Dan hebben de reviewers weer wat te doen, want als je alle ati 6000 kaarten opnieuw met de nieuwste drivers gaat testen moet natuurlijk je ook nVidia's 580, 570 (en misschien ook 460) opnieuw testen, aangezien 266.58 ook voor meer performance zorgt. Lijkt mij iig geen leuke klus...
Niet leuk, maar wel noodzakelijk. Reviews worden behoorlijk kritisch bekeken door de community. Als je (voorbeeld) met 10.11 bencht, terwijl 11.2 beschikbaar is, krijg je dat absoluut te horen. En als techsiteeigenaar wil je dat je geloofwaardig wordt gevonden. Je kunt dus beter minder verschillende kaarten in je vergelijking zetten, maar wel zorgen voor up-to-date drivers. En benchen is een langdurig proces, maar videokaart benches zijn relatief eenvoudig te doen.
Ze zouden eingelijk eens release drivers van ouden kaarten met de allernieuwste drivers moeten vergelijken.
Dus HD2900XT, HD3870, HD3870x2, HD4870 en HD4870x2 van ATI en de GTX8800, GX9800x2, GT8800, GTX280 en GTX295 van nVidia. Om vervolgens te kijken hoe de performance verschillen zijn.
Het enige argument hiertegen is dat het veel werk is. Maar hierdoor zouden we wel kunnen kijken welke fabrikant zijn drivers bij launch het beste op orden heeft en welke fabrikant dus meer winst weet te boeken en hoe ze zich verhouden t.o.v. elkaar met oude en nieuwe drivers. Dit kan voor mensen die een kaart lang houden wel eens interresant zijn.
Ik heb zelf een HD2900XT gehad en toen werd bij de release gezegt dat de drivers wel eens voor heel erg veel performance increase zouden kunnen gaan zorgen. Ik heb hier zelf eigenlijk nooit veel van gemerkt maar ik had dan wel min of meer een CPU bottelnek.
Dus HD2900XT, HD3870, HD3870x2, HD4870 en HD4870x2 van ATI en de GTX8800, GX9800x2, GT8800, GTX280 en GTX295 van nVidia. Om vervolgens te kijken hoe de performance verschillen zijn.
Het enige argument hiertegen is dat het veel werk is. Maar hierdoor zouden we wel kunnen kijken welke fabrikant zijn drivers bij launch het beste op orden heeft en welke fabrikant dus meer winst weet te boeken en hoe ze zich verhouden t.o.v. elkaar met oude en nieuwe drivers. Dit kan voor mensen die een kaart lang houden wel eens interresant zijn.
Ik heb zelf een HD2900XT gehad en toen werd bij de release gezegt dat de drivers wel eens voor heel erg veel performance increase zouden kunnen gaan zorgen. Ik heb hier zelf eigenlijk nooit veel van gemerkt maar ik had dan wel min of meer een CPU bottelnek.
Owh die reviews zijn er ook hoor. Alleen niet voor alle kaarten. Maar ik heb er wel eens wat voor bij zien komen die all cat drivers van 1 jaar getest hadden op een aantal kaarten.madmaxnl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:36:
Ze zouden eingelijk eens release drivers van ouden kaarten met de allernieuwste drivers moeten vergelijken.
Ik denk dat de HD2900XT aanzienlijk sneller is geworden tov het begin. Echter werd de 8800 ook sneller met nieuwe drivers. De verschillen zijn meestal klein per driver release maar als je dan weer de oude driver zou installeren en daar na een die een jaar nieuwer is zou je best verschil kunnen merken. Maar dan moet het verschil al richting de 20% gaan. En dat is zeker niet onmogelijk.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Het probleem is dat er nergens een bewijs is voor de door jou geöpperde 20%, niet dat ik je niet geloof.
De meest uitgebreiden driver vergelijkingstest die ik tot nu toe gezien heb zijn die van Computerbase.
Met volgens mij z'n 6 verschillende Catalyst drivers maar dan dus niet de aller eerste drivers voor een kaart en de aller nieuwste.
De meest uitgebreiden driver vergelijkingstest die ik tot nu toe gezien heb zijn die van Computerbase.
Met volgens mij z'n 6 verschillende Catalyst drivers maar dan dus niet de aller eerste drivers voor een kaart en de aller nieuwste.
9.10 vs 10.10 volgens AMD:madmaxnl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:10:
Het probleem is dat er nergens een bewijs is voor de door jou geöpperde 20%, niet dat ik je niet geloof.
http://www.pcgameshardwar...ildergalerie/?iid=1470639
EDIT: (plaatje even geupload)

[ Voor 18% gewijzigd door Toettoetdaan op 20-01-2011 12:21 ]
Ik ben op dit moment inderdaad bezig met het hertesten van de 6800-serie, de HD 6900-serie, de GTX 460 en de GTX 500-serie, in combinatie met de nieuwste drivers. Het kost vrij veel tijd, maar het is noodzakelijk. Niet omdat AMD of Nvidia het zegt, maar omdat ik zelf prestatie-verbeteringen zie na een kleine steekproef...
Zet je ook de verschillen tussen de eerst geteste driver en degene die je nu gebruikt, voor zover mogelijk, in de review?Marc Rademaker schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:37:
Ik ben op dit moment inderdaad bezig met het hertesten van de 6800-serie, de HD 6900-serie, de GTX 460 en de GTX 500-serie, in combinatie met de nieuwste drivers. Het kost vrij veel tijd, maar het is noodzakelijk. Niet omdat AMD of Nvidia het zegt, maar omdat ik zelf prestatie-verbeteringen zie na een kleine steekproef...
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Ik zal even kijken of ik het nog kan vinden. Het zal ook niet in alle games zijn maar veel wel.madmaxnl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:10:
Klinkt goed. Kan ik die dan straks 1:1 naast de results van de 69xx review zetten? Ben benieuwd hoeveel extra AMD er uit heeft weten te persen.Marc Rademaker schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:37:
Ik zou het apart houden. Maar misschien kun je die naast de HD69xx review houden om het te vergelijken. Zolang hetzelfde test platform gebruikt is zou het vergelijkbaar moeten zijn.winwiz schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:49:
[...]
Zet je ook de verschillen tussen de eerst geteste driver en degene die je nu gebruikt, voor zover mogelijk, in de review?
