Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11:25
nieuws: Ontwikkelaars porten Windows Phone 7 naar HTC HD2
Dat geeft dan weer een makkelijke oplossing :)
Maarja, ben net zo gehecht aan WM6.5 :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Benjamin-
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 13-09 16:53

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik heb nu al 3 keer gehad dat die niet meer mijn marketplace en/of zune niet wilt laden. Dit gebeurd nadat ik informatie opvraag vanaf het internet, als dit niet lukt dan doet die op een gegeven moment niets meer, als ik naar het start scherm ga en zune/marketplace ingaat dan gaat die eerst laden maar na een paar seconden gaat die terug naar het start scherm.

Over het algemeen heb ik hier geen last van, maar nu dat het al een paar keer is gebeurd vind ik dit toch wel een rare verschijning.

Ik gebruik trouwens de Omnia 7.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• wilhelmstroker
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 01-05-2012

wilhelmstroker

Space is the Place

quote:
Benjamin- schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:07:
Ik heb nu al 3 keer gehad dat die niet meer mijn marketplace en/of zune niet wilt laden. Dit gebeurd nadat ik informatie opvraag vanaf het internet, als dit niet lukt dan doet die op een gegeven moment niets meer, als ik naar het start scherm ga en zune/marketplace ingaat dan gaat die eerst laden maar na een paar seconden gaat die terug naar het start scherm.

Over het algemeen heb ik hier geen last van, maar nu dat het al een paar keer is gebeurd vind ik dit toch wel een rare verschijning.

Ik gebruik trouwens de Omnia 7.
dat is 1 van de bekende bugs die hopelijk snel opgelost gaat worden.
quote:
.oisyn schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:49:
[...]

Hmm suckt, kan ik m'n eigen app niet meer runnen. Nou ja, wou toch al een echt dev account hebben.
Als je verder leest, staat er ook dat er een gesprek plaatsvind om op een goede manier toch homebrew toe te laten :) Laten we hopen dat Microsoft op de 1 of andere manier toch homebrew kan enablen zonder dat dit een risico vormt voor developers en kansen geeft voor piraterij.

Relief2009 wijzigde deze reactie 16-01-2011 21:01 (19%)

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 10:57

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

quote:
Relief2009 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:00:
[...]

Als je verder leest, staat er ook dat er een gesprek plaatsvind om op een goede manier toch homebrew toe te laten :)
Waar het me om gaat is dat binnenkort die update komt en mijn app dan al niet meer werkt. Dat ze wellicht met homebrew opties komen juich ik enorm toe maar daar heb ik op dat moment weinig aan ;)

The key to victory is discipline, and that means a well-made bed. You'll practice until you can make them in your sleep.
- You mean while we're sleeping in it?
There's no time for sleeping, soldier! Not with all the bed-making you'll be doing…

• Dakoina
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01-07 13:00

Dakoina

Newbie archer

Ik heb onlangs de omnia 7 aangeschaft. Gisteren wou ik de bluetooth connectie eens testen met een copain die een android htc (desire denk ik heeft). WP7 vond de telefoon, maar we konden helemaal niets uitwisselen met elkaar (bvb een fotootje). Bug of kinderschoentjes?

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05-09 07:35
quote:
Dakoina schreef op maandag 17 januari 2011 @ 08:23:
Ik heb onlangs de omnia 7 aangeschaft. Gisteren wou ik de bluetooth connectie eens testen met een copain die een android htc (desire denk ik heeft). WP7 vond de telefoon, maar we konden helemaal niets uitwisselen met elkaar (bvb een fotootje). Bug of kinderschoentjes?
Niet ondersteund. BT is alleen voor handsfree bellen.

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

quote:
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:10:[...]Niet ondersteund. BT is alleen voor handsfree bellen.
Ik veronderstel dat ze dat gemis ooit in een update zullen stoppen, niet?

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Dakoina schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:58:
[...]
Ik veronderstel dat ze dat gemis ooit in een update zullen stoppen, niet?
Je bent meer een poster dan een lezer he? ;)
[url=Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen[filter_keywords]=bluetooth&data[boolean]=AND]klik[/url]

Nah, die URL wil niet maar als je de startpost en de daarop volgende posts eens doorleest dan zie je het wel.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 17-01-2011 13:24 (17%)

www.digitalracing.nl

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

quote:
BeQuietAndDrive schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:22:[...]Je bent meer een poster dan een lezer he? ;)
[url=Windows Phone 7 - OS Discussie en ervaringen[filter_keywords]=bluetooth&data[boolean]=AND]klik[/url]

Nah, die URL wil niet maar als je de startpost en de daarop volgende posts eens doorleest dan zie je het wel.
Ja sorry, ik ben wel al een keer doorheen alle posts en startposts gegaan, maar op den duur vergeet je hier en daar wel enkele dingen of lees je erover :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
Quotes gebruiken. [url="bla"]bla[/]
Klik

.oisyn wijzigde deze reactie 17-01-2011 14:00 (26%)

The key to victory is discipline, and that means a well-made bed. You'll practice until you can make them in your sleep.
There's no time for sleeping, soldier! Not with all the bed-making you'll be doing…

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

hola, ik wist niet dat je - geconnecteerd op een pc met internet & zune - kon surfen met de wp7 :) dat vind ik wel leuk

• Broodbeleg
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-03 19:38
Dat kan je ook met de Zune HD. Niet echt nuttig, je zit toch achter de pc met een browser, maar wel leuk ja. :)

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

quote:
Broodbeleg schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:23:
Dat kan je ook met de Zune HD. Niet echt nuttig, je zit toch achter de pc met een browser, maar wel leuk ja. :)
momenteel wacht ik nog op m'n werkgever om mijn gsm datalimiet te laten activeren... bij de klant kan ik op wifi, maar ik kan maar met één toestel tegelijk inloggen op het netwerk... maw het is omslachtig en soms kan dat wel even handig zijn als ik net iets wil updaten nu op de wp7 phone. Maar goed, het is allemaal nieuw voor me
Hey kijk eens aan, dat is goed nieuws voor de mensen zonder creditcard!

nieuws: Microsoft maakt WP7-apps betalen via telefoonrekening mogelijk

Microsoft blij, providers blij en klantjes blij! Het kan dus toch!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
In Nederland verschijnt de dienst vermoedelijk niet; Microsoft heeft nog geen Nederlandse Marketplace uitgebracht, waardoor de carrier billing-dienst vooralsnog overbodig lijkt.
Logisch, maar dus nog geen oplossing voor het tijdelijk niet kunnen kopen voor landen waarin de Marketplace nog niet is gelanceerd.

.oisyn wijzigde deze reactie 18-01-2011 17:04 (33%)

• Matthijs Hoekstra
quote:
ppaddo schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:53:
Hey kijk eens aan, dat is goed nieuws voor de mensen zonder creditcard!

nieuws: Microsoft maakt WP7-apps betalen via telefoonrekening mogelijk

Microsoft blij, providers blij en klantjes blij! Het kan dus toch!
zou heel mooi zijn, is wel iets wat per operator geregeld moet worden. Maar als men dit heeft is gemiddeld ook meer dan 2x zoveel aankopen via de marketplace. Dus best interessant voor veel partijen. Helemaal omdat MS de 30% die afgehouden wordt van de sales deeld met de operators.

• HyperioN
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-08 21:17
Ik heb trouwens wel een vreemd probleem.
Heb het al sinds het begin maar nog niet hier gepost, wel in mijn Omnia 7 review, maar wil toch ook hier even polsen of meer mensen hier last van hebben.

Ik gebruik Gmail, en vindt email een erg belangrijke feature van de telefoon. Stuur gemiddeld een paar berichtjes per dag, maar dat terzijde.

Anywho, als een gmail-account instel via de "prefab"-instellingen van WP7, dus via Sytem -> Accounts -> Add account -> Google, dan gaat het synchroniseren van inkomende email en contacten prima.
Echter, mijn "Sent mail" synchroniseert dan niet. Enkel berichten die ik via de telefoon verstuur krijg ik dan te zien. Terwijl ik ook graag Sent mail zou zien die ik vanaf andere locaties heb verstuurd.

Dus heb ik handmatig de instellingen van Gmail toegevoegd via Add account -> Other account en dan vervolgens handmatig de IMAP-instellingen van Gmail ingegeven.
Dat gaat uitstekend, en dan ontvang ik ook de Sent mail :-). Echter, dan synchroniseert hij de contacten weer niet :'( .

Als compromis heb ik dus twee accounts ingesteld. Een prefab Google-account, en een gmail-account via IMAP. Bij de eerste heb ik aangegeven dat daarmee alleen de contacten gesynchroniseerd hoeven worden, bij de tweede alleen de email.

So far, so good.
Echter.. als ik nu email verstuur via de telefoon, wordt ieder bericht twee keer verzonden :'( En dat is ook niet echt netjes. Het lijkt dus dat, ondanks de alleen-contacten-instelling van het eerste account, het emailtje toch via twee accounts verzonden wordt.

Dus dat is een beetje jammer. Verder vind ik de email-functionaliteit prima in WP7.
Iemand die dit herkent?
Als ik google op "windows phone 7 gmail multiple sent mail" of "windows phone 7 gmail duplicate sent mail" vind ik trouwens weinig. Wel gevallen met WM6 en Blackberry's met hetzelfde probleem, maar daar heb ik weinig aan.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
Echter, mijn "Sent mail" synchroniseert dan niet
Totaal geen last van hier, mijn met op de PC verstuurde mailtjes staan er gewoon tussen. Druk eens handmatig op het sync knopje als je de sent items folder geselecteerd hebt? Volgens mijn synct ie alleen de inbox automatisch.

.oisyn wijzigde deze reactie 18-01-2011 19:31 (9%)

• Matthijs Hoekstra
quote:
.oisyn schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:31:
[...]

Totaal geen last van hier, mijn met op de PC verstuurde mailtjes staan er gewoon tussen. Druk eens handmatig op het sync knopje als je de sent items folder geselecteerd hebt? Volgens mijn synct ie alleen de inbox automatisch.
Ja volgens mij moet je inderdaad even op het folder icoontje klikken, dan je send folder en die syncen, werkt ook zo met subfolders

• HyperioN
Nogmaals geprobeerd.
Hij "synchroniseert" wel, tenminste dat zegt 'ie, maar ik krijg dan echt alleen de mail die verzonden is vanaf de telefoon. Ook als ik handmatig refresh ("e-mail is up to date").
quote:
HyperioN schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:13:
Nogmaals geprobeerd.
Hij "synchroniseert" wel, tenminste dat zegt 'ie, maar ik krijg dan echt alleen de mail die verzonden is vanaf de telefoon. Ook als ik handmatig refresh ("e-mail is up to date").
Ik vind het wel grappig dat je dit meldt. Ik heb iets vergelijkbaars met een WM6.1 toestel in combinatie met een 'standaard' live account. Wat ik ook doe, doe ik, ik krijg een bepaalde submap niet gevuld. Hij geeft exact hetzelfde aan als bij jou 'mappenlijst synchroniseren' (in de bewuste subfolder) maar vullen... ho maar. Misschien is het wel een feature van Microsoft! ;)

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

quote:
HyperioN schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 19:17:
Echter, mijn "Sent mail" synchroniseert dan niet. Enkel berichten die ik via de telefoon verstuur krijg ik dan te zien. Terwijl ik ook graag Sent mail zou zien die ik vanaf andere locaties heb verstuurd.
Ten eerste, bedenk dat Gmail meerdere toegangswegen heeft. Uit jouw verhaal maak ik op dat jij zowel Exchange (standaard WP7 Gmail account) als IMAP gebruikt (manual account). Ik zou alleen de Exchange manier gebruiken; die kun je ook manueel instellen door een nieuw Exchange account aan te maken en de GMail servers in te vullen (zie Gmail Help op de site). Alleen dan kun je mail, contacts en agenda met één account binnenhalen.

Ten tweede zou ik even controleren welke mappen (tags) jouw Gmail account allemaal heeft (via de GMail website). Ik heb wel eens meegemaakt dat er meerdere Sent Items / Verzonden Items mappen waren. De ene mail-client gebruikte dan een Nederlandstalige map en de ander een Engelstalige. Het kan best zijn dat jou verstuurde items in een andere map staan.

Hetzelfde geldt overigens ook voor de Deleted Items / Verwijderde Items.

What's the speed of Dark?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
lzandman schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:52:
Ten tweede zou ik even controleren welke mappen (tags) jouw Gmail account allemaal heeft (via de GMail website). Ik heb wel eens meegemaakt dat er meerdere Sent Items / Verzonden Items mappen waren. De ene mail-client gebruikte dan een Nederlandstalige map en de ander een Engelstalige. Het kan best zijn dat jou verstuurde items in een andere map staan.

^^^^
Zeer goed punt idd! Zou je trouwens ook op je telefoon moeten kunnen zien door op "show all folders" te klikken.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Werkt hier ook zonder problemen. Net even mijn sent items refreshed en mijn verzonden mails vanaf de computer stonden er gewoon.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Microsoft heeft blijkbaar ondertussen ook een beetje grip op de ghost-data bug.

Engadget heeft er een artikeltje over geschreven.

Microsoft zelf zegt:
quote:
"We have determined that a third-party solution commonly accessed from Windows Phones is configured in a manner that potentially causes larger than expected data downloads. We are in contact with the third party to assist them in making the necessary fixes, and are also pursuing potential workarounds to address the configuration issue in case those are needed. At this point in our investigation, we believe this is responsible for most of the reported incidents.

We are investigating additional potential root causes for the remainder of the reports.

A small (low single-digit) percentage of Windows Phone customers have reported being affected.

We are continuing to investigate this issue and will update with additional information and guidance as it becomes available."

• lzandman
  • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

quote:
ppaddo schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:59:
Microsoft heeft blijkbaar ondertussen ook een beetje grip op de ghost-data bug.

Engadget heeft er een artikeltje over geschreven.
Seattle PI heeft er een artikeltje over geschreven en Engadget heeft 'm gekopieerd (gelukkig wel met bronvermelding) :)

Toch jammer dat Microsoft nog zo vaag is. Er wordt geroepen dat Yahoo Mail de boosdoener zou zijn, maar dat is ook maar speculatie.

• HyperioN
quote:
lzandman schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:52:
[...]

Ten eerste, bedenk dat Gmail meerdere toegangswegen heeft. Uit jouw verhaal maak ik op dat jij zowel Exchange (standaard WP7 Gmail account) als IMAP gebruikt (manual account). Ik zou alleen de Exchange manier gebruiken; die kun je ook manueel instellen door een nieuw Exchange account aan te maken en de GMail servers in te vullen (zie Gmail Help op de site). Alleen dan kun je mail, contacts en agenda met één account binnenhalen.

Oke, dit komt niet vaak voor, maar hier moeten jullie me even helpen.
Heb een kwartier door alle settings van Gmail zitten bladeren, maar kan nergens vinden waar ik "tags" zou kunnen instellen.
Ik heb uiteraard wel "labels", maar dat is voor zover ik weet alleen om bepaalde mail met een filter een label te geven. Ik heb een aantal forward-mailadressen die automatisch een label krijgen als ik een mailtje van dat adres ontvang.

Ik kan echter nergens vinden waar ik een "Sent mail" label of tag kan instellen.
Ik gebruik Gmail verder alleen via de web-interface. Gebruik dus geen andere mailclient.
Hij is verder ingesteld op Engels.
Als ik de Sent mail-folder open, dan zie ik dit:

Zoals je ziet hangt er op een of andere manier wel een label "inbox" aan de berichten, en eventueel een tweede label als het bericht door een filter opgepikt is. Maar nergens een label "Sent mail".
Terwijl al deze mail wel duidelijk in de "Sent mail"-box staat!

Als ik op mijn telefoon de folder-view open zie ik dit:
  • inbox
  • sent items
  • show all folders

Nogmaals; in de "sent items" staan alleen de berichten die ik vanaf de telefoon verstuur.
    Druk ik op "show all folders" dan krijg ik dit:
  • inbox
  • drafts
  • outbox
  • sent items
  • deleted items
    [Gmail]
    • All Mail
    • Spam
    • Starred
    • label1
    • label2
    • label3

Ook hier dus maar één "sent items" map. Die dus al gesynchroniseerd wordt, maar enkel met de berichten die vanaf de telefoon verzonden worden.

Ik kom er echt niet uit. Iemand die me verder kan helpen?
    Als ik nog ergens anders screenshots van moet maken, laat maar weten.

• lzandman
    • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

Met 'tags' bedoelde ik 'labels' 8)7

Mmmm, lijkt allemaal gewoon goed te staan in jouw GMail.

Ik vind via Google wel een boel GMail Sent Items sync problemen en die lijken allemaal te maken te hebben met IMAP. Heb je al eens geprobeerd alle GMail accounts van je Windows Phone te verwijderen en dan handmatig een nieuw Exchange account aan te maken en dan de GMail server gegevens in te vullen?

lzandman wijzigde deze reactie 21-01-2011 00:07 (26%)
    Reden: IMAP

• Glitterb0y
    • Registratie: maart 2007
    • Niet online
    Dit is wel leuk: http://windowsphone7centr..._windows_phone_7-01-18-11

Geohot gaat zich op WP7 storten.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Cool hoe MS ermee omspringt :)

• RoD
    • Registratie: september 2004
    • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
    Volgens deze post is HTC Hub de oorzaak van de problemen met het slurpen van data. Probleem kan opgelost worden door de HTC Hub tile te verwijderen. Ben benieuwd of anderen hetzelfde opmerken mbt het dataverbruik.

• Glitterb0y
    • Registratie: maart 2007
    • Niet online
    Gekke is dat ik het al niet kon plaatsen met mijn toestel. Heb zelf een Omnia en ik lijk nergens last van te hebben. Al is het lastig te meten, want bij T-Mobile krijg ik niet te zien wat ik verbruik aan data.

• wilhelmstroker
    • Registratie: augustus 2004
    • Laatst online: 01-05-2012

wilhelmstroker

Space is the Place

quote:
    RoD schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:38:
    Volgens deze post is HTC Hub de oorzaak van de problemen met het slurpen van data. Probleem kan opgelost worden door de HTC Hub tile te verwijderen. Ben benieuwd of anderen hetzelfde opmerken mbt het dataverbruik.
    Ik heb de HTC hub wel geinstalleerd maar gelukkig niet als live tile omdat de toegevoegde waarde erg laag is. Ik heb dus ook geen verschil gemerkt in dataverkeer.
    Het is begrijpelijk dat Micrsoft niet meteen een bedrijf bij naam noemt, omdat je dit bedrijf haar reputatie niet wil schaden. Ik vind het netjes opgelost door Microsoft. Kan ik niet zeggen van het ontkennend gedrag en anderen de schuld geven die gebruikelijk is bij de concurrent.

Relief2009 wijzigde deze reactie 23-01-2011 20:48 (3%)

• Matthijs Hoekstra
    quote:
    RoD schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:38:
    Dat is um niet volgens mij. De Tile ansich verbruikt ook geen data behalve dat ie geupdate wordt via push notifications. Het is dus geen app die draait. removen van de tile uninstalled of stopt ook niets behalve dat je tile updates niet meer doorkomen.

• HyperioN
    quote:
    lzandman schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:56:
    Met 'tags' bedoelde ik 'labels' 8)7

Mmmm, lijkt allemaal gewoon goed te staan in jouw GMail.

Ik vind via Google wel een boel GMail Sent Items sync problemen en die lijken allemaal te maken te hebben met IMAP. Heb je al eens geprobeerd alle GMail accounts van je Windows Phone te verwijderen en dan handmatig een nieuw Exchange account aan te maken en dan de GMail server gegevens in te vullen?
    Dat hielp niet..

Maar heb de oplossing gevonden :)
    Na lang Googlen en letterlijk tientallen forumpagina's gelezen te hebben kwam hier de verlossende tip:
    http://www.google.com/sup...id=62857b7600e7fa39&hl=en
    quote:
    On your PC go to your gmail account.
    Click on Settings
    Click on Labels
    Click "Remove" next to the "Sent Items" label.
    Zo simpel, zo moeilijk te vinden.
    Er waren dus op een of andere manier twee Sent Items-labels, een in "System labels" en eentje bij gewoon "Labels". Op de telefoon zag ik er echter maar één.
    Blijkbaar heeft de telefoon op een of andere manier het tweede label aangemaakt (want ik weet zeker dat ik dat niet heb gedaan), en gaf de telefoon alle vanaf-de-telefoon-verzonden berichten dat label. De vanaf de pc verstuurde berichten kregen dit label (uiteraard) niet, die stonden in het "System label" Sent items. Vandaar zag ik alleen de berichten die vanaf de telefoon verzonden waren.
    Toen ik het tweede label verwijderde kreeg ik in eerste instantie geen enkel verzonden bericht meer te zien op de telefoon (paniek! :P). Maar nadat ik toen nogmaals (voor inmiddels de 10e keer ofzo) het account verwijderde en opnieuw aanmaakte op de telefoon werkte het ineens! _/-\o_

Waarom het bij mij vanaf dag 1 verkeerd ging en bij jullie niet, geen idee. Ben iig wel blij dat het opgelost is :)

• JohnGalt
    • Registratie: december 2009
    • Laatst online: 01-01-2018
    quote:
    HollovVpo1nt schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 00:32:
    Ik weet niet precies hoe het allemaal werkt, maar ik kan me best voorstellen dat als mensen bijvoorbeeld UK accounts gaan aanmaken met een NL creditcard en zodanig apps/diensten aanschaffen, dat die worden meegeteld in aantal x verkocht in de UK. Als ik (=Microsoft) bijvoorbeeld zie dat er in de UK Fruit Ninja 5 miljoen keer is gedownload en aan de hand van die gegeven mij meer op die markt ga richten, en na afloopt blijkt dat 2 van de 5 miljoen aankopen door Nederlanders is gedaan met een UK account dan zou ik dat ook niet prettig vinden.

Het lijkt mij op die manier een onoverzichtelijke en onnauwkeurige situatie.

Overigens is het wel vaker gezegd dat WP7 officieel nog niet is uitgekomen in Nederland. Als ik op mijn planning heb staan (om welke reden dan ook) dat ik een NL release op datum X plan, en het blijkt dat via via WP7 toch in NL te verkrijgen is, dan ga ik niet heel mijn planning door de war schoppen om mijn versie voor dat land in orde te hebben.

Moraal van het verhaal: Windows Phone 7 is niet officieel uit in NL en alle gebrekken aan het OS ten gevolge van jouw lokalisatie kun je niet ter verantwoording leggen bij Microsoft.
    Ik zit deze thread door te lezen omdat een vriend van mij overweegt om WP7 aan te schaffen. Daarnaast is het leuk om goed op de hoogte te blijven.

Ik vind jouw 'moraal van het verhaal' dusdanig raar dat ik er even op wil reageren. - Microsoft heeft Windows Phone 7 nog niet officieel uitgebracht in Nederland en zou daarom niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor gebrek aan lokalisatie ? -

.... Stel mijn pa koopt een toestel met Windows Phone 7, een besturingssysteem dat wordt aangeprezen als smartphone OS, concurrent van iOS en Android, dan mag hij toch verwachten dat hij gebruik kan maken van belangrijke features als het downloaden van Apps?

Het zou Microsoft sieren om het volgende te doen:
    - Een grote sticker op de verpakking van het toestel plakken met de boodschap "Pas op! De software op dit toestel is nog niet officieel uitgebracht in Nederland!"

Of

- De telefoonfabrikanten verbieden om WP7 op de Nederlandse markt te introcuderen voordat het officieel gereleased is in Nederland.

Deze laatste oplossing lijkt mij persoonlijk het meest elegant en daarnaast ook bedrijfskundig gezien het meest verantwoord. Het is als bedrijf zijnde gevaarlijk om te verwachten dat alle klanten hun huiswerk doen voordat ze tot een aankoop over gaan en het ontbreken van een App market is iets waar mensen heel hard op af kunnen knappen.

• Villains
    • Registratie: juli 2009
    • Laatst online: 17-12-2015
    quote:
    JohnGalt schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:43:
    [...]

Ik vind jouw 'moraal van het verhaal' dusdanig raar dat ik er even op wil reageren. - Microsoft heeft Windows Phone 7 nog niet officieel uitgebracht in Nederland en zou daarom niet verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor gebrek aan lokalisatie ? -

.... Stel mijn pa koopt een toestel met Windows Phone 7, een besturingssysteem dat wordt aangeprezen als smartphone OS, concurrent van iOS en Android, dan mag hij toch verwachten dat hij gebruik kan maken van belangrijke features als het downloaden van Apps?

Het zou Microsoft sieren om het volgende te doen:
    - Een grote sticker op de verpakking van het toestel plakken met de boodschap "Pas op! De software op dit toestel is nog niet officieel uitgebracht in Nederland!"

Of

- De telefoonfabrikanten verbieden om WP7 op de Nederlandse markt te introcuderen voordat het officieel gereleased is in Nederland.

Deze laatste oplossing lijkt mij persoonlijk het meest elegant en daarnaast ook bedrijfskundig gezien het meest verantwoord. Het is als bedrijf zijnde gevaarlijk om te verwachten dat alle klanten hun huiswerk doen voordat ze tot een aankoop over gaan en het ontbreken van een App market is iets waar mensen heel hard op af kunnen knappen.
    HAHAHAH, prachtig verhaal maar ik vind het wel dusdanig raar.

Ik denk niet dat het een raar idee is dat je van te voren iets weet over je toestel voordat je het koopt. Je kan deze informatie op doen via internet (wat jij als enigste optie suggereert), maar een telefoonwinkelmedewerker kan jou toch ook gewoon helpen met een toestel? Lijkt mij een beetje raar wanneer je een kapot duur toestel gaat kopen zonder enig idee wat je met het toestel kan etc.De enigste mensen die dat zouden kunnen doen, zijn denk ik mensen zoals jou die een grote rode waarschuwingssticker verwachten. Maar laat ik zeggen dat me dat soort mensen eerder een grote uitzondering lijkt te zijn als regelmaat.

Overigens heb je volgens mij 3 posts van dit topic doorgelezen ofzo, want de App market ontbreekt niet, het is niet volledig functioneel. (Als men het zijweggetje als normaal beschouwt). Men kan namelijk alleen geen apps kopen vanwege het gezeik met CC's. En natuurlijk komt de volledige functionaliteit wel, echter dit is pas H2 van 2011. Tis gewoon hopen op een alternatief dat eerder komt, en anders mss mijne telefoon jailbreaken en kan ik alles er alsnog opzetten. Maar da zie ik allemaal nog wel.

• JohnGalt
    quote:
    Villains schreef op maandag 24 januari 2011 @ 02:24:
    [...]
    HAHAHAH, prachtig verhaal maar ik vind het wel dusdanig raar.

Ik denk niet dat het een raar idee is dat je van te voren iets weet over je toestel voordat je het koopt. Je kan deze informatie op doen via internet (wat jij als enigste optie suggereert), maar een telefoonwinkelmedewerker kan jou toch ook gewoon helpen met een toestel? Lijkt mij een beetje raar wanneer je een kapot duur toestel gaat kopen zonder enig idee wat je met het toestel kan etc.De enigste mensen die dat zouden kunnen doen, zijn denk ik mensen zoals jou die een grote rode waarschuwingssticker verwachten. Maar laat ik zeggen dat me dat soort mensen eerder een grote uitzondering lijkt te zijn als regelmaat.
    Ik weet uit eigen ervaring dat deze mensen niet een grote uitzondering vormen. Helaas.
    quote:
    Overigens heb je volgens mij 3 posts van dit topic doorgelezen ofzo, want de App market ontbreekt niet, het is niet volledig functioneel. (Als men het zijweggetje als normaal beschouwt). Men kan namelijk alleen geen apps kopen vanwege het gezeik met CC's. En natuurlijk komt de volledige functionaliteit wel, echter dit is pas H2 van 2011. Tis gewoon hopen op een alternatief dat eerder komt, en anders mss mijne telefoon jailbreaken en kan ik alles er alsnog opzetten. Maar da zie ik allemaal nog wel.
    Een app market zonder de mogelijkheid om apps te kopen biedt mij evenveel als geen app market. Voor mij als Nederlandse klant ontbreekt deze functie dus.

Och dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik ga als reguliere Nederlandse klant mijn nieuwe toestel van 500+ Euro direct maar even 'jailbreaken' (doe ik toch elke dag) met als gevolg dat mijn garantie mogelijk vervalt omdat een basis functie van een smartphone anno 2011, het downloaden van apps, ontbreekt... Tja.

WP7 lijkt mij een veelbelovend OS, maar ik vraag me in mijn vorige post openlijk af of het een slimme zet van Microsoft is om het nu al beschikbaar te stellen in Nederland zonder goede lokalisatie. Dit gezien de felle concurrentie.

• Matthijs Hoekstra
    quote:
    JohnGalt schreef op maandag 24 januari 2011 @ 03:03:
    [...]

Ik weet uit eigen ervaring dat deze mensen niet een grote uitzondering vormen. Helaas.

[...]

Een app market zonder de mogelijkheid om apps te kopen biedt mij evenveel als geen app market. Voor mij als Nederlandse klant ontbreekt deze functie dus.

Och dat ik daar niet aan gedacht heb! Ik ga als reguliere Nederlandse klant mijn nieuwe toestel van 500+ Euro direct maar even 'jailbreaken' (doe ik toch elke dag) met als gevolg dat mijn garantie mogelijk vervalt omdat een basis functie van een smartphone anno 2011, het downloaden van apps, ontbreekt... Tja.

WP7 lijkt mij een veelbelovend OS, maar ik vraag me in mijn vorige post openlijk af of het een slimme zet van Microsoft is om het nu al beschikbaar te stellen in Nederland zonder goede lokalisatie. Dit gezien de felle concurrentie.
    Microsoft verkoopt de toestellen niet. Dit is de keuze van de fabrikanten en de operators. Die hebben ook de vraag gekregen de instructies en de juiste informatie te leveren bij de verkoop van de toestellen, dit is echter een keuze van de shops zelf.

• bobwarley
    • Registratie: november 2002
    • Niet online
    Ik hoop dat voor de zomer alle diensten gelokaliseerd zijn voor NL. Anders gaan veel mensen tegen die tijd voor de nieuwe iPhone 5 kiezen ben ik bang.

bobwarley wijzigde deze reactie 24-01-2011 08:22 (7%)

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

quote:
    bobwarley schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:20:
    Ik hoop dat voor de zomer alle diensten gelokaliseerd zijn voor NL. Anders gaan veel mensen tegen die tijd voor de nieuwe iPhone 5 kiezen ben ik bang.
    En waarom zouden mensen voor de nieuwe iPhone 5 kiezen? Softwarematig zal er niet veel veranderen. Veel mensen willen echt iets nieuws en dat kun je op dit moment alleen bij WP7 vinden.

Dit soort ongefundeerde reactie's hebben we helaas weinig aan.
    quote:
    Relief2009 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:45:
    [...]

En waarom zouden mensen voor de nieuwe iPhone 5 kiezen? Softwarematig zal er niet veel veranderen. Veel mensen willen echt iets nieuws en dat kun je op dit moment alleen bij WP7 vinden.

Dit soort ongefundeerde reactie's hebben we helaas weinig aan.
    Mwah, voor de verandering ben ik het wel eens met hem. Of het dan specifiek het nieuwe iDevice zal zijn of wat anders wil ik in het midden laten, maar feit blijft dat Microsoft het wel allemaal een beetje rommelig laat verlopen.

Waarschijnlijk zullen er genoeg mensen zijn die zich af laten schrikken door de 'problemen' van het gebruik van WP7 in Nederland op dit moment. Hoeveel mensen durven er nu zoals wij met een nagelnieuw OS aan de slag te gaan? We hebben het wel over toestellen van rond de 500/600 euro. Toch een beetje jammer als je zo'n ding koopt en je het verschrikkelijk vindt dat je niet op een 'normale'' manier de marketplace op kan.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de keuze van Microsoft of de fabrikanten om WP7 voor de NL lokalisatie op de markt te brengen eerder kwaad dan goed heeft gedaan. En dit vind ik bloedzonde omdat het een verschrikkelijk goed en prettig OS is.

Ik heb een pesthekel aan Jobs met z'n 'one more thing keynotes', maar qua marketing strategie mag Microsoft best eens bij hem op visite gaan!

• bobwarley
    • Niet online
    quote:
    Relief2009 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:45:
    [...]

En waarom zouden mensen voor de nieuwe iPhone 5 kiezen?
    Denk eens na !! Ik zeg als die dan nog niet gelokaliseerd is. Dus: Geen toegang tot paid apps. Geen Xbox Live ondersteuning. Geen NL-menu's etc. Veel meer Apps. Betere hardware. Enz. Dan heeft de iPhone 5 gewoon veel meer te bieden als WP7 dan nog steeds niet localised is. Misschien niet voor jou maar wel voor de meerderheid van de NL bevolking.

bobwarley wijzigde deze reactie 24-01-2011 11:23 (18%)

quote:
    bobwarley schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:20:
    Eerder is door een hier reagerende Microsoft medewerker heeft al aangegeven dat er nog geen team is voor localisatie van Bing in Nederland. Microsoft is zo te zien een erg planmatig werkend bedrijf.
    Dus kun je rustig vanuit gaan dat er in ieder geval voor Bing in 2011 helemaal niks op de planning staat waar we hier in NL wat aan hebben.
    Dan wordt het dus op zijn hoogst 2012 of nog later.

• bobwarley
    • Niet online
    quote:
    hAl schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:06:
    [...]

Eerder is door een hier reagerende Microsoft medewerker heeft al aangegeven dat er nog geen team is voor localisatie van Bing in Nederland. Microsoft is zo te zien een erg planmatig werkend bedrijf.
    Dus kun je rustig vanuit gaan dat er in ieder geval voor Bing in 2011 helemaal niks op de planning staat waar we hier in NL wat aan hebben.
    Dan wordt het dus op zijn hoogst 2012 of nog later.
    Dat wordt voor mij in ieder geval dan de iPhone 5 in juli. Jammer.

Waar ik ook bang voor ben is dat al MS wel localisatie features introduceert dat het je dan juist weer locked uit de interessante zaken die je juist wel wilt.
    Bijvoorbeeld dat je dan ineens geen Engelstalige pod of vodcast kan downloaden omdat je dan een NL gelocaliseerd WP7 device hebt.

Ik koopt geen WP7 telefoon vanwege dit soort vage onzekerheden rondom de localisatie van de features van Windows Phone 7 die ontzettend de ervaring van het OS bepalen. De Zune software is bijvoorbeeld erg mooi (ik heb ook een Zune HD) maar om optimaal van je Zune software te kunnen genieten heb je eigenlijk een Zune pass feature nodig en over de beschikbaarheid daarvan voor Nederlandse WP7 gebruikers is er geen enkele zekerheid.

• JohnGalt
    quote:
    Matthijs Hoekstra schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:43:
    [...]

Microsoft verkoopt de toestellen niet. Dit is de keuze van de fabrikanten en de operators. Die hebben ook de vraag gekregen de instructies en de juiste informatie te leveren bij de verkoop van de toestellen, dit is echter een keuze van de shops zelf.
    Dat begrijp ik, maar dat maakt het wel een keuze van Microsoft. Microsoft kan de telefoonfabrikanten namelijk ook verbieden om WP7 in Nederland aan te bieden voordat deze goed gelokaliseerd is, of de retail verplichten om bepaalde standaard informatie bij te leveren.
    quote:
    bobwarley schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:19:
    [...]

Denk eens na !! Ik zeg als die dan nog niet gelokaliseerd is. Dus: Geen toegang tot paid apps. Geen Xbox Live ondersteuning. Geen NL-menu's etc. Veel meer Apps. Betere hardware. Enz. Dan heeft de iPhone 5 gewoon veel meer te bieden als WP7 dan nog steeds niet localised is. Misschien niet voor jou maar wel voor de meerderheid van de NL bevolking.
    Denk eens na !!
    Een iPhone 5 zal, net als nu de iPhone 4, heel wat honderden euro's duurder dan een WP7 toestel.
    Een WP7 toestel heb je nu al voor net iets meer als 400 euro.
    pricewatch: HTC 7 Trophy Zwart
    WP7 concurreert nu met de 3GS en straks met de 4 als daarvan de prijs verder gezakt is.
    En je vergeet dat Android er ook nog is.
    Doe ons een plezier en neem een iPhone.
    Gezien je opmerkingen in GOT en FP was je dat volgens mij altijd al van plan.

614 wijzigde deze reactie 24-01-2011 20:01 (5%)

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het is niet verboden kritisch te zijn toch. Zelfs de grootste aanhangers zullen moeten erkennen dat WP7 nog in de kinderschoenen staat, zeker buiten de VS. Op zich ook niet zo gek natuurlijk. De eerste Iphone kwam niet eens naar Nederland.

www.digitalracing.nl

• lzandman
    • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

quote:
    ppaddo schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:14:
    [...]

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat de keuze van Microsoft of de fabrikanten om WP7 voor de NL lokalisatie op de markt te brengen eerder kwaad dan goed heeft gedaan. En dit vind ik bloedzonde omdat het een verschrikkelijk goed en prettig OS is.
    Die mening krijg ik ook steeds meer. Voor mijzelf, als developer en early-adopter, is het allemaal prima. Ik geloof zeker wel in Windows Phone en redt mij wel met alle truuks om het in ieder geval nog een beetje werkend te krijgen. Daarnaast was het voor mij financieel gezien ook geen enkel probleem om even zo'n toestel los (zonder contract) aan te schaffen.

Maar als gewone consument zou ik erg teleurgesteld zijn als ik op dit moment een WP7 had gekocht. Helemaal als er ook nog een tweejarig mobiel abbo bij zou zitten en ik eigenlijk geen mogelijkheid had om in de tussentijd een ander toestel aan te schaffen. Het is erg makkelijk om de verantwoordelijkheid hiervan bij de klant te leggen, maar de gemiddelde consument verwacht gewoon dat als je 450+ euro voor een smartphone neerlegt, dat deze dan ook gewoon goed werkt en je geen rare truuks hoeft uit te halen om bepaalde functionaliteit te activeren.

Kijk ook eens naar het overzicht op de site van Andrew Birch:

http://www.andrewtechhelp...ature-availability-matrix

Hieruit blijkt dat WP7 eigenlijk alleen in de U.S. optimaal gebruikt kan worden. Zelfs in landen waar de telefoon wel officieel geïntroduceerd is, ontbreken bepaalde services. Van bepaalde services, bijv. Zune Pass en die TV/Film-zaken snap ik dat Microsoft afhankelijk is van de grillen van contentboeren / wetgeving. Maar zaken als Local Search, Voice Search enz. moeten toch niet zo moeilijk zijn om te regelen? Jammer allemaal.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ik vraag me af hoeveel mensen echt een WP7 zullen kopen zonder hier meer over te weten.

Ik wilde een hoesje kopen, ik loop 4 winkels binnen, de eerste stond perplex dat ik er al 1 had, zij namelijk niet, de volgende had ook niets, de volgende begreep mij verkeerd en dacht dat ik een Omnia 7 wilde waarbij hij me verwijst naar de HD, ik nog geinteresseerd vragen of ik de HD7 dan mocht zien, bleek het een Desire HD te zijn... en ook die laatste had niets.

Natuurlijk zijn er ook wel zaken die ze wel hebben, maar ze worden naar wat ik heb gezien niet geadverteerd, en zelfs in de winkel waar ik de Omnia 7 toen even in mijn handen had gehad werd mij een Android toestel aangeraden.

Het zijn vooral toch de mensen die weten wat WP7 precies is die om deze specifieke toestellen zal vragen, winkels hebben ze of niet of zullen ze nog niet adviseren.

Persoonlijk ken ik ook niemand die een WP7 heeft, ook mijn vrienden, collega's enz kennen niemand. Dus al zijn wij hier op Tweakers een stuk verder, de gemiddelde consument zal hierdoor niet geraakt worden.

Benjamin- wijzigde deze reactie 24-01-2011 23:30 (10%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
    Benjamin- schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:29:
    Persoonlijk ken ik ook niemand die een WP7 heeft, ook mijn vrienden, collega's enz kennen niemand. Dus al zijn wij hier op Tweakers een stuk verder, de gemiddelde consument zal hierdoor niet geraakt worden.
    In mijn vriendenkring zit iedereen mij maar wazig aan te kijken als ik zeg dat ik een WP7 telefoon heb. Behalve 1 dan, maar die is ook wel tech-savvy.

• Matthijs Hoekstra
    quote:
    JohnGalt schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:03:
    [...]

Dat begrijp ik, maar dat maakt het wel een keuze van Microsoft. Microsoft kan de telefoonfabrikanten namelijk ook verbieden om WP7 in Nederland aan te bieden voordat deze goed gelokaliseerd is, of de retail verplichten om bepaalde standaard informatie bij te leveren.
    Volgens mij kan MS dat niet. Maar goed, het is een partnership, hier is over gesproken tussen MS, het retail kanaal en de hardware leveranciers. Iedereen snapt dat de situatie niet ideaal is (vandaar geen launch) en toch zijn er early adopters die de phone willen hebben. Vandaar de beschikbaarheid.

Ervaringen en feedback uiteraard graag delen dan kan er wat mee gebeuren.
    quote:
    lzandman schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:07:
    [...]
    . Van bepaalde services, bijv. Zune Pass en die TV/Film-zaken snap ik dat Microsoft afhankelijk is van de grillen van contentboeren / wetgeving.
    Toch lijkt het alsof andere bedrijven zoals spotify wel veel sneller dit soort deals weten te maken.
    quote:
    Maar zaken als Local Search, Voice Search enz. moeten toch niet zo moeilijk zijn om te regelen? Jammer allemaal.
    Het lijkt er gewoon op dat het een bewuste keuze is van MS om alle resources op de VS markt te zetten en andere markten daaraan onzettend ongeschikt te laten.

Waar andere platforms al wel snel een redelijke globale impact hebben en daardoor zich veel sneller kunnen ontwikkelen blijft MS op het gebied van de dienstenlocalisatie sterk achter. Het is niet alleen die drie maanden dat WP7 nu uit is maar bepaalde diensten zoals gelocaliseerde zoek en maps diensten zijn al 20 maanden geleden in de VS geintroduceerd. Je zou verwachten dat gigant als Microsoft een dergelijke on line dienst wel in een jaar in alle commerciele interessante markten in de wereld zou kunnen uitrollen.
    Dit localisatie probleem vind nu dus ook zijn weerslag in de uitrol van het WP7 mobile OS in de diverse markten.

• RoccoS
    • Laatst online: 17-09 09:09
    Ik begrijp de frustratie ook heel goed. WP7 is een fantastisch stukje software, dat echter in Nederland (en heel veel andere landen) als een kreupel product voorlopig kansloos is tegen de iPhone en Android toestellen. De situatie die er nu ontstaan is doet het product geen recht en creëert bij zowel consument als verkopers verwarring en onbegrip. Als IT consultant zou ik dolgraag onze klanten van een WP7 toestel willen voorzien, de vraag is enorm groot, maar ik begin er niet aan zolang Microsoft Nederland de zaken niet op orde heeft. Jammer want eenmaal aan de iPhone krijg ik ze er niet meer vanaf, zo simpel is het, en met de komst van de iPad grooit de groep Apple-liefhebbers met de dag.

Ik begrijp het eerlijk gezegd niet helemaal, want dingen als Bing, Zune en Xbox Live bestonden al lang voordat WP7 het daglicht zag. Men heeft veels te laat ingezien dat je daarmee vroeg of laat ook de Nederlandse markt mee op moest gaan, is het niet via de smartphone dan was het wel via de desktop of gameconsole. Nu is het een race tegen de klok geworden, waarbij Nederland niet de hoogste prioriteit heeft, dat mag wel duidelijk zijn nu bekend is dat we nog langer kunnen wachten (ik verwacht het niet eerder dan oktober/november 2011).

• bobwarley
    • Niet online
    quote:
    It launched in Europe, Singapore and Australia on October 21, 2010,
    in the US and Canada on November 8, 2010
    Hij kwam zelfs eerder uit in de EU dan de VS. En sorry hoor, maar een 3 maanden localisatie kan ik begrijpen...maar ~9 maanden (!) (nov,dec,jan,feb,mrt,apr,mei,jun,jul) voor een beetje localisatie slaat nergens op.

De telefoon is gelanceerd in 30 (!) landen. Je gaat me echt niet wijs maken dat NL zo'n uitzondering qua localisatie is dan die 30 andere landen.

Microsoft Nederland heeft gewoon gefaald door onvoldoende hun best te doen om 'm ook in NL gelanceerd te krijgen. Daar zit het probleem en niks met localisatie wat tijd kost. Microsoft NL heeft gewoon de NL-markt onvoldoende weten te vertegenwoordigen bij Microsoft HQ-management.
    quote:
    Niet dat het super veel werk is, maar het IS WEL WERK. en er is voor gekozen in de 1e release dit stuk niet te doen en voor andere dingen te kiezen en dus NL support door te schuiven naar een andere release.
    Daar ligt het probleem dus. Volgens mij is Nederland zo'n beetje koploper binnen de EU op smartphone-gebruik + mobiel internet. In ieder geval niet onderaan.

En waarom ik hierboven over iPhone begon: simpel de early-adapters, in juli loopt hun iphone-abbo weer af (want in juli is het altijd weer tijd voor de nieuwe iphone(abbos)). De mensen die toen de nieuwe iphone als eerste kozen, loopt allemaal weer af rond die tijd. die gebruikers wil je hebben. maar dat kan nu dus niet. Dus die gaan bijna allemaal weer voor de nieuwe iphone 5.

Ik ook. Ik ben early adapter (had als een van de eersten in NL een Android-telefoon; de G1; de N95 van Nokia toen ie uitkwam en alles). Na Symbian, Blackberry OS en Android wil ik es wat nieuws dus wordt het in juli dus voor mij zo goed als zeker de nieuwe iphone 5. Tenzij Microsoft dan zowel hardwarematig, als softwarematig een concurrend product op de NL-markt heeft met alle NL-dingen.

bobwarley wijzigde deze reactie 25-01-2011 18:26 (86%)

quote:
    feedback uiteraard graag delen dan kan er wat mee gebeuren
    Iets anders wat ik niet begrijp is dat alle cpu/chipset hardware helemaal hetzelfde is.
    Ik kan me nog voorstellen dat initeeel er maar 1 set hardware drivers beschikbaar was voor die bepaalde quallcom cpu en adreno chipset maar inmiddels is het 6 maanden geleden dat de eerste testtelefoons met die qualcom chipsset uitkwamen en zou je toch verwachten dat ook andere processoren en chipsets ondersteund worden. Maar geen enkel nieuws van support van WP7 voor bijvoorbeeld de Samsung Hummingbird of nVidia Tegra 2 support.
    Ik zie zelfs nog niet eens een aankondiging of hint die duidt op bredere hardware ondersteuning.
    De huidige toestellen zijn zeker niet slecht en daadwerkelijk performance is zelfs goed te noemen vergeleken met bepaalde nieuwere android hardware maar het is toch jammer dat het gaat over hardware van zowat een jaar oud en dat er geen cutting edge hardware toestellen zijn om uit te kiezen.

Het WP7 OS heeft ook bredere hardware driver ondersteuning nodig zodat het kan concurreren met platforms als iPhone en Android die wel op gloednieuwe hardware kunnen draaien.
    De nieuwste hardwaredevices zijn juist ook de producten waar de fabrikanten graag reclame voor willen maken en die ook status geven binnen retail verkoopkanalen.

80466 wijzigde deze reactie 25-01-2011 18:34 (18%)

• bobwarley
    • Niet online
    quote:
    hAl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:29:
    Iets anders wat ik niet begrijp is dat alle cpu/chipset hardware helemaal hetzelfde is.
    Ik kan me nog voorstellen dat initeeel er maar 1 set hardware drivers beschikbaar was voor die bepaalde quallcom cpu en adreno chipset maar inmiddels is het 6 maanden geleden dat de eerste testtelefoons met die qualcom chipsset uitkwamen en zou je toch verwachten dat ook andere processoren en chipsets ondersteund worden. Maar geen enkel nieuws van support van WP7 voor bijvoorbeeld de Samsung Hummingbird of nVidia Tegra 2 support.
    Ik zie zelfs nog niet eens een aankondiging of hint die duidt op bredere hardware ondersteuning.
    De huidige toestellen zijn zeker niet slecht en daadwerkelijk performance is zelfs goed te noemen vergeleken met bepaalde nieuwere android hardware maar het is toch jammer dat het gaat over hardware van zowat een jaar oud en dat er geen cutting edge hardware toestellen zijn om uit te kiezen.

Het WP7 OS heeft ook bredere hardware driver ondersteuning nodig zodat het kan concurreren met platforms als iPhone en Android die wel op gloednieuwe hardware kunnen draaien
    Oh, ik kan zo een paar dingen noemen waarom een hw-upgrade handig zou zijn hoor.

- Flash;
    - Hogere resolutie (960x640 als bij iphone)
    - Multitasking
    - 1080p videorecording

Deze dingen zijn wel gebaat bij een snellere SoC. Zeker dualcore is handig bij multitasking naast flash 10.x dat behoorlijk wat cpu vraagt.

bobwarley wijzigde deze reactie 25-01-2011 18:33 (3%)

quote:
    bobwarley schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:32:
    [...]

Oh, ik kan zo een paar dingen noemen waarom een hw-upgrade handig zou zijn hoor.

- Flash;
    - Hogere resolutie (960x640 als bij iphone)
    - Multitasking
    - 1080p videorecording

Deze dingen zijn wel gebaat bij een snellere SoC. Zeker dualcore is handig bij multitasking naast flash 10.x dat behoorlijk wat cpu vraagt.
    Flash is allereerst een software upgrade

De hogere resolutie vind ik niet nodig.
    Eingelijk is 800x 480 al overkill op een 4 inch device
    De iPhone heeft die resolutie omdat het een upscaling probleem had in apps en dus gewoon de resolutie verdubbeld heeft zodat alle apps precies een factor twee konden worden geupscaled.
    Maar een echt praktisch nut heeft die resolutie eigenlijk niet meer.
    Maar mischien is het voor PR wel belangrijk om het te ondersteunen. De hoogste resolutie

Multitasking is sowieso een software upgrade. Het onderliggende OS kan dat al aan.

1080p videorecording vind ik ook niet heel noodzakelijk. De kwaliteit daarvan op een mobile camera is gewoon op dit moment niet goed en dan is het niet echt een verbetering van je hardware. Reviewers geven telefoon door slechte videooplossingen met hogere resoluties niet echt betere cijfers en soms wel slechtere.

• bobwarley
    • Niet online
    quote:
    hAl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:42:
    [...]

Flash is allereerst een software upgrade
    Jij bent geen ITer:
    quote:
    n this article we describe these new hardware acceleration capabilities, which fall into two categories: H.264 video hardware decoding on supported desktop and mobile devices and hardware (GPU) graphics rendering on supported mobile devices. We also provide tips and best practices to produce content that takes advantage of the hardware acceleration in Flash Player 10.1

(...)

Flash Player 10.1 hardware rendering is automatically enabled on supported devices
    Hangt dus wel degelijk van je hardware af of het ken of niet. Is niet alleen maar een software issue.
    quote:
    Eingelijk is 800x 480 al overkill op een 4 inch device
    Niet als je een hogere PPI wilt bereiken.
    quote:
    Multitasking is sowieso een software upgrade. Het onderliggende OS kan dat al aan.
    Werkt echt wel net ff beter op dualcore. Proces 1 op CPU1, Proces 2 op CPU2.

bobwarley wijzigde deze reactie 25-01-2011 18:52 (29%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
    bobwarley schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:44:
    Jij bent geen ITer
    [..]
    Hangt dus wel degelijk van je hardware af of het ken of niet. Is niet alleen maar een software issue.
    Onzin. Je hebt het hier specifiek over hardware rendering. Flash werkt prima in software. Dat heeft het de afgelopen 10 jaar ook gedaan. Daarnaast is de huidige hardware prima geschikt om bepaalde delen hardwarematig te versnellen. Dat gebeurt met Silverlight net zo goed, en dat verschilt niet zoveel met Flash. Ik ben trouwens wel IT'er, blijkbaar vind je dat een belangrijk argument.
    quote:
    Niet als je een hogere PPI wilt bereiken.
    Kul argument natuurlijk. hAl stelde dat 800x480 overkill was, wat wil zeggen dat een hogere PPI bereiken niet meer nodig is volgens hem. "X is genoeg". -"Niet als dat niet zo is". 8)7

Overigens kun je een hogere resolutie op WP7 voorlopig wel vergeten. Het hele OS is ontworpen rond die formfactor, en applicaties gaan ervan uit.
    quote:
    Werkt echt wel net ff beter op dualcore. Proces 1 op CPU1, Proces 2 op CPU2.
    En het werkt nóg beter op een quad core. Punt is dat het ook prima werkt op een single core. Jeweetwel, toen dat 5 jaar geleden zelfs nog common was op de PC.

Verder, als je dingen quotet is het gebruikelijk daar een bron bij te geven.

.oisyn wijzigde deze reactie 25-01-2011 21:36 (40%)

• Alexander6501
    • Registratie: augustus 2009
    • Laatst online: 06:43
    quote:
    bobwarley schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:14:
    [...]

En waarom ik hierboven over iPhone begon: simpel de early-adapters, in juli loopt hun iphone-abbo weer af (want in juli is het altijd weer tijd voor de nieuwe iphone(abbos)). De mensen die toen de nieuwe iphone als eerste kozen, loopt allemaal weer af rond die tijd. die gebruikers wil je hebben. maar dat kan nu dus niet. Dus die gaan bijna allemaal weer voor de nieuwe iphone 5.

Ik ook. Ik ben early adapter (had als een van de eersten in NL een Android-telefoon; de G1; de N95 van Nokia toen ie uitkwam en alles). Na Symbian, Blackberry OS en Android wil ik es wat nieuws dus wordt het in juli dus voor mij zo goed als zeker de nieuwe iphone 5. Tenzij Microsoft dan zowel hardwarematig, als softwarematig een concurrend product op de NL-markt heeft met alle NL-dingen.
    Wat lijkt je zo spannend aan een iPhone 5, behalve de prijs? :O

• Matthijs Hoekstra
    quote:
    bobwarley schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:14:
    [...]

Hij kwam zelfs eerder uit in de EU dan de VS. En sorry hoor, maar een 3 maanden localisatie kan ik begrijpen...maar ~9 maanden (!) (nov,dec,jan,feb,mrt,apr,mei,jun,jul) voor een beetje localisatie slaat nergens op.
    Kan vast sneller maar er is besloten om localisatie/Nl diensten pas met de volgende update uit te brengen niet los eerder (waar we wel om hebben gevraagd)
    quote:
    De telefoon is gelanceerd in 30 (!) landen. Je gaat me echt niet wijs maken dat NL zo'n uitzondering qua localisatie is dan die 30 andere landen.
    17 landen hebben een marketplace. Er kan vanuit 30 landen apps gesubmit worden als developer.
    quote:
    Microsoft Nederland heeft gewoon gefaald door onvoldoende hun best te doen om 'm ook in NL gelanceerd te krijgen. Daar zit het probleem en niks met localisatie wat tijd kost. Microsoft NL heeft gewoon de NL-markt onvoldoende weten te vertegenwoordigen bij Microsoft HQ-management.
    Ja dat het NL niet gelukt is das duidelijk, maar bovenstaande klopt niet. We hebben heel veel energie gestopt in het hier krijgen van de diensten voor de telefoon in NL (NL taal kun je nog wel zonder) t/m Steve Ballmer is hier over gesproken. Uiteindelijk besloten door het productteam om het niet te doen.

[...]
    quote:
    Daar ligt het probleem dus. Volgens mij is Nederland zo'n beetje koploper binnen de EU op smartphone-gebruik + mobiel internet. In ieder geval niet onderaan.
    Klopt, is ook als argument gebruikt, daarnaast een zeer actief ecosysteem met developers, partners, etc maar helaas. % wise doen we het goed in NL op smartphone gebied, absoluut gezien is het wel kleiner dan US, UK, Duitsland etc.

• Hyperik
    • Registratie: oktober 2010
    • Laatst online: 30-06 13:21
    Ik ben heel blij met mijn WP7 van LG E900 Optimus en ook teleurgesteld.

maar teleurgesteld dat de Nederlandse lancering nog steeds niet bekend is. :(

Er werd gezegd dat er in het voorjaar de NL lancering plaats zou vinden, geruchten zeiden in april.

Ik vind het heel raar als ze pas na de Zomer komen met de NL lancering waar het steeds meer op lijkt. Ook heeft Microsoft geen antwoord voor de courier/ipad/android tab... pas met Windows 8 in 2013 pfff.

Microsoft is te traag, ik haal over paar maandjes de ipad2 en Android 3.0 tablet. Hoe graag ik WP7 os en interface zie op arm tablet.

Nederlandse update na september dan ga ik helemaal Switchen naar Android/chrome/tab of MAC/ipad iphone.

Windows Phone 7 is een hele goede versie 1.0 maar de updates zijn 0 en de tussen tijd is te lang. c&p had er al moeten zijn, multitasking voor april en Nederlandse taal en Marketplace ook.

Ik kan Niks kopen met mijn Amerikaanse account, Engelse lukte ook niet en had Zune back art issue. :-(

September zeg ik vaarwel tegen wp7 en MS als ze geen Android bieden voor updates en arm tablets.

Ik, Paul Thurrot van winsupersite.com en heleboel bekend met Microsoft producten kunnen Switchen naar Android en Mac.

MS je raakt bijna je grootste FANS kwijt. :|

Hoe mooi WP7 ook is en hoe goed Windows 7 in elkaar zit... arm tablet zijn de toekomst... jullie verliezen nog een cycle en een hele mark. Windows is next.

NL taal pas na de zomer... byebye wp7 and all you're fans. :|

;w

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
    September zeg ik vaarwel tegen wp7 en MS als ze geen Android bieden voor updates en arm tablets.
    Que :? Ik vond het sowieso een erg onsamenhangend verhaal (wat hebben tablets met dit topic te maken), maar deze zin slaat echt alles.

• SinergyX
    quote:
    .oisyn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:36:
    [...]

Que :? Ik vond het sowieso een erg onsamenhangend verhaal (wat hebben tablets met dit topic te maken), maar deze zin slaat echt alles.
    Ik heb een Que :? met heel zijn bericht, goed.. niet dat ik zo overtuigt ben van WP7, snap ik niet wat de rest van het hele verhaal er precies mee te maken heeft (de toekomst volgens hem is dus zonder Intel en AMD?)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hyperik
    quote:
    .oisyn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:36:
    [...]

Gaat om het succes van de andere OS'sen en de slechte verkoop aantallen van het WP7 os.

Tablets zijn de toekomst.

MS kan WP7 os gebruiken als tablet maar die kans laten ze totaal schieten en wachten nog eens 3 jaar tot windows 8.

Net als de iphone waar ze 3 jaar te laat zijn.

Hyperik wijzigde deze reactie 26-01-2011 18:45 (4%)

• Hyperik
    Kennenlijk kent niemand hier de iPad.

Me ouders iedereen wil een iPad.

Meeste normale mensen willen een iPad met 95% qua functionaliteit van pc's.

Tuurlijk blijven er Pc's voor meer power using.

Maar mijn punt is dat MS heeel traag is en weer een markt mis loopt. WP7 gaat niet goed verkopen mensen!!!

• SinergyX
    95%? Hij haalt niet eens 50% in mijn geval :P Maargoed, dat is een andere discussie :)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

quote:
    Hyperik schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:44:
    [...]

Gaat om het succes van de andere OS'sen en de slechte verkoop aantallen van het WP7 os.
    Lees de zin die ik van je quote nog eens terug en probeer 'm dan opnieuw uit te leggen. Jij zegt WP7 vaarwel als MS geen android biedt voor updates :?
    quote:
    En kennelijk heb jij een probleem met het formuleren van duidelijk leesbare Nederlandse volzinnen.

.oisyn wijzigde deze reactie 26-01-2011 19:06 (39%)

• HyperioN
    quote:
    Hyperik schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:13:
    Ik ben heel blij met mijn WP7 van LG E900 Optimus en ook teleurgesteld.

maar teleurgesteld dat de Nederlandse lancering nog steeds niet bekend is. :(

Er werd gezegd dat er in het voorjaar de NL lancering plaats zou vinden, geruchten zeiden in april.
    Voorjaar is nooit gezegd.
    In het begin is heel even gesproken over "april 2011". Dit is in zeer vroeg stadium (oktober 2010) al bijgesteld naar "medio 2011" en nu naar "2e helft 2011".
    quote:
    Ik vind het heel raar als ze pas na de Zomer komen met de NL lancering waar het steeds meer op lijkt.
    De eerste drie maanden van de 2e helft van het jaar (juli, augustus, september) vallen nog in de zomer. Dus dat weet je helemaal niet, dat het niet in de zomer zou vallen.
    quote:
    Ook heeft Microsoft geen antwoord voor de courier/ipad/android tab... pas met Windows 8 in 2013 pfff.
    Tablets en smartphones zijn absoluut niet te vergelijken. Of ga jij tablet overal meenemen en er mee bellen?
    quote:
    Dat vind jij. Dat is lang niet iedereen met je eens (bron). En bovendien, nogmaals, een tablet is absoluut niet te vergelijken met een smartphone en zal dus ook nooit de smartphone verdrukken.
    quote:
    MS kan WP7 os gebruiken als tablet maar die kans laten ze totaal schieten en wachten nog eens 3 jaar tot windows 8.
    Dat kunnen ze niet, want WP7 ondersteund maar één CPU-architectuur en schermresolutie. WP7 = Windows Phone 7. Voor smartphones dus. Niet voor tablets. Want zou je dan hetzelfde krijgen als op die domme iPad: allemaal uitvergrote smartphone apps. Wat is dan de meerwaarde van een tablet tegenover een gewone smartphone?
    quote:
    Microsoft is te traag, ik haal over paar maandjes de ipad2 en Android 3.0 tablet. Hoe graag ik WP7 os en interface zie op arm tablet.
    Nederlandse update na september dan ga ik helemaal Switchen naar Android/chrome/tab of MAC/ipad iphone.
    Again, 2e helft 2011 is vanaf juli.
    quote:
    Windows Phone 7 is een hele goede versie 1.0 maar de updates zijn 0 en de tussen tijd is te lang. c&p had er al moeten zijn, multitasking voor april en Nederlandse taal en Marketplace ook.
    De eerste iPhone (je weet wel, dat ding van Apple) kwam niet eens naar Nederland en had ook geen copy/paste en multitasking. Microsoft is sneller als Apple wat dat betreft, alleen een paar jaar later.
    quote:
    Ik kan Niks kopen met mijn Amerikaanse account, Engelse lukte ook niet en had Zune back art issue. :-(
    Dat was allang bekend.
    quote:
    Je zegt vaarwel tegen MS als ze geen Android bieden? 8)7
    quote:
    Ik, Paul Thurrot van winsupersite.com en heleboel bekend met Microsoft producten kunnen Switchen naar Android en Mac.
    Iedereen kan dat.
    quote:
    MS je raakt bijna je grootste FANS kwijt. :|
    Omdat jij een onbeargumenteerde mening vormt wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
    Voor zover je het nog niet doorhad: de meeste Windows-gebruikers zijn bijzonder positief over Windows 7 en de meeste WP7-gebruikers zijn bijzonder positief over WP7. Internet Explorer 9 wordt zelfs door veel IE-haters aangeprezen. De XBox is door Kinect en XBox Live interessanter voor de console-gamer dan de PS3 en de Wii bij elkaar.
    Dus volgens mij is Microsoft prima bezig en krijgen ze alleen maar meer fans. Microsoft-bashing is zó 1999.
    quote:
    Hoe mooi WP7 ook is en hoe goed Windows 7 in elkaar zit... arm tablet zijn de toekomst... jullie verliezen nog een cycle en een hele mark. Windows is next.
    Dat is opnieuw jouw mening. Naar mijn mening zullen tablets nooit de smartphone en al helemaal niet de PC verdrijven. Hooguit een nieuwe markt erlangs creeren. Maar de PC blijft nog zeker een decennium bestaan. En dan heeft Microsoft Windows nog steeds 90% marktaandeel.
    quote:
    Hyperik schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:44:
    [...]
    WP7 heeft helemaal geen slechte verkoopaantallen. (bron)
    quote:
    Hyperik schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:57:
    Ken 'm wel. Dat is toch dat ding waar je internetpagina's zonder Flash op kunt bekijken en je email kunt lezen? Wat mijn Nokia uit 2005 ook al kon?
    quote:
    Me ouders iedereen wil een iPad.
    Jouw ouders zijn representatief voor iedereen? Lijkt me niet.
    Tweakers zijn over het algemeen sneller met het omhelzen van nieuwe hardware dan de gemiddelde Nederlander. En zelfs tweakers geven aan voorlopig nog geen tablet te willen (bron), laat staan de gemiddelde consument.
    quote:
    Meeste normale mensen willen een iPad met 95% qua functionaliteit van pc's.
    Internetten en e-mailen is nog niet 5% van de functionaliteit van een PC.

Echt.. ik weet niet wat je hier komt doen. Als je mee wil doen met de huidige inhoudelijke discussie omtrent de updates, prima.
    Maar 1. get your facts straight (2e helft 2011 is vanaf juli, niet september), 2. hou op met appels en peren vergelijken (een smartphone is geen tablet en een tablet is geen pc), 3. kom met inhoudelijke argumenten in plaats van bronloos gerant en 4. doe een cursus Nederlands voor beginners.

:'(

HyperioN wijzigde deze reactie 26-01-2011 19:34 (12%)

• Hyperik
    quote:
    HyperioN schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 19:08:
    [...]
    Voorjaar is nooit gezegd.
    In het begin is heel even gesproken over "april 2011". Dit is in zeer vroeg stadium (oktober 2010) al bijgesteld naar "medio 2011" en nu naar "2e helft 2011".

[...]
    De eerste drie maanden van de 2e helft van het jaar (juli, augustus, september) vallen nog in de zomer. Dus dat weet je helemaal niet, dat het niet in de zomer zou vallen.

[...]
    Tablets en smartphones zijn absoluut niet te vergelijken. Of ga jij tablet overal meenemen en er mee bellen?
    [afbeelding]

[...]
    Dat vind jij. Dat is lang niet iedereen met je eens (bron). En bovendien, nogmaals, een tablet is absoluut niet te vergelijken met een smartphone en zal dus ook nooit de smartphone verdrukken.

[...]
    Dat kunnen ze niet, want WP7 ondersteund maar één CPU-architectuur en schermresolutie. WP7 = Windows Phone 7. Voor smartphones dus. Niet voor tablets. Want zou je dan hetzelfde krijgen als op die domme iPad: allemaal uitvergrote smartphone apps. Wat is dan de meerwaarde van een tablet tegenover een gewone smartphone?

[...]
    Again, 2e helft 2011 is vanaf juli.

[...]
    De eerste iPhone (je weet wel, dat ding van Apple) kwam niet eens naar Nederland en had ook geen copy/paste en multitasking. Microsoft is sneller als Apple wat dat betreft, alleen een paar jaar later.

[...]
    Dat was allang bekend.

[...]
    Je zegt vaarwel tegen MS als ze geen Android bieden? 8)7

[...]
    Iedereen kan dat.

[...]
    Omdat jij een onbeargumenteerde mening vormt wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
    Voor zover je het nog niet doorhad: de meeste Windows-gebruikers zijn bijzonder positief over Windows 7 en de meeste WP7-gebruikers zijn bijzonder positief over WP7. Internet Explorer 9 wordt zelfs door veel IE-haters aangeprezen. De XBox is door Kinect en XBox Live interessanter voor de console-gamer dan de PS3 en de Wii bij elkaar.
    Dus volgens mij is Microsoft prima bezig en krijgen ze alleen maar meer fans. Microsoft-bashing is zó 1999.

[...]
    Dat is opnieuw jouw mening. Naar mijn mening zullen tablets nooit de smartphone en al helemaal niet de PC verdrijven. Hooguit een nieuwe markt erlangs creeren. Maar de PC blijft nog zeker een decennium bestaan. En dan heeft Microsoft Windows nog steeds 90% marktaandeel.

[...]
    WP7 heeft helemaal geen slechte verkoopaantallen. (bron)

[...]
    Ken 'm wel. Dat is toch dat ding waar je internetpagina's zonder Flash op kunt bekijken en je email kunt lezen? Wat mijn Nokia uit 2005 ook al kon?

[...]
    Jouw ouders zijn representatief voor iedereen? Lijkt me niet.
    Tweakers zijn over het algemeen sneller met het omhelzen van nieuwe hardware dan de gemiddelde Nederlander. En zelfs tweakers geven aan voorlopig nog geen tablet te willen (bron), laat staan de gemiddelde consument.

[...]
    Internetten en e-mailen is nog niet 5% van de functionaliteit van een PC.

Echt.. ik weet niet wat je hier komt doen. Als je mee wil doen met de huidige inhoudelijke discussie omtrent de updates, prima.
    Maar 1. get your facts straight (2e helft 2011 is vanaf juli, niet september), 2. hou op met appels en peren vergelijken (een smartphone is geen tablet en een tablet is geen pc), 3. kom met inhoudelijke argumenten in plaats van bronloos gerant en 4. doe een cursus Nederlands voor beginners.

[afbeelding]
    :'(
    De iPhone 1.0 had al de Nederlandse taal al voordat die in Nederland uit was :|

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik ff een werkelijkheids check moet hebben :)

Maar die 20 miljoen iPads? en 80 miljoen iphones? aantal niet precies maar heel veel... Apple is nu in aandelen maar ook in winst groter dan MS.

1,5 Miljoen licenties aan Fabrikanten... dus die in opslag/maak/winkel liggen tellen ook mee. waren minder dan 100.000 actieve gebruikers op facebook van wp7.. zo veel dus. ;(

Natuurlijk is het software en hardware bedrijven van elkaar anders maar voor een hardware bedrijf dat zo'n breed platform heeft en nu ook google, heeft Microsoft heel wat concurrentie.

Google heeft alle pijlen op Enterprise en mobile gericht.

Apple gehele lock-in en meeste applicaties op zowel mac en ipad/iphone zorgt voor een groei die je ook bij het begin van windows zag.

Hoeveel mensen hebben nou windows 7 op een tablet?? virtueel niemand

wp7 os opgeschaald of die interface in windows 8 voor ARM... in 2013 :F

:X :X :X :X = Microsoft employee

Apple en Google innoveren laatste tijd 3 jaar voor Microsoft dat en en misschien wel nog langer voor dat iemand bij Microsoft het door heeft...

• Hyperik
    quote:
    SinergyX schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:21:
    Dit gaat echt nergens meer over...
    Toekomst van WP7 OS

Niet zo roze kleurig, hoe gaaf en mooi het os ook is.

Mijn LG Optimus werkt super.. alleen de verkopen zijn slecht en toekomst perspectief heeft Microsoft niet vrij gegeven. De Marketing push in de VS heeft weinig effect gehad.

Hoe graag ik een WP7 toestel wil aanraden aan bekenden.. kan dus niet.

MS heeft geen momentum meer die het voor vista had.

Kinect is dan wel een huge success (heb ook 1) maar voor als nog zijn er laaste tijd geen nieuwe games uitgekomen alleen een paar die een 2 en een 3 scoren :F

• Jb1988
    • Registratie: september 2007
    • Laatst online: 17-09 21:29
    Het is een beetje voorbarig om na een aantal maanden na de launch al conclussies te gaan trekken. Wacht eerst maar tot dat Windows Phone 7 officieel in Nederland wordt gelanceerd (wat in de 2e helft waarschijnlijk gebeurd). Hierdoor zal in onze omgeving Windows Phone 7 zeker meer gaan opvallen (naar aanleiding van de positieve reacties tot zover ook sneller gaan goeien).

Eind 2011 kunnen er pas goede analyses gedaan worden, wat voor effect het allemaal heeft gehad. Tijd zal het leren.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
    Jb1988 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:40:
    Het is een beetje voorbarig om na een aantal maanden na de launch al conclussies te gaan trekken. Wacht eerst maar tot dat Windows Phone 7 officieel in Nederland wordt gelanceerd (wat in de 2e helft waarschijnlijk gebeurd). Hierdoor zal in onze omgeving Windows Phone 7 zeker meer gaan opvallen (naar aanleiding van de positieve reacties tot zover ook sneller gaan goeien).

Eind 2011 kunnen er pas goede analyses gedaan worden, wat voor effect het allemaal heeft gehad. Tijd zal het leren.
    Is dat wel zo? Een pagina of twee terug stond nog dit: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35421755
    Dus ondanks de release in Nederland per tweede helft 2011 zal het nog steeds niet volledig werken zoals het 'hoort'.

www.digitalracing.nl

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Van mij mogen er wel directional keys op het onscreen keyboard komen. De cursor plaatsen met je vinger is ook maar zo-zo, het is soms erg lastig om ze tussen dunne letters (zoals de i en l) te krijgen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden met copy/paste straks.

.oisyn wijzigde deze reactie 27-01-2011 02:14 (76%)

• RoD
    • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
    Modbreak:
    Als je iets aan een topic niet bevalt, maak dan een topicreport in plaats van in het topic zelf te reageren. Een aantal reacties zijn verwijderd.

• HyperioN
    quote:
    .oisyn schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:58:
    [...]
    Van mij mogen er wel directional keys op het onscreen keyboard komen. De cursor plaatsen met je vinger is ook maar zo-zo, het is soms erg lastig om ze tussen dunne letters (zoals de i en l) te krijgen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden met copy/paste straks.
    Mee eens! Ik vind dat eigenlijk ook compleet niet werken, maar hoef het gelukkig niet vaak te gebruiken (kijk altijd wat ik typ en corrigeer meteen wanneer nodig). Maar huiver dus ook een beetje voor de copypaste implementatie. Geen idee eigenlijk hoe dat bij andere OS's is opgelost?
    Hoop trouwens sowieso dat je ook urls kan kopieren door tap-and-hold op een link. Zodat ik een url kan copypasten in een GoT-bericht etc.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ja, url's copypasten is ook iets wat ik nu erg mis :). Maar wat bij het plaatsen van de cursor vooral fout gaat is de verschuiving die je krijgt als je je vinger loslaat van het scherm. Je krijgt 'm er wel tussen, maar daarna staat ie altijd net 1 teken naar links of naar rechts, en de enige manier om dat goed te krijgen is om het opnieuw te proberen 8)7

.oisyn wijzigde deze reactie 27-01-2011 02:15 (74%)

• Villains
    • Registratie: juli 2009
    • Laatst online: 17-12-2015
    quote:
    Hyperik schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:16:
    [...]
    Maar die 20 miljoen iPads? en 80 miljoen iphones? aantal niet precies maar heel veel... Apple is nu in aandelen maar ook in winst groter dan MS.

1,5 Miljoen licenties aan Fabrikanten... dus die in opslag/maak/winkel liggen tellen ook mee. waren minder dan 100.000 actieve gebruikers op facebook van wp7.. zo veel dus. ;(
    Voeg meteen de juiste bronnen de volgende keer toe! Alvast bedankt!

http://www.bloomberg.com/...-phones-last-quarter.html

EN http://windowsphone7centr..._7_handsets_sold-01-21-11

Juist, bijna 2 miljoen (ik vat licenties hetzelfde op?) en 300.000 users.
    Het is nog steeds niet bar veel, maar wat jij zegt is sowieso al poep.
    *knip*

Ik zag net dat bepaalde HTC's en Dell Venue Pro tethering ge-enabled is door een hack. Het ziet er best simpel uit. Dus de vraag, is MS van plan tethering officieel te ondersteunen in een volgende update? Anders bouw je de functie van tevoren niet in toch?

http://pocketnow.com/wind...n-unlocked-htc-wp7-phones

RoD wijzigde deze reactie 27-01-2011 14:01 (27%)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

De functionaliteit lijkt me vooral in de drivers zelf te zitten, niet in het OS. Dat doet me vermoeden dat MS er zelf juist helemaal niet mee bezig is.

• Lethal
    • Registratie: mei 2002
    • Laatst online: 25-04 23:00
    Zijn er nog meer mensen met problemen met de twitter en facebook app? Ik krijg nu errors als ze opstarten.. en kan niet verbinden . (icm hi)

• HyperioN
    quote:
    Relief2009 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 08:44:
    *knip*

Ik zag net dat bepaalde HTC's en Dell Venue Pro tethering ge-enabled is door een hack. Het ziet er best simpel uit. Dus de vraag, is MS van plan tethering officieel te ondersteunen in een volgende update? Anders bouw je de functie van tevoren niet in toch?

http://pocketnow.com/wind...n-unlocked-htc-wp7-phones
    Ik denk dat Microsoft het wel ingebouwd heeft maar is teruggefloten door de telecomproviders. Ben dus bang dat ook in de toekomst het niet standaard mogelijk zal zijn.

RoD wijzigde deze reactie 27-01-2011 14:01 (9%)

Alvast voor het geval iemand problemen heeft bij het doorvoeren van de update:
    Troubleshooting problems during software update for Windows Phone 7
    Hopelijk is dit een teken dat het niet lang meer duurt.

• jordark
    • Registratie: juni 2009
    • Laatst online: 02-01-2014
    GoT, en zeker dit topic, is niet bedoeld als helpdesk.

RoD wijzigde deze reactie 28-01-2011 12:07 (76%)

*knip*

RoD wijzigde deze reactie 28-01-2011 12:07 (93%)

• eclipx
    • Registratie: juni 2005
    • Laatst online: 07-05-2017
    Kan er iemand mij vertellen hoe ik mijn iCal en Adresboek data op een Mac, synchroniseer met iSync op een Phone 7 toestel, een HTC Trophy dus

Ik wil echt binnenkort een WP7 kopen, maar ik vind nergens ondersteuning qua synchronisatie met een Mac. Wel heb ik Phone Connector gevonden, maar dat is enkel om je iTunes enzo te syncen

Hard, tek & jumpstyle liefhebber? Check dan eens www.youtube.com/hardbeatzmusic

• mcetweaker
    • Niet online
    quote:
    _EclipX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:22:
    Kan er iemand mij vertellen hoe ik mijn iCal en Adresboek data op een Mac, synchroniseer met iSync op een Phone 7 toestel, een HTC Trophy dus

Ik wil echt binnenkort een WP7 kopen, maar ik vind nergens ondersteuning qua synchronisatie met een Mac. Wel heb ik Phone Connector gevonden, maar dat is enkel om je iTunes enzo te syncen
    zullen geen standaard tooltjes voor zijn, maar misschien kun je het syncen met hotmail of gmail en die accounts dan via activesync koppelen aan je WP7.

• lzandman
    • Niet online

lzandman

The man NOR the myth?

quote:
    .oisyn schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 02:14:
    Maar wat bij het plaatsen van de cursor vooral fout gaat is de verschuiving die je krijgt als je je vinger loslaat van het scherm. Je krijgt 'm er wel tussen, maar daarna staat ie altijd net 1 teken naar links of naar rechts, en de enige manier om dat goed te krijgen is om het opnieuw te proberen 8)7
    Van dat probleem heb ik juist meer last op mijn iPad dan op mijn WP7.

• The_Scarabial
    • Registratie: maart 2003
    • Laatst online: 18-09 23:12

The_Scarabial

MTB for life!

Dit topic is niet voor vragen die je prima met Google kunt beantwoorden.

RoD wijzigde deze reactie 28-01-2011 22:19 (80%)

• Matthijs Hoekstra
    quote:
    The_Scarabial schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:18:
    Nu net een paar uur aan het stoeien met winphone7. Bevalt goed, lekker snel koppeling met pc is ook goed via zune.
    Wat ik me nog wel afvraag is hoe het zit met applicaties, blijven deze draaien op de achtergrond? Je kan niet zeggen dat je een applicatie af wil sluiten, je moet altijd met pijltje terug, terug naar je start menu.
    Nope, apps worden gekilled. Daarom blijft de phone zo soepel werken

• Matthijs Hoekstra
    quote:
    lzandman schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:39:
    [...]

Van dat probleem heb ik juist meer last op mijn iPad dan op mijn WP7.
    Ja heb ik ook, vindt het op WP7 makkelijker dan op de iphone/ipad.

• agdi01
    • Registratie: januari 2011
    • Laatst online: 01-02-2011
    Wie weet hoe je de preview van je smsjes op je lockscreen uit kan zetten voor de Samsung Omnia 7?

• Zak aarde
    • Registratie: juni 2007
    • Laatst online: 26-08 10:28

Zak aarde

Tech writer @ Ledger

Volgens geruchten zou de eerste update al bij sommige mensen aangekomen zijn. Ik vind het maar een sterk verhaal dat 'sommige' gebruikers nu al de update hebben gekregen zonder er ook maar ergens op een Microsoft site staat dat de update al aan het uitrollen is...

Enkele bronnen:
    http://wmpoweruser.com/fi...date-coming-february-7th/
    http://megados.com/News_W..._est_disponible,6659.html (frans)

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ik had dit weekend wel dat m'n telefoon zich spontaan weer gelocked heeft. Voorheen was dat alleen als ik syncte met zune.

.edit: en ik krijg 'm niet opnieuw gelockt, hij geeft de hele tijd USB errors :(. Het werkte sowieso al nooit in 1 keer, ik moest echt meerdere keren de kabel te connecten. Maar nu wil ie dus helemaal niet meer.

.oisyn wijzigde deze reactie 31-01-2011 02:00 (46%)

Ik heb mij helemaal blind lopen zoeken, maar hoe stel ik in dat MMS berichten goed worden weergegeven in Windows Phone 7?

Ik heb lopen zoeken op het www, maar kom redelijk vage en nogal tricky oplossingen tegen (zoals in deze thread).

Ik krijg nu een sms bericht van Vodafone dat ik naar de website moet. Uiteraard wordt mijn Omnia 7 nog niet ondersteund door VF om automagisch geconfigureerd te worden.

Ik gebruik MMS maar zelden, maar om nu iedere keer online te gaan vind ik ook maar een matige oplossing. Zelfs met WM6.1 ging dit prima!

• Muta
    • Registratie: december 2004
    • Niet online
    Dit topic is niet bedoeld om problemen in te posten.

RoD wijzigde deze reactie 01-02-2011 00:54 (90%)

Pagina: 1 2 3 ... 46 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Raspberry Pi 3

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
    Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True