nee rembo zijn laptop is gesneuveld toen hij zijn auto werd geramd door een andere auto, hij is idd student en moest dus sparen voor een nieuwe puter.
Verwijderd
Kunnen we met z'n allen die automobilist niet aanklagen voor vertraagde updates?Mar2zz schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:28:
nee rembo zijn laptop is gesneuveld toen hij zijn auto werd geramd door een andere auto, hij is idd student en moest dus sparen voor een nieuwe puter.

Ik ben al twee dagen bezig met het uitzoeken hoe ik het kan installeren, als dat geen inzet is?
Verwijderd
Dat kunnen wij toch niet uit die one-liner van je halen. Bovendien missen we nogal wat info om je eventueel de juiste kant op te sturen. Wat verwacht je nou van ons, dat wij maar weten waarop jij het wilt installeren, dat wij zelf weten hoever je al bent gekomen en welke foutmeldingen je hebt gezien?yonathan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:47:
Ik ben al twee dagen bezig met het uitzoeken hoe ik het kan installeren, als dat geen inzet is?
Nee kijk ik ben zegmaar nieuw bij linux omdat ik dit wou uitproberen, dus ik heb weinig tot geen verstand van alle codes die ik moet invoeren
Verwijderd
Ga dan maar heel snel weer terug naar het OS waar jij wel mee uit de voeten kunt, want daar werkt het ook gewoon op (tenzij je nog DOS gebruikt natuurlijkyonathan schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:51:
Nee kijk ik ben zegmaar nieuw bij linux omdat ik dit wou uitproberen, dus ik heb weinig tot geen verstand van alle codes die ik moet invoeren
2x install headphones in het nederlands op linux (na jah, ubuntu dan, ik mag hopen dat je die gebruikt als het OS je nieuw is).
Dit had je ook uit de startpost kunnen halen. Dat is wat bedoeld wordt met inzet. Het zoeken met google naar how to's. En als je er dan nog niet uitkomt, een gedegen post waarin staat wat je al hebt geprobeerd, welke tutorials je al hebt gevolgd, en bovenal: welk besturingssysteem je gebruikt. Nu zeg je linux, maar dat kunnen er zoveel zijn...
Ik vind headphones nog maar matig. Het ramt er flink snel api-request-limieten op newznab's doorheen. Do not use with nzb.su free! Ook vind ik het overzicht welke artiesten ingelezen zijn verschrikkelijk onoverzichtelijk, ik heb mijn db maar weggegooid, en voeg alleen nog maar artiesten toe met het handje. Ik laat mijn muziekmap niet meer inlezen, duurt veel te lang, en ik heb zoveel verzamelaars dat ie gaat zoeken naar artiesten waar ik nog van gehoord heb, maar wellicht wel beluisterd, maar niet direct interesse. En dat vreet allemaal resources.
Dit had je ook uit de startpost kunnen halen. Dat is wat bedoeld wordt met inzet. Het zoeken met google naar how to's. En als je er dan nog niet uitkomt, een gedegen post waarin staat wat je al hebt geprobeerd, welke tutorials je al hebt gevolgd, en bovenal: welk besturingssysteem je gebruikt. Nu zeg je linux, maar dat kunnen er zoveel zijn...
Hij schreef volgens mij 'involved in a car accident'. Dat 2 auto's elkaar rammen lijkt me dan wel redelijk logisch, maar volgens mij stond er niet bij wie de schuldige wasVerwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 18:46:
[...]
Kunnen we met z'n allen die automobilist niet aanklagen voor vertraagde updates?
Ik vind headphones nog maar matig. Het ramt er flink snel api-request-limieten op newznab's doorheen. Do not use with nzb.su free! Ook vind ik het overzicht welke artiesten ingelezen zijn verschrikkelijk onoverzichtelijk, ik heb mijn db maar weggegooid, en voeg alleen nog maar artiesten toe met het handje. Ik laat mijn muziekmap niet meer inlezen, duurt veel te lang, en ik heb zoveel verzamelaars dat ie gaat zoeken naar artiesten waar ik nog van gehoord heb, maar wellicht wel beluisterd, maar niet direct interesse. En dat vreet allemaal resources.
[ Voor 47% gewijzigd door Mar2zz op 24-10-2011 19:11 ]
Klopt, alle zoekopdrachten werden gestart volgens de log. Kan het nu niet laten zien omdat ik net een update heb gedraait van Rintjej1nx schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:23:
[...]
Dus misschien ook bij andere providers? Kan het zo zijn, dat bijvoorbeeld alle zoek opdrachten tegelijk word gestart, en dan uiteindelijk bij de snelste weg haalt?
Zou niet zo mogen denk ik. Eerst bij nummer 1, geen resultaat? Dan naar nummer 2, etc...
vervolgens werden bij 3 van de 6 of 7 providers een episode gevonden. Wat het nut dan is van het sorteren op provider snap ik niet helemaal dan
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik heb die van jouw er ook in staan j1nx...de laatste tijd zijn daar "maar" 3 dingen vandaan gekomen.
Meeste haalt hij bij mij web bij wombie''s of de sickbeard instellingen.
Maar wat hij heeft weggehaald bij jouw ben ik wel blij mee
Wat voor schijven/geheugen zoek je eigenlijk nog ?
Weet je dat ik het daar voorheen ook eens mee was. Maarrrrr. Got is gewoon niet goed doorzoekbaar meer, en zelfs met hele goede topicstarts vind ik de informatie te lastig om terug te vinden. Niet iedereen heeft bergen met tijd, en soms wil je gewoon snel je gezochte info hebben. Ik heb het al een paar keer elders op Got gezegd, er is echt een noodzaak voor een StackOverflow meets Wiki meets Got achtig iets.Mar2zz schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 19:07:
2x install headphones in het nederlands op linux (na jah, ubuntu dan, ik mag hopen dat je die gebruikt als het OS je nieuw is).
[...]
Hij schreef volgens mij 'involved in a car accident'. Dat 2 auto's elkaar rammen lijkt me dan wel redelijk logisch, maar volgens mij stond er niet bij wie de schuldige was
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Hallo allemaal
Sickbeard download sinds vandaag niet meer automatisch de epsiodes, ook als ik op manual search klik vind ie ook niks. In het log staat dit Error loading Sick Beard Index URL: (, URLError(error(110, 'Connection timed out' en Error loading Binsearch URL: (, HTTPError(), )
Als ik bijvoorbeeld een episode van vorige week op manual search klik, dan download die wel gewoon.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Thx
Sickbeard download sinds vandaag niet meer automatisch de epsiodes, ook als ik op manual search klik vind ie ook niks. In het log staat dit Error loading Sick Beard Index URL: (, URLError(error(110, 'Connection timed out' en Error loading Binsearch URL: (, HTTPError(), )
Als ik bijvoorbeeld een episode van vorige week op manual search klik, dan download die wel gewoon.
Thx
Updaten gedaan, thanksrintje schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 16:48:
Voor de mensen die mijn Sickbeard SPK package gebruiken: ik heb een kleine aanpassing gemaakt in mijn fork, zodat de zaken die in deze post besproken zijn automatisch doorgevoerd worden. In het kort:
* In nieuwe config files wordt 'dutch' niet in de IGNORE_WORDS gezet,
* In newznab.py wordt ook gezocht in de categorieen TV>Foreign (5020) en TV>Other (5050)
Sickbeard zal hier vanzelf mee komen middels de automatische update functie.
Mocht er nu iemand in huilen uitbarsten dan hoor ik het graag
Hier gevonden op:Royz schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:57:
Dexter had hij vannacht gevonden bij:
- Nzbs.org
- Womble
- NZBMatrix
en uiteindelijk gedownload bij nzbs.org.
Terwijl nzbmatrix sowieso nr 1 staat
- NZBMatrix
- NZB.su
- nzb.isasecret.com (heb ik die überhaupt toegevoegd als provider?)
Gedownload van ? Wordt me niet helder uit de log.
Maar inderdaad, hij geeft dit aan:
code:
1
| Oct-24 06:32:28 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes |
Dus prioriteit lijkt nutteloos.
Had recent overigens dezelfde TVDB foutmelding als eerder vermeld in dit topic.
Binnenkort Subliminal ook los neer zetten voor films, ben alleen nog erg benieuwd naar het schema dat Subliminal nu "af werkt" wanneer hij onder SickBeard zit zoals bij mij nu.. Want dan zou Subliminal los voor series compleet nutteloos zijn.
mijn provider .py bestand staat vol met ^M aan het einde van de regels. Dit komt (normaal gesproken) voor als je de bestanden hebt gekopieerd van een Windows machine. Dit heb ik echter helemaal niet gedaan??!rintje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:26:
[...]
Ik had problemen om de nederlandse serie 'Overspel' te downloaden.
Met de volgende stappen heb ik dat gefixed. Voor de duidelijkheid, ik draai de Zebulon sickbeard package op een Synology:
1) Stop eerst sickbeard (belangrijk, want anders worden je files weer overschreven)
2) Edit /usr/local/var/sickbeard/config.ini
Verwijder 'dutch' uit de regel 'ignore_words = .....'
3) Edit /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.py.
Zoek op "cat": . Deze regel komt twee keer voor met in beide gevallen 5030 en 5040 erin verwerkt. Wijzig in beide gevallen de hele regel in "cat