[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.892 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:32:
Je kunt Dutch invoeren in het zoekveld rechtsboven op deze pagina.
Heb het veranderd in config.ini.

Echter na een restart, staat dutch er weer bij Ignore.

Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:46
Kan je het niet gewoon in de web interface veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:57:
[...]

Heb het veranderd in config.ini.

Echter na een restart, staat dutch er weer bij Ignore.

Hoe kan dat?
Omdat config.ini wordt weggeschreven op het moment dat je afsluit en wordt ingelezen als je opstart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 15:36
CarpeVentum schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:51:
Bij mij heeft Sickbeard opeens twee afleveringen (the big bang theory en the office us) van afgelopen donderdagavond niet meer gedownload omdat hij niet meer ziet wanneer de volgende episodes zijn. Force full update en een restart halen niets uit.
(ik heb 'm net opnieuw gestart, dus het log moet nog even gevuld worden)

Ook weet SB van How I Met Your Mother en 2.5 Men niet meer wanneer de volgende aflevering is.. Hoe fix ik dit?
Even naar het tabblad Manage gaan en vervolgens daar alle shows aanvinken die je wilt updaten. Werkt bij mij tenminste.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-05-2024
rintje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:26:
[...]

Ik had problemen om de nederlandse serie 'Overspel' te downloaden.
Met de volgende stappen heb ik dat gefixed. Voor de duidelijkheid, ik draai de Zebulon sickbeard package op een Synology:

1) Stop eerst sickbeard (belangrijk, want anders worden je files weer overschreven)

2) Edit /usr/local/var/sickbeard/config.ini
Verwijder 'dutch' uit de regel 'ignore_words = .....'

3) Edit /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.py.
Zoek op "cat": . Deze regel komt twee keer voor met in beide gevallen 5030 en 5040 erin verwerkt. Wijzig in beide gevallen de hele regel in "cat": '5040,5030,5020,5050'} . Hierdoor wordt behalve in TV>SD en TV>HD nog extra gezocht in de categorieen TV>Foreign en TV>Other.

4) Verwijder voor de zekerheid /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.pyc

5) Start sickbeard weer op en c'est ca. Helaas is het bij mij zo dat elke sickbeard update newzbin.py weer overchrijft met de git versie... Moet na elke update dus even gefixed worden.

HTH
Ik heb onderstaande geprobeerd om de nederlandse series binnen te krijgen, maar tot nu toe kan ik geen nederlandse series binnen halen omdat sickbeard deze niet vind.
Als ik bij stap drie naar de directorie /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/ ga en dan het commando:

grep 5030 *

dan zie ik dat dit alleen voorkomt in het bestand newznab.py. Hier heb ik de aanpassingen gedaan om te kijken of ik nu wel nederlandse series kan downloaden, maar helaas.

Waarom staat deze code bij mij in een ander bestand?
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel nederlandse series kan downloaden?

Smika

P.S. Ik gebruik een synology DS-209+II

[ Voor 1% gewijzigd door Smika op 06-11-2011 14:41 . Reden: Iets vergeten (zie P.S.) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:44:
sabnzbd user geeft dezelfde foutmelding
Reboot van je NAS al geprobeerd?

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Smika schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:02:
[...]

Ik heb onderstaande geprobeerd om de nederlandse series binnen te krijgen, maar tot nu toe kan ik geen nederlandse series binnen halen omdat sickbeard deze niet vind.
Als ik bij stap drie naar de directorie /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/ ga en dan het commando:

grep 5030 *

dan zie ik dat dit alleen voorkomt in het bestand newznab.py. Hier heb ik de aanpassingen gedaan om te kijken of ik nu wel nederlandse series kan downloaden, maar helaas.

Waarom staat deze code bij mij in een ander bestand?
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel nederlandse series kan downloaden?

Smika

P.S. Ik gebruik een synology DS-209+II
Ik heb de stappen even voor je getest maar werkt prima. Ik kon inderdaad de waarde ook niet vinden maar heb het aangepast newznab.py.

Tijdens het toevoegen van een serie in SB kies je bij Stap 3 bij Preferred quality of episodes to be download
voor Custom. Daar heb ik alle formaten gekozen voor de zekerheid en direct werden alle afleveringen gezocht en in Sabnzbd gezet.

Je maakt dus ergens een foutje. Heb je SB wel gestop voor je de 2 bestanden aanpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
j1nx schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:19:
[...]

1) Ik vind het ook wel lollig, was de reden waarom ik ooit toendertijd afgestapt was van al die p2p meuk.
2) Komen ze echt bij mijn vandaan? Zo ja, dan wil ik wel weten welke NZB's het zijn, dan kan ik misschien eens kijken of er iets fout zit bij mij, of dat er een lolbroek bezig is op spotweb of iets dergelijks.

Als ik namelijk manueel op tintin zoek, dan zie ik maar 3 releases op mijn server onder movies en alle drie zijn geen p0rn en hebben allemaal "0 grabs".
Ik zal even in de logs kijken of ze van j1nx vandaan kwamen. Het gebeurde eigenlijk direct nadat ik j1nx aan had gezet. Zelf gebruik ik al een tijdje nzbmatrix & nzbs.org.

50/50 was trouwens een verzameling lesbo pr0n kuifje was over een soort vistrip in new zeeland :P

Ik duik ff in de logs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
MikeOO schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:41:
[...]

Ik heb de stappen even voor je getest maar werkt prima. Ik kon inderdaad de waarde ook niet vinden maar heb het aangepast newznab.py.

Tijdens het toevoegen van een serie in SB kies je bij Stap 3 bij Preferred quality of episodes to be download
voor Custom. Daar heb ik alle formaten gekozen voor de zekerheid en direct werden alle afleveringen gezocht en in Sabnzbd gezet.

Je maakt dus ergens een foutje. Heb je SB wel gestop voor je de 2 bestanden aanpast.
Ik heb nu ook expeditie robinson, overspel en the voice of holland op anyu gezet, maar er wordt niks gedownload. Zou je mij misschien de serie willen zeggen die bij jou wel is gelukt?

En ja... ik had sb gestopt en zelf mijn nas opnieuw gestart. De configuratie zit er nog steeds netjes in.

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

lowfi schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:57:
kuifje was over een soort vistrip in new zeeland / Alaska :P
New zeeland of Alska ? Zijn beide niet een beetje koud voor dat soort type films ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Smika schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:12:
[...]

Ik heb nu ook expeditie robinson, overspel en the voice of holland op anyu gezet, maar er wordt niks gedownload. Zou je mij misschien de serie willen zeggen die bij jou wel is gelukt?

En ja... ik had sb gestopt en zelf mijn nas opnieuw gestart. De configuratie zit er nog steeds netjes in.

Smika
Ik heb het met de serie Overspel getest. Als extra test ook even The Voice of Holland gedaan en ook die gaat direct aan de slag.

Heb je mijn andere tip ook geprobeerd.

Check ook even de log van SB of daar nog iets te vinden is.
Werkt SB wel goed met de normale engelse series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 18:20:
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen dat ik SickBeard webpage niet kan openen?

