![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Anoniem: 303530
stalkers zijn niet echt cost effective vs muta's, raar maar waar.zonglew00 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:29:
[...]
We hebben hier over silver... geen diamond... niet iedereen kan micro-en als foxer...
ga voor zwaar stalkers en dan bedenk hij wel 2x voordat ie mass mutas gaat. ohja... shield upgrades doet wonderen tegen "splash" van mutas. ennuh die shield van sentry erbij dan zijn mutas waardeloos.
je hoeft geen diamond te zijn, iedereen kan microen.... gewoon control group phoenix, rustig naar achter vallen, ze blijven toch schieten.klaas schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:24:
[...]
We hebben hier over silver... geen diamond... niet iedereen kan micro-en als foxer...
ga voor zwaar stalkers en dan bedenk hij wel 2x voordat ie mass mutas gaat. ohja... shield upgrades doet wonderen tegen "splash" van mutas. ennuh die shield van sentry erbij dan zijn mutas waardeloos.
[ Voor 5% gewijzigd door Goldman op 12-11-2010 21:33 ]
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Anoniem: 291856
Anoniem: 335382
Als je een beetje scout als zerg zie je dat goed aankomen, als ik zerg speel en ik zie een 2-gate zonder gas dan maak ik 2 crawlers die samen met een queen en evt. wat lings (en een beetje micro) 5-8 zealots wel houden (afhankelijk van wanneer hij pusht). Daarna heb je zoals je al zei roaches.furby-killer schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 21:28:
Tegen zerg FE als protos doe ik gewoon zealot rush, werkt best aardig, maar je krijgt er niet meer dan een voorsprong normaalgesproken mee. Zodra de roaches komen is het tijd om ervandoor te gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 12-11-2010 23:41 ]
Anoniem: 231122
Anoniem: 193875
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 193875 op 13-11-2010 08:50 ]
Anoniem: 303530 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:44:
hij: DE?
ik: dutch
hij: mompelt iets in het duits
ik: dutch, not deutsch![]()
hij: stilte
gebeurt minimaal 5x per dagik snap ook niet dat ze altijd perse willen weten of iemand duits is, ik heb nog nooit iemand FR? of ESP? horen zeggen als eerste reactie in de chat...
|| Vierkant voor Wiskunde ||
En Foxer heeft genoeg tijd gehad om z'n stijl iets aan te passen zodat Nestea zich versliktAnoniem: 335382 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:24:
Nestea gaat winnen wrs. Die heeft genoeg tijd gehad om zich voor te bereiden vs de marine pressure strategie van foxer.
Hah.Anoniem: 335382 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:24:
Nestea gaat winnen wrs. Die heeft genoeg tijd gehad om zich voor te bereiden vs de marine pressure strategie van foxer.
Anoniem: 242718
Anoniem: 242718 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:35:
GSL finale:
spoiler:Dammit man, wat zijn mules toch belachelijk goed, zonder mules had Foxer dit *nooit* succesvol kunnen doen...
[ Voor 46% gewijzigd door Rannasha op 13-11-2010 12:05 ]
Ik vind het sowieso overdreven om alles van GSL in spoilers te zetten. GSL vindt nu plaats en dit is een discussietopic. Als je niet wilt weten wat de uitslag is van de finale omdat je b.v. later de finale wilt zien dan moet je hier gewoon niet meer komen totdat je zelf de matches gezien hebt. Je moet sowieso elke SC2 site mijden want de uitslag kan overal staan. Moeten wij ons nu aanpassen omdat er een aantal mensen zijn die de matches later willen zien?furby-killer schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 11:55:
Sorry hoor maar je kan ook overdrijven met spoiler tags. Die van species is redelijk dat hij in spoiler tags staat gezien dat hij informatie geeft over wat er gebeurde. Maar de opmerking "mules zijn goed" hoeft niet echt in spoiler tags lijkt mij. We weten dat hij terran speelt, dus we weten dat hij mules gebruikt. Als je nou had gezegd dat blijkbaar mules goed zijn om thors te repareren, ja dan had het wat over het potje gezegd, maar alleen de opmerking mules zijn goed is niet echt spoiler informatie. (Ik heb hem niet gezien, dus geen idee of hij thors heeft gerepareerd met mules).
