Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net even de verslaglegging van de Mango update op Engadget gelezen. Om heel eerlijk te zijn was ik voordat ik begon met lezen enthousiaster. Voor mij persoonlijk lijken de LinkedIn integratie en IE9 wel zo'n beetje de hoogtepunten. Zeker nu ik hier boven lees dat we alleen maar een NL woordenboek gaan krijgen en geen volledig Nederlandse UI. (hoewel dat er ook wel weer niet letterlijk staat). Hoewel ik mij prima red met de Engelse UI had ik toch stilletjes gehoopt op een volledig Nederlandse telefoon.

Geen presentatie van Nederlandse toestellen, geen enkele bevestiging van wat voor dienst dan ook in Nederland, evenals duidelijkheid over Bing.

Jammer...

[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 24-05-2011 21:06 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Wat had je dan verwacht? Ze kunnen niet alle talen in de roms gaan gooien want naast NL komt er support voor andere landen ook. Een keyboard is waarschijnlijk maar een paar KB oid. Door NL in zijn geheel in WP7 te stoppen hebben ze echt meer nodig dan dat en dat ligt meer aan de fabrikanten om dan een Benelux rom te gaan flashen :)

En voor de rest is het ook maar afwachten want het duurt nog wel even voordat het weer herfst is :) er kan nog veel andere dan wel niet beter toegeligde informatie naar buiten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Geen update naar NL lijkt me idd voordehandliggend, maar ik denk dat er tzt wel een NL rom verschijnt die je gewoon kunt flashen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, waarom ben ik teleur gesteld. Omdat Samsung dus waarschijnlijk een belofte niet gaat waarmaken:

Een copy-paste van een mailtje van november vorig jaar:

Beste ppaddo

In antwoord op je vraag betreffende Windows 7:

Als er een NL versie beschikbaar is zullen wij inderdaad een update leveren.

Groet
Samsung PR persoon die ik anoniem hou

(overigens ging dit over de Omnia 7, dus over windows PHONE 7)

Daarom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:38
Jaguar645 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:08:
Wat had je dan verwacht? Ze kunnen niet alle talen in de roms gaan gooien want naast NL komt er support voor andere landen ook. Een keyboard is waarschijnlijk maar een paar KB oid. Door NL in zijn geheel in WP7 te stoppen hebben ze echt meer nodig dan dat en dat ligt meer aan de fabrikanten om dan een Benelux rom te gaan flashen :)

En voor de rest is het ook maar afwachten want het duurt nog wel even voordat het weer herfst is :) er kan nog veel andere dan wel niet beter toegeligde informatie naar buiten komen
Jij denkt dat een woordenboek minder groot is dan de teksten uit de interface? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:21

Sorbo

Uw hulp in huis!

ppaddo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:23:
Nou, waarom ben ik teleur gesteld. Omdat Samsung dus waarschijnlijk een belofte niet gaat waarmaken:

Een copy-paste van een mailtje van november vorig jaar:

Beste ppaddo

In antwoord op je vraag betreffende Windows 7:

Als er een NL versie beschikbaar is zullen wij inderdaad een update leveren.

Groet
Samsung PR persoon die ik anoniem hou

(overigens ging dit over de Omnia 7, dus over windows PHONE 7)

Daarom....
Wat zijn ze hier niet nagekomen dan? De Samsung medewerker houdt de optie nog open ("áls"), en maakt niet duidelijk wat een NL update in zou houden, dus wat mij betreft vertelt ie op dit moment de waarheid, aangezien er wel degelijk een nederlandse versie (met engelse schermteksten, maar wel in nederland gelanceerd, met woordenboek/toegang tot de market en de andere zaken die hier nu niet kunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:23:
Dat lijkt me voornamelijk een verschil in terminologie. Bedoel je met "update" iets wat de rest van je telefoon intact houdt, of bedoel je met "update" een nieuwe ROM die je kunt flashen, waardoor je al je instellingen e.d. kwijt bent?

Vroeger was het niet zo raar dat een update impliceerde dat je sowieso weer terug naar fabrieksinstellingen ging. Zelfs voor WM 6.5 ging dat nog op. Samsung had ten tijde van dat mailtje natuurlijk geen kennis over hoe ze dat gingen implementeren, waardoor je het meer kunt lezen als "linksom of rechtsom, je kunt uiteindelijk je telefoon in NL gebruiken"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het werd mij toen al heel duidelijk dat de PR bedrijven maar een beetje uit hun nek kletsten. Het blijft jammer dat er onduidelijke informatie wordt gegeven.

Ik vestig mijn hoop dan ook maar op een ROM-update, al dan niet via XDA.

Overigens hier nog een tekstje van het windowsmobile blog van MS NL

Belangrijke informatie voor de huidige gebruikers van Engelstalige toestellen in Nederland: Met Mango krijgen alle huidige gebruikers de update naar de nieuwe versie. Engelstalige toestellen worden aangepast naar alleen de Engelse OS taalversie en krijgen dus geen Nederlandse OS taalversie als keuze optie. De “menu-taal” van de telefoon blijft dus Engels. Wel krijgen alle Mango toestellen de beschikking over het Nederlandse toetsenbord en woordenboek bij tekstinvoer.

Zit me zojuist te bedenken. Gaan wij early adopters nu geen gezeik krijgen met geen toegang tot de "Nederlandse versie" van de Marketplace? Lijkt me weer zo'n typisch ding ze denken dat je een VS/UK toestel heb en dus weer bepaalde delen van de Marketplace niet te zien krijg.

Ach, het is zo weer herfst...

[ Voor 70% gewijzigd door PaT op 24-05-2011 22:20 . Reden: tekstje van MS toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 16:21
ppaddo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:01:
Zit me zojuist te bedenken. Gaan wij early adopters nu geen gezeik krijgen met geen toegang tot de "Nederlandse versie" van de Marketplace? Lijkt me weer zo'n typisch ding ze denken dat je een VS/UK toestel heb en dus weer bepaalde delen van de Marketplace niet te zien krijg.
en daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat we met onze huidige wp7 mobies straks dus nog steeds geen betaalde apps kunnen gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:18
Ik kan nog wel leven met het feit dat mijn Omnia 7 geen update krijgt naar Nederlandse UI. Maar het uitblijven van Zune diensten en, nog erger, lokale Bing functionaliteiten vindt ik eigenlijk gewoon ronduit schandalig, een vol jaar na lancering van WP7. Zonder lokale Bing informatie als POI's (wellicht ook geen navigatie?), valt een belangrijk deel van de hele zoekintegratie van het WP7-concept in het water. Zune is in 2006 gelanceerd in de VS. We zijn straks 5 jaar verder en nog geen Nederlandse dienst te bekennen.

Het gaat mij niet eens om het feit dat je functionaliteit mist, maar er liggen straks in het najaar nog steeds WP7 telefoons in de winkel waarover de verkoper aan potentiële klanten moet vertellen dat het in Nederland deels niet werkt. Dat Bing standaard ingebakken zit maar de waarheid in Nederland is niemand er blij mee (ben echt nog niemand tegengekomen die het op zijn desktop gebruikt ipv Google).

