Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

http://www.xbox.com/en-US/Live/Mobile/MustHaveGames/home

leuk enzo dat dit eraan komt,alleen zo jammer dat ik het niet eens kan aanschaffen :/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-08 21:30
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:45:
Mensen de praktijkervaringen van de Windows Phone 7 hoe staan die nu in verhouding tot bijvoorbeeld de iPhone 4? Ik bedoel daarmee dat ik benieuwd ben,even los van het gewenning aan alles, of alles niet alleen soepel werkt als in applicaties e.d. maar dat ook bijvoorbeeld een veel gehoord klacht van de iPhone te weten een slurpende batterij bij de Windows Phone 7 minder of verleden tijd is. Uiteraard ga ik ervan uit dat het netwerk goed functioneert in zowel binnen als buiten de stad,iets wat ook bij de iPhone i.c.m. T-Mobile een ramp is/was.
Misschien is het handig om iets specifiekere vragen te stellen, "of alles niet alleen soepel werkt als in applicaties e.d." is een vrij ruime vraag.

Belangrijk om te weten is dat Windows Phone 7 nog niet officieel ondersteund wordt in Nederland; de interface is in het engels, er is geen nederlands toetsenbord met tekst voorspelling en je kunt geen applicaties kopen. De volgende update wordt rondom oktober verwacht, tegen die tijd zal Nederland ook officieel ondersteund worden.
Algemene informatie over het OS: reviews: Review: Windows Phone 7, reddingsboei van Microsoft.

Windows Phone 7 draait op verschillende toestellen van verschillende fabrikanten en is dus in dat opzicht al anders dan de iPhone 4. De batterijduur en ontvangstkwaliteit hangen dus af van het toestel wat je aanschaft.
Informatie over de toestellen: reviews: HTC 7 Trophy, Samsung Omnia 7 en LG Optimus 7 en Windows Phone 7 vs Windows Phone 7 | ElektricForest

Dit valt overigens ook allemaal te lezen in de eerste post van dit topic, het kan dus geen kwaad om even vooraan te beginnen.

[ Voor 3% gewijzigd door jaspa op 02-06-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:45:
Mensen de praktijkervaringen van de Windows Phone 7 hoe staan die nu in verhouding tot bijvoorbeeld de iPhone 4? Ik bedoel daarmee dat ik benieuwd ben,even los van het gewenning aan alles, of alles niet alleen soepel werkt als in applicaties e.d. maar dat ook bijvoorbeeld een veel gehoord klacht van de iPhone te weten een slurpende batterij bij de Windows Phone 7 minder of verleden tijd is. Uiteraard ga ik ervan uit dat het netwerk goed functioneert in zowel binnen als buiten de stad,iets wat ook bij de iPhone i.c.m. T-Mobile een ramp is/was.
Ik stel voor dat je hier even wat reviews voor doorneemt en zelf een mening vormt. We verwachten namelijk dat je zelf kan bepalen wat wel en niet goed werkt. Dit topic is hier in ieder geval niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mango en Whatsapp kunnen niet snel genoeg komen. Ben de fragmentatie van Android helemaal zat.

Ik heb een SGS welke behoorlijk goede gpu heeft, maar het enige wat je nu ziet gebeuren zijn games voor specifieke merken en SoC's. En daar zit je dan met een krachtige gpu en geen games. Verder ben ik ook niet tevreden over de creativiteit van ontwikkelaars wat betreft de interface van apps en de inconsistente omslachtige UI van Android.

Ik heb dan liever dat MS aanwijst welke chips gebruikt mogen worden zodat je als ontwikkelaar weet waarop je je moet richten. En daarom ook een vraag aan iedereen en of Matthijs. Komt er in de toekomst voor ontwikkelaars een optie om de beschikbaarheid van je ontwikkelde spellen te koppelen aan de type hardware of chassis? Als een spel te zwaar is voor bepaalde hardware, dat zou dit spel dan ook niet te installeren kunnen moeten zijn op lagere hardware? Misschien bestaat dit al of wordt dit overwogen? Het zou veel schelen wat betreft lage ratings en veel duidelijkheid geven aan de consument.

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 04-06-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 10:24
Relief2009 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:29:
Mango en Whatsapp kunnen niet snel genoeg komen. Ben de fragmentatie van Android helemaal zat.

Ik heb een SGS welke behoorlijk goede gpu heeft, maar het enige wat je nu ziet gebeuren zijn games voor specifieke merken en SoC's. En daar zit je dan met een krachtige gpu en geen games. Verder ben ik ook niet tevreden over de creativiteit van ontwikkelaars wat betreft de interface van apps en de inconsistente omslachtige UI van Android.

Ik heb dan liever dat MS aanwijst welke chips gebruikt mogen worden zodat je als ontwikkelaar weet waarop je je moet richten. En daarom ook een vraag aan iedereen en of Matthijs. Komt er in de toekomst voor ontwikkelaars een optie om de beschikbaarheid van je ontwikkelde spellen te koppelen aan de type hardware of chassis? Als een spel te zwaar is voor bepaalde hardware, dat zou dit spel dan ook niet te installeren kunnen moeten zijn op lagere hardware? Misschien bestaat dit al of wordt dit overwogen? Het zou veel schelen wat betreft lage ratings en veel duidelijkheid geven aan de consument.
nee die optie komt er nu niet. Advies is sowieso om uit te gaan van de laagste specs zoals 256MB geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:00:
[...]

nee die optie komt er nu niet. Advies is sowieso om uit te gaan van de laagste specs zoals 256MB geheugen.
Dus de games blijven allemaal van het niveau Adreno 200? Dat is wel erg teleurstellend. Wel begrijpelijk met het oog op compatibiliteit, maar ik denk dat MS veel meer heeft aan het systeem wat ik boven voorstelde. Anders krijg je dus straks ontwikkelaars die qua graphics een stap verder willen gaan, maar een lijst moeten bijhouden welke toestellen wel of niet werken met de game, terwijl met een geautomatiseerd systeem je dit zowel voor de ontwikkelaars als consumenten veel duidelijker maakt. Precies wat nu fout gaat met Android.

