[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.885 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb nu CouchPotato via Python draaien in Windows ipv via de binaries. Hiervoor heb ik gewoon de source van de master branche gedownload op https://github.com/RuudBurger/CouchPotato

Nu heb ik alleen bij het opstarten de volgende melding:
Update (diff) available: update now
Onderaan staat ook nog:
Version: UNKNOWN Build. , Update (diff) available: update now
Als ik op update now klik gaat er een wieltje draaien, maar hij keert weer gauw terug zonder iets te doen.
Op zich heb ik er dus niet echt last van, maar het zit natuurlijk wel in de weg. Nogmaals, dit zijn gewoon de files die je krijgt via bovenstaande link wanneer je op Download klikt en de .zip van de master branch downloadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
als er binnenkort een échte update beschikbaar is even updaten en dan is dat weg. Dat krijg je volgens mij als je nog nooit geüpdate hebt. Dan is er nog niet zo'n history bestand ofzo.

Pin me er niet op vast, dit denk ik maar heb er weinig verstand van. Weet wel dat ik dat eerst ook had en het is toen na een tijd gewoon weggegaan. Volgens mij na de eerste keer updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30
Heeft iemand anders ook het probleem met SB dat er nauwelijks nieuwe info van tvdb binnengehaald wordt (ook niet na een force full update)? Series als 30 rock, Criminal Minds zijn de afgelopen dagen uitgezonden, maar SB haalt ze niet alleen niet binnen, maar de nieuwste afleveringen staan in veel gevallen niet eens in de lijst.

Edit: Overigens staan de meest recente afleveringen wél op tvdb, SB is de meest recente versie.

[ Voor 13% gewijzigd door BoB_HenK op 18-03-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 20:10
@BoB_HenK; ja daar heb ik ook last van met (de laatste versie van) SB.

Ben ze maar handmatig aan het ophalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
BoB_HenK schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:32:
Heeft iemand anders ook het probleem met SB dat er nauwelijks nieuwe info van tvdb binnengehaald wordt (ook niet na een force full update)? Series als 30 rock, Criminal Minds zijn de afgelopen dagen uitgezonden, maar SB haalt ze niet alleen niet binnen, maar de nieuwste afleveringen staan in veel gevallen niet eens in de lijst.

Edit: Overigens staan de meest recente afleveringen wél op tvdb, SB is de meest recente versie.
Hey, dat heb ik dus ook. Onder andere met Criminal Minds maar ook met V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:29
Had ik laatst ook met Detroit 1-8-7, maar 30 rock deed ie van de week bijvoorbeeld wel weer goed..

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:31
Zinu schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:20:
Ik heb nu CouchPotato via Python draaien in Windows ipv via de binaries. Hiervoor heb ik gewoon de source van de master branche gedownload op https://github.com/RuudBurger/CouchPotato

[...]
En zie je nu veel verschil in opties en zo met de binaires?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Eddos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:06:
@BoB_HenK; ja daar heb ik ook last van met (de laatste versie van) SB.

Ben ze maar handmatig aan het ophalen..
Draai je van source of de laatste alpha build (481)? Ik gebruik 481 en heb geen problemen met afleveringen die niet binnenkomen. Als je van source draait zal dit gauw genoeg gefixt worden, als je tenminste een bugreport aanmaakt, want als midgetspy niet weet wat er kapot is wordt het ook niet gefixt. :*)

[ Voor 0% gewijzigd door Anthirian op 18-03-2011 13:22 . Reden: interpunctie ]

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik krijg wel keurig nieuwe en recente afleveringen binnen maar wat oudere (die nog wel binnen retentie vallen) komen niet goed binnen. Ligt dat aan nzb.su of moet ik dat in Sick Beard zelf zoeken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik heb hier in de root "/' van mijn XBMC live install 10 index.html bestanden staan. Als ik ze verwijder komen ze gewoon na een tijd terug. Ze komen waarschijnlijk van sickbeard maar ik vind nergens een instelling of oorzaak waarom ze daar staan. Hebben jullie dit ook? Zo ja, waarom staan ze daar :s

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
-rw-r--r--   1 root root 13680 2011-02-21 21:44 index.html
-rw-r--r--   1 root root 13685 2011-02-25 06:47 index.html.1
-rw-r--r--   1 root root 13768 2011-03-16 17:40 index.html.10
-rw-r--r--   1 root root 13772 2011-03-17 23:52 index.html.11
-rw-r--r--   1 root root 13685 2011-02-27 07:54 index.html.2
-rw-r--r--   1 root root 14093 2011-03-06 23:34 index.html.3
-rw-r--r--   1 root root 14090 2011-03-10 22:51 index.html.4
-rw-r--r--   1 root root 13774 2011-03-14 23:56 index.html.5
-rw-r--r--   1 root root 13768 2011-03-15 10:43 index.html.6
-rw-r--r--   1 root root 13768 2011-03-15 10:50 index.html.7
-rw-r--r--   1 root root 13768 2011-03-16 09:14 index.html.8
-rw-r--r--   1 root root 13768 2011-03-16 09:16 index.html.9

De betreffende pagina is bijvoorbeeld: http://pastebin.com/rW7kn8F6
Zoals je ziet lijkt het om de sickbeard pagina te gaan als hij aan het afsluiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Sudden schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:22:
[...]

Draai je van source of de laatste alpha build (481)? Ik gebruik 481 en heb geen problemen met afleveringen die niet binnenkomen. Als je van source draait zal dit gauw genoeg gefixt worden, als je tenminste een bugreport aanmaakt, want als midgetspy niet weet wat er kapot is wordt het ook niet gefixt. :*)
Ik draai 481.

Iemand enig idee waar het aan ligt, en of de bug al gelogd is?

[ Voor 78% gewijzigd door Eddos op 18-03-2011 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Tsurany schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 13:51:
Ik krijg wel keurig nieuwe en recente afleveringen binnen maar wat oudere (die nog wel binnen retentie vallen) komen niet goed binnen. Ligt dat aan nzb.su of moet ik dat in Sick Beard zelf zoeken?
Is toch waarschijnlijk je usenet provider, neem een block account bij blocknews of astraweb en zet die als reserve server in SABnzbd.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee want de nzb's worden niet aangeleverd terwijl ze wel binnen de laatste 300 dagen moeten vallen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Eddos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:18:
[...]

