Mousepads & stuff

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 5.957 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35054

Topicstarter
Jooow gamersss

Iedere hardcore gamer kent het wel of heeft er zelf één gekocht... een speciale mousepad. Dit speelt veel fijner en precieser, alhoewel sommigen vinden dat het onzin is.
Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat de juiste weerstand tussen je muis en muismat je preciesie verhoogd en zo je spel verbeterd. Ik wil graag weten welke mousepads jullie hebben gehad en jullie ervaringen er mee. Ook over alle andere stuff die jullie hebben gehad om je spel te verbeteren, zoals teflon tape (aka mouseskatez), mousebungee`s en wat er nog allemaal meer bestaat.

Ik zal beginnen met mijn ervaringen tot nu toe..

Stoffen Muismat (Tazz Mania)

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/temp/muis.jpg

Ja, gewone mat, eerste die ik had, dis ik bespreek deze ook ff. De mat zakt een beetje door, door het rubber er onder, waardoor de muis minder makkelijk verplaatsbaar is. Het oppervlak wordt vies en de randen vallen een beetje uit elkaar. Verder ga ik niet echt, want iedereen heeft toch wel ns zo`n mat gehad :)

[url="http://www.everglide.com"]Everglide Giganta (met razer symbool)[/url]

Afbeeldingslocatie: http://www.indiweb.de/img/rzgigbk.jpg

In eerste instantie vond ik het al een hele verbetering op me "gewone" stoffen Taz Mania muismatje van de Dixons :). Het is een stuk gladder, dat komt doordat het materiaal (een soort kunststof) gewoon HARD is met een profiel er in. De Everglide kun je dan ook niet echt buigen ofzo. De mat is best DIK wat een nadeel is. Ze hebben dan wel een inhammetje gemaakt voor je pols in te leggen, maar het blijft minder fijn als bijv. de func 1030 of de stoffen mat.
Ze hebben ietswat verschillende materialen gebruikt voor het oppervlak hoorde ik later. Ze gebruiken sinds een paar maanden weer het materiaal wat ze als eerste gebruikten, want daarmee was de slijtage minder. Ik heb zo`n mat gehad met het "slechte materiaal", en dat dan ook het grootste nadeel van de mat. Na 2 maanden tijd was er al slijtage te zien. Ik heb dan ook niet lang meer gedaan met die mat. Ik weet niet of het nu goed is... ik ga er van uit van wel.
Je moet de mat goed schoon houden als je een glad oppervlak wilt houden, anders gaat het een beetje plakken.

[url="http://www.func.net"]Func Surface 1030[/url]

Afbeeldingslocatie: http://www.indiweb.de/img/func1030bk.jpg

De mat die ik nu momenteel nog gebruik. Ik was zeer tevreden toen ik deze mat kreeg. Hij wordt geleverd in een mooie aluminium doos. Er zit een klipje bij waar je je muisdraad in kan klemmen, zodat je geen last meer hebt van die draad die achter je bureau blijft hangen. Verder bestaat de mat uit een rubberen onderkant, waar je het werkelijke oppervlak in legt. Dit is gedaan, zodat je 2 kanten oppervlak hebt, een ruwe en een gladde kant. Beide kanten zijn van zelfde materiaal, maar hebben een ander profiel er in. De ruwere kant heeft dus meer relief als de gladdere. Persoonlijk vind ik de ruwere kant fijner, omdat ik een gemiddelde muisgevoeligheid heb. De gladdere kant is bedoeld voor mensen met een hele lage muisgevoeligheid. Maar zelfs de ruwere kant is nog gladder dan de Everglide die ik gehad heb. Beide kanten zijn even goed te gebruiken voor opticals. Verder is de mat vrij buigzaam en blijft goed op zijn plaats liggen door de rubberen onderkant. Ook deze mat moet geregeld schoon maken, wil je een "sticky-vrij" oppervlak. Ik heb deze mat nu zo`n 4 maanden en zie nogsteeds geen echt teken van slijtage. Ik ben nogsteeds erg tevreden over de "feeling" van de mat en de preciesie die ik er mee haal. O ja.. de mat is ook vrij DUN, veel fijner voor je pols dan een Everglide.

[url="http://www.mouseskatez.de"]Teflon tape[/url]

Afbeeldingslocatie: http://reviews.macnn.com/reviews/mouseskatez/mice.jpg

Dit is echt voor de mousing freak. Het geef nog net wat minder weerstand tussen je muis en je muismat. Ikzelf wil eigenlijk niet meer zonder. Nadeel is wel, dat het, vooral bij ruwe muismatten, snel slijt. Als je dan zo ongeveer elke dag wel gamed zoals ik, dan begint de tape na 2 maanden toch wel kapot te gaan. Ik bestel dan ook altijd maar gelijk 3 of 4 pakjes. Dure liefhebberij dus, voor relatief weinig verschil, dus alleen als je echt het beste wilt hebben, is het het geld waard.

Nu heb ik net een [url="http://www.mousebungee.com"]Mouse Bungee[/url] besteld die de draad van mijn muis zal geleiden, zodat ik nog minder last heb van de draad. Want met het systeem van func, zit de draad in een boog, waardoor je toch een lichte weerstand naar 1 kant voelt. De Mouse Bungee schijnt, zoals de Mouse Skatez echt alleen voor de freaks te zijn, dus de prijs/prestatie verhouding is niet zo heel goed. Als ik hem binnen heb type ik mijn ervaringen wel weer uit, als daar vraag naar zou zijn.

Momenteel zit ik te wachten op de [url="http://www.steelpad.com"]Steelpad 4S[/url] die 1 Augustus te koop moet zijn. De 3S (kleiner formaat) is trouwens al wel te koop. Deze mat is van Aluminium, waardoor deze mat bijna NIET slijt, wat toch wel een groot voordeel is als je niet Bill Gates heet :) Verder hoor ik van alle kanten dat het oppervlak echt SUPER GLAD is. Sommigen vinden het zelfs TE glad. Anyways, ik ga die ook proberen.

Verder zijn er nog de [url="http://www.icemat.com"]Icemat[/url] en de [url="http://www.mousebungee.com/pbungees.html"]Crystal Pro[/url] maar die ga ik niet proberen. De Icemat schijnt niet zo geweldig te zijn met opticals (= gemaakt van glas) en de Crystal Pro heeft niet zo`n geweldig oppervlak. Maar dat zijn geen eigen ervaringen... En dan heb je ook nog de [url="http://www.ratpadz.com"]Ratpadz[/url], die, geloof ik, van het zelfde materiaal is gemaakt als de Everglide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Als je een optische muis hebt, heb je deze onzin allemaal niet nodig. ;)
Ik geef toe ik heb ook van dit soort stuff gekocht(BS1K, BS2K, Everglide, IceMat etc.) maar je speelt er gewoon niet beter door en dat is wel het doel. Als je vaak verandert moet je ook vaak wennen etc. dit komt je spel niet ten goede.