[ Voor 41% gewijzigd door Relief2009 op 04-06-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok ook dat dit iets is waar niemand buiten de direct betrokkenen om, dus ook Matthijs, iets zinnigs over kan zeggen. Op dit moment is het er niet enwie weet wat ze daar in de VS allemaal aan het uitdenken zijn! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 15:57:
Ik gok ook dat dit iets is waar niemand buiten de direct betrokkenen om, dus ook Matthijs, iets zinnigs over kan zeggen. Op dit moment is het er niet enwie weet wat ze daar in de VS allemaal aan het uitdenken zijn! ^^
Ik hoopte dat deze mogelijkheid al in WP7 zat vandaar dat ik het vroeg.

Kan iemand mij een feature request website aanwijzen welke regelmatig wordt gelezen door WP7 ontwikkelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:07:
[...]
Kan iemand mij een feature request website aanwijzen welke regelmatig wordt gelezen door WP7 ontwikkelaars?
Ik neem aan dat deze wel wordt bekeken..
Voor gebruikers: http://windowsphone7community.uservoice.com
Voor developers: http://wpdev.uservoice.com <-- Het ziet er naar uit dat er hier iig een paar naar kijken

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 04-06-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:23:
[...]

Ik neem aan dat deze wel wordt bekeken..
Voor gebruikers: http://windowsphone7community.uservoice.com
Voor developers: http://wpdev.uservoice.com <-- Het ziet er naar uit dat er hier iig een paar naar kijken
Kijk eens aan thanks. Ik heb het idee geplaatst onder MarketPlace.

Ik ben benieuwd of iemand het zal lezen.

Weet iemand toevallig welke filters je als dev voor je app kan instellen en als je iets filters is het onzichtbaar of wel zichtbaar en niet te installeren?

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 04-06-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Relief2009 schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:51:
[...]

Kijk eens aan thanks. Ik heb het idee geplaatst onder MarketPlace.

Ik ben benieuwd of iemand het zal lezen.

Weet iemand toevallig welke filters je als dev voor je app kan instellen en als je iets filters is het onzichtbaar of wel zichtbaar en niet te installeren?
wat bedoel je met filters instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 05 juni 2011 @ 18:53:
[...]

wat bedoel je met filters instellen?
ik verwacht dat hij daarmee doelt op het landenfilter dat de Marketplace heeft?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op zondag 05 juni 2011 @ 19:08:
[...]

ik verwacht dat hij daarmee doelt op het landenfilter dat de Marketplace heeft?
nog steeds niet helemaal duidelijk wat ie bedoeld met wel of niet installeren etc.

Wat je doet als je een app upload als developer is dat je kunt kiezen in welke markten de app beschikbaar is. Standaard staat het vinkje op alle markten en je geeft daarmee meteen instemming dat de applicatie in nieuwe markets beschikbaar komt, bijna alle apps zijn zo gepubliseerd.

Met Mango krijg je ook de mogelijkheid een app te publiseren maar niet zichtbaar te maken in de marketplace. je moet dan de exacte url weten om de app te kunnen installeren.

Daarnaast komt nog een beta ondersteuning, je kunt je app uploaden en via live-id's mensen uitnodigen de app te downloaden, deze is dan 90 dagen beschikbaar. Bedoeld om te kunnen reviewen en te testen. Deze apps worden niet eerst door Microsoft gecertificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat hij bedoelt is: of de app voor de andere landen wel zichtbaar is, maar niet installeerbaar als de app niet voor deze landen beschikbaar is?
Volgens mij is het antwoord daarop: Nee, de app is alleen zichtbaar in de landen waar deze ook echt kan worden geïnstalleerd. Als developer geef je dus aan in welke landen (markets) de app beschikbaar is. Daarbuiten is deze niet zichtbaar in de marketplace. De enige manier waarop consumenten buiten de bestemde landen dan van je app te weten kunnen komen is via andere kanalen, zoals websites, forums etc.
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:38:
Met Mango krijg je ook de mogelijkheid een app te publiseren maar niet zichtbaar te maken in de marketplace. je moet dan de exacte url weten om de app te kunnen installeren.
Deze wist ik nog niet. Is dit de lang verwachte mogelijkheid om apps prive te houden in het bedrijf?
Als dat zo is:
Wordt het mogelijk de url te veranderen, voor als deze uitlekt?
Wordt het mogelijk om te zien wie het heeft gedownload of een access-id-list bij te houden, of moet dit zelf worden gerealiseerd?

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 05-06-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Caelorum schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:23:
Wat hij bedoelt is: of de app voor de andere landen wel zichtbaar is, maar niet installeerbaar als de app niet voor deze landen beschikbaar is?
Volgens mij is het antwoord daarop: Nee, de app is alleen zichtbaar in de landen waar deze ook echt kan worden geïnstalleerd. Als developer geef je dus aan in welke landen (markets) de app beschikbaar is. Daarbuiten is deze niet zichtbaar in de marketplace. De enige manier waarop consumenten buiten de bestemde landen dan van je app te weten kunnen komen is via andere kanalen, zoals websites, forums etc.

[...]

Deze wist ik nog niet. Is dit de lang verwachte mogelijkheid om apps prive te houden in het bedrijf?
Als dat zo is:
Wordt het mogelijk om te zien wie het heeft gedownload of een access-id-list bij te houden, of moet dit zelf worden gerealiseerd?
Nee dit is geen alternatief om apps prive te houden bij bedrijven. Als iemand de URL weet kan ie de app installeren. Er is geen access list op die manier van publiseren.

Check deze sessie van Todd Brix tijdens MIX worden de opties uitgelegd: http://channel9.msdn.com/Events/MIX/MIX11/DVC05

[ Voor 5% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 06-06-2011 07:56 . Reden: MIX Sessie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 05 juni 2011 @ 23:23:

[...]

Als dat zo is:
Dat is wat ik inderdaad bedoelde. Ik was meer geïnteresseerd in hoeverre je als ontwikkelaar eigenlijk kan bepalen hoe je applicatie wordt gepubliceerd. Het bevestigt ook mijn eerdere gedachte dat er dus alleen landenfilter is. Ik hoop dat er in de toekomst een hardware filter komt, zodat smartphones die de game niet aankunnen de game ook niet kunnen installeren.

Is het trouwens niet beter om apps en games wel zichtbaar te houden, ondanks dat je het niet kunt installeren? Op die manier kun je als consument bij de ontwikkelaar aandringen om zijn applicatie voor jouw land of smartphone beschikbaar te maken zonder dat er eerst bij Microsoft geklaagd zal worden dat de applicatie/game niet zichtbaar is. Communicatie is zo belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een beetje off-topic, maar ik spotte dit plaatje op Engadget:

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/06/6-1-11-metro.jpg.

