Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-11 02:15
quote:
Glitterb0y schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:23:
Wachten is op het vrijgeven van api's door MS. Whatsapp is er nog niet, simpelweg omdat het OS zoals het nu is niet toestaat dat de contacten worden doorgespit door een app opzoek naar personen met een PING app.

Dat las ik onlangs ergens, kwam van de ontwikkelaar zelf.
Klopt wat hier staat.
quote:
Heb jij nog wat gehoord over mogelijk nieuwe api's in de eerste update? Is Microsoft hier actief mee bezig door feedback vanuit ontwikkelaars?

Relief2009 wijzigde deze reactie 08-01-2011 21:08 (13%)

• Matthijs Hoekstra
quote:
Relief2009 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:08:
[...]

Heb jij nog wat gehoord over mogelijk nieuwe api's in de eerste update? Is Microsoft hier actief mee bezig door feedback vanuit ontwikkelaars?
De aangekondigde update met copy/paste heeft geen nieuwe api's voor ontwikkelaars. Zodra we de update uitbrengen waar ook NL support in zit worden er wel nieuwe API's toegevoegd, kan nog niet vertellen welke uiteraard maar wees gerust dat er heel goed geluisterd wordt naar ontwikkelaars. Ik weet ook zeker dat we na die update nog steeds wensen hebben ;)

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Da's ook onhandig. Dat betekent dat apps dus zelf geen gebruik kunnen maken van het clipboard.

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
- That's surprisingly noble of you, sir.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• Matthijs Hoekstra
quote:
.oisyn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 14:44:
Da's ook onhandig. Dat betekent dat apps dus zelf geen gebruik kunnen maken van het clipboard.
Juist wel en je hoeft er niets voor te doen.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Nee, juist niet. Er is geen api om de contents van het clipboard op te vragen, noch om content erop te zetten. Het enige wat je kan doen is gebruik maken van standaard text controls die de functionaliteit in zich hebben.

Als ik dus bijv. een app maak voor het beheren van m'n wachtwoorden, kan ik dus nooit direct zo'n ww in het clipboard plaatsen - ik moet het in een textfield laten zien, zodat de gebruiker kan kopiëren door eerst alles te selecteren en dan de vinger op de text te houden. Veel teveel nutteloze handelingen.

.oisyn wijzigde deze reactie 09-01-2011 18:16 (41%)

We were doomed from the start. I guess all that remains now is for the captain to go down with the ship.
No, it's noble of you, Kif! As of now, you're in command. Congratulations, Captain!

• The Dragon
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 07-05-2014
Zo ik heb heel dit topic doorgelezen, maar het is nog niet 100% duidelijk hoe het zit met de marketplace. Stel ik zou nu een WP7 telefoon kopen, dan kan ik dus out of de box niet in de marketplace komen en dus geen enkele app downloaden op mijn telefoon?
quote:
The Dragon schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:37:
Zo ik heb heel dit topic doorgelezen, maar het is nog niet 100% duidelijk hoe het zit met de marketplace. Stel ik zou nu een WP7 telefoon kopen, dan kan ik dus out of de box niet in de marketplace komen en dus geen enkele app downloaden op mijn telefoon?
Als je bij de eerste keer opstarten van je nieuwe telefoon alles naar waarheid invult (woonachtig in Nederland, taal engels en voor de rest ook zoveel als het kan op "Nederland" zet, dan moet ik jouw vraag met ''ja' beantwoorden. Vul je echter op 1 enkele plek "UK" in en je kan in ieder geval de gratis apps downloaden in de market. En natuurlijk de trails van de betaalde apps.

Het klinkt allemaal veel moeilijker dan het is, werkt prima zo met zo'n 'speciaal' UK live account als primair WP-7 account.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 05-11 19:02

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Het kopen van Apps lukt dan alleen niet, wat wel heel jammer is.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

quote:
Benjamin- schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:32:
Het kopen van Apps lukt dan alleen niet, wat wel heel jammer is.
Wel met een CC van bijvoorbeeld de Fortis (en ABN voor zover ik gelezen heb)
Deze stappen heb ik gevolgd. En dus heb ik zo ik al menig app gekocht.
Gebruik van de windows phone 7 marketplace met een nederlandse creditcard beknopt

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:31
Nu ik volgende week nieuwe telefoon mag uitzoeken, was ik al tijdje aan het kijken naar WP7. An sich weinig moeite met een UK-based account, maar nu ik dit lees:
http://www.nu.nl/internet...in-tweede-helft-2011.html

Flinke uitstel, paar maanden vond ik niet zo'n issue, maar dit gaat bijna naar een halfjaar toe. Ik neem aan dat providers dus ook nog geen WP7-phones gaan verkopen, zolang er geen Nederlandse modellen zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Whut? Sucks... :/. Dan wordt het tijd dat ze de app marketplace gewoon open gaan gooien. Want ik heb niet zo'n zin om nu apps te gaan zitten kopen die ik dan vervolgens niet mag migraten omdat ze met een ander live account gekocht zijn.
quote:
SinergyX schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:45:
Ik neem aan dat providers dus ook nog geen WP7-phones gaan verkopen, zolang er geen Nederlandse modellen zijn.
Waarom zou je wachten op providers? Je kunt nu al gewoon WP7 icm abo kopen bij verschillende telefoonboeren.

.oisyn wijzigde deze reactie 10-01-2011 12:06 (127%)

• SinergyX
Ik heb niet al te beste ervaringen met verlengen van een zakkelijke abbo bij zo'n 'telefoonboer', maar nu er dus ook uitstel is, plus dat er bepaalde apps nog niet zijn of uberhaubt achteraf zijn over te zetten.. denk ik toch een jaartje uit te zitten met een andere telefoon.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Zakkelijke abbo? :D

Heb geen ervaring met zakelijke abo's, maar particuliere abo's verlengen via iemand anders dan de provider heb ik al jaren goede ervaringen mee.

• LeVortex
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-11 21:07
Pfff echt wel een grote faal weer, die market moet echt snel open want het wordt nu wel heel erritant. Vooral omdat veel apps toch geld kosten ook al is het maar een klein bedrag.

• SinergyX
quote:
.oisyn schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:17:
Zakkelijke abbo? :D

Heb geen ervaring met zakelijke abo's, maar particuliere abo's verlengen via iemand anders dan de provider heb ik al jaren goede ervaringen mee.
Jeweetwel, zakelijk doen met berg zakken :P

Maar provider is niet de hoofdreden, aantal features heeft WP7 niet, waardoor ik uberhaubt twijfel om nu al over te stappen op WP7 (router, instant tethering, mass storage, etc).

• Cheeky
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-10 16:45
quote:
Flinke uitstel, paar maanden vond ik niet zo'n issue, maar dit gaat bijna naar een halfjaar toe. Ik neem aan dat providers dus ook nog geen WP7-phones gaan verkopen, zolang er geen Nederlandse modellen zijn.
Inderdaad. De gemiddelde consument gaat echt geen speciale fratsen uithalen om op de marketplace te kunnen. En anders bedenken ze zich wel als ze teksten zoals op de t-mobile site lezen.

Ik had verwacht dat MS wel voor een snelle wereldwijde uitrol zou gaan. Maar tot nu toe lijkt het meer op Zune. Zo van, laten we eerst maar eens kijken in ons US en dan zien we Europa wel over een paar jaar...

Doet me denken aan Palm en webOS. Dat ook altijd achter is blijven lopen en nooit verder is gekomen dan een half succesje in Duitsland.

• Boomx
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-11 10:38
Ben ook enigszins teleurgesteld in de vertraging. Hoe moeilijk kan het nou zijn om in NL PayPal hiervoor te gebruiken?

Hoe staat het tegenwoordig eigenlijk met de workarounds voor de marketplace? In het begin kon het met sommige CC's wel en sommige weer niet, is daar tegenwoordig meer duidelijkheid in?

Boomx wijzigde deze reactie 10-01-2011 13:43 (106%)

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:41

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Volgens mij kun je in dit topic daar meer over lezen.

www.digitalracing.nl

• Matthijs Hoekstra
quote:
.oisyn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:08:
Nee, juist niet. Er is geen api om de contents van het clipboard op te vragen, noch om content erop te zetten. Het enige wat je kan doen is gebruik maken van standaard text controls die de functionaliteit in zich hebben.

Als ik dus bijv. een app maak voor het beheren van m'n wachtwoorden, kan ik dus nooit direct zo'n ww in het clipboard plaatsen - ik moet het in een textfield laten zien, zodat de gebruiker kan kopiëren door eerst alles te selecteren en dan de vinger op de text te houden. Veel teveel nutteloze handelingen.
Ah ok, nu snap ik wat je bedoeld. Dat is inderdaad het geval.

• Matthijs Hoekstra
quote:
Nu ik volgende week nieuwe telefoon mag uitzoeken, was ik al tijdje aan het kijken naar WP7. An sich weinig moeite met een UK-based account, maar nu ik dit lees:

Hoezo uitstel? Medio 2011 kan zijn maart tot november. H2 2011 kan zijn juli - december.

• Vhond
  • Niet online
Geweldig: http://www.nu.nl/internet...odeloos-veel-3g-data.html

Zouden ze deals hebben gesloten met telecom providers?

• HyperioN
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 11-11 12:30
quote:
Oud nieuws. bobwarley in "Windows Phone 7 - OS Discussie en ervari..."
Je laatste zin negeer ik even want dat is een ongefundeerde flame waar dit topic helemaal niks mee op schiet.

Overigens heb ik verder niks meer hierover gehoord. Volgens mij is het een storm in een glas water. Helaas kan ik op m'n rekening niet zien hoeveel data ik heb verbruikt (Hi).
Als het probleem daadwerkelijk bestaat zal ik het niet ontkennen, maar vind het wel vreemd als je een WP7-toestel aanschaft (of een iPhone of Android-toestel for that matter) zonder een onbeperkt internet-abo. Wat kun je dan? Bellen en SMS'en.. Heb je niet echt een smartphone voor nodig.