Geeft een melding dat de webpagina niet weergegeven kan worden. Na een controle geeft ie aan dat
"Het externe apparaat of de externe bron de verbinding niet accepteerd."
Qnap ts-212 trouwens.
Heeft iemand een idee? Sabnzbd en CouchPotato opent ie wel gewoon.
Misschien helpt het deïnstalleren en herïnstalleren wel, maar dan moet ik ook weer alle instellingen opnieuw doen...

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 06-11-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Piet91 schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:30:
[...]

Heeft iemand een idee? Sabnzbd en CouchPotato opent ie wel gewoon.
Misschien helpt het deïnstalleren en herïnstalleren wel, maar dan moet ik ook weer alle instellingen opnieuw doen...
Weet je zeker dat je naar de juiste port connect?

Kijk anders eens met het commando;
netstat -ln

welke porten er staan te luisteren.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 22:19
Heeft iemand toevallig een idee of de search-parameters in sickbeard zelf aan te passen zijn, want een heleboel nederlandse tv-series kan hij niet vinden omdat ze bijvoorbeeld worden afgekort, of dat hij dingen toevoegd die in de binaries niet staan, zoals :
hij zoekt op
Searching NZB.su for The Voice of Holland - s02e07 - Battles 1
nov-06 17:45:54 INFO CP Server Thread-5 :: Searching for The Voice of Holland - s02e07 - Battles 1
nov-06 17:45:54 INFO CP Server Thread-5 :: Searching for download for The Voice of Holland - s02e07 - Battles 1

en vind niks, maar als ik zelf zoek kom ik bijvoorbeeld deze tegen:
The.Voice.Of.Holland.S02E07.DUTCH.WS.PDTV.XViD-DiFFERENT

Het zelfde geld voor Seinpost Den haag, het blok en tal van andere series.

Heeft hier iemand een oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
j1nx schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:47:
[...]

Weet je zeker dat je naar de juiste port connect?

Kijk anders eens met het commando;
netstat -ln

welke porten er staan te luisteren.
Als ik dat intyp, sluit ie het programma ook bijna direct; geen tijd om het te lezen. Toen het wel even bleef staan las ik wel zaken als Qnap e.d. Maar welke moet ik dan hebben? (qnap staat er bijvoorbeeld meerdere keren tussen)

Sorry, maar ik ben in dit opzicht geen échte tweaker :+ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Piet91 schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:14:
[...]

Als ik dat intyp, sluit ie het programma ook bijna direct; geen tijd om het te lezen. Toen het wel even bleef staan las ik wel zaken als Qnap e.d. Maar welke moet ik dan hebben? (qnap staat er bijvoorbeeld meerdere keren tussen)

Sorry, maar ik ben in dit opzicht geen échte tweaker :+ ...
probeer het eens zo;
netstat -ln | more

Zo stopt ie na elk scherm en kun je met de spatiebalk steeds door naar het volgende scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
_trickster_ schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:04:
Heeft iemand toevallig een idee of de search-parameters in sickbeard zelf aan te passen zijn, want een heleboel nederlandse tv-series kan hij niet vinden omdat ze bijvoorbeeld worden afgekort, of dat hij dingen toevoegd die in de binaries niet staan, zoals :
hij zoekt op
Searching NZB.su for The Voice of Holland - s02e07 - Battles 1
nov-06 17:45:54 INFO CP Server Thread-5 :: Searching for The Voice of Holland - s02e07 - Battles 1
nov-06 17:45:54 INFO CP Server Thread-5 :: Searching for download for The Voice of Holland - s02e07 - Battles 1

en vind niks, maar als ik zelf zoek kom ik bijvoorbeeld deze tegen:
The.Voice.Of.Holland.S02E07.DUTCH.WS.PDTV.XViD-DiFFERENT

Het zelfde geld voor Seinpost Den haag, het blok en tal van andere series.

Heeft hier iemand een oplossing voor ?
Zoek eens op alleen The Voice of Holland

Daarna zet je de overige sz die je niet wilt op archief zodat deze niet worden gedownload. Werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
MikeOO schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:03:
[...]
Zoek eens op alleen The Voice of Holland
Daarna zet je de overige sz die je niet wilt op archief zodat deze niet worden gedownload. Werkt hier prima.
Hoe kan ik zelf het zoeken aanpassen dan ?
want ik heb zelf gewoon een new show aangemaakt, en hij zoekt zelf op de data die hij uit de TV-DB haalt.
ik heb zelf geen idee hoe ik dit zelf zou moetten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
j1nx schreef op zondag 06 november 2011 @ 18:23:
[...]

probeer het eens zo;
netstat -ln | more

Zo stopt ie na elk scherm en kun je met de spatiebalk steeds door naar het volgende scherm.
Werkt nog niet echt. Sluit ook direct af (ik neem aan dat je dit gewoon intypt op een pc/laptop in het startmenu.

Ook eens wat zitten prutsen bij de instellingen van de Qnap en nu krijg ik telkens dit bericht:
Het systeem heeft ontdekt dat uw DNS server geen hosts kan ontbinden en sommige applicaties functioneren misschien niet goed.

Ga dan naar " Systeem Administratie > Netwerk > TCP/IP " en controleer of u de geldige DNS server heeft ingevoerd. Als u niet zeker weet wat te doen, neem dan contact op met uw ISP (Internet Service Provider) en vraag naar de juiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
netstat -ln && sleep 25 geeft je 25 seconden om de boel te lezen. maar wat is het doel ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mar2zz schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:39:
netstat -ln && sleep 25 geeft je 25 seconden om de boel te lezen. maar wat is het doel ervan?
Ik kan de webpage van SickBeard niet openen (wel van Sabnzbd en Couchpotato).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:32:
[...]

Werkt nog niet echt. Sluit ook direct af (ik neem aan dat je dit gewoon intypt op een pc/laptop in het startmenu.

Ook eens wat zitten prutsen en nu krijg ik telkens dit bericht:

[...]
Doe maar op je QNAP :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
_trickster_ schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:09:
[...]

Hoe kan ik zelf het zoeken aanpassen dan ?
want ik heb zelf gewoon een new show aangemaakt, en hij zoekt zelf op de data die hij uit de TV-DB haalt.
ik heb zelf geen idee hoe ik dit zelf zou moetten aanpassen.
Je hebt helemaal gelijk, zat even te slapen denk ik :)

Ik heb het eens getest door de show te te voegen en krijg de SZ1 en SZ2 te zien,
Ik ga even uit dat het je om SZ2 gaat. Hiervan zijn voor nu 7 afleveringen geweest.

SB geeft aan dat hij ze alle 7 gevonden heeft. Inderdaad Afl 1 t/m 4 gaan prima. De laatste drie geven een fout URL ophalen mislukt; Onbruikbaar NZB bestand

Dan wordt dat het denk ik handmatig deze opzoeken en eventueel aanpassen in TV-DB als je het automatisch wilt gaan doen.