De Metro interface van WP7 komt dus mooi terug in Windows 8. Lijkt me heerlijk om met zo'n interface op een pad te kunnen werken. Wat mij betreft mag het snel 2012 worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op maandag 06 juni 2011 @ 17:15:

[afbeelding].

De Metro interface van WP7 komt dus mooi terug in Windows 8. Lijkt me heerlijk om met zo'n interface op een pad te kunnen werken. Wat mij betreft mag het snel 2012 worden!
Inderdaad. Mooie ontwikkeling. Ik zie hier ook een voordeel voor de groei van het WP7 marktaandeel.
Door Windows 8 zal de Metro UI meer bekendheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update van Xbox Live Avatar Extra's
Met voor het eerst de mogelijkheid van het kopen van Avatar extra's met MS Points

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding].

nieuws: Computex: Microsoft toont tabletinterface van Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding].

Oud nieuws natuurlijk :P (Het is al 5 dagen geleden geintroduceerd), maar Windows 8 belooft heel veel. Je kunt op youtube twee filmpjes vinden met de interface in beweging.

Iedereen het iOS 5 stukje gevolgd? Ik dacht dat we van Apple heel misschien een nieuwe interface of iets echt innovatief zouden zien, maar het valt nogal tegen. WP7 is dus voor mij definitief het volgende OS :D

Als ik dit zie, denk ik meteen 2007!
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1307382418.jpeg

[ Voor 17% gewijzigd door Relief2009 op 06-06-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele belangrijke update van Mango: sockets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Hehe, ik moest wel lachen om dit artikel dat Apple nu functies uit Mango gaat overnemen omdat ze zelf geen ideeën meer hebben. Het is net zoals jij zegt Relief2009, Apple ran out of ideas.

Zie ook : http://wmpoweruser.com/ap...starts-copying-microsoft/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:48:
Hehe, ik moest wel lachen om dit artikel dat Apple nu functies uit Mango gaat overnemen omdat ze zelf geen ideeën meer hebben. Het is net zoals jij zegt Relief2009, Apple ran out of ideas.

Haha ja vooral Belfiore's reactie. En het nieuwe notficatie-systeem is een regelrechte rip-off van Android.

[ Voor 7% gewijzigd door Relief2009 op 07-06-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Relief2009 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:53:
[...]
Iedereen het iOS 5 stukje gevolgd? Ik dacht dat we van Apple heel misschien een nieuwe interface of iets echt innovatief zouden zien, maar het valt nogal tegen. WP7 is dus voor mij definitief het volgende OS :D

Als ik dit zie, denk ik meteen 2007!
[afbeelding]
Wat is het verschil met WP7 waarin een Mail/SMS/Beezz-icoontje wordt weergegeven met een cijfertje erlangs?
WP7 is hierin toch precies hetzelfde?
Manuel schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:48:

Mwoh, ik vind dat een wel héél erg fanboyish artikel. Het zijn gewoon functies uit de vraag van consumenten. En Belfiore kan wel pronken met zijn Twitter-integratie; maar Mango komt volgens mij nog steeds pas in het najaar, en iOS 5 is per direct beschikbaar. Zeggen dat iOS "has fallen behind" is dus absolute onzin.

En beamen dat een hardware-camera-button een verzinsel van MS/WP7 is, is natuurlijk regelrechte onzin. Dat had mijn Samsung D500 in 2004 al.

WMPoweruser laakt het nieuwe iOS-messaging en roept dat WLM veel beter is.. Maar WLM is er ook gewoon voor iPhone. En dat gebruikt niemand.. het meest gebruikte messaging-platform heden ten dagen, WhatsApp, is voorlopig nog lang niet beschikbaar voor WP7.

Niet dat ik iOS wil verdedigen.. maar ik vind het een beetje kinderachtig, al dat vergelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door HyperioN op 07-06-2011 17:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
iOs5 komt ook in de herfst net als Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ben wel erg benieuwd wanneer oa HTC, Nokia hun nieuwe toestellen met Mango gaan presenteren, of geüpdate versies van bijv. de HTC HD7 of de HTC 7 Pro.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.1800pocketpc.c...ming-to-more-regions.html
” many WP7 services will move steps beyond US/UK ”
Hopelijk zit NL er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:35:
http://www.1800pocketpc.c...ming-to-more-regions.html
” many WP7 services will move steps beyond US/UK ”
Hopelijk zit NL er ook bij.
Laten we dat inderdaad hopen! Maar het zou me niet verbazen als MS in bepaalde landen Nokia Services als vervanging zal gebruiken voor Zune. Misschien is dat de reden waarom nokia haar OVI brand heeft gerenamed naar Nokia Services zodat andere fabrikanten ook ervan gebruik kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Nokia wou zich juist onderscheiden van andere fabrikanten, dus ik denk niet dat de reden is dat andere fabrikanten het ook kunnen gaan gebruiken.

Denk eerder dat Nokia gebruikers exclusief toegang krijgen tot extra diensten van Nokia / Microsoft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crim schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:20:
Nokia wou zich juist onderscheiden van andere fabrikanten, dus ik denk niet dat de reden is dat andere fabrikanten het ook kunnen gaan gebruiken.

Denk eerder dat Nokia gebruikers exclusief toegang krijgen tot extra diensten van Nokia / Microsoft
Sommige zaken blijven natuurlijk bij Nokia, maar Nokia heeft ook meerdere malen gezegd dat ze diensten zullen bijdragen aan WP7 welke ook andere fabrikanten mogen gebruiken. Nokia Services kan ook bij andere fabrikanten komen, omdat Nokia daarmee geld kan verdienen.

Aan de andere kant lijkt de rename me logisch omdat anders binnen WP7 niets op Nokia wijst.

[ Voor 11% gewijzigd door Relief2009 op 08-06-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:08
Ik krijg net een mail van Microsoft, ze trekken de stekker uit MyPhone.
Alle data word gemigreerd naar skydrive: Microsoft My Phone Service Shutdown

Wellicht de gewenste aansluiting op WP7?