Het is gewoon het hele Xbox Live verhaal overnieuw, dat blijft ook al jaren steken in Nederland. Het is al een wonder dat we het hebben (nog altijd met Engelse UI....). Sinds een jaar mogen we via Zune een handjevol films huren (95% zonder Nederlandse ondertiteling....). En voor iedereen die zegt dat Nederland een klein land is: ja dat is inderdaad zo. Maar waarom kan Apple het wel, kan Spotify het wel. Google komt eraan, Netflix komt eraan, en Microsoft Nederland zit op zijn gat en kijkt ernaar.

Genoeg gezeurd voor vandaag. Ben verliefd op mijn Omnia 7, ook al blijft het nog een gehandicapt kindje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andrik1 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:38:
[...]

en daar ben ik dus ook bang voor. Ik denk dat we met onze huidige wp7 mobies straks dus nog steeds geen betaalde apps kunnen gaan aanschaffen.
De marketplace wordt toch bepaald aan de hand van je live account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:42:
[...]

De marketplace wordt toch bepaald aan de hand van je live account?
Dat lijkt me ook ja.

Ik heb zelf een EU Omnia en kan vrolijk op de UK/US marketplace, dus als die vrees waarheid zou zijn zou dit ook niet moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppaddo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:01:
Ik heb net even de verslaglegging van de Mango update op Engadget gelezen. Om heel eerlijk te zijn was ik voordat ik begon met lezen enthousiaster. Voor mij persoonlijk lijken de LinkedIn integratie en IE9 wel zo'n beetje de hoogtepunten. Zeker nu ik hier boven lees dat we alleen maar een NL woordenboek gaan krijgen en geen volledig Nederlandse UI. (hoewel dat er ook wel weer niet letterlijk staat). Hoewel ik mij prima red met de Engelse UI had ik toch stilletjes gehoopt op een volledig Nederlandse telefoon.

Geen presentatie van Nederlandse toestellen, geen enkele bevestiging van wat voor dienst dan ook in Nederland, evenals duidelijkheid over Bing.

Jammer...
Na 1 minuut op Engadget, ben ik overgeschakeld naar een andere blog. Ik heb nog nooit zon kinderachtige kleuters commentaar zien leveren op een conferentie. Alsof die gast daar tegen zijn wil zat.

Je word van dat live blog van hun spontaan chagrijning.
[...]

Ik dacht dat toegang tot MarketPlace gecontroleerd werd aan de hand van de locatie van je creditcard. Dus of je nou een US/UK model hebt of een Chinees model. Met Mango worden CC's uit Nederland officieel ook geaccepteerd. Dus het zou geen zak uit moeten maken.

We leven eenmaal in een lastige situatie in Nederland. Op de 1 of andere manier is het Apple gelukt om muziek en video's in Nederland te verkopen, terwijl dit bij andere bedrijven veel moeizamer gaat. Zou het kunnen dat Apple een dermate hoge deel van de winst afdraagt dat het voor zulke bedrijven loont om met Apple in zee te gaan?

Zune is bijvoorbeeld pas sinds September vorig jaar buiten N-Amerika te gebruiken. Dus wie weet kunnen we nog eind dit jaar genieten van Zune Pass in Nederland. Misschien dat Matthijs hier een licht op kan schijnen over waarom het zo moeizaam is om Zune en Bing van de grond te krijgen in Europa.

Even wat anders: hebben jullie Bing Audio/Vision gezien? Erg gaaf hoe alles gekoppeld is aan elkaar en vooral de tekst overlay bij het scannen.
YouTube: ‪Bing Vision and Audio on Windows Phone Mango demo‬‏

[ Voor 42% gewijzigd door Relief2009 op 24-05-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Betreffende de NL lokalisering etc.

Jongens, het is de rapture niet. Hoe krijgen wij nu ook alweer toegang tot de marketplace? Oja, door te faken. Dus reset je phone naar factory settings, en hang er nu een NL live account aan. Was dat zo moeilijk?
Sorry hoor, maar dat was vanaf dag 1 te bedenken.

Dat Bing in NL vies tegenvalt in vergelijking met de US of UK was ook te verwachten, maar hopelijk gaat Nokia hier met hun OVI data verbetering in brengen.
Mocht dat niet gebeuren missen we als Nederlanders inderdaad een belangrijke feature, maar bekijk het maar zo: We gaan met Mango als Nederlanders gewoon iets minder vooruit dan de Amerikanen en Britten. Kunnen jullie nu weer rustig slapen? :+

Ik weet het, beetje eikelig toontje, maar sorry hoor - mijns inziens wordt er een beetje hectisch rondgerend en geschreeuwd over iets dat we al tijden konden verwachten.

Betreffende Bing Vision
Is inderdaad gaaf! Hoewel ik me afvraag hoeveel nederlandse titels hij zal kennen, gaat mij dat niet dwars zitten. Zal hem toch alleen nodig hebben voor de tekstherkenning (gaat sowieso goed, ongeacht de taal) en met vision bijvoorbeeld films herkennen. Aangezien de films die ik kijk vaak internationale titels zijn, zal hij die zeker wel kennen.

Andere aangekondigde features zien er ook goed uit, en Turn-by-Turn is inmiddels ook geconfirmed voor Mango (staat zelfs al een youtube filmpje gemaakt in de emulator online - skip to 0:30).
Die hadden ze nog niet genoemd tijdens het praatje, dus ze hebben vast nog wel meer leuke dingen om de komende tijd te vermelden in de aanloop van de release.

Threading!
Hetgeen wat mij echt geniaal lijkt is threading. Ziet er naar uit dat het soepel werkt, en al helemaal als 3rd parties (skype - voorzover dat nog als 3rd party telt - en anderen zoals fring of whatsapp) hier ook in kunnen integreren. Zo niet, laten ze bij MS zeker een geweldige feature en kans op integratie (waar heel WP7 om draait) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er niemand iets gehoord van een backup functie? Nu kan je enkel in Zune backuppen als er een update is, maar stel dat je alles moet resetten, omdat bv je live-id niet juist is.. dan ben je al je berichten kwijt etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Die berichten staan dan toch in de cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Met berichten zal er wel SMS berichten bedoeld worden, zou mooi zijn als daar net als niet zo lang geleden voor WM6.x weer een backup functie voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 09:55:
Heeft er niemand iets gehoord van een backup functie? Nu kan je enkel in Zune backuppen als er een update is, maar stel dat je alles moet resetten, omdat bv je live-id niet juist is.. dan ben je al je berichten kwijt etc..
Klopt en daar is dus niets aan te veranderen op het moment. Wel een beetje naar van Microsoft.

Ik liep tegen hetzelfde aan voordat ik mijn Omnia 7 weg bracht ter reparatie. " gelukkig" dat ik een dag van tevoren de laatste update geinstalleerd had. Hopelijk kan ik dus een backup met berichten, foto's en filmpjes terug zetten als het toestel terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
ppaddo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 22:01:
Het werd mij toen al heel duidelijk dat de PR bedrijven maar een beetje uit hun nek kletsten. Het blijft jammer dat er onduidelijke informatie wordt gegeven.

Ik vestig mijn hoop dan ook maar op een ROM-update, al dan niet via XDA.

Overigens hier nog een tekstje van het windowsmobile blog van MS NL

Belangrijke informatie voor de huidige gebruikers van Engelstalige toestellen in Nederland: Met Mango krijgen alle huidige gebruikers de update naar de nieuwe versie. Engelstalige toestellen worden aangepast naar alleen de Engelse OS taalversie en krijgen dus geen Nederlandse OS taalversie als keuze optie. De “menu-taal” van de telefoon blijft dus Engels. Wel krijgen alle Mango toestellen de beschikking over het Nederlandse toetsenbord en woordenboek bij tekstinvoer.