Goeie vraag dus van je :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
@J1NX

Bekend dat ie down is?? :'(

http://www.j1nx.nl/newznab/www/

2011-11-04 21:39:55.888775 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading J1NX URL: (, URLError(error(111, 'Connection refused'),), ) - [Errno 111] Connection refused
2011-11-04 22:35:53.802599 SEARCHQUEUE-BACKLOG-251222 :: Error loading J1NX URL: (, URLError(error(111, 'Connection refused'),), ) - [Errno 111] Connection refused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0Burner0 schreef op zondag 06 november 2011 @ 20:22:
@J1NX

Bekend dat ie down is?? :'(

http://www.j1nx.nl/newznab/www/

2011-11-04 21:39:55.888775 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading J1NX URL: (, URLError(error(111, 'Connection refused'),), ) - [Errno 111] Connection refused
2011-11-04 22:35:53.802599 SEARCHQUEUE-BACKLOG-251222 :: Error loading J1NX URL: (, URLError(error(111, 'Connection refused'),), ) - [Errno 111] Connection refused
Is niet down, lees het topic even door. Hij heeft iets gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 12:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Markicks schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:12:
[...]

Even naar het tabblad Manage gaan en vervolgens daar alle shows aanvinken die je wilt updaten. Werkt bij mij tenminste.
Heeft niet gewerkt. Nog andere tips?

Ik had de oude versie van Sickbeard nog draaien (die zonder subliminal), maar die weet nog wel gewoon wanneer de volgende afleveringen van alle lopende series zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Piet91 schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:32:
[...]

Ook eens wat zitten prutsen bij de instellingen van de Qnap en nu krijg ik telkens dit bericht:

[...]
Als je het hebt over "een pc/laptop in het startmenu" dan is dat denk ik niet de pc waar XBMX op draait?
Je hebt een terminal-sessie nodig naar XBMC. De meesten gebruiken hier PuTTY voor. Dit is een programmaatje dat een verbinding maakt met XBMC en je de Linux-prompt presenteert. Na inloggen kan je daar commando's als 'netstat' uitvoeren. Dit schermpje (remote shell) zal niet sluiten na het uitvoeren van het commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:55
Zo, ik had het afgelopen 10 dagen nogal druk, voornamelijk met werken. Zodoende maar even bij gelezen zojuist en direct de url van J1nx gewijzigd. Verder draait Sickbeard met Subliminal middels de spk van Rintje prima. Toch hoop ik dat Zebulon er snel voor gaat zorgen dat Subliminal in zijn .spk's wordt opgenomen zodat ik ook SickBeard vanuit DSM kan updaten. Tevens moet ik (volgens mij, ik vergeet altijd zoveel als ik er even niet mee bezig ben) Subliminal nog los installeren. Al zou een CouchPotato integratie ook voldoende zijn denk ik.

Straks nog eens even proberen het Nederlandse series probleem op te lossen zoals door ik meen J1nx Rintje is beschreven. Verder ben ik er nogsteeds niet achter waarom de ene film wel en de andere niet van SAB door komt naar CP maar dat zal wel aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
Joster schreef op maandag 07 november 2011 @ 09:56:
Zo, ik had het afgelopen 10 dagen nogal druk, voornamelijk met werken. Zodoende maar even bij gelezen zojuist en direct de url van J1nx gewijzigd. Verder draait Sickbeard met Subliminal middels de spk van Rintje prima. Toch hoop ik dat Zebulon er snel voor gaat zorgen dat Subliminal in zijn .spk's wordt opgenomen zodat ik ook SickBeard vanuit DSM kan updaten. Tevens moet ik (volgens mij, ik vergeet altijd zoveel als ik er even niet mee bezig ben) Subliminal nog los installeren. Al zou een CouchPotato integratie ook voldoende zijn denk ik.
Technisch gezien is het volgens mij niet zo moeilijk om het updaten vanuit DSM ook mogelijk te maken met mijn package. Het enige wat nodig is is een URL naar een HTML bestand waarin een lijstje zit waaruit DSM kan opmaken waar hij mijn package kan vinden en welke versie het is.
Het probleem is vooral dat er dan versieconflicten ontstaan tussen de sickbeard op zebulon zijn lijstje en de sickbeard/subliminal op lijstje. Ze kunnen immers niet naast elkaar bestaan, omdat ze qua versie eigenlijk hetzelfde zijn. Daarom ben ik er nog maar even niet aan begonnen.
Straks nog eens even proberen het Nederlandse series probleem op te lossen zoals door ik meen J1nx is beschreven. Verder ben ik er nogsteeds niet achter waarom de ene film wel en de andere niet van SAB door komt naar CP maar dat zal wel aan mij liggen.
Als je het hier hebt over het weghalen van 'DUTCH' uit de ignore words en toevoegen van newznab categorie codes aan de newznab provider dan heb ik goed nieuws voor je: dat zit in mijn package gebakken sinds de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
rintje schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:36:
[...]
Als je het hier hebt over het weghalen van 'DUTCH' uit de ignore words en toevoegen van newznab categorie codes aan de newznab provider dan heb ik goed nieuws voor je: dat zit in mijn package gebakken sinds de laatste update.
Wanneer was die laatste update? Ik krijg in SB namelijk geen updates... (heb er ooit 1 gehad, vlak na release van je package).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Zo rond 24 oktober.
Voor zover ik weet werkte het, want ik kreeg netjes zo'n update balkje bovenin m'n scherm in sickbeard nadat ik de boel had gepushed naar github.

De 'DUTCH' config setting is overigens alleen van toepassing op nieuwe config files.

[ Voor 15% gewijzigd door rintje op 07-11-2011 11:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ja oke, die update heb ik meegemaakt. Verder zijn er nog geen updates van Diaoul waar we blij van kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarpeVentum schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:04:
Ja oke, die update heb ik meegemaakt. Verder zijn er nog geen updates van Diaoul waar we blij van kunnen worden?
Ik weet niet waar jij blij van wordt, maar je kan hier kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:07:
[...]

Ik weet niet waar jij blij van wordt, maar je kan hier kiezen ;)
Ja oke, maar moet Rintje dat niet eerst mergen in het package? Geen idee hoe Github verder werkt hoor.

Ik heb inmiddels een error in mijn Sickbeard log waarom het niet meer werkt:
code:
1
 2011-11-07 03:58:07.760731 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: Couldn't remove /usr/local/var/sickbeard/cache/tvdb/www.thetvdb.com,api,9DAF49C96CBF8DAC,series,80349,en.xml,965f862afab11ca2a4d889f3aa116436

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:32
url is toch gewijzigd naar newznab.j1nx.nl

Oh heel erg spuit 11, had even moeten f5-en

[ Voor 35% gewijzigd door ChuckyDevil op 07-11-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
CarpeVentum schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:47:
[...]

Ja oke, maar moet Rintje dat niet eerst mergen in het package? Geen idee hoe Github verder werkt hoor.

Ik heb inmiddels een error in mijn Sickbeard log waarom het niet meer werkt:
code:
1
 2011-11-07 03:58:07.760731 SHOWQUEUE-REFRESH :: Unable to look up show on TVDB, not downloading images: Couldn't remove /usr/local/var/sickbeard/cache/tvdb/www.thetvdb.com,api,9DAF49C96CBF8DAC,series,80349,en.xml,965f862afab11ca2a4d889f3aa116436
Nee, deze link gaat over de standalone subliminal en niet over Sickbeard/Subliminal. Voor de standalone variant heb ik geen package. De afgelopen tijd was het erg stil qua updates voor Sickbeard/Subliminal...