Ik draai 481.

Iemand enig idee waar het aan ligt, en of de bug al gelogd is?
Kun je eens een log posten als je op het vergrootglas achter een niet gevonden episode drukt? Log level dan wel op verbose zetten uiteraard. Ik heb het vermoeden dat de nzb die je zoekt dan niet op nzb.su staat. Ik heb al geruime tijd geleden SickBeard geïnstalleerd, in de tijd dat nzbs.org en nzbsrus.com nog geen ledenstop hadden, en ik denk dat bij mij daar alle nzbs vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
croontje schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 14:31:
Ik heb hier in de root "/' van mijn XBMC live install 10 index.html bestanden staan. Als ik ze verwijder komen ze gewoon na een tijd terug. Ze komen waarschijnlijk van sickbeard maar ik vind nergens een instelling of oorzaak waarom ze daar staan. Hebben jullie dit ook? Zo ja, waarom staan ze daar :s

De betreffende pagina is bijvoorbeeld: http://pastebin.com/rW7kn8F6
Zoals je ziet lijkt het om de sickbeard pagina te gaan als hij aan het afsluiten is.
Vaag he, dat heb ik ook. Ik mieter ze af en toe weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Sudden schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:29:
[...]

Kun je eens een log posten als je op het vergrootglas achter een niet gevonden episode drukt? Log level dan wel op verbose zetten uiteraard. Ik heb het vermoeden dat de nzb die je zoekt dan niet op nzb.su staat. Ik heb al geruime tijd geleden SickBeard geïnstalleerd, in de tijd dat nzbs.org en nzbsrus.com nog geen ledenstop hadden, en ik denk dat bij mij daar alle nzbs vandaan komen.
Zal ik doen als ik thuis ben; ik heb overigens ook de nzbmatrix API ingesteld, dus die zou SB ook moeten gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Fire69 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 12:48:
[...]

En zie je nu veel verschil in opties en zo met de binaires?
Ik heb het eigenlijk alleen voor de Newzbin support gedaan, en die zit er i.t.t. de Windows binaries bij deze inderdaad wel in. Verder heb ik eigenlijk nog niet gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Newzbin zit er bij de Windows versie ook gewoon in. Althans ik zie m staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

TheVMaster schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:43:
[...]

Kort door de bocht : Phython installeren, vervolgens de Source te downloaden en deze te draaien :) Ik heb vervolgens Sickbeard.py als service gescheduled onder Windows zodat hij ook altijd blijft draaien :+ Overigens heb ik voor Couchpotato hetzelfde gedaan...
Beetje late reactie, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb het inmiddels draaien via Python, maar ik krijg het niet geinstalleerd als service. Ik gebruik NSSM om een service aan te maken, dat lukt, maar zo gauw ik die service start krijg ik een error. De service start C:\Python27\Couchpotato\Couchpotato.py.

Ik kan ook gewoon dat bestand laten openen bij boot via de startup folder, maar dan krijg je zo'n lelijk leeg cmd schermpje van python wat moet open moet blijven. Dan heb ik toch liever een service.
Tsurany schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:04:
In welke versie dan? Ik heb afgelopen week een keer r29 en r27 geprobeerd, maar dan staat hij niet onder Providers. Bij de python versie voor Linux wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Zinu op 18-03-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:31
Tsurany schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:04:
Welke release draai jij dan? Bij mij zit het in r29 ook niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Mar2zz schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:33:
[...]

Vaag he, dat heb ik ook. Ik mieter ze af en toe weg.
Ik heb daarstraks enkele .py files doorzocht om een oorzaak te vinden maar ik zie niks. Ik snap totaal niet waarom midgetspy er gericht zou voor kiezen om die files gewoon los in de root te laten zetten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54

TheVMaster

Moderator WOS
Zinu schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 20:05:
[...]

Beetje late reactie, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb het inmiddels draaien via Python, maar ik krijg het niet geinstalleerd als service. Ik gebruik NSSM om een service aan te maken, dat lukt, maar zo gauw ik die service start krijg ik een error. De service start C:\Python27\Couchpotato\Couchpotato.py.

[...]
Ik heb de 'SabNZB'-methode gebruikt :+ m.b.v. Resourcekit voor Win2k3 (ik draai Sickbeard, Sabnzb en Couchpotato btw op Windows Home Server 2011 en de Resourcekit voor Win2k3 werkt daar gewoon op).

Nadat ik de service heb aangemaakt heb ik bij de 'parameters' (in de registry) de volgende instellingen gedaan :

code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\CouchPotato Python\Parameters]
"Application"="D:\\Apps\\Python27\\Pythonw.exe"
"AppDirectory"="D:\\Apps\\CouchPotato"
"AppParameters"="D:\\Apps\\Couchpotato\\CouchPotato.py"

Voor Sickbeard heb ik een vergelijkbare config gebruikt...
Ik kan ook gewoon dat bestand laten openen bij boot via de startup folder, maar dan krijg je zo'n lelijk leeg cmd schermpje van python wat moet open moet blijven. Dan heb ik toch liever een service.
Dat kan natuurlijk ook, maar eh....aangezien ik nooit aanlog op m'n WHS 2011 Console is dat voor mij geen optie, daarnaast vind ik het ook een niet echt nette oplossing...

[ Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 19-03-2011 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(sabtoSickbeard.py geeft continu foutmeldingen na hernieuwde installatie van versie 0.5.6 op Synology via ipkg)
mrwolf schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:43:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Het bestand is niet geopend of gewijzigd, en ook een update en een chmod 777 helpen niet :(

De logfile van sab zegt het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2011-03-12 20:34:34,447::INFO::[newsunpack:134] Failed script /var/packages/sab2/target/sab/scripts/sabToSickBeard.py, Traceback: 
Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/sab2/SABnzbd-0.5.4/sabnzbd/newsunpack.py", line 132, in external_processing
    startupinfo=stup, env=env, creationflags=creationflags)
  File "/opt/lib/python2.5/subprocess.py", line 594, in __init__
    errread, errwrite)
  File "/opt/lib/python2.5/subprocess.py", line 1097, in _execute_child
    raise child_exception
OSError: [Errno 2] No such file or directory
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door mrwolf op 19-03-2011 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
autoprocesstv.cfg ook opnieuw ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Eddos schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 19:20:
[...]

