Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:07
apNia schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:36:
Wat kan je hier nou eigenlijk tegen doen? All-in voor defence gaan, maar dan? De afstand tussen mij en hem was zo groot.
Ze hebben niets in hun basissen en hebben als het goed is ook geen noemenswaardige eco. Als ze je je maatje aanvallen moet die proberen tijd te rekken terwijl jij richting hun (onverdedigde) basissen gaat. Als je leger buiten is zou ik eventueel ook je ramp gewoon volledig blokkeren met een forge ofzo, en dan cannonspam erachter.

Als je niet allebei de basissen kapot krijgt gewoon techen en je maatje control geven zodat hij kan focussen op micro en jij op macro.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

stap 1 in team-games is om ALTIJD je legers bij elkaar te houden, want andes heb je het probleem (zoals jij dat had) dat jouw "reddingsactie" te laat aan kwam. Zet gewoon allebei jullie legers bij elkaar (rallypoints), en ga SAMEN naar een basis als die aangevallen word (of samen naar de proxy in dit geval).

In dit geval had je waarschijnlijk direct na het scouten allebei je units moeten sturen EN een stuk of 3 workers. Door dat hun proxyen hebben ze hun aanvals-afstand flink verkort, maar ze kunnen niet sneller units produceren ofzo (immers, jij kan ook gewoon een rax/gateway neerzetten), dus als het goed is hebben jullie net zoveel units als de proxy-ers + 2x3 workers (immers, de proxyende spelers kunnen die niet bijtrekken). Beetje micro-en en dan win je wel ;)

Als je 1x hun gebouwen weg hebt, ben je in het voordeel (die moeten hun immers herbouwen, en dat kost geld), en kan je zodra je weer wat units hebt een tegenaanval proberen. Proxy is alleen sterk als het niet gescout word, anders ben je in het nadeel tegen goede spelers omdat je 2 punten moet verdedigen (je onbeschermde eco + je proxy)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07-2024
precies wat MLM zegt, gewoon keihard hun eco rapen of een base-trade doen. En je werkers goed laten scouten, niet alleen hun base maar ook proxy plekken.

weet je wat lame is? in een team game, eerst een 2x 6-pool op je dak en een terran-korean-style allin krijgt op je dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roybs
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 13:33
Ik weet de basisbeginselen nnu wel, speel vooral veel als Protoss en doe gewoon simpele 5Gate rush + Robo op 2base. Meestal lukt me dit wel alleen soms een paar kleine foutjes (macro en units blijven bouwen) dat ik wel eens in het begin games verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05:49
http://www.sc2replayed.co...-protoss-shakuras-plateau

Net verloren, terwijl ik echt het gevoel had dat het goed ging... Zou iemand mij nog wat tips kunnen geven naar aanleiding van die replay? :)

De dingen die ik er zo uithaal:

-Alles wat met bouwen/minen te maken heeft gaat wel redelijk goed.
-Ik moet veel meer sentries maken..
-Betere positioning van mn army

[ Voor 28% gewijzigd door Bobmeister op 15-12-2010 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193875

Nog even over larva inject. Ik heb backspace aan een muisknop toegewezen vanwege de lullige positie op het keyboard. Mijn queens krijgen allemaal nummertje 5 en ik zorg dat ze bij mn hatchery blijven.(na eventuele creeptumors laat ik ze weer teruglopen) Soms maak ik een extra queen puur voor creepspread en die geef ik dan een ander nummertje mee. Nu druk ik voor injecten gewoon op 5 en dan V + click op hatch, dan backspace en V+click op hatch enz.. Ik gebruik shift dus niet want mn vinger blijft gewoon bij V en backspace gaat met de muis. Injecten via de minimap heb ik nog niet geprobeerd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319986

Awsom schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:54:

Net verloren, terwijl ik echt het gevoel had dat het goed ging... Zou iemand mij nog wat tips kunnen geven naar aanleiding van die replay? :)

In het begin Je build order kan beter, ik zag je vaak 'pylon blocked'. En verder merkte ik dat je vrij langzaam was met units maken toen je van 200 naar 100 food ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Laatst online: 27-05 13:54
net een potje tegen protoss gespeeld! Ging opzich lekker, ging goed ten strijde alleen toen kwam ik zijn leger tegen, niet eens zo heel groot en hij had een stuk of 6 á 7 HT's ertussen en weg was de helft van mijn leger! Wat kan ik hier aan doen! Word hier zo gek van elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudiew
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 20:17
Awsom schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:54:

Ten eerste: Pylons maken!!!!
Je raakt kort op 10/10 supply blocked en daarna op 18/18. Die 10/10 kan je voorkomen door pas te chrono boosten als je eerste pylon af is. Verder moet je op 16/18 een pylon maken. Later in het spel raak je nog meerdere malen supply blocked, probeer hier op te letten!

Ten tweede: Continu probes maken!!!
Je hebt periodes van enkele seconded tot tientallen secondes dat je geen probes maakt. Zeker als je voor een macro build gaat, zoals er gebeurt, heb je die extra probes nodig!.

Ten derde: Maak alleen gebouwen die je huidige economie ondersteund!
Op 1 base is het onmogelijk om 4 warpgates en 1 robo continu in gebruik te hebben. Probeer bijvoorbeeld 2/3 warpgates+robo en zorg ervoor dat deze continu in productie zijn. Je zult zien dat je evenveel units hebt uiteindelijk of zelfs meer. Breid je productiegebouwen nadat je expand.

Ik raad je sterk aan om deze aflevering van day9 te kijken: YouTube: Starcraft 2 Day\[9] Daily 184 - Newbie Tuesday #1

Zorg ervoor dat eerst je macro op orden is. Als dit eenmaal goed lukt, kan je je steeds meer op micro en harass richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 23:40

Rival24

I'll Be Back

astie schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:04:
net een potje tegen protoss gespeeld! Ging opzich lekker, ging goed ten strijde alleen toen kwam ik zijn leger tegen, niet eens zo heel groot en hij had een stuk of 6 á 7 HT's ertussen en weg was de helft van mijn leger! Wat kan ik hier aan doen! Word hier zo gek van elke keer.

Het ging hier duidelijk fout bij die grote battle met high templar. Je positie was erg vervelend want je kon geen kant op met al die zealots die op je af kwamen. Je had je tanks ook veel eerder in siege mode moeten zetten en dan vervolgen met je MMM die hele zwik moeten kiten, er zaten namelijk geen colossi bij geloof ik.

Persoonlijk bouw ik meestal wat ghosts als ik een grote club high templar zie. Die zijn best prijzig, maar door EMP te gebruiken betaalt dat zich uiteindelijk vrij snel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
Rival24 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:13:
[...]

Het ging hier duidelijk fout bij die grote battle met high templar. Je positie was erg vervelend want je kon geen kant op met al die zealots die op je af kwamen. Je had je tanks ook veel eerder in siege mode moeten zetten en dan vervolgen met je MMM die hele zwik moeten kiten, er zaten namelijk geen colossi bij geloof ik.