Zou erg fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
@Domino, wel goed lezen:
Microsoft is discontinuing the Microsoft My Phone service (http://www.microsoft.com/myphone) for Windows Mobile 6.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Dat heb ik goed gelezen, heel goed zelfs. Ik gebruikte MyPhone op WM 6, maar mij valt vooral dit op:
Contactpersonen, agendagegevens, sms-berichten en foto's zullen voor u worden verplaatst naar SkyDrive
Helemaal in lijn met WP7. Waarom de MyPhone website niet nog een jaar in de lucht houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 07:44:
Helemaal in lijn met WP7. Waarom de MyPhone website niet nog een jaar in de lucht houden?
Ik denk niet dat ze willen dat deze dienst een reden is voor WM gebruikers mensen om niet naar WP7 over te stappen.
Met de Mango release deze herfst zal WP7 voldoende functionaliteit bevatten om de meeste WM gebruikers over de streep te kunnen trekken en dan moeten er verder geen andere obstakels meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Akkoord, ik ben ook best een fan van wp7, daar ligt het iig niet aan in mijn geval.
Enige wat ik nog mis is een backup functie (met name sms), en turn by turn offline navigatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens een idee hoe Microsoft straks omgaat met applicatie die Mango features bieden in de marketplace terwijl de meeste toestellen dan nog niet om zijn naar Mango.

Vanaf deze herfst liggen de Mango toestellen in de winkel en zullen er apps voor in de markertplace komen die gebruik maken van de nieuwe API's.

De huidige populatie van Windows Phones zal waarschijnlijk pas in november of december geupdate worden en er zullen dus maanden zijn waarin die telefoon niet om kunnen gaan met die nieuwe en of geupdate apps.
Zal Microsoft download van die nieuwe of geupdate apps blokkeren op telefoons die nog geen Mango hebben of moet je zelf maar opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:47:
Heeft iemand trouwens een idee hoe Microsoft straks omgaat met applicatie die Mango features bieden in de marketplace terwijl de meeste toestellen dan nog niet om zijn naar Mango.

Vanaf deze herfst liggen de Mango toestellen in de winkel en zullen er apps voor in de markertplace komen die gebruik maken van de nieuwe API's.

De huidige populatie van Windows Phones zal waarschijnlijk pas in november of december geupdate worden en er zullen dus maanden zijn waarin die telefoon niet om kunnen gaan met die nieuwe en of geupdate apps.
Zal Microsoft download van die nieuwe of geupdate apps blokkeren op telefoons die nog geen Mango hebben of moet je zelf maar opletten?
Met Android en iOS is het prima mogelijk om apps te maken die zowel eerdere versies als nieuwe versies ondersteunen. Dus ik ga ervan uit dat dit met WP7 ook mogelijk is. Lijkt me nogal logisch.
Verder heeft MS aangegeven dat ze eerst de oude toestellen updaten voordat de nieuwe toestellen op de markt komen. We kunnen een update dus al in Oktober verwachten. Zolang je geen branded troep hebt :P En als je een gyroscoop mist, dan kun je vaak nog steeds de functie gebruiken alleen is deze dan minder nauwkeurig. Daar heb je een speciale API voor.

[ Voor 15% gewijzigd door Relief2009 op 09-06-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Voor het eerst dat ik dit lees, waar heb je die informatie vandaan? Ik zou me niet te druk maken om die compatibiliteits issues, dat komt echt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Updates kunnen door providers (al dan niet tijdelijk) tegen worden gehouden.
Maar het lijkt me mogelijk door een simpele check van het OS versienummer.

7.0.7392.0 of lager, geen applicaties die Mango API's gebruiken in de market laten zien oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:25:
Updates kunnen door providers (al dan niet tijdelijk) tegen worden gehouden.
Maar het lijkt me mogelijk door een simpele check van het OS versienummer.

7.0.7392.0 of lager, geen applicaties die Mango API's gebruiken in de market laten zien oid.
Updates worden bij brandend telefoons alleen getest, maar bij unbrandend direct doorgestuurd. Dus probeer straks zoveel mogelijk unbrandend te kopen. Scheelt je gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik meen me te herinneren dat er wel ergens iets over is gezegd, maarja. Ik neem aan dat je de nieuwe versies gewoon niet kan downloaden. Dit lijkt me voor MS wel de makkelijkste manier van implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:10:
[...]
Verder heeft MS aangegeven dat ze eerst de oude toestellen updaten voordat de nieuwe toestellen op de markt komen. We kunnen een update dus al in Oktober verwachten.
Waar heeft Microsoft dat aangegeven?
Zolang je geen branded troep hebt :P
Ik denk dat 90% van de Windows Phone gebruikers wel een branded phone zal hebben. In Nederland ligt dat wel lager omdat het daar niet officieel gereleased is en er veel import is maar in de releaselanden zullen het juist voornamelijk branden phones zijn.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:44:
[...]

[...]
Ik denk dat 90% van de Windows Phone gebruikers wel een branded phone zal hebben. In Nederland ligt dat wel lager omdat het daar niet officieel gereleased is en er veel import is maar in de releaselanden zullen het juist voornamelijk branden phones zijn.
.
Microsoft heeft het tegenovergestelde aangegeven volgens mij, eerst telefoons met mango en daarna de update voor de oude, ik weet dit bijna zeker omdat ik toen had besloten een nokia wp7 met mango te kopen, omdat die eerder beschikbaar zou zijn dan de update voor mijn omnia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Relief2009 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 10:29:
[...]

Updates worden bij brandend telefoons alleen getest, maar bij unbrandend direct doorgestuurd. Dus probeer straks zoveel mogelijk unbrandend te kopen. Scheelt je gezeik.
Ik heb een T-Mobile branded Omnia, gelukkig directkunnen flashen met een unbranded samsung fw.

Maar geloof maar niet dat de gemiddelde consument zijn telefoon los koopt, laat staan dat ze daarna met firmwares gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 09:42:
Ik denk niet dat ze willen dat deze dienst een reden is voor WM gebruikers mensen om niet naar WP7 over te stappen.
Met de Mango release deze herfst zal WP7 voldoende functionaliteit bevatten om de meeste WM gebruikers over de streep te kunnen trekken en dan moeten er verder geen andere obstakels meer zijn.
De vraag is of Mydrive ook een sync-tool krijgt voor WM, zoals myphone nu heeft. Skydrive is meer ingericht als opslag/virtuele schijf, dan een 'backup tool voor een telefoon', maar ook hoe Skydrive nu gaat samenwerken met je hotmail/Live.