Zal ik doen als ik thuis ben; ik heb overigens ook de nzbmatrix API ingesteld, dus die zou SB ook moeten gebruiken..
Hij zoekt (en vind) bij mij ook voornamelijk via nzbmatrix, en daar komen de (meeste) nzb's ook vandaan.
Ik heb net de update naar 484 gedaan, en nu lijkt het zoeken wel goed te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Mar2zz schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:03:
autoprocesstv.cfg ook opnieuw ingevuld?
Yep, al staat hier feitelijk alleen maar het IP-adres in.

code:
1
2
3
4
5
6
[SickBeard]
host=192.168.1.110
port=8081
username=
password=
web_root=

Overigens, SB stuurt prima NZB's door naar SAB, alleen het postprocessen loopt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

TheVMaster schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 03:53:
[...]

Ik heb de 'SabNZB'-methode gebruikt :+ m.b.v. Resourcekit voor Win2k3 (ik draai Sickbeard, Sabnzb en Couchpotato btw op Windows Home Server 2011 en de Resourcekit voor Win2k3 werkt daar gewoon op).

Nadat ik de service heb aangemaakt heb ik bij de 'parameters' (in de registry) de volgende instellingen gedaan :

code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\CouchPotato Python\Parameters]
"Application"="D:\\Apps\\Python27\\Pythonw.exe"
"AppDirectory"="D:\\Apps\\CouchPotato"
"AppParameters"="D:\\Apps\\Couchpotato\\CouchPotato.py"

Voor Sickbeard heb ik een vergelijkbare config gebruikt...

[...]

Dat kan natuurlijk ook, maar eh....aangezien ik nooit aanlog op m'n WHS 2011 Console is dat voor mij geen optie, daarnaast vind ik het ook een niet echt nette oplossing...
Zo werkt het inderdaad wel. Bedankt! Nu ga ik dat mooi ook even maken voor Sabnzbd. Toch wel handig, die services :P
Voor mij geldt trouwens hetzelfde, ik log amper ooit aan. Bij mij vorige install moest ik altijd eerst even RDP in mijn server na een reboot, anders was sabnzbd niet opgestart. Met services is dat dus wel het geval.

EDIT: Werkt een reboot via de web UI bij bv. Sickbeard bij jou wel gewoon? Ik kreeg net een update, maar rebooten wilde hij niet. Dat moest echt handmatig via een service restart. Niet zo'n probleem op zich, maar natuurlijk wel omslachtig.

[ Voor 8% gewijzigd door Zinu op 19-03-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
mrwolf schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:11:
[...]

Yep, al staat hier feitelijk alleen maar het IP-adres in.

code:
1
2
3
4
5
6
[SickBeard]
host=192.168.1.110
port=8081
username=
password=
web_root=

Overigens, SB stuurt prima NZB's door naar SAB, alleen het postprocessen loopt dus niet...
Draait sb wel als goeie user? zit je op lin? dan staat het in het initscript welke user het is. user sab != user SB dan krijg je problems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hoe kan ik bepaalde series excluden in mijn Coming Episodes? Ik heb een hoop series erin staan, maar het is niet zo dat ik bij alle series 'bij ben'. Zo ben ik met Fringe pas bij seizoen 1, maar Sickbeard downloadt stug de nieuwe aflevering uit seizoen 3 die van de week uitgezonden is. Is er een manier om deze serie te bevriezen ofzo, zodat ik dat auto-download weer aan kan zetten als ik helemaal bij ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Zinu schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:20:
Hoe kan ik bepaalde series excluden in mijn Coming Episodes? Ik heb een hoop series erin staan, maar het is niet zo dat ik bij alle series 'bij ben'. Zo ben ik met Fringe pas bij seizoen 1, maar Sickbeard downloadt stug de nieuwe aflevering uit seizoen 3 die van de week uitgezonden is. Is er een manier om deze serie te bevriezen ofzo, zodat ik dat auto-download weer aan kan zetten als ik helemaal bij ben?
Zet hem op paused.

Ga naar de show, klik op edit en zet een vinkje bij paused d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Toppie, bedankt Twylight!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Moet er wel bij zeggen dat sickbeard dan ook geen nieuwe episodes download tot je hem weer unpaused. Een show uit coming episodes halen maar wel nieuwe afleveringen laten downloaden kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Mar2zz schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 12:32:
[...]

Draait sb wel als goeie user? zit je op lin? dan staat het in het initscript welke user het is. user sab != user SB dan krijg je problems.
Voor mijn upgrade van 0.5.4 (Merty-release) naar 0.5.6 (ipkg) werkte Sickbeard en het bijbehorende script prima. Ik heb aan de user waaronder SB draait niets veranderd (zou ook niet weten hoe). In het initscript staat onder # user: RUN_AS=SICKBEARD_USER. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ja dat bedoel ik. Verander dat eens in je synology username, om conflicten te voorkomen met bestandseigendom.

Je zit op synology zie ik (tenminsten ipkg dat is toch synology)... Dan kan Job er beter wat over zeggen denk ik... of sverzijl of brickman.

[ Voor 38% gewijzigd door Mar2zz op 19-03-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Inderdaad, het geheel draait op een Synology DS210j. Ik heb de user gewijzigd naar de syno-user, reboot, maar helaas...

Ik ben een redelijke linux-leek, maar iets valt me wel op, waarvan ik geen idee heb of het hier iets mee te maken heeft, of dat het uberhaupt erg is:

De foutmelding in de sab.log geeft o.a. 'File "/opt/lib/python2.5/subprocess.py [...]'
In het startup-script van SAB (waar ik ook CP en SB mee start) staat o.a. ' /opt/bin/python2.5 /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/SickBeard.py --quiet &

Twee verschillende mappen dus voor python2.5. Ik zie daar geen symlinks staan, en allebei de mappen zijn ook gevuld. Ik zou niet weten waarom dit is, en of dit kwaad kan, maar misschien heeft iemand hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
mrwolf schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:06:
Inderdaad, het geheel draait op een Synology DS210j. Ik heb de user gewijzigd naar de syno-user, reboot, maar helaas...