Persoonlijk bouw ik meestal wat ghosts als ik een grote club high templar zie. Die zijn best prijzig, maar door EMP te gebruiken betaalt dat zich uiteindelijk vrij snel terug.
ja ik heb net mijn replay zitten kijken en het siegen ging inderdaad fout. Ook het scouten was ruk van mij en totaal niet aan zijn observer gedacht :)

[ Voor 7% gewijzigd door Astie op 15-12-2010 20:59 ]

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Anoniem: 193875 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:02:
Injecten via de minimap heb ik nog niet geprobeerd overigens.
Probeer het. Geloof me is echt het snelst. Ik heb ook allerlei verschillende methodes geprobeerd.

• kdijkstra
MLM schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:40:
stap 1 in team-games is om ALTIJD je legers bij elkaar te houden, want andes heb je het probleem (zoals jij dat had) dat jouw "reddingsactie" te laat aan kwam.
Bij elkaar hoeft niet. Je kan ook met een leger, als de reinforcements niet zijn, een vertragingstactiek toepassen.

Vaak bouw ik ik wat spine en spore crawlers zodat die als eerste worden gesloopt. In de tijd dat ze bezig zijn kunnen we dan besluiten wat het beste moment is om aan te vallen. Ook een verlies van een hive/base hoeft geen probleem te zijn. Belangrijk (!!) is dat je je workers/drones in leven houdt. Val dan aan wanneer je een overwicht hebt.

In 4vs4 of andere multiplayer is het soms aan te bevelen om 1 speler op te offeren ipv een pyrrhus overwinning door een reddingsactie. Indien zoiets gebeurt en jij bent diegene die geofferd wordt niet gelijk rage quit. Zorg dat je minimaal 1 worker/drone overhoud en dat je maximaal damage + tijd rekt voor je allies.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:17
Indien mogelijk, altijd je legers bij elkaar houden want anders kom je in 2v1 situaties wat je gewoon niet moet willen. In het genoemde geval (proxy gates) zou je wellicht beter kunnen base traden dan je ally te gaan redden. Voordat je bij je ally bent is er al veel schade aangericht dus overall loop je dan al achter. Bij een base trade kan je overall evenwicht wellicht herstellen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• kdijkstra
Chief-XL schreef op donderdag 16 december 2010 @ 02:37:
Indien mogelijk, altijd je legers bij elkaar houden want anders kom je in 2v1 situaties wat je gewoon niet moet willen.
Je hoeft niet een 2v1 gevecht aan te gaan. Je kan altijd strategisch terugtrekken naar een veilige positie of een positie waarin jouw leger maximaal schade toebrengt zodat je ally het kan opruimen. De stelling dat altijd je legers bij elkaar moeten staan vind ik niet juist. Ik speel eigenlijk alleen maar multiplayer en ben daar redelijk succesvol in.

Daarbij biedt het splitsen van een leger ook voordelen. Kun je kansen die zich voordoen ook benutten. Leger op 1 plek maakt je erg kwestbaar voor aanvallen op meerdere plekken.

• kdijkstra
apNia schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:36:
Vraagje, ik speelde gisteren deze map in een 2v2. Wij startte op de kruisjes, en ze maakte al heel snel een proxy barracks en proxy gateway bij het rondje. De distance is vrij lang, ik scoutte op 9 food en eer ik doorhad dat hun basis leeg was was het vrij lastig, want toen begon de paniekerige scout naar de proxies (op 2 mins ingame, had iets eerder gekund).

[afbeelding]

Vervolgens gingen ze (zodra we de proxies ontdekte) met een zooi units de basis van m'n compagnon in, en moest ik dus mijn zealots zijn kant op knallen, wat ook nog een redelijke afstand is.

Wat kan je hier nou eigenlijk tegen doen? All-in voor defence gaan, maar dan? De afstand tussen mij en hem was zo groot.
Je geeft zelf al aan vroeg te gaan scouten. Eerst de expo gebied scouten en dan naar de tegenstander. Op die map is er maar 1 weg (rocks weghalen in die stadium geen optie) en een drone/worker/SCV van de tegenpartij zie je direct. Als de worker/drone/SCV niet in je basis ziet scouten moet je al iets van proxy verwachten.

Bovendien wanneer je de 9e worker/scv/drone gaat scouten ben je op zich wel op tijd bij de vijandelijke base. De ramp is heel smal en goed te verdedigen in een 1vs2. Ook als zerg zijnde en dat zegt al veel. Kwestie van juiste units maken om de proxy te slopen. Tanks/immortal of roaches zijn daar heel goed in.

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 16:49
Lijkt me niet dat je zo vroeg in de game al tanks of roaches hebt, waarschijnlijk zullen die tegenstanders ff een paar units maken en meteen die basis binnenwandelen? Dan heb je als zerg zijnde maximaal zerglings, en daarmee een ramp blokken is behoorlijk lastig ...

Gamen op een laptop is best ok .... echt

• kdijkstra
Airdack schreef op donderdag 16 december 2010 @ 08:53:
Lijkt me niet dat je zo vroeg in de game al tanks of roaches hebt, waarschijnlijk zullen die tegenstanders ff een paar units maken en meteen die basis binnenwandelen? Dan heb je als zerg zijnde maximaal zerglings, en daarmee een ramp blokken is behoorlijk lastig ...
Als zerg heb je dan een spine crawler en wat zerglings met potentieel een queen. Kun je prima de paar units van de tegenstander slopen samen met workers.

Als ik zie dat de tegenstanders aan het proxy-en zijn dan je eigen build aanpassen. De spinecrawlers zo bouwen dat de tegenpartij en niet direct bij kan. Kwestie van spawning pool, extractor en evolution chamber zo zetten dat die eerst moeten worden gesloopt. Als dan zeg 2 spine crawlers beschermd staan opgesteld kun je met ~6 zerglings of zo prima je base veilig houden. Ik heb het zo vaak genoeg moeten doen en met succes proxies tegen gehouden. Wel alles compact bouwen en met compact bedoel ik dat de spine crawlers de workers kan verdedigen in de mineral field. Dus vaak zet ik de spine crawler tegen de hatchery aan.

De keuze roach/baneling is dan sterk afhankelijk wat voor units de tegenstander bouwt. Tegen een terran wil ik nog wel eens voor baneling gaan.

Edit: Ik heb op deze manier ook een 4x6pool tegen overleeft. Overigens wel tegen nubs. Normaal gesproken is dit onmogelijk. Een building aanvallen terwijl 2 spine crawlers hun gang kunnen gaan is niet zo handig.

[ Voor 7% gewijzigd door kdijkstra op 16-12-2010 09:10 ]

• kdijkstra
astie schreef op woensdag 15 december 2010 @ 19:04:
WTB ghost met EMP.

Anoniem: 357023

Niet te geloven gisteren gewoon een loss streak van bijna 10 games achter elkaar. Ik was het zo zat. Bijna allemaal domme fouten van mij, niet te geloven. Vooral een paar keer dik de fout ingegaan met micro van me HT's in plaats van storm op de hele army, verkeerd klikken en alle HTs lopen gewoon in zijn army ipv storm grrrr. Gewoon 3 base tegen 1 base verliezen dat soort dingen:(

Op het laatst was ik het zo zat. Ik was de laatste game die ik speelde weer 1 base up en de terran had ik gecontained op 2 base. Dacht vergeet het maar met de HT's/ collossie etc. Gewoon mass voids en carriers (lol 1 van de enige carriers die ik heb gebruikt). Ik kan je zeggen die terran heeft zich geschrokken toen er 4-5 carriers aankwamen :) Eindelijk een game kunnen winnen :(

Hopelijk vanavond een betere run.

