CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 121 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste
Acties:
  • 125.320 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Update is zeker nice! Ook fijn als de hotfixes ook op die manier installed kunnen worden.

Verder Fudzilla meent dat de 6990 eind feb begin maart komt. Zit er al een tijdje op te wachten.
http://www.fudzilla.com/g...es-after-chinese-new-year

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:47
bladerash schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:49:
Welk gedeelte van ''tot op een bepaalde hoogte representatief'' snap je niet?
Met ''SP count zegt helemaal niets'' ga je echt weer te ver de andere kant op.
GPU design is een kwestie van balans. Er zijn een heleboel verschillende variabelen (SPs, bandbreedte, ROPs, TMUs, TFUs, interpolatie-units, setup, schedulers, actieve threads, cache, etc) die allemaal een bottleneck kunnen vormen. De truc is om op basis van een gegeven budget (meestal die-size + busbreedte) een zo evenwichtig mogelijk geheel te vormen.

Als je weet hoeveel SPs er in een chip zitten weet je dus nog niets. Als je clocksnelheden hebt weet je misschien iets meer. In de context van Llano is er echter maar een belangrijke beperkende factor en dat is geheugenbandbreedte. Dat zal de belangrijkste impact op performance hebben en het vervelende aan een Fusion CPU (en eigenlijk elke IGP) is dat bij load zowel de CPU als de GPU deze bandbreedte hard nodig zullen hebben en bij lage load geen van beiden.

Stel dat je daadwerkelijk SP count en clocksnelheid weet, dan zijn er nog steeds verschillende situaties mogelijk. Om maar even de uitersten te noemen:
- De SP count is een limiterende factor vanwege designoverwegingen (bv ruimtegebrek). Bij de GPU met vergelijkbare SP count is dit juist niet het geval. De vergelijkbare kaart is dus veel langzamer
- De SP count is heel optimistisch gehouden (bv om lagere clocks/minder verbruik mogelijk te maken). De vergeleken GPU is juist bijna altijd SP gelimiteerd. De vergelijkbare kaart is dus veel sneller.
Welke van de situaties zal je inzitten? En hoeveel kan het verschil zijn? Een paar procent? Tientallen procenten? Vergeet niet dat Fusion toch best wel een experiment is voor AMD en dat de overwegingen die gemaakt moeten worden bij het ontwerp van een APU heel anders zijn dan die voor een GPU. En wat als AMD heel optimistisch was bij het ontwerp en de praktijk tegenvalt? Wie zegt dat de balans die aan het begin van het project is uitgedacht tegen het einde nog steeds mooi werkt? Wat als clocks of temperaturen flink tegenvallen? Durf je nog steeds iets te zeggen over hoeveelheid SP's?

Als je zo nodig vergelijkingen wilt maken met bestaande GPUs, kijk dan liever naar wat voor performance AMD binnen de 5000 serie uit chips met een gelijke bandbreedte weet te halen. Maar ook daar is maar de vraag hoeveel gebruikt zal worden voor de CPU en hoeveel door de GPU want dit kan enorme invloed op de performance hebben. En dan is het nog maar de vraag waar de balans naar toe is geslagen in de vergelijkbare chip. Wellicht dat deze juist niet bandbreedte gelimiteerd is maar juist SP gelimiteerd en dan zit je er qua perf. ook weer helemaal naast.
Dan moet je maar bij AMD aankloppen met het geweldige idee dat ze alle SP's eruit moeten slopen want het doet volgens jou toch niets. Bespaart ook nog een hoop energie en ruimte.
Reductio ad absurdum, dit soort onzin ga ik niet eens op in
6870 en 5870 zijn niet van dezelfde generatie.
5870, 5770, 5670, 5550 daarentegen wel, die tonen daardoor ook meer overeenkomsten met elkaar.
5770 is op bijna alle vlakken een halve 5870, niet alleen op gebied van SPs. Zelfde geldt voor 5770 en 5670
Marc Rademaker schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 14:23:
[...]

Erm, de determinerende factoren voor een videokaart zijn toch zeker wel het aantal sp's en de geheugenbandbreedte. Nog steeds erg belangrijk zijn de texture units, de rop's en tegenwoordig ook de tesselation units. Bij een auto zijn gewicht en aantal pk's ook de belangrijkste waarden, maar de aandrijving, versnellingsbak en de banden zijn natuurlijk ook belangrijk, maar wel minder belangrijk.

Op dit moment hebben Fusion-apu's met meer dan 400 sp's vrij weinig nut, want dan gaat de geheugenbandreedte een te grote limiterende factor spelen, lang voordat het aantal tmu's, rops etc een bottleneck gaan vormen.
Mee eens, in een videokaart. In een IGP vind ik dit een stuk lastiger in te schatten om bovengenoemde redenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:58
1 ding is zeker: het zal sneller zijn dan iedere 3dfx voodookaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10

11.2 WHQL launched

Zie ervaringentopic:
Gurneyhck in "AMD HD6XXX ervaringen - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Snoitkever schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:22:
Reductio ad absurdum, dit soort onzin ga ik niet eens op in
Ben je trots dat je net argumentatieleer gehad hebt?
Wat fijn dat je het achter een drogreden probeert te zetten.
Maar jou stelling lijkt me heel duidelijk:
Kortom, SP count zegt helemaal niets.
Met ''helemaal niets'', heb je juist zelf uitgesloten dat er ook een tussenweg mogelijk was.
Reductio ad absurdum gaat hier niet op. Daar is jou stelling te sterk voor waardoor het slechts waar en onwaar kan zijn en niet iets daar tussen in.
Anders zou zijn geweest als je iets had gezegd als: ''SP zegt niet alles''

Met de bottleneck van bandbreedte en andere dingen, is al rekening mee gehouden.
llano schijnt ~480sp te hebben, early benchmarks laten HD5550'achtige prestatie zien.
Dus met bottlenecks en al presteert het rond een discrete GPU van 320SP met weinig bottleneck van bandbreedte en andere dingen. Daarom wellicht
llano + HD6870 in hybrid CF = Athlon X4 + HD5550 + HD6870 in hybrid CF theoretisch.
Athlon X4 + HD5550 + HD6870 beter dan i5 2500 + HD6870 ???
Maarja.. dit weten we nog niet. We zien het vanzelf wel over een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De mouse bug zit er nog steeds in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
De mouse bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Marc Rademaker schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:48:
Pas als de 5000-serie op is, en AMD voldoende productie heeft, zullen ze ook op de retailmarkt verschijnen.
Q2 staat idd in de planning.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Had vorige week een lunch met iemand van TSMC en die was heel blij om te melden dat de productie van 28nm producten al begonnen is voor "de grote namen"

Met een beetje geluk op Computex al wat sneak previews en de eerste produkten rond back to school?

Ik ga zo een 6950 ophalen en ik wil wel wat nieuws als battlefield3 er is :p

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
neliz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:16:
Ga je een pre-fix model regelen om te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
neliz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:16:
Had vorige week een lunch met iemand van TSMC en die was heel blij om te melden dat de productie van 28nm producten al begonnen is voor "de grote namen"

Met een beetje geluk op Computex al wat sneak previews en de eerste produkten rond back to school?

Dus gewoon eind dit jaar 28nm. Dat zou wel mooi zijn ja :)

Je oude kaartje was niet snel snel genoeg? :D
Blue-Tiger schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 07:19:
[...]

Ga je een pre-fix model regelen om te flashen?
Pre-Fix? Zijn de nieuwe refferenced kaarten niet meer te flashen?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoitkever
bladerash schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:03:
Met ''helemaal niets'', heb je juist zelf uitgesloten dat er ook een tussenweg mogelijk was.
Reductio ad absurdum gaat hier niet op. Daar is jou stelling te sterk voor waardoor het slechts waar en onwaar kan zijn en niet iets daar tussen in.
Anders zou zijn geweest als je iets had gezegd als: ''SP zegt niet alles''
Ik zei dat SP count op zich niets zegt over daadwerkelijke performance. Dat is niet het zelfde als zeggen dat SP count geen invloed heeft op performance ("dus kunnen we ze weg laten").
Feit is gewoon dat zonder andere belangrijke factoren mee te rekenen (zie vorige post) je niet puur aan de hand van de hoeveelheid SPs kan zeggen wat de performance van een GPU (laat staan een eerste generatie APU) is. Dus zegt het mijns inziens "niets".

Als jij verder op mijn exacte bewoording van "Kortom, SP count zegt helemaal niets" en de betekenis van "niets" in die context in wilt gaan moet je dat lekker doen en mag je je gelijk halen, ik weet betere dingen te doen met mijn tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:26
Snoitkever schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:40:
[...]

Ik zei dat SP count op zich niets zegt over daadwerkelijke performance. Dat is niet het zelfde als zeggen dat SP count geen invloed heeft op performance ("dus kunnen we ze weg laten").
Feit is gewoon dat zonder andere belangrijke factoren mee te rekenen (zie vorige post) je niet puur aan de hand van de hoeveelheid SPs kan zeggen wat de performance van een GPU (laat staan een eerste generatie APU) is. Dus zegt het mijns inziens "niets".

Als jij verder op mijn exacte bewoording van "Kortom, SP count zegt helemaal niets" en de betekenis van "niets" in die context in wilt gaan moet je dat lekker doen en mag je je gelijk halen, ik weet betere dingen te doen met mijn tijd :)
In tegenstelling tot hoeveelheid geheugen, kun je met sp's of cuda-cores er vanuit gaan dat ze WEL een redelijke indicatie geven. AMD en Nvidia nemen aantal sp's als uitgangspunt, mits ze eromheen voldoende infrastructuur kunnen bouwen om de sp's ook efficient te gebruiken. Ze gooien niet meer sp's op een apu/gpu omdat dat beter verkoopt. Aantal sp's is namelijk direct van invloed op de diesize en de yields en dus hun marges = inkomsten.

Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld geheugen, waar meer volgens de consument wel beter is, en meer geheugen dus beter verkoopt. Ook heeft geheugen geen enkele invloed op AMD, want dat moeten hun partners inkopen. Dus als je nou in jouw argument sp's zou vervangen met geheugen, dan kreeg je gelijk.

Zolang je je argument volhoudt met sp's, krijg je en heb je wat mij betreft, ongelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HD 5000 series. cursor word groot en klein telkens. Echter had ik dit in die tijd niet met de hd5870.
Verder had ik wel die paarse met grijze strepen met de eerste drivers van de hd5000 series. Ik had namelijkok 2 van deze kaarten in het begin. 1 of 2 drivers verder was dit probleem ook voor mij verhoplen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Astennu schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:32:

Dus gewoon eind dit jaar 28nm. Dat zou wel mooi zijn ja :)
De man verzekerde mij ook dat ze niet dezelfde issues zouden krijgen als met 40nm. Ik ga er ook van uit dat NV in principe het eerste is met 28nm producten (net zoals ze dat ook waren met 40nm (!) )
Je oude kaartje was niet snel snel genoeg? :D
heb een 6950 Twin Frozr II gehaald, zelfde geld (in Taiwan dan) maar sneller en stiller. Nu kan ik weer een paar tandjes extra opties aanzetten in Bad Company 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neliz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:07:
[...]

De man verzekerde mij ook dat ze niet dezelfde issues zouden krijgen als met 40nm. Ik ga er ook van uit dat NV in principe het eerste is met 28nm producten (net zoals ze dat ook waren met 40nm (!) )
Mijn geheugen zal me wel in de steek laten, maar AMD (ATI) was met de HD4770 toch het eerst met 40nm? Nvidia had toch als eerst 40nm chip's bij hun mobile GT(X)2xx serie of voor de desktop G210 en de GT220 en dat was toch een paar maand later?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:07:
[...]

[...]

heb een 6950 Twin Frozr II gehaald, zelfde geld (in Taiwan dan) maar sneller en stiller. Nu kan ik weer een paar tandjes extra opties aanzetten in Bad Company 2.
In beide gevallen sweet :P 6950 FTII is een mooie kaart :) Alleen het is wel de vraag of hij te unlocken is. Ik verwacht van niet . Maar dan is hij nog steeds een heel stuk sneller dan wat je had.
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:19:
[...]

Mijn geheugen zal me wel in de steek laten, maar AMD (ATI) was met de HD4770 toch het eerst met 40nm? Nvidia had toch als eerst 40nm chip's bij hun mobile GT(X)2xx serie of voor de desktop G210 en de GT220?
Die 4770 kan ik bevestigen. nVidia weet ik niet zeker houd ik me minder mee bezig maar volgens mij was het inderdaad de GT2xx low budget reeks.

Ondanks dat de 4770 wel aardig liep wil het nog niet zeggen dat er toen geen problemen met 40nm waren.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 16-02-2011 13:25 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Als je met de muis rechtsboven in je scherm gaat vertraagt ie. Doet ie bij beide schermen bij mij. Schijnt ook nog bij anderen zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Astennu schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 08:32:
[...]

Pre-Fix? Zijn de nieuwe refferenced kaarten niet meer te flashen?
Naar het schijnt niet meer nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-08 10:58
Sj44k13 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Als je met de muis rechtsboven in je scherm gaat vertraagt ie. Doet ie bij beide schermen bij mij. Schijnt ook nog bij anderen zo te zijn.
Een vriend van mij heeft d'r ook last van, hij heeft drie schermen nu. Allemaal rechtsboven inderdaad. Het scheen gefixt te zijn bij 10.11 maar het is er nu weer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 13-09 20:06
Blue-Tiger schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 15:38:
[...]

Naar het schijnt niet meer nee ;)
Is dit zeker of een gok? Ik wilde nl nog een reference design 6950 kopen van Club3D (of ander merk) om deze te unlocken naar een 6970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:23:
[...]
Die 4770 kan ik bevestigen. nVidia weet ik niet zeker houd ik me minder mee bezig maar volgens mij was het inderdaad de GT2xx low budget reeks.

Ondanks dat de 4770 wel aardig liep wil het nog niet zeggen dat er toen geen problemen met 40nm waren.
nVidia's 40nm kaarten hebben heel erg vertraging gehad, ze moesten ongeveer gelijk komen met de HD4770 maar ze kwamen uiteindelijk een half jaar later en in de tussen tijd werden we weer opgescheept met wat rebrands. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
rows schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:09:
[...]

Is dit zeker of een gok? Ik wilde nl nog een reference design 6950 kopen van Club3D (of ander merk) om deze te unlocken naar een 6970.
Nee, dit is zeker. De nieuwe revisie zou geshipped worden vanaf eind januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Laatst online: 13-09 20:06
Ik neem aan dat bij de nieuwe revisie ook het SKU nummer veranderd? Op deze wijze zou je nl. kunnen bijhouden wat je koopt. En van de nieuwe revisie (uitgaand van reference design) is het zeker dat deze niet te unlocken is van 6950 naar 70? Kan er nl. op fora van techpowerup en Guru3D niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Dit zou zeker moeten zijn...

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:19:
[...]

Mijn geheugen zal me wel in de steek laten, maar AMD (ATI) was met de HD4770 toch het eerst met 40nm? Nvidia had toch als eerst 40nm chip's bij hun mobile GT(X)2xx serie of voor de desktop G210 en de GT220 en dat was toch een paar maand later?
qua eerste product op de markt, ja. maar nv had hun chips en kaarten al eerder af, het enige probleem voor hun was de voorraad g9x. Hadden ze dat niet gehad waren ze een maand of 3-4 eerder op de markt met 40nm.

maar met 28nm is hun voorsprong zo groot (lees ze zijn zo goed als klaar) dat dit geen tweede keer gebeurt.

Verwijderd

neliz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:08:
qua eerste product op de markt, ja. maar nv had hun chips en kaarten al eerder af, het enige probleem voor hun was de voorraad g9x. Hadden ze dat niet gehad waren ze een maand of 3-4 eerder op de markt met 40nm.
Ik begreep juist dat Ati toen ook technisch voor lag. Ze hadden gecompenseerd voor de problemen die bij de productie optraden (iets met connects geloof ik) en daardoor goede yields, terwijl nVidia met de handen in het haar zat en niet wist hoe ze een goed product af konden leveren. Pas later kregen ze het proces ook een beetje onder de knie.

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:11:
[...]

Ik begreep juist dat Ati toen ook technisch voor lag. Ze hadden gecompenseerd voor de problemen die bij de productie optraden (iets met connects geloof ik) en daardoor goede yields, terwijl nVidia met de handen in het haar zat en niet wist hoe ze een goed product af konden leveren. Pas later kregen ze het proces ook een beetje onder de knie.
inderdaad, maar dat betekend niet dat nv zijn eerste chips al daarvoor klaar had.

Wat ik begrijp na veel borrelpraat hier is dat de prestaties van de afgelopen jaren van amd (rv7x0, rv8x0) vooral te danken zijn aan slechte uitvoering aan de kant van nv.

Iets wat NV nu recht wil zetten.

• Fid3lity

Rumour: Dell to buy AMD?

There is no denying that AMD is currently facing yet another rough patch, but it appears that the situation over at the Sunnyvale chip company might be a lot worse than what the company is willing to let on. Apparently, the recent string of departures from AMD's senior executive board has sparked off rumours that the higher-ups are planning to put the company up for sale, and well...the logo up there says it all. But what are the chances of such an acquisition actually taking place?

[Read more]

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

neliz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:24:
Iets wat NV nu recht wil zetten.
Afbeeldingslocatie: http://pics.hawn.be/smiley-face-popcorn.gif

Let the gaaaaames begiiiin!

edit: dat doet mij eigenlijk denken aan het Athlon64-scenario. AMD werd enkel zo goed geacht omdat Intel fameus aan het kloten was met hun Pentium 4, niet omdat ze zo goed waren tout court. Of ben ik daar even mis?

[ Voor 36% gewijzigd door RuddyMysterious op 17-02-2011 08:17 ]

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik wil direct geloven dat AMD erg klem zit, het is niet alsof zij ooit tijd hebben gehad vet op te bouwen. Maar Dell plus AMD klinkt mij niet helemaal logisch in de oren: Dell to buy AMD?.

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 17-02-2011 08:32 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
De geruchten dat AMD wordt overgenomen door een of andere partij spoken al 15 jaar rond. Ik moet het nog zien hoor. Volgens mij doen ze het momenteel niet eens zo heel erg slecht toch? De nieuwe cpu's zien er goed uit en qua gpu's is AMD al twee jaar heel sterk bezig. Onlangs nog meer dan een miljard dollar van Intel gekregen en dat zou ze toch ook wel weer even in het zadel moeten houden.

Ik heb verder weinig kennis van het reilen en zeilen van dit soort grote bedrijven, maar ik heb niet de indruk dat het slecht gaat met AMD. Ze hebben er in de afgelopen 15 jaar vaak genoeg heel wat slechter voor gestaan volgens mij.

The Flying Dutchman

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:11:
[...]

Dat soort dingen kunnen helaas voorkomen bij een nieuwe architectuur,dit kwam ook voor nvidia onverwachts.
Maar voorlopen qwa techniek is ook niet waar, beide gebruiken andere technieken.
De een heeft de techniek die de ander weer niet heeft. De een ondwikkeld weer een nieuwre die de ander weer niet ontwikkeld, dit gaat zo maar door en is ook wel normaal lijkt mij?

Verder heeft de nieuwe high end van AMD ook niet echt denderende prestaties mee gekregen, ook mede door een nieuwe architectuur. En dan krijg je dat soort dingen in het begin van iets helemaal nieuws.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 09:05 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
AMD's high-end kaart moet nog komen :p.

Verwijderd

Is ook zo, er komt nog ééntje bij, de dual gpu kaart.
Ik ben daar ook wel nieuwschierig naar overgens.
Ik wil er verer niet mee zeggen dat de kaarten niet goed zijn, d kaarten hebben een hele mooie prijs prestatie
verhouding en hebben leuke nieuwtjes er bij.

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:57:
[...]

Dat soort dingen kunnen helaas voorkomen bij een nieuwe architectuur,dit kwam ook voor nvidia onverwachts.
Maar voorlopen qwa techniek is ook niet waar, beide gebruiken andere technieken.
De een heeft de techniek die de ander weer niet heeft. De een ondwikkeld weer een nieuwre die de ander weer niet ontwikkeld, dit gaat zo maar door en is ook wel normaal lijkt mij?

Verder heeft de nieuwe high end van AMD ook niet echt denderende prestaties mee gekregen, ook mede door een nieuwe architectuur. En dan krijg je dat soort dingen in het begin van iets helemaal nieuws.
Je leest niet goed. AMD lag technisch voor met het productieprocede, omdat ze al de nodige ervaring hadden opgedaan met de HD 4770 (RV740?). Sowieso is AMD altijd het eerste op de markt gekomen met chips op een nieuw procede. Dat nvidia zijn chips al klaar had is irrelevant, AMD heeft die ook al lang klaar voordat massaproductie aanvangt.

Wat Neliz heeft gehoord is borrelpraat en niet meer dan dat :P Hij noemt twee generaties, maar AMD was ook competitief met gpu's lang voor RV700 (maar niet met R600). Als Nvidia nu opeens een gigantisch gat slaat zou dat verbazingwekkend zijn. Tot nog toe doen AMD en Nvidia namelijk niet heel veel voor elkaar onder wat betreft prestatie/watt. Het zou een beetje een K8-verhaal zijn zoals AMD dat had t.o.v. Intel. Het kan, maar of het ook gebeurt? Nvidia wil dat graag geloven en wil vast en zeker dat andere mensen dat ook geloven...

• Fid3lity
spNk schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:21:
AMD's high-end kaart moet nog komen :p.
AMD's enthousiast kaart moet nog komen (Antilles). Cayman was high-end ;)

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:26:
[...]

Je leest niet goed. AMD lag technisch voor met het productieprocede, omdat ze al de nodige ervaring hadden opgedaan met de HD 4770 (RV740?). Sowieso is AMD altijd het eerste op de markt gekomen met chips op een nieuw procede. Dat nvidia zijn chips al klaar had is irrelevant, AMD heeft die ook al lang klaar voordat massaproductie aanvangt.

Wat Neliz heeft gehoord is borrelpraat en niet meer dan dat :P Hij noemt twee generaties, maar AMD was ook competitief met gpu's lang voor RV700 (maar niet met R600). Als Nvidia nu opeens een gigantisch gat slaat zou dat verbazingwekkend zijn. Tot nog toe doen AMD en Nvidia namelijk niet heel veel voor elkaar onder wat betreft prestatie/watt. Het zou een beetje een K8-verhaal zijn zoals AMD dat had t.o.v. Intel. Het kan, maar of het ook gebeurt? Nvidia wil dat graag geloven en wil vast en zeker dat andere mensen dat ook geloven...
Ik had het een beetje verkeerd begrepen. Verder helemaal mee eens hoor.
Ik ben trouwens helemaal klaar met soms die verdedingende houding.
Ik ben daar helemaal klaar mee want het is helemaal geen nuttig gedoe bah, ik wil gewoon opjectief blijven
e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 13:43
Niemand hoeft hier een verdedigende houding aan te nemen; sterker nog, van een aanvallende of verdedigende houding zou nooit sprake hoeven zijn. Het enige wat Marc doet is je op een nuance, een detail, wijzen; dit is hulpvaardig van hem.

Tom heeft nog een klein verhaaltje over waarom Qualcomm of Samsung een kandidaat zou kunnen zijn. Maar goed, voordat AMD over wordt genomen zullen er heel wat belangen van verschillende partijen moeten worden vergeleken.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Milmoor schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:31:
[...]

Ik wil direct geloven dat AMD erg klem zit, het is niet alsof zij ooit tijd hebben gehad vet op te bouwen. Maar Dell plus AMD klinkt mij niet helemaal logisch in de oren: Dell to buy AMD?.
dat lijkt me ook nie erg logisch, Dell verkoopt voornamelijk Intel en dan zouden ze de concurent van intel opkopen :? klinkt niet logisch als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

The Flying Dutchman schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 08:52:
De geruchten dat AMD wordt overgenomen door een of andere partij spoken al 15 jaar rond. Ik moet het nog zien hoor.
Dat, ik negeer die geruchten zo veel mogelijk. Daarmee zal ik pas stoppen als er een officiële aankondiging voor een overname is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bwerg schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:30:
[...]

Dat, ik negeer die geruchten zo veel mogelijk. Daarmee zal ik pas stoppen als er een officiële aankondiging voor een overname is.
Inderdaad. Bijna alle grote namen zijn al genoemd als een mogelijke partner. Ik geloof er niets meer van. Daarnaast wordt het voor degene die AMD over neemt best lastig om die X86 licentie te behouden. Ik zie het niet snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Zou Antilles nog bestaan :|

[ Voor 3% gewijzigd door edward2 op 22-02-2011 20:41 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neliz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 02:24:
inderdaad, maar dat betekend niet dat nv zijn eerste chips al daarvoor klaar had.
Ze hadden echter geen rekening gehouden met de tekortkomingen in het fabricageproces, waardoor ATI eerder met de HD4770 op de planken lag.

Het is dan leuk dat je je ontwerp misschien eerder klaar had of al eerder werkende chips had, als dat zich uiteindelijk niet vertaalt naar het sneller in de winkel hebben van je product is het natuurlijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Cebit,

btw edward2 heb jij een Alfa Romeo Guiletta ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

madmaxnl schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:47:
Cebit,

btw edward2 heb jij een Alfa Romeo Guiletta ?
offtopic:
nee, hoezo?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
-The_Mask- schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 20:55:
[...]

Dan wordt die (net zoals de GTX590) weer geshowed, geen launch.
In dat geval duurt het wel lang ja, wat zijn ze dan met die dingen aan het doen ?
offtopic:
235pk=aantal pk van de snelste Alfa Romeo Guilietta uitvoering

[ Voor 39% gewijzigd door madmaxnl op 22-02-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

madmaxnl schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:07:

offtopic:
235pk=aantal pk van de snelste Alfa Romeo Guilietta uitvoering
offtopic:
, nee een audi tt met 225pk

De Cebit is al over 2 weken, maar heb verder nog geen berichten over het einde van de NDA mogen zien, en meestal wordt dat toch wel enkele weken van te voren naar buiten gebracht.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
edward2 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 23:35:
[...]

offtopic:
, nee een audi tt met 225pk

De Cebit is al over 2 weken, maar heb verder nog geen berichten over het einde van de NDA mogen zien, en meestal wordt dat toch wel enkele weken van te voren naar buiten gebracht.
Tsja, 590/6990 zijn dan ook wel een kwartaal te laat. of iig de 6990 is dat.

• Snoitkever
Interessant artikel op EETimes over Zacate met lekker veel low-level details.
http://www.eetimes.com/el...t-with-standard-EDA-tools

• Marc Rademaker
AMD gpu's in Apple's MBP's. Dat moet toch wat gaan opleveren, als is het enkel naamsbekendheid en wat meer vertrouwen van de consument.

nieuws: Apple introduceert MacBook Pro's met Thunderbolt en Sandy Bridge

• madmaxnl
Snoitkever schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:00:
Interessant artikel op EETimes over Zacate met lekker veel low-level details.
http://www.eetimes.com/el...t-with-standard-EDA-tools

"The chip, codenamed “Zacate," has more than 450 million transistors and is implemented in 32-nm process technology with 10 metal layers .The design employs advanced power management techniques including separate supply rails for the CPU and GPU domains, according to the paper. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 09:59
madmaxnl schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 21:07:
[...]

In dat geval duurt het wel lang ja, wat zijn ze dan met die dingen aan het doen ?

[...]
Zeker ik denk dat beide kampen problemen hebben om het verbruik nog enigszins binnen de perken te houden........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 15:21:
AMD gpu's in Apple's MBP's. Dat moet toch wat gaan opleveren, als is het enkel naamsbekendheid en wat meer vertrouwen van de consument.

nieuws: Apple introduceert MacBook Pro's met Thunderbolt en Sandy Bridge
Waren er niet al iMacs te krijgen met ATI kaarten? Zo uit mijn hoofd o.a. de HD4850?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ja, in iMacs maar niet in notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ook in Mac Pro's al hoor, bijv de 5870 en 5770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Jullie trouwens niks gehoord over een aankomende aankondiging? Toch vreemd, meestal hoort er iemand wel iets van een of ander vogeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Is dat een vraag of een uitlokker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:09:
NVIDIA GeForce GTX 590 in March and AMD Radeon HD 6990 in April as high-end graphics heat up

http://www.slashgear.com/...raphics-heat-up-25136183/
Moet zeggen dat ik het wel een afknapper vindt dat die 6990 zo laat pas komt. Zit er op te wachten.

Het voorgevoel dat de 590 extreem duur wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Help!!!! op 26-02-2011 12:32 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 14:19

superwashandje

grofheid alom

uit datzelfde artikel:
As for the AMD Radeon HD 6990, that’s believed to pair two APUs for a total of 3,840 stream processors.
8)

[ Voor 4% gewijzigd door superwashandje op 26-02-2011 12:52 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Help!!!! schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Moet zeggen dat ik het wel een afknapper vindt dat die 6990 zo laat pas komt. Zit er op te wachten.
Ik zit er niet op te wachten, want ik ga hem niet kopen... :9 Toch vind ik het wel verbazend dat ze hem zolaat pas zullen lanceren / brengen. Wat zou er aan de hand zijn?
Het voorgevoel dat de 590 extreem duur wordt.
En extreem heet, extreem groot, extreem verbruikend, extreem veel lawaai maakt maar ook extreme performance levert. Als Antilles daar nou net onder zou zitten (waarschijnlijk wel) maar toch een 200 euro goedkoper is... [stel]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Marc Rademaker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:54:
Jullie trouwens niks gehoord over een aankomende aankondiging? Toch vreemd, meestal hoort er iemand wel iets van een of ander vogeltje...
Twitter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

BTW:

HardOCP: AMD Radeon HD 6950 1GB Performance Review
The Bottom Line

As it stands there is no better value than Radeon HD 6950 GPU based video cards in this "sweet spot" of ~$249. The Radeon HD 6950 GPU has proven to be a powerhouse for gaming, and now you have two different pricing options. The 1GB models are undercutting the GTX 560 Ti right now, and the 2GB models compete with the factory overclocked GTX 560 Ti cards.
In all our gaming experience with all three video cards, there is no better value than the Radeon HD 6950 2GB video card right now. The inclusion of the 1GB Radeon HD 6950 just gives gamers one more option. If you are gaming at 1920x1200 or lower, and are on a budget, get the 1GB version. If you love the high levels AA eye candy, or game at higher resolutions go for the 6950 2GB model.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
Marc Rademaker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:54:
*deleted*

Kyle Bennet heeft 'm al in huis:

http://hardforum.com/show...1036900633#post1036900633
http://www.hardocp.com/ar..._6990_antilles_sneek_peek
It is here in our hands and it screams. "Performance!" The wait is nearly over as AMD's next generation "Antilles" video card sporting two high performance GPUs on a single printed circuit board is in our hands.

While we cannot reveal the specifications or framerate numbers to you today, we will say this, we are happy with what AMD has provided. The specifications are everything HardOCP had hoped for. We think gamers will be pleased with the hardware. This video card is better out-of-the-gate than the Radeon HD 5970 ever was.
review praat ook over aangepaste CCC en een nieuwe (makkelijkere) manier om Eyefinity in te stellen.

Bottom line van de performance preview is dat hij in Dragon Age2 "veeeuul" sneller is dan een 6970.

[ Voor 157% gewijzigd door neliz op 26-02-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
neliz schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:49:
[...]

*deleted*

[...]

review praat ook over aangepaste CCC en een nieuwe (makkelijkere) manier om Eyefinity in te stellen.

Bottom line van de performance preview is dat hij in Dragon Age2 "veeeuul" sneller is dan een 6970.
Was hardocp niet pro Nvidia? Zeker een zak geld gehad van AMD :P Ik hoop dat ik ook zo'n mooi koffertje krijg ^^ Oh en dat ze het over Dragon Age II hebben, heeft een reden volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:43:
[...]

Volgens mij altijd objectief.
Kyle heeft ooit voor NV gewerkt en NV heeft hem ten tijde van FX5800 flink gepaaid, denk complete systemen met hardware, maar hij is echt, echt bijgedraaid.

meer mans geworden, als iets goed is is het goed, als het klote is wordt het afgebrand.

[ Voor 12% gewijzigd door neliz op 26-02-2011 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
neliz schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:43:
[...]

Kyle heeft ooit voor NV gewerkt en NV heeft hem ten tijde van FX5800 flink gepaaid, denk complete systemen met hardware, maar hij is echt, echt bijgedraaid.
Dat zou kunnen ver voor mijn tijd, zou oud ben ik nog niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Dat beloofd wat.
Al iets bekend over de prijs van de 6990?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Bullus schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 22:52:
Dat beloofd wat.
Al iets bekend over de prijs van de 6990?
Denk richting 450?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk 450 a 500

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:09
Als ie het kwa prijs/performance maar niet slechter doet dan 2x6950...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Dat is natuurlijk altijd de vraag. Echter ik heb liever 1 kaart dan twee. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

6990 is toch ook 2 kaarten als het ware?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
als het ware is het 1 kaart met daarop 2 gpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Met Mitsumark. Hetzelfde idee als de 3870x2/4870x2, 5970, alleen dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

meer mans geworden, als iets goed is is het goed, als het klote is wordt het afgebrand.
Dat klopt, denk aan de eerste reviews van de AMD Phenom2. Kyle was niet tevreden, en dus werd AMD echt kapot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
Help!!!! schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:08:
^
Dat is natuurlijk altijd de vraag. Echter ik heb liever 1 kaart dan twee. :)
Dan ga je dus ook geen Antilles kopen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Blue-Tiger schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:30:
[...]

Dan ga je dus ook geen Antilles kopen... :*)
Je begrijpt wat ik bedoel 8)

Maar ligt aan de prijs en de 590, maar het is wel de bedoeling.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
neliz schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:49:
[...]

*deleted*

[...]

Mmmh interessant. Misschien toch nog maar eens een gokje wagen met dual GPU.
Marc Rademaker schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:40:
[...]

Was hardocp niet pro Nvidia? Zeker een zak geld gehad van AMD :P Ik hoop dat ik ook zo'n mooi koffertje krijg ^^ Oh en dat ze het over Dragon Age II hebben, heeft een reden volgens mij :)
Nee HardOCP niet echt dat was Guru3D. HOCP had niet veel goeds te vertellen over Fermi behalve dat de performance goed was.
[...]

Dat wist ik ook niet. Toen begon ik net actief te worden in het volgen van het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Denk dat de NDA op 8maart afloopt.

sneek peek pics

Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/fullimage.php?image=29194
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/fullimage.php?image=29195
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/fullimage.php?image=29196
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/fullimage.php?image=29197

[ Voor 81% gewijzigd door Bullus op 28-02-2011 12:22 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Laatst online: 12-09 18:07

Bejit

Svenska Faderland

That's a huge bitch......

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Daarentegen wel maar één DVI port, wat ook vervelend kan werken als je meer schermen hebt staan..

Ik ben terug van een HD6970 naar een HD5870, oa om de prestaties die amper beter waren op mijn res, maar tevens ook omdat me passive dongle van dispayport naar VGA ook niet zou gaan werken (zonder nóg een adapter daarop te gebruiken..) en heb op me HD5870 (1Gb) in Eyefinity zitten racen in oa NFS Shift en ook Testdrive:Unlimited 2 en die konden netjes op 5390x1050 (res mét bezel compensatie) met aa, dus zo heel belangrijk is de 2Gb niet eens (heb niet veel meer getest, though)

Maar dat is geweldig dat kan ik melden ;)

afbeelding

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
mini DisplayPort :P
AMD's first and probably only dual-GPU Radeon HD 6900 series card, the HD 6990 (codename Antilles) is looking increasingly good for a March introduction so its maker decided to up the hype meter by letting loose a few press shots of the upcoming beastie.

The 'long vehicle' that is the Radeon HD 6990 features a dual-slot, single-fan cooler, 3072 Stream Processors, a 2 x 256-bit memory interface, 4GB of GDDR5 memory, CrossFireX support and one DVI plus four mini DisplayPort outputs (Eyefinity is of course present).

The card's clocks are still unconfirmed but all will likely be revealed soon enough. Maybe later this week at CeBIT?
http://www.tcmagazine.com...web-release-still-pending

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
Hoe zeker kun je een antwoord vinden op de volgende vragen?

- Hoe snel zal de 6990 nu waarschijnlijk worden?
- En de prijs? €500 of meer?

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bull schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:21:

Hmm, ik denk met 75/80% zekerheid wel te schatten ;)

Ik hoop dat QCF goed schaalt. Ik maak daar direct de overstap naar en naar een 27"(Apple scherm), dit in combo met ssaa (wel of niet via downsampling) zal ongetwijfeld een performance in de orde van deze groote vragen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Bull schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:21:

Puur speculatie, maar het lijkt er dus op dat ie het aantal stream processors krijgt van 2x6970.
Waarschijnlijk zal ie terug geklokt worden om het verbruik in te perken (ik verwacht de 800MHz van de 6950).
(eigenlijk hetzelfde als bij de 5970)
Ik denk dus dat ie kwa prestaties net boven 2x6950 gaat zitten (ruim onder 2x 6970) en imo mag ie dan ook niet meer dan €500 gaan kosten, en zeker geen €600.
Sterker nog, als ie inderdaad net boven 2x6950 zit, en hij kost meer dan €450 zal ik hem niet aanschaffen.

[ Voor 198% gewijzigd door mitsumark op 28-02-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Rond 500 lijkt me idd realistisch, en ergens tussen 880 en 800/775 mhz ook :) Zal wel dichter tegen de 800 dan de 880 zijn.

Edit: hoewel;

http://www.computerbase.d...si-zeigen-radeon-hd-6990/

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 22:22
We horen het snel genoeg wat de officiële specs gaan worden en de prijs vast ook.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Mag de kaart dan wel 375 Watt trekken, ook met 2x8 pins stekker? Dacht dat die 300Watt toch echt de "harde" limiet voor PCI-Express was :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Uiteraard mag dat, alleen mag dan het labeltje PCI-Express certified niet dragen (oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkasantion schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:43:
Mag de kaart dan wel 375 Watt trekken, ook met 2x8 pins stekker? Dacht dat die 300Watt toch echt de "harde" limiet voor PCI-Express was :P
Twee keer 8-pins zal wel voor de zekerheid zijn vanwege goocheltrucs met powertune... Denk dat bij normaal game gebruik de kaart wel (net) onder de 300watt zal blijven.

Het stomme is alleen dat je door een 6-pins stekker evenveel stroom kan trekken als door een 8-pins, dus waarom ze het niet gewoon hebben gelaten bij 6+8-pins is mij een beetje een raadsel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Is er een rede om de (blow)fan in het midden te plaatsen ?
Dit zagen we voor het eerst bij de XFX Radeon HD5970 4GB BE
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products_larges/105157/1/xfx-radeon-hd-5970-black-edition-limited-4gb.jpg

Geluid en koel prestaties en wellicht dus een indicatie van wat we kunnen verwachten:

KitGuru:
Afbeeldingslocatie: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2010/09/temps10.png
Afbeeldingslocatie: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2010/09/noise11.png

Fudzilla:
Afbeeldingslocatie: http://www.fudzilla.com/images/stories/Reviews/Graphics/AMD/Evergreen/5970/XFX_4GB_Black/tempGPU2.jpg

Hardware.info:
Afbeeldingslocatie: http://nl.hardware.info/productinfo/grafiek/6232/85986,86745,86747,87213,87766,87798,88435,88674,88764,88794,89303,89319,89388,91023,92933,95030,95178,95383,96144,97625,97823,99289,99699,99700,99701,100727,100797,102124,102732,102772,103210,103229,103243,103377,104021,104040,104061,104095,104909,105157,105197,105201,105216,105427,105589,105658,105660,105667,105883,105976,106909,106960,107340,107474,107702,107706,107716,107721,107726,107742,108488,108489,110148,110812,111074,111253,113807,113809,113812,114239,115230,115581,115794,116135,116140/?selectedProduct=105157
Afbeeldingslocatie: http://nl.hardware.info/productinfo/grafiek/6226/85986,86745,86747,87213,87766,87798,88435,88674,88764,88794,89303,89319,89388,91023,92933,95030,95178,95383,96144,96274,97625,97823,99373,99699,99700,99701,100727,100797,102124,102732,102772,103210,103229,103243,103377,104021,104040,104061,104095,104909,105157,105197,105201,105216,105427,105589,105658,105660,105667,105883,105976,106909,106960,107340,107474,107702,107706,107716,107721,107726,107742,108488,108489,110148,110812,111074,111253,113807,113809,113812,114228,114229,114239,114241,114242,115230,115581,115794,116135,116140/?selectedProduct=105157Afbeeldingslocatie: http://nl.hardware.info/productinfo/grafiek/6221/85986,86745,86747,87213,87766,87798,88435,88674,88764,88794,89303,89319,89388,91023,92933,95030,95178,95383,96144,96274,97625,97823,99373,99699,99700,99701,100727,100797,102124,102732,102772,103210,103229,103243,103377,104021,104040,104061,104095,104909,105157,105197,105201,105216,105427,105589,105658,105660,105667,105883,105976,106909,106960,107340,107474,107702,107716,107721,107726,107742,108488,108489,110148,110812,111074,111253,113807,113809,113812,114228,114229,114239,114241,114242,115230,115581,115794,116135,116140/?selectedProduct=105157

Hardware Heaven:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2evgutw.jpg

OCC:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/nxl7wo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/k2n1hj.jpg

Wel een lekker geluidje:

YouTube: XFX BE HD5970 fan noise

De resultaten zijn niet erg goed, zeker de hoeveelheid geluid dat z'n ding produceert lijkt wel een GTX480. Alhoewel de temperaturen wel weer meevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door madmaxnl op 28-02-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
De keuze voor een fan in het midden lijkt me vrij simpel. Beide cores met verse lucht koelen ipv opgewarmde lucht door de 1e core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Maar waar gaat die lucht die naar de rechtse core gaat heen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Die lucht gaat in de kast gaat heen, dus niet naar buiten, inderdaad.
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.