgevoerd gaat worden.

Is er enig idee op welk moment zoiets bekend gaat worden? Wat Microsoft betreft waarschijnlijk pas op de dag van de release van de update zeker?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
Joe Belfiore, Corporate Vice President, Windows Phone Program Management:
http://www.microsoft.com:80/presspass/events/mix/ - Day 2 Keynote

00:11:33:
We have a significant update that’s going to be available to all users of current Windows 7 phones and will be available on new phones in the fall.
00:16:35:
The Mango update this fall is going to support 16 additional languages.
Hier werd toch echt gesproken over een update met taalondersteuning door Microsoft zelf.
Althans, zo had ik het begrepen. Maar dat blijkt dus niet zo vanzelfsprekend te zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspa schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:10:
[...]

Hier werd toch echt gesproken over een update met taalondersteuning door Microsoft zelf.
Althans, zo had ik het begrepen. Maar dat blijkt dus niet zo vanzelfsprekend te zijn..?
Het lijkt wel een beetje een 'verdeel en heers' tactiek binnen Microsoft. Vooral niet zeggen wat de klanten graag zouden horen (positief of negatief) en het dan vervolgens gewoon uitrollen zoals je zelf ooit bedacht heb.

Vanaf dag 1 is de communicatie rond Windows Phone 7 in mijn ogen onvoorstelbaar warrig.

Het is dat het zo'n fantastisch besturingssysteem is, want anders.... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Het lijkt wel een beetje een 'verdeel en heers' tactiek binnen Microsoft. Vooral niet zeggen wat de klanten graag zouden horen (positief of negatief) en het dan vervolgens gewoon uitrollen zoals je zelf ooit bedacht heb.

Vanaf dag 1 is de communicatie rond Windows Phone 7 in mijn ogen onvoorstelbaar warrig.

Het is dat het zo'n fantastisch besturingssysteem is, want anders.... 7(8)7
Die aanname klopt niet. Het is ingewikkelder dan je in eerste instantie zou zeggen, daarnaast is het maar de vraag of alle scenarios nou zo interessant zijn om te maken. Je moet sowieso prioriteiten stellen omdat je in een jaar niet alles kunt bouwen wat je zou willen. Dan is het de vraag wat kost het qua resources om te maken. En wat levert het op bij hoeveel gebruikers.

Stel dat je de afweging moet maken tussen taalupdate vs toegang tot adresboek voor ontwikkelaars en daardoor whatsapp mogelijk maken. Tis niet zo plat maar komt er samengevat wel op neer heel vaak.

Maar goed, het is op dit moment echt nog niet duidelijk. Zodra dat wel zo is laat ik het echt wel weten.

Mango gaat 100% NL ondersteunen op toestellen die je dan in de winkel kunt kopen. De vraag is wat de update (die elk bestaande toestel krijgt) gaat brengen qua taalondersteuning. UI, dictionary/keyboard etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspa schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:10:
[...]

Dit is ook hoe ik het lees en heb begrepen op de devdays. Overigens zou ik het als ontwikkelaar ook erg vreemd vinden als de taalondersteuning niet in de update zou komen.
Dat lijkt me ten eerste vervelend voor Microsoft omdat ze daarmee in één klap nog eens minimaal 8 verschillende ROMs mee creëeren.
Ten tweede lijkt het me vervelend vanuit de ontwikkelaars die niet zomaar meer ergens vanuit kunnen gaan (wat ze nu ongeveer wel kunnen).
Ten derde lijkt het me meer werk om aparte ROMs te maken.
En als laatste heeft Microsoft al genoeg kennis in huis om wel extra taalpaketten te kunnen leveren via Windows Update, dat overigens hetzelfde systeem is dat ook wordt gebruikt voor de WP7-updates.

O, en het is momenteel ook mogelijk om via de Settings -> Region & Language de display language aan te passen. Een extra taal daarin stoppen is absoluut niet meer werk. (tenzij het prutsers zijn, maar daar heb ik tot op heden nog geen bewijs voor gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuwsgierig naar Windows Phone 7, en denk er over om een toestel te kopen (ofwel de LG ofwel de Samsung, aangezien die redelijk goedkoop zijn).

