![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | |
| |
![]() |
It's the economy stupid.RMB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:02:
Mijn SC spel schiet niet op... ik blijf maar bronze bronze bronze... ik verlies echt tevaak
Ik heb de G9x Muis die is ook geweldig moet ik toegeven vooral de extra knoppen en de dpi aanpassen on te fly is ideaalastie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:01:
ik heb zelf de G5 thuis en op het werk de G500 van Logitech. Kan niet anders zeggen dat dit de fijnste game-muizen zijn die ik tot nu toe heb gehad! Heb er al heel wat versleten!
Zeker de gewichtjes die je erin kan stoppen werkt ideaal! ook de extra knoppen (vooral op de G500) werken ideaal!
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik doe toch vrij veel op de minimap. Injecten van larva bijvoorbeeld en daar is de habu net niet nauwkeurig genoeg voor. Of ik moet de instelling weer veranderen en dan moet ik mijn arm weer meer verplaatsen. Mijn verwachting is dat een hoge DPI muis een oplossing kan bieden maar zou graag een bevestiging horen.furby-killer schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 09:09:
Volgens mij is enige voordeel van hoge DPI muis dat je de DPI in meer stappen kan instellen, maar ga je daadwerkelijk elke keer dat je iets op de minimap wil klikken je dpi veranderen en dan weer terug? Lijkt me sterk.
[ Voor 33% gewijzigd door kdijkstra op 14-12-2010 09:16 ]
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ja ik hotkey alle queens ook. Dan control key + inject larva op alle bases via mini map. Dan kun je in 2-3 secs alle 4 de bases larva injecten. Ik doe dit ook midden in de combat en door op de minimap te doen kun je de view op het gevecht houden (om maar iets te noemen).Goldman schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:11:
injecten (jullie) via de minimap? Ik hotkey queens, veel makkelijker.
Ik sta al weken nr 1 in m'n bronze pool, maar krijg ook alles behalve een promoteRMB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 00:02:
Mooie startpost,
Mijn SC spel schiet niet op... ik blijf maar bronze bronze bronze... ik verlies echt tevaak
Sta nu nieteens meer 1e in de pool!!!!
Zeker niet onbelangrijk! After all, daarom hotkey je ook lijkt me.kdijkstra schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:28:
[...]en kun je de view op het gevecht houden (om maar iets te noemen).
Ja en daarom ook op de minimap. Vandaar ook de zoektocht naar een goede oplossing. Iemand die het weet of even kan testen? Een 5000dpi muis met een low mouse sensitivity setting in sc2 en toch redelijk nauwkeurig op de minimap verplaatsen.CoB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:34:
Zeker niet onbelangrijk! After all, daarom hotkey je ook lijkt me.
Het is ideaal om een 1:1 verhouding te hebben tussen muis beweging en cursor beweging (dit voorkomt pixel skipping).kdijkstra schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 08:57:
Misschien dat iemand hier een advies kan geven.
vind dit wel grappig idd. Ik speel gold in 4vs4, een een maat van platinuim, terwijl hij minder punten heeftrodie83 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:34:
[...]
Ik sta al weken nr 1 in m'n bronze pool, maar krijg ook alles behalve een promote
Ach, het maakt me ook geen zak uit. Zolang er maar mensen gevonden tegen wie ik een potje kan spelen
Je punten bepalen niet je rank, je MMR (verborgen match making ranking) bepaalt je rank.Goldman schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:45:
[...]
vind dit wel grappig idd. Ik speel gold in 4vs4, een een maat van platinuim, terwijl hij minder punten heeft
Bedankt djengizz. A.s. weekend eens kijken welk muis fijn in de hand ligt. Dan de habu eens vervangen. Ik ben meer en meer in gevecht met mijn muis dan tegen de tegenstanderdjengizz schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:43:
Het is ideaal om een 1:1 verhouding te hebben tussen muis beweging en cursor beweging (dit voorkomt pixel skipping).
Punten zegt niet zo heel veel. Na terugkomst van vakantie (APM een drama) van platinum naar gold terug gevallen in 4vs4. Na effe spelen wel weer heropgepakt en bijna 3 weken op de eerste plek gestaan. Een gat geslagen van ~500 punten op de nummer 2 qua punten. Zat op 2600+ punten toen ik gepromote werd naar platinum (nu) en terug gezet op 2000- punten (wel gelijk op de 3e plek).Goldman schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:45:
vind dit wel grappig idd. Ik speel gold in 4vs4, een een maat van platinuim, terwijl hij minder punten heeft
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
^^^ Imo het allerbelangrijkste en veel waardevoller dan een high tech 5000+ DPI muis.kdijkstra schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:57:
A.s. weekend eens kijken welk muis fijn in de hand ligt.
[ Voor 11% gewijzigd door kdijkstra op 14-12-2010 11:29 ]
Anoniem: 377816
Anoniem: 291856
ik heb thuis ook de mx518, al wel weer wat jaartjes in gebruiken en bevalt nog prima. samen met logitech g19 toetsenbord voor mij een fijne combinatie.daanteb schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:09:
gebruik zelf ook een mx518, wel vrij grote en zware muis dus ligt eraan wat je fijn vind
Ik denk dat een 5 euro muis al een verbetering is. Ik moet nu geregeld de USB stekker eruit halen om hem daarna weer gelijk terug in te doen. Ook midgame. Verder hou ik ervan om niet te veel met mijn arm te bewegen maar wil toch graag zoveel mogelijk nauwkeurigheid. Maar goed ik kijk dit weekend wel. De paar dagen overleef ik wel met de habu. De habu was overigens een 2000dpi muis en op zich vind ik hoge dpi muizen wel fijn werken. Eigenlijk is de habu een razer muis met een microsoft logo erop. Ik moest de muis destijds 3xflashen (nieuw firmware in korte tijd) voordat de muis stabiel werkte. Daarna eigenlijk geen last meer gehad tot vrij recent.Anoniem: 291856 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:13:
En zoals hierboven staat: Hij moet goed in de hand liggen. Muizen van 5 euro kunnen ook prima zijn. Op TL staan ook meerdere topic, en de meesten raden een basic microsoft intellimouse aan. Simpel, maar het werkt naar behoren
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 14-12-2010 13:59 ]
Een echt cheap-ass muis skipt nog wel eens, zeker op niet perfect egale oppervlakken. Dat wil niet zeggen dat je meteen een uberleet gamingmuis moet halen, maar voor 2-3 tientjes heb je meestal een perfecte muis. Het grote je-moet-zoveel-mogelijk-DPI-hebben zou ik me weinig van aantrekken. Hij moet voldoende DPI hebben om op hoge snelheid nauwkeurig te blijven, maar dat heb je dus al heel snel.apNia schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:53:
Kortom, elke muis volstaat voor Starcraft 2?
Ik heb met mijn Microsoft muis soms nog wel eens dat de pointer wegschiet, bloed irritant. En ik zit op een houten tafel met gewoon houtpatroon er in, dus zou voldoende variatie moeten bieden voor een optische muis.
[ Voor 13% gewijzigd door rodie83 op 14-12-2010 14:02 ]
Buy small units/bits of Bitcoin a day to keep poverty away
Volgens mij heeft alleen logitech een laser sensor ontwikkelt die op transparant glas werkt. De techniek heeft logitech darkfield laser tracking genoemd. Zijn wel dure muizen en volgens mij ook nog niet in een gaming muis verwerkt.apNia schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:12:
Thanks rodie voor het uitgebreide antwoord. De Logitech MX518 lijkt me wel wat
Is het alleen niet zo dat je met laser dan gewoonweg een betere kwaliteit er uit haalt? Want dat is het me dan wel waard, als het ook nog eens op glas werkt.
[ Voor 20% gewijzigd door kdijkstra op 14-12-2010 14:23 ]
[ Voor 24% gewijzigd door Flapmo op 14-12-2010 14:43 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Sneller is 1 hotkey voor queens en backspace gebruiken (selecteerd hatch): backspace->v->backspace->v etckdijkstra schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:28:
[...]