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 11:20
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:58:
Niet te geloven gisteren gewoon een loss streak van bijna 10 games achter elkaar. Ik was het zo zat. Bijna allemaal domme fouten van mij, niet te geloven. Vooral een paar keer dik de fout ingegaan met micro van me HT's in plaats van storm op de hele army, verkeerd klikken en alle HTs lopen gewoon in zijn army ipv storm grrrr. Gewoon 3 base tegen 1 base verliezen dat soort dingen:(

Op het laatst was ik het zo zat. Ik was de laatste game die ik speelde weer 1 base up en de terran had ik gecontained op 2 base. Dacht vergeet het maar met de HT's/ collossie etc. Gewoon mass voids en carriers (lol 1 van de enige carriers die ik heb gebruikt). Ik kan je zeggen die terran heeft zich geschrokken toen er 4-5 carriers aankwamen :) Eindelijk een game kunnen winnen :(

Hopelijk vanavond een betere run.
LOL

:D vind ik mooi om te horen,

Ik kan me namelijk ergeren als ik een 30% hogere food count army verlies aan 3 HT's. Leuk om verhalen te horen waar de protoss zn HT's suicide :D

Wat heb ik een pesthekel aan die units..

• kdijkstra
Bert2000 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:15:
Ik kan me namelijk ergeren als ik een 30% hogere food count army verlies aan 3 HT's. Leuk om verhalen te horen waar de protoss zn HT's suicide :D

Wat heb ik een pesthekel aan die units..
Grappige vind ik nog dat in de beta werd geroepen dat de storm niet zoveel uithaalde. Tegen biological doet de storm echt veel damage. Terran heeft ten minste nog ghosts die HT's kan neutraliseren. De zerg heeft niet zo heel veel... ach gewoon meer lings maken.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:41

Flapmo

and back is gigi!

kdijkstra schreef op donderdag 16 december 2010 @ 01:58:
[...]

Probeer het. Geloof me is echt het snelst. Ik heb ook allerlei verschillende methodes geprobeerd.
Volgens mij is al je queens op 1 hotkey en dan backspace + shift gebruiken sneller. Zoiets als dit dus, actie @ ~3.45min:

Kan helaas het filmpje dat ik bedoeld eniet meer vinden maar daar deden ze het letterlijk in <1 seconde. Zo snel kan jij de muis niet over je mini-map bewegen..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
Dit zal ongetwijfeld niet de snelste manier zijn, maar ik box m'n queen altijd. Dan V + klik op hatch. Via minimap klik ik naar m'n volgende hatch, box, v, klik. Queen is altijd hoogste prioriteit dus het maakt neit iut wat je selecteert.

Works for me :)

• kdijkstra
Flapmo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:33:
[...]

Volgens mij is al je queens op 1 hotkey en dan backspace + shift gebruiken sneller. Zoiets als dit dus, actie @ ~3.45min:

Kan helaas het filmpje dat ik bedoeld eniet meer vinden maar daar deden ze het letterlijk in <1 seconde. Zo snel kan jij de muis niet over je mini-map bewegen..
En als je meer hives hebt dan queens? Ik vind 4 queens voldoende en in 4vs4 kan er zomaar 6-7 hives zijn.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Flapmo schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:33:
Klopt, ik heb beide geprobeerd en backspace is een stuk sneller. Je kunt het natuurlijk ook combineren omdat je bij beide methodes al je Queens op één hotkey hebt. Zit je net in een gevecht en wil je je ogen niet van het gevecht afwenden dan gebruik je de minimap variant.

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 11:20
kdijkstra schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:24:
[...]

Grappige vind ik nog dat in de beta werd geroepen dat de storm niet zoveel uithaalde. Tegen biological doet de storm echt veel damage. Terran heeft ten minste nog ghosts die HT's kan neutraliseren. De zerg heeft niet zo heel veel... ach gewoon meer lings maken.
Het probleem is echter dat in de heat of battle het zeer lastig is om snel te zijn met het micro-en van je ghosts om precies de EMP op de HT's te droppen.

Als je ff te laat bent snipen ze je ghosts stuk met stalkers en ben je de lul.

Tis gewoon sick...

Maarja ik voorkom gewoon mid-late game vs protoss door vanaf het begin druk te blijven zetten.

Kan me nog herrineren dat ik voor het eerst HT's tegen me kreeg, ergens in de silver league. Ik wist nog niet wat het was en werd compleet opgeslokt door de psystorm. sick sick

[ Voor 10% gewijzigd door Bert2000 op 16-12-2010 10:55 ]

Hoop siege tanks werken redelijk goed tegen HTs, je moet ze wel micro'en tegen de HTs. En je moet zorgen dat je MMMs achter de siege tanks blijven en enkel naar voren gaan als zijn zealots/stalkers komen.

Wat ook werkt is cloaked banshees, paar vikings erbij, gooi scan op zijn leger, kill de observer, kill HTs met cloaked banshees.

• Astie
kijk dit zijn nog eens handige tips voor de counter tegen HT's! bedankt allen, zal het morgen (dan begint mijn weekend zoals elke week) eens gaan testen!

Hebben die EMP's ook een soort splashdamage?

[ Voor 13% gewijzigd door Astie op 16-12-2010 11:00 ]

Anoniem: 291359

astie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:59:
kijk dit zijn nog eens handige tips voor de counter tegen HT's! bedankt allen, zal het morgen (dan begint mijn weekend zoals elke week) eens gaan testen!

Ja, helaas wel ja

enne @ furby-killer
dan is het gewoon wie het eerst is, als de toss snel is, kan hij als jouw banshees feedbacken voordat jij met je vikings zijn obs kan snipen
hoeveel sight/detect range heeft een observer eigenlijk, weet iemand dat?

EMP zijn idd over een area of effect spell. Gisteren ook een pot waar mijn tegenstander een paar ghost om mijn army heen sneakte om vervolgens aan de achter kant al mijn HT's te emp'en. Dan is het snel GG :( Ht's zijn niet heel moeilijk om te counteren. Wanneer amulet ook geresearched is is het een ander verhaal dan is het gewoon Warp in HT -> storm -> merge, en repeat.

Ik ga toch vaker carriers gebruiken damn wat is dat een lol :)

• kdijkstra
astie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:59:

Ja. Een klein gebied. Voordeel is dat de shields ook gelijk gedrained zijn. EMP is echt imba tegen toss maar zoals alles wel op de goede manier gebruiken. Daarbij kan een tactische plaatsing van een nuke ook leuke effecten hebben.
Anoniem: 291359 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:07:
[...]