De volledige 'contact database' van je telefoon, MSN en hotmail zijn nu 1 geheel, ik heb geen zin mijn complete MSN-contacten lijst op mijn telefoon te krijgen. Myphone was in dat aspect juist volledig gescheiden van de rest van de Live diensten, ik hoop dat dit ook bij Skydrive zo blijft.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeVortex schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:47:
[...]
Microsoft heeft het tegenovergestelde aangegeven volgens mij, eerst telefoons met mango en daarna de update voor de oude
Dat lijkt mij ook logischer dan de volgorde die Relief2009 suggereerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:44:
[...]
Had dit linkje al eerder in dit topic geplaatst, maar dan hierbij nogmaals:
http://www.nieuwemobiel.n...ne-Maarten-Sonneveld.html
Een interview met Maarten Sonneveld waarin hij het volgende zegt:
Ik denk dat de update voor de huidige toestellen eerder komt dan de nieuwe toestellen die we verwachten met de lancering van ‘Mango’.
En voorzover bij mij bekend is er door Microsoft nooit ergens beweerd dat er eerst nieuwe toestellen komen. Dus dan de vraag terug, waar heeft Microsoft dat aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspa schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:06:
[...]
En voorzover bij mij bekend is er door Microsoft nooit ergens beweerd dat er eerst nieuwe toestellen komen. Dus dan de vraag terug, waar heeft Microsoft dat aangegeven?
In het offciele persbericht bvan Microsoft over Mango op 24 mei stond het zo:
The “Mango” release will be available for free to Windows Phone 7 customers and is scheduled to ship on new phones beginning this fall. More details on device update timing will be provided closer to availability.
Dat lijkt mij te duiden op een launch op nieuwe toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 16:54:
Dat lijkt mij te duiden op een launch op nieuwe toestellen.
Ja, maar er staat juist dat er nog niks te zeggen is over de timing van de updates. Er staat niet dat het een voor het ander komt. Het enige wat je eruit kan halen is dat er nieuwe toestellen in de herfst komen.

Wat mij logisch lijkt is dat in oktober de updates uitrollen en dan in november de nieuwe toestellen op de markt komen. Ongeveer vergelijkbaar met vorig jaar, 20 oktober was de officiele launch en eind november waren de (meeste) toestellen algemeen verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals jaspa terecht opmerkt, heeft Microsoft Nederland gezegd dat de updates eerst naar bestaande telefoons komen en daarna naar nieuwe toestellen. En het persbericht waar je naar verwijst hAl zegt weinig over wie het eerste komt.

Verder lijkt het me juist logisch zoals ik het heb gezegd. Ik denk dat MS wil voorkomen dat de paar miljoen pre-Mango toestellen straks nog niet geupdate zijn terwijl de eerste Mango-toestellen al over de bank gaan. Dat is moeilijker te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 15:55
Relief2009 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 18:44:
[...]

Sommige zaken blijven natuurlijk bij Nokia, maar Nokia heeft ook meerdere malen gezegd dat ze diensten zullen bijdragen aan WP7 welke ook andere fabrikanten mogen gebruiken. Nokia Services kan ook bij andere fabrikanten komen, omdat Nokia daarmee geld kan verdienen.

Aan de andere kant lijkt de rename me logisch omdat anders binnen WP7 niets op Nokia wijst.
Inderdaad je hebt gelijk, lees net de bevestiging http://www.allaboutphones...en-van-andere-merken.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi om te zien dat mijn vermoeden bevestigd wordt. Maar ze hoeven van mij niet teveel te delen met andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Relief2009 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Mooi om te zien dat mijn vermoeden bevestigd wordt. Maar ze hoeven van mij niet teveel te delen met andere fabrikanten.
Waarom niet, hoe meer goede applicaties er komen hoe sterker de Windows Phone zal zijn als omgeving!

Persoonlijk ben ik aan het wachten op een Samsung toestel met Mango! Waarom, om de Amoled display en omdat ik zeker niet tot 2012 wil wachten, van de herfst wil ik er toch echt een hebben. En als we nog op Nokia moeten gaan wachten dan zit je weer in 2012! En dan heb je het over een fabrikant die net gaat beginnen met een merk wat betekend veel kinderziektes, nee geef mij maar een Samsung toestel die hebben nu al genoeg gezeik met het update proces, dat zal echt wel zijn verbeterd met de nieuwe toestellen, en ja alleen dat scherm al laat je overstag gaan.

En daarom hoop ik dan ook dat ik Nokia software gewoon op een Samsung kunt installeren al kan ik begrijpen dat je de software met een Nokia toestel gratis krijgt en anders er voor moet betalen, so be it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Waarom zo je dan nog wachten? Koop nu een Omnia 7 en je krijgt in de herfst de update naar Mango.

Moet eerlijk toegeven, ik had veel verwacht van WP7, maar het overtreft het moeiteloos. Zo soepel en intuïtief.

Enige wat ik nog graag zou zien is een nederlandse spellingscheck (Mango), een goede twitter app (mijne crasht om de haverklap??) en turn by turn oflline navigatie.

En wellicht de Omnia 8750, de huidige Omnia 7 maar dan met qwerty toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:19:
Enige wat ik nog graag zou zien is een nederlandse spellingscheck (Mango), een goede twitter app (mijne crasht om de haverklap??) en turn by turn oflline navigatie.
Twitter app is denk ik ook overbodig met Mango. Die wordt namelijk geintegreerd zoals facebook nu is geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redlion schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:50:
[...]

Waarom niet, hoe meer goede applicaties er komen hoe sterker de Windows Phone zal zijn als omgeving!

Persoonlijk ben ik aan het wachten op een Samsung toestel met Mango! Waarom, om de Amoled display en omdat ik zeker niet tot 2012 wil wachten, van de herfst wil ik er toch echt een hebben. En als we nog op Nokia moeten gaan wachten dan zit je weer in 2012! En dan heb je het over een fabrikant die net gaat beginnen met een merk wat betekend veel kinderziektes, nee geef mij maar een Samsung toestel die hebben nu al genoeg gezeik met het update proces, dat zal echt wel zijn verbeterd met de nieuwe toestellen, en ja alleen dat scherm al laat je overstag gaan.