Ik ben een redelijke linux-leek, maar iets valt me wel op, waarvan ik geen idee heb of het hier iets mee te maken heeft, of dat het uberhaupt erg is:

De foutmelding in de sab.log geeft o.a. 'File "/opt/lib/python2.5/subprocess.py [...]'
In het startup-script van SAB (waar ik ook CP en SB mee start) staat o.a. ' /opt/bin/python2.5 /volumeUSB1/usbshare/sickbeard/SickBeard.py --quiet &

Twee verschillende mappen dus voor python2.5. Ik zie daar geen symlinks staan, en allebei de mappen zijn ook gevuld. Ik zou niet weten waarom dit is, en of dit kwaad kan, maar misschien heeft iemand hier iets aan.
Denk niet dat het veel uitmaakt, verwijst naar de zelfde python. die in bin zijn meestal verwijzingen.

Je krijgt deze fout in python: OSError: [Errno 2] No such file or directory
Ik denk dat sabtosick de directory niet kan lezen die sab aan het script serveert.

Kun je eens de output van ls -l geven van een directory die is mislukt te postprocessen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Alle series worden door SAB gedownload naar /volume1/series/<nzb-naam>, waarna ze geprocessed zouden moeten worden naar /volume1/series/<serienaam>.

Ik heb als test (lekker klein bestand) nu oh oh tirol genomen.

Een ls -l van /volume1/series/ geeft nu (gedeeltelijk):
code:
1
2
drwxrwxrwx    2 root     root          4096 Mar 13 16:46 Oh Oh Tirol
drwxrwxrwx    2 root     root          4096 Mar 19 16:35 Oh Oh Tirol S01E03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Probeer sickbeard eens als root te draaien, kijken of ze dan wel geprocessed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fire69 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:42:
[...]

Welke release draai jij dan? Bij mij zit het in r29 ook niet in...
Die ik ergens donderdag of woensdag gedownload heb, dus wel de meest recente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Mar2zz schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:54:
Probeer sickbeard eens als root te draaien, kijken of ze dan wel geprocessed worden.
dammit... helaas niet. RUN_AS=root toegevoegd, syno herstart, maar nog steeds hetzelfde probleem :(

Ik blijf zoeken, en ik zag het volgende: in datzelfde init-script staat de optie 'path to python bin': DAEMON=/usr/bin/python.

Als ik in /usr/bin kijk, zie ik python staan (volgens mij een symlink), en die is rood. De verwijzing is volgens mij incorrect, want /usr/bin/python2 bestaat niet.

ls -l:
code:
1
lrwxrwxrwx    1 root     root            16 Mar  8 16:17 python -> /usr/bin/python2

[ Voor 40% gewijzigd door mrwolf op 19-03-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dan weet ik het ook niet. Job of sverzijl even aan de mouw trekken, die hebben synology's.

Bij jou is dat /opt/bin/python, maar volgens mij gebruikt de synology setup dat hele initscript niet? waar staat het initscript dat je aanpast? (die in de sickbeardmap zelf heeft geen zin om aan te passen).

[ Voor 53% gewijzigd door Mar2zz op 19-03-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb een find gedaan op 'initscript', maar ik kom alleen degene in de sickbeard-map tegen. Wellicht dat hier iets Synology-specifieks aan de hand is. Als iemand daarmee kan helpen, graag uiteraard ;)

iig vast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Ben sinds gisteren wat aan het experimenteren met Sick Beard, en liep tegen het probleem aan dat Nederlandse series vaak niet goed werden gevonden (terwijl ze wel goed op thetvdb staan).
Voor nzb.su is het probleem het volgende: er worden 2 categorieën meegegeven meegegeven (SD en HD), terwijl de meeste Nederlandse series in de category 'foreign' staan.

Dit is vrij makkelijk zelf te fixen in het bestand 'sickbeard/providers/newznab.py', voeg op regel 124 category 5020 toe ("cat": '5030,5040,5020'}), daarna SB even opnieuw starten.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Intru schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:54:
Ben sinds gisteren wat aan het experimenteren met Sick Beard, en liep tegen het probleem aan dat Nederlandse series vaak niet goed werden gevonden (terwijl ze wel goed op thetvdb staan).
Voor nzb.su is het probleem het volgende: er worden 2 categorieën meegegeven meegegeven (SD en HD), terwijl de meeste Nederlandse series in de category 'foreign' staan.

Dit is vrij makkelijk zelf te fixen in het bestand 'sickbeard/providers/newznab.py', voeg op regel 124 category 5020 toe ("cat": '5030,5040,5020'}), daarna SB even opnieuw starten.

http://code.google.com/p/sickbeard/issues/list

Voeg even een issue toe dan ^O^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 11:34
Zo sinds gisteren / vandaag ook SickBeard + SABnzbd+ draaiende op mijn Synology DS209+II. Het heeft even geduurd om het allemaal voor elkaar te krijgen (iets met weinig tot geen kennis van terminal en onderliggende bestandssysteem van linux), maar het werkt!
Nog 1 vraagje, om de schijven van de Synology wel gewoon in slaapstand te laten gaan, is het dan voldoende om de 'Watched Folder' en de 'Log Folder' van SABnzbd en de 'Log Folder' van SickBeard op een usb stick te plaatsen? Of moeten er nog andere folders verplaatst worden / andere settings?

EDIT:
Overigens; massive credits voor alle handleidingen in de TS, hebben me veel geholpen!

laatste edit:
Net de serie Chuck toegevoegd, maar omdat ik zelf alleen seizoen 4 nog maar op mn mac had staan, en geen zin om de rest nog te gaan downloaden. Heb ik bij het toevoegen van de serie de missende afleveringen als 'Archived' laten bestempelen. Nu heeft Sickbeard alleen ook toekomstige afleveringen als Archived gemerkt:

Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y6/arjen9551/crop.png

Worden deze afleveringen straks wel gedownload wanneer ze ge-aired zijn?

[ Voor 34% gewijzigd door arjen9551 op 20-03-2011 16:05 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan zou ik die even veranderen in watched, dan download hij die wel. Afleveringen die nu nog niet bekend zijn veranderen volgens mij sowieso in 'moet ik nog downloaden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Wat komt er in de toekomst eigenlijk onder het tabje 'Manage' te staan bij Couchpotato? Die tekst darar maakt me daar best nieuwsgierig naar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Zinu schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:35:
Wat komt er in de toekomst eigenlijk onder het tabje 'Manage' te staan bij Couchpotato? Die tekst darar maakt me daar best nieuwsgierig naar :P
Afbeeldingslocatie: http://www.work-info.ru/images/red-button.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Aha.....