Maar niet lang meer! want:
Toevallig zag ik dat Diaoul 23 uur geleden een Sickbeard/Subliminal 1.1 branch aangemaakt heeft op github. De laatste tijd is hij volop bezig geweest om de standalone Subliminal te verbeteren. Blijkbaar gaat hij nu aan de slag om dit met Sickbeard te integreren.

Erg interessant, want hierdoor zou de betrouwbaarheid beter moeten worden, dus meer zekerheid dat de juiste serie gevonden wordt obv TVDB id en grotere kans dat hij automatisch de juiste subititle release kiest.
Verder ook verbeteringen in de Bierdopje plugin en nieuwe plugins voor bijvoorbeeld subtitles.com.br :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smika
MikeOO schreef op zondag 06 november 2011 @ 17:21:
[...]

Ik heb het met de serie Overspel getest. Als extra test ook even The Voice of Holland gedaan en ook die gaat direct aan de slag.

Heb je mijn andere tip ook geprobeerd.

Check ook even de log van SB of daar nog iets te vinden is.
Werkt SB wel goed met de normale engelse series
Bij engelse series werkt alles perfect. Hierbij de laatste regels van mijn log bestand wat betreft de laatste voice of holland.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Nov-07 14:52:03 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Newzbin search URL: https://www.newzbin.com/search/?sort=date&u_nfo_posts_only=0&ps_rb_language=4096&ps_rb_video_format=3082257&u_v3_retention=0&feed=rss&category=8&searchaction=Search&hauth=1&u_post_results_amt=50&fpn=p&q=%5E%22The+Voice+of+Holland+-+2x07%22+AND+Attr%3ALang%7EEng+AND+NOT+Attr%3AVideoF%3DDVD&u_url_posts_only=0&u_comment_posts_only=0&u_show_passworded=0&order=desc
Nov-07 14:52:04 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching Sick Beard Index for The Voice of Holland - 2x07 - Battles 1
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: cache.db: SELECT time FROM lastUpdate WHERE provider = ? with args ['sick_beard_index']
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: cache.db: SELECT time FROM lastUpdate WHERE provider = ? with args ['sick_beard_index']
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Last update was too soon, using old cache: today()-2011-11-07 14:37:53<0:15:00
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: cache.db: SELECT * FROM sick_beard_index WHERE tvdbid = ? AND season = ? AND episodes LIKE ? with args [191201, 2, '|7|']
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Cache results: []
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Search url: http://momo.sickbeard.com/api?ep=7&limit=100&t=tvsearch&season=2&rid=26546&maxage=500&cat=5030%2C5040%2C5020%2C5050
Nov-07 14:52:04 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching nzbindex for The Voice of Holland - 2x07 - Battles 1
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: cache.db: SELECT time FROM lastUpdate WHERE provider = ? with args ['nzbindex']
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: nzbindex cache update URL: nzbindex.nl/api?age=500&t=tvsearch&cat=5040%2C5030%2C5020%2C5050
Nov-07 14:52:04 ERROR    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error while searching nzbindex, skipping: unknown url type: nzbindex.nl/api?age=500&t=tvsearch&cat=5040%2C5030%2C5020%2C5050
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/search.py", line 273, in findEpisode
    curFoundResults = curProvider.findEpisode(episode, manualSearch=manualSearch)
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/generic.py", line 210, in findEpisode
    self.cache.updateCache()
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/tvcache.py", line 98, in updateCache
    data = self._getRSSData()
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newznab.py", line 261, in _getRSSData
    data = self.provider.getURL(url)
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/generic.py", line 112, in getURL
    result = helpers.getURL(url, headers)
  File "/usr/local/var/sickbeard/sickbeard/helpers.py", line 129, in getURL
    usock = opener.open(url)
  File "/usr/local/python26/lib/python2.6/urllib2.py", line 383, in open
    protocol = req.get_type()
  File "/usr/local/python26/lib/python2.6/urllib2.py", line 244, in get_type
    raise ValueError, "unknown url type: %s" % self.__original
ValueError: unknown url type: nzbindex.nl/api?age=500&t=tvsearch&cat=5040%2C5030%2C5020%2C5050

Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Picking the best result out of []
Nov-07 14:52:04 DEBUG    SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: No result picked.
Nov-07 14:52:04 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to find a download for The Voice of Holland - 2x07 - Battles 1

Smika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

ChuckyDevil schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:24:
url is toch gewijzigd naar newznab.j1nx.nl

Oh heel erg spuit 11, had even moeten f5-en
Met ALT+F4 kan je het forceren !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
rintje schreef op maandag 07 november 2011 @ 10:36:
[...]

[...]

En toch wordt er van Overspel niets gedownload :P Eens uitzoeken hoe dat komt... kan dat zijn omdat ik nog nooit die .py en .pyc bestanden heb aangepast of zou dat ook in jouw package moeten zitten? Dan zou het nog kunnen liggen aan mijn gewenste kwaliteit misschien..

Edit:

eerste handmatige zoektocht op s01e01:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Nov-07 15:29:57 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to find a download for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:53 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Nov-07 15:29:53 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching Womble's Index for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:49 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing Sick Beard Index cache and updating with new information
Nov-07 15:29:48 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching Sick Beard Index for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:43 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing NZB.su cache and updating with new information
Nov-07 15:29:41 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching NZB.su for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:31 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Sleeping 10 seconds to respect NZBMatrix's rules
Nov-07 15:29:29 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing NZBMatrix cache and updating with new information
Nov-07 15:29:29 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching NZBMatrix for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:23 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing J1nx (1) cache and updating with new information
Nov-07 15:29:22 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching J1nx (1) for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:22 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Provider gave result Terra Nova S01E01 HDTV Xvid but that doesn't seem like a valid result for Overspel so I'm ignoring it
Nov-07 15:29:22 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Provider gave result Homeland.S01E01.hdtv.xvid-asap but that doesn't seem like a valid result for Overspel so I'm ignoring it
Nov-07 15:29:22 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Provider gave result Bomb patrol afghanistan s01e01 hdtv xvid-momentum but that doesn't seem like a valid result for Overspel so I'm ignoring it
Nov-07 15:29:22 WARNING  SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to parse the filename Overspel DVD 2 into a valid episode
Nov-07 15:29:22 WARNING  SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to parse the filename Overspel seizoen 1 afl 5 into a valid episode
Nov-07 15:29:21 WARNING  SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to parse the filename Overspel seizoen 1 afl 6 into a valid episode
Nov-07 15:29:21 WARNING  SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to parse the filename Death In Paradise (S01E01) into a valid episode
Nov-07 15:29:21 WARNING  SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Unable to parse the filename Overspel seizoen DVD 2 into a valid episode
Nov-07 15:29:11 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Clearing Spotweb cache and updating with new information
Nov-07 15:29:07 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching Spotweb for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:07 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)
Nov-07 15:29:07 INFO     SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Searching for download for Overspel s01e01 Mooie foto's (1)

Edit 2:
rintje schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:22:
Zo rond 24 oktober.
Voor zover ik weet werkte het, want ik kreeg netjes zo'n update balkje bovenin m'n scherm in sickbeard nadat ik de boel had gepushed naar github.

De 'DUTCH' config setting is overigens alleen van toepassing op nieuwe config files.
Wat bedoel je met nieuwe config files? Dat ik mijn oude config eigenlijk in de prullenbak moet gooien en een compleet nieuwe lege install van SB moet doen met behulp van jouw package?

[ Voor 87% gewijzigd door Joster op 07-11-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:04
Iemand enig idee waarom CouchPotato geen Notifo alert doorgeeft bij een complete job?

Ik heb zowel download folder als completion folder aangegeven in de config maar dit mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
schumi2004 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:44:
Iemand enig idee waarom CouchPotato geen Notifo alert doorgeeft bij een complete job?

Ik heb zowel download folder als completion folder aangegeven in de config maar dit mag niet baten.
Bij mij doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet. Dat komt bij mij dus doordat hij de ene film wel post processed en de andere niet. De ene film blijft hangen na SAB (keurige Notifo) in de download complete folder, de andere film komt netjes terecht in de movie folder (keurige Notifo vanuit SAB en daarna vanuit CP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joster schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:46:
[...]

Bij mij doet hij het de ene keer wel en de andere keer niet. Dat komt bij mij dus doordat hij de ene film wel post processed en de andere niet. De ene film blijft hangen na SAB (keurige Notifo) in de download complete folder, de andere film komt netjes terecht in de movie folder (keurige Notifo vanuit SAB en daarna vanuit CP).
Je bedoelt de email melding vanuit SAB, deze heeft bij mijn weten geen Notifo config mogelijkheden.

Snatched werkt hier IN CP wel maar completed heeft het (volgens mij) nog nooit gedaan terwijl de regels voor het werkend krijgen, post processing aan, completed folder en downloader folder, bij mijn weten goed ingesteld staan.

Achja, vreemd, dan maar geen melding bij completed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
schumi2004 schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:54:
[...]

Je bedoelt de email melding vanuit SAB, deze heeft bij mijn weten geen Notifo config mogelijkheden.

Snatched werkt hier IN CP wel maar completed heeft het (volgens mij) nog nooit gedaan terwijl de regels voor het werkend krijgen, post processing aan, completed folder en downloader folder, bij mijn weten goed ingesteld staan.

Achja, vreemd, dan maar geen melding bij completed.
Sorry, e-mail melding naar Notifo is dat ja.

En zijn de films wel op de goede plaats gedumpt door CP? Bij mij doet hij het (vanzelfsprekend eigenlijk) alleen bij de films die het volledige proces hebben doorlopen. Bij jou doet hij dat dus altijd maar je krijgt er geen melding van.. Vreemd hoor, waarom doet hij het bij mij dan soms en geeft hij wel een melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Joster schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:31:
[...]

En toch wordt er van Overspel niets gedownload :P Eens uitzoeken hoe dat komt... kan dat zijn omdat ik nog nooit die .py en .pyc bestanden heb aangepast of zou dat ook in jouw package moeten zitten? Dan zou het nog kunnen liggen aan mijn gewenste kwaliteit misschien..

Edit:
Overspel vindt ie bij mij wel, dus het moet kunnen.
Dat py bestand zou idd aangepast moeten zijn na mijn update. Check anders eens of je providers/newznab.py cat 5020 en 5050 wel heeft. O ja, mijn episodes zijn hd, maar de show staat ingesteld op 'any'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
rintje schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:57:
[...]

Overspel vindt ie bij mij wel, dus het moet kunnen.
Dat py bestand zou idd aangepast moeten zijn na mijn update. Check anders eens of je providers/newznab.py cat 5020 en 5050 wel heeft. O ja, mijn episodes zijn hd, maar de show staat ingesteld op 'any'.
Ik denk dat geen schone config er mee te maken heeft. Ik heb hem volgens mij gekopieerd van mijn oude SB. Misschien dat ik hem vanavond wel helemaal opnieuw installeer, of is die handmatige aanpassing nu ook mogelijk zonder dat je dat bij iedere update opnieuw moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joster schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:57:
[...]

Sorry, e-mail melding naar Notifo is dat ja.

En zijn de films wel op de goede plaats gedumpt door CP? Bij mij doet hij het (vanzelfsprekend eigenlijk) alleen bij de films die het volledige proces hebben doorlopen. Bij jou doet hij dat dus altijd maar je krijgt er geen melding van.. Vreemd hoor, waarom doet hij het bij mij dan soms en geeft hij wel een melding?
Wat het probleem zou kunnen zijn is dat ik niet echt CP de processing laat doen maar eigenlijk door SAB hem automatisch in de destination/movie folder te laten plaatsen, ik sla dus de stap completed folder over en laat hem/SAB extracten naar de movie folder.

Dit doe ik omdat ik alleen maar nadelen zie aan het eerst laten extracten naar completed folder van SAB om vervolgens door CP hem te laten verplaatsen, zie hier het nut niet van in zeker niet als ik de file en folder name origineel houdt en met deze oplossing een verplaats handeling oversla of ik moet het verkeerd hebben?

Wellicht dat CP dit dan toch niet helemaal prettig vind aangezien hij eigenlijk niet weet dat ie in completed folder terecht gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Joster schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat geen schone config er mee te maken heeft. Ik heb hem volgens mij gekopieerd van mijn oude SB. Misschien dat ik hem vanavond wel helemaal opnieuw installeer, of is die handmatige aanpassing nu ook mogelijk zonder dat je dat bij iedere update opnieuw moet doen?
Als je mijn package gebruikt zou deze aanpassing er vanzelf in moeten zitten vanaf de laatste en dus ook in toekomstige updates, omdat hij in de bron op github verwerkt zit. Zeker als je begint vanaf scratch zou dat vanzelf goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
@rintje ik geloof dus dat jij een andere / aangepaste versie van Sickbeard hebt gemaakt ?

Waar kan ik deze nu vinden ?
of heb ik het niet goed begrepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
@_trickster_: Dat klopt, zie deze post.

Dit is in het kort een aangepaste versie van de package van Zebulon en geeft de volgende extra's:
- Subliminal ondertitel ondersteuning,
- Correct werkende applicatie updates vanuit de Sickbeard gui,
- Kleine aanpassingen die het downloaden van nederlandse series mogelijk maken.

Als je momenteel de Zebulon package al hebt draaien is het aan te raden om deze eerst te deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
rintje schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:45:
[...]

Als je mijn package gebruikt zou deze aanpassing er vanzelf in moeten zitten vanaf de laatste en dus ook in toekomstige updates, omdat hij in de bron op github verwerkt zit. Zeker als je begint vanaf scratch zou dat vanzelf goed moeten gaan.
Dat snap ik, super vind ik dat. Maar ik was dus benieuwd of het ook handmatig aan te passen valt zonder dat je dat bij iedere update opnieuw moet doen omdat je eerder berichtte dat je hem dan kwijt bent....
schumi2004 schreef op maandag 07 november 2011 @ 16:21:
[...]

Wat het probleem zou kunnen zijn is dat ik niet echt CP de processing laat doen maar eigenlijk door SAB hem automatisch in de destination/movie folder te laten plaatsen, ik sla dus de stap completed folder over en laat hem/SAB extracten naar de movie folder.

Dit doe ik omdat ik alleen maar nadelen zie aan het eerst laten extracten naar completed folder van SAB om vervolgens door CP hem te laten verplaatsen, zie hier het nut niet van in zeker niet als ik de file en folder name origineel houdt en met deze oplossing een verplaats handeling oversla of ik moet het verkeerd hebben?

Wellicht dat CP dit dan toch niet helemaal prettig vind aangezien hij eigenlijk niet weet dat ie in completed folder terecht gekomen is.
Je geeft inderdaad zelf het antwoord al (bij mijn weten).

[ Voor 44% gewijzigd door Joster op 07-11-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@schumi cp voegt metadata toe, en wat ik een mooie extra vind; trailers. Originele bestandsnaam kan cp ook behouden. Mooie foldernaam en originele bestandsnaam is best of both worlds in combi met xbmc en sub-automation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
nzb.su plat? Deze nacht heb ik nog een nzb gehad van deze site maar nu kan ik de site niet meer bereiken.

Edit: hij doet het weer.

[ Voor 11% gewijzigd door blubbers op 07-11-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
O-)

Of zijn er andere (gemakkelijkere) manieren om bij SickBeard te komen?
Hij werkt nog wel gewoon; hij haalt nog steeds de series binnen; hoewel er bij Sabnzbd berichten staan als:
Loading config from /share/MD0_DATA/.qpkg/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg
Opening URL: http://localhost:7071/home/postprocess/processEpisode?nzbName=Two.and.a.Half.Men.S09E07.720p.HDTV.x264-IMMERSE.nzb&quiet=1&dir=%2Fshare%2FMD0_DATA%2FDownload%2Fsabnzbd%2Fcomplete%2FTV%2FTwo.and.a.Half.Men.S09E07.720p.HDTV.x264-IMMERSE
Unable to open URL: [Errno socket error] [Errno 111] Connection refused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:57
Iemand met genoeg linux kennis die me op gang kan helpen?

Mijn Qnap draait (volgensmij) op een gestripte Debian linux. Nu heb ik 2 losse versies van Sickbeard geinstalleerd (2 mapjes) en die start ik vanuit terminal met "nohup python2.6 SickBeard.py" nu werkt dit natuurlijk prima, zolang je de NAS niet herstart.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je standaard het commando kan laten uitvoeren bij het opstarten van de nas?

mappen naar sickbeard
"/share/HDB_DATA/.qpkg/SickbeardSubsHD/SickBeard.py" en
"/share/HDB_DATA/.qpkg/SickbeardSubsSD/Sickbeard.py"

[ Voor 5% gewijzigd door Senaxx op 07-11-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rintje schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:30:
@_trickster_: Dat klopt, zie deze post.

Dit is in het kort een aangepaste versie van de package van Zebulon en geeft de volgende extra's:
- Subliminal ondertitel ondersteuning,
- Correct werkende applicatie updates vanuit de Sickbeard gui,
- Kleine aanpassingen die het downloaden van nederlandse series mogelijk maken.

Als je momenteel de Zebulon package al hebt draaien is het aan te raden om deze eerst te deinstalleren.
Ik heb zojuist jouw aangepaste versie geinstalleerd op mijn Syno. Hier stond de Zebulon versie al op. Hij schijnt hem gewoon er overheen te hebben geinstalleerd. Ik zie nu inderdaad subtitles erbij staan. Ik heb de subtitles enabled. Kun je wellicht in het kort uitleggen hoe dit nu werkt?

Gaat hij periodiek zoeken naar subtitles? Bij het toevoegen van nieuwe shows kun je inderdaad opgeven dat hij subtitles moet gaan zoeken. Bij de opties heb ik nl als taal gezet, ik neem aan dat dit voldoende is om NL subs van Bierdopje te gaan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Joster schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:34:
[...]
....omdat je eerder berichtte dat je hem dan kwijt bent....
Aha. ja dat is nu dus niet meer van toepassing sinds die update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mar2zz schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:05:
@schumi cp voegt metadata toe, en wat ik een mooie extra vind; trailers. Originele bestandsnaam kan cp ook behouden. Mooie foldernaam en originele bestandsnaam is best of both worlds in combi met xbmc en sub-automation.
Je hebt al eens eerder een folder format gegeven echter prefereer ik toch de originele scene name en ik denk dat ik met de volgende naming option toch redelijk in de buurt kom:

<thename>.<year>.<quality>.<sourcemedia>.<video>.<audio>-<group>

Persoonlijk vind ik de gebruikte tags in de folder naam vaak wel heel erg handig. Dat ik nu misschien niet altijd de exacte naam heb is dan pech gehad maar met de aanwezige gegevens moet ik in gevallen van nood best ver komen.

Maar dan nu een ander punt. Nu ik na wat heen en weer geschuif en wat kleine testjes het voor nu heb zoals ik het dichts bij mijn wensen in de buurt kom vroeg ik me af of ik met terugwerkende kracht in de al aanwezig movies (die dus niet door renaming process gegaan zijn) alsnog de metadata en covers kan laten zoeken zoals hij dat doet bij een wel werkende renaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@ senaxx:
zet een #!/bin/sh-scriptje in /opt/init.d (of hoe dat heet op qnap?) met daarin je commando's. rc.local is ook altijd wel een populaire plek ervoor, maar dat overleeft geen firmware upgrade's geloof ik.

@schumi:
Geen idee. Maar dat doet xbmc toch? Jij hebt toch xbmc ook of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 21:02
Heeft iemand anders ook dat (bijna) alle tbbt downloads een trojan bevatten?
Ik heb vandaag couchpotato + SABnzbd geïnstalleerd en tbbt season 5 gedownload, maar alle afleveringen (behalve 2 en 8) zijn .exe bestanden en mijn virusscanner flipt al op het moment dat ze net uitgepakt zijn.

Ligt dit aan mijn newsserver (ziggo, als het bevalt misschien een pay) of aan de searchprovider in couchpotato (newzjab,j1nx.nl)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Mar2zz schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:07:
-knip-

@schumi:
Geen idee. Maar dat doet xbmc toch? Jij hebt toch xbmc ook of vergis ik me?
Heb idd XBMC en deze doet ook wel wat zaken echter leek het me handig een uniform format aan te houden en leek me ook wel een handige feature van CP om achteraf je bestaande collectie snel en eenvoudig bij te werken naar nieuwe settings en wellicht wat zaken uit handen van XBMC te nemen.

Een ander ding is is dat ik graag dan ook meteen alles hetzelfde wil hebben (ites wat XBMC niet kan, folders renamen) , nu wordt het een beetje een rommeltje doordat er verschillende format's zijn.

In mijn geval is het niet zo'n groot probleem maar kan me voorstellen voor andere users dit wel een probleem kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 07-11-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Iedereen bedankt voor de hulp zover.

Nog even een klein vraagje. Bij So You Think You Can Dance, gaat hij automatisch zoeken naar So You Think You Can Dance NL (vind hij ook zo bij TVDB).
Echter dan is er niks te vinden bij het zoeken naar een NZB file.

Hij zou moeten zoeken naar So You Think You Can Dance, dus zonder NL. DIt is nl. wat hij dan vind: So.You.Think.You.Can.Dance.S04E10.DUTCH.WS.PDTV.XViD-DiFFERENT

Kan ik "NL" ergens handmatig weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Als ik in CP een film toevoeg, pakt hij de default quality.

In settings Quality heb ik meedere aangevinkt
Nu zoekt hij echter alleen maar op de default Quality.

Hoe kan ik 'm laten zoeken op meedere qualities (1080P, 720P, etc)?

In welk bestand kan ik naast cat7040 nog andere categories toevoegen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:29:
Als ik in CP een film toevoeg, pakt hij de default quality.

In settings Quality heb ik meedere aangevinkt
Nu zoekt hij echter alleen maar op de default Quality.

Hoe kan ik 'm laten zoeken op meedere qualities (1080P, 720P, etc)?
Zet je opties goed in config/ -> Quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

D.oomah schreef op maandag 07 november 2011 @ 21:21:
Heeft iemand anders ook dat (bijna) alle tbbt downloads een trojan bevatten?
Ik heb vandaag couchpotato + SABnzbd geïnstalleerd en tbbt season 5 gedownload, maar alle afleveringen (behalve 2 en 8) zijn .exe bestanden en mijn virusscanner flipt al op het moment dat ze net uitgepakt zijn.

Ligt dit aan mijn newsserver (ziggo, als het bevalt misschien een pay) of aan de searchprovider in couchpotato (newzjab,j1nx.nl)?
Ik ga kijken of ik "deep rar inspection" aan kan op de server. Dan komen exe files er niet doorheen. Dan is de issue met de nat uur film in alaska ook opgelost denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:46:
[...]

Ik heb zojuist jouw aangepaste versie geinstalleerd op mijn Syno. Hier stond de Zebulon versie al op. Hij schijnt hem gewoon er overheen te hebben geinstalleerd. Ik zie nu inderdaad subtitles erbij staan. Ik heb de subtitles enabled. Kun je wellicht in het kort uitleggen hoe dit nu werkt?
Ja erg goed gedocumenteerd is het allemaal nog niet. Het komt erop neer dat er direct na het voltooien van een download gezocht wordt. En daarna ook nog met een bepaalde regelmaat.
Gaat hij periodiek zoeken naar subtitles?
Voor zover ik weet dus wel. Als het goed is zit er een staffeltje in waardoor hij naarmate de tijd verstrijkt sinds downloaden steeds minder vaak gaat zoeken. Maar correct me if i'm wrong.
Bij het toevoegen van nieuwe shows kun je inderdaad opgeven dat hij subtitles moet gaan zoeken. Bij de opties heb ik nl als taal gezet, ik neem aan dat dit voldoende is om NL subs van Bierdopje te gaan downloaden?
Let wel op dat bij de show zelf ook het vinkje subtitles aanstaat. Maar daarna zou het moeten werken. Zelf gebruik ik het meeste het 'CC' knopje dat achter iedere episode staat.

Voor de wat oudere films en/of series vertrouw ik meer op de losse subliminal installatie die via een cronjob eenmaal per dag zoekt naar alle films en series in mijn 'ongesorteerd' map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

OK, deep rar inspection staat aan. Hij checked nu op passwords, file extension en hij analyseerd de media. Je hebt nu bij nieuwe releases, ook de media info;

Voorbeeld;
http://newznab.j1nx.nl/de...1.720p.BluRay.x264-Felony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
Doet hij dat bij alle bestanden (deep rar inspection) of alleen nieuwe, want ik kreeg net weer een virusmelding. :(
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/rlwavm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Nee, dat komt omdat je The Big Bang Theory hebt gedownload met een .exe extensie... Goh, wat zou dat nou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
Zinu schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:08:
Nee, dat komt omdat je The Big Bang Theory hebt gedownload met een .exe extensie... Goh, wat zou dat nou zijn?
Ik ben niet achterlijk hoor. Dat het een .exe is zie ik ook en als ik daar problemen mee kreeg dan zou ik niet in een topic posten die over Sickbeard en Couchpotato gaat.
Ik wil alleen aangeven dat ik via j1nx (en couchpotato) nog steeds foute bestanden binnen krijgt en daarbij vraag of die deep rar inspection voor allle bestanden geldt of alleen voor nieuwe bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rintje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:52:
[...]

Ja erg goed gedocumenteerd is het allemaal nog niet. Het komt erop neer dat er direct na het voltooien van een download gezocht wordt. En daarna ook nog met een bepaalde regelmaat.

[...]

Voor zover ik weet dus wel. Als het goed is zit er een staffeltje in waardoor hij naarmate de tijd verstrijkt sinds downloaden steeds minder vaak gaat zoeken. Maar correct me if i'm wrong.

[...]

Let wel op dat bij de show zelf ook het vinkje subtitles aanstaat. Maar daarna zou het moeten werken. Zelf gebruik ik het meeste het 'CC' knopje dat achter iedere episode staat.

Voor de wat oudere films en/of series vertrouw ik meer op de losse subliminal installatie die via een cronjob eenmaal per dag zoekt naar alle films en series in mijn 'ongesorteerd' map.
Okay, ik ben benieuwd. Zijn er nog aanpassingen te verwachten dat je zelf die interval kunt instellen om te zoeken naar subs? Welke losse subliminal heb je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Oke, geen van mijn beiden Sick Beards werken meer. De subliminal versie weet niet wanneer de volgende episodes zijn, en de originele versie doet gewoon niks...

Dan zo toch maar even een reboot van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 15:28:
[...]

Okay, ik ben benieuwd. Zijn er nog aanpassingen te verwachten dat je zelf die interval kunt instellen om te zoeken naar subs?
Geen idee.
Welke losse subliminal heb je draaien?
Het ondertitelgedeelte is afgeleid van een op zichzelf staande tool genaamd Subliminal. Hier staat hoe je die apart kunt installeren op een Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-09 12:48
Volgens mij is de dev van subliminal niet van plan om de interval/frequentie configureerbaar te maken.
Althans, dat maak ik op uit zijn bericht op github:

https://github.com/midget.../185#issuecomment-2178463

Hij verwijst daar naar de pull request, hierin staat beschreven wat de zoekintervallen zijn.
https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/pull/185

Subtitles download:

At post processing
In the show page ("Download subtitles" button)
In the manage page (multiple checkboxes)
Per episode with a dedicated ajax button in the show page
Periodically in background
wait 24h after the first search (which is at postprocessing) for old episodes (> 7 days) then give up
wait 4h, 8h, 16h, 24h, 24h and 24h between each search for new episodes (<= 7 days) then give up
Can scan for subtitles on the show dir using "Re-scan files" button in show page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

D.oomah schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 14:01:
Doet hij dat bij alle bestanden (deep rar inspection) of alleen nieuwe, want ik kreeg net weer een virusmelding. :(
Alleen nieuw geposte binaries worden gechecked. De ouder laten checken is te veel van het goede. Er staan al meer dan een half miljoen releases in de database.