En daarom hoop ik dan ook dat ik Nokia software gewoon op een Samsung kunt installeren al kan ik begrijpen dat je de software met een Nokia toestel gratis krijgt en anders er voor moet betalen, so be it!
Nou, het lijkt me dat Nokia behalve Hardware ook wel iets unieks wil op software-gebied? Tenzij ze echt puur op hardware wil concurreren?
Caelorum schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:16:
[...]

Twitter app is denk ik ook overbodig met Mango. Die wordt namelijk geintegreerd zoals facebook nu is geintegreerd.
Niets is overbodig. Voor basisfunctionaliteit, kan je gebruikmaken van ingebouwde functies. Voor meer opties moet je toch een losse app downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:52:
[...]
Niets is overbodig. Voor basisfunctionaliteit, kan je gebruikmaken van ingebouwde functies. Voor meer opties moet je toch een losse app downloaden.
Klopt en daarom zei ik ook "denk ik". Afhankelijk van hoe je twitter gebruikt kan een app heel goed wel overbodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
De officieuze twitter app werkt wel aardig, als ie werkt.
Heb heel vaak dat ie vanuit de app gewoon terugspringt naar het home screen.

Beezz werkt wat dat betreft beter/stabieler, maar is beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Domino schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:25:
De officieuze twitter app werkt wel aardig, als ie werkt.
Heb heel vaak dat ie vanuit de app gewoon terugspringt naar het home screen.

Beezz werkt wat dat betreft beter/stabieler, maar is beperkter.
Beperkter? Beezz was toch juist de enige Twitter app met notificaties en live tile? Of heeft de Twitter-app dat inmiddels ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Notificaties/ Live tile vreet stroom, da's het eerste wat je uitzet. Ik haalde met die opties aan nauwelijks een dag op de batterij. Nu het uitstaat bijna twee dagen.

Verder kan je in Beezz je eigen profiel niet updaten en geen re-tweet geven met eigen commentaar eraan. Dat kan in de Twitter app wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:12:
Notificaties/ Live tile vreet stroom, da's het eerste wat je uitzet. Ik haalde met die opties aan nauwelijks een dag op de batterij. Nu het uitstaat bijna twee dagen.

Verder kan je in Beezz je eigen profiel niet updaten en geen re-tweet geven met eigen commentaar eraan. Dat kan in de Twitter app wel.
1 dag MET live-tiles vind ik wel erg goed voor een smartphone. Ik heb het idee dat WP7 best wel zuinig is vergeleken met iOS en Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Ik ben positief verrast door WP7 qua energie beheer.

Moet er wel bij zeggen dat ik een Samsung (AMOLED) heb met een donkere theme. Scheelt zeker in het stroom verbruik. Dat is met drie mailboxen die op een half uur sync staan (constant 3g aan en thuis ook nog wifi) en zeer regelmatig twitter en de ebay app open.

Met normaal gebruik (nu is het nog erg veel spelen) verwacht ik tussen de 2 a 2,5 dagen te halen met een batterij lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:12:

Dit klopt niet wat je zegt, livetiles en notifications vreten helemaal niet veel stroom. Juist het gebruik van dit soort dingen is een OS service die geoptimaliseerd is om dit zo vriendelijk mogelijk qua stroomverbruik te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Zal best, ik geloof je op je woord, maar ik heb het getest. Met livetile en toast gaat de batterij domweg minder lang mee.

Misschien ligt het aan Beezz, maar ik rapporteer alleen een gebruikers ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:40:
Moet er wel bij zeggen dat ik een Samsung (AMOLED) heb met een donkere theme. Scheelt zeker in het stroom verbruik. Dat is met drie mailboxen die op een half uur sync staan (constant 3g aan en thuis ook nog wifi) en zeer regelmatig twitter en de ebay app open.
Als je constant 3g aan hebt staan is het instellen van de mail op push (as items arrive) niet energie zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Kan niet met alle mailboxen, dus heb ik ze allemaal op 30 min staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:18:
Kan niet met alle mailboxen, dus heb ik ze allemaal op 30 min staan
Ahd at wist ik niet.
Het kan dus alleen met imap en exchange, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Domino schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:18:
Zal best, ik geloof je op je woord, maar ik heb het getest. Met livetile en toast gaat de batterij domweg minder lang mee.

Misschien ligt het aan Beezz, maar ik rapporteer alleen een gebruikers ervaring.
En ik heb met een test met dat soort apps, 2 exchange mailboxen met push sync, bt aan etc. LG Optimus, 6 dagen op batterij. (niet gebeld en scherm niet gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Hoe weet je dan of je WP7 inderdaad je mail synct?
(Want de mijne synct pas als ik het scherm gebruik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
EgMaf schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:43:
[...]

eh? je hoort toch gewoon een geluidje als er mail op je telefoon binnenkomt? daar hoef je je scherm niet voor aan te hebben!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodbeleg
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:40
Inderdaad. Als ik mijn telefoon gelockt heb en er komt een mailtje binnen krijg ik daar meteen een notificatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:43:
[...]

Het tellertje op de tile gaat pas lopen als je het scherm gebruikt. De mail is dan als het goed is al binnen :) (btw ook de app refreshed het beeld pas wanneer het scherm actief is)

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 12-06-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Ah, helder. Ik heb dat geluid gelukkig uitstaan. Een melding elke paar minuten verliest ook snel zijn effect.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop op een notoficatie dmv de led lampjes. Heb sinds kort de Trophy gehaald en bevalt me prima. Merk wel nu ik me erin verdiep dat er nog niet echt een jailbreak community actief is, zoals bij iOS en Android en dat is toch wel een flink gemis.
Er zijn wat mensen op XDA bezig met tweaks, maar ik denk dat regelmatig leuke tweaks de populariteit van wp7 flink doet toenemen.

Ik denk dat wanneer Nokia actief win7 toestellen gaat verkopen de hype doet toenemen en er misschien een grotere community zal ontstaan van gebruikers, tweakers en developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Caelorum schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:48:
[...]

Ahd at wist ik niet.
Het kan dus alleen met imap en exchange, neem ik aan?
IMAP doet niet per se aan push mail. Daarvoor bestaat P-IMAP, maar dat ondersteunt de webhost die ik gebruik niet.

