Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cyb
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

Muismatten

Topic info

Dit topic gaat over muismatten en alle hardware toebehoren die het met de hand bewegen van de muis aangenamer maken. Dit topic gaat niet over muizen zelf, daarvoor is het oudere topic: Gaming muizen

Dit topic is opgezet in overleg met de moderators. Het is een voortzetting van discussies over muismatten van het oudere topic Gaming muizen (welke ook muizen zelf behandelt). (De reden voor dit nieuwe topic is dat muismat discussies gemakkelijk onafhankelijk van muis discussies voorgezet kunnen worden, wat het topic ook overzichtelijker zal maken.)

Vorige/overige topics:
Gaming muizen
Mousepads & stuff (gesloten)
[Mousepads] alugraphics

Introductie

Waarom een muismat?
Een goede ondergrond
1) verhoogd het gebruiksgemak van het bewegen van de muis,
2) zorgt dat de muissensoren het bewegen van de muis beter kunnen waarnemen, en dus haperingen van de cursor minimaliseren,
3) voorkomt krassen op muisvoetjes en de tafel.

Een goede ondergrond is het gemakkelijkste te krijgen door een goede muismat te gebruiken.

Wat is gebruiksgemak van muisbewegingen?
Gebruiksgemak van muisbewegingen bepaalt hoe gemakkelijk je de cursor van A naar B kan bewegen. In het optimale geval voer je dit uit met een continue aaneengesloten beweging, waarbij minimale spierkracht wordt uitgeoefend, de spierkracht die gebruikt wordt zo constant mogelijk is, en de beweging minimale tijd kost.

Mijn ervaring is dat wanneer je dit met een goede muismat weet te bereiken, je niet alleen beter met de muis overweg zal gaan, maar het gebruik van de muis ook een stuk prettiger zal worden. Elke muisbeweging voelt dan lekker aan.

Hebben alleen gamers baat bij een goede muismat?
Naar mijn mening heeft iedereen die een muis gebruikt baat bij een goede muismat, maar met name gamers zullen er extra voordeel uit halen, omdat bij games precisie en snelheid extra belangrijk is. Maar ook mensen die veel met grafische applicaties werken, kunnen er een hogere productiviteit uit halen.

Muismat eigenschappen:
Muismatten hebben verschillende eigenschappen. Soms gaat het om een kwestie van smaak.

• Weerstand. Kwestie van smaak. De weerstand moet gelijk verdeeld zijn over de mat. De muis moet gemakkelijk te bewegen zijn. Vaak gaat de voorkeur uit naar weinig weerstand. (Mijn voorkeur gaat uit naar een minimale weerstand.)
• Materiaal. Stof, Glas, zacht plastic, hard plastic, aluminium
• Hardheid. Sommige matten zijn niet buigbaar, terwijl anderen opgerold geleverd kunnen worden.
• Muis sensor waarneembaarheid. Optische sensors kunnen bij bepaalde matten problemen geven.
• Grootte. Low sensitivity spelers hebben een grotere muismat nodig. Zeer grote muismatten kunnen eventueel in tweeen geknipt worden, waardoor je een extra mat hebt als de andere slijt.
• Dikte. Dunner is beter omdat dit de pols in een natuurlijkere positie houdt.
• Duurzaamheid. Het oppervlak kan door het bewegen van de muis slijten, waardoor de weerstand van het oppervlak slechter kan worden.
• Dubbelzijdig. Sommige muismatten hebben aan de ene kant een glad oppervlak, en aan de andere kant een ruw oppervlak.
• Grip op tafel. De muismat moet niet schuiven als je met de muis beweegt.
• Slijtage. De ene mat slijt sneller dan de ander.
• Stofgevoeligheid. Hoe gemakkelijk stof zich op het oppervlak opstappelt.
• Geluid. Hoeveel lawaai het bewegen van de muis maakt op het muismat oppervlak.
• Impact van stof op weerstand en geluid.
• Spray compatibility. Sommige matten kunnen met lage weerstandsprays behandeld worden om nog gladder te worden.

Andere Middelen
Naast muismatten bestaan er ook speciale muisvoetjes of speciaal plakbank welke op de muispootjes bevestigd kunnen worden. Deze middelen kunnen de weerstand flink verlagen, waardoor de muis over de mat kan glijden. Wel slijten deze middelen relatief snel. Bijv. Hyperglides.
- -

Ook zijn er vloeistof sprays en waxen beschikbaar om de weerstand van muismatten te verlagen.

Verder bestaan er ook muiskabelhouders, welke ervoor zorgen dat de muiskabel niet ergens achter het bureau langs een rand loopt te schuren en extra weerstand via de tafel veroorzaakt. Het bewegende deel van de muiskabel moet zo min mogelijk de tafel of muismat raken. Voorbeelden van producten die hiervoor gemaakt zijn, zijn de Roccat Apuri en de Mouse Bungee.

Roccat Apuri:

Muis Ergonomie/gebruik
Met muis ergonomie/gebruik bedoel ik de manier hoe iemand de muis vast houdt en beweegt. Alhoewel dit niet direct met muismatten te maken heeft, kan je gebruiksstijl wel invloed hebben op de keuze van de mat.

• Palm grip stijl: http://www2.razerzone.com/MouseGuide/html/palmgrip.php
• Claw grip stijl: http://www2.razerzone.com/MouseGuide/html/clawgrip.php
• Finger grip stijl: http://www2.razerzone.com/MouseGuide/html/fingertipgrip.php

Voor/nadelen van elke stijl: http://www2.razerzone.com/MouseGuide/html/advantages.php

Links

Muismat Fabrikanten
  • AluGraphics
  • Corepad
    • C1
    • Eyepad
  • Everglide
  • Func
    • Surface 1030
    • Archetype
    • F-Series (opties: Large, XL, Smooth, Rough)
  • QPad
  • Razer
    • Kabuto - Mobile. ultra-thin microfiber material; gaming grade precision and portability; rubber base
    • Goliathus - Speed. Advanced Cloth Weave For Unbridled Speed And Effortless Control; Pixel-Precise Targeting And Tracking; Rubber Base
    • Goliathus - Control. Heavily Textured Weave For Maximum Mouse Control; Pixel-Precise Targeting And Tracking; Rubber Base
    • Sphex. Adhesive bottom; Extra thin; Excellent tracking
    • Megasoma. Hard-Soft Hybrid Mat; highly durable translucent silicone; Silicon Mouse Mat for pinpoint precise tracking and optimal grip
    • Destructor. textured surface; highly reactive surface; rubber base
    • eXactMat. Non-slip, anti-reflective, abrasion-resistant anodized aluminum hard coat; SPEED side; CONTROL side; anodized aluminum surface ensures durability
  • Roccat
  • Steelseries
    • QcK series. Material: Cloth with rubber base; Surface treatment: Heat, Glide: Smooth
    • 9HD, 4HD. Material: Hard plastic; Surface treatment: Heat; Glide: Semi-rough
    • SP. Material: Textured hard plastic; Glide: Smooth
    • 5L. Material: Combination of cloth, plastic and rubber; Surface treatment: Thick plastic coating; Glide: Smooth
    • SX. Material: High quality fiber polished aluminum; Surface: Anodized oxide treatment; Glide: Smooth
    • S&S. Material: Textured hard plastic; Surface treatment: Coating; Glide: Smooth
    • 4D. Material: Hard plastic; Surface treatment: Heat; Glide: Smooth & Rough (double sided)
    • Experience I-1, I-2. Material: Glass; Acid treated glass surface; Glide: Smooth
  • Icemat (overgenomen voor SteelSeries)
  • XTrac Pads
Muispootjes & Tapes
Hyperglide
SteelSeries Glide
SteelSeries Grip
Corepad Skatez (Pro)
PureTrak Perfect Glide
X-ray Zerofriction (Infinity)
Ulti-Mat Skate Tape
Ulti-Mat Add 'n Slide Universal

Overige middelenReviewsPrijzen / Shops
Tweakers Pricewatch

Cyb wijzigde deze reactie 10-08-2011 16:35 (57%)

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 28-06 14:24

Wiethoofd

Redheads :9~

Ik mis Everglide nog bij de fabrikanten van muismatten.

Zelf nu een Everglide Titan Monstermat Fnatic in gebruik gehad en nu over naar een Roccat Taito icm m'n Roccat Kone, werkt heerlijk!

Wiethoofds meuk en 'overige'
20-10 Must-have Custom CSS | 15-11 Candy colourless GoT | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen

• Noork
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik heb er een van chello :P

• Salv
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14-08 13:00
Ik ben sinds een kleine 2 weken ook weer begonnen met gamen ( heb eindelijk eens een nieuwe pc gekocht ;) ) dus nu heb ik mijn G5 ook weer uit de kast getrokken en die glijd momenteel over mijn eiken bureau heen. Werkt opzich wel prima maar ik ben benieuwd of ik met een goede muismat toch nog wat extra performance en gemak eruit kan halen.

Dus ik ben veel aan het lezen over welke muismat welke dingen heeft maar om eerlijk te zijn zie ik door alle matten het verschil nauwelijks meer. Als ik klaar ben met lezen of Qpad ben ik alweer in de war met steelpad.

Heeft iemand dan tips of richtingen waar ik rekening mee moet houden. Ben namelijk ook opzoek naar shops in arnhem die deze wat meer gamer matten verkopen zodat ik ze eens kan voelen en vasthouden kijken wat de echte verschillen zijn, maar dat zijn er helaas maar weinig.

Hattrick: Iduna United PSN; Salvex

• Wiethoofd

Wiethoofd

quote:
Salv schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:22:
Heeft iemand dan tips of richtingen waar ik rekening mee moet houden. Ben namelijk ook opzoek naar shops in arnhem die deze wat meer gamer matten verkopen zodat ik ze eens kan voelen en vasthouden kijken wat de echte verschillen zijn, maar dat zijn er helaas maar weinig.
Je moet zelf letten op kleur van de mat, of je deze in een effen kleur wilt hebben, het materiaal waarvan de mat gemaakt is (glas/metaal/stof etc.) en natuurlijk de afmetingen, als je weinig ruimte hebt is het niet logisch om er een mat van 40*30 neer te leggen.

20-10 Must-have Custom CSS | 15-11 Candy colourless GoT | 25-2 Borsten maken.. | 27-1 Doucherituelen

• rgras
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik merk toch dat mijn Logitech mx620 (draadloos en laser) problemen heeft met al mijn muismatten (goedkope, gladde en glimmende dingen). Is er misschien een bepaald soort/kleur muismat wat goed werkt met draadloze laser muizen?

• Wiethoofd

Wiethoofd

quote:
rgras schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:26:
Ik merk toch dat mijn Logitech mx620 (draadloos en laser) problemen heeft met al mijn muismatten (goedkope, gladde en glimmende dingen). Is er misschien een bepaald soort/kleur muismat wat goed werkt met draadloze laser muizen?
Een laser werkt op heel veel oppervlakken gewoon goed, zolang het maar niet teveel glimt :+ Je zou cheap kunnen gaan en eens met een A4'tje proberen hoe het dan gaat en anders eens je muis richten op de ontvanger en kijken of daar een probleem zit (en verse batterijen :Y))

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:00

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb een bigass muismat van Sharkoon, deze om precies te zijn.
Koste iets van 12 euro. De mat werkt echt 10 keer beter dan de steelseries steelpad (42 euro :o ) die ik eerst had. Nu glijd mijn Logitech G5 muis lekkerder en geluidsloos over het overvlak heen. Dat was bij die steelpad wel anders, Daar gleed ie er wel overheen ook wel fijn, maar je hoort de hele tijd zo'n schuur geluid.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• Cyb
  • Niet online
quote:
Wiethoofd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 22:49:
Ik mis Everglide nog bij de fabrikanten van muismatten.[...]
Thx, toegevoegd :)

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

quote:
Rakkerzero schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:32:
Ik heb een bigass muismat van Sharkoon, deze om precies te zijn.
Koste iets van 12 euro. De mat werkt echt 10 keer beter dan de steelseries steelpad (42 euro :o ) die ik eerst had. Nu glijd mijn Logitech G5 muis lekkerder en geluidsloos over het overvlak heen. Dat was bij die steelpad wel anders, Daar gleed ie er wel overheen ook wel fijn, maar je hoort de hele tijd zo'n schuur geluid.
Die heb ik ook, heerlijke muismat. Vooral omdat ie zo plat is, die hogere muismatten kreeg ik soms last van m'n pols maar deze mat is hetzelfde als gewoon op het bureau muizen qua hoogte.

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 15:50
Hier een Corepad XXXL. Hij is zo breed dat m'n G15 V1 er naast de muis nog ruim op kan liggen.

Kost wel wat maar ik heb er al 3 jaar plezier van en nog altijd geen sporen van slijtage. Vind het erg comfortabel, polsen liggen ook 'zacht' enzo. Ideaal ding.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• naam
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-08 21:57
Ik gebruik de muismat die ik bij mn case kreeg (coolermaster stacker) hij is niet zo heel groot maar dat vindt ik wel fijn, de muis glijdt er lekker overheen :) werkt perfect

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:56
Ik heb sinds gisteren 2 Roccat muismatten. Wel te verstaan de Roccat Sense en de Roccat Sense Adrenaline (die laatste vondt me meisje mooier). Heb lange tijd op een gratis verkregen prulmuismatje gespeeld en nu iets wat beter. Dacht ik tenminste:)

Ik ga er nog een review over schrijven maar de volgende punten:

de muismatten zijn GROOT. LOMP groot 40 bij 28 cm. Had het natuurlijk van tevoren kunnen zien maar dit is echt heel groot. De bovenlaag van de muismat (toch niet onbelangrijk) is niet helemaal top. Op zich wel vrij precies als je er rustig met je muis overheen gaat maar het voelt niet lekker als je langere stukken beweegt. Je bent dus bijna verplicht je gevoeligheid hoger te zetten. Daarnaast heb ik de muismatten gekocht omdat ik ze er mooi uit vondt zien. Alles op me buro is zwart en bijna alles heeft blauwe leds. op de foto's op internet zien de muismatten er geweldig uit. Eenmaal thuis valt dit tegen. De afbeeldingen zijn slecht en zwart is geen zwart maar meer een heel donder groen kleurtje. Beetje jammer.

Positieve dingen zijn er ook gelukkig:)
De muismatten zijn vloeistof afstotend...sinds ik mijn buro heb (nu dik anderhalf jaar) heb ik er nog nooit een druppel op geknoeid....gisteren toen mijn muismatje net 5 minuten onder de muis lag stoot ik er een vol glas 7up overheen:S (alanis morissette - Ironic). Gelukkig was alles makkelijk van de muismat op te poetsen en plakte er achteraf niets. Viel dus weer mee. Tevens blijft de muismat erg goed liggen. De onderkant is antislip en dat werkt erg goed.

Al met al ben ik niet ontevreden maar het kan zeker beter! Volgende keer ffies langs de mycom of mediamarkt om eerst even te zien/voelen.

En een klein linkje: http://www.roccat.org/Pro...g-Mousepads/ROCCAT-Sense/

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online

Notna

Where are you?

Zelf een Razer Goliathus hier ism een G5. Werkt als een tiet. Grootoppervlak, stil en soepel om over heen te bewegen. Nooit last van fuck ups met de laser :)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Wiethoofd

Wiethoofd

@lj_tree, die Sense is een stuk dunner (1.35mm vs. 3.45mm) dan de Taito die ik heb, verder is de Taito ook nog eens 4cm groter (40x32) maar is het zwart echt zwart en staat er simpel het Roccat logo (blauw) rechtsonderin.

Je zegt dat de bovenlaag niet helemaal top is, maar in combinatie met welke muis worden de Senses gebruikt? Ik gebruik hier m'n Kone en die muist heerlijk...

• HlpDsK
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Sinds ik een optische muis heb, nu toch al de nodige jaren, heb ik geen muismat meer gebruikt.
Vroeger hard ik een hardkunstof mat, en daar ging een spray overheen. Daar werd ik misselijk van dus wat het ook is geweest dat door mijn huid trok, het kan niet goed geweest zijn.

Ik vind een mat ook onhandig want ik heb mijn muis, keyboard, en trackball nogal eens op andere plekken op het bureau liggen. Maar net wat ik aan het doen ben. En ik beweeg ook regelmatig meer dan een zelfs volwassen mat breed of hoog is. Ik ben blij dat ik van de matten af ben. Tenzij je op een glazen tafel aan het werken bent heb je er ook niet zoveel meer aan imo.

Specs | Backup or die!

• ZenTex
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 14:57

ZenTex

Doet maar wat.

Heb al jaren een Steelpad S&S en hij voldoet prima.
Groot, plat, makkelijk schoon te maken, verschuift niet. Enige nadeel misschien is dat de glides van de muis aardig snel slijten.
toen ik hem kocht op een beurs, jaren geleden, moest ik er gelijk nog 1 halen voor m'n niet gamende vriending.

Daarvoor gebruikte ik gewoon het bureauoppervlak, en dat ging redelijk, totdat er slijtplekken ontstonden. Maar met de steelpad glijdt de muis gewoon merkbaar soepeler.

• The Realone
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:03
Ik gebruik al een jaar of 4 de Corepad Magna (blauw) die ik ooit eens op Netgamez gekocht heb. Daarvoor verschillende matten gehad zoals de fUnc en Steelpad 4D, maar die dure krengen sleten veel te snel. De Corepad is van een nagenoeg onslijtbaar glas. Je kunt er met een stuk metaal overheen krassen, hij blijft in perfecte staat. Het oppervlak is niet 100% glad maar heeft precies genoeg weerstand.

Vele muizen overheen gegaan, zoals de MX5000, 500, 510, 518 en nu al een tijdje de G9. Doen het er allemaal feilloos op. Geen mouseskates ofzo nodig hiervoor.

Ik zie dat ze ze helaas niet meer verkopen, misschien dat ze nog ergens te vinden zijn. Dit is duidelijk 1 van de beste investeringen die ik gedaan heb, ik heb namelijk het idee dat ik over 20 jaar hier nog steeds op muis. :+

Klik voor foto (niet van mij)

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15:56
quote:
Wiethoofd schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:50:
@lj_tree, die Sense is een stuk dunner (1.35mm vs. 3.45mm) dan de Taito die ik heb, verder is de Taito ook nog eens 4cm groter (40x32) maar is het zwart echt zwart en staat er simpel het Roccat logo (blauw) rechtsonderin.

Je zegt dat de bovenlaag niet helemaal top is, maar in combinatie met welke muis worden de Senses gebruikt? Ik gebruik hier m'n Kone en die muist heerlijk...
Ik zag de Taito inderdaad ook nog. Ziet er wss wel beter uit!
Ik gebruik een Logitech MX muis en heb gisteren de onderkant van da ding al goed schoongemaakt. scheelt weinig. misschien een keer goede glydes kopen...hoewel ik daar nog nooit naar gezocht heb dus geen idee heb wat ik nodig heb....<--- vage zin...teveel heb's erin.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• king of rats
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17-07 18:42
Heb, sinds een jaar of wat, 2 steelseries Qck mini muismatjes. En voor bij mijn laptop met logitech vx revolution; past makkelijk tussen de klep en het scherm, glijdt lekker, en als je het eens vergeet kan je hem zo oprollen en in je tas douwen. De ander gebruik ik met een razer copperhead, dat glijdt nog lekkerder. Alleen zal hij voor veel mensen wel te klein zijn.

Enige waar ik nog last van heb is dat hij nog wel eens wil verschuiven.

Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe

• Horizons
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 08-03-2016
ik heb net een nieuwe QcK+ gekocht, vervangt mijn Sharkoon 1337XL mousepad

glijd stukken beter dan die oude en is ook veel dunner (en groter!) beide mijn diamondback (oud en nu voor notebook) en deathadder (nieuw en vervangt de diamondback bij pc) waren veel comfortabeler in omgang op de QcK+

die oude pad bewaar ik voor als ik m'n notebook meeneem, moet nog een keertje zo'n razer portable pad aanschaffen als ze iets makkelijker verkrijgbaar zijn ^^

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:48
ik heb zo'n muismat http://store.valvesoftwar...uct_PortaWCCMousepad.html maar dan met een ander plaatje op de bovenkant. deze muismat is al een paar jaar oud en nu zowat versleten weet iemand wie deze muismatten verkoopt/fabrikant via de valve store wordt beetje duur ivm verzendkosten.

• Wiethoofd

Wiethoofd

quote:
RenaldoNiels schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:14:
ik heb zo'n muismat http://store.valvesoftwar...uct_PortaWCCMousepad.html maar dan met een ander plaatje op de bovenkant. deze muismat is al een paar jaar oud en nu zowat versleten weet iemand wie deze muismatten verkoopt/fabrikant via de valve store wordt beetje duur ivm verzendkosten.
12 dollar is zo'n 9 euro, verder kwam ik nog deze website met valve muismatten tegen.

• RenaldoN
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13:48
quote:
Wiethoofd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:21:
[...]

12 dollar is zo'n 9 euro, verder kwam ik nog deze website met valve muismatten tegen.
bedankt ga effe op die site kijken 12 dollar is op zicht niet zo duur maar een tijdje geleden moest je iets van 25dollar verzendkosten betalen en dan wordt het toch een beetje een duur grapje voor 1 muismat

voor de liefhebber amazon verkoopt ze ook http://www.amazon.com/s/r...&field-keywords=battlemat

fabrikant van de muismat ? http://www.game-rigs.com/products/battlemat_mousepads.asp

RenaldoN wijzigde deze reactie 27-08-2009 17:27 (18%)

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:44

Compizfox

I use Arch, btw

Ik heb een Revoltec Fightmat Advanced, die is ook erg goed. De weerstand aan de bovenkant ik mooi laag en je krijgt er zo'n teflon-sticker bij.
De onderkant heeft heel veel grip op de tafel!
De mat is van hard plastic en kan een klein beetje buigen. Hij is erg dun, en lekker groot.

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• rethxoth
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2017
Had 2 jaar geleden op de Gameplay een Steelseries QcK muismat gekocht voor een tientje.
Wat een goddelijk ding! Vandaag lijkt het zelfs nog alsof ik hem net nieuw heb gekocht! Lekker zacht
en heerlijk om je muis op te gebruiken, neem hem altijd mee naar school ;)

Overigens heeft hij ongelofelijk goede grip, hij verplaatst totaal niet ook niet als je agressief met de muis heen en weer beweegt. Aanrader dus! _/-\o_

• Big_Noid
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-08 10:34

Big_Noid

A.F.C.A.

Ik heb de Razer Goliathus. Het is alsof je een heet mes snijdt door zachte boter. De muis is weg,

E6850@3,6 GHz, 4890@900/1000

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:17
Corepad xD van glas heerlijk op te werken :)

had samen met een Tweaker de MaccPadd bestelled van Alluminum maar dat bedrijf kwam hun afspraak niet na, dus moesten we het geld terug vordere :(

• Cyb
  • Niet online
XTrac-Pads Hybrid
Vandaag een XTrac-Pads Hybrid muismat gehaald in Den Haag (zover ik weet de enige winkel in NL). Heb zelf ervaring met de Func Surface 1030, en de Func F10S.
Mijn voorkeur gaat uit naar een zo glad mogelijke muismatten.

De 1030 (hard plastic) is erg gladde mat, maar heb hem al een tijd en is dus aardig versleten. Vooral de gladde kant slijt snel t.o.v. de ruwe kant (welke ook vrij glad is tov andere matten). Alhoewel ik op de gladde kant toendertijd nog geen Hyperglides had (wel andere tapes), en daardoor misschien sneller sleet. Verder raakt de 1030 vrij snel vuil.

Daarna de F10S (soft plastic) gekocht. Deze mat is minder glad dan de 1030, en slijt erg snel.

Heb nu de XTrac Hybrid (soort soft textiel plastic mix) gehaald vanwege de vele positieve reviews. De Hybrid is minder glad dan de 1030, misschien vergelijkbaar met de F10S. Wel zou volgens reviews de Hybrid + Instaglide (wax onder de pootjes) de Hybrid gladder moeten zijn dan de Func Archetype (vergelijkbaar met 1030), maar InstaGlide is niet verkrijgbaar in NL, dus dit kan ik voorlopig nog niet testen. De tracking van de muis lijkt i.c.m. mijn MS Explorer 3.0 muis ook iets minder te zijn. Verder zit er een rubber geur aan, die waarschijnlijk na enkele dagen zal verdwijnen.

Hier een Youtube review van iemand met de Hybrid: http://www.youtube.com/watch?v=gkUKCg8dLuU
Op minuut 2:00 zie je ook het effect van een gladde mat. Alhoewel het dus nog een stuk gladder zou moeten zijn i.c.m. XTrac InstaGlide.

• BHQ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 16-08 08:55

BHQ

\o/

Meh, Steelpad QCK's zijn erg fijne stoffen matjes imho.

• rgras
  • Niet online
quote:
rgras schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:26:
Sinds ik een steelseries QcK mini gebruik heb ik geen problemen meer gehad.

• SysRq
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16:29
quote:
Jarpse schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:25:
Meh, Steelpad QCK's zijn erg fijne stoffen matjes imho.
Kan ik volledig beamen. Ik had eerst een icepad (glas), maar een goede stoffen pad werkt echt een heel stuk beter. Bij die Icepad krijg je wel van die plakkers voor op de muis, maar die slijten zo snel dat je iedere maand wel nieuwe kan plakken.

-

• Snippertje
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-08 19:02
Icemat hier, werkt perfect al een jaar of 4. Enige nadeel is dat hij in het begin altijd koud is en ik een koude pols krijg. Wordt wel snel warm, dat wel :P Ik gebruik hem overigens met een MX500 zonder voetjes.

Snippertje wijzigde deze reactie 16-09-2009 15:56 (14%)

PSN: Snippertje1989 | Steam: Sniper004

• Mnstrspeed
  • Laatst online: 18-08 00:09

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Bah, stoffen Razer Goliathus gaat niet echt samen met mn Razer Mamba (ding schraapt letterlijk over het oppervlak van de muismat :()

Iemand enig idee wanneer we de Razer Megasoma hier kunnen krijgen?

Ehhh wat?

• Joosie200
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik heb naast meteen een nieuwe muis om de oude te vervangen gelijk een muismat gekocht 1,5 jaar terug. Gebruik nu naar alle tevredenheid een Logitech MX 518 i.c.m. Steelpad QCK+ muismat. Heb jaren zonder muismat gedaan, maar had toen ook altijd een brakke standaard muisje erbij. Vind het wel prima die QCK+.

• Gleighton
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 17:03

Gleighton

And you will feel awesome!

Ik gebruik al meer dan 3 jaar een ideale IKEA muismat. De stof begint nu wel een beetje los te laten, maar die mat was dan ook maar 5 :). Alleen jammer dat er geen polssteun op zit. Ik heb niet het idee dat een dure mat nu zo veel waard is (afgezien van de polssteun dan.)

C is for Cookie

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:05
Ik gebruik de Qpad CT sinds een tijdje en daarvoor de voorganger hiervan. Het is een stoffen mat (dus zacht) met een soort kunststof coating over de stof heen, waardoor de mat toch erg glad is, zoals een harde mat. Slijtvastheid is erg goed voor een zachte mat, muizen gaat lekker en de prijs valt opzich nog mee, voor 25 euro heb je er een.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Subz
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Iemand een idee waar je in nederland nog iets van fUnc kan krijgen. Kan het bijna niet meer vinden. Overal kom je alleen maar Qpad razer en de standaard riedel tegen. Ik vind mijn fUnc 1030 namelijk nogsteeds een super ding hij is alleen aan vervanging toe... :)

• BitchCrew
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-08 19:18
Ik heb al een 10 jaar dezelfde muismat.

Een Everglide met UT logo op ( half nog maar :) )
Ooit eens op een LAN party gekocht.

Beste aankoop ooit _/-\o_

• RonnieB82
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

RonnieB82

SkiFreak!

quote:
Subz schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:33:
Iemand een idee waar je in nederland nog iets van fUnc kan krijgen. Kan het bijna niet meer vinden. Overal kom je alleen maar Qpad razer en de standaard riedel tegen. Ik vind mijn fUnc 1030 namelijk nogsteeds een super ding hij is alleen aan vervanging toe... :)
Ik heb mijn func f30.r besteld bij func.de, die leveren ook gewoon naar nederland.
Dat is dan ook gelijk mijn bijdrage, vroeger heb ik een func 1030 gehad, dat was al een ideaal ding, en daarmee leerde ik ook dat de 'grove' kant lekkerder muist. (minder contact met oppervlakte, waardoor minder wrijving)

Toen een f30.r besteld, en deze doet het nu al een jaartje of 3! (al speel ik niet meer zo intensief als toen, het blijft een heerlijke mat!)
De dikte van de mat was voor mij ook erg bepalend, heb meerdere matten gehad, maar het fijnst vind ik een mat die zo dun mogelijk is, ik vind het niet fijn om op een plateau te muizen. :)

Music is what feelings sound like

• Cyb
  • Niet online
Ik vind de Func 1030 een stuk beter dan de Func F10.S.
De F10.S slijt sneller, niet dubbelzijdig, en is minder glad. Maar wel groter in oppervlak.

Denk dat de meeste users in dit topic geen idee hebben hoe glad een Func 1030 + mouseskates is.

Heb nu een paar weken de XTrac-Pads Hybrid, maar vind hem toch niet glad genoeg. Misschien dat ik de Steelpad SX (aluminium), maar het is wel een erg dure mat.

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14:56
Ik heb een gratis muismat van de (toen nog) PTT. Werkt prima moet ik zeggen.

• sajoku
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Ik heb afgelopen maandag een Roccat Taito gekocht bij de Mediamarkt voor 15 .
Het is een aardig grote mat moet ik zeggen :D
Erg fijne stof waardoor mn MX Revolution goed glijdt. De muismat zelf ligt erg vast op mijn bureau. Ben er erg tevreden over dus :)

Geen fotos van mij

• Cyb
  • Niet online
quote:
sajoku schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:34:
Ik heb afgelopen maandag een Roccat Taito gekocht bij de Mediamarkt voor 15 .
Het is een aardig grote mat moet ik zeggen :D
[...]
Als de mat voor mij te groot is, knip ik hem gewoon door de helft :)
Dan heb je nog een 2de als de ander versleten is.

Wel leuk dat ze daar Roccat hebben ipv. standaard troep. Zou helemaal mooi zijn als er ook een demo mat ligt.

• Akino
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-08 17:58

Akino

Dr. Opteron

Ooit een " desing" kantoortafel gekregen waarvan het blad ingelegd is met gladde plaat linolium is,da's de beste muismat die ik ooit gehad heb.
Stuk MDF of hardboard is ook prima muismat.

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• macciez
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online
Ik gebruik al zeker 5 jaar mn fUnc surface 1030. Toendertijd gekocht om op te cs-en. Helemaal blij toen dat ding kwam in zn grote ijzeren box en werkt nog altijd super, ook al dacht ik toen dat 80 te duur zou zijn voor een muismatje :)

Do what you love, do it often

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15:25
Ik heb een IKEA Galant bureau. Als 'muismat' gebruik ik de bijbehorende overlegger. Dit is een grote stalen plaat met leer erover heen. Je bureau beschadigt hierdoor niet, en als muismat doet het 't prima.

[Website en online portfolio]

• sajoku
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
quote:
Cyb schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:59:
[...]

Als de mat voor mij te groot is, knip ik hem gewoon door de helft :)
Dan heb je nog een 2de als de ander versleten is.

Wel leuk dat ze daar Roccat hebben ipv. standaard troep. Zou helemaal mooi zijn als er ook een demo mat ligt.
Daar heb ik ook over na zitten denken maar ik ben bang dat het stuk waar het afgeknipt/afgesneden is begint te rafelen.

Ik was best verbaasd bij de MM wat ze daar aan "gamerspullen" hebben. Ook aardig wat Razer spullen, muizen en keyboards. Ook staalachtige (even het merk vergeten, was wel bekend) mousepads van ong. 25. Ik durfde de gok niet te wagen met dat materiaal. Ik ben wat zachtere mousepads gewend :).

• _-Tijmen-_
  • Laatst online: 24-04 20:41
Ik heb een aantal jaar al een ice mat en wil echt niet zonder :9

• FeaR
  • Laatst online: 16:50

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

BUMP :+

Ik werk al tijden op een goedkope Hema-muismat van 20 x 15 centimeter. Dat is het eerste probleem: ik wil graag een grotere. Tweede is dat de huidige muismat helemaal van stof is gemaakt en dat nogal ruw is.

Nu zal de het tweede punt over de grootte makkelijk opgelost kunnen worden aangezien er muismatten zijn van 40 x 32 centimeter.

Waar ik meer mee zit is het eerste punt: dat ik dus een muismat zoek die wat minder weerstand geeft. Dan kom je al snel op materialen als aluminium en hard plastic. Op zich niets mis mee op het feit na dat ik de "warme touch" van een muismat van stof wel fijn vind. Dus ik maak het mezelf een beetje moeilijk lijkt het wel...

Ik heb ooit de Steelpad 5L besteld en ontvangen. Maar deze weer terug gestuurd aangezien ik een hele zwarte kreeg en toch echt een versie had besteld met graphics er op...
Maar nu ga ik dus twijfelen of dat wel de juiste keuze was aangezien ik dus een "warm" oppervlak zoek en de plastic top van de Steelpad 5L dat dus niet is.

Muis waar ik nu mee werk is een Logitech G5 V2, mocht deze overlijden dan wordt het een Logitech MX Revolution. Dus het is en blijft laser.

Op dit moment lijkt de Roccat Taito Mousepad me wel iets aangezien die dus groot is met 400 mm x 320 mm en ook van stof. En met 15,- ook nog eens heel leuk geprijsd :P

Nu had ik dus twee vragen:
  • Iemand tips en/of suggesties met betrekking tot een muismat met bovenstaande informatie rekening houdende?
  • Waar kan je dergelijke muismatten in een winkel kopen? Winkels als Mycom verkopen ze niet en echt veel zin om 6,50 verzenden te betalen op een muismat van 20,- zie ik eigenlijk niet zitten :$

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?

quote:
FeaR1986 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:00:
BUMP :+

Ik werk al tijden op een goedkope Hema-muismat van 20 x 15 centimeter. Dat is het eerste probleem: ik wil graag een grotere. Tweede is dat de huidige muismat helemaal van stof is gemaakt en dat nogal ruw is.

Nu zal de het tweede punt over de grootte makkelijk opgelost kunnen worden aangezien er muismatten zijn van 40 x 32 centimeter.

Waar ik meer mee zit is het eerste punt: dat ik dus een muismat zoek die wat minder weerstand geeft. Dan kom je al snel op materialen als aluminium en hard plastic. Op zich niets mis mee op het feit na dat ik de "warme touch" van een muismat van stof wel fijn vind. Dus ik maak het mezelf een beetje moeilijk lijkt het wel...

Ik heb ooit de Steelpad 5L besteld en ontvangen. Maar deze weer terug gestuurd aangezien ik een hele zwarte kreeg en toch echt een versie had besteld met graphics er op...
Maar nu ga ik dus twijfelen of dat wel de juiste keuze was aangezien ik dus een "warm" oppervlak zoek en de plastic top van de Steelpad 5L dat dus niet is.

Muis waar ik nu mee werk is een Logitech G5 V2, mocht deze overlijden dan wordt het een Logitech MX Revolution. Dus het is en blijft laser.

Op dit moment lijkt de Roccat Taito Mousepad me wel iets aangezien die dus groot is met 400 mm x 320 mm en ook van stof. En met 15,- ook nog eens heel leuk geprijsd :P

Nu had ik dus twee vragen:
  • Iemand tips en/of suggesties met betrekking tot een muismat met bovenstaande informatie rekening houdende?
  • Waar kan je dergelijke muismatten in een winkel kopen? Winkels als Mycom verkopen ze niet en echt veel zin om 6,50 verzenden te betalen op een muismat van 20,- zie ik eigenlijk niet zitten :$
Hmm, ik heb dezelfde muis als jij hebt en werk erg prettig met een Razor Goliatus. Dit is een grotere muismat,maar wel van stof gemaakt. Je zou kunnen kijken naar de Ice en Steel mats, maar deze zijn in het begin behoorlijk koud en natuurlijk vrij hard. Ik denk persoonlijk niet dat je beide kan combineren: een muismat met minder weerstand maar de touch van een stoffen mat. Je komt dan al gauw op geplastificeerde matten uit en dat wil je ook weer niet.

Remedie: koop een ice pad, knip een stukje van je muismat af en leg deze onder je pols :P :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Mnstrspeed
  • Laatst online: 18-08 00:09

Mnstrspeed

Aw, Snap!

Is er hier trouwens iemand die de Razer Megasoma wel eens uit heeft kunnen proberen?:) Ik ben niet helemaal tevreden met de feel van m'n Razer Goliathus, maar voordat ik mn geld in zo'n dure muismat giet, wil ik wel eerst zeker weten dat het ook wel echt wat is :P Op Amazon.com staat al wel een user review, maar daar valt helaas vrij weinig uit te halen.

Ehhh wat?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Ik heb hier een Roccat Taito, ding is groot en gladder dan m'n Everglide Titan Monstermat, werkt heerlijk en is ook niet al te duur.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Notna schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:25:
[...]
Hmm, ik heb dezelfde muis als jij hebt en werk erg prettig met een Razor Goliatus. Dit is een grotere muismat,maar wel van stof gemaakt.

Je zou kunnen kijken naar de Ice en Steel mats, maar deze zijn in het begin behoorlijk koud en natuurlijk vrij hard. Ik denk persoonlijk niet dat je beide kan combineren: een muismat met minder weerstand maar de touch van een stoffen mat. Je komt dan al gauw op geplastificeerde matten uit en dat wil je ook weer niet.

Remedie: koop een ice pad, knip een stukje van je muismat af en leg deze onder je pols :P :+
Ik denk dat ik met muismatten van hard plastic en wat dan ook gewoon een miskoop ga doen. Niet omdat ze niet fijn werken, maar meer dus omdat ik het te koud vindt.

Had wel een muismat gezien van Razer, de Razer eXact Mat. Een aluminium muisoppervlak, maar met een zachte gel polssteun, dus dat zou het "koude" dan ook wel opheffen. Enige wat me van die muismat tegen staat is de grote merknaam er op. Houd meer van plain en simpel of een mooi werkje als dus die Steelpad 5L. Maar over de hele breedte een merknaam is niet echt je van het...

Alleen nu nog eens een winkel vinden waar je dit soort dingen kan testen of zien alvorens je ze koopt. MediaMartk schijnt een (beperkt) assortiment te hebben, maar wellicht is het het waard eens langs te rijden :)
quote:
Wiethoofd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:52:
Ik heb hier een Roccat Taito, ding is groot en gladder dan m'n Everglide Titan Monstermat, werkt heerlijk en is ook niet al te duur.
Daar had ik dus ook al naar zitten kijken. Vooral het formaat spreekt me erg aan. De prijs maakt me overigens niet echt uit. Ik wil best 30,- voor een muismat neertellen als het echt je van het is en aan mijn wensen vol doet. Maar op dit moment zie ik daar het voordeel niet van in aangezien die Roccat Taito wel erg leuk klinkt qua specs. En nog een relatief klein merknaampje ook, dus daar is mee te leven :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

quote:
FeaR1986 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:44:
Daar had ik dus ook al naar zitten kijken. Vooral het formaat spreekt me erg aan. De prijs maakt me overigens niet echt uit. Ik wil best 30,- voor een muismat neertellen als het echt je van het is en aan mijn wensen vol doet. Maar op dit moment zie ik daar het voordeel niet van in aangezien die Roccat Taito wel erg leuk klinkt qua specs. En nog een relatief klein merknaampje ook, dus daar is mee te leven :P
Het is dat je niet in de buurt woont maar anders had je wel langs mogen komen even met je eigen muis testen. Ik heb m'n Roccat Kone op een redelijk hoge dpi-instelling staan en over twee schermen je muis snel kunnen laten bewegen is heerlijk, en hij glijdt goed. Ook m'n buurjongen heeft er tegelijk een met mij besteld en is er zeer over te spreken. Mocht je iets dunners willen dan zou je naar die andere mat van Roccat kunnen kijken, de Sense, al schijnt de Sota ook niet verkeerd te zijn.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:24:
[...]
Het is dat je niet in de buurt woont maar anders had je wel langs mogen komen even met je eigen muis testen. Ik heb m'n Roccat Kone op een redelijk hoge dpi-instelling staan en over twee schermen je muis snel kunnen laten bewegen is heerlijk, en hij glijdt goed. Ook m'n buurjongen heeft er tegelijk een met mij besteld en is er zeer over te spreken. Mocht je iets dunners willen dan zou je naar die andere mat van Roccat kunnen kijken, de Sense, al schijnt de Sota ook niet verkeerd te zijn.
Ik zal het onthouden voor als ik de volgende keer in de buurt van Frysln ben :+
Wel bedankt voor het aanbod :>

Moet er ook bij zeggen dat ik niet meer (veel) game op de pc, daar heb ik nu de consoles voor. Vandaar dat de volgende muis ook gewoon een draadloze wordt en niet meer zo'n ding met losse gewichtjes, on-the-fly instelbare DPI en dergelijke. Gebruik ik toch allemaal niet (meer). Dunner maakt me zo ook niet uit, zal wel een kwestie van wennen zijn ten opzichte van de huidige. Maar ik ben dus al blij al het ding wat groter is, soepeler beweegt en dus van stof is.

Denk dat ik dus eens uit ga kijken naar die Roccat Taito, want voor dat geld kan het al geen miskoop zijn ten opzichte van het huidige Hema-ding. En al het bovenstaande heeft die mat (en nog goedkoop ook :P).

• Arata
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Ben op zoek naar een nieuwe muismat. Ben gestuit op de Roccat Andrenaline en de Razer Sphex.
Welke is beter?

• tamtam
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-12-2009
ik heb denk ik de aller makkelijkste aller tijden gewoon een stuk je karton op mn bureau geplakt met schilderstape anders werkt mn sweex m1028 ofzo niet (gekocht voor 4) werkt perfect :)

• totalatool
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06-08 14:40
Iemand ervaring met een Roccat Sota toevallig?

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 16:44

Compizfox

I use Arch, btw

quote:
tamtam schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:58:
ik heb denk ik de aller makkelijkste aller tijden gewoon een stuk je karton op mn bureau geplakt met schilderstape anders werkt mn sweex m1028 ofzo niet (gekocht voor 4) werkt perfect :)
Lol, een stuk karton?

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

quote:
FeaR1986 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 00:30:
[...]
Denk dat ik dus eens uit ga kijken naar die Roccat Taito, want voor dat geld kan het al geen miskoop zijn ten opzichte van het huidige Hema-ding. En al het bovenstaande heeft die mat (en nog goedkoop ook :P).
Om maar even het verhaal af te ronden: het is de Roccat nooit geworden. Lange tijd de zoektocht stop gezet, want kon nergens echt een muismat vinden. Althans, niet in de winkels waar ik kwam. Totdat ik van de week bij de Dynabite was. Heb daar de SteelSeries QcK gekocht. Middelste maat, want de grootste zou niet passen op het bureau.

Tot nu toe zeer tevreden: de muis glijdt een stuk soepeler over de muismat dan over de oude van een paar euro. Ben alleen wel van plan ooit een keer een muismat te kopen van alu of wat dan ook. Gewoon om te merken hoe een mat van niet stof zich gedraagt.

• rows
  • Laatst online: 05-07 13:47
Ik heb de Razer Destructor en ik zweer daarbij. Voor mjn geen stof meer. Ik gebruik dit in combinatie met mijn Logitech G9x

• kaesve
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 29-07 17:33
ik heb al sinds best een lange tijd een ratscar 'matje'.. en ik ben nog nooit een groter formaat muismat tegen gekomen. ik vind het echt ideaal, omdat ik nooit van mijn muismat afraak wat ik ook probeer. sterker nog, er is zelfs nog zat ruimte als ik mijn toetsenbord, boxen en scherm er ook op zet :D

• Peedy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-06 09:16
Corepad Eyepad _O_

Heb 'm al een aantal jaren, is zo langzamerhand grijs geworden.. wordt denk ik tijd voor een nieuwe. Maar een stoffen muismat boven alles, superrelaxt en ook niet zo koud aanvoelend als een steelpad.

• ExNomenDei
  • Laatst online: 18-08 13:11
Ik dacht me te kunnen herinneren dat er ooit een 'muis'mat was die ongeveer een meter breed was en waar je dus eigenlijk je hele bureay mee bedekte. Weet iemand waar ik het over heb en van welk merk die is, en misschien waar ik hem kan kopen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 15:50
Dat is de Corepad XXXL. Heb hem hier liggen, geweldig ding. Gaat al een jaar of 3 mee.

Pricewatch: klik

B-Buster wijzigde deze reactie 15-02-2010 20:25 (15%)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Cobra0000
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 24-09-2012
ik heb/had de Razer Destructor,
beviel erg goed,
i wil soms wel eens wat proberen :)
ik heb nu de Roccat Sota blauw,
geen mis koop gedaan :)
de muis glijd er beter op en is wat nawkeuriger,
dan de Destructor.
getest met battlefield 2.

• totalatool
  • Laatst online: 06-08 14:40
Ik heb hier sinds een paar dagen ook een Roccat Sota in gebruik, een zwarte. Ik moet zeggen dat hij supernauwkeurig aanvoelt, een prima matje voor m'n Mamba. :)

• clio16vtr
  • Laatst online: 22-12-2013
Ik moet dus ook aan de muismat.

Mijn vriendin vindt de slijtplek (die nu ontstaat) niet fijn op de tafel. :+

Maar wil wel een redelijke platte en moet wel enige bewegingsruimte hebben.
Weet eigenlijk nog niet wat het wordt. Als die maar lekker glijd.
Heb nu een optische MX510 muis.

Wat kan ik het beste nemen?

• sarlo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:42
Momenteel gebruik ik nog steeds de func 1030 i.c.m. een logitech mx518. De muismat is ondertussen al 7 jaar oud en hard aan vervanging toe. Heb al verschillende muis matten gebruikt maar vind de func nog steeds het fijnste.

Iemand nog een idee waar deze muismat in het zwart te krijgen is?

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:31
Ik gebruik al een hele poos een Steelpad Qck, en die vind ik prima werken. Glijd makkelijk, fijne stof en makkelijk schoon te maken.

• navlim
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-08 00:57
Ik heb een jaar of 3 een Steelpad 4D in combinatie met een MX510, heerlijke combo hoor, maar heb vorige week een nieuwe matje gewonnen :P. De CoolerMaster Storm HS-M Weapon of Choice M4 SSK.

Ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben tot nu toe met deze nieuwe. Lekker stevige bovenkant van hard plastic met een speciale coating (als ik de website mag geloven) en onderkant stevig rubber dat hem (ook op wat minder gladde tafels) goed op zijn plaats houd.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• C00P
  • Laatst online: 02:47
Bump :)

Ik heb altijd op mijn bureau gewerkt zonder muismat, maar ideaal is dat toch niet.
Nu zoek ik een muismat die mooi is en vooral goed schuift.

Ik ben aan het twijfelen tussen de ROCCAT Sota en de SteelSeries 9HD

De Sota is gladder denk ik, maar ik vind de 9HD wel stijlvoller.
Ik kom er maar niet uit welke te nemen.

Kan iemand mij redenen geven voor de 1 of voor de ander te kiezen ?
Zijn er nog andere muismatten die ik zeker eens moet bekijken ? ik hoor het graag.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:24
quote:
C00P schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 01:53:
Bump :)

Ik heb altijd op mijn bureau gewerkt zonder muismat, maar ideaal is dat toch niet.
Nu zoek ik een muismat die mooi is en vooral goed schuift.

Ik ben aan het twijfelen tussen de ROCCAT Sota en de SteelSeries 9HD

De Sota is gladder denk ik, maar ik vind de 9HD wel stijlvoller.
Ik kom er maar niet uit welke te nemen.

Kan iemand mij redenen geven voor de 1 of voor de ander te kiezen ?
Zijn er nog andere muismatten die ik zeker eens moet bekijken ? ik hoor het graag.
Welke muis heb je? Hou je van een hoge sensitivity of juist heel laag? Als je van een lage sens houdt kan ik je de Steelseries Qck serie absoluut aanraden! Goede grip etc. Hiervan zijn er ook nog verschillende diktes.

• Svardskampe
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 05-12-2017
Ik heb nooit een muismat gebruikt, maar ik begin te merken dat het niet altijd even wenselijk is tijdens het gamen. Ik heb een soort hard plastic muismat gebruikt om te testen, maar die ging stroever dan mijn plaatje karton dat ik nu gebruik (:P), en ik kon echt niet tegen dat krassend geluid. (Ik ben erg gevoelig voor irritante geluidjes)

Ik zoek een muismat geschikt voor laserbesturing en met de minste weerstand, dat ik als het ware maar moet blazen tegen mijn muis om hem maar te verplaatsen. De gevoeligheid van mijn muis staat trouwens ook heel hoog, ik weet niet of dat ertoe doet? (On-the-fly switch ik van 1600 DPI tot 4000 DPI|)
Wat raden jullie mij dan aan voor soort muismat om naar te kijken?

Svardskampe wijzigde deze reactie 20-08-2010 04:00 (3%)

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb ook nooit een muismat gebuikt en merk weinig verschil. Behalve dat mijn goedkope bureau nu na 7 jaar flinke slijtageplekken heeft waar de muis altijd ligt (en mijn dure bureau niet).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16:24
quote:
Marzman schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 04:15:
Ik heb ook nooit een muismat gebuikt en merk weinig verschil. Behalve dat mijn goedkope bureau nu na 7 jaar flinke slijtageplekken heeft waar de muis altijd ligt (en mijn dure bureau niet).
Het ligt er ook aan wat je vooral op je pc doet h :9 Voor office bewerkingen etc heb je ook geen muismat nodig (als je een even bureau hebt). Als je echter spellen gaat spelen op niveau, maakt een goede muis + muismat combinatie zeker verschil. :)
quote:
Sedative schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:56:
Ik heb nooit een muismat gebruikt, maar ik begin te merken dat het niet altijd even wenselijk is tijdens het gamen. Ik heb een soort hard plastic muismat gebruikt om te testen, maar die ging stroever dan mijn plaatje karton dat ik nu gebruik (:P), en ik kon echt niet tegen dat krassend geluid. (Ik ben erg gevoelig voor irritante geluidjes)

Ik zoek een muismat geschikt voor laserbesturing en met de minste weerstand, dat ik als het ware maar moet blazen tegen mijn muis om hem maar te verplaatsen. De gevoeligheid van mijn muis staat trouwens ook heel hoog, ik weet niet of dat ertoe doet? (On-the-fly switch ik van 1600 DPI tot 4000 DPI|)
Wat raden jullie mij dan aan voor soort muismat om naar te kijken?
Ga eens naar de mediamarkt en probeer daar de Razer muismatten uit O+ Die dingen zijn zo ontzettend glad >:)

• C.44
  • Laatst online: 28-01 02:04

C.44

TurboCharged Supra Driver

quote:
Patriek schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:09:
Hey C.44 wat ben je innovatief bezig! zou je een foto van je resultaat willen laten zien? En hoe die PTFE plaat er uit ziet? In wat voor winkel heb je dat precies gekocht?

Ben ooit ook op zoek gegaan naar PTFE-oplossingen voor m'n muis (alleen toen voor tape, een grote rol), en toen vond ik o.a. deze shop, waar je ook stukken harde PTFE kunt kopen (via PayPal, vanuit de VS).

http://www.cshyde.com/c4web/Accessories.htm

Uiteindelijk heb ik een doos met rollen PTFE-tape gekregen van m'n oom die bij 3M werkt. Nu game ik al jaren niet meer, maar zou voor m'n Deathadder de op maat gemaakte voetjes van Hyperglide kopen als het moest.
De PTFE plaat is 1mm dik, gewoon wit kunststof.

Harde PTFE bestaat niet, tenminste in 1mm niet. Het spul is flexibel als de pest en je moet dan ook goed uitkijken dat je geen kromme voetjes maakt ;)

De voetjes zijn er zo gaan uitzien, had allemaal wat netter gesneden en geschuurd kunnen worden maar uiteindelijk werkt dit perfect en naar de onderkant van m'n muis kijk ik alleen als er iets mis is ;)

De voetjes zijn wel een flink stuk dikker dan de originele, maar nu heb ik wel een beetje slijtruimte :+

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Patriek
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 04-08 14:07

Patriek

edit koning

quote:
C.44 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:10:
[...]

De PTFE plaat is 1mm dik, gewoon wit kunststof.
[afbeelding]

Harde PTFE bestaat niet, tenminste in 1mm niet. Het spul is flexibel als de pest en je moet dan ook goed uitkijken dat je geen kromme voetjes maakt ;)

De voetjes zijn er zo gaan uitzien, had allemaal wat netter gesneden en geschuurd kunnen worden maar uiteindelijk werkt dit perfect en naar de onderkant van m'n muis kijk ik alleen als er iets mis is ;)
[afbeelding]

De voetjes zijn wel een flink stuk dikker dan de originele, maar nu heb ik wel een beetje slijtruimte :+
Heel gaaf dat je even dit verslag hebt gemaakt! Maar is dat dan niet 100% PTFE wat bijv. Hyperglide gebruikt? Die dingen zijn namelijk wel hard en ook maar een mm dik?

• Cyb
  • Niet online
quote:
C.44 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:10:
[...]
Nice! Vraag me alleen of de lijm geen problemen gaat geven als de PTFE pootjes versleten zijn en je opnieuw pootjes erop moet plaatsen?

• Cyb
  • Niet online
quote:
Sedative schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:56:
[...]
Ik zoek een muismat geschikt voor laserbesturing en met de minste weerstand, dat ik als het ware maar moet blazen tegen mijn muis om hem maar te verplaatsen.[...]
De Func 1030 is eentje met zeer weinig weerstand. Teflon pootjes zijn daarnaast ook belangrijk. Misschien dat er nog gladdere matten zijn, maar op basis van Internet reviews is het erg lastig om daar achter te komen.

Ik heb zelf ervaring met de Func 1030, Steelpad S&S, Func F-Series 10s en XTracPads Hybrid. De Func 1030 is daarvan het gladste, en komt ook in andere reviews als glad naar voren. De 1030 is wel vrij klein t.o.v. van een aantal andere matten. De andere matten vind ik eigenlijk eerder te groot voor me, ik knip ze dan ook zelfs door de helft. Door ze te knippen heb je ook een reserve exemplaar voor als de andere versleten is.

De XTracPads Hybrid is een half stoffen mat, slijt niet snel, en hoef je niet vaak schoon te maken. Bij hardere matten heb je vaak sneller last van vuil. Ook kunnen hardere matten meer lawaai maken. Maar de Hybrid is niet zo glad als ik zou willen. Ik moet nog eens kijken wat mijn volgende mat gaat worden. Het blijft een beetje trial-and-error.

• Cyb
  • Niet online
Hier nog een korte roundup waar vooral gekeken is naar weerstand: YouTube: Mousepad Review: QCK+ Goliathus Titan Destructor Func Arch Func 1030

Zijn bevindingen zijn:
SteelPad Qck+, 9
Everglide Titan, 9
Razor Goliathus, 5
Func 1030, 4 op ruwe kant, 3 op glade kant
Func Arch, 1 op ruwe kant, 3 op glade kant
Razor Destructor, 1

Het des te lager het getal, des te minder weerstand de mat zou hebben.

• Cyb
  • Niet online
Hier nog een kleine review over de lage weerstand van de Razor Destructor:
YouTube: Razer Destructor Professional Gaming Mouse Pad Review (vanaf 1:34)

Zit te denken om deze mat te halen vanwege de lage weerstand en positieve reviews.

• Svardskampe
Dank je wel, ik zal inderdaad eens kijken naar de Razer muismatten, en zeker naar de destructor dan van hierboven.

Ik hoor trouwens niets van de Razer Sphex (schandalig goedkoop dat die is), is dat omdat die ronduit bagger is?

Oh, en voor de fun, heeft iemand een muismat uit de Valve shop gekocht, wat zijn dat voor muismatten eigenlijk, gewoon goedkope stof? (Diehard portal fan, ik vind die GLADOS mat geweldig :P). Hmm, misschien is het toch niet zo goed om daar te diep over na te denken, aangezien ik toch liever een kwaliteitsvolle muismat wil dan verleid te worden door een plaatje.

• C.44
  • Laatst online: 28-01 02:04

C.44

TurboCharged Supra Driver

quote:
Patriek schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:49:
[...]

Heel gaaf dat je even dit verslag hebt gemaakt! Maar is dat dan niet 100% PTFE wat bijv. Hyperglide gebruikt? Die dingen zijn namelijk wel hard en ook maar een mm dik?
In kleinere formaten zoals een muisvoetje voelen ze uiteraard veeeel harder aan, bij grote platen is 't spul gewoon vrij flexibel. Wat overigens niet wil zeggen dat ik hem met gemak zou dubbel kunnen vouwen.
quote:
Cyb schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:43:
[...]

Nice! Vraag me alleen of de lijm geen problemen gaat geven als de PTFE pootjes versleten zijn en je opnieuw pootjes erop moet plaatsen?
De lijm die ik heb gebruikt is volgens mij vergelijkbaar met de lijm die onder de originele voetjes zaten. Ze zullen er niet onderuit vallen en ik zal er ook wel een klein schroevendraaiertje onder moeten steken om ze er weer af te krijgen maar dat mag geen probleem zijn.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• Cyb
  • Niet online
quote:
Sedative schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:17:
Ik hoor trouwens niets van de Razer Sphex (schandalig goedkoop dat die is), is dat omdat die ronduit bagger is?
Op Youtube staan veel reviews t.o.v. van op normale review sites.
Denk dat de Destructor of Func Archetype een stuk minder weerstand zal hebben. Over het algemeen geldt denk ik: des te harder de mat, des te minder weerstand de mat kan hebben.
quote:
Oh, en voor de fun, heeft iemand een muismat uit de Valve shop gekocht, wat zijn dat voor muismatten eigenlijk, gewoon goedkope stof? (Diehard portal fan, ik vind die GLADOS mat geweldig :P). Hmm, misschien is het toch niet zo goed om daar te diep over na te denken, aangezien ik toch liever een kwaliteitsvolle muismat wil dan verleid te worden door een plaatje.
Het materiaal zal niet veel bijzonders zijn. Gaat denk ik idd om het plaatje.

• Svardskampe
Ik zie dat bij mij in de buurt (Breda, CD-ROM-LAND), de Razer Destructoid en de Roccat Sota verkocht worden. Ik zal daar eens een kijkje gaan nemen om te voelen

• DePreau
  • Laatst online: 05-01-2011
Ik ben op zoek naar een goedkope muismat, ik wil er het liefst zo min mogelijk aan uitgeven en heb er maximaal 10 euro voor over.

Ik heb een Logitech MX518 en prefereer een harde muismat met minimale weerstand.

Wat zouden jullie mij aanraden?

• CDA441
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 21:35
ik gebruik teflon voetjes op dit:

mijn muis (Razer Abyssus): ;)

eigenlijk kan ik hiermee echt goed gamen zonder mijn muis op te heffen 8)

Misschien denken jullie dat de muismat een beetje te klein is maar hij is groot genoeg voor mij :P

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• Svardskampe

En hier is die dan. De Razer Destructor. Geweldige mat. Superglad :).
Ik ben op jullie aanraden tussen de roccat sota en razer destructor gaan twijfelen, en de man bij CD-ROM-LAND in Breda was heel aardig. (Hij haalde voor mij de Destructor uit het plastic om te mogen voelen). Ik merkte met mijn vinger dat deze destructor toch net dat wat meer was. Hier ook op de foto de tas die je erbij krijgt, die je niet hebt bij de Sota.

Prijs Roccat Sota was 22, de Razer Destructor 42. Een flink prijsverschil, maar als je graag kwaliteit wil, dan is het het waard.

Ik heb overigens een Gigabyte Ghost M8000. Te vergelijken met de Razer Imperator, maar dan 37 bij Azerty. (Tegenwoordig is die duurder? 43) Het enige verschil met de imperator is dat deze slechts een maximale DPI van 4000 heeft ten opzichte van 5700 van de imperator. Maar of je het verschil hard merkt?

Oh, en bovenaan zie je de kast van mijn computer, de kast is een Nexus Edge :P maar dat terzijde

Svardskampe wijzigde deze reactie 25-09-2010 22:07 (7%)

• mr.louie
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 08-08 18:59
Ik lees hier niks over de aluminium mouse pad van Cyber Snipa.

Erg fijn oppervlak, behoorlijk van formaat, en ontzettend robuust.
Ik heb in mijn tijd al aardig wat (dure) matjes versleten, maar deze houd zich echt erg goed.
Na twee jaar gebruik icm een logitech performance mx geen slijtage zichtbaar.
Een aanrader in mijn ogen.

• Cyb
  • Niet online
Heb een paar weken geleden mijn nieuwe Logitech G9X muis binnengekregen en een Razor Destructor mat. Wel jammer, ik merk dat de mat nu al begint de slijten..... de mat is een stuk minder glad geworden op bepaalde plekken.

• ChickMagneet
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-11-2017
Sinds gister heb ik de SteelSeries Qck, lekkere zachte, maar ook snelle muismat. Hardere muismatten vind ik niet fijn om mee te spelen.

• Cyb
  • Niet online
quote:
ChickMagneet schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:59:
Sinds gister heb ik de SteelSeries Qck, lekkere zachte, maar ook snelle muismat. Hardere muismatten vind ik niet fijn om mee te spelen.
Des te zachter de mat, des te sneller hij slijt, tenzij het een stoffen mat is. Verder zijn harde matten meestal gladder (maar das een kwestie van voorkeur).

• JT888
  • Laatst online: 19-08 12:33
Ik heb een Bad Company 2 limited edition Qpad (had ik gewonnen met een prijs vraag).

in 1 woord een Super muismat (Qpad) gebruik er een laser muis op te weten de Logitech G5
  • Size: L 405mm x 285mm
  • Surface: Cloth with plastic hybratek coating
  • base: Cross weave natural rubber
  • Thickness: 4mm

Ik heb deze mat nu al langer dan een half jaar en er is geen enkele vorm van slijtage op te vinden ondanks het dagelijkse gebruik.

Hiervoor had ik er een van Razor (exact mat) wat ook een erg gave muismat was die bestond uit 2 delen een pols steun van gel en stof erom heen met het razor logo erop en een soort rubber anti slip mat om de aluminium steel pad op te leggen deze losse plaat had een grove en een gladde zijde.

JT888 wijzigde deze reactie 24-10-2010 02:30 (37%)

• ChickMagneet
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22-11-2017
quote:
Cyb schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 00:01:
Des te zachter de mat, des te sneller hij slijt, tenzij het een stoffen mat is. Verder zijn harde matten meestal gladder (maar das een kwestie van voorkeur).
Ik verwacht ook wel dat ik na een jaar een nieuwe moet gaan kopen, maar dat is dan ook maar 8 euro. Verder is het inderdaad gewoon een kwestie van voorkeur.

• Svardskampe
quote:
Cyb schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 23:54:
Heb een paar weken geleden mijn nieuwe Logitech G9X muis binnengekregen en een Razor Destructor mat. Wel jammer, ik merk dat de mat nu al begint de slijten..... de mat is een stuk minder glad geworden op bepaalde plekken.
Last van krassende voetjes misschien? Ik heb hem toch al ettelijke weken. (Van de week van 13 september), en er is geen verschil met het midden of de randjes.

• Cyb
  • Niet online
quote:
Sedative schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 02:19:
[...]

Last van krassende voetjes misschien? Ik heb hem toch al ettelijke weken. (Van de week van 13 september), en er is geen verschil met het midden of de randjes.
De voetjes van de Logitech G9x zijn vrij zacht en nieuw, maar toch slijt de Destructor. Wel hebben Logitech muizen, waaronder de G9x, een vrij groot voetoppervlak. Misschien dat daardoor in 1 keer een groter gebied slijt. (Wel raar eigenlijk, waarom maken ze zo'n groot voetoppervlak als je zo weinig mogelijk weerstand wilt :S)
Ik lees trouwens wel meer mensen die slijtage melden bij de Destructor.

Ik had trouwens wel een krasje op 1 muisvoetje, maar dat is door gebruik weer weggesleten. Misschien dat dat de oorzaak is dat de Destructor was versleten is. Ik ga daarom nu ook een ander gedeelte van de Destructor gebruiken om te zien of dat ook slijt.

• DNB
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-08 10:08
quote:
Sedative schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 00:17:
Ik heb er een uit de Valve store (TF2 Red Team variant). Hij heeft een bovenlaag van plastic. Eigenlijk doet ie denken aan die goedkope muismatjes die je overal gratis bij krijgt, maar hij is alleen 2x zo groot en gelukkig wat beter van kwaliteit. Glijden doet ie best redelijk, het is goed te gebruiken, maar niet super.

Zelf gebruik ik nu de Zykon P1 Black Label: http://shop.cyes.nl/zykon-p1-black-label-mousepad-p-526.html
Onbekende naam, bijna nergens te krijgen (vziw alleen de webshop die ik link), en hij doet denken aan een grafsteen. Ik zou hem ook nooit gekocht hebben, ik heb hem gewonnen. En hij werkt echt supergoed. :) Extreem dun (vind ik fijn), en verder erg fijn. Totaal niet stroef, ook niet na anderhalf jaar intensief gebruik.
Hij is gemaakt van een soort flexibel plastic (dus niet hard zoals bv die goedkope matjes). Ik zou hem kunnen oprollen. De mat zuigt zich ook echt vast aan m'n bureau, het is puur onmogelijk dat ie ooit zelfs maar 1mm verplaatst (tenzij ik het wil natuurlijk). Het is in ieder geval materiaal dat ik niet bij andere muismatten gezien heb. En die looks, daar moet je van houden. Ik vind hem onderhand best mooi. 8) Ik heb m'n ideale muismat gevonden, misschien maar eens een reserve-exemplaar kopen voor ze verdwenen zijn.

• RoaDHouse
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09:35
Ik heb de razer destructor nu ongeveer 2 jaar in combo met de G9 en de slijtage is echt minimaal. Het is naar mijn mening de beste muismat die ik ooit heb gehad.

Hij is ook erg gemakkelijk schoon te maken.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True