Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Mousepads & Stuff - Deel 2
Navigatie
Introductie

Het originele topic was van juli 2002, dus hoog tijd voor een nieuw topic met actuele informatie. :)

Speciale mousepads zijn in feite interessant voor alle mensen die vele uren per dag achter de pc zitten en daarbij de muis veel gebruiken, maar de producten op de markt zijn vooral gericht op hardcore (FPS) gamers. Het gaat er hoofdzakelijk om dat de gebruiker zijn muis met minimale inspanning en maximale controle en acuratesse kan gebruiken. Een dure 2000 dpi muis is zijn geld niet echt waard als je hem niet gebruikt op een geschikte ondergrond die de precisie en de levensduur van de muis niet verlaagt.

De discussie over of je als FPS gamer beter gaat spelen met een goeie muismat is al lang en breed gevoerd. Herhaaldelijk is naar voren gebracht dat je vermogen om raak te schieten ('aim') niet afhangt van de muis en muismat die je gebruikt maar alleen afhangt van je hand-oog-coördinatie. Dit is tot op zekere hoogte waar omdat het bijna altijd wel mogelijk zal zijn om je aan te passen aan je muis en muismat, hoe slecht (technisch beperkt) ze ook zijn. Het nut van een goeie muismat is juist dat je je zo min mogelijk aan slechte eigenschappen van de mat hoeft aan te passen (bijvoorbeeld je muis krampachtig bewegen om te voorkomen dat de mat verschuift) en dat ook je muis niet slechter presteert dan technisch mogelijk. Kortom: als je muis en/of muismat een limiterende factor vormen voor je coördinatie, dan is het duidelijk dat er wel degelijk winst te behalen valt door deze te vervangen door beter ontworpen (duurdere) producten.

Voorgaande delen:
De muismat in detail

Gamers' mousepads hebben daarom vaak een oppervlak met een combinatie van de volgende eigenschappen:
  • lage glijdweerstand;
  • goede tracking van de (optische) muissensor;
  • goede grip op bureau/tafel;
  • grootte afgestemd op de grootte van de muisbewegingen (sensitivity);
  • perfect vlak oppervlak (de pads van harde materialen);
  • vuilafstotend/gemakkelijk schoon te maken.
Hierbij moet opgemerkt worden dat er nog niet veel muismatten zijn die ontworpen zijn voor de nieuwste generatie muizen met lasersensor. Met de bestaande muismatten worden sterk wisselende resultaten gehaald met muizen als de Razer Coppperhead en de Logitech G5.

Wrijving

Er zijn betrekkelijk veel pads op de markt met een lage glijdweerstand, maar ook pads met een hogere wrijving voor mensen die liever wat weerstand bij hun muisbewegingen hebben. Ook zijn er dubbelzijdige pads die een zgn. 'control' en 'speed' kant hebben met resp. hoge en lage wrijving.

Overigens is er sprake van twee verschillende soorten wrijving tussen muis en muismat:

1. statische wrijving (de kracht die het kost om de muis vanuit stilstand te gaan bewegen);
2. dynamische wrijving (de kracht die het kost om de muis te blijven bewegen).

Bijvoorbeeld: muismatten met een hele fijne structuur hebben een groot contactoppervlak met de muisvoetjes en daardoor meestal een hoge statische weerstand.

Materialen waarvan mousepads gemaakt worden en hun voor- en nadelen

Textiel:
+ flexibel (op te rollen en mee te nemen, bruikbaar op oneffen ondergrond)
+ comfortabel
- minder duurzaam (over het algemeen)

Plastic:
+ laagste glijdweerstand mogelijk
- minder duurzaam (over het algemeen)

Metaal en glas:
+ vlakheid
+ slijtvastheid
- voelt koud aan
- condensatie van zweet

Overzicht van bekende mousepads

Een overzicht van bekende mousepads

Textiel en textiel/plastic hybride
Qpad
Everglide Titan / Razer Mantis
Corepad EYEpad
Steelpad Qck(+)
Steelpad 5L
Snowpad / Fatal1ty pad / DKT mat

Plastic
Steelpad S&S
fUnc sUrface 1030/F-serie
Steelpad 4D
Diverse Amerikaanse pads van Everglide, Ratpadz, etc.

Glas
Icemat
Corepad

Metaal
Steelpad 4S/3S
Razer Exactmat
Ulti-mat

Uitgebreide info over al deze pads behalve die van Steelpad is te vinden op de site van de webshop indiweb.de . Bij elke pad wordt met pictogrammen aangegeven wat voor type oppervlak de mat heeft, voor welke muisgevoeligheid hij geschikt is en van welk materiaal hij gemaakt is. Zo heb je in ieder geval de objectieve informatie zonder reviews te hoeven lezen.

Nederlandse webshops die goeie mousepads (en Hyperglides) verkopen zijn te vinden met: Tweakers.net Pricewatch - Invoerapparatuur/Muismatten .

Reviews

Persoonlijke ervaringen

1. Philips Semiconductor plastic mat met glittervloeistof

De mat die ik gebruikte toen ik mijn eerste online FPS (Quake 3) begon te spelen. :) Het is een plastic matje van 20x25 cm met een rubberen onderkant, vrij comfortabel vanwege het dikke plastic en de vloeistofvulling. Hij had een lichte textuur, maar na een paar maanden was het gedeelte waar m'n muis op rustte al glad gesleten. Geen weet hebbend van echte pads voor gamers, was ik behoorlijk gehecht aan mijn versleten matje, dat ook behoorlijk snel vuil werd (door zweet, huidvet/resten e.d.). Als ik mijn Razer Diamondback met Hyperglides op het matje leg (op het versleten of onversleten gedeelte), dan is het wel heel duidelijk dat het verschil met echte gamerpads heel groot is.

2. Qpad

Afbeeldingslocatie: http://www.qpad.se/uploads/img42f89e1f91f93.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.qpad.se/uploads/img42f89e00c87d3.jpg

Mogelijk de gladste stoffen pad met een speciale coating. Ik heb als eerste de Qpad Gate01 gekocht, die hetzelfde formaat als de LowSense heeft (405x285x1,5 mm), maar ruim twee keer zo dun is (~2 mm). Het fijnste aan deze mat vind ik dat je nauwelijks voelt dat hij onder je hand/pols ligt, wat een van de belangrijkste redenen is waarom ik alleen nog de Qpad gebruik. Na ongeveer een week gebruik wordt de gladheid van het oppervlak optimaal. Verder is hij makkelijk op te rollen en mee te nemen (in plastic koker oid). De Qpad is ook uitstekend te behandelen met siliconenspray. De Razer Copperhead deed het erg slecht op de Gate01 versie van de Qpad. Op andere uitvoeringen (kleuren) schijnt hij het beter te doen, maar compatibiliteit is dus niet verzekerd. Tot nu toe is deze mat mijn absolute favoriet. Ik heb onlangs nog een Qpad Gamer MidSense (300x250x4 mm) erbij gekocht als tweede mat, voornamelijk omdat deze twee keer zo dik en daarom iets comfortabeler (zachter) en ook minder bureauplek in neemt.

3. Steelpad S&S

Afbeeldingslocatie: http://www.steelpad.nl/steelpad/img/products/large/222.jpg

Een erg dunne plastic mat van een mooi formaat (320x270x2 mm) met een redelijk grove structuur (niet schurend). De glijdweerstand is een van de laagste van alle pads. De mat lijkt erg slijtvast te zijn (na een paar maanden gebruik). Hij had helaas geen goeie grip op mijn bureau, dus heb ik hem verruild voor een andere mat. Hij wordt wel geleverd met een mooi etui, maar is tegenwoordig ook te krijgen zonder. (Het plaatje is een beetje misleidend; zoals op de meeste productplaatjes lijkt hij wat mooier dan hij in het echt is.)

4. mTw pad

Mijn eerste gamermat. Een dunne plastic mat (295x240x2,7 mm) met goeie rubberen onderlaag. In nieuwstaat is hij erg schuurpapier-achtig en hij moet dus eerst een weekje inslijten. De statische en dynamische wrijving zijn laag, maar niet zo laag als bij de S&S. Ik heb deze mat een aardig lange periode met tevredenheid gebruikt, maar hij is helaas wel vrij duidelijke slijtage gaan vertonen. Niettemin is de tracking op deze muis heel erg goed. De Razer Copperhead doet het zonder problemen op deze mat.

5. Steelpad 3S

Afbeeldingslocatie: http://www.steelpad.nl/steelpad/img/products/large/7.jpg

Een dun zwartgelakt metalen (aluminium/staal (latere versie)) plaatje met vier rubberen voetjes eronder. Hij blijft behoorlijk goed liggen zolang de voetjes niet stoffig worden. Het oppervlak is is erg glad (geen reliëf), waardoor je muis een duidelijk schuifgeluid maakt en de statische weerstand behoorlijk hoog is wat ik allebei minpunten vind. Goeie Steelpad teflontape bood slechts een kleine verbetering. Een ander minpunt van deze metalen mat vind ik dat hij echt koud aanvoelt en dat zweet van je hand erop condenseert, wat je meteen moet wegvegen want anders heeft je muis op die plek geen tracking. Ik heb deze mat na een dag of twee weer verkocht.