Ja ik hotkey alle queens ook. Dan control key + inject larva op alle bases via mini map. Dan kun je in 2-3 secs alle 4 de bases larva injecten. Ik doe dit ook midden in de combat en door op de minimap te doen kun je de view op het gevecht houden (om maar iets te noemen).
Dan ga je ervan uit dat op alle hatches een queen staan. Daarbij denk ik dat ctrl+click sneller is.dtech schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:49:
Sneller is 1 hotkey voor queens en backspace gebruiken (selecteerd hatch): backspace->v->backspace->v etc
Het wordt het makkelijker om de scouting drone rond te sturen en larva's te voorzien. Werken op de minimap wordt hopelijk wat nauwkeuriger. Groot impact zal het niet hebben maar alle beetjes helpen.dtech schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:49:
En die muizen discussie vind ik vrij zinloos: neem gewoon eentje die je prettig vind, je SC2 performance zal niet veranderen.
[ Voor 35% gewijzigd door kdijkstra op 14-12-2010 15:25 ]
denk ik gwn wat je gewend bent, speel al jaren zonder muismat.Anoniem: 242718 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:31:
[...]
dan heb je nog nooit een goede muismat gehad. Muismat = severely underrated
In het geval van een RTS is dat inderdaad minder belangrijk, aangezien een msec later reageren minder gevaarlijk is dan in bijvoorbeeld een FPS. Voor FPS zijn er toch wel degelijk "wondermuisjes". Voor spellen als CS spelen grote groepen met IME's, Xai of DA en dat is toch niet voor niets.dtech schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:49:
[...]
Sneller is 1 hotkey voor queens en backspace gebruiken (selecteerd hatch): backspace->v->backspace->v etc
En die muizen discussie vind ik vrij zinloos: neem gewoon eentje die je prettig vind, je SC2 performance zal niet veranderen. Beetje zoals hardloopschonen: zolang je meer dan 12 seconden over 100 meter doet maakt het toch niet uit welke je hebt.
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Anoniem: 193875
Dat laatste gaat eigenlijk alleen op als je foutloos de muis kunt gebruiken, dus vrijwel zonder misclicks. Zolang je dat niet kunt zal een betere muis ook niet veel doen.Flapmo schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:33:
[...]
In het geval van een RTS is dat inderdaad minder belangrijk, aangezien een msec later reageren minder gevaarlijk is dan in bijvoorbeeld een FPS. Voor FPS zijn er toch wel degelijk "wondermuisjes". Voor spellen als CS spelen grote groepen met IME's, Xai of DA en dat is toch niet voor niets.
Al kan je natuurlijk met elke muis spelen, sommige muisjes geven je net dat beetje extra. In een RTS is het enige voordeel wat ik mij kan indenken van een snelle, zeer accurate muis dat je micro beter kan worden omdat je individuele units er sneller uit kan pikken om een mooie spread te maken oid.
Kan dat ingame of heb je daar externe tools voor nodig? MX518 Blijft overigens imo de beste muis die er is (hoewel ik nooit een ander merk gebruikt heb). Ook voor non gamers is hij aan te raden omdat hij gewoon prettig in de hand ligt.Anoniem: 193875 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:40:
Ik gebruik de mx518 al een poos met plezier. De zijknoppen gebruik ik inmiddels ook voor sc2. Zo heb ik de grote zijknop voor 'shift' en de kleine voor 'backspace' .
Vooral backspace is handig om te switchen naar hatcheries om snel te injecten.
Scout als volgt(in willekeurige volgorde): Scan. Zet een marine bij zijn expo en houdt de expo in de gaten van achter de mineral line. Scan. Loop af en toe zn ramp op met 1 (stimmed) marine of marauder. Scan. Gebruik een dropship. Scan. Gebruik een viking. Scan. Doe een Helion drive-by.CoB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:30:
Probleem atm. met TvP is de moeite om te beslissen wanneer te techen. Ik kan een pressure build (bijv. 4 gate) best afhouden met een FE maar als zij ook een expo pakken dan en techen naar colossus is het moeilijk om dat te scouten en zelf te reageren. Je krijgt dan situaties dat jij óf te snel of te traag techt naar starport.