[ Voor 100% gewijzigd door Rannasha op 13-11-2010 12:30 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Bert2000 op 13-11-2010 12:29 ]
Probeer deze: http://www.teamliquid.net/video/streams/Bane1998Bert2000 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:11:
Die live stream is wel slecht zeg, veel te weinig capaciteit, op medium quality heb ik alsnog schokjes.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 335382 op 13-11-2010 12:40 ]
[ Voor 74% gewijzigd door Rannasha op 13-11-2010 12:52 ]
Banelings op de thor was inderdaad niet goed.. De creep spread naar zijn 3e base deed hij waarschijnlijk niet om hem zo lang mogelijk verborgen te houden.Anoniem: 335382 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:40:
Game op Lost temple gooide Nestea gewoon weg. 10 marines vs 15 nogwat banelings kan je niet winnen, zelfs niet met micro. Maar als je atack move op thor doet. TJAAAAAAAAAAA.................... Zo slecht... Creep spread naar zijn 3rd was ook slecht. Game 3 liet Nestea pas zien wat die kan. Game 1 bewijst maar weer dat je eigenlijk niet hatch first kan gaan. Enige voordeel aan hatch first is dat je creep iets eerder spread en dat je 70 minerals meer hebt bij de 7e minuut ofzo.
[ Voor 53% gewijzigd door dtech op 13-11-2010 13:06 ]
[ Voor 72% gewijzigd door Rannasha op 13-11-2010 13:06 ]
Dat dacht ik eerst ook maar die was allang gescout.aicaramba schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 12:55:
[...]
Banelings op de thor was inderdaad niet goed.. De creep spread naar zijn 3e base deed hij waarschijnlijk niet om hem zo lang mogelijk verborgen te houden.
[ Voor 64% gewijzigd door Rannasha op 13-11-2010 13:25 ]
En de officiele stream is geblokkeerd vanwege te veel users, lekker is datBane1998 was removed due to copyright infringement.
[ Voor 64% gewijzigd door dtech op 13-11-2010 13:33 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Rannasha op 13-11-2010 13:33 ]
niet genoeg cash, wij hebben maar 1 mineral lineGorion3 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:53:
Haha allemaal zerg is imba. Maar serieus, jullie kunnen gewoon workers blijven maken en legers ondertussen!
En dat gezeik mag ook wel eens voorbij zijn, één mule = 3 scv's/workers/drones (30 minerals ipv 5, maar 2x zo lange tijd). OP zijn ze zeker niet, als je bedenkt dat toss minder scv's voor buildings nodig heeft en zerg zoals gezegd sneller dan de andere twee een expo heeft.Gorion3 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 13:53:
2 mule's en ik haal even veel binnen als 14 workers
[ Voor 12% gewijzigd door dtech op 13-11-2010 14:09 ]
sudo apt-get rekt
Je moet je feiten even nakijken. De laatste balancepatch voor Brood War kwam uit in 2001 (onderbouwing: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=157178). Brood War heeft dus amper balancepatches gehad.MazeMouse schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:05:
Meh, dat overpowered gezeur altijd.
Starcraft Brood War krijgt na 12 jaar ook nog altijd balance patches en deze game is in vergelijking "net uit" dus ik denk dat we juist blij mogen zijn met dat de balans nog vrij redelijk is.
Anders zet je de uitslag even tussen spoiler tags.. ik moet het nog kijken.Gorion3 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 14:47:
Precies, ik betwijfel het heel erg of een ras OP zou genoemd kunnen worden. MLG DC, GSL1, GSL2 zijn door zerg gewonnen trouwens.
Op blizzcon was er een panel die ging over de balans in SC2, en daaruit bleek dat op de ladder protoss "overpowered" was (dat wil zeggen, PvT won P 55% van de keren ofzo)
Eigen schuld. Je weet dat zodra je een SC2 gerelateerde site / pagina bekijkt je het risico loopt de uitslag te lezen. Ik vind het echt vreemd dat we hier moeilijk moeten gaan lopen doen om te discussiëren over iets wat op dat moment plaats vindt omdat een aantal anderen graag de matches op een later tijdstip willen zien.CyCloneNL schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:58:
[...]
Anders zet je de uitslag even tussen spoiler tags.. ik moet het nog kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door PROximity op 13-11-2010 17:32 ]
Op een gegeven moment heb je toch balance. WC3 krijg ook al geen updates meer, en daar heb je een veelfout aan variablen in de gameplay. Naast de macro en de micro, heb je bij Wc3 balance nodig tussen 4 rassen, met elk 4 heroes die elk 4 abilities hebben, en 6 items kunnen krijgen die hun abilities kan versterken. Als je dat "balanced" kan krijgen, is Sc2 een eitjeWmm schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:11:
[...]