Kan ik in Sickbeard trouwens ergens de standaard settings voor dat HD en SD gedoe bij Quality aanpassen? Standaard staat dat op HDTV, maar ik heb liever gewoon 720p WEB-DL en als het niet anders kan 720p HDTV. Maar om dat nou voor al mijn series apart in te geven...
Is er geen instelling/bestandje waarin ik de betekenis van 'HD' aan kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

^ Custom kiezen. En dan kan je instellen wat je als eerst gedownload wilt hebben. En wat je als archief wilt hebben.

(is WEB-DL beter dan HD dan? ik dacht juist omgekeerd nl)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
kmf schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:04:
^ Custom kiezen. En dan kan je instellen wat je als eerst gedownload wilt hebben. En wat je als archief wilt hebben.

Lol. ja...

HD is gewoon een tv uitzending met watermerken van de zenders etc, WEB-DL komt van iTunes en is betere kwaliteit en zonder watermerken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-09 00:42

Nitai

Live the life you love.

Bij de HD versies is de reclame eruit geknipt, de WEB-DL is zonder reclame. Vandaar dat de subs van de HD versies vaak niet in sync zijn met WEB-DL.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

kmf schreef op zondag 20 maart 2011 @ 18:04:

Ik weet dat het via custom kan, maar om dat nu voor al mijn lopende series en in de toekomst in te moeten gaan stellen... Ik verander liever wat Sickbeard veronderstelt van 'HD' dmv het aanpassen van een configbestandje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Daarom is er toch een mass-edit uitgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Intru schreef op zondag 20 maart 2011 @ 13:54:

Kijk dit zijn nu de handige tips :)
Bedankt hiervoor, zal het van de week eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35

rally

Deyterra Consultancy

Earzz schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:26:
[...]

Kijk dit zijn nu de handige tips :)
Bedankt hiervoor, zal het van de week eens proberen.
Erhm.. in Windows kan ik dat bestandje niet vinden :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
arjen9551 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 15:51:
Zo sinds gisteren / vandaag ook SickBeard + SABnzbd+ draaiende op mijn Synology DS209+II. Het heeft even geduurd om het allemaal voor elkaar te krijgen (iets met weinig tot geen kennis van terminal en onderliggende bestandssysteem van linux), maar het werkt!
Moet je daarvoor nu de boel rooten? Of kan dat gewoon standaard op de Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-09 11:34
Haijo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:23:
[...]

Moet je daarvoor nu de boel rooten? Of kan dat gewoon standaard op de Synology?
kan gewoon standaard, volg de handleiding(en) uit de TS en het moet lukken. En anders kan je altijd hier in het topic een gil geven ;)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Mwah, moet wel lukken. Was alleen bang dat je je garantie kwijt zou raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
rally schreef op maandag 21 maart 2011 @ 16:30:
[...]

Erhm.. in Windows kan ik dat bestandje niet vinden :(
Ik draai inderdaad de Linux versie op m'n Synology. Maar er is vast een soorgelijk bestand voor de Windows versie? Anders even een in-file search doen op '5030', dan vind je hem vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Sickbeard en Couchpotato zijn nice, maar kent iemand nog meer van dit soort projecten die het leven vergemakkelijken? :P

Moet zeggen dat mijn opzet met sab, sb en cp vrij smooth is maar het kan altijd nog beter natuurlijk :P mis trouwens niks specifieks ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Twylight schreef op maandag 21 maart 2011 @ 23:39:
Sickbeard en Couchpotato zijn nice, maar kent iemand nog meer van dit soort projecten die het leven vergemakkelijken? :P

Moet zeggen dat mijn opzet met sab, sb en cp vrij smooth is maar het kan altijd nog beter natuurlijk :P mis trouwens niks specifieks ofzo
In mijn tweakblog staan nog wat van die sabnzbd automatiseerdingen. is wel op nix gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Gedaan, reactie van midgetspy: "SB does not support non-english shows"

http://code.google.com/p/sickbeard/issues/detail?id=1371

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Probleem SB:

Initial download:

HDTV
web-DL

archive download:

WEB-DL
Bluray720

Op het moment dat ik in XBMC een EP heb bekeken in bv HDTV krijgt het de status watched mee. Als er dan vervolgens een betere versie gevonden wordt (archive) dan wordt de oude watched EP overschreven en krijgt deze (in principe zelfde EP) een unwatched status mee. Is hier iets aan te doen?

Het liefst zou ik bij initial alleen webdl doen maar onduidelijk is voor mij welke series allemaal in webdl te krijgen zijn. Zin om dat uit te zoeken heb ik niet want dat is nou juist waarvoor ik tools als SB voor gebruik :P

Weet niet goed of het hier moest of in XBMC topique :O

[ Voor 4% gewijzigd door lowfi op 22-03-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
HEt "probleem" met WEB-DL is dat het geen scene is, en het dus niet betrouwbaar is wanneer en of hij te downloaden is. Bij HDTV (scene) releases kan je er een miljoen opzetten dat hij een paar uur na de uitzending te krijgen is.

Soms staat de WEB-DL er vrijwel direct op, soms duurt het 3 of 4 afleveringen en komen ze dan allemaal tegelijkertijd enz.

Ik heb geen oplossing voor je probleem, maar HDTV uitsluiten is geen goed plan als je je series z.s.m. wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hmm beste is dus archive gewoon te laten zitten voor wat het is en het doen met hdtv & webdl bij initial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Jep, zo heb ik het staan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vi0BeOKNMOUOY9SWINKQaxR3/full.png

Gewoon alles wat je wil bij initial zetten, en de laagste kwaliteit weglaten bij archive. Zo blijft hij vervangen tot hij de hoogste kwaliteit heeft bereikt in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 08:36
Heeft iemand ervaring met het juist krijgen van de bestandsrechten op Sick Beard NZB's? Momenteel draait Sick Beard samen met NZBget op mij Synology DS207+. Sick Beard staat ingesteld op zijn NZB's in een blackhole directory te droppen. Probleem is nu dat hoewel de NZB's er worden geplaatst NZBget deze niet kan openen omdat hij er geen rechten op heeft. Sickbeard maakt de NZB's aan met alleen read/write rechten voor de owner die in de Synology interface als 0 wordt weergegeven.