Anoniem: 193875
Ingame kan je nix dacht ik. Ik heb knoppen toegewezen met setpoint.Wmm schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:52:
[...]
Kan dat ingame of heb je daar externe tools voor nodig? MX518 Blijft overigens imo de beste muis die er is (hoewel ik nooit een ander merk gebruikt heb). Ook voor non gamers is hij aan te raden omdat hij gewoon prettig in de hand ligt.
Bedankt voor de tips. Maar in realiteit kom je alleen informatie te weten door scan. De protoss zet geen t1,5+ buildings neer nadat 'ie z'n stalker heeft en je scv heeft weggehaald. Stimmed marine werkt niet omdta hij een paar stalkers op of voor de ramp kan zetten. Het enige wat werkt is scan en air. En als je FE gaat met mass bio followup zit je lang in het donker (of je moet energy gebruiken voor scans ipv. mule) en toss plaatst z'n gebouwen zo dat scans niet alles zien, en vaak kan hij zo veel verstoppen.EQJim schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:14:
[...]
Scout als volgt(in willekeurige volgorde): Scan. Zet een marine bij zijn expo en houdt de expo in de gaten van achter de mineral line. Scan. Loop af en toe zn ramp op met 1 (stimmed) marine of marauder. Scan. Gebruik een dropship. Scan. Gebruik een viking. Scan. Doe een Helion drive-by.
Wil je weten welke timings Protoss gebruiken voor colloxen? Kijk wat replays van jezelf vs Protoss en bekijk wat pro vods op Youtube oid. Schrijf de timings op en houd de volgende keer je ingame clock in de gaten.
Terran is echt by far het makkelijkste ras om mee te scouten. Welk techpad je ook volgt, scouten kan altijd. Je moet inderdaad alleen even weten wanneer het effectiefste is om te scouten.
Dan scan je toch?CoB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:16:
[...]
Bedankt voor de tips. Maar in realiteit kom je alleen informatie te weten door scan. De protoss zet geen t1,5+ buildings neer nadat 'ie z'n stalker heeft en je scv heeft weggehaald. Stimmed marine werkt niet omdta hij een paar stalkers op of voor de ramp kan zetten. Het enige wat werkt is scan en air. En als je FE gaat met mass bio followup zit je lang in het donker (of je moet energy gebruiken voor scans ipv. mule) en toss plaatst z'n gebouwen zo dat scans niet alles zien, en vaak kan hij zo veel verstoppen.
Anoniem: 329561
Anoniem: 335382
Sup' observers. Protoss heeft het echt gestoord makkelijk met scouten wanneer observers in het veld zijn.EQJim schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 17:32:
Nogmaals, Terran heeft het op dit specifieke gedeelte het makkelijkst. P en Z hebben geen scans. Als je 2 OC's hebt kun je best een of twee scans missen. Daarnaast, soms kun je ook 'scouten' aan de hand van andere zaken. Hoeveel assimilators? Aantal expos is altijd te scouten. En ik blijf erbij dat vikings, banshees en dropship ook prima kunnen scouten. In and out zonder teveel schade. Mooie extra: het houdt je tegenstander 'on his toes'. Gaat ie droppen? Al mn units die kant op. Toch niet? Jammer. Weer wat APM verspild en wat angst gezaaid. Je hoeft niet te committen om een tegenstander (psychisch) klein te krijgen.
Zal ik zodra eens uittesten.CoB schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:13:
Waarom probeer je niet backspace voor volgende base. En je kan ook injecten door je abilty te targetten op de minimap waar ongeveer de hatch is ipv. je scherm te focussen op een hatch en dan direct te klikken.
[ Voor 8% gewijzigd door yasaka op 14-12-2010 22:34 ]
Anoniem: 213904
Observers zijn wel mooi 100 gas. Dat stoort je tech path wel, zeker als je niet van plan was robo te gaan. Zerg kan makkelijk scouten voor expo's met lings, de base scouten is moeilijker als zerg ja (je bent zowat gedwongen een ovie te saccen), maar early game map control hebben is aardig makkelijk als zerg, aangezien lings de snelste beginunits zijn (met speed ook sneller dan stalkers). Laten we het erop houden dat elk race zijn voor en nadelen heeft.Anoniem: 335382 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:54:
[...]
Sup' observers. Protoss heeft het echt gestoord makkelijk met scouten wanneer observers in het veld zijn.
Zerg heeft het moeilijkst. Wanneer lair tech er is dan is het makkelijk scouten voor Zerg. Maar daarvoor is het tegen terran/protoss echt bijna onmogelijk. Vervelende is dat meeste tech paths natuurlijk juist in die periode worden gekozen.
Klinkt als een hoop gas.Anoniem: 213904 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:36:
Ook een nieuwe build gezien voor PvZ, 1gate forge FE > 2 stargate void rays, en dan 2 robo colossus (evt later HT). De Void rays moeten beantwoord worden met hydra's, wat supergoed uitkomt met de colossus. Vereist wel aardig goede micro. Is eindelijk een goede manier om muta harass van je lijst te schrappen, wat je macro aardig ten goede komt.
Anoniem: 291359
Uit een stargate kan je ook phoenixes maken, dus kan je makkelijk switchen van void rays naar phoenixes (en daarmee dus muta's buitenspel zetten)djengizz schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:08:
[...]
Klinkt als een hoop gas.
Moet je dan niet een hoop sentries skippen? En wordt je dan niet early game gevoelig voor Roach of Bling busts? Cannons alleen is dan echt niet genoeg. Als ik een P zie fast expanden maar ik mis de sentries lijkt mij dat de meest logische response.
Ook lijken Muta's mij nog steeds een prima keus als P void rays gaat dus hoe dat Muta's stopt zie ik niet. Eventueel extra Queens of spores om tot Spire tech te komen. Die Spire maakt dan Corruptors als de Colossi op het veld komen.
Meestal zijn het namelijk Phoenixen die Hydra afdwingen, niet zozeer Void Rays.
En dan ga je dus Phoenix into Colossi wat keihard gecountered wordt door Corrupters en waarvoor Zerg niet hoeft te tech switchen. Dat is net zoiets als switchen naar gates als Zerg Hydra's heeft gemaakt om jouw Void Rays te counteren.Anoniem: 291359 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:15:
Uit een stargate kan je ook phoenixes maken, dus kan je makkelijk switchen van void rays naar phoenixes (en daarmee dus muta's buitenspel zetten)
Je hebt wel gelijk dat het erg veel gas kost.
Anoniem: 335382 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:54:
[...]
Sup' observers. Protoss heeft het echt gestoord makkelijk met scouten wanneer observers in het veld zijn.
Duur en Techkeuze afhankelijk.
Zerg heeft het moeilijkst.
Eens. Maar als contra kunnen ze wel bijzonder snel tech switchen.
Wanneer lair tech er is dan is het makkelijk scouten voor Zerg. Maar daarvoor is het tegen terran/protoss echt bijna onmogelijk.
Hoe is dit anders voor Protoss? Robo is ook Tier 2 (en wederom afhankelijk van je techkeuze). En dan heeft Zerg nog lings om een run-by te proberen.
Vervelende is dat meeste tech paths natuurlijk juist in die periode worden gekozen.
Ik quote mezelf even. Samen met een vriend heb ik mijn replays bekeken. Toch handig om een paar extra ogen op de replays te hebben. De loss streak is te wijten aan:DeX schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:38:
Gatver. Echt een avond waarbij ik denk dat ik SC2 wil uninstallen. Waarom? Omdat het weer zo ver is. Bij warcraft 3 kon ik vrij vrolijk ladderen toen het net uitkwam (50% W/L ratio vind ik vrolijk). Na een paar maanden niet meer omdat het gewoon niet maar dan ook niet wou lukken. Nu heb ik precies hetzelfde met Sc2. Ik speel niet slecht. Paar kleine foutjes hier en daar maar dat moet kunnen op Gold niveau. Gewoon een loss streak van 8 matches. En niet eens van die "close" games. Ik doe iets fundamenteels fout. Maar ik weet niet wat?
Ik kijk Day-9, oefen vaak, speel veel matches en heb niet het gevoel dat ik het ooit eens ga winnen op 1v1. Heb ik gewoon bij RTS games mijn plafond-niveau geraakt?
Anoniem: 242718
nogmaals dan maar:Anoniem: 377816 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:07:
[...]
denk ik gwn wat je gewend bent, speel al jaren zonder muismat.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 242718 op 15-12-2010 09:54 ]
Maakt weinig uit alleen heb je mutas dus als je aanvalt zie je wat er in zijn basis gebeurt, changelings zijn tegen een beetje goede speler vrij snel dood en detectors spotten ze ook als enemy.Wanneer lair tech er is dan is het makkelijk scouten voor Zerg. Maar daarvoor is het tegen terran/protoss echt bijna onmogelijk.
dude, wil je in discussie gaan of ik een muismat nodig heb of niet... ?Anoniem: 242718 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:52:
[...]
nogmaals dan maar:
dan heb je nog nooit een goede muismat gehad.
(ter verduidelijking, ik heb ook vaak genoeg op prima oppervlakken zonder muismat gewerkt/gegamed maar als je eenmaal een perfecte of nagenoeg perfecte muismat hebt gebruikt dan wil je niet anders meer, zo is daar de muismat van de TUE van 1999, en die heb ik al zover afgeragd dat ik inmiddels een Goliath matje heb wat er dicht bij in de buurt komt)
Changelings kunnen af en toe best lollig zijn. Onlangs nog een changeling naar een ramp gestuurd en vervolgens wordt netjes de depots omlaag gezet voor mijn leger die net out of vision gereed stond. Maar goed zoiets is incidenteel. Meestal moet je als zerg een unit opofferen om scouting informatie te krijgen. Meeste terrans (4vs4) zijn niet zo aardig om hier en daar wat scans uit te voeren en zijn veel meer gericht om de energie te gebruiken voor extra inkomsten.Shadowhawk00 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:07:
Maakt weinig uit alleen heb je mutas dus als je aanvalt zie je wat er in zijn basis gebeurt, changelings zijn tegen een beetje goede speler vrij snel dood en detectors spotten ze ook als enemy.
Anoniem: 357023
Enige wat eigenlijk echt belangrijk is (op Gold niveau) is punt 2 (niet stoppen met SCV's maken!). Macro Macro Macro je wil niet weten hoeveel plat, diamond spelers dit niet goed doen (mezelf included).DeX schreef op woensdag 15 december 2010 @ 09:49:
[...]
Ik quote mezelf even. Samen met een vriend heb ik mijn replays bekeken. Toch handig om een paar extra ogen op de replays te hebben. De loss streak is te wijten aan:
- Ik kan nog niet goed omgaan met all-ins (Mass marine rush, 1-base play, etc).
- Ik stop met het maken van SCV's na een paar minuten. Niet dat ik dan helemaal geen SCV's maak, maar ik heb er in ieder geval teveel ruime tussen.
- Map kennis (ervaring) is matig.
Vandaag vrolijk verder werken aan deze punten.
De patch zou een nieuwe league introduceren (Master). Dus als dat ook werkelijk gebeurt lijkt me dat de ladder reset meteen plaatsvindt. Zou ook toch nog dit jaar gebeuren?daanteb schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:43:
gaan geruchten dat er morgen nieuwe patch komt, vraag me af of dan ook de ladder gereset wordt of dat ze daarmee wachten tot nieuwjaar ofzo. ben benieuwd naar de chat channels
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=177101
2 nieuwe leagues zelfs, ook grandmaster voor de top200 geloof ik. zou wel klote zijn voor GSL finalisten als er een balance patch wordt uitgebracht 2 dagen voor de finaldjengizz schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:02:
[...]
De patch zou een nieuwe league introduceren (Master). Dus als dat ook werkelijk gebeurt lijkt me dat de ladder reset meteen plaatsvindt. Zou ook toch nog dit jaar gebeuren?
