Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:43:
[...]
Jij kunt prima je NL creditcard gebruiken met een NL liveid en adres. De workaround die jij nu gebruikt is dus een workaround en daardoor niet altijd werkbaar.
Als ik geen US adres invul krijg ik geen toegang tot de marketplace en kan ik helemaal niks zien
Die workaround is door Microsoft zelf voorgesteld.
Koppeling van land/billing relatie etc en creditcard heeft te maken met hoe MS ervoor gekozen heeft zaken te koppelen en te regelen met dingen zoals rechten, Er zijn diensten/producten etc die bv alleen in de US verkocht mogen worden.
Ja maar ik wil niet diensten kopen die alleen voor de US zijn. Ik wil apps kopen die wereldwijd beschikbaar zouden moeten zijn. De simpele oplossing zou zijn.
Laat iedereen gewoon toe op de marketplace met een willekeurige adres en willkeurige credit en zorg dan dat ik geen koopoptie krijg met bijvoorbeeld die NL kaart krijg voor content waarvan de rechten niet voor een NL gebruiker beschikbaar zijn. Je koppeld dan nog steeds rechten aan een controleerbaar billingadres maar het vormt geen beperking voor niet beperkte content. Het is dan ook heel makkelijk om wereldwijd de marketplace uit te rollen zonder problemen voor gebruikers.

Maar Microsoft heeft een heel rare oplossing waarbij niet alleen de tot bepaalde landen beperkte content wordt afgeschermd maar ook alle content die wereldwijd beschikbaar zou moeten zijn wordt afgeschermd voor users met een verkeerd billingadres.
Dit is nu lastig omdat je ten eerst geen content kan kopen die gewoon wereldwijd beschikbaar zou moeten zijn wat dus een beperking is van je mogelijkheden en ten tweede een workaround moet gebruiken om uberhaupt gratis content te krijgen en is ten derde bij de mango update lastig omdat ik mijn account dan weer moet veranderen om alsnog toegang te krijgen tot betaalde content en misschien wel een complete reset van het toestel moet doen.

Het zou dus juist heel wenselijk zijn dat de mango update het principe van de marketplace zou verbeteren zodat deze issues niet blijven spelen ook in de verdere wereldwijde uitrol.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 17:17:
[...]
Laat iedereen gewoon toe op de marketplace met een willekeurige adres en willkeurige credit en zorg dan dat ik geen koopoptie krijg met bijvoorbeeld die NL kaart krijg voor content waarvan de rechten niet voor een NL gebruiker beschikbaar zijn.
Punt is dat zover ik weet elk ondersteunde land een 'eigen' marketplace heeft. Microsoft kan zonder het CC-land niet met zekerheid weten tot welke marketplace jij toegang hoort te krijgen.

Overigens vind ik het ook erg vervelend dat ik niet zonder workaround de gratis applicaties kan downloaden, maar ik snap wel dat wss de legal-department van Microsoft wat moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx

Update 7.0.7392.0 rolt nu bij me binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou dat is wel een heel minimale update. Daar gaan we in de praktijk dus niets van merken. Wel netjes van Microsoft dat ze dit mogelijke 'gevaar' fixen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:06:
[...]
Punt is dat zover ik weet elk ondersteunde land een 'eigen' marketplace heeft. Microsoft kan zonder het CC-land niet met zekerheid weten tot welke marketplace jij toegang hoort te krijgen.
Het zou echter heel simpel moeten zijn om bij te houden welke content wereldwijd beschikbaar is en die content aan iedereen beschikbaar te stellen ongeacht het land waar ze een creditcard hebben en in het geval van gratis content die wereldwijd beschikbaar is zelfs zonder uberhaupt enige controle op creditcard land.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:15:
[...]
Het zou echter heel simpel moeten zijn om bij te houden welke content wereldwijd beschikbaar is en die content aan iedereen beschikbaar te stellen ongeacht het land waar ze een creditcard hebben en in het geval van gratis content die wereldwijd beschikbaar is zelfs zonder uberhaupt enige controle op creditcard land.
Dat lijkt mij ook, maar ik kan daar verder ook niet veel over zeggen. Ik heb geen idee hoe dit alles technisch en juridisch gezien is geregeld bij Microsoft, behave dan dat vrijwel alles via de VS loopt (vandaar ook de problemen met taxnumbers voor devvers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Wat zijn de problemen met bluetooth eigenlijk, heb hem nu week in gebruik ook bluetooth met carkit geen problemen veel stabieler dan WM6.1 of 6.5.

Enige nadeel vind ik dat ik elke helemaal naar settings moet om bluetooth aan te zetten en geen snelkoppling op home screen (geld ook voor wifi).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 08:15:
[...]

Of het wel of niet simpel is maakt niet uit, feit blijft dat het gemaakt en getest moet worden. bij initiele release zat NL daar dus niet bij.

Er is 1 marketplace en elk land heeft zijn view daarop. De betalingen, inregelen van support etc komt dus voor NL 2e helft dit jaar beschikbaar.

Over de content en services etc, dat is een algemeen iets wat verder niets met de telefoon te maken heeft maar wel hetzelfde systeem is waar de telefoon ook gebruik van maakt.

Oftewel, nu is de marketplace dus niet beschikbaar in NL, de workaround die jij voorsteld (en niet supported is) heeft dus beperkingen. Als men dat niet wil is dit niet het moment om een WP7 telefoon te kopen. Heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyrus The Virus schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:26:
Wat zijn de problemen met bluetooth eigenlijk, heb hem nu week in gebruik ook bluetooth met carkit geen problemen veel stabieler dan WM6.1 of 6.5.

Enige nadeel vind ik dat ik elke helemaal naar settings moet om bluetooth aan te zetten en geen snelkoppling op home screen (geld ook voor wifi).
Zet je toch gewoon de settings tile op je homescreen? Heb ik ook, werkt prima.

BT daarentegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ppaddo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:07:
[...]

Zet je toch gewoon de settings tile op je homescreen? Heb ik ook, werkt prima.

BT daarentegen....
Dat had ik al, liever had ik een knop je homescreen on/off.
BT werkt bij mij verder prima beter dan 6.1 of 6.5 (Xperia)
Tot nu toe ben ik er tevreden, de aanpassings mogelijkheden zijn wel minder maar het is wel super stabiel _/-\o_ en ook IE werkt stukken beter invergelijking met WM6.x

Wel vind ik stom dat hij automatische alle MSN contacten importeerd, als ik mijn hotmail account toevoeg. Die hoef ik niet te hebben, alleen email.

tevens moet ik wel ff wennen aan de verdwenen groene en rode telefoon knop :+ is z'n gewoonte. En als ik bijvoorbeeld mij Ma wil bellen hoefde ik mijn xperia maar 62 in te typen en dat herkende hij als MA.

En na veel hobbyen met Zune en MP3Tag werkt nu ook mijn Muziek goed.

Maar voor de rest TOP, MS heeft grote stap vooruit gemaakt qua gemak en stabiliteit.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
Je kunt de sync van contacten/mail ed. per mail adres aan/uitzetten bij Mail & Accounts. Behalve voor je hoofdaccount. Daar kun je alleen mail uitzetten geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiusK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
ppaddo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:35:
[...]

Nou dat is wel een heel minimale update. Daar gaan we in de praktijk dus niets van merken. Wel netjes van Microsoft dat ze dit mogelijke 'gevaar' fixen.
Het lijkt er op dat de update meer doet dan enkel een gevaarte fixen. Waarschijnlijk zullen we er alsnog niks van merken maar ze zijn toch ergens mee bezig. Voorbereidingen op de nieuwe API's en SDK wellicht?

http://wmpoweruser.com/ma...ore-than-certificate-fix/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RadiusK schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:18:
[...]

Het lijkt er op dat de update meer doet dan enkel een gevaarte fixen. Waarschijnlijk zullen we er alsnog niks van merken maar ze zijn toch ergens mee bezig. Voorbereidingen op de nieuwe API's en SDK wellicht?

http://wmpoweruser.com/ma...ore-than-certificate-fix/
Kwam de update melding overigen OTA of via Zune? Mijn toestel geeft in ieder geval nog geen updates weer.
Overigens, als de providers slechts 1 update ronde mogen tegenhouden zou dat betekenen dat de NoDo update nu voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 04-05-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
ppaddo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:02:
[...]

Kwam de update melding overogen OTA of via Zune? Mijn toestel geeft in ieder geval nog geen updates weer.
Overigens, als de providers slechts 1 update ronde mogen tegenhouden zou dat betekenen dat de NoDo update nu voor iedereen beschikbaar zou moeten zijn?
Over-the-air bij mij. Vanochtend om 07:00 begon mijn HD7 te piepen dat er een update beschikbaar was en of ik hem wel op Zune wou aansluiten om te updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiusK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
ppaddo schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:02:
[...]

Kwam de update melding overigen OTA of via Zune? Mijn toestel geeft in ieder geval nog geen updates weer.
Wellicht had ik het meteen kunnen vermelden :P, mijn Omnia 7 (unbranded) heeft hem in ieder geval nog niet binnen, maar ik vermoed dat het - net zoals bij Manuel en vorige updates het geval was - weer OTA komt. Om in te gaan op je tweede vraag kan ik alleen zeggen dat het volgens WMPoweruser inderdaad zo is dat NoDo nu beschikbaar komt voor apparaten die hem nog niet hadden. Ik kan het zelf echter niet bevestigen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
Manuel schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:40:
[...]

Over-the-air bij mij. Vanochtend om 07:00 begon mijn HD7 te piepen dat er een update beschikbaar was en of ik hem wel op Zune wou aansluiten om te updaten. :)
Op mijn HTC Trophy Vodafone kreeg om 7.00 uur vanochtend ook de melding dat er een update beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook m'n WP7 toestel ontvangen :)

Tot nu toe is alles eigen erg soepel gegaan. Wifi instellen kan niet simpeler en sneller, vervolgens even een UK live account aangemaakt, werkte ook meteen. Syncen met Gmail en Exchange (dit duurde wat langer omdat je eerst 2x moet falen met insignen voordat je de advanced options in kan?)

Metro UI is precies zo fijn, snel en mooi als ik had verwacht (icm met een sAMOLED scherm geweldig, werkelijk waar). Even de (UK) marketplace gechecked, werkte direct. Messaging, contacts, facebook etc allemaal in één keer goed (en wat is het allemaal smakelijk geïntegreerd).

Vervolgens Zune eraan, ook al hou ik niet van aparte syncsoftware, Zune lijkt wel prima. Meteen ook een update (February 2011 update, dat is niet NoDo toch?) Alleen baal ik er wel een beetje van dat .avi films etc eerst geconverteerd moeten worden. Jammer, dat is nogal tijdrovend.

edit: is er in de Zune player op de telefoon niet een mogelijkheid om op de progressbar van een nummer te drukken om te skippen naar een bepaalde tijd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 19:54
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:21:
Vervolgens Zune eraan, ook al hou ik niet van aparte syncsoftware, Zune lijkt wel prima. Meteen ook een update (February 2011 update, dat is niet NoDo toch?)
Dat is niet NoDo inderdaad. Die is op de Omnia tijdelijk stilgelegd omdat er problemen mee waren. Deze zouden echter oplgelost zijn en een gepatchte versie moet binnenkort gereleased worden (http://www.wpcentral.com/...sues-samung-focus-omnia-7).

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen_JRP op 04-05-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Op mijn Dell Venue Pro kreeg ik vanochtend ook de update-melding. OTA. :)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:24

mulder

ik spuug op het trottoir

En hebben de mensen die de update gekregen de vorige update met de Hungarian method binnengehaald? Aangezien er geruchten waren dat telefoons niet meer konden updaten als er met de Hungarian methode was geupdate.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hrmz. Zojuist merk ik ineens op dat alle telefoonnummers van m'n contacts verdwenen zijn. Gek genoeg staan ze gewoon zowel in de gekoppelde live account als de gmail account, die beide ingesteld staan op synchroniseren..

edit: google account deleten en weer toevoegen did the trick, geen idee wat er mis is gegaan

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
mulder schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:13:
En hebben de mensen die de update gekregen de vorige update met de Hungarian method binnengehaald? Aangezien er geruchten waren dat telefoons niet meer konden updaten als er met de Hungarian methode was geupdate.
nee hoor, waar jij het over hebt was met de Walsh methode met die tool. Dat is niet supported. De hungarian methode werkte ook door via een laptop te updaten en dan wifi of netwerk snel uit te zetten.

Hier staat het laatste update nieuws van MS: http://windowsteamblog.co...3/latest-update-news.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:21:
edit: is er in de Zune player op de telefoon niet een mogelijkheid om op de progressbar van een nummer te drukken om te skippen naar een bepaalde tijd?
Je kunt wel snel scrollen door de fast forward knop ingedrukt te houden ipv tappen naar het volgende nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:49:
[...]

Je kunt wel snel scrollen door de fast forward knop ingedrukt te houden ipv tappen naar het volgende nummer
Dat had ik ontdekt ja, wel een stuk onhandiger dan gewoon ergens op het balkje drukken, maar geen ramp.

Had ik verder nog een klein vraagje, is het mogelijk om in te stellen dat je op een of andere manier herinnerd wordt aan binnengekomen en/of gemiste emails of berichten als de telefoon in standby staat? Zoals het er nu naar uit ziet moet ik om de zoveel tijd een handeling uitvoeren om te kijken of er iets nieuws is (nergens een knipperend LEDje of iets dergelijks en ook geen instellingen hier voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10

McBoom

Broem

mulder schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 19:13:
Nodo heb ik op die manier op mijn HD7 gekregen en daar heb ik nu probleemloos de laatste update op gekregen :) Nu is het wachten op Nodo voor de Omnia :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Kreeg gister avond de update voor mijn telefoon al. Heb trouwens per toeval het vinkje voor contacten gevonden van hotmail. Nu heb ik er niet 100 email adressen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Bij mij vandaag allerlei info kwijt, 1 contactpersoon was helemaal weg, email adressen niet meer gekoppeld aan een naam, achternamen weg, in mijn laatst gebelde nummers alleen maar telefoonnummers, geen namen enz.
Begrijp er echt niets van.
Op geen van de 3 mail accounts kan ik volledige data terugvinden.

Tevens nog geen update binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Benjamin- op 05-05-2011 15:22 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:22:
Bij mij vandaag allerlei info kwijt, 1 contactpersoon was helemaal weg, email adressen niet meer gekoppeld aan een naam, achternamen weg, in mijn laatst gebelde nummers alleen maar telefoonnummers, geen namen enz.

Lijkt een beetje op wat ik had. Zijn in je account ook daadwerkelijk gegevens weg of laat alleen je telefoon de helft weg? Als het het tweede is werkt wellicht het weghalen en terug toevoegen van je account (tenzij het de hoofd-live account is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Benjamin- schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 15:22:

Is het toevallig dit probleem?

http://windowsphonesecret...nked-contacts-de-linking/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Volgens mij niet, ze zeggen daar dat je geen data verlies, maar dat was ik wel kwijt (wat ik al zei, 1 contact persoon was compleet verdwenen), plus het is ook dat ik echt nog meer data kwijt ben, zoals achternamen.
Ik heb mijn telefoonnummers voordat ik overging van toestel allemaal naar mijn kaartje gekopieerd, die namen zaten er in zonder achternaam. Ik ben toen achternamen gaan toevoegen, linken van email enz, dat heeft er al die tijd ingezeten tot vandaag. Nu heb ik vandaag wel mijn emails binnengehaald van mijn email adres die ik voor mijn toestel gebruik (een co.uk), mogelijk dat die dat heeft gedaan, maar dan vind ik het vreemd dat die de informatie niet heeft geupdate, want op dat emailaccount staan geen achternamen, geen email adressen enz, alleen tel.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik lees geregeld de fora op tweakers en ook windows phone 7 heeft mij altijd geinteresseerd. Nu wil het toeval (...) dat ik sinds een week ook een windows phone 7 telefoon heb (upgraded vanaf mijn Diamond2) en wel een LG Optimus 7. Over de telefoon niets dan lof, ik vind em mooi hij doet het goed. Het OS heeft mij echter tot nu toe ernstig verrast.... Niet positief....

Een paar dingen;
Geen outlook ondersteuning
Geen file explorer oid
Alleen synchroniseren met Zune
Geen avi ondersteuning

en dan kan ik nog wel even doorgaan (geen multitasking bijv.). Het is wel vlot allemaal. maar dat was mijn Nokia 6230i ook (6 jaar geleden....) en die kon ongeveer evenveel (beetje overdreven).

Ik lees hier toch voornamelijk positieve verhalen, ben ik nu de enige die het geheel op zijn best krukkig vind?

Ik heb bijvoorbeeld een paar epubs die ik graag zou willen lezen met Freda. Om dit te kunnen doen moet ik dingen eerst naar de 'cloud' kopieren of naar mezelf mailen of met een webserver achtige omgeving dingen beschikbaar maken. Dat werkt op zich allemaal wel, maar waarom zo idioot omslachtig?

Net als Outlook ondersteuning. Eerst een windows live account aanmaken, connector installeren in outlook, inhoud van het outlook account kopieren naar de live account, telefoon synchroniseren met live account en als laatste het mail account aanmaken om de eigenlijke mail op te halen. Ik heb uit arren moede maar een hosted exchange account aangeschaft (is zowiezo handiger, maar toch).

Dit moest van mijn hart.... Sorry voor de klaagzang...

Grr,
Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:53:
Hallo allemaal,

Ik lees geregeld de fora op tweakers en ook windows phone 7 heeft mij altijd geinteresseerd. Nu wil het toeval (...) dat ik sinds een week ook een windows phone 7 telefoon heb (upgraded vanaf mijn Diamond2) en wel een LG Optimus 7. Over de telefoon niets dan lof, ik vind em mooi hij doet het goed. Het OS heeft mij echter tot nu toe ernstig verrast.... Niet positief....

Een paar dingen;
Geen outlook ondersteuning
Geen file explorer oid
Alleen synchroniseren met Zune
Geen avi ondersteuning

en dan kan ik nog wel even doorgaan (geen multitasking bijv.). Het is wel vlot allemaal. maar dat was mijn Nokia 6230i ook (6 jaar geleden....) en die kon ongeveer evenveel (beetje overdreven).

Ik lees hier toch voornamelijk positieve verhalen, ben ik nu de enige die het geheel op zijn best krukkig vind?

Ik heb bijvoorbeeld een paar epubs die ik graag zou willen lezen met Freda. Om dit te kunnen doen moet ik dingen eerst naar de 'cloud' kopieren of naar mezelf mailen of met een webserver achtige omgeving dingen beschikbaar maken. Dat werkt op zich allemaal wel, maar waarom zo idioot omslachtig?

Net als Outlook ondersteuning. Eerst een windows live account aanmaken, connector installeren in outlook, inhoud van het outlook account kopieren naar de live account, telefoon synchroniseren met live account en als laatste het mail account aanmaken om de eigenlijke mail op te halen. Ik heb uit arren moede maar een hosted exchange account aangeschaft (is zowiezo handiger, maar toch).

Dit moest van mijn hart.... Sorry voor de klaagzang...

Grr,
Ronald
tja dan ben je gewoon een prutser. Alles had je kunnen zien voordat je die telefoon kocht. Wat betreft email.. je kan toch gewoon een server invullen en daar je mail vandaan halen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multitasken zit er overigens wel in. Het is alleen nog niet beschikbaar voor 3rd party apps tot WP7.5

Voor de mail accounts. Tja..
Bij mij haalt die alle accounts/users/contacten en mail op van Gmail, twee Live accounts en een exchange server. Alles komt netjes in mijn Peoples hub te staan. Gewoon ff linken aan elkaar, dan blijft er nog maar 1 entry per persoon over.

Synchroniseren met de Zune is misschien wat vervelend, maar ik zie niet waarom je een file explorer zou willen hebben als je dus Zune al hebt.
Overigens hoort de Zune software avi's automatisch te transcoden naar wmv's of mp4 voor op de telefoon. (erger dan geen avi support vind ik geen flac support overigens).

Anyways. WP7 is duidelijk ontworpen en gemaakt met het always connected (to the cloud) in het achterhoofd en zolang je ook niet te veel buiten dat om wil doen, maar netjes via het internet gaat werkt alles eigenlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal waar, ik had het grootste deel vooraf kunnen weten.
Het argument dat het ding niet multitasked is ook voornamelijk om mijn klaagzang kompleet te maken gebruikt :) .

De avi ondersteuning had ik me niet echt in verdiept, alleen berichten gelezen dat WP7 een hele stapel codecs ondersteund. Toen eigenlijk maar aangenomen dat de avi container ook wel ondersteund zou zijn, domdom. Is ook zeker niet het primaire gebruiksdoel van het ding. Alleen áls ik nu een filmpje op de telefoon wil zetten gaat Zune inderdaad als een dolle aan het converteren naar een wmvtje die dan wel prima afspeelt.... Alleen vind ik dat weer een beetje teruggaan naar de Nokia van 6 jaar geleden. Deze kon ook filmpjes afspelen - nadat ze geconverteerd waren.

De outlook functionaliteit (of gebrek daaraan) heeft mij nog het meeste verbaasd. Hoe wil je een telefoon meer richten op de eenvoudige consument (en niet op de geek) en dan dit soort dingen zo 'omslachtig' oplossen.

Ik zal wel oud worden denk ik.....

Al met al vind ik de naam Zune Phone 7 meer op zijn plaats dan Windows Phone 7....

Grr

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 20:59 . Reden: typo.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:31:
De outlook functionaliteit (of gebrek daaraan) heeft mij nog het meeste verbaasd. Hoe wil je een telefoon meer richten op de eenvoudige consument (en niet op de geek) en dan dit soort dingen zo 'omslagtig' oplossen.
Wat bedoel je precies met 'outlook functionaliteit'? Is al vaker over geklaagd maar ik snap het niet... Ga je dan serieus je telefoon syncen met je emailclient? Dat is toch heel erg 1992? Je kan met WP7 gewoon een imap of pop account opgeven en daarmee kan je ALLE emaildiensten op je telefoon binnenhalen.

Overigens denk ik dat je met gmail, hotmail, pop en imap support 100% van de consumenten wel bediend. Dus waar dat over de eenvoudige consument op slaat snap ik ook ff niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:51:
[...]
Wat bedoel je precies met 'outlook functionaliteit'? Is al vaker over geklaagd maar ik snap het niet... Ga je dan serieus je telefoon syncen met je emailclient? Dat is toch heel erg 1992? Je kan met WP7 gewoon een imap of pop account opgeven en daarmee kan je ALLE emaildiensten op je telefoon binnenhalen.
Outlook doet wel iets meer dan alleen mailclient spelen. Veel mensen (zo niet de meeste) die Outlook gebruiken beheren er ook hun kalender, contactenlijst, taken en notities mee. Voorheen synchroniseerde dat allemaal keurig met WM devices, maar nu dus niet meer. Niet alles kan nog worden gesynchroniseerd (geen taken en notities) en het deel wat wel wordt gesynchroniseerd via een live account heeft niet dezelfde uitgebreide mogelijkheden die Outlook biedt.
Bovendien kan jij syncen met de desktop wel ouderwets vinden, maar het werkt gewoon erg goed en je hebt geen toestanden met online services die uit de lucht zijn, of privacy issues (alhoewel dat laatste meer gevoelsmatig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ru__ schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:02:
[...]
Bovendien kan jij syncen met de desktop wel ouderwets vinden, maar het werkt gewoon erg goed en je hebt geen toestanden met online services die uit de lucht zijn, of privacy issues (alhoewel dat laatste meer gevoelsmatig is).
Behalve dit zie ik geen verschil tussen syncen met Outlook direct of Live mail.

Kalender.
Kan gewoon met Live Mail en stelt die ook automatisch in als je een Windows Live mail account toe voegt.
Contactenlijst
Kan ook standaard en stelt die ook automatisch in.
Taken en notities
Deze gaan 'tegenwoordig' via Skydrive en wordt ook automatisch ingesteld op het Windows Live accoutn dat je hebt ingesteld tijdens de eerste keer dat je de WP7 aan zet.

Vandaar ook zoals ik eerder zei: Als je niet om de cloud heen probeert te werken gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met Ru_....

De rest heeft ook helemaal gelijk. Het is inderdaad mogelijk om de hele rataplan vanuit mijn Outlook te copy pasten naar wat voor online dienst dan ook, het punt is alleen dat ik dat niet wíl. Microsoft maakt een hartstikke handig product wat ze Outlook noemen. Met mijn SBS2003 werkte dat prima, nu met een lokaal account werkt dat goed en in WM6.5 werkte dat ook goed. Zoals gezegd, mijn langere termijn oplossing gaat een hosted exchange worden. Ik ben niet zo gek op allerlei online diensten... Er was niet zo heel erg lang geleden iets met een PSN bijvoorbeeld.... Ik flikker mijn hele leven ook niet online. Zoals gezegd, ik word oud....

Zoals ook gezegd; wat er wel in de telefoon zit werkt goed en vlot en mooi, ik mis alleen een paar dingen. Ik heb online gezocht of ik misschien iets niet goed deed of iets niet snapte, het lijkt er steeds meer op dat ik het wel goed had en dat het voor mij gewoon wat onhandiger is dan voor de tweaker met minstens 6 online sociale accounts..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:23:
[...]

Kalender.
Kan gewoon met Live Mail en stelt die ook automatisch in als je een Windows Live mail account toe voegt.
Contactenlijst
Taken en notities
Deze gaan 'tegenwoordig' via Skydrive en wordt ook automatisch ingesteld op het Windows Live accoutn dat je hebt ingesteld tijdens de eerste keer dat je de WP7 aan zet.

Vandaar ook zoals ik eerder zei: Als je niet om de cloud heen probeert te werken gaat alles goed.
Ja, een Live account heeft de basisfunctionaliteit van Outlook, maar Outlook biedt simpelweg meer mogelijkheden (heeft meer invoervelden). de contactenlijst is daarop denk ik de uitzondering.
Kun je mij vertellen hoe taken via Skydrive werkt? Daar ben ik serieus nieuwsgierig naar, want tot nu toe is dat het belangrijkste wat ik mis in WP7. Ik heb nog niets kunnen vinden wat zo goed werkt als Outlook taken (en ook nog gratis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ru__ schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:48:
[...]
Kun je mij vertellen hoe taken via Skydrive werkt? Daar ben ik serieus nieuwsgierig naar, want tot nu toe is dat het belangrijkste wat ik mis in WP7. Ik heb nog niets kunnen vinden wat zo goed werkt als Outlook taken (en ook nog gratis is).
_/-\o_ Dat kan ik je niet. Ik dacht dat deze er in zaten, maar heb het ook niet kunnen vinden. (Dat krijg je als je dat nooit gebruikt :F)
Overigens een korte zoektocht op marketplace met de keywords "tasks outlook" levert mij 7 apps op. (alleen tasks 69).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:19:
[...]

_/-\o_ Dat kan ik je niet. Ik dacht dat deze er in zaten, maar heb het ook niet kunnen vinden. (Dat krijg je als je dat nooit gebruikt :F)
Overigens een korte zoektocht op marketplace met de keywords "tasks outlook" levert mij 7 apps op. (alleen tasks 69).
Ai, jammer. Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen om even te zoeken. d:)b Ik ga de marketplace er nog eens op naslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Ik ben wel op de hoogte van apps die taken uit een Google-account ondersteunen. Echter gebruik zet ik zelf 'taken' ook gewoon in de kalender, tot het moment dat ze native in het OS geintegreerd zijn (en naderende deadlines op het lockscherm verschijnen, bijvoorbeeld boven het volgende item in je agenda).

Ik zie het voordeel van taken over een 0 minuten durende agenda-entry trouwens niet echt, en zeker niet als ik mijn 'checklist' steeds moet openen om te zien wat er moet gebeuren in plaats van dat mijn telefoon roept 'yow, dat moet nog gedaan worden!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja taken kunnen in principe ook belangrijk zijn en geen deadline hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Caelorum schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 20:23:
[...]

Kalender.
Contactenlijst
Taken en notities

Maar hoe doe je dat in het buitenland (lees: kostbaar dataverkeer)? Of zijn eenmaal binnengehaalde gegevens ook offline beschikbaar?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ru__
  • Niet online
cPT.cAPSLOCK schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 02:45:
Ik ben wel op de hoogte van apps die taken uit een Google-account ondersteunen. Echter gebruik zet ik zelf 'taken' ook gewoon in de kalender, tot het moment dat ze native in het OS geintegreerd zijn (en naderende deadlines op het lockscherm verschijnen, bijvoorbeeld boven het volgende item in je agenda).

Ik zie het voordeel van taken over een 0 minuten durende agenda-entry trouwens niet echt, en zeker niet als ik mijn 'checklist' steeds moet openen om te zien wat er moet gebeuren in plaats van dat mijn telefoon roept 'yow, dat moet nog gedaan worden!'.
Het voordeel van de huidige taken is dat ze niet uit zicht verdwijnen. Een taak die niet is uitgevoerd staat bovenaan de lijst als "overdue" (ook in Outlook op de desktop). Een agenda-item wat niet is uitgevoerd verdwijnt compleet uit zicht.
Overigens kun je aan taken ook een reminder hangen, dus die roepen ook gewoon "yow, dat moet nog gedaan worden". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Ru__ schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:52:
[...]

Het voordeel van de huidige taken is dat ze niet uit zicht verdwijnen. Een taak die niet is uitgevoerd staat bovenaan de lijst als "overdue" (ook in Outlook op de desktop). Een agenda-item wat niet is uitgevoerd verdwijnt compleet uit zicht.
Overigens kun je aan taken ook een reminder hangen, dus die roepen ook gewoon "yow, dat moet nog gedaan worden". ;)
Klopt en wat betreft dat eerste aspect zou je eens kunnen kijken of OneNote voldoet. Je kan een note vastpinnen aan je homescreen met taken, dan heb je met 1 druk op de knop een overzicht. Vervolgens kan je deze note syncen met skydrive en dan de note openen op je desktop in onenote. Dan wordt je takenlijst dus via de cloud gesynced. Voor mij werkt dit best prima. Maar ik mis soms inderdaad die "yow, dat moet nog gedaan worden" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:51:
[...]

Maar hoe doe je dat in het buitenland (lees: kostbaar dataverkeer)? Of zijn eenmaal binnengehaalde gegevens ook offline beschikbaar?
Dat is wel het idee van syncen.. Dat dus de online beschikbare informatie wordt aangevuld met de offline beschikbare informatie en andersom.
Zodat je dus uiteindelijk altijd 'kopieën' hebt die zich min of meer indezelfde staat verkeren (vooral na een sync)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein bugje ontdekt net, marketplace sloot zichzelf constant weer af voordat er iets in beeld kwam. Toestel even uitzetten loste het op. Heeft wellicht iets te maken met het toevoegen van een extra WiFi netwerk, alhoewel dat de keer hiervoor niet gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:46:
Klein bugje ontdekt net, marketplace sloot zichzelf constant weer af voordat er iets in beeld kwam. Toestel even uitzetten loste het op. Heeft wellicht iets te maken met het toevoegen van een extra WiFi netwerk, alhoewel dat de keer hiervoor niet gebeurde.
welke versie van het OS draai je? Voor NoDo 7390 zat er een bug in de MP app die soms crashte waardoor je moest rebooten om het weer te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:42:
[...]

welke versie van het OS draai je? Voor NoDo 7390 zat er een bug in de MP app die soms crashte waardoor je moest rebooten om het weer te laten werken.
Ah ik zit nog op 7008, geen NoDo nog (Omnia 7). Dat zou dan een verklaring zijn, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Ik zie dat in Duitsland de HTC Trophy vrij goedkoop is. Deze heeft echter een Vodafone branding, wat zijn de consequenties van die branding? Kan ik deze gewoon met mijn T-mobile abonnement gebruiken?

ActueleWind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
Lurge schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:02:
Ik zie dat in Duitsland de HTC Trophy vrij goedkoop is. Deze heeft echter een Vodafone branding, wat zijn de consequenties van die branding? Kan ik deze gewoon met mijn T-mobile abonnement gebruiken?
De HTC 7 Trophy Vodafone verschilt op een aantal punten van de 'standaard' HTC 7 Trophy, te weten:
- Het Vodafone-logo tijdens het opstarten
- De rode tegels (iconen). Deze kun je achteraf wijzigen
- De ROM-updates. Deze worden verzorgd door Vodafone
- Het ontbreken van automatische APN-instellingen (bij een niet-Vodafone-simkaart)
- De HTC 7 Trophy Vodafone-versie is ook simlockvrij

Van de website pdashop.nl, denk niet dat dat in Duitsland anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Weet iemand hoe ik foto's in mappen krijg ? In zune staan mijn foto's in mappen. Nu heb ik enkele mappen gekopieerd naar mijn telefoon, maar krijg dan maar 3 mappen te zien. Camera roll en nog twee andere. Als ik de rest van de foto's wil zien moet ik naar Date gaan.

Hoe kan dit opgelost worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaspa schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:14:
[...]

De HTC 7 Trophy Vodafone verschilt op een aantal punten van de 'standaard' HTC 7 Trophy, te weten:
- Het ontbreken van automatische APN-instellingen (bij een niet-Vodafone-simkaart)

Vodafone versie hier en apn instellingen gingen automagisch met kpn/hi simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik had eerder al gemeld dat ik informatie kwijt was, zit ik net in mijn agenda te kijken en wat denk je... helemaal leeg, op het email ingelogd die ik gebruik en ook daar niets in de kalender.

Dit is echt ronduit onacceptabel, dat iets niet goed gesynchroniseerd word waardoor een achternaam weg en alleen maar nummers in je call history staat, best, maar dat ik nummers kwijtraak en mijn complete agenda, dan is dit gewoon niet te accepteren.

Ik ga MS hier een mail oversturen en als ik niet een antwoord krijg waardoor ik zeker weet dat dit nooit meer kan gebeuren, dan kunnen ze voor over bukken en retourneer ik mijn telefoon.

[ Voor 17% gewijzigd door Benjamin- op 08-05-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonton
  • Laatst online: 10-09 15:21
Nou geweldig... ben mijn aardig wat contacts kwijt
en alles unlinked...

gelukkig had ik niet recent mijn sms history gedelete zodat ik makkelijk contacts terug kon vinden
het lijkt erop dat alle nummers die in recent call history stonden weg waren.

echt weg he! mijn history stonden alleen nog maar tel nummers zonder naam.
En deze statement is dus gewoon kul, ze waren wel echt weg, dit kan nog wel eens een lullig staartje krijgen voor MS als dit bij veel mensen gebeurt, zou NOOIT met een phone OS mogen gebeuren...
We’ve found an issue resulting in some contacts being unpinned from the Start screen, or contacts that were linked together manually becoming unlinked. We apologize for any inconvenience and we’re working quickly to resolve the issue to ensure it will affect as few people as possible. Also, be reassured that none of your contacts have been deleted from your phone. You should be able to find them in the People Hub, if you want to pin or link them again.
jammer was zo enthousiast over WP7, dit vergeet ik niet.. onbetrouwbaar om je contacts in op te slaan. das erg klote

PS: kan tweakers dit niet op de frontpage zetten? wordt er tenminste wat aan gedaan en zijn mensen gewaarschuwd om een backup te maken.

PS2: ik heb het gevonden denk ik: mijn hotmail.nl laat maar maximaal 100 adressen toe ineens.
contacten die ik weer toegevoegd had staan in sync error.
Als ik wil toevoegen op hotmail account op mijn desktop zegt hij: het adresboek is vol.
Dit was niet zo: zou er een it-ertje hebben gezien dat het adresboek op server wat groot wordt en er maar een harde limiet op gegooid hebben? wat een grapjas... ik ben nu gewoon telefoonnummers kwijt in mijn telefoon hierdoor..erg irritant.
misschien maar opnieuw opzetten met een hotmail.com adres, misschien daar geen probleem...
oh en mijn agenda is ok!

PS3: heb klacht gemeld bij MS en gevraagd of het nog mogelijk is de contactlist voor de max100 limit terug te vinden. Ook zou die harde limiet weg moeten.

[ Voor 28% gewijzigd door Tonton op 08-05-2011 14:59 . Reden: Frontpage... ]

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hetzelfde heb ik dus ook.

Als jij agenda punten er in had staan dan zijn die nu dus ook weg.

http://answers.microsoft....79-e011-9b4b-68b599b31bf5

[ Voor 37% gewijzigd door Benjamin- op 08-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Tonton schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:22:
[...]
En deze statement is dus gewoon kul, ze waren wel echt weg, dit kan nog wel eens een lullig staartje krijgen voor MS als dit bij veel mensen gebeurt, zou NOOIT met een phone OS mogen gebeuren...
[...]
Het statement wat je aanhaalt slaat overduidelijk niet op jouw specifieke probleem, dus om het vervolgens voor kul uit te maken is wel een beetje makkelijk.

Misschien een idee om Microsoft om een statement te vragen?
http://answers.microsoft.com/en-us/winphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op zondag 08 mei 2011 @ 13:12:
Ik had eerder al gemeld dat ik informatie kwijt was, zit ik net in mijn agenda te kijken en wat denk je... helemaal leeg, op het email ingelogd die ik gebruik en ook daar niets in de kalender.

Dit is echt ronduit onacceptabel, dat iets niet goed gesynchroniseerd word waardoor een achternaam weg en alleen maar nummers in je call history staat, best, maar dat ik nummers kwijtraak en mijn complete agenda, dan is dit gewoon niet te accepteren.

Ik ga MS hier een mail oversturen en als ik niet een antwoord krijg waardoor ik zeker weet dat dit nooit meer kan gebeuren, dan kunnen ze voor over bukken en retourneer ik mijn telefoon.
Google eens op Android en iPhone en lost contacts; je zal zien dat Android en iOS naast MS mogen gaan staan. Het zou inderdaad niet mogen gebeuren. Aan de andere kant, als jij er alleen last van hebt, is het de vraag wat de reden dan is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS2: ik heb het gevonden denk ik: mijn hotmail.nl laat maar maximaal 100 adressen toe ineens.
Als ik wil toevoegen op hotmail account op mijn desktop zegt hij: het adresboek is vol.
Dit was niet zo: zou er een it-ertje hebben gezien dat het adresboek op server wat groot wordt en er maar een harde limiet op gegooid hebben? wat een grapjas... ik ben nu gewoon telefoonnummers kwijt in mijn telefoon hierdoor..erg irritant.
misschien maar opnieuw opzetten met een hotmail.com adres, misschien daar geen probleem...
oh en mijn agenda is ok!
Bedankt voor de update. Niet leuk maar wel goed dat je een logische verklaring hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

oh en mijn agenda is ok!
Ik heb zelf 77 entries in mijn peoples hub, mijn live.co.uk adres heeft er iets van 25, dus dat kan voor mij het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
jaspa schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:14:
[...]

Net 1 voor mijn vrouw binnengehad. En bij het aanzetten staat de taal in het Duits en krijg je meteen de keuze om de taal aan te passen.
Instellingen voor Telfort gingen meteen goed (wordt automatisch een tooltje opgestart om het voor je in te stellen)
360 nog wat tile verwijderd, dat was het enige wat ik herkende als iets van vodafone.

Oh btw, vodafone verzorgd de updates niet. dat doet ALTIJD Microsoft, enige is dat Vodafone de updates zal testen voordat MS ze vrij mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kom net nog een dingetje tegen dat wel iets beter uitgewerkt zou mogen worden in WP7.

Ik ontvang in mijn mailbox net een uitnodiging. Met die mailbox kan ik niet mail versturen (heel handig van de baas), dus een reply is niet mogelijk.

Ik dus zoeken naar accept/deny enz van die uitnodiging, want ik wil hem wel in mijn WP7 agenda hebben. Krijg je deze opties dus pas als je een reply stuurt. Dat zou in mijn ogen toch wel handiger geregeld kunnen worden. Bijvoorbeeld door los die opties aan te bieden en vervolgens te vragen of dit verzonden moet worden.

Overigens:

nieuws: Microsoft bevestigt overname Skype

Gaan we die ook nog in Mango krijgen???

[ Voor 14% gewijzigd door PaT op 10-05-2011 15:33 . Reden: Skype bericht toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Cyrus The Virus schreef op zondag 08 mei 2011 @ 10:30:
Weet iemand hoe ik foto's in mappen krijg ? In zune staan mijn foto's in mappen. Nu heb ik enkele mappen gekopieerd naar mijn telefoon, maar krijg dan maar 3 mappen te zien. Camera roll en nog twee andere. Als ik de rest van de foto's wil zien moet ik naar Date gaan.

Hoe kan dit opgelost worden ?
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:01:
[...]

Oh btw, vodafone verzorgd de updates niet. dat doet ALTIJD Microsoft, enige is dat Vodafone de updates zal testen voordat MS ze vrij mag geven.
Een reden om voor een unlocked telefoon te gaan en branded telefoons links te laten. Misschien is Vodafone snel met testen, maar het is voor MS toch juist veel beter als er zoveel mogelijk unbranded telefoons zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Relief2009 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:33:
[...]

Een reden om voor een unlocked unbranded telefoon te gaan en branded telefoons links te laten. Misschien is Vodafone snel met testen, maar het is voor MS toch juist veel beter als er zoveel mogelijk unbranded telefoons zijn?
Fixed that for ya.

Het is voor de consument aan de ene kant wel "beter" een unbranded telefoon te hebben; aan de andere kant snap ik het volledig dat de providers de updates eerst uitvoerig willen testen.
Kijk; nu heeft WP7 nog een klein marktaandeel. Maar stel je voor dat het evenveel aftrek zou hebben als de iPhone, en Microsoft stuurt een update naar dat toestel wat, om wat voor reden dan ook, zorgt dat het toestel niet meer functioneert op het Vodafone netwerk.
Dan heeft Vodafone dus een enorm probleem. Het regent klachten, helpdesks worden overspoeld en ze komen negatief in de media. Nogal logisch dat ze dat willen voorkomen door de updates goed te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:44:
[...]

Fixed that for ya.

Het is voor de consument aan de ene kant wel "beter" een unbranded telefoon te hebben; aan de andere kant snap ik het volledig dat de providers de updates eerst uitvoerig willen testen.
Kijk; nu heeft WP7 nog een klein marktaandeel. Maar stel je voor dat het evenveel aftrek zou hebben als de iPhone, en Microsoft stuurt een update naar dat toestel wat, om wat voor reden dan ook, zorgt dat het toestel niet meer functioneert op het Vodafone netwerk.
Dan heeft Vodafone dus een enorm probleem. Het regent klachten, helpdesks worden overspoeld en ze komen negatief in de media. Nogal logisch dat ze dat willen voorkomen door de updates goed te testen.
Ik begrijp dat Vodafone haar eigen toevoegingen moet testen, maar is het echt zo nodig dat Vodafone loopt te klooien aan de firmware? Ik snap wel dat ze zichzelf willen onderscheiden van de concurrentie, maar kunnen providers het niet gewoon houden bij het verlenen van diensten?

Ik zie providers namelijk niet klooien aan de iPhone en dat is de weg die Microsoft ook zou moeten gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 10-05-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Amen to that.

Zijn de ROM's nu taalafhankelijk of zitten alle beschikbare talen altijd in de ROM in gebakken. En komt Nederlands er straks met de mango update gewoon bij, of moet je een specifieke NL rom hebben?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
CAP-Team schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:18:
Amen to that.

Zijn de ROM's nu taalafhankelijk of zitten alle beschikbare talen altijd in de ROM in gebakken. En komt Nederlands er straks met de mango update gewoon bij, of moet je een specifieke NL rom hebben?
Dat is nog niet bekend.
Zie Matthijs Hoekstra in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:55:
[...]

Ik begrijp dat Vodafone haar eigen toevoegingen moet testen, maar is het echt zo nodig dat Vodafone loopt te klooien aan de firmware? Ik snap wel dat ze zichzelf willen onderscheiden van de concurrentie, maar kunnen providers het niet gewoon houden bij het verlenen van diensten?

Ik zie providers namelijk niet klooien aan de iPhone en dat is de weg die Microsoft ook zou moeten gaan.
Gaat niet om hun toevoegingen, ze testen het hele OS. Het is uiteindelijk wel hun netwerk en de mobiele netwerken zijn toch wel iets complexer dan het gemiddelde thuis en bedrijfsnetwerk. Als dat plat gaat kost gewoon een hoop geld. Tis hun business dat netwerk in de lucht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:43:
[...]

Gaat niet om hun toevoegingen, ze testen het hele OS. Het is uiteindelijk wel hun netwerk en de mobiele netwerken zijn toch wel iets complexer dan het gemiddelde thuis en bedrijfsnetwerk. Als dat plat gaat kost gewoon een hoop geld. Tis hun business dat netwerk in de lucht te hebben.
Ik vraag me nog altijd af wat er te testen valt. Er zijn zoveel smartphones die unbranded zijn en een update krijgen. En ook die werken op hetzelfde netwerk als de branded telefoons. Snap het probleem niet zo eerlijk gezegd.

En smartphones die een netwerk plat krijgen, dan is er echt iets mis met je netwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 11-05-2011 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Relief2009 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 01:36:
[...]

Ik vraag me nog altijd af wat er te testen valt. Er zijn zoveel smartphones die unbranded zijn en een update krijgen. En ook die werken op hetzelfde netwerk als de branded telefoons. Snap het probleem niet zo eerlijk gezegd.

En smartphones die een netwerk plat krijgen, dan is er echt iets mis met je netwerk.
Redelijk oftopic discussie. Recent waren er nog problemen met de iPhone bij slechts 1 carrier na een IOS update. Als ze goed testen gebeuren dat soort dingen niet. Wat heb je liever. Een telefoon die het gegarandeerd doet bij jouw provider of sneller updates, die je toch wel krijgt, maar dan met het risico dat het er zo nu en dan uitligt?

Ik weet het wel...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
c70070540 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 07:43:
[...]

Redelijk oftopic discussie. Recent waren er nog problemen met de iPhone bij slechts 1 carrier na een IOS update. Als ze goed testen gebeuren dat soort dingen niet. Wat heb je liever. Een telefoon die het gegarandeerd doet bij jouw provider of sneller updates, die je toch wel krijgt, maar dan met het risico dat het er zo nu en dan uitligt?

Ik weet het wel...
Ik vind het niet echt offtopic. Dit gaat nog steeds over het update-beleid van Microsoft wat betreft WP7.

Ja, maar dat probleem werd snel opgelost door een kleine update. De rest van de wereld had geen problemen.

Ik blijf nog steeds van mening dat een provider met zijn handen van het update-proces moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Als je dat wilt, dan moet je dus eventuele storingen voor lief nemen en daar niet over zeuren...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:01:
[...]
Net 1 voor mijn vrouw binnengehad. En bij het aanzetten staat de taal in het Duits en krijg je meteen de keuze om de taal aan te passen.
Instellingen voor Telfort gingen meteen goed (wordt automatisch een tooltje opgestart om het voor je in te stellen)
360 nog wat tile verwijderd, dat was het enige wat ik herkende als iets van vodafone.
Ben hier toch wel 1 Vodafone feature/bug tegengekomen in mijn Duitse Vodafone Trophy. Als ik in Internet explorer zoek door een woord in te tikken in de adres/url bar dan zoekt hij via een Vodafone 360 website die meteen een error geeft (this site is under maintenance) in plaats van met Bing. Beetje irritant.
Vreemd genoeg heeft de Nederlandse Vodafone Trophy van mijn vriendin hier weer geen last van.

Heeft iemand anders met een Duitse Vodafone Trophy hetzelfde gezien? Iemand die een oplossing weet om de zoekmachine van Bing (of liefst Google) daarvoor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Relief2009 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:28:
[...]

Ik vind het niet echt offtopic. Dit gaat nog steeds over het update-beleid van Microsoft wat betreft WP7.

Ja, maar dat probleem werd snel opgelost door een kleine update. De rest van de wereld had geen problemen.

Ik blijf nog steeds van mening dat een provider met zijn handen van het update-proces moet blijven.
Misschien dan niet offtopic, maar ondertussen wel een redelijk langdradige discussie die eigenlijk niet echt meer relevant is gezien de ontwikkelingen.
Jij hebt als klant nu de keuze.
Wil je een telefoon met updates zonder controle en/of extra functionaliteit van de provider, dan koop je een unbranded toestel en neem je het risico dat er eventueel netwerk problemen na een update ontstaan. Wil je dat risico niet lopen en/of hecht je waarde aan de extra functionaliteit van de provider, dan neem je een branded toestel.
Microsoft heeft naar mijn mening bij de NoDo update laten zien dat het feit dat providers de update nog testen niks uit maakt voor de unbranded telefoons, deze krijgen gewoon de update wanneer die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
jaspa schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:31:
[...]

Misschien dan niet offtopic, maar ondertussen wel een redelijk langdradige discussie die eigenlijk niet echt meer relevant is gezien de ontwikkelingen.
Jij hebt als klant nu de keuze.
Wil je een telefoon met updates zonder controle en/of extra functionaliteit van de provider, dan koop je een unbranded toestel en neem je het risico dat er eventueel netwerk problemen na een update ontstaan. Wil je dat risico niet lopen en/of hecht je waarde aan de extra functionaliteit van de provider, dan neem je een branded toestel.
Microsoft heeft naar mijn mening bij de NoDo update laten zien dat het feit dat providers de update nog testen niks uit maakt voor de unbranded telefoons, deze krijgen gewoon de update wanneer die beschikbaar is.
om nog maar een voorbeeld te geven, we zijn nu de volgende versie aan het testen, blijkt dat er een probleem is in de combinatie van een bepaalde telefoon, ons OS en de SIM kaart van de provider (Op de SIM staat ook software). Blij dat we daar nu achterkomen ipv als iedereen zijn of haar telefoon upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:15
@Matthijs

Zijn er nog plannen om de MyPhone service zoals die bestaat voor WM6 en WM6.5 te koppelen aan WP7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:26:
[...]

blijkt dat er een probleem is in de combinatie van een bepaalde telefoon, ons OS en de SIM kaart van de provider (Op de SIM staat ook software).
Laat me raden: Samsung? ;)

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahaha... ik dacht exact hetzelfde. Vast een Omnia 7

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 12-05-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Meen me te herinneren dat iedereen bij MS een Omnia had gekregen, maar testen doen ze neem ik aan met alle WP7 modellen. Zijn er gelukkig ook niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Martijn, heb jij een email adres van Microsoft die over WP7 gaat, want ik krijg totaal geen reactie op mijn vraag en ik kan dus nergens, maar ook nergens een normale manier tegen om een vraag te stellen.

Eerlijk gezegd vind ik dit echt gigantisch slecht van Microsoft, ik verlies niet alleen een hoop data, maar ik word vervolgens ook niet geholpen.

Ik krijg echt steeds meer het gevoel om dat toestel te retourneren.

Hier mijn bericht op hun site http://answers.microsoft....age=1&tab=AllReplies#tabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:50:
[...]

Hahaha... ik dacht exact hetzelfde. Vast een Omnia 7
Nope, geen Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Benjamin- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:28:
Martijn, heb jij een email adres van Microsoft die over WP7 gaat, want ik krijg totaal geen reactie op mijn vraag en ik kan dus nergens, maar ook nergens een normale manier tegen om een vraag te stellen.

Eerlijk gezegd vind ik dit echt gigantisch slecht van Microsoft, ik verlies niet alleen een hoop data, maar ik word vervolgens ook niet geholpen.

Hier mijn bericht op hun site http://answers.microsoft....age=1&tab=AllReplies#tabs
Je weet toch dat de telefoon niet officieel is gelanceerd in NL? Je hebt de telefoon niet van Microsoft gekocht maar bij een winkel? Daar zou je support moeten kunnen krijgen.

Heb net even je vraag gelezen, heb zoiets wel eerder voorbij zien komen (ook op dat forum) gaat volgens mij over een probleem met syncen via live? Als je alleen maar nummers ziet dan zijn de contact details verdwenen. Ik heb deze problemen zelf niet dus geen idee wat er precies aan de hand is. Maar als je je contacts weer opnieuw synced zie je de namen gewoon weer staan bij je SMS.

Hoeveel contacts probeer je te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Benjamin- schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:28:

Ik moet eerlijk zeggen, toen ik je probleem las vond ik het maar een raar verhaal.
Totdat ik vannochtend zag dat al mijn agenda afspraken verdwenen zijn, ik heb gelukkig al mijn contacten er wel (nog) in staan. Ik heb vervolgens geprobeerd het op te lossen door het Live account te verwijderen en weer toe te voegen, maar dat hielp niet. Alle agenda afspraken e.d. staan wel allemaal nog op Live.com, er wordt alleen niks meer gesynchroniseerd.
Ik heb een HTC HD7, dus het lijkt me niet een toestel specifiek probleem en dus wel degelijk een probleem van Microsoft. Maar met een statement als: "Je weet toch dat de telefoon niet officieel is gelanceerd in NL?" lijkt het erop dat we van Microsoft NL geen hulp hoeven te verwachten.
Daarom bij deze (nogmaals) een oproep voor mensen met hetzelfde/vergelijkbaar probleem; meld het even bij het topic van Benjamin op http://answers.microsoft....age=1&tab=AllReplies#tabs
Hopelijk neemt Microsoft het wel serieus als zich wat meer mensen melden. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
jaspa schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:29:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen, toen ik je probleem las vond ik het maar een raar verhaal.
Totdat ik vannochtend zag dat al mijn agenda afspraken verdwenen zijn, ik heb gelukkig al mijn contacten er wel (nog) in staan. Ik heb vervolgens geprobeerd het op te lossen door het Live account te verwijderen en weer toe te voegen, maar dat hielp niet. Alle agenda afspraken e.d. staan wel allemaal nog op Live.com, er wordt alleen niks meer gesynchroniseerd.
Ik heb een HTC HD7, dus het lijkt me niet een toestel specifiek probleem en dus wel degelijk een probleem van Microsoft. Maar met een statement als: "Je weet toch dat de telefoon niet officieel is gelanceerd in NL?" lijkt het erop dat we van Microsoft NL geen hulp hoeven te verwachten.
Daarom bij deze (nogmaals) een oproep voor mensen met hetzelfde/vergelijkbaar probleem; meld het even bij het topic van Benjamin op http://answers.microsoft....age=1&tab=AllReplies#tabs
Hopelijk neemt Microsoft het wel serieus als zich wat meer mensen melden. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
We nemen de problemen wel serieus maar omdat we in NL niet gelanceerd zijn is er ook geen support mechanisme ingericht in NL. Dat is het probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk heeft de auteur van dit artikel wel gelijk, vind na 5 maand gebruik, eigenlijk de interface niet zo mooi, gewoon van die kale blokken (tiles), ik verander bijna elke dag de thema kleuren, maar nooit vind ik iets wat ik echt mooi vind, ookal heb ik custom colors, en alle kleuren van de regenboog getest

http://www.theoligarch.com/windows-phone-7-geeky-flop.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:41:
[...]

We nemen de problemen wel serieus maar omdat we in NL niet gelanceerd zijn is er ook geen support mechanisme ingericht in NL. Dat is het probleem.....
Misschien zou je ons dan wel kunnen helpen met een support ticket naar Microsoft US via dit forum?
Ik ben geen boze klant persé, maar een early-adopter die graag een bug wil melden zodat het gefixt kan worden. Alleen lijkt daar geen mogelijkheid toe.

Ik ben ondertussen via trial/error het e.a. gaan testen en het lijkt erop dat het probleem zit in dat ik gebruik maak van 2 Live-accounts. Het hoofdaccount (ingesteld op US) werkt prima, maar gebruik ik niet. Mijn tweede Live-account (ingesteld op NL) geeft de problemen. Een sync conflict wellicht?

Volgende stap is een hard-reset om vervolgens mijn NL account als hoofdaccount in te stellen om te kijken of de problemen dan verdwijnen, maar het zou prettig zijn als Benjamin en TonTon kunnen bevestigen dat hun configuratie gelijk is aan die van mij voordat ik zover ga.

[ Voor 7% gewijzigd door jaspa op 13-05-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
jaspa schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:55:
[...]

Misschien zou je ons dan wel kunnen helpen met een support ticket naar Microsoft US via dit forum?
Ik ben geen boze klant persé, maar een early-adopter die graag een bug wil melden zodat het gefixt kan worden. Alleen lijkt daar geen mogelijkheid toe.

Ik ben ondertussen via trial/error het e.a. gaan testen en het lijkt erop dat het probleem zit in dat ik gebruik maak van 2 Live-accounts. Het hoofdaccount (ingesteld op US) werkt prima, maar gebruik ik niet. Mijn tweede Live-account (ingesteld op NL) geeft de problemen. Een sync conflict wellicht?

Volgende stap is een hard-reset om vervolgens mijn NL account als hoofdaccount in te stellen om te kijken of de problemen dan verdwijnen, maar het zou prettig zijn als Benjamin en TonTon kunnen bevestigen dat hun configuratie gelijk is aan die van mij voordat ik zover ga.
Heb intern de vraag al gesteld, geen idee of daar antwoord op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:53:
Eigenlijk heeft de auteur van dit artikel wel gelijk, vind na 5 maand gebruik, eigenlijk de interface niet zo mooi, gewoon van die kale blokken (tiles), ik verander bijna elke dag de thema kleuren, maar nooit vind ik iets wat ik echt mooi vind, ookal heb ik custom colors, en alle kleuren van de regenboog getest

Hilarisch artikel... ondertussen verdedigt ie ook nog even het feit dat macs de powerknop aan de fucking achterkant verstoppen........ |:( Ik zou er serieus op in kunnen gaan als het niet zo dom was. Bovendien, ik zie geen enkele onderbouwing in dat héle verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:53:

Dat hele artikel staat vol met onzin. Zie bijvoorbeeld:
Failing to implement multi-tasking, copy paste, tethering, exchange email etc is fatal.
Deze meneer die dit heeft geschreven mogen ze wat mij betreft wel een cursus Google / Bing voor beginners geven. Deze meneer weet duidelijk niet waar hij over praat. Vanaf het begin was er al multi-tasking aanwezig, wellicht niet voor 3rd-party apps maar wel voor MS-apps, zoals de Zune-hub, hetzelfde bij bellen. Je kunt applicaties opstarten onder het bellen wat in mijn eigen wijst op multitasken.

Exchange mail zit er al sinds het begin in en het werkt als een tiet.

Conclusie: Deze man is gewoon biased en daardoor kan je zijn artikel niet serieus nemen. Hij mag verder leven in zijn 'Steve Jobs is the best designer'-wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:14:
[...]

Je weet toch dat de telefoon niet officieel is gelanceerd in NL? Je hebt de telefoon niet van Microsoft gekocht maar bij een winkel? Daar zou je support moeten kunnen krijgen.

Heb net even je vraag gelezen, heb zoiets wel eerder voorbij zien komen (ook op dat forum) gaat volgens mij over een probleem met syncen via live? Als je alleen maar nummers ziet dan zijn de contact details verdwenen. Ik heb deze problemen zelf niet dus geen idee wat er precies aan de hand is. Maar als je je contacts weer opnieuw synced zie je de namen gewoon weer staan bij je SMS.

Hoeveel contacts probeer je te syncen?
Ik zag dat ik niet eens de juiste naam had, mijn excuses.

Dat WP7 niet gelanceerd is in NL vind ik niet relevant, het is een bug in de software, dit is geheel ongerelateerd met waar de telefoon vandaan komt, dit is een bug die in het systeem zit die MS heeft gemaakt, naar de winkel gaan is dan ook onzinnig, die kunnen immers niet de software van MS fixen.
Het lijkt mij een beetje raar dat wanneer er een bug is, dat MS die negeert totdat iemand het in een land heeft waar het wel gelanceerd is.