Ach, het is zo weer herfst...
Nederlandse Marketplace EN xbox live komen gewoon beschikbaar. Reset van je telefoon en een NL liveid gebruiken maakt dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
[...]

Jawel dat kan straks wel. reset telefoon en een NL live id gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:13:
[...]Jawel dat kan straks wel. reset telefoon en een NL live id gebruiken.
Ben ik weer een maand bezig om alle instellingen op orde te krijgen.
Het zou lijkt mij beter wezen als MS zou toestaan het land aan te passen of het land op verzoek zou willen omzetten als service voor WP7 klanten die Microsoft zelf hebben geadivseerd om een andere land op te geven in de instellingen dan waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten nu 18000 apps in de marketplace.
Vraag me af of er daarvan straks in de NL marketplace 10%, 50% of 90% zal zitten.

Ik ben bang dat bijvoorbeeld een Londense of Berlijnse openbaar vervoers app niet in de NL marketplace te zien zal zijn terwijl ik die natuurlijk wel graag zou willen gebruiken als ik in Londen of Berlijn ben.

Aan de andere kant zou ik graag apps willen kunnen filteren op ondersteunde talen om allerlei apps te filteren in talen die ik toch niet kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:41:
[...]

Vraag me af of er daarvan straks in de NL marketplace 10%, 50% of 90% zal zitten.

Ik ben bang dat bijvoorbeeld een Londense of Berlijnse openbaar vervoers app niet in de NL marketplace te zien zal zijn terwijl ik die natuurlijk wel graag zou willen gebruiken als ik in Londen of Berlijn ben.

Aan de andere kant zou ik graag apps willen kunnen filteren op ondersteunde talen om allerlei apps te filteren in talen die ik toch niet kan lezen.
Dit is al meerdere malen besproken. Er zijn geen aparte marktplaatsen.

Er is maar 1 Marktplaats welke aan de hand van je live id en creditcard toegang verleent tot bepaalde functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:52
De mango update zal gereleased worden als Windows Phone 7.5.
Zal deze update enkel maar beschikbaar zijn op nieuwe devices dan of bestaat er de kans dat deze update ook op oude devices beschikbaar gaat zijn als download/update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
thomasvdw schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:52:
De mango update zal gereleased worden als Windows Phone 7.5.
Zal deze update enkel maar beschikbaar zijn op nieuwe devices dan of bestaat er de kans dat deze update ook op oude devices beschikbaar gaat zijn als download/update?
Sjongejonge, deze vraag komt hier om de drie dagen voorbij. Scroll even naar boven, lees de laatste paar pagina's, en je weet het antwoord.

Nokia's Executive VP of Smart Devices, Jo Harlow, has told Forbes that the forthcoming "small portfolio" of phones -- which are currently on target for a 2011 release -- won't look like the renderings we've seen before.
:-( Dat vond ik nou net een supermooi toestel.
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/02/11x0211nokiaconcept.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 18-09 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Waarom komen ze dan met dergelijke renderings, vraag je je dan af....

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:41:
[...]

bijna alle apps worden gesubmit met de vlag 'voor de hele wereld' dus ik denk dat je in NL bijna net zoveel apps hebt als in de US of de UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:29:
[...]
Ben ik weer een maand bezig om alle instellingen op orde te krijgen.
Het zou lijkt mij beter wezen als MS zou toestaan het land aan te passen of het land op verzoek zou willen omzetten als service voor WP7 klanten die Microsoft zelf hebben geadivseerd om een andere land op te geven in de instellingen dan waar je woont.
ja dat zou ik ook heel graag willen, gaat helaas voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Kan niet wachten totdat de Spotify app uitkomt voor WP7. Blijkbaar was deze on-hold vanwege Mango. Hoop dat deze tegelijkertijd uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 18:08:
[...]ja dat zou ik ook heel graag willen, gaat helaas voorlopig niet gebeuren.
Ik bedoelde het ook meer als aansporing voor jou om dat voor ons te regelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:07:
[...]

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:14:
[...]

Dit is al meerdere malen besproken. Er zijn geen aparte marktplaatsen.

Er is maar 1 Marktplaats welke aan de hand van je live id en creditcard toegang verleent tot bepaalde functies.
En apps en in die zin zijn er dus wel meerdere marktplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:51:
[...]

En apps en in die zin zijn er dus wel meerdere marktplaatsen.
klopt, ik leg het meestal uit dat elke markt/land een eigen view op die ene marketplace heeft (bak met apps).
Als ontwikkelaar kies ik voor welke marketplaces ik de app beschikbaar stel. ik denk dat zo'n 99% het vinkje aan laat staan voor 'wereldwijd' dat betekend dat apps in elke huidige en nieuwe markets beschikbaar komen.
straks bij de launch van de NL marketplace is er dus al behoorlijk veel keus :)

Wat wel per markt werkt is het bepalen van de TOP en de Feature lijsten. Dus je zult zien dat een NU.nl in nederland sneller bovenaan zal komen te staan dan in de US :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:07:
[...]

ik zal zo even een mail sturen, dan is dat volgende week wel geregeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Iemand toevallig al een bevestiging gezien of de Mango update NFC ondersteuning gaat leveren?

En zo ja, misschien ook welke NFC ondersteuningen?

Ik krijg namelijk het vermoeden dat er een of andere deal is tussen MS en Samsung waardoor Samsung uiteindelijk in alle westerse landen géén NFC support heeft toegevoegd aan de Galaxy SII en dat de Mango toestellen welke een Galaxy SII zullen zijn aan hardware waarschijnlijk wel NFC aanboord hebben alleen dan WP 7.5 draaiende...maar dit is meer een gevoel dat ik een beetje krijg als ik tussen de lijnen van de nieuws berichten lees... want Samsung gaat later in het jaar wel Galaxy SII uitbrengen met NFC voor op Android.

Rhodes 3.0 ondersteund NFC en geeft dan ook aan dat de Mango update NFC gaat bevatten...maar ik heb hier nog geen bevestiging over gelezen van Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nu zie je vaak allerlei apps voor iPhone en Android voorbij komen op tv en in reclames (Appie van AH), ben benieuwd of dat straks ook los komt voor WP7.5..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HyperioN schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:13:
[...]

Sjongejonge, deze vraag komt hier om de drie dagen voorbij. Scroll even naar boven, lees de laatste paar pagina's, en je weet het antwoord.

[...]

:-( Dat vond ik nou net een supermooi toestel.
[afbeelding]
Aan de andere kant, er word nu gesproken over multiple devices eind dit jaar dus ik kan niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Redlion schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:06:
Iemand toevallig al een bevestiging gezien of de Mango update NFC ondersteuning gaat leveren?

Ik krijg namelijk het vermoeden dat er een of andere deal is tussen MS en Samsung waardoor Samsung uiteindelijk in alle westerse landen géén NFC support heeft toegevoegd aan de Galaxy SII en dat de Mango toestellen welke een Galaxy SII zullen zijn aan hardware waarschijnlijk wel NFC aanboord hebben alleen dan WP 7.5 draaiende...maar dit is meer een gevoel dat ik een beetje krijg als ik tussen de lijnen van de nieuws berichten lees... want Samsung gaat later in het jaar wel Galaxy SII uitbrengen met NFC voor op Android.

Rhodes 3.0 ondersteund NFC en geeft dan ook aan dat de Mango update NFC gaat bevatten...maar ik heb hier nog geen bevestiging over gelezen van Microsoft...
nog niets over gehoord. Waarom zou je dit willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redlion schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:06:

Even serieus, kunnen we nu het houden bij feiten en geruchten. We gaan toch hier ook niet weer complottheorieën plaatsen?

NFC komt de komende 1 a 2 jaar nog niet eens van de grond in Nederland of Europa en er is dus ook geen reden om dit te ondersteunen. Verder zullen bedrijven NFC laten totdat het wat meer ingeburgerd is om zo weer meer telefoons te kunnen verkopen. Als je nu al NFC uitbrengt terwijl er in Nederland nog niets mee gedaan word, dan heb je geen Unique Selling Point meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 26-05-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:37:
[...]

nog niets over gehoord. Waarom zou je dit willen?
Offtopic, maar toch ff:
Oordeel zelf, kijk maar eens of je het zou willen hebben:
YouTube: ‪Google I/O 2011: How to NFC‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
Relief2009 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:06:
[...]

Even serieus, kunnen we nu het houden bij feiten en geruchten. We gaan toch hier ook niet weer complottheorieën plaatsen?

NFC komt de komende 1 a 2 jaar nog niet eens van de grond in Nederland of Europa en er is dus ook geen reden om dit te ondersteunen. Verder zullen bedrijven NFC laten totdat het wat meer ingeburgerd is om zo weer meer telefoons te kunnen verkopen. Als je nu al NFC uitbrengt terwijl er in Nederland nog niets mee gedaan word, dan heb je geen Unique Selling Point meer.
Je hebt gelijk.

Maar het is ook weer het kip en ei verhaal, welke moet er het eerst zijn! Maar ik ga er vanuit dat je een smartphone niet voor 1 jaar koopt maar er langer mee wilt doen. En als developer vind ik het een erg interessante techniek om iets mee te gaan doen, ik zie veel mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zit in ieder geval geen NFC-support in de beta Mango SDK. Zouden ze natuurlijk kunnen toevoegen, maar ik verwacht eigenlijk nog geen NFC.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.wpcentral.com/...-new-features-shown-video
2:32 - 2:50 - "Me tile", Facebook Check In, Set IM Status
3:04 - Exchange tasks shown in calendar
4:26 - XBox Avatar dancing to the music being played

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Is er trouwens iets bekend over een eventuele eerdere update naar Mango voor developers? Ik test graag mijn apps op mijn fysieke phone (dit is toch net ff anders dan de emulator) voordat ik ze uitbreng. Natuurlijk kan dit ook na de officiele release van Mango, maar het zou natuurlijk nog leuker zijn als developers deze kans zouden krijgen omdat ze dan hun app met de officiele release van Mango getest kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IntoDevel schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 17:53:
Is er trouwens iets bekend over een eventuele eerdere update naar Mango voor developers? Ik test graag mijn apps op mijn fysieke phone (dit is toch net ff anders dan de emulator) voordat ik ze uitbreng. Natuurlijk kan dit ook na de officiele release van Mango, maar het zou natuurlijk nog leuker zijn als developers deze kans zouden krijgen omdat ze dan hun app met de officiele release van Mango getest kunnen hebben.
Ik betwijfel of dat gaat gebeuren. Dat hebben ze bij Microsoft ook nog niet eerder gedaan. Sterker nog ze raden zelfs nog aan om alle apps te blijven ontwikkelen met de 7.0 emulator en niet de 7.1 beta emulator.
Een ietswat vervelende houding voor de ontwikkelaar, maar wel te begrijpen. (voor mij iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:52:
http://www.wpcentral.com/...-new-features-shown-video
2:32 - 2:50 - "Me tile", Facebook Check In, Set IM Status
3:04 - Exchange tasks shown in calendar
4:26 - XBox Avatar dancing to the music being played
Ongelooflijk dat die Asus telefoon niet uitgebracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Caelorum schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 18:39:
[...]
Ik betwijfel of dat gaat gebeuren. Dat hebben ze bij Microsoft ook nog niet eerder gedaan.
Toch zou het dit keer wel eens kunnen gebeuren: http://twitter.com/#!/joebelfiore/statuses/73083901165322240
We are working on a plan for DEVELOPERs to be able to get Mango for phones before we launch -- but for end-users: this fall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
Exclusief interview met 'Mister Windows Phone' Maarten Sonneveld op NieuweMobiel.nl
http://www.nieuwemobiel.n...ne-Maarten-Sonneveld.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Laatst online: 29-06 12:20
Dat klinkt veelbelovend, laten we het hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het is inmiddels 20 dagen later en MS heeft nog steeds geen reactie gegeven waarom ik telefoonnummers, agenda punten en meer in 1 keer kwijt was.

MS laat hier duidelijk zien dat het ze geen reet kan schelen zolang het maar geen grote schade doet aan hun verkoopcijfers.

Ik zou zeggen heren, haal de telefoonklapper en agenda maar weer tevoorschijn, want wij hebben een toestel dat deze informatie niet eens kan bewaren.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
Benjamin- schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 13:02:
Ik zou zeggen heren, haal de telefoonklapper en agenda maar weer tevoorschijn, want wij hebben een toestel dat deze informatie niet eens kan bewaren.
Ik zou zeggen JIJ hebt een toestel wat die info niet kan bewaren. IK heb namelijk nergens last van.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

één van de "500" nieuwe functies in mango:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobilyz.com/wp-content/uploads/WindowsPhoneMangoEmoticons.jpg

Waarom altijd dat overdrijven? Apple zegt ook altijd dat er 100den nieuwe functies inzitten in updates van iOS of OSX, terwijl het slechts een bescheiden aantal nieuwe features zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
In feite is het natuurlijk wel een nieuwe feature :P Want atm zitten er helemaal geen smiley emoticons in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:32:
één van de "500" nieuwe functies in mango:

[afbeelding]

Waarom altijd dat overdrijven? Apple zegt ook altijd dat er 100den nieuwe functies inzitten in updates van iOS of OSX, terwijl het slechts een bescheiden aantal nieuwe features zijn..
Een grafische emoticon is een extra functie. Wat moeten ze dan zeggen? Ja we hebben 300 functies + 200 geinige dingetjes? Je snapt zelf dat marketingtechnisch 500 functies veel beter klinkt. En in principe zijn het ook echt functies.

Iets anders: iemand opgevallen dat er nu bij IE een default search engine functie staat? Dit zou voor velen een manier zijn om Bing links te laten liggen. Vanaf minuut 3 kijken.

YouTube: ‪HowardForums: Hands on with a Windows Phone 7 running Mango‬‏

Wat ik verder wel een minpunt vind van Mango is dat je in de Multi-tasking panel geen apps kan sluiten. Ik hoop dat ze dit nog toevoegen aan Mango en dan op de Live Tile-manier. Matthijs zou je hiervoor een mail over kunnen sturen? Het lijkt me nogal tegen de filosofie van WP7 ingaan als je eerst een app moet openen voordat je deze kan afsluiten?

