CJ's Radeon Nieuwsdiscussietopic - Deel 121 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 125.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251563

Oh ja, die link was dus naar de 4e pagina van het interview, met nog 3 paginas er voor, maar dat hadden jullie vast al wel gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 251563 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 11:49:
Oh ja, die link was dus naar de 4e pagina van het interview, met nog 3 paginas er voor, maar dat hadden jullie vast al wel gezien. :)
Oeps... Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 23:01
Hmm GF gooit zn apparatuur ook al naar binnen in NY,
http://semiaccurate.com/2...oves-tools-into-new-york/

Hier staat ook wat interessants over het 40nm (TSMC) productie proces, dat lijkt zo slecht te zijn geweest omdat er een lek was in de clean room...
Zou dus kunnen betekenen dat 28nm wel prima gaat en er dus inderdaad genoeg kaarten dit jaar gaan verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-05 16:53

superwashandje

grofheid alom

een lek in de clean room? heb je daar een bron van? lijkt me sterk dat het dan zo moeilijk op te lossen/ te vinden is. bij ons in de clean room (3 klasses lager ofzo) zou dat waarschijnlijk al meteen te merken zijn aan het verschil in druk. dus daar zou het helemaal te vinden moeten zijn lijkt me.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Lek in cleanroom lijkt me sterk. 40nm an sich was gewoon niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
Bron is het vogeltje dat Charlie in zijn oor gefluisterd heeft, zie link in mijn vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:21

XanderDrake

Build the future!

Hmm, lijkt me sterk dat Charlie dit totaal uit zijn duim zou zuigen. Ik bedoel, nVidia zou dan gelijk krijgen dat de schuld van de slechte 40nm yields eerder bij TSMC zou liggen. Lijkt me niet dat Charlie dat wil laten lijken ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:34:
Hmm, lijkt me sterk dat Charlie dit totaal uit zijn duim zou zuigen. Ik bedoel, nVidia zou dan gelijk krijgen dat de schuld van de slechte 40nm yields eerder bij TSMC zou liggen. Lijkt me niet dat Charlie dat wil laten lijken ;)
Slechte yields zijn toch altijd de schuld van de bakker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
XanderDrake schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:34:
En waarom hebben we dan geen klachten van AMD gehoord?
Sowieso hoort zoon ruimte overdruk te hebben zodat er bij een lek alleen lucht uit gaat, maar ik weet niet hoe ze het daar doen dus laten we dat maar terzijde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

spNk schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:40:
Bron is het vogeltje dat Charlie in zijn oor gefluisterd heeft, zie link in mijn vorige post.
sry overheen gelezen. ik zal de link wat aandachtiger bestuderen :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Toettoetdaan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:50:
[...]

Sowieso hoort zoon ruimte overdruk te hebben zodat er bij een lek alleen lucht uit gaat, maar ik weet niet hoe ze het daar doen dus laten we dat maar terzijde houden.
Precies wat ik ook dacht, waarom werkte bij AMD het dan wel allemaal(weliswaar niet optimaal, maar toch).

De clean rooms hebben inderdaad overdruk en de druk wordt nauwkeurig gemonitord. Men mag daarom ook niet zomaar in en uit blijven lopen. Dit gaat namelijk via een 'overgang' kamer. Deze kamer gaat open, dicht en wordt op druk gebracht met de clean room waarna je de cleanroom kunt betreden. Als je diarree hebt en je werkt veel in de cleanroom kun jij je beter ziek melden :+
superwashandje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:50:
sry overheen gelezen. ik zal de link wat aandachtiger bestuderen :)
Vogeltje of geen vogeltje toch een goede kritische noot.

[ Voor 12% gewijzigd door madmaxnl op 14-07-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje

superwashandje

grofheid alom

madmaxnl schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:54:
[...]
De clean rooms hebben inderdaad overdruk en de druk wordt nauwkeurig gemonitord. Men mag daarom ook niet zomaar in en uit blijven lopen. Dit gaat namelijk via een 'overgang' kamer. Deze kamer gaat open, dicht en wordt op druk gebracht met de clean room waarna je de cleanroom kunt betreden. Als je diarree hebt en je werkt veel in de cleanroom kun jij je beter ziek melden :+
wat ik dus ook al zei maar minder uitgebreid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:21

XanderDrake

Build the future!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:49:
Slechte yields zijn toch altijd de schuld van de bakker?
Als je met grote chips werkt, zoals nVidia, heeft dat ook invloed op de yields.

En inderdaad, AMD klaagde er niet over, daarom was het bijzonder dat alleen nVidia het er over had. Velen zeiden dus dat nVidia het uit zijn duim zoog als excuus voor een slecht ontwerp. Maar nu Charlie komt met het cleanroom-verhaal heeft nVidia's argument meer gewicht.

Als het klopt he, dat soort dingen kunnen we niet zomaar bevestigen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
Toettoetdaan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:50:
[...]

AMD klaagde niet nee, ze hebben wel hun hele design aangepast hiervoor. Zie artikel op anandtech over het onstaan van de 58xx serie. Geen tijd om te link te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Volgens mij zijn de mensen de problemen van de tweede lijn voor 40nm die toentertijd speelden alweer vergeten. Het zorgde voor een groot probleem inzake capaciteit. Wellicht is dat waar Charlie op duidt. Dat heeft verder dus niets te maken met de andere 'problemen' die er bestonden voor 40nm, waar met name nVidia over heen bleef struikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 09:20
Devpartner schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:00:
[...]

AMD klaagde niet nee, ze hebben wel hun hele design aangepast hiervoor. Zie artikel op anandtech over het onstaan van de 58xx serie. Geen tijd om te link te zoeken.
Dat is waar ook, en ze hadden natuurlijk al veer eerder ervaring met de RV740/HD4770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:-The_Mask- en neliz hebben aangegeven geen tijd meer te hebben om de startpost te maken en onderhouden voor een nieuw deel van deze topicreeks. Ik ben daarom op zoek naar iemand die dit van hen wil overnemen.

Mocht je daar wel in geïnteresseerd zijn, laat dat dan alsjeblieft weten door een DM naar mij te sturen.

Het topic zal worden overgenomen door Blue-Tiger.

[ Voor 16% gewijzigd door Kid Jansen op 22-07-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AMD is on track to release its first 28nm GPU later this year......

http://twitter.com/#!/search/amdradeon

http://seekingalpha.com/a...-earnings-call-transcript

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Key points:

AMD's ownership of GLOBALFOUNDRIES on a fully diluted basis decreased to approximately 11% as of the conclusion of the second quarter.

The search for a new CEO remains a top priority. The Board is pleased with the quality of the candidates interviewed and is confident in its robust and active process.

We shipped more than 1 million A-Series APUs in the second quarter. Based on strong demand signals and SKU assortment for the second half of the year, we expect Llano, the Llano RAM, will outpace the Brazos RAM.

As a result, in the second quarter, we achieved record mobile processor unit shipments and direct card overall microprocessor unit shipments. We improved notebook processor ASP sequentially and we drover a richer mix of notebook processors, which have increased gross margin sequentially.

We plan to introduce a version of Trinity that will consume less than 1/2 the power of today's lowest power, 35-watt Llano APU, bringing performance computing to the ultra-thin notebooks.

Further power improvement will drive our tablet APU roadmap.

We have accelerated our tablet roadmaps to ensure we take advantage of this opportunity.

We expect to begin shipping our first server platform featuring the Bulldozer X86 this quarter. The Interlagos platform is our first server offering, optimized for today's cloud datacenters and the architecture excels at compute-intensive and HPC workloads, where it will deliver up to 35% performance improvements compared to our current offerings. Customer excitement for Interlagos is high.

The continued ramp of APUs resulted in a record 20-plus million direct X11 discrete level graphic engines shipping in the quarter.

We also passed several critical milestones in the second quarter as we prepare our next-generation 28-nanometer graphics family. We have working silicon in-house and remain on track to deliver the first members of what we expect will be another industry-leading GPU family to market later this year. We expect to be at the forefront of the GPU industry's transition to 28-nanometer.

In the quarter, Nintendo also announced that its next-generation game console, the Wii U, will be powered by an AMD HD graphics engine. The successor to the widely popular Wii is expected to launch next year. As a reminder, AMD graphics technology power 2 of the 3 current-generation gaming consoles. Approximately 130 million game consoles are expected to ship over the next 3 years.

As an example, in 2013, we plan to introduce an optimized tablet APU capable of redefining what users will expect from a tablet.

We are bringing FSA to market in the same way we drove the adoption of other industry standards. We believe the approach will work with FSA just as it did with AMD 64 architecture and HyperTransport. Software developers and other processor companies are attracted to FSA because it allows the use of programming models that has been in place for decades.

FSA also has the potential to work across the multiple types of CPU and GPU cores found in different devices, whether they are powered by x86 or ARM or both. We are seeing great response from other industry leaders like Microsoft and ARM. We'll recognize the benefits of a standards-based approach to heterogeneous computing. FSA can enable alliances that reach beyond traditional hardware barriers, allowing AMD to grow within an expanding ecosystem inside and outside of x86 computing. This is the future of the industry and AMD is leading the way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 16-05 22:50
Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.