Ik heb al veel gelezen over Windows Phone 7 en weet dat er een aantal limitaties zijn.
Wat ik alleen nergens kon vinden is of ik een Windows phone 7 toestel eerst moet "activeren" door deze met een Desktop PC te verbinden. Ik weet dat je alleen via Zune software muziek van je PC naar je WP7 kan krijgen en dat soort dingen, maar als je enkel games wilt downloaden , telefoneren en het web browsen, heb je dan ook een verbinding nodig met een Desktop PC om van WP7 gebruik te maken ? (al is het slechts om het toestel te "activeren" voor zover zoiets in de WP7 wereld uberhaupt bestaat)

Ik vraag dit omdat ik niet van plan ben om Zune software (of andere software voor dit toestel) op mijn desktop te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Die aanname klopt niet. Het is ingewikkelder dan je in eerste instantie zou zeggen, daarnaast is het maar de vraag of alle scenarios nou zo interessant zijn om te maken. Je moet sowieso prioriteiten stellen omdat je in een jaar niet alles kunt bouwen wat je zou willen. Dan is het de vraag wat kost het qua resources om te maken. En wat levert het op bij hoeveel gebruikers.

Stel dat je de afweging moet maken tussen taalupdate vs toegang tot adresboek voor ontwikkelaars en daardoor whatsapp mogelijk maken. Tis niet zo plat maar komt er samengevat wel op neer heel vaak.

Maar goed, het is op dit moment echt nog niet duidelijk. Zodra dat wel zo is laat ik het echt wel weten.

Mango gaat 100% NL ondersteunen op toestellen die je dan in de winkel kunt kopen. De vraag is wat de update (die elk bestaande toestel krijgt) gaat brengen qua taalondersteuning. UI, dictionary/keyboard etc.
Om de quote van jaspa er maar eens even bij te halen:
Joe Belfiore, Corporate Vice President, Windows Phone Program Management:
http://www.microsoft.com:80/presspass/events/mix/ - Day 2 Keynote

00:11:33:
We have a significant update that’s going to be available to all users of current Windows 7 phones and will be available on new phones in the fall.
00:16:35:
The Mango update this fall is going to support 16 additional languages.
Dan vraag ik mij af wat er bedoeld wordt met het vetgedrukte. Daarin wordt gesproken over huidige en nieuwe telefoons. Door deze uitspraken ben/was ik in de veronderstelling dat alle toestellen dus naar de nederlandse taal omgezet konden worden bij de Mango update. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten lezen.

Matthijs, ik wil je niet het vuur aan de schenen leggen, maar het zorgt wel voor een boel onduidelijkheid :S

@hierboven: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste

Begrijp ik het goed dat providers updates kunnen tegenhouden van Windows Phone 7? Is dat niet een leugen van wat Microsoft vertelde van: wij voorzien toestellen direct van updates?

En nou heb ik ook gelezen dat providers maximaal 1 update mogen tegenhouden; maar dat stelt toch niet gerust als updates mar om de 6 maanden uitkomen.....dan loop je net als bij Android het risico telkens tot 6 maanden achter te lopen op de nieuwste release. Bij iPhone en Blackberry bepaalt de bouwer echt alles.

Ik vind dit eigenlijk best wel een minpunt. Ik dacht juist dat Phone 7 direct door Microsoft altijd direct van de nieuwste versie werd voorzien, zoals bij Apple en Blackberry gebeurt. Dat providers max 1 update kunnen tegenhouden stelt me niet gerust, gezien de cycle van 6+ maanden tussen updates. Dan is het alsnog lang wachten !!!!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:36:
[...]

De toestellen zijn nog niet verouderd
Jawel toch?

- lagere resolutie in vergelijking met andere top-end toestellen. WP7-toestellen hebben geen qHD-resolutie (960x540) nog iPhone4-resolutie (960x640).
- de schermkwaliteit van de meeste toestellen valt tegen (geen retina, geen super amoled (+) etc; behalve de Omnia)
- de video/fotokwaliteit van de meeste toestellen komt niet in de buurt van een Nokia N8, iPhone 4 of Sony-Ericsson Arc.
- de design van de meeste toestellen is 13 in een dozijn: Nokia N8, SE Arc, iPhone 4 stralen gewoon kwaliteit uit ipv een stuk plastic;
- geen NFC; geen dualcores nog; geen gyroscoop; geen bluetooth 3.0; geen hdmi-uit; en noem maar op.
- nog geen multitasking; geen removable sd; geen twitter integratie etc.

hoe kun je die de huidige serie niet verouderd noemen? come on. de reden dat je prijzen zijn gedaald is juist omdat het tegenwoordig gewoon budget-toestellen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:23:
Beste

Begrijp ik het goed dat providers updates kunnen tegenhouden van Windows Phone 7? Is dat niet een leugen van wat Microsoft vertelde van: wij voorzien toestellen direct van updates?