De echte die-hard gamers spelen volgens mij ook helemaal niet met bv. een BS of Icemat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:01

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

ik heb dus zon tazz mania mat waar je het denk ik over heb...
zon matje dus met taz derop :)

ben der heel tevraden mee.
slijt langzaam (heb em al 4 jaar, randen zijn ngo goed) en glijd niet weg, niet te hoog, en ziet er leuk uit (taz gaat uit zen dak opt kantoor :) )

alles wat ik persoonlijk wil.

ik heb een goedkope muis, dus goedkope mat moet daar wel bij :)

trouwens, ik heb een paar haakies gekocht voor de draden, die plak ik dan achter men monitor, en daar plak ik het achter zodat het niet gaat trekken zeg maar :) (dus dat je muis naar rechts wil, omdat het draad naar benenden hangt daar)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:04 schreef Redje het volgende:
Als je een optische muis hebt, heb je deze onzin allemaal niet nodig. ;)
Ik geef toe ik heb ook van dit soort stuff gekocht(BS1K, BS2K, Everglide, IceMat etc.) maar je speelt er gewoon niet beter door en dat is wel het doel. Als je vaak verandert moet je ook vaak wennen etc. dit komt je spel niet ten goede.

De echte die-hard gamers spelen volgens mij ook helemaal niet met bv. een BS of Icemat...
Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb persoonlijk ook een optical (MS IntelliMouse rulez ;)). OK, je hebt geen balletje meer dat een goede grip moet krijgen, maar de voetjes van je muis (wat ik veel belangrijker vind) bepalen nogsteeds hoe jouw muis zich beweegt over de mat.

EDIT
Bovendien is het ook erg belangrijk dat je een oppervlak hebt, dat je optische muis goed kan lezen. En je hebt overal waar je komt (denk aan lan-parties) dezelfde ondergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:27
Ah dat Teflon Tape is precies wat ik nodig heb. De teflon voetjes van m'n Optical zijn namelijk weggesleten door overmatig gebruik ;)

Jammer alleen dat die dingen €5,95 kosten (exclusief verzendkosten neem ik aan), maar dat is nog wel te overzien. Atm is m'n muis namelijk gewoon niet bruikbaar in games waar je hem snel moet bewegen.

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Geen muismat hier, ik gebruik een optische muis, ben ik erg tevreden over, nooit meer dat de kogel smerig is, ideaal 8-)

Nooit meer iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:10 schreef The Will het volgende:
Ah dat Teflon Tape is precies wat ik nodig heb. De teflon voetjes van m'n Optical zijn namelijk weggesleten door overmatig gebruik ;)

Jammer alleen dat die dingen €5,95 kosten (exclusief verzendkosten neem ik aan), maar dat is nog wel te overzien. Atm is m'n muis namelijk gewoon niet bruikbaar in games waar je hem snel moet bewegen.
Ja, ik bestel het altijd bij www.indiweb.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

***UPDATE***

Verek, de voetjes van me MS optical beginnen lost te zitten :? mischien moet ik ook maar 's zo'n strip bemachtiggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik heb een muismat van de aldi met polssteun :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

trouwens wel goeie post :)
nu weet ik tenminste beetje meer van wat er op de martk is aan mui-support zeg maar ;)

blijkt wel dat jij geen gezeik met je muis wil :), hij moet gewoon goed bewegen.
die van mij doet het ook denk ik, mijn maatstaven liggen niet zo hoog, maar dat komt door, uhm, weet eigenlijk niet :Y)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op zaterdag 06 juli 2002 19:09 schreef AoD_Lunatic het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Ik heb persoonlijk ook een optical (MS IntelliMouse rulez ;)). OK, je hebt geen balletje meer dat een goede grip moet krijgen, maar de voetjes van je muis (wat ik veel belangrijker vind) bepalen nogsteeds hoe jouw muis zich beweegt over de mat.
Maar als je de voetjes schoon houdt en je houdt je muismat schoon dan heeft een Everglide oid. weinig voordeel.
Ik heb zelf ook een tijdje een optical met 3M gebruikt maar een Taz mat werkt net zo goed en slijt niet zo snel.

Ik kan genoeg gasten die met een Logitech ps2tje en een oude stoffe mat me aars fraggen, zegt genoeg imho.
Zit meer tussen de oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Op zaterdag 06 juli 2002 19:16 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb een muismat van de aldi met polssteun :+
pols-steun is RSI Bevorderend! je forceert jezelf om alleen met je pols je muis te bewegen!

persoonlijk heb ik wel last van RSI, dus is het niets voor mij, maar je krijgt er alleen maar sneller last van als je zon steun gebruikt.
het beste is je hele arm gebruiken voor de muis (lukt je niet, maar dat is het minst belastend)

[edit} even wat rechtzetten, je krijgt last van RSI als je te vaak te lang, ZONDER onderbreking achter je pc zit (dus urenlange potjes CS of AOE2 is slecht) TENZIJ je af en toe een pauze houd. (wel minuutje of 5 dan)

wat ik heb, een L vormig buro, waar ik dus in de hoek zit. mijn rechterarm rust op de korte kant van de L, zo heb ik dus perfecte steun voor mijn arm, en kan ik dus mijn onderarm en pols voor het Muizen gebruiken. (ik raad je dit zeer sterk aan omdat het lekker gamed, en RSI vertraagd (je krijgt er uiteindelijk last van als je niet sport)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
ik heb een home-made muismatje, gezandstraalde glazen plaat met anti-slip nopjes eronder, werkt echt heerlijk met mijn boomslang

de originele voetjes heb ik weggedaan en heb er harde plastic voetjes onder gedaan die van een oude muis

en om het wat beter te laten glijden gebruik ik Scotch Tape
is eigenlijk gewoon plakband, maar het gaat super lekker op mijn glasplaatje

conclusie: zeer low-budget maar het werkt echt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Op zaterdag 06 juli 2002 18:54 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Verder zijn er nog de Icemat (www.icemat.com) en de Crystal Pro (http://www.mousebungee.com/pbungees.html) maar die ga ik niet proberen. De Icemat schijnt niet zo geweldig te zijn met opticals (= gemaakt van glas) en de Crystal Pro heeft niet zo`n geweldig oppervlak. Maar dat zijn geen eigen ervaringen...
Der is nu een Icemat voor opticals, die heeft een zwarte onderkant...

Ik heb de standaard Icemat hier liggen, kreeg je ook mouseskatez achtige plakbandjes bij... fijne muismat helemaal in samenwerking met DE gamersmuis, de Razer Boomslang...

Helaas, muis gaar, en met dual optical is muismat niet echt meer te gebruiken...

Heb ook niet echt vergelijkingsmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Laatst online: 13-05 09:37
Ik gebruik een dual optical in combinatie met een Everglide, dat werkt voor mij echt prima! Het is een kwestie van een beetje uitproberen wat voor jou het prettigst is. Ik heb dan een tijdje de MS Intellimouse gehad, en die was ook heel goed, maar nu ik de dual optical heb wil ik niks anders meer

Met everglide vond ik het echt minder dat ie zo glad was en nogal dik. Ook dat is een kwestie van wennen, nu aim ik er als de beste mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

Ik heb hier een Giganta (met Quake III logo) maar heb hem nog niet zo lang, dus over slijtage valt niets te zeggen, glijdt trouwens lekker, 'k heb 'em nog niet geprobeerd met mijn Boomslang 2000...

edit:

en net als hier boven gezegd word, van de dikte van de Giganta merk ik nix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja.. over muizen...