HyperioN wijzigde deze reactie 10-01-2011 16:26 (12%)

• SinergyX
quote:
HyperioN schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:21:
Overigens heb ik verder niks meer hierover gehoord. Volgens mij is het een storm in een glas water. Helaas kan ik op m'n rekening niet zien hoeveel data ik heb verbruikt (Hi).
Als het probleem daadwerkelijk bestaat zal ik het niet ontkennen, maar vind het wel vreemd als je een WP7-toestel aanschaft (of een iPhone of Android-toestel for that matter) zonder een onbeperkt internet-abo. Wat kun je dan? Bellen en SMS'en.. Heb je niet echt een smartphone voor nodig.
Ik ga geen extra geld per maand neerleggen voor een onbeperkt bundeltje, als ik op 80% van mijn 'vaste plekken' toegang heb tot Wifi (thuis en werk). Ik heb gratis hotspots voor onderweg, wat hou je dan nog over waar je nu zo nodig een onbeperkt abbo voor zou moeten gebruiken?

• Cheeky
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Hoezo uitstel? Medio 2011 kan zijn maart tot november. H2 2011 kan zijn juli - december.
Als je er vanuit gaat dat jullie het zo vroeg mogelijk uit willen brengen is dat toch een vertraging van 4 maanden (maart > juli)..

• Razwer
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 02-10 18:15
quote:

damn, ik wordt zo boos als ik dat lees. Ik voel me echt zwaar opgelicht. Ik vind het gewoon asociaal dat MS besluit om gewoon landen uit te sluiten van hun app store. Nederlandstalig kan mij aan mijn anus oxideren. Ik wil gewoon die appstore in, al spreekt het duits of frans. Geen van mijn 3 creditcards worden geaccepteerd (VISA, Mastercard, AMEX) flapdrollen!

Razwer wijzigde deze reactie 10-01-2011 17:50 (4%)

MCP - MCSA - MCSE (NT4/2012) - MCTS - MCITP:SA/EA/VA2008R2-Charter Member/EMA2010/LSA2010-Charter Member - Prince2 Foundation

• HyperioN
quote:
Cheeky schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:42:
[...]

Als je er vanuit gaat dat jullie het zo vroeg mogelijk uit willen brengen is dat toch een vertraging van 4 maanden (maart > juli)..
Iedereen met een dosis gezond verstand begrijpt dat er niet "maart" bedoeld wordt als er gesproken wordt over "medio 2011". Al helemaal als je weet dat er in het begin gesproken is over "april 2011", wat later is bijgesteld naar "medio 2011". Dan weet je zeker dat het in ieder geval later dan april is.
Bovendien is het een "verwachting", géén "belofte".
quote:
Razwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:49:
[...]

damn, ik wordt zo boos als ik dat lees. Ik voel me echt zwaar opgelicht. Ik vind het gewoon asociaal dat MS besluit om gewoon landen uit te sluiten van hun app store. Nederlandstalig kan mij aan mijn anus oxideren. Ik wil gewoon die appstore in, al spreekt het duits of frans. Geen van mijn 3 creditcards worden geaccepteerd (VISA, Mastercard, AMEX) flapdrollen!
Tsja.. daar kun je net zo boos om worden als je zelf wil, maar daar heb je alleen jezelf mee. Je had het kunnen weten.
Zwaar opgelicht? Hoezo dat dan? Microsoft heeft nergens beloofd dat je Marketplace-toegang zou hebben.
Sterker nog; je had heel erg goed kunnen weten dat de Appstore niet beschikbaar is in Nederland toen je je toestel aanschafte. Microsoft heeft dit ook overal als dusdanig gecommuniceerd. Enkel is de verwachting uitgesproken dat NL-toegang beschikbaar zou zijn "medio 2011". Het woord "verwachting" zegt hierin toch genoeg? Daar kun je absoluut geen rechten aan onttrekken.

Wist je dat de vork zo in de steel zat, maar heb je toch het toestel aangeschaft: eigen schuld. Dan kun je boos worden op jezelf.
Wist je dit niet, dan moet je uitzoeken waarom je die informatie niet had. Wellicht heeft de winkel waar je je toestel hebt gekocht niet voldoende gecommuniceerd over het ontbreken van Marketplace-toegang in NL. Dan kun je boos worden op de winkel.

Microsoft treft in elk geval geen blaam wat mij betreft. Denk je nou echt dat zij dit expres doen? Dat ze in Redmond denken: "zullen we eens lekker die Nederlanders even pesten en ze geen Marketplace-toegang bieden"?
Nee natuurlijk niet. Microsoft zal heus wel hun absolute best doen om ons toegang te geven. Maar dat is niet zo simpel als simpelweg een schakelaartje omzetten! Voor het verschaffen van toegang tot de Marketplace moeten afspraken gemaakt worden met tientallen partijen. En dan moet alles technisch nog geimplementeerd worden. Wil je bijv. in Nederland het grote publiek aanspreken, dan zul je iDeal moeten integreren of betalen via je telefoonrekening, want lang niet iedereen heeft hier een creditcard.
En zoiets kost gewoon tijd.

Overigens kan ik me er weinig druk om maken. Het hele app-gebeuren is ontzettend overrated, vind ik. Ik gebruik alleen Beezz (twitter-app), en die is gratis :) .

• Cheeky
quote:
HyperioN schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:20:
[...]

Iedereen met een dosis gezond verstand begrijpt dat er niet "maart" bedoeld wordt als er gesproken wordt over "medio 2011". Al helemaal als je weet dat er in het begin gesproken is over "april 2011", wat later is bijgesteld naar "medio 2011". Dan weet je zeker dat het in ieder geval later dan april is.
Bovendien is het een "verwachting", géén "belofte".
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat als een periode waarin de release plaatsvindt naar achter wordt geschoven (al overlappen ze wel), ik dat uitstel noem. Daarbij snap ik niet dat je verdedigt dat WP7 hier officieel uitkomt als iOS 5 al uit is en Android 4 aangekondigd. Waarschijnlijk een jaar na de US. Hoezo een globaal bedrijf? Waarom kunnen ze het met een volledig desktop OS als Windows 7 wel snel, maar met een 'simpel' mobiel OS niet..

• Razwer
quote:
HyperioN schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:20:
Tsja.. daar kun je net zo boos om worden als je zelf wil, maar daar heb je alleen jezelf mee. Je had het kunnen weten.
Zwaar opgelicht? Hoezo dat dan? Microsoft heeft nergens beloofd dat je Marketplace-toegang zou hebben.
Sterker nog; je had heel erg goed kunnen weten dat de Appstore niet beschikbaar is in Nederland toen je je toestel aanschafte. Microsoft heeft dit ook overal als dusdanig gecommuniceerd. Enkel is de verwachting uitgesproken dat NL-toegang beschikbaar zou zijn "medio 2011". Het woord "verwachting" zegt hierin toch genoeg? Daar kun je absoluut geen rechten aan onttrekken.

Wist je dat de vork zo in de steel zat, maar heb je toch het toestel aangeschaft: eigen schuld. Dan kun je boos worden op jezelf.
Wist je dit niet, dan moet je uitzoeken waarom je die informatie niet had. Wellicht heeft de winkel waar je je toestel hebt gekocht niet voldoende gecommuniceerd over het ontbreken van Marketplace-toegang in NL. Dan kun je boos worden op de winkel.
Juist, T-Mobile had toen alleen op hun site staan dat het toestel niet en nooit nederlandse taal zou kunnen draaien, verder geen aanvullende info, en ja ik heb ze al afgezeken hier over.
quote:
Microsoft treft in elk geval geen blaam wat mij betreft. Denk je nou echt dat zij dit expres doen? Dat ze in Redmond denken: "zullen we eens lekker die Nederlanders even pesten en ze geen Marketplace-toegang bieden"?
Nee natuurlijk niet. Microsoft zal heus wel hun absolute best doen om ons toegang te geven. Maar dat is niet zo simpel als simpelweg een schakelaartje omzetten! Voor het verschaffen van toegang tot de Marketplace moeten afspraken gemaakt worden met tientallen partijen. En dan moet alles technisch nog geimplementeerd worden. Wil je bijv. in Nederland het grote publiek aanspreken, dan zul je iDeal moeten integreren of betalen via je telefoonrekening, want lang niet iedereen heeft hier een creditcard.
En zoiets kost gewoon tijd.
Wat een onzin. ze hoeven alleen maar een vinkje aan te zetten om nederlandse creditcards te accepteren. Meer hoef ik niet van ze.
quote:
Overigens kan ik me er weinig druk om maken. Het hele app-gebeuren is ontzettend overrated, vind ik. Ik gebruik alleen Beezz (twitter-app), en die is gratis :) .
Jouw mening, ik, en velen met mij delen een andere. Ik vind wp7 waardeloos zonder apps.

MCP - MCSA - MCSE (NT4/2012) - MCTS - MCITP:SA/EA/VA2008R2-Charter Member/EMA2010/LSA2010-Charter Member - Prince2 Foundation

• HyperioN
quote:
Cheeky schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:39:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat als een periode waarin de release plaatsvindt naar achter wordt geschoven (al overlappen ze wel), ik dat uitstel noem. Daarbij snap ik niet dat je verdedigt dat WP7 hier officieel uitkomt als iOS 5 al uit is en Android 4 aangekondigd. Waarschijnlijk een jaar na de US. Hoezo een globaal bedrijf? Waarom kunnen ze het met een volledig desktop OS als Windows 7 wel snel, maar een 'simpel' mobiel OS niet..
iOS 5? Android 4? iOS 4 en Android 3 bedoel je denk ik.

Je hebt gelijk dat Apple en Google wat dat betreft jaren voorlopen, maar daarom is het ook een oneerlijke vergelijking, vind ik. Als je dan toch vergelijkt, vergelijk de huidige generatie WP7 dan ook met de eerste generaties iPhone en Android:
De eerste iPhone is nooit naar Nederland gekomen. Het eerste Android-toestel in NL was een halfjaar later pas beschikbaar dan in de USA.
HyperioN in "Windows Phone 7 - Informatie en verwacht..."
Bovendien: Android 3 is inderdaad aangekondigd. Maar bij Android werkt dat zo lekker dat eerst de fabrikanten nog hun ding moeten doen met de software. Toestellen krijgen dus pas maanden later een update naar de nieuwste versie - dat moet je ook meenemen in je vergelijking.
quote:
Razwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:54:
[...]
Juist, T-Mobile had toen alleen op hun site staan dat het toestel niet en nooit nederlandse taal zou kunnen draaien, verder geen aanvullende info, en ja ik heb ze al afgezeken hier over.
[...]