Ja, helaas wel ja

enne @ furby-killer
dan is het gewoon wie het eerst is, als de toss snel is, kan hij als jouw banshees feedbacken voordat jij met je vikings zijn obs kan snipen
hoeveel sight/detect range heeft een observer eigenlijk, weet iemand dat?
Uiteraard doe je het snipen van observer(s) (door die taktiek heb ik een keer een tegenstander gehad die 5+ observers met zijn leger meestuurde) voordat je banshees in range zijn. Anders heeft hij nog geen eens feedback nodig, zijn stalkers maken de handel zo af.

Als je niet weet of hij observers heeft stuur je gewoon eerst 2 banshees ofzo, maar normaal gesproken zal hij dan snel genoeg er iig één bij halen.

En ach ja, EMP is heel goed tegen protoss, storm is juist weer heel goed tegen terran.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 16-12-2010 11:10 ]

• kdijkstra
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:07:
Ik ga toch vaker carriers gebruiken damn wat is dat een lol :)
Zijn carriers niet meer iets voor luie protoss? :)

Neemt niet weg dat een tegenstander die je er mee verrast ook gelijk verslagen is. Een groepje carriers is zeer lastig te verslaan wanneer je in achterstand bent qua anti air.

furby-killer schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:10:
[...]

Uiteraard doe je het snipen van observer(s) (door die taktiek heb ik een keer een tegenstander gehad die 5+ observers met zijn leger meestuurde) voordat je banshees in range zijn. Anders heeft hij nog geen eens feedback nodig, zijn stalkers maken de handel zo af.

Als je niet weet of hij observers heeft stuur je gewoon eerst 2 banshees ofzo, maar normaal gesproken zal hij dan snel genoeg er iig één bij halen.
Daarom wil ik dus de detectie range van observers weten ;)
Is deze namelijk rond de 9, dan wordt het een leuk micro gevecht :P
Normaal gesproken zal scan voldoende range hebben om hem te detecteren, en vikings zijn sneller + die observer selecteren om hem terug te trekken is niet heel simpel.

De vikings zelf moet je dan gewoon als verloren beschouwen, en elke die het overleefd als een meevallertje zien (vooral aan het begin als hij niet al te veel stalkers heeft verlies je vaak maar 1 viking ofzo, dus dat valt reuze mee, maar als hij blink stalkers krijgt dan moet je blij zijn als een enkele het overleeft). Dan zoveel mogelijk schade doen met banshees op zijn HTs, als die down zijn met jouw leger aanvallen.

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 21:00

Murk

Is this thing on?

Hm ik heb teveel last van lange laadtijden, terwijl ik qua computerspecificaties toch hopelijk in het bovensegment zit van SC2 spelers. (i7 860, 8GB ram, HD5870, Samsung HD103SJ) Nu is mijn schijf niet zo erg rap meer als 4 maanden geleden toen ik het laatst formatteerde, maar de sequential read ligt nog altijd boven de 110MB/s terwijl ik bij een 4vs4 vaak 1 van de laatsten ben met het laden. En het wil er bij mij niet in dat zoveel mensen al zo'n dure SSD hebben om SC2 te spelen.

Ik speelde tot gister alles op Ultra (draaide soepel), maar iemand zei me dat het laden van textures voornamelijk zo lang duurt dus dat heb ik op High gezet. Hielp nog niet veel. Ik draai trouwens Ati 10.12 drivers sinds gisteren, maar ook dat hielp niet t.o.v. 10.6.

Iemand ideeën om de laadtijden in te korten?

[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 16-12-2010 11:34 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Astie
Murk schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:33:
Hm ik heb teveel last van lange laadtijden, terwijl ik qua computerspecificaties toch hopelijk in het bovensegment zit van SC2 spelers. (i7 860, 8GB ram, HD5870, Samsung HD103SJ) Nu is mijn schijf niet zo erg rap meer als 4 maanden geleden toen ik het laatst formatteerde, maar de sequential read ligt nog altijd boven de 110MB/s terwijl ik bij een 4vs4 vaak 1 van de laatsten ben met het laden. En het wil er bij mij niet in dat zoveel mensen al zo'n dure SSD hebben om SC2 te spelen.

Ik speelde tot gister alles op Ultra (draaide soepel), maar iemand zei me dat het laden van textures voornamelijk zo lang duurt dus dat heb ik op High gezet. Hielp nog niet veel. Ik draai trouwens Ati 10.12 drivers sinds gisteren, maar ook dat hielp niet t.o.v. 10.6.

Bij mij duurt het soms lang omdat mijn internet weer eens moeilijk doet! Het laden van mijn spellen is zo gebeurd als de connectie goed is!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
volgensmij is je laadtijd vooral afhankelijk van battle.net en je tegenstanders en je internet. ik mertke een aantal geleden dat ze na heel wat problemen iets hadden veranderd ofzo en de laadtijd was ineens zeker gehalveerd. nu is het redelijk maar kan beter.

Diagnose Specialist Ford

• Murk

Murk

Is this thing on?

Mijn internet is in ieder geval stabiel genoeg, wordt praktisch alleen door mijn pc benut en is 1,8down/0,4up MB/s dus dat moet afdoende zijn. Verder, als het aan battle.net ligt moet dan toch iedereen zo traag zijn en niet alleen ik?

Wat ik nog was vergeten te melden, voordat ik gister dat van textures en driver had aangepast, werd ik praktisch altijd bij mijn 1e custom game gedropped omdat ik te lang deed over het laden. De 2e en verdere games gingen dan wel goed (desalniettemin duurde het nog wel lang) omdat er dan al 1 en ander geladen was. Dat droppen bij de 1e game had ik met textures op High en nieuwe driver niet.

Dus ja..

[ Voor 4% gewijzigd door Murk op 16-12-2010 12:05 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Astie
@ Murk

Het lijkt erop dat het laden van het spel in het geheugen niet snel genoeg meer gaat!
Ik zie dat je je pro hebt overklokt. Loopt je geheugen wel 1:1?

verder zou je eens Tuneup Utilities kunnen proberen en dan turbo mode aanzetten! dit zou kunnen helpen (niet dat het aan de snelheid van je pc ligt maar er zijn ook processen van windows die de boel kunnen vertragen)

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:22
Defragmenteren?

• haarbal
  • Laatst online: 23:07

8GB ram kopen en van een ramdisk draaien 8)7 (zou wel moeten kunnen trouwens, zonder de campain map is het maar 4GB 8) ). Maar goed, als je niet de laatste bent met laden heb je er toch niks aan. Hoe lang duurt het om een potje tegen de ai te laden? En als je harde schijf bijna vol zit heb je een grote kans dat starcraft niet meer op het snelste stuk schijf staat, door de patches wordt het gefragmenteerd en bij het defragmenteren schuift het misschien door naar een stuk waar veel ruimte is.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Ik heb er al een heleboel potjes opzitten, en mijn ervaring leert me dat er pas complete verschijnt bij je eigen profiel als je de map zelf hebt ingeladen EN alle andere ook.
Je gaat me niet wijsmaken dat ik op die 300 wedstrijden telkens het traagst ben.

Mijn downspeed is 26Mbps en Upspeed is 1.16Mbps
btw S2 verwacht echt niet zo'n hoog systeem. Ik speel dat spel met mijn laptop in 1960 x 1080 pixels en alle graphics op medium, als grafische processor gebruik ik een NVidia GeForce 9600M GT.