En nou heb ik ook gelezen dat providers maximaal 1 update mogen tegenhouden; maar dat stelt toch niet gerust als updates mar om de 6 maanden uitkomen.....dan loop je net als bij Android het risico telkens tot 6 maanden achter te lopen op de nieuwste release. Bij iPhone en Blackberry bepaalt de bouwer echt alles.

Ik vind dit eigenlijk best wel een minpunt. Ik dacht juist dat Phone 7 direct door Microsoft altijd direct van de nieuwste versie werd voorzien, zoals bij Apple en Blackberry gebeurt. Dat providers max 1 update kunnen tegenhouden stelt me niet gerust, gezien de cycle van 6+ maanden tussen updates. Dan is het alsnog lang wachten !!!!
Als provider een update zal tegenhouden dan zal dat vermoedelijk gebeuren omdat de telefoon of het netwerk van de carrier problemen heeft met die update. Die problemen zouden voor de klanten potentieel nog veel slechter kunnen zijn omdat hun telefoon niet meer goed zou kunnen werken.
Het is dus een beetje een gemengd positief en negatief iets. Problemen met 1 provider of 1 telefoon zullen een release niet gauw tegenhouden maar kan wel betekenen dat die telefoon later een update krijgt (bijvoorbeeld na eerst een firmware update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:40:
Ik ben nieuwsgierig naar Windows Phone 7, en denk er over om een toestel te kopen (ofwel de LG ofwel de Samsung, aangezien die redelijk goedkoop zijn).

Ik heb al veel gelezen over Windows Phone 7 en weet dat er een aantal limitaties zijn.
Wat ik alleen nergens kon vinden is of ik een Windows phone 7 toestel eerst moet "activeren" door deze met een Desktop PC te verbinden. Ik weet dat je alleen via Zune software muziek van je PC naar je WP7 kan krijgen en dat soort dingen, maar als je enkel games wilt downloaden , telefoneren en het web browsen, heb je dan ook een verbinding nodig met een Desktop PC om van WP7 gebruik te maken ? (al is het slechts om het toestel te "activeren" voor zover zoiets in de WP7 wereld uberhaupt bestaat)

Ik vraag dit omdat ik niet van plan ben om Zune software (of andere software voor dit toestel) op mijn desktop te draaien.
mijn hd7 kon ik gewoon out-of-the-box activeren. simkaart erin en gaan :)
ik wil er nog wel bijzeggen dat de zune goede software is (niet vergelijkbaar met itunes) en dat voor bepaalde grotere programma's/games de verbinding naar desktop of een wifi verbinding nodig is ivm grootte van de aanschaf ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:32:
[...]- de schermkwaliteit van de meeste toestellen valt tegen (geen retina, geen super amoled (+) etc; behalve de Omnia)
Je negeert dat momenteel de markt voornamelijk draait om popualire android toestelle van Samsung en HTC.
De schermkwaliteit van de toestellen matchen prima met die van de populaire Android toestellen.
de video/fotokwaliteit van de meeste toestellen komt niet in de buurt van een Nokia N8, iPhone 4 of Sony-Ericsson Arc.
De camera's zijn prima vergelijkbaar met de populaire android toestellen
- de design van de meeste toestellen is 13 in een dozijn: Nokia N8, SE Arc, iPhone 4 stralen gewoon kwaliteit uit ipv een stuk plastic;
De bouwkwaliteit is prima vergelijkbaar met de populaire android toestellen. Die van de Samsung Omnia 7 zelf beter dan bijvoorbeeld de populaire Samsung Galaxy S
- geen NFC; geen dualcores nog; geen gyroscoop; geen bluetooth 3.0; geen hdmi-uit; en noem maar op. nog geen multitasking; geen removable sd; geen twitter integratie etc.
Welke telefoon heeft al die features?
De WP7 telefoons bieden daarintegen wel hele goed facebook integratie, Live tiles, Xbox Live integratie, DLNA (LG).
hoe kun je die de huidige serie niet verouderd noemen? come on. de reden dat je prijzen zijn gedaald is juist omdat het tegenwoordig gewoon budget-toestellen zijn.
'Budget' toestellen die qua specs concurreren met populaire Android telefoons van rond de 350 euro en snel genoeg dat je een peperdure iPhone nog vrij makkelijk voor blijft
YouTube: Windows Phone vs. iPhone 4: Task Speed Test