Je moet je feiten even nakijken. De laatste balancepatch voor Brood War kwam uit in 2001 (onderbouwing: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=157178). Brood War heeft dus amper balancepatches gehad.
Wat is je ID? Dan voeg ik je even toe. Mijne is Endorsed.416.PROximity schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:32:
Jeej eindelijk 2000 diamond rating! En in craftcup gewonnen van een 2550 Terran in een semi macro game!
Broodwar balance kwam voornamelijk door de maps. De community heeft daar map-making overgenomen van Blizzard en dusdanige maps gemaakt dat allerlei imbalance wordt opgeheven door map-features (rush-distance, verdedigbaarheid van expos, choke points, enz...).Wmm schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:11:
[...]
Je moet je feiten even nakijken. De laatste balancepatch voor Brood War kwam uit in 2001 (onderbouwing: http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=157178). Brood War heeft dus amper balancepatches gehad.
ICCUP maps zijn erg goed, heb alleen niemand om mee te spelen helaas, (zoek op b.net op ICCUP)Species5618 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:58:
[...]
Broodwar balance kwam voornamelijk door de maps. De community heeft daar map-making overgenomen van Blizzard en dusdanige maps gemaakt dat allerlei imbalance wordt opgeheven door map-features (rush-distance, verdedigbaarheid van expos, choke points, enz...).
Ben het wel met je eens, op zijn minst kan er een heel stuk minder gespoilered worden, want nu wordt alles wat ook maar lichtelijk gerelateerd is in spoiler tags gestopt. Maar van mij mag het gewoon helemaal stoppen en net als TV series idd, als het geaired is hoeft het niet meer.Wmm schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:26:
[...]
Eigen schuld. Je weet dat zodra je een SC2 gerelateerde site / pagina bekijkt je het risico loopt de uitslag te lezen. Ik vind het echt vreemd dat we hier moeilijk moeten gaan lopen doen om te discussiëren over iets wat op dat moment plaats vindt omdat een aantal anderen graag de matches op een later tijdstip willen zien.
Magoed, ik geloof dat ik echt de enige ben die zo denkt dus misschien moet ik me maar stil houden. In ieder geval staat de huidige gang van zaken haaks op die in de tv series topics waar er niet gespoilerd hoeft te worden zodra die uitzendingen (in de VS) geaired zijn.
De Blizzard Downloader is gewoon een Bittorrent client in een mooi jasje. Als je het .torrent bestand dat bij een patch/download hoort te pakken krijgt, dan kun je gewoon je favoriete BT client gebruiken. De torrents van de patches en de client zijn wel te vinden met Google lijkt mij.freaky schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 20:34:
Weet iemand misschien een manier om de upstream van de starcraft2 (zelfde als WoW volgens mij) downloader te limiteren?
Mijn download snelheid valt nu geregeld onder de 150k/s omdat de upstream dicht zit. Als ik P2P uitschakel (wat de enige optie lijkt m.b.t. P2P) zit ik constant op ~550 via de Blizzard HTTP server.
Ik moet bijna 900 kunnen halen, dus zou graag P2P gebruiken, maar dan wel gelimiteerd tot zo'n 75-80% upstream zodat de ACK pakketjes snel genoeg naar buiten kunnen om de download niet te hinderen.
Anoniem: 327802
Prox#438. Nijs stats btw Endorsed, wil wel wat practice games tegen je spelen!Anoniem: 335382 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:54:
[...]
Wat is je ID? Dan voeg ik je even toe. Mijne is Endorsed.416.
[ Voor 12% gewijzigd door PROximity op 14-11-2010 12:54 ]
Anoniem: 315662
Ok, bugfixes en enkele grote patches.Wmm schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:11:
[...]
sudo apt-get rekt
Warp Prism bedoel je denk ik, al klinkt Prison ook wel gaafAnoniem: 327802 schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:33:
warp prison met 4 dark templars rushen dan die warp prison uitklappen en nog 4 of 5 spawnen wat een heerlijke tactic XD
Dit is hetzelfde als dat je op zondagmiddag de radio uitzet zodat je de voetbal uitslagen niet hoort, en je savonds lekker rustig Studio Sport gaat kijken. Of dat je teletekst/vi.nl of wat dan ook, niet aangooit om de uitslagen te zien. Het is algemeen bekend dat in een $Random eSport topic er gepraat wordt over de games die op dat moment gespeeld worden.CyCloneNL schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:58:
Anders zet je de uitslag even tussen spoiler tags.. ik moet het nog kijken.
