Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 09:03:
Ok, onlangs deze bugs ontdekt

- toen ik in Maps zat gingen die luchtkaarten niet meer uit, optie om ze uit te zetten was on-tapbaar

- Scherm gaat snel naar helder, donker (flikkeren) binnenshuis als het zonnig is

- alarmklok ging deze ochtend niet af , hoorde hem wel constant trillen

- Toen ik dan wou bellen om te zeggen dat ik te laat ben, ging de microfoon niet, na een herstart wel

- En gisteren ging mijn flash niet om foto's te trekken,
- Dat de wekker heel af en toe een rare invloed kan hebben op de microfoon, kan ik bevestigen.
Het eerste belletje kon dan een stille zijn van mijn kant. Simpel terugbellen was altijd afdoende.
Is gebeurd met zowel de Optimus7, Omnia7 als nu met m'n Trophy. Iets van 6x op ongeveer 3 maanden tijd.
Het kostte me even tijd voordat ik de relatie gemaakt had. De wekker ging gewoon af, dus daar was niets raars op aan te merken.

Om zelfs een enkele incidentele storing op de microfoon te voorkomen, zet ik 'm, als ik een enkele keer de wekker gebruik, m'n Trophy even uit en aan nadat de wekker is afgegaan. Dat gaat in ieder geval lekker snel en ik ben dan toch bezig wakker te worden.
De wekker is bij mij altijd afgegaan met geluid. Wellicht stond je geluid op 0 = alleen trillen.

- Je andere punten ben ik na maanden gebruik niet tegen gekomen. Zowel niet op m'n Trophy als op een Optimus7 of Omnia7.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ook doorgegeven aan MS? :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:50

Audione0

Strijdt der titanen

Misschien een noob vraagje maar is het mogelijk Tomtom die ik op een WM6.5 toestel gebruikte, op WM7 te instaleren?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat is WM7?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audione0 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:44:
Misschien een noob vraagje maar is het mogelijk Tomtom die ik op een WM6.5 toestel gebruikte, op WM7 te instaleren?
Nee WP7 is niet compatible met WM6.x apps - technisch had het gekund maar er was geen tijd/zin in.
W]indows Phone 7 was developed quickly. One result was that Windows Mobile applications do not run on it. Larry Lieberman, senior product manager for Microsoft’s Mobile Developer Experience, told eWeek: "If we’d had more time and resources, we may have been able to do something in terms of backward compatibility
( http://www.eweek.com/c/a/...-of-Compatibility-588900/ )

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Even een ironisch verhaal. Ik had een xlsx bestand ontvangen op een hotmail adres wat ik niet op mijn Trophy heb ingesteld. Dit haalde ik binnen via de mobiele site van hotmail. Dus dat zou moeten openen met Excel. Eigenlijk de eerste keer dat ik excel gebruikte op mn mobiel. En ja hoor "cannot find file /langpad/temporary internet files/excelbestand.xlsx" een paar keer geprobeerd en je krijgt hem niet geopend of ergens anderzanders opgeslagen. En dat terwijl Hotmail van Microsoft is, Windows Phone van Microsoft is en Excel van Microsoft is. En nu het ironische. Op mn Htc Desire verliep het allemaal vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 16:44
Relief2009 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:41:
[...]

Het is allemaal nog test-code etc, dus de UI krijgt vast nog een mooi sausje eroverheen. Het ging erom om te laten zien dat het werkt.
Klopt, maar de huidige UI is imo niet iets wat ik had verwacht en wat ik eigenlijk ook had gehoopt. Ik zie liever een soort van UI met tiles (met plaatjes van een openstaande app), zodat je snel kan switchen tussen de apps. Met de huidige UI moet van links naar recht scrollen en dien je app te gaan zoeken.
Verder ben ik wel tevreden met wat Belfiore aangaf over de uitwerking van multitasking oa over de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IntoDevel schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:08:
Even een ironisch verhaal. Ik had een xlsx bestand ontvangen op een hotmail adres wat ik niet op mijn Trophy heb ingesteld. Dit haalde ik binnen via de mobiele site van hotmail. Dus dat zou moeten openen met Excel. Eigenlijk de eerste keer dat ik excel gebruikte op mn mobiel. En ja hoor "cannot find file /langpad/temporary internet files/excelbestand.xlsx" een paar keer geprobeerd en je krijgt hem niet geopend of ergens anderzanders opgeslagen. En dat terwijl Hotmail van Microsoft is, Windows Phone van Microsoft is en Excel van Microsoft is. En nu het ironische. Op mn Htc Desire verliep het allemaal vlekkeloos.
Wazig. Ik kan gewoon Excel 2010 bestanden ie .xlsx bestanden openen. Zowel via de browser, als bijlage in een Outlook email alsook als bijlage in een live.com email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vozzie
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 12:47

vozzie

Zo beter?

Korte filmpjes van updates die voor WP7 gepland staan. Zien er erg veelbelovend uit:

http://www.engadget.com/2...features-in-motion-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE9/WP7 vs Safari/iOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De hele talk staat op de pagina aangehaald twee posts hierboven (wel Silverlight). Daar is ook een video van een WP7 telefoon als controller voor de Xbox 360 icm een Kinect game te zien. Ziet er veelbelovend uit :)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2011 21:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Vooral dat Kinect-gebeuren zag eruit als iets wat nog een unique selling point zou kunnen zijn voor WP7. Erg leuk om zelf de moeilijkheid van het spel te bepalen door mee te doen aan het spel.

Ik ben benieuwd of ze hierop verder zullen bouwen door bijvoorbeeld besturen van je telefoon met bewegingen van je hand. Maar dan moet een front-camera een eis worden bij alle WP7 telefoons.

[ Voor 33% gewijzigd door Relief2009 op 17-02-2011 09:50 ]

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Relief2009 schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:49:
Vooral dat Kinect-gebeuren zag eruit als iets wat nog een unique selling point zou kunnen zijn voor WP7. Erg leuk om zelf de moeilijkheid van het spel te bepalen door mee te doen aan het spel.
Toch vraag ik mij af waarom dit nou uniek zou moeten zijn voor WP7. In feite is er helemaal geen koppeling tussen WP7 en Kinect, toch? Het is gewoon een game met twee verschillende controllers, namelijk de WP7 en de Kinect. Dat kan ook prima een iPhone en een Kinect zijn. Of een iPhone en een Apple TV (wat in de nabije toekomst ook nog wel eens een gaming-systeem kan worden).

What's the speed of Dark?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:50
lzandman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Toch vraag ik mij af waarom dit nou uniek zou moeten zijn voor WP7.
Omdat beide producten van MS zijn en ze zo een USP kunnen creëren?
In feite is er helemaal geen koppeling tussen WP7 en Kinect, toch? Het is gewoon een game met twee verschillende controllers, namelijk de WP7 en de Kinect.
Dat is de koppeling toch?
Dat kan ook prima een iPhone en een Kinect zijn. Of een iPhone en een Apple TV (wat in de nabije toekomst ook nog wel eens een gaming-systeem kan worden).
Kan, maar waarom zou MS dat doen? MS verdient niets aan verkochte iPhones.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Microsoft bans open source from the Marketplace
Microsoft has raised the ire of the open source community with its Windows (Phone) Marketplace licence by specifically refusing to allow software covered under an open licence to be distributed.

(...)

Jan Wildeboer, open source evangelist and Red Hat employee, was one of the first to spot the restrictions in Microsoft's licence this week. "One thing is extremely obvious," Wildeboer claims in a post to his personal blog. "Microsoft wants to keep its platform clear of Free Software. Period."
http://discussion.forum.n...o-WP7-migration-questions

http://www.thinq.co.uk/20...-open-source-marketplace/

De EULA van Windows Phone 7 Marketplace
Excluded Licenses include, but are not limited to the GPLv3 Licenses. For the purpose of this definition, “GPLv3 Licenses” means the GNU General Public License version 3, the GNU Affero General Public License version 3, the GNU Lesser General Public License version 3, and any equivalents to the foregoing.
http://create.msdn.com/en...cation_Provider_Agreement

[ Voor 221% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 15:53 ]

• lzandman
  • Niet online
Ja, maar dat zou je natuurlijk ook wel met een WinMo 6 telefoon kunnen. Vind het gewoon niet zo speciaal.
Kan, maar waarom zou MS dat doen? MS verdient niets aan verkochte iPhones.
Ik bedoelde ook niet dat MS dát moest doen. Ik nam het gewoon als voorbeeld dat concurrenten zoiets ook zo kunnen fabrieken. Ik vind het gewoon niet zo'n sterke feature.

• /\/\|)
  • Laatst online: 15-08 18:22
Op http://www.arktronic.com/...n-source-from-marketplace staat een mooie toelichting waarom MS feitelijk niet anders kan software onder GPLv3 licenties te weren.
Open source onder andere licenties is geen probleem. Sterker nog, een groot deel van de apps (ook de officiële) maakt gebruik van open source frameworks.
/\/\|) schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:10:
[...]

Op http://www.arktronic.com/...n-source-from-marketplace staat een mooie toelichting waarom MS feitelijk niet anders kan software onder GPLv3 licenties te weren.
Open source onder andere licenties is geen probleem. Sterker nog, een groot deel van de apps (ook de officiële) maakt gebruik van open source frameworks.
Ach, OS-aanhangers gaan nu in de aanval uit haat nu NOkia op langere termijn Symbian en Meego eruit flikkert. Ik had al door dat de licenties die MS weert, puur gedaan is om conflicten te voorkomen.

Zoals iemand al reageerde: "This article needs to be corrected, yes some open source software is being excluded but not all open source software is being excluded. They ban only GPL variations and licenses like it that have *enforced* right to redistribute source. Licenses like Apache, MIT, BSD, Creative Commons are not affected. Apple excludes GPL content as well.

What it breaks down to is they are protecting themselves from lawsuit trolls since there is no simple way for them to enforce those licenses in their app store, Apple does the same exact thing."

Die Jan Wildeboer moet gewoon niet zo zeuren.

[ Voor 31% gewijzigd door Relief2009 op 17-02-2011 21:31 ]

Verwijderd

Ah mooi om te horen. Gelukkig valt het allemaal dus wel mee!

Verwijderd

lzandman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Toch vraag ik mij af waarom dit nou uniek zou moeten zijn voor WP7. In feite is er helemaal geen koppeling tussen WP7 en Kinect, toch? Het is gewoon een game met twee verschillende controllers, namelijk de WP7 en de Kinect. Dat kan ook prima een iPhone en een Kinect zijn. Of een iPhone en een Apple TV (wat in de nabije toekomst ook nog wel eens een gaming-systeem kan worden).
Als het via een koppeling met XBox live gaat heb je wel WP7 nodig.
Kan me voorstellen dat zo'n spel onder de XBox live komt te hangen.
WP7, XBox, XBox Live en Kinect kan wel MS only zijn en blijven.

