Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242718

kdijkstra schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:17:
[...]

Ooit wel eens tegen mass ravens gespeeld? Corrupters helpt niet zo heel veel tegen mass ravens. Zelfde geld voor voids.

Ravens hoeven niet op een plek te blijven staan. Ravens vliegen weg en zolang ze energie hebben wordt er overal turrets neergegooid die niet zomaar weg zijn. Een handige terran laat niet ravens door corrupters kapot schieten.
een handige zerg truc tegen mass ravens: just go f#cking kill him! Als iemand mass ravens heeft dan heeft ie op de grond waarschijnlijk niet zo bijster veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Gatver. Echt een avond waarbij ik denk dat ik SC2 wil uninstallen. Waarom? Omdat het weer zo ver is. Bij warcraft 3 kon ik vrij vrolijk ladderen toen het net uitkwam (50% W/L ratio vind ik vrolijk). Na een paar maanden niet meer omdat het gewoon niet maar dan ook niet wou lukken. Nu heb ik precies hetzelfde met Sc2. Ik speel niet slecht. Paar kleine foutjes hier en daar maar dat moet kunnen op Gold niveau. Gewoon een loss streak van 8 matches. En niet eens van die "close" games. Ik doe iets fundamenteels fout. Maar ik weet niet wat?

Ik kijk Day-9, oefen vaak, speel veel matches en heb niet het gevoel dat ik het ooit eens ga winnen op 1v1. Heb ik gewoon bij RTS games mijn plafond-niveau geraakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319986

DeX schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:38:
Gatver. Echt een avond waarbij ik denk dat ik SC2 wil uninstallen. Waarom? Omdat het weer zo ver is. Bij warcraft 3 kon ik vrij vrolijk ladderen toen het net uitkwam (50% W/L ratio vind ik vrolijk). Na een paar maanden niet meer omdat het gewoon niet maar dan ook niet wou lukken. Nu heb ik precies hetzelfde met Sc2. Ik speel niet slecht. Paar kleine foutjes hier en daar maar dat moet kunnen op Gold niveau. Gewoon een loss streak van 8 matches. En niet eens van die "close" games. Ik doe iets fundamenteels fout. Maar ik weet niet wat?

Ik kijk Day-9, oefen vaak, speel veel matches en heb niet het gevoel dat ik het ooit eens ga winnen op 1v1. Heb ik gewoon bij RTS games mijn plafond-niveau geraakt?
Bekijk je replays en als je te lui bent kijk dan naar je score screen daar kun je veel uit halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Anoniem: 291359 schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:50:
[...]

Blink stalkers
zijn cost-effective tegen roaches (zeker met blink) en dan zijn de corruptors nutteloos
eventueel een enkele immortal
paar sentrys zijn ook wel handig, lekker zijn army halveren :)
you must be kidding, 1 stalker == 1 roach op het moment dat je enkele upgrades hebt.

hoeveel kost een stalker? bijna 2x zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319986

Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:54:
[...]

you must be kidding, 1 stalker == 1 roach op het moment dat je enkele upgrades hebt.

hoeveel kost een stalker? bijna 2x zoveel...
Stalkers hebben +2 range tov roaches dus met micro begrijpt je tegenstander wel dat het niet gaat werken :D

edit +2 zelfs!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 319986 op 13-12-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024

Soms kan je niet beter worden...
en soms kan je alleen beter worden door kritiek.

Het is een continu process dat zich telkens verbeterd. Opgegeven moment, hou je dat niet meer bij en dan wordt het topsport.

ik kan nu al zeggen wat je kan beteren zonder naar 1 replay te gaan kijken van je.

Zodra het start, selecteer elk werker op de meeste dichtzijnde patches en dat zo snel mogelijk. Theoritisch betekent dit, elk werker op 1 patch klikken en dat binnen 1 ms. Praktijk? men selecteert allen werkers en klikt op een patch. verschil? 30-50 minerals in de eerste minuut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roaches zijn sneller dan stalkers... en die 1 range betekent echt niets, dat is als zeggen dat een stalker beter is dan een immortal omdat de immortal de stalker nooit kan raken
zonglew00 schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:04:
verschil? 30-50 minerals in de eerste minuut...
verschil: 5 minerals die je 200ms later krijgt dan normaal :z

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-12-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
[...]

Soms kan je niet beter worden...
en soms kan je alleen beter worden door kritiek.

Het is een continu process dat zich telkens verbeterd. Opgegeven moment, hou je dat niet meer bij en dan wordt het topsport.

ik kan nu al zeggen wat je kan beteren zonder naar 1 replay te gaan kijken van je.

Zodra het start, selecteer elk werker op de meeste dichtzijnde patches en dat zo snel mogelijk. Theoritisch betekent dit, elk werker op 1 patch klikken en dat binnen 1 ms. Praktijk? men selecteert allen werkers en klikt op een patch. verschil? 30-50 minerals in de eerste minuut...
F1-klik-F1-klik-F1-klik-F1-klik-F1-klik-F1-klik
Verschil is iets minder BTW :) en maakt op Gold niveau geen ene moer uit.
In Diamond kun je het verschil merken door 0.5 MS eerder je banshee eruit te hebben OID.

