Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal carriers schijnen de update (voor samsung toestellen) in de VS al te blokkeren atm ivm de problemen.

Het jammere van het hele verhaal is dat het juist carriers weer extra argumenten geeft om controle te houden over updates. Terwijl het juist zo fijn is (voor ons dan) als carriers gewoon overgeslagen worden en we rechtstreeks en direct updates kunnen krijgen van de fabrikant (=veel sneller ; geen extra crap meekrijgen enz). Dat is nu juist zo relaxt aan iPhone/Windows Phone 7. Maar nog een paar fuck-ups en ik denk dat carriers nog meer te zeggen willen ipv de huidige 'skip-once; forced next' update-beleid.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppaddo schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:11:
[...]

Maar dan heb je het wel over de specifieke Europese situatie waain we lopen te klooien met 'valse' US of UK account.
Want iedereen heeft sowieso een live account? Er zijn idd veel hotmail gebruikers, maar er zijn denk ik net zoveel gmail gebruikers. Die laatste groep mensen heeft geen enkele reden om, anders dan andere MS diensten, een live account te nemen.
Ik verwacht dat de gemiddelde Amerikaan of Brit gewoon zijn 'eigen' live account heeft gebruikt of er een heeft aangemaakt en die ook gewoon gebruikt.
Als ze er een hebben aangemaakt zou ik er niet vanuit gaan dat zij gewoon hun WP7 mail lezen via hotmail. Of dat ze hun WP7 mailadres überhaupt aan anderen hebben gegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 23-02-2011 08:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:13:
[...]

Tja. Wij snappen dat =)
Maar een beetje lullig voor de gewone consument (waarvoor WP7 toch wel bedoeld is).

Ik hoop dat Microsoft netjes deze mensen gaat mailen met de oplossing (ze hebben je e-mailadres toch voor activatie van je toestel?). Zo hoort het, en dat zou ik echt top klasse vinden!
Hoezo? Volgens mij onderschat je "de gewone consument" of overschat je jezelf. Dit is ook iets dat je met alle merken wel tegenkomt, heb mn nokia ook al vaker op deze manier moeten resetten, gecrashte iphones moeten rebooten door beide knoppen ingedrukt te houden, etc etc. Daar kan "de consument" ook allemaal mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTC trophy en heb een bericht dat er een update is. Vraag me niet waarom maar ik ben een apple fan met een windows phone, van de zaak, en sync dus meet mijn MBP. Alles werkt normaal maar de optie om te updaten werkt niet. De buttons check for update blijven grijs en kan ze niet klikken. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Bij mij bleef hij ook hangen op stap 7/10. Ik heb wel de JK1 firmware die meestal wel goed gaat.

Zal wel snel een fix voor komen hoop ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:43:
Ik heb een HTC trophy en heb een bericht dat er een update is. Vraag me niet waarom maar ik ben een apple fan met een windows phone, van de zaak, en sync dus meet mijn MBP. Alles werkt normaal maar de optie om te updaten werkt niet. De buttons check for update blijven grijs en kan ze niet klikken. Iemand enig idee?
Als ik het goed begrepen heb krijgen niet alle gebruikers de update op hetzelfde moment. Wellicht dus nog even afwachten. Zo erg is dat nu ook weer niet met deze update.

Wat een sensatie over die paar Omnia 7 's die het niet doen zeg. Hoeveel gevallen zijn er nu concreet bekend? Op Engadget ben ik er 1 tegengekomen in de paar honderd reply's op dit nieuws, via Twitter hadden er twee personen zich gemeld en hierboven nu 1.

Het lijkt me wel een beetje een storm in een glas water. Het is niet goed te praten, maar het is nu ook weer niet zo dat er een fundamentele fout in deze update zit.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 13:58

Benjamin-

CrazyGunner#2385

.oisyn schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 08:36:
[...]

Want iedereen heeft sowieso een live account? Er zijn idd veel hotmail gebruikers, maar er zijn denk ik net zoveel gmail gebruikers. Die laatste groep mensen heeft geen enkele reden om, anders dan andere MS diensten, een live account te nemen.
Ik denk dat er veel en veel meer MS gebruikers zijn dan Gmail gebruikers. Buiten het feit dat hotmail volgens mij samen met Yahoo de enige echte overgebleven spelers zijn van zeg even 10 jaar geleden, dat ze daardoor veel meer gebruikers hebben die niet willen overstappen. Vergis je bijvoorbeeld niet er in dat Gmail wel redelijk lang bestaat, maar dat het pas sinds 2007 mogelijk is om voor de gemiddelde leek zich te registreren bij Gmail.
Daar komt ook nog bij dat door MSN veel mensen hun MS adres blijven gebruiken, hetzelfde met diensten zoals Xbox Live en Zune.

Al ken ik redelijk wat mensen die Gmail gebruiken, ken ik eigenlijk niemand die exclusief Gmail of een ander niet MS adres gebruiken.

Ik denk dus dat nog veel mensen MS adressen blijft gebruiken.

Persoonlijk gebruik ik een gmail voor mijn normale mail, een hotmail voor MSN, een Live.nl voor Xbox Live en een Live.co.uk voor WP7/Zune. Zodra de NL marketplace uit is zal ik alleen nog maar mijn Gmail en Live.nl gaan gebruiken, en die Live.nl zal ik dan ook zeker wel goed gaan gebruiken.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
HyperioN schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:04:
Vraagje: weet iemand of en hoe je in de musicplayer een album of playlist kan shuffelen? Het lijkt me zo'n basisfunctie maar heb me suf gezocht en alles ge-tap&hold maar kan het echt niet vinden..
Dat is makkelijk:

65. Shuffle tracks on an album This one is hidden within the player. Tap on the album cover and it reveals two controls, a repeat and a shuffle icon.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Sjongejonge, zodra je het weet is dat inderdaad erg makkelijk.
Toch wel een beetje contra-intuitief en inconsequent moet ik zeggen. Alle "verborgen" opties in WP7 zijn te vinden met tap-and-hold. Deze is dus tap-but-don't-hold |:( Je moet er maar opkomen.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
Hebben trouwens meerdere mensen last van spontane vastlopers en/of reboots? Gisteren was ik wat foto's aan het maken en ineens valt de telefoon zonder dat ik dus de knop had ingedrukt uit. Zojuist tijdens het weer terug gaan naar het tile-overzicht vanuit het lockscherm en had ik weer een vastloper. Ik hoop dat Microsoft deze problemen met de volgende update verhelpen.

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08 18:22
Na een paar maanden gebruik bevalt Windows Phone 7 mij uitstekend, het enige wat mij echt stoort is dat de gmail synchronisatie niet two-way is: als je mail op de telefoon leest, wordt die niet op de server als gelezen gemarkeerd, op de telefoon verwijderde e-mails worden niet op de server verwijderd. e.d.
Heb nog geen optie gezien om dat in te schakelen.

• Ramon
  • Laatst online: 22:50
/\/\|) schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:25:
Na een paar maanden gebruik bevalt Windows Phone 7 mij uitstekend, het enige wat mij echt stoort is dat de gmail synchronisatie niet two-way is: als je mail op de telefoon leest, wordt die niet op de server als gelezen gemarkeerd, op de telefoon verwijderde e-mails worden niet op de server verwijderd. e.d.
Ehm, das volgens mij wel hoor? Ja, net getest. Als je een mail leest op je telefoon wordt ie gewoon als gelezen gemarkeerd in gmail web interface.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd. Mail die je op je telefoon verwijdert verdwijnt ook gewoon op de server. Heeft uiteraard wel een tussentijdse sync nodig - ik zag het daarnet niet meteen, maar nadat ik op sync had gedrukt wel.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• troftnom
/\/\|) schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:25:
Je leest je email toch wel uit via IMAP en niet POP?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zou sowieso exchange activesync gebruiken, en geen imap (en idd helemaal geen pop) :)

• troftnom
Bedankt voor de aanvulling, active sync is inderdaad nog handiger, even vergeten. ;)

• /\/\|)
Aha, ik heb de setup gevolgd tijdens de WP7 initialisatie en aangenomen dat hij wel op de best mogelijke manier met gmail zou connecten.
Dan doe je eens een keer iets niet handmatig...
Snel naar active sync dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbannature
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-03-2023
Manuel schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 15:28:
[...]

Deze melding kreeg ik pas nadat ik hem op de computer had aangesloten, probeer het eens zou ik zeggen. :)
Weet iemand hoe lang ze er over doen om alle telefoons te updaten? Ik heb ook nog geen melding op mijn Trophy, ook niet als ik hem met de computer via Zune laat checken.

Niet dat het voor nu zo spannend is maar ik ben wel vol verwachting op de Maart update en dan moet mijn Trophy er toch klaar voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 08:27
Internet werkt alleen wanneer roaming toegestaan word. Het betreft een HTC Mozart en telfort sim-only met internet bundel. Is dit een bekend probleem of krijg ik straks een rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Voornamelijk een Telfort probleem, die doen eigenlijk aan Roaming op het KPN netwerk vandaar dat je het open moet zetten. Wel even opletten als je in een grensstreek komt.

Meer info: http://forum.telfort.nl/topic5377.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via mijn mac geen update maar via de windows pc duurde het 7 min en klaar.HTC Trophy in Zweden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft de tot nu toe beste reclame filmpjes voor het Windows Phone 7 OS:
YouTube: New Windows Phone Ad: We Love WP7
YouTube: New Windows Phone Ad: What if?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas is het eerste filmpje een concept. Vond die wel gaver dan de tweede :P

[ Voor 11% gewijzigd door Relief2009 op 28-02-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WTF ?!
Vandaag overgestapt van T-mobile naar Vodafone. Nu zijn al mijn browser favorites weg, en vervangen door vodafone meuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.oisyn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:18:
WTF ?!
Vandaag overgestapt van T-mobile naar Vodafone. Nu zijn al mijn browser favorites weg, en vervangen door vodafone meuk :(
Dat is wazig, ik heb vanaf dag 1 een Vodafone sim erin zitten (simlock vrij toestel) en ik heb nog niet eens Vodafone meuk in mijn favorites staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppaddo schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:39:
[...]

Dat is wazig, ik heb vanaf dag 1 een Vodafone sim erin zitten (simlock vrij toestel) en ik heb nog niet eens Vodafone meuk in mijn favorites staan.
Geen sim hier (dev telefoon) wel vodafone meuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 10:21
Nu anderhalve dag mijn toestel in gebruik, en bevalt uitstekend!

Heb alles op USA ingesteld om toegang te hebben tot de Directions-functie in Maps en voice-commands te kunnen gebruiken in het OS. Verbazingwekkend genoeg werken die uitstekend! Bij vorige ervaringen was het altijd erg belangrijk om zeer goed te ar-ti-ku-leer-ren maar daar heb ik nu geen last van. Bijna alles pakt hij in 1 poging, en écht nederlandse namen (b.v. Pathé Bioscoopagenda, sommige contacten) even uitspreken zoals een Engelsman zou doen (die de nederlandse uitspraak niet kent). En op 'Path Bahjo-skoepagenda' werkt ook dat prima :+

Enige minpuntje is dat ik mijn XBox Live account niet kan koppelen. En om die aan mijn nieuwe (USA) Live ID te hangen heb je een XBox 360 nodig, tewijl de dienst ook voor plenty PC-games gebruikt wordt :S (o.a. Dirt2).
Ik denk dat er wel een oplossing voor is, maar omdat ik het eigenlijk uitsluitend voor Dirt 2 gebruik mis ik het ook niet zo.

Verder werkt alles vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-06 12:20
De update voor Samsung toestellen is weer beschikbaar.

http://twitter.com/#!/Win.../status/43232468836421633

Op naar NoDo :)

[ Voor 7% gewijzigd door IntoDevel op 03-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IntoDevel schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:37:
De update voor Samsung toestellen is weer beschikbaar.

http://twitter.com/#!/Win.../status/43232468836421633

Op naar NoDo :)
Kunnen mensen bevestigen dat er een update weer is en dat deze nu wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 09:05
Relief2009 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:14:
[...]

Kunnen mensen bevestigen dat er een update weer is en dat deze nu wel goed werkt?
yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Omnia 7 net geüpdate, ging soepel. Was in 5 minuutjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Welke firmware heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moeten ze echt dringend de Alarm App eens updaten, want elke keer als mijn alarm afgaat, werkt oftewel mijn microfoon niet meer, of zit het lockscreen vast.

Ik gebruik nu Free Talking Alarm Clock als alternatief en dat werkt wel en vooral stabiel

En toen ik vandaag op dat knopje bovenaan drukte, kwam telkens ook mijn rewind & forward knoppen tevoorschijn, wat je dus alleen maar moet zien als je op de geluidsknoppen drukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:53:
En toen ik vandaag op dat knopje bovenaan drukte, kwam telkens ook mijn rewind & forward knoppen tevoorschijn, wat je dus alleen maar moet zien als je op de geluidsknoppen drukt...
Als er een mp3 speelt, dan moet je dat balkje zien, ook als je enkel op de aan/uit/standby knop drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

.oisyn schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 12:18:
WTF ?!
Ik had precies hetzelfde. Ik begrijp ook echt niet waarom mijn favorieten wegwaren en er andere bijkwamen. Het is een simkaartje, wat heeft dat met favorieten te maken?

Erg vreemd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Volgens mij moeten ze echt dringend de Alarm App eens updaten, want elke keer als mijn alarm afgaat, werkt oftewel mijn microfoon niet meer, of zit het lockscreen vast.
Heb hier werkelijk nooit last van, alarm werkt bij mij zeer goed. Heeft me (volgens mij) nog nooit in de steek gelaten tot zover, en doet wat het moet doen. Ik weet niet of het aan het toestel ligt, gebruik zelf de omnia 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
Benjamin- schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:22:
[...]

Ik had precies hetzelfde. Ik begrijp ook echt niet waarom mijn favorieten wegwaren en er andere bijkwamen. Het is een simkaartje, wat heeft dat met favorieten te maken?

Erg vreemd.
Ik heb dit vroeger ook wel eens op verschillende toestellen gezien, ik denk niet dat dit Windows Phone 7 specifiek is, maar ik kan me vergissen. Kan het zijn dat jullie de Vodafone branded versie hebben gekocht?

[ Voor 6% gewijzigd door IntoDevel op 03-03-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
[..]
Ik gebruik het alarm vaak, maar ook nog nooit de problemen gehad die jij beschrijft. (Omnia 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
/\/\|) schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 02:46:
[...]

Ik gebruik het alarm vaak, maar ook nog nooit de problemen gehad die jij beschrijft. (Omnia 7)
Hier nog iemand die geen problemen heeft met het alarm (HD7).

_EclipX wordt het niet eens tijd dat je jouw Trophy gewoon eens opstuurt? Ik kan je zeggen dat ik al dat bij het eerste de beste probleem had gedaan, je betaalt een kleine € 400 voor een telefoon waar je ook van mag verwachten dat hij het goed doet; jammer dat die dan 4 weken weg is maar ik neem aan dat je wel waar voor je geld wilt hebben, of niet?

[ Voor 0% gewijzigd door Manuel op 04-03-2011 03:02 . Reden: Enters ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

IntoDevel schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:29:
[...]

Kan het zijn dat jullie de Vodafone branded versie hebben gekocht?
Telefoon bedoel je? Nee, de mijne is niet branded.
.edit: het komt misschien door die Network Profile app? "Automatic network profile changing" staat aan, en de beschrijving erbij is "Enabling this option sets Network Profile automatically when SIM card is changed". Hoewel die ook internet-instellingen e.d. lijkt te doen, als ik de reviews van die app lees, dus het lijkt me sowieso wel handig om het aan te laten staan.

Oh well, zo vaak switch ik ook niet van simkaart :)

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 04-03-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zal wel moeten, wel jammer dat die gewoon alles doet verwijderen. Dingen toevoegen oke, maar verwijderen vind ik wel heel stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 02:55:
[...]

Hier nog iemand die geen problemen heeft met het alarm (HD7).

_EclipX wordt het niet eens tijd dat je jouw Trophy gewoon eens opstuurt? Ik kan je zeggen dat ik al dat bij het eerste de beste probleem had gedaan, je betaalt een kleine € 400 voor een telefoon waar je ook van mag verwachten dat hij het goed doet; jammer dat die dan 4 weken weg is maar ik neem aan dat je wel waar voor je geld wilt hebben, of niet?
Ja ik weet het, zit er sinds mijn eerste foutmeldingen al over na te denken, maar ik zie die periode dat ik hem kwijt ben niet echt zitten.... (deels omdat mijn backup gsm, een slome symbian s60v5 redelijk prehistoisch is vergeleken met WP7
De apps dat ik nu gebruik dus gewoon messaging, phone en people werken zonder problemen, maar men gps en fmradio werkt meestal niet, maar dat gebruik ik niet zo veel, ik zal hem zowiezo nog terugsturen, heb toch nog max 1 jaartje tijd.. en ik wacht ook vooral op een volledige vastloper, zoals je kan lezen in de trophy thread, zal die dan niet hardresetten zoals ik gedaan heb, maar in die staat dan opsturen. En na een paar weken gebruik zitten er al een heleboel krasjes op, dus als ik 't toestel nog een periode gebruik, zullen er veel meer krasjes opzitten, en dan is het volgens mij het moment om het toestel op te sturen, en zodoende te laten omruilen in een nieuw krasvrij toestel O-)
Ramon schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:03:
[...]
Als er een mp3 speelt, dan moet je dat balkje zien, ook als je enkel op de aan/uit/standby knop drukt.
zune/mp3 speler stond uit :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
Ik wil hier even op inspringen, want de update werkt nog steeds niet goed. Op het twitter support van Windows Phone loopt het over met klachten over de re-release van deze update.

Op het moment heb ik zelf ook nog steeds het probleem. Ik start de update, en na stap 6 gebeurd er niets en faalt de update. Ik heb zelf het idee dat de telefoon niet in download modus kan komen, en dat dit wordt veroorzaakt door de firmware versie die op de telefoon zit.

Ik vind het een zeer slechte zaak hoe Microsoft hiermee omgaat, en dat doet me best pijn omdat ik mezelf altijd wel beschouwd heb als een "evangelist" als het op Microsoft aankomt. Op het moment kunnen ze geen duidelijk antwoord geven en op sommige vragen op het support wordt zelfs geadviseerd om aan je provider een nieuwe telefoon te vragen. T-mobile ziet me al aankomen.

Ik ben heel benieuwd hoe en wanneer dit opgelost wordt en houd me hart vast voor de NoDo update die de eraan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Regenbui schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 21:12:
[...]

Ik wil hier even op inspringen, want de update werkt nog steeds niet goed. Op het twitter support van Windows Phone loopt het over met klachten over de re-release van deze update.

Op het moment heb ik zelf ook nog steeds het probleem. Ik start de update, en na stap 6 gebeurd er niets en faalt de update. Ik heb zelf het idee dat de telefoon niet in download modus kan komen, en dat dit wordt veroorzaakt door de firmware versie die op de telefoon zit.

Ik vind het een zeer slechte zaak hoe Microsoft hiermee omgaat, en dat doet me best pijn omdat ik mezelf altijd wel beschouwd heb als een "evangelist" als het op Microsoft aankomt. Op het moment kunnen ze geen duidelijk antwoord geven en op sommige vragen op het support wordt zelfs geadviseerd om aan je provider een nieuwe telefoon te vragen. T-mobile ziet me al aankomen.

Ik ben heel benieuwd hoe en wanneer dit opgelost wordt en houd me hart vast voor de NoDo update die de eraan zit te komen.
Toen ik de vraag met yep beantwoorde had ik nog niet van iemand gehoord dat het niet werkte. (terwijl er al wel diverse collegas waren die nu wel succesvol hadden geupdate met hun Omnia) Ondertussen wel een aantal berichten gezien dat het inderdaad niet voor iedereen werkt helaas. Het lijkt bij stap 6 met rebooten niet goed te gaan (de telefoon komt niet in de modus waarin de update ingelezen kan worden, maar je ziet alleen het tekeningetje dat je je telefoon met usb aan de pc moet aansluiten). Gelukkig kun je door even de batterij eruit te halen je telefoon weer gewoon gebruiken.

Erg vervelend. Enige advies wat ik nu kan geven is even te wachten tot er bericht komt wat nu te doen. 1 workaround die ik ken is een factory reset te doen voor de update maar dan moet je alles weer opnieuw instellen en installeren. Niet echt fijn. Zolang de copy paste update er nog niet is ook niet echt nodig om nu al te doen denk ik.

Zodra er meer informatie is (ik weet echt niet wat er precies aan de hand is) dan laten we dat uiteraard snel weten. (When attempting to update Windows Phone 7 you receive error code 800705B4)

[ Voor 3% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 05-03-2011 01:27 . Reden: KB artikel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:08:
[...]

zune/mp3 speler stond uit :(
Zodra je muziek afspeelt via de ingebouwde player blijven die knopjes tevoorschijn komen in die balk die verschijnt als je op de volume toetsen drukt, zelfs als het je de muziek reeds gestopt (of beter: gepauzeerd; stoppen kan niet) hebt. Handige functie. Ik snap je probleem niet.

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Voor diegene die nog een probleem hebben met updaten: When attempting to update Windows Phone 7 you receive error code 800705B4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Best vaag dat je je hele telefoon moet leeghalen om de update te kunnen doen. Lijkt wel op een firmware update van WM 6.1! Ergens ben ik wel blij dat mijn Omnia 7 wel gewoon in een keer wilde bijwerken. Succes voor degene die tegen dit probleem aanlopen.

Hopelijk zorgt dit er niet voor dat de echte update later vrijgegeven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt alsof er op enkele telefoons sprake is van een soort mismatch tussen de op de telefoon opgeslagen media of apps en de registratie daarvan door de telefoonsoftware of door 3rd aprty apps en dat de upgrade daar problemen mee heeft.
Omdat het met name samsung telefoons zijn gok ik dat het mogelijk firmware mismatch is waarbij oude firmware de media library en/of apps library iets anders heeft geregistreerd/vastgelegd dan nieuwere firmware versies en dat de update software daar geen rekening mee houdt.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Geen idee wat het precies is maar de workaround werkt wel hoor ik net. Collega heeft even media sync uitgezet, kwam dus behoorlijk wat ruimte vrij. Toen is de update gelukt. Daarna de sync weer aangezet en hij was weer up en running. Dus kleine moeite achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb die update op mijn Trophy zonder problemn geinstalleerd, die pre-update dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er een app om screenshots te nemen van WP7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cPT.cAPSLOCK
Nee, maar de homebrew Windows Phone Device Manager biedt deze functie wel. Is laten zien in de demonstratie ervan.

Hij is nog niet gereleased, maar hier staat meer:
http://www.touchxperience...dows-phone-device-manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weet niet of ik dit hier moet vragen, maar werkt de Zune PC software ook voor WinMo 6.5 ? Ik hoor er veel goede dingen over en zou het graag willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:02:
Weet niet of ik dit hier moet vragen, maar werkt de Zune PC software ook voor WinMo 6.5 ? Ik hoor er veel goede dingen over en zou het graag willen proberen.
Hahaha you wish! Nee sorry, de Zune software is echt Windows Phone 7 only!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Helaas. Voor WiMo 6.5 heb je nog steeds ActiveSync/Windows Mobile Device Center nodig. Je kunt wel gewoon de Zune software installeren en alsnog gebruiken voor bv je muziek collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

ppaddo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:40:
Ik heb mij helemaal blind lopen zoeken, maar hoe stel ik in dat MMS berichten goed worden weergegeven in Windows Phone 7?

Ik heb lopen zoeken op het www, maar kom redelijk vage en nogal tricky oplossingen tegen (zoals in deze thread).

Ik krijg nu een sms bericht van Vodafone dat ik naar de website moet. Uiteraard wordt mijn Omnia 7 nog niet ondersteund door VF om automagisch geconfigureerd te worden.

Ik gebruik MMS maar zelden, maar om nu iedere keer online te gaan vind ik ook maar een matige oplossing. Zelfs met WM6.1 ging dit prima!
Iemand al die weet waar/hoe mms in te stellen? Ik krijg ook steeds zo'n mms van VF... Zwaar irritant!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 23:02:
De Zune software als media player of mutlimedia beheer software op de PC kan iedereen gewoon gebruiken.
Het werkt echter niet samen met je mobieltje als daar geen WP7 op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 12:09:
Heb die update op mijn Trophy zonder problemn geinstalleerd, die pre-update dus
er zijn ook alleen problemen gemeld met een paar Samsung toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een slecht nieuws gerucht. Hopelijk blijft het bij een gerucht...

'Grote Windows Phone 7-update pas in 2012'

Aangezien de januari/februari patch ook pas in maart komt, zou het mij ergens niet eens zoveel verbazen. Wie weet mag Nokia achter de schermen lekker mee rommelen. Fijn voor hun, maar voorlopig minder voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Áls dat waar is, hoop ik niet dat NL taalondersteuning eerst op die update wacht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Matthijs dat weet jij vast wel... Zou NoDo ondanks de "problemen" met sommige Samsungs alsnog vandaag langs komen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppaddo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:00:
Het gerucht wordt zogenaamd toegeschreven aan Paul Thurrot maar die zet er zelf niks over op zijn einge WP7 site. http://windowsphonesecrets.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wel op een andere site waar hij voor schrijft: http://www.windowsitpro.c...erfeed&utm_medium=twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja. Geruchten. Dit is er ook een.
http://pocketnow.com/wind...t-wp7-mango-by-early-fall
Mary-Jo Foley reports hearing from Microsoft that Redmond has announced its Carrier and OEM partners telling them to expect Mango code by early fall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23

mendel129

Radioactivator

Random: als je een foto neemt wordt er "Hello from Seattle" in het "Artist"-veld geplaatst :+

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Jaguar645 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:31:
Matthijs dat weet jij vast wel... Zou NoDo ondanks de "problemen" met sommige Samsungs alsnog vandaag langs komen? ;)
als ik het al zou weten (en dat weet ik echt niet) dan ben ik vast niet de persoon die dat wereldkundig mag maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
ppaddo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:00:

'Grote Windows Phone 7-update pas in 2012'

Aangezien de januari/februari patch ook pas in maart komt, zou het mij ergens niet eens zoveel verbazen. Wie weet mag Nokia achter de schermen lekker mee rommelen. Fijn voor hun, maar voorlopig minder voor ons.
bullshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Jaguar645 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:31:
Volgens sommige mensen op XDA zijn er geen problemen met NoDo. Op dit moment draai ik NoDo op m'n HD7 en het werkt goed. Het lijkt er op dat de batterij langer meegaat dan met de vorige update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:45:
[...]

als ik het al zou weten (en dat weet ik echt niet) dan ben ik vast niet de persoon die dat wereldkundig mag maken :)
Als gedoodverfde opvolger van Joe Belfiore (ik zal ook eens een gerucht starten) had je dat toch moeten weten? :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:54:
[...]
Het gerucht wordt zogenaamd toegeschreven aan Paul Thurrot maar die zet er zelf niks over op zijn einge WP7 site. http://windowsphonesecrets.com/
Voor zover ik weet komt deze info van Tom Warren van WinRumors. En die zit er wel vaker naast :-)

What's the speed of Dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
mendel129 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:09:
Random: als je een foto neemt wordt er "Hello from Seattle" in het "Artist"-veld geplaatst :+
Hello from Seattle staat ook in monthview bij sommige dagen. Er staat nog meer, maar dat kan ik niet lezen. Zijn wel de leukere details. Waar ik net achter kwam: Er is ook een 'rotation lock' als je je telefoon schuin houdt, en dan verder draait (dus op z'n kop), dan draait het beeld niet mee :P handig voor als je in bed iets wil lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Ramon schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:47:
[...]

Hello from Seattle staat ook in monthview bij sommige dagen. Er staat nog meer, maar dat kan ik niet lezen. Zijn wel de leukere details. Waar ik net achter kwam: Er is ook een 'rotation lock' als je je telefoon schuin houdt, en dan verder draait (dus op z'n kop), dan draait het beeld niet mee :P handig voor als je in bed iets wil lezen.
Dit zijn ze:

Digniss milt
Nulla facilis
Aliquam sodale
Nam rhoncus nis
Nam nec vulputate
Hello from Seattle
Suspendisse egetos
Laecenas sem mattis
Class aptent tacitis
Vestibulum imperdiete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ramon schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:47:
[...]
Waar ik net achter kwam: Er is ook een 'rotation lock' als je je telefoon schuin houdt, en dan verder draait (dus op z'n kop), dan draait het beeld niet mee :P handig voor als je in bed iets wil lezen.
Deze snap ik niet helemaal hoe je het bedoeld...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat die het volgende bedoelt:
Je kan de telefoon maar op drie manieren roteren dat het beeld ook mee draait.
Als je de telefoon op de kop houdt draait die niet mee en blijft die geroteerd staan alsof je em over dwars houdt. Dat is fijn omdat je dan gewoon kan blijven lezen. Mijn n900 bijv draait gewoon mee zodat je alsnog de tekst 90 graden verkeerd hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:44

RaJitsu

B.S.U.R.

c70070540 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:52:
[...]

Deze snap ik niet helemaal hoe je het bedoeld...
Dat als je het toestel draait, het niet door blijft draaien. Op deze manier kun je wanneer je op een oor ligt gewoon je toestel aflezen. Wel alleen in landscape-mode.
Maar volgens mij is dit niets speciaals. Volgens mij is er geen enkel toestel dat het beeld volledig laat meedraaien. Wanneer je een toestel op zijn kop houd, gaat het beeld niet mee.

[ Voor 21% gewijzigd door RaJitsu op 08-03-2011 23:12 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
RaJitsu schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:04:
[...]
Maar volgens mij is dit niets speciaals. Volgens mij is er geen enkel toestel dat het beeld volledig laat meedraaien. Wanneer je een toestel op zijn kop houd, gaat het beeld niet mee.
Palm Pre draait in ieder geval wel vrolijk door, ook onderste boven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
NoDo pas tweede helft van maart ?

http://www.neowin.net/new...rive-second-half-of-march

-O-

Nou ja, ik denk dat Microsoft een lastige beslissing heeft. Of snel uitbrengen of mogelijk weer update problemen. Maar wat nu als er alsnog update problemen zijn bij een latere releasedate.

Nou ja, zo bijzonder zijn de updates ook weer niet. M'n telefoon werkt op zich prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
  • Laatst online: 12-08 21:30
mcetweaker schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:23:
NoDo pas tweede helft van maart ?

http://www.neowin.net/new...rive-second-half-of-march

-O-

Nou ja, ik denk dat Microsoft een lastige beslissing heeft. Of snel uitbrengen of mogelijk weer update problemen. Maar wat nu als er alsnog update problemen zijn bij een latere releasedate.

Nou ja, zo bijzonder zijn de updates ook weer niet. M'n telefoon werkt op zich prima :D
Ik kan wel raden welke datum het dan wordt; 20 maart. De dag dat de amerikaanse provider Sprint met haar eerste WP7 toestel komt. Het lijkt erop dat Microsoft zich weer laat leiden door de amerikaanse providers in plaats van de klanten. Aan de technische problemen met Samsung zal het waarschijnlijk niet liggen aangezien de update voor die toestellen volgens Microsoft is hervat.

Edit:
En inderdaad, het nieuwe "gerucht" is de week van 21 maart.
http://www.zdnet.com/blog...second-half-of-march/8888

[ Voor 9% gewijzigd door jaspa op 10-03-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aan de technische problemen met Samsung zal het waarschijnlijk niet liggen aangezien de update voor die toestellen volgens Microsoft is hervat.
Klopt, en er zijn wederom problemen opgedoken na het hervatten ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
.oisyn schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:04:
Klopt, en er zijn wederom problemen opgedoken na het hervatten ervan.
Laat ik dan voorzichtig zeggen dat ik hoop dat de vertraging dan toch daaraan ligt.
Als op 20 maart blijkt dat ik voor updates vanaf nu vast zit aan de binnenkamerse deals die Microsoft sluit met amerikaanse providers, gaat mijn HD7 terstond de deur uit.

Edit:
Microsoft zou zich moeten realiseren dat er nog een hele wereld buiten de USA is en dat daar het fenomeen "provider gebonden toestellen" (bijna) niet voorkomt. Klanten betalen hier gewoon de volle prijs voor een toestel en voelen er niks voor om op een amerikaanse provider te moeten wachten bij een update die al door de toestel fabrikant is goedgekeurd. Lijkt me een goed idee als Microsoft NL (en andere EU Microsofts evt. gezamelijk) dat zouden aankaarten in Redmond. Scheelt een hoop ontevreden klanten denk ik zo.

[ Voor 38% gewijzigd door jaspa op 10-03-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
jaspa schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:16:
[...]

Laat ik dan voorzichtig zeggen dat ik hoop dat de vertraging dan toch daaraan ligt.
Als op 20 maart blijkt dat ik voor updates vanaf nu vast zit aan de binnenkamerse deals die Microsoft sluit met amerikaanse providers, gaat mijn HD7 terstond de deur uit.
Ik begin ook ineens zwaar te twijfelen aan mijn Omnia 7 door dit gezeik. Ik ben zwaar tevreden over mijn toestel en ook over het OS. Echter de manier hoe Microsoft handelt vind ik een beetje tegenvallen. Ik verwacht niet dat MS om de 2 maanden meteen een nieuwe update uit brengt, maar duidelijkheid omtrent de updates zou wel fijn zijn. Geduld heb ik zeker, ik heb dus ook echt geen probleem met het wachten op de originele 'februari'-update maar als dit de normale gang van zaken is hoe MS handelt weet ik genoeg.
Ik vind namelijk de NL-Taalondersteuning en marketplace-ondersteuning enorm belangrijk en ik hoor hier niks over. Ik kocht mijn WP7 met het idee van 'medio 2011' wat nu allang 2e helft van 2011 is. Sorry, maar zodrek 1 jaar zonder volledige functionaliteit van mijn smartphone te zitten vind ik zwaaaaaaaaaar zonde van mijn geld?

Ik ben trouwens wel benieuwd wat er gezegd wordt 25 maart, vooral over Mango.. Daarna zal ik zeker kijken of ik naar een nieuwe telefoon moet gaan kijken.:)

[ Voor 6% gewijzigd door Villains op 09-03-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Villains schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:03:
[...]
Sorry, maar zodrek 1 jaar zonder volledige functionaliteit van mijn smartphone te zitten vind ik zwaaaaaaaaaar zonde van mijn geld?
Dan had je het toestel niet moeten kopen.
Er is nooit iets beloofd.
Microsoft heeft - in het kader van open communicatie met haar klanten - alleen indicaties gegeven over wanneer NL-ondersteuning beschikbaar zou komen. Dat deze indicatie enkele malen wordt opgeschoven is jammer, maar daar kun je ze niks kwalijk aan nemen.

Ik neem aan dat je jezelf goed georiënteerd hebt toen je het toestel kocht. Dan had je dus geweten - als tweaker zijnde al helemaal - dat je een product koopt wat in haar kinderschoenen staat. Waar dus een aantal dingen aan kunnen ontbreken. Waar bepaalde functionaliteit nog niet beschikbaar is terwijl dat op andere platformen wel zo is.

Jij hebt de keus gemaakt om toch te kiezen voor een WP7-toestel. Niemand heeft je gedwongen, je had ook iPhone of een Desire aan kunnen schaffen. Dus ga nou niet achteraf lopen zeuren dat je functionaliteit mist want dat had je allemaal kunnen weten en voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntoDevel
mcetweaker schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:23:
Helemaal mee eens. Ik begrijp wel dat men een beetje teleurgesteld is vanwege de hoge verwachtingen die het afgelopen jaar (vanaf MWC2010) waren geschapen. Maar de telefoon werkt (op een enkele bug na) meer dan prima (nee de services zijn nog niet beschikbaar, maar dat wist je van tevoren). Microsoft heeft gewoon wat opstartproblemen, maar daar leren ze vast wel van (ja denk ik echt). Bij het updaten van miljoenen devices kan je gewoon niet alles voorzien en overzien. Als developer weet je gewoon dat het vergeten van een klein statementje kan leiden tot een ontzettend vervelende bug die je niet ontdekt totdat het echt fout gaat. De updates gaan wel komen, en of het nou een maandje langer duurt of niet, laten we ook gewoon tevreden proberen te zijn met wat we hebben en niet constant zo negatief zijn. Ik ben er in ieder geval nog steeds erg blij mee en ik hoop de meesten van jullie ook! [/peptalk] 8)

[ Voor 23% gewijzigd door IntoDevel op 09-03-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspa
Ik denk dat iedereen die aan het WP7 avontuur is begonnen dat weloverwogen en vol goede hoop heeft gedaan. En iedereen die het OS een tijd gebruikt zeer tevreden is. Ondertussen is de vraag niet meer of de gebruiker tevreden is over het OS, maar of de gebruiker tevreden is over Microsoft. Dat heeft Microsoft grotendeels aan zichzelf te danken door hele hoge verwachtingen te scheppen en nu dat niet helemaal lijkt te lukken is het volgens mij niet meer dan logisch dat de gebruiker gaat twijfelen. Dat is vrij simpel op te lossen door te communiceren, maar dat lijkt Microsoft niet te begrijpen.
Voor mij persoonlijk zit er een eind aan het lijntje waar Microsoft ons lijkt te houden en kan me goed voorstellen dat dat voor anderen ook geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Dat updates soms wat langer duren vind ik niet vreemd. Zolang iets nog niet af is kunnen ze nooit met zekerheid zeggen wanneer het af zal zijn, dat is gewoon niet mogelijk, de enige reden dat veel producten een releasedatum kennen is omdat die zo ruim zijn genomen dat ze zich daar aan kunnen houden, dat of het product is niet goed.
Een update moet goed zijn, tegelijkertijd wil je ook dat het zo snel mogelijk uitkomt, dus je kan niet een vaste datum hebben tenzij je 1 van die 2 factoren wilt inleveren.

Wel vind ik het bijzonder jammer dat de communicatie slecht is en dan vooral de NL ondersteuning. Toen ik dit toestel kocht dacht ik aan een paar maanden (half januari gekocht), nu is het volstrekt onduidelijk wanneer het gaat komen. Dit zouden ze wel heel goed kunnen plannen, aan de ene kant moeten ze een marketplace uitbrengen met een NL sticker erop (features enz kunnen ze altijd naderhand toevoegen) en die vertaling is niet perse nodig, maar zelfs dan kan zo'n vertaling vrij snel worden gedaan. Natuurlijk kost dat wel wat tijd, maar dit hoeft niet nog een half jaar te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Weet je, die NL taalondersteuning is niet eens waar ik op zit te wachten. Wel op het feit dat ik gewoon normaal aankopen kan doen in de Marketplace. Het is natuurlijk van de pot gerukt dat je niet gewoon iets in de Amerikaanse markt kan kopen. Als de taalondersteuning zo lang op zich laat wachten, gooi dan op z'n minst die markt open.

Ik snap dat dat voor muziek wat lastig ligt (raar eigenlijk, maar goed), maar enable het dan alleen voor apps en games.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 10-03-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Taalondersteuning kan me ook niet echt interesseren, ik draai ook vaak mijn Windows op Engels, vind ik veel fijner als er dan problemen zijn dat ik het makkelijker kan terugvinden.

Maar ik krijg het gevoel dat ze het beide tegelijk willen uitbrengen, ik hoop van niet, maar dat gevoel is wel heel sterk.

Is er eigenlijk al een datum geprikt nu voor de marketplace. Ik weet dat er toen nieuws was dat de NL taal pas in Q3 ofzo zou komen, maar ik heb nog niet gelezen wanneer de marketplace zou moeten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Volgens mij wordt typen wel een stuk aangenamer met een NL woordenboek hoor. Afgezien daarvan vind ik een engelse interface ook wel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Villains
HyperioN schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:24:
[...]
Dan had je het toestel niet moeten kopen.
Er is nooit iets beloofd.
Microsoft heeft - in het kader van open communicatie met haar klanten - alleen indicaties gegeven over wanneer NL-ondersteuning beschikbaar zou komen. Dat deze indicatie enkele malen wordt opgeschoven is jammer, maar daar kun je ze niks kwalijk aan nemen.

Ik neem aan dat je jezelf goed georiënteerd hebt toen je het toestel kocht. Dan had je dus geweten - als tweaker zijnde al helemaal - dat je een product koopt wat in haar kinderschoenen staat. Waar dus een aantal dingen aan kunnen ontbreken. Waar bepaalde functionaliteit nog niet beschikbaar is terwijl dat op andere platformen wel zo is.

Jij hebt de keus gemaakt om toch te kiezen voor een WP7-toestel. Niemand heeft je gedwongen, je had ook iPhone of een Desire aan kunnen schaffen. Dus ga nou niet achteraf lopen zeuren dat je functionaliteit mist want dat had je allemaal kunnen weten en voorkomen.
Zoals ik al had gepost, dat ik moet wachten vind ik niet erg! Maar de waardeloze communicatie vind ik wel erg. Ik wacht er gewoon heel de tijd op dat ik normaal games en apps kan aanschaffen. Engels vind ik prima, het OS vind ik in deze staat ook fijn. En hoeveel duidelijkheid is er op dit moment over de NL-marketplace? 0. Hoeveel aandacht er door MS is op gevestigd vraag ik me maar ook af. Dat ik nu moet wachten tot H2 vind ik al echt gehandicapt omdat ik dat niet had verwacht. Medio 2011 was prima geweest, maar als het rond juli kwam hadden ze medio 2011 wel gewoon laten staan. Dus nu verwacht ik de NL marketplace pas rond eind 2011, en dan hoop ik echt dat het geen 2012 wordt. Zo ja, hoop ik dit wel op tijd te weten, want dan kan ik kijken voor een andere phone. Of er moet een fatsoenlijke manier zijn om apps te installeren via de illegale weg. Dan ga ik dat serieus zien als een optie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Villains schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:23:
[...]

Of er moet een fatsoenlijke manier zijn om apps te installeren via de illegale weg. Dan ga ik dat serieus zien als een optie:)
Dat kan al een tijdje. Het is meer een vraag post NoDo update.

PS A-to-B navigatie, gratis, werkt inmiddels ook in NL.
http://www.appsfuze.com/a...ne.navigation/a-to-b,7826

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat er ineens door mijn hoofd spookt is de volgende gedachte.

Je merkt dat een aantal early-adopters de "minder duidelijke" communicatie van Microsoft een beetje zat beginnen te worden. Ze wisten dat ze moesten wachten, maar dat wordt iedere keer langer dan ze hadden verwacht. Dan kan je stellen dat hun verwachtingen niet klopten, maar punt blijft dat dat hun verwachting was.

In juni/juli mag Steve Jobs weer een showtje opvoeren met waarschijnlijk de nieuwste versie van zijn succesmobieltje. Is de kans nu niet aanwezig dat een aanzienlijk aantal van die personen denken, "dat platform heeft zich bewezen, doet wel wat ik hoopte dat WP7 zou doen, dus ik stap toch maar over".

Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit een iOs device overwogen al was het maar vanwege het feit dat ik een pesthekel aan iTunes heb (Zune is echt zoveel prettiger!), maar langzaam maar zeker gaan dit soort gedachten ook wel een beetje bij mij rondspoken. Dan heb ik dus ook een gebruiksvriendelijk apparaat, met een gigantische market, enorme ondersteuning, ook in Nederland en in het Nederlands..

Ik schaam me diep dat dit soort dingen door mijn hoofd spoken. WP7 is een fantastisch OS, maar het wordt de hoogste tijd dat ze gaan leveren wat ze ons al tijden beloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt er maar aan wat de verwachtingen van iemand was. Of de verwachting van zichzelf van hoe lang hij/zij verwacht had te willen wachten. Q3 is altijd het kwartaal voor Phone7 in NL geweest.
Waar ik het mee eens ben, is dat het prettiger zou zijn wanneer MS keiharde datums gezet had. Ook al zijn/waren die datums later dan de initiële planning.
Daarnaast is de keuze voor een telefoon ook niet alleen het OS.
Het kastje/scherm EN de prijs zijn net zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
Ik had eigenlijk gewoon ook op kleinere updates/bugfixes gehoopt die dan wat vaker zouden komen. Bijvoorbeeld van de XBOXarcade game updates fix
Fix voor batterij monitor (soms ziet de de % niet hoeveel/hoeleeg die is)
Fix voor vastlopen marketplace

Nu erger je daar dus aan en duurt het maanden voordat het gefixed is.
Verder vond ik het een minpunt dat er geen voicerecorder standaard inzit en die dus geld kost in de marketplace. Nu blijkt dat je bij office en dan one note gewoon kunt recorden. Werkt opzich wel behoorlijk lekker.

edit: de meeste kosten geld ;) plus het blijkt niet nodig het zit alleen een beetje verstopt, terwijl het aan de andere kant weer logisch is dat het daar zit. Kun je gelijk een verhaaltje erbij typen

[ Voor 15% gewijzigd door LeVortex op 10-03-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er is een gratis voicerecorder, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microsoft geeft update over de NoDo update en geeft toelichting op de vertraging:
Phone updates: process and timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Interessant:
This short pause should in no way impact the timing of future updates, including the one announced recently at Mobile World Congress featuring multitasking, a Twitter feature, and a new HTML 5-friendly version of Internet Explorer Mobile.
Om http://www.gadgetzone.nl//nieuws.php?id=7736 maar even in perspectief te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zo interpreteert Thurrot het, not pretty: http://windowsphonesecret...-update-on-update-delays/
Laten we eerlijk zijn, het verloopt allemaal traagjes, en ik ben nog steeds benieuwd naar de macht die de providers hier in hebben en hoe ze die gaan hanteren bij de grote updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
het team heeft een blogpost geschreven met uitleg over het proces (en de vertraging naar eind maart)
http://windowsteamblog.co...s-process-and-timing.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

No shit, waar denk je dat we het over hebben ;)

[ Voor 73% gewijzigd door .oisyn op 11-03-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
Ik dat Microsoft toch wat harder zijn best moet doen. Als ontwikkelaars worden wij op ons hart gedrukt om verwachtingen te overtreffen, maar dan geeft MS niet het goede voorbeeld met het update-verhaal.
Als ik MS was zou ik in mei onaangekondigd met de Mango update komen.
Pagina: 1 ... 6 ... 46 Laatste

Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.