ZvZ is indd wel lastig. Oppassen voor 1-base allins of baneling micro battlesMorphs schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:03:
Yeah, gisteren lijk ik ZvZ eindelijk wat beter door te krijgen (zit in plat)... die MU was al een eeuwigheid mijn zwakte omdat het niet uitmaakte wat ik deed, m'n tegenstander had altijd de goede counter (vreemd genoeg).. Maar gisteren 4 ZvZ wins, 1 ZvZ loss..
De build: de extractor trick 11 overpool speedling build en die bevalt best goed moet ik zeggen. Scout op 9 en flink z'n workers harrassen. Je pool is heel snel op en je hebt dan ook eerder dan je tegenstander zergling speed. Op dat moment kun je kiezen wat je doet. Mass zergling (met +1 melee) kan heel goed werken, of snelle tech naar lair in combinatie met een expand voor mutas.
Eigenlijk is de enige zwakte van deze build wanneer je tegenstander opent met banelings (daar verloor ik dan ook van).
BTW, Is er nog ergens de tweakers.net ranks list online?
[ Voor 3% gewijzigd door matthijsln op 15-12-2010 11:19 ]
Klopt, maar wat ik heb begrepen van Grandmaster is dat je deze league niet kan bereiken via de ladder (invite only achtig iets). Dat zou je dus ook kunnen introduceren zonder reset.daanteb schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:11:
[...]
2 nieuwe leagues zelfs, ook grandmaster voor de top200 geloof ik.
Ik gooi aan het begin ook overal overlords om meer vision te krijgen van aankomende aanvallen en een beetje mee te spieken wat er zoal gemaakt wordt. Midgame en endgame is het erg lastig om goed te scouten. Sacrificen van units is dan niet te ontkomen. Wat dat betreft heeft de terran echt de beste mogelijkheid om te scouten en het is jammer dat er te weinig gebruik van wordt gemaakt.Anoniem: 357023 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:42:
Scouten als zerg
Dit is wel een probleem, vergeet echter niet dat de observers een techtree afdwingen en de eerste observer dus veel meer resources nodig hebben. Het hangt echt af van je niveau, gisteren speelde ik tegen een 2200diamond en ik ging voor voids (zeer belangrijk dat dit niet gescout word). Kom ik bij zijn basis staat het helemaal vol met queens, snapte er niks van wist bijna zeker dat hij me niet gescout had.
Kijk ik de replay scout hij mij met een overlord beetje op dezelfde manier als je nexus scout in het begin van de game. Dus precies op de rand zodat je hem niet ziet en hij jou wel. Kortom mijn placement van de stargate was niet goed (stond als laatste gebouw). Anders is het als zerg gewoon je ovie saccen, die minirals loss is het zeker waard als je goed kan scouten.
[ Voor 10% gewijzigd door kdijkstra op 15-12-2010 11:57 ]
[ Voor 27% gewijzigd door isomis op 15-12-2010 11:56 ]
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Alles kan. Je kan ook een 1vs4 in een 4vs4 winnen. Moeilijk maar het kan. Hangt ook veel van de tegenstander af.isomis schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:29:
Even een vraag:
Beat een silver/gold gast 2 bronze spelers makkelijk? Ik speel namelijk vaak 2vs2, maar soms zuigt mijn tegenspeler hard en heeft na 10 minuten nog geen units. Als hij dan een rush krijgt, wordt ie afgemaakt. Zal een silver/gold player hiermee wat kunnen of is dat dan ook een onmogelijke taak?
Heb het wel eens gedaan maar dan omdat mijn medespeler neit veel deed dan simcity spelen, Dacht laat ik eens kijken wat voor vlees er in de kuip zit bij de tegenstander. Kuip was vrij leeg dus toen maar alles afgemaakt aan het einde kwam mijn buddy nog aanzetten met 5 units ofzoisomis schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:29:
Even een vraag:
Beat een silver/gold gast 2 bronze spelers makkelijk? Ik speel namelijk vaak 2vs2, maar soms zuigt mijn tegenspeler hard en heeft na 10 minuten nog geen units. Als hij dan een rush krijgt, wordt ie afgemaakt. Zal een silver/gold player hiermee wat kunnen of is dat dan ook een onmogelijke taak?