Ik heb gekeken in het init script van sickbeard maar als ik de run_as user aanpas naar een bestaande user met rechten verandert dat niets.

Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
@twylight

Dan blijf ik met mijn XBMC probleem zitten... Zal het balletje eens opgooien in het topic daarvan.

Bluray was trouwens maar een voorbeeld van mij. Die setting gebruik ik eigenlijk alleen maar bij oude series waarvan ik zeker weet dat ze al op BR zijn uitgebracht. Meestal duurt dat toch wel een maand of 6 ndat deze op tv zijn geweest....

[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 22-03-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 20:53
ben gister begonnen met sickbeard. Maar het is wel een mooi programma. Is het ook mogelijk om alle afleveringen automatisch te hernoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33
config > general > Episode Naming (en die begeleidende tekst die erbij staat?)

Of bedoel je huidige afleveringen die al op je pc/nas staan? Ja dat is mogelijk..
Gewoon allemaal in de "tv download dir" mikken.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 23-03-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gewoon serie per serie alle afleveringen vanuit SB hernoemen. Dan moet je je bestanden niet kopieren naar de TV download dir...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:21:
Of gewoon serie per serie alle afleveringen vanuit SB hernoemen. Dan moet je je bestanden niet kopieren naar de TV download dir...
job schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:14:
config > general > Episode Naming (en die begeleidende tekst die erbij staat?)

Of bedoel je huidige afleveringen die al op je pc/nas staan? Ja dat is mogelijk..
Gewoon allemaal in de "tv download dir" mikken.
Ik heb alles op mijn nas staan.En dat heb ik al laten hernoemen. En hij moet het het liefst alles nadat sabnzbd de aflevering heeft gedownload de Serie hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavertje3
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-07 21:58
Even een vraagje, nadat sickbeard een serie heeft laten downloaden en op je NAS heeft gezet, is deze dan meteen te vinden via een PS3? Ik heb er op het moment last van dat een download van SABNZB niet te vinden is todat ik een re-index doe. (wat tijd kost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dat ligt aan je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

klavertje3 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:17:
Even een vraagje, nadat sickbeard een serie heeft laten downloaden en op je NAS heeft gezet, is deze dan meteen te vinden via een PS3? Ik heb er op het moment last van dat een download van SABNZB niet te vinden is todat ik een re-index doe. (wat tijd kost)
Volgens mij kun je instellen hoe sickbeard de informatie opslaat. Standaard staat dit op XBMC, maar je kunt ook PS3 media server instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
klavertje3 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:17:
Van uit welke applicatie doe je een re-index? Het lijkt mij dat juist die applicatie het probleem is aangezien die niet door lijkt te hebben wanneer er iets gewijzigd is in een directory. Dat is overigens vaker zo bij mediaservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:42
Ik heb wel exact hetzelfde probleem als klavertje3. De re-index doe ik gewoon in de DSM software; via diskstation dus.

Ik heb overigens nog een drietal vragen over Periscope:
1. Zet het programma de subs automatisch in de goede directory?
2. Is het een CLI only tool?
3. Ik ben nu bij de installatieprocedure bij het volgende gedeelte aanbeland:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# Download subtitle [en and nl]
python2.6 /volume1/@appstore/periscope/periscope/downloadSub.py  /volume1/homes/video/Series/Greys\ Anatomy/Season\ 7/Greys.Anatomy.S07E11.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

# Scan /volume1/homes/video/Series/ and download subtitles for the found episodes (-mtime -7 specifies files that are added the past 7 days)
find /volume1/homes/video/Series/ \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -mtime -7 -type f -exec python2.6 /volume1/@appstore/periscope/periscope/downloadSub.py {} \;

# Download script to scan the series folder
cd /volume1/@appstore/periscope/
wget http://dl.dropbox.com/u/5653370/scanSeries.sh
# Change DIR to the correct directory where the series are located
nano scanSeries.sh

# To scan every day at 19:00h add the following line to the file /etc/crontab (open the file with nano /etc/crontab or your favorite editor and make shure that there is one TAB after each item)
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       19       *       *       *       root    sh /volume1/@appstore/periscope/scanSeries.sh >>/volume1/@appstore/periscope/scanSeries.log 2>&1

Moeten al deze stappen worden uitgevoerd of zijn het individuele opties om subs te downloaden? Ik denk namelijk het liefst dat ik het via ScanSeries.sh doe... De eerste stap in bovenstaande instructie laat toch alleen zien hoe je per individuele aflevering de subs download?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
waar kan je trouwens aangeven dat je alleen bv hd serie's wil met ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
CarpeVentum schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:47:

Ik heb overigens nog een drietal vragen over Periscope:
1. Zet het programma de subs automatisch in de goede directory?
2. Is het een CLI only tool?
3. Ik ben nu bij de installatieprocedure bij het volgende gedeelte aanbeland:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
# Download subtitle [en and nl]
python2.6 /volume1/@appstore/periscope/periscope/downloadSub.py  /volume1/homes/video/Series/Greys\ Anatomy/Season\ 7/Greys.Anatomy.S07E11.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

# Scan /volume1/homes/video/Series/ and download subtitles for the found episodes (-mtime -7 specifies files that are added the past 7 days)
find /volume1/homes/video/Series/ \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -mtime -7 -type f -exec python2.6 /volume1/@appstore/periscope/periscope/downloadSub.py {} \;

# Download script to scan the series folder
cd /volume1/@appstore/periscope/
wget http://dl.dropbox.com/u/5653370/scanSeries.sh
# Change DIR to the correct directory where the series are located
nano scanSeries.sh

# To scan every day at 19:00h add the following line to the file /etc/crontab (open the file with nano /etc/crontab or your favorite editor and make shure that there is one TAB after each item)
#minute hour    mday    month   wday    who     command
0       19       *       *       *       root    sh /volume1/@appstore/periscope/scanSeries.sh >>/volume1/@appstore/periscope/scanSeries.log 2>&1

Moeten al deze stappen worden uitgevoerd of zijn het individuele opties om subs te downloaden? Ik denk namelijk het liefst dat ik het via ScanSeries.sh doe... De eerste stap in bovenstaande instructie laat toch alleen zien hoe je per individuele aflevering de subs download?

Alvast bedankt!
1. Ja
2. Ja
3 Ja.

met de eerste optie trap je handmatig Subdownload.py af, met de tweede optie gebeurt het automatisch, indien je in het scanPath.sh script aangeeft waar jouw series staan, en hoelang je terug wil om subtitles op te halen (staat bij mij op 2 jaar). Deze kun je vervolgens door cron het script iedere nacht laten lopen. Bij mij loopt 'ie iedere 12 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Ik heb het probleem dat hij mijn nas de crontab settings niet onthoud na een restart.
De crontab heb ik netjes met VI bijgewerkt en daarna deze 2 commands uitgevoerd:

/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh stop
/usr/syno/etc.defaults/rc.d/S04crond.sh start

Ik heb het ook al een keer tussen een stop en start in ge-edit maar dit werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Earzz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:40:
Ik heb het probleem dat hij mijn nas de crontab settings niet onthoud na een restart.
De crontab heb ik netjes met VI bijgewerkt en daarna deze 2 commands uitgevoerd:

Ik heb het ook al een keer tussen een stop en start in ge-edit maar dit werkte ook niet.
ik weet niet hoe het zit op een Synology, maar ik moest het in de crontab van root zetten, voordat het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 23:25

wontcachme

You catch me? No you wont

Earzz schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:40:

Dat klopt en er is een oplossing voor met een omweggetje: Verwijderd in "SpotWeb - Webbased Spotnet"

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Aha bedankt voor de info, ik zal het weer proberen zodra ik thuis ben.
Ben de laatste tijd meer bij mijn vriendin dan thuis, ben nu inmiddels denk al 2 maanden bezig met het configureren van alles :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

chimera2 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:40:
[...]

[...]

Ik heb alles op mijn nas staan.En dat heb ik al laten hernoemen. En hij moet het het liefst alles nadat sabnzbd de aflevering heeft gedownload de Serie hernoemen.
Dan is het een kwestie van in de config van SABnzbd+ de map met Post Processing Scripts aanwijzen in de Folders-categorie (zie screen). In die map wel even de autoProcessTV.cfg file aanpassen en hernoemen naar autoProcessTV.cfg.sample.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/19442811/Sick%20Beard%20Post%20Processing%20Scripts.png

Daarna zul je in de categorie die aan je afleveringen wordt toegevoegd door SABnzbd+ moeten instellen dat hij sabToSickBeard.exe of sabToSickBeard.py (afhankelijk van je OS) gebruikt na het uitpakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anthirian op 23-03-2011 14:45 . Reden: Tikfoutje in autoProcessTV ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Sudden schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:50:
[...]

Dan is het een kwestie van in de config van SABnzbd+ de map met Post Processing Scripts aanwijzen in de Folders-categorie (zie screen). In die map wel even de autoProcessTV.cfg.sample file aanpassen en hernoemen naar autoProcessTV.cfg.sample.

[afbeelding]

Daarna zul je in de categorie die aan je afleveringen wordt toegevoegd door SABnzbd+ moeten instellen dat hij sabToSickBeard.exe of sabToSickBeard.py (afhankelijk van je OS) gebruikt na het uitpakken.
Tnx ik snap alleen dit nog niet echt:
In die map wel even de autoProcessTV.cfg.sample file aanpassen en hernoemen naar autoProcessTV.cfg.sample.

En ik gebruik gewoon win7 dan moet ik toch gewoon sabToSickBeard.exe nemen?
waar kan je trouwens aangeven dat je alleen bv hd serie's wil met NL ondertiteling?

[ Voor 8% gewijzigd door chimera2 op 23-03-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
hij bedoelt autoProcessTV.cfg.sample naar autoProcessTV.cfg

Er is trouwens ook een handleiding waarin dit allemaal uitgelegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
Is het trouwens nu al een beetje voor elkaar te krijgen om Periscope goed draaiend te krijgen icm Sickbeard renaming of is het nog verstandig om niet te renamen en Periscope via cronjob te draaien?
Ik heb al een script voorbij zien komen op de SB forums en ik zag dat mar2zz er ook mee bezig was.

Nog even een laatste vraag, ik heb bierdopje en opensubtitles.org nu geselecteerd in persicope.
Zijn dit er voldoende of moet ik er nog 2 toevoegen en zo ja welke zijn kwalitatief goed?
Overigens download ik subs voor series en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
r3v0ss schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:30:
[...]
met de eerste optie trap je handmatig Subdownload.py af, met de tweede optie gebeurt het automatisch
Maar is de eerste stap verplicht in het installatieproces?

@Earzz
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Al mijn episodes worden nu als volgt hernoemd:
How I Met Your Mother - s06e19 - Legendaddy.avi
Ik kan me voorstellen dat Periscope daar eventueel weinig mee kan...

Welke Subtitle sources zijn trouwens aan te raden? Bierdopje en Addic7ed of Opensubtitles.org heb ik nu vaak voorbij zien komen.., zijn die goed genoeg?

En als laatste: het is mogelijk om Periscope op films los te laten toch? Is dat lastig?

Bedankt _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door CarpeVentum op 23-03-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mijn scanpath.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
#!/usr/bin/env bash

DIRFILM=/media/Freecom/Film/;
DIRTV=/media/Freecom/Series/
AGE=730;

echo "--------------------------"

echo $(date)

echo ": Starting subtitle search"

find $DIRFILM \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -mtime -$AGE -type f -exec /usr/bin/python2 /home/r3v0ss/.periscope/downloadSub.py {} \;
find $DIRTV \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -mtime -$AGE -type f -exec /usr/bin/python2 /home/r3v0ss/.periscope/downloadSub.py {} \;

echo $(date)

echo ": Subtitle search ended"

echo "--------------------------"

ik laat 'm gewoon 2x scannen :P Maar de 1e scan is in principe overbodig. Misschien handig om de syntax te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

lowfi schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:42:
hij bedoelt autoProcessTV.cfg.sample naar autoProcessTV.cfg

Er is trouwens ook een handleiding waarin dit allemaal uitgelegd wordt.
Inderdaad, bedankt. Heb het inmiddels geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Werkt dat ook goed?
het programma periscope dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
chimera2 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:46:
[...]

Werkt dat ook goed?
het programma periscope dus ?
In principe wel, maar voor series moet de naam van de aflevering wel overeenkomen met de naam van de ondertiteling, met name voor Bierdopje en OpenSubtitles. Als er afwijkende ondertitels op Bierdopje staan (gecombineerde xvid en hdtv .srt) dan gaat het niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klavertje3
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-07 21:58
Haijo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:10:
[...]

Van uit welke applicatie doe je een re-index? Het lijkt mij dat juist die applicatie het probleem is aangezien die niet door lijkt te hebben wanneer er iets gewijzigd is in een directory. Dat is overigens vaker zo bij mediaservers.
Het is een synology 211J, welke intern een mediaserver applicatie heeft.
Als je iets binnen de synology GUI kopieerd naar de HD wordt dit meteen opgepikt door de mediaserver.
Maar dit werkt niet als SABNZB iets kopieerd naar de HD. Ik vraag me af of sickbeard dit wel doet.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
En aanvullend op klavertje heb ik het wanneer ik iets via de OS X Finder kopieer naar een andere directory. Ik moet dan opnieuw indexeren (duurt inmiddels veel te lang) om elke nieuwe film op de PS3 te kunnen waarnemen...

Ben nu bezig met scanSeries.sh, maar het programma geeft nog een error op een of andere manier. Crontab is al wel aangepast om iedere dag te scannen.

Dit is de error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Lexis> cd periscope
Lexis> ls
__init__.py     periscope.py    plugins         version.py
downloadSub.py  periscope.pyc   scanSeries.sh   version.pyc
Lexis> sh scanSeries.sh
: not foundsh: line 13: 
: not foundsh: line 14: 
: not foundsh: line 15: 
: not foundsh: line 16: 
=============================================================
: Starting subtitle search11
: not foundsh: line 20: 
find: -exec CMD must end by ';'
: not foundsh: line 22: 
\n
: Subtitle search ended 2011
scanSeries.sh: line 26: ecZZho: not found
Lexis>

En dit is de scanSeries.sh inhoud:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Lexis> vi scanSeries.sh

# scanSeries^M                               
#^M                                          
# use this script to search for subtitles^M
#^M                                        
# Author: J. van Emden (Brickman)^M        
# Latest version: http://dl.dropbox.com/u/5653370/synology.html^M
#^M                                                              
# Location: /volume1/@appstore/periscope/^M                      
#^M                                        
#------------------------------------------^M
^M                                           
DIR="/volume1/video/Series/";^M              
AGE="24";^M                    
^M                             
echo "============================================================="^M
echo -n `/bin/date`^M                                                 
echo ": Starting subtitle search"^M                                   
^M                                 
find $DIR \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -mtime -$AGE -type f -exec /opt/bin/p
^M                                                                              
echo "\n"^M                                                                     
echo -n `/bin/date`^M
echo ": Subtitle search ended"^M

Heeft iemand een idee wat er mis gaat? Ik heb niets aan het script veranderd behalve de AGE naar 24 maanden ipv 14 gezet...

[ Voor 83% gewijzigd door CarpeVentum op 23-03-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Dit zijn limitaties van de NAS (mediaserver) en hebben niet zo veel te maken met sickbeard/sabnzbd. Wat je kan doen is sabnzbd een script laten draaien zodra een download klaar is en welke er voor zorgt dat de mediaserver de boel refreshed.

Iets soort gelijks zit voor xbmc ingebouwd in sickbeard/couchpatato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-09 08:45
@Julianl: Wat doet die ^M daar? Heb je het script misschien vanaf een Windows-computer naar jouw NAS gekopiëerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Manuel
Nee, het is direct naar de server gedownload en in een OS X terminal ge-edit met "vi"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
CarpeVentum schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 17:36:
@Manuel
Nee, het is direct naar de server gedownload en in een OS X terminal ge-edit met "vi"...
Hier de code die bij mij werkt (bij de regel eindes gaat het op een of andere manier verkeerd).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
#!/bin/sh
#------------------------------------------
# scanSeries
#
# use this script to search for subtitles
#
# Author: J. van Emden (Brickman)
# Latest version: http://dl.dropbox.com/u/5653370/synology.html
#
# Location: /volume1/@appstore/periscope/
#
#------------------------------------------

DIR="/volume1/homes/video/Series/";
AGE="14";

echo "============================================================="
echo -n `/bin/date`
echo ": Starting subtitle search"

find $DIR \( -name *.avi -o -name *.mkv \) -mtime -$AGE -type f -exec /opt/bin/python2.6 /volume1/@appstore/periscope/periscope/downloadSub.py {} \;

echo "\n"
echo -n `/bin/date`
echo ": Subtitle search ended"
echo "=============================================================\n\n"

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Oke, ik heb die code toegepast, alleen ik heb een andere directory voor de applicaties. Al mijn applicaties staan in /volume1/opt/share/ ... Waarom? Geen idee, dat gebeurde tijdens de eerste poging van het installeren van Sickbeard. Alleen ik krijg nu dus de melding dat downloadSub.py niet gevonden kan worden; heel vreemd...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Lexis> sh scanSeries.sh
=====================================================================
Wed Mar 23 17:58:36 CET 2011: Starting subtitle search
/opt/bin/python2.6: can't open file '/volume1/opt/share/periscope/periscope/downloadSub.py': [Errno 2] No such file or directory
/opt/bin/python2.6: can't open file '/volume1/opt/share/periscope/periscope/downloadSub.py': [Errno 2] No such file or directory
\n
Wed Mar 23 17:58:39 CET 2011: Subtitle search ended
=====================================================================\n\n

Ik heb trouwens ook nog een CouchPotato vraag: Zwerft er ergens een Safariextensie om films uit IMDb toe te voegen aan Couchpotato? De extensie bestaat wel (na een simpele Google Search) maar de file bestaat niet meer op Rapidshare. Iemand die de extensie toevallig nog ergens had opgeslagen? Ben namelijk wel geïnteresseerd.
Pagina: 1 ... 10 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.