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:23:
Dat is een illusie. Ook Apple heeft te maken met de providers. Ook RIM (blackberry) moet de providers tevreden houden.
Dit alles merk je alleen niet bij Apple en RIM, omdat zij beiden weinig modellen uitbrengen en dus gerust een half jaar kunnen wachten zonder dat de eindgebruiker er uberhaupt iets van merkt.
Overigens is de reden achter het kunnen tegenhouden dat op die manier de providers de netwerk stabiliteit kunnen bewaken en ook beter support kunnen leveren.
In principe kunnen de fabrikanten (bijv. Samsung) Microsoft ook vragen om een update tijdelijk tegen te houden voor een specifiek toestel om zo de stabiliteit van het toestel te kunnen waarborgen. Dit omdat de fabrikanten (een deel van) de drivers/firmware maken .

Microsofts rol in dit alles is volgens mij alleen die van update verstrekker en OS-update maker. (Naast dan IP-eigenaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
McBoom schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:42:
[...]

Om de quote van jaspa er maar eens even bij te halen:

[...]

Dan vraag ik mij af wat er bedoeld wordt met het vetgedrukte. Daarin wordt gesproken over huidige en nieuwe telefoons. Door deze uitspraken ben/was ik in de veronderstelling dat alle toestellen dus naar de nederlandse taal omgezet konden worden bij de Mango update. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten lezen.

Matthijs, ik wil je niet het vuur aan de schenen leggen, maar het zorgt wel voor een boel onduidelijkheid :S

@hierboven: Nee
Het is heel simpel. Microsoft maakt geen ROM's dat doen de OEM's. Die kiezen bij het maken van een ROM welke talen daar in zitten. in de US kiezen veel ervoor alleen Engels op te nemen, In europa de meeste alle huidige talen Engels, Frans, Duits, Italiaans en Spaans. Het lijkt er nu op dat je extra talen niet kunt toevoegen via een gewone update.
De nieuwe functionaliteit van Mango krijgen alle telefoons, geen twijfel over mogelijk is ook niet onduidelijk. Dus ringtone toevoegen kan straks elke telefoon nadat deze is geupdate naar Mango :) Dat betekend dus het vetgedrukte. Alle huidige WP7 telefoons worden geupdate naar Mango.

Daarnaast worden in de winkels straks nieuwe toestellen aangeboden die NL talig zullen zijn.

De vraag die nu nog openstaat en nog niet is beantwoord is: of het straks mogelijk is als huidige WP7 bezitter de NL taal op de telefoon te krijgen en/of een NL dictionary. Zodra dat duidelijk wordt dan hoor je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou eigenlijk is het ook niet echt de vraag of dat zo zal gaan zijn.

Op XDA zwerven nu ook al rom's rond van WP7 toestellen. Als Microsoft/de OEM's zo achterlijk zijn om dat niet via een update mogelijk te maken, dan zullen er in rap tempo veel WP7 roms met bepaalde taalpakketten beschikbaar komen. Dat zal voor mij de eerste keer worden dat ik via XDA een nieuwe rom er op ga zetten.

Doet men het niet via het officiële kanaal, dan doet XDA het wel.

en hier stond eigenlijk een heel verhaal hoe kloterig ik de non-communicatie rond dit onderwerp vind

[ Voor 8% gewijzigd door PaT op 02-05-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Je kan hier suggestie's doen, of stemmen op reeds bestaande suggestie's.
Deze heb ik net ingediend op werk, en nu al 3 stemmen erbij:
http://windowsphone7commu...79025-bluetooth?ref=title

Hier nog 1, aan de nick te zien misschien 1 van ons?
http://windowsphone7commu...ns/1211343-rsap?ref=title

[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 02-05-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk niet. Het zijn echt niet alleen de specs of prijs dat een toestel ouder of nieuwerwets maakt.
Een toestel met meest recente specs hebben is zo 2009. Op een gegeven moment maken iets betere specs niets of weinig meer uit. Beter is bijvoorbeeld een 3.8" SLCD 800*480 scherm (HTC Trophy) als het door jou aanhaalde toestel met een hogere resolutie maar toch met maar een klein 3.5" scherm.
Vergelijk je het belangrijkste: User Interface en snelheid, dan zijn juist vele andere toestellen ouderwets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QErikNL
  • Laatst online: 03-09 15:54
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:32:
[...]

Jawel toch?

- lagere resolutie in vergelijking met andere top-end toestellen. WP7-toestellen hebben geen qHD-resolutie (960x540) nog iPhone4-resolutie (960x640).
- de schermkwaliteit van de meeste toestellen valt tegen (geen retina, geen super amoled (+) etc; behalve de Omnia)
- de video/fotokwaliteit van de meeste toestellen komt niet in de buurt van een Nokia N8, iPhone 4 of Sony-Ericsson Arc.
- geen NFC; geen dualcores nog; geen gyroscoop; geen bluetooth 3.0; geen hdmi-uit; en noem maar op.
- nog geen multitasking; geen removable sd; geen twitter integratie etc.

- Het eerste wat ik kwijt wil is dat Retina een merk naam is van Apple en de schermen die ze Retina noemen regelrecht van LG komen. Daarnaast zijn de schermen prima.

- Design is smaak, en de HTC toestellen met WP7 vind ik persoonlijk prachtig, en ik vind een iPhone weer standaard en niet speciaal mooi, en de SE Arc te veel "kijk mij eens met een andere telefoon dan de rest" uitstralen. De Arc is ook plastic trouwens. En ik vind de toestellen die jij opnoemt niet speciaal meer kwaliteit hebben dan de Windows Phone 7 toestellen. (met uitzondering van de LG)

- Dual Core? Sorry, deze toestellen zijn pakweg nu al een half jaar op de markt. De eerste Dual Core smartphone ligt net of bijna in de winkels en is van LG. Weet jij wel waar je het over hebt? En heeft een iPhone HDMI out, of een micro SD ingang? nee toch? en we praten over 300 euro vs 650. De Windows Phone 7 toestellen hebben doen kwa hardware niet onder hoor. O ja, en ze hebben wel degelijk een gyroscoop.

- Multitasking is aangekondigd, Twitter komt er ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:46:

Op XDA zwerven nu ook al rom's rond van WP7 toestellen. Als Microsoft/de OEM's zo achterlijk zijn om dat niet via een update mogelijk te maken, dan zullen er in rap tempo veel WP7 roms met bepaalde taalpakketten beschikbaar komen. Dat zal voor mij de eerste keer worden dat ik via XDA een nieuwe rom er op ga zetten.

en hier stond eigenlijk een heel verhaal hoe kloterig ik de non-communicatie rond dit onderwerp vind
Inderdaad. Daar zal MS ook weer niet blij van worden. Dus is het ook in het belang van MS dat ze zorgen dat, op wat voor officiële manier ook, de taal ondersteuning in de huidige toestellen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:46:

wederom een aanname. Misschien mogen ze dat wel niet? Heeft ook nog te maken met welke licentie overeenkomsten er zijn etc. Het is echt wel ingewikkelder dan 'even een ROM in elkaar hacken' zoals op XDA gebeurd. En techniek is niet altijd het moeilijkste stuk.

Daarna is de manier van support geven op volledig ROM flashen ook anders en support is duur. Dus er zijn allerlei afwegingen die gemaakt moeten worden. Jij koopt een telefoon bij belcompany, HTC maakt een ROM en flashtool en bij flashen gaat er wat mis, waar ga jij dan heen? MS, Belcompany of HTC?

Communicatie tot nu toe is altijd geweest dat het niet bekend is hoe en of NL support later toegevoegd gaat worden aan bestaande toestellen.

Geloof me ik wil ook heel graag dat dit heel snel duidelijk is en dat we erover mogen communiceren.

[ Voor 9% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 03-05-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof best dat support een hoop geld kost en dat "even een rom koken" in de grote mensen wereld wel even anders werkt dan op "hobbysite" XDA.

Dat er waarschijnlijk juridisch/supporttechnisch grotere haken en ogen aan zitten dan aan de technische kant wil ik ook heel erg goed geloven. Ik werk zelf in een technisch/juridische omgeving (absoluut niet IT gerelateerd overigens) en weet dus dat processen meestal stokken op het juridische aspect. Techneuten lossen problemen wel op, maar juristen moeten zich 110% kunnen indekken.

Ik snap ook best dat jij en je collega's het liefst van de daken zouden willen schreeuwen "we gaan dit of dat doen" en ik neem jou dan ook absoluut niets kwalijk (zou niet gekker moeten worden!)

Ik ben dat ook heel blij dat jij namens Microsoft hier in ieder geval iets mag zeggen. Ik had het alleen zo prettig gevonden als over dit onderwerp na een dik half jaar nu eindelijk eens wat duidelijkheid naar buiten gebracht zou mogen worden.

Ik geloof namelijk oprecht niet dat op Schiphol of in Redmond al niet lang duidelijk is hoe e.e.a. gaat werken (of voorzichtiger geformuleerd zou moeten gaan werken). De Mango update is (in ruwe vorm) al gedemonstreerd. Het lijkt me dan ook bijzonder stug dat Microsoft pas ergens in augustus gaat bepalen hoe e.e.a. met de taalupdate gaat werken.

Terwijl ik dit type bedenk ik mij dat Microsoft waarschijnlijk -technische gezien- al lang weet hoe e.e.a. geregeld gaat worden, maar dat de juristen nog aan het bakkeleien zijn met bijvoorbeeld de OEM's en/of de verkopende partijen hoe dat plaatje gerealiseerd gaat worden.

Ach nog 'maar' een maandje of 4/6 tot Mango!

Los van dit alles. Nu Nokia en Microsoft dikke vriendjes zijn, zou het dan ook voorstelbaar kunnen zijn dat het rSAP protocol in WP7 ingebouwd gaat worden? Zou een hoop gesodemieter met BT verbindingen schelen!

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 03-05-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:14:
[...]
wederom een aanname. Misschien mogen ze dat wel niet?
Het zijn vaak ook onlogische keuzes van Microsoft om iets op een bepaalde manier te doen.
Microsoft is wel ongeveer de enige partij die ik ken op het internet die problemen heeft met het accepteren van creditcards uit meerdere landen op producten te kopen.
Ik kan in de hele wereld producten kopen en bestellen met mijn creditcard maar bij microsoft kan ik geen apps kopen in de 'wereldwijde' marketplace omdat mijn nederlandse creditcard geweigerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02
Wat ik hier zo lees typeert voor mij de reden om geen WP7 toestel te kopen. Ik wil dolgraag zo'n ding, om mijn trouwe HTC Touch Pro te vervangen, maar de communicatie is gewoonweg gebrekkig. Ik snap dat jij (matthijs) je best doet om dat te verbeteren en dat waardeer ik ook, maar het feit blijft dat weinig dingen duidelijk zijn.
Ik snap dat WP7 hier officieel niet ondersteund is, maar ook op andere (buitenlandse) fora lees ik klachten over onduidelijke communicatie vanuit MS.

Een ander iets wat mij zorgen baart is dat Mango nu al de naam WP7.5 krijgt. Het is maar een naam, maar het suggereerd ook dat binnen beperkte tijd WP8 voor de deur staat. Zeker gezien de huidige status van WP7, wacht ik dan misschien nog wel liever op WP8 dan dat ik een foon koop wanneer Mango uit is.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:20:
Wat ik hier zo lees typeert voor mij de reden om geen WP7 toestel te kopen. Ik wil dolgraag zo'n ding, om mijn trouwe HTC Touch Pro te vervangen, maar de communicatie is gewoonweg gebrekkig. Ik snap dat jij (matthijs) je best doet om dat te verbeteren en dat waardeer ik ook, maar het feit blijft dat weinig dingen duidelijk zijn.
Ik snap dat WP7 hier officieel niet ondersteund is, maar ook op andere (buitenlandse) fora lees ik klachten over onduidelijke communicatie vanuit MS.

Een ander iets wat mij zorgen baart is dat Mango nu al de naam WP7.5 krijgt. Het is maar een naam, maar het suggereerd ook dat binnen beperkte tijd WP8 voor de deur staat. Zeker gezien de huidige status van WP7, wacht ik dan misschien nog wel liever op WP8 dan dat ik een foon koop wanneer Mango uit is.
Eerlijk gezegd vind ik dit zo'n rare conclusie. Je baseert je keuzes op allerlei geruchten die door voor en tegenstanders van WP7 en niet door Microsoft bevestigde berichten.

Als je op dit moment een WP7 Phone koopt weet je wat je koopt want hij is niet te koop op de elke hoek van de straat. En dan weet je ook dat hij in enkele talen beschikbaar is en dat je gewoon moet afwachten wat je straks krijgt aan taal opties. En dan zou je ook moeten weten dat de Marketplace vooral bedoeld is voor de landen waar WP7 officieel is uitgebracht. Microsoft is heel duidelijk geweest over waneer de updates ongeveerkomen. En wachten duurt altijd lang, tot die tijd heb je gewoon een heel erg mooi nononsens OS. Wat ik wel belangrijk vindt is dat de bestaande toestellen in ieder geval de Mango Update krijgen omdat daar veel extra functie in vrijkomen en dus ook nieuwe apps.

En het Nederlands ik denk dat ik hem straks gewoon in het Engels laat staan. Nederlands voor woordherkenning vindt ik wel wenselijk.

Ik zou zeggen geef WP7 een kans en koop er een dan kun jezelf je conclusies trekken. Of je wacht op WP8 waarvan je niet eens weet wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
EvilWhiteDragon schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:20:

Er is een goede reden waarom we in NL niet gelanceerd hebben, die onduidelijkheid is 1 van de redenen. Ik snap heel goed waarom mensen nu even de kat uit de boom kijken.
Die naam moet je niet teveel op letten. Steve Balmer heeft al een keer aangegeven dat we elke jaar een major release willen doen en elk jaar een minor. (Mango = major, NoDO = minor).
Wachten kan altijd, er is elk jaar wel wat nieuws ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:31:
[...]

Het zijn vaak ook onlogische keuzes van Microsoft om iets op een bepaalde manier te doen.
Microsoft is wel ongeveer de enige partij die ik ken op het internet die problemen heeft met het accepteren van creditcards uit meerdere landen op producten te kopen.
Ik kan in de hele wereld producten kopen en bestellen met mijn creditcard maar bij microsoft kan ik geen apps kopen in de 'wereldwijde' marketplace omdat mijn nederlandse creditcard geweigerd wordt.
Jij kunt prima je NL creditcard gebruiken met een NL liveid en adres. De workaround die jij nu gebruikt is dus een workaround en daardoor niet altijd werkbaar.
Koppeling van land/billing relatie etc en creditcard heeft te maken met hoe MS ervoor gekozen heeft zaken te koppelen en te regelen met dingen zoals rechten, Er zijn diensten/producten etc die bv alleen in de US verkocht mogen worden.
Of het de meest handige manier is wellicht niet. Maar feit blijft dat het nu wel zo is.

In de herfst kun je gewoon een NL liveid gebruiken om je apps te kopen. Ik hoop dat we ook heel snel operator billing inrichten voor de meeste operators, scheelt helemaal veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:41:
[...]

Er is een goede reden waarom we in NL niet gelanceerd hebben, die onduidelijkheid is 1 van de redenen. Ik snap heel goed waarom mensen nu even de kat uit de boom kijken.
Die naam moet je niet teveel op letten. Steve Balmer heeft al een keer aangegeven dat we elke jaar een major release willen doen en elk jaar een minor. (Mango = major, NoDO = minor).
Wachten kan altijd, er is elk jaar wel wat nieuws ;)
Dat zei ik ook, ik snap dat het in Nederland zo werkt (nog niet gereleased enzo) maar wat ik op buitenlandse websites lees maakt het niet veel beter naar mijn idee.
Verder klopt het dus dat WP7 na Mango misschien nog een minor update krijgt en daarna WP8 al weer komt, wat, als je de huidige tijdslijnen volgt, of Februari of September 2012 wordt. Dat lijkt mij nogal snel als je bekijkt hoe beperkt WP7 nog ondersteund wordt door zowel consumenten en developers als telefoonbouwers. Of krijgen WP7 telefoons ook een (mogelijkheid tot) WP8 update?

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1 ... 11 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.