Muismatten

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle_1
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 19:12
Misschien dat iemand me met het volgende kan helpen:
Ik ben op zoek naar een muismat van goede kwaliteit (mogelijk gamer achtig,..) waar
ik een eigen afbeelding op kan laten zetten.
Ik zie wel overal mooie matten waar al een afbeelding op staat en voor custom matten kom
ik steeds op hema achtige ketens en ik denk dat dat onder de kwaliteit zitdie ik zoek.

Weet iemand een merk of winkel waar ik dit kan laten doen op een muismat met iig redelijke
kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:43
is niet echt in de buurt maar je kan eens kijken op

http://act-labs.net/custo...oduct_info&products_id=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle_1
  • Laatst online: 10-09 19:12
Site rammeltje een beetje.. Maar het is iig in de richting wat ik bedoel... ik ga er eens goed naar
kijken... Bedankt voor de link! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:47
Kijk anders hier eens. betrouwbare winkel waar ik regelmatig wat bestel
http://www.informatique.nl/?M=ART&G=152

flink assortiment, van de speedlinq dingen van een paar euro die ze ook bij de mediamarkt ofzo verkopen, tot de topmodellen van razer en steelpad.

of gewoon hier op tweakers:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/534/muismatten.html

edit: oeps, niet gezien dat je er je eigen afbeelding op wilde.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 07-02-2012 13:54 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Iemand advies voor een muismat. Ik heb een steelseries, zo'n zachte mat die je kan wassen. Ik merk dat mijn nieuwe muis er toch wat minder over glijdt. Dus ik zoek eraan van zacht plastic, welke is aan te raden?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
el-jorge schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:48:
Iemand advies voor een muismat. Ik heb een steelseries, zo'n zachte mat die je kan wassen. Ik merk dat mijn nieuwe muis er toch wat minder over glijdt. Dus ik zoek eraan van zacht plastic, welke is aan te raden?
Ik kan je in deze alleen aanraden waar ik zelf ervaring mee heb, en dat is de Razer Scarab. Mijn Razer Imperator en Corsair M90 glijden er als een malle overheen en hij is eenvoudig schoon te houden, aangezien het een harde muismat is. Doekje erover heen en klaar. Zie heb in de pricewatch voor 28 euro staan, naar mijn idee een prima prijs. Er zit ook een opbergcase bij, mocht je daar waarde aanhechten. Er zullen vast betere of even goede zijn, maar ik heb prima ervaringen met mijn Scarab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVanDePol
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-01-2022
Goeiendag ik heb net een Corsair vengance m60 besteld, maar nu zoek ik er nog een goeie muismat bij. Ik heb altijd zonder muismat gespeeld of op de ps3. Nu zie ik allemaal muismatten (de 1 is schuimrubber, de ander is van aluminium) en ik weet het verschil echt niet. Wat zouden jullie me aanraden?

Ik las dat veel gamers op topniveau gebruik maakte van een muismat met een katoenen toplaag zoals de SteelSeries QcK+. Wat is het voordeel hiervan tov andere materialen?

[ Voor 22% gewijzigd door MrVanDePol op 14-05-2012 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brodo
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
MrVanDePol schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:37:
Goeiendag ik heb net een Corsair vengance m60 besteld, maar nu zoek ik er nog een goeie muismat bij. Ik heb altijd zonder muismat gespeeld of op de ps3. Nu zie ik allemaal muismatten (de 1 is schuimrubber, de ander is van aluminium) en ik weet het verschil echt niet. Wat zouden jullie me aanraden?

Ik las dat veel gamers op topniveau gebruik maakte van een muismat met een katoenen toplaag zoals de SteelSeries QcK+. Wat is het voordeel hiervan tov andere materialen?
Rat! Met een muis spelen op de ps3...

/ontopic
katoenen toplaag? lijkt me net zoiets als een stoffen muismat maar met meer drag- aka hogere pdi nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je graag met een muis wilt spelen (enorm begrijpelijk natuurlijk), waarom koop je dan niet gewoon een PC?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozothebozo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:49
? "of op de ps3...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MrVanDePol schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:37:

Een muismat aanraden is lastig als je niet weet wat iemand voorkeuren zijn. (Kijk bijv. naar de "muismat eigenschappen" in de openingspost, zodat je weet waarop je kan letten.)

Zelf zie ik de mat het liefst zo glad mogelijk. Ik zou dan een harde plastic mat moeten nemen. Maar die hebben als nadelen dat ze erg snel slijten, geluid maken, gevoelig voor stof en kruimels. Ik val daarom steeds snel terug op mijn oude XTracPads Hybrid (stofachtig materiaal). Minder glad helaas, maar wel geen onderhoud nodig en gaat lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

Whaha faal, gewoon overheen gelezen :+

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Sagaris schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:33:
[...]

Ik kan je in deze alleen aanraden waar ik zelf ervaring mee heb, en dat is de Razer Scarab. Mijn Razer Imperator en Corsair M90 glijden er als een malle overheen en hij is eenvoudig schoon te houden, aangezien het een harde muismat is. Doekje erover heen en klaar. Zie heb in de pricewatch voor 28 euro staan, naar mijn idee een prima prijs. Er zit ook een opbergcase bij, mocht je daar waarde aanhechten. Er zullen vast betere of even goede zijn, maar ik heb prima ervaringen met mijn Scarab.
Ik heb de scarab gekocht, en mij RAT glijd een stuk beter, en de tracking is ook beter. Goeie mat, ik heb hem bovenop mijn QCK+ gelegd, zo ligt mijn pols nog wel op de zachte mat ipv het koude plastic.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampekap06
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:22
Eens in de zoveel tijd nieuwe teflon voetjes halen scheelt ook moet ik zeggen. Wilde al een nieuwe mat halen omdat ik dacht dat deze stroef werd maar voor 10% van de prijs heb ik een stapeltje voetjes gehaald, dat is pas lekker glijden :+

Zeker de moeite waard en super goedkoop: http://www.itaktech.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Ik heb niet erg lang geleden mijn eerste 'game' muismat gekocht. Zie hier een reviewtje;
productreview: Steelseries Qck review door Mu.siQ

Het verschil merk je toch echt wel

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
dank je lampekap06. goed adres.

Ik heb de Steelseries S&S en 4D. Beide prima muismatten. Alleen mijn Cyborg MMO7 reageert slecht. Ik ben nu dus weer op zoek naar een andere muismat (prefereer hard materiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Travee schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 19:34:
dank je lampekap06. goed adres.

Ik heb de Steelseries S&S en 4D. Beide prima muismatten. Alleen mijn Cyborg MMO7 reageert slecht. Ik ben nu dus weer op zoek naar een andere muismat (prefereer hard materiaal).
Ik heb laatst voor de MMO7 de razer scarab gekocht en vind de combi goed (beter dan met de QCK+)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisros
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:50

chrisros

I turn coffee into code

als er een muismat is die ik je echt kan aanraden is het gek genoeg een van Deal Extreme.
en tegelijkertijd als je nadenkt niet eens zo heel gek, aangezien het belachelijk is dat fabrikanten €40+ voor een stukje stof met schuim eronder!

Ontopic:

Specs:
Hij is 15'' Diagonaal (best groot!)
Hij is 3 a 4 mm dik (ideaal voor een enigszins oneven, houten bureau)
Hij heeft een stoffen bovenkant van redelijk hoge kwaliteit
Hij kost maar €4,50(!!!)

Uiterlijk
De hele muismat + 'grippy' rubberen onderkant is zwart, wat 'm een fraai uiterlijk geeft, helaas is er een nogal slechte witte afdruk van het Microsoft logo op de bovenkant van de muismat geplaatst, maar 2 minuutjes met een permanent marker lost dit wel op. voor de rest ziet de muismat er redelijk kwalitatief uit.

Preformance
zelf heb ik deze muismat geprobeerd van alles van de goedkoopste trust muis, tot de duurste razer, en met alles deed hij het perfect, en ook met mijn g500 is hij i-de-aal!

Kwaliteit
De grootste vraag als ik wat van DX bestel blijft altijd; wat is in gods naam de kwaliteit?!?
bij dit product zit je goed, de afgelopen 2 jaar heb ik er er 2 besteld, en allebei zijn ze nog volledig functioneel, en zien ze eruit als de eerste dag dat ik ze uit de plastic verpakking haalde. in dit geval is goedkoop dus echt geen miskoop!

Al met al dus een prima muismatje, voor een supermooie prijs, nou moet je wel 4 weken wachten tot het binnen is, maar dan heb je ook wat!

Voor alle geïnteresseerden is hier een linkje naar de engelse website van deal extreme, als advies zal ik er meteen 2+ bestellen, omdat al je vrienden + familie ze willen en/of je ze zelf bij alle computers in huis wil hebben liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBSDM
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:15
iemand enige ervaring met 1 van deze?

Deskpad eSporter XXL
Corepad Cerro XX Large

ben even benieuwd wat iedereen er van vind, want ben serieus naar zo'n mat aan het kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-08 11:56

CrackSlet

Professioneel Schillenboer

Het is al een tijdje stil op dit forum, maar ik blaas het hopelijk weer is een beetje nieuw leven in.

Ik ben op het moment op zoek naar een nieuwe muismat. Ik heb een tijdje ervaring met 2 stoffen muismatten (Steelpas QcKmini en een Roccat Taito) en hoewel mijn ervaring hiermee aardig positief zijn, vooral met de Taito, wil ik wel eens een harde muismat proberen.

Dit vooral omdat ik het idee heb dat deze i.c.m. een paar goeie voetjes spekglad zijn. Dit is ook mijn voornaamste eis aan een nieuwe muismat. Dat ik bij wijze van spreken mijn muis heen en weer kan blazen.
Ook vind ik ze er over het algemeen erg strak uit zien en aangezien hij voor op mn werk is, vind ik dat ook wel mee tellen.

De AluGraphics matten die ik de TS staan vond ik er errrug mooi uit zien, alleen heb ik m'n twijfels over hoe glad het aluminium is. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Wel vind ik de prijs van €40,- al fors, maar te doen. Nadeel is echt ook nog €16,- verzendkosten, wat het toaal €56,- maakt en dat vind ik toch eigenlijk wel te duur.

Verder heeft de Experience en I-2 van Steelseries ook wel mijn interesse gewekt. Wel heb ik hier ook weer vragen over de gladheid. Her en der zie je staan dat de mat van "frosted glass" is. In mijn ervaring is mat glas niet spiegelglad. Mijn vraag is dan ook of deze "frosting" op het werkoppervlak zit of dat deze onder een toplaag zit om de tracking op een glasplaat mogelijk te maken. Nadeel van deze mat is dat hij eigenlijk praktisch nergens meer te krijgen is. Iemand enig idee of deze nog ergens te krijgen is?

Verder vind ik de harde matten van bv Razer niet echt een optie. Ten eerste om het uiterlijk en ten tweede omdat deze een soort "granular" oppervlak hebben wat me niet echt aanstaat. Ook de zachte matten met een harde toplaag vind ik niet echt een optie.

Heeft er iemand ervaring met de 2 hierboven genoemde matten of een alternatief? Let wel, ik wil dus eigenlijk alleen een aluminium of glazen mat.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al jaren mijn glazen Icemat die ik op de website niet meer terug kan vinden, denk dat ik em ergens in 2006 heb gekocht. Deze heb ik altijd met plezier gebruikt; eerst met een MX518 en nu een G500. voelt altijd soepel aan en behoeft praktisch geen onderhoud. Ik geef em een 9/10 (geen 10 omdat ie de eerste 15 minuten altijd berekoud aanvoelt aan mij polsen :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12

Snippertje

Light up your life

Snippertje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:55:
Icemat hier, werkt perfect al een jaar of 4. Enige nadeel is dat hij in het begin altijd koud is en ik een koude pols krijg. Wordt wel snel warm, dat wel :P Ik gebruik hem overigens met een MX500 zonder voetjes.
Same here. Gebruik hem nu dus al een jaar of 7. Geen slijtage, en nu met een G500. Wel koud nog steeds ja. :+

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de hele late reactie mod (3 jaar na dato,maar moest even)

Ik heb er nog een van:

Afbeeldingslocatie: http://www.iae.nl/veilig-internetten/images/index_03.png

Werkt nog steeds anno 2012 perfect!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 04:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Na heel wat rondgekeken te hebben, ben ik er niet uitgekomen. Misschien kunnen jullie mij helpen?

Ik zoek een harde, onbuigzame muismat om te gebruiken op de leuning van de bank of met een laptop als ik geen tafel heb, spekglad en ongeveer 20 bij 25 cm groot. Het liefste met een toplaag van een materiaal dat niet te veel slijt, zoals nylon of teflon. Aluminium mag op zich ook, maar volgens mij voelt dat nogal koud.

Ik heb er in het verleden een paar gehad als reklamemateriaal, en die voldeden op zich goed, alhoewel ze wat gladder hadden gemogen en na een jaar wel flink versleten waren.

De meeste muismatten die voldoen qua materiaal zijn te groot, en de kleinere die ik kon vinden waren niet hard.

Weet iemand een goede? En liefst niet al te duur, natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:40
Mensen ik zit met een dilema. Ik heb nu stoffenen muismat maar ik vind het totaal niet prettig richten met name in fps zit ik regelmatig naast. Ik gebruik nu geen muismat en richten wil nu veel soepelere nog steeds niet vlekkenloos.

Stof is voor mij note done dus voor nauwkeurige richten 8)7 Wat voor materiaal is er nu echt geschikt voor fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Ik vind stof juist perfect werken, ook in shooters (speel zelf vooral Counter-Strike). Je zult het denk ik gewoon moeten proberen en met wat verschillende materialen aan de slag gaan. Elke persoon heeft zijn eigen voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:09
Amdwarrior schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:44:
Mensen ik zit met een dilema. Ik heb nu stoffenen muismat maar ik vind het totaal niet prettig richten met name in fps zit ik regelmatig naast. Ik gebruik nu geen muismat en richten wil nu veel soepelere nog steeds niet vlekkenloos.

Stof is voor mij note done dus voor nauwkeurige richten 8)7 Wat voor materiaal is er nu echt geschikt voor fps?
Stof! En voor de rest gewoon een goede sensitivity vinden die bij je past, en daar een tijdje bij blijven! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:44:

Mag ik vragen wat je muisinstellingen zijn in de shooters die je speelt? Hoeveel CM moet je jouw muis bewegen om 360 graden te draaien in-game? En heb je muis acceleratie ook aanstaan? Ik denk namelijk dat de muismat die je nu hebt misschien teveel frictie geeft voor jouw high sensitivity speelstijl en dat je acceleratie ervoor zorgt dat je inderdaad een hoop mist. 90% van de top aimers in praktisch alle shooters gebruiken stoffen muismatten, omdat hard pads gewoon te klein zijn (er zijn geen hardpads van een cm of 40 breed), dus daar zit het probleem niet ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:40
DPI staat heel hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, en dat zegt dus compleet niets aangezien 1000dpi al genoeg is om pixel precies op 1080p te spelen. Daarnaast kan je met hoge dpi ook gewoon 70cm voor 360 graden hebben hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe muismat.

Ik heb nu een Steelseries Qck mini (250 mm x 210 mm) en ik moet zeggen dat ik deze net iets te stroef vind. Mijn houten tafel is zelfs minder stroef (al is deze wel minder accuraat), maar ik gebruik de muismat ook om de tafel wat te ontzien van slijtage. Hiervoor had ik een Razer Goliathus, die minder stroef was. Ik wil wel beslist een zachte muismat, omdat ik het geluid van een harde muismat i.c.m. mijn Logitech MX518 niet prettig vind. Daarnaast vind ik de grootte van de Qck mini perfect, dus een hele grote muismat hoef ik ook niet.

Heeft iemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:42

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:31:
Ik ben op zoek naar een nieuwe muismat.

Ik heb nu een Steelseries Qck mini (250 mm x 210 mm) en ik moet zeggen dat ik deze net iets te stroef vind. Mijn houten tafel is zelfs minder stroef (al is deze wel minder accuraat), maar ik gebruik de muismat ook om de tafel wat te ontzien van slijtage. Hiervoor had ik een Razer Goliathus, die minder stroef was. Ik wil wel beslist een zachte muismat, omdat ik het geluid van een harde muismat i.c.m. mijn Logitech MX518 niet prettig vind. Daarnaast vind ik de grootte van de Qck mini perfect, dus een hele grote muismat hoef ik ook niet.

Heeft iemand een idee? :)
Waarom gebruik je de Goliathus niet meer? Die is er namelijk ook in kleine varianten.
Zelf heb ik een Razer mantis speed die ook net zo groot is als de QcK mini, maar die wordt niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zenix schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 22:56:
[...]

Waarom gebruik je de Goliathus niet meer? Die is er namelijk ook in kleine varianten.
Zelf heb ik een Razer mantis speed die ook net zo groot is als de QcK mini, maar die wordt niet meer gemaakt.
Ja, misschien moet ik dat maar doen. Hebben ze ook de nieuwe versie (met betere stiksels in de rand) met de minimale opdruk? Ik vind die nieuwe opdruk met dat grote groene Razer logo niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puretrak heeft een kleinere Talent, Stealth heet dat ding volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens een idee waar ik een muismat zoals de Razer Goliathus control editie kan kopen? Deze muismat heeft een speciale textuur, in plaats van de gladde egale stof. De gladde egale stof biedt iets meer weerstand dan deze textuur. De opdruk van de Razer Goliathus vind ik niet mooi, dus ik zoek in soortgelijke muismat.

Hieronder een plaatje voor de verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www2.razerzone.com/edm/Goliathus/goliathus_control.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien een tip voor de mensen met een stoffen muismat... Spuit hem 1x per week lichtjes in met silicone spray (action beste bus voor weinig) en je muis glijdt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-02-2022
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:40:
Heeft iemand trouwens een idee waar ik een muismat zoals de Razer Goliathus control editie kan kopen? Deze muismat heeft een speciale textuur, in plaats van de gladde egale stof. De gladde egale stof biedt iets meer weerstand dan deze textuur. De opdruk van de Razer Goliathus vind ik niet mooi, dus ik zoek in soortgelijke muismat.

[afbeelding]
http://www.coregamingshop.com/cerro-xxxl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2013 @ 15:40:

[afbeelding]
http://nl.hardware.info/n...-voor-gamers-bij-sharkoon

De Sharkoon FireGround lijkt me wel wat voor jou :)
ToFast schreef op maandag 04 februari 2013 @ 04:40:
Misschien een tip voor de mensen met een stoffen muismat... Spuit hem 1x per week lichtjes in met silicone spray (action beste bus voor weinig) en je muis glijdt super.
Vroeger... heel lang geleden... hadden onze vrolijke vrienden van Func daar een eigen produkt voor : http://www.func.net/en/products/Liquid/ maar dan voor hun plastic/metalen muismatten dus of het ook op stof nut heeft durf ik niet te zeggen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb al een tijdje een: pricewatch: Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition

Is het normaal dat die dingen na een paar maanden gaan krullen aan de voorkant?
Nu is hij al bijna dubbelgeklapt, zijn er meer mensen die hier bijvoorbeeld al garantie voor hebben aangevraagd, want hij voelt namelijk niet meer lekker nu..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:58
Dat nieuwsbericht komt me erg bekend voor... :P

Ontopic: Zelf gebruik ik momenteel een SteelSeries QcK Heavy. Heb lage tijd een Qpad CT Large 4 mm gebruikt maar op lanparty's had ik vaak toch nog het probleem dat je oneffenheden in tafels door de mat heen voelde. Ik wilde wel graag bij een stoffen mat blijven en de QcK Heavy is met een dikte van 6 mm wat geschikter. Qua surface is er echter nog niets dat aan de Qpad kan tippen naar mijn mening.

[ Voor 38% gewijzigd door MiBe op 06-02-2013 02:45 ]

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

MiBe schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 02:44:
Dat nieuwsbericht komt me erg bekend voor... :P
Hehehe :D

Tja... als T.net er niet over wil schrijven moet jij het maar doen bij HWI hé :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
U vraagt, wij draaien ;)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

painkill schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 02:38:
Ik heb al een tijdje een: pricewatch: Steelseries Qck Diablo 3 Logo Edition

Is het normaal dat die dingen na een paar maanden gaan krullen aan de voorkant?
Nu is hij al bijna dubbelgeklapt, zijn er meer mensen die hier bijvoorbeeld al garantie voor hebben aangevraagd, want hij voelt namelijk niet meer lekker nu..
Ik heb 2 Steelseries Qck, maar nooit problemen gehad. Een van de twee is zelfs al 6 jaar oud en daar is niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Even een kleine heads-up voor mensen die een stoffen muismat hebben die erg vies geworden is door langdurig gebruik: met een sponsje en zeepsop kun je je mat weer bijna zo goed als nieuw maken. Het werkte veel beter dan ik verwacht had.

Op mijn mat (Mionix Alioth 320) had zich geleidelijk veel huidvet/zweet verzameld en dit begon steeds na een tijdje gamen aan de onderkant van mijn muis te plakken, waardoor de muis niet meer goed gleed. Na het schoonmaken van de mat blijft mijn muis er weer gewoon gelijkmatig op glijden.

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb een keer een glas cola over mijn Steelseries Qck gehad, die heb ik gewoon onder de kraan gehouden, afgeborsteld en laten drogen. Maar olgens mij kunnen die dingen ook wel in de wasmachine (op 30c).

Verwijderd

Bij Puretrak adverteren ze er zelfs mee dat je de muismat in de wasmachine kan doen. Heb de mijne al een paar keer even in een sopje gegooit en laten drogen in de droger (lage temperatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Razer Mantis Speed doet het ook goed in de wasmachine en ik denk dat alle muismatten die van stof zijn het net zo goed doen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
MeltedForest schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:13:
Ik heb een keer een glas cola over mijn Steelseries Qck gehad, die heb ik gewoon onder de kraan gehouden, afgeborsteld en laten drogen. Maar olgens mij kunnen die dingen ook wel in de wasmachine (op 30c).
Zou kunnen maar ik doe het liever niet met de mijne omdat het stof aan de randen al op is gaan krullen, wat misschien erger kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-08 10:21

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,
Ik heb zelf een logitech g700 muis.
Echter denk ik dat deze muis beter zou aanvoelen op een betere muismat. Nu ligt er een één of andere Action muismat van 1€ onder, die al een paar jaar oud is.

Ik gebruik de muis met hoge sensitivity. zouden jullie door middel van ervaring kunnen vertellen wat voor soort muismat jullie het prettigste vinden?
Zoals een Glazen, Aluminium of stoffen muis mat. En dan ook met een Ruw of Glad oppervlak. Ik heb zelf niet echt ervaring hiermee. En zou graag wat willen horen van iemand die ervaring heeft met luxere muismatten.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
mirno schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:18:
[...]
Ik gebruik de muis met hoge sensitivity. zouden jullie door middel van ervaring kunnen vertellen wat voor soort muismat jullie het prettigste vinden?
Zoals een Glazen, Aluminium of stoffen muis mat. En dan ook met een Ruw of Glad oppervlak. Ik heb zelf niet echt ervaring hiermee. En zou graag wat willen horen van iemand die ervaring heeft met luxere muismatten.
Ik heb het liefst een zo glad mogelijke (weinig weerstand) mat. Daarnaast wil ik weinig onderhoud, weinig slijtage en weinig geluid. Een harde plastic mat heeft denk ik de minste weerstand, maar slijt snel en moet ook relatief snel worden schoongemaakt. Glas/Aluminium maakt iets te veel geluid vind ik. Dus heb ik maar gekozen voor een stoffen mat. Die hebben wel meer weerstand, maar gaan ook veel lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-08 10:21

mirno

私の名前はMirnoです

Oke, het verschil tussen glad en ruw is dus dat de muis makkelijk schuift. Echter als ik mijn muis gebruik heb ik niet eens 2CM nodig om de muis van links naar rechts over het scherm te alten bewegen. Zou in dat geval ruw niet beter zijn, aangezien je met kleine bewegingen daardoor wat precieser bent?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Cyb schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:56:
[...]

Ik heb het liefst een zo glad mogelijke (weinig weerstand) mat. Daarnaast wil ik weinig onderhoud, weinig slijtage en weinig geluid. Een harde plastic mat heeft denk ik de minste weerstand, maar slijt snel en moet ook relatief snel worden schoongemaakt. Glas/Aluminium maakt iets te veel geluid vind ik. Dus heb ik maar gekozen voor een stoffen mat. Die hebben wel meer weerstand, maar gaan ook veel lang mee.
Glas geeft naar mijn idee juist het minste weerstand en gaat ook zeker langer mee dan een stoffen mat. Ze maken inderdaad wel veel geluid zoals je al zegt maar grootste punten van ergernis bij mijn Icemat vond ik het feit dat hij zo klein (32 cm breed geloof ik) en verdomde koud aan de pols. Gebruik daarom zelf al tijden alleen nog stoffen matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
MiBe schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 18:52:
[...]

Glas geeft naar mijn idee juist het minste weerstand en gaat ook zeker langer mee dan een stoffen mat. Ze maken inderdaad wel veel geluid zoals je al zegt maar grootste punten van ergernis bij mijn Icemat vond ik het feit dat hij zo klein (32 cm breed geloof ik) en verdomde koud aan de pols. Gebruik daarom zelf al tijden alleen nog stoffen matten.
Ik heb wel eens een IceMat van iemand geprobeerd, maar ik vond de weerstand ervan toch wel een stuk hoger dan bijv. een Func Surface 1030 (hard plastic). Verder heb ik een gloednieuwe SteelSeries SX (aluminium) die ergens in het stof ligt (of ik heb hem weggegooid, weet het niet eens meer) (ik hou niet van het bewaren van dingen die ik toch nooit meer ga gebruiken). Te veel lawaai en gladheid viel tegen t.o.v. de Surface 1030.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enoq
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik heb de Razer Mantis Control voor 4-5 jaar en het is perfect, werkt nog steeds top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Zijn er personen hier die een polssteun gebruiken bij het muizen? Ik ben een behoorlijke tijd geleden een merkloos muismatje met polssteun gaan gebruiken. Later heb ik Steelseries Qck Mini gekocht omdat ik niet tevreden was over de muismat. Zonder de polssteun kreeg ik echter last van de rug van mijn hand. Ik had toen de muismat met polssteun omgedraaid en met de polssteun tegen de Qck Mini aan gelegd. Zo heb ik een aardige tijd mijn muis gebruikt. Ik ben sinds vorig jaar Starcraft gaan spelen en ik dacht een paar weken geleden laat ik die polssteun maar weg doen, want niemand doet dat en wellicht is het ook geen probleem meer. Ik kreeg echter afgelopen dagen weer last op de rug van mijn hand. Ik heb letterlijk 1 dag die polssteun weer terug en geen pijn meer. Eigenlijk best bijzonder in meerdere opzichten (Is het echt zo snel weer weg? Is het misschien toch iets anders? Is het effect van een polssteun (bij mij) echt zo groot?).

Dus een vraag gewoon uit interesse: gebruiken jullie een polssteun? Of kennen jullie andere (gamers) die een polssteun gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Ik heb voor mijn werk wel laatst een losse polssteun gekocht aangezien ik last van mijn pols zelf kreeg, en dat bevalt mij wel prima. Het is geen heilig middel tegen RSI-achtige klachten, daar moet je op hele houding en beweging letten, maar het werkt niet tegen. Volgens mij is het idee dat je je onderarm laat rusten en je muis voornamelijk met je hand beweegt. Als je dan vervolgens niet de hele tijd je arm hoeft "op te tillen" om een kleine beweging te maken zou het best kunnen dat je schouder, en in het verlengde daarvan je rug, een stuk meer rust krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Het gekke is dat het bij mij enkel beperkt tot mijn rug van mijn hand. Ik heb geen (merkbare) last van mijn onderarm, bovenarm, schouder of rug. Kan je me vertellen welke polssteun heb je gekocht? Misschien wel interessant. Die van mij is niet zo breed en en een wat bredere zou wellicht wat beter zijn bij het gamen waar je soms meer beweegt dat ik enkel met mijn vinger kan doen. Tot nu weer toch wel weer blij dat ik die polssteun weer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrackSlet

CrackSlet

Ik heb in een opwelling deze polssteun voor €25,- gekocht (de site werkt alleen niet echt meer volgens mij). Achteraf een beetje erg veel geld voor een polssteun, maar hij bevalt in principe wel aardig. Hij is niet echt breed, maar ik gebruik mijn muis altijd met een vrij hoog snelheid, dus hij beweegt vrij weinig.

[ Voor 6% gewijzigd door CrackSlet op 05-04-2013 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ok, bedankt voor je reactie. Dat is wel een prijzige, maar keuze is er ook niet echt veel. Ik zal me er eens verder in verdiepen.

Edit: ik kwam net deze Health-V™ Fabrik gliding palmsteun (grafiet=kleur) tegen. Deze polssteun beweegt met je muis mee over de muismat. Dat lijkt me eigenlijk nog wel beter, hoewel ik niet weet hoe dit in praktijk zal werken. De prijs is met zo'n 20-25 euro redelijk prijzig.

[ Voor 66% gewijzigd door Regeneration op 05-04-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Zijn de Func Surface1030´s nog uberhaubt ergens te krijgen in Nederland?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Niet dat ik weet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

MiBe schreef op maandag 06 mei 2013 @ 00:21:
Niet dat ik weet in ieder geval.
Heb nu een blauw/paarse variant, maar die is nu wel een keer versleten, die zwarte func surface archetype 1030 leek mij een mooie vervanger, maar die zijn dus nergens meer te krijgen?

Weet iemand een vergelijkbare muismat, dus met de eigenschappen die de 1030 ook had?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
CasGas schreef op zondag 05 mei 2013 @ 23:19:
Zijn de Func Surface1030´s nog uberhaubt ergens te krijgen in Nederland?
Deze? http://www.alternate.nl/h...0_L/1047384/?event=search

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
CasGas schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:36:
[...]

Heb nu een blauw/paarse variant, maar die is nu wel een keer versleten, die zwarte func surface archetype 1030 leek mij een mooie vervanger, maar die zijn dus nergens meer te krijgen?

Weet iemand een vergelijkbare muismat, dus met de eigenschappen die de 1030 ook had?
Heb zelf destijds een X-Ray Thunder 8 muismat gekocht als backup voor mijn Func Surface 1030 omdat ik die toen al niet meer kon vinden. Ben echter al voordat mijn 1030 versleten was overgestapt naar stoffen matten dus het ding is effectief één of twee keer gebruikt, als je interesse hebt moet je maar even DM'en. Zou zo niet weten waar je dergelijke matten nieuw nog kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:47
Ik heb sinds kort een glazen bureau.

Nu leek mij zo'n brede muismat wel handig, voor het toetsenbord om niet te verschuiven en de muis in één.

Alleen nu zie ik op tweakers alleen muismatten met rode vlammen of groene kots.

Iemand nog tips voor een wat meer neutrale of iets met blauwe brede muismat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
En wanneer zou je nylon overwegen en wanneer stof? Ik heb een nylon geprobeerd maar dan vliegt mijn muis zowat naar de andere kant van de wereld zo glad als die mat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
Normale qck+ pad is mijn go to pad geworden. Daarvoor heb ik jaren lang een FATpad gebruikt. Hij is wel in het zwart (de qck) tenzij je een leuk plaatje erop wil @Draakje5

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Ja die qck passeerde ook mijn zicht. Kloppen die afmetingen overigens wel? 320 bij 270 is nogal groot. Als die iets stroever is dan een volledig glad oppervlak is het wellicht een goede keus.

Hier in de familie heeft iemand kort geleden een ICIDU muismat gekocht, die van Nylon. Maar die vind ik dus echt te glad.

Zit nu een filmpje te kijken maar die is wel erg groot. Ik heb een 160 bij 80 bureau, dus de grootte is geen probleem maar wat heb je er aan zo groot?

Deze lijkt mij ook een geduchte tegenstander:
pricewatch: Razer Goliathus Control Omega

[ Voor 34% gewijzigd door Draakje5 op 26-05-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Doe eens het topic doorzoeken : nero355 in "Muismatten" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Heb maar de Goliathus Control edition gekocht van Razer.

Was even twijfelen tussen die en de muismat van Steelseries, QCK. Maar aangezien deze wat beter uit de test komt, gaatjes voor een stroefer oppervlak heeft en gestikte randen heeft voor duurzaamheid, toch maar voor deze gegaan.

15 euro, dus ging nog net voor een muistmat..

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 27-05-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
Na een tijd de SteelSeries QcK Heavy gebruik te hebben toch maar eens van muismat gewisseld. Had niet genoeg ruimte voor een hele draai (60 cm ~ 360 graden) wat in Quake soms toch irritant was, vooral in Clan Arena als je van meerdere kanten belaagd wordt. Op mijn studentenkamer had ik nooit plaats voor mijn Corepad Deskpad maar nu ik aanzienlijk groter woon heb ik die maar weer eens tevoorschijn gehaald. In combinatie met een relatief klein toetsenbord (CM Storm QuickFire TK) die ik er gedeeltelijk op heb liggen houd ik zo precies genoeg ruimte over voor een hele draai :) Oppervlak is wel weer even wennen, het stroeve van de QcK Heavy stond me wel aan. Laatstgenoemde is nu in mijn LAN-tas verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Razer Goliathus Speed Edition Extended binnen gekregen. Deze mat gebruik ik in combinatie met een Razer Deathadder 2013 of Mad Catz R.A.T. 9 muis. Deze mat is echt ideaal om ook het toetsenbord er op te plaatsen. (Razer Black Widow Ultimate Elite 2013). De software van Razer bevat tevens een voor gekalibreerde instelling. De soepelheid waarmee de muis voortbewogen kan worden over deze mat is wat mij betreft onovertroffen. De mat heeft wel een vreemde geur als je hem nieuw uit verpakking haalt.

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Even een vraagje aan de Zowie FK gebruikers hier.

Ik heb deze muis een tijdje in gebruik met de Qck+ en de Qck mass.
Maar merk dat het wat te stroef is.

Nu had ik nog ergens een Razer Goliathus Speed Edition liggen en die even geprobeerd.
Dit werkte al een stuk beter merkte ik, alleen is dit een erg klein muismatje.

Ik zat te kijken naar de Zowie G-TF Speed (welke overigens niet overal beschikbaar is) en naar een grotere versie van de Goliathus speed (welke me sneller lijkt te slijten, maar wel smoother lijkt te zijn)
http://www.overclock.net/...zowie-g-tf-speed-pad-feel)

De Zowie P-TF Speed is wat beter beschikbaar alleen weer stuk kleiner.

Daarnaast las ik ook iets over de Puretak Talent maar die had wat tracking issues i.c.m met de FK dacht ik.

Wat raden jullie aan?

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 19:19
Ikzelf heb met de aanschaf van mijn FK gelijk een GTF Speed gekocht bij Afuture. Als PostNL geen roet in het eten had gegooid had ik het gehele pakktje binnen 5 dagen binnen gehad.
Is overigens wel een flink grote muismat. Aangezien ik gewend ben om mijn twee handen redelijk dichtbij elkaar te hebben tijdens gamen is het resultaat dat ik nu wat meer naar links van het midden van de mat aan het muisen ben. Het muist overigens wel heerlijk. Heb je hier iets aan of wilde je iets anders weten?

Prima.

• S.J_84
Ik wou meer weten van mensen die dezelfde muis hebben, maar ook andere matten gehad hebben i.c.m met de FK.
En welke dus bij wijze lekkerder "glijd" over de mat.

Ik neig sterk naar de P-TF speed versie, als deze lekker glijd.
De Goliathus begint eerder te slijten heb ik het idee tegenover de zowie pad.

De G-TF is wat lastiger te verkrijgen, bij afuture zag ik `m al niet meer en bij Informatique kon het nog een tijdje duren wanneer die daar binnen is.
Had even contact opgenomen.

Maar alsnog bedankt hoor :)

[ Voor 48% gewijzigd door S.J_84 op 29-08-2013 12:53 ]

Verwijderd

Ik denk dat je naar mijn posts refereert? G-TF Speed is sneller dan de Talent. Ik had tracking problemen op de Talent, een (online) vriend van mij ook. Ik ken ook mensen die geen tracking problemen hebben. Heeft waarschijnlijk te maken met inconsistentie van de rubber ondergrond van de Talent waardoor het oppervlak niet 100% vlak is. De Talent is gladder dan de QcK. De G-TF Speed heeft geen rubber bodem, maar alleen een beetje antislip. Ik geloof ook dat de grote of nieuwe versie van de Goliathus een grote groene decal er op heeft zitten? Van wat ik gelezen heb vinden niet alle muizen dat even lekker qua tracking, ik zou dus voor een meer egale muismat gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 13:03 ]

• S.J_84
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 13:00:
Ik denk dat je naar mijn posts refereert? G-TF Speed is sneller dan de Talent. Ik had tracking problemen op de Talent, een (online) vriend van mij ook. Ik ken ook mensen die geen tracking problemen hebben. Heeft waarschijnlijk te maken met inconsistentie van de rubber ondergrond van de Talent waardoor het oppervlak niet 100% vlak is. De Talent is gladder dan de QcK. De G-TF Speed heeft geen rubber bodem, maar alleen een beetje antislip. Ik geloof ook dat de grote of nieuwe versie van de Goliathus een grote groene decal er op heeft zitten? Van wat ik gelezen heb vinden niet alle muizen dat even lekker qua tracking, ik zou dus voor een meer egale muismat gaan.
Ja, las inderdaad in jouw post over de tracking problemen met de talent.

@ hieronder, bedankt voor de link.

Vind het nogal wat lastig, en net als een muis is het een kwestie van proberen.
Maar het is fijn wat gebruikers ervaringen erbij te hebben om een keuze te maken.

Overigens wel een sexy mousepad die qpad ct :)

[ Voor 16% gewijzigd door S.J_84 op 29-08-2013 13:23 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

S.J_84 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:19:
Even een vraagje aan de Zowie FK gebruikers hier.

Ik heb deze muis een tijdje in gebruik met de Qck+ en de Qck mass.
Maar merk dat het wat te stroef is.

Nu had ik nog ergens een Razer Goliathus Speed Edition liggen en die even geprobeerd.
Dit werkte al een stuk beter merkte ik, alleen is dit een erg klein muismatje.

Ik zat te kijken naar de Zowie G-TF Speed (welke overigens niet overal beschikbaar is) en naar een grotere versie van de Goliathus speed (welke me sneller lijkt te slijten, maar wel smoother lijkt te zijn)
http://www.overclock.net/...zowie-g-tf-speed-pad-feel)

De Zowie P-TF Speed is wat beter beschikbaar alleen weer stuk kleiner.

Daarnaast las ik ook iets over de Puretak Talent maar die had wat tracking issues i.c.m met de FK dacht ik.

Wat raden jullie aan?
De Zowie spullen kun je ook bij http://www.caseking.de/sh...&keywords_suggest=&page=2

bestellen. Zij hebben veel op voorraad en vrij goed geprijst.

Heb de Zowie FK muis icm een Zowie G-TF Speed muismat. Het is een vrij prettige muismat maar ben geneigd mijn Qpad CT Large muismat prettiger te vinden. Het oppervlak van de Qpad is gladder wat ik prettiger vind.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik heb een Razer Sphex. Werkt prima, alleen heb ik 'm wel aan mijn bureau moeten plakken met een paar plakbandjes, want zodra het vocht is weggetrokken onder de muismat begint 'ie te verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:09

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik ben mij al een poosje aan het ergeren van onze muismat. Deze gebruiken we bij onze mediacenter welke in de woonkamer staat. Het is een muismat welke we destijds gratis bij een fotoafdrukservice hadden gekregen. Nu merk ik dat het muizen de laatste tijd niet heel soepel meer gaat. De muismat wordt gebruikt met een Logitech MK520 setje met een lasermuis. De ontvanger al in line of sight gelegd, geen verbetering. We gebruiken de muis vaak op de bank of tafel maar beide ondergronden zijn niet geschikt voor deze muis.

In mijn zoektocht door dit topic kwam ik uit op de Steelseries Qck. De mini komt het meest overeen met de huidige muismat welke 23*19cm is. Helaas is deze bij diverse webshops slecht leverbaar (Azerty langer dan 10 dagen, MyCom leverbaar in oktober). Dan kom ik nog de Zowie N-RF1 (iets te duur) tegen, of CM Storm Speed RX maar van beide zijn hier geen reviews.

Hebben jullie nog een goed alternatief?

Tl;dr:
Afmetingen: ongeveer 25*21 cm
Budget: €10 - €15 (incl. verzenden)
Soort: Stoffen bovenkant, flexibel, niet te glad (muis ligt bovenop het toetsenbord in het meubel :9 )

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Even een subtiele kick geven.

Want ik zoek denk ik ook een muismat, want er komt een nieuwe muis, en die wil ik graag heel houden :+

Ik gebruik al werkelijk jaren mijn houten bureau als muismat, wat gewoon een onbehandelde timmer-hout-plaat is van de Gamma, behoorlijk stroef dus, vond ik altijd heerlijk, maar, mijn bureau gaf zich niet zomaar gewonnen en heeft ook mijn muis behoorlijk toegetakeld in al die jaren [wélke glij-voetjes? :+ ]

Enfin, ik speel high-sens, een matje van 10 bij 10 zal al meer dan voldoende voor mij zijn, en hou wel van een stoef matje, puur omdat ik mijn hout gewend ben, en ik zo meer controle heb over mijn muis. Liefst ook nog zo goedkoop mogelijk, en zo zwart mogelijk :+ Mijn muis wordt een Func MS-3-2, welke een laser sensor heeft.

Natuurlijk heb ik al de nodige dingen gevonden:
pricewatch: Steelpad Qck Mini
Is erg populair, vast wel met een reden, maar ik denk dat hij wellicht wat te glad is.

pricewatch unsorted: Kingston Mouse pad Kingston HyperX Skyn Control
Behoorlijk onbekend, maar zou wat aan de ruwe kant zijn, en komt goed uit de Amerikaanse reviews.

pricewatch: Zowie N-RF2
Zowie staat toch wel bekend als een goed merk, en deze zou ietwat stroef wezen.

Zelf twijfel ik vooral tussen de Zowie en Qck, en ben vooral benieuwd hoe glad de Qck nou is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
Heb zelf alweer enkele jaren de pricewatch: Razer Vespula
Deze bevalt mij erg goed, is ook redelijk groot dus kan alle kanten ermee op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
VasZaitsev schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:29:
Ik gebruik al werkelijk jaren mijn houten bureau als muismat, wat gewoon een onbehandelde timmer-hout-plaat is van de Gamma, behoorlijk stroef dus, vond ik altijd heerlijk, maar, mijn bureau gaf zich niet zomaar gewonnen en heeft ook mijn muis behoorlijk toegetakeld in al die jaren \[wélke glij-voetjes? :+ ]

Enfin, ik speel high-sens, een matje van 10 bij 10 zal al meer dan voldoende voor mij zijn, en hou wel van een stoef matje, puur omdat ik mijn hout gewend ben, en ik zo meer controle heb over mijn muis. Liefst ook nog zo goedkoop mogelijk, en zo zwart mogelijk :+ Mijn muis wordt een Func MS-3-2, welke een laser sensor heeft.
Ik gebruikte zelf ook jaren de bureau zelf, maar sinds we een nieuwe bureau hebben moest ik op zoek naar een muismat. Ik wilde het liefst iets sober, kwalitatief, en iets wat niet te veel moest wennen. Ik heb een Steelseries 9HD gekocht, en geen spijt van. Ik voel hem amper liggen, dus het lijkt alsof ik op de bueau zelf werk.

Waarschijnlijk heb jij genoeg aan de kleinere variant: de 4HD. Mijn lasermuis die op het tijdschrift niet meer werkte gaat nu weer perfect. Net als mijn andere 2 muizen overigens.

Een beetje spijtig van het logo vind ik, maar de alternatieven waren dikwijls nog minder subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Joosie200 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:41:
Ik heb naast meteen een nieuwe muis om de oude te vervangen gelijk een muismat gekocht 1,5 jaar terug. Gebruik nu naar alle tevredenheid een Logitech MX 518 i.c.m. Steelpad QCK+ muismat. Heb jaren zonder muismat gedaan, maar had toen ook altijd een brakke standaard muisje erbij. Vind het wel prima die QCK+.
En oh, ik zit op Tweakers, dus ik heb die Steelpad QCK+ getweaked :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1IRyLcwTTemWKh7pghy7KmWm/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is na wat wikken en wegen de Zowie geworden, is het niks, gaat ie terug, en anders maak ik denk ik wel een review erover.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Giesber schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:28:
[...]

Ik gebruikte zelf ook jaren de bureau zelf, maar sinds we een nieuwe bureau hebben moest ik op zoek naar een muismat. Ik wilde het liefst iets sober, kwalitatief, en iets wat niet te veel moest wennen. Ik heb een Steelseries 9HD gekocht, en geen spijt van. Ik voel hem amper liggen, dus het lijkt alsof ik op de bueau zelf werk.

Waarschijnlijk heb jij genoeg aan de kleinere variant: de 4HD. Mijn lasermuis die op het tijdschrift niet meer werkte gaat nu weer perfect. Net als mijn andere 2 muizen overigens.

Een beetje spijtig van het logo vind ik, maar de alternatieven waren dikwijls nog minder subtiel.
Ik gebruik het steelseries logo altijd als als de onderzetter waar mijn drinken komt te staan. Dan zie je hem ook niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld de Corsair Vengeance MM600 Aluminium bk ? Mijn Steelseries 9HD is ongelijk afgesleten en ik ben dus op zoek naar een nieuwe mat. Nadeel van de Steelseries vindt ik dat hij de muis skates erg snel afslijt. Die moest ik ongeveer 1x per jaar vervangen. Hoop dat de Vengeance iets gladder is (en dus minder slijtage oplevert). Stoffen muismat vindt ik niets, heb nog een 1e generatie Steelseries Qck liggen maar die is veel te stroef.

Wat ik kon vinden in de pricewatch:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Gaming MM400 Standard Edition€ 24,90€ 24,90
1Corsair Vengeance MM600 Aluminium bk€ 31,10€ 31,10
1Razer Sphex€ 12,-€ 12,-
1Razer Vespula€ 34,82€ 34,82
1Roccat Alumic Hardpad€ 38,14€ 38,14
1Steelseries - 9HD€ 34,-€ 34,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 174,96

Misschien weet iemand anders nog een leuk alternatief of heeft ervaring met één van deze matten?

edit: Die Corsair Gaming MM400 ziet er ook wel interessant uit. Dunner dan de M660 en met 25 euro een stuk goedkoper. Daarnaast ook gladder dan de Steelseries en iets groter.

[ Voor 110% gewijzigd door sdk1985 op 22-05-2015 17:21 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online
Ik denk dat elke plastic mat/kunststof mat relatief snel slijt.
Ik gebruik zelf al jaren een door de helft geknipte XTracPad Hybrid (mix van stof en kunsstof, en had maar de helft nodig kwa grootte). Gaat erg lang mee, vooral vergeleken met de kunsstof matten die ik had. (Van de kunststof matten die ik had, vond ik de Func Surface 1030 het beste.)
Verder is hij ook redelijk glad en heeft weinig schoonmaakonderhoud nodig, maar een goede kunststof mat is wel beter kwa gladheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Had ondertussen de pricewatch: Corsair Gaming MM400 Standard Edition gekocht bij de Mycom. Bevalt tot nu toe prima, we zien wel even hoe lang hij mee gaat. Als dit flopt dan misschien inderdaad eens een hybrid proberen :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
Ben al een tijd in bezit van een SteelSeries 9HD.
Deze muismat is voor mij persoonlijk nog steeds perfect, maar nu ik weer wat meer CSGO wil gaan spelen heb ik toch een grotere muismat nodig (Firstworldgamerproblems :+ )

Is er een soort van vergelijkbaar model als de 9HD alleen dan een heel stuk groter?
De 9HD is namelijk perfect in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb de firefly Cloth nu binnen. Eerste ervaring is dat de muis heerlijk glijdt! De weerstand zorgt voor een beetje vertraging op de kleine bewegingen, waardoor meer precisie ontstaat.

Wel is dit de eerste keer dat ik een grote muismat heb. Heb de brandwonden al oo de onderkant van duim en pink staan. Ik neem aan dat dat wel went als er eelt op komt. Tot nu toe tevreden met deze stoffen mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb sinds kort mijn steelseries van 2004 in de ban gedaan. Werd stroef, zijkanten rafelen, dus weg ermee. Ik heb nu een Turtle Beach Drift 4535 XL gekocht en ik ben echt erg tevreden. Wordt gebruikt met een Logitech G5 uit 2009 en de muis glijdt weer lekker op deze grote mat. Ook de randen van de mat zijn gestikt dus geen rafels meer.
Het is een simpel uitziende mat, maar wel heel functioneel.

Ik vraag me eigenlijk ook echt af hoeveel echte kwaliteitsverschil er nou zit in hedendaagse muismatjes...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 13:30
Eens even dit topic nieuw leven inblazen. Ik ben ook op zoek naar een gaming muispad waar ik zowel toetsenbord als muis op kan leggen. Een breed model dus.

Er is op internet zeer veel te vinden, maar het lijkt vooral een persoonlijk iets. Er zijn een hoop modellen en prijzen variëren van net iets meer dan een tientje bij Amazon.de tot zo'n € 50,- voor de Logitech muismat (die niet erg positief gewaardeerd wordt overigens).

Op hardware.info zijn begin dit jaar een hoop muismatten getest, maar de selectie is verre van compleet dus ook dat geeft me niet de gewenste info.

Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Dennis schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:37:
Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?
Beetje lastig als je verder geen eisen geeft van bijvoorbeeld gewenst materiaal. Ik ben voor de SteelSeries QcK XXL gegaan omdat ik een stoffen muismat wilde die ook hoog (dus diep, niet dik) was. De Corsair was maar 30 centimeter en de Steelseries 40.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Je hebt gelijk @FeaR, ik zoek trouwens inderdaad een stoffen muismat en maat XXL dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik ben dan dus tevreden over de Steelseries:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WNawTxPh3uFJ3oTDsKQTL8cF/full.png

Groot, stof en niet zo schreeuwerig qua looks. Ding moet wel even uitzakken omdat hij opgerold wordt verzonden. Owja, en hij ruikt in het begin ook nogal chemisch.

De kleine (normale) variant heb ik op werk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Daar schijnen alle muismatten last van te hebben. Ik lees het in alle reviews terug in ieder geval. Sommige mensen sturen hem zelfs terug om die reden, maar of dat dus zin heeft? Ziet er trouwens prima uit, dit is wat ik ook zoek.

Heb je hem al lang en vermoed je dat hij lang mee gaat? Dat is het enige waar ik nog verschil in zie: of ze gestikte randen hebben of niet. De meeste hebben dat niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Dennis schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:09:
Daar schijnen alle muismatten last van te hebben. Ik lees het in alle reviews terug in ieder geval. Sommige mensen sturen hem zelfs terug om die reden, maar of dat dus zin heeft? Ziet er trouwens prima uit, dit is wat ik ook zoek.

Heb je hem al lang en vermoed je dat hij lang mee gaat? Dat is het enige waar ik nog verschil in zie: of ze gestikte randen hebben of niet. De meeste hebben dat niet trouwens.
Volgens mij zijn qua materiaal alle steelseries qck hetzelfde, en de mijne gaat toch al iets van 7 jaar mee en ziet er nog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dennis schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:09:
De XXL heb ik nog niet heel lang, half jaartje ofzo denk ik. De gewone heb ik al jaren, zeker vijf jaar als het niet meer is en die houd nu dus de muis op werk van het bureau. Omdat het stof is wordt het soms wat smoezelig, maar even onder de kraan en laten drogen lost dat ook op. Deze heeft inderdaad geen gestikte randen, Corsair heeft dat geloof ik wel. Nu heeft het niet echt veel zin aangezien de QCK wat rubberachtig is aan de onderzijde en intern waardoor de stof hier (nog) niet is gaan rafelen

Ik ben er enthousiast over. Aan de andere kant, het is een groot stuk stof waar je je muis en toetsenbord op zet, hoe lastig kan het zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

FeaR schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:47:
Omdat het stof is wordt het soms wat smoezelig, maar even onder de kraan en laten drogen lost dat ook op.
Mijn good old Razer Mantis Speed heeft zelfs een paar keer de wasmachine van binnen gezien :+
Deze heeft inderdaad geen gestikte randen, Corsair heeft dat geloof ik wel. Nu heeft het niet echt veel zin aangezien de QCK wat rubberachtig is aan de onderzijde en intern waardoor de stof hier (nog) niet is gaan rafelen
Ik vind dan ook dat al die merken lekker mogen stikken in hun gestikte randen propaganda!

Als een muismat gewoon fatsoenlijk gemaakt is zal je daar echt nooit last van krijgen en is die gestikte rand uiteindelijk alleen maar irritant :/
Dit gebaseerd op zowel een XXL Razer model als de Gigabyte XMP-300 die ik hier heb.
Ik ben er enthousiast over. Aan de andere kant, het is een groot stuk stof waar je je muis en toetsenbord op zet, hoe lastig kan het zijn :P
Dat zou je denken hé :+

Pagina: 1 2 3 Laatste