Het is ook nogal intensief voor de server. Elke nzb een stukje rar downloaden uitpakken/checken voor passwd. Uitlezen welke files erin zitten en in het geval van een media file, daan de file analyseren met ffmpeg en lame om te kunnen zien wat de mediainfo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.oomah
Okee! Bedankt voor het antwoord. Dan zoek ik wel handmatig de oude afleveringen van the big bang theory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg ik wget nou zo gek dat hij couchpotato kan afsluiten? Hij probeert index.html te openen, maar dat bestaat natuurlijk niet en de optie om dat niet te doen zit niet in de busybox-uitvoering van wget.

wget --spider $auth "http://$host:$port/config/exit/"
--18:36:09--  http://[::1]:49193/movies/config/exit/
           => `index.html'
Connecting to ::1:49193... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Not Found
18:36:09 ERROR 404: Not Found.

main.c (1264) Download Failed, status:34
Zonder slash ook geen success
wget --spider $auth "http://$host:$port/config/exit"
--18:36:49--  http://[::1]:49193/movies/config/exit
           => `exit'
Connecting to ::1:49193... connected.
18:36:49 ERROR 404: Not Found.

main.c (1264) Download Failed, status:34

Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
kan dat niet gewoon via de daemon? Of je auth in de url opnemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mar2zz op 08-11-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bedoel je precies via de daemon?
De auth is het probleem niet bij een 404 error ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
via het start stop script. Of zit je met een versie die dat niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:56:
via het start stop script. Of zit je met een versie die dat niet heeft?
Juist, dat heb ik niet :'( Daarom was ik dit aan het brouwen. Alles loopt goed op het afsluiten na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:57:
[...]

Juist, dat heb ik niet :'( Daarom was ik dit aan het brouwen. Alles loopt goed op het afsluiten na
Welke scripting taal gebruik je? Waarom niet gewoon met CURL de connectie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:00:
[...]

Welke scripting taal gebruik je? Waarom niet gewoon met CURL de connectie doen?
Het is een sh script

Net even geprobeerd, de standaard meegeleverde cUrl op de Syno kan al niet omgaan met [::1] :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
bouw de startscripts van brickman om anders. Qnap heeft toch ook de startstop daemon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:17:
bouw de startscripts van brickman om anders. Qnap heeft toch ook de startstop daemon wel.
Hah, hij doet
EXIT=$URL/config/exit/
wget -q --spider $AUTH $EXIT > /dev/null 
En dat werkt dus niet

Goeie tip verder, had er nog niet naar gekeken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:52:
[...]

Zet je opties goed in config/ -> Quality.
Hieronder kan ik echter ook weer een default kiezen.
Echter ik heb liever dat hij meerdere formaten kan pakken 1080p, 720P, DVD-Rip etc.
Is dat wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
sattertje schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:25:
Iedereen bedankt voor de hulp zover.

Nog even een klein vraagje. Bij So You Think You Can Dance, gaat hij automatisch zoeken naar So You Think You Can Dance NL (vind hij ook zo bij TVDB).
Echter dan is er niks te vinden bij het zoeken naar een NZB file.

Hij zou moeten zoeken naar So You Think You Can Dance, dus zonder NL. DIt is nl. wat hij dan vind: So.You.Think.You.Can.Dance.S04E10.DUTCH.WS.PDTV.XViD-DiFFERENT

Kan ik "NL" ergens handmatig weghalen?
Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sattertje schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:29:
[...]

Hieronder kan ik echter ook weer een default kiezen.
Echter ik heb liever dat hij meerdere formaten kan pakken 1080p, 720P, DVD-Rip etc.
Is dat wel mogelijk?
Je kan ook een profiel aanmaken (met meerdere qualities!!!) en die als default zetten. Zo lastig is de interface toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@nightspirti, het valt me nu pas op, wat een rare host? heb je daar info over, ik ben nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:48:
@nightspirti, het valt me nu pas op, wat een rare host? heb je daar info over, ik ben nieuwsgierig.
Dat is het IPv6 equivalent van 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ow ok. misschien moet je de dubbele punten ff escapen? [\:\:] en anders die brackets ook, die hebben in bash een functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 20:50:
Ow ok. misschien moet je de dubbele punten ff escapen? [\:\:] en anders die brackets ook, die hebben in bash een functie.
Maar de URL komt al correct aan bij wget, dus dat is het probleem niet -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als ik de 404 goed begrijp dan kan het request niet geplaatst worden? is dat dan machinebased als in de server, dus je ipv6 localhost, of kan cherrypy er niet mee omgaan?
A 404 error indicates that the server itself was found, but that the server was not able to retrieve the requested page.
Ik weet daar te weinig van om dan nog wat zinnigs te zeggen. Zelf ook ff geprobeerd btw, hier de output misschien heb je wat aan. bij de 2e command sloot ie wel af, maar ging ie wel errors geven trouwens.

mars@XBMC:~$ wget --spider http://xbmc:5000/config/exit
Spider mode enabled. Check if remote file exists.
--2011-11-08 21:00:11--  http://xbmc:5000/config/exit
Resolving xbmc... 127.0.1.1
Connecting to xbmc|127.0.1.1|:5000... connected.
Remote file does not exist -- broken link!!!

mars@XBMC:~$ wget --spider http://xbmc:5000/config/exit/
--2011-11-08 21:00:22--  http://xbmc:5000/config/exit/
Connecting to xbmc|127.0.1.1|:5000... connected.
HTTP request sent, awaiting response... No data received.
Retrying.

--2011-11-08 21:00:58--  (try: 2)  http://xbmc:5000/config/exit/
Connecting to xbmc|127.0.1.1|:5000... failed: Connection refused.
Connecting to xbmc|127.0.1.1|:5000... failed: Connection refused.
mars@XBMC:~$ 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschil wat ik zie is dat jou wget na /exit/ niet automatisch index.html zet en de mijne wel :s En aangezien index.html daar niet bestaat krijg ik dus een 404.
Uit veiligheidsoverwegingen is ::1 trouwens het enige IP-adres waar CP op luistert, en dat werkt verder gewoon prima. Ook exiten via mijn browser (die er niet automatisch index.html achter plakt) werkt zoals het hoort. Dit lijkt me dus geen CP probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ah ik snap 'm, bij jou probeert ie dit te downen? http://[::1]:49193/movies/config/exit/index.html

Omdat je met een / afsluit gaat ie uit van een default bestand ofzo? Kan je overriden met --default-page, maar of dat ook voor een link kan, moet je ff testen ofzo?

wget $auth --default-page='' --spider $auth "http://$host:$port/config/exit/
wget $auth --default-page='exit/' $auth "http://$host:$port/config/

of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:23:
Ah ik snap 'm, bij jou probeert ie dit te downen? http://[::1]:49193/movies/config/exit/index.html

Omdat je met een / afsluit gaat ie uit van een default bestand ofzo? Kan je overriden met --default-page, maar of dat ook voor een link kan, moet je ff testen ofzo?

wget $auth --default-page='' --spider $auth "http://$host:$port/config/exit/
wget $auth --default-page='exit/' $auth "http://$host:$port/config/

of zoiets?
En daar zit nou net de clou, die optie zit niet in de busybox versie :+
wget: unrecognized option `--default-page'

(note: dit moet een soort universal init-script worden)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
haha ok... Maarruh, Brickman gebruikt dat ook in zijn syno-scripts, dat is ook busybox, of zit daar net wat meer in dan op qnap (je hebt toch qnap?)
Pagina: 1 ... 43 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.