• Murk

Murk

Is this thing on?

astie schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:29:
@ Murk

Het lijkt erop dat het laden van het spel in het geheugen niet snel genoeg meer gaat!
Ik zie dat je je pro hebt overklokt. Loopt je geheugen wel 1:1?

verder zou je eens Tuneup Utilities kunnen proberen en dan turbo mode aanzetten! dit zou kunnen helpen (niet dat het aan de snelheid van je pc ligt maar er zijn ook processen van windows die de boel kunnen vertragen)
Nee, me sig klopt niet meer; cpu loopt op default. Turbo staat ook aan maar ook al stond dat uit dan zou het probleem daar toch echt niet aan moeten liggen imho.
Volgens O&O defragsoftware is er sprake van 0,5% defragmentatie :)
haarbal schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:39:
[...]

8GB ram kopen en van een ramdisk draaien 8)7 (zou wel moeten kunnen trouwens, zonder de campain map is het maar 4GB 8) ). Maar goed, als je niet de laatste bent met laden heb je er toch niks aan. Hoe lang duurt het om een potje tegen de ai te laden? En als je harde schijf bijna vol zit heb je een grote kans dat starcraft niet meer op het snelste stuk schijf staat, door de patches wordt het gefragmenteerd en bij het defragmenteren schuift het misschien door naar een stuk waar veel ruimte is.
Schijf is voor ongeveer 27% in gebruik. Ik zal later eens timen hoe lang een standaard potje tegen de AI laden precies duurt, zowel "koud" (1e spel) als "warm" (2e)

Anoniem: 377816

Battle.net is hoe dan ook traag omdat SC 2 hinder heeft van de capaciteit om de WoW servers up te houden...

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:00
Koop gewoon een SSD murk! :P

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

kdijkstra schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:12:
[...]

Zijn carriers niet meer iets voor luie protoss? :)

Neemt niet weg dat een tegenstander die je er mee verrast ook gelijk verslagen is. Een groepje carriers is zeer lastig te verslaan wanneer je in achterstand bent qua anti air.
Wut carriers voor luie protoss pfff :), 4 gate dat is lekker lui en korte games. Voor carriers moet je echt minimaal op 2 basissen zitten en dan moet je ook nog alle early pressure zien te houden. Maar als ze op de battle field zijn -> LOL dan is het extreeeem lui :) Dingen zijn ook nog eens enorm traag dus veel micro is ook niet nodig.

• kdijkstra
Anoniem: 357023 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:44:
Dingen zijn ook nog eens enorm traag dus veel micro is ook niet nodig.
Dat bedoel ik dus.

Heb je wel eens tegen zerg met early phoenixes gespeeld? Is ook erg effectief.

kdijkstra schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:57:
[...]

Dat bedoel ik dus.

Heb je wel eens tegen zerg met early phoenixes gespeeld? Is ook erg effectief.
Carriers zijn easy mode echt iets voor mij dus :) Voordat je er komt is wel een probleem:(

Tuurlijk, phoenixes rocks!! Beetje overlords snipen en harrasen is het mooiste wat er is. Nog belangrijker je dwingt je tegenstander dan ook vaak naar hydra's dus overgang naar expand + colossie is ook zeer goed. Als ik zo speel als gisteren ga ik niet phoenixes kan ik je vertellen. Dan kan er net nog 1 a vanaf en dat gaat soms zelfs nog mis :)

Anoniem: 193875

Ik speel 2v2 met een vast maatje en wanneer een van ons niet meer te redden is, kappen we allebei. Dan maar een loss.

• Goldman
gister een potje, ik phoenix gaat hij counter, mutas! ik lag op de grond van het lachen, beetje micro bleef ik ook gewoon phoenixen bouwen en stalkers, leukste pot ooit, vooral omdat je weet dat je 100% controle hebt :P

• kdijkstra
Anoniem: 193875 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:05:
Ik speel 2v2 met een vast maatje en wanneer een van ons niet meer te redden is, kappen we allebei. Dan maar een loss.
Zonde!! Als 1 wordt verslagen betekent niet dan de ander ook verslagen is. Een techswitch naar air of een invisable of gewoon mass iets wil wel eens een omslag betekenen.

Anoniem: 242718

Anoniem: 193875 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:05:
Day9: die slowly so your teammate can win the game

• Vimana
  • Laatst online: 01:33
Is er eigenlijk een manier om de campaign units in offline-skirmish te gebruiken? (firebats, diamondbacks, perdition towers etc)?

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 16:08
Er is wel een custom map met de campaign units. Het is dus vast wel mogelijk. Maar waarom per se in de offline skirmish? Waarom niet gewoon custom game vs de computer?

• RMB
  • Laatst online: 28-05 11:55

RMB

Nee, geen right mouse button!

Pfff, vandaag de hele dag gespeeld en blijf een 50% winrate in de bonzeleague houden. Dat is natuurlijk goed zo, maar ik WIL niet in de bonze league horen omdat ik dan bij de slechtste van iedereen hoor :p

Ik kijk de replays en als zerg vergeet ik vaak goed te scouten, wellicht zou een racechange helpen?

Anoniem: 242718

RMB schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:12:
Pfff, vandaag de hele dag gespeeld en blijf een 50% winrate in de bonzeleague houden. Dat is natuurlijk goed zo, maar ik WIL niet in de bonze league horen omdat ik dan bij de slechtste van iedereen hoor :p

Ik kijk de replays en als zerg vergeet ik vaak goed te scouten, wellicht zou een racechange helpen?
hou je horloge erbij, laat em elke 2 minuten afgaan en zodra je de piepjes hoort ga je op 1 of andere manier scouten! Als je dan op een gegeven moment wat meer feeling krijgt wanneer de meest nuttige momenten zijn om te scouten zit je inmiddels al zo in de gewoonte om het te doen dat het goed gaat! (zo zegt men, ik heb er zelf ook nog moeite mee ;) )

• zonglew00
  • Laatst online: 21-07-2024
@Murk

euhm... ik draai een X2 3800+ met 2 gb geheugen... ik ben zeker niet de langzaamste van iedereen. Ik zeg ltijd tegen iedereen, gooi je P0RN0 af de pc. Niet dat je daadwerkelijk gaat doen...

zorg dat er weinig processen draaien, en genoeg non-virtual en virtual memory klaar hebt staan.
Liefst, pak een los hd, installeer daarop windooz erop en alleen sc2.

@RMB blijf spelen, shadowbumble is jouw voorganger :) die kan erover meepraten :P
ennuh... hoelanger je speelt, des de betrouwbaarder het is. Niet dat ik pro ben ofzo, maar ik kan wel aardig potje meespelen

• Murk

Murk

Is this thing on?

zonglew00 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:26:
@Murk

euhm... ik draai een X2 3800+ met 2 gb geheugen... ik ben zeker niet de langzaamste van iedereen. Ik zeg ltijd tegen iedereen, gooi je P0RN0 af de pc. Niet dat je daadwerkelijk gaat doen...
:')
zorg dat er weinig processen draaien, en genoeg non-virtual en virtual memory klaar hebt staan.
Liefst, pak een los hd, installeer daarop windooz erop en alleen sc2.