Wat een onzin. ze hoeven alleen maar een vinkje aan te zetten om nederlandse creditcards te accepteren. Meer hoef ik niet van ze.
Dat weet ik niet. Mij lijkt het dat daar echt wel meer stappen voor nodig zijn. Heb helaas geen "inside information" die dat zou kunnen bevestigen. Matthijs, misschien dat jij hier iets over kunt zeggen?
Maar dan nog; dat zou voor jou individueel een oplossing zijn. Voor de rest van Nederland: not so much. Dan moet je toch echt iDeal-integratie leveren.
quote:
Jouw mening, ik, en velen met mij delen een andere. Ik vind wp7 waardeloos zonder apps.
Oh, absoluut, die mening mag je ook hebben hoor :)

• Broodbeleg
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-03 19:38
Na veel gezocht te hebben op internet en ik verschillende antwoorden lees, weet ik het nog steeds niet. Dus vandaar dat ik jullie nu ga vervelen met mijn vraag. Kan ik een WP7 telefoon een statisch ip geven? Thuis maak ik gebruik van statische ip adressen en als mijn toekomstige WP7 telefoon dat ook ondersteunt is dat natuurlijk super.

• Cheeky
quote:
HyperioN schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:07:
[...]

iOS 5? Android 4? iOS 4 en Android 3 bedoel je denk ik.

Je hebt gelijk dat Apple en Google wat dat betreft jaren voorlopen, maar daarom is het ook een oneerlijke vergelijking, vind ik. Als je dan toch vergelijkt, vergelijk de huidige generatie WP7 dan ook met de eerste generaties iPhone en Android:
Dat zeiden ze bij webOS ook. Vergelijk maar met de eerste iphone. Maar tegelijkertijd liep webOS op dat moment bijvoorbeeld met de app store mijlen achter en hebben dat nooit meer ingehaald. We leven nu, niet in het verleden. Ik vergelijk wat er nu op de markt is.

En ik bedoelde iOS 5 ja. Wat als WP7 hier eind van het jaar uit komt, zal iOS 5 er ook wel zijn. In ieder geval een opvolger van iOS 4.2..
quote:
Broodbeleg schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:27:
Na veel gezocht te hebben op internet en ik verschillende antwoorden lees, weet ik het nog steeds niet. Dus vandaar dat ik jullie nu ga vervelen met mijn vraag. Kan ik een WP7 telefoon een statisch ip geven? Thuis maak ik gebruik van statische ip adressen en als mijn toekomstige WP7 telefoon dat ook ondersteunt is dat natuurlijk super.
Ik ga mij nu op zeer glad ijs begeven, so please correct me if I'm wrong!

In WP7 kan je dat niet instellen. Sowieso zijn de instelmogelijkheden op het netwerkgebied redelijk beperkt. Wat ik mij nog voor kan stellen is dat je een vast IP forceert door in je modem/router op basis van een MAC adres een vast IP laat uitdelen. Iets anders zou ik zo snel niet kunnen bedenken.

• Matthijs Hoekstra
quote:
Cheeky schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:42:
[...]

Men nam altijd aan dat het maart zou zijn, dat was meer wishful thinking van het publiek om in 5 maanden een nieuwe versie te laten bouwen door MS.

• Matthijs Hoekstra
quote:
Cheeky schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:39:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat als een periode waarin de release plaatsvindt naar achter wordt geschoven (al overlappen ze wel), ik dat uitstel noem. Daarbij snap ik niet dat je verdedigt dat WP7 hier officieel uitkomt als iOS 5 al uit is en Android 4 aangekondigd. Waarschijnlijk een jaar na de US. Hoezo een globaal bedrijf? Waarom kunnen ze het met een volledig desktop OS als Windows 7 wel snel, maar met een 'simpel' mobiel OS niet..
Volgens mij heb jij nog nooit een regel code geschreven?

Software schrijven is veel werk, heeel veel werk, helemaal voor iets zo complex als een mobiel OS. Je wilt niet weten hoeveel er onder water gebeurt om telefonie te laten werken op al die verschillende netwerken wereldwijd. Er zijn zoveel verschillen en kleine aanpassingen die per operator nog moeten gebeuren.

Daarnaast is het een nieuw OS. men heeft letterlijk een verse start gemaakt en allerlei componenten bij elkaar geraapt (windows CE, .NET compact framework, Silverlight, XNA, SQL CE, xbox team voor gfx drivers etc etc). Daarnaast moesten er ook een hele rits aan services aansluiten op de telefoon, xbox live (voor het eerst buiten de xbox online), live services (nodig om authenticatie naar xbox te doen). Zune marketplace voor apps, bing (in de US voor local search), etc etc. Software schrijven EN testen kost gewoon veel tijd en je kunt niet zomaar 1000 man extra inzetten en meer bereiken in zo'n korte tijd.

Daardoor heeft men keuzes moeten maken. En laten we eerlijk zijn, als je de absolute aantallen voor mobiel vergelijkt met andere landen is NL niet zo heel groot.

Zelfs het alleen aanzetten van de marketplace (waar we heel erg lang om gevochten hebben bij MS NL om dat te krijgen) kost tijd en resources en is een risico op een groot project, ze konden zich het niet veroorloven om het holiday season te missen dus is besloten een aantal dingen te schrappen.

• Matthijs Hoekstra
quote:
Razwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 17:49:
[...]

He, niemand heeft je gedwongen om een telefoon te kopen. Beetje meer respect mag best. Dat je niet blij bent dat je geen apps kunt kopen snap ik. Ik deel de frustratie dat het in NL niet gewoon beschikbaar wordt gesteld.

Maar als het zo simpel was geweest om even een checkbox te zetten was dat echt wel gebeurd. Het is uiteraard ook voor MS goed als er zoveel mogelijk landen bediend kunnen worden. Echter kan je niet altijd maar alles oplossen in een korte tijd. Zelfs nij een vinkje omzetten zal getest moeten worden of alles overal nog werkt.

• Matthijs Hoekstra
quote:
Broodbeleg schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:27:
Nope kan nu niet.

• LeVortex
nouja ik vind dat je toch wel mag verwachten dat een appstore enzo toch nu wel online hadden kunnen zijn. Zo simpel als een vinkje zal het niet wezen, maar je kunt functionaliteit altijd later inbouwen zoals paypal, ideal oid.

Je laat nu de early adaptor behoorlijk in de steek door het opnieuw uit te stellen, naja het is officieel niet uitgesteld, maar de periode is met 3 maanden verlengt en dat doe je alleen als je verwacht het niet te halen. Ik schrijf dan wel geen software, maar ik weet hoe het in elkaar zit en hoe lastig het is. Maar je kunt zeggen wat je wil, zoveel hoeft er niet te veranderen om nederland te ondersteunen. Je kunt wel roepen over
quote:
Je wilt niet weten hoeveel er onder water gebeurt om telefonie te laten werken op al die verschillende netwerken wereldwijd. Er zijn zoveel verschillen en kleine aanpassingen die per operator nog moeten gebeuren.
Maar deze zijn duidelijk al gebeurd voor nederland,want we kunnen al bellen en dergelijke (en ik denk niet eens nodig geweest aangezien we geen officieel nederlands OS hebben).

Welke afspraken moeten er gemaakt worden voor het ondersteunen voor de marketplace? tuurlijk hosting, servers en een team dat apps goedkeurd. Maar ideal en paypal hoeven nog niet perse, dat kan later altijd. Ik kan nog geen reden bedenken waarom het hier niet los is. Misschien dat jij die mening niet deelt en misschien kan/mag zeggen waarom
quote:
LeVortex schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:42:
Je laat nu de early adaptor behoorlijk in de steek door het opnieuw uit te stellen, naja het is officieel niet uitgesteld, maar de periode is met 3 maanden verlengt en dat doe je alleen als je verwacht het niet te halen.
Hiermee spreek je jezelf wel tegen zeg. In jouw redenatie ben ik dus ook 1 van die early adopters. Het zal me werkelijk een worst zijn wanneer de NL update er komt incl. marketplace. Ik was mij er zeer van bewust dat dit nog niet zou werken. Uiteraard had ik ook mijn hoop op april als release, maar ga nu alsjeblieft niet 'zielig' (en dat bedoel ik positiever dan het leest) lopen doen omdat de (2e) grote update later komt dan verwacht/gehoopt. DAT is nu het grote risico om early adopter te zijn. Dan had je gewoon risicoloos een iPhone of een Android toestel moeten nemen. Daarvan weet je precies wat je mag verwachten. WP7 staat nu eenmaal nog in de steigers.

Is het dan verstandig om WP7 toestellen uit te brengen in Nederland? Geen idee, vraag het de fabrikanten, maar ga niet Microsoft hierdoor lopen belagen. Microsoft heeft nog geen officieel Nederlands releasemoment gehad. Het zijn de fabrikanten die de toestellen op de markt hebben gezet (en waarvan je verder verdraaide weinig hoort)

Wat dat betreft vind ik de Windows Phone Get Together evenementen heel bijzonder. Bijeenkomsten organiseren voor een product dat officieel nog niet ondersteunt wordt.

PaT wijzigde deze reactie 10-01-2011 21:00 (6%)

• Cheeky
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:26:
[...]

Volgens mij heb jij nog nooit een regel code geschreven?

Software schrijven is veel werk, heeel veel werk, helemaal voor iets zo complex als een mobiel OS. Je wilt niet weten hoeveel er onder water gebeurt om telefonie te laten werken op al die verschillende netwerken wereldwijd. Er zijn zoveel verschillen en kleine aanpassingen die per operator nog moeten gebeuren.
Ik doe niet anders dan code schrijven. Misschien nog eens voor WP7, als de geruchten over een IE9 port waar zijn. En ik snap best dat er wat vertraging kan zijn. Maar als ik iets moet vertalen huur ik wel een vertaalbureau in.. Ik begrijp best dat het een hele opgave geweest is om WP7 op de markt te krijgen. En dat hebben ze in die korte tijd (minder dan twee jaar?) echt heel goed gedaan. Helemaal gezien de kwaliteit van het OS. Maar om dan bepaalde markten zo te verwaarlozen door een jaar na tijd te launchen...

