Betreffende de NL lokalisering etc.
Jongens, het is de rapture niet. Hoe krijgen wij nu ook alweer toegang tot de marketplace? Oja, door te faken. Dus reset je phone naar factory settings, en hang er nu een NL live account aan. Was dat zo moeilijk?
Sorry hoor, maar dat was vanaf dag 1 te bedenken.
Dat Bing in NL vies tegenvalt in vergelijking met de US of UK was ook te verwachten, maar hopelijk gaat Nokia hier met hun OVI data verbetering in brengen.
Mocht dat niet gebeuren missen we als Nederlanders inderdaad een belangrijke feature, maar bekijk het maar zo: We gaan met Mango als Nederlanders gewoon
iets minder vooruit dan de Amerikanen en Britten. Kunnen jullie nu weer rustig slapen?
Ik weet het, beetje eikelig toontje, maar sorry hoor - mijns inziens wordt er een beetje hectisch rondgerend en geschreeuwd over iets dat we al tijden konden verwachten.
Betreffende Bing Vision
Is inderdaad gaaf! Hoewel ik me afvraag hoeveel nederlandse titels hij zal kennen, gaat mij dat niet dwars zitten. Zal hem toch alleen nodig hebben voor de tekstherkenning (gaat sowieso goed, ongeacht de taal) en met vision bijvoorbeeld films herkennen. Aangezien de films die ik kijk vaak internationale titels zijn, zal hij die zeker wel kennen.
Andere aangekondigde features zien er ook goed uit, en
Turn-by-Turn is inmiddels ook geconfirmed voor Mango (staat zelfs al een
youtube filmpje gemaakt in de emulator online - skip to 0:30).
Die hadden ze nog niet genoemd tijdens het praatje, dus ze hebben vast nog wel meer leuke dingen om de komende tijd te vermelden in de aanloop van de release.
Threading!
Hetgeen wat mij echt geniaal lijkt is threading. Ziet er naar uit dat het soepel werkt, en al helemaal als 3rd parties (skype - voorzover dat nog als 3rd party telt - en anderen zoals fring of whatsapp) hier ook in kunnen integreren. Zo niet, laten ze bij MS zeker een geweldige feature en kans op integratie (waar heel WP7 om draait) liggen.