@RMB blijf spelen, shadowbumble is jouw voorganger :) die kan erover meepraten :P
ennuh... hoelanger je speelt, des de betrouwbaarder het is. Niet dat ik pro ben ofzo, maar ik kan wel aardig potje meespelen
Er draait nagenoeg niks cpu/hardeschijf belastends mee. In Battlefield Bad Company 2 laadt ik altijd als 1 van de eersten de map. Het ligt meer aan dit spel, aan een bepaalde instelling.

Net even getest, de 1e AI map die ik laadde (simpele map, tegen 1 computer) deed er 32 seconden over. Leek wel wat sneller te gaan dan het laden van bv Special Forces of een 4v4.. Heeft die patch er misschien mee te maken? Heb patch notes nog niet gelezen

• Jeff[NL]

Ik had veel meer loss denk 80% dus ben dat niet meer gaan spelen. Ben in veel 3v3 matches (200+) ervaring op gaan doen omdat je daar veel meer dingen in 1 match tegen komt leer je veel sneller van je fouten en is je bewegingsvrijheid in begin van de games veel hoger omdat je backup hebt van je teammaten

Nu toevallig vandaag 5 bronze matches gedaan en allemaal gewonnen. Dus oefening baart kunst.. en kijk veel replays ;)

Diagnose Specialist Ford

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

@ RMB

Zerg heeft een vrij steile leercurve. Het is zo makkelijk voor terrans of protoss om gwoon 3 rax of 4 gate allin te gaan. Ze leren daar wijnig van maar enfin, ze winnen wel.

• Goldman
Murk schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:36:
[...]

:')

[...]

Er draait nagenoeg niks cpu/hardeschijf belastends mee. In Battlefield Bad Company 2 laadt ik altijd als 1 van de eersten de map. Het ligt meer aan dit spel, aan een bepaalde instelling.

Net even getest, de 1e AI map die ik laadde (simpele map, tegen 1 computer) deed er 32 seconden over. Leek wel wat sneller te gaan dan het laden van bv Special Forces of een 4v4.. Heeft die patch er misschien mee te maken? Heb patch notes nog niet gelezen
bij custom maps, zoals special forces is de traagste de bepaler wanneer andere mogen joinen dus niet echt een goede test.

en gooi je porn er vanaf idd! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Goldman op 16-12-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik kom naar je toe! :P

Nee serieus, ik ben begonnen in Gold, toen naar Platinum, vervolgens redelijk snel terug naar Gold en nu Silver gedegradeerd. Anderen spelen meer dan ik. Daarnaast zijn er gewoon bijzonder veel mensen die eigenlijk heel hoog horen, die gewoon even alles willen unlocken. Zo heb ik in Silver tegen mensen gespeeld die of ziekelijk goed micro-en en super snelle buildorders gebruiken en binnen 4 ~ 5 minuten met 5x VR of een collusus / 30+ MM / 2 cloacked banshees + marine pushes komen.

En een keer dezelfde speler die vervolgens direct GG riep en weg ging, nadat hij z'n eigen probes had vermoord. Een 20 potjes daarvoor had hij nog binnen 4 minuten met 12 blinkstalkers mijn 32 speedlings en 6 roaches vermoord.

Laatst nog eens bij een vriend z'n 1800 Platinum / Diamond account geprobeerd en daar 3 potjes gewonnen. Omdat mensen weten wat ze doen en hoe ze in het spel staan krijg je eerder een GG en zien mensen ook in wat er gebeurd. Ik heb toch het idee dat er veel potjes onnodig weggegeven worden. En dat er niet zovaak een air-rush base-race voorkomt. Laatst ook (ik speel random) weer eens TvT banshees vs mijn Marine Tank Hellion. (Logisch). Ik had z'n basis gesloopt tot ik het niet won tegen z'n Banshees en m'n units wegstuurde, om zelf meer marines en medivacs te maken. Vliegt alles de hele map over, ik op 3 base, weet hij alles weg te vagen omdat hij iets van 10 banshees achter hield (proxy starports). Ik had ook alles van hem al weg, maar hij gaf z'n geld niet zo goed uit, waardoor hij uit één ontsnapte SCV en veel remote production buildings weer terug kon bouwen (uit voorraad twee starports + fusion core gebouwd, hoe weet ik ook niet, hij had geen barraks meer oid) waardoor ik nergens meer kon landen met m'n steeds kleinere leger. Echt nare potten. Mede mogelijk gemaakt door Bronze spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Laatst online: 30-05 16:49
Wat betreft het trage laden van het spel; wordt er intern niet een 'host' aangewezen voor de game door Battlenet? Zou me nix verbazen als mensen met een dikke pc als host aangewezen worden, en mocht er dan ergens iemand traag laden dan wacht de host natuurlijk op de traagste. Op die manier kan je een dikke pc hebben maar staat die gewoon te wachten als host op iemand die wel een hele trage pc heeft :)

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 15:14

Bob

Airdack schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 08:50:
Wat betreft het trage laden van het spel; wordt er intern niet een 'host' aangewezen voor de game door Battlenet? Zou me nix verbazen als mensen met een dikke pc als host aangewezen worden, en mocht er dan ergens iemand traag laden dan wacht de host natuurlijk op de traagste. Op die manier kan je een dikke pc hebben maar staat die gewoon te wachten als host op iemand die wel een hele trage pc heeft :)
Volgens mij loopt SC2 (en elke spel op battle.net) volledig op de servers van Blizzard en is elke client 'slechts' een client. Los van graphics, physics en andere onbelangrijke dingen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 23:04
Goede morgen,

Gisteravond heb ik voor het eerst sinds 4 weken ook weer wat potjes gespeeld…
Die korte break merk je wel zeg! Mijn skills zijn flink achteruit gegaan, en ik ben dus minder in staat het verschil te maken in een 3vs3. Helaas merk ik dat vrijwel al mijn maatjes SC2 even laten voor wat het is omdat ze bezig zijn met de nieuwste telg in de WoW familie.

Om weer een beetje in te komen ben ik maar aan de campaign begonnen, maar ik merk al vrij snel dat dit me te weinig boeit.

What to do? Even doorzetten met SC2 om weer terug te komen, of toch maar Cataclysm aanschaffen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
hulkie schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:17:
What to do? Even doorzetten met SC2 om weer terug te komen, of toch maar Cataclysm aanschaffen…
Gewoon doorzetten. Ik was ook een paar weken op vakantie en merkte het verschil ook. Uit daimond naar gold geknikkerd maar na 3 weken spelen weer terug op mijn oude niveau. Kwestie van even door de zure appel heen bijten. Naar mate je langer wacht wordt het alleen maar moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 00:28
Add me :) name PHD code 145

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

AllNight.831 voor wat games vanmiddag, heb vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hoe kun je nou eigenlijk iemand bij naam opzoeken op http://us.battle.net/sc2/ ?

