Helaas ben ik bang dat de kans dat een update onaangekondigd eerder gaat komen toch een stuk minder groot is dan dat een aangekondigde update later komt. Dat heeft alles te maken met de verwachtingen. Als ze die lat afgelopen jaar wat minder hoog hadden gelegd dan was de pers nu niet zo negatief geweest. En dan kan je de consument juist wel een keer verrassen./\/\|) schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:58:
Ik dat Microsoft toch wat harder zijn best moet doen. Als ontwikkelaars worden wij op ons hart gedrukt om verwachtingen te overtreffen, maar dan geeft MS niet het goede voorbeeld met het update-verhaal.
Als ik MS was zou ik in mei onaangekondigd met de Mango update komen.
Dit is de afgelopen dagen al flink rondgetweet, maar voor wie het gemist heeft...
We hebben afgelopen donderdag op de SevenSteps Windows Phone Lan Party veel plezier gehad. Microsoft verraste ons met een leuk aandenken: een Windows Phone poppetje / telefoonhouder. Daar hebben we een boel lol mee gehad, wat resulteerde in de onderstaande foto's:
Smaller Windows Phone devices expected in about 9 months.

Windows Phone beats iPhone.

Windows Phone breaking Android.
We hebben afgelopen donderdag op de SevenSteps Windows Phone Lan Party veel plezier gehad. Microsoft verraste ons met een leuk aandenken: een Windows Phone poppetje / telefoonhouder. Daar hebben we een boel lol mee gehad, wat resulteerde in de onderstaande foto's:

What's the speed of Dark?
Hahahaha, heel flauw, maar ik zie de humor hier wel vanlzandman schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:15:
Dit is de afgelopen dagen al flink rondgetweet, maar voor wie het gemist heeft...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Matthijs, weet jij wanneer de volgende Windows Phone Get Together is? Die zou toch ergens in mei gehouden worden?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mooie foto's. Ik maar dan moet Windows erg zijn best doen willen ze dit waarmaken ..lzandman schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die poppetjes zijn zeker niet te koop ergens ?!
[ Voor 4% gewijzigd door SgtElPotato op 12-03-2011 21:35 ]
Zucht...
Jezus, je weet toch dat je als Nederlandse consument met een beperkte telefoon zit. Ik vind het ronduit irritant aan het worden wanneer deze discussie elke keer weer aan het terugkomen is.
WP7 bestaat nog maar 5 maanden en dan kunnen jullie niet eens 2 weken langer wachten op de eerste update? De tweede update komt een half jaar later en nog lopen mensen te klagen.
When its done, its done moet bij MS altijd gelden. Het laatste wat ik wil is een update die onaf is zoals Google de laatste tijd het doet.
Early adopters heeft zijn positieve kanten en ook negatieve kanten. Accepteer het maar gewoon.
WP7 bestaat nog maar 5 maanden en dan kunnen jullie niet eens 2 weken langer wachten op de eerste update? De tweede update komt een half jaar later en nog lopen mensen te klagen.
When its done, its done moet bij MS altijd gelden. Het laatste wat ik wil is een update die onaf is zoals Google de laatste tijd het doet.
Early adopters heeft zijn positieve kanten en ook negatieve kanten. Accepteer het maar gewoon.
Haha erg leuke humor en wat een vette houder! Ik wil ook één!lzandman schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 43% gewijzigd door Relief2009 op 14-03-2011 10:57 ]
Ten eerste zijn het adopters, geen adaptors, en ten tweede mag jij ook wel gewoon accepteren dat mensen beginnen te klagen als het van de kant van MS behoorlijk stil blijft over Nederlandse ondersteuning danwel een mogelijkheid om gewoon via de officiele manier vanuit NL apps te kopen.Relief2009 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:54:
Early adaptors heeft zijn positieve kanten en ook negatieve kanten. Accepteer het maar gewoon.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2011 10:57 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lekker kinderachtig dat corrigeren..oisyn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:56:
[...]
Ten eerste zijn het adopters, geen adaptors, en ten tweede mag jij ook wel gewoon accepteren dat mensen beginnen te klagen als het van de kant van MS behoorlijk stil blijft over Nederlandse ondersteuning danwel een mogelijkheid om gewoon via de officiele manier vanuit NL apps te kopen.
Ondersteuning voor andere talen en het installeren van apps in andere landen komt pas met Mango, dat is al heel lang bekend. Installeren van Apps word pas aangeboden zodra er officiele ondersteuning hiervoor is. Ze kunnen doodleuk de Marketplace openen, maar bij problemen loopt half nederland support te bellen terwijl deze er niet is. Dat geeft een totaal geen professionele indruk. Had je ook zelf kunnen bedenken.
Ik zie het probleem niet? Dat jij niet kan wachten, ligt echt niet aan MS.
[ Voor 18% gewijzigd door Relief2009 op 14-03-2011 11:04 ]
Je kan het kinderachtig vinden, maar je kan het ook als opbouwende kritiek beschouwen en onthouden zodat je het de volgende keer wel goed doet. Ik zou het ook prettig vinden als ik op dergelijke fouten wordt gewezen.
Dat is al heel lang een gerucht ja, officieel is er nooit iets door MS over gezegd, noch wanneer die update dan wordt uitegebracht. En het gerucht bestond niet eens toen ik mijn telefoon kocht.Ondersteuning voor andere talen en het installeren van apps in andere landen komt pas met Mango, dat is al heel lang bekend.
Nee, telefoons uitbrengen in een land waar er geen support voor is, dát geeft een professionele indrukZe kunnen doodleuk de Marketplace openen, maar bij problemen loopt half nederland support te bellen terwijl deze er niet is. Dat geeft een totaal geen professionele indruk. Had je ook zelf kunnen bedenken.

Nogmaals, ik had het over de communicatie van MS. Kun je mijn ongeduldigheid er wel bij betrekken, maar dat was niet de kern van mijn post.Ik zie het probleem niet? Dat jij niet kan wachten, ligt echt niet aan MS.
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2011 11:41 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik moet vanmiddag keuze maken welke phone ik nu definitief ga kopen, en daar wordt dit aspect gewoon in meegenomen. Voordeel dat mijn HD2 nog nagenoeg perfect werkt, ik best een WP7 toestel kan nemen en rustig wachten op de Nederlandse ondersteuning. Andere kant komt er 0,0 informatie vanuit MS hoelang dit nog allemaal gaat duren, dan vraag ik me af wat op dit moment de 'meerwaarde' is tov de andere beschikbaar toestellen die wel volledig ondersteuning hebben in Nederland. Komt support nu over een maand (of max 2) vind ik het allemaal best om te wachten, maar ik ga geen telefoon nemen waar ik gros van de features (op de 'normale' manier) niet eens kan gebruiken voor een compleet onbekende tijd..oisyn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:56:
Ten eerste zijn het adopters, geen adaptors, en ten tweede mag jij ook wel gewoon accepteren dat mensen beginnen te klagen als het van de kant van MS behoorlijk stil blijft over Nederlandse ondersteuning danwel een mogelijkheid om gewoon via de officiele manier vanuit NL apps te kopen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat was hoe ik er ook over dacht. Helaas geloofde ik in de geruchten dat het in april zou komenSinergyX schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:44:
Komt support nu over een maand (of max 2) vind ik het allemaal best om te wachten, maar ik ga geen telefoon nemen waar ik gros van de features (op de 'normale' manier) niet eens kan gebruiken voor een compleet onbekende tijd.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2011 11:49 ]
Ik vind dat Paul Thurrott het allemaal goed verwoord in de Windows Weekly podcast van vorige week. De Windows Phone discussie begint vanaf 34:20, maar luister vooral vanaf 39:50.
http://www.youtube.com/watch?v=EnE81wXgNio
http://www.youtube.com/watch?v=EnE81wXgNio
Volledig mee eens en dit was ook mijn gedachtegang:) Jammer genoeg eigenlijk..........oisyn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:47:
[...]
Dat was hoe ik er ook over dacht. Helaas geloofde ik in de geruchten dat het in april zou komen. Als ik toen had geweten dat ik nu nog steeds in onzekerheid zou zitten had ik waarschijnlijk niet eens een WP7 toestel gekocht. Natuurlijk mijn eigen domme fout, maar ik had wel verwacht dat MS een enorme comeback had willen maken met WP7 en ze er dus bovenop zouden zitten. Niet dus.