Ik kijk ook wel mijn reps en daar zie ik foutjes maak.. Ik zou nu graag weer naar silver/bronse willen om meer plezier uit de game te krijgen. Verliezen is oke, als de potten maar een beetje spannend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
@dex, nu leer ik weer iets! f1 klikken :), ik druk nooit f1 :P dat is voor noobs F1 = Help-Knop :P
ik merk wel dat ik 5-10 sec eerder mijn marine uit heb dan me tegenstander :)

maar ik begrijp je frustratie :), wat erger is als je tegenstander ineens 2/3 probes harras doet en dan vervolgens een proxy cannon/gateway rush daarna doet.

Toen heb ik gewoon 2 dagen niet meer gespeeld. Dat is geen fun meer in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
zonglew00 schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:59:
@dex, nu leer ik weer iets! f1 klikken :), ik druk nooit f1 :P dat is voor noobs F1 = Help-Knop :P
ik merk wel dat ik 5-10 sec eerder mijn marine uit heb dan me tegenstander :)

maar ik begrijp je frustratie :), wat erger is als je tegenstander ineens 2/3 probes harras doet en dan vervolgens een proxy cannon/gateway rush daarna doet.

Toen heb ik gewoon 2 dagen niet meer gespeeld. Dat is geen fun meer in het spel.
Die 5-10 seconden zijn zulke kleine verschillen. Als het daarop uitkomt dan moeten de battles close zijn.. Maar dat zijn ze niet echt..

Ik ga morgen weer proberen. "t zal vast aan mijn ras-change liggen. Van Protoss naar Terran toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Dit is juist zeer dom, aangezien je zelf langzamer bent dan het automatisch zoeken. De enige verbetering is dat je 3 workers op de middel-linkse en 3 workers op de middel-rechtse patch kunt zetten, dat is optimaal. Je ziet alle pro's dit dan ook doen*.
Anoniem: 303530 schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:07:
roaches zijn sneller dan stalkers... en die 1 range betekent echt niets, dat is als zeggen dat een stalker beter is dan een immortal omdat de immortal de stalker nooit kan raken
Alleen met upgrade zijn roaches sneller (en ongeupgrade op creep even snel denk ik), en die range maakt ook zeker uit. Het is moeilijker dan met bijv een stalker/roach een zealot kiten, maar ook met een stalker kun je een (ongeupgrade) roach kiten.

Maar feit blijft dat stalkers geen heel goede counter is tegen roaches, tenzij je blink hebt. Day9 heeft ooit gezegd dat hij dacht dat 20 blink stalkers ongeveer gelijk stond aan 15 roaches. Als dat inderdaad zo is kun je natuurlijk zo nagaan dat immortals een veel betere counter is.

* Precieze tactieken verschillen per speler, maar als je bijv. naar NaaMa in de Dreamhack finale kijkt dan stuurt hij eerst 6 workers naar de middelste-boven patch en voordat ze aangekomen zijn 4 workers naar de middelste-onder patch.

[ Voor 21% gewijzigd door dtech op 13-12-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeX schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:49:
[...]

F1-klik-F1-klik-F1-klik-F1-klik-F1-klik-F1-klik
F1 inhouden :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 13-12-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:01

nutteloze post zonder replay :) Dus komop met die replay dan kunnen we je tenminste helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Ik weet niet wie het was (ingame naam: gate) maar volgens mij iemand van tweakers. Echt een goede protoss speler met ook een hoge APM 120+. Een hele lange tijd geen goede toss speler meer gezien. Bedankt voor de show.

Als ik mijn APM even afzet. Ik ben een paar weken geleden op vakantie geweest (mijn APM heeft eronder geleden) zit ik nu krap aan 50+. Het was voor de vakantie 60-65. Dan heb ik nog wel een endje te gaan. Overigens ga ik niet nutteloos rondklikken om de apm cijfer wat omhoog te schroeven maar de 120+ gemiddeld zal ik voorlopig niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
furby-killer schreef op maandag 13 december 2010 @ 17:05:
En wat gaan die ravens dan precies doen tegen corrupters?
Hunter seeker missile? Een terran die een beetje handig is raakt de corrupters wel. Daarbij als de terran wil vluchten: 1 hunter seeker missile en dan de andere kant opvliegen. Corrupters kunnen de missile slikken en achtervolgen om daarna nog 1 te slikken of de missile ontwijken.
Anoniem: 291856 schreef op maandag 13 december 2010 @ 18:15:
toch, mass raven.. hoeveel vrijheid heeft je vijand wel niet gehad?
In 4vs4 zie je het soms gebeuren. Dan heeft 1 speler soms wel de mogelijkheid om mass iets te bouwen. Ik meen dat ik destijds de mass raven heb gecountered met wat ultralisks, queens en wat corrupters om de ravens op een afstand te houden. Verder de creep steeds verder uitbreiden. Terran had uit mijn herinnering 50+ ravens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.