Gmail en live (IMAP/EAS) doen dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:36:
Ik hoop op een notoficatie dmv de led lampjes. Heb sinds kort de Trophy gehaald en bevalt me prima. Merk wel nu ik me erin verdiep dat er nog niet echt een jailbreak community actief is, zoals bij iOS en Android en dat is toch wel een flink gemis.
Er zijn wat mensen op XDA bezig met tweaks, maar ik denk dat regelmatig leuke tweaks de populariteit van wp7 flink doet toenemen.

Ik denk dat wanneer Nokia actief win7 toestellen gaat verkopen de hype doet toenemen en er misschien een grotere community zal ontstaan van gebruikers, tweakers en developers.
Het is niet vreemd. WP7 is nog klein en er is wereldwijd ook weinig promotie. Het is inderdaad afwachten totdat het erg populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterDE
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik overweeg echt om een LG E900 te kopen. Nu wil ik deze graag offline (niet via 3G) als navigatie toestel gebruiken in de auto.

Bestaat er een app voor dit? Volgens google is er een app voor duitse gebruikers. Sommige beweren dan weer dat dit in de update zal zijn in mango maar slechts in sommige landen.

Iemand die hier iets meer over weet? Het is voor effectief te gebruiken als GPS toestel in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

wouterDE schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:44:
Ik overweeg echt om een LG E900 te kopen. Nu wil ik deze graag offline (niet via 3G) als navigatie toestel gebruiken in de auto.

Bestaat er een app voor dit? Volgens google is er een app voor duitse gebruikers. Sommige beweren dan weer dat dit in de update zal zijn in mango maar slechts in sommige landen.

Iemand die hier iets meer over weet? Het is voor effectief te gebruiken als GPS toestel in de auto.
Kortweg, er is alleen via de niet legale manier (toestel moet oa gejailbraked zijn), Navigon voor te krijgen. 't Installeren van de app zelf gaat nog redelijk eenvoudig, kaarten erbij zetten is al wat lastiger.

Verder is er geen offline navigatie spul voor te krijgen (in mijn ogen een groot gemis).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal navigatiepaketten te krijgen, waarvan er 1 binnenkort een update krijgt waardoor de map gecached kan worden voor off-line navigatie. Voor de grotere jongens is het helaas wachten tot Mango.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterDE
Dat is idd een groot min punt. Ik weet ook niet zeker of de LG E900 de mango update zal ontvangen aangezien sommige winkels hem al niet meer aanbieden.

@sake: Welke navigatie app bedoelt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
wouterDE schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:29:
Dat is idd een groot min punt. Ik weet ook niet zeker of de LG E900 de mango update zal ontvangen aangezien sommige winkels hem al niet meer aanbieden.

alle WP7 toestellen krijgen de Mango update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik vraag mij af in hoeverre wij garant staan voor verdere updates na Mango, maar Microsoft doet erg haar best om iedereen tevreden te stellen dus ik heb er wel vertrouwen in.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yakolev schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:01:
Ik vraag mij af in hoeverre wij garant staan voor verdere updates na Mango, maar Microsoft doet erg haar best om iedereen tevreden te stellen dus ik heb er wel vertrouwen in.
Het zou wel netjes zijn als de update na Mango ook nog wordt gepusht naar de eerste generatie. Op die manier heb je 2 jaar lang updates kunnen genieten en dat vind ik wel netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouterDE schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:29:

"Turn by Turn Navigation"

Ik lees net dat "GPS Navigator Aspass" uitgekomen is met off line map caching:
http://wmpoweruser.com/gp...off-like-gps-map-caching/
.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Het zou wel netjes zijn als de update na Mango ook nog wordt gepusht naar de eerste generatie. Op die manier heb je 2 jaar lang updates kunnen genieten en dat vind ik wel netjes :)
Even een wilde gok van mij op basis van het nieuws dat Windows 8 in de herfst van 2012 komt (wat ik overigens bizar laat vind omdat je daarmee de hele hype van pads mist als Microsoft zijnde). Ik gok/verwacht/kijk in mijn glazen bol en denk dat Windows 8 een totaal platform wordt voor desktops, pads/slates en voor mobile devices. Dan zou Windows (Phone) 8 dus 2 jaar na release van WP7 uitkomen. Dat klinkt niet extreem onwaarschijnlijk.

Deze wijsheid van de koude grond zou dus betekenen dat we na Mango nog 1 kleinere update gaan krijgen zoals de copy-paste update van niet al te lang geleden. Die zal dan ergens in het voorjaar komen en daarmee zijn "onze" toestellen op dat moment EOL. Dat komt op zich mooi uit, want na die periode verloopt mijn abonnementje weer en kan ik in de winter weer gesponsord door ome Vodafone een nieuw dan nagelnieuw WP 8 toestel uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
Had Microsoft niet al eerder aangegeven dat er elk jaar 1 minor (in 2011 was dat NoDo) en 1 major (Mango) zou komen voor Windows Phone?
Dan zou voorjaar 2012 dus inderdaad weer een kleine komen, en najaar 2012 WP8, samen met Windows 8.

Dus ja, ik denk wel dat je gelijk hebt :)
(En ik hoop het ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dat schema gaat Microsoft wel erg op Apple lijken. Nog even en we moeten 30 euro betalen voor onze updates! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterDE
Het niet kunnen verzenden van files via bluetooth naar andere telefoons
Geen file explorer
Geen offline gps navigation
Ringtones niet uitgebreid kunnen instellen
geen flash in browser

Iemand die mij kan overtuigen toch voor WP7 te gaan? Op papier een zalig OS, maar in praktijk zijn er nog teveel niet ondersteunde opties :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouterDE schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:04:
Iemand die mij kan overtuigen toch voor WP7 te gaan? Op papier een zalig OS, maar in praktijk zijn er nog teveel niet ondersteunde opties :s
Geen file explorer: Die zul je niet nodig hebben. Je kan gewoon bij al je bestanden waar nodig. Het feit dat je ook moet syncen via Zune of the cloud, draagt eraan bij dat alles op de goede plek op je telefoon komt. Misplaatsen gaat dus ook niet.
no copy paste: Die is er met de laatste update ingekomen. Als je een WP7 koopt gewoon even updaten en je bent weer blij :)
geen flash in browser: Deze is wat vervelender, maar moet zeggen dat ik het nog niet heb gemist. Had hiervoor een Nokia N900 met geweldige flash ondersteuning, maar in the end resulteert het alleen maar in meer reclame op de pagina's :P

Over de ringtones: Je kan geen eigen muziek als ringtones instellen, geen idee of het er nog van komt. MAar je kan tegenwoordig wel per contact een andere ringtone instellen. Dat is dus iig al iets ^^

[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 16-06-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:11:
[...]

Geen file explorer: Die zul je niet nodig hebben. Je kan gewoon bij al je bestanden waar nodig. Het feit dat je ook moet syncen via Zune of the cloud, draagt eraan bij dat alles op de goede plek op je telefoon komt. Misplaatsen gaat dus ook niet.
no copy paste: Die is er met de laatste update ingekomen. Als je een WP7 koopt gewoon even updaten en je bent weer blij :)
geen flash in browser: Deze is wat vervelender, maar moet zeggen dat ik het nog niet heb gemist. Had hiervoor een Nokia N900 met geweldige flash ondersteuning, maar in the end resulteert het alleen maar in meer reclame op de pagina's :P

Over de ringtones: Je kan geen eigen muziek als ringtones instellen, geen idee of het er nog van komt. MAar je kan tegenwoordig wel per contact een andere ringtone instellen. Dat is dus iig al iets ^^
De aanpasbare ringtones komen toch ook met de Mango update?

Enneh, files overzenden via bluetooth is zooooo 2007 :P Je hebt toch niet voor niets een data abonnement? Gewoon via de mail of rechtstreeks vanaf het www!

Edit: @ Manuel _O-

[ Voor 6% gewijzigd door PaT op 16-06-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
Caelorum schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:11:
[...]

Dat komt in Mango als ik mij het goed herinner.
edit:

@ppaddo: Geef mij ook eens een kans om rustig te reageren. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Manuel op 16-06-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Manuel schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:19:
[...]

Dat komt in Mango als ik mij het goed herinner.
edit:

@ppaddo: Geef mij ook eens een kans om rustig te reageren. :P
Mja het is ook moeilijk alles te onthouden met alle nieuwe features enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Wat ik eigenlijk nog wel wil zien in WP7 zijn 3 hoofdschermen.

Het homescreen met pinned items, een lijst met applicaties, en een apart scherm met settings.
Nu staan de applicaties en settings door elkaar wat nogal eens lange lijst kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49
ppaddo schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:18:
De aanpasbare ringtones komen toch ook met de Mango update?

Enneh, files overzenden via bluetooth is zooooo 2007 :P Je hebt toch niet voor niets een data abonnement? Gewoon via de mail of rechtstreeks vanaf het www!
En dus moet het maar niet meer ondersteund worden?

Thethering lijkt ook 'out of the box' niet te werken, geen Mass-storage feature (foto's bv) en dan veruit de belangrijkste.. geen 'officiele' ondersteuning voor Nederland.

Ik zie de prijzen van aantal WP7 toestellen bizar hard dalen (nog geen 300 euro voor Omnia), maar dan nog zie ik het gewoon de prijs niet waard, als ik met mijn HD2 (hardware gelijke) altijd kan overstappen op een alternatief for the time being (android, WM) maar wel alle functies kan gebruiken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Domino schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:30:
Wat ik eigenlijk nog wel wil zien in WP7 zijn 3 hoofdschermen.

Het homescreen met pinned items, een lijst met applicaties, en een apart scherm met settings.
Nu staan de applicaties en settings door elkaar wat nogal eens lange lijst kan gaan worden.
Sinds wanneer staan er settings tussen de applicaties?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02
SinergyX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Thethering lijkt ook 'out of the box' niet te werken, geen Mass-storage feature (foto's bv) en dan veruit de belangrijkste.. geen 'officiele' ondersteuning voor Nederland.

Ik zie de prijzen van aantal WP7 toestellen bizar hard dalen (nog geen 300 euro voor Omnia), maar dan nog zie ik het gewoon de prijs niet waard, als ik met mijn HD2 (hardware gelijke) altijd kan overstappen op een alternatief for the time being (android, WM) maar wel alle functies kan gebruiken.
Als je een HD2 hebt, wat zeur je dan? Ga naar XDA developers en download WP7 voor de HD2. Dan merk je zelf hoe goed of slecht WP7 werkt in NL. Ik vind het op dit moment wel aardig, en verwacht dat het alleen maar beter zal worden wanneer mango officieel gelanceerd wordt. daarmee wordt Nederland ook een van de officieel ondersteunde landen natuurlijk.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:43:
[...]

Sinds wanneer staan er settings tussen de applicaties?
Meer letterlijk, de "knop" settings staat tussen de applicaties. Uiteraard niet de losse settings.
Wat ik standaard doe nadat mijn toestel weer eens op visite is geweest bij de reparateur/Samsung, is om Settings op het homescreen te pinnen. Heb je met een veeg en een tap alle settings onder handbereik. Wel zo handig.

ik gebruik nu noodgedwongen mijn antieke SE M600i omdat de speaker van mijn X1 het niet meer doet. Kanonne dat is even een flink aantal stappen terug t.o.v. de Omnia 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Ben je nu echt je best aan het doen om alle minpunten van WP7 op te noemen? Tethering op de Omnia 7 werkt via een work around en jouw "veruit het belangrijkste" punt wordt in de herfst ook opgelost.
Bestandsoverdracht via Bluetooth heb ik persoonlijk nog geen seconde gemist. Synchroniseren van het toestel met Zune kan via Wifi en om nu ringtones o.i.d over te gaan lopen stralen. Daar ben ik blijkbaar te oud voor....

En als jij nu tevreden ben met je HD2, waarom dan lopen miepen over of een WP7 toestel het wel of niet waard is om te kopen. Wat EvilWhiteDragon zegt, gewoon lekker via XDA WP7 voor je HD2 downloaden en je merkt vanzelf of je het wat vindt

[ Voor 10% gewijzigd door PaT op 16-06-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 19-09 13:07

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik heb BT nog niet eens aangezet :X

Enige dat ik mis is dat ik niets kan kopen in de marketplace.verder lijkt alles het te doen.....ow wacht...in bing maps werkt de search niet helemaal lekker voor NL,die begrijpt mij meestal niet als ik wat zoek :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1 ... 15 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.