Mousepads & stuff

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 5.991 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Ik heb 2 icemats :) want tja ik heb ook 2 pc's ;)

Mijn 2 lieve icemats :D
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/8372/icematten4om.th.jpg

Icemat van de Amd 3000+
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/580/icemat12mi.th.jpg

Icemat voor de Amd64 3500+
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/8013/icemat23lk.th.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 115890 op 06-08-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Cyb schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 14:33:
De gladde kant van de Func slijt vrij snel. Door de mat dan 180 graden te draaien, kan je er weer even tegenaan. Daarna is de ruwe kant aan de beurt, die dan gladder is dan de versleten *gladde* kant. Ook deze kan je na een tijdje 180 graden draaien om iets minder weerstand te krijgen.
Dat geldt voor elke muismat die je 'op de kop' (180° om zijn as) kunt gebruiken natuurlijk.Het is wel zo slim om je mat niet pas om te draaien als de ene helft/kant al duidelijk versleten is, maar om hem zo nu en dan (om de 2 maanden ofzo) te verdraaien. Dan merk je het verschil niet of nauwelijks.
Voor in de toekomst wil ik nog:
-Een nieuwe muismat kopen. Weet nog niet welke. Gebruikers ervaringen zijn vaak onbetrouwbaar. Reviews waarbij meerdere matten getest zijn, zijn iets betrouwbaarder.
Ik denk dat de Steelpad S&S de beste plastic muismat is die te koop is (ik kan geen betere plastic pad bedenken iig). Zeker met siliconenspray en Hyperglides onder je muis slijt hij echt onmerkbaar langzaam. De Qpad vind ik persoonlijk nog iets fijner om te gebruiken. Beide zijn zeker aanraders en ik heb er in dit topic behoorlijk wat info over gepost maar als je ik sta ook open voor concrete vragen. :)
-Logisch MX518 misschien. Alhoewel ik de vorm van MS Intellimouse explorer erg fijn vind.
MX518 kan niet echt een miskoop zijn, maar ik zou Razer Diamondback aanraden. Ondanks de klachten van sommige mensen over piepende/vastzittende knoppen, is de Diamondback al met al wat degelijker dan de MX muizenserie (waarbij het muiswiel relatief gammel is en de knoppen dit op den duur ook worden). Vooral het muiswiel en de twee hoofdknoppen zijn bij de DB erg degelijk uitgevoerd. Enkel vanwege de minder grootschalige productie zal de kwaliteitscontrole wel wat lager zijn en is het mogelijk dat er een plastic randje ergens onder je knop zit waardoor hij niet soepel klikt. Even de muis open schroeven en het randje wegschuren/schaven lost dit op.

Wat betreft de vorm: ik was zelf erg gewend aan de vorm van mijn MX500 en twijfelde erg of ik wel aan de vorm van de Diamondback kon wennen, maar twee/drie weken nadat ik hem toch gekocht had was ik er al aan gewend.
-Is plakband goed?
Nee, standaard Hema plakband werkt stukken slechter dan speciaal muistape.
Plakband is geen teflon en bovendien zit je op lijm te glijden zodra het dunne plastic doorgesleten is. 8)7 Gewoon Hyperglides gebuiken, die gaan minstens een half jaar mee (een jaar als je het goed doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

www.razerpro.com _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ziet er nice uit :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.journaldugeek.com/blog/images/neoangel/razer_prov16.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 61797 op 08-08-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Stond zaterdag al op de fp: http://www.tweakers.net/nieuws/38375. 2000 DPI laser sensor en verwisselbare behuizing. :) Wel kermislampjes helaas (pulserend). 32 KB intern geheugen om instellingen te bewaren is wel nieuw maar zo extreem nuttig lijkt dat me niet. Ik heb ook gelezen dat de rug "3 graden" hoger zou zijn en dat de zijknoppen iets beter gepositioneerd zouden zijn, maar dat is op de plaatjes niet te zien.

Maar die witte uitvoering vind ik er wel erg goed uitzien trouwens; hij zou nog mooier zijn met witte LED's. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Aham brahmasmi op 08-08-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Nee hoor, volgens mij is die Razer Pro 1.6 iets anders hoor

1600 dpi, twice that of conventional high performance sensors

High speed motion detection, up to 40ips and 15g

Frame rate over 6400 frames per second (5.8 megapixels per second)

16 bit data path, as compared to 8 bit and 12 bit data paths used by other conventional mice

Volgens mij zijn het 2 verschillende, correctme if im wrong 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 61797 op 09-08-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ohja, klopt. Die nieuwe Razer muis heet de "Copperhead". Daar is alleen ook een witte (los verkrijgbare waarschijnlijk) behuizing van - vandaar de verwarring. Maar deze witte Razerpro ziet er ook erg goed uit vind ik. Als die er eerder was geweest had ik die zeker gekocht ipv mijn huidige Razer Magma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Aham brahmasmi schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 23:19:
[...]Ik denk dat de Steelpad S&S de beste plastic muismat is die te koop is (ik kan geen betere plastic pad bedenken iig). Zeker met siliconenspray en Hyperglides onder je muis slijt hij echt onmerkbaar langzaam.[...]
Bedankt voor de feedback.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyb op 13-08-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13284

Zit zelf ook aan een nieuwe muismat te denken. Gebruik al een lange tijd de gladde zijde van de func 1030, maar deze is een keer aan vervanging toe. De steelpad S&S moet nog ruwer zijn dan de ruwe zijde van de func, dus dat zal niets voor mij zijn.

Zou ik die nieuwe Limited Edition sUrface1030 MBA halen of toch een keer een Qpad proberen? Die laatste moet ook behoorlijk glad zijn. Help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Anoniem: 13284 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 00:43:
Zit zelf ook aan een nieuwe muismat te denken. Gebruik al een lange tijd de gladde zijde van de func 1030, maar deze is een keer aan vervanging toe. De steelpad S&S moet nog ruwer zijn dan de ruwe zijde van de func, dus dat zal niets voor mij zijn.

Zou ik die nieuwe Limited Edition sUrface1030 MBA halen of toch een keer een Qpad proberen? Die laatste moet ook behoorlijk glad zijn. Help :)
De Steelpad S&S is wel redelijk ruw, maar hij glijdt wel echt heel erg goed. Als je wat veel siliconenspray gebruikt kun je je muis zo van je mat blazen, maar als je een normale hoeveelheid gebruikt heb je echt mimimale wrijving. Ik heb niet echt ervaring met gladde plastic matten; de Steelpad 3S (aluminium matje) was spiegelglad, maar ik heb 'm meteen weer verkocht omdat het zweet van mijn handen erop neersloeg, en de statische wrijving (vanuit stilstand gaan bewegen) vond ik véél te hoog (zelfs met teflontape).

De Qpad heeft geen reliëf zoals de S&S maar een gladde coating (mat), maar biedt iets meer glijdweerstand. De Qpad Gamer Midsense (daar zou ik voor gaan) is voor 21 euro hier te krijgen: klik. :) Zeker aan te raden. De Qpad kun je trouwens ook met siliconenspray behandelen; helpt iets minder goed dan bij plastic matten maar het glijdt nog steeds merkbaar beter.

• Aham brahmasmi
Om nog eens op die Razer Copperhead in te gaan: Logitech heeft er alweer een antwoord op.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:26
ikzelf heb sinds 4 maanden een steelpad 4s en maak alleen nog maar hs only met cs.

ik speel met zeer hoge mouse sens met een logitch mx518.

ga hem vervangen door die nieuwe razor copperhead of de nieuwe logitech ben zo erg gewend aan mx500/mx510/mx518 model.

maar wat de steelpad 4s betreft hijs super glad komen wel kleine/fijne krasjes op.
en wordt vettig goed schoon te maken met glassex.
zit een rubbere mat bij waardoor die niet weg gleidt.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Schitterend, een laser gaming muis met draad :D Was te verwachten dat ze die lasersensor niet alleen draadloos zouden gebruiken, maar dat ze er gelijk een gaming muis van maken daar ben ik erg blij mee :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Anoniem: 127468

Mensen ik heb nu een half jaar een MX310 met een gewone muismat.
Alleen die voetjes vallen er bijna af. Ik kan ze er nog wel opplakken, maar binnen een dag liggen ze weer op me bureua.
Wat raden jullie me aan, behalve een nieuwe muis kopen watn die hoef ik ngo niet :)

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04 20:49
Anoniem: 127468 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:45:
Alleen die voetjes vallen er bijna af. Ik kan ze er nog wel opplakken, maar binnen een dag liggen ze weer op me bureua.
Wat raden jullie me aan, behalve een nieuwe muis kopen watn die hoef ik ngo niet :)
plakband :P Heb ik ook en werkt prima.

- Specs -

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 17:55
Naar de logitech support site gaan en nieuwe voetjes aanvragen. Heb ik ooit ook gedaan met m'n mx510 werkte goed ;)

Als dat niet lukt hyperglides ofzo kopen.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:38
Nieuwe voetjes bestellen bij logitech (sturen ze gratis op)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Negeer deze post.

[ Voor 83% gewijzigd door jota op 15-08-2005 20:39 ]

Zouden jullie kunnen vertel waar jullie zo'n bestelling hebben gedaan.
Op http://www.logitech.com/index.cfm/NL/NL kan ik niks vinden om ze te bereiken.

Hier zie ik ook niks over bestellen.
http://logitech-nl-emea.c...WdlPTE*&p_li=&p_topview=1

Mailtje gestuurt :)

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 127468 op 11-08-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok heb antwoord gehad.

Iemand een idee of ik grote of kleine pads zal aanvragen.
Heb liever die kleine maar dat moet wel een beetje werken ;)

Hier de email:

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat de glidepads van uw MX-310 los zijn gaan zitten. U wil graag nieuwe glidepads hebben.

Helaas hebben wij geen passende glidepads voor dit model. Wij kunnen u echter wel andere glidepads opsturen. U heeft dan 2 keuzen:
- iets kleinere glidepads dan dat u nu heeft. Die kunt u op dezelfde plek plakken als de originele, maar zijn dus iets kleiner.
- iets grotere glidepads. U zult dan met een schaar de glidepads in de goede maat moeten knippen.

Graag verneem ik van u welke glidepads u zou willen ontvangen. Wij zullen deze dan toesturen.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 16:16
Neem gewoon de grotere, kan je altijd nog zo klein knippen als je wilt.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aristagon schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:40:
Neem gewoon de grotere, kan je altijd nog zo klein knippen als je wilt.
Ik heb de kleine besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 00:08

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik game (eerst voornamelijk CoD, nu meer BF2) nu al een tijdje met de Logitech MX1000 op een Icemat 2nd edition en ik kwam er pas vorige week achter dat hele snelle, grote halen met de muis (je zit in een tank en wil de koepel zo snel mogelijk 180 graden gedraaid hebben :) ) af en toe niet opgepikt worden. Eerst dacht ik dat de MX1000 dan toch een steekje achter liep op de "speciale" game-muizen. Maar een korte vergelijkende test op mijn nakende bureaublad doet toch de Icemat als schuldige aanwijzen. Het lijkt dus dat de laser met een fijne structuur ondergrond toch meer "optische grip" (is dat een wetenschappelijke term?) heeft dan op een matzwarte glasplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

SICK schreef op vrijdag 15 oktober 2004 @ 11:45:
[...]

Moet je het gewichtje eruit schroeven.
Gewoon de schroef aan de onderkant eruit muis uit elkaar schuiven en dan het gewichtje wat aan de bovenkant van de muis bevestigd zit eruit halen.
Ik snap trouwens niet waarom logitech die gewichtjes toevoegd, misschien om ze een minder goedkope (lichte) feel te geven ofzo :)
gewicht hield ik er per de logitech optical wheelmouse er ook al uit :P
mx300 serie is gewoon zwaarder.

laate reactie ;)

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:00

Clush

Do as I say...

wordt misschien tijd voor Het Grote Mousepads & Stuff Topic deel 2

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaNe88521
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Anoniem: 127468 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:56:
Ok heb antwoord gehad.

Iemand een idee of ik grote of kleine pads zal aanvragen.
Heb liever die kleine maar dat moet wel een beetje werken ;)

Hier de email:

Dank u wel voor uw e-mail.

Uit uw e-mail begrijp ik dat de glidepads van uw MX-310 los zijn gaan zitten. U wil graag nieuwe glidepads hebben.

Helaas hebben wij geen passende glidepads voor dit model. Wij kunnen u echter wel andere glidepads opsturen. U heeft dan 2 keuzen:
- iets kleinere glidepads dan dat u nu heeft. Die kunt u op dezelfde plek plakken als de originele, maar zijn dus iets kleiner.
- iets grotere glidepads. U zult dan met een schaar de glidepads in de goede maat moeten knippen.

Graag verneem ik van u welke glidepads u zou willen ontvangen. Wij zullen deze dan toesturen.

Mocht u in de toekomst nog verdere vragen of opmerkingen hebben betreffende onze producten, neem dan gerust nogmaals contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
naar welk email adres heb je dat mailtje dan gestuurd? op de logitech site kan ik geen email adres vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Koop gewoon Hyperglides voor de MX310, die zijn precies op maat gemaakt, gaan waarschijnlijk langer mee en glijden veel en veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aham brahmasmi schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:11:
Koop gewoon Hyperglides voor de MX310, die zijn precies op maat gemaakt, gaan waarschijnlijk langer mee en glijden veel en veel beter.
Die Logitech GRATIS opstuurt zullen ook wel goed werken hoor.

http://logitech-nl-emea.c...bmwmcF9wYWdlPTE*&p_srch=1

Je moet even doorklikken, want als je dat niet doet verstuurt hij hem helemaal niet.
En aangezien reacties wat lang kunnen duren zou ik als het om een mx_310 gaat gelijk vermelden of je de iets grotere of kleinere wil ;)

Dus zoiets als:
Ik was zeer tevreden met mijn MX310.
Ik gebruik heb nu 2 maanden, alleen de voetjes zijn los gaan zitten.
Ik kan ze er weer opplakken, maar dan vallen ze er zo weer vanaf.
Ik had gehoort dat de Logitecht service goed was, zo goed zelfs dat jullie nieuwe 'voetjes' gratis opsturen.
'En dan "blablabla"' ik wil de groter/kleine mousepads en je adres ;)
Ik zou hier erg mee geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38778

lochtejans schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 10:51:
[...]

Heb je die skates ipv de oude voetjes erop geplakt; dus oude voetjes eraf en in plaats daarvan de skates of heb je gewoon de oude voetjes laten zitten en zeg maar daarlangs de skates erop geplakt?
Ik heb trouwens de MX500 maar dat maakt niet veel uit..
Ik heb ze gewoon over de orginele voetjes heengeplakt

Aham brahmasmi schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:11:
Waar koop je die eigenlijk, ik zie niks in de startpost.
Verder heb ik van Logitech de pads gekregen, maar vraag me af hoelang ze mee gaan.
iig werken ze nu perfect _/-\o_

Anoniem: 52127

Is er hier iemand met een snowpad die hem al eens gewassen heeft?
Op hoeveel graden heb je dat gedaan? en wel of geen wasmiddel?

• Aham brahmasmi
Anoniem: 127468 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:51:
[...]

Waar koop je die eigenlijk, ik zie niks in de startpost.
Bij Padz.nl bijvoorbeeld. Anders google je even of kijk je in de prijswots... ;)

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:57

epo

Anoniem: 52127 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:30:
Is er hier iemand met een snowpad die hem al eens gewassen heeft?
Op hoeveel graden heb je dat gedaan? en wel of geen wasmiddel?
Gewoon 30 graden met beetje wasmiddel, hij was weer als nieuw :)

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 15:05
Haha, ik wou ook even nieuwe voetjes voor mijn MX510 op de Logitech site aanvragen, alleen ik heb de stickers niet meer op de achterkant van mijn MX510 zitten!

Ik had die stickers eraf gehaald, omdat ik het gewicht eruit heb gehaald en daarna zagen ze er niet meer uit en het is gewoon mooier als de muis helemaal mooi "clean" is! :P

Wil iemand even met een MX510 zijn of haar Modelnummer en Publicatienummer (?) posten.
Hier gebeurt voor de rest niets mee, maar die moet je invullen, zodat hun weten dat jij wel werkelijk een MX510 in je bezit hebt! O-)

Alvast heel erg bedankt!

Aham brahmasmi schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 13:40:
[...]
Bij Padz.nl bijvoorbeeld. Anders google je even of kijk je in de prijswots... ;)
Dan houd ik het bij elke 2 maanden een mailtje naar Logitech sturen en binnen een week heb je nieuwe pads die godelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:36
Heeft iemand ook tips/ideeen waar je aluminium (of althans die kleur) muismatten kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

relonky schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:54:
Heeft iemand ook tips/ideeen waar je aluminium (of althans die kleur) muismatten kunt krijgen?
Waarom niet zelf maken? Haal eens tuk aluminium (eventueel bewerkt) bij de bouwmarkt. Veel goedkoper en soms nog mooier ook :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:36
Bor de Wollef schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 10:22:
[...]

Waarom niet zelf maken? Haal eens tuk aluminium (eventueel bewerkt) bij de bouwmarkt. Veel goedkoper en soms nog mooier ook :)
Dat is een goede tip. Zal eens kijken of ze dat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaNe88521
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Anoniem: 127468 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:09:
[...]

Die Logitech GRATIS opstuurt zullen ook wel goed werken hoor.

http://logitech-nl-emea.c...bmwmcF9wYWdlPTE*&p_srch=1

Je moet even doorklikken, want als je dat niet doet verstuurt hij hem helemaal niet.
En aangezien reacties wat lang kunnen duren zou ik als het om een mx_310 gaat gelijk vermelden of je de iets grotere of kleinere wil ;)

Dus zoiets als:
Ik was zeer tevreden met mijn MX310.
Ik gebruik heb nu 2 maanden, alleen de voetjes zijn los gaan zitten.
Ik kan ze er weer opplakken, maar dan vallen ze er zo weer vanaf.
Ik had gehoort dat de Logitecht service goed was, zo goed zelfs dat jullie nieuwe 'voetjes' gratis opsturen.
'En dan "blablabla"' ik wil de groter/kleine mousepads en je adres ;)
Ik zou hier erg mee geholpen zijn.
thanx heb nu ook wat van die dingen besteld voor mn MX510, ik ben er ondertussen al 2 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Anoniem: 127468 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 15:33:
[...]

Dan houd ik het bij elke 2 maanden een mailtje naar Logitech sturen en binnen een week heb je nieuwe pads die godelijk zijn.
Yeah right. :Z Zo goed glijden als Hyperglides doen ze sowieso niet en Hyperglides gaan zeker een jaar mee als je het goed doet. Ik weet nog dat ik de originele voetjes van mijn MX500 met de dag zag slijten, maar ik heb er nu geen omkijken meer naar sinds ik er Hyperglides gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-08-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 23:10

Christiano007

Ich bin der champion

Als ik zou moeten kiezen tussen 2 stoffen matten, welke vinden/denken jullie de beste?

Fatal1ty pad
Steelpad QcK

Of zijn er alweer betere stoffen!matjes ?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@Christiano007: hangt er vanaf wat voor matje je wilt. De twee die je noemt zullen wel ok zijn, maar als je een stoffen matje wilt dat echt goed glijdt, moet je een Qpad (goeie mat) kopen of een Everglide Titan (zelf niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Onderstaande quote is ff geript uit het Logitech G5/G7 topic maar is zeker erg interessant voor mensen die een nieuwe muisemad zoeken! :)
THW Arie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 00:05:
Test van de G5 op verschillende algemeen verkrijgbare muismatten. Opvallen dat er zoveel het niet goed doen.

http://www.indiweb.de/de/support/logitech_g5.htm

Red = incompatible
Orange = limited compatible, problems with fast movements
Green = compatible

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Aham brahmasmi
Ben benieuwd hoe de Razer Copperhead het doet op die matjes dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Laatst online: 22-04 14:30
Heeft iemand de Logitech MX610, die draadloze laser office muis al?
Ik zou namelijk erg graag iemand z'n ondervindingen er van willenhoren. Hoe lang gaan die batterijen mee? Kan je die knoppen goed configurenen naar eigen wil? Is de vorm fijn?

Ik heb namelijk met de vorm van de mx500 serie nooit echt overweg gekunt en nu zoek ik dus een andere strakke laser muis om mee te gamen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik heb de MX1000, maar wat me tegen zit qua gamen is dat je de muis enorm hoog op moet tillen. Als dit geen probleem is, of als dit probleem al opgelost is, lijkt gamen met laser mij niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik heb zelf jarenlang op cheap ass stoffen matjes gemuisd, hele kleine zelfs (Fellowes met gelpad anyone ? :P ) maar ben sinds een half jaartje overgestapt naar glas, een Corepad original:

Afbeeldingslocatie: http://www.indiweb.de/img/COREPADOG.jpg

Wilde eigenlijk meer om praktische redenen over naar glas (slijt niet zo, lekker snel schoon, glijdt lekkerder) want een pro gamer of wat dan ook ben ik niet.

Was een leuk koopje op Drome en ben na een flinke tijd wennen er weg van!
Heb er denk ik 20 euro voor betaald, vind ik een leuk prijsje voor een glazen mat. Gebruik er een MX510 op met een of andere tape (gekregen bij een Indiweb bestelling, vraag me niet naar het merk :P ) en dat is superlekker muizen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 21:03
2Dutch schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:14:
Ik heb zelf jarenlang op cheap ass stoffen matjes gemuisd, hele kleine zelfs (Fellowes met gelpad anyone ? :P ) maar ben sinds een half jaartje overgestapt naar glas, een Corepad original:

[afbeelding]

Wilde eigenlijk meer om praktische redenen over naar glas (slijt niet zo, lekker snel schoon, glijdt lekkerder) want een pro gamer of wat dan ook ben ik niet.

Heb er denk ik 20 euro voor betaald, vind ik een leuk prijsje voor een glazen mat. Gebruik er een MX510 op met een of andere tape (gekregen bij een Indiweb bestelling, vraag me niet naar het merk :P ) en dat is superlekker muizen.
Lache, ik heb precies dezelfde combo. Heb ook de mx510, maar ik heb de corepad in de kleur blauw. Ik heb toen het setje 'muis+mat' op de hcc beurs gehaald. Ik moet zeggen dat ik niet meer zonder kan, vooral met het gamen merk je het verschil wel tussen een normale muismat en een corepad.

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-06 09:20
Hoi,
ik heb een logitech 700 muis. kan ik hier nog iets aan verander zodat ie soepeller glijd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-06 00:08

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

2Dutch schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:14:

[afbeelding]

Mooi dat het bij jou goed werkt. Ik heb de Corepad (Magna) een tijd geleden geprobeerd en teruggestuurd. Werkte slecht met de MX500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
dragon9114 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:41:
Hoi,
ik heb een logitech 700 muis. kan ik hier nog iets aan verander zodat ie soepeller glijd ??
Zeker wel! Als je oude (meestal versleten) muisvoetjes vervangt door Hyperglides glijdt je muis vele malen soepeler. Deze voetjes gaan erg lang (een jaar of langer als je een goeie mat gebruikt) mee als je niet een ruw bureau als ondergrond gebruikt maar een redelijke muismat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137960

Aham brahmasmi schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 02:33:
[...]
De Steelpad S&S is wel redelijk ruw, maar hij glijdt wel echt heel erg goed. Als je wat veel siliconenspray gebruikt kun je je muis zo van je mat blazen, maar als je een normale hoeveelheid gebruikt heb je echt mimimale wrijving. Ik heb niet echt ervaring met gladde plastic matten; de Steelpad 3S (aluminium matje) was spiegelglad, maar ik heb 'm meteen weer verkocht omdat het zweet van mijn handen erop neersloeg, en de statische wrijving (vanuit stilstand gaan bewegen) vond ik véél te hoog (zelfs met teflontape).

De Qpad heeft geen reliëf zoals de S&S maar een gladde coating (mat), maar biedt iets meer glijdweerstand. De Qpad Gamer Midsense (daar zou ik voor gaan) is voor 21 euro hier te krijgen: klik. :) Zeker aan te raden. De Qpad kun je trouwens ook met siliconenspray behandelen; helpt iets minder goed dan bij plastic matten maar het glijdt nog steeds merkbaar beter.
Wat moet ik me voorstellen bij die siliconen spray. Ik heb zelf een steelpad S&S in combinatie met een standaard optische Logitech muis (wil ik vervangen door G5), maar zelf ben ik niet geheel tevreden met de "gladheid" van de muismat.

Als ik op google zoek naar siliconenspray vind ik toch niet wat ik vinden wil, dus heb je misschien een adres waar het is te kopen, en miss een aantal goede merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101953

Ik zou zelf persoonlijk geen logitech muizen meer kopen.
Ga voor Microsoft; Intelli 1.0/1.1/1.1SE/ of de bekende 3.0 met steelpad s&s glides

Microsoft muizen hebben grotere muisvoetjes en glijden dus beter ( zijn ook platter )
En jah ik heb een logitech 310, 510, en G5 gespeeld met en zonder mouse skates.

De s&s is vrij glad imho, als dat niet zo is, zou ik hem eens schoonmaken met water en zeep, net als je muisvoetjes

Die silicone spray vind ik maar een beetje onzin hoor...te glad is ook weer niet goed.
De ruwe textuur zit er niet voor niets op.

Verder kan je hier veel goede, en niet al te duren spullen kopen. Zij staan ook op veel lans
http://shop.cyes.nl/

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 28-10-2005 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Die shop is idd erg goedkoop en ze hebben een aardig assortiment. :)

Zeep zou ik niet gebruiken om een muismat schoon te maken maar eerder alcohol.

Een Microsoft muis is leuk als je niet veeleisend bent en niet op high sens speelt. Elke muis glijdt trouwens toch even goed met Hyperglides dus daarvoor hoef je een Logitech of Razer muis niet te laten liggen. Microsoft is alleen interessant voor niet-veeleisende gamers of mensen die per sé de MS muis 'feel' willen hebben. Als je meer wilt ben je bij Razer aan het goeie adres. Het blijft een persoonlijke voorkeur, maar MS heeft gewoon geen 1600 of 2000 DPI muizen.

Siliconenspray is trouwens geen onzin, je hoeft niet veel te gebruiken en het glijdt niet alleen beter, maar er ontstaat ook een heel dun laagje op je muismat dat ervoor zorgt dat hij veel minder slijt en dus langer meegaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 28-10-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Bij www.perfectsystems.nl en www.indiweb.de verkopen ze siliconen spray. En nog meer interessante mouse-ware :) .

Zelf ben ik weer opzoek naar een nieuwe muismat. Ik ben altijd zeer te spreken geweest over de Corepad Magna, maar ik wil gewoon een grotere muismat. :*)

Nu zag ik op www.func.de de nieuwe F series . 8)

Deze mat is 42 CM breed en 28cm hoog, nu is het zo dat deze mat er in 2 verschillende uitvoeringen is nl. de f30-r en de f10-r. Wat dus staat voor een verschillend textuur, Grof vs Glad.

Ik wilde graag weten of iemand iets meer weet over deze mat en misschien wat gebruikerservaring hebben? Ook de verschillen in textuur! :>

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ook bij de bouwmarkt/fietsenwinkel/dhz zaak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

ik heb sinds campzone2004 een steelpad 4d met een deLUX muis, deze muis is simpele optische 2knops + scrollwiel muis en heeft een fijne 1000dpi en is niet zwaar in de hand...

hiervoor had ik een Intellimouse Optical 1.1, deze muis vond ik naast dat ie te zwaar was ook niet erg precies, hier heb ik ook van die teflon-tape op geplakt en op maat gesneden, daardoor was het nog redelijk te doen...

ik heb ook de teflon-tape op de deLUX gehad maar de originele skates waren zoveel gladder dat ik niet wist hoe gauw ik ze er weer onder moest zetten...

De steelpad 4d is een lekkere dunne kunstof mat met 2 kanten en een stukje antislipstof (zelfde spul als je wel eens in badkamers ziet), 1 met reliëf en een gladde, de gladde kant heb ik veel gebruikt met mijn intellimouse om het spelen ermee draagelijk te maken, de gladde kant met de deLUX muis voelt stroever aan als de reliëf kant, de reliëf kant gebruik ik nu met mijn deLUX muis deze is zo glad en licht dat als ik heel zacht tegen de muis aan blaas hij helemaal over de muismat heen beweegt.

ik heb ook een icemat en een echte steelpad mogen proberen maar van het geluid die de muis maakt als ie over dat pad heenglijd krijg ik kippenvel, maar dat zal vooral aan mij liggen :+

als er nog vragen of opmerkingen zijn hoor of lees ik die graag...

meer informatie over mijn systeem staat in mijn sig onder desktop pc

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 08-11-2005 03:57 ]

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

_VooDooMen_ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:40:
[...]

Lache, ik heb precies dezelfde combo. Heb ook de mx510, maar ik heb de corepad in de kleur blauw. Ik heb toen het setje 'muis+mat' op de hcc beurs gehaald. Ik moet zeggen dat ik niet meer zonder kan, vooral met het gamen merk je het verschil wel tussen een normale muismat en een corepad.
De blauwe was op de lan waar ik em kocht niet verkrijgbaar, schaf em binnenkort nog wel aan omdat ik ook een goede mat wil om bij mijn vriendin te kunnen gamen (zelf gebruikt ze een trackbal vanwege haar motoriek). Bovendien kleurt blauw beter bij mijn blauwe gloed hebbende barebone ;)

Moet zeggen dat ik de mat echt super vind, merk nu meteen als ik ergens anders zonder goede mat zit: dat ik dat ooit heb gekund! En het is echt waar: geen mm slijtage aan de mat, wel aan de muisvoetjes, maar daar hebben ze teflontape voor uitgevonden :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Aham brahmasmi
2Dutch schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:39:
[...]

geen mm slijtage aan de mat, wel aan de muisvoetjes, maar daar hebben ze teflontape voor uitgevonden :)
Voor het niet maandelijks (of vaker) hoeven te vervangen van teflontape hebben ze Hyperglides uitgevonden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:02:
[...]
Voor het niet maandelijks (of vaker) hoeven te vervangen van teflontape hebben ze Hyperglides uitgevonden. :9
Hmm..nooit echt geprobeerd eigenlijk, vast vrij prijzig (heb t wel eens voorbij zien komen in lanshops enzo) Krijg meestal die meuk bij bestellingen (Indiweb: Mouseskatez) of bij mn Corepad zelf (heb nog steeds wat over). Ik frot dat er meestal onder, maar game lately niet meer zoveel, dus merk de slijtage aan de tape niet zo erg op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
2Dutch schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:03:
[...]

Hmm..nooit echt geprobeerd eigenlijk, vast vrij prijzig (heb t wel eens voorbij zien komen in lanshops enzo) Krijg meestal die meuk bij bestellingen (Indiweb: Mouseskatez) of bij mn Corepad zelf (heb nog steeds wat over). Ik frot dat er meestal onder, maar game lately niet meer zoveel, dus merk de slijtage aan de tape niet zo erg op.
Och, duur... 8 euro voor perfecte muisvoetjes (2 sets) die zo een jaar meegaan. Betere zijn er niet te krijgen en je hebt er geen omkijken naar. :) Ik heb ook nog wel behoorlijk wat teflontape liggen en goeie ook, maar dat ga ik niet meer gebruiken (teveel moeite).

[ Voor 3% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-11-2005 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Aham brahmasmi schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:35:
[...]
Och, duur... 8 euro voor perfecte muisvoetjes (2 sets) die zo een jaar meegaan. Betere zijn er niet te krijgen en je hebt er geen omkijken naar. :) Ik heb ook nog wel behoorlijk wat teflontape liggen en goeie ook, maar dat ga ik niet meer gebruiken.
Een heel jaar? Zo dan..met echt intensief gebruik? Dan wil ik er toch eens naar gaan kijken zodra de huidige binnen (te) korte tijd verslijten. Thx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
2Dutch schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:41:
[...]

Een heel jaar? Zo dan..met echt intensief gebruik? Dan wil ik er toch eens naar gaan kijken zodra de huidige binnen (te) korte tijd verslijten. Thx voor de tip :)
Hangt er wel sterk vanaf wat voor muismat je gebruikt en of je je mat schoon houdt. Ik gebruik een Qpad die zacht is maar een speciale gladde coating heeft, en ik heb 'm ook nog behandeld met wat siliconenspray. Als je een ruwere/hardere mat hebt zoals een Icemat of Corepad oid dan zullen Hyperglides harder slijten. Kijk maar eens naar het overzichtje in de specs.

De slijtage is trouwens ook veel hoger als je met low sens speelt, omdat je dan veel meer afstand aflegt met je muis. Ik lees dan mensen in UT2k4 vaak 30-40 cm moeten afleggen voor een draai van 360°, terwijl ik zelf alleen polsbewegingen van max. 5 of 6 cm maak en voor de rest m'n vingers gebruik voor aim. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-11-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zoals eerder in dit topic: Corepad, glas dus :) Hou em altijd goed schoon. Ik heb aan een kleine pad voldoende, dus dat betekent hoge sens geloof ik :P Volgens mij standaard gewoon 5. Ik beweeg veel, maar wel korte stukkies natuurlijk. Ik verbaas altijd iedereen met kleine muismatten, mijn oude was 10x10cm ofzo, terwijl de rest op die placemats speelde :P (ben een vrouw, hoef ik dan niet te compenseren..hehehe :P ) Tis net wat je ding is, mij bevalt het zover prima met mn eigen manier van spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 16-11-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Denko

|{ing Øf ßlitz

ik hoop alleen dat me G7 die ik van de week ga halen het gewoon doet op me 4D, naja, ik mocht em ruilen van het aardige meisje in de winkel als die het niet deed :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Weet iemand waar je een witte muismat kunt kopen? Ik ben al heel veel winkels afgeweest en ik werk nu tijdelijk met een zwarte muismat van 2 euro. :X

Zoiets als de Icemat maar dan compleet wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Anoniem: 55212 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:14:
Weet iemand waar je een witte muismat kunt kopen? Ik ben al heel veel winkels afgeweest en ik werk nu tijdelijk met een zwarte muismat van 2 euro. :X

Zoiets als de Icemat maar dan compleet wit.
Je hebt de Snowpad (grote stoffen mat met fijne structuur, ook wasbaar) en de Razer Pro Pad (aluminium, de witte versie van de Razer ExactMat). Kijk maar eens rond op http://www.indiweb.de

De Snowpad en een witte Icemat zijn alleen wel matten die eigenlijk enkel geschikt zijn voor low sens. De wrijving is te groot voor echt snelle muisbewegingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-11-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Voor de mensen die goedkoper aan een goede muismat willen komen en die graag lannen: Op Regroup (en ook andere lans) hebben ze altijd wat stands, dat scheelt altijd weer wat euro's vergeleken met in de winkel. Uiteraard kun je daar ook de matten testen met een muisje erop: ideaal :) Hopelijk hebben ze nog een Corepad Original Blue voor me liggen, het buro bij mn dinnetje slijt al aardig :P

[ Voor 8% gewijzigd door 2Dutch op 26-11-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Hoe maak je een Icemat2 eigenlijk _goed_ schoon? Af en toe houd ik 'm eventjes onder de kraan, maar in de loop van de tijd is er een laagje troep op gekomen dat ik er niet meer met water afkrijg. Ik heb zelfs een tijdje zitten schrobben met afwasmiddel en zelfs met glassex, maar dat werkt niet. Beter gezegt, de vuiligheid verplaats zich "op" de mat, maar gaat niet weg.

Als ik met m'n hand over de mat ga, dan voel ik dat er stukjes glad zijn en stukjes die stroever zijn. Op zich niet zo'n ramp, maar ik zou het matje wel een keertje goed schoon willen maken.

Om je nog maar af te vragen waar die troep vandaan komt :X Nou ja, zal voor een gedeelte wel stof zijn en voor een gedeelte vet e.d. wat van je handen af komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Infinitive op 26-11-2005 14:00 . Reden: pp -> bb ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mischien moet je hem een schuren met wat ligt schuurpapier.
Het kan ook gewoon slijtage zijn hoor :)

Sinds gisteren heb ik weer een steelpad s&s SK editie op me bureau liggen, nadat ik gestopt ben met actief gamen...maar ik moet zeggen, het blijft de beste muismat ooit. Voor mij dan iig.
Lkkr groot, dun ( 2mm ) lkkr licht, er zit goed textuur op, en zonder hyperglides glijd het al ongelofelijk glad en snel :D
En hij komt in een draag tasje waar je een muis en enkele muismatten in kunt doen.

De muis sens in game is nu ook sneller geworden. Ik denk omdat de muis vlotter over de textuur beweegt.

Je hebt wel grip, maar je kan toch heel snel reageren, sneller dan met mijn steelpad 4D of fUnc sUrface 1030. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 26-11-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:11:
ik hoop alleen dat me G7 die ik van de week ga halen het gewoon doet op me 4D, naja, ik mocht em ruilen van het aardige meisje in de winkel als die het niet deed :P
Dit gaat niet werken, heb ik tijdelijk een G5 gekregen om te testen, maar deze werkte niet met de steelpad 4D en S&S :(
Ik heb wel met een Steelpad Qck ( of qck+ ) gewerkt en hier deed hij het super op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik ben van plan een Logitech G7 aan te schaffen en wil daar een leuke muismat bij kopen. Hoeft geen hardcore game mat van meer dan €30,- te zijn, en groter dan 300mm x 300mm past niet op mijn bureau.
Ik zag dat je matten van glas, kunststof en stof hebt. Wat is de fijnste ondergrond voor de G7?
Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:54

Denko

|{ing Øf ßlitz

Anoniem: 101953 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 13:51:
[...]

Dit gaat niet werken, heb ik tijdelijk een G5 gekregen om te testen, maar deze werkte niet met de steelpad 4D en S&S :(
Ik heb wel met een Steelpad Qck ( of qck+ ) gewerkt en hier deed hij het super op :)
nou, de G7 doet het prima op de 4D, misschien andere sensor(laser)?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo

Mijn Everglide Giganta Optical Smoke is al ongeveer een jaar harstikke versleten, maar had steeds geen zin om een nieuwe te kopen. Nu zijn de voetjes van mn MX500 muis ook behoorlijk versleten dus moet ik maar even nieuwe Hyperglidez halen, en dan gelijk maar ook een muismat.

Zit te twijfelen tussen de volgende:

-Everglide Ricochet
-fUNC F30R of F30s
-Steelpad zoveel

Ik speel voornamelijk FPSen, nu COD II, en met een vrij hoge sensitivity. Ik neig naar de fUnc F30S medium, een supergrote pad heb ik niet nodig en het gladde oppervlak lijkt me wel geschikt voor mijn hoge sens spel.

Jullie meningen/ervaringen?

dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoge sens = steelpad S&S :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 12:00:
[...]

nou, de G7 doet het prima op de 4D, misschien andere sensor(laser)?
Er bestaat nu een fix van logitech, waarmee het wel werkt, toen der tijd niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 101953 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 20:13:
[...]

Er bestaat nu een fix van logitech, waarmee het wel werkt, toen der tijd niet :)
Die fix (=firmware update) is er alleen voor de G5 en (nog ? ) niet voor de G7.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Ik ben helemaal in de tweaker-move geweest en heb er gewoon een zelf gemaakt :)
We hadden nog een plaat staal liggen van ongeveer 1mm dik, en die heb k mooi gemaakt.
Met de dremel randjes afgerond, en eerst met 800 en daarna 600 schuurpapier bezig geweest.
Wel alle halen in de zelfde richting, en dan in de lengte richting, dus dat je het meest er dwars overheen gaat. Als je het andersom doet vind ik hem weer te glad gaan, maar als je een vierkante heb kan je hem ook gewoon draaien.
Werkt erg goed, en als ie vies is haal je er gewoon weer een schuurtje overheen.
Is het trouwens niet eens tijd voor een deel 2?
Edit: Heb trouwens een Logitech MX510 muis, ook zalig, met de standaard glij-voetjes eronder.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 128821 op 09-12-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Oh ja, ook een optie. Die is ook van plastic he?

Wilde eigenlijk via Perfect Systems bestellen (goede ervaringen mee), nog goedkopere/snellere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Deze CoolerMaster Alloy X-PAD III doet 't perfect op de G5 firmware 1.0, dus ik denk ook wel op de G7. Natuurlijk is hij met firmware 1.1 ook heerlijk, daarnietvan. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/img_resize_Big.asp?img=image/producten/62507-big.jpg

Hij's ook heerlijk glad & maar €15,-
edit:
Of je vergeet de afbeelding te plaatsen :X

[ Voor 30% gewijzigd door Shaggy_NL op 09-12-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:00

Clush

Do as I say...

Shaggy_NL schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 21:05:
Deze CoolerMaster Alloy X-PAD III doet 't perfect op de G5 firmware 1.0, dus ik denk ook wel op de G7. Natuurlijk is hij met firmware 1.1 ook heerlijk, daarnietvan. :9~

[afbeelding]

Hij's ook heerlijk glad & maar €15,-
edit:
Of je vergeet de afbeelding te plaatsen :X
ja, die heb ik ook. ben er wel tevreden over.
enige nadeel is wel dat als je op een moment een beetje zweethanden hebt, hij dan wat nat wil worden. en als je dan over dat natte heenmuist, reageert mijn mx510 niet goed meer.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Hey,

Ik heb sinds gister m'n Copperhead ik speel nu op een Steelpad 4d maar ik zoek een grotere pad.
Ik wil graag de Corepad Magma blue maar is deze echt groter ?
Merk je dat als je aan het gamen bent, want de afmetingen zeggen mij niet echt veel :P

Ik speel Low sens is de Corepad dan een geschikte keus met een Copperhead?

En nog iets er staan alleen maar DiamondBack Hyperglidez deze zijn toch ook te gebruiken I.c.m Copperhead?

Thnx :)

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
The Answer schreef op zondag 11 december 2005 @ 15:30:
En nog iets er staan alleen maar DiamondBack Hyperglidez deze zijn toch ook te gebruiken I.c.m Copperhead?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-06 21:49

Blerf

VroomVroom

Speel met een G5muis op een Steelpad S&S echt super _/-\o_

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Iemand die zich geroepen voelt om een nieuw deel van dit topic te openen? Het zou mooi zijn als de nieuwste en hipste gamemuizen een plekje in de startpost zouden krijgen

Mocht niemand een nieuw deel openen, dan gaat dit topic dicht. Voor al je muisbehoeftes kun je dan in Overige Hardware terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ja, ik had al toestemming gevraagd en gekregen voor deel 2 en dit is in voorbereiding. Had afgelopen weekend geen internet tot mijn beschikking maar nu wel weer dus deel 2 komt er zo aan. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 11-12-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Eehm, wanneer gaat ''zo'' komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
In afwachting van het nieuwe topic:

Heb m'n S&S binnen. Hyperglides erop gezet, wat een gepruts zeg. 3 Glides verloren prompt hun plakkerigheid waardoor ik anderen moest pakken, heb er nu nog maar 2 v/d 10 over... Maar ook nog 5 Steelpad Padsurfers.

1e impressies: toch behoorlijk grof, maar glijd lekker, zal zo ff een potje COD 2 opstarten. En mss nog even de mat inspuiten met siliconenspray, heb ik hier toch liggen voor mijn fietsen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door bassGunner op 15-12-2005 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bassGunner schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:31:

Heb m'n S&S binnen. Hyperglides erop gezet, wat wel een gepruts zeg. 3 Glides verloren prompt hun plakkerigheid waardoor ik anderen moest pakken, heb er nu nog maar 2 v/d 10 over... Maar ook nog 4 Steelpad Padsurfers.

1e impressies: toch behoorlijk grof, maar glijd lekker, zal zo ff een potje COD 2 opstarten. En mss nog even de mat inspuiten met siliconenspray, heb ik hier toch liggen voor mijn fietsen. ;)
Hij is idd best grof van structuur, maar daardoor glijdt 'ie juist goed. Niet teveel siliconenspray gebruiken trouwens, anders glijdt je muis er aan alle kanten vanaf (je kunt 'm er letterlijk vanaf blazen als je niet heel spaarzaam met de spray bent). :) Iig heel goed uitwrijven (met iets wat niet pluist), anders krijg je ook een vettige hand/pols en geïrriteerde ogen als je dat spul erin wrijft.

Het 2e deel is grotendeels af, maar ik moet nog wat aan de layout doen zodat 't er een beetje goed uit ziet. Helaas niet zoveel tijd i.v.m. m'n afstudeeropdracht maar het duurt nu echt niet lang meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 14-12-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
Vol verwachting klopt ons hart...

Edit;
Oops iets te laat

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
Hmm,

Is het nieuwe topic bijna klaar?

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ja, sorry. Eindelijk weer wat tijd nu, maar nu zit ik met een inbelverbinding bij mijn ouders. :X Vanavond probeer ik het mbv tables wat layout aan de tekst toe te voegen en dan post ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bassGunner schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:31:

Heb m'n S&S binnen. Hyperglides erop gezet, wat een gepruts zeg. 3 Glides verloren prompt hun plakkerigheid waardoor ik anderen moest pakken, heb er nu nog maar 2 v/d 10 over... Maar ook nog 5 Steelpad Padsurfers.

Steelpad surfers zijn het best, die raken egt niet los :)
silliconen spray is de grootste onzin ooit, de s&s is van zich zelf al te glad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Anoniem: 101953 schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:49:
[...]

Steelpad surfers zijn het best, die raken egt niet los :)illiconen spray is de grootste onzin ooit, de s&s is van zich zelf al te glad..
Bij mij heb ik bij twee muizen al een hele tijd Hyperglides eronder zitten en losraken doen ze absoluut niet. Ze zitten net zo goed vast als de originele voetjes en bovendien zijn hebben ze precies de goeie maat.

Siliconenspray vermindert ook slijtage, maar je moet het natuurlijk niet gebruiken als je de mat die je hebt al te glad vindt. Op de S&S moet je niet maar een klein beetje gebruiken en heel goed uitwrijven, dan wordt hij niet zo belachelijk glad. Heb je de plekken waar je de Hyperglides opplakte trouwens wel eerst ontvet?

Trouwens nog een goed voorbeeld gevonden voor de layout van het vervolgtopic dus dat gaat wel lukken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 25-12-2005 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aham brahmasmi schreef op zondag 25 december 2005 @ 16:59:
[...]
Bij mij heb ik bij twee muizen al een hele tijd Hyperglides eronder zitten en losraken doen ze absoluut niet. Ze zitten net zo goed vast als de originele voetjes en bovendien zijn hebben ze precies de goeie maat.

Siliconenspray vermindert ook slijtage, maar je moet het natuurlijk niet gebruiken als je de mat die je hebt al te glad vindt. Op de S&S moet je niet maar een klein beetje gebruiken en heel goed uitwrijven, dan wordt hij niet zo belachelijk glad. Heb je de plekken waar je de Hyperglides opplakte trouwens wel eerst ontvet?

Trouwens nog een goed voorbeeld gevonden voor de layout van het vervolgtopic dus dat gaat wel lukken. ;)
Toch blijf ik er bij dat sillicone onzin is. Ik maak mijn pad elke week schoon met water en zeep, en hij blijft het perfect doen.
Als ik me kill mis komt dat door mij, en niet omdat me muismat aan het verslijten is..

Gebruik nu een Microsoft Intelli Explorer 3.0 maar heb voor de gein toch ff de Logitech G1 besteld.
licht klein en toch 800DPI.

Aan de gebruikers van een logitech G5: Wat vinden jullie van de hoge dpi ( 2000 ) Ik moest mijn in game sens drastisch verlagen wou ik nog wat raken.
2000 dpi sens 3/11 in windows(mouse fix) en sens 1.1 in CS....egt om te huilen ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 101953 op 25-12-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 09:50
Ik heb een G5 en gebruik geen muismat, is dit zo slecht dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 09:50
Anoniem: 101953 schreef op zondag 25 december 2005 @ 17:10:
[...]

Toch blijf ik er bij dat sillicone onzin is. Ik maak mijn pad elke week schoon met water en zeep, en hij blijft het perfect doen.
Als ik me kill mis komt dat door mij, en niet omdat me muismat aan het verslijten is..

Gebruik nu een Microsoft Intelli Explorer 3.0 maar heb voor de gein toch ff de Logitech G1 besteld.
licht klein en toch 800DPI.

Aan de gebruikers van een logitech G5: Wat vinden jullie van de hoge dpi ( 2000 ) Ik moest mijn in game sens drastisch verlagen wou ik nog wat raken.
2000 dpi sens 3/11 in windows(mouse fix) en sens 1.1 in CS....egt om te huilen ;(
Ik speel graag op hoge DPI, dus ik vind het erg fijn. Ik zette met mijn oude MX500 de sens in HL-games altijd op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 20:16
Afbeeldingslocatie: http://shop.cyes.nl/images/upload/steelpad/steelpad-5l.jpg

Ik heb deze nu ongeveer een weekje in gebruik (icm een mx310), en het is een erg puik ding, combineerd de voordelen van een stoffen en plastic muismat. De enige nadelen wat ik tot nu heb kunnen vinden is de onderaan rond aflopende vorm, het feit dat hij behoorlijk groot is, en verder heb ik nog twijfels over de levensduur van het ding maar dat zal nog moeten blijken. Als laatste is de prijs vrij pittig (rond de 35 euro) maar mits de mat een tijdje meegaat is het nog te doen.

Verder hadden ze het een smellpad kunnen noemen, aan te raden is het ding zeker een dag laten uitluchten, de eerste keer dat hij uit de verpakking kwam viel ik bij wijze van zowat flauw van de enorme rubberstank.

[ Voor 6% gewijzigd door _Drake_ op 25-12-2005 19:12 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 09:38
Idd kheb de zelfde. Maar in het begin stonk die best wel. Maar tis zeker wel mooi ding :) alleen t design klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 15:04
En eindelijk is er een deeltje 2 :)
Mousepads & stuff - Deel 2
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.