[ Voor 20% gewijzigd door Relief2009 op 28-05-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Relief2009 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:42:
[...]
Wat ik verder wel een minpunt vind van Mango is dat je in de Multi-tasking panel geen apps kan sluiten. Ik hoop dat ze dit nog toevoegen aan Mango en dan op de Live Tile-manier. Matthijs zou je hiervoor een mail over kunnen sturen? Het lijkt me nogal tegen de filosofie van WP7 ingaan als je eerst een app moet openen voordat je deze kan afsluiten?
Ik denk dat apps vanzelf gesloten worden? Er kunnen max 5 (als ik me niet vergis) apps open staan, dus het lijkt me dat als je de zesde app opent de eerste getombstoned wordt. (zodat je wel kan resumen maar dat de app dan wel eerst ingeladen moet worden). Dit is allemaal gokwerk hoor, maar ik denk dat MS express geen sluitoptie geeft. Trouwens in apps zit toch helemaal geen sluitoptie? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ramon schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:19:
[...]
Ik zou zeggen JIJ hebt een toestel wat die info niet kan bewaren. IK heb namelijk nergens last van.
Het is een fout in de synchronisatie. Tevens hebben meerdere mensen deze fouten al gehad, alleen schijnbaar nog niet genoeg.

Dat jij nergens last van hebt is geen argument, dat laat alleen zien dat je een tikkeltje arrogant bent.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 17:42:
[...]

Een grafische emoticon is een extra functie. Wat moeten ze dan zeggen? Ja we hebben 300 functies + 200 geinige dingetjes? Je snapt zelf dat marketingtechnisch 500 functies veel beter klinkt. En in principe zijn het ook echt functies.

Iets anders: iemand opgevallen dat er nu bij IE een default search engine functie staat? Dit zou voor velen een manier zijn om Bing links te laten liggen. Vanaf minuut 3 kijken.

YouTube: ‪HowardForums: Hands on with a Windows Phone 7 running Mango‬‏

Waarom wil je een applicatie afsluiten? Ik denk dat de filosofie juist is dat je je over dat soort dingen niet druk moet maken. (btw, als je via de backtoets teruggaat stopt een app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:45:
[...]

Het is een fout in de synchronisatie. Tevens hebben meerdere mensen deze fouten al gehad, alleen schijnbaar nog niet genoeg.

Dat jij nergens last van hebt is geen argument, dat laat alleen zien dat je een tikkeltje arrogant bent.
Ik begrijp hem wel. Je deed het overkomen alsof dit bij iedereen gaat gebeuren.
Overigens insinueren dat iemand arrogant is is ook niet bepaald netjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Caelorum schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Ik begrijp hem wel. Je deed het overkomen alsof dit bij iedereen gaat gebeuren.
Overigens insinueren dat iemand arrogant is is ook niet bepaald netjes ;)
Hij zegt dat het bij mij ligt terwijl er meerdere posts alleen al in dit topic daarover zijn geweest, het is dan een beetje flauw om dan te doen of het aan mij ligt. Tevens vond ik de teksts arrogant overkomen.

Wat ik zei is dat MS/WP7 je niet doet garanderen dat je niet opeens allerlei info kwijt ben, wat waar is. Het zal vast niet bij iedereen gebeuren, maar wil je het risico nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Benjamin- schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:49:
[...]

Wat ik zei is dat MS/WP7 je niet doet garanderen dat je niet opeens allerlei info kwijt ben, wat waar is. Het zal vast niet bij iedereen gebeuren, maar wil je het risico nemen?
volgens mij doet geen enkele software fabrikant dat en wordt er ook altijd een beroep gedaan op de gebruiker om backups te maken van z'n belangrijke data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:20:
[...]

Waarom wil je een applicatie afsluiten? Ik denk dat de filosofie juist is dat je je over dat soort dingen niet druk moet maken. (btw, als je via de backtoets teruggaat stopt een app)
Stel ik ben een tijdje bezig en wil 3 van de 5 openstaande apps afsluiten. 5 apps betekent meer stroomverbruik neem ik aan? Wat moet ik dan?
Benjamin- schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:49:
[...]

Hij zegt dat het bij mij ligt terwijl er meerdere posts alleen al in dit topic daarover zijn geweest, het is dan een beetje flauw om dan te doen of het aan mij ligt. Tevens vond ik de teksts arrogant overkomen.

Geen enkele software-bedrijf garandeert jou 100% betrouwbaarheid en veiligheid.

[ Voor 39% gewijzigd door Relief2009 op 29-05-2011 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:47:
[...]

Stel ik ben een tijdje bezig en wil 3 van de 5 openstaande apps afsluiten. 5 apps betekent meer stroomverbruik neem ik aan? Wat moet ik dan?

[...]
Die apps blijven niet draaien maar worden suspended. Als gebruiker moet je je hier niet druk om maken, dat moet je het OS laten uitvogelen. Je wilt niet een taskmanager moeten gebruiken, dan is de implementatie van deze feature niet goed genoeg,

het OS zorgt er zelf voor als er geheugen nodig is of als backgroundagents te veel CPU vreten dat ze worden afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:25:
[...]

Die apps blijven niet draaien maar worden suspended. Als gebruiker moet je je hier niet druk om maken, dat moet je het OS laten uitvogelen. Je wilt niet een taskmanager moeten gebruiken, dan is de implementatie van deze feature niet goed genoeg,

het OS zorgt er zelf voor als er geheugen nodig is of als backgroundagents te veel CPU vreten dat ze worden afgesloten.
Hmmm, misschien is het inderdaad een kwestie van wennen aan een andere manier van multi-tasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de Dell roadmap zou er nu nog een WP7 toestel aan moeten komen(wrigley). Ik wil nu eigenlijk een nieuwe wp7 telefoon, maar ik vind het een beetje jammer om een 8 maanden oud toestel te kopen ondanks dat de omnia 7 wel echt spotgoedkoop is nu. Als het nog tot oktober duurt(mango update) voor we nieuwe toestellen zien snijdt ms zich toch een beetje in eigen vingers.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 19:15
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:02:
Volgens de Dell roadmap zou er nu nog een WP7 toestel aan moeten komen(wrigley). Ik wil nu eigenlijk een nieuwe wp7 telefoon, maar ik vind het een beetje jammer om een 8 maanden oud toestel te kopen ondanks dat de omnia 7 wel echt spotgoedkoop is nu. Als het nog tot oktober duurt(mango update) voor we nieuwe toestellen zien snijdt ms zich toch een beetje in eigen vingers.
Ik zat een beetje met hetzelfde probleem.
Maar uiteindelijk toch maar de omnia gekocht. Wel gekozen voor het 16GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:02:
Als het nog tot oktober duurt(mango update) voor we nieuwe toestellen zien snijdt ms zich toch een beetje in eigen vingers.
Waarom? Toestellen die nu op de markt zijn, zijn toch prima? Ook al zijn de toestellen tien maanden oud, de hardware is nog beter dan veel andere toestellen die vandaag de dag op de markt komen. En dan die lage prijzen. En de garantie dat je een gratis update krijgt naar Mango.

Ik weet niet wanneer de nieuwe toestellen verschijnen, maar het lijkt mij logisch dat ze wachten tot Mango leverbaar is. Dan is eventuele nieuwe hardware ook te gebruiken en kunnen ze meeliften op de grote marketingcampagnes die dan ongetwijfeld (ook in ons land) losbarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Dat het kennelijk nog tot oktober gaat duren totdat er gebruik kan worden gemaakt van de live services en xbox live met een Nederlandse ID, is toch wel een tegenvaller. Niet al te lang geleden werd 'Juni' gecommuniceerd.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaJitsu schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:11:
Dat het kennelijk nog tot oktober gaat duren totdat er gebruik kan worden gemaakt van de live services en xbox live met een Nederlandse ID, is toch wel een tegenvaller. Niet al te lang geleden werd 'Juni' gecommuniceerd.
Is het niet al geruime tijd "herfst 2011" ?? Ik weet nog dat het een tijd terug vagelijk "medio 2011" was, maar Juni heb ik nog niet voorbij horen komen ;) We hebben in ieder geval wel een belofte dat Mango ook daadwerkelijk dan komt. Hopelijk zorgt alles wat met NL te maken heeft niet voor vertraging wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:54:
[...]

Is het niet al geruime tijd "herfst 2011" ?? Ik weet nog dat het een tijd terug vagelijk "medio 2011" was, maar Juni heb ik nog niet voorbij horen komen ;) We hebben in ieder geval wel een belofte dat Mango ook daadwerkelijk dan komt. Hopelijk zorgt alles wat met NL te maken heeft niet voor vertraging wat dat betreft.
juni 2011 komt omdat 'medio' werd uitgelegd als 'midden' in plaats van "in de loop van". Is inderdaad nooit bevestigd door Matthijs/Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RaJitsu schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:11:
Dat was alleen zo in de eerste maand na release van WP7. Daarna werd het snel duidelijk dat het herfst 2011 zou worden.

YouTube: ‪Windows Phone 7.1 Mango‬‏.

Mango op de HTC Mazaa. Die Eldar is wel hilarisch. Hij denkt dat WP7 pas over 5 jaar Android of iOS kan inhalen.

En een mooi verhaaltje over waarom een journalist van The Guardian denkt dat WP7 een succes wordt: http://www.guardian.co.uk...nes?mobile-redirect=false

[ Voor 33% gewijzigd door Relief2009 op 30-05-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

mcetweaker schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:10:
[...]volgens mij doet geen enkele software fabrikant dat en wordt er ook altijd een beroep gedaan op de gebruiker om backups te maken van z'n belangrijke data.
Relief2009 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:47:
[...]Geen enkele software-bedrijf garandeert jou 100% betrouwbaarheid en veiligheid.
Misschien had ik het iets duidelijk moeten schrijven.

MS doet geen enkele moeite om je te helpen met je problemen om zo dicht mogelijk bij die 100% te komen.

Ik had verwacht dat MS dit keer toch wel wat meer moeite hierin zou steken, maar dat is duidelijk niet het geval, zolang het niet in de headlines komt dan kan MS het geen donder schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsoft is heel slecht in communiceren dus wie weet zijn ze al super druk met het fixen van deze bug? Ik zou zeggen wacht de volgende update af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Benjamin- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 08:38:
[...]

[...]

MS doet geen enkele moeite om je te helpen met je problemen om zo dicht mogelijk bij die 100% te komen.

Ik had verwacht dat MS dit keer toch wel wat meer moeite hierin zou steken, maar dat is duidelijk niet het geval, zolang het niet in de headlines komt dan kan MS het geen donder schelen.
De manier van communiceren helpt 0,0 om hier enige effort in te stoppen. Zit hier voor de lol en in mijn vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Phone 7 krijgt met Mango zijn eerste grote update. Dat is goed nieuws, want Mango brengt eindelijk Nederlandse ondersteuning.

Windows Phone 7 krijgt met Mango zijn eerste grote update. Dat is goed nieuws voor de Benelux want Mango brengt eindelijk Nederlandse ondersteuning. Wie in België of Nederland een toestel met Windows Phone 7 koopt, kan vandaag geen Nederlands kiezen. Maar toestellen die na de Mango-update, deze herfst, verschijnen kunnen dat wel. Dat maakte Microsoft vandaag bekend tijdens de voorstelling van Mango. Volgens Jeroen Van Hees, hoofd van Windows Phone 7 in België, krijgt iedereen die nu al een Windows Phone 7 heeft de update naar Mango. Daar zit echter geen Nederlandstalige interface in omdat die te diep verwerkt zit in de software. Maar Microsoft past daar een mouw aan door zaken als het woordenboek of virtueel toetsenbord wel aan te passen aan de taal. Nieuwe toestelmakers In de marge van Mango maakte Van Hees nog bekend dat vier telefoonmakers binnenkort voor het eerst toestellen met Windows Phone 7 gaan maken. Nokia was al een tijdje bekend, daar worden binnenkort ook Acer, Fujitsu en ZTE aan toegevoegd. Die laatste is momenteel vooral bekend omwille van de goedkope Android-smartphone San Francisco. Van Acer is alvast bekend dat het een toestel plant voor de Belgische markt. Voor Nokiatoestellen en andere fabrikanten werden tijdens de persconferentie geen details bekendgemaakt.

bron

Flauw hoor.. hardware is hardware, en dat staat los van de UI software taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
[...]

Feit is wel dat je op je draadje op hun forum welgeteld 1 reactie hebt gehad van iemand die slechts gedeeltelijk hetzelfde is overkomen. Niet echt hetzelfde probleem dus. Je doet er beter aan om daar een draadje te vinden dat overeenkomt met jou problemen, samen sta je dan sterker, nu is het 1 melding in een zee van WP7 gebruikers. Dat probleem zou bij een hele hoop meer mensen voor moeten komen voordat je bij de 100% gaat komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30

Maar hoe zit het nu dan met je probleem? Kun je nog steeds helemaal niks synchroniseren of werkt het toestel nu goed?
Als het een eenmalig probleem was, dan zal het ongetwijfeld een synchronisatie conflict zijn geweest en daar is nu (hoe vervelend het ook is) weinig meer aan te doen.
Als het probleem zich nog steeds voordoet moet je misschien toch eens andere oplossingen zoeken; toestel omruilen, ander live account gebruiken en kijken waar het probleem vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://andrewtechhelp.com...-matrix-the-mango-edition

Dit is erg zorgwekkend eerlijk gezegd. Vooral nu cijfers naar buiten komen dat WP7 veel beter verkoopt buiten de USA.

Matthijs, ik weet dat je weinig te zeggen hebt maar word het niet tijd dat de Microsoft afdelingen over de hele wereld Microsoft wakker schudden over de niet-beschikbaarheid van de muziek en filmdiensten?. Straks koopt iedereen over de hele wereld een WP7 en dan blijkt opeens dat er geen aankopen gedaan kunnen worden via Zune. Als zulke diensten niet beschikbaar zijn, dan is het beter als MS ze gewoon uitschakelt ipv gebruikers het idee geeft dat niets aan Zune werkt. De bovenstaande link kan MS goed helpen doordringen hoe dramatisch slecht de beschikbaarheid is.

Mango gaat heel veel goeds maken, maar het feit dat MS landen buiten de USA weinig aandacht geeft terwijl deze landen veel belangrijker zijn, is onbegrijpelijk. Vooral nu Nokia op volle kracht WP7 phones gaat maken. En Nokia verkoopt grotendeels buiten de VS.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 31-05-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zune toont opties zoals de music marketplace toch ook niet als je een Nederlands account gebruikt?