Anoniem: 327802
Oeps, prism ja XDBernardo schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:19:
[...]
Warp Prism bedoel je denk ik, al klinkt Prison ook wel gaaf
Jammer te laat, maar elke zondag:Douw3rd schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:57:
heb je een link? Nog nooit van die 2 gehoord
Ruwe winst percentage zegt niet heel veel omdat matching systeem dat normaal toch altijd naar 50% gemiddeld krijgt (die 55% van PvZ alleen iirc). Echter 55% niet significant noemen op miljoenen spellen gespeeld is ook onzin.En zelfs met dat punt vind ik 45/55 niet iets dat je overpowered kan noemen.
Daar heeft Blizzard aan gedacht. Ze hebben rekening gehouden met skill level, precies om de reden die je nu opnoemt. Hierdoor krijg je een percentage wat wel iets zegt over de matchups. Volgens mij hebben ze zelf aangegeven dat ze een afwijking van 5% nog accepteren (dus 45/55, al is dat eigenlijk 10%..)furby-killer schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:26:
[...]
Ruwe winst percentage zegt niet heel veel omdat matching systeem dat normaal toch altijd naar 50% gemiddeld krijgt (die 55% van PvZ alleen iirc). Echter 55% niet significant noemen op miljoenen spellen gespeeld is ook onzin.
Een coinflip heeft grofweg 50/50 met 2 mogelijke opties. (en er zijn waarschijnlijk een helehoop statistiek studenten die beginnen te steigeren maar heel grof omschreven heeft een coinflip een 50/50 verdeling)furby-killer schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:26:
[...]
Ruwe winst percentage zegt niet heel veel omdat matching systeem dat normaal toch altijd naar 50% gemiddeld krijgt (die 55% van PvZ alleen iirc). Echter 55% niet significant noemen op miljoenen spellen gespeeld is ook onzin.
sudo apt-get rekt
bu bu wat?zonglew00 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:00:
@mazemouse
blizzard zorgt het wel dat het balanced wordt en blijft.
alleen de noob-gamers zorgt wel dat het unbalanced wordt. Dit gaat altijd met pieken en dalen. Het meeste OP wat ik vind zijn toch die overlords... 1 upgrade en je hebt ineens overvloed aan goedkope en functionele dropsships bekijk het maar tov warpprism en medivacs best ziek.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-11-2010 17:19 ]
overlord met speed is best rap hoorAnoniem: 303530 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:19:
een overlord is SUPERTRAAG, echt.
iemand die ook maar een beetje oplet knalt ze zo uit de lucht met 5 marines of 2 blink stalkers
zerg heeft wel het beste dropship: nydus worm
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Dat hele lijstje zijn of balans dingen (zoals unit combos) of het zijn dingen die totaal irrelevant zijn op de miljoenen gespeelde games. Of wil je zeggen dat zerg spelers meer last van lag hebben dan protos?MazeMouse schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:45:
[...]
Een coinflip heeft grofweg 50/50 met 2 mogelijke opties. (en er zijn waarschijnlijk een helehoop statistiek studenten die beginnen te steigeren maar heel grof omschreven heeft een coinflip een 50/50 verdeling)
SC2 haalt in de genoemde matchup 45/55 met:
-Human influences (je zult net even je dag niet hebben, dan is je overpowered ras nog niks waard tenzij het ultieme omgwtfbbqroflcopterfaceroll unbalance is)
-Hoeveel mogelijke unit-combinaties?
-Counters op die unit-combinaties?
-Micro-invloeden (perfecte micro om alles in leven te houden!)
-Lag-invloeden (@&#*@ b.net, daar gaat mijn micro)
-Verschillende mappen (YEAH! IK heb de ultieme strategy op Xel'naga Caverns uitgevogeld. I AM INVICIBLE... O wacht, we spelen metalopolis close spawns? DAMN!)
En dan zijn we relatief aan de begin van de cyclus van deze game waarbij we de huge-ass upgrades rondom heart of the swarm en legacy of the void nog moeten gaan krijgen. Ik denk dat er net FF te hard geklaagd wordt.