Je hebt het over de techniek van de netwerken. Maar de WP7 telefoons werken al op Nederlandse netwerken. Alle WP7 services werken al in verschillende landen. Sommige services werken op andere apparaten al in Nederland. In veel gevallen (ik zeg niet alle) is het alleen maar even vertalen. Het moeilijkste lijkt me local Bing, maar een NL toetsenbord, Xbox live, een NL creditcard, dat hoeft echt geen jaar te duren.

Volgens dit artikel zijn er 51,6 miljoen smartphones in Europa:

http://www.allaboutsymbia...data_shows_smartphone.php

Vorige maand ging er een artikel rond dat er in Nederland 3,3 miljoen smartphones zijn. Dat is bijna 6,5%? Niet de grootste, maar geen onbelangrijke markt lijkt me..

• LeVortex
@paddo, jij bent toch ook een early adopter? tenminste windows phone 7 is officieel niet gereleased in Nederland. Ik doe ook niet zielig of een update later komt, maar een marketplace vind ik een behoorlijke key feature.

Ik zie trouwens ook niet hoe ik mezelf tegen spreek, als ik zeg dat je de officiele nederlandse introductie uitsteld en daarmee met grote waarschijnlijkheid de marketplace ook. Ze geven een indicatie van tijd en die stellen ze uit, ik zie echter geen reden daarvan waarom. Dan voel je je toch een beetje in de steek gelaten.

Ik doe verder ook niet zielig, tuurlijk snap ik het principe van early adopter te zijn. Maar dit heeft meer te maken met bugs en andere kleine dingen. Niet het missen van functionaliteit waar gelukkig behoorlijk omheen te hacken is door je account om te zetten naar UK/USA. Om het nog maar eens te zeggen het gaat erom dat ik geen reden zie om het open gooien van de marketplace niet al te doen in bijvoorbeeld april, ook al is het voor alleen cc

edit: naam poster toegevoegd

• Matthijs Hoekstra
quote:
Cheeky schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:04:
[...]

Ik doe niet anders dan code schrijven. Misschien nog eens voor WP7, als de geruchten over een IE9 port waar zijn. En ik snap best dat er wat vertraging kan zijn. Maar als ik iets moet vertalen huur ik wel een vertaalbureau in.. Ik begrijp best dat het een hele opgave geweest is om WP7 op de markt te krijgen. En dat hebben ze in die korte tijd (minder dan twee jaar?) echt heel goed gedaan. Helemaal gezien de kwaliteit van het OS. Maar om dan bepaalde markten zo te verwaarlozen door een jaar na tijd te launchen...

Je hebt het over de techniek van de netwerken. Maar de WP7 telefoons werken al op Nederlandse netwerken. Alle WP7 services werken al in verschillende landen. Sommige services werken op andere apparaten al in Nederland. In veel gevallen (ik zeg niet alle) is het alleen maar even vertalen. Het moeilijkste lijkt me local Bing, maar een NL toetsenbord, Xbox live, een NL creditcard, dat hoeft echt geen jaar te duren.

Volgens dit artikel zijn er 51,6 miljoen smartphones in Europa:

http://www.allaboutsymbia...data_shows_smartphone.php

Vorige maand ging er een artikel rond dat er in Nederland 3,3 miljoen smartphones zijn. Dat is bijna 6,5%? Niet de grootste, maar geen onbelangrijke markt lijkt me..
Ik bedoelde niet dat NL support nog gemaakt moest worden voor de netwerken. Dat was een argument om aan te tonen dat 'even' een mobiel OS schrijven dus best veel werk is.

Wat betreft vertalen, het is niet alleen strings vertalen, voor de telefoon moet ook het type stuk worden gemaakt (das net wat slimmer dan alleen testen of een woord in een woordenboek voorkomt) telefoonnummer herkenning is ook zo'n leuke.

Niet dat het super veel werk is, maar het IS WEL WERK. en er is voor gekozen in de 1e release dit stuk niet te doen en voor andere dingen te kiezen en dus NL support door te schuiven naar een andere release.

Ook in deze release zal men niet alles kunnen bouwen wat men graag zou willen bouwen, voorlopig kunnen we echt nog wel een aantal releases verder.

Zoals eerder gezegd, software schrijven is gewoon prioriteiten stellen en keuzes maken. Hoe lullig soms voor bepaalde landen en doelgroepen.

Meeste werk is nog wel testen. Sommige teams hebben 4 testers op 1 developer zitten.

Matthijs Hoekstra wijzigde deze reactie 10-01-2011 21:15 (1%)
Reden: test stuk toegevoegd

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 januari 2011 @ 21:14:
[...]

Ik bedoelde niet dat NL support nog gemaakt moest worden voor de netwerken. Dat was een argument om aan te tonen dat 'even' een mobiel OS schrijven dus best veel werk is.

Wat betreft vertalen, het is niet alleen strings vertalen, voor de telefoon moet ook het type stuk worden gemaakt (das net wat slimmer dan alleen testen of een woord in een woordenboek voorkomt) telefoonnummer herkenning is ook zo'n leuke.

Niet dat het super veel werk is, maar het IS WEL WERK. en er is voor gekozen in de 1e release dit stuk niet te doen en voor andere dingen te kiezen en dus NL support door te schuiven naar een andere release.

Ook in deze release zal men niet alles kunnen bouwen wat men graag zou willen bouwen, voorlopig kunnen we echt nog wel een aantal releases verder.

Zoals eerder gezegd, software schrijven is gewoon prioriteiten stellen en keuzes maken. Hoe lullig soms voor bepaalde landen en doelgroepen.

Meeste werk is nog wel testen. Sommige teams hebben 4 testers op 1 developer zitten.
Maar dat staat toch los van het beschikbaar maken van de Marketplace voor Nederlandse gebruikers?

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Razwer
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:29:
[...]

He, niemand heeft je gedwongen om een telefoon te kopen. Beetje meer respect mag best. Dat je niet blij bent dat je geen apps kunt kopen snap ik. Ik deel de frustratie dat het in NL niet gewoon beschikbaar wordt gesteld.

Maar als het zo simpel was geweest om even een checkbox te zetten was dat echt wel gebeurd. Het is uiteraard ook voor MS goed als er zoveel mogelijk landen bediend kunnen worden. Echter kan je niet altijd maar alles oplossen in een korte tijd. Zelfs nij een vinkje omzetten zal getest moeten worden of alles overal nog werkt.
als je respect wilt zul je toch met sterkere argumenten moeten komen. het testen op het accepteren (of zoals nu weigeren) van creditcards van bepaalde landen is 20 jaar geleden al gedaan, Dit zijn hapklare systemen waar honderden bedrijven zelfs voor in te schakelen zijn om die payments te accepteren.
Microsoft is meer dan bedreven in het ontvangen van betalingen dus vind ik je argument erg zwak.

Ik heb wel respect voor het feit dat je jezelf persoonlijk inzet om de positie van Microsoft te verdedigen, al moet je soms niet op alles willen reageren vind ik. Ik uit mijn frustraties en verwacht daar weerwoord op vanuit de positie van de vendor. Dit zeg ik in de hoedanigheid van feedback, geen kritiek (op jou).

• Regenbui
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 08:50
Na het lezen van de bovenstaande comments ben ik toch echt redelijk teleurgesteld in het feit dat wij "Nederlanders" zo lang moeten wachten voordat we iets kunnen kopen via de market place. Microsoft moet toch kunnen begrijpen dat wij early adopters al de keuze hebben gemaakt om voor een Engels O.S. te gaan en vast wel open staan voor een market place die niet Nederlands is. Zoals hier boven al vermeld wordt, is de betalingsverwerking geen enkel probleem.

Ik kan begrijpen dat de inkomsten van de market place in Nederland voor Microsoft verwaarloosbaar zijn, maar dat neemt niet weg dat de aanbevelingen voor een Windows Phone 7 telefoon van early adopers, die overigens functioneren voor vele als stepping stone NIET verwaarloosbaar zijn.

Best gek eigenlijk, ik wil geld uitgeven, maar het gaat niet.
Iedere flutleverancier van internet diensten kan in een week een site opzetten die wereldwijde creditcard accepteert.
Alleen MS kan dat blijkbaar niet.

Alleen MS doet zo extreem moeilijk over het wijzigen van je landcode in account en billinggegevens en dat terwijl ze weten dat early adopter gebruikers van WP7 in allerlei landen daardoor een heel slechte service bij hun product krijgen door ronduit kinderachtige creditcard nationaliteitscontroles. Controles die ook nog heel slecht werken omdat bepaalde CC's wel werken zodat er nog meer ergenis is over de verschillende manier waarop klanten worden behandeld. Dat zijn wel de mensen waar je het van moet hebben Microsoft.

Bing is inmiddels 20 maanden geleden in de VS uitgerold en is nu nog nauwelijks beschikbaar buiten de VS en de lokale MS medewerker heeft zelf hier al aangegeven dat MS Nederland nog niet eens een team heeft om Bing in richten in voor NL.

Microsoft heeft duidelijk een structureel probleem om bepaalde producten wereldwijd uit te brengen. Dat is uitermate zwak voor het grootste softwarebedrijf in de wereld.

• bobwarley
  • Niet online
Hier een filmpje die verbeterde laadtijden laat zien, met de aankomende NoDo ('No Donuts') update.

Wat overigens hard nodig was, zoals een redacteur van Anandtech ook al zegt: "some games and applications can take much longer than I'm used to on the fastest of Android devices or iPhone 4. To give you an example - it takes 7.1 seconds to launch Twitter on my HTC Surround."

Nu dus voor een groot deel opgelost! :)

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17-11 00:30

HollovVpo1nt

HD2 noob

Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar ik kan me best voorstellen dat als mensen bijvoorbeeld UK accounts gaan aanmaken met een NL creditcard en zodanig apps/diensten aanschaffen, dat die worden meegeteld in aantal x verkocht in de UK. Als ik (=Microsoft) bijvoorbeeld zie dat er in de UK Fruit Ninja 5 miljoen keer is gedownload en aan de hand van die gegeven mij meer op die markt ga richten, en na afloopt blijkt dat 2 van de 5 miljoen aankopen door Nederlanders is gedaan met een UK account dan zou ik dat ook niet prettig vinden.

Het lijkt mij op die manier een onoverzichtelijke en onnauwkeurige situatie.

Overigens is het wel vaker gezegd dat WP7 officieel nog niet is uitgekomen in Nederland. Als ik op mijn planning heb staan (om welke reden dan ook) dat ik een NL release op datum X plan, en het blijkt dat via via WP7 toch in NL te verkrijgen is, dan ga ik niet heel mijn planning door de war schoppen om mijn versie voor dat land in orde te hebben.

Moraal van het verhaal: Windows Phone 7 is niet officieel uit in NL en alle gebrekken aan het OS ten gevolge van jouw lokalisatie kun je niet ter verantwoording leggen bij Microsoft.

• Villains
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-12-2015
quote:
En geld! En dat heeft Microsoft niet! Het is stuivers rapen daar.

Overigens on-topic over het niet accepteren van NL CC. Zeeeeeer balen, maar ik begrijp het wel. Echter een 'zsm' zou fijner zijn geweest, wat uit mijn ogen niet echt blijkt. Ook jammer is is dat MS niet een alternatief brengt of bedenkt wat als een (tijdelijke) oplossing werkt. Bijvoorbeeld met MS-points werken. Dat zou toch nooit een enorm groot probleem moeten zijn, aangezien deze al in de winkel te vinden zijn. Maaaarrr jammer genoeg ben ik niet helemaal up2date met die schijtzooi, alleen ik weet wel dat ik nog ff met de schijtzooi van free apps moet werken. Maar vooruit dan maar, heb toch niet veel keus:O

• Matthijs Hoekstra
quote:
Razwer schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:17:
[...]

als je respect wilt zul je toch met sterkere argumenten moeten komen. het testen op het accepteren (of zoals nu weigeren) van creditcards van bepaalde landen is 20 jaar geleden al gedaan, Dit zijn hapklare systemen waar honderden bedrijven zelfs voor in te schakelen zijn om die payments te accepteren.
Microsoft is meer dan bedreven in het ontvangen van betalingen dus vind ik je argument erg zwak.

Ik heb wel respect voor het feit dat je jezelf persoonlijk inzet om de positie van Microsoft te verdedigen, al moet je soms niet op alles willen reageren vind ik. Ik uit mijn frustraties en verwacht daar weerwoord op vanuit de positie van de vendor. Dit zeg ik in de hoedanigheid van feedback, geen kritiek (op jou).
Je was aan het schelden in je post daar ging mijn opmerking over! Ik heb nu 3x uitgelegd dat ALLES wat je maakt getest moet worden DUS werk is en tijd kost, die tijd was er niet en er is toen voor gekozen met 17 landen te lanceren en daar zat NL niet bij. Hoef je het geen goed argument te vinden, dit zijn de FEITEN!

• Matthijs Hoekstra
quote:
hAl schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:59:
Iedere flutleverancier van internet diensten kan in een week een site opzetten die wereldwijde creditcard accepteert.
Alleen MS kan dat blijkbaar niet.
Btw, het cc accepteren is geen probleem. We hadden ook al een WM6 marketplace.
Het gaat om de dienst marketplace voor WP7 aanbieden. btw, het is niet alleen een technisch kunstje (hoewel je wel alles moet testen), als je een dienst aanbiedt moet je hem ook kunnen ondersteunen. Feit blijft nog steeds, ook al is het een klein beetje werk of het is veel werk, het IS werk en kost dus tijd, die tijd heeft men niet willen besteden aan de launch in NL maar op andere gebieden. Beslissing geweest van het productteam helaas.

Denk je dat we dit een leuke beslissing vonden bijj MS in NL?
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:49:
[...]Btw, het cc accepteren is geen probleem. We hadden ook al een WM6 marketplace.
Het gaat om de dienst marketplace voor WP7 aanbieden.
Nee, dat is juist wel het probleem. Je moet nu buitenlandse nepgegevens invoeren om toegang te krijgen tot de marktplace en voor de Zune software in een aantal landen soms zelfs je Windows land instellingen verneuken en daarbij kun je je dan niet meer je lokale creditcard geaccordeerd krijgen.
En dat was inderdaad ook al zo slecht geregeld met eerdere market places en toen werd er ook al enorm over geklaagd op de Microsoft forums zoals de inmiddels verdwenen Zune.net forums. Dat internationalisatie probleem bestaat dus al jaren en is door MS gewoon niet opgelost maar eerder verergerd.

Juist omdat het al jaren een zooitje is is dit opvallend triest.
Het enige dat verbeterd is is de devlopers kant. Op de oude windows mobile marketplace moesten developers hun apps op elke marketplace apart submitten waardoor alle buiten de US er nauwelijk apps beschikbaar waren.

Maar MS begrijpt nog steeds niet dat als je 1 internationale apps market place hebt dat je daar dan met willekeurige land en billing instellingen op zou moeten kunnen.
Sterker nog, voor de gratis apps zou je niet eens billing info nodig moeten hebben.
Dat je valse info moet opgeven om gratis apps te kunnen downloaden is onzinnig.

80466 wijzigde deze reactie 11-01-2011 08:21 (26%)

• Matthijs Hoekstra
quote:
hAl schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:13:
[...]

Nee, dat is juist wel het probleem. Je moet nu buitenlandse nepgegevens invoeren om toegang te krijgen tot de marktplace en voor de Zune software in een aantal landen soms zelfs je Windows land instellingen verneuken en daarbij kun je je dan niet meer je lokale creditcard geaccordeerd krijgen.
En dat was inderdaad ook al zo slecht geregeld met eerdere market places en toen werd er ook al enorm over geklaagd op de Microsoft forums zoals de inmiddels verdwenen Zune.net forums. Dat internationalisatie probleem bestaat dus al jaren en is door MS gewoon niet opgelost maar eerder verergerd.
Je trekt mijn opmerking uit de context. De discussie ging over dat het simpel is om een cc te accepteren waarop ik reageerde dat stuk nu niet het moeilijke is om aan te bieden in NL. Dat dit nu niet zo is komt omdat er geen marketplace wordt aangeboden in NL. jij hebt het over de workaround om TOCH iets te kunnen kopen terwijl het geen dienst in NL is. Dus met een UK of US account toch een NL cc te gebruiken. Daar ging mijn opmerking niet over.
Als MS kunnen we prima een cc uit NL accepteren (gebeurd ook al voor XBOX en voor het betalen van je developer account etc).

• Matthijs Hoekstra
Even voor de duidelijkheid, ik ben ook niet blij dat er nog geen marketplace officieel beschikbaar is in NL. Ja een aantal kunnen met een NL CC toch apps kopen in de US en de UK store, dat is geen ideale situatie (understatement) en de reden waarom er in NL geen lancering is geweest van WP7. We gaan dit jaar gelukkig wel een NL marketplace krijgen (exacte data nog niet bekend gemaakt, officieel eerst medio 2011 dat is nu H2 2011, interne data is NIET veranderd maar externe communicatie wel).
Ik wil best in meer detail uitleggen wat het proces is geweest en waarom de situatie is zoals deze is. Ik probeer geen excuses te verzinnen maar alleen uit te leggen waarom de dingen zijn zoals ze zijn. De sfeer in de discussies is nu niet echt super moet ik bekennen. Ik ben het ook niet altijd eens met keuzes die men intern maakt maar dat verandert niets aan de feiten. Dus als er behoefte aan meer context is leg ik dat graag uit zolang de discussie normaal blijft zonder schelden en zaken uit de context trekken.

• bobwarley
  • Niet online
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 07:49:
[...]

Btw, het cc accepteren is geen probleem. We hadden ook al een WM6 marketplace.
Het gaat om de dienst marketplace voor WP7 aanbieden. btw, het is niet alleen een technisch kunstje (hoewel je wel alles moet testen), als je een dienst aanbiedt moet je hem ook kunnen ondersteunen. Feit blijft nog steeds, ook al is het een klein beetje werk of het is veel werk, het IS werk en kost dus tijd, die tijd heeft men niet willen besteden aan de launch in NL maar op andere gebieden. Beslissing geweest van het productteam helaas.
Worden major updates straks dan wel globaal uitgerold, of moet NL drie maanden wachten omdat alles weer (apart) getest moet worden? Of kunnen grote updates straks wel ineens tegelijk uitgerold worden ondanks dat in grote updates ook stukken localisatie zit.

bobwarley wijzigde deze reactie 11-01-2011 09:02 (7%)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:21:
[...]

Je trekt mijn opmerking uit de context.
Als iedereen dat steeds doet, denk je dan niet dat jij zelf degene bent die uit context reageert? Het gaat de meeste mensen niet om de hoeveelheid werk die het kost, waar vraagtekens bij worden gezet is waarom het actief onmogelijk wordt gemaakt om in een andere markt te kopen. Ze hoeven niets te ondersteunen, maar ze hoeven het ook niet onmogelijk te maken. En je kunt wel krampachtig proberen MS te verdedigen, maar de realiteit is dat je dat niet kan.

• SinergyX
Gister even gebeld met Vodafone, zij hebben de HTC trophy in de online shop staan dus neem aan dat hij leverbaar is.

Per saldo ben ik weinig verder dan wat ik hier gelezen heb, enige verschil dat ik dus blijkbaar bij MS moet zijn voor zulke vragen en enkel netwerk/instelling-gerelateerde vragen bij Vodafone.

Voor een OS/toestel welke al een tijdje uit is (goed, niet in NL), is er mi nog teveel onbekend over verloop in dit jaar. Ik ga wel op safe, ik neem wel een Android telefoon, ik ga geen gok van 250 euro en 35 e/m nemen voor iets waarvan 0,0 duidelijk is (niet alleen market, maar ook toekomstige updates, gaan deze wereldwijd of ook maanden later per land?).

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Updates zijn niet landafhankelijk. Straks krijgen we gewoon de januari update, en later een update die NL taalondersteuning toevoegt. Zijn dus gewoon updates van hetzelfde OS.

• bobwarley
  • Niet online
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:36:
Updates zijn niet landafhankelijk. Straks krijgen we gewoon de januari update, en later een update die NL taalondersteuning toevoegt. Zijn dus gewoon updates van hetzelfde OS.
Tuurlijk wel. Ik heb het over grote updates. Als ik zo dadelijk een NL - toestel koop (dat hopelijk begin H2 is gelokaliseerd) en er nieuwe functionaliteit in WP7 komt door een major update...dan moeten foutmeldingen, tekst, menu-items, algemene voorwaarden, help etc vertaald worden. Wordt dit bij grote updates voor alle landen tegelijk gedaan of gaat - zoals nu - Nederland dan ook weer 3 maanden moeten wachten, omdat eerst de andere landen aan de beurt zijn.

bobwarley wijzigde deze reactie 11-01-2011 10:41 (9%)

quote:
.oisyn schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:36:
[...]

Als iedereen dat steeds doet, denk je dan niet dat jij zelf degene bent die uit context reageert? Het gaat de meeste mensen niet om de hoeveelheid werk die het kost, waar vraagtekens bij worden gezet is waarom het actief onmogelijk wordt gemaakt om in een andere markt te kopen. Ze hoeven niets te ondersteunen, maar ze hoeven het ook niet onmogelijk te maken. En je kunt wel krampachtig proberen MS te verdedigen, maar de realiteit is dat je dat niet kan.
Dat is precies wat het is. Microsoft blokkeert opzetelijk het downloaden van niet NL marketplaces
MS kondigde heel luid aan dat hun marketplace voortaan 1 internationale marketplace zou zijn. De realiteit is echter dat de marketplace helemaal niet internationaal is maar puur landgebonden. Je mag met een WP& telefoon in Nederland eigenlijk geen apps van de US marketplace downloaden. Om dat te doen moet je je gegevens vervalsen. Je mag namelijk alleen apps downloaden van de NL marketplace en die heeft MS nog niet gelanceerd.

Bij een echte internationale marketplace zou je alle apps die door de developer op die marketplace wereldwijd beschikbaar worden gesteld altijd, ongeacht je landinstellingen of billing informatie, moeten kunnen aanschaffen. Dat is toch echt niet heel ingewikkeld.

• Matthijs Hoekstra
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:36:
[...]

De CC check wordt niet door MS gedaan maar door de CC bedrijven!

Als ik ergens op reageer en 1 regel uit de discussie wordt gebruikt onder een andere context heet dat dingen uit de context halen. Simpel.

Zoals gezegd probeer ik uit te leggen waarom het is zoals het is. Ik kan er niets aan veranderen. Ik ben het ook niet altijd eens met de keuzes. Probeer alleen de aannames die men doet weg te nemen als ze niet kloppen. Meningen zijn prima toch? ik vindt het ook geen leuke situatie maar feit is dat het wel zo is.

We zijn er niet op uit om dingen te blokkeren!

• Matthijs Hoekstra
quote:
hAl schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:13:
[...]

Dat is precies wat het is. Microsoft blokkeert opzetelijk het downloaden van niet NL marketplaces
MS kondigde heel luid aan dat hun marketplace voortaan 1 internationale marketplace zou zijn. De realiteit is echter dat de marketplace helemaal niet internationaal is maar puur landgebonden. Je mag met een WP& telefoon in Nederland eigenlijk geen apps van de US marketplace downloaden.
Dat is precies wat we NIET doen. test dit maar: maak een live id aan, kies als land nederland etc. Zet je telefoon aan voor het eerst. Je kunt nu inloggen met je liveid, daarna moet je een land kiezen waar je je bevindt. Daar zit geen NL tussen. Als je dan kiest voor US of voor UK wordt je live id's billing relatie aangepast naar dat land en kun je op dat moment applicaties downloaden. Echter als je wilt betalen moet je een creditcard koppelen en dat gaat meestal mis omdat de controles voor de creditcard dit weigeren.
quote:
Bij een echte internationale marketplace zou je alle apps die door de developer op die marketplace wereldwijd beschikbaar worden gesteld altijd, ongeacht je landinstellingen of billing informatie, moeten kunnen aanschaffen. Dat is toch echt niet heel ingewikkeld.
We hadden het ook het liefst gezien dat de marketplace internationaal beschikbaar was voor minimaal de gratis apps. Het is echter anders ingestoken. Marketplace is een dienst die per land wordt aangeboden. Dus 1 bak met apps met per land een view erop die gebruikt wordt voor die dienst. En dat zijn nu nog maar 17 landen helaas :(

• Matthijs Hoekstra
quote:
bobwarley schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:01:
[...]

Worden major updates straks dan wel globaal uitgerold, of moet NL drie maanden wachten omdat alles weer (apart) getest moet worden? Of kunnen grote updates straks wel ineens tegelijk uitgerold worden ondanks dat in grote updates ook stukken localisatie zit.
Nee, iedereen krijgt straks de update, de updates worden niet per land gemaakt en/of uitgerold :)

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:31:
[...]

De CC check wordt niet door MS gedaan maar door de CC bedrijven!
Wat een onzin. Ik kan bij Amazon US toch ook gewoon met een NL CC betalen? De CC bedrijven gaan echt de betaling niet zomaar tegenhouden. Het is MS die wijgert billing addresses te accepteren die niet voor die marketplace gelden. Ik vind het wel heel typisch dat je de schuld in de schoenen van de CC maatschappijen probeert te schuiven, terwijl de oorzaak duidelijk bij MS ligt.

Ik kan ook wel pinautomaten gaan maken die alleen 5-cijferige PIN codes accepteert, en dan de Nederlandse banken de schuld geven van het feit dat zij het onmogelijk maken dat mensen bij mijn automaten pinnen omdat zij nou eenmaal 4-cijferige PIN codes uitgeven. Maar ik hoop dat je zelf ook wel begrijpt dat dat gewoon de omgekeerde wereld is.

Waarom kan ik niet gewoon een Nederlands billing adres opgeven voor aankopen uit de US of UK market? En wat als iemand verhuist naar een ander land, moet ie dan kiezen tussen al z'n apps opnieuw kopen of nooit meer apps bij kunnen kopen?

.oisyn wijzigde deze reactie 11-01-2011 14:01 (59%)

• bobwarley
  • Niet online
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:36:
[...]

Nee, iedereen krijgt straks de update, de updates worden niet per land gemaakt en/of uitgerold :)
Ok, dat is goed om te horen!

• Matthijs Hoekstra
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:44:
[...]
Waarom kan ik niet gewoon een Nederlands billing adres opgeven voor aankopen uit de US of UK market? En wat als iemand verhuist naar een ander land, moet ie dan kiezen tussen al z'n apps opnieuw kopen of nooit meer apps bij kunnen kopen?
Waarom MS hier voor kiest weet ik niet. Probleem bestaat al lang met je liveid, als je bijvoorbeeld verhuist van NL naar de US kun je je xbox live account ook niet omzetten :( het advies van de helpdesk is dan maar een nieuw liveid aan te maken en alles inderdaad opnieuw te kopen als gevolg. Onbegrijpelijk! maar helaas wel het geval op dit moment.

Technisch kun je dus op dit moment de billingrelatie van je liveid niet aanpassen (het land dus). En die wordt gebruikt voor de check van de marketplace en creditcard. als je naar https://billing.microsoft.com/ toe gaat zie je dat dat veld 'greyed out' is.

Over de cc check, wat nu mis gaat (en dat is inderdaad wel MS schuld) is dat MS het niet toestaat een ander land voor billing op te geven. Als je amex of mastercard belt geven ze aan dat ze die 'truc' die mensen dus proberen toe te passen niet accepteren.

• SeamusXanthus
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08-11 14:54
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:31:
[...]

We zijn er niet op uit om dingen te blokkeren!
Volgens mij wil iedereen wel geloven dat jij, of het team, of zelfs MS NL daar niet op uit is dus de 'aanval' is niet persoonlijk. Maar de 'company MS' lijkt wel degelijk uit op blokkeren. Alle services rondom het live-id hebben hier last van lijkt het.
- bijna geen enkele service voor Xbox Live US komt naar NL (indygames/ ESPN / 1 vs 100/ reward program etc etc)
- geen voice recognition voor Kinect in NL
- US marketplace niet toegangkelijk in WP7

Ik heb hier wel een theorie over:
Als je je land zou kunnen wijzigen met je live-id zouden een hoop van deze services wel (gedeeltelijk) beschikbaar zijn.
Men wil blijkbaar absoluut niet dat wij dezelfde services krijgen als bijv. in Amerika, wat waarschijnlijk te maken heeft met afspraken met 3rd party partijen gok ik?
Dat is namelijk het verschil met bijv. een hierboven genoemde Amazon. Daarmee ga je direct een relatie aan met het bedrijf, terwijl je live-id een soort van tussenpersoon is voor allerlei andere services (waaronder veel 3rd party). En sommige van die 3rd party bedrijven willen misschien wel absoluut niets met users uit NL te maken hebben.

Dus het blokkeren is wel te begrijpen maar ik vind het dan wel jammer dat er op het oog weinig wordt gedaan om alternatieven aan te bieden. Meer dan een half jaar wachten in mobieltjes land is immers een eeuwigheid
quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:35:
[...]...Je kunt nu inloggen met je liveid, daarna moet je een land kiezen waar je je bevindt. Daar zit geen NL tussen. Als je dan kiest voor US of voor UK wordt je live id's billing relatie aangepast naar dat land en kun je op dat moment applicaties downloaden.
Het kiezen voor een ander land is evident een leugen en is in essentie een vorm van (identiteits) fraude. Lijkt mij dus gewoon dat MS daarmee de toegang tot de marketplace wel degelijk impliciet verbiedt en blokkeert.
Mensen kunnen we nu inhoudelijk reageren op Software-gebied? Het geflame hier gaat nergens over en laten we allemaal geduldig wachten tot medio 2011. Als je er niet blij mee bent, leuk voor je. Niemand dwingt je een WP7 telefoon te kopen of wel 1 te kopen met de kennis dat er beperkte ondersteuning is.

Als dit zo blijft doorgaan, dan zal ik de admin's vragen dit topic weer dicht te doen want blijkbaar kunnen jullie je niet houden aan de regels.

Relief2009 wijzigde deze reactie 11-01-2011 19:33 (20%)

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Ja, er spelen altijd heel veel zaken mee op de achtergrond. Door mijn UK LiveId, gekoppeld aan een werkende ABN AMRO credit card, ben ik bijv. in staat een Zune Pass abbo af te nemen (soort Spotify, maar dan van Microsoft). Ik denk dat de muziekpartijen, waarmee Microsoft een overeenkomst heeft, hier niet zo blij mee zullen zijn. Waarschijnlijk heeft Microsoft alleen een licentie om Zune Pass aan te bieden aan inwoners van bepaalde landen. Nederland zit hier zeker niet bij.

Dus vanuit dat perspectief is het eigenlijk heel logisch dat er bepaalde beperkingen zitten in het systeem. Microsoft zelf kan hier ook niet zoveel aan doen. Ze is afhankelijk van de afspraken die ze heeft met haar partners.

What's the speed of Dark?

• bobwarley
  • Niet online
quote:
The fact that the phone has multiple providers means that they compete with one another for customers, something that isn't always a good thing.

For instance, one of the most anticipated titles for the Windows Phone 7 was ilomilo, but not everyone with the phone got a change to buy the game at the same time.

Instead, Microsoft allowed AT&T to sell the game exclusively to their customers for a limited time. Something, I pointed out, that is a great disservice to everyone but AT&T's customers.

"ilmilo has been a huge success," he said. "AT&T was excited about having a brand new game and they were our biggest launch partner. So we had a promotion with them that ilmilo was part of."

He declined to say whether AT&T shared revenue with Microsoft or paid for the limited exclusivity of the game.

If the Windows Phone 7 really is Microsoft only dip into portable gaming the last thing they should be doing is creating competition among the models. It will only serve to fracture their still tiny market and cause resentment among the gamers who do pick the phone up as a gaming platform.
Hoop dat dit geen standaard praktijk gaat worden, dat sommige games exclusief eerst alleen bij bepaalde providers uitkomen. ( http://kotaku.com/5730581...gaming-is-windows-phone-7 )

Btw videobellen is ook al in ontwikkeling bij Microsoft :*)

http://www.neowin.net/new...petitor-for-windows-phone

bobwarley wijzigde deze reactie 11-01-2011 20:18 (11%)

• Benjamin-
  • Laatst online: 05-11 19:02

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Er wordt constant gesproken over credit cards, waarom alleen daarover? Zoals al eerder werd gevraagd, waarom worden er geen MS Points gebruikt?

Ook al zou je telefoon een NL CC gebruiken, hebben de meeste mensen dat nog steeds niet, ook in andere landen word er vaak ook nog gekozen om punten te kopen ook al hebben ze wel een CC. Als ik een arcade spelletje koop op de 360 dan kan ik die met punten kopen, maar niet op WP7.

MS Point zou niet alleen een tijdelijke oplossing zijn, maar een vraag die veel mensen hebben en zullen hebben.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

quote:
bobwarley schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:11:
[...]

Hoop dat dit geen standaard praktijk gaat worden, dat sommige games exclusief eerst alleen bij bepaalde providers uitkomen.
Dat is het al. Fabrikanten en providers kunnen nu al een eigen plekje in de MarketPlace krijgen, met exclusieve titels. Daarnaast gebruikt bijvoorbeeld LG het voor hun devices eerder beschikbaar komen van bepaalde apps juist als verkoopargument.
quote:
Die Reflector screenshot van @justinangel was al van juni 2010, ofzo :-) Het Samsung Taylor WP7 prototype toestel heeft zelfs al een, momenteel niet-bruikbare, face-camera.

• Matthijs Hoekstra
quote:
lzandman schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:39:
[...]

Die Reflector screenshot van @justinangel was al van juni 2010, ofzo :-) Het Samsung Taylor WP7 prototype toestel heeft zelfs al een, momenteel niet-bruikbare, face-camera.
Krijg nou wat, zie ik die camera op de voorkant nu voor het eerst ;) dacht dat het een proximity of lichtsensor was :)
quote:
Relief2009 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:32:
Mensen kunnen we nu inhoudelijk reageren op Software-gebied?
Windows Phone is niet alleen maar software maar is een compleet Microsoft ecosysteem van onder andere diverse hardware, WP7 OS software, Zune client software, een Apps marketplace, Zune marketplace, Zune pass, Live ID, Bing en Xbox live integratie.
Het is dus wel degelijk heel relevant om bij de gebruikers ervaringen daarover te bediscussieren.

• HyperioN
quote:
hAl schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 01:25:
[...]

Windows Phone is niet alleen maar software maar is een compleet Microsoft ecosysteem van onder andere diverse hardware, WP7 OS software, Zune client software, een Apps marketplace, Zune marketplace, Zune pass, Live ID, Bing en Xbox live integratie.
Het is dus wel degelijk heel relevant om bij de gebruikers ervaringen daarover te bediscussieren.
Nee.
Lees de topictitel en de topicregels: Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen .

Dit topic gaat alléén over het WP7 Operating System.
Niet over de hardware, niet over Xbox live, niet over de Marketplace ook niet over Bing.

Wil je dat bespreken, dan kun je terecht in de gelinkte topics of een nieuw topic openen als er nog geen topic voor is. Of het wel of niet relevant zou zijn in dit topic doet er niet toe.
Dit zijn de regels waarmee we dit topic hebben mogen openen. Ben je het daar niet mee eens, dan kun je hier terecht, maar voer die discussie svp. niet in dit topic.

Probeer je eraan te houden want alweer een gesloten topic zit niemand op te wachten.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
bobwarley schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 20:11:
[...]

Noem me maar dom, maar wat moet er precies ontwikkeld worden aan video bellen? Die techniek bestaat toch al heel lang? Of bedoel je puur een stukje software a la skype dat gebouwd en getest moet worden?

www.digitalracing.nl

• bobwarley
  • Niet online
quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:30:
[...]

Noem me maar dom, maar wat moet er precies ontwikkeld worden aan video bellen? Die techniek bestaat toch al heel lang? Of bedoel je puur een stukje software a la skype dat gebouwd en getest moet worden?
Ingebouwd, zoals Facetime bv.

• SinergyX
quote:
HyperioN schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 01:43:
[...]

Nee.
Lees de topictitel en de topicregels: Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen .

Niet over de hardware, niet over Xbox live, niet over de Marketplace ook niet over Bing.
Mag dan wel de vraag/wens welke elementen er nu standaard binnnen het kale OS komen en wat er verder via marketplace moet worden gehaald?

Ik ben gisteravond nog gebeld met toch een best interessant aanbod qua prijs/abbo, dus ik blijf toch even rond kijken naar de WP7 phones.

Maar zijn er nu programma's/features die 'standalone' of 'out-of-the-box' draaien? Ik lees van veel features (sync, tethering, usb/disc mode etc) dat je dit altijd in combinatie moet doen met Zune software, zoals iphone dit heeft met iTunes.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
bobwarley schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:32:
[...]

Ingebouwd, zoals Facetime bv.
Ehm, is normaal videobellen niet ingebouwd?

www.digitalracing.nl

quote:
HyperioN schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 01:43:
[...]

Nee.

..
Probeer je eraan te houden want alweer een gesloten topic zit niemand op te wachten.
Je gaat zelf in de topicstart ook in op de Xbox live en de Marketplace diensten en het uitstel daarvan voor de nederlandse markt (precies de elementen waar de eerdere discussie juist heel aan verwant was).

Ver vind ik het een vreemde zaak om zaken die evident zo dicht aan elkaar gerelateerd zijn op te splitsen. Het is onzin om ervaringen met het OS te bespreken als je daarbij niet over de ervaringen met Marketplace, Xbox Live, Bing en Zune in relatie tot WP7 kan hebben omdat deze elementen een cruciaal onderdeel vormen van de WP7 ervaringen. Het is evident dat de WP7 ervaringen in Nederland sterk beinvloed wordt door de beperkingen van deze diensten in Nederland.

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

quote:
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 23:48:
[...]

Krijg nou wat, zie ik die camera op de voorkant nu voor het eerst ;) dacht dat het een proximity of lichtsensor was :)
LOL. Was al vrij lang bekend in "the scene" :-)

• Flapmo
  • Laatst online: 07:04

Flapmo

and back is gigi!

quote:
Glitterb0y schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:23:
Wachten is op het vrijgeven van api's door MS. Whatsapp is er nog niet, simpelweg omdat het OS zoals het nu is niet toestaat dat de contacten worden doorgespit door een app opzoek naar personen met een PING app.

Dat las ik onlangs ergens, kwam van de ontwikkelaar zelf.
Daarnaast kan WP7 WhatsApp niet in de achtergrond draaien, altans, hij kan geen notificatie doen dat je een berichtje hebt. 3rd party apps mogen immers geen gebruik maken van resources |:(. Of zie ik iets over het hoofd?

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• HyperioN
quote:
SinergyX schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:41:
[...]

Mag dan wel de vraag/wens welke elementen er nu standaard binnnen het kale OS komen en wat er verder via marketplace moet worden gehaald?
Ja hoor, al is het antwoord op die vraag wel bekend volgens mij. Merendeel kun je uit de TS halen: standaard heeft WP7 belfunctie, sms/mms, mail (pop/imap), internet explorer, kalender/agenda, muziek/video speler, foto/videocamera, wekker, calculator.
Of wilde je een specifieke (technische) functie weten?
quote:
Ik ben gisteravond nog gebeld met toch een best interessant aanbod qua prijs/abbo, dus ik blijf toch even rond kijken naar de WP7 phones.

Maar zijn er nu programma's/features die 'standalone' of 'out-of-the-box' draaien? Ik lees van veel features (sync, tethering, usb/disc mode etc) dat je dit altijd in combinatie moet doen met Zune software, zoals iphone dit heeft met iTunes.
USB-tethering kan voor zover ik weet alleen op de Samsungs met een kleine "hack", maar Zune is daar verder niet bij nodig.
USB "mass storage" kun je ook via een registry-hack inschakelen, de bestanden zullen echter niet via de telefoon leesbaar zijn. Je moet dus inderdaad wel Zune gebruiken om audio/video erop te zetten.

• HyperioN
quote:
Flapmo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:20:
[...]

Daarnaast kan WP7 WhatsApp niet in de achtergrond draaien, altans, hij kan geen notificatie doen dat je een berichtje hebt. 3rd party apps mogen immers geen gebruik maken van resources |:(. Of zie ik iets over het hoofd?
Toch wel. Van Beezz krijg ik ook een notificatie als ik een Twitter-bericht (mention) krijg.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Modbreak:
Het mag duidelijk zijn dat discussies over wat hier wel en niet thuishoort offtopic zijn. Dit topic is puur om algemene elementen aan het OS te bespreken. Voor individuele onderdelen, zoals de Marketplace of bepaalde WP7-telefoons zijn individuele topics. Gebruik die dus ook, want dit topic is niet bedoeld om van alles in te dumpen.

Nu graag weer ontopic.

• wilhelmstroker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-05-2012

wilhelmstroker

Space is the Place

quote:
[...]

Jawel hoor dat zou prima kunnen. Beezz doet dat zoals HyperioN aangeeft en ook Messenger by Miyowa en My Football geven toast messages als er een nieuwe IM is of als er gescoord is.

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
[...]

http://msdn.microsoft.com...ry/ff402558(v=vs.92).aspx

• SinergyX
quote:
HyperioN schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:22:
[...]

Ja hoor, al is het antwoord op die vraag wel bekend volgens mij. Merendeel kun je uit de TS halen: standaard heeft WP7 belfunctie, sms/mms, mail (pop/imap), internet explorer, kalender/agenda, muziek/video speler, foto/videocamera, wekker, calculator.
Of wilde je een specifieke (technische) functie weten?
Het was ook geen vraag, maar meer een vraag wat er dan wel precies in dit topic was toegestaan :P
quote:
HyperioN schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:22:
USB-tethering kan voor zover ik weet alleen op de Samsungs met een kleine "hack", maar Zune is daar verder niet bij nodig.
USB "mass storage" kun je ook via een registry-hack inschakelen, de bestanden zullen echter niet via de telefoon leesbaar zijn. Je moet dus inderdaad wel Zune gebruiken om audio/video erop te zetten.
Out of the box werkt het dus niet, dat gaat hem toch niet meer worden.

• Vhond
  • Niet online
quote:
Zo oud nou ook weer niet als Microsoft een onderzoek naar het data gebruik van haar Mobile OS (Windows Phone 7) gaat doen, kennelijk is er nog steeds iets aan de hand...:

http://www.nu.nl/gadgets/...ruik-windows-phone-7.html

Vhond wijzigde deze reactie 12-01-2011 16:14 (4%)

• HyperioN
quote:
Vhond schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:13:
[...]

Zo oud nou ook weer niet als Microsoft een onderzoek naar het data gebruik van haar Mobile OS (Windows Phone 7) gaat doen, kennelijk is er nog steeds iets aan de hand...:

http://www.nu.nl/gadgets/...ruik-windows-phone-7.html
Tip: gebruik Nu.nl niet voor tech-gerelateerd nieuws want het is vaak onnauwkeurig en laat. Wat dat betreft doen ze hun naam absoluut geen eer aan.

Het bericht wat je nu aanhaalt is namelijk ook al twee dagen oud:
http://wmpoweruser.com/mi...igating-phantom-data-bug/
http://www.bbc.co.uk/news/technology-12152517

• SinergyX
quote:
HyperioN schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:18:
[...]

Tip: gebruik Nu.nl niet voor tech-gerelateerd nieuws want het is vaak onnauwkeurig en laat. Wat dat betreft doen ze hun naam absoluut geen eer aan.
Ze hebben tweakers frontpage toch al diverse malen verslagen qua snelheid van nieuws op hun website zetten.

quote:
SinergyX schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 16:44:
[...]

Ze hebben tweakers frontpage toch al diverse malen verslagen qua snelheid van nieuws op hun website zetten.
Sinds wanneer staat snelheid gelijk aan kwaliteit? Ik heb heel veel onzin op nu.nl gelezen, puur omdat ze alles zo snel mogelijk erop willen zetten. Het mooie aan Tweakers is dat de informatie die hier erop gezet word vaak uitgebreider en nauwkeuriger is. Zaken worden ook snel gefixed als er iets fouts in staat.

Ontopic: de reden waarom Whatsapp nog niet op WP7 kan komen, is omdat er een API mist die whatsapp nodig heeft. Dat is namelijk de contactlist-api. Whatsapp doorzoekt en haalt je contactenlijst op zodat het aan kan geven welke contacten whatsapp hebben.

Relief2009 wijzigde deze reactie 12-01-2011 17:17 (20%)

• SinergyX
Om verder discussie over de kwaliteit van T.net daar te laten, het 'snel fixen' compenseert redelijk de vertraging waarmee zij dingen posten, kijk maar eens in GR qua 'nauwkeurigheid'. Het 'oud nieuws' argement voor deze kwestie was ook gewoon voor T.net te zeggen.

Maargoed, ik laat het wel verder hierbij, mocht WP7 ooit in Nederland uitkomen, kijk ik tegen die tijd wel weer. Vooralsnog voldoet hij niet aan mijn setje eisen.

SinergyX wijzigde deze reactie 12-01-2011 17:20 (23%)

• LeVortex
Je kunt ook een jaar abbo (of sim only) nemen voor Android of iOS, kun je over een jaar beslissen of je toch overgaat omdat het natuurlijk wel veruit het mooiste OS is dat er is.

Persoonlijk zou ik dan voor Andriod gaan, iOS vind ik al niet meer van deze tijd, het enige argument voor mij om voor iPhone te gaan is de app store/cydia, maar verder ben ik er niet kapot van.

Het is inderdaad erg jammer dat het OS niet zo open is als andriod zodat het makkelijker wordt om te programmeren (en nou bedoel ik niet qua talen, ik denk dat ze hier dan weer ver op vooruit lopen, maar op mogelijkheden van api's).
Verder is het denk ik een kwestie van tijd voordat er meer telefoons met geheugenkaarten uitkomen (met het al dan niet moeten resetten van de telefoon voordat je er wat mee kunt);

• bobwarley
  • Niet online
Ik wacht nog ff op Nvidia Tegra 2 Windows Phone 7-toestellen. Die zijn toch net ff meer future-proof bij een 2jaar abbo. Hopelijk kondigen telefoonfabrikanten zoiets met Windows Phone 7 aan:
quote:
NVIDIA Tegra 2 (Dual-Core 1GHz Cortex A9 + GeForce ULP)
1GB RAM
16GB Internal memory, expandable by microSD up to 48GB [4]
4-inch qHD display (540 x 960) with Gorilla Glass
5.0MP with Dual LED Flash, 4x Digital Zoom and Auto Focus, 720p video capture @ 30fps
VGA Front facing camera for video calls
1930 mAh battery
Fingerprint scanner as power on/off
117.75 x 63.5 x 10.95 mm
135 g
Dan ben ik gelijk over naar WP7 :p en ik mis nog een beetje mooie design toestellen als de X10 Arc. Alleen de Samsung Omnia met WP7 vind ik mooi.

bobwarley wijzigde deze reactie 12-01-2011 19:45 (76%)

• LeVortex
Bobwarley, zijn daar al expected release dates van? die kon ik zo snel niet vinden.

http://wmpoweruser.com/wi...2-powered-motorola-atrix/ dit artikel laat niet zo veel positiefs zien voor tegra2, wel op zwaar verouderde software volgens mij. Zal er zo nog even naar kijken als ik wat meer tijd heb

edit: wat een specs, niet normaal, daar kun je denk ik wel een poosje mee vooruit al gaat het enorm hard qua specs.

LeVortex wijzigde deze reactie 12-01-2011 19:47 (88%)

• bobwarley
  • Niet online
Microsoft gaat Chevron blocken in de komende update:
quote:
n the first update to Windows Phone 7, Microsoft is planning to block ChevronWP7, which allowed users to unlock any retail Windows Phone 7 device for application side-loading without having to pay $99 per year for a WP7 marketplace account.
Maar er komt misschien wat mooiers nog voor terug :)
quote:
Zheng, Rivera, and Walsh have said Microsoft wants them to become more involved with the shaping of the homebrew scene on the Windows Phone platform, but ChevronWP7 will not be the way to do so. In fact, the trio has a meeting with Microsoft's Windows Phone 7 team next week in Redmond, and they will be focusing on homebrew as well as stronger protection of WP7 developer intellectual property.
ff afwachten dus =)

http://www.techspot.com/n...king-in-first-update.html

En in ander WP7 OS nieuws: Paul Thurrot twijfelt over Microsoft's committment aan Windows Phone 7 op de langere termijn:
quote:
In fact, in a Q&A last week, Ballmer said that the future was mainstream Windows, running on a variety of devices, including smartphones, tablets, set-top boxes, traditional PCs, and servers. If you’re a Windows Phone advocate, as I am, that has to give you pause. If you’re a potential Windows Phone customer, in fact, it should make you question the future of this platform beyond your two-year wireless network commitment.
Maw: zodra de "echte" Windows-core over een paar jaar is geport naar ARM (zie CES) is het exit Win CE-kernel voor portable devices waaronder smartphones. Lijkt me sterk though na zoveel investeringen in Windows Phone 7.

http://www.winsupersite.c...-Microsoft-It-s-2011.aspx

bobwarley wijzigde deze reactie 13-01-2011 07:08 (78%)

• Flapmo
  • Laatst online: 07:04

Flapmo

and back is gigi!

quote:
wilhelmstroker schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 13:34:
[...]

Jawel hoor dat zou prima kunnen. Beezz doet dat zoals HyperioN aangeeft en ook Messenger by Miyowa en My Football geven toast messages als er een nieuwe IM is of als er gescoord is.
Ah, ik vond het al zo apart dat dat niet zou kunnen. Bedankt voor de info (rest van replies ook) :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
bobwarley schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 06:55:
Microsoft gaat Chevron blocken in de komende update:
Hmm suckt, kan ik m'n eigen app niet meer runnen. Nou ja, wou toch al een echt dev account hebben.

Pagina: 1 2 3 ... 46 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True