Hier een goede review van een groot aantal recente mousepads, waaronder de:
  • Allsop Raindrop Gigapad XL
  • Corepad EYEpad XL
  • Everglide Destrukt (M)
  • Everglide Giganta V3 Optical Smoke
  • Everglide Titan Monstermat
  • Qpad Gamer Lowsense
  • Steelpad QCK+
  • X-Ray Aqua 3
  • XTrac Hammer
  • XTrac Hybrid
  • XTrac Ripper
Link naar de review: MOUSEPADS 2005 by Feuersturm

Muisvoetjes

Teflon tape/muisvoetjes:

Voor optimaal gebruik van een goeie muismat moeten de punten waar de muis de mat raakt, de voetjes, ook zo goed mogelijk zijn. Waar het oppervlak van een muismat best een grove structuur mag hebben, moeten de muisvoetjes perfect vlak en glad zijn. Tot nu te zijn de voetjes van bijna alle muizen van hard plastic geweest. Deze slijten soms te snel of op zo'n manier dat ze niet gladder worden maar juist slechter gaan glijden. De oplossing hiervoor is: teflon. Het wordt verkocht als dunne tape die op maat geknipt kan worden en over de originele muisvoetjes geplakt kunnen worden, maar ook als vervangende voetjes die al op maat gemaakt zijn voor een reeks populaire muizen, onder de naam 'Hyperglides'.

De voor- en nadelen van de teflon tape en voetjes:

Teflontape:

+ goedkoop
- niet duurzaam
- aanbrengen is meestal een lastig klusje (zeker tijdens het spelen van een game)

Hyperglides:
+ glijdt nog iets beter dan teflontape
+ gaat maanden mee (niet bij uitzondering meer dan een jaar)
+ ze raken niet los
- duurder (7~9 euro voor 2 setjes)

Bovenstaand overzicht maakt wel duidelijk dat teflontape alleen interessant is voor mensen die niet de muis vele uren per dag hanteren. Voor hardcore gamers e.d. zijn Hyperglides duidelijk een betere keus, omdat je er voor een lange periode geen omkijken naar hebt.

Hulpmiddelen

Siliconenspray

Een vrij nuttig hulpmiddel dat de weerstand en slijtage van een muismat kan beperken, is siliconenspray (niet teflonspray). Enigszins vergelijkbaar met het in de was zetten van een vloer, kan een muismat met dit middel behandeld worden. Pads van plastic en sommige stoffen pads kunnen ingespoten worden met deze spray, en door deze goed uit te wrijven ontstaat er een laagje (siliconen) dat de wrijving tussen de muisvoetjes en de mat verlaagt. Dit vermindert ook de slijtage van de mat en muisvoetjes sterk.

Gebruik bij het inwrijven bij voorkeur met een niet-pluizende doek, en spuit ook vooral niet teveel spray op de mat. Anders komt het ook na het inwrijven nog aan je handen en krijg je geïrriteerde ogen als je er met je vingers in wrijft. Ook niet zomaar je mat inspuiten in bijv. een gang met een vloer waar zeil ligt, want anders wordt de vloer spekglad en lopen mensen op sokken kans op een valpartij. :P

Mouse bungee, gaming gloves, etc.

Als je last hebt van de draad van de muis die de muis door zijn eigen gewicht naar achteren trekt (als hij achter je bureau naar beneden hangt), of een iets dergelijks, kun je een zgn. 'Mouse bungee' gebruiken om de draad te verankeren. Het is eigenlijk gewoon een gewichtje met een armpje dat de draad van de muis vasthoudt. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit last gehad van de draad van m'n muis, maar ik zorg ook meestal dat de draad klem zit tussen bv. een speaker en een cd-rekje zodat ik precies genoeg speelruimte heb. Dit is echt iets wat je alleen moet kopen als je altijd last hebt van

Een 'Gaming glove', een handschoen voor gamers dus, wordt o.a. door Steelpad verkocht. Hierdoor zou je een betere grip op je muis moeten hebben en zou je hand beter over de muismat moeten glijden. Ik heb zelf die Steelpad glove gekocht en heb twee keer geprobeerd ermee te spelen, maar nu ligt hij dus ergens te verstoffen. Ik heb niet zulke grote handen, maar toch is die handschoen dusdanig rigide dat het vasthouden van m'n muis nogal krampachtig voelde. Je moet je handpalm eigenlijk wel op de muis laten rusten, terwijl ik de muis voornamelijk met m'n vingers vasthoud. Mensen die een lage sensitivity gebruiken en dus meer armbewegingen dan polsbewegingen maken, zullen hun handpalm meestal wel op de muis hebben liggen en misschien deze handschoen beter kunnen waarderen. Je muis en muismat zullen er iig minder snel vies door worden.

Opmerkingen

Dit is de voorlopige inhoud en vormgeving van mijn topic en zal binnenkort nog bijgeschaafd/uitgebreid worden. De layout is gebaseerd op die van Yokozuna's Ultieme 19" TFT topic .

Iedereen een zeer gelukkig nieuw jaar toegewenst trouwens! :)

[ Voor 38% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-03-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:09
Mooi Topic!

Ik ben zelf de gelukkig eigenaar van een CorePad Magna (blauwe) en wil hier wel een ervaring over schrijven die in de TS kan. Als hier belangstelling voor is, dan hoor ik het graag.

Ik heb echter geen ervaring met andere MousePads zoals de Razor ExactMat, de Steelpad of de IceMat. Nu heb ik een vriend die nogal twijfelachtig is op het gebied van nieuwe aankopen, en aangezien hij +/- 30 euro toch wel veel voor een muismat vindt, wil hij van tevoren weten welke nou het beste voor hem is.

Zelf gebruik ik dus de CorePad Magna en ligt voor mijn Office/Internet/Game-PC. Oftewel, ik doe er alles op wat je maar kunt bedenken. Daarbij heb ik een G5 muis en in spellen zet ik de snelheid dmv de knoppen op de muis hoger als bij office-applicaties bv. Voor mij is de CorePad dé muismat, omdat hij superstevig is, lekker strak design, de muis glijd erg goed, en hij is makkelijk schoon te maken.

Echter wil die vriend ook ervaringen weten over andere muismatten, dus als er mensen zijn die deze willen delen met ons, dan zou dat erg mooi zijn ;)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Het lijkt me niet zo'n goed idee om de ervaringen van alle posters hier in de startpost te zetten (TS = topicstarter, dus een persoon ;) ), maar ik zou wel voor elke muismat kunnen linken naar goeie posts met ervaringen met bepaalde muismatten. Je zou hier dus een mini-review kunnen posten en dan zet ik van iedereen die iets nuttigs zegt over dezelfde pad een link naar zijn post in de startpost (zoals ook in het ultieme 19" TFT topic gedaan wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Laatst stond er nog een test in de Computertotaal over gamers muismatten. Sommigen scoorden behoorlijk laag. Misschien dat ik het artikel nog kan vinden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je bent het linkje naar het vorige deel vergeten volgens mij ;)
Mousepads & stuff

Ik ben als niet-fanatiek gamer al langere tijd op zoek naar een mooie muismat, en ben een tijdje op zoek geweest naar een Everglide Giganta (optical smoke), door dit topic is die zoektocht weer een beetje begonnen (niet te vinden in .nl), maar na die review van Feuersturm gelezen te hebben ("Now get off my desk") zie ik daar toch maar vanaf.

En nu gaat mijn zoektocht weer beginnen naar een mooie egaal gekleurde (liefst grijs) muismat zonder al te grote en schreeuwerige plaatjes (zoals de Qpad) en reclameteksten (zoals de XTRAC matten) voor een optische muis (zal wel Logitech MX518 worden).

Ik ben niet echt een verslijter van muismatten (gaat moeilijk als je ze niet gebruikt ;) ), maar ik begin de ongelakte houten plank die mijn bureau is wel zat te worden.
Ik ben helemaal blanco wat muismatten betreft, ik heb er maar 3 gehad in mijn hele computerleven met muis (alweer meer dan 10 jaar), 1 gratis plastic geval die scheurde (weekmakers waren verdampt), 1 stoffen geval waarvan ik de stof van het rubber af rolde (is nu geluidsdemper voor printer), en nu heb ik een stoffen liggen bij de laptop die ik niet veel gebruik.
(en nog een paar weken een lichtgrijs geprint A4'tje gehad, grijs werkt beter dan blanco heb ik gemerkt)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het artikel in de computer totaal: klik hier

Helaas is het wel een pay-link. Je kunt natuurlijk de papieren computer totaal er ook op naslaan :)

[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 01-01-2006 13:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
als het goed is komt binnekort m'n Steelpad Qck+, die is ongeveer 2 maanden geleden besteld :X
als vervanging van m'n icemat, kijken welke nu beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Aham brahmasmi schreef op zondag 01 januari 2006 @ 12:11:
Het lijkt me niet zo'n goed idee om de ervaringen van alle posters hier in de startpost te zetten (TS = topicstarter, dus een persoon ;) ), maar ik zou wel voor elke muismat kunnen linken naar goeie posts met ervaringen met bepaalde muismatten. Je zou hier dus een mini-review kunnen posten en dan zet ik van iedereen die iets nuttigs zegt over dezelfde pad een link naar zijn post in de startpost (zoals ook in het ultieme 19" TFT topic gedaan wordt).
Ook goed hoor ;) Ik zal vanavond eens kijken wat ik er allemaal over kan schrijven ;)

ps. TS kan zowel TopicStarter als gewoon TopicStart betekenen. Ik zat dus wel goed met TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Laatst online: 01-12-2024
Lol eindelijk een nieuwe 8)7

Game nu sinds een maand of twee met een S&S en hyperglides, MX500 is hetzelfde gebleven. De grove structuur van de Steelpad was even wennen (kom van een intens versleten Everglide Giganta Optical Smoke) maar bevalt onderhand heel goed. Glijdt zeer makkelijk en ook precies aimen gaat prima, speel voornamelijk COD 2.

Had eerst de oude muisvoetjes van mn MX500 afgepeuterd, daarna goed onvet met het bijgeleverde alcoholdoekje, laten drogen en toen de Hyperglides erop proberen te zetten. Eerste 2 gingen prima, bij de laatste 3 voetjes zijn er 3 Glides gesneuveld omdat ze opeens niet meer wilde plakken. Dus nog maar 2 /10 over nu. Maar ook nog een setje glides van Steelpad, zijn stukken groter dan de HG's.

Ohja, zou het nog bijna vergeten, heb ook de USB report rate opgevoerd naar 500Hz, maar kan niet zeggen dat dat nou zoveel anders voelt, maarja, zal wellicht iets beter zijn. Heb ook 1000Hz geprobeerd, ging prima, alleen schiet de CPU usage naar ca 70% als ik snel beweeg :+ Dus maar weer even naar 500Hz teruggeschroefd, zorgt voor geen CPU Usage toename.

Nog meer USB rate overklokkers hier ? B)

/edit: spray trouwens ook af en toe siliconen op de mat, heb dat toch in overvloede vanwege mijn andere (grotere) hobby :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door bassGunner op 31-01-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

bassGunner schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:44:
Lol eindelijk een nieuwe 8)7

Game nu sinds een maand of twee met een S&S en hyperglides, MX500 is hetzelfde gebleven. De grove structuur van de Steelpad was even wennen (kom van een intens verselten Everglide Giganta Optical Smoke) maar bevalt onderhand heel goed. Glijdt zeer makkelijk en ook precies aimen gaat prima, speel voornamelijk COD 2.

Had eerst de oude muisvoetjes van mn MX500 afgepeuterd, daarna goed onvet met het bijgeleverde alcolholdoekje, laten drogen en toen de Hyperglides erop proberen te zetten. Eerste 2 gingen prima, bij de laatste 3 voetjes zijn er 3 Glides gesneuveld omdat ze opeens niet meer wilde plakken. Dus nog maar 2 /10 over nu. Maar ook nog een setje glides van Steelpad, zijn stukken groter dan de HG's.

Ohja, zou het nog bijna vergeten, heb ook de USB report rate opgevoerd naar 500Hz, maar kan niet zeggen dat dat nou zoveel anders voelt, maarja, zal wellicht iets beter zijn. Heb ook 1000Hz geprobeerd, ging prima, alleen schiet de CPU usage naar ca 70% als ik snel beweeg :+ Dus maar weer even naar 500Hz teruggeschroefd, zorgt voor geen CPU Usage toename.

Nog meer USB rate overklokkers hier ? B)

/edit: spray trouwens ook af en toe siliconen op de mat, heb dat toch in overvloede vanwege mijn andere (grotere) hobby :Y)
Je kan hem ook op de PS2 poort aansluiten, dan heb je helemaal geen CPU gebruik extra, en kan je de polling rate naar wensen selecteren :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
FnF schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:14:
[...]

Je kan hem ook op de PS2 poort aansluiten, dan heb je helemaal geen CPU gebruik extra, en kan je de polling rate naar wensen selecteren :)
Hm, tot hoever gaat de PS/2 polling rate dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
bassGunner schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:25:
[...]

Hm, tot hoever gaat de PS/2 polling rate dan?
PS/2 gaat tot 200 Hz. Helaas werken bijv. de Razer Diamondback en Copperhead niet op PS/2. Ik weet het niet van de Logitech G5. USB gaat tot 1000 Hz. Misschien dat ik nog wel een verhaaltje over de USB polling rate tweak in de startpost zet. 't Is wel lichtelijk off-topic vind ik.

Er zijn trouwens zat mensen die wel een verbetering merken in het gedrag van hun muis op 500 Hz USB rate. Het is gewoon soepeler omdat de cursorpositie vier keer zo vaak per seconde wordt doorgegeven (hogere 'sampling rate' of bemonsteringsfrequentie). Daardoor beweegt de cursor dus in kleinere stapjes, wat ik wel duidelijk merkbaar vind in spellen zoals Quake 3. Er gaat ,minder bewegingsinformatie verloren. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-01-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Aham brahmasmi schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:29:
[...]
PS/2 gaat tot 200 Hz. Helaas werken bijv. de Razer Diamondback en Copperhead niet op PS/2. Ik weet het niet van de Logitech G5. USB gaat tot 1000 Hz. Misschien dat ik nog wel een verhaaltje over de USB polling rate tweak in de startpost zet. 't Is wel lichtelijk off-topic vind ik.
Ok thanks, nou in dat geval blijf ik lekker @ 500Hz op de USB. Is inderdaad wel lichtelijk off-topic moet ik bekennen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:30
Mooie start topic, misschien leuk om er een hoop GoT reviews in te zetten :) Hier alvast een van mij.

Zelf heb ik ongeveer een jaar een Icemat 2nd Edition Black, tegelijk aangeschaft met mn Razer Diamondback muis. Ik ben er zeer tevreden mee, hoewel de mat wel wat duur is nieuw (ik heb hem 2e hands voor 20 euro).

Verder is de mat precies groot genoeg (250 x 300 mm), hij past keurig op mijn bereau, en mijn muis gaat er nooit meer af. Hij zit muur vast, dus schuift niet over het bureau. Hij is wel een beetje dik, voor mij is dit geen probleem maar misschien voor een ander wel. Verder ziet hij er fantastisch uit met mn zwarte muis. En natuurlijk is hij zeer glad. Hij blijft ook lekker cool altijd (IJSmat), maar misschien dat sommige mensen dit niet fijn vinden.

Enige nadeel is dat als je geen skates ofzo gebruikt je muis echt een "nagels op schoolbord geluid" maakt, gelukkig zit er veel teflon bij. Dit wil ook nog wel eens gebeuren als er een vuiltje op ligt trouwens. Goed schoonmaken met een beetje Glassex lost dit op. Kijk ook uit voor zweet, hoewel ik daar zelf nooit last van heb. Na een jaar gebruik is er nog geen enkel spoor van slijtage te vinden.

Voor deze mat altijd stoffe matjes gehad, dat vond ik achteraf echt niks. Maar deze mat is ondertussen al weer een beetje oud, dus misschien zijn er ondertussen wel andere betere matten op de markt. Mede daarom en vanwege de prijs geef ik de mat een 80/100 _/-\o_

Verder de skates die erbij worden geleverd Icemat padsurfer ver 1 zijn ideaal, en zorgen dat je Icemat nog beter presteert. Ze zijn vrij goedkoop ($3,00) en gaan gemiddeld 50 uur mee voordat je ze weer moet vervangen. Voor die 3 dollar krijg je in princiepe genoeg voor minimaal 50uur x 1000 setjes = 50000 uur gameplezier (grove schatting met mijn eigen ervaringen). Vergeet niet dat je ze zelf moet knippen, dus het hangt er ook vanaf hoe je knipt. Ideale goedkope toevoeging met als nadeel dat je ze regelmatig moet vervangen en zelf moet knippen, levert deze pads een 85/100 (PS: ik heb wel wat ervaring met andere pads, maar misschien niet genoeg. Ik kreeg de indruk dat de meeste pads van teflon zijn gemaakt en allemaal ongeveer gelijk presteren.)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@ph4ge: hoe zit het met de slijtage na een jaar? Enige sporen van te zien van plekken die gladder zijn geworden op de Icemat? Graag toevoegen aan je post (editen) en niet in een losse reply.

Als je trouwens van het knippen en plakken van teflontape af wilt zijn moet je gewoon Hyperglides kopen (zie startpost). Ik heb ze sinds maart onder m'n Diamondback en ik speel bijna elke dag wel een paar uur Quake 3, en ze zijn zeker nog niet aan vervanging toe. Sporen van loslaten vertonen ze al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik heb net de Razer Diamondback Plasma bestelt en nu ben ik op zoek naar een mat voor die muis. Op het moment heb ik geen muismat en gebruik ik mn cheap-ass HP bal-muisje gewoon op mn bureau 8)7 dus dat moet zeker gaan veranderen als mn diamondback binnen is. Ik wil er overigens niet teveel geld aan uitgeven maar het moet natuurlijk wel een mat zijn die lang meegaat en een beetje met een diamondback overweg kan. Ik heb ook geen zin in veel felle kleurtjes of plaatjes, gewoon een egale liefst donkere mat.

Ik ben op het moment flink aan het zoeken en reviews lezen maar als jullie nog tips hebben hoor ik het graag ;).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
goeiemorguh schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:36:
Ik heb net de Razer Diamondback Plasma bestelt en nu ben ik op zoek naar een mat voor die muis. Op het moment heb ik geen muismat en gebruik ik mn cheap-ass HP bal-muisje gewoon op mn bureau 8)7 dus dat moet zeker gaan veranderen als mn diamondback binnen is. Ik wil er overigens niet teveel geld aan uitgeven maar het moet natuurlijk wel een mat zijn die lang meegaat en een beetje met een diamondback overweg kan. Ik heb ook geen zin in veel felle kleurtjes of plaatjes, gewoon een egale liefst donkere mat.

Ik ben op het moment flink aan het zoeken en reviews lezen maar als jullie nog tips hebben hoor ik het graag ;).
De Diamondback werkt overal wel op; hij is niet zo kieskeurig als lasermuizen. Maar wat voor voorkeur heb je qua muismat? Hoge/lage wrijving (resp. lage/hoge muissnelheid), zacht of hard oppervlak? Kijk eens rond op indiweb en lees de review van Feuersturm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Aham brahmasmi schreef op maandag 02 januari 2006 @ 14:36:
@ph4ge: hoe zit het met de slijtage na een jaar? Enige sporen van te zien van plekken die gladder zijn geworden op de Icemat? Graag toevoegen aan je post (editen) en niet in een losse reply..
Done.

@Diamondback eigenaren, Icemat is een goede keuze! Hoewel ik van meerdere kanten hoor dat de Razer muismatten nog net iets lekkerder zijn, zelf heb ik hier geen ervaring mee.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Ik heb zelf een icemat 1st ed. met een diamondback en ik vind het wel relaxt werken, beetje jammer alleen dat die icemat zo snel vies word.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik heb een steelpad 4D met een logitech MX510
Het probleem is dat na een week het harstikke veel weerstand begint te geven.

Ik heb de teflon tape geprobeerd van steelpad en de Hyperglides maar ze werken beide de eerste weken goed en dan gaat het allemaal stukke stroefer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Typisch, zoiets dat ik nog niet gehoord van de 4D... is er iets aan het oppervlak van de mat te zien? En hoe zien de Hyperglides eruit (moet glad en glanzend zijn)? Het enige wat ik kan bedenken is: probeer siliconenspray. Te koop bij fietsenwinkel en bouwmarkt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRR
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Ik gebruik net als ph4ge de Icemat 2nd ed., maar vond de bijgeleverde skates veel te snel slijten. Ik plak er nu zelfgeknipte strips van gewoon Gamma huishoudtape onder. Dit levert in het begin wel iets meer weerstand, maar het toplaagje slijt er al snel af waardoor de muis weer lekker glijdt. Al met al een duurzame en goedkope oplossing, want naast dat zo'n hele rol misschien 3 euro kost ipv zo'n stripje, ben je ook nog minder vaak aan het knippen en plakken omdat het minder snel doorslijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik zit na alle lovende kritieken hier toch te denken aan Hyperglides voor mijn Mx510. Niet dat ik een topgamer ben, maar heb een glazen muismat en dat slijt toch vrij hard als ik mijn huidige muisvoetjes met <insert random heb dit bij iets gekregen glides> zoveel heen en weer beweeg,no? :P Eens tijd zoeken om die dingen te bestellen + testen.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Ik ben nu geintereseerd in de Corepad Eyepad XL, redelijk goedkoop (15 euries + verzendkosten) en lijkt me een prima mousepad. Iemand hier ervaring mee?

Ik ben zelf helemaal niet gewend om met muizen met hoge dpi te spelen (heb nu een hp bal-muis zonder mat |:(), het lijkt me dat ik met de razer diamondback veel minder ruime bewegingen zal moeten maken dan met de mui die ik nu heb. Kan ik dan niet beter een wat kleinere mat gebruiken? Die eyepad XL is toch wel erg fors, daar heb ik opzich geen probleem mee maar als ik dan de halve mat niet gebruik kan ik beter een kleinere nemen zoals de normale eyepad....toch?

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Op corepad.com staan voetjes voor de muizen. bijv voor de G5 enzo zijn ze al op maat gemaakt en worden verkocht in setjes van 2. Er staat echter niet bij of dit HyperGlides zijn, dus maybe dat iemand weet of dit er wél of niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
goeiemorguh schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:27:
Ik ben nu geintereseerd in de Corepad Eyepad XL, redelijk goedkoop (15 euries + verzendkosten) en lijkt me een prima mousepad. Iemand hier ervaring mee?

Ik ben zelf helemaal niet gewend om met muizen met hoge dpi te spelen (heb nu een hp bal-muis zonder mat |:(), het lijkt me dat ik met de razer diamondback veel minder ruime bewegingen zal moeten maken dan met de mui die ik nu heb. Kan ik dan niet beter een wat kleinere mat gebruiken? Die eyepad XL is toch wel erg fors, daar heb ik opzich geen probleem mee maar als ik dan de halve mat niet gebruik kan ik beter een kleinere nemen zoals de normale eyepad....toch?
Ik speel zelf met een DB (1600 dpi) en ik maak idd kleine bewegingen. Je kunt de sensitivity ook gewoon lager zetten natuurlijk. Ik zou gewoon een middenformaat mat kiezen als je niet supergrote (20-40 cm) bewegingen gaat maken. De Corepad wordt samen met een hele hoop andere pads in de review die in de startpost genoemd wordt besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aham brahmasmi schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:34:
Typisch, zoiets dat ik nog niet gehoord van de 4D... is er iets aan het oppervlak van de mat te zien? En hoe zien de Hyperglides eruit (moet glad en glanzend zijn)? Het enige wat ik kan bedenken is: probeer siliconenspray. Te koop bij fietsenwinkel en bouwmarkt e.d.
Ik had eerst Teflon spray gebruikt maar dat was niet zo succes. Ik heb nu de steeldpad schoongemaakt met glas sex en sindien doet die het weer goed :) .

Ik heb ook nog even silcone spray geprobeerd maar hij giljd er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Nee, teflonspray moet je idd niet gebruiken. Maar je mat was dus gewoon vuil. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nog even mijzelf quoten :)
Resistor schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:09:
Ik ben als niet-fanatiek gamer al langere tijd op zoek naar een mooie muismat, en ben een tijdje op zoek geweest naar een Everglide Giganta (optical smoke), door dit topic is die zoektocht weer een beetje begonnen (niet te vinden in .nl), maar na die review van Feuersturm gelezen te hebben ("Now get off my desk") zie ik daar toch maar vanaf.

En nu gaat mijn zoektocht weer beginnen naar een mooie egaal gekleurde (liefst grijs) muismat zonder al te grote en schreeuwerige plaatjes (zoals de Qpad) en reclameteksten (zoals de XTRAC matten) voor een optische muis (zal wel Logitech MX518 worden).

Ik ben niet echt een verslijter van muismatten (gaat moeilijk als je ze niet gebruikt ;) ), maar ik begin de ongelakte houten plank die mijn bureau is wel zat te worden.
Ik ben helemaal blanco wat muismatten betreft, ik heb er maar 3 gehad in mijn hele computerleven met muis (alweer meer dan 10 jaar), 1 gratis plastic geval die scheurde (weekmakers waren verdampt), 1 stoffen geval waarvan ik de stof van het rubber af rolde (is nu geluidsdemper voor printer), en nu heb ik een stoffen liggen bij de laptop die ik niet veel gebruik.
(en nog een paar weken een lichtgrijs geprint A4'tje gehad, grijs werkt beter dan blanco heb ik gemerkt)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 11:37
Ikzelf heb ook een Icemat 2nd edition, een groene. Hij bevalt me perfect, mn muis (rode Logitech MX510) glijdt er lekker over, alleen de Teflontape die er bijgeleverd is moet wel snel vervangen worden...
Het grootste nadeel vind ik nogwel dat als er klein hard voorwerp tussen je muis en muismat komt, bijvoorbeeld kruimel van koekje oid, je echt een afgrijselijk geluid krijgt en waardoor je onder het gamen helemaal para wordt om dat vuiltje snel weg te halen :X
Voor de rest zie ik totaal geen kenmerken van gebruik, heb hem nu al ruim een jaar en is voor mij dus gewoon het geld waard.
Edit: hoort dit topic overigens niet in Overige Hardware, het is tenslotte geen software...?

[ Voor 9% gewijzigd door thumblex. op 03-01-2006 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

Ik zie bij rax.nl een "Steelpad S&S" en een "Steelpad S&S Solo" te koop. Iemand enig idee wat de verschillen onderling zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Waarom staat DIT niet in de TS? :(
En vergeet dit niet :P

[ Voor 30% gewijzigd door Greyh0und op 03-01-2006 22:01 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 09:47
Func Surface 1030 zwart?

Afbeeldingslocatie: http://www.esheep.org/func1030/func-large.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door SyS_ErroR op 03-01-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Ben nu tussen 2 matten aan het twijfelen: de corepad eyepad (evt. XL) en de steelpad QCK (evt. + versie). Over de steelpad word gezecht datie fantastisch is maar na een paar weken veel minder goed is en dan dus maar een middelmatige mat is. De eyepad is dan weer een net bovengemiddelde mat maar is ook een tikkie duurder. Wat natuurlijk ook nog kan is om 2 QCK's te kopen en die dan af te wisselen als ze niet meer goed zijn...dan zie ik na die 2e mat wel weer verder.

Nu ook nog de keuze normaal/groot...damn dit is lastiger als ik had verwacht :X.

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Anoniem: 45027 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:42:
Ik zie bij rax.nl een "Steelpad S&S" en een "Steelpad S&S Solo" te koop (een soort OEM versie dus). Iemand enig idee wat de verschillen onderling zijn?
De Solo wordt volgens mij zonder etui voor de mat geleverd. Wel een mooi etui op zich (ik heb 'm) en het prijsverschil is wel erg klein dus ik zou gewoon mét nemen.

@goeiemorguh: je kunt de Steelpad Qck kopen en kijken hoe lang hij het uithoudt. Met iets meer dan 8 euro kun je je er niet echt een buil aan vallen lijkt me. Anders is een Qpad waarschijnlijk het beste alternatief (plaatjes zijn dan wel niet zo mooi maar zo erg valt het niet op vind ik en ik kijk sowieso niet naar m'n mat als ik achter m'n pc zit (zeker niet bij games). :P Zo'n grote muismat vind ik trouwens maar irritant, neemt gewoon meer ruimte in dan nodig en ik gebruik toch maar een klein gedeelte van de mat.

@Resistor: als je het niet erg vind om een glazen mat te gebruiken, is de icemat misschien wel wat. Hij is wel heel sober en effen gekleurd. Corepads zien er ook niet slecht uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.indiweb.de/img/COREPADMAGNAGR.jpg

Bekijk dit maar eens: http://gruntville.com/rev...s/corepad_magna/index.php

[ Voor 64% gewijzigd door Aham brahmasmi op 03-01-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LabRat-NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-03 17:58

LabRat-NL

Ja toch

Ik gebruik zelf een X Board V2. Het is ook niet zo een grote muismat, gemaakt van kunststof met een redelijke gladde oppervlakte.
Zelf vind ik hem prima werken om mee te gamen.

Nog even gezocht voor een review, klik

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Greyh0und schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:00:
Waarom staat DIT niet in de TS? :(
En vergeet dit niet :P
Mja, dat is van anderhalf jaar terug en hij wordt dus vergeleken met de muismatten van toen (func en everglide). Hoe goed zo'n Hema map ook is, sinds ik m'n Qpad heb ga ik niet meer terug naar harde plastic pads. :9
Ik zal nog een sectie met links toevoegen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-01-2006 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
@Resistor: heb ook een Everglide Giganta OS gehad, muiste (moos? :P ) heel lekker moet ik zeggen, totdat hij versleten was. Hij was ook nogal dik, en dan kom ik gelijk bij het grote voordeel van m'n nieuwe mat, de Steelpad S&S. Uberdun dus lief voor je polsjes. Glijdt net zo lekker als de Giganta, hoewel hij een stuk grover is. Hij ziet er strak en sober uit, zwart met klein wit logo in linkeronderhoek. Hij is wel nogal groot, groter dan ik nodig heb maar ik heb er wel de ruimte voor. En omdat hij zo plat is kan hij ook gewoon onderdeel uitmaken van mijn bureaublad, dus dingen erop stapelen enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:12
goeiemorguh schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:03:
Ben nu tussen 2 matten aan het twijfelen: de corepad eyepad (evt. XL) en de steelpad QCK (evt. + versie). Over de steelpad word gezecht datie fantastisch is maar na een paar weken veel minder goed is en dan dus maar een middelmatige mat is. De eyepad is dan weer een net bovengemiddelde mat maar is ook een tikkie duurder. Wat natuurlijk ook nog kan is om 2 QCK's te kopen en die dan af te wisselen als ze niet meer goed zijn...dan zie ik na die 2e mat wel weer verder.

Nu ook nog de keuze normaal/groot...damn dit is lastiger als ik had verwacht :X.
Ik heb zelf al 3 maanden de QcK+, icm met teflon voetjes van corepad die ik nog over had, en hij werkt nog even goed, als je goede teflon voetjes gebruikt gaat ie lang genoeg mee, over de grootte, tsjah ik heb met deze op LANs wel eens problemen omdat ie zo groot is, maar ik gebruik toch echt de hele mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 11:34
Heb zelf een Razer eXactmat (met polsrest). Ben zelf high-sense gamer, dus gebruik vooral het midden ervan, icm men Razer Copperhead (op 2000 dpi).

Deze mat bevalt mij zeer goed (heb echter geen enkel vergelijkingspunt). De twee verschillende oppervlakken (control, wat ruwer en Speed, zeeer glad) zijn wel fijn, maar uiteindelijk kies je er toch één van. Hoewel ik als het fraggen me niet gaat, wel eens durf 'flippen'. Laat ons dat maar op bijgeloof steken.

In de twee/drie maand die ik hem heb, nog geen last van slijtage (is ook maar een uurtje of 50 gegamed). Ik weet niet of hier nog CH eigenaren zijn, maar if so: zouden jullie voor hyperglidez of iets dergelijks gaan?

Is ook zeer te overwegen voor de persoon die graag een vrij neutrale mat had (hoewel er natuurlijk in het groen wat op geschreven staat).

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Aham brahmasmi schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:10:
[...]
Mja, dat is van anderhalf jaar terug en hij wordt dus vergeleken met de muismatten van toen (func en everglide). Hoe goed zo'n Hema map ook is, sinds ik m'n Qpad heb ga ik niet meer terug naar harde plastic pads. :9
Ik zal nog een sectie met links toevoegen.
QPAD® Gamer LowSense™

Price: 31€

If you want the best mouse pad there is and have lots of space on your desk. The huge size of the mouse pad enables you to turn down the mouse sensitivity which increases the size of your target and therefore your precision.

Design: Gate01
Size: 405x285mm
Thickness: 4mm
Artikelnr: 3354
Price: 31€
Freight: 8€ (all over world)
Total: 39€

(http://www.qpad.se/modules/news/index.php?storytopic=4)

Mijn Greyf4l (mix van Greyh0und en Tefal) muismat is de beste :P

Men neme een Tefal pan van 32cm ,€23.50 en een zaag en na wat zaagwerk heeft men een erg 1337e muismat :P

heb vandaag (gister) de tefal pan gekocht en ga morgen (vandaag B) ) aan de slag...

kzal ook wat pics maken.

(deze post is om het verschil te laten zien tussen pro muismat en DIY muis"pan")

[ Voor 7% gewijzigd door Greyh0und op 07-01-2006 01:53 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-05 23:17

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Greyh0und schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 01:28:
[...]
Men neme een Tefal pan van 32cm ,€23.50 en een zaag en na wat zaagwerk heeft men een erg 1337e muismat :P

heb vandaag (gister) de tefal pan gekocht en ga morgen (vandaag B) ) aan de slag...
Serieus? Wel lache :) Ben benieuwd of het net zo lukt als die link die je eerder poste.

Ikzelf ben na twee glazen muismatten daarvan flink genezen. De Corepad Magna voelde goed, maar de ingebrande structuur werd te goed weergegeven door mijn toenmalige Logitech MX500. De gaatjes sloeg hij over waardoor de cursor zich "trapsgewijs" gedroeg. Niet veel later mezelf getracteerd op de MX1000 / Icemat 2nd edition combinatie. De matglazen zwarte plaat ziet er erg mooi uit, maar snelle muisbewegingen erop worden zelfs (of juist?) met een MX1000 niet opgepikt. Boven maakt het een irritant krassend geluid (zelfs met hyperglides) en voelt hij veel breekbaarder aan dan de Corepad.

Ben nu aan het kijken naar een dunne hard-plastic mat. Liever geen stoffen mat omdat ik op LAN's nogal eens op de scheiding tussen twee tafels zit te muizen. En die "kloof" moet wel goed overbrugd worden.

Oh ja, Aham brahmasmi nog bedankt voor de nette topic starter.

[ Voor 8% gewijzigd door Ray-zor op 07-01-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
Ben uiteindelijk voor een G5 + QCK gegaan en het bevalt me prima. Ik zal is kijken of ik zo een klein reviewtje kan maken, ik heb alleen geen vergelijkings materiaal dus dat gaat lastig worden... 8)7

Ik kan jullie al wel vast vertellen dat het prima werkt en ik muis nog steeds op 1.0 firmware dus met de nieuwe firmware zal het alleen maar beter worden (heb kleine verspringingen als ik de muis op mx dpi met max muis versnelling zet, maar wie gebruikt dat nou, met 3 cm verschuiven heb je dan al 360 graden gedraait :X).

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Ik was vandaag begonnen met allemaal gaatjes boren zodat ik minder hoef te zagen, maar mijn Ferm (Dremel achtig apparaat) wilt mijn boortje niet mee vast houden :/ ... Het "schroefje" dat de boor vast houd is een beetje aan gort :X ...

De pan, er zit 1 gat in, rechts een "testgat" en links een ingezaagt gedeelte 8) . Verder ben ik niet gekomen. Ik ga straks een kennis bellen en vragen of hij een oplossing/(werkende)machine heeft...
De zaag
De Ferm(vage foto)
Jep :P

[ Voor 12% gewijzigd door Greyh0und op 07-01-2006 13:38 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je al je muis in de pan gehad om te kijken hoe goed die glijd ?

Ik ben zeer benieuwd waneer die af is welke het lekkste werkt en minste statiche weerstand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ray-zor schreef op Saturday 07 January 2006 @ 01:49:
[...]

Ikzelf ben na twee glazen muismatten daarvan flink genezen. De Corepad Magna voelde goed, maar de ingebrande structuur werd te goed weergegeven door mijn toenmalige Logitech MX500. De gaatjes sloeg hij over waardoor de cursor zich "trapsgewijs" gedroeg. Niet veel later mezelf getracteerd op de MX1000 / Icemat 2nd edition combinatie. De matglazen zwarte plaat ziet er erg mooi uit, maar snelle muisbewegingen erop worden zelfs (of juist?) met een MX1000 niet opgepikt. Boven maakt het een irritant krassend geluid (zelfs met hyperglides) en voelt hij veel breekbaarder aan dan de Corepad.
Afgezien van het fijt dat de mx1000 ongeschikt is om mee te gamen is de laser sensor van die muis inderdaad zeer gevoelig voor spiegelende oppervlakten, zoals glas inderdaad. Maar als de muis voor gamen gebruikt kan je zelfs beter een mx310 gebruiken dan deze, ik heb alleen maar slechte verhalen over de Mx1000 gehoord (zelf ook getest, zeer ontevreden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

ph4ge schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:09:
[...]
Afgezien van het fijt dat de mx1000 ongeschikt is om mee te gamen is de laser sensor van die muis inderdaad zeer gevoelig voor spiegelende oppervlakten, zoals glas inderdaad. Maar als de muis voor gamen gebruikt kan je zelfs beter een mx310 gebruiken dan deze, ik heb alleen maar slechte verhalen over de Mx1000 gehoord (zelf ook getest, zeer ontevreden).
Het is natuurlijk verleidelijk om direct in de verdediging te springen voor "mijn" muis. :) Maar daar gaat dit topic niet over dus laat ik dan de eerste zijn van wie je een zeer positef geluid hoort over de MX1000 icm gamen :) (Anderhalf jaar ervaring met voornamelijk fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 14:05:
Heb je al je muis in de pan gehad om te kijken hoe goed die glijd ?

Ik ben zeer benieuwd waneer die af is welke het lekkste werkt en minste statiche weerstand heeft.
ja, ik had hem eerst ingesmeerd met olie (plantaardig) en dan de muis erin, pan 10 graden aan 1 kant omhoog en de muis glijd naar de andere kant :9 ERG glad dus, maar ik ga eerst wachten totdat die kennis berijkbaar is zodat ik een machine kan lenen zodat ik verder kan met mn pan...

edit:ei = niet gelijk aan ij |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Greyh0und op 07-01-2006 16:21 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ph4ge schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:09:
[...]

Zelf gebruik ik een MX1000 én een G5 icm een CorePad Magna, en deze bevalt me uitstekend. Lekker stevig, en super precies. Ook helemaal geen last van verspringende (of trapgewijs gedragende) cursor ofzo. Gewoon lekkere muismat, en echt super in gamen (zowel MX1000 als G5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Greyh0und schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 16:19:
[...]
ja, ik had hem eerst ingesmeerd met olie (plantaardig) en dan de muis erin, pan 10 graden aan 1 kant omhoog en de muis glijd naar de andere kant
[...](
Ik dacht dat muizen altijd op 220 graden in de pan moesten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Ray-zor schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:07:
[...]

Volgens mij moet je een tefal pan niet in de oven doen maar gewoon de pan met of zonder muis op het gasfornuis zetten... :X O-)

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:39

Clush

Do as I say...

Ray-zor schreef op Saturday 07 January 2006 @ 17:07:
[...]

of 180 als je ze frituurt....

anyway, ik heb vorige maand mijn coolermaster X-PAD III ingeruild voor een SteelPad 4D... wel een enorm verschil, eigenlijk. de grootste vooruitgangen voor mij zijn:

- 4D wordt niet zo snel vies, omdat ie niet glad is.
- 4D is aanmerkelijk groter, waardoor ik mijn sensitivity een beetje op heb kunnen schroeven heb kunnen verlagen en nu dus (nog :P) preciezer kan schieten.
- 4D wordt niet koud, in tegenstelling tot de aluminium X-PAD.
- bij mijn 4D kreeg ik van die skate-, glide-, whatevertape... niet dat ik ze ooit miste, maar nu ik ze eronder heb, is het toch wel lekker :D.

verder vooralsnog geen verschillen kunnen ontdekken die in het voordeel van de X-PAD zouden zijn...

ik heb een mx510.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clush schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:28:
- 4D wordt niet zo snel vies, omdat ie niet glad is.
Hoe lang heb je hem ?
Ik hem er namelijk last van dat ik hem 1 keer per week moet schoonmaken omdat die anders wat stroever wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:55:
[...]

Hoe lang heb je hem ?
Ik hem er namelijk last van dat ik hem 1 keer per week moet schoonmaken omdat die anders wat stroever wordt.
ik heb em nu een maandje, denk ik... en nog geen last van viezigheid gehad... das wel anders dan met die coolermaster pad... die moet je eigenlijk elke dag schoonmaken...

edit:
ik was de x-pad iii en de 4d aan het vergelijken... de 4d wordt lang niet zo snel smerig als de x-pad, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je de 4d nooit schoon hoeft te maken... 1x per week zou ik voor tekenen na de x-pad gebruikt te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Clush op 07-01-2006 19:20 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okee, ik dacht namelijk dat ik iets verkeerd deet, maar is dus normaal 1 keer per weerk.

Veder ben ik nog aan het uitproberen, het lijkt er op dat de telfon tape die er bij zit erg goed werkt op deze mat terwijl de hyperglide's op deze mat na een week het al stukke minder goed doen. Vooral de statische weerstand neemt dan toe :|
(Ja het is allemaal wat nieuwe voor me, dit is mijn eerste echte goed muismat en voor het eerst dat ik hyperglide's en teflon tape heb gekocht)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 08-01-2006 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Clush schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 17:28:
[...]

- 4D is aanmerkelijk groter, waardoor ik mijn sensitivity een beetje op heb kunnen schroeven en nu dus (nog :P) preciezer kan schieten.
als je je sens omhoog doet, word ie NIET preciezer hoor

[ Voor 33% gewijzigd door Alexji op 09-01-2006 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
AleXnl schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:11:
[...]

Ik denk dat je het andersom bedoelt: Grotere mat --> lagere sens ---> precieser richten ;)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush

Clush

Do as I say...

AleXnl schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:11:
[...]

oops... zie edit (wat ^^^ zegt dus)

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
hmm, ik zit er aan te denken om zon intellimouse van MS eens te proberen, al die mooie getalletjes aan DPI maken weinig uit, met 400 speelt perfect, het enige voordeel aan de g5/copperhead is dat ze hardwarematig 500hz kunnen draaien, maar ik vind de vorm van de mx510 en g5 maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

kheb een week geleden voor 2,50 euro een textiel mousepad gekocht , gewoon blauw , merkloos
en ben er zeer tevreden over, hij is groot genoeg , muis glijd soepel en voor 2,50... :D
vind 30 euro voor een mousepad wat overdreven, maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Anoniem: 161585 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:11:
kheb een week geleden voor 2,50 euro een textiel mousepad gekocht , gewoon blauw , merkloos
en ben er zeer tevreden over, hij is groot genoeg , muis glijd soepel en voor 2,50... :D
dit soort meningen moet je niet vormen voordat je echte muismatten hebt uitgeprobeerd met een echte muis en kwaliteits teflon voetjes ;) de steelpad qck+ heb je al voor 12,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

Ik ben zelf al meer dan een half jaar (misschien zelfs een jaar) de trotse eigenaar van de Steelpad 4S. Dit is de grootste aluminium muismat die ze verkochten bij Steelpad.

Hij bevalt me (i.c.m. Microsoft Intellimouse Optical Special Edition) erg goed. Wat ik niet zo goed vond was dat de meegeleverde mouseskatez exact 2 dagen bleven zitten. Dus nu heb ik er steeds schildersstape onder :+.

Waar ik ook minder tevreden ben is dat mijn rechterhand steeds kouder wordt naarmate ik langer speel. Dit heeft natuurlijk te maken met het koude metaal. Van een ander nadeel dat genoemd wordt in de TopicStart, namelijk condens / zweet van je pols, heb ik geen last. Ik verneem het wel maar ik erger me er niet aan.

Deze combinatie is qua performance wel goed, maar ik erger me een beetje aan het geluid dat de muis maakt op de Steelpad. Ik heb het met een G5 (met goede mouseskatez) geprobeerd en die gleed bijna geruisloos erover. En zo zou het moeten zijn imho :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Mijn MX1000 glijdt over mijn Steelpad 4D op de oranje teflon tape die bij het matje werd geleverd, maar die teflon is nu dus op :(

Waar kan ik het beste vergelijkbaar materiaal kopen? Liever niet online, want dan zijn de verzendkosten waarschijnlijk hoger dan het rolletje tape :7

Over de 4D: ben ik de enige die de 'matte' kant gebruikt i.p.v. de glimmende zijde?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113589

Bozozo schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:30:
Mijn MX1000 glijdt over mijn Steelpad 4D op de oranje teflon tape die bij het matje werd geleverd, maar die teflon is nu dus op :(

Waar kan ik het beste vergelijkbaar materiaal kopen? Liever niet online, want dan zijn de verzendkosten waarschijnlijk hoger dan het rolletje tape :7

Over de 4D: ben ik de enige die de 'matte' kant gebruikt i.p.v. de glimmende zijde?
Alle mensen die ik ken (5 mensen) gebruiken idd de glimmende zijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81233

Anoniem: 161585 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:11:
voordat ik mijn qpad gekocht had dacht hier ik niet zo over. Op de afgelopen hcc dagen probeerde ik hem uit omdat ik het toch niet echt geloofde en toen was ik eigenlijk gelijk verkocht heb dan wel de midsense maar terug gaan naar een gewone gaat niet meer. Samen met mijn g5 echt een top team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

jullie hebben wel gelijk , heb nog geen "echte" mousepads geprobeerd , maar in vergelijking met van die reclame plastic mousemats O+ die ik ervoor gebruikte is het echt wel de moeite.... voorlopig tot ik eens een winkel tegen kom die weldegelijk gamepads verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 09-05 12:32
Ik ben van plan een Razor Copperhead aan te shaffen. Daar hoort natuurlijk een l33t muismatje bij :P

Nu vraag ik mij af welke muismat hier goed bij zou passen. Mijn oog is gevallen op de Steelpad S&S, gezien de vele positieve verhalen die ik hierover gelezen heb. Echter, ik heb ook berichten gelezen dat de Copperhead hier niet goed mee zou werken;
Kan iemand dit bevestigen (of juist ontkrachten?).

Indien de Steelpad S&S niet goed met de Copperhead zou werken, welk matje valt dan aan te raden?
Of is er een matje dat zowieso beter is dan de Steelpad S&S (i.c.m. de Copperhead?)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Payne schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:17:
Ik ben van plan een Razor Copperhead aan te shaffen. Daar hoort natuurlijk een l33t muismatje bij :P

Nu vraag ik mij af welke muismat hier goed bij zou passen. Mijn oog is gevallen op de Steelpad S&S, gezien de vele positieve verhalen die ik hierover gelezen heb. Echter, ik heb ook berichten gelezen dat de Copperhead hier niet goed mee zou werken;

[...]

Indien de Steelpad S&S niet goed met de Copperhead zou werken, welk matje valt dan aan te raden?
Of is er een matje dat zowieso beter is dan de Steelpad S&S (i.c.m. de Copperhead?)
dat ligt er ook aan welk soort games jij speelt en of je low/med/high sens hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

ik speel momenteel CoD2 en ik heb een MX500 die al wel 1,5 jaar oud (misschien versleten) en ik speel niet zo lekker meer. Speel meestal mid-high Sens. Ik zit te twijfelen tussen een Steelpad 4D en een Steelpad Qck(+). Kan iemand advies/zijn rvaring geven?

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

MX1000, ook een lasermuis, werkt prima op de 4D :)

Waar haal ik nou die teflon? :7

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Bozozo schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 00:33:
MX1000, ook een lasermuis, werkt prima op de 4D :)

Waar haal ik nou die teflon? :7
In de t.net pricewatch (Hyperglides en verschillende merken teflontape). Zal nog de nodige linkjes toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 05-03 14:58
GandalfTheGrey schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:32:
ik speel momenteel CoD2 en ik heb een MX500 die al wel 1,5 jaar oud (misschien versleten) en ik speel niet zo lekker meer. Speel meestal mid-high Sens. Ik zit te twijfelen tussen een Steelpad 4D en een Steelpad Qck(+). Kan iemand advies/zijn rvaring geven?
QcK zeker weten. Ik hem hem ook, je hebt niet eens mouseskates oid. nodig, zo lekker glad is hij, en zacht, en gewoon hartstikke fijn. Het slijt ook zo goed als niet, dus gaat superlang mee. Dat is in ieder geval mijn mening, nadat ik al 3 van die plastic "pro" muismatten heb versleten in een erg korte tijd. (het oppervlak werd gewoon helemaal glad, alsmede dat de mouseskates in 2 maanden kapot waren)

Stoffen muismatten zijn het beste, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:18

Zenix

BOE!

Ik heb nu een een MX310 samen met een Fat1lity Fatpad. Maar ik wil graag nieuw setje omdat dit al bijhoorlijk versleten is de muis en de muismat. Ik dacht aan de logitech G1 samen met een Steepad QcK+. De reden is dat ik een G1 wil omdat ik graag dezelfde vorm als de 310 wil behouden. Hebben mensen al ervaringen met die muis en misschien ook in combinatie met de steelpad QcK+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-05 09:29

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Payne schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 11:17:

[...]

ik heb een razer copperhead en die werkt perfect op mijn steelpad s&s !!!!

2000dpi @ 1000hz :P zelfs

i draai de nieuwste firmware op dezze muis 7.16i en werkt perfect nu !

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
BruceLee schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:33:
[...]

je hebt alleen wel neg. accel met 2000 dpi, daarom heb ik maar eens een 1.1a besteld, 400 dpi is genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Niemand die krijtbordsticker gebruikt??

Ik heb het vorig jaar gekocht en vind het best fijn...

Heb nog nooit een steelpad ofzo gehandteerd.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
krijtbord sticker is wel fijn , gebruik het al sinds mijn vorige glowpad (1,5 jaar ofzo?)
maar er zit wel een nadeel aan, je ziet na een tijdje zeer goed welke delen je veel hebt gebruikt en welke niet.

binnenkort maar eens de hema map proberen, weet iemand of ze nog steeds verkocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-05 18:53
Ik heb een Qpad Midsense + een Logitech G5. Op de HCC gekocht. Ik moet zeggen dat het ideaal werkt. De cursor gaat gewoon vloeiend, net zoals het gamen. Het oppervlak is lekker glad, en de mat verschuift niet of nauwelijks. Wel is hij duurder dan een andere stoffen mat.

Verder mis ik de Fatal1ty Fatpad, een grote lap textiel die volgens mij ook vrij populair is. De mat is erg groot, en niet zo erg duur (onder de 20 eypo)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Ik heb m'n Muispan af! (Muispan jah!!!) alleen staan de pix op de camera van mn zus en ze heeft de kabel van camera naar pc "verstopt"... :/ ;(

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128821

Maar je heb hem toch al wel gebruikt?
Kan je dan vertellen hoe die het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 09-05 12:32
BruceLee schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 08:33:
[...]

Thanx nog! :) Heb inmiddels dezelfde combi en werkt ook perfect hier :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Greyh0und schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:38:
Ik heb m'n Muispan af! (Muispan jah!!!) alleen staan de pix op de camera van mn zus en ze heeft de kabel van camera naar pc "verstopt"... :/ ;(
Ben benieuwd hoe je hem vind glijden. Is ie trouwens niet lomp zwaar? Zo'n pan is niet iets wat lekker wegkoppen is, maar misschien valt alleen de bodem wel mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Er wordt hier nog wel eens gerept over het inwrijven van de muismat met een klein beetje siliconenspray.
Vanaf 25 januari in de aanbieding bij de Aldi:
Siliconenolie
• 200 ml
• waterafstotend, roestwerend
• ideaal als smeermiddel
Per stuk €1.25

Is dat hetzelfde als siliconenspray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-05 15:35
heeft er iemand de G7 met een betrekkelijk kleine muismat toevallig..? ik heb nu de xtra large icemat.. werkte perfect met mn mx700, maar toen er een flesje bawls over mn desktop mx ging (het toetsenbord) werkte de TB niet goed meer. resultaat. nieuw tobo+muis (G15+G7)

nu zit ik dus zonder muismat. het liefst wil ik dus een andere. iemand suggesties..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Gisteren m'n nieuwe muismat binnen; de Steelpad Qck+
als vervanging van m'n Icemat 2nd edition.

Dat ding is gewoon HUGE :P zelfs als je al een grote icemat gewent bent. Maar net in een potje css ging hij wel lekker op low-sens :)

Mocht iemand foto's/meningen/andere dingen van een van beide matten willen weten dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Ray-zor schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:56:
[...]

Ben benieuwd hoe je hem vind glijden. Is ie trouwens niet lomp zwaar? Zo'n pan is niet iets wat lekker wegkoppen is, maar misschien valt alleen de bodem wel mee...
Hij glijd goed maar, maakt wel wat geluid als je schuift, en zwaar issie niet hoor!!! tis alleen de bodem en das een halve cm dik...
Jan Pietersz schreef op een vroeger tijdstip:
Maar je heb hem toch al wel gebruikt?
Kan je dan vertellen hoe die het doet?
hij glijd goed maar heb hem nog niet gebruikt omdat me pc kapot is en ik ben een beetje nintendo 64 (zelda, Oot & MM B) ) verslaafd dus me pc ligt best daar, op mn bureau :+

maar ik denk dattie best goed is, voor maar 25 € bij de blokker. (Spam :o :P )

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
AleXnl schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:56:
[...]

je hebt alleen wel neg. accel met 2000 dpi, daarom heb ik maar eens een 1.1a besteld, 400 dpi is genoeg
Welkom bij de intelli club :) _/-\o_ :D Super gewoon om te zien dat mensen een 400dpi intelli verkiezen boven een 1600+DPI muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

Ik heb de foto's van mn muispan kennen uploaden!!!

Mijn eerste poging, ik wou eerst heel veel gaatjes boren met mn Ferm (dremel apparaat), waarna de Ferm mn boortjes niet meer wou vast houden. :/ Hierna had ik het geprobeer met een ijzerzaag, maar dat duurde nog langer :X

De Muispan uit de pan geflext, met behulp van een flex heb ik dee bodem eruit gehaald.

De Muispan helemaal afgewerkt, eerst met een vijl de randen geprobeerd weg te halen maar, dat ging te langzaam en heb ik weer de flex erbij gepakt om de scherpe randen weggehaald.

De onderkant, die heb ik beplakt met een soort rubber matje en die heb ik vastgeplakt met dubbelzijdig plakband.

Zie hoe plat hij is!!!

Ik heb hem nu getest met de pc van mn ma, en hij muis zo goed dat je amper merkt dattie eris!!!

minpunt: Hij is wel erg koud als je begint met spelen
oplossing: Warm water erover laten lopen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Greyh0und op 26-01-2006 15:58 ]

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:48
AleXnl schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:56:
[...]

Ik heb ook een Copperhead gehaald en dit negatieve mouseaccel-verhaal is nieuw voor me. Welke dps instelling zal ik em eens opzetten dan denk je? 400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:31

gakkethijs

niks

Greyh0und schreef op maandag 23 januari 2006 @ 12:25:
Ik heb de foto's van mn muispan kennen uploaden!!!

Mijn eerste poging, ik wou eerst heel veel gaatjes boren met mn Ferm (dremel apparaat), waarna de Ferm mn boortjes niet meer wou vast houden. :/ Hierna had ik het geprobeer met een ijzerzaag, maar dat duurde nog langer :X

De Muispan uit de pan geflext, met behulp van een flex heb ik dee bodem eruit gehaald.

De Muispan helemaal afgewerkt, eerst met een vijl de randen geprobeerd weg te halen maar, dat ging te langzaam en heb ik weer de flex erbij gepakt om de scherpe randen weggehaald.

De onderkant, die heb ik beplakt met een soort rubber matje en die heb ik vastgeplakt met dubbelzijdig plakband.

Zie hoe plat hij is!!!

Jammer genoeg is mn pc kapot dus heb ik hem nog niet kunnen testen met een spelletje, maar ik kan je wel vertellen dattie heel glad is!!! :9
en als je muis en arm op temp zijn wordt de vlek dan ook egaal van kleur :D heb zelf nu sinds half jaar ofzo steelpad s&s razor diamondback + hyperglides bevalt super. ik speel veel cs:s en cs mid sens ~ 3.6-3.7, kan nu soepel en precies 180graden draaien met kwart slag van mijn muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154322

Ik heb nu al een jaar mijn corepad blue original en ben hier zeer te spreken over eerst icm met de mx500 en sinds kort een g5 als je ervan houdt om met een hoge sensitivity te werken is dit de perfect muismat imho. Na een jaar intensief gamen is mijn mx500 naar zijn mallemoeren maar nog geen slijtage aan de corepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Steelpad 4S gekocht. Alluminium muismat die perfect werkt. Ik gebruik een MX310 en speel voornamelijk CS:S.

Steelpad 4S is echt DE muismat als je van hard (allu/glas) muismatten houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Hij is volgens mij van staal. De oudere versie was van iets dikker aluminium. :) Zelf wil ik geen metalen pad meer vanwege de condensatie van zweet. Te irritant gewoon en een Qpad is vele malen comfortabeler. Een houten bureau is toch voor de meeste mensen toch ook comfortabeler dan een koud stalen bureau lijkt me. Dat gaat voor mij ook op voor mijn muismat (liever een organisch materiaal dan metaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Ik heb nu al 2 jaar een Logitech MX-500. Ik heb nu echter het gevoel dat ie niet lekker meer naar rechts schuift ingame. ik speel op mijn bureaublad (wit, plastic glad afgewerkt) met een plastic hoesje met tabblad eirn. Ik vraag me dus af of ik een Steelpad QcK moet kopen. Of dat mijn muis gewoon versleten is (hij ziet er niet versleten uit). Ik schiet niig niet lekker meer in CoD2. Iemand suggesties voor een oplossing?

[ Voor 6% gewijzigd door GandalfTheGrey op 26-01-2006 15:26 ]

Computer Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Ff de voetjes controleren, die waren bij mij laatst helemaal weggesleten. Voor optimale prestaties nieuwe voetjes erbij kopen (Hyperglides b.v.) en een muismat naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shotcaller777
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik vind de kou bij de steelpad 4s wel mee vallen, en van condensatie van zweet heb ik geen last (ik zweet niet :+ )

Wat ik me nou nog afvroeg, wat is nou eigenlijk DPI (dots per inch) is dat je sensetivity of is het iets anders? (ksnap 't niet echt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161226

Ik raad cloth pad gebruikers eens de Razer Mantis te proberen.
Ervaringen en meningen:

1- Razer Mantis: Lekker glad (Zelfs zonder glides), soepel, niet snel vies ondanks cloth.
2- Qpad: Veel frictie (Kan aangenaam zijn), soepel.
3- Razer eXactmat: Grote fUnc1030.
4- Steelpad Qck+: Dun, glad, snel vies.
5- fUnc1030: Glad, soepel, veel te klein.
6- Qpad Thin: Te veel frictie en helemaal niet glad.

In combinatie met Hyperglides zijn al deze pads goed qua gebruik met uitzondering van de Qck+ en de Qpad Thin, heb ik ervaren. (Kan aan glides liggen)

Al deze pads heb ik gebruikt met de volgende muizen:
1- Razer Copperhead: Snelle reactie, maar onbruikbaar op hoge dpi.
2- Razer Diamondback: Beste optische muis, puur mijn mening.
3- Logitech MX510: No comment
4- Logitech MX310: Lekkere vorm

Maarja, terug naar huis. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cris89 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:14:Wat ik me nou nog afvroeg, wat is nou eigenlijk DPI (dots per inch) is dat je sensetivity of is het iets anders? (ksnap 't niet echt :+ )
Dat is het aantal punten er in 1 inch gelezen wordt, dit wordt naar de muis verzonden en laat de cursor voortbewegen, hoe hoger de DPI, hoe gevoeliger de muis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Anoniem: 161226 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:57:
In combinatie met Hyperglides zijn al deze pads goed qua gebruik met uitzondering van de Qck+ en de Qpad Thin, heb ik ervaren. (Kan aan glides liggen)
waarom de Qck+ niet als ik vragen mag, heb hem ook maar zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

archetta schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 17:59:
[...]

waarom de Qck+ niet als ik vragen mag, heb hem ook maar zonder problemen
Voor mij net zo'n raadsel. Ik weet het niet :|
Pagina: 1 2 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.