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 20-01-2011 12:51 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Verwijderd
Test jij verder ook op de normale instellingen zoals het hoord.Marc Rademaker schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:37:
Dus voor nvidia in de control pannel qualiteit en amd ccc ook alles op op qualiteit
dit zijn namelijk de standaard waarden van bijde controllpannels.
Hier werd namelijk nog al eens mee gecheat door zowel nvidia gebruikers als ati/amd gebruikers.
Ojah en vaar allebij de nieuweste drivers amd 11.1A en nvidia 166.53 performance drivers.
Misschien met een andere (faded, lichtere) kleur dan gebruikt in het balkje de oude Catalyst driver weergeven? Dus nieuwe result fel groen op de voorgrond, en dat tov de oude (lauch-) driver in lichter groen? En dan het verschil in FPS weergeven uiteraard...
De oude/nieuwe resultaten komen niet gelijktijdig in een review. Dat is verwarrend en het zal onoverzichtelijk zijn als ik zowel de nieuwe en oude nvidia en AMD-drivers in een enkele tabel zet. Ik kan ze wel apart invoeren in de benchmarkdatabase, en dan kun je de resultaten zelf oproepen per spel...
vPro: of testen op de instelling "kwaliteit" de eerlijke test is, is een mening en geen feit. De onderliggende instellingen van standaard, kwaliteit en hoge kwaliteit kunnen gigantisch verschillen. Mijn mening: test ze zoals ze staan als je de drivers installeert. Zo gebruikt de gemiddelde gebruiker ze. Is de kwaliteit dan slecht vanwege cheats dan komt dat vanzelf uit de test, net als een lagere framerate wegens uitgebreide beeldbewerkingen.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Dat is wat AMD zegt, raar dat sites als Anand, Computerbase, TPU etc dit niet even valideren d.m.v. eigen tests.Toettoetdaan schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:18:
[...]
9.10 vs 10.10 volgens AMD:
http://www.pcgameshardwar...ildergalerie/?iid=1470639
EDIT: (plaatje even geupload)
[afbeelding]
Verwijderd
http://www.amd.com/us/pro...eon-hd-6770-overview.aspx
http://www.amd.com/us/pro...eon-hd-6750-overview.aspx
Enkel voor OEM dus... who cares.
http://www.amd.com/us/pro...eon-hd-6750-overview.aspx
Enkel voor OEM dus... who cares.
Elke keer als AMD, nVidia achtige acties onderneemt krijgen we rellen. Terecht want we houden niet van nVidia achtige acties.
Ik vind het alleen maar interessant hoe beide vga fabricanten de markt bestrijden, gaat er toch alleen maar om wie de meeste verkopen genereerd, en (free) publicity is daarvoor het simpelste middel...
AMD zag in dat ATis PR destijds niet echt 'shock n' awn' was, en speelt het duidelijk over een andere boeg..
who cares, tenzij je wel een hele grote fanboy bent..
@SWH whatever rocks your green or red boat..
AMD zag in dat ATis PR destijds niet echt 'shock n' awn' was, en speelt het duidelijk over een andere boeg..
who cares, tenzij je wel een hele grote fanboy bent..
@SWH whatever rocks your green or red boat..
[ Voor 10% gewijzigd door SAiN ONeZ op 20-01-2011 19:47 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
shock n' awe of shock n' own?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Zijn schijnbaar identiek aan de HD 5770 en 5750.
Het enige verschil is de vernieuwde hdmi 1.4a aansluiting.
Bron :
http://nl.hardware.info/n...d-5700-naar-hd-6700-serie
Oooooooooh!!!!!!! Wat een smeerlappen bij AMD! Ze rebranden gewoon!!!

Tsall bout teh money. Plain and simple as that. Logisch ook. Bedrijven zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen.
Tsall bout teh money. Plain and simple as that. Logisch ook. Bedrijven zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen.
Het zijn vanaf nu dan ook geen nVidia achtige acties meer, aangezien ze het nu beide doen. Is die discussie ook direkt de wereld uit.madmaxnl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:57:
Elke keer als AMD, nVidia achtige acties onderneemt krijgen we rellen. Terecht want we houden niet van nVidia achtige acties.
[ Voor 136% gewijzigd door Format-C op 21-01-2011 07:02 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Top! Ben benieuwd!Marc Rademaker schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:25:
De oude/nieuwe resultaten komen niet gelijktijdig in een review. Dat is verwarrend en het zal onoverzichtelijk zijn als ik zowel de nieuwe en oude nvidia en AMD-drivers in een enkele tabel zet. Ik kan ze wel apart invoeren in de benchmarkdatabase, en dan kun je de resultaten zelf oproepen per spel...
Inderdaad Ik kijk AMD daar net zo goed op aan als dat ik dat bij nVidia doe. Rebreanding is voor L00sers!madmaxnl schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:57:
Nope niet mee eens. Als niemand er meer iets van zegt wordt het alleen maar erger. Laten we daar AUB niet aan beginnen. Vind het nu al erg genoeg...Format-C schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:53:
Oooooooooh!!!!!!! Wat een smeerlappen bij AMD! Ze rebranden gewoon!!!
[...]
Het zijn vanaf nu dan ook geen nVidia achtige acties meer, aangezien ze het nu beide doen. Is die discussie ook direkt de wereld uit.
[ Voor 56% gewijzigd door Astennu op 21-01-2011 10:36 ]
Hij bedoelt de discussie dat alleen Nvidia of AMD het doet, niet de discussie zelf dat zulke praktijken niet mogenAstennu schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:34:
[...]
Nope niet mee eens. Als niemand er meer iets van zegt wordt het alleen maar erger. Laten we daar AUB niet aan beginnen. Vind het nu al erg genoeg...
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ah zo. Nee tegenwoordig doen ze het beide.Darkasantion schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:52:
[...]
Hij bedoelt de discussie dat alleen Nvidia of AMD het doet, niet de discussie zelf dat zulke praktijken niet mogenDie mogen we uiteraard wel blijven voeren, maar nu zonder 1 van de 2 te beschuldigen, want allebei zijn ze schuldig.
Sapphire introduceert HD6870 Vapor-X en Toxic met 900 resp 970 MHZ GPU-clock:
http://www.tcmagazine.com...0-vapor-x-and-toxic-cards
http://www.tcmagazine.com...0-vapor-x-and-toxic-cards
Ze rebranden al jaren in Rusland! dat zal wel een succesvolle test zijn geweestAstennu schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:13:
[...]
Ah zo. Nee tegenwoordig doen ze het beide.Heel jammer maar blijkbaar is het enige wat telt > $$$$
Verwijderd
Ik zie het niet als zo'n groot probleem, de 5700 serie neemt nu de plek in van de 5600 serie, tegen een lagere prijs. De hd6800 serie schuift op de plek van de 5700 serie.
Die chips uit de hd5700 zijn nog steeds zeer capabel, vraag me wel af of er nog een op een nieuwe chip gebaseerde hd6790 oid komt, de 6750 en 6770 zijn er alleen voor OEM klanten zover ik weet
Die chips uit de hd5700 zijn nog steeds zeer capabel, vraag me wel af of er nog een op een nieuwe chip gebaseerde hd6790 oid komt, de 6750 en 6770 zijn er alleen voor OEM klanten zover ik weet
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 16:12 ]
De HD6800 is anders toch een pak duurder dan de HD5700 serie, al komt die meerprijs ook met meer prestaties. Maar om nu te zeggen dat het de marktopvolger is? Naah.
Klopt maar nVidia is wel de eerste die zich met fenomeen rebranden in de kijker heeft gespeeld en voor hun heeft het heel erg goed gewerkt. Die GTX9800(+) kaartjes gingen als warme broodjes over de toonbanken. Daarbij zijn de GT100 en GT300 volledig gerebrande series terwijl DAAMIT zo nu en dan eens een kaartje rebrand.Format-C schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 06:53:
Het zijn vanaf nu dan ook geen nVidia achtige acties meer, aangezien ze het nu beide doen. Is die discussie ook direkt de wereld uit.
Ze zouden het allebei niet moeten doen en het is ook gewoon slecht dat ze het doen. Maar als de een begint kan de ander niet achterblijven. Immers als fabrikant X zijn fabricage van producten in China laat plaatsvinden omdat het daar goedkoper is doordat ze daar de arbeiders kunnen uitbuiten. Kan fabrikant Y niet in Europa blijven produceren zonder failliet te gaan. Beiden fabrikanten X en Y zijn in mijn ogen slecht bezig want ze buiten arbeiders uit en dan hebben we het nog niet over kinderarbeid etc. Klant beslist wat goed is en wat niet, in het geval van nVidia was de klant zeer te vrede met de GTX9800 bijvoorbeeld.
Alsof AMD failliet zou gaan als ze niet voor deze rebrand zouden hebben gekozen... Ik begrijp je punt, maar het is niet zo dat nVidia de markt op een dergelijke manier manipuleert dat AMD gedwongen wordt tot deze 'keuze'.madmaxnl schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:24:
Maar als de een begint kan de ander niet achterblijven. Immers als fabrikant X zijn fabricage van producten in China laat plaatsvinden omdat het daar goedkoper is doordat ze daar de arbeiders kunnen uitbuiten. Kan fabrikant Y niet in Europa blijven produceren zonder failliet te gaan.
Ik vind sowieso het gemopper over rebadges erg overdreven. AMD en nVidia verplichten de consument niet tot het kopen van bepaalde producten en zijn er zeker niet om de consument voor niet zo verstandige aankopen te behoeden. Niemand houdt de consument tegen om zichzelf in de producten, die hij koopt, te verdiepen. Als de consument dat niet doet moet hij er niet van op kijken dat hij een onverstandige aankopen doet.
[ Voor 9% gewijzigd door Springstof op 21-01-2011 23:02 ]
Nee nVidia dwingt ze niet dat zijn de OEM's daarom zijn de HD6700 kaarten ook OEM only.Springstof schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:54:
[...]
Alsof AMD failliet zou gaan als ze niet voor deze rebrand zouden hebben gekozen... Ik begrijp je punt, maar het is niet zo dat nVidia de markt op een dergelijke manier manipuleert dat AMD gedwongen wordt tot deze 'keuze'.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
Sapphire custom HD6950 1GB en 2GB :

meer foto 's op de website van sapphire (zie mediacenter)

meer foto 's op de website van sapphire (zie mediacenter)

Mhzz, ik zie twee verschillende kleuren connectors, dus ga ik er vanuit dat ze verschillend zijn dus een 8+6Pin, dus max tdp 300watt
Ook zit zo te zien de fan in het midden van de kaart, net als dat beide chips opvallend ver van elkaar af zitten voor de AMD dual kaartjes...
[ Voor 48% gewijzigd door Toettoetdaan op 22-01-2011 14:19 ]
Als het goed is kan deze iets beter tegen magneten
en volgens HWI 3840 shaders...Toettoetdaan schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 14:16:
Mhzz, ik zie twee verschillende kleuren connectors, dus ga ik er vanuit dat ze verschillend zijn dus een 8+6Pin, dus max tdp 300watt

[ Voor 5% gewijzigd door Springstof op 22-01-2011 14:51 ]
Wel, met AMD's powertune zou het TDP dynamisch onder de 300Watt gehouden moeten kunnen worden, ongeacht de kloksnelheden. Dat is in ieder geval de theorie.
Daar gingen ze nog uit van een cayman met 1920 shaders..wat nu het equivalent 1536 is geworden.
Ze hebben nu keuze uit 2x 1408 , 2x 1536 of 1x 1408 + 1x 1536.
Die 3840 referreren ze terug naar een oude slide wat gewoon fake was.
[ Voor 10% gewijzigd door bladerash op 22-01-2011 15:54 ]
1920 shaders per gpu en dus 384 shaders meer dan een 6970. Gaat dus waarschijnlijk niet gebeuren... Daarnaast zou hij wel een héél stuk lager dan de 6970 moeten worden geklokt (en gaat HWI uit van een sheet vóór de release van de 6970, die eerst ook 1920 shaders zou hebben, maar wat dus in werkelijkheid minder bleek te zijn.)dahakon schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:34:
Wel, met AMD's powertune zou het TDP dynamisch onder de 300Watt gehouden moeten kunnen worden, ongeacht de kloksnelheden. Dat is in ieder geval de theorie.
Edit: HWI heeft overigens het bericht aangepast. Nu staat er 3072, wat dus een stuk aannemelijker is. (Overigens ook niet onderbouwt, want ze verwijzen naar een bron waar die getallen helemaal niet in staan
[ Voor 14% gewijzigd door Springstof op 22-01-2011 16:15 ]
Niet goed naar de getalletjes gekeken. Ging er een beetje van uit dat er een dubbele HD6970 stond aan SPU's. In ieder geval, waar het om kloksnelheid gaat, verwijs ik toch weer terug naar mijn opmerking aangaande powertune.
Verwijderd
Ze hebben het aantal al weer verandert naar een meer logische 3072 shaders (2x 1536). Ben nog steeds erg benieuwd of het idd dit aantal shaders zijn en welke clocks ze eraan gaan hangen, want dat moeten dan zeker die van de HD6950 zijn of misschien nog wel een tandje lager om binnen de 300watt te blijven.
Waar willen ze die vandaan toveren? Ik gok gewoon 2x 1536.
Verwijderd
Staat er helemaal niet meer, was gewoon vergissing.Astennu schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:33:
[...]
Waar willen ze die vandaan toveren? Ik gok gewoon 2x 1536.
Niet meer nee
Zoals 50% wat ze daar zeggen zeker?was gewoon vergissing.
AMD Nieuwsdiscussie
Momenteel staat dit er nog:
''hebben bericht'' is dan een link die de claim _zou moeten_ onderbouwen. Als je echter op die link klikt wordt je verwezen naar een pagina, waar ze het over 3840 shaders hebben. 3072 is aannemelijker dan 3840, maar omdat de onderbouwing ontbreekt konden ze net zo goed typen: ''wij denken dat de 6990 3072 shaders zal bevatten en baseren dat op natte vingerwerk''.Zoals we reeds eerder hebben bericht, zou de HD 6990 in totaliteit 3072 shaderunits bevatten en een TDP van 300 watt hebben.
[ Voor 27% gewijzigd door Springstof op 23-01-2011 07:02 ]
Ja inderdaad. Dit is gewoon een beetje populair doen en zorgen dat er meer mensen naar je site komen. FudZilla achtige praktijken. Gewoon alles roepen. En dan kun je achteraf altijd zeggen dat je het goed had....Springstof schreef op zondag 23 januari 2011 @ 06:50:
[...]
''hebben bericht'' is dan een link die de claim _zou moeten_ onderbouwen. Als je echter op die link klikt wordt je verwezen naar een pagina, waar ze het over 3840 shaders hebben. 3072 is aannemelijker dan 3840, maar omdat de onderbouwing ontbreekt konden ze net zo goed typen: ''wij denken dat de 6990 3072 shaders zal bevatten en baseren dat op natte vingerwerk''.
Verwijderd
Een aanval uit nood zo zie ik dit. Ik denk niet zat deze aanval veel nut zal hebben.
De mensen die toch al zo'n 250 euro over hebben gaan toch wel voor de snellere gtx560ti.
En de amd fan's zullen wel bij amd blijven maar dat is ook zo bij nvidia.
De mensen die toch al zo'n 250 euro over hebben gaan toch wel voor de snellere gtx560ti.
Waarom zal deze aanval volgens jou niet veel nut hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:01:
Een aanval uit nood zo zie ik dit. Ik denk niet zat deze aanval veel nut zal hebben.
Weet jij al wat de prestaties van de GTX560Ti zullen zijn dan?
Dunkt mij dat als de prestaties van GTX560Ti < HD6950 1GB met een hogere introductieprijs dan de HD6950, er een hoop GTX560Ti op de planken liggen te stoffen...
Vanmiddag weten we meer...
[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 25-01-2011 12:53 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
AMD heeft ook nog de HD6950 1GB en 2GB op het 250 euro prijs punt. De GTX560Ti zal mits hij ook rond dat prijs punt komt zich daaraan moeten gaan meten. Dit is niet meer dan AMD die het gras voor nVidia probeert weg te maaien. Of dit gaat werken valt nog te bezien.
Verwijderd
Ik heb indd al wat interne benchmaks gezien alleen mag dat nog niet gepost worden.
Pas na 3uur vamiddag nl tijd als ik het goed heb. Nee ik weet zeker dat door die prijs verlaging weining effect op de verkoop van de gtx560ti zal hebben vanwege dat veel mensen toch wel 250 euro's over hebben voor een wat snellere kaart als die mensen al gespaard hebben. Meestal zijn het de amd fans en nvidia fans die bij hun merk blijven. Hij presteerd gelijk aan de 6950 stuivertje wisselen dus.
Pas na 3uur vamiddag nl tijd als ik het goed heb. Nee ik weet zeker dat door die prijs verlaging weining effect op de verkoop van de gtx560ti zal hebben vanwege dat veel mensen toch wel 250 euro's over hebben voor een wat snellere kaart als die mensen al gespaard hebben. Meestal zijn het de amd fans en nvidia fans die bij hun merk blijven. Hij presteerd gelijk aan de 6950 stuivertje wisselen dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 13:02 ]
Vergeet niet dat SLI en CF resultaten ook belangrijk kunnen zijn. De HD6950 mag dan wel evensnel zijn als de GTX560Ti. Maar in CF kan het zo zijn dat hij sneller is waardoor mensen die CF kunnen draaien wellicht weer kiezen voor een HD6950 zodat ze achteraf nog een kaart erbij kunnen prikken.
Wie zegt dat het nood is? wie zegt dat die GTX560 TI sneller is? allemaal aannames geen onderbouwing..... Hij zal best sneller zijn dan de 6870 maar verder dan dat ga ik voorlopig even niet. Als hij sneller is als een 6950 gaat hij concurreren met de GTX570. Ik denk niet dat veel dan mensen nog voor een duurdere 570 of 580 gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:01:
Kortom laten we eerst de reviews maar eens afwachten.
Interne als van nVidia zelf? want die zou ik nooit geloven.... En ook niet van een of andere willekeurige site. Alleen van betrouwbare sites zoals: Xbit,Anandtech, Computerbase en HardOCP.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:00:
Ik heb indd al wat interne benchmaks gezien alleen mag dat nog niet gepost worden.
En de 6xxx kaarten moeten dan wel met de 11.1 drivers getest worden en niet met oude 10.2 drivers.