Ik zou het ook op prijs stellen als er gewoon vaker een grotere of kleinere update komt (die dan natuurlijk soepel moet verlopen). Dat geeft het gevoel dat er iets gebeurd en er telkens grotere of kleinere verbeteringen zichtbaar zijn. Zoals anderen al gezegd hebben, Microsoft kan het maandelijks met zillion Windows computers, dus met die paar (relatief gesproken) Windows Phone 7 telefoons zou het ook moeten kunnen.
Ik ervaar tegengestelde signalen bij Microsoft's WP7: aan de ene kant zie en merk ik dat men er hard aan werkt, aan de andere kant krijg ik soms het gevoel dat de ambitie niet zo hoog is.
Ik ervaar tegengestelde signalen bij Microsoft's WP7: aan de ene kant zie en merk ik dat men er hard aan werkt, aan de andere kant krijg ik soms het gevoel dat de ambitie niet zo hoog is.
Er is nooit wat toegegeven, je wist zelf waar je aan begon. Ik ga ervan uit dat Microsoft gewoon een goede update wil uitbrengen en niet een update die gewoon niet goed werkt..oisyn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:56:
[...]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Jullie lezen gewoon expres niet goed he
. Ik ga niet eens proberen mezelf nog maar een keer te verduidelijken. Alles staat duidelijk uitgelegd in voorgaande posts.
[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2011 17:10 ]
Je kan iemand ook op een spelfout wijzen, zonder te beginnen met "ten eerste". Het is niet echt gebruikelijk om zo de zin te beginnen wanneer het onderwerp niet gaat over spelling enz..oisyn schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:38:
[...]Je kan het kinderachtig vinden, maar je kan het ook als opbouwende kritiek beschouwen en onthouden zodat je het de volgende keer wel goed doet. Ik zou het ook prettig vinden als ik op dergelijke fouten wordt gewezen.
En als we het dan toch over taal hebben, probeer wat leestekens.
"Ten eerste zijn het adopters, geen adaptors, en ten tweede mag jij ook wel gewoon accepteren dat mensen beginnen te klagen als het van de kant van MS behoorlijk stil blijft over Nederlandse ondersteuning danwel een mogelijkheid om gewoon via de officiele manier vanuit NL apps te kopen."
Terwijl je achter adaptors een onnodige comma heb gezet, heb je daarna geen comma's of punten meer gebruikt.
Voor de duidelijkheid, mij boeit het allemaal niet, ik lees vanzelf wel de comma's in een zin, of ze er nou wel of niet staan. Ik vond het alleen ook wat kinderachtig om zo de zin te beginnen. Dit soort dingen zorgt ervoor dat sommige mensen het laten om een bericht achter te laten omdat ze geen zin hebben in commentaar.
Maargoed om nog maar even inhoudelijk te reageren. Voor mensen die nu twijfelen, denk eerst even goed na wat het precies is wat je wilt. Op veel gebieden werkt WP7 fantastisch, de muziekspeler is buitengewoon goed, IE werkt lekker, de marketplace zit goed in elkaar en het lijkt op termijn allemaal nog mooier te worden. Maar de limitaties met de marketplace kan wel een goede reden zijn om voor een andere telefoon te gaan. Als ik had geweten dat het nog zolang zou duren zou ik waarschijnlijk voor een Android zijn gegaan.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Moet eerlijk zeggen dat ik het 'gehuil' om nederlandse ondersteuning maar overdreven vind.
Het *enige* dat ik me voor kan stellen dat je mist, is het Nederlandse woordenboek. Verder is alles bruikbaar door gewoon één setting (al dan niet op meerdere plekken) aan te passen.
Live account, USA? Check!
PC, USA? Check!
Windows Phone, Region kopje in settings, System Locale en Browser and Search, USA? Check!
Enjoy your fully featured Windows Phone.
Sterker nog, zo heb je ook directions in NL terwijl deze in launch countries zoals UK ook niet officieel ondersteund zijn (pas na aanpassen van Browser and Search language naar - je raad het al - USA) en hetzelfde geld voor voice commands. Het gros van mijn apps of telefoongesprekken start ik op via voice, zolang ik niet in gezelschap ben (anders is het zo raar, praten tegen je telefoon
). Iets wat dus in veel ondersteunde landen niet kan.
Dus nogmaals, ik zie het probleem niet.
Ook zodra er nederlandse ondersteuning is, zal ik het OS gewoon in het engels houden. Veel termen klinken in het nederlands gewoon waardeloos, dus waarom mensen dat ooit *wel* willen blijft voor mij een mysterie.
(Marktplaats, Spelletjes, Levende Tegels?
Nee dank je.)
Het *enige* dat ik me voor kan stellen dat je mist, is het Nederlandse woordenboek. Verder is alles bruikbaar door gewoon één setting (al dan niet op meerdere plekken) aan te passen.
PC, USA? Check!
Windows Phone, Region kopje in settings, System Locale en Browser and Search, USA? Check!
Sterker nog, zo heb je ook directions in NL terwijl deze in launch countries zoals UK ook niet officieel ondersteund zijn (pas na aanpassen van Browser and Search language naar - je raad het al - USA) en hetzelfde geld voor voice commands. Het gros van mijn apps of telefoongesprekken start ik op via voice, zolang ik niet in gezelschap ben (anders is het zo raar, praten tegen je telefoon
Dus nogmaals, ik zie het probleem niet.
Ook zodra er nederlandse ondersteuning is, zal ik het OS gewoon in het engels houden. Veel termen klinken in het nederlands gewoon waardeloos, dus waarom mensen dat ooit *wel* willen blijft voor mij een mysterie.
(Marktplaats, Spelletjes, Levende Tegels?
[ Voor 0% gewijzigd door cPT.cAPSLOCK op 14-03-2011 21:37 . Reden: spelvouten ]
Je mist 2 grote problemen voor veel mensen.
1. Veel mensen kunnen niets kopen.
2. Ook al kunnen mensen iets kopen, doen ze dit toch liever op een vast account. Zo wil ik best games kopen, maar wel dan op mijn Xbox Live account zodat alles op 1 account komt.
2. Ook al kunnen mensen iets kopen, doen ze dit toch liever op een vast account. Zo wil ik best games kopen, maar wel dan op mijn Xbox Live account zodat alles op 1 account komt.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Er zijn heel veel gratis applicaties die je gewoon kan gebruiken. Je kan jezelf prima even toezeggen nog even niets te kopen totdat het wel kan. Mijn Live account, tevens mijn XBOX account, en een US account kan ik wegens problemen met mijn Postbank creditcard helaas niet gebruiken om spullen online te kopen.Benjamin- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:13:
Als zometeen de nederlandse ondersteuning er is, moet ik een keuze maken, ga ik bij dat account blijven, en een bank opzoeken die een creditcard uitgeeft die wel werkt met een US Live account, of ga ik mijn NL account gebruiken en moet ik al mijn verworven punten op XBOX opnieuw opsparen.....
Ik ben er nog niet uit, maar dit is gewoon een resultaat van de keuzes die ik in het verleden gemaakt heb. IK heb die keuzes gemaakt en leef daar mee zoals het is.
Waarom mensen het geduld niet op kunnen brengen om even te wachten totdat de volledige NL ondersteuning er is, vind ik altijd een beetje jammer. Maar het zal wel iets van de huidige tijd zijn. We willen het nu en niet morgen. Ik wil het nu!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Er zijn heel veel gratis applicaties, maar er zijn er ook zat die ik graag wil en niet gratis zijn, vaak zijn het juist de beste spelletjes enz die geld kosten.
En dat nu willen heeft te maken met contracten. Mijn contract liep af op 3 februari, ik moest dus een keuze maken, WP7 of Android, ik ben voor WP7 gegaan met de gedachte toen nog dat de NL marketplace rond mei ofzo zou uitkomen, nu lijkt dat meer op Q4, dat vind ik wel zwaar balen.
Ik kan nu niet even een Android toestel kopen, ik zit nu 2 jaar vast aan WP7, ja dat is mijn eigen keuze en ik heb zelf dat risico genomen, maar dat betekent nog niet dat ik daar niet mag van balen.
En dat nu willen heeft te maken met contracten. Mijn contract liep af op 3 februari, ik moest dus een keuze maken, WP7 of Android, ik ben voor WP7 gegaan met de gedachte toen nog dat de NL marketplace rond mei ofzo zou uitkomen, nu lijkt dat meer op Q4, dat vind ik wel zwaar balen.
Ik kan nu niet even een Android toestel kopen, ik zit nu 2 jaar vast aan WP7, ja dat is mijn eigen keuze en ik heb zelf dat risico genomen, maar dat betekent nog niet dat ik daar niet mag van balen.
Thanks. Komma schrijf je trouwens met een kBenjamin- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:37:
Terwijl je achter adaptors een onnodige comma heb gezet, heb je daarna geen comma's of punten meer gebruikt.
Er van balen, natuurlijk. Maar over een maand of 6 zal de grote update uitkomen/er net zijn en heb je een heel ander verhaal. Dus of je nu baalt dat je 2 jaar vast zit aan WP7 of dat je over een half jaar nog 1,5 jaar vast zit aan WP7 die meer kan dan nu, dat is een instelling bij jezelf. Is je glas half vol of half leegBenjamin- schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 08:18:
Er zijn heel veel gratis applicaties, maar er zijn er ook zat die ik graag wil en niet gratis zijn, vaak zijn het juist de beste spelletjes enz die geld kosten.
Ik vind het ook vervelend dat het wat langer duurt dan wenselijk...
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dus volledig bruikbaar als je zo'n beetje alles aanpast wat je normaal gebruikt.cPT.cAPSLOCK schreef op maandag 14 maart 2011 @ 21:36:
Moet eerlijk zeggen dat ik het 'gehuil' om nederlandse ondersteuning maar overdreven vind.
PC, USA? Check!
Je moet dus nieuw live account gebruiken, je moet je PC omzetten naar local/search USA, om enkel dat ding 'bruikbaar' te maken? En natuurlijk is dat volkomen 'legaal', willekeurig adres in USA pakken voor je live account

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het wachten wordt ook lastiger naarmate er betere (niet gratis applicaties) op de Market komen, en dat is nu toch ech wel aan de gang. In het begin speelde dat nog niet zo erg, maar inmiddels zit er erg goed werk tussen. Trial versies proberen maakt dat alleen maar erger.
Dat probleem heb ik dus ook, en ik moest naar mijn UK profiel switchen om alles werkend te krijgen, ik woon in de UK op het moment. Side note, dit moest ik al op de XBox omdat je billing adress niet kunt vernaderen en dus geen credit card kan registreren.Benjamin- schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:13:
Erg vervelend maar het werkt nu hoewel ik geen games wil kopen omdat ik niet weet of deze zullen werken op mijn andere profiel zoals bij de Xbox wel het geval is.
ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max
Zoals ik al eerder zei, bij aankoop van een WP7-telefoon wist je dat de ondersteuning voor Nederlands en het openen van de Market Place pas mid-eind 2011 zou komen. Je kunt klagen hoeveel je wil, maar je kon het weten en nu moet je gewoonweg geduld hebben.
Daarom heb ik ook besloten om pas na mid-2011 (Mango) een WP7-toestel te halen. Het is een keuze die je zelf moet maken. Als je nu een toestel koopt, heb je bewust een toestel gekocht met minder functies.
Verder zijn we behoorlijk offtopic bezig. Laten we nu voortaan over het OS discussiëren en niet over taalondersteuning. Daar hebben we een ander topic voor.
Daarom heb ik ook besloten om pas na mid-2011 (Mango) een WP7-toestel te halen. Het is een keuze die je zelf moet maken. Als je nu een toestel koopt, heb je bewust een toestel gekocht met minder functies.
Verder zijn we behoorlijk offtopic bezig. Laten we nu voortaan over het OS discussiëren en niet over taalondersteuning. Daar hebben we een ander topic voor.
Ik val hier nu even midden in de discussie. Hoe zit dat met die marketplace?
Kan iemand mij heel kort de beperking uitleggen. De taal vind ik geen probleem, maar klopt het dat je met een Nederlandse credit card geen apps kunt downloaden?
Kan iemand mij heel kort de beperking uitleggen. De taal vind ik geen probleem, maar klopt het dat je met een Nederlandse credit card geen apps kunt downloaden?
Er is toch ook een Marketplace topic?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Je kan helemaal los in: Windows Phone 7 Marketplace en applicatiesPolen schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:19:
Ik val hier nu even midden in de discussie. Hoe zit dat met die marketplace?
Het gaat niet om alleen de taalondersteuning of alleen een nederlandse marketplace. Maar om de communicatie vannuit Microsoft en wat meer openheid. De mensen die al een WP7 toestel hebben weten niet meer waar ze aan toe zijn. Het is wel heel makkelijk om te roepen; je wist alles van te voren, dus mag je nu geen kritiek meer uitten. (Zeker als je zelf het toestel nog niet eens hebt.) Een aantal mensen zal niet de luxe hebben gehad van het wachten op de nieuwe Mango release en hebben bijvoorbeeld het toestel bij een abbonement genomen, in de verwachting (die Microsoft in de wereld gebracht is) dat er rond April/ Mei een update zou komen met taalondersteuning. Het probleem is juist dat we heel weinig echt weten. Het enige wat Microsoft heeft aangekondigd is: naadloze updates door het hele jaar heen en dat een van die updates ondersteuning voor Nederland zal krijgen.Relief2009 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:50:
Zoals ik al eerder zei, bij aankoop van een WP7-telefoon wist je dat de ondersteuning voor Nederlands en het openen van de Market Place pas mid-eind 2011 zou komen. Je kunt klagen hoeveel je wil, maar je kon het weten en nu moet je gewoonweg geduld hebben.
Wat ik bedoelde is meer dat ik graag had gehad dat mijn main wp7 account mijn UK account is maar dat mijn Xbox Live account die van mijn Xbox is maar dat gaat dus helaas nietRelief2009 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:50:
Het heeft geen enkele invloed op het gebruik. PC locatie aanpassen? Nooit een verschil van gemerkt. En zoals ik al zei, kan je ook de locatie van je huidige live account aanpassen. Betreffende postcode ben ik het met je eens, maar heel druk kan ik me daar niet om maken. Vooral omdat je alleen 5 random getalletjes in hoeft te vullen, geen straat of huisnummer. Je valt er dus niemand mee lastig, behalve dat je Microsoft een beetje pest. En laten we wel wezen, een groot deel van de mensen zou dat zien als een beetje wraak voor de huidige beperkingenSinergyX schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 10:14:
[...]
Dus volledig bruikbaar als je zo'n beetje alles aanpast wat je normaal gebruikt.
Je moet dus nieuw live account gebruiken, je moet je PC omzetten naar local/search USA, om enkel dat ding 'bruikbaar' te maken? En natuurlijk is dat volkomen 'legaal', willekeurig adres in USA pakken voor je live account
Betreffende de beperkingen op applicaties kopen: hier had ik niet aan gedacht, omdat dat iets is waar ik zelf eigenlijk nooit gebruik van maak. Maar dan nog moet ik me aansluiten bij Relief2009: Er zijn enkel indicaties gegeven, niets is bevestigd betreffende de Nederlandse release.
Oftewel, als mensen even één keertje slikken is het OS - op apps kopen na - volledig te gebruiken zonder beperkingen. En van die aangepaste land-instellingen merk je helemaal niets.
Je hoort mij hier dan ook niet zozeer klagen, maar ik vind het tekort door de bocht om te zeggen dat we dit allemaal al wisten. Ja we wisten dat het even zou duren, maar de indicaties waren mei, niet september wat waarschijnlijk december uiteindelijk betekent. Vertraging kan, maar dit is niet een kwestie van vertragen maar gewoon de geplande ondersteuning stop zetten verlopig.
Microsoft heeft nooit mei geroepen. Er is altijd medio 2011 gecommuniceerd. Dat er enkele Tweakers elkaar napraten en zo leugens de wereld inhelpen kan je Microsoft niet kwalijk nemen. Dus je kan niet beweren dat er een vertraging is als je de eerste datum niet wist...Benjamin- schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:22:
Je hoort mij hier dan ook niet zozeer klagen, maar ik vind het tekort door de bocht om te zeggen dat we dit allemaal al wisten. Ja we wisten dat het even zou duren, maar de indicaties waren mei, niet september wat waarschijnlijk december uiteindelijk betekent. Vertraging kan, maar dit is niet een kwestie van vertragen maar gewoon de geplande ondersteuning stop zetten verlopig.
Ook al zou het medio zijn, dan zitten ze nu toch alweer zeker 3 maanden daarboven.
hebben nog meer mensen het probleem dat youtube filmpjes niet meer geopend worden? Hij geeft aan dat ik adobe flash 10 ofzoiets moet downloaden, maar dit werkt uiteraard niet.
Zorg dat je op de mobile website van youtube zit (m.youtube.com) dan zou het moeten werken.The_Scarabial schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:50:
hebben nog meer mensen het probleem dat youtube filmpjes niet meer geopend worden? Hij geeft aan dat ik adobe flash 10 ofzoiets moet downloaden, maar dit werkt uiteraard niet.
De meeste zullen dan werken, hij geeft je dan tenminste aan wanneer het niet werkt.Jeroen_JRP schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:45:
[...]
Zorg dat je op de mobile website van youtube zit (m.youtube.com) dan zou het moeten werken.
Medio kan van alles zijn, maart - oktober? Tis tegenwoordig 2e helft van 2011Benjamin- schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:37:
Ook al zou het medio zijn, dan zitten ze nu toch alweer zeker 3 maanden daarboven.
Ik heb sinds vandaag een Facebook-profiel...
Nu duurt het nog even voordat ik alles heb uitgevogeld maar damn, wat is de fb/WP7-integratie leuk :-D
Werkt echt als een tierelier!
Wordt hoog tijd dat Twitter ook op deze manier geintegreerd gaat worden.. want ik begin me te ergeren aan de opstarttijd van Beezz en het feit dat mentions pas minutenlater binnenkomen.. terwijl m'n vriendin met haar iPhone 3G rondjes rent om mijn Omnia 7 als het gaat om Twitter-snelheid
Die heeft Twitter én Facebook gechecked als ik net Beezz opgestart heb en het "Timeline"-venster heb geopend.
En ik maar stug volhouden dat mijn toestel écht wel sneller is als een iPhone, maar dat is op deze manier moeilijk te verantwoorden natuurlijk..
Maar dat duurt dus nog een hafljaar
.
Nu duurt het nog even voordat ik alles heb uitgevogeld maar damn, wat is de fb/WP7-integratie leuk :-D
Wordt hoog tijd dat Twitter ook op deze manier geintegreerd gaat worden.. want ik begin me te ergeren aan de opstarttijd van Beezz en het feit dat mentions pas minutenlater binnenkomen.. terwijl m'n vriendin met haar iPhone 3G rondjes rent om mijn Omnia 7 als het gaat om Twitter-snelheid
En ik maar stug volhouden dat mijn toestel écht wel sneller is als een iPhone, maar dat is op deze manier moeilijk te verantwoorden natuurlijk..
Maar dat duurt dus nog een hafljaar
[ Voor 10% gewijzigd door HyperioN op 16-03-2011 13:59 ]
Het is maar de vraag of twitteren via de People Hub een beetje handig zal zijn. Er komen bij mij in de main timeline van People Hub allerlei bronnen binnen (LinkedIn, Facebook, Flickr, etc.). Als Twitter daar ook nog bij komt, dan wordt het wel druk. Bovendien kun je vanuit de people hub niet zoeken en mis je andere handige opties, die je wel vindt op dedicated Twitter clients (hash tags toevoegen, mentions, direct messages, enz.). Maar goed, Twitter-integratie hoort er wel bij, natuurlijk.HyperioN schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:48:
Wordt hoog tijd dat Twitter ook op deze manier geintegreerd gaat worden.. want ik begin me te ergeren aan de opstarttijd van Beezz en het feit dat mentions pas minutenlater binnenkomen..
Aardig uitgebreid filmpje.
Moet zeggen dat ik wat skeptisch was over de bugfixes die er in zouden zitten, maar zeker bij de marketplace had ik toch een idee van *netjes, zo hoort het!*.
Nu is dit vooral een vraag voor Matthijs:
Waarom moeten unbranded eigenaren eigenlijk wachten op goedkeuring van de US carriers voordat we de update krijgen? Als ik het goed begrepen heb is NoDo al klaar, en ligt hij enkel te wachten op hun tests voor de update uitgegeven wordt. Maar unbranded eigenaren hebben er toch niets mee te maken of zij de update goedkeuren? Vanwaar dan de vertraging?
Moet zeggen dat ik wat skeptisch was over de bugfixes die er in zouden zitten, maar zeker bij de marketplace had ik toch een idee van *netjes, zo hoort het!*.
Nu is dit vooral een vraag voor Matthijs:
Waarom moeten unbranded eigenaren eigenlijk wachten op goedkeuring van de US carriers voordat we de update krijgen? Als ik het goed begrepen heb is NoDo al klaar, en ligt hij enkel te wachten op hun tests voor de update uitgegeven wordt. Maar unbranded eigenaren hebben er toch niets mee te maken of zij de update goedkeuren? Vanwaar dan de vertraging?
Medio is midden.Matthijs Hoekstra schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:06:
[...]
Medio kan van alles zijn, maart - oktober? Tis tegenwoordig 2e helft van 2011
Maar wat is de 2e helft? De NL ondersteuning?
Misschien dat het wel handig is als er wat duidelijkheid over de release is, ook al is het een onduidelijk antwoord, dan weten we in ieder geval zeker hoe het er nu voor staat.
Ik heb het dan vooral over de NL marketplace.
Medio != midden anders was er wel midden 2011 gecommuniceerd.Benjamin- schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 00:06:
[...]
Medio is midden.
Maar wat is de 2e helft? De NL ondersteuning?
Misschien dat het wel handig is als er wat duidelijkheid over de release is, ook al is het een onduidelijk antwoord, dan weten we in ieder geval zeker hoe het er nu voor staat.
Ik heb het dan vooral over de NL marketplace.
Yep, 2e helf 2011 is de NL ondersteuning. Duidelijker ga je het niet krijgen. Als we maand x noemen en die wordt het niet is iedereen ook weer niet vrolijk, De NL ondersteuning is een NL UI en NL marketplace ondersteuning!
Die twitter integratie is al aangekondigd (net als IE9 en Multitasking)HyperioN schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:48:
Ik heb sinds vandaag een Facebook-profiel...
Wordt hoog tijd dat Twitter ook op deze manier geintegreerd gaat worden.. want ik begin me te ergeren aan de opstarttijd van Beezz en het feit dat mentions pas minutenlater binnenkomen.. terwijl m'n vriendin met haar iPhone 3G rondjes rent om mijn Omnia 7 als het gaat om Twitter-snelheidDie heeft Twitter én Facebook gechecked als ik net Beezz opgestart heb en het "Timeline"-venster heb geopend.
Maar dat duurt dus nog een hafljaar.
Ik bedoelde daarmee dat medio 2011 in het midden van het jaar zou moeten zijn, daar horen september en oktober toch echt niet meer bij. Tevens is medio 2011 wel gecommuniceerd in Oktober.Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 08:44:
[...]
Medio != midden anders was er wel midden 2011 gecommuniceerd.
Yep, 2e helf 2011 is de NL ondersteuning. Duidelijker ga je het niet krijgen. Als we maand x noemen en die wordt het niet is iedereen ook weer niet vrolijk, De NL ondersteuning is een NL UI en NL marketplace ondersteuning!
Dus ja waar het midden van medio 2011 rond juni/juli ligt, ligt die van de 2e helft van 2011 rond september/oktober. Natuurlijk zou het juli kunnen zijn, maar gezien de aanpassing en gezien hoe goed de geplande datums nu zijn, verwacht ik het eerder later dan vroeger.
Ik begrijp dat er niet veel over valt te zeggen, een product is klaar wanneer het klaar is, maar ik vind het wel erg jammer dat MS niet iets meer moeite doet om verlopige ondersteuning te geven, door NL gebruikers gewoon toegang te geven aan de internationale marketplace.
Dit hebben we vanaf de start gevraagd en dat verzoek is afgewezen. Alle aanpassingen kosten gewoon tijd en die tijd besteden ze liever aan andere zaken of het 'goed' opleveren van diensten. Ze hebben besloten geen tussentijdse release te doen voor extra marketplaces (helaas) en dus de 2e helft 2011 komen de extra marketplaces beschikbaar.Benjamin- schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 09:19:
[...]
Ik begrijp dat er niet veel over valt te zeggen, een product is klaar wanneer het klaar is, maar ik vind het wel erg jammer dat MS niet iets meer moeite doet om verlopige ondersteuning te geven, door NL gebruikers gewoon toegang te geven aan de internationale marketplace.
Is er al bekend wanneer er dualcore W7 phones komen? Blijf voorlopig wel bij me omnia hoor
Maar die NL ui komt alleen voor nieuwe telefoons of ook voor de onze?
Kan niet wachten op de IE9 Update, jammer genoeg duurt dat nog wel even.
Kan niet wachten op de IE9 Update, jammer genoeg duurt dat nog wel even.
Heb begrepen dat dit in handen van de fabrikanten ligt. Ik zou er dus maar niet op rekenen.LeVortex schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 19:51:
Maar die NL ui komt alleen voor nieuwe telefoons of ook voor de onze?
Zeker niet als dit zich doorzet: nieuws: Windows Phone 7-toestellen dalen snel in prijs
Ik durf het haast niet te zeggen.. want ben nog steeds Microsoft-liefhebber en WP7-liefhebber... Maar als het zo doorgaat denk zelfs ík dat WP7 gaat floppen.
Ik durf het haast niet te zeggen.. want ben nog steeds Microsoft-liefhebber en WP7-liefhebber... Maar als het zo doorgaat denk zelfs ík dat WP7 gaat floppen.
Naar aanleiding van dit bericht nieuws: Windows Phone 7-toestellen dalen snel in prijs op de FP heb ik mij echt weer op zitten vreten over de onnozelheid van de gemiddelde Tweaker! WP7 = WM6.5 met een fancy interface, Multitasking kan helemaal niet, k heb nog nooit reclame gezien AAARRRGGHH! Hou nou toch op. Matthijsm alsjeblieft, laat je marketing collega's a.u.b. in versnelde vaart aan het werk gaan in Nederland zodat deze misverstanden asap de wereld uit geholpen worden.
Het voelt steeds vaker of ik de keuze voor WP7 moet verdedigen (zeker tegen appel evangelisten), terwijl ik zo iets heb van probeer het en je ben overtuigd. Zet levensgrote displays in de winkel waarmee mensen kunnen spelen, zorg voor schuifspelletjes in de vorm van de Metro UI, ga een hype creëren rond Zune, maar doe iets!!!! WP7 is echt nog niet perfect, maar al dat negatieve nieuws vind ik echt niet terecht.
Het voelt steeds vaker of ik de keuze voor WP7 moet verdedigen (zeker tegen appel evangelisten), terwijl ik zo iets heb van probeer het en je ben overtuigd. Zet levensgrote displays in de winkel waarmee mensen kunnen spelen, zorg voor schuifspelletjes in de vorm van de Metro UI, ga een hype creëren rond Zune, maar doe iets!!!! WP7 is echt nog niet perfect, maar al dat negatieve nieuws vind ik echt niet terecht.
Ach, dan hebben we altijd XDA nog..troftnom schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:59:
[...]
Heb begrepen dat dit in handen van de fabrikanten ligt. Ik zou er dus maar niet op rekenen.
[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 17-03-2011 22:52 ]
Verwijderd
Helemaal mee eens. Daarom had Microsoft "Windows" en "7" uit de naam "Windows Phone 7" moeten laten.ppaddo schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:52:
Het voelt steeds vaker of ik de keuze voor WP7 moet verdedigen, terwijl ik zo iets heb van probeer het en je ben overtuigd. Zet levensgrote displays in de winkel waarmee mensen kunnen spelen, zorg voor schuifspelletjes in de vorm van de Metro UI, ga een hype creëren rond Zune, maar doe iets!!!! WP7 is echt nog niet perfect, maar al dat negatieve nieuws vind ik echt niet terecht.
En een naamsverandering moeten doorvoeren ala ala Xbox of Zune; totaal verschillend en kort en krachtig.
IMHO een kapitale marketing blunder. Dit gaat heel veel tijd/geld kosten om het publiek te laten beseffen dat MS een nieuw, compleet anders als Windows Mobile 6, mobiel OS op de markt gebracht heeft.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2011 23:27 ]
XPhone 360!Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:16:
[...]
Helemaal mee eens. Daarom had Microsoft "Windows" en "7" uit de naam "Windows Phone 7" moeten laten.
En een naamsverandering moeten doorvoeren ala ala Xbox of Zune; totaal verschillend en kort en krachtig.
IMHO een kapitale marketing blunder. Dit gaat heel veel tijd/geld kosten om het publiek te laten beseffen dat MS een nieuw, compleet anders als Windows Mobile 6, mobiel OS op de markt gebracht heeft.
.
Haha, dan had je kunnen lachen
Maar ben het wel met je eens.. Als zelfs menig tweaker het onderscheid al niet kan/wil maken; hoe zit dat dan wel niet bij de "gewone" consument

Ik vind "Windows Phone 7" ook geen pakkende naam, maar ja, ben ook geen marketing man die daar verstand van zou moeten hebben.
Ik ga me er niet al te druk over maken. Ik heb een toestel dat ik in de dagelijkse praktijk liever gebruik dan een iPhone of Android toestel. Ik ontwikkel voor WP7, verdien er zo nu en dan zelfs wat geld aan, dus ik vind het allemaal best.
Ik ga me er niet al te druk over maken. Ik heb een toestel dat ik in de dagelijkse praktijk liever gebruik dan een iPhone of Android toestel. Ik ontwikkel voor WP7, verdien er zo nu en dan zelfs wat geld aan, dus ik vind het allemaal best.
Haha, moet je wel budget krijgen om te marketen, aangezien we niet gelaunched zijn.... komt goed bij de volgende versieppaddo schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:52:
AAARRRGGHH! Hou nou toch op. Matthijsm alsjeblieft, laat je marketing collega's a.u.b. in versnelde vaart aan het werk gaan in Nederland zodat deze misverstanden asap de wereld uit geholpen worden.
Super om te horen, maar tip van mijn kant.. niet te druk om maken. Laat ze maar. Er zijn genoeg mensen die zich nooit laten overtuigen (hoeft ook niet) en nooit zullen willen toegeven dat ze iets van MS wel goed vinden.Het voelt steeds vaker of ik de keuze voor WP7 moet verdedigen (zeker tegen appel evangelisten), terwijl ik zo iets heb van probeer het en je ben overtuigd. Zet levensgrote displays in de winkel waarmee mensen kunnen spelen, zorg voor schuifspelletjes in de vorm van de Metro UI, ga een hype creëren rond Zune, maar doe iets!!!! WP7 is echt nog niet perfect, maar al dat negatieve nieuws vind ik echt niet terecht.
Enige wat je kunt doen is dat soort lui even met de telefoon laten spelen. Ik merk bijvoorbeeld dat bijna alle iPhone gebruikers het toch wel mooi spul vinden. Ze zullen hun telefoon niet zo maar inruilen maar ze vinden het meestal wel erg fraai WP7. Als men mij vraagt wat beter is iPhone, Android of WP7 zeg ik altijd dat WP7 anders is, en dat ze dan zelf maar moeten bepalen of dat wel of niet beter is.
Wellicht is jouw kennis/vriendenkring ook wat technisch inhoudelijker dan de gemiddelde consument, de meeste mensen weten echt niet wat multitasking is. Die willen gewoon verder waar ze gebleven zijn als ze weer terugkeren naar een andere applicatie bijvoorbeeld (Daar heb je geen multitasking voor nodig).
We zullen dit jaar echt wel reclame gaan zien maar ook bij MS is er geen oneindig budget en reclame maken is heel erg duur.
Dit is een product wat echt voor de komende jaren veel aandacht verdiend, Niet iets wat we in 1 jaar even fixen. Ik maak me nu vooral druk om applicaties en ontwikkelaars. Als die mooie dingen maken wordt de telefoon ook steeds interessanter.
Dat is ook de reden waarom veel mensen die wel WP7 mooi vinden, nog voor Android of iOS gaan omdat het App aanbod daar veel groter is (zeker als je ook nog is kijk dat je geen apps kan kopen bij WP7)
Een strakke interface enz is leuk, maar zonder de juiste apps is het ook niet boeiend.
Een strakke interface enz is leuk, maar zonder de juiste apps is het ook niet boeiend.
WP7 moet je dan ook niet zien als 'opvolger' van WM6, maar als mobile versie van Windows 7. Nu zit WM6 nog in mensen hun geheugen. Tegen de tijd dat er een opvolger zou komen van WP7 is iedereen WM6 allang vergeten en dan halen ze voordeel uit de naam.Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:16:
[...]
Helemaal mee eens. Daarom had Microsoft "Windows" en "7" uit de naam "Windows Phone 7" moeten laten.
.
Ik moet zeggen dat de UK WP7 reclames best wel goed zijn en de telefoon neer zetten als een accesoire die je leven makkelijker maakt, in de trent van the HTC reclames.Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:51:
[...]
Haha, moet je wel budget krijgen om te marketen, aangezien we niet gelaunched zijn.... komt goed bij de volgende versieJullie zijn early adopters.
[...]
Super om te horen, maar tip van mijn kant.. niet te druk om maken. Laat ze maar. Er zijn genoeg mensen die zich nooit laten overtuigen (hoeft ook niet) en nooit zullen willen toegeven dat ze iets van MS wel goed vinden.
Enige wat je kunt doen is dat soort lui even met de telefoon laten spelen. Ik merk bijvoorbeeld dat bijna alle iPhone gebruikers het toch wel mooi spul vinden. Ze zullen hun telefoon niet zo maar inruilen maar ze vinden het meestal wel erg fraai WP7. Als men mij vraagt wat beter is iPhone, Android of WP7 zeg ik altijd dat WP7 anders is, en dat ze dan zelf maar moeten bepalen of dat wel of niet beter is.
Wellicht is jouw kennis/vriendenkring ook wat technisch inhoudelijker dan de gemiddelde consument, de meeste mensen weten echt niet wat multitasking is. Die willen gewoon verder waar ze gebleven zijn als ze weer terugkeren naar een andere applicatie bijvoorbeeld (Daar heb je geen multitasking voor nodig).
We zullen dit jaar echt wel reclame gaan zien maar ook bij MS is er geen oneindig budget en reclame maken is heel erg duur.
Dit is een product wat echt voor de komende jaren veel aandacht verdiend, Niet iets wat we in 1 jaar even fixen. Ik maak me nu vooral druk om applicaties en ontwikkelaars. Als die mooie dingen maken wordt de telefoon ook steeds interessanter.
@ hierboven:
In landen waar de market place wel gelaunched is, is deze aardig gevuld hoor en ik vind meestal wel een applicatie voor wat ik wil hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door NC83 op 18-03-2011 10:17 ]
Sommige mensen kun je nooit overtuigen, maar ik heb maar 2 mensen waartegen ik mijn keus echt moet verdedigen, de 1 zweert bij iPhone de ander bij android. Voor de rest vind iedereen het een super mooi OS.Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:51:
[...]
Haha, moet je wel budget krijgen om te marketen, aangezien we niet gelaunched zijn.... komt goed bij de volgende versieJullie zijn early adopters.
[...]
Super om te horen, maar tip van mijn kant.. niet te druk om maken. Laat ze maar. Er zijn genoeg mensen die zich nooit laten overtuigen (hoeft ook niet) en nooit zullen willen toegeven dat ze iets van MS wel goed vinden.
Waar ze vooral de interface geniaal vinden
Het is inderdaad een beetje jammer dat veel mensen blijven hangen bij het 6/6.5 OS, want dat was wel een echte fail, ik snap nog steeds niet dat het zo makkelijk is om daar tijdens het bellen het OS in vliegtuigmodus te krijgen

Daarom is ook het eerste dat ik zeg, wanneer er naar mijn telefoon (omnia 7) gevraagd wordt, dat WM6 afgeschoten is en dit volledig nieuw is. Daarna gewoon de telefoon geven en het is klaar - tot nu toe uitsluitend positieve reacties gehad.
Vooral maps en de interface worden altijd erg gewaardeerd - bing maps lijkt een stuk soepeler (en veul sneller) te laden dan GMaps op de meeste Android telefoons in mijn kringen (4 Desires, Galaxy S, en een aantal goedkopere modellen zoals twee heros en een legend). Nadeel is dan wel dat bing eigenlijk geen bedrijven en dergelijke kan vinden als je daar naar zoekt, maar dat zeggen we er niet bij
Hopelijk brengt de merge met Nokia daar overigens verandering in, door alle POI's van Ovi maps.
Toch is het instellen van een ander land voor veel mensen al teveel moeite. En op zich is dat ook wel te begrijpen, want de 'het moet gewoon werken' filosofie gaat dan al niet meer op.
Vooral maps en de interface worden altijd erg gewaardeerd - bing maps lijkt een stuk soepeler (en veul sneller) te laden dan GMaps op de meeste Android telefoons in mijn kringen (4 Desires, Galaxy S, en een aantal goedkopere modellen zoals twee heros en een legend). Nadeel is dan wel dat bing eigenlijk geen bedrijven en dergelijke kan vinden als je daar naar zoekt, maar dat zeggen we er niet bij
Toch is het instellen van een ander land voor veel mensen al teveel moeite. En op zich is dat ook wel te begrijpen, want de 'het moet gewoon werken' filosofie gaat dan al niet meer op.
Wat zit iedereen hier weer te flippen? Jullie zijn Early Adopters. WP7 is officieel niet gelaunced in Nederland, dus het is niet vreemd dat er geen reclame voor word gemaakt.
Waarom moet je in godsnaam WP7 verdedigen? WP7 verkoopt zichzelf wel zodra mensen zien hoe het werkt. Een OS gebruik je voor jezelf en niet om mee te patsen.
Van mij mag iedereen lekker naar Android en iOS, hebben de echte WP7 liefhebbers iets uniekers in handen na de zomer.
Waarom moet je in godsnaam WP7 verdedigen? WP7 verkoopt zichzelf wel zodra mensen zien hoe het werkt. Een OS gebruik je voor jezelf en niet om mee te patsen.
Van mij mag iedereen lekker naar Android en iOS, hebben de echte WP7 liefhebbers iets uniekers in handen na de zomer.
[ Voor 21% gewijzigd door Relief2009 op 19-03-2011 00:35 ]
Laten we vooral hopen dat zoveel mogelijk mensen naar WP7, de userbase more groeien om meer apps enz te krijgen.
Daar mis je dan toch enig zakelijk inzicht. Zolang een OS uniek blijft zal het ook niet opgepikt worden door de massa, daardoor blijft de app ontwikkeling weer achter, wat er weer voor zorgt dat nog minder mensen een OS willen. En het cirkeltje is rond. Laat WP7 maar lekker populair worden, dan krijgen we snel zat ABN-AMRO apps, Veronica gidsen en weet ik al niet meer. Dus, ook al is er nog geen officiele launch, hoe meer reclame, hoe beter!Relief2009 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 00:33:
Wat zit iedereen hier weer te flippen? Jullie zijn Early Adopters. WP7 is officieel niet gelaunced in Nederland, dus het is niet vreemd dat er geen reclame voor word gemaakt.
Ik heb een HD2 en wil er best wel WP7 op zetten om het te supporten, maar ik vind dat ik dan te veel moet doen om alle functionaliteiten (marketplace e.d.) aan de praat te krijgen.
Ben trouwens nog een leuk artikeltje tegen gekomen:
How Xbox can save Microsoft
Ben wel eens met een potentiele naamwijziging, maar Xphone, lol
Ben trouwens nog een leuk artikeltje tegen gekomen:
How Xbox can save Microsoft
Ben wel eens met een potentiele naamwijziging, maar Xphone, lol
[ Voor 57% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-03-2011 12:48 ]
xphone? nice... kan mooi afgekort worden naar XP en dan associaties opwekken met een 10 jaar oud brak desktop OS
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Iemand dit al geprobeerd? Ben benieuwd naar de invloed op geheugen en batterij.
En nog een leuk filmpje met een demo van een 'early build' van IE9 op WP7
[YouTube: http://youtu.be/L7X_N6lLOpo]
En nog een leuk filmpje met een demo van een 'early build' van IE9 op WP7
[YouTube: http://youtu.be/L7X_N6lLOpo]
[ Voor 58% gewijzigd door IntoDevel op 20-03-2011 16:25 ]
Volgens mij heb ik een bugje ontdekt?
Typ eens een smsje met een lengte van 2 smsjes.
Je ziet dan bijvoorbeeld in beeld: "2 messages, 250/306".
Oftewel, je kunt nog 56 tekens typen voordat je naar 3 smsjes gaat.
Typ dan eens een klinker met een versiering, bijvoorbeeld de ë.
Dan springt hij (bij mij althans) naar: "4 messages, 251/268".
Strange huh?
Geen idee of je dan ook daadwerkelijk 4 smsjes betaalt of dat het slechts een visuele fout is..
Kwam er achter toen ik het woord "ideeën" type; ik ben zo'n aap die zelfs in smsjes correcte spelling/interpunctie wil toepassen ;-).
Strange huh?
Geen idee of je dan ook daadwerkelijk 4 smsjes betaalt of dat het slechts een visuele fout is..
Kwam er achter toen ik het woord "ideeën" type; ik ben zo'n aap die zelfs in smsjes correcte spelling/interpunctie wil toepassen ;-).
[ Voor 8% gewijzigd door HyperioN op 21-03-2011 11:01 ]
Ik kan me vergissen maar volgens mij is dit bij alle telefoons het geval hoor. Speciale tekens nemen erg veel sms-ruimte in. Ik heb nu geen andere telefoon bij de hand, maar ik kan me herinneren dat dit ook op mijn ouwe Sony Ericsson al het geval was.HyperioN schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:00:
Volgens mij heb ik een bugje ontdekt?
Strange huh?
Is idd gewoon hoe SMS werkt. Een SMS bestaat uit 140 bytes. Met het standaard 7-bit GSM 03.38 alfabet kun je dus 160 tekens kwijt (hoewel er een paar zijn die 14 bits in beslag nemen). Op het moment dat je een teken wilt gebruiken dat daar niet in zit, dan schakelt hij over naar UTF-16, die 2 bytes inneemt per teken (voor de tekens die je ooit zal gebruiken iig, sommige hebben 4 bytes nodig), oftewel maximaal 70 tekens per SMS.
"using a credit card with an address outside the United States"Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:05:
De update staat nu vermeld op de site van Microsoft. Zal niet lang duren nu:
Link
Onze redding?
Creditcard, maar moet je je Live account ook niet op een 'United States' adres hebben staan? Dan heb je wel een CC, maar nog geen bruikbaar Live account
Zijn er dan helemáál geen gebruikers met WP7 die mms'en?
Moet toch haast wel...
Moet toch haast wel...
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Ik zou eerlijk gezegt niet weten waarom (en hoe). Ik gebruik standaard de email eigenlijk of gewoon normale SMS.Techno Overlord schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:36:
Zijn er dan helemáál geen gebruikers met WP7 die mms'en?
Moet toch haast wel...
Ben benieuwd na de update, copy past lijkt me behoorlijk handig plus kortere load time
http://wmpoweruser.com/wi...utm_content=Google+Reader
De No-Do update is nu online.
Heb hem zelf nog niet, maar over een minuutje even via zune -> instellingen -> update handmatig checken.
De No-Do update is nu online.
Heb hem zelf nog niet, maar over een minuutje even via zune -> instellingen -> update handmatig checken.
NoDo is go! 
Update geslaagd op m'n Omnia 7, wijzigingen staan hier uitgelegd:
http://wmpoweruser.com/microsoft-update-page-updated/
Hmmzz de mensen met de instelling op "nederlands" voor zover dat gaat, moeten nog blijkbaar even wachten. Zelf met een handmatige update poging blijft Zune zeggen dat 7008 de meest recente versie is.gauchov6 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:26:
NoDo is go!
Nope, dat maakt geen verschil.ppaddo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:31:
[...]
Hmmzz de mensen met de instelling op "nederlands" voor zover dat gaat, moeten nog blijkbaar even wachten. Zelf met een handmatige update poging blijft Zune zeggen dat 7008 de meest recente versie is.
Mijn Zune-software staat Engels (underscore voor de mapnamen van de language packs gezet in C:\Program Files\Zune\) maar zegt alsnog Up-to-date
Microsoft voert de update gefaseerd door, dus dat zal de reden zijn dat het voor de een langer duurt dan voor de ander.
Begrijp ik. Meer om te zorgen dat daar geen misverstanden over zouden ontstaan, door mensen die het fout overnemen.
Mijn Omnia 7 is unbranded, maar dat zal voor de meeste toestellen in NL gelden, raar dat niet iedereen handmatig kan updaten. Ik heb een t-mobile abbo, misschien dat dat iets uitmaakt?IntoDevel schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 20:39:
Microsoft voert de update gefaseerd door, dus dat zal de reden zijn dat het voor de een langer duurt dan voor de ander.
Misschien wel:
http://thenextweb.com/mic...e+Next+Web+All+Stories%29
http://thenextweb.com/mic...e+Next+Web+All+Stories%29
oogjes open, snaveltjes dicht
Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar zoals hierboven al gesteld wordt, op de Vodafone versie van de Trophy na zijn alle toestellen in Nederland unbranded. Als dit verhaal dus klopt, zouden de meesten niet zo lang hoeven wachten. Ik ga het morgenavond nog maar een keertje proberen. Vooralsnog komt ie bij mij op mijn Omnia 7 niet binnen.
Hier ook "Your phone is up to date."
Gaat hopelijk niet lang meer duren.. Begin echt ongeduldig te worden.
Hopelijk komt de update de opstarttijd van Beezz ten goede want daar begin ik me echt aan te irriteren.
Gaat hopelijk niet lang meer duren.. Begin echt ongeduldig te worden.
Hopelijk komt de update de opstarttijd van Beezz ten goede want daar begin ik me echt aan te irriteren.
Mwah, ik heb liever dat Tiles beter updaten. Daar wil zo nu en dan nog wel een flinke vertraging inzitten.
AlphaJax update bij mij een tijdje al helemaal niet meer, etc.
AlphaJax update bij mij een tijdje al helemaal niet meer, etc.
Ik zou al blij zijn als ze me de 7008 update eens geven volgens mij is Orange UK updates aan het blokken, wat providers trouwens mogen eenmalig dat dan weer wel.
Even een gekke gedachtekronkel:
Ik kan het nu niet proberen, omdat ik geen Wifi en Zune beschikbaar heb, maar krijg je de update niet 'geforceerd" binnen als je je "mobile network" onder settings uit zet?
Het zal wel niet omdat de provider check vast vanaf de simkaart gaat...
Ik kan het nu niet proberen, omdat ik geen Wifi en Zune beschikbaar heb, maar krijg je de update niet 'geforceerd" binnen als je je "mobile network" onder settings uit zet?
Het zal wel niet omdat de provider check vast vanaf de simkaart gaat...
Nope, het werkt als volgt. Microsoft zet de updates op de Microsoft Update servers neer. De telefoon meldt zich eens in de zoveel tijd aan met zijn type, firmware versie en de carrier. (bv HTC Trophy, 7004, Vodafone)
Tot nu stonden alle copy paste updates uit. De operators geven aan als ze getest hebben dat Microsoft de updates mag vrijgeven. Op de servers staat ook geconfigureerd, nu gaat de 7008 - 7390 eruit, nu mag de 7355 - 7390 eruit etc.
Daarna worden in waves de updates vrijgegeven (throttling genoemd), steeds meer. Dit is om in het begin goed te kunnen monitoren wat er gebeurd en mochten er problemen ontstaan kunnen ze de boel uitzetten. (dit gebeurd trouwens ook voor Windows updates dus dit is voor MS niet nieuw). Het heeft dus ook geen zin om heel vaak op refresh te klikken, je krijgt de update daar niet eerder door
(ik doe het wel, je weet maar nooit
)
Hier staat ook de uitleg van het productteam: http://windowsteamblog.co...s-process-and-timing.aspx
Btw, er zijn al best veel WP7 versies:
7004, 7008, 7355 (december versie van de operators), 7389 (januari versie) en 7390 maart.
Tot nu stonden alle copy paste updates uit. De operators geven aan als ze getest hebben dat Microsoft de updates mag vrijgeven. Op de servers staat ook geconfigureerd, nu gaat de 7008 - 7390 eruit, nu mag de 7355 - 7390 eruit etc.
Daarna worden in waves de updates vrijgegeven (throttling genoemd), steeds meer. Dit is om in het begin goed te kunnen monitoren wat er gebeurd en mochten er problemen ontstaan kunnen ze de boel uitzetten. (dit gebeurd trouwens ook voor Windows updates dus dit is voor MS niet nieuw). Het heeft dus ook geen zin om heel vaak op refresh te klikken, je krijgt de update daar niet eerder door
Hier staat ook de uitleg van het productteam: http://windowsteamblog.co...s-process-and-timing.aspx
7004, 7008, 7355 (december versie van de operators), 7389 (januari versie) en 7390 maart.
Krijgen unbranded telefoons de update dan ook eerder dan branded modellen?
Die zijn immers niet afhankelijk van het testen van de carriers, maar uitsluitend van Microsoft.
Die zijn immers niet afhankelijk van het testen van de carriers, maar uitsluitend van Microsoft.
na een maandje wp7 os bennik algemeen redelijk positief.
heb al eens keertje een locked screen gehad waarbij men touch niet meer reageerde (dus zat vast in de 'screensaver' ).
en als je radio luistert en opneemt door eerst de oortjes uit te trekken dan liep het ook even mis ( mss had ik de radio moeten afzetten) , ik hoorde niets.
En al 2 maal dat hij niet kon connecten op mijn wifi.
Kleinde zaken, andere os'en zullen ook wel zo'n pruts dingen hebben.
heb al eens keertje een locked screen gehad waarbij men touch niet meer reageerde (dus zat vast in de 'screensaver' ).
en als je radio luistert en opneemt door eerst de oortjes uit te trekken dan liep het ook even mis ( mss had ik de radio moeten afzetten) , ik hoorde niets.
En al 2 maal dat hij niet kon connecten op mijn wifi.
Kleinde zaken, andere os'en zullen ook wel zo'n pruts dingen hebben.
Begrijp ik het dus goed dat ongeacht of je een unbranded phone hebt je provider dus alsnog de update kan "tegenhouden"?Matthijs Hoekstra schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:50:
Nope, het werkt als volgt. Microsoft zet de updates op de Microsoft Update servers neer. De telefoon meldt zich eens in de zoveel tijd aan met zijn type, firmware versie en de carrier. (bv HTC Trophy, 7004, Vodafone)
Daarna worden in waves de updates vrijgegeven (throttling genoemd), steeds meer. Dit is om in het begin goed te kunnen monitoren wat er gebeurd en mochten er problemen ontstaan kunnen ze de boel uitzetten. (dit gebeurd trouwens ook voor Windows updates dus dit is voor MS niet nieuw). Het heeft dus ook geen zin om heel vaak op refresh te klikken, je krijgt de update daar niet eerder door(ik doe het wel, je weet maar nooit
)
Ik heb juist veel geld voor een unbranded neer geteld zodat je al dat gezeik niet hebt....
Volgens mij gaat de update naar zo'n 60 providers, die testen en als die allen groen licht hebben gegeven, dan gaat de update er pas uit.Jaguar645 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:38:
[...]
Begrijp ik het dus goed dat ongeacht of je een unbranded phone hebt je provider dus alsnog de update kan "tegenhouden"?
Ik heb juist veel geld voor een unbranded neer geteld zodat je al dat gezeik niet hebt....
Brandend of unbrandend, je krijgt je update hoe dan ook. Het heeft geen zin om elke uur te zeuren waar de update blijft.
Heb eens geduld. Wees blij dat het geen 6 maanden is zoals bij Android (heb een SGS)
Heb eens geduld. Wees blij dat het geen 6 maanden is zoals bij Android (heb een SGS)
Sjongejonge. Misschien moet je zelf eens ophouden met zeuren over dat mensen zeuren
. Het is niet alsof andere belangrijke discussies in de weg worden gezeten door het praten over de update. Laat dingen toch gewoon eens op z'n beloop. Ik word onderhand moeier van jou dan die zogenaamd eindeloze zinloze discussies.

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2011 11:59 ]
Met een unbranded heb je dan wel de escape als bijvoorbeeld Vodafone dus de update tegenhoud, er een simkaart van T-mobile in te gooien en alsnog de update binnen te halen.
).
Dit natuurlijk naast het 'non-US resident creditcard' principe, als je alsnog vast zit aan locatie van je Live account
Dat was mijn vervolg vraag, is dus je 'OS' van de phone enkel bruikbaar icm met een (werkende) simkaart? (immers zou hij ook gebruikt kunnen worden enkel binnen WiFi, zoals ik bv mijn oude Touchpro gebruik, soort van misvorme MP3 speler.oisyn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:00:
Dat wilde ik zelf nog proberen, heb nog een T-Mobile sim liggen, maar als het goed is werkt die niet meer. Kun je trouwens niet gewoon je telefoon opstarten (en updaten) zonder sim?
Dit natuurlijk naast het 'non-US resident creditcard' principe, als je alsnog vast zit aan locatie van je Live account
[ Voor 68% gewijzigd door SinergyX op 23-03-2011 12:06 ]
Dat wilde ik zelf nog proberen, heb nog een T-Mobile sim liggen, maar als het goed is werkt die niet meer. Kun je trouwens niet gewoon je telefoon opstarten (en updaten) zonder sim?
Ja dat kan inderdaad. Heb ik vanochtend nog even geprobeerd, maar helaas, geen update. Denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben. Handmatig refreshen zal misschien hooguit een kwartier winst opleveren..oisyn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:00:
Kun je trouwens niet gewoon je telefoon opstarten (en updaten) zonder sim?
Een kwartier? Bij de vorige update had ik na 2 weken nog geen popup op m'n telefoon. Maar via Zune kon ik gewoon updaten.
Hmm vreemd, meedere mensen van Microsoft (waaronder Matthijs Hoekstra hierboven) melden dat handmatig refreshen niet ineens een update oplevert die niet automatisch zou zijn gekomen. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen he.oisyn schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:12:
Een kwartier? Bij de vorige update had ik na 2 weken nog geen popup op m'n telefoon. Maar via Zune kon ik gewoon updaten.
[ Voor 7% gewijzigd door IntoDevel op 23-03-2011 13:27 ]
Wat bedoeld wordt is dat handmatig refreshen, ALS de update vrij gegeven wordt, hooguit een kwartier winst boekt. Niet dat je daardoor ineens toch de update krijgt. Zit ik je eigen reactie te verbeterenIntoDevel schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:14:
[...]
Hmm vreemd, meedere mensen van Microsoft (waaronder Matthijs Hoekstra hierboven) melden dat handmatig refreshen niet ineens een update oplevert die niet automatisch zou zijn gekomen. Maar goed, er zijn altijd uitzonderingen he
WP7 is overigens wel aardig in het nieuws en afhankelijk van de toon van het bericht zie je toch ook wel behoorlijk wat positieve reacties over het mobiele besturingssysteem. Dat geeft natuurlijk goede hoop op een brede acceptatie als dalijk de boel ook in het Nederlands te volgen is.
Daar zat ik gisteren nog over na te denken. Hoe gaat de People hub in het nederlands heten? "Mensen", "Personen" of toch het wat zakelijkere "Contacten". Mogelijk kan ook nog het wat lossere "Vrienden". Zijn ze daar al over uit bij Microsoft?
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 23-03-2011 13:40 ]
Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.