• Ramon
lzandman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:54:
[...]

Ja, maar dat zou je natuurlijk ook wel met een WinMo 6 telefoon kunnen. Vind het gewoon niet zo speciaal.
Maar wat probeer je nou te zeggen dan? :P Ja het kan vast ook wel met WM6, iOS of Android. Maar er worden geen WM6 toestellen meer verkocht dus dat zou zonde geld zijn. Plus als MS wil dat mensen upgraden van WM6 naar WP7 dan moeten ze gewoon meerwaarde creëren
[...]

Ik bedoelde ook niet dat MS dát moest doen. Ik nam het gewoon als voorbeeld dat concurrenten zoiets ook zo kunnen fabrieken. Ik vind het gewoon niet zo'n sterke feature.
Ja dat kan, maar er zullen vast wel mensen zijn die dat wel leuk vinden en als meerwaarde zullen zien bij de zoektocht naar hun nieuwe telefoon.

lzandman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 19:54:
[...]

[...]

Dat hoeft niet per se. MS kan bijvoorbeeld Kinect-API's ontwikkelen die alleen met WP7 werken. Dan heb je weinig aan je Android of iOS.

MS kan het net zo gesloten maken als ze willen.

[ Voor 4% gewijzigd door Relief2009 op 17-02-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Die browser van iOS wordt wel altijd vernietigd in zulke keynotes. Kan me nog een demo van de Google I/O herinneren over de Javascript kwaliteiten van iOS...

Ontopic: Mijn visie over Windows Phone 7. Waar WP7 het op bepaalde vlakken zeer goed doet: Userexperience, hardwareacceleratie, strakke SDK en goed uitgewerkte standaardfuncties (mail, agenda, browser), gaan ze het op een bepaald punt laten liggen. Notifications! WP7 heeft voor zover ik weet, geen strak notification systeem of push meganisme waardoor deze overzichtelijk weergegeven worden. Dit maakt programma's als Whatsapp onmogelijk voor WP7. Heb ik het gemist of zat het ook niet in de keynote op MWC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Notifications werken prima. Zie bijvoorbeeld Beezz (Twitter-client) die prima een Toast-notification geeft als je een mention krijgt. Whatsapp kan niet omdat er (nog) geen API is voor het benaderen van de contactlijst. Is al eerder in dit topic besproken, zoek maar eens op Whatsapp in dit topic :)

[ Voor 12% gewijzigd door HyperioN op 18-02-2011 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alexander6501 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 01:09:
Notifications! WP7 heeft voor zover ik weet, geen strak notification systeem of push meganisme waardoor deze overzichtelijk weergegeven worden.
Grapjas, als er iets strak is dan is het wel de WP7 notification API :). Kun je ook gebruiken om je tile mee te updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 18-02-2011 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:01
Voor de liefhebber hierbij de link naar de volledige keynote van Steve Ballmer @ Mobile World Congress 2011.

http://www.microsoft.com/presspass/presskits/windowsphone/videogallery.aspx?contentID=mwc11keynote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:06
Ik zou graag over willen naar WP7, zit nu nog op een Touch Pro.

Grootste mankement in mijn ogen is niet WP7 specifiek maar toch; er is totaal geen upgrade pad.
Tijdens WM6.x werd er groots ingezet op MyPhone, de cloud service van Microsoft. Nu is daar niets meer van terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domino schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 08:36:
Ik zou graag over willen naar WP7, zit nu nog op een Touch Pro.

Grootste mankement in mijn ogen is niet WP7 specifiek maar toch; er is totaal geen upgrade pad.
Tijdens WM6.x werd er groots ingezet op MyPhone, de cloud service van Microsoft. Nu is daar niets meer van terug te vinden.
Wat bedoel je precies met upgrade pad?

MyPhone functionaliteit zou inderdaad handig zijn, maar sommige zaken worden dan ook met SkyDrive opgevangen. Die lost-phone functionaliteit zou inderdaad handig zijn nu de concurrentie dit ook aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Relief2009 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:01:
[...]

MyPhone functionaliteit zou inderdaad handig zijn, maar sommige zaken worden dan ook met SkyDrive opgevangen. Die lost-phone functionaliteit zou inderdaad handig zijn nu de concurrentie dit ook aanbied.
Lost phone functionaliteit zit toch ook al in WP7? Ik gebruik het niet, maar ik kan mij herinneren dat er wel een optie voor in de instellingen staat.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
[...]

Wat ik begrijp uit de vele reviews is dat er geen backup gemaakt kan worden met het WP7 equivalent van MyPhone. Laat staan dat je de data (backup sms db/kalender/contacten) ineens in kan laden door via MyPhone een backup terug te zetten.

Zie ook: http://social.answers.mic...d3-4939-b919-33f859de7fca
The MyPhone service that is provided for WM6.x devices and the Windows Live Phone service that is provided for WP7 devices are not the same thing and do not provide the same level of service. There is no connectivity between these services either and no way to move data from the My Phone service to the Windows Live Phone service. Here is some clarification about these two services:

There is no way to download any of the data that is stored in My Phone to a WP7 device

There is no way to export any of the data that is stored in My Phone to Outlook or to the new Windows Live Phone service

The Windows Live Phone service does not back anything up....it seems to be more of a control panel that provides links to other services that are used by a WP7 device (for example, you'll see a link on the Windows Live Phone page to Contacts and another link to Appointments, but these are just links that take you to the Contacts and Calendar pages where you sync this data.)