Overigens hoop ik wel dat Microsoft eens goed met Nokia om de tafel gaat zitten om ervoor te zorgen dat de Zune Music Marketplace wordt vervangen voor de Ovi Music marketplace in iig Nederland. Of dat ze met hulp van Nokia ervoor zorgen dat die Zune Music Marketplace ook in Nederland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:12:
...
Flauw hoor.. hardware is hardware, en dat staat los van de UI software taal
Maakt voor mij gelukkig niks uit. Ik wil de interface toch engels hebben, mis alleen af en toe het nederlands woordenboek wel. Ik gebruik denk 60% nederlands 40% engels, dus dan liever een nederlands woordenboek. Het zou pas ideaal zijn als je tijdens het sms'en / mailen / whatever snel kan switchen tussen input taal.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:37
sig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Maakt voor mij gelukkig niks uit. Ik wil de interface toch engels hebben, mis alleen af en toe het nederlands woordenboek wel. Ik gebruik denk 60% nederlands 40% engels, dus dan liever een nederlands woordenboek. Het zou pas ideaal zijn als je tijdens het sms'en / mailen / whatever snel kan switchen tussen input taal.
Ben ik met je eens , heb Windows 7 ook bewust in het Engels draaien, staat IMO gewoon beter dan Nederlands. "Cancel" vs "Annuleren", "Driver" vs "Stuurprogramma", "File manager" vs "Bestandsbeheer" ", etc.
Nederlandse auto-correct is daarentegen wel handig, maar die krijgen we dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar niet alle mensen zijn zo'n techneuten zoals wij ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
sig69 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:14:
[...]

Dat kan ook..
HyperioN in "Windows Phone 7 - Informatie en verwacht..."

[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 31-05-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 11:54:
http://andrewtechhelp.com...-matrix-the-mango-edition

Dit is erg zorgwekkend eerlijk gezegd. Vooral nu cijfers naar buiten komen dat WP7 veel beter verkoopt buiten de USA.

Matthijs, ik weet dat je weinig te zeggen hebt maar word het niet tijd dat de Microsoft afdelingen over de hele wereld Microsoft wakker schudden over de niet-beschikbaarheid van de muziek en filmdiensten?. Straks koopt iedereen over de hele wereld een WP7 en dan blijkt opeens dat er geen aankopen gedaan kunnen worden via Zune. Als zulke diensten niet beschikbaar zijn, dan is het beter als MS ze gewoon uitschakelt ipv gebruikers het idee geeft dat niets aan Zune werkt. De bovenstaande link kan MS goed helpen doordringen hoe dramatisch slecht de beschikbaarheid is.

Mango gaat heel veel goeds maken, maar het feit dat MS landen buiten de USA weinig aandacht geeft terwijl deze landen veel belangrijker zijn, is onbegrijpelijk. Vooral nu Nokia op volle kracht WP7 phones gaat maken. En Nokia verkoopt grotendeels buiten de VS.
Die feedback wordt regelmatig gegeven naar de US, we hebben uiteraard het liefst dezelfde experience als ze daar hebben. Is alleen wel een complex verhaal over heel veel verschillende productteams, andere belangen etc. Maar goed. Steve Ballmer heeft aangegeven dat het meer aandacht gaat krijgen in de toekomst. Veel meer kunnen we helaas niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:28:
[...]Die feedback wordt regelmatig gegeven naar de US, we hebben uiteraard het liefst dezelfde experience als ze daar hebben. Is alleen wel een complex verhaal over heel veel verschillende productteams, andere belangen etc.
Het duurt alleen zo verdomd lang.
Bing bestaat nu al ruim 2 jaar en we zitten hier nog steeds met een zwar uitgeklede beta versie en er is nog geen enkel zicht op een feature complete Bing versie laat staan op zoek localisatie.
Dat de VS vooruitloopt is tot daaraan toe maar de uitrol naar de rest van de wereld van gelokaliseerde features is bij Microsoft wel enorm sloom.
Microsoft weet toch al meer dan een jaar dat het zaken als de Zune marketplace wereldwijd gaat uitrollen (1,5 jaar op het moment van de mango release)

Complex of niet, zo lang zou het allemaal niet mogen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:00:
[...]

Het duurt alleen zo verdomd lang.
Bing bestaat nu al ruim 2 jaar en we zitten hier nog steeds met een zwar uitgeklede beta versie en er is nog geen enkel zicht op een feature complete Bing versie laat staan op zoek localisatie.
Dat de VS vooruitloopt is tot daaraan toe maar de uitrol naar de rest van de wereld van gelokaliseerde features is bij Microsoft wel enorm sloom.
Microsoft weet toch al meer dan een jaar dat het zaken als de Zune marketplace wereldwijd gaat uitrollen (1,5 jaar op het moment van de mango release)

Complex of niet, zo lang zou het allemaal niet mogen duren.
marketplace, zune muziek dienst, bing (local search) bing routebepaling, bingmaps etc zijn allemaal andere teams met eigen belangen en prioriteiten. Ik vind het ook lang duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:24:
[...]

marketplace, zune muziek dienst, bing (local search) bing routebepaling, bingmaps etc zijn allemaal andere teams met eigen belangen en prioriteiten. Ik vind het ook lang duren :(
Dan word het tijd voor een reorganisatie waarbij vele teams zoveel mogelijk met elkaar werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Tja nu word je lekker gemaakt met allemaal features die we hier in Nederland allemaal niet gaan krijgen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Vooral de locale gegevens van Bing - of eigenlijk het gebrek hiervan - vind ik erg jammer.
Bij Google is dat voor ons landje prima geregeld, met bergen aan bedrijven en POI's. Op Bing is dat eigenlijk nauwelijks te vinden.

Is er al meer duidelijkheid of de deal met Nokia MS toegang biedt tot alle POI's uit de Ovi software?
Zeker met local scout, het hele eat+drink gebeuren, etc. is dat eigenlijk een vereiste.

[ Voor 11% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 01-06-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 23:47:
[...]

Dan word het tijd voor een reorganisatie waarbij vele teams zoveel mogelijk met elkaar werken.
ha, dat zou wat wezen.
Hoe groot denken jullie dat het Windows Phone team is? Dus alles onder Andy Lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cPT.cAPSLOCK schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:59:
Vooral de locale gegevens van Bing - of eigenlijk het gebrek hiervan - vind ik erg jammer.
Bij Google is dat voor ons landje prima geregeld, met bergen aan bedrijven en POI's. Op Bing is dat eigenlijk nauwelijks te vinden.

Is er al meer duidelijkheid of de deal met Nokia MS toegang biedt tot alle POI's uit de Ovi software?
Zeker met local scout, het hele eat+drink gebeuren, etc. is dat eigenlijk een vereiste.
Het lijkt me voor Nokia die vooral in Europa en Azie verkoopt ook heeel belangrijk dat de WP7 diensten in Europa en Azie beschikbaar zijn en dus ook voor het succes van het platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 07:22:
[...]

ha, dat zou wat wezen.
Hoe groot denken jullie dat het Windows Phone team is? Dus alles onder Andy Lees.
Ik ben het er wel deels mee eens hoor.
Dat er zoveel verschillende teams zijn is een oorzaak maar geen excuus. Vooral van een organisatie a la Microsoft, die toch om zijn extreem efficiente bedrijfsvoering bekend staat, zou je verwachten dat de teams meer 'aligned' zouden opereren. Dus met één doel en met duidelijke communicatie en orders van bovenaf.
Dat zeggende geloof ik wel dat de koers die Microsoft de laatste twee jaar is ingeslagen uiteindelijk resulteerd in het bovenstaande, maar het duurt zo verdomd lang. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Iets meer dan 1000 personen :)

Windows Phone hacker Chris Walsh had in de laatste WPDevPodcast een hele goede opmerking. Men vroeg hem wat hij vond van de aangekondigde Mango-features en hij zei zoiets als: "If it isn't a world wide feature, then I don't want to hear about it, until it IS a word wide feature". En daar ben ik het roerend mee eens. Waarom al die leuke diensten aankondigen, als we ze hier in NL (en de rest van de wereld) niet kunnen gebruiken?

[ Voor 48% gewijzigd door lzandman op 01-06-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02
[...]

ha, dat zou wat wezen.
Net alsof dat een argument is om niet iets op te bouwen met internationaal oogpunt. Kijk, dat het daadwerkelijke vertalen (veel) tijd kost is een ding, maar voor de software op zich zou het niet uit moeten maken of het in de VS, NL of donker Afrika gebruikt wordt. Ik neem tenminste aan dat voor Local Scout niet alle gegevens door typaapjes handmatig wordt ingevoerd.

Het feit dat MS hier kennelijk nu pas mee bezig gaat, toont dat er een aantal mensen in de top zitten met een enorme tunnelvisie bij MS. Ik heb een telefoon waarop WP7 draait, maar ik ben er nog steeds niet gerust op dat ik een echte WP7 telefoon ga kopen (heb dus een HD2 met WP7, zelfs specifiek tweedehands gekocht om te expirimenteren met WP7). Ik vind WP7 prima werken, maar ik zou toch hopen dat wanneer het officieel in NL moet werken, en hoop functies ook daadwerkelijk werken in plaats van dat ze half half werken.

Het systeem op zich is erg, erg goed, maar wordt gewoon door MS-US/UK zo vernageld voor andere landen dat ik het nog wel zie floppen. Zodra veel consumenten wereldwijd er achter komen dat zeg 50% van de echt nieuwe en mooie features alleen in de VS en GB werken, zullen die ernstig teeurgesteld zijn. Early-adopters zijn waarschijnlijk nog wel enigszins vergevend, maar gewone consumenten zijn dat zeker minder.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvilWhiteDragon schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:14:
[...]
Zodra veel consumenten wereldwijd er achter komen dat zeg 50% van de echt nieuwe en mooie features alleen in de VS en GB werken, zullen die ernstig teeurgesteld zijn. Early-adopters zijn waarschijnlijk nog wel enigszins vergevend, maar gewone consumenten zijn dat zeker minder.
Sorry hoor, maar ik snap niet waarom het zo pessimistisch moet. Hoe kom je bij die 50%? En gaat het dan om de 50% van de Marketplace die elders wel werkzaam is? Volgens mij is de Marketplace (in het gedeelte van waar we het nu over hebben) maar een heel klein gedeelte van alle functionaliteiten die in WP7 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:36:
[...]

Sorry hoor, maar ik snap niet waarom het zo pessimistisch moet. Hoe kom je bij die 50%? En gaat het dan om de 50% van de Marketplace die elders wel werkzaam is? Volgens mij is de Marketplace (in het gedeelte van waar we het nu over hebben) maar een heel klein gedeelte van alle functionaliteiten die in WP7 zitten.
Ik heb het dan ook niet over de Marketplace an sich, maar over zaken als local scout, Bing en meer van dat soort zaken. Zolang dat nog niet goed werkt is het maar zeer de vraag of gewone gebruikers daar niet enorm gefrusteerd van raken. Ik verwacht van wel eigenlijk.

Als je hier kijkt "WP7 Feature availability matrix, the Mango edition" dan zie je dat er een hele hoop gave en zinnige features gewoon niet gaan werken.
De marketplace werkt en ik snap dat die het belangrijkste zal zijn, maar een hele hoop van de andere ëxtra features zijn juist punten waarop WP7 zich of kan onderscheiden of waarvan consumenten al verwachten dat het gewoon werkt, dankzij Apple.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:41:
[...]

Ik heb het dan ook niet over de Marketplace an sich, maar over zaken als local scout, Bing en meer van dat soort zaken. Zolang dat nog niet goed werkt is het maar zeer de vraag of gewone gebruikers daar niet enorm gefrusteerd van raken. Ik verwacht van wel eigenlijk.
Hoe gaan Nederlandse klanten gefrustreerd raken van iets waar ze het bestaan niet van weten? Hoeveel mensen denk je dat die matrix gaan zien? Er zal in NL geen promotie gedaan worden voor features die niet beschikbaar zijn, dus zal de massa nauwelijks weten wat ze missen. Of ben jij nu ook gefrustreerd als je je telefoon gebruikt dat je geen Zune Pass kan gebruiken?
Als je hier kijkt "WP7 Feature availability matrix, the Mango edition" dan zie je dat er een hele hoop gave en zinnige features gewoon niet gaan werken.
Yep en dat is zeker jammer, maar nou ook weer niet echt een dealbreaker voor veel mensen lijkt me. Goede apps, snelheid, betrouwbaarheid lijkt me (voorlopig) veel belangrijker dan Bing waar iedereen in Nederland toch op neerkijkt.....
De marketplace werkt en ik snap dat die het belangrijkste zal zijn, maar een hele hoop van de andere ëxtra features zijn juist punten waarop WP7 zich of kan onderscheiden of waarvan consumenten al verwachten dat het gewoon werkt, dankzij Apple.
Klopt dat deze services een extra USP creeren voor WP7, maar gelukkig zijn het niet dé USP's. Die ligt wat mij betreft meer in de snelheid, betrouwbaarheid, interface en apps. Plus, mensen in NL zien die features niet, alles wat ze wél zien werkt. Dus in dat opzicht is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:41:
Nou, een hoop zaken zijn ook nog onzeker, hoor. Andrew heeft nog niet de definitieve matrix kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ga morgen mijn HTC Mozart ophalen en kan niet wachten. Het strakke minimalistische UI van WP7 trekt me veel meer dan de App/Widget gebaseerde homescreens die we al sinds de eerste mobieltjes hebben moeten aanschouwen.

Dat Nederlands nog niet te kiezen is, is voor mij absoluut geen probleem en met de Mango updates lijken al mijn kleine twijfels al met sneeuw voor de zon te verdwijnen.

Kom maar op met de Mozart.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen de praktijkervaringen van de Windows Phone 7 hoe staan die nu in verhouding tot bijvoorbeeld de iPhone 4? Ik bedoel daarmee dat ik benieuwd ben,even los van het gewenning aan alles, of alles niet alleen soepel werkt als in applicaties e.d. maar dat ook bijvoorbeeld een veel gehoord klacht van de iPhone te weten een slurpende batterij bij de Windows Phone 7 minder of verleden tijd is. Uiteraard ga ik ervan uit dat het netwerk goed functioneert in zowel binnen als buiten de stad,iets wat ook bij de iPhone i.c.m. T-Mobile een ramp is/was.
Pagina: 1 ... 14 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.