Ik begon met de Logitech Pilot, welke ik tot nu toe nogsteeds de fijnste vorm vind hebben. Maar die kapte er op een dag ineens mee, dus ik moest een nieuwe. Toen las ik allemaal over de Razer Boomslang met zijn hoge dpi dinges. Nou kon ik de 2000 versie overkopen van iemand voor een vrij lage prijs, dus heb ik die maar gelijk gekocht. Er was al gewaarschuwd dat je een paar weken echt moet wennen, en dat was ook zo. Maar eigenlijk is vooral de vorm van de muis me nooit bevallen. Ik speel Unreal Tournament TDM en dat ging een stuk beter toen ik overstapte op de MS IntelliMouse. Eerder was het nadeel van een optische muis dat je van die kuren kreeg als je te snel bewoog met je muis (kan niet zo snel/goed lezen). Maar nu met de IntelliEye 3.0 is dat niet meer. De DualOptical van Logitech heeft nog wel problemen met lezen hoor ik.

Voor mij is de optimale muis de vorm van logitech en de sensor van MS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 19:47 schreef CyberTijn het volgende:
Ik gebruik een dual optical in combinatie met een Everglide, dat werkt voor mij echt prima! Het is een kwestie van een beetje uitproberen wat voor jou het prettigst is. Ik heb dan een tijdje de MS Intellimouse gehad, en die was ook heel goed, maar nu ik de dual optical heb wil ik niks anders meer

Met everglide vond ik het echt minder dat ie zo glad was en nogal dik. Ook dat is een kwestie van wennen, nu aim ik er als de beste mee :)
Ja, inderdaad, net als met mousepads is de muis erg persoonlijk. Tis maar net wat de grote van je hand is, wat je het fijnste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O ja.. die Everglide zakt ook een beetje in... in het midden. Dat komt omdat de mat iets boven je bureau wordt gehouden door de voetjes. Dat merkte ik iig met mijn razer boomslang toendertijd. Dat de muis een beetje gaat schommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Laatst online: 13-02 10:07
Ik had zo'n vlinterdun ding van 3M.
Tot dat ik op een dag besloot om em maar eens af te wassen(was nogal vies).
In te heet water gegooid en helmaal kreukelig geworden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb een logitech dual optical zonder muismat [houten buro] ik heb me muis erg ver op het buro [hele arm op buro] tijdens een potje UT zit de muis ten hoogte van de monitor.

Sommige mensen hebben totaal GEEN armsteun en hebben de muis helemaal op de rand [dichtbij] liggen. Als ik daar dan op game moet ik na 10 minuten stoppen met kramp. Zij zijn eraan gewend en hebben nergens last van.
Tis dus ook een kwestie van smaak en wennen, als je altijd je muis erg dichtbij hebt gehad zonder armsteun wil je absoluut niet met armsteun spelen... en andersom net zo.

RSI-techinsch lijkt mij ene armsteun wel het beste, maarjah ik ben geen expert daaarin ;)

Muismat heb ik ook bijna nooit gebruikt, heb hier een mooi egaal houten buro, dus geen need voor een mat.
Buro is lekker glad en heeft een goeie kleur etc voor optical muizen ;)
Nadeel is wel dat ik op bijna elke lanparty me muismat vergeet en ik er altijd een moet lenen :o ;)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op zaterdag 06 juli 2002 19:51 schreef AoD_Lunatic het volgende:
De DualOptical van Logitech heeft nog wel problemen met lezen hoor ik.
Het is me nog niet gelukt om mijn dual optical op hol te laten slaan dmv snel bewegen etc. Die nieuwste Intelly en de dual optical zijn allebei erg goed op dat punt. Ik heb het niet zo op de vorm van die MS muizen, ik vind ze niet echt fijn.
Alhoewel de Mouseman Optical [dat vreemde hoge ding] nog steeds goed in de hand ligt [helaas vielen de glidpadjes ervan af, direct maar een goeie nieuwe muis bij me nieuwe pc besteld ;)]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Grappige "review". Ik heb ook precies dezelfde Tazmania muismat. Ik heb al verschillende andere gehad (van die goedkope met hard plastic bovenop zijn een crime), maar ik vind de Tazz echt het fijnst. Hij is wat stroef, maar als je eraan gewend bent gaat het prima. Ik moet toegeven dat ik nog nooit een mat geprobeerd heb van 40 euro ofzo. Maar zolang ik 1e wordt met UT (soms, ik ben maar een middelmatige speler) :) en af en toe een ultra-kill haal ben ik tevreden... :D

edit:

laat maar... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Ff een vraagje die al tig keer is langs gekomen :)
Heeft het zin om zo'n speciale muismat te kopen als je een optische muis hebt :?
Ik wil wel een muismat, maar die ik nu gebruik is aan het slijten. En onder die muismat ligt een mat met zo'n polssteun (dat is echt een aanrader :))
En als ik zo'n speciale muismat koop wil ik er ook wel langer mee doen dan 3/4 maanden. En ik vind 20 euro voor een muismat veel te duur. Zijn er ook speciale muismatten voor rond de 10 euro? (Een 'normale' muismat heb je al voor een euro ofzo :P)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 20:55
Ik gebruik een stoffen fotjaarboek van school :D

Werkt echt perfect voor onder m'n optische muis van Logitech :7

kostte wel iets van 30 gulden maar dan heb je ook wat :+

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 20:14 schreef -]MaRc0[- het volgende:
Ff een vraagje die al tig keer is langs gekomen :)
Heeft het zin om zo'n speciale muismat te kopen als je een optische muis hebt :?
Ik wil wel een muismat, maar die ik nu gebruik is aan het slijten. En onder die muismat ligt een mat met zo'n polssteun (dat is echt een aanrader :))
En als ik zo'n speciale muismat koop wil ik er ook wel langer mee doen dan 3/4 maanden. En ik vind 20 euro voor een muismat veel te duur. Zijn er ook speciale muismatten voor rond de 10 euro? (Een 'normale' muismat heb je al voor een euro ofzo :P)
Op zaterdag 06 juli 2002 19:09 schreef AoD_Lunatic het volgende:

[..]

Dat vind ik niet. Ik heb persoonlijk ook een optical (MS IntelliMouse rulez ;)). OK, je hebt geen balletje meer dat een goede grip moet krijgen, maar de voetjes van je muis (wat ik veel belangrijker vind) bepalen nogsteeds hoe jouw muis zich beweegt over de mat.

EDIT
Bovendien is het ook erg belangrijk dat je een oppervlak hebt, dat je optische muis goed kan lezen. En je hebt overal waar je komt (denk aan lan-parties) dezelfde ondergrond :)
En wat ik al zei over de Steelpad, die is van aluminium, dat schijnt zo goed als niet te slijten. Maar die kost toch wel bijna 35 euro (inclusief verzend kosten). Maarja.. daar doe je dan ook lang mee. Je moet er het geld maar voor over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Op zaterdag 06 juli 2002 19:20 schreef TepelStreeltje het volgende:

[..]

pols-steun is RSI Bevorderend! je forceert jezelf om alleen met je pols je muis te bewegen!

[..]
Ik heb zo'n gel polssteuntje (inclusief muismat die ik niet gebruik) gekocht omdat ik anders elke keer van die zere plekken op m'n pols (meer onderkant handpalm) kreeg. Ik bedien de muis (Razer Boomslang 1000) met m'n vingers, en hou m'n pols dus zo goed als stil. Ik geloof alleen dat dit ook niet zo best is voor RSI, waar ik zelf ook nogal last van heb na veel gamen.

Mijn muismat ervaringen:

Gratis Cup-a-Soup muismat
Plastic glad oppervlak met een beetje relief. De hele muismat is gladgesleten waardoor de muismat zeer glad werd. Ik hou wel van een gladde muismat. Jammergenoeg trok de muismat veel troep aan in mijn nogal stoffige kamer, dus ik zat continu de troep van m'n muismat te krabben. Ook m'n muis zat aan de onderkant en in de binnenkant nogal vol met meuk. Een ander nadeel ervan was dat m'n muisvoetjes helemaal afsleten.

3M Precision Mousing Surface
Vooral in het begin echt een super muismat. Niet al te duur ook nog vergeleken met Everglide enz. Was een plus punt. Ook m'n muis bleef schoon na vele weken muizen. Ik heb nu na meer dan een half jaar gebruik nog nooit de onderkant van m'n muis hoeven schoon te maken. Dit word door het relief van de muismat opgenomen. Afbeeldingslocatie: http://www.3m.com/cws/dirt1.jpg
Wel zit er af en toe wat troep op de rollertjes van de muis.
Nu na een half jaar ongeveer begint de muis een beetje vol met troep te zitten wat de muismat stroef maakt. Ook moet je oppassen met kruimeltjes die blijven zitten. Als je ze eruit wil krabben maak je je muismat kapot, wat hem ook weer stroever maakt. Ik heb na een tijdje een nieuwe gekocht bij de bruna, wat achteraf een slecht idee was. Ze zitten in envelopjes en lagen zo te zien al een zeer lange tijd in de schappen. Hij was nogal stoffig en ik vond hem nog stroever dan mijn half jaar oude muismat (die ik online bij bruna heb gekocht). Al met al een zeer goeie muismat die ook makkelijk schoon te maken is met een sopje en een afwasborstel :)
Ook de teflon voetjes van mijn muis blijven gespaard met deze muismat. De mouse skates heb ik dus niet nodig.

Ik sta nu alleen op om een dual optical muis aan te schaffen. Dit omdat mijn Razer (die ik het liefst zou willen houden) begint te haperen (het wieltje dat het balletje tegen de 2 X en Y rollertjes aanduwt zit te strak en hapert). Na het opsturen kreeg ik een nieuwe muis maar deze vertoont dezelfde kuren. Ik heb gelezen over oplossingen hiervoor maar ik krijg het zelf niet voor elkaar. Als iemand de perfecte oplossing weet hoor ik het graag, want mijn Boomslang is mij lief :)
De boomslang zou echt de ultieme gamers muis zijn als hij van degelijker materiaal gemaakt was.

Nu ben ik een beetje aan het onderzoeken wat de fijnste combinatie van optical muis + muismat is. Ik hoor graag andere ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 06 juli 2002 20:35 schreef Nibbles het volgende:
Nu ben ik een beetje aan het onderzoeken wat de fijnste combinatie van optical muis + muismat is. Ik hoor graag andere ervaringen :)
Ha leuke aanvulling op de thread, die 3M was ik ff vergeten :).

Maaruh... de beste sensor heeft MS, de IntelliEye (3.0), die kan ik je dan aanraden.
De IntelliMouse Optical en de IntelliMouse Explorer beschikken over die sensor. Of de muis lekker in je hand zal liggen, moet je zelf ff kijken :)
En over de muismat, ik ben nogsteeds zeer tevreden over de Func Surface 1030

BTW: iemand nog ervaringen met de Ratpadz?? (dacht dat dat ongeveer hetzelfde is als de Everglide)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59707

Ik heb een jaar een ratpadz gebruikt (www.ratpadz.com) maar die begon toch wat te slijten. Gebruik nu een steelpad (www.steelpad.com) en ik ben er zeer tevreden over want ze slijten niet en zijn heel glad.

Als muis heb ik heel lang met een logitech wingman gespeelt en ik vind het nog steeds de beste vorm voor een muis. Ik heb ook de beste aim met deze muis gehad samen met mijn ratpadz maar het schoonmaken was ergelijk (die rollertjes).

Gebruik nu een MS Intelli optical (laatste versie met 6000/s scanner). Prima muis, helaas iets minder precies dan mijn wingman maar bij een muis gaat het gewoon NIET om dpi omdat binnen een spel je al vanaf 400 dpi met een normale muissens alles kan raken waar je wilt.

Over de voetjes, ik heb alle tapes gehad. Die van icemat en van everglide.de maar ik heb iets VEEL goedkopers ontdekt.
Na verschillende plakbanden de hebben getest vond ik in de garage een witte dikke rubberen tape genaamd coroplast. Dit spul is superglad, supergoedkoop.

Wat dat betreft kan ik je dus het beste adviseren een steelpad te bestellen (ze zijn duur maar ze slijten gewoon niet in tegenstelling tot plastic mats) en bij de praxis of gamma of waar dan ook van die witte coroplast tape te halen.

Maertz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03:38

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik gebruik een Icemat met een Razer Boomslang 2k.
Het plaatje is 10x minder dan het echte uiterlijk van de mat.
De distributeur van Icemat regelt nu ook de distributie van Steelpad, dus dankzij Icemat kun je nu in Nederland de Steelpad bestellen :)
Afbeeldingslocatie: http://www.icemat.com/gfx/content/products/blackicemat_large.jpg

Onder me slang zitten teflon strips die bijgeleverd werden bij de icemat.
De muis glijd ideaal over het oppervlak en de muisbal heeft perfecte grip op het oppervlak.

Grote voordeel van de Icemat is zijn slijtvastheid, enige nadeel wat ik kan verzinnen is de mogelijke breekbaarheid en de mogelijke incompatibiliteit met Logitech opticals.
De nieuwe (3.0) MS opticals zijn erop getest (approved by microsoft) en die werken er wel goed op

Als je een erg goede muismatvergelijking wilt zien moet je eens kijken naar: http://razer.tigga.org en dan bij Padtest.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

Damn man, anders heb je even geld teveel met je dure muismatten, muis tape en geleiders (een afwijking door de kabel? heb je zeker niet zo'n sterke polsjes?) :).

NOFI hoor, maar ik vind dit dus echt on-zin, maar ja, iedereen moet het maar voor zichzelf beslissen...

Ik heb gewoon gratis muismatje, die fragt super lekker, en gaat goed samen met m'n optical muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 16:39 schreef THW Arie het volgende:

Als je een erg goede muismatvergelijking wilt zien moet je eens kijken naar: http://razer.tigga.org en dan bij Padtest.
Hey nice! :)
En welke mat komt er het beste uit de test??? :D
MINE

btw: Ik zie onder en rechts van jouw Icemat zo`n rand. Is dat voor je arm gedaan? Want ik ben namelijk linkshandig en dan zit dat aan de verkeerd kant :(
En weet jij of optische muizen dat oppervlak goed kunnen lezen? Want volgens mij is glas niet echt goed voor opticals. Dat is volgens mij ook de reden dat de Logitech er niet goed mee werkt, net als bij de steelpad (van aluminium) van nu. (ze zijn bezig met een verbetering).
Want ik zit me af te vragen wat eigenlijk ideaal is voor je sensor. Ik geloof dat het oppervlak niet mag glanzen, blinken, spiegelen, hoe je het ook wilt noemen. En het moet een profiel hebben... dus effen oppervlakken zijn niet goed te lezen (vrij logisch). En ik dacht ook dat de kleur wit niet goed is.

Iemand een goeie theorie er over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20627

Idd, maar die test is gebasseerd op Razer Boomslangs :). Dus die pad van jou is de beste voor boomslangs, en aangezien jij geen boomslang hebt, wil dit nog neti zeggen dat je de ultieme muismat voor jouw muis in huis gehaald hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 07 juli 2002 17:50 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Idd, maar die test is gebasseerd op Razer Boomslangs :). Dus die pad van jou is de beste voor boomslangs, en aangezien jij geen boomslang hebt, wil dit nog neti zeggen dat je de ultieme muismat voor jouw muis in huis gehaald hebt...
True, maar wel dezelfde voetjes (teflon tape). En voor zover ik het optisch lezen verhaal ken is dit oppervlak goed. Het glanst niet, is zwart en heeft een duidelijk en fijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ff gezocht en vond dit...
When I started looking for a new pad, I found the sUrface1030 from fUnc Industries. This is a nifty product that offers something for both ball and optical mice users. The surface is made of space-age plastics and is framed in a sturdy rubbery base. The pad is pretty large (10"x8.5") and does not move around on me at all. The pad features two sides, one smooth, which is ideal for optical mice and the other more textured, ideal for ball mice. The plastic surface has just the right balance of texture for mouse traction and also smoothness for limited friction. The sUrface1030 also comes with a cord clip that can help keep your mouse cord from holding you back or getting in the way.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En dit..
Optical technology can best be described as a mini camera that takes snapshots of the mousing surface. The information between snapshots translates to movement on your screen. The optical sensors have improved on all the models we're going to look at today, at least when compared to the previous generations.

In the past, optical mice had some tracking issues. For example, unless you had a dark, and uniform mouse surface, the optical is going to have a hard time tracking your mouse movements. Mouse stutter is a common occurrence, and if you decide to game with the mouse, you'd better be careful of not lifting your mouse up or you'll lose tracking again.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En dit, maar nu snap ik het ff niet meer..
An optical mouse is an advanced computer pointing device that uses a light-emitting diode (LED), an optical sensor, and digital signal processing (DSP) in place of the traditional mouse ball and electromechanical transducer. Movement is detected by sensing changes in reflected light, rather than by interpreting the motion of a rolling sphere.
The optical mouse takes microscopic snapshots of the working surface at a rate of more than 1,000 images per second. If the mouse is moved, the image changes. The tiniest irregularities in the surface can produce images good enough for the sensor and DSP to generate usable movement data. The best surfaces reflect but scatter light; an example is a blank sheet of white drawing paper. Some surfaces do not allow the sensor and DSP to function properly because the irregularities are too small to be detected. An example of a poor optical-mousing surface is unfrosted glass.
bron
Wat is het nou? Zwart of wit? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nu weer een zwarte..
Ratpadz is optical mouse compatible because of its black surface, unlike Everglide's Attack Pad. This thing really does wonders, even for an optical mouse, but don't expect miracles. Because of the plain coloured Ultraslick polymer surface, it actually helps the optical sensor track the surface better. If you are an optical mouse user, you should know that picture-decorated mouse pads won't work well with optical mouse.
bron
Ik hou het op zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:38
Je vind dit wel cool of niet AoD_Lunatic.

5x ofzo reply jij alleen. :z

Je bent een echte DIE HARD :o

Je speelt vast en zeker cs :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
UT zelfs :7
imo kan je ook al die posts in 1 doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Of jullie zeuren gewoon niet zo :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57047

ik heb een logitech dual optical(met een draadje:P) en ik heb een één of andere gratis muismat met niks erop maar zonder muimat vind ik het ook maar niks heb het wel eens geprobeerd maar dat is gewoon zwaar kloten maar ja dat vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

@lunatic

De fUnc1030 komt idd als beste uit de test, maar ik heb een beetje angst dat zo'n fUnc gaat slijten.

De icemat heeft geen wrist rest of wat dan ook, de 'randen' die jij ziet is het licht dat door het glas heen valt ;)

Aan de randen van de mat is het glas smooth gemaakt zodat je niet in je klauwen snijdt.

Nog iets over opticals op de icemat:
Het schijnt zo te zijn dat er bepaalde factory runs zijn van Microsoft Intellieye 3 muizen die iets hoger van de grond afstaan dan gebruikelijk.
Deze muizen werken niet goed op de icemat. Ik had op een of anders siteje gelezen (helaas bron kwijt) dat ze zo'n 'foute' muis hadden verlaagd en toen werkte ie wel op de icemat.
Misschien kampen logitechs met hetzelfde probleem en zou je die na verlaging wel kunnen gebruiken op een icemat.

Een muismat en toebehoren is vooral een kwestie van wat je prettig vindt. De test van razer.tigga.org legt dat ook uit in de slotconclusie. De top 3 van die test (fUnc, icemat, steelpad) zijn qua prestaties vrijwel gelijk en het is slechts een kwestie van persoonlijke voorkeur welke je daar van kiest, ze zijn allemaal super.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DoH! :D ...tja je moet het maar ff weten over die "randen" :+
Maaruh, ik heb die func dus en zoals ik al zei, ik zie nogsteeds niets na een aardig aantal maanden intensief gebruik. En me optical werkt er perfect mee (ik heb trouwens de zwarte). Ik weet toevallig dat top spelers van mTw deze mat ook gebruiken (ik had van hun die tip gehad).
Maar ik ga toch geen glas nemen, en ook niet me MS IntelliMouse 3.0 daar voor verlagen (=voetjes er af en alleen tape gebruiken denk).
Ik ga wel de steelpad proberen. Als dat alumium niet begint met glanzen na een tijd lijkt het me prima.

Verder ga ik morgen ns zoeken bij de praxis of fix-it naar die coroplast waar me clanm8 maertz het over had. Schijnt net zo goed te zijn als de teflon tape-jes van Everglide en Icemat. En veeel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De tapejes van everglide zijn niet zo fantastisch, nogal slijtgevoelig schijnt het.
Icemat tape schijnt even glad, maar duurzamer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-06 09:17
IK heb een optische muis, geen muismat, geen polssteun, speel uren achter elkaar en heb geen RSI:
Conclusie: Polssteunen zijn weggegooid geld.

Overigens heb ik geen muismat omdat je op een gegeven moment druk aan het spelen bent, en je op het randje van de mat komt. (irri, kan het verschil betekenen tussen leven en dood)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59559

Op zondag 07 juli 2002 19:28 schreef Kwartjuh het volgende:
IK heb een optische muis, geen muismat, geen polssteun, speel uren achter elkaar en heb geen RSI:
Conclusie: Polssteunen zijn weggegooid geld.
Conclusie zou logish geldig zijn als je "Polssteunen zijn voor mij weggegooid geld." :P

Ik vind het persoonlijk wel lekker om een polssteun te hebben, voor als je even niet zit te muizen... Het staat alleen een beetje raar: Dual optical, en dan staat er een lone polssteuntje voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 27-05 12:50
Wil nog best een geld uit geven voor een goede muismat.
Alleen dat bestellen via internet vind ik niks, en ik heb ook geen creditcard.

Maar als ik eens 1 in een winkel ofzo zie liggen neem ik 'm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op donderdag 11 juli 2002 14:03 schreef M@NIC het volgende:
Wil nog best een geld uit geven voor een goede muismat.
Alleen dat bestellen via internet vind ik niks, en ik heb ook geen creditcard.

Maar als ik eens 1 in een winkel ofzo zie liggen neem ik 'm mee.
Tsjah, als je niet onder rembours kan betalen, dan is het een kwestie van vertrouwen met vooruit betalen. Wat ik doe is... ik geef het geld aan me buurman en hij betaald de shit voor mij, met zijn creditcard. Dus zoek iemand met een credit card :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16219

fUnc is idd heerlijke mat , heb er zelf eentje , en niks slijtage . Blikken doos is ook handig om te beschermen naar LAN's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Laatst online: 23-05 21:46
Heej, goede review over die mousepads, etc. Ik denk dat ik die goedkope ice skatez eens ga proberen, en als dat niet werkt, bestel ik wel de echte.

Ik heb een Intellimouse Explorer (de oude) icm een Everglide Giganta. (Die erg zou moeten slijten) Ik heb nog niet zo veel van die slijtage gemerkt. Het Q3 logo is wel iets versleten, maar ik heb hem al dik 1 jaar.

Ik kan begrijpen dat sommige mensen het een hoop geld vinden, voor dit soort onzin. Ik speel ook niet ineens veel beter, maar wel beter. Ik merk het als de voetjes van mijn muis erg vies zijn, of als ik mijn Everglide ergens ben vergeten. Ik ben dan gewoon minder snel, en vooral minder accuraat als ik mijn gewone mouse-setup heb. Ik moet toevallig morgen naar ROtterdam om de MoH Benelux finale te spelen, en hoewel daar complete PC's staan, neem ik mijn eigen mouse + everglide mee. :D

Die Steelpadz zien er erg koel uit. maar ik denk dat die gaan plakken. :( Vooral als je wat zweterige handen hebt, lijkt me dat dat vervelend is. (iemand ervaring?)

Deze lijkt me ook wel koel. krijgt redelijke reviews, alleen nergens te vinden. :(
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8GFPC001/STD1_F8GFPC001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26621

Op vrijdag 12 juli 2002 14:50 schreef Aeon het volgende:
Deze lijkt me ook wel koel. krijgt redelijke reviews, alleen nergens te vinden. :(
[afbeelding]
Die heb ik in Mediamarkt Rotterdam gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Laatst online: 05-05 10:50

klokop

swiekie swoeng

Ik heb een poos zoon dunne 'sticker' mouse pad gehad, die op het bureau geplakt zat, en die was erg fijn (dun, goede oppervlaktestructuur, bleef op een plek liggen), maar die is verdwenen. Enig idee of die ergens te krijgen zijn? Gratis bedoel ik, als reclame object?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Op vrijdag 12 juli 2002 14:58 schreef klokop het volgende:
Ik heb een poos zoon dunne 'sticker' mouse pad gehad, die op het bureau geplakt zat, en die was erg fijn (dun, goede oppervlaktestructuur, bleef op een plek liggen), maar die is verdwenen. Enig idee of die ergens te krijgen zijn? Gratis bedoel ik, als reclame object?
ik heb er 1 van AMD, dus misschien zou je AMD kunnen mailen voor 1 oid :)
Moet ik wel zeggen dat je de onderkant wel constant moet schoonmaken anders gaat ie alsnog glijden na een poosje hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56410

ik gebruik een standaard muismat die gewoon zwart is (kost iets van 4 euro oid) en een logitech dual optical
werkt prima in games nergens geen last van , speel iedere dag en koop om de 2 maanden een nieuw matje :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23297

Ik weet niet wat jij met die mousescates doet maar mijn logitechje kan ik er toch wel 5x mee beplakken.

Ow ja en als je je muiskabel een compleet rondje legt, heb je geen last van een "trekkende" muiskabel met de func mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik zoek eigenlijk mensen die hun fUnc al een behoorlijke tijd hebben (>1 jaar) en of zij last hebben van slijtage...

dus iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik iig niet, heb um hooguit een half jaar. Geen echte slijtage. Maar misschien is de steelpad wat dat betreft duurzamer. Aangezien die van aluminium is gemaakt... lijkt me dat dat duurzamer is dan kunststof. Ik wil die mat zelf ook uit proberen, ik wacht ff op het grote formaat met verbeterd oppervlak, de 4S. Die is begin Augustus te koop volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op zaterdag 13 juli 2002 20:24 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Ik iig niet, heb um hooguit een half jaar. Geen echte slijtage. Maar misschien is de steelpad wat dat betreft duurzamer. Aangezien die van aluminium is gemaakt... lijkt me dat dat duurzamer is dan kunststof. Ik wil die mat zelf ook uit proberen, ik wacht ff op het grote formaat met verbeterd oppervlak, de 4S. Die is begin Augustus te koop volgens de site.
Dat verbeterde oppervlak moet dan zeker de problemen met sommige opticals op gaan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 13 juli 2002 21:36 schreef THW Arie het volgende:

[..]

Dat verbeterde oppervlak moet dan zeker de problemen met sommige opticals op gaan lossen?
Ja voor die logitechs he :D
Announcment 17th of june

Because of problems in produktion, i have delayed the
introduktion of Steel4s. The launch date will be 1 th of August, and i
hope to be able to introduce a new model of the Steel3r at the same time.
The rough model whit same mesures as Steel3s, this pad will be compatible
with logitech optical mice.
bron

Ow, nu ik het nog ns lees zie ik dat niet bij de nieuwe 4S is, maar bij een verbeterde (of nieuw produkt?) 3S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7436

Ik heb zelf:
-Func Surface 1030
-Mouseskatez
-Intellimouse Explorer r3.0

Goede muismat, alleen vind ik die muisbungee/muisclip ervan niet zo super. Misschien wel goed dat je niet het hele draad over het bureau trekt, maar de zijkant van de Surface is ruw rubber, en daar komt de draad wel overheen.

Ben dus misschien van plan een echte Mousebungee aan te schaffen. Nog meer Func Surface gebruikers die dit ook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Op zaterdag 13 juli 2002 22:54 schreef AoD_Lunatic het volgende:
Ja voor die logitechs he :D
Microsoft intellieye 3 werkt op de icemat, logitech opticals niet
Microsoft intellieye 3 werkt op steelpad, logitech opticals niet.

Zou dat nou alleen de 6000 hz van de Intellieye 3 zijn die het verschil maakt, of is de optische sensor van logitech op andere punten ook inferieur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 14 juli 2002 19:31 schreef ugh het volgende:
Goede muismat, alleen vind ik die muisbungee/muisclip ervan niet zo super. Misschien wel goed dat je niet het hele draad over het bureau trekt, maar de zijkant van de Surface is ruw rubber, en daar komt de draad wel overheen.

Ben dus misschien van plan een echte Mousebungee aan te schaffen. Nog meer Func Surface gebruikers die dit ook hebben?
:?
Doordat je je draad in die klip klemt heb je geen last meer van de draad die achter het bureau hangt, of zoals jij als zegt dat je niet aan heel de draad zit te trekken. Dat is de enigste bedoeling van die klip hoor. Dat tie makkelijk over de rand van de mat heen komt kan iedereen zo zien. Daar is het niet voor. Maar wat is je probleem nu? En waarom wil je nu de MouseBungee halen?

Ik wil um halen om eigenlijk 2 dingen.

1) je draad wordt met de func korter doordat je het in een krul moet leggen, voor mij iets TE kort.
2) ik voel toch nog een lichte weerstand door die boog, ik zou wel ns die mouse bungee willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7436

In een 1 of andere review noemde ze die mouseclip een bungee dacht ik. Was daardoor ff beetje in de war. nevermind.

Ik heb ook wel wat weerstand in de boog (Explorer r3.0).
Verder komt mijn draad tegen de ruwe rubbere zijkant van de Func, wat redelijk wat weerstand geeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.func.net/images/func_cord.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hhmmzz ik wilde die Steelpad 4S nou wel ns kopen, maar op de site is er nog steeds geen update :/ Ik heb er over ge-emaild en kreeg de volgende dag (vandaag) al gelijk een antwoord...
Announcment 17th of june

Because of problems in produktion, i have delayed the
introduktion of Steel4s. The launch date will be 1 th of August, and i
hope to be able to introduce a new model of the Steel3r at the same time.
The rough model whit same mesures as Steel3s, this pad will be compatible
with logitech optical mice.

It`s 11th of Agust now? Time for an update? When can I order my Steel4s???
Hi Patriek
The pad is ready now, but the page will not be updated befor mid/late this week :/
My nerds have let me down again :P
Regards John hag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

kep net de ratpatz gekocht, en voelt heeerlijk aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62481

Weet iemand een online winkel waar ik de Func Surface 1030 en een Logitech Optical Wheel Mouse kan bestellen?

In de Price Watch staat niks over de Func, dus ik hoop dat een van jullie het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62082

Maar mensen toch
Niks beters voor mij dan mn oude vertrouwde Logitech Marble FX TRACKBALL
niks zo goed als dit ding
helaas geen pics van dit ding

edit:

k heb een pic gevonden
Afbeeldingslocatie: http://us.st9.yimg.com/store6.yimg.com/I/justdeals_1690_6030522.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb gewoon muispad met gel aan de voorkant, zodat je geen last van je arm krijgt enzo :Y) Maar met gamen is ie irritant dus schuif ik 'm strategisch naar de andere computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Anoniem: 62481 schreef op 13 augustus 2002 @ 21:56:
Weet iemand een online winkel waar ik de Func Surface 1030 en een Logitech Optical Wheel Mouse kan bestellen?

In de Price Watch staat niks over de Func, dus ik hoop dat een van jullie het weet.
De muismat koop je dus van deze site.

http://www.func.net/

Je moet wel in het bezit zijn van een creditcard om hem te kopen.
En die muis kan je in elk zelfrespecterende compwinkel kopen lijkt me.

Trouwens, ik heb dan een logitech dual mouseman optical (*aanrader*) en gebruik het volgende matje erbij. Een simpel donkerblauw muismatje van € 2,95.
En met deze combinatie zit ik meestal in de hogere rangen met fps games.
Ik zat eerst over te denken om zo'n func te kopen maar dat zou € 30, kosten en dat is wat overdreven. Dus het 4 jaar oude muismatje van mijn vader gepakt die al in de kast lag stof te vergaren.
Dus uhm.. speel je slecht en denkt dat het aan je muismat ligt? ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09-2024

chux

...

Ik heb vorige week een Ratpadz mat gekregen, maar ben er niet zo kapot van. Heb het idee dat mijn Razer Boomslang 2000 balletje er af en toe niet super op werkt. Je kunt ze overigens in Amsterdam kopen of bestellen: http://www.madprocessor.com/ratpadz.htm

Ik zit zelf nu zwaar te twijfelen tussen de icemat en de func. Mijn Razer lijkt af en toe niet echt lekker links te draaien ofzo, mijn cursor hangt dan. Iemand enig idee welke mat ik beter zou kunnen nemen dan?

De func, bungees, skatez en everglides kun je btw ook bestellen op deze site, die al eerder in dit topic ergens genoemd werd https://www.indiweb.de/en/shop/index.php3

De beste prijs voor de icemat kwam ik hier tegen: http://www.maxbyte.de/end.../shop.php?gruppe=Maus-Pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Laatst online: 24-02-2023
Zou iemand die iets bij Everglide.de gaat bestellen voor mij een Funq Surface 1030 kunnen bestellen?

Ik heb namelijk niet de beschikking over een creditcard.

Zou iemand die dus bij Everglide.de iets gaat bestellen mij AUB willen contacten: silentforce@hotmail.com, bijvoorbaat heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De muismat koop je dus van deze site.

http://www.func.net/

Je moet wel in het bezit zijn van een creditcard om hem te kopen.
En die muis kan je in elk zelfrespecterende compwinkel kopen lijkt me.

Trouwens, ik heb dan een logitech dual mouseman optical (*aanrader*) en gebruik het volgende matje erbij. Een simpel donkerblauw muismatje van € 2,95.
En met deze combinatie zit ik meestal in de hogere rangen met fps games.
Ik zat eerst over te denken om zo'n func te kopen maar dat zou € 30, kosten en dat is wat overdreven. Dus het 4 jaar oude muismatje van mijn vader gepakt die al in de kast lag stof te vergaren.

Dus uhm.. speel je slecht en denkt dat het aan je muismat ligt? ;)
In dat geval moet ik dus dingen van verschillende sites gaan halen, niet echt handig. Heb geen creditcard helaas, maar bedankt voor je hulp.

Gezien het feit dat dit door een sponsor betaald wordt denk ik niet dat het aan mijn spel ligt. Betere muis / muismat kan nooit kwaad lijkt me :]

Zijn er nou echt helemaal geen normale online winkels in Nederland die deze muismat verkopen? grmbl :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux

chux

...

Anoniem: 62481 schreef op 14 augustus 2002 @ 03:11:

Zijn er nou echt helemaal geen normale online winkels in Nederland die deze muismat verkopen? grmbl :(
tsja echt, ben ook nog steeds op zoek naar NL distributeurs.

En ben nog steeds aan het twijfelen tussen de icemat en de func, en die steel is eigenlijk ook wel vet. Als ik eruit ben, vind ik het best okay om met iemand de shipping kosten te splitten ofzo, ik heb namelijk wel een creditcard. Ik laat het wel weten als ik ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_vd
  • Laatst online: 24-02-2023
Chux, dat zou superfijn zijn! Ik hoop dat je me kan helpen, vergeet geen contact op te nemen: silentforce@hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

icemat roelt, speel nou ongeveer een jaar met icemat en sinds een half jaar met een zwarte die toch lekkerder lijkt aan te voelen (of het is gewoon omdat t de nieuwe is...)

ik zou echt voor icemat gaan... misschien steelpad, zou ik ook nog wel s willen proberen, denk dat die ook gewoon voor altijd mee gaat?

maareh, icemat rules iig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Aeon schreef op 12 juli 2002 @ 14:50:
[afbeelding]
Vet, nu moet ik alleen kiezen tussen die en deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximize
  • Niet online
ik heb ook een ratpadz gekocht en ik vind het echt voor geen meter werken. et lijkt wel of mijn boomslang (1k dpi) hele tijd 'wegglijd', en soms reageert hij helemaal niet goed.. vreemd hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Ben een van die die-hard tweakers die het veel te duur/onzin vindt :z

Als ik zelfs op bed redelijk precies kan muizen, heb ik voor een kaarsrecht bureau echt geen mousepad nodig lijkt me ;)

Het gaat hier om de Logitech Cordless Optical Mouseman, maar de dual optical is eventueel nóg preciezer.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux

chux

...

PromWarMachine schreef op 14 augustus 2002 @ 07:32:
'k Ben een van die die-hard tweakers die het veel te duur/onzin vindt :z

Als ik zelfs op bed redelijk precies kan muizen, heb ik voor een kaarsrecht bureau echt geen mousepad nodig lijkt me ;)

Het gaat hier om de Logitech Cordless Optical Mouseman, maar de dual optical is eventueel nóg preciezer.
het is inderdaad ook erg duur, toen ik nog een optische muis had vond ik het ook echt niet nodig. maar ik heb nu eenmaal die Razer Boomslang, en dan wil je daar toch wel het maximale uit halen ook, en dat gaat dus wel wat euro's kosten idd.
hoop dat iemand het hier post als ie een goedkoop adresje vindt, of een distributeur in Nederland ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals ik al eerder in deze thread zei... www.indiweb.de
Niet een nederlandse distributeur nee, maar zo ver ik weet is die er niet.

Btw, me clan heeft goede kans om als eerste gesponsord te worden met de nieuwe produkten van Steelpad 8) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54742

MaXiMizE schreef op 14 augustus 2002 @ 07:21:
ik heb ook een ratpadz gekocht en ik vind het echt voor geen meter werken. et lijkt wel of mijn boomslang (1k dpi) hele tijd 'wegglijd', en soms reageert hij helemaal niet goed.. vreemd hoor..
LOL, ik heb de ratpadz muismat net 1 dag en ik haal met cs scores op xs4all van 67-6 in 30 min tijd... preciezer ken et niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* itsme hebt een Logitech Cordless mouse (met balleke dus) en gebruik nooit een muismat.

Ik vind t echt vreselijk om in een gebied van 20 bij 30 cm te moeten blijven, ik verhuis mn muis continu, nergens last van, alleen 1x in t half jaar lege batterijen.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:38

Eraser127

Nijkerk

* Eraser127 heeft gewoon een muismad met gelpad en vindt zwaar relaxed muizen :)

met Logitech Cordless Mouse dus heb ik iig geen last van dat kl*te snoer wat altijd verdraaid :P

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17772

ik heb een fUnc 1030 icm met een Dual Optical.. (niet cordless uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En ben nog steeds aan het twijfelen tussen de icemat en de func, en die steel is eigenlijk ook wel vet. Als ik eruit ben, vind ik het best okay om met iemand de shipping kosten te splitten ofzo, ik heb namelijk wel een creditcard. Ik laat het wel weten als ik ga bestellen.
victorgoossens@hotmail.com, stuur maar even een mailtje of add me bij MSN wanneer je eruit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62468

Nou we het toch over mousepads hebben waar in nederland op het net zijn leuke te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux

chux

...

Anoniem: 62082 schreef op 14 augustus 2002 @ 00:43:
Maar mensen toch
Niks beters voor mij dan mn oude vertrouwde Logitech Marble FX TRACKBALL
niks zo goed als dit ding
helaas geen pics van dit ding

edit:

k heb een pic gevonden
[afbeelding]
hoe game je met zo'n ding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chux

chux

...

heeft iemand zo'n steelpad? Ben wel benieuwd hoe dat ding is, en hoe het aanvoelt met je hand erop ofzo..

• chux

chux

...

hmm, mousepadcouch is ook wel relaxed ;)

http://www.rit.edu/~jpsdss/couch/

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:16
Dat lijkt me nou niet echt fijn zitten hoor :P

The devil is in the details.

• Aeon
Nelis, Die tactical board is een @(*#^*! ding. is ook helemaal niet geschikt voor 1fps, en het valt uit elkaar na een paar keer zwaar gamen. :|

Anoniem: 17772

chux schreef op 14 augustus 2002 @ 23:29:
[...]

hoe game je met zo'n ding dan?
ik ken een CSer die ook speelt met een trackbal, hij kan t wel aardig dus t is niet onmogelijk :)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 22:23

scim

Nani?

Whehe :) ik weet over wie je het hebt twisted :)
Maarja, geef mij maar muis met zo'n mousepad.
Je gaat er niet beter door gamen misschien, maar het verschil tussen, func, taz muismat en bureau is ZEKER wel te merken :)
func is spekglad (dual optical en ms intellieye explorer) bureau vind ik iets minder (en trekt imho VEEL meer stof aan) en die taz muismat tja, die is gewoon stroef :)
Geef mijn maar een func, ik vind hem iig een stuk beter dan me everglide, misschien ooit nog eens zo'n steelpad proberen, maar zolang ik achter me PC zit blijf ik dit soort muismatten kopen, het is echt een stuk relaxter dan zonder en niet alleen om te gamen :)

• Aeon
IMO kan je nooit zo accuraat zijn met een trackball als met een muis. Ik heb hier op mijn werk zo'n logitech trackball marble optical ding. Werkt best prettig, maar ik moet er niet aan denken om ermee te gamen.

• ravenger
lol, met een trackball gamen, ik krijg al kramp in mijn vingers als ik eraan denk :)

Ik moet ook es zo'n steelpad uitproberen, die schijnt echt goed te zijn :)

Anoniem: 34846

ff een vraagje ik had een tijdje trug gelezen dat er een nieuwe RAZER BOOMSLANG
uit kwam maar onder een andere naam :? wie weet wanneer hij uikomt en onder welke naam

Anoniem: 44875

ls je optisch werkt koop dan een spiegel dat werkt echt SUPER FLEX!!!!!
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.