The Windows Live Phone service does not backup text messages at...
There is no way to backup text messages on a WP7 device at this time,
There is no way to restore text messages that are backed up on a My Phone account to a WP7 device
The Windows Live Phone service does provide some services that are similar to My Phone's Premium services (such as Find my Lost Phone/ Lock my Phone / Wipe my Phone)

[ Voor 55% gewijzigd door Domino op 18-02-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Domino schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:53:
[...]

Wat ik begrijp uit de vele reviews is dat er geen backup gemaakt kan worden met het WP7 equivalent van MyPhone. Laat staan dat je de data (backup sms db/kalender/contacten) ineens in kan laden door via MyPhone een backup terug te zetten.

[...]
Uhm, alles wordt toch in de cloud opgeslagen? tenminste mijn mail, contacts en agenda staan allemaal ergens in de cloud.

Als ik me niet vergis komt backup bij de volgende versie (daar was de zune update voor toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
Domino schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:53:
[...]

[...]
Op sms na kan je bijvoorbeeld een hotmail of gmail adres gebruiken om je mail, calendar, contacts te synchroniseren (ala MyPhone) en deze dan op je WP7 ook weer binnen te halen door deze account in te stellen en te synchroniseren. Dan heb je totaal geen backups nodig. Daarnaast wordt alle data (foto's en video's) automatisch met Zune naar je pc gekopieerd (mits niet uitgeschakeld) en hoef je je daar nooit zorgen om te maken. Heb je nog geen hotmail of gmail account, dan is deze natuurlijk snel genoeg gemaakt. Ik heb zelf geen problemen gehad met deze overstap en heb eigenlijk niemand hierover gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laatste tijd meer en meer last dat men Gmail niet meer wil synchroniseren met m'n Trophy.

Oftewel zegt hij: "last updated 2 seconds ago" terwijl er niks van nieuwe mail is binnengekomen

En soms krijg ik dan een Error: (weet nu niet de foutcode, want telkens ik op sync klik, krijg ik geen foutmelding meer :S maar het is zowiezo in de aard van 0x000000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:08

The_Scarabial

MTB for life!

Iemand enig idee hoe je met windows phone 7, 'call' kan 'forwarden', maar wel zo, dat eerst je telefoon overgaat en als je na 3 of 4 keer overgaan niet opneemt hij de 'call' dan pas 'forward' naar een bepaald tel. nummer?
Dit kon ik met windows mobile 6 wel doen, maar heb het nog niet gevonden op phone 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:12:
[...]

Als ik me niet vergis komt backup bij de volgende versie (daar was de zune update voor toch?)
Een backup word inderdaad gemaakt voordat je straks de eerste update doet.
Maar of het als een tool te gebruiken is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
The_Scarabial schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:05:
Iemand enig idee hoe je met windows phone 7, 'call' kan 'forwarden', maar wel zo, dat eerst je telefoon overgaat en als je na 3 of 4 keer overgaan niet opneemt hij de 'call' dan pas 'forward' naar een bepaald tel. nummer?
Dit kon ik met windows mobile 6 wel doen, maar heb het nog niet gevonden op phone 7.
Via Settings - Applications (swipe naar links) - Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik weet niet of dit in dit topic echt op zijn plek is maar toch:
Er is sinds een tijdje een ad-supported gratis versie van AlphaJax uit! AlphaJax is een soort multiplayer scrabble en implementeert zo ongeveer alles van notifications en live tiles wat WP7 te bieden heeft. Zijn er hier WP7 users die dit spelen? Mijn AlphaJax username is Ramon als iemand wil! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 21:10:
Ik weet niet of dit in dit topic echt op zijn plek is maar toch:
Er is sinds een tijdje een ad-supported gratis versie van AlphaJax uit! AlphaJax is een soort multiplayer scrabble en implementeert zo ongeveer alles van notifications en live tiles wat WP7 te bieden heeft. Zijn er hier WP7 users die dit spelen? Mijn AlphaJax username is Ramon als iemand wil! :)
We hebben daar een Marketplace topic voor. Graag daar verder discussiëren.

Windows Phone 7 Marketplace en applicaties

offtopic: ziet er wel gaaf uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Relief2009 op 18-02-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

lzandman schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 17:54:
[...]

Via Settings - Applications (swipe naar links) - Phone.
Dat is alleen rechtstreeks forwarden, dan gaat je telefoon niet meer over, maar wordt het gelijk doorgeschakeld naar het andere toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
IntoDevel schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 15:34:
[...]

Op sms na kan je bijvoorbeeld een hotmail of gmail adres gebruiken om je mail, calendar, contacts te synchroniseren (ala MyPhone) en deze dan op je WP7 ook weer binnen te halen door deze account in te stellen en te synchroniseren. Dan heb je totaal geen backups nodig. Daarnaast wordt alle data (foto's en video's) automatisch met Zune naar je pc gekopieerd (mits niet uitgeschakeld) en hoef je je daar nooit zorgen om te maken. Heb je nog geen hotmail of gmail account, dan is deze natuurlijk snel genoeg gemaakt. Ik heb zelf geen problemen gehad met deze overstap en heb eigenlijk niemand hierover gehoord.
Op zich correct, maar MyPhone was een (cloud) backup applicatie.
Hiermee kan je items archiveren (op de MyPhone webpagina) zodat ze niet meer beschikbaar zijn op de telefoon maar nog wel in de cloud.

Jij hebt het over EAS (Exchange Active sync), zonder archivering en zonder SMS.

Nu kan ik op zich nog wel leven zonder archivering maar niet zonder SMS backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
HyperioN schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 01:35:
Notifications werken prima. Zie bijvoorbeeld Beezz (Twitter-client) die prima een Toast-notification geeft als je een mention krijgt. Whatsapp kan niet omdat er (nog) geen API is voor het benaderen van de contactlijst. Is al eerder in dit topic besproken, zoek maar eens op Whatsapp in dit topic :)
Excuus, verkeerde reden had ik dus. Is die API onderweg dan? Lijkt me niet de lastigste om te implementeren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alexander6501 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:12:
[...]

Excuus, verkeerde reden had ik dus. Is die API onderweg dan? Lijkt me niet de lastigste om te implementeren, toch?
Daarvoor moeten we eerst de updates afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
Alexander6501 schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:12:
[...]

Staat hoog op de prioriteiten lijst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor1972
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-06 07:47
GoT is geen helpdesk, en dit is geen dumptopic voor allerlei vraagjes.

[ Voor 62% gewijzigd door RoD op 20-02-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic is om het OS te bespreken, niet om problemen met je telefoon te melden.

[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 21-02-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 21-02-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Niet online
[...]
Die lost-phone functionaliteit zou inderdaad handig zijn nu de concurrentie dit ook aanbied.
Ik weet niet wat jij verstaat onder Lost Phone functionaliteit, maar WP7 biedt al sinds het begin ondersteuning voor de volgende zaken:
  • Opvragen van de positie van de telefoon via de website van Microsoft. Een WP7 kan om de zoveel tijd z'n positie doorgeven en via de website krijg je de locatie netjes op een kaartje te zien. Je kunt zelfs kiezen tussen een normale en een meer nauwkeurige versie, welke iets meer van je accu vraagt.
  • Remote locken van je WP7 via de website.
  • Remote wipe van je WP7 via de website.
  • Remote triggeren van een speciale ringtone en trilalarm. Deze gaat ook af als het telefoonvolume uit staat.
Leuk om te melden is dat dit al sinds het begin volledig gratis is, terwijl Apple's MobileMe betaald was. Apple heeft als reactie dit onderdeel van MobileMe opeens ook gratis gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het heet "find my phone", en je vindt de instellingen gewoon in het settings menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://windowsteamblog.co...te-and-how-to-get-it.aspx

Een update om de komende grote update mogelijk te maken.

In de toekomst zullen alle updates hier staan:
http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lzandman schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:13:
[...]

Ik weet niet wat jij verstaat onder Lost Phone functionaliteit, maar WP7 biedt al sinds het begin ondersteuning voor de volgende zaken:
  • Opvragen van de positie van de telefoon via de website van Microsoft. Een WP7 kan om de zoveel tijd z'n positie doorgeven en via de website krijg je de locatie netjes op een kaartje te zien. Je kunt zelfs kiezen tussen een normale en een meer nauwkeurige versie, welke iets meer van je accu vraagt.
  • Remote locken van je WP7 via de website.
  • Remote wipe van je WP7 via de website.
  • Remote triggeren van een speciale ringtone en trilalarm. Deze gaat ook af als het telefoonvolume uit staat.
Leuk om te melden is dat dit al sinds het begin volledig gratis is, terwijl Apple's MobileMe betaald was. Apple heeft als reactie dit onderdeel van MobileMe opeens ook gratis gemaakt.
*gaat zich snel in een hoekje schamen
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:43:
http://windowsteamblog.co...te-and-how-to-get-it.aspx

Een update om de komende grote update mogelijk te maken.

In de toekomst zullen alle updates hier staan:
http://www.microsoft.com/...asics/update-history.aspx
Ah kijk eens aan. Mooi dat er nu een pagina is die precies uitlegt wat een update doet. Zou veel discussies kunnen schelen. Ik ben benieuwd wanneer mensen hier melden dat er een update is. Zou een mooie manier zijn om te bepalen hoe snel de updates binnenkomen vergeleken met Android en iOS.

Jammer van dat gehammer op Copy-paste. Ik kijk veel meer uit naar de performance-verbeteringen en ondersteuning van CDMA (zodat WP7 op nog meer telefoons uitgebracht kan worden).

[ Voor 30% gewijzigd door Relief2009 op 21-02-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Never mind...
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:29:
Heb ondertussen 2 phones geupdate, die waren binnen 5 minuten klaar. (waren wel bijna leeg)
Hmmm... Mijn telefoon is intussen al drie kwartier bezig... Maar je mag hem ook niet afbreken... Laat hem maar staan, maar als die over een uur nog niet klaar is, dan breek ik hem denk ik toch maar af.

Edit:
Afgebroken, kon gewoon opnieuw starten.
Ben opnieuw begonnen de update toe te passen, maar na het maken van de backup (wat heel lang duurde), blijft de Zune software staan op stap 7 en geeft hij aan dat de backup 100% is.... Raar.

[ Voor 196% gewijzigd door Gé Brander op 21-02-2011 21:23 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Heb ondertussen 2 phones geupdate, die waren binnen 5 minuten klaar. (waren wel bijna leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:29:
Ik probeer hier te updaten maar bij stap 6 krijg ik een error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

^Stap 6 is het rebooten. (misschien kabel niet goed in de connector?)
Bij mij ging het zeer vlotjes.

[ Voor 28% gewijzigd door The_Scarabial op 21-02-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Vriend van mij heeft het zelfde probleem, update werkt ook niet. Maak zo een screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
Linkje naar screenshot: http://bit.ly/idtdtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Die van mij is al een half uur bezig, een back up aan het maken, mja telefoon staat bijna vol.

Die error kreeg ik trouwens ook de eerste keer.

[ Voor 21% gewijzigd door Benjamin- op 21-02-2011 22:03 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Updaten van Samsung gaat niet altijd goed lijkt het, zie meldingen van mensen met 100% backup status wat blijft staan. kabel los, telefoon rebooten en hij is weer de oude maar niet geupdate. zou even wachten met de Samsung updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

Bij mij ging het goed (Samsung Omnia 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gelijk maar even gedaan met m'n HTC Trophy:
Exclusief backup duurde het een paar minuten.
Binnen Zune, onder "settings - PHONE - UPDATES" zie ik dat er nu een "available restore point" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldoni
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-11-2024
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:36:
Updaten van Samsung gaat niet altijd goed lijkt het, zie meldingen van mensen met 100% backup status wat blijft staan. kabel los, telefoon rebooten en hij is weer de oude maar niet geupdate. zou even wachten met de Samsung updaten.
Update is zonder problemen verlopen op mijn Omnia 7. Staat ongeveer half vol en is unbranded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Vierde keer aan het proberen na een herstart van mijn machine. Wat me opviel was de volgende opmerking:

Do not make or receive calls during update...

Moet ik iedereen in mijn adresboek even opbellen om te melden dat ze me niet moeten bellen tijdens de update? 8)7

En het maken van de backup in stap 7 duurt al meer dan 15 minuten elke keer. Dan staat ie op 100% en gebeurt er niets meer. Als ik kijk naar gebruikte ruimte op mijn harddisk, dan zie ik dat er 5GB opgebruikt is sinds de start van de update. Dus het maken van de backup lijkt te lukken (ik heb inderdaad ongeveer 5GB gebruikt op mijn Samsung Omnia 7)

[ Voor 41% gewijzigd door Gé Brander op 21-02-2011 23:27 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik voel me nu een enorme noob nu ik dit vraag, maar dit is toch niet de copy-paste update die ons beloofd is?

Ik heb net mijn Samsung Omnia 7 bijgewerkt en dat ging volgens mij goed. Copy-paste is echter nog in geen velden of wegen te bekennen. Ik zag de link hierboven en begrijp ik het nu goed dat dit een update is om de updates beter binnen te hengelen?

@hieronder, owkee, thanks ik schaam me wel ergens anders kapot voor die domme vraag :o
(en ik maar hopen dat ze ook wat aan de BT stack gedaan zouden hebben)

[ Voor 18% gewijzigd door PaT op 21-02-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

ppaddo schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:27:
Ik voel me nu een enorme noob nu ik dit vraag, maar dit is toch niet de copy-paste update die ons beloofd is?
Klopt, als je de link even volgt, een paar posts hierboven dan had je kunnen lezen dat het een voorbereidende update is voor de grotere update in maart.
Ik heb net mijn Samsung Omnia 7 bijgewerkt en dat ging volgens mij goed. Copy-paste is echter nog in geen velden of wegen te bekennen. Ik zag de link hierboven en begrijp ik het nu goed dat dit een update is om de updates beter binnen te hengelen?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Ben pakweg 2 uur bezig geweest en nu is die eindelijk klaar. 1 keer een foutmelding gehad bij stap 6 en toen ging alles goed, alleen enorm traag.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_JRP
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07 19:54
Update ging helemaal goed, maar is met 15-20 minuten toch wel lang voor zo een kleine update.

EDIT: Telefoon is de Samsung Omnia 7

[ Voor 17% gewijzigd door Jeroen_JRP op 22-02-2011 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Matthijs Hoekstra schreef op maandag 21 februari 2011 @ 22:36:
Weet jij of de Omnia 7 überhaupt veel last heeft van brakke USB verbindingen? Applicaties deployen lukt ook maar de helft van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
.oisyn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:36:
[...]

Weet jij of de Omnia 7 überhaupt veel last heeft van brakke USB verbindingen? Applicaties deployen lukt ook maar de helft van de tijd.
Ik denk dat het ligt aan de meegeleverde Samsung USB kabel. Met de originele kabel heb ik telkens het probleem dat mijn telefoon disconnect van mijn pc. Nu gebruik ik de kabel van een Logitech Preformance MX muis en die werkt zonder enig probleem (kabel is wel een stukje dikker).

Edit: Update succesvol uitgevoerd.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowWings op 22-02-2011 07:49 . Reden: Phone update succesvol ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hmmmm.. De hele nacht heeft de update zijn werk proberen te doen, maar vanochtend was deze nog steeds op 100% met de backup.

Toen heb ik een vrij rigoreuze stap gedaan, namelijk een telefoon reset... Niet echt grappig, maar daarna lukte het wel.

Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
.oisyn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:36:
[...]

Nee nooit last van gehad. Toestel werkt verder 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op wmpoweruser.com wordt gezegd:

Update: Some report a factory reset enables the update to proceed, and Repne suggests it is due to old Samsung Omnia 7 firmware (JI9, JJ4), with JK1 works fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
Omnia 7 hier zonder problemen geupdate, ik had idd wel JK1 draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Jaguar645 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:14:
Omnia 7 hier zonder problemen geupdate, ik had idd wel JK1 draaien :)
Waar zie je welke firmware je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:26:
[...]

Waar zie je welke firmware je hebt?
Op deze manier:

http://windows7intouch.bl...mac-address-location.html

Ik zie dat ik ook een JK1 heb. Update ging binnen het kwartier en dat op een zeer antieke P4 2,8 Ghz met 512 Mb geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Er is een kb artikel: The Zune software stops responding when attempting to back up Windows Phone 7
Echter was bij mij de dll al op de juiste versie.
De firmware is versie: 2424.10.10.6 / ofwel JJ6

Om de firmware versie te checken:
Go to the Phone section as if making a phone call
hit the keys ##634# and then hit the call button
No call was made but this makes the Diagnosis pad available
from the home screen swipe left to display your installed Apps
Look for Diagnosis and tap it
The Diag pad opens
Type in *#1234#
A list of details is displayed

[ Voor 44% gewijzigd door Gé Brander op 22-02-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

hoe kom je aan die "2424.10.10.6"? Ik heb ook een JJ6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
.oisyn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:46:
Diverse collegas met JJ6 gewoon kunnen updaten. een enkeling met JJ6 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

.oisyn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:46:
Settings, About, More Info.
Het is een revision number.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Makes sense, de J is ook de 10e letter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Maar er is niks speciaals wat deze update doet?
Niks dat toevallig sneller werkt?
Stiekeme fixes?

Heb de update pas 5 min erop staan (en ging zonder problemen, HTC 7 Trophy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Ik denk dat ze iets onder de kap hebben veranderd, althans dat lijkt mij logisch om de aankomende update(s) te kunnen ondersteunen.

Het updaten hier duurde ongeveer +/- 5 minuten, het back-up maken duurde het langste van allemaal. ( HTC HD7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muta schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:52:
Niks dat toevallig sneller werkt?
Stiekeme fixes?

Heb de update pas 5 min erop staan (en ging zonder problemen, HTC 7 Trophy)
Als je nou de moeite neemt om te lezen had je kunnen lezen (vorige pagina) dat de update ter voorbereiding is op de maart-update. In deze laatste update komt er C&P, performance-verbeteringen en CDMA-ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Heb zelf de update nog niet gedaan, vanavond eens doen. Heb wel sowieso last dat Zune mijn Omnia lang niet altijd detecteert. Moet hem vaak een aantal keer uit- en inpluggen voordat Zune hem "ziet". Hopelijk gaat de update goed.

Vraagje: weet iemand of en hoe je in de musicplayer een album of playlist kan shuffelen? Het lijkt me zo'n basisfunctie maar heb me suf gezocht en alles ge-tap&hold maar kan het echt niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
HyperioN schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:04:
Heb zelf de update nog niet gedaan, vanavond eens doen. Heb wel sowieso last dat Zune mijn Omnia lang niet altijd detecteert. Moet hem vaak een aantal keer uit- en inpluggen voordat Zune hem "ziet". Hopelijk gaat de update goed.
Misschien moet je net zoals in onderstaande situatie een andere kabel proberen. Ik heb er nu geen last meer van!
Ik denk dat het ligt aan de meegeleverde Samsung USB kabel. Met de originele kabel heb ik telkens het probleem dat mijn telefoon disconnect van mijn pc. Nu gebruik ik de kabel van een Logitech Preformance MX muis en die werkt zonder enig probleem (kabel is wel een stukje dikker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Lees net op de Fp dat je een melding moet krijgen dat de update klaarstaat.. Heb deze nog niet gehad :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Lees net op de Fp dat je een melding moet krijgen dat de update klaarstaat.. Heb deze nog niet gehad :'(
@hierboven, thnx voor de tip, ga het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
HyperioN schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:27:
Deze melding kreeg ik pas nadat ik hem op de computer had aangesloten, probeer het eens zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Relief2009 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:43:
[...]

Als je nou de moeite neemt om te lezen had je kunnen lezen (vorige pagina) dat de update ter voorbereiding is op de maart-update. In deze laatste update komt er C&P, performance-verbeteringen en CDMA-ondersteuning.
Je zit fout met je aanname.... Ik zit al een stap verder dan dat jij denk... het is overduidelijk dat ik weet dat deze update officieel niks doet (behalve voorbereiden) Ik zeg toch niet voor niets, of er stiekem niks bijzit?
Misschien kan je ook een iets vanuit de positieve kant bekijken, ipv. iedereen maar uitmaken voor iets wat ze niet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:17:
Makes sense, de J is ook de 10e letter ;)
Dat klopt denk ik inderdaad wel, ik heb hier 2424.10.11.1 (11e letter is K, versie 1 dus) J-K-1 = 10-11-1

Typisch dat er hier mensen met hetzelfde toestel (in mijn geval Omnia 7) andere firmwares hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Mweh.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UYJ55adHuZeH28JoC2V1Klfd/medium.jpg

En op mijn omnia nu een lelijk icoontje dat ik mijn telefoon niet mag afkoppelen.
Toch wel slecht hoor, vind ik. Dit moet gewoon werken.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperioN op 22-02-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gaat de update gepaard met een factory reset of behoud je al je instellingen en smsjes e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Batterij eruit gehaald en nog een keer geprobeerd. Toen lukte het wel :-).

Heb dus geen factory reset hoeven doen, dus gewoon mijn instellingen en smsjes behouden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Muta schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:36:
[...]

Je zit fout met je aanname.... Ik zit al een stap verder dan dat jij denk... het is overduidelijk dat ik weet dat deze update officieel niks doet (behalve voorbereiden) Ik zeg toch niet voor niets, of er stiekem niks bijzit?
Misschien kan je ook een iets vanuit de positieve kant bekijken, ipv. iedereen maar uitmaken voor iets wat ze niet zijn
DAt het overduidelijke is laat je vorige post anders niet merken. Iets met teveel vraagtekens erin enzo ;) Vind het dan ook niet zo gek dat Relief je daarop wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Niet online
Jaguar645 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:17:
[...]

DAt het overduidelijke is laat je vorige post anders niet merken. Iets met teveel vraagtekens erin enzo ;) Vind het dan ook niet zo gek dat Relief je daarop wijst.

Ik zeg hier toch dat ik weet dat de update officieel niks speciaals doet... is het nou zo moeilijk om je vooroordelen aan de kant te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Nee dat zeg je niet?

De combinatie van je 3 zinnen onder elkaar doen mij aangeven dat je wilt weten wat de update doet en dat je dingen lijkt te missen. Zelfs de zin die je zelf quote is onduidelijk aangezien je vraagt of de update verder niets doet :)

en ik trek volgens mij ook geen vooroordeel? Ik probeer je alleen aan te geven dat je post onduidelijk is en als zodanig ook geintrepeteerd wordt. Maargoed genoeg offtopic!

Van Neowin.net af:
After a slew of Windows Phone 7 devices became bricked after applying the latest update, speculation says that Microsoft is releasing a patch to fix the phones affected, according to WPcentral. The problem seems to be focused around Samsung users, and specific firmwares (JI9 and JJ4) seem to cause the problem.

In a support forum post, Microsoft employees are advising that these user wait another 3 days for another patch that will fix the problem.

We would recommend at this time, not to retry the update, as subsequent attempts will fail similarly. While we continue to investigate the issue, we would ask that you not attempt the update until your device alerts you of another update opportunity, in approximately 3 days’ time.

Until then, bricked phones are being covered by AT&T's standard warranty, and those users are encouraged to bring the issues up with the carrier.
Volgens mij stond 8 maart als volgende gerucht voor de echte update. Hopen dat dit soort problemen dat niet verder naar achteren duwt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Het valt op zich wel mee. Het schijnt inderdaad vooral Samsung-telefoons (dus geen andere merken) te bricken:

http://www.knowyourmobile...es_bricked_by_update.html

Maar wel raar op zich. Je zou toch verwachten dat ze een update eerst goed testen met allerlei devices / public met een kleine groep gebruikers. Maar ja op zich is dit wel goed nieuws voor de toekomst: door deze fuck-up zullen toekomstige updates waarschijnlijk wel nog beter getest worden..dus ik verwacht niet snel dat dit nog een keer gaat gebeuren. En dat is alleen maar goed =)

Hier de oplossing voor mensen met een gebrickte telefoon:

http://www.theunwired.net/?item=solution-how-to-get-a-frozen-windows-phone-7-back-alive-after-the-update-failed&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+theunwired

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van Engadget:

Update: the::unwired is reporting information straight from Microsoft on how to fix a "bricked" device that doesn't complete the update, and it's deceptively simple: just pull the battery, put it back in, and turn the phone on. Failing that, perform a hard reset. Either way, the company is recommending you don't attempt the update again until the phone reminds you, which it says will happen in about three days.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Relief2009 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:11:
Van Engadget:

Update: the::unwired is reporting information straight from Microsoft on how to fix a "bricked" device that doesn't complete the update, and it's deceptively simple: just pull the battery, put it back in, and turn the phone on. Failing that, perform a hard reset. Either way, the company is recommending you don't attempt the update again until the phone reminds you, which it says will happen in about three days.
Tja. Wij snappen dat =)
Maar een beetje lullig voor de gewone consument (waarvoor WP7 toch wel bedoeld is).

Ik hoop dat Microsoft netjes deze mensen gaat mailen met de oplossing (ze hebben je e-mailadres toch voor activatie van je toestel?). Zo hoort het, en dat zou ik echt top klasse vinden!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:13:
(ze hebben je e-mailadres toch voor activatie van je toestel?)
Mja, over het algemeen een nieuw en verder ongebruikt live account. Ik sync mijn mail ook niet met het account dat ik voor de telefoon heb aangevraagd. Mensen preferen over het algemeen toch gewoon hun eigen oude mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:48:
[...]

Mja, over het algemeen een nieuw en verder ongebruikt live account. Ik sync mijn mail ook niet met het account dat ik voor de telefoon heb aangevraagd. Mensen preferen over het algemeen toch gewoon hun eigen oude mailadres.
Maar dan heb je het wel over de specifieke Europese situatie waain we lopen te klooien met 'valse' US of UK account.
Ik verwacht dat de gemiddelde Amerikaan of Brit gewoon zijn 'eigen' live account heeft gebruikt of er een heeft aangemaakt en die ook gewoon gebruikt. Alleen al om die reden zou het mooi zijn als MS die mensen bericht.
Daarentegen lijkt het me ook niet zo moeilijk om een notificatie naar de toestellen te sturen.

Pagina: 1 ... 5 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.