[ Voor 37% gewijzigd door Astennu op 25-01-2011 13:29 ]
Verwijderd
Ik heb verder wat contacten met 3dguru vandaar, maar goed als jij dat niet wil geloven dan is dat niet mijn probleem.
Tjah ik weet wat het doet dus. Maar zal nog wel ff wachten voor ik hier verder nog op in ga want het is niet zo gewaardeerd geloof ik. Dus vergeet maar wat ik heb gezegt. Een ding weet ik wel zeker er is nu keuze zat voor iedereen, iemand die het snelste wil hebben t/m de low profiel kaartjes.
Edit
Wees maar niet bang. De kaarten zijn gewoon gestest met de nieuwste performance drivers.
Zelfde geld overgens voor nvidia.
Tjah ik weet wat het doet dus. Maar zal nog wel ff wachten voor ik hier verder nog op in ga want het is niet zo gewaardeerd geloof ik. Dus vergeet maar wat ik heb gezegt. Een ding weet ik wel zeker er is nu keuze zat voor iedereen, iemand die het snelste wil hebben t/m de low profiel kaartjes.
Edit
Wees maar niet bang. De kaarten zijn gewoon gestest met de nieuwste performance drivers.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 13:33 ]
Ik wacht ook fijn de reviews af, ik betwijfel of NVIDIA zichzelf weer in de voet gaat zitten schieten (GTX 460 > GTX 465, en akelig dicht bij de 470 af en toe). Sneller dan 6950 = 570; welke idioot gaat er dan nog een 570, laat staan een 580 kopen tenzij je er echt geen verstand van hebt?
Verwijderd
Ik ben zo'n idioot die de gtx580 wil hebben. Maar ik kijk dan ook niet naar de prijs prestaties maar aleen prestaties (altijd al gedaan ook). Daar gaat het namelijk om bij het snelste. Verder heeft deze keuze niet erg veel met verstand te maken bij mij.Werelds schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:30:
Ik wacht ook fijn de reviews af, ik betwijfel of NVIDIA zichzelf weer in de voet gaat zitten schieten (GTX 460 > GTX 465, en akelig dicht bij de 470 af en toe). Sneller dan 6950 = 570; welke idioot gaat er dan nog een 570, laat staan een 580 kopen tenzij je er echt geen verstand van hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 13:37 ]
Ah..op die manier. Dan heb je denk ik, wel degelijk een punt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:00:
....
Hij presteerd gelijk aan de 6950 stuivertje wisselen dus.
Als mocht blijken dat de prestaties van de GTX560Ti gelijk zijn aan de HD6950, dan zullen diegene die nVidia een warm hart toedragen inderdaad een paar tientjes meer willen betalen voor de GTX560Ti.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Tja Guru3d is nou niet echt een site die bekend staat om zijn kritische blik op nVidia.....Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:29:
Ik heb verder wat contacten met 3dguru vandaar, maar goed als jij dat niet wil geloven dan is dat niet mijn probleem.
Edit

Verder zal t mij overigens worst zijn hoor. Het is nVidia haar goed recht om een zo concurrend mogelijk kaartje neer te zetten. Alleen maar goed voor ons.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dan zou die ook 5% onder de 570 presteren wat dan de 570 zeer onaantrekkelijk maakt. Misschien gaat het trouwens over de overgeclockte versie van de 560?Indy91 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:39:
[...]
Ah..op die manier. Dan heb je denk ik, wel degelijk een punt.
Als mocht blijken dat de prestaties van de GTX560Ti gelijk zijn aan de HD6950, dan zullen diegene die nVidia een warm hart toedragen inderdaad een paar tientjes meer willen betalen voor de GTX560Ti.
Je bedoelt Guru3D? die site is nogal nVidia georiënteerd...... Ik geloof mensen niet zo maar nee. CJ bv geloofde ik op een geven moment wel omdat hij bewezen had dat hij het bij het rechte eind had. Dus ik ga nog geen oordeel klaar hebben tot ik zelf wat reviews heb kunnen lezen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:29:
Edit
Ik zeg ook niet dat het niet gewaardeerd wordt. Maar het is wel prettig als het met bewijs onderbouwt kan worden. En ik snap dat je dat nog niet mag vrij geven. Maar als de NDA straks verlopen is kunnen we het wel zien. Ik ben zeker erg benieuwd wat die kaart gaat doen. Specs zien er wel goed uit.
Ik denk wel dat het de beste kaart gaat worden die nVidia heeft. ATi heeft daar de 6850. Gewoon extreem goede prijs prestatie verhoudingen. Dat is iets wat gamers graag zien.
Ook grappig dat TI weer terug is. Ik weet nog dat ze toen met de Ti200 en 500 kwamen in de GF3 reeks dit om beter te concurreren met de Radeon 8500. Al zat die later met driver updates tussen de Ti500 en de Ti 4200 in.
In die tijd had je ook niet echt goedkopere modellen. Toen kwam de GF MX net op. Een generatie eerder was die uit gekomen. En ATi had dan een LE versie van de 8500 en de vorige generatie. Maar dat was het dan ook wel. Moet je zien wat je tegenwoordig voor een keuze hebt voor ieder prijs segment is er wel iets.
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 25-01-2011 13:49 ]
nog heel even geduld:
http://www.anandtech.com/...es-the-radeon-hd-6950-1gb
http://www.anandtech.com/...es-the-radeon-hd-6950-1gb
Lekker zegAMD maakte vandaag een prijsverlaging bekend van de HD 6870, de HD 6950 1GB en de HD 6950 2GB. De kaarten moeten respectievelijk 189, 225 en 239 dollar gaan kosten.
ik wou voor 6870 gaan maar misschien toch maar 6950 1GB nemen, speel toch niet boven 1920x1080
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Niemand die al reacties op de reviews heeft geplaatst? Ik zal maar beginnen. Ik heb net het artikel op anandtech doorgenomen. Dit stukje uit de conclusie zegt wat ik er eveneens in zie:
Nogal gewaagd aan elkaar dus.Ultimately I think the situation is very similar to December’s launch of the 6900 series, and the match-up between the GTX 570 and the Radeon HD 6970: we have two very similar cards in almost all respects. The GTX 560 Ti ultimately has the edge: it’s a bit faster and it’s quieter than the 6950, and if that’s all you care about then there’s the answer you seek. But you could grab the 6950 1GB and you’d be doing no worse. The deciding factor seems to come down to just how much to value noise and cooling (560) versus power consumption (6950), what games you play, and whether you’re currently invested in the NVIDIA (CUDA, 3D Vision) or AMD (Eyefinity) ecosystem.
Klopt, het is idd weer per game kijken welke kaart het beste op jouw aansluit. Verder wil ik nog even de SLI reviews van o.a. Hardocp afwachten om te kijken hoe deze kaart schaalt tov de 69xx
Tweaktown en Xbitlabs lopen er wel mee weg en zijn erg enthousiast over de 560 TI kaart.
Ik denk dat met name de prijs gaat bepalen wat een best buy gaat worden.
Tweaktown en Xbitlabs lopen er wel mee weg en zijn erg enthousiast over de 560 TI kaart.
Ik denk dat met name de prijs gaat bepalen wat een best buy gaat worden.
[ Voor 30% gewijzigd door rows op 25-01-2011 16:33 ]
Alles rond de nieuwe GTX560Ti en HD6950 1GB speelt zich af in het nVidia topic.
Vandaar dat het hier zo stil is.......ik dacht iedereen is druk doende om alle reviews te scannen, daar was ik nl ook ff druk mee
Jammer dat Anand geen grafiek bevat met die twee kaarten tegen elkaar in alle games.DevilsProphet schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:07:
Niemand die al reacties op de reviews heeft geplaatst? Ik zal maar beginnen. Ik heb net het artikel op anandtech doorgenomen. Dit stukje uit de conclusie zegt wat ik er eveneens in zie:
Ik heb die van anandtech en Computerbase even bekeken. En er zitten wel wat verschillen in. 560 Ti komt er bij computerbase wat slechter uit overall. Kan aan de games liggen want hun testen wat meer games en daar zou ook net wat tussen kunnen zitten zoals SC2 waar nVidia het niet al te best doet.
Dus ik raad ook zeker aan om te kijken naar de games die jij speelt. Maar ik moet zeggen dat nVidia een erg mooie kaart neer gezet heeft. Ik ben het wel eens met de conclusie van Anandtech.
Het ligt aan de games die je speelt en daar naast of je verbruik of geluid belangrijker vind. Beide kaarten (560 Ti en de 6950 1GB) zijn heel erg aan elkaar gewaagd. Persoonlijk ga ik voor de 6950. Vanwege verbruik, Performance in games die ik speel. En toekomst. 69xx is gewoon nog erg nieuw. En er is best een kans dat daar nog wat meer uit te halen is. De 560 Ti is ook deels nieuw maar deels ook niet. Er is minder verandert en heeft het zelfde optimalisatie pakket als de GF110 gekregen. Daarnaast is de 6950 voor tweakers interessant van wegen de flash mogelijkheid naar 6970.
Qua overclocking gaat de 560Ti ietsjes verder dan een 6950 maar dat scheelt niet heel veel. Beide zitten rondom de 10% extra performance.
nVidia kan best lager qua prijs. De chip is kleiner en het PCB minder complex. Dus dat is wel een groot voordeel voor nVidia. Dus ik ben benieuwd hoe het er over 4 maanden uit gaat zien. Zou me niets verbazen als nVidia dan nog wat van de prijs af gedaan heeft. En heel misschien heeft ATi nog net wat meer uit de drivers weten te halen.
Ik ben ook benieuwd hoe die 6870 OC kaartjes het gaan doen. Net als de 460 OC kunnen die 6870 OC's in hun segment erg interessant zijn.
Nu is het op naar 28nm. Dan krijgen we pas echt weer hele grote sprongen in maximum performance.
Ik krijg toch de indruk dat je de 560 wat verder kan OC'en dat de 6950 als ik bijvoorbeeld tweaktown en Bit-tech moet geloven. Ze gaan dan voorbij een standaard 570, waarmee deze kaart in 1 klap veel minder interessant wordt.
12-13% wat ik zo heb gezien (qua performance) GPU clock ging van 822 naar 950. Geen idee wat de shaders op dat moment lopen. de 6950 gaat idd van 800-880/900 dat is wel lager. Maar ik vraag me af wat die shaders van de nVidia kaart doen want daar komt ook veel peformance vandaan.rows schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:14:
Ik krijg toch de indruk dat je de 560 wat verder kan OC'en dat de 6950 als ik bijvoorbeeld tweaktown en Bit-tech moet geloven. Ze gaan dan voorbij een standaard 570, waarmee deze kaart in 1 klap veel minder interessant wordt.
HD6950 is wel veel zuiniger.
De gpu-core en de shadercore zijn linked. Dus 950MHz core = 1900MHz shaders...Astennu schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:42:
[...]
12-13% wat ik zo heb gezien (qua performance) GPU clock ging van 822 naar 950. Geen idee wat de shaders op dat moment lopen. de 6950 gaat idd van 800-880/900 dat is wel lager. Maar ik vraag me af wat die shaders van de nVidia kaart doen want daar komt ook veel peformance vandaan.
HD6950 is wel veel zuiniger.
Is er al wat meer bekend over wanneer de low end, Radeon HD 6350 etc..., gelaunched wordt.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
LolVerwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:29:
Edit

Als jij "contacten" hebt zullen ze het vast wel relaxed vinden dat je:
A) naar ze verwijst
en
B ) dat doet met de naam "achterstevoren"
Dat zijn nog eens leuke snelheden. Maar dat kun je eigenlijk ook wel aan de performance scaling zien. Leuke kaartjes in ieder geval.Marc Rademaker schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:04:
[...]
De gpu-core en de shadercore zijn linked. Dus 950MHz core = 1900MHz shaders...
Verwijderd
Wel zuiniger, maar niet bij elke review 'veel' zuiniger... Met name als ik naar de review van Tweakers zelf kijk... In-game maar 10 watt, dat is niet overdreven veel. Bij Anandtech was het in-game ~20-25 watt meen ik, maar dat vind ik nog niet veel zuiniger. Bij HWI gek genoeg wel een groter verschil, namelijk 50watt, dat is wel apart eigenlijk.
Maar de GTX560Ti en de HD6950 1gb zijn gewoon heel erg aan elkaar gewaagd, weet alleen niet hoe het zit met het flashen van de 1gb Hd6950 kaarten. Kan dat nog? Want dat geeft nog een extra argument.