In mijn geval was er gewoon informatie weg, opnieuw syncen werkte ook niet omdat deze informatie nergens meer bestond/bestaat, waaronder telefoonnummers (zag later dat ik er nog meer kwijt was), extra informatie die ik had toegevoegd zoals achternamen en al mijn agenda punten.

Ik heb de drie accounts die gelinkt zijn bekeken, maar op geen van die drie accounts staat iets, tevens is mijn agenda alleen gelinkt met het adres die ik gebruikt heb om de telefoon mee in te stellen.

Hoe het syncen precies werkt weet ik eigenlijk niet want de enige die gelinkt zijn met mijn telefoon account zijn degene die ook met telefoonnummer in mijn telefoon staan, mijn contacten van mijn gmail en hotmail worden niet gelinkt met mijn telefoon account, dus hoeveel die dan precies wil syncen weet ik niet, dit kan pakweg 25-30 zijn of als die alles wilt syncen dan hebben we het over rond de 70 contacten (dit is nu inclusief dubbele contacten doordat email adressen weer los staan van mijn telefooncontacten)
Alle agenda afspraken e.d. staan wel allemaal nog op Live.com, er wordt alleen niks meer gesynchroniseerd.
Hoevaak deed/doe jij synchroniseren, want ik had dat al lang niet meer gedaan, ik weet dat oude agenda punten worden gewist, dus dat met de combinatie dat ik eigenlijk niet synchroniseerde dat die daarom geen data heeft. Hierdoor zou jij dan wel je punten nog hebben op je mail en ik niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Benjamin- op 13-05-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:21:
[...]

Dat WP7 niet gelanceerd is in NL vind ik niet relevant, het is een bug in de software, dit is geheel ongerelateerd met waar de telefoon vandaan komt, dit is een bug die in het systeem zit die MS heeft gemaakt, naar de winkel gaan is dan ook onzinnig, die kunnen immers niet de software van MS fixen.
Het lijkt mij een beetje raar dat wanneer er een bug is, dat MS die negeert totdat iemand het in een land heeft waar het wel gelanceerd is.
Het is wel degelijk relevant waar je de telefoon hebt gekocht. Microsoft levert officieel geen support in Nederland en dat mag je dan ook niet verwachten. Door het kopen van een WP7 toestel wist je dat er geen support is voor Nederlandse gebruikers en daar moet je het ook maar mee doen tot Mango.

Dat is eenmaal het risico van een toestel te kopen zonder ondersteuning.

[ Voor 40% gewijzigd door Relief2009 op 13-05-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
[...]
Hoevaak deed/doe jij synchroniseren, want ik had dat al lang niet meer gedaan, ik weet dat oude agenda punten worden gewist, dus dat met de combinatie dat ik eigenlijk niet synchroniseerde dat die daarom geen data heeft. Hierdoor zou jij dan wel je punten nog hebben op je mail en ik niet meer.
Ik werk sinds NoDo met 2 verschillende Windows Live accounts. Het hoofdaccount is een US account en gebruik ik eigenlijk alleen voor Zune/MarketPlace/Xbox-Live (diensten die niet in NL beschikbaar zijn) en heb ik dus ingesteld op handmatige sync en die voer ik eigenlijk nooit uit. Het tweede account is een NL account en gebruik ik voor email/contacten/agenda en heb ik zo ingesteld dat hij ieder uur synchroniseerd.
Bij het tweede account worden nu plots geen agenda items meer gesynchroniseerd, terwijl toch alle vinkjes en schakelaars aan staan.

Ik heb ondertussen mijn probleem kunnen oplossen ondertussen. Ik was vannochtend misschien een beetje overmoedig, maar met de berichten van TonTon en Benjamin- de afgelopen dagen was ik bang dat het geen goede voorbode was.
Op Live.com ben ik nog eens wat beter gaan kijken en het blijkt dat er een tweede agenda was toegevoegd die ook direct als default was ingesteld. Was zelf nog nooit in al die instellingen geweest, maar na het instellen van de default agenda naar de oude agenda werkte alles weer normaal.
Het was dus allemaal niet zo ernstig als ik direct dacht (bij mij dan), maar toch zeer wonderlijk dat er uit het niets een agenda bij komt.

[ Voor 5% gewijzigd door jaspa op 13-05-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
[...]

Dat WP7 niet gelanceerd is in NL vind ik niet relevant, het is een bug in de software, dit is geheel ongerelateerd met waar de telefoon vandaan komt, dit is een bug die in het systeem zit die MS heeft gemaakt, naar de winkel gaan is dan ook onzinnig
Niet waar. Jij hebt een product gekocht bij een winkel, en hebt dus een koopovereenkomst gesloten met die winkel. Niet met Microsoft.
Hun deel van de overeekomst is dat ze jou een fatsoenlijk en deugdelijk product moeten leveren. Blijkt dat niet zo te zijn, dan moet je dus de winkel daarop aanspreken en moeten zij voor jou een oplossing zoeken.

Als je een defect hebt op je iPhone ga je toch ook niet met Foxconn bellen? (scheve analogie, I know, maar je snapt wat ik bedoel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ik denk dat Benjamin- meer bedoelde dat, als het een bug is, die bug ook in de andere, wel ondersteunde landen zou kunnen bestaan. En omdat Microsoft vast niet wil dat klanten in die wel-ondersteunde landen tegen dezelfde bug oplopen, zou het goed zijn om ook bugs die in niet-ondersteunde landen gevonden worden, serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
EgMaf schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:17:
Ik denk dat Benjamin- meer bedoelde dat, als het een bug is, die bug ook in de andere, wel ondersteunde landen zou kunnen bestaan. En omdat Microsoft vast niet wil dat klanten in die wel-ondersteunde landen tegen dezelfde bug oplopen, zou het goed zijn om ook bugs die in niet-ondersteunde landen gevonden worden, serieus te nemen.
Helemaal mee eens.
HyperioN en Relief2009 hebben het over wettelijke garantie. Terwijl wat eigenlijk gevraagd wordt is een formulier of iets dergelijks waarmee je in contact kan komen met de technische dienst om een bug te melden. Het is een gloednieuw OS, dus zou je denken dat Microsoft ook graag nu al bug reports krijgt om straks al die (verwachte) miljoenen nieuwe klanten niet teleur te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ramon schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:21:
[...]

Hilarisch artikel... ondertussen verdedigt ie ook nog even het feit dat macs de powerknop aan de fucking achterkant verstoppen........ |:( Ik zou er serieus op in kunnen gaan als het niet zo dom was. Bovendien, ik zie geen enkele onderbouwing in dat héle verhaal.
haha ja, die schrijver had ook gewoon kunnen zeggen "ik vind het niks" punt. Dan was ie er ook geweest. Meningen verschillen, gelukkig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
HyperioN schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:32:
[...]
Niet waar. Jij hebt een product gekocht bij een winkel, en hebt dus een koopovereenkomst gesloten met die winkel. Niet met Microsoft.
Hun deel van de overeekomst is dat ze jou een fatsoenlijk en deugdelijk product moeten leveren. Blijkt dat niet zo te zijn, dan moet je dus de winkel daarop aanspreken en moeten zij voor jou een oplossing zoeken.
Mmm, want winkels geven zulke goede ondersteuning bij software problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

EgMaf is correct.

Dit heeft niet te maken met een toevallig defect product, dit is een fout in de software, als ik van mijn telefoon af wil dan ga ik wel naar de winkel. Ik kom ook niet bij MS garantie claimen, ik kom bij MS om zowel hun te informeren als te vragen om informatie, het is niet in MS' belang om dit te negeren omdat ze niet hoeven te reageren, nu is het Nederlander, de volgende keer is het een Amerikaan. Het lijkt me niet dat MS wilt wachten totdat de klachten binnen regenen.

Hoe dan ook, met bugs ga je naar de developers, nooit naar de winkel, de winkel kan niets doen tenzij het een defect is in het toestel (wat ik niet geloof), terwijl MS wel wat kan doen.
Als je een spel koopt en je komt een bug tegen dan bel je ook niet de FRS ofzo op dat er een bug in zit, dan maak je daar een melding van bij de makers.

Dat ik in een early adopter ben geeft MS trouwens niet het recht mij te negeren. Ze kunnen natuurlijk wel mij negeren zolang ik de officiele kanalen niet bewandel (dus via de verkoper), maar uiteindelijk moeten ze wel, dit kan die middels een inhoudelijk antwoord of mijn geld terug, immers als zij het antwoord niet kunnen leveren is het een defect product, gezien het defect niet in het toestel zelf zit maar in de software zou de volgende weer dat defect hebben en kan je dus eisen voor geld. Dus het idee dat MS mij kan negeren als ze willen is onjuist.

Pagina: 1 ... 12 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.