Vaak heb ik dan wel genoeg units om mijn buddy te redden, maar dan komt de 2 aanvalgolf en dat is dan niet te houden.
p.s. zijn vaak duiters die met allemaal commando's komen en prachtige strategieën
Volgens mij is het punten en league reset en moet je weer 1 placement match spelen.furby-killer schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:02:
En sowieso in hoeverre resetten ze dan de ladders? Enkel de hoeveelheid punten? Ook in welke league je zit? Of ook nog de echte rating?
Ook het volgende geprobeerd:Morphs schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:00:
Voor de Zergs: ik heb laatst die backspace-techniek gebruikt om te injecten. Het is zeker de snelste maar heeft als nadeel dat je je linkerhand moet verplaatsen over het toetsenbord.
Dat is wel heel nice, die ga ik eens proberen. (kan het met het standaard logitech pakket of met een tool voor die muis?)Morphs schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:00:
Er zijn nog twee manieren om het verder te verbeteren. Met een MX518 kun je de backspace aan een van de duimknoppen toewijzen. Dan hoef je niet je hand te verplaatsen (druk je de linkershift in). Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd (het Logitech tooltje zal toch hopelijk niet als 3rd party hacksoftware worden gezien?).
[ Voor 9% gewijzigd door dtech op 15-12-2010 13:51 ]
hmmm. In het verleden heeft blizzard een speler gebanned voor gebruik van macros van de logitech G15 toetsenbord.dtech schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:28:
Maar ik denk dat dat soort software wel gewhitelist wordt, lijkt me in ieder geval zeer vreemd als je daarom gebanned wordt. Volgens mij mogen toetstenborden met bepaalde macro-knoppen ook (bij WoW heeft Blizzard er zelfs een uitgebracht)
Ze controleren dat m.b.v. Warden, een programma wat je meegeïnstalleerd krijgt.apNia schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:03:
ja maar dat is toch wat anders?
hoe controlleren ze dat btw, en wat voor macro's hebben we het over?
The good ol' WC3 days. Als undead een macro hebben voor nuke: Frost nova + Death Coil in 0,01 seconden.djengizz schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:12:
[...]
Ze controleren dat m.b.v. Warden, een programma wat je meegeïnstalleerd krijgt.
En elke macro is verboden, logisch want je zou een hele build order in een macro kunnen zetten.
Of het remappen van muis knoppen hier onder valt weet ik niet maar een dubbelklik naar een muisknop mappen begint al weer verdacht veel op een macro te lijken.
[ Voor 5% gewijzigd door apNia op 15-12-2010 14:40 ]
Op het moment dat je het ziet moet je gewoon proberen het leger van jou en je maatje bij elkaar te houden. Doe je dat niet dan heeft je vijand het voordeel van een gecombineerd leger. Als je op 9 food scout, dan zul je op 13-14 food toch wel door moeten hebben wat er aan de hand is, en dan zijn er nog nauwelijks units gemaakt.apNia schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:36:
Wat kan je hier nou eigenlijk tegen doen? All-in voor defence gaan, maar dan? De afstand tussen mij en hem was zo groot.
Anoniem: 357023
Ik speel zelf niet echt 2vs2 dus durf er niet zoveel commentaar op te geven, maar aan het plaatje te zien lijkt me dat sowieso de meest logische locatie voor een proxy?apNia schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:36:
Vraagje, ik speelde gisteren deze map in een 2v2. Wij startte op de kruisjes, en ze maakte al heel snel een proxy barracks en proxy gateway bij het rondje. De distance is vrij lang, ik scoutte op 9 food en eer ik doorhad dat hun basis leeg was was het vrij lastig, want toen begon de paniekerige scout naar de proxies (op 2 mins ingame, had iets eerder gekund).
[afbeelding]
Vervolgens gingen ze (zodra we de proxies ontdekte) met een zooi units de basis van m'n compagnon in, en moest ik dus mijn zealots zijn kant op knallen, wat ook nog een redelijke afstand is.
Wat kan je hier nou eigenlijk tegen doen? All-in voor defence gaan, maar dan? De afstand tussen mij en hem was zo groot.
[ Voor 9% gewijzigd door daanteb op 15-12-2010 15:30 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq