Muismatten

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 50 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik ben mij al een poosje aan het ergeren van onze muismat. Deze gebruiken we bij onze mediacenter welke in de woonkamer staat. Het is een muismat welke we destijds gratis bij een fotoafdrukservice hadden gekregen. Nu merk ik dat het muizen de laatste tijd niet heel soepel meer gaat. De muismat wordt gebruikt met een Logitech MK520 setje met een lasermuis. De ontvanger al in line of sight gelegd, geen verbetering. We gebruiken de muis vaak op de bank of tafel maar beide ondergronden zijn niet geschikt voor deze muis.

In mijn zoektocht door dit topic kwam ik uit op de Steelseries Qck. De mini komt het meest overeen met de huidige muismat welke 23*19cm is. Helaas is deze bij diverse webshops slecht leverbaar (Azerty langer dan 10 dagen, MyCom leverbaar in oktober). Dan kom ik nog de Zowie N-RF1 (iets te duur) tegen, of CM Storm Speed RX maar van beide zijn hier geen reviews.

Hebben jullie nog een goed alternatief?

Tl;dr:
Afmetingen: ongeveer 25*21 cm
Budget: €10 - €15 (incl. verzenden)
Soort: Stoffen bovenkant, flexibel, niet te glad (muis ligt bovenop het toetsenbord in het meubel :9 )

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Even een subtiele kick geven.

Want ik zoek denk ik ook een muismat, want er komt een nieuwe muis, en die wil ik graag heel houden :+

Ik gebruik al werkelijk jaren mijn houten bureau als muismat, wat gewoon een onbehandelde timmer-hout-plaat is van de Gamma, behoorlijk stroef dus, vond ik altijd heerlijk, maar, mijn bureau gaf zich niet zomaar gewonnen en heeft ook mijn muis behoorlijk toegetakeld in al die jaren [wélke glij-voetjes? :+ ]

Enfin, ik speel high-sens, een matje van 10 bij 10 zal al meer dan voldoende voor mij zijn, en hou wel van een stoef matje, puur omdat ik mijn hout gewend ben, en ik zo meer controle heb over mijn muis. Liefst ook nog zo goedkoop mogelijk, en zo zwart mogelijk :+ Mijn muis wordt een Func MS-3-2, welke een laser sensor heeft.

Natuurlijk heb ik al de nodige dingen gevonden:
pricewatch: Steelpad Qck Mini
Is erg populair, vast wel met een reden, maar ik denk dat hij wellicht wat te glad is.

pricewatch unsorted: Kingston Mouse pad Kingston HyperX Skyn Control
Behoorlijk onbekend, maar zou wat aan de ruwe kant zijn, en komt goed uit de Amerikaanse reviews.

pricewatch: Zowie N-RF2
Zowie staat toch wel bekend als een goed merk, en deze zou ietwat stroef wezen.

Zelf twijfel ik vooral tussen de Zowie en Qck, en ben vooral benieuwd hoe glad de Qck nou is.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 07:12
Heb zelf alweer enkele jaren de pricewatch: Razer Vespula
Deze bevalt mij erg goed, is ook redelijk groot dus kan alle kanten ermee op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 12:06
VasZaitsev schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:29:
Ik gebruik al werkelijk jaren mijn houten bureau als muismat, wat gewoon een onbehandelde timmer-hout-plaat is van de Gamma, behoorlijk stroef dus, vond ik altijd heerlijk, maar, mijn bureau gaf zich niet zomaar gewonnen en heeft ook mijn muis behoorlijk toegetakeld in al die jaren \[wélke glij-voetjes? :+ ]

Enfin, ik speel high-sens, een matje van 10 bij 10 zal al meer dan voldoende voor mij zijn, en hou wel van een stoef matje, puur omdat ik mijn hout gewend ben, en ik zo meer controle heb over mijn muis. Liefst ook nog zo goedkoop mogelijk, en zo zwart mogelijk :+ Mijn muis wordt een Func MS-3-2, welke een laser sensor heeft.
Ik gebruikte zelf ook jaren de bureau zelf, maar sinds we een nieuwe bureau hebben moest ik op zoek naar een muismat. Ik wilde het liefst iets sober, kwalitatief, en iets wat niet te veel moest wennen. Ik heb een Steelseries 9HD gekocht, en geen spijt van. Ik voel hem amper liggen, dus het lijkt alsof ik op de bueau zelf werk.

Waarschijnlijk heb jij genoeg aan de kleinere variant: de 4HD. Mijn lasermuis die op het tijdschrift niet meer werkte gaat nu weer perfect. Net als mijn andere 2 muizen overigens.

Een beetje spijtig van het logo vind ik, maar de alternatieven waren dikwijls nog minder subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Joosie200 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:41:
Ik heb naast meteen een nieuwe muis om de oude te vervangen gelijk een muismat gekocht 1,5 jaar terug. Gebruik nu naar alle tevredenheid een Logitech MX 518 i.c.m. Steelpad QCK+ muismat. Heb jaren zonder muismat gedaan, maar had toen ook altijd een brakke standaard muisje erbij. Vind het wel prima die QCK+.
En oh, ik zit op Tweakers, dus ik heb die Steelpad QCK+ getweaked :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1IRyLcwTTemWKh7pghy7KmWm/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het is na wat wikken en wegen de Zowie geworden, is het niks, gaat ie terug, en anders maak ik denk ik wel een review erover.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Giesber schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:28:
[...]

Ik gebruikte zelf ook jaren de bureau zelf, maar sinds we een nieuwe bureau hebben moest ik op zoek naar een muismat. Ik wilde het liefst iets sober, kwalitatief, en iets wat niet te veel moest wennen. Ik heb een Steelseries 9HD gekocht, en geen spijt van. Ik voel hem amper liggen, dus het lijkt alsof ik op de bueau zelf werk.

Waarschijnlijk heb jij genoeg aan de kleinere variant: de 4HD. Mijn lasermuis die op het tijdschrift niet meer werkte gaat nu weer perfect. Net als mijn andere 2 muizen overigens.

Een beetje spijtig van het logo vind ik, maar de alternatieven waren dikwijls nog minder subtiel.
Ik gebruik het steelseries logo altijd als als de onderzetter waar mijn drinken komt te staan. Dan zie je hem ook niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Heeft er iemand ervaring met bijvoorbeeld de Corsair Vengeance MM600 Aluminium bk ? Mijn Steelseries 9HD is ongelijk afgesleten en ik ben dus op zoek naar een nieuwe mat. Nadeel van de Steelseries vindt ik dat hij de muis skates erg snel afslijt. Die moest ik ongeveer 1x per jaar vervangen. Hoop dat de Vengeance iets gladder is (en dus minder slijtage oplevert). Stoffen muismat vindt ik niets, heb nog een 1e generatie Steelseries Qck liggen maar die is veel te stroef.

Wat ik kon vinden in de pricewatch:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Gaming MM400 Standard Edition€ 24,90€ 24,90
1Corsair Vengeance MM600 Aluminium bk€ 31,10€ 31,10
1Razer Sphex€ 12,-€ 12,-
1Razer Vespula€ 34,82€ 34,82
1Roccat Alumic Hardpad€ 38,14€ 38,14
1Steelseries - 9HD€ 34,-€ 34,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 174,96

Misschien weet iemand anders nog een leuk alternatief of heeft ervaring met één van deze matten?

edit: Die Corsair Gaming MM400 ziet er ook wel interessant uit. Dunner dan de M660 en met 25 euro een stuk goedkoper. Daarnaast ook gladder dan de Steelseries en iets groter.

[ Voor 110% gewijzigd door sdk1985 op 22-05-2015 17:21 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat elke plastic mat/kunststof mat relatief snel slijt.
Ik gebruik zelf al jaren een door de helft geknipte XTracPad Hybrid (mix van stof en kunsstof, en had maar de helft nodig kwa grootte). Gaat erg lang mee, vooral vergeleken met de kunsstof matten die ik had. (Van de kunststof matten die ik had, vond ik de Func Surface 1030 het beste.)
Verder is hij ook redelijk glad en heeft weinig schoonmaakonderhoud nodig, maar een goede kunststof mat is wel beter kwa gladheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 13:13
Had ondertussen de pricewatch: Corsair Gaming MM400 Standard Edition gekocht bij de Mycom. Bevalt tot nu toe prima, we zien wel even hoe lang hij mee gaat. Als dit flopt dan misschien inderdaad eens een hybrid proberen :).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 10:34
Ben al een tijd in bezit van een SteelSeries 9HD.
Deze muismat is voor mij persoonlijk nog steeds perfect, maar nu ik weer wat meer CSGO wil gaan spelen heb ik toch een grotere muismat nodig (Firstworldgamerproblems :+ )

Is er een soort van vergelijkbaar model als de 9HD alleen dan een heel stuk groter?
De 9HD is namelijk perfect in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb de firefly Cloth nu binnen. Eerste ervaring is dat de muis heerlijk glijdt! De weerstand zorgt voor een beetje vertraging op de kleine bewegingen, waardoor meer precisie ontstaat.

Wel is dit de eerste keer dat ik een grote muismat heb. Heb de brandwonden al oo de onderkant van duim en pink staan. Ik neem aan dat dat wel went als er eelt op komt. Tot nu toe tevreden met deze stoffen mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb sinds kort mijn steelseries van 2004 in de ban gedaan. Werd stroef, zijkanten rafelen, dus weg ermee. Ik heb nu een Turtle Beach Drift 4535 XL gekocht en ik ben echt erg tevreden. Wordt gebruikt met een Logitech G5 uit 2009 en de muis glijdt weer lekker op deze grote mat. Ook de randen van de mat zijn gestikt dus geen rafels meer.
Het is een simpel uitziende mat, maar wel heel functioneel.

Ik vraag me eigenlijk ook echt af hoeveel echte kwaliteitsverschil er nou zit in hedendaagse muismatjes...

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:20
Eens even dit topic nieuw leven inblazen. Ik ben ook op zoek naar een gaming muispad waar ik zowel toetsenbord als muis op kan leggen. Een breed model dus.

Er is op internet zeer veel te vinden, maar het lijkt vooral een persoonlijk iets. Er zijn een hoop modellen en prijzen variëren van net iets meer dan een tientje bij Amazon.de tot zo'n € 50,- voor de Logitech muismat (die niet erg positief gewaardeerd wordt overigens).

Op hardware.info zijn begin dit jaar een hoop muismatten getest, maar de selectie is verre van compleet dus ook dat geeft me niet de gewenste info.

Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06

FeaR

In GoT we trust

Dennis schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:37:
Heeft iemand hier de gouden tip voor mij?
Beetje lastig als je verder geen eisen geeft van bijvoorbeeld gewenst materiaal. Ik ben voor de SteelSeries QcK XXL gegaan omdat ik een stoffen muismat wilde die ook hoog (dus diep, niet dik) was. De Corsair was maar 30 centimeter en de Steelseries 40.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Je hebt gelijk @FeaR, ik zoek trouwens inderdaad een stoffen muismat en maat XXL dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik ben dan dus tevreden over de Steelseries:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WNawTxPh3uFJ3oTDsKQTL8cF/full.png

Groot, stof en niet zo schreeuwerig qua looks. Ding moet wel even uitzakken omdat hij opgerold wordt verzonden. Owja, en hij ruikt in het begin ook nogal chemisch.

De kleine (normale) variant heb ik op werk in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Daar schijnen alle muismatten last van te hebben. Ik lees het in alle reviews terug in ieder geval. Sommige mensen sturen hem zelfs terug om die reden, maar of dat dus zin heeft? Ziet er trouwens prima uit, dit is wat ik ook zoek.

Heb je hem al lang en vermoed je dat hij lang mee gaat? Dat is het enige waar ik nog verschil in zie: of ze gestikte randen hebben of niet. De meeste hebben dat niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:52
Dennis schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:09:
Daar schijnen alle muismatten last van te hebben. Ik lees het in alle reviews terug in ieder geval. Sommige mensen sturen hem zelfs terug om die reden, maar of dat dus zin heeft? Ziet er trouwens prima uit, dit is wat ik ook zoek.

Heb je hem al lang en vermoed je dat hij lang mee gaat? Dat is het enige waar ik nog verschil in zie: of ze gestikte randen hebben of niet. De meeste hebben dat niet trouwens.
Volgens mij zijn qua materiaal alle steelseries qck hetzelfde, en de mijne gaat toch al iets van 7 jaar mee en ziet er nog prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dennis schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:09:
De XXL heb ik nog niet heel lang, half jaartje ofzo denk ik. De gewone heb ik al jaren, zeker vijf jaar als het niet meer is en die houd nu dus de muis op werk van het bureau. Omdat het stof is wordt het soms wat smoezelig, maar even onder de kraan en laten drogen lost dat ook op. Deze heeft inderdaad geen gestikte randen, Corsair heeft dat geloof ik wel. Nu heeft het niet echt veel zin aangezien de QCK wat rubberachtig is aan de onderzijde en intern waardoor de stof hier (nog) niet is gaan rafelen

Ik ben er enthousiast over. Aan de andere kant, het is een groot stuk stof waar je je muis en toetsenbord op zet, hoe lastig kan het zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FeaR schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:47:
Omdat het stof is wordt het soms wat smoezelig, maar even onder de kraan en laten drogen lost dat ook op.
Mijn good old Razer Mantis Speed heeft zelfs een paar keer de wasmachine van binnen gezien :+
Deze heeft inderdaad geen gestikte randen, Corsair heeft dat geloof ik wel. Nu heeft het niet echt veel zin aangezien de QCK wat rubberachtig is aan de onderzijde en intern waardoor de stof hier (nog) niet is gaan rafelen
Ik vind dan ook dat al die merken lekker mogen stikken in hun gestikte randen propaganda!

Als een muismat gewoon fatsoenlijk gemaakt is zal je daar echt nooit last van krijgen en is die gestikte rand uiteindelijk alleen maar irritant :/
Dit gebaseerd op zowel een XXL Razer model als de Gigabyte XMP-300 die ik hier heb.
Ik ben er enthousiast over. Aan de andere kant, het is een groot stuk stof waar je je muis en toetsenbord op zet, hoe lastig kan het zijn :P
Dat zou je denken hé :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 2 3 Laatste