Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Benjamin- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:03:
knip...

Dat ik in een early adopter ben geeft MS trouwens niet het recht mij te negeren. Ze kunnen natuurlijk wel mij negeren zolang ik de officiele kanalen niet bewandel (dus via de verkoper), maar uiteindelijk moeten ze wel, dit kan die middels een inhoudelijk antwoord of mijn geld terug, immers als zij het antwoord niet kunnen leveren is het een defect product, gezien het defect niet in het toestel zelf zit maar in de software zou de volgende weer dat defect hebben en kan je dus eisen voor geld. Dus het idee dat MS mij kan negeren als ze willen is onjuist.
Je kan op de fora terecht: http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp7. Dat wordt door veel Microsoft medewerkers gelezen, en als het echt een bug is, dan zal het naspeelbaar zijn en zal er echt wel actie op ondernomen worden. Verder kan je ook veel informatie vinden op: http://www.microsoft.com/.../en-us/howto/support.aspx

Heb je daar al gepost en gezocht?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn ervaring met MS answers is wel goed. Ik heb daar destijds een thread geopend over de Omnia 7 forced update glitch, en daar werd ook gewoon gereageerd door MS lui en ik kreeg ook een private message van een MS dude die mij om meer exacte info vroeg en mij ook van meer informatie verstrekte. Ik heb wel het gevoel gehad dat er echt iets mee gedaan werd.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 13-05-2011 18:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

c70070540 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 18:26:
[...]

Je kan op de fora terecht: http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp7. Dat wordt door veel Microsoft medewerkers gelezen, en als het echt een bug is, dan zal het naspeelbaar zijn en zal er echt wel actie op ondernomen worden. Verder kan je ook veel informatie vinden op: http://www.microsoft.com/.../en-us/howto/support.aspx

Heb je daar al gepost en gezocht?
Jup. 8 mei al. De link staat in deze topic.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Benjamin- schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:10:
[...]

Jup. 8 mei al. De link staat in deze topic.
misschien moet je de post uitbreiden met alle info die je ons hier ook gegeven hebt en die daar niet staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:17:
[...]

misschien moet je de post uitbreiden met alle info die je ons hier ook gegeven hebt en die daar niet staat?
Ik heb een nieuw stuk er aan toegevoegd, ik krijg wel een steeds een groter vermoeden wat de oorzaak is geweest (bug met syncen - de meeste merken het waarschijnlijk niet omdat ze het regelmatig doen waardoor ze niet veel verliezen tot niets verliezen)
Maar ik wil hier nog steeds uitsluitsel over, ik vind deze bug te groot om even te negeren.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op mijn Omnia zie ik dat er 1 facebook contact niet gesynced wordt met m'n people hub, zijn info komt alleen uit google in m'n lijstje. Is er een manier op dat toch nog gedaan te krijgen? Waar kan dat door komen of nog een bugje ofzo?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
maratropa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:16:
Op mijn Omnia zie ik dat er 1 facebook contact niet gesynced wordt met m'n people hub, zijn info komt alleen uit google in m'n lijstje. Is er een manier op dat toch nog gedaan te krijgen? Waar kan dat door komen of nog een bugje ofzo?
Waarschijnlijk heeft diegene zijn Facebook privacy instellingen zo ingesteld dat applicaties van vrienden geen informatie mogen opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
jaspa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:29:
[...]

Waarschijnlijk heeft diegene zijn Facebook privacy instellingen zo ingesteld dat applicaties van vrienden geen informatie mogen opvragen.
Ah zo daar had ik nog niet aan gedacht, thanx. Dat zal idd wel.

Trouwens, ik las een tijd terug wel eens wat over dat mensen met windows phone 7 een hoger data verbruik kregen doordat het OS continu wat deed. Is dat verholpen onderhand of was het uberhaupt niet echt een groot probleem?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
maratropa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:29:
Trouwens, ik las een tijd terug wel eens wat over dat mensen met windows phone 7 een hoger data verbruik kregen doordat het OS continu wat deed. Is dat verholpen onderhand of was het uberhaupt niet echt een groot probleem?
Er was een probleem bij gebruikers van Yahoo mail. Iets met de communicatie tussen WP7 en de imap servers van Yahoo. Volgens mij is dat ondertussen opgelost.
Sowieso gebruikt WP7 naar mijn mening wel meer data dan andere besturingssystemen, aangezien veel via the cloud gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je meer informatie wil over WP7 OS, verleden, heden en de nabije toekomst, geeft Mary Jo Foley veel informatie via deze presentatie.
Het klopt niet allemaal wat ze zegt, maar ze geeft wel veel leuke informatie in deze totaal overzicht presentatie.
.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
jaspa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:57:
[...]

Er was een probleem bij gebruikers van Yahoo mail. Iets met de communicatie tussen WP7 en de imap servers van Yahoo. Volgens mij is dat ondertussen opgelost.
Sowieso gebruikt WP7 naar mijn mening wel meer data dan andere besturingssystemen, aangezien veel via the cloud gaat.
De Yahoo servers reageerden incorrect op de verzoeken die ze ontvingen. Daardoor stuurden deze veel meer informatie terug dan opgevraagd werd - Als ik het me goed herinner werden alleen verzender en onderwerp opgevraagd, en de hele berichten teruggestuurd.

De iPhone, Android en alle andere devices hadden hier ook last van, maar omdat die data van minder berichten opvroegen (b.v. 50 ipv 200 van wp7) werdt daar minder teveel teruggestuurd en viel het dus niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Toch maar een phone 7 gekocht ( Omnia 16GB uit Duitsland) voor tweehonderd en nog wat euries kon ik de verleiding niet weerstaan.

Eerste indruk van het toestel: GROOT!
Eerste indruk van het OS: snel!

Mijn vorige GSM was een HTC met windows mobile 6.x OS.
Zowel op mijn vorige GSM als op de Phone 7 GSM was Outlook Exchange account instellen een heel gedoe. Certificaat hier en certificaat daar. (dat kan volgens mij veel beter)

Mijn HTC GSM met windows mobile 6.x kon (en kan nog steeds) beller id’s en emails laten horen in mijn Motorola Oasis Bluetooth Headset.
Phone 7 kan geen bellers id’s en/of emails laten horen in mijn Motorola Oasis Bluetooth headset!
(dat heb ik nog nergens gelezen)

Geen activesync geen usb toegang dat heb ik overal gelezen.
(slaat i.m.o. nergens op want je kan bestanden wel mailen naar de GSM, zo heb ik de Exchange certificaten geïnstalleerd)
Kortom: leuk GSM voor mijn neefje (van 1x jaar oud), voor dagelijks professioneel gebruik ga ik weer terug naar mijn windows 6.x GSM.
Dit is dan de eerste nieuwe GSM die “op de plank gaat”.
In mijn GSM geschiedenis heb ik dit nog NOOIT meegemaakt. (dat mijn nieuwe GSM niet hetzelfde of meer kan dan de nieuwe.)

Opa verteld:
 Begonnen met GSM in 1992 met KPN ( 4000,00! Guldens)
 Overgestapt naar BEN met de Nokia 6150 (abbo deal)
 Sony P900 (€ 900,00!)
 T-mobile mda (abbo deal)
 T- mobile mda II (abbo deal)
 T-mobile mda IV (abbo deal)

Ik hoop dat MS d.m.v. updates de Phone 7 GSM’s bezitters waar voor hun geld gaat geven.
(i.m.o. werkt het iTURD model niet voor MS. (alleen Steve Jobs komt daarmee weg)

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Nouja volgens mij is er expliciet vermeld dat de doelgroep van WP7 niet "profi"gebruikers zijn toch? Er is namelijk zat wat je nieuwe toestel wel kan en je oude niet. Tja "waar voor je geld" is nogal een subjectieve opmerking. Voor dat sub 300 euro bedrag krijg je echt een supermooi toestel in handen. Ik vind het al veel "waar", en het wordt alleen maar beter..

[ Voor 37% gewijzigd door maratropa op 14-05-2011 18:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:40:
Mijn vorige GSM was een HTC met windows mobile 6.x OS.
Zowel op mijn vorige GSM als op de Phone 7 GSM was Outlook Exchange account instellen een heel gedoe. Certificaat hier en certificaat daar. (dat kan volgens mij veel beter)
a. Als je een public certificaat hebt hoef je NIETS te doen.
b. Jij heb een interne CA en dus interne certificaten. Logisch dat je die eerst op je telefoon moet zetten. En dat vind je vervolgens veel gedoe? Sorry hoor, maar dit gaat nergens over.
Speedster schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:40:
Ik hoop dat MS d.m.v. updates de Phone 7 GSM’s bezitters waar voor hun geld gaat geven.
(i.m.o. werkt het iTURD model niet voor MS. (alleen Steve Jobs komt daarmee weg)
Dat jij je huiswerk niet hebt gedaan ligt aan jezelf. WP7 =! WM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:27:
Nouja volgens mij is er expliciet vermeld dat de doelgroep van WP7 niet "profi"gebruikers zijn toch? Er is namelijk zat wat je nieuwe toestel wel kan en je oude niet. Tja "waar voor je geld" is nogal een subjectieve opmerking. Voor dat sub 300 euro bedrag krijg je echt een supermooi toestel in handen. Ik vind het al veel "waar", en het wordt alleen maar beter..
Natuurlijk. Opa heeft z'n huiswerk niet (goed) gedaan. Hij weet blijkbaar niet dat MS in 2009 op de reset toets gedrukt heeft. Een nieuw OS en dan moeten specifieke functies weer stap voor stap toevoegd worden. En worden express bepaalde functionaliteiten niet toegestaan. Dat had opa van te voren kunnen weten.
Door die reset heb ik juist voor WP7 gekozen.
.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
maratropa schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:27:
Expliciet vermeld?

http://www.microsoft.com/...res/business/default.aspx

Ben met je eens dat het een supermooi toestel is!

Alleen de functionaliteit van het OS valt me erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:50:
a. Als je een public certificaat hebt hoef je NIETS te doen.
b. Jij heb een interne CA en dus interne certificaten. Logisch dat je die eerst op je telefoon moet zetten. En dat vind je vervolgens veel gedoe? Sorry hoor, maar dit gaat nergens over.

Dat jij je huiswerk niet hebt gedaan ligt aan jezelf. WP7 =! WM6.
Een GSM met een geheel nieuw MS OS, daarvan had opa toch verwacht dat ook Exchange gebruikers met een intern CA iets makkelijker hun Exchange mail aan de gang konden krijgen.
Fout code 80072efd is zo 2009...

Opa heeft wel degelijk huiswerk gedaan en daarom gewacht met de aanschaf van een GSM met phone 7 OS.
Alleen voor € 200,00 en een beetje kon hij de verleiding niet weerstaan.
(je zal er maar € 500,00 + voor betaald hebben....)

Als na de aanschaf blijkt dat sommige voor opa belangrijke functies (lettertype vergroten, beller en email aankondigingen) ontbreken, dan is opa teleurgesteld.
Het gebrek aan die functies heeft opa nergens kunnen terug vinden toen hij bezig was met zijn huiswerk.

Ahfijn neefje van opa wil de Omnia niet hebben want de Omnia is niet "cool".
(zucht, je begrijpt neefje van opa zit gevangen in de iTURD hype)

Opa hoopt dan maar dat de Mango update de Omnia bruikbaar maakt voor opa.

Tot die tijd haalt opa zijn MDA maar weer uit de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Speedster schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:00:
Een GSM met een geheel nieuw MS OS, daarvan had opa toch verwacht dat ook Exchange gebruikers met een intern CA iets makkelijker hun Exchange mail aan de gang konden krijgen.

Opa heeft wel degelijk huiswerk gedaan en daarom gewacht met de aanschaf van een GSM met phone 7 OS.
Alleen voor € 200,00 en een beetje kon hij de verleiding niet weerstaan.
(je zal er maar € 500,00 + voor betaald hebben....)

Als na de aanschaf blijkt dat sommige voor opa belangrijke functies (lettertype vergroten, beller en email aankondigingen) ontbreken, dan is opa teleurgesteld.
Het gebrek aan die functies heeft opa nergens kunnen terug vinden toen hij bezig was met zijn huiswerk.

Ahfijn neefje van opa wil de Omnia niet hebben want de Omnia is niet "cool".
(zucht, je begrijpt neefje van opa zit gevangen in de iTURD hype)

Opa hoopt dan maar dat de Mango update de Omnia bruikbaar maakt voor opa.

Tot die tijd haalt opa zijn MDA maar weer uit de kast.
Iedereen heeft natuurlijk eigen wensen voor een nieuwe telefoon.
Toch zou mijn advies zijn om WP7 bijvoorbeeld een week de kans te geven om zich te bewijzen.
Ik spreek denk ik voor veel mensen hier als ik zeg dat na een tijdje het veel verfrissend is om een telefoon te gebruiken die van al die extra functies en instellingen overbodige functies en instellingen maakt, simpelweg omdat alles wat het toestel wel doet erg goed werkt. Laten we eerlijk zijn, het is en blijft "maar" een telefoon. En het is, vind ik, fijn om een telefoon te gebruiken die eerder rust brengt dan alleen functies en instellingen waarbij je continu met tweaken bezig bent om het werkbaar te houden.
Als je specifiek opzoek bent naar een telefoon met de allerbeste specs, meest uitgebreide instellingen en onbeperkte features, dan is WP7 bij voorbaad al een tegenvaller en kun je beter voor android gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door jaspa op 15-05-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:00:
[...]
Tsja. MS wil dat je zowel het root als server certificaat op je telefoon moet hebben. Ook met WP7. Android vraagt nergens naar en iOS wil het server certificaat. Een kwestie van hoe veilig je het wil hebben. Zoals gezegd, het toevoegen van de 2 certificaten aan een email en een herstart van de telefoon is alles wat je moet doen. Geef mij dan maar het moeten toevoegen van 2 certificaten. De Exchange sync is bij mij ook al 5 maanden vlekkeloos, waar ik met m'n vorige iPhone is regelmatig sync fouten had waar emails op de telefoon bleven staan ondanks dat ik al gesynched had met de Outlook client/Exchange. WP7 is (tot nu toe) altijd in sync.

Jammer dat, ondanks dat je blijkbaar toch vooraf onderzoek gedaan hebt, er toch nog ontbrekende functies zijn die voor jou must haves zijn.

Aan de andere kant:
M'n vrouw heeft na een iPhone nu een Trophy met WP7. Zij belt, SMS'ed, gebruikt Email, gebruikt Agenda en kijkt op Buienradar en NU.nl.
Naast deze functionaliteiten vindt zij de UI en dat deze snel, betrouwbaar en intuitief werkt een must have. Verschillende mensen, verschillende wensen.
.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
jaspa schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:10:
Iedereen heeft natuurlijk eigen wensen voor een nieuwe telefoon.
Toch zou mijn advies zijn om WP7 bijvoorbeeld een week de kans te geven om zich te bewijzen.
Ik spreek denk ik voor veel mensen hier als ik zeg dat na een tijdje het veel verfrissend is om een telefoon te gebruiken die van al die extra functies en instellingen overbodige functies en instellingen maakt, simpelweg omdat alles wat het toestel wel doet erg goed werkt. Laten we eerlijk zijn, het is en blijft "maar" een telefoon. En het is, vind ik, fijn om een telefoon te gebruiken die eerder rust brengt dan alleen functies en instellingen waarbij je continu met tweaken bezig bent om het werkbaar te houden.
Als je specifiek opzoek bent naar een telefoon met de allerbeste specs, meest uitgebreide instellingen en onbeperkte features, dan is WP7 bij voorbaad al een tegenvaller en kun je beter voor android gaan.
Ben het niet met je eens dat de Omnia met WP7 "maar" een telefoon is.
Het is een (verdomd snelle) mini computer die ook kan bellen.
De Nokia 1100 is maar een telefoon.

Mijn vertrouwde MDA is al 2 jaar lang uiterst werkbaar zonder tweaken.

Zal ik dan de volgende reactie zelf maar even plaatsen...

"Waarom koopt opa dan in godsnaam een Omnia 7?"
Ook de vriendin van opa begrijpt dat niet maar opa is upgrade geil, hebberig en nieuwsgierig.

Niet alleen opa is teleurgesteld...

http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:02:
Aan de andere kant:
M'n vrouw heeft na een iPhone nu een Trophy met WP7. Zij belt, SMS'ed, gebruikt Email, gebruikt Agenda en kijkt op Buienradar en NU.nl.
Naast deze functionaliteiten vindt zij de UI en dat deze snel, betrouwbaar en intuitief werkt een must have. Verschillende mensen, verschillende wensen.
.
Je vrouw heeft gelijk maar ze weet niet wat ze mist.

Best handig om je GSM de hele dag in je zak te laten zitten en bij een oproep op geen 1 knopje te hoeven drukken, mits je hoort aan het beller id dat je geen zin hebt in die beller. (dan moet je even op het knopje van je headset drukken)

Best handig als sms en emailonderwerpen door een dame in je oor gefluisterd worden.
(hilarisch ook hoe deze Amerikaanse dame omgaat met Nederlands maar ondanks dat MEGA handig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 00:25
Speedster schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:28:
[...]

Best handig om je GSM de hele dag in je zak te laten zitten en bij een oproep op geen 1 knopje te hoeven drukken, mits je hoort aan het beller id dat je geen zin hebt in die beller. (dan moet je even op het knopje van je headset drukken)

Best handig als sms en emailonderwerpen door een dame in je oor gefluisterd worden.
(hilarisch ook hoe deze Amerikaanse dame omgaat met Nederlands maar ondanks dat MEGA handig!)
Tja, wat wil je nou? MS is overnieuw begonnen omdat WM6 uit de gratie is geraakt. Dan wéét je dat niet alles wat WM6 heeft erin zit (en gelukkig maar, anders konden we die pennetjes wel weer van stal halen). Ik kan ook wel tegen jou zeggen: "je weet niet wat je mist".... een compleet vingervriendelijk OS, wat superstabiel is, snel is, intuitief werkt, waar makkelijk voor te programmeren is (silverlight, 1 reso etc) wat zorgt voor een snelle groei van apps, geen tweaks nodig heeft om lekker te werken (WM6, of webOS - nog veel erger :o). Dat vind ik persoonlijk allemaal belangrijker dan een hardop uitgesproken Caller ID.

Oh en ik heb 450 euro betaald voor mijn Trophy en dat zou ik zo weer doen :*)

Tuurlijk zullen er meer mensen teleurgesteld zijn - dat zijn dezelfde mensen die nu nog Windows XP draaien, of per se hun desktop outlook willen syncen met een telefoon (we leven in 2011, alles kan in de cloud) - maar je kan nou eenmaal niet alle features op de wenslijst toevoegen in de 18 maanden (geloof ik) die uitgetrokken was voor de eerste versie van WP7. MS had haast om te concurreren met iOS en android en heeft er express voor gekozen om een goed, snel, stabiel en intuitief platform neer te zetten en niet direct allemaal features erin te knallen die dan maar half zouden werken.

De features die jij wenst zullen ongetwijfeld weer toegevoegd worden in volgende versies van Windows Phone 7, maar dit kan gewoon wel even duren. Hoeveel wil je voor die Omnia 7? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
Ramon schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:55:
Oh en ik heb 450 euro betaald voor mijn Trophy en dat zou ik zo weer doen :*)

Hoeveel wil je voor die Omnia 7? :P
Je hebt je eigen vraag al beantwoord, toch?

Voor 449,00 euro mag je mijn Omnia 7 (16GB!) overnemen.

Tip van opa:
Kijk even op www.ebay.de daar kan je voor iets meer dan 200,00 euro een Omnia 7 (16GB) kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Windows Phone 7 telefoons met de foutmelding 80180048 kunnen ook weer naar een nieuwe firmware versie worden geüpgraded. Zie ook: http://pocketnow.com/wind...fter-microsoft-validation & http://blog.walshie.me/wa...-to-get-you-back-on-track

[ Voor 16% gewijzigd door Manuel op 15-05-2011 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:05:
[...]

Je hebt je eigen vraag al beantwoord, toch?

Voor 449,00 euro mag je mijn Omnia 7 (16GB!) overnemen.

Tip van opa:
Kijk even op www.ebay.de daar kan je voor iets meer dan 200,00 euro een Omnia 7 (16GB) kopen.
Gelijk maar ff gekeken en je kan daar ook andere recente smartphones voor hetzelfde geld of minder kopen. Dus ja, dat zegt blijkbaar niets. Iedere telefoon zakt gegeven moment in prijs. De een wat sneller als de andere. Wil je geen al te grote waarde daling, dan moet je een telefoon nooit nieuw kopen, maar minimaal 1 jaar oud.

Je zoekt redenen behalve dan je zelf te verwijten dat je, ondanks vooronderzoek, dit onderzoek niet goed genoeg gedaan hebt. En vervolgens generaliseer je jezelf met iedereen die een WP7 telefoon gekocht heeft.
Zo te lezen ben je een echte WM'er. Tsja, daar werd alles opgegooid of het nou goed werkte of niet in tegenstelling tot WP7. En mocht het je troost geven: je bent niet de eerste WM'er en niet de laatste WM'er die niet verwacht had dat hij/zij met WP7 minder functies heeft als met WM.
.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedster schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:28:
[...]

LOL nu ga je echt zoeken... en om antwoord te geven: nee, daar zit ze niet op te wachten.

edit: niet dat het niet grappig is dat het kan, maar daar zitten weinig mensen op te wachten. Laat staan dat ze op basis daarvan voor een bepaalde telefoon kiezen.
.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Manuel schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:43:
Windows Phone 7 telefoons met de foutmelding 80180048 kunnen ook weer naar een nieuwe firmware versie worden geüpgraded. Zie ook: http://pocketnow.com/wind...fter-microsoft-validation & http://blog.walshie.me/wa...-to-get-you-back-on-track
Bedankt voor de tip. Ik heb de tool zijn werk laten doen.

Nu maar wachten op de update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Manuel schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:43:
Fixt niet het niet meer kunnen booten in download mode issue wat sommigen hebben (zie ook eerste reactie in die thread) :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog meer Mango update nieuws!

http://www.engadget.com/2...e-365-facebook-chat-more/

Het wordt steeds leuker!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ben ik de trial van the Harvest aan het downloaden via wifi, stopt ie zo maar op 91%...alsof ie blijft hangen.. Is dat normaal dat marketplace downloads soms gewoon evenblijven hangen? Is er een manier om ze anders te resetten?

Aaah nu issie gereset? En staat ie er 2 keer in de download lijst?

[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 16-05-2011 11:28 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:24:
Ben ik de trial van the Harvest aan het downloaden via wifi, stopt ie zo maar op 91%...alsof ie blijft hangen.. Is dat normaal dat marketplace downloads soms gewoon evenblijven hangen? Is er een manier om ze anders te resetten?

Aaah nu issie gereset? En staat ie er 2 keer in de download lijst?
Nee, dat is niet normaal. Brakke WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:02:
[...]

Nee, dat is niet normaal. Brakke WiFi?
Nja nee,.. maar ik heb het toestel maar even aan en uit gezet, nu ging ie verder, gelukkig :)

Is er trouwens ook een work-around om toch dingen in de marketplace te kunnen kopen met een CC, of moet ik dan gewoon maar wachten, en met gratis apps doorkomen :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

maratropa schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:03:
[...]

Nja nee,.. maar ik heb het toestel maar even aan en uit gezet, nu ging ie verder, gelukkig :)

Is er trouwens ook een work-around om toch dingen in de marketplace te kunnen kopen met een CC, of moet ik dan gewoon maar wachten, en met gratis apps doorkomen :)
Een US adres en een US creditcard werkt bij mij intussen :) Dat werkte voorheen echter niet. Er is dus al wel wat veranderd in de acceptatie. Zelfs muziek kan ik kopen nu.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op maandag 16 mei 2011 @ 18:03:
[...]

Ik kan al vanaf oktober vorig jaar alles kopen. De grootste afhankelijkheid is je CC.
Sommige CC's worden wel geaccepteerd. Ligt er aan bij welke bank je zit.
Ik heb een CC van de ABN AMRO (voorheen Fortis)
Hier vind je een stap voor stap instructie voor als je het wil proberen (voordat Mango er is)
.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beetje bij beetje komt er meer nieuws en het bevalt me prima.

http://www.engadget.com/2...es-coming-to-windows-pho/

Het is nu wachten op 24 Mei :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 16-05-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Relief2009 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:33:
[...]

Beetje bij beetje komt er meer nieuws en het bevalt me prima.

http://www.engadget.com/2...es-coming-to-windows-pho/

Het is nu wachten op 24 Mei :*)
Ik hoop dat er dan weer een stream beschikbaar komt. Het is altijd leuk om te zien hoe enthousiast Joe Belfiore is over WP7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Grappig idee, maar ik vind het een beetje nutteloos. Van wat ik heb gelezen krijg je toegang tot je media files, maar waarom zou ik daarvoor explorer willen gebruiken? Zeker gezien je Zune nodig heb, dus dan kan je het alleen eigenlijk op je eigen computer gebruiken.

Als ik echt een USB stick nodig heb dan neem ik wel een stick nodig, dan kan ik het tenminste op andere computers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kreeg gisteren ineens een "1 nieuw e-mail bericht" op mijn lockscreen, maar kon vervolgens nergens vinden welke e-mail dat zou moeten zijn. De accounts die ik gebruik hadden geen nieuwe mail.

Na heel veel zoeken bleek het een mailtje op mijn UK account te zijn dat ik mijn wachtwoord moest wijzigen en dat ik vervolgens een plaatje te zien zou krijgen dat ik moest overtypen. Ik had zo'n donkerbruin vermoeden dat dit niet helemaal kosher was en heb er us verder geen actie op ondernomen.

Hebben meer mensen dit gehad of is dit standaard na een half jaar? Zoals gezegd, ik doe niets met mijn UK account, dus het zou zo maar kunnen dat Microsoft denkt dat ze hem op non-actief kunnen zetten. Daarentegen log ik uiteraard wel dagelijks in mijn WP7 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:13:
[...]

Grappig idee, maar ik vind het een beetje nutteloos. Van wat ik heb gelezen krijg je toegang tot je media files, maar waarom zou ik daarvoor explorer willen gebruiken? Zeker gezien je Zune nodig heb, dus dan kan je het alleen eigenlijk op je eigen computer gebruiken.

Als ik echt een USB stick nodig heb dan neem ik wel een stick nodig, dan kan ik het tenminste op andere computers gebruiken.
Tsja jij kan het nutteloos vinden. Maar ik vind het wel fijn om wat files via een usb kabeltje zo op je telefoon geheugen te dumpen. Het is makkelijker als dat je overal dus die Zune software op moet zetten.
Ik gebruik het dus dagelijks en het wordt nog handiger omdat ik straks USB OTG kan gebruiken.
(Gewoon een telefoon aan een andere telefoon verbinden via USB en dan files over transferen!! Top toch?)

Niks is nutteloos. Iemand heeft dit werkend gemaakt op WP7. En dat doet zo'n persoon niet voor niets. Er is heus wel vraag naar. Of zou geen enkele WP7 gebruiker blij zijn met deze functie? Klinkt beetje als iPhone gebruikers. Die zeggen ook over alles wat mist dat ze het nooit gebruiken :+

Ik hoop dat WP7 wel meer open wordt zoals Android en het oude WM6.5. Hopelijk geen lock in praktijken..
Hierbij het ik het niet over de term opensource..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Ik kan al vanaf oktober vorig jaar alles kopen. De grootste afhankelijkheid is je CC.
Sommige CC's worden wel geaccepteerd. Ligt er aan bij welke bank je zit.
Ik heb een CC van de ABN AMRO (voorheen Fortis)
Hier vind je een stap voor stap instructie voor als je het wil proberen (voordat Mango er is)
.
Nja hier ook net met een ABN CC geregistreerd, met een kloppend UK adress en het telefoon nummer van Downing Street 10 haha. Maar het lijkt te werken, net the Harvest gekocht..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:55:
[...]
en het telefoon nummer van Downing Street 10 haha.
LOL :)

Mooi dat het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik wel een beetje suf vind is dat als iemand een invitation stuurt via e-mail direct naar jouw eigen e-mail adres, dat het item dan wel automatisch in je agenda komt, maar als het naar een mailinglist gestuurd is waar jij ook op zit dat hij dan niet wordt toegevoegd. Ik ontvang die invitation toch? Blijkbaar ben ik dus ook invited. En er is geen enkele manier om 'm handmatig toe te voegen vanuit de e-mail :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind vooral dat laatste schokkend. Dat de invitation niet automatisch wordt toegevoegd kan ik wel in komen. Dat je bij een bepaalde groep hoort wil niet meteen zeggen dat je dus ook meteen naar alle feestjes gaat :P
Maar dat je een invitation dan niet alsnog kan toevoegen is wel erg storend!

Nu ik erover na denk vraag ik me ook af waarom die niet als Tentative in de agenda wordt gezet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 01:29:
Wat ik wel een beetje suf vind is dat als iemand een invitation stuurt via e-mail direct naar jouw eigen e-mail adres, dat het item dan wel automatisch in je agenda komt, maar als het naar een mailinglist gestuurd is waar jij ook op zit dat hij dan niet wordt toegevoegd. Ik ontvang die invitation toch? Blijkbaar ben ik dus ook invited. En er is geen enkele manier om 'm handmatig toe te voegen vanuit de e-mail :/
Is het niet zo dat op het moment dat je een reply stuurt, je de opties 'accept', 'deny' enz. krijg? Ik weet het niet zeker, maar daarna wordt ie toch in je agenda gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 01:29:
Wat ik wel een beetje suf vind is dat als iemand een invitation stuurt via e-mail direct naar jouw eigen e-mail adres, dat het item dan wel automatisch in je agenda komt,
Dat heb ik nog niet meegemaakt. Dat wil je toch ook niet? Dat zou betekenen dat iemand anders automatisch afspraken in je agenda kan zetten, door alleen een mailtje te versturen.

Ik weet niet beter dan dat ik expliciet een meeting request mailtje moet accepteren, door het selecteren van Reply -> Accept.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 19:25
Bij mijn LG Optimus 7 krijg ik 3G maar niet aan de praat. Telefoon is geüpdate via Zune. Enkle WiFi werkt.
T-Mobile geeft aan dat zij kunnen zien dat het toestel 3G capabel is en verbinding heeft. Verbindingssterkte staat op 3 van 5 streepjes. Heb geen vergelijkbare meldingen gevonden. Heeft iemand een idee? :?

Reeds geprobeerd: Roaming on/off, netwerk manual/automatic, update, data connection on/off.

Edit: Bedankt troftnom! _/-\o_

Bleek inderdaad dat de APN-instellingen handmatig moesten worden toegevoegd. (APN: smartsites.t-mobile, Gebruikersnaam: t-mobile, Wachtwoord: tm)

Was alweer vergeten hoe traag dat netwerk van T-mobile is :X

[ Voor 48% gewijzigd door FrankNLD op 18-05-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Werkt 2G dan wel? Kan je de APN settings nalopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

lzandman schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:17:
Ik weet niet beter dan dat ik expliciet een meeting request mailtje moet accepteren, door het selecteren van Reply -> Accept.
Als ik op reply druk zie ik alleen maar reply, reply all en forward.

.edit: Aan de andere kant, ik bedenk me nu dat ik dat in de begindagen van mijn telefoon inderdaad weleens gedaan heb. Wellicht was dat een ander soort emailtje? Voor deze was ik iig wel optional, vaag dat ie 'm dan wel automatisch toevoegt aan mijn agenda zonder iets te vragen...

.edit2: Ik heb trouwens een google apps account, misschien dat die gewoon in de weg zit?

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 18-05-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiusK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-11-2024
Even tussendoor; het lijkt er op dat Mango naast al het andere goeds dat het brengt tevens een gezamenlijke inbox zal leveren voor mail. Dit betekent dat je niet meer genoodzaakt bent om meerdere mailboxen op je startscherm te pinnen wanneer je gemakkelijk bij al je mail wilt kunnen komen :).

http://wmpoweruser.com/wp...er-unified-inbox-prayers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:44
Alleen spijtig dat het nog zo lang gaat duren voordat mango uit komt. De laatste berichten zeggen eind 2011, en voordat de providers het uitrollen mag je nog wel een paar maandjes erbij tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
Als ik een afspraak accepteer dan komt de afspraak in mijn agenda van het account wat ik heb aangemaakt om mijn WP7 te registreren. Ik zou het prettiger vinden als de afspraken in mijn al langer bestaande agenda (hotmail) zouden komen. Hoe kan ik WP7 instellen dat mijn geaccepteerde afspraken op mijn Windows Live 2 (bestaande agenda) account worden geregistreerd en niet op Windows Live (aangemaakt bij registratie WP7 voor de marketplace)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Staan die dingen niet standaard in de calendar die gekoppeld is aan je email? Je kan anders eens proberen je WP7 calendar uit te zetten in de settings van je calendar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
.oisyn schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:48:
Staan die dingen niet standaard in de calendar die gekoppeld is aan je email? Je kan anders eens proberen je WP7 calendar uit te zetten in de settings van je calendar.
De afspraken gaan normaal gesproken naar mijn eigen email adres ***@urbannature.nl. Als ik de mail open en accepteer de afspraak dan verschijnt deze de dus in mijn Microsoft Live Calendar en niet in mijn Microsoft Live 2 Calendar. De Microsoft Live Calender staat uit in de de agenda opties. Dat betekent volgens mijn niet veel meer dan dat de afspraken niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, ik heb twee google accounts, een voor prive en een voor werk, en die zijn beiden gekoppeld aan hun eigen calendar. Als ik van mijn werk dus een appointment gemaild krijg dan komt ie automatisch in mijn werk kalender.

Maar kun je ook niet gewoon 1 keer een andere invullen bij het accepteren? Als ik bijvoorbeeld handmatig een item toe wil voegen, dan vraagt hij in welke kalender hij dat moet doen, en deze optie wordt dan de default voor de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog wat grappig nieuws over mogelijke dual cores in Nokia toestellen.

http://www.engadget.com/2...-ericsson-u8500/#comments

Ik weet niet hoe deze cores presteren tegenover die van Quallcom of de Tegra chipset, maar het klinkt in ieder geval lekker hip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppaddo schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 13:53:
Nog wat grappig nieuws over mogelijke dual cores in Nokia toestellen.

http://www.engadget.com/2...-ericsson-u8500/#comments

Ik weet niet hoe deze cores presteren tegenover die van Quallcom of de Tegra chipset, maar het klinkt in ieder geval lekker hip.
Het is een SOC die je zelf kunt samenstellen. Het is dus nog niet duidelijk welke cpu, gpu nokia gaat gebruiken maar deze SOC schijnt dus optimaal te werken met een Mali 400 gpu welke in de SGS2 zit.

Kortom, we kunnen met deze Soc dus een enorme performance boost verwachten. Als deze SOC door MS officieel ondersteund word kunnen we dus hopelijk eind dit jaar of volgend jaar dikke performance-boost verwachten. Performance is vergelijkbaar als Exynos van Samsung, maar vele features zijn build-in wat dus kosten kan drukken.

Ik vraag me af of MS dit platform officieel gaat ondersteunen naast de snapdragon's?

http://www.engadget.com/2...ghz-arm-cortex-a9-to-the/

We're promised built-in HDMI-out support, 1080p video recording, and 120 hours of audio playback or 12 hours of Full HD video off a 1,000mAh battery -- pledges we'd very much like to see fulfilled.

YouTube: ‪ST Ericsson U8500 ARM Cortex-A9 with Mali-400‬‏

[ Voor 17% gewijzigd door Relief2009 op 20-05-2011 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar volgens dat artikel zullen deze Soc's niet in de eerste lichting Nokia's met WP7 zitten. Verwacht deze dus niet voor de lente van 2012.

Ik ben echt heel benieuwd wat Nokia van WP7 gaat maken. Hoe we ons voordeel gaan doen met OVI maps en dat soort zaken. Stapje voor stapje wordt WP7 een volwassen platform. En dat in nog geen jaar tijd. Netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Over Nokia gesproken.. Nokia is altijd enorm open geweest qua multimedia. Geen gebruik van extra software (zoals Zune of iTunes), het niet om hoeven zetten van videobestanden! Gewoon een .avi of wat dan ook met je file explorer op je kaart slepen, en hij speelt het af. Dat is ook één van de pluspunten van de N8 nu, en ook van veel Android toestellen.. Want ik vond het werken met Zune, en het moeten converteren van videofiles toch wel irritant.

Hopelijk kan Nokia met hun filosofie Microsoft onder druk zetten een soortgelijke featureset voor WP7 te ontwikkelen. Al lijkt het me niet dat ze zomaar van Zune af zullen stappen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:21:
[...]
Kortom, we kunnen met deze Soc dus een enorme performance boost verwachten.
Meeste zaken op de telefoons lopen al erg snel.
Dan merk je dus ook nog maar weinig van extra performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:15:
[...]

Meeste zaken op de telefoons lopen al erg snel.
Dan merk je dus ook nog maar weinig van extra performance.
Ik weet dat het niet nodig is voor het grootste deel van het OS, maar zaken als de browser, multimedia (Full HD filmpjes) en camera (1080P filmen) kan wel wat extra performance gebruiken.

En om in 2012 nog steeds met dezelfde snapdragon nieuwe toestellen te lanceren lijkt me niet echt slim. Waarom zou je dan nog een 2012 mobiel kopen als je met het model van 2011/2010 dezelfde hardware hebt?

[ Voor 53% gewijzigd door Relief2009 op 20-05-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lg102
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-02 09:25
Relief2009 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:37:
[...]
Waarom zou je dan nog een 2012 mobiel kopen als je met het model van 2011/2010 dezelfde hardware hebt?
Simpel, de software. De hardware maakt geen fluit uit zolang het op elk wp7 toestel redelijk gelijk is. daar zijn de apps op gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemachtig, ik ben zojuist zo'n 2 uur bezig geweest om m'n events van Facebook (verjaardagen) in de kalender op m'n telefoon zichtbaar te krijgen. Met behulp van de standaard exporteermogelijkheid van Facebook, Google calendar en de kalender van Live lukte het gewoon niet; Google kreeg de verjaardagen wel binnen maar in een secondaire kalender, wat overal foutmeldingen gaf bij exporteren/importeren, Live kalender deed niets.

Met wat omwegen en externe apps is het dan eindelijk gelukt, maar het zou op zich wel leuk zijn als je op WP7 ook secondaire kalenders kan synchronizen, of als er een vorm van facebook-events integratie zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na Windows Phone 7 nu toch al een paar maanden gebruikt te hebben, moet ik toch wel oordelen dat het best wel een vet OS is behalve dat er een paar grote algemene nadelen zijn;
  • De Go Back, Start en Search knoppen zijn hypergevoelig, heb er het meest last van als ik m'n toestel horizontaal hou
  • De camera knop is wel handig maar zit net iets te dicht tegen de hoek. Vooral als je het toestel in een bepaalde manier vasthoud zit hij erg ongemakkelijk
  • Batterijleven is magertjes
  • De Tiles op je startscherm zijn volgens mij te groot, ze zouden toch op z'n minst een optie mogen toevoegen om de dimensies te veranderen.
    Als je het scherm unlocked zie je meteen "maar" max 6 apps, rekende houdend dat je toch de Agenda tile of htc weather title bovenaan hebt staan
  • Al dat swipen is absoluut niet tijdbesparend
  • Search knop is niet in alle programma's universeel
  • Bluetooth file transfers, tethering en massaopslag
  • Nergens een optie om je contacten naar je SIM te kopieren, wel omgekeerd
  • Calculator is na paar keer gebruiken soms gebugged; zwarte knoppen zien er wit uit (zelfs na Mango update)
Voordelen zijn bij WP7
  • Echt supperstrakke animaties
  • De menu's zijn mooi clean weergeven
  • Sociale media integratie
  • De app's op zichzelf zijn allemaal mooi van UI, behalve dat die Tiles-iconen eigenlijk mijn ding niet is :(
  • De Zune mediaspeler ziet er echt prachtig uit, behalve dat het absurd is dat je in een liedje niet vooruit kan tappen, maar moet skippen (seconde per seconde)
  • Ik vind vooral de menu's, animaties en gebruiksvriendelijkheid zeer goed
  • Info in het unlock scherm is handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm van een paar van die nadeeltjes vind ik niet geheel terecht om WP7 op af te rekenen; een misplaatste cameraknop ligt meer aan de fabrikant (bij de Omnia vind ik m prima zitten) en een matige batterijduur is nu eenmaal een bekend probleem met smartphones (overigens vind ik het persoonlijk wel meevallen).

Verder kan ik me wel een klein beetje in je kritiek mbt de tiles vinden. In mijn ogen is WP7 (nog) niet echt een geschikt OS voor app-geile mensen. Stoor me er zelf voorlopig nog niet aan, maar ik kan me voorstellen dat als je er 50 apps op hebt staan het er allemaal niet overzichtelijker van wordt.

Bluetooth en contacten naar SIM kopieren gebruik ik zelf niet (lang leve het internet) dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. De gevoeligheid van de back en vooral search knop zit ik af en toe ook mee te klooien, gelukkig lijkt het er op dat daar iets aan gedaan gaat worden (volgens de specs van de "gelekte" nieuwere firmware voor de Omnia).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:37:
• Calculator ......er wit uit (zelfs na Mango update)
Je bedoelt NoDo

Overmorgen kan je zien of een aantal van je punten in Mango weggepoetst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 23:18:
Verder kan ik me wel een klein beetje in je kritiek mbt de tiles vinden. In mijn ogen is WP7 (nog) niet echt een geschikt OS voor app-geile mensen. Stoor me er zelf voorlopig nog niet aan, maar ik kan me voorstellen dat als je er 50 apps op hebt staan het er allemaal niet overzichtelijker van wordt.
Maar laten we wel wezen, ik kan me niet voorstellen dat je alle 50 apps even frequent gebruikt. De meest gebruikte zet je op de 'homepage', de games zitten zowiezo al in een aparte hub, en dan de rest benaderen via de lijst. Ik zie het probleem met veel apps niet zo.

Edit: Het hele idee van Windows Phone 7 is ook dat er zoveel mogelijk via 1 interface kan. Alle contacten bij elkaar, in plaats van apart zoeken in Facebook, Live, e-mail contacten etc. Er is meer wat dat betreft.

[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 23-05-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Relief2009 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 17:37:

zaken als de browser, multimedia (Full HD filmpjes) en camera (1080P filmen) kan wel wat extra performance gebruiken.
De volgende versie van Windows Phone, Mango, bevat een aantal performanceverbeteringen. Dus zelfs op de huidige hardware mag je dan al flinke verbeteringen verwachten. De engine van de nieuwe browser, IE9, is gelijk aan de desktop-versie en bevat dan ook hardware versnelling. Ook op camera-gebied verwacht ik wat verbeteringen in Mango. Microsoft Research heeft een tijdje geleden laten zien dat je hele mooi software hebben gemaakt om beelden te verbeteren (verscherpen). Het zou mij niets verbazen als zoiets tzt ook in Windows Phone terechtkomt. Bovendien heeft Nokia op dit gebied ook veel kennis. De camera's op hun toestellen waren vaak prima.
En om in 2012 nog steeds met dezelfde snapdragon nieuwe toestellen te lanceren lijkt me niet echt slim. Waarom zou je dan nog een 2012 mobiel kopen als je met het model van 2011/2010 dezelfde hardware hebt?
Die nieuwe modellen hebben nieuwe, additionele, hardware, zoals een gyroscoop. Dat kan een reden zijn. Daarnaast speelt het uiterlijk ook een rol. Misschien zijn die nieuwe Nokia Windows Phones wel heel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Knoppen vind ik idd ook gevoelig, maarja dat is meer het probleem van de hardware idd.

Ik denk dat veel consumenten gemiddeld gewoon echt niet zo veel apps frequent gebruiken, dus dat je effectief, en dat merk ik ook, helemaal niet zo veel aan het scrollen bent.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is wel duidelijk dat Mango heel veel goeds gaat brengen. Dat hebben we op MIX 2011 kunnen zien. Waar ik wel bang voor ben is dat Microsoft de Bluetooth implementatie niet heeft verbeterd. Dit is toch wel het grootste probleem.

Maar morgen is de dag en ik ben benieuwd of ze ons nog kunnen verrassen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Relief2009 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:30:
Waar ik wel bang voor ben is dat Microsoft de Bluetooth implementatie niet heeft verbeterd. Dit is toch wel het grootste probleem.
Ik had vanochtend nog dat ik een podcast op mijn WP7 via mijn Bluetooth carkit aan het luisteren was en tussendoor telefoon kreeg. Toen ik weer ophing, ging de podcast verder via de speakers van mijn WP7 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 10:30:
Waar ik wel bang voor ben is dat Microsoft de Bluetooth implementatie niet heeft verbeterd. Dit is toch wel het grootste probleem.
De combinatie van meerdere Trophy's in combinatie met een Parrot 3100 carkit werkt hier anders vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog meer geruchten over de Mango preview van morgen!

http://www.engadget.com/2...features-in-mango-teases/

500 nieuwe features en 9!!! nieuwe toestellen. Wow, ik zit morgen aan mijn pjutertje gekluisterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

ppaddo schreef op maandag 23 mei 2011 @ 14:45:
En nog meer geruchten over de Mango preview van morgen!

http://www.engadget.com/2...features-in-mango-teases/

500 nieuwe features en 9!!! nieuwe toestellen. Wow, ik zit morgen aan mijn pjutertje gekluisterd!
Hoe laat is dit eigenlijk? Ik kijk namelijk ook erg uit naar Mango. Ik vermoed echter dat Mango 2011 niet gaat halen :(

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
koekiemonster schreef op maandag 23 mei 2011 @ 17:36:
[...]

Hoe laat is dit eigenlijk? Ik kijk namelijk ook erg uit naar Mango. Ik vermoed echter dat Mango 2011 niet gaat halen :(
om 16:00 onze tijd. Hier te volgen: http://www.microsoft.com/...ndowsphone/liveevent.aspx

Waarom denk je dat 2011 niet gaat lukken? Is toch herhaald gezegd dat herfst 2011 doel is. En om nou het holiday season in de US te missen zou niet echt slim zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 23-05-2011 18:55 . Reden: url van videostream toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het lijkt me meer dan logisch dat Mango komende herfst word gelanceerd. Anders ga je niet al in Mei een persconferentie houden. Dat zou nogal onlogisch en dom zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Relief2009 op 23-05-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden ook nieuwe telefoons getoond morgen. Dat duidt erop dat ze al redelijk ver zijn met het uitbrengen van Mango.
Waarschijnlijk komt Mango het eerst op die nieuwe telefoons en in de maanden daarna ook op de bestaande telefoons. Dus een huidige telefoonbezitten zal eerder aan december of zao moeten denken en misschine zelfs wel januari als je carrier niet al te vlot is

p.s. leuke metro widget voor de desktop
http://www.downloadcrew.com/article/22705-metro_home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
Hopelijk zit er ook een bij ala HTC 7 pro maar dan wat sneller, ik mis nu toch wel fysiek toetsenbord. Owja en een goede msn messenger die van market place werkt bij mij niet vlekkenloos (mijn blackberry werkt nog beter met msn :+ )

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Er worden morgen géén nieuwe toestellen getoond.
Bron: http://www.engadget.com/2...features-in-mango-teases/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik een kussen nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:46:
[...]

Nu heb ik een kussen nodig...
Ach hardware komt vanzelf daarna ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Ik vind de software veel belangrijker - mn Omnia 7 heb ik nog wel anderhalf jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en nog meer WP7 nieuws! Eindelijk een url-balk in landscape mode voor IE9!

http://www.engadget.com/2...dds-landscape-address-ba/

Hoe zit dat nu eigenlijk met flash op WP7? Ik meende mij te herinneren dat dat zou komen. Zit dat nu in IE9 ingebakken of komt dat later nog een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 07:39:
en nog meer WP7 nieuws! Eindelijk een url-balk in landscape mode voor IE9!

http://www.engadget.com/2...dds-landscape-address-ba/

Hoe zit dat nu eigenlijk met flash op WP7? Ik meende mij te herinneren dat dat zou komen. Zit dat nu in IE9 ingebakken of komt dat later nog een keer?
nope geen flash, zit geen activex in de browser.http://bit.ly/mnOoUx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hier een fatsoenlijke link: http://wmpoweruser.com/ie...ash-not-being-considered/

ActiveX is natuurlijk ook niet vereist voor Flash, dus da's een beetje een raar argument. Ze zeggen voornamelijk dat ze geen native plugins willen runnen wegens security issues (en om diezelfde reden ondersteunen ze ook geen ActiveX)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:45:
Hier een fatsoenlijke link: http://wmpoweruser.com/ie...ash-not-being-considered/

ActiveX is natuurlijk ook niet vereist voor Flash, dus da's een beetje een raar argument. Ze zeggen voornamelijk dat ze geen native plugins willen runnen wegens security issues (en om diezelfde reden ondersteunen ze ook geen ActiveX)
Ja wat moet ik ervan denken. Flash kan op zijn tijd erg handig zijn, maar zo vaak gebruik je het ook weer niet op je mobiel.

Het zou natuurlijk ideaal zijn als je embedded flash kan afspelen in je browser, maar het is geen must-have feature. Laten we hopen dat websites steeds meer overgaan op html5-video.

Gerucht:
- 3 nieuwe hardware partners.
- Front camera's
- Zune Pass integratie met xbox live gold

http://www.wpcentral.com/...are-partners-be-announced

[ Voor 12% gewijzigd door Relief2009 op 24-05-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:49:
[...]

Ja wat moet ik ervan denken. Flash kan op zijn tijd erg handig zijn, maar zo vaak gebruik je het ook weer niet op je mobiel.

Het zou natuurlijk ideaal zijn als je embedded flash kan afspelen in je browser, maar het is geen must-have feature. Laten we hopen dat websites steeds meer overgaan op html5-video.

Gerucht:
- 3 nieuwe hardware partners.
- Front camera's
- Zune Pass integratie met xbox live gold

http://www.wpcentral.com/...are-partners-be-announced
Wel interessant om te speculeren wie die nieuwe partners dan zouden moeten zijn. We hebben HTC, Samsung, Dell Nokia en LG al. Blijven van de bekende merken in mijn beleving Sony Ericsson en Motorola over. Deze twee partijen zijn echter zo genesteld in het Android kamp dat ik mij dat maar moeilijk kan voorstellen. Dan moet die zak met goud van Microsoft wel erg goed gevuld zijn.

Misschien Acer of Asus nog? Wellicht partijen die bij ons niet zo bekend zijn? We zullen het vanmiddag wel zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppaddo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:00:
[...]

Wel interessant om te speculeren wie die nieuwe partners dan zouden moeten zijn. We hebben HTC, Samsung, Dell Nokia en LG al. Blijven van de bekende merken in mijn beleving Sony Ericsson en Motorola over. Deze twee partijen zijn echter zo genesteld in het Android kamp dat ik mij dat maar moeilijk kan voorstellen. Dan moet die zak met goud van Microsoft wel erg goed gevuld zijn.

Misschien Acer of Asus nog? Wellicht partijen die bij ons niet zo bekend zijn? We zullen het vanmiddag wel zien!
Ik ben ook benieuwd welke nieuwe hardware partners dit zijn. Ballmer was eergisteren in Japan, dus misschien een bedrijf als Sharp?

Ander gerucht:
Windows Phone 7.5 zou al code complete zijn waardoor de eerste toestellen al eind zomer gelanceerd kunnen worden. .

http://www.wpcentral.com/...t-code-complete1#comments

Altijd leuk om te speculeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Toevallig iemand die de Samsung Omnia 7 gebruikt in combinatie met de Volkswagen RNS-315 navigatie/carkit meegeleverd in de nieuwe 2011 modellen van VW? Zoja, wat zijn de ervaringen?

Op google is niet al te veel te vinden over de unit, laat staan over bovenstaande combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel in combinatie met een Columbus navigatie (=VW RNS 510) Deze combinatie is tot op heden extreem teleurstellend (lees: het werkt gewoon niet).

Ik verdenk echter mijn Omnia 7 als schuldige. Daarom ligt ie nu bij de reparateur voor hopelijk een nieuw printplaatje. Als ik hem terug heb zal ikzeker melden of die aanpassing doeltreffend is geweest.

Overigens heeft dit niets met je navigatie te maken, maar 100% met de aanwezige bluetooth carkit (die zit niet geintegreerd in je RNS 315). Skoda, en ik verwacht ook VW, heeft tegenwoordig de "Premium" Bluetooth carkit die zowel met rSAP als HFP protocollen overweg kan (sinds week 22 van 2010). In theorie zou je praktisch alles moeten kunnen koppelen. Tot op heden heb ik succesvol een Blackberry Bold (type weet ik niet), een Nokia N97, een Xperia X1 (WM6.1) en een iPhone 4 er aan weten te koppelen.

Devster had vergelijkbare problemen in zijn Ford en die zijn opgelost met een nieuw boardje in zijn Omnia 7. Het is dus een kwestie van uitproberen.

[edit[
Omdat het nog geen vier uur is, dan toch nog maar een gerucht over de komende Mango update:

http://www.engadget.com/2...name-for-mango-os-update/

Geen WP 7.5, maar 'slechts' WP 7.1. Met die puntjes gaat het echt op een nieuwe versie van een tekstverwerker uit het verre verleden lijken! :+

[ Voor 52% gewijzigd door PaT op 24-05-2011 14:45 . Reden: wat extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
**Zit met wat lekkers aan de pc.

Kom maar op met die mango >:)

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
De webcast is nog aan de gang, maar toch is er al een press release beschikbaar:
REDMOND, Wash. – May 24, 2011 – Microsoft today provided the first official look at the next release of Windows Phone, code named “Mango.” The new release includes hundreds of new features that will deliver smarter and easier communications, apps and Internet experiences.
Read on: http://www.microsoft.com/...11/05-24WindowsPhone.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't ziet er allemaal erg goed uit moet ik zeggen. Ook die hele Bing experience is erg funky, alleen vraag ik me af in hoeverre al die localisatie hier in Nederland zal gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het ziet er naar uit dat het een kwestie is van wachten tot de update of de eerste 7.1 toestellen.

En ze gaan vandaag niet zo diep als ik had verwacht. Jammer! Komende weken krijgen we dus langzaam meer features te zien.

Wel mooi om te zien dat Developers al vandaag met de SDK aan slag kunnen.

Offtopic: leuk liedje in dat promotiefilmpje

Eerste grote hands-on: http://www.winrumors.com/...ango-feature-demos-video/

[ Voor 21% gewijzigd door Relief2009 op 24-05-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:35:
Ook die hele Bing experience is erg funky, alleen vraag ik me af in hoeverre al die localisatie hier in Nederland zal gaan zijn.
Niet, want er is in Nederland geen team bezig met de uitrol en localisatie van Bing in Nederland.

Dat was wel een hele korte presentatie trouwens.
45 minuten maar.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
Ook nog een belangrijke bevestiging; we krijgen NL woordenboek krijgen maar geen UI. Works for me!
bestaande wp7 toestellen update naar Mango geeft NL woordenboek en toetsenbord ondersteuning

[ Voor 11% gewijzigd door QuadrifoglioVerde op 24-05-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
QuadrifoglioVerde schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:06:
Ook nog een belangrijke bevestiging; we krijgen NL woordenboek krijgen maar geen UI. Works for me!

[...]
Nu las ik dat de Zune Music market in Nederland ook voorlopig niet beschikbaar komt. OMG man...waarom duurt dit zo lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:36:
[...]

Nu las ik dat de Zune Music market in Nederland ook voorlopig niet beschikbaar komt. OMG man...waarom duurt dit zo lang :(
Nederland is niet het enige land. Grootste deel van Europa heeft beperkte toegang. Dit krijg je met het feit als je als bedrijf voor elke land apart moet onderhandelen over de rechten.

Wel jammer gezien Apple dit wel goed voor elkaar heeft.

Een andere punt waar WP7 voorop loopt op de concurrentie is het augmented reality stukje. Je kan nu native augmented reality in je app inbouwen zonder gebruik te maken van eigen code. Op andere platformen moet je de code volledig zelf bedenken.

[ Voor 30% gewijzigd door Relief2009 op 24-05-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach vergeet niet dat je op de tv ongeveer hetzelfde had met bbc.
alleen de kabelaars konden (bepaalde) bbc zenders uitzenden terwijl nieuwe aanbieders in NL deze toegang niet kregen van de BBC (al geloof ik dat dit nu sinds kort wel mogelijk is)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.