Behalve via google met site:eu.battle.net/sc2/en/ <spelernaam> :z

Hmm dat werkt niet eens zo heel goed, als ik op me eigen naam zoek vind ik iemand met dezelfde naam (maar andere code dus)

[ Voor 59% gewijzigd door Murk op 17-12-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Murk schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:29:
Hoe kun je nou eigenlijk iemand bij naam opzoeken op http://us.battle.net/sc2/ ?
http://www.sc2ranks.com/ en dan naar Search.

Blijft een probleem als er een speler is in dezelfde Region met dezelfde naam en jij weet de code niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:27

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Voor diegenen onder ons die (net zoals ik) matige tot slechte multitasking skills hebben, vond ik zojuist een geinige custom map: Multitasking Trainer.
You need to manage your base, defend incoming attacks, keep your minerals low, rescue a neutral unit and defeat your opponent all while microing a probe that is constantly being chased by a zergling.
Bij het begin stel je het ras en de moeilijkheidsgraad in en dan kun je oefenen. Ik vind het een prachtig ding en ik ga er eens lekker mee oefenen :).

Edit:
Hij is trouwens ook te vinden in SC2 zelf. Zoek op "multitasking" bij het creëren van een custom game en je vindt 2 versies. Ik heb ze van daaruit gedownload en ik speel de map in singleplayer modus.

[ Voor 13% gewijzigd door Dricus op 17-12-2010 12:53 ]

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Vimana schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:00:
Is er eigenlijk een manier om de campaign units in offline-skirmish te gebruiken? (firebats, diamondbacks, perdition towers etc)?
geloof niet dat dit mogelijk is...

misschien in een custom game ?
weet iemand dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Je zult een mod-achtig iets daarvoor nodig hebben (zoiets als de Tower-Defense varianten), want in de standaard-modussen kan dat in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Ik zag idd wel in de map editor dat het een optie is om de Dependencies van de Liberty Campaign (ipv Liberty Multi) toe te voegen aan een custom of bestaande Map.

Het wordt dan uiteraard wel een custom game maar het moet wel mogelijk zijn (en bestaat dus waarschijnlijk al wel). Ik kan me ook herinneren dat ik op een aantal van de user made custom maps wat campaign units heb gezien. De naam weet ik jammer genoeg niet meer en het waren ook niet alle campaign units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 15:29
Minigames als Raynor's Party bevatten trouwens wel units uit de campaign. Ook niet eerder gebruikte units als de Zerg Lurker (SC1 unit) dus ze zullen vast wel ergens in het spel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366730

er is een map waar alle units die in de singleplayer zitten ook in zitten. hij heet sc1 vs sc2 ofzo en hij is te vinden in de custom maps. Het nadeel is dat hij verschrikkelijk onbalanced is en je als terran met marines, marauders en medicpoppetjes onverslaanbaar ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

tip voor pvz:

open met voids, maak naar keuze:
meer voids als zerg corruptors maakt
phoenixen als zerg mass muta gaat
collosi als de zerg gydra's gaat

maak zo goed als 0 gateway units, 3 stargates, dump overal cannons, en gaan.

net gedaan, mijn 120/200 army tegen zijn 200.200 army van hydra's en wat roaches, ik verloor allee wat collosi :+ en hij alles

4 bases vs 2? geen probleem :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-12-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:42:
tip voor pvz:

open met voids, maak naar keuze:
meer voids als zerg corruptors maakt
phoenixen als zerg mass muta gaat
collosi als de zerg gydra's gaat

maak zo goed als 0 gateway units, 3 stargates, dump overal cannons, en gaan.

net gedaan, mijn 120/200 army tegen zijn 200.200 army van hydra's en wat roaches, ik verloor allee wat collosi :+ en hij alles

4 bases vs 2? geen probleem :)
wat als hij zerglings maakt? en hoe kan je expanden als je alleen air maakt? en waarmee bescherm je je colloxen dan? >:)

klinkt alsof hij gewoon slechte positie had, of hij had 50 drones extra want 80 food verschil schop je niet zomaar dood.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
iemand hier met map editing skills? Ik probeer in een map de instellingen te krijgen dat je beide partijen kan besturen maar elkaar wel afmaken als ze elkaar zien (soort van unit test map). Maar ik krijg die instellingen niet goed ofzo :S iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daanteb schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:50:
[...]

wat als hij zerglings maakt?
geen collosi maken? ;) (en trouwens, je hebt heel veel zerglings nodig om een paar collosi te killen, vooral met +2)
en hoe kan je expanden als je alleen air maakt?
pleur er 10 cannons neer, deze build is ongelofelijk gas intensief
en waarmee bescherm je je colloxen dan? >:)
niet nodig, voordat ze sterven zijn alle hydra's al down the toilet
klinkt alsof hij gewoon slechte positie had, of hij had 50 drones extra want 80 food verschil schop je niet zomaar dood.
80 food verschil, maar het aantal resources in army lag zo goed als gelijk
ik had nog een pot gedaan, hij maakte veel hydra;s en ik stopte hem, 1 minuut later werd ik afgeslacht door niets behalve corruptors :z

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:12:
ik had nog een pot gedaan, hij maakte veel hydra;s en ik stopte hem, 1 minuut later werd ik afgeslacht door niets behalve corruptors :z
Lijkt me eerder een kwestie van slechte micro van de zerg. Ik sloop colossus geregeld met een mix van roaches + hydra's. Niet optimaal maar prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kdijkstra schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:15:
[...]

Lijkt me eerder een kwestie van slechte micro van de zerg. Ik sloop colossus geregeld met een mix van roaches + hydra's. Niet optimaal maar prima te doen.
en hoe sloop je dan de voids? met een beetje micro laat je de collosi op de hydra's schieten, waardoor hij geen anti air meer heeft

ik zal even een replay uploaden... wie weet een adresje?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-12-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 17:08
[...]
geen collosi maken? ;) (en trouwens, je hebt heel veel zerglings nodig om een paar collosi te killen, vooral met +2)
gaat me vooral om het begin, wel mooi als je daar met je voidray daar hangt, maar als er 40 zerglings je basis binnenrennen ben je gewoon de sjaak :P
[...]
niet nodig, voordat ze sterven zijn alle hydra's al down the toilet
maar als hij switched naar hydra's ben je toch al te laat, hoe wil je dan snel 4+ colossus krijgen?
[...]

das wel waar, zerg army kost vaak minder. maar 80 food wel veel hoor.

sc2replayed.com

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daanteb schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:25:
maar als hij switched naar hydra's ben je toch al te laat, hoe wil je dan snel 4+ colossus krijgen?
blijven campen achter je cannons
sc2replayed.com
kan ik daar weer een account aanmaken... dan maar zo:
https://docs.google.com/l...E4&hl=en&authkey=CK_w2bII

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hydras ownen voids keihard, colossi hydras.

Mijn ervaring met PvZ midgame is dat er twee veelgebruikte opties zijn: roaches/lings + mutas en roaches/lings + hydras. Eerste counter ik met mass air, tweede met gateway units + colossi. Die tweede is aan het begin wel risico vol aangezien je eerst immortals gaat, en als hij dan bijzonder zwaar op lings gaat dan heb je vaak gebrek aan zealots.

Maar in theorie winnen roaches van colossi. In de praktijk eindig je met een zooi verbrande kakkerlakken. De enorme extra range die colossi hebben + area damage als je er 3+ hebt + sentries die zorgen dat een zerg al blij is als twee van zijn units de colossi kunnen aanvallen zorgen ervoor dat het meestal redelijk pijnlijk is voor de zerg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
heb even snel die replay bekeken maar wat mij opvalt is dat de zerg speler beetje traag is en slechte micro heeft. Hij had namelijk het een stuk moeilijker voor je kunnen maken als hij had gaan pushen toen je in het begin je void rays verloor. Zijn army was toen groter. Maarja dat zou een timing push geweest zijn die hij had moeten scouten ofzo.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

furby-killer schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:51:
true, maar als je zolang kan blijven leven totdat je 200/200 aan voids en collosi hebt, win je zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Kan iemand mij tips geven hoe ik mn hydra's aan moet sturen?

Ik gebruik ze nauwelijks doordat ze altijd lopen en niet schieten :S

Bijvoorbeeld:

Groep voidrays --> ik attack vanaf een afstandje ---> hydra's lopen naar de voidrays achter elkaar --> voids schieten hydra's rij voor rij af --> fail

Altijd als ze in range positie staan gaan ze zo gek recht op een rij staan, wat veel tijd kost en in die tijd worden ze geroosterd!

Ook tegen andere units (stalkers) is dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RMB schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:09:

Bijvoorbeeld:

Groep voidrays --> ik attack vanaf een afstandje ---> hydra's lopen naar de voidrays achter elkaar --> voids schieten hydra's rij voor rij af --> fail

Altijd als ze in range positie staan gaan ze zo gek recht op een rij staan, wat veel tijd kost en in die tijd worden ze geroosterd!

move totdat het grootste gedeelte van je hydras in range is
dan op s klikken
en dan focus firen ;)
met beetje oefening klaar je zo alle air(omdat hydra's heerlijke anti-air zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engra
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01-2024
RMB schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:09:

Bijvoorbeeld:

Hydra's zet je achter roaches (vs gateway/rax units)
Als je achter voidrays aan zit en je moet gaan lopen probeer gewoon te lopen met attack/move (a > click richting voidrays) dan lopen je hydra's richten de plek waar je klikt, als er iets vijandiges in de buurt komt vallen ze dat aan (let dus wel goed op waar je klikt en wanneer je dit doet).

Verder moet je er om denken dat hydra's uber sloom zijn zonder creep en je dus moet proberen je hydra's op creep te houden als je gaat verdedigen, dit betekend natuurlijk dat je door de gehele game heen je creep moet verspreiden tussen je expo's (en het liefst ook richting je vijand).

Om nog even terug te komen op de hydra's, een Hydra counterd gateway units dus met stalkers moet je (mits je hydra's aanvallen) geen probleem hebben. Je kunt het beste met attack move werken, denk er wel om dat als je attack move doet (a > click) en je click op een units, je hydra's die unit aan gaan vallen klik dus achter de vijandige groep.

Als je hoge muisprecisie en snelheid hebt kun je het beste gewoon klikken, het is echt wat je gewend bent en voor jou het beste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB

RMB

Maar bij de stalkers gaan ze dus eerst eens lekker in formatie staan wat hun dood betekend. Is er geen mogelijkheid waardoor ze vantevoren al formatie aannemen? (dus in die rij gaat staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat leuke shots van de destbetreffende game:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GVw2Xl.jpg
army clash! zie supply in de hoek, de zeg had 197/200

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dOfb8l.jpg
victory! zerg alles kwijt, de helft van mijn voids stuk

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SbH6Q.png
of toch niet? fun fact: de zerg verspilde AL zijn gas aan corruptors, op dat moment 3k

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TDEEV.png
awwww

(ja ik had weinig probes, maar dat boeit niet: de hele game door had ik >1000 minerals en <200 gas, vandaar die overvloed aan cannons)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 17-12-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Goldman schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:01:
iemand hier met map editing skills? Ik probeer in een map de instellingen te krijgen dat je beide partijen kan besturen maar elkaar wel afmaken als ze elkaar zien (soort van unit test map). Maar ik krijg die instellingen niet goed ofzo :S iemand ideeën?
Bespaar je de moeite kerel http://www.sc2mapster.com/maps/unit-tester/ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
furby-killer schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:51:

Mijn ervaring met PvZ midgame is dat er twee veelgebruikte opties zijn: roaches/lings + mutas en roaches/lings + hydras. Eerste counter ik met mass air, tweede met gateway units + colossi.
Werkt mass air vs Muta's beter dan bv. blink Stalkers en pressie in jouw ervaring?

Ik vraag dit omdat ik nu al een aantal keer van Protoss heb gehoord dat transitie into air vs Muta moeilijk is als de Zerg al gestart is met Muta productie simpelweg omdat je die productie moeilijk bij kunt houden. En ook Phoenix zouden dan geen probleem meer zijn vanaf een kritieke massa Muta's vanwege de te langzame Phoenix productie of het mixen van Muta's met wat Corrupters.
Zelf heb ik hier weinig ervaring mee omdat ik zelden Muta / Ling ga vs Toss of omdat de Toss mijn Muta's niet probeert te counteren met mass air (iig niet mijn Protoss practice partner).
Maar in theorie winnen roaches van colossi. In de praktijk eindig je met een zooi verbrande kakkerlakken.
Dat gaat eigenlijk alleen op voor de mid-game als er nog niet zo veel colossi zijn (zeg een stuk of drie). Gaat de Protoss verder met Colossi productie dan worden Corrupters echt noodzaak voor Zerg.
Anoniem: 303530 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 17:30:
army clash! zie supply in de hoek, de zeg had 197/200 300/200
FYP ;).

[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 17-12-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:48
5+ colossi smelt idd vrijwel alles weg. Ik ben tegenwoordig van van openen met stargate. Geen last meer van die schijtmuta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 24-12-2024
Morphix schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:09:
5+ colossi smelt idd vrijwel alles weg. Ik ben tegenwoordig van van openen met stargate. Geen last meer van die schijtmuta's.
Inderdaad. QFT!

Na een rotavond een paar dagen geleden heb ik vanavond eindelijk leuk kunnen starcraften. 1e pot 1v1 was een genadeloze loss (Jungle Basin backdoor met 6 zealots terwijl ik NET een Supplydepot daar neer had gezet, maar geen oogje op mijn minimap had gehouden. GG). 2e een TvP win, redelijk balanced potje :Y) . Daarna een 2v2 gewonnen en een 2v2 verloren. Ik hou van 50 % :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoB

CoB

Net iemand in een mirror genakt met proxy 2e rax, makkelijke win, wilde eigenlijk voor een FE gaan (zonder gas) maar vond dit ook wel leuke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Laatst online: 23-04-2023
fak, 9 win streak, verlies ik van een of andere low diamond protoss, dag streak >.<
Pagina: 1 2 ... 48 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zie voor pro-gaming en toernooien ook: Starcraft 2 Pro-gaming & Toernooien.