Daarbij lijkt de HD6950 1gb bij echt zware DX11 titels zoals A.vs.P. en Metro 2033 bij 1920x1080 met AA/AF een voordeel te hebben.
AMD gaat wel de handen vol krijgen aan de relatief laag geprijsde standaard overclockte kaarten zoals de Gigabyte GTX560Ti SOC, welke dus op bijna op GTX570 en HD6970 niveau zit (onder de 2560 reso), voor ~250,-.
Beloofd iig erg interessant te worden in dit segment, maar ook daaronder, want de HD6850 is nu al te krijgen voor ~140,- (!) Was dat al? Want dat maakt de GTX460 1gb op zijn beurt weer overbodig.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 19:50 ]
Wellicht wordt dat eventueel een koopargument voor een niche. Voor een hoop kopers zal dat denk ik geen argument zijn. Welk percentage van de kopers klokt zijn 10% + over? Ik heb bijvoorbeeld een aantal vrienden die hun dure kaart echt niet willen overklokken en daarom een overklokversie kopen. Laat staan dat ze de kaart gaan flashen. Uiteraard is dit geen representatieve steekproef, maar ik denk dat het percentage mensen, die hun grafische kaart flashen heel erg klein is. Een echt alternatief op de 560 @ 1GHz zou AMD volgens mij alleen maar kunnen bieden door een 6950 aan te bieden met een soortgelijke out of the box overklok. M.a.w. een 6950 out of the box overklokversie, die even goed als de 570 en 6970 presteert en even duur of goedkoper kost dan de 560 @ 1GHz.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:48:
Maar de GTX560Ti en de HD6950 1gb zijn gewoon heel erg aan elkaar gewaagd, weet alleen niet hoe het zit met het flashen van de 1gb Hd6950 kaarten. Kan dat nog? Want dat geeft nog een extra argument.
[ Voor 15% gewijzigd door Springstof op 25-01-2011 20:04 ]
Door slechte meet methodes krijg je altijd nogal verschillende resultaten daarom kun je ook beter naar XBitlabs kijken en dan zie je dat een GTX560 20 Watt meer dan een GTX460 verbruikt.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 19:48:
[...]
Wel zuiniger, maar niet bij elke review 'veel' zuiniger... Met name als ik naar de review van Tweakers zelf kijk... In-game maar 10 watt, dat is niet overdreven veel. Bij Anandtech was het in-game ~20-25 watt meen ik, maar dat vind ik nog niet veel zuiniger. Bij HWI gek genoeg wel een groter verschil, namelijk 50watt, dat is wel apart eigenlijk.
Dan zie je ook dat nVidia met hun 170W TDP er naast zit en dat ik het een paar dagen geleden goed had met de 180W. (20W meer dan de GTX460)
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Dan zet je toch ff 3 lampen uit in huis tijdens het gamen.
Kom op we gaan toch niet als consument ook nog de wattage's nauwlettend in de gaten houden,
kun je namelijk beter gelijk de pc helemaal uit zetten? Mar goed dat is maar mijn mening.
Kom op we gaan toch niet als consument ook nog de wattage's nauwlettend in de gaten houden,
kun je namelijk beter gelijk de pc helemaal uit zetten? Mar goed dat is maar mijn mening.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2011 20:18 ]
Want daar wordt je pc koeler van en dan heb je een lichtere voeding nodig?Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:17:
Niet dat ik over 10W meer of minder val, maar het is niet zo dat verbruik daarom niets uitmaakt. Voor enkel het stroomverbruik in huis maakt het inderdaad niets uit, enkele honderden watt lijkt veel maar ook een game-pc verbruikt veel minder dan veel andere onderdelen in huis.
[ Voor 16% gewijzigd door bwerg op 25-01-2011 20:34 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Verwijderd
Jah oké een verschil van 50 watt kan je een nieuwe voeding kosten maar niet gelijk veel meer warmte in de kast daar voor bestaat het koelsysteem. Ik heb zelf 2 zware sroomvreters maar totaal geen warmte en geluids problemen op lucht.
Anandtech: AMD’s GTX 560 Ti Counter-Offensive: Radeon HD 6950 1GB & XFX’s Radeon HD 6870 Black Edition
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 25-01-2011 21:01 ]
PC Specs
Verwijderd
En daar kan je ook gewoon zien dat de HD6950 niet 'veel' zuiniger is en daar ging het volgens mij om.... Niet om het TDP van de GTX560 t.o.v. de GTX460, of grijp je dat aan zodat we een veer in je r**t moeten stoppen?-The_Mask- schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:07:
[...]
Door slechte meet methodes krijg je altijd nogal verschillende resultaten daarom kun je ook beter naar XBitlabs kijken en dan zie je dat een GTX560 20 Watt meer dan een GTX460 verbruikt.
Dan zie je ook dat nVidia met hun 170W TDP er naast zit en dat ik het een paar dagen geleden goed had met de 180W. (20W meer dan de GTX460)
Als je dat met alle hardware in je pc op die manier doet loopt het behoorlijk op. Het is maar net wat je belangrijk vind. Sommige boeit het helemaal niets. Ik vind 20 watt minder bij gelijke prestaties best veel. Overall is de 6950 net wat sneller (wel afhankelijk van welke games je bekijkt maar als je over alles heen kijkt is er nog net een voordeel voor de 6950 maar hij is ook duurder). Daar naast zou je eigenlijk beide kaarten ook nog moeten testen met OC. Kijken wat het verbruik dan is. Misschien is het gat dan groter of kleiner.Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 20:17:
![]()
Hoe je het ook wend of keert het zijn beide erg mooie kaartjes. Gezien de prijs prestatie heeft de 6850 volgens mij nog steeds de sweetspot te pakken.
Verwijderd
Zeker weten, en met de resente prijsverlaging is de HD6850 echt een zeer mooi kaartje.Astennu schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:19:
[...]
Hoe je het ook wend of keert het zijn beide erg mooie kaartjes. Gezien de prijs prestatie heeft de 6850 volgens mij nog steeds de sweetspot te pakken.