Zijn er veranderingen nodig: JA
Moeten die zo huge zijn als ik op de meeste plekken gesuggereerd worden?: Neuh, want dan eindigen we vanuit die 45/55 straks in een 70/30 (hyperbool!) en krijgen we de echte shitstorm
Eh je warp prism kan toch gewoon meevliegen met je mothership dus waarom zou je die recallen, kan je de engery beter sparen voor een vortex of om de rest van je leger in te warpen.Anoniem: 303530 schreef op zondag 14 november 2010 @ 14:30:
ik kwam er gisteren achter dat je warp prism's kon recallen, dat brengt leuke mogelijkheden.
mothership + warp prism = verplaatsbare, onzichtbare, pylon
Dat hangt af van wat je bent, overlords zijn de supply depots van de zerg en ze zijn het enige ras was hun eigen supply depots niet echt goed kan beschermen. 1 viking en je supply depots kunnen van grote range worden afgeschoten.zonglew00 schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:00:
@mazemouse
blizzard zorgt het wel dat het balanced wordt en blijft.
alleen de noob-gamers zorgt wel dat het unbalanced wordt. Dit gaat altijd met pieken en dalen. Het meeste OP wat ik vind zijn toch die overlords... 1 upgrade en je hebt ineens overvloed aan goedkope en functionele dropsships bekijk het maar tov warpprism en medivacs best ziek.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 14-11-2010 21:10 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[ Voor 4% gewijzigd door Goldman op 15-11-2010 09:43 ]
Anoniem: 357023
Ben ik het met je eens. Maar het grappige is dat in NA de protoss een 55 procent winrate vs terran hebben(of het was EU) En dan in de andere regions Terran iets van een 52 procent winrate heeft. Tja.. Er komt dus wel een heleboel meer dan alleen balance bij kijken.furby-killer schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:35:
[...]
Dat hele lijstje zijn of balans dingen (zoals unit combos) of het zijn dingen die totaal irrelevant zijn op de miljoenen gespeelde games. Of wil je zeggen dat zerg spelers meer last van lag hebben dan protos?
Op miljoenen spellen is 55% gewoon significant.
Die heb ik eigenlijk nog nauwlijks gezien.Anoniem: 357023 schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:04:
Heeft iemand zo goede tips om de BO roach to muta te stoppen als protoss(op low-mid diamond)?
Ik heb gisteren denk ik een 10% win gehad tegen zerg. Terwijl pvp >80% en pvt iets van 60% echter tegen zerg verlies ik plots alles. Voornamelijk de roach into muta kan ik niet houden. Voornamelijk de mass roach kan ik bijna niet stoppen, die hou ik net tegen wanneer ik voor immortal ga, alleen wanneer de muta's poppen is het einde verhaal. Ik heb ook blink stalker geprobeert en met al mijn micro die ik er kan uit pompen hou ik het niet tegen mass roaches en uiteindelijk wordt ik overrunned omdat de zerg er achter kan expanden. Heb verder alles al wel geprobeerd en het beste werkt tot nu toe 2 gate zealots rush into 4 gates maar op big maps gaat dat niet echt op.
Need tips badly
Anoniem: 357023
Tnx voor de tips!furby-killer schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:31:
[...]
Die heb ik eigenlijk nog nauwlijks gezien.
Ik haal best goede W/L tegen zerg, stuk beter iig dan protos en terran, zit nu in (hoog) platinum. Ik doe tegen een FE altijd zealot rush, liefst op kleine map, maar ook op grote werkt het redelijk, al heeft hij dan natuurlijk gewoon meer voordat jij aankomt. Wacht echt niet langer dan tot je 3 zealots hebt, twee, of zelfs één, zealot kan je ook al mee gaan. Alleen bij 1 moet je wel goed opletten want je bent nogal kwetsbaar tegen 4 lings.
Ik ga door tot 3 gates, daarna met minerals die ik over heb (blijf probes bouwen, dus je krijgt steeds sneller binnen) cyber core maken en gas gaan harvasten. Met paar stalkers kan je redelijk wat roaches afhouden (en laat je zealots terugtrekken zodra roaches komen en hij laat zien dat zijn micro niet heel bagger is, die zijn dan nutteloos en kan je later als meatshield gebruiken).
Dan heb je twee opties, immortals -> colossi (en stalkers als anti muta) of phoenix + voids. Ik kom voornamelijk hydras tegen en niet mutas, maar als jij voornamelijk mutas ziet kan je de phoenix + voids doen. Ik maak twee van beide, vlieg zijn basis in en lift queens. In geval van mutas zijn je phoenixen daar goed en voids daar redelijk tegen (als je ze hebt opgeladen op zijn gebouwen), en je zou een eco voordeel moeten hebben doordat je rush zijn expansion vernietigd heeft. Als hij hydras heeft heb je een probleem, en is het zaak hoop stalkers en zealots te maken totdat je colossi hebt.
[ Voor 41% gewijzigd door isomis op 15-11-2010 11:55 ]
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq