Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 01-02-2011 00:54 ]

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik ben sinds halverwege vorig jaar in het bezit van een Galaxy S en begin me nu pas wat in te lezen over WP7 maar het ziet er erg goed uit, ondanks het feit dat het nog niet eens officieel gelanceerd is in Nederland. De cleane interface en snelheid spreken mij toch wel erg aan en doen Android eerlijk gezegd druk lijken... Ook het potentieel van integratie met Windows Live spreekt mij erg aan.

Kan iemand mij iets vertellen over de mate waarin Windows Live Mesh verwerkt zit in WP7? Ik las eerder in
één van de WP7 topics dat een aantal gebruikers wensten dat Mesh of Skydrive beter werd(en) verwerkt in WP7. In hoeverre wordt het op dit moment dan al gebruikt (als het al verwerkt zit in het OS)? Zou ik de telefoon als apparaat kunnen aanmelden voor Mesh zodat ik de bestanden die ik overal bij me wil hebben op die manier kan syncen of is dat nog niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Hoe ist nou met Windows Live Messenger support eigenlijk? Vind het maar beetje raar waarom MS niet apps van hun eigen producten op de markt brengen! Is er überhaupt een verklaring daarvoor gegeven?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Has anyone checked their calendars?
Volgens mij is het 1 febr.. Ik dacht dat we een grote "januari-update" zouden krijgen?

@hierboven: inderdaad nogal suf ja. Blijkbaar heeft zelfs het grote Microsoft niet genoeg resources om dat te realiseren.. Bedenk wel dat WLM in Nederland erg populair is maar daarbuiten een stuk minder (bron Wikipedia). Slecht excuus natuurlijk, maar dat zal denk ik wel een meespelende factor geweest zijn in Redmond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey kijk eens aan! De speculaties over het data verbruik spook klopten dus toch toen de beschuldigende vinger richting Yahoo wees!

http://www.engadget.com/2...masked-as-yahoo-mail-fi/#

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HyperioN schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:10:
Has anyone checked their calendars?
Volgens mij is het 1 febr.. Ik dacht dat we een grote "januari-update" zouden krijgen?
Klopt. De januari update krijgen we in februari, zoals al heel lang bekend was. Januari slaat op de RTM date, niet op de release date.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2011 10:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jb1988
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2020
*knip*

[ Voor 93% gewijzigd door Jb1988 op 01-02-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
.oisyn schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:13:
[...]

Klopt. De januari update krijgen we in februari, zoals al heel lang bekend was. Januari slaat op de RTM date, niet op de release date.
Er is alleen maar begin 2011 gecommuniceerd vanuit Microsoft. Dus alle data zijn speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Via de officiele kanalen ja. Ik geloof dat een developer had gelekt dat ie in februari uitkwam.

.edit:
Another developer has come forward, this time saying that they expect a significant update to Windows Phone 7 in February. Previous conversations about this update, which is rumored to include copy and paste functionality in addition to CDMA support, had put the timeframe for release in January. Microsoft executives have for the most part stuck with the "early 2011" party line.
Of het ook waar is is natuurlijk een tweede. Ik gooi het op een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid :P

[ Voor 93% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2011 13:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jb1988
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2020
Ik heb gehoord dat sommige providers al de alpha release in handen hebben. Of dit waar is weet ik niet zeker.

[ Voor 19% gewijzigd door Jb1988 op 01-02-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Jb1988 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:22:
Ik heb gehoord dat sommige providers al de alpha release in handen hebben.
Ergens hoop ik toch dat ze al wat verder zijn dan de alpha fase want dat zou betekenen dat wij waarschijnlijk geen update gaan zien omtrent 7 februari. Gisteren schreef Windows Phone 7 liefhebber en criticus, Paul Thurrott:
The first and most eagerly anticipated update, code-named NoDo, could arrive by the time you read this.
http://www.windowsitpro.c...-iPhone-4-on-Verizon.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
IntoDevel schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:32:
Gisteren schreef Windows Phone 7 liefheber en criticus, Paul Thurrott:
Dat zegt niets. Paul weet net zoveel als wij. En hij wordt er ook helemaal gek van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Jb1988 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:22:
Ik heb gehoord dat sommige providers al de alpha release in handen hebben. Of dit waar is weet ik niet zeker.
Klopt. las al iemand die een Samsung Review toestel heeft met een build erop. Heb zelf ook per ongeluk een build op mijn Samsung Taylor (engineering device) gekregen met copy paste erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En ja hoor,

Toch bij Microsoft zelf te zoeken:

http://www.nu.nl/internet...ijk-dataverbruik-wp7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En yahoo is de enige email provider waarmee het probleem zich voordoet (en dan ook nog in bepaalde gevallen). Hotmail werkt prima, Gmail werkt prima dus het is meer een beetje vingerwijzen van Yahoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Yahoo kan beweren wat ze willen, maar om dit verhaal kunnen ze echt niet heen: http://www.withinwindows....hone-data-usage-overages/

Daarnaast is hun argumentatie gelul. Goed, stel dat MS idd op een manier de mail opvraagt die niet conformeert met de IMAP standaard. Waarom reageert Yahoo daar dan op met een overschot aan data?

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 02-02-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:15:
Yahoo kan beweren wat ze willen, maar om dit verhaal kunnen ze echt niet heen: http://www.withinwindows....hone-data-usage-overages/

Daarnaast is hun argumentatie gelul. Goed, stel dat MS idd op een manier de mail opvraagt die niet conformeert met de IMAP standaard. Waarom reageert Yahoo daar dan op met een overschot aan data?
Ik hoop dat ze in plaats van elkaar te beschuldigen nu eens gewoon de koppen bij elkaar steken en dit probleem oplossen. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn? De consument is hier gewoon de dupe van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:13:
[...]Ik hoop dat ze in plaats van elkaar te beschuldigen nu eens gewoon de koppen bij elkaar steken en dit probleem oplossen.
Dat is al gebeurd. Die oplossing wordt binnenkort geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat me onlangs opviel is dat je bij een contact maar 1 mobiel nummer op kunt slaan. Je hebt wel nummers als home en work, en daar bovendien 2 versies van, maar die nummers kun je dan weer niet smsen. Raar dat er niet gewoon een "mobile 2" is. Nu moet je een extra contact aanmaken, en die linken, wil je een extra mobiel nummer op kunnen geven. Daarnaast, waarom zou je toestellen voor thuis- en werkgebruik niet kunnen SMS'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:48:
[...]

Dat is al gebeurd. Die oplossing wordt binnenkort geimplementeerd.
Eerst zien, dan geloven...

Ben erg benieuwd wat Microsoft zal presenteren op de Mobile World Conference in Barcelona. Ik kan zo maar drie zaken bedenken:
  • Een deal met Nokia.
  • Nieuwe Chassis-2 WP7 devices (met een display-resolutie van 480x320).
  • De langverwachte eerste update.
Misschien wacht Microsoft inderdaad met de release van die eerste update op de MWC, zodat Chassis-2 support nog even 'geheim' blijft. We krijgen ook een update van de Developer Tools en de emulator zal dan ook die andere resolutie moeten supporten.

[ Voor 55% gewijzigd door lzandman op 03-02-2011 17:13 . Reden: MWC geneuzel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
lzandman schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:49:
[...]

Eerst zien, dan geloven...

Ben erg benieuwd wat Microsoft zal presenteren op de Mobile World Conference in Barcelona. Ik kan zo maar drie zaken bedenken:
  • Een deal met Nokia.
  • Nieuwe Chassis-2 WP7 devices (met een display-resolutie van 480x320).
  • De langverwachte eerste update.
Misschien wacht Microsoft inderdaad met de release van die eerste update op de MWC, zodat Chassis-2 support nog even 'geheim' blijft. We krijgen ook een update van de Developer Tools en de emulator zal dan ook die andere resolutie moeten supporten.
Geloof me, er wordt niet 'gewacht' met de update. Als ie vandaag de deur uit had gekunt had men dat gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Dat geloof ik ook wel. Wat ik persoonlijk wel storend vind is dat ze in Redmond gewoon te stil zijn. Meer informatie vrij geven over de zaken waar ze mee bezig zijn, of tegen aan lopen, zal ze veel meer "credit" opleveren :) Nu tast je "volledig" in het duister en dat is best frustrerend.

Want voor de rest is het OS erg goed en toont enorm veel potentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Probleem is denk ik dat wanneer ze bijvoorbeeld zeggen dat iets in de volgende update zit, maar dat het toch niet werkt zoals het moet, dat ze of moeten wachten of het zonder datgene uitbrengen.

Release dates zijn lastig, je moet ze geven voordat je klaar bent, dat schiet niet op, de enige manier dat je een zuivere release date kan geven is wanneer je die pas geeft wanneer je klaar bent.

WP7 moet gewoon helemaal goed zijn, met de concurrentie van nu kunnen ze zich geen fouten permiteren, de tijd nemen voor een 'perfecte' update is dan ook beter dan een mindere update die later weer extra fixes moet hebben.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Ik vraag me af wat de reden is wat Windows Phone zo anders maakt dan Windows. Bij windows hebben we een patch Tuesday met hotfixes en dergelijke, waarom dit niet ook toepassen bij Windows Phone. Zo hadden ze bijvoorbeeld de meest vervelende problemen al lang kunnen oplossen en heb je ook minder dependencies. Voor de gebruiker ideaal, 1 keer in de maand via Zune updaten en je bent weer up to date en ook blij omdat er een bug gefixed is of dat een extra feature beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Er zijn natuurlijk wel een aantal verschillen, zo is Windows een veel ouder product, daar zit al talloze jaren aan development in, er zijn veel meer gebruikers, waardoor foutmeldingen makkelijker te vinden zijn en daardoor ook op te lossen, er is veel meer ervaring, het platform is makkelijk aan te passen enz.
Belangrijk daarbij is natuurlijk ook de Windows een monopoly positie heeft op de PC, mensen zullen niet overstappen omdat er een probleempje is met Windows. WP7 daarin tegen is nog heel gevoelig voor slechte publiciteit.

"Update nog niet uitgebracht" haalt niet de headlines.
"WP7 crasht sinds laatste patch" haalt wel de headlines. Natuurlijk zou zulke headlines een klap voor iedere developer zijn, maar WP7 is nog veelste kwetsbaar, het moet zich juist profileren als zuiver, snel en zeer stabiel.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

IntoDevel schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:20:
Ik vraag me af wat de reden is wat Windows Phone zo anders maakt dan Windows. Bij windows hebben we een patch Tuesday met hotfixes en dergelijke, waarom dit niet ook toepassen bij Windows Phone.
Wellicht omdat je telefoongeheugen dan binnen de kortste keren vol staat? Meestal worden dat soort dingen weggeschreven naar ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, de eerste update wordt in ieder geval op dit moment uitgerold richting WP7 ontwikkelaars. Het zal dus niet echt lang meer duren voordat wij gewone stervelingen deze update voorgeschoteld gaan krijgen.

http://www.engadget.com/2...e-to-windows-phone-7-dev/

Wat ik me zojuist afvraag. Zal de update 'over the air' worden uitgerold en krijg je dus een melding dat je de telefoon kan gaan bijwerken, of moet je eerst echt verbinden met Zune?

Ik kwam overigen zojuist erachter dat je ook via Wifi kan synchroniseren met Zune. dat is toch wel handig aangezien mijn laptopje geen bluetooth heeft en ik altijd dat micro-usb kabeltje kwijt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benjamin- schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:39:

Release dates zijn lastig, je moet ze geven voordat je klaar bent, dat schiet niet op, de enige manier dat je een zuivere release date kan geven is wanneer je die pas geeft wanneer je klaar bent.
Nee hoor. Je kunt prima update-cycles in development implementeren. "Features" die dan nog niet af zijn schuif je gewoon naar de volgende release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 07:53:
Nou, de eerste update wordt in ieder geval op dit moment uitgerold richting WP7 ontwikkelaars. Het zal dus niet echt lang meer duren voordat wij gewone stervelingen deze update voorgeschoteld gaan krijgen.

http://www.engadget.com/2...e-to-windows-phone-7-dev/

Wat ik me zojuist afvraag. Zal de update 'over the air' worden uitgerold en krijg je dus een melding dat je de telefoon kan gaan bijwerken, of moet je eerst echt verbinden met Zune?

Ik kwam overigen zojuist erachter dat je ook via Wifi kan synchroniseren met Zune. dat is toch wel handig aangezien mijn laptopje geen bluetooth heeft en ik altijd dat micro-usb kabeltje kwijt ben.
Je krijgt een melding op de telefoon dat er een update is. Daarna moet je je telefoon aan Zune koppelen om de update te kunnen doen.
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:08:
[...]

Nee hoor. Je kunt prima update-cycles in development implementeren. "Features" die dan nog niet af zijn schuif je gewoon naar de volgende release.
Met 'gewone' software is dat veel makkelijker dan met een mobiel OS waar alle hardware partners en mobile operators ook mee moeten testen.

[ Voor 18% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 05-02-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 15:41

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ik heb net copy paste getest op Windows Phone 7 in de emulator.

Afgezien van dat de emulator nu in z'n geheel erg traag is en flikkerende beelden vertoond (wellicht gewoon een probleem met mijn installatie), werkt copy paste zoals je verwacht. Je tapped een woord. Dat licht dan op. Je kan de selectie uitbreiden en vervolgens het copy icoon klikken. Je gaat naar een andere app en selecteert een tekstvak en met het paste icoon paste je dan weer.

Zodra je hebt gepaste, is de selectie uit je copy-paste buffer verwijderd. Meerdere keren 1 ding pasten lijkt dus geen optie, zonder opnieuw te moeten copy'en.

Het lijk erop lijkt dat je alleen hele woorden kunt selecteren. Dus de selectie "snapped" naar woorden die gescheiden worden door spaties, punten, komma's, streepjes en slashes bijvoorbeeld. Ik heb nog niet gevonden hoe ik een half woord kan selecteren. Viel mij eerlijk gezegd wat tegen.

Wat ik ook merk is dat de cursor verplaatsen nu ook wat lastiger is. Als je de cursor op een plek wil zetten dan selecteert hij het worden. Je kan de cursor ook niet slepen. De plek op het woord langer vast houden lijkt de oplossing te zijn, maar dat werkt soms wel en soms niet. Nu is de ervaring van de emulator wel vaker niet te vergelijken met de ervaring op een phone zelf, dus ik hou het daar even op, maar het valt me op.

Afgezien daarvan: fijn dat er copy paste in gaat komen en met deze copy paste kun je waarschijnlijk al 80% a 90% van je copy-paste scenario's aan. :)

[ Voor 6% gewijzigd door mOrPhie op 05-02-2011 10:42 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

mOrPhie schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:40:
Ik heb nog niet gevonden hoe ik een half woord kan selecteren. Viel mij eerlijk gezegd wat tegen.
Lijkt mij niet zo'n probleem. Mogelijk dat ze dit ook juist uit gebruikersgemak hebben gedaan, zodat je niet moeilijk hoeft te doen met je vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Benjamin- schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 10:51:
[...]

Lijkt mij niet zo'n probleem. Mogelijk dat ze dit ook juist uit gebruikersgemak hebben gedaan, zodat je niet moeilijk hoeft te doen met je vingers.
Gebruiksgemak zal best de overweging zijn geweest. Microsoft heeft de keuze gemaakt om die 90% scenario's waarin je volledige woorden selecteert makkelijker te maken, maar met als nadeel dat je in die 10% gevallen na een paste nog letters moet verwijderen. Dat is op zich geen probleem, ware het niet dat ik nu een probleem lijk te hebben met het plaatsen van een cursor in het midden van het woord. Daar zie ik het ongemak. Toegegeven, het is in de meeste gevallen niet van toepassing, maar in die gevallen waar het van toepassing is zal de gebruiker wellicht wat gefrustreerd kunnen raken van de werking. En dat vind ik jammer. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Hopelijk zullen ze dat later nog een keer veranderen, ik vind de cursor binnen een woord plaatsen sowieso lastig, het is een mooi systeem dat je het heel precies kan doen als je je vinger op het scherm hou, maar ik wil het ook kunnen door gewoon ergens in het woord 1 keer te drukken, is misschien minder precies, maar zal normaal gesproken gewoon goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:50

The_Scarabial

MTB for life!

Nu 1 week de telefoon in gebruik en ben uiterst tevreden, alles lekker simpel en snel. Wel een nadeel vind ik de korte accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Welke telefoon?

En accu's doen het altijd minder in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
ppaddo schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 07:53:
Let wel: dit is een update van de Developer Tools met daarin een nieuw emulator image, waarop een update met Copy/Paste zit. Of er ook andere onderdelen van de eerste update (bijv. de snelheidsverbeteringen) in het emulator-image aanwezig zijn, is mij onduidelijk (Matthijs?).

En bovenal: wij officiële WP7-developers hebben de update dus nog niet op onze echte telefoons. Matthijs Hoekstra van MS heeft aangegeven dat de echte update voor iedereen tegelijkertijd zal uitkomen. Erg misleidende koppen allemaal op de gadget/nieuws-sites vandaag...
Zodra je hebt gepaste, is de selectie uit je copy-paste buffer verwijderd. Meerdere keren 1 ding pasten lijkt dus geen optie, zonder opnieuw te moeten copy'en.
Het lijk erop lijkt dat je alleen hele woorden kunt selecteren.
Ja, dat viel mij ook direct op. Erg jammer. Waarom nou weer zo'n halve implementatie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09
The_Scarabial schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:12:
Nu 1 week de telefoon in gebruik en ben uiterst tevreden, alles lekker simpel en snel. Wel een nadeel vind ik de korte accuduur.
Mijn Trophy gaat juist vrij lang mee, kan er met gemak 2 dagen mee doen, terwijl mijn Palm Pre ( :') ) ongeveer 6 a 7 uur mee ging. En dit is dan met ongeveer zelfde gedrag: uurtje (per dag) muziek luisteren, twitter checken, email binnenhalen, beetje surfen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lzandman schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:04:

Ja, dat viel mij ook direct op. Erg jammer. Waarom nou weer zo'n halve implementatie? :'(
Voor de doorsnee consument werkt de nieuwe copy & paste prima. Powerusers zijn ook niet de doelgroep van Windows Phone 7.

Wanneer wordt http://blogs.microsoft.nl/blogs/windowsmobile/default.aspx weer eens geupdate btw?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Dit moet ik terug nemen. Meerdere keren pasten is dus wel een optie, het is alleen wat lastig te vinden. Als je de balk waar het paste icon stond naar rechts swiped, dan komt het paste icon terug. Lastig te vinden, maar hey, het werkt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Kan wel, is inderdaad niet heel erg ontdekbaar.
http://blogs.microsoft.nl...teit-windows-phone-7.aspx

edit: zie net dat je het al had gevonden. Nou ja, voor diegene die het niet kunnen vinden dan maar ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 05-02-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Heb zelf vandaag ook even een filmpje opgenomen, waarin ik o.a. multiple copy / paste laat zien:

http://youtu.be/Uv-1DhYcQUk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Zune heeft een update gekregen. Ga naar settings, Software, General, Check for updates.

Lijken 3 files aangepast ZuneWmdu.dll, ZunewmduResource.dll and zunewmduresource.dll.mui zijn nu versie 1407 en datum 19-1-2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:22:
Zune heeft een update gekregen. Ga naar settings, Software, General, Check for updates.

Lijken 3 files aangepast ZuneWmdu.dll, ZunewmduResource.dll and zunewmduresource.dll.mui zijn nu versie 1407 en datum 19-1-2011
Klaarblijkelijk een benodigde Zune update voor de WP7 update.
The Zune software stops responding when attempting to back up Windows Phone 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Is het met wp7 eigenlijk mogelijk om je contacten op je sim op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Emrulez schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:09:
Is het met wp7 eigenlijk mogelijk om je contacten op je sim op te slaan?
Als ik deze zin goed begrijp, kan dat niet, maar wellicht dat een gebruiker dit kan ontkennen/beamen:
You can save contacts from a SIM card to a Windows Phone, but you can't save contacts from a Windows Phone to a SIM card.
Bron

Wellicht wel handig om dit in de TS op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:09:
[...]

Mijn Trophy gaat juist vrij lang mee, kan er met gemak 2 dagen mee doen, terwijl mijn Palm Pre ( :') ) ongeveer 6 a 7 uur mee ging. En dit is dan met ongeveer zelfde gedrag: uurtje (per dag) muziek luisteren, twitter checken, email binnenhalen, beetje surfen.
Staat jou wifi en 3G dan heel de dag aan? Deze ochtend 3g aan gezet, wifi stond daarvoor al aan, en na ongeveer 9 uur was mijn batterij volledig plat. :(

Ok ja, ik heb heel wat smsjes verstuurd, en wat email gesynced, IE gebruikt, en ongeveer 1 uur naar muziek geluisterd, maar toch vind ik dat de batterij veel te snel op is :( met mijn nokia 5530 xpressmusic kon ik (lol) meer dan 24uren het toestel gebruiken, en jaar daarvoor ongeveer 2 dagen, wel zonder wifi en 3g, gewoon muziek en chat, bellen

Heb ook het gevoel als je in de Settings bij Brightness, de helderheid automatisch laat veranderen, het scherm soms flikkert naar helder, donkerder beeld, vooral indoor als de zon buiten schijnt :(, als ik 't manueel op medium zet is het constant normale helderheid, maar als het donker is, is het dan te fel..

Updates plzzzz _/-\o_

Wat is de buildnummer nu eigenlijk van WP7? 1? 0? 0.001?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Daarom is er ook een automatische stand.

Er zit een sensor aan de voorkant van het toestel die meet hoe licht het is, is het heel licht dan zal die ook max brightness gebruiken zodat jij je scherm nog kan zien, is het donker staat die juist heel laag.

Als jij hem dan op medium zet, is die te donker als het heel licht buiten is en te licht wanneer het heel donker is.

Persoonlijk heb ik geen probleem met het systeem. Ideaal is het uiteraard niet, maar dat is altijd zo, het kan nooit alles ideaal meten.

Tevens waar je wel op moet letten is dat je niet met je vinger voor de sensor zit, soms zit ik een video af te spelen en dan zit ik per ongeluk met mijn vinger ervoor, dan krijg je dat die denkt dat het heel donker is enz.

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:35:
[...]

Staat jou wifi en 3G dan heel de dag aan? Deze ochtend 3g aan gezet, wifi stond daarvoor al aan, en na ongeveer 9 uur was mijn batterij volledig plat. :(

Ok ja, ik heb heel wat smsjes verstuurd, en wat email gesynced, IE gebruikt, en ongeveer 1 uur naar muziek geluisterd, maar toch vind ik dat de batterij veel te snel op is :( met mijn nokia 5530 xpressmusic kon ik (lol) meer dan 24uren het toestel gebruiken, en jaar daarvoor ongeveer 2 dagen, wel zonder wifi en 3g, gewoon muziek en chat, bellen

Heb ook het gevoel als je in de Settings bij Brightness, de helderheid automatisch laat veranderen, het scherm soms flikkert naar helder, donkerder beeld, vooral indoor als de zon buiten schijnt :(, als ik 't manueel op medium zet is het constant normale helderheid, maar als het donker is, is het dan te fel..
Wifi staat altijd uit, 3g altijd aan bij mij. Brightness staat op high zie ik net (nergens voor nodig). Ik heb gisternacht mijn telefoon opgeladen en hij heeft nu nog 50%.
Updates plzzzz _/-\o_

Wat is de buildnummer nu eigenlijk van WP7? 1? 0? 0.001?
Je bedoelt het vast niet zo, maar dit klinkt best wel als een troll. Versienummer van WP7 is 7.0.7004.0. Kan je ook zelf vinden op je telefoon bij Settings -> About -> more info.

Verwijderd

Ramon schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 07:16:
[...]

Wifi staat altijd uit, 3g altijd aan bij mij. Brightness staat op high zie ik net (nergens voor nodig). Ik heb gisternacht mijn telefoon opgeladen en hij heeft nu nog 50%.

[...]
Je bedoelt het vast niet zo, maar dit klinkt best wel als een troll. Versienummer van WP7 is 7.0.7004.0. Kan je ook zelf vinden op je telefoon bij Settings -> About -> more info.
Hmm, okay, ik doe vandaag eens de test, 3G aan, en WIFI uit, normaal is het omgekeerd of alletwee uit, hopelijk gaat de batterij nu toch op z'n minst +-24u mee :(

En ik bedoel het echt niet "trollig", maar je zou toch verwachten van een OS die al in versie 7.0 zit dat deze kinderziektes/bugs er al lang uit waren.

Btw, ben ik de enige die vind dat de kleurenschema's wat "flauw zijn? Dus je hebt htc, teal, lime, red en green, de resterende kleuren zijn volgens mij voor vrouwen bedoeld: pink, magenta etc..

Maar toch, kan ik maar moeilijk kiezen tussen een kleur, htc vind ik wel iets, teal ook. Maar in mijn ogen vind ik het precies net iets té fel.

Bestaat er geen APPje hiervoor? Custom colors, heb al eens gegoogled, maar het enige wat ik vond is via ChevronWP7 een custom app toevoegen.. Probleem is dat ik mijn trophy _niet_ gehacked krijg :( krijg altijd een connectie error, ookal heb ik alles stap voor stap gedaan. Misschien helpt een reset van het toestel? Maar ik ben dan al mijn berichten kwijt :( En nu (hopelijk niet altijd) kan ik geen backups nemen van het toestel zoals op mijn Symbian toestel

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 09:31 ]

• IntoDevel
Helaas, de update laat waarschijnlijk nog even op zich wachten, de datum is nu 8 maart.

http://www.neowin.net/new...ate-not-due-until-march-8

[ Voor 120% gewijzigd door IntoDevel op 10-02-2011 10:10 ]

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
De batterijduur valt mij wel mee, mijn expressmusic ging dan wel langer mee, maar die werd veel minder intensief gebruikt, ik red makkelijk van 7 sochtends tot 's avonds 11 en dan gaat die in de lader.

Ik mis wel een balk als je de telefoon in landscape hebt, je kunt nu niet meer na een andere site gaan, hopelijk veranderen ze dat ook nog eens.

De kleuren kun je volgens mij alleen met die chevron hack krijgen, geen andere apps

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:09:
En ik bedoel het echt niet "trollig", maar je zou toch verwachten van een OS die al in versie 7.0 zit dat deze kinderziektes/bugs er al lang uit waren.

Btw, ben ik de enige die vind dat de kleurenschema's wat "flauw zijn? Dus je hebt htc, teal, lime, red en green, de resterende kleuren zijn volgens mij voor vrouwen bedoeld: pink, magenta etc..

Maar toch, kan ik maar moeilijk kiezen tussen een kleur, htc vind ik wel iets, teal ook. Maar in mijn ogen vind ik het precies net iets té fel.
Dit toestel draait WP7 OS 1.0 aangezien er nog niets veranderd is sinds de release (als in features, bugfixes voor het OS zelf). Windows 7 was ook niet het 7e besturingssysteem van Microsoft (correct me if I'm wrong) eerder het 11/12e besturingssysteem. :)

Verwijderd

Manuel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:14:
[...]

Dit toestel draait WP7 OS 1.0 aangezien er nog niets veranderd is sinds de release (als in features, bugfixes voor het OS zelf). Windows 7 was ook niet het 7e besturingssysteem van Microsoft (correct me if I'm wrong) eerder het 11/12e besturingssysteem. :)
Thx voor de info :)

Weet er toevallig ook iemand hoe je in Zune of in de Muziekspeler muziek doorskipped? Nu moet je doorspoelen.. precies hetzelfde zoals met tape :(

• LeVortex
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:46:
[...]

Weet er toevallig ook iemand hoe je in Zune of in de Muziekspeler muziek doorskipped? Nu moet je doorspoelen.. precies hetzelfde zoals met tape :(
In zune op de computer gewoon klikken op het balkje, op de telefoon kan het niet, skippen voorruit gaat met 30 seconden tegelijk en achteruit met 5. Wel een redelijk minpunt. Vooral omdat je niet heel makkelijk terugkunt na het begin bij bijvoorbeeld youtube filmpjes. Zal ooit wel in een update komen denk ik

• The_Scarabial
  • Laatst online: 20:50

The_Scarabial

MTB for life!

Benjamin- schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:09:
Welke telefoon?

En accu's doen het altijd minder in het begin.
Ramon schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:09:
[...]

Het gaat om de omnia 7, maar accuduur ligt meer aan de phone dan aan het OS dus eigenlijk beetje offtopic hier.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:46:
[...]

Thx voor de info :)

LeVortex schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:50:
[...]

In zune op de computer gewoon klikken op het balkje, op de telefoon kan het niet, skippen voorruit gaat met 30 seconden tegelijk en achteruit met 5. Wel een redelijk minpunt. Vooral omdat je niet heel makkelijk terugkunt na het begin bij bijvoorbeeld youtube filmpjes. Zal ooit wel in een update komen denk ik
:?
Dit herken ik dus totaal niet. Hebben jullie wel geprobeerd om gewoon de vooruit en achteruit-knop te tappen ipv ingedrukt te houden? Ik kan gewoon van track naar track skippen.

Met de headset op de Omnia 7 van Samsung is een nummer vooruit 2x achter elkaar op pauze drukken op de headset

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2011 22:11 ]

• LeVortex
.oisyn schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:09:
[...]

[...]

:?
Dit herken ik dus totaal niet. Hebben jullie wel geprobeerd om gewoon de vooruit en achteruit-knop te tappen ipv ingedrukt te houden? Ik kan gewoon van track naar track skippen.

Met de headset op de Omnia 7 van Samsung is een nummer vooruit 2x achter elkaar op pauze drukken op de headset
Per nummer kun je ook gewoon swipen, dat je per nummer kunt voorruit en terugspoelen had ik wel ontdekt, maar ik dacht dat de poster het gewoon in het nummer bedoelde.

dus niet van song 1 naar 2, maar van 0:30 na 2:20 door gewoon te tappen op de time balk. Dat kan dus niet hiervoor moet je dus doorspoelen op de vooruitknop (inhouden dus)

Verwijderd

LeVortex schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:19:
[...]

Per nummer kun je ook gewoon swipen, dat je per nummer kunt voorruit en terugspoelen had ik wel ontdekt, maar ik dacht dat de poster het gewoon in het nummer bedoelde.

dus niet van song 1 naar 2, maar van 0:30 na 2:20 door gewoon te tappen op de time balk. Dat kan dus niet hiervoor moet je dus doorspoelen op de vooruitknop (inhouden dus)
Swipen gaat goed, maar ik wil in het liedje seconden skippen, dus gewoon tappen op de tijdslijn. Bestaat er geen andere alternatieve muziekspeler voor WP7?
Benjamin- schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:53:
Daarom is er ook een automatische stand.
Er zit een sensor aan de voorkant van het toestel die meet hoe licht het is, is het heel licht dan zal die ook max brightness gebruiken zodat jij je scherm nog kan zien, is het donker staat die juist heel laag.
Tevens waar je wel op moet letten is dat je niet met je vinger voor de sensor zit, soms zit ik een video af te spelen en dan zit ik per ongeluk met mijn vinger ervoor, dan krijg je dat die denkt dat het heel donker is enz.
Ja idd, als je het zo bekijkt is wel handig dat 't automatisch veranderd, maar aan de andere kant vind ik 't wel minder dat 't soms lichtjes flikkert :( volgens mij beïnvloed 't zeker en vast de batterijduur :'(

En waar zit die sensor dan? ik zie het niet, het ziet er allemaal effen uit, wat ik ook minder vind is dat die 3 knoppen onderaan hypergevoelig zijn :-( , maar ondanks alles vind ik het nog steeds een supervet mobiel os

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Phone 7 en Nokia:
http://www.microsoft.com/...b11/02-11partnership.mspx
http://www.nokia.com/press
Ik ben benieuwd wat de samenwerking voor Windows Phone 7 gaat betekenen.
.
.
.
.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Goed nieuws, zo krijgt WP7 wel een echte kans.
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:12:
[...]Ja idd, als je het zo bekijkt is wel handig dat 't automatisch veranderd, maar aan de andere kant vind ik 't wel minder dat 't soms lichtjes flikkert :( volgens mij beïnvloed 't zeker en vast de batterijduur :'(

En waar zit die sensor dan? ik zie het niet, het ziet er allemaal effen uit, wat ik ook minder vind is dat die 3 knoppen onderaan hypergevoelig zijn :-( , maar ondanks alles vind ik het nog steeds een supervet mobiel os
Dat flikkeren zal de accuduur niet verminderen.

Waar de sensor voor de trophy zit weet ik niet, bij mijn Omnia 7 kan ik dit wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:55:
Inderdaad HUGE nieuws, voor met name Microsoft. Voor Nokia zal het ook wel eens makkelijk zijn om 'gewoon' een toestel in elkaar te kunnen schroeven volgens voorafgestelde specificaties. Al hun eigen pogingen zijn de laatste jaren niet echt succesvol geweest!

Hopelijk is dit de aanjager om van dit mooie mobiele OS een groter succes te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heerlijk. Het idee van een WP7 toestel op een Nokia-apparaat geeft me echt blijdschap. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:55:
.
.
.
.
Hopelijk gaat alles in de goede richting, want voor mijn HTC Trophy had ik een Nokia 5530 Xpressmusic met Symbian s60v5. Qua functionaliteit is het beter dan iOS of WP7, ik bedoel dan: filemanager, bluetooth bestanden versturen, etc.. maar ondanks alles blijft Symbian retetraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeeGo nog steeds niet in zicht en nu de bouw-kwaliteit van Nokia met een geavanceerd OS als WindowsPhone7. Het is nu wel erg waarschijnlijk dat ik voor een WP7 toestel ga. Hoop alleen wel dat er in Mei al een Nokia toestel te krijgen zal zijn met WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 16:26

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ppaddo schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:55:
[...]

Inderdaad HUGE nieuws, voor met name Microsoft. Voor Nokia zal het ook wel eens makkelijk zijn om 'gewoon' een toestel in elkaar te kunnen schroeven volgens voorafgestelde specificaties. Al hun eigen pogingen zijn de laatste jaren niet echt succesvol geweest!

Hopelijk is dit de aanjager om van dit mooie mobiele OS een groter succes te maken!
De grootste fabrikant van mobieltjes kiest voor WP7, dat is een mooi signaal en zal WP7 een mooie boost geven. Hopelijk pusht het Microsoft dan ook richting meer updates van de software. Nokia kennende maken ze er een paar mooie toestellen voor, dus ben erg benieuwd.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:12:
[...]

Swipen gaat goed, maar ik wil in het liedje seconden skippen, dus gewoon tappen op de tijdslijn. Bestaat er geen andere alternatieve muziekspeler voor WP7?
Nee dat kan niet, ik kan geen andere vinden. Zowel in de officiele store als gewoon alternatief door jailbreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:59:
[...]

De grootste fabrikant van mobieltjes kiest voor WP7, dat is een mooi signaal en zal WP7 een mooie boost geven. Hopelijk pusht het Microsoft dan ook richting meer updates van de software. Nokia kennende maken ze er een paar mooie toestellen voor, dus ben erg benieuwd.
En de grootste partner, de 'Windows'-hardwareleverancier, HP, heeft juist Windows laten vallen als een baksteen: en kiest om zelf een OS in ontwikkeling te nemen en te gebruiken (WebOS) in plaats van Windows. Ik ga waarschijnlijk nu voor WebOS: een OS dat een stuk geavanceerder is dan Phone 7. Phone 7 is imho, en ook volgens LG, te basic en niet echt zo tweakwaardig als bijv. MeeGo/WebOS/Android.

Windows Phone 7 is zeker geen slecht OS, het doet perfect wat het moet doen. Het loopt echter qua (technische) features nog behoorlijk achter: of het nou om (true) multitasking gaat, een goed notificatiesysteem, NFC-support, externe swappable storage (SD), cloud services (draadloos apps van je pc naar je telefoon sturen) of een custom MP3 als ringtone instellen gaat. Het zal op den duur allemaal vast wel komen, maar ik ben er niet meer zo zeker van dat Windows Phone 7 in de zomer de beste keuze is - als HP er voor kan zorgen dat hun toestellen tegen die tijd in de winkel liggen - en je houdt een beetje van vrijheid en tweaken dan is een HP WebOS toestel zeker geen verkeerde keuze!

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is er mis met het notificatiesysteem van WP7?
En apps kun je gewoon draadloos installeren.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:16:
[...]

En de grootste partner, de 'Windows'-hardwareleverancier, HP, heeft juist Windows laten vallen als een
Ik heb nog geen WP7 telefoons van HP gezien dus grootste partner my ass.
baksteen: en kiest om zelf een OS in ontwikkeling te nemen en te gebruiken (WebOS) in plaats van Windows. Ik ga waarschijnlijk nu voor WebOS: een OS dat een stuk geavanceerder is dan Phone 7. Phone 7 is imho, en ook volgens LG, te basic en niet echt zo tweakwaardig als bijv. MeeGo/WebOS/Android.
LG heeft gewoon lelijke toestellen gemaakt en geeft nu WP7 de schuld van de slechte verkopen. Ik hoor een samsung of HTC niet klagen. Persoonlijk vind ik WP7 zeer zeker geavanceerder dan webOS. En ja ik heb ervaring met webOS. WP7 is meer een telefoon (as in: het werkt gewoon), webOS is meer een mini-pc, met bijkomende laadtijden en memleaks en lange boottijden enzo, maar ook meer vrijheden.
Windows Phone 7 is zeker geen slecht OS, het doet perfect wat het moet doen. Het loopt echter qua (technische) features nog behoorlijk achter: of het nou om (true) multitasking gaat
eens
, een goed notificatiesysteem
Niet mee eens, notificaties van WP7 vind ik een stuk beter dan dat van webOS.
, NFC-support, externe swappable storage (SD)
ja dat is jammer, maar niet onoverkomelijk
, cloud services (draadloos apps van je pc naar je telefoon sturen)
Dat wil ik je op webOS nog wel eens zien doen ;) En er valt meer onder cloud services waarbij WP7 écht niet achterloopt.
of een custom MP3 als ringtone instellen gaat
Komt bij de volgende update, dat weet je ook wel, je vind het gewoon leuk om te trollen :P
. Het zal op den duur allemaal vast wel komen, maar ik ben er niet meer zo zeker van dat Windows Phone 7 in de zomer de beste keuze is - als HP er voor kan zorgen dat hun toestellen tegen die tijd in de winkel liggen
Ik geef je weinig kans, het heeft bijna een jaar geduurt voordat we een Palm Pre ergens uit Europa konden halen en zelfs NU, na 2 jaar is het ding nog niet in NL!!!! Natuurlijk kan dat allemaal wel veranderen nu dat Palm HP achter zich heeft maar dat is allemaal koffiedik kijken. Ik ben mijn vertrouwen in Palm allang kwijt iig.
- en je houdt een beetje van vrijheid en tweaken dan is een HP WebOS toestel zeker geen verkeerde keuze!
Klopt, maar dan moet je wel genoegen nemen met een telefoon die er een paar minuten over doet om op te starten, last van memleaks heeft (er is zelfs een app om de telefoon scheduled te laten rebooten!), traag is, weinig developersupport heeft, etc-etc, ga maar door.

Dit is misschien wel een interessant bericht voor jou: Ramon in "Palm Pre"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach joh. Even kort. Mensen riepen een jaar geleden ook: MeeGo + Nokia is net nieuw. Geef het tijd. Het wordt fantastisch. Open Source. Makkelijk te programmeren / porten enzovoorts. Ik heb altijd gezegd dat MeeGo het niet ging redden. Ik kreeg gelijk. Dus dat hele gezeur van het is gloednieuw is onzin. Dat werd ook bij Maemo5/MeeGo geroepen: het is nieuw kom over een jaar maar terug.

Windows Phone 7 gaat het zeker beter doen, maar dan wordt het wel tijd dat Phone 7 betere toestellen krijgt: dualcore's, super amoleds, behoorlijke fotocamera's, nfc-chips, qHD of Retina-resoluties enzovoorts. Specs verkopen nou eenmaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Specs verkopen nou eenmaal.
Bij tweakers ja. Oftewel, een enorm klein deel van je afzetmarkt. Maar nogmaals, wat is er precies mis met het WP7 notificatiesysteem?

.edit: tja, om een of andere reden heeft bobwarley me geDM'd ipv dat ie gewoon in de draad post, dus doe ik dat maar:
Ze zijn nu een slechte rip-off van Android. Niets vernieuwends. Check notificaties in WebOS3

check vanaf 12.00m

YouTube: HP webOS TouchPad demo Part 1- Feb 9th event.flv
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vroeg wat er precies mis mee was.

[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf aub uit dit topic. Trolls. Hoe zielig kan je zijn om die tekst onder in je profiel op te nemen(over wp7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:16:
Het loopt echter qua (technische) features nog behoorlijk achter: of het nou om (true) multitasking gaat
Dat wordt gewoon door het OS ondersteunt, hoor. Alleen is dit nog niet beschikbaar gemaakt voor gewone developers. Microsoft's eigen spullen (Internet Explorer, Music Player) gebruiken dit gewoon.
en je houdt een beetje van vrijheid en tweaken dan is een HP WebOS toestel zeker geen verkeerde keuze!
Tja, heel veel mensen vinden vrijheid/tweakbaarheid totaal onbelangrijk. Die willen gewoon een toestel dat goed en simpel werkt. Zie de populariteit van de iPhone. Veel van die zaken die jij opsomt zitten ook niet / nog niet zo lang op de huidige iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu een maandje WP7 in gebruik. Ik moet zeggen, het is een prachtig OS, met minpunten. Qua gebruikersgemak, staat het absoluut op 1. Boven iOS en ver boven Android. Zelf nog nooit Android gehad, maar vaak genoeg gebruikt van vrienden, en ik moet zeggen, wat een omslachtig OS is dat zeg. Alleen mist WP7 een erg belangrijke feature.. multitasking. Als fervent twitteraar, is het erg vervelend om telkens te moeten wachten tot de twitter app is geladen. Wanneer multitasking is toegevoegt, is het voor mij helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

lzandman schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 23:44:
[...]Tja, heel veel mensen vinden vrijheid/tweakbaarheid totaal onbelangrijk. Die willen gewoon een toestel dat goed en simpel werkt. Zie de populariteit van de iPhone. Veel van die zaken die jij opsomt zitten ook niet / nog niet zo lang op de huidige iPhone 4.
Persoonlijk heb ik ook heel wat getweaked met mijn telefoon, zeker mijn HTC Wizard (Qtek 9100), maar op een gegeven moment wil je er gewoon de tijd niet meer in steken, ben je het ook zat wanneer er weer wat fout gaat en je moet overnieuw beginnen.
Als ik dan ook kijk wat ik nu nog met mijn telefoon doe, buiten telefoneren en smsen, is het vooral muziek draaien, een spelletje en het nieuws lezen, en voordat soort dingen is WP7 uiterst geschikt. Zeker de Zune speler trok mij erg en dat vind ik dan ook een fantastische speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Benjamin- schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 07:46:
[...]

Persoonlijk heb ik ook heel wat getweaked met mijn telefoon, zeker mijn HTC Wizard (Qtek 9100), maar op een gegeven moment wil je er gewoon de tijd niet meer in steken, ben je het ook zat wanneer er weer wat fout gaat en je moet overnieuw beginnen.
Als ik dan ook kijk wat ik nu nog met mijn telefoon doe, buiten telefoneren en smsen, is het vooral muziek draaien, een spelletje en het nieuws lezen, en voordat soort dingen is WP7 uiterst geschikt. Zeker de Zune speler trok mij erg en dat vind ik dan ook een fantastische speler.
Dit is precies de reden waarom ik van de maemo over ga stappen naar WP7.

Is er overigens al iets bekend over wanneer Microsoft beperkte multitasking gaat vrij geven voor gebruik door developers? En een datum over de marketplace in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Caelorum schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:44:
[...]
Is er overigens al iets bekend over wanneer Microsoft beperkte multitasking gaat vrij geven voor gebruik door developers? En een datum over de marketplace in Nederland?
Multitasking: nee, nog niets bekend. De komende update, welke verwacht wordt in maart, zal dit niet bevatten. De verwachting is dat er dan tot oktober geen schokkende updates meer gaan komen. De oktober-update, ook wel Mango-update genoemd, wordt gezien als de eerste echte versie van Windows Phone. Daar zitten dan ook API-uitbreidingen in.

Marketplace in Nederland in de tweede helft van 2011.

Overigens kan de deal met Nokia wel voor wat veranderingen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRiZzY
  • Laatst online: 22-03-2022
Hi luitjes,
Ben nu sinds 2 weken helemaal om van IPhone naar WP7.
Ik zal je bekennen, op de appstore na mis ik helemaal niets. Ik ga me nu toeleggen op het schrijven van apps lekker in VB.net.
:D :D :D
Nu nog wachten op de updates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
lzandman schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:52:
[...]
Overigens kan de deal met Nokia wel voor wat veranderingen zorgen.
Hoe dan, als ik zo brutaal mag zijn om dit te vragen?
Nokia telefoons zullen pas 2012 of later op de markt verschijnen (iirc), en ik verwacht niet dat slechts de afspraak genoeg zou moeten zijn voor veranderingen. Echter Nokia WP7 telefoons en stijgende verkoopcijfers wel, maar slechts het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Villains schreef op zondag 13 februari 2011 @ 02:45:
[...]

Nokia telefoons zullen pas 2012 of later op de markt verschijnen (iirc), en ik verwacht niet dat slechts de afspraak genoeg zou moeten zijn voor veranderingen. Echter Nokia WP7 telefoons en stijgende verkoopcijfers wel, maar slechts het idee?
Nou er word gesproken van eind 2011 en dat lijkt me ook goed mogelijk. De eerste nokia heeft dan meteen WP7.5.

Nokia heeft toegang tot vele taalgebieden en contracten met telefoonproviders voor het betalen met je telefoonrekening. Misschien dat Nokia MS kan helpen om de update sneller te lanceren.

Dat een OS stock niet tweakbaar is wil niet zeggen dat het nooit zal zijn. Er zit een hele jailbreak-community achter de iPhone en door het jailbreaken is de iPhone ook tweakbaar. Je bent een tweaker of je bent het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Relief2009 op 13-02-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het mag natuurlijk niet, en ik doe dat natuurllijk ook niet, maar als ik zie wat nu al kan met de unlock tools. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Villains schreef op zondag 13 februari 2011 @ 02:45:
[...]

Het is gewoon pure speculatie/logica van mijn kant. Maar nu Nokia intensief gaat samenwerken met Microsoft, kunnen gemakkelijk alle tot nu toe gemaakte plannen veranderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet ook niet dat Nokia een veel groter deel van haar productie kan besteden aan WP7 in vergelijking met de concurrenten die zowel android als wp7 telefoons uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel jammer. Ik had gehoopt dat Samsung wel een blitse nieuwe Windows Phone 7-smartphone zou presenteren. Helaas. Hopelijk HTC dan a.s. dinsdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44
@bobwarley: Ik weet niet waarop je je hoop op had gebaseerd maar ik verwacht dat HTC ook niet komt met een 'groundbreaking' windows phone 7 device. HTC kennende zullen wellicht de markt overspoelen met verschillende windows phone 7 telefoons.

De volgende stap zal midend telefoons en daarna ik denk rond de zomer zullen we wellicht de next gen. windows phones 7 gaan zien.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand misschien een live-stream link van Ballmers Keynote? Ben wel benieuwd wat Ballmer te zeggen heeft over de toekomst van WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:39:
Heeft iemand misschien een live-stream link van Ballmers Keynote? Ben wel benieuwd wat Ballmer te zeggen heeft over de toekomst van WP7.
Ja. Die is er. Stond ook al in het Android topic over MWC:

Afbeeldingslocatie: http://www.mobileworldcongress.com/images/mwlkeynotemicrosoft.jpg

Watch LIVE @ http://www.mobileworldlive.com/tv.asp

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:57:
[...]

Ja. Die is er. Stond ook al in het Android topic over MWC:

[afbeelding]

Watch LIVE @ http://www.mobileworldlive.com/tv.asp
Die had ik al gezien ja, alleen geen zin om te registreren. Maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnoud heeft het net op Tweakers.net gepost @ nieuws: MWC: Windows Phone 7 krijgt multitasking en IE9 in 2011

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben het via Engadget aan het volgen. Jammer van het subjectieve commentaar door engadget, maar toch wel interessante demo's nu. IE9 met gpu acceleratie ziet er goed uit op WP7 (iPhone 4 faalde hard), Skydrive ook erg nice (soort dropbox) en nu multi-tasking. Games pauzeren als je word gebeld en Task Switcher met card preview! Ook third-party multi-tasking komt eraan!

Kinect komt dus ook naar wp7, maar in een andere vorm. Je kan o.a. met je telefoon voor input zorgen in een game.

[ Voor 29% gewijzigd door Relief2009 op 14-02-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44
Ben een beetje teleurgesteld in de UI van het multitask scherm. Het is imo sober en bied weinig extras. Had liever een soort van een tile view gezien ipv van een cardview (die we nu onderhand ook al kennen).

Verder ben ik wel onder de indruk van IE9 op WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viel me daarnet op in de zon, dat het display van mijn Trophy 7 nog steeds goed leesbaar is, zelfs in volle zonlicht!

Ook ging de GPS veel sneller dan bv de iPhone 4, die reageerde veel sneller, zelfs in een auto, met welliswaar een paar meters verschil, maar toch accuraat, met 3G/HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 21:40:
Blijf aub uit dit topic. Trolls. Hoe zielig kan je zijn om die tekst onder in je profiel op te nemen(over wp7)?
Inderdaad. bobwarley is wel heel erg trollerig met deze actie.
Nogal kleinzielig vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dragao Cell schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:05:
Ben een beetje teleurgesteld in de UI van het multitask scherm. Het is imo sober en bied weinig extras. Had liever een soort van een tile view gezien ipv van een cardview (die we nu onderhand ook al kennen).

tile view is te verwarrend icm de homescreen, denk ik. Daarnaast deze cards geven je een overzicht van je geschiedenis, rechts is recent links is het oudst. Ik vind hem wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 18:48:
Viel me daarnet op in de zon, dat het display van mijn Trophy 7 nog steeds goed leesbaar is, zelfs in volle zonlicht!

Ook ging de GPS veel sneller dan bv de iPhone 4, die reageerde veel sneller, zelfs in een auto, met welliswaar een paar meters verschil, maar toch accuraat, met 3G/HSDPA
Mooi dat je ook positieve ervaring post d:)b

- Het SLCD scherm is inderdaad top.

- De GPS fix ervaar ik ook als veel sneller én nauwkeuriger dan bij m'n vorige iPhone.
(Sake test alvast uitgebreid Navigon MobileNavigator :X )
De zeer snelle/instant GPS fix had ik trouwens ook met een Optimus7 en een Omnia7.
Blijkbaar iets van het Windows Phone 7 OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dragao Cell schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:05:

Het is allemaal nog test-code etc, dus de UI krijgt vast nog een mooi sausje eroverheen. Het ging erom om te laten zien dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Heb net eindelijk wat filmpjes etc kunnen bekijken (zit op een conferentie in de US). Wist wel wat er aangekondigd ging worden maar had het nog niet zelf gezien. Was vooral onder de indruk hoeveel men al werkend kon laten zien, dan zijn ze toch al een behoorlijk stuk opgeschoten met het bouwen van de software.

IE9 is wel een fijne browser en erg snel op de desktop, en nu dus ook op de phone. Blijft toch een complex verhaal met die standaarden (HTML5 wordt vaak gebruikt als verzamelnaam voor ongeveer 100 standaarden die of bijna klaar zijn of nog zwaar in ontwikkeling). Feit is dat de browser snel is :)

Multitasking was ook mooi om te zien, echt snel, of de apps nu op de achtergrond blijven draaien of 'gefreezed' worden was me niet helemaal duidelijk maar switchen was snel.

Ook prettig dat we nu documenten via skydrive op de telefoon kunnen syncen, dat is wel iets wat ik nu mis (nu alleen onenote)

Ik kijk nu al heeeel erg uit naar de MIX in Las Vegas begin April (heb al geboekt :)) Dan worden de mooie zaken voor de developers aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
Ik mis nog wel aankondigingen van nieuwe Windows Phone hardware. Ik hoop dat die nog komen. HTC, Samsung en LG moeten hun persconferentie nog doen, of niet?

Ik zou ook graag naar MIX gaan. Daar wordt verteld hoe we support voor multitasking enz. kunnen gaan inbouwen in onze apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, onlangs deze bugs ontdekt

- toen ik in Maps zat gingen die luchtkaarten niet meer uit, optie om ze uit te zetten was on-tapbaar

- Scherm gaat snel naar helder, donker (flikkeren) binnenshuis als het zonnig is

- alarmklok ging deze ochtend niet af :S, hoorde hem wel constant trillen

- Toen ik dan wou bellen om te zeggen dat ik te laat ben, ging de microfoon niet, na een herstart wel

- En gisteren ging mijn flash niet om foto's te trekken,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 09:52 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.