Ik denk dat de GTX 560 Ti en de Radeon HD 6950 zo aan elkaar gewaagd zijn dat de overklokte modellen best veel verschil kunnen maken. Het valt me op dat nVidia partners hun GTX 560 makkelijk 10% en soms zelfs meer overklokken, terwijl AMD partners meestal maar enkele procenten overklokken. Ik heb zo het idee dat er meer marge zit in de GTX 560 Ti.Astennu schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 00:19:
[...]
Als je dat met alle hardware in je pc op die manier doet loopt het behoorlijk op. Het is maar net wat je belangrijk vind. Sommige boeit het helemaal niets. Ik vind 20 watt minder bij gelijke prestaties best veel. Overall is de 6950 net wat sneller (wel afhankelijk van welke games je bekijkt maar als je over alles heen kijkt is er nog net een voordeel voor de 6950 maar hij is ook duurder). Daar naast zou je eigenlijk beide kaarten ook nog moeten testen met OC. Kijken wat het verbruik dan is. Misschien is het gat dan groter of kleiner.
Maargoed, AMD heeft weer EyeFinity, wat technisch een iets meer ontwikkelde techniek is dan nVidia surround (twee videokaarten nodig).
Goud is geen geld
Die XFX black is echt een stuk sneller dan de stock 6870. Als je naar de clock kijkt heb je zo iets van huh hoe kan dat. Begin haast te denken dat de de stock met de oude 10.12 getest hebben en de black met de 11.1 drivers. Dan vraag ik me ook af of ze in de 560 Ti review wel alle AMD kaarten met 11.1 getest hebben. Er staat namelijk wel:
NVIDIA ForceWare 262.99
NVIDIA ForceWare 266.56 Beta
NVIDIA ForceWare 266.58
AMD Catalyst 10.10e
AMD Catalyst 11.1a Hotfix
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 26-01-2011 11:11 ]
^
Ik neem aan van wel. Echter hij geeft al aan dat:
Ik neem aan van wel. Echter hij geeft al aan dat:
PS: volgens dit artikel zou AMD de 11.1a Hotfix drivers vandaag officieel vrijgeven.Having tested these drivers, overall we’re not seeing any significant performance impact in our benchmark suite, even with games that area on AMD’s list. In fact the only area where we are seeing a major change is with our SmallLuxGPU compute benchmark, which looks to be on the receiving end of some shader compiler optimizations by AMD. SLG performance on the 6900 series is up 25%-30%, providing some validity to AMD’s earlier claims that their VLIW4 shader compiler still has some room to grow as AMD learns how to optimize it like they did with the VLIW5 compiler in the past.
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 26-01-2011 13:07 ]
PC Specs
Meer foto´s en een nieuw bericht. De plaatjes komen van 4Gamer.net:Springstof schreef op zondag 23 januari 2011 @ 06:50:
[...]
''hebben bericht'' is dan een link die de claim _zou moeten_ onderbouwen. Als je echter op die link klikt wordt je verwezen naar een pagina, waar ze het over 3840 shaders hebben. 3072 is aannemelijker dan 3840, maar omdat de onderbouwing ontbreekt konden ze net zo goed typen: ''wij denken dat de 6990 3072 shaders zal bevatten en baseren dat op natte vingerwerk''.
Meer foto's AMD Radeon HD 6990
http://nl.hardware.info/n...-fotos-amd-radeon-hd-6990

Leuk kaartje, ben benieuwd naar de klokfrequenties..
[ Voor 7% gewijzigd door frankknopers op 26-01-2011 11:24 ]
Goud is geen geld
Over 800MGhz !!! Maar de chips zijn bedoelt om op hoger te draaien net zoals bij de HD5970 waarbij de chips altijd naar de 850MGhz konden. De clocks zijn slechts lager om te zorgen dat ze binnen de 300W TDP te blijven. Het is aan de gebruik om het op te schroeven.
Mega-Giga-hertz ? Maar het moet natuurlijk Mega-hertz zijn.
Dan is het MHz vziwmadmaxnl schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:11:
Mega-Giga-hertz ? Maar het moet natuurlijk Mega-hertz zijn.
Op de eerste foto is aardig te zien dat er ruimte is gehouden voor 2x 8pin, is ook logisch dat partners daar gebruik van gaan maken en dus met een standaard OC model gaan komen
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn GTX280 Super OC zich verhoudt tot de 6950 en/of 560GTX ti. En of het sowieso gaat uitmaken nog. Als je net zoals ik gamed op 1680*1050 dan is het huidige videokaartengeweld volgens mij volkomen overbodig. Maar als iemand me aan een vergelijking kan helpen, graag
Hij zal wel een klap minder zijn. Ik gok alles bij elkaar op hogere reso's bijna 2x zo snel?
Twee maal zo snel lijkt me iets te veel van het goede. Een GTX 280 SOC is volgens mij ongeveer even snel als de GTX 460 1GB. Een standaard GTX 560 1GB of een HD 6950 1GB zijn niet twee maal zo snel als de GTX 460 1GB. Dus even wat reviews van de GTX 560/ 6950 1GB opzoeken, vergelijken met de GTX 460 1GB en dan beslissen of je de extra performance de prijs waard vindt.
[ Voor 25% gewijzigd door Springstof op 26-01-2011 12:59 ]
Ik heb een 2e pc bij me broer staan. Daar zit een 1680x1050 scherm aan. GPU is nu een 4850 512 MB. Meestal is dat genoeg om alles max te zetten. AA en AF moet wel uit bij nieuwe games. Het begint nu wat op het randje te zitten (SC2 loopt met normale matches soms niet helemaal soepel meer het is geen CPU limit). Ik denk dat als er een 4870 1GB in gezeten had dat je dat gevoel dan niet gehad zou hebben.rodie83 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:32:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe mijn GTX280 Super OC zich verhoudt tot de 6950 en/of 560GTX ti. En of het sowieso gaat uitmaken nog. Als je net zoals ik gamed op 1680*1050 dan is het huidige videokaartengeweld volgens mij volkomen overbodig. Maar als iemand me aan een vergelijking kan helpen, graag
Kortom een GTX280 is nog snel genoeg aangezien die vergelijkbaar is met een HD4890 1GB. Ik denk dat je het nog wel tot volgend jaar zou kunnen uitzingen. Dan komen de 28nm kaarten en die zullen in verhouding met de stap 5870 > 6970 en 480 > 580. Een grotere sprong qua performance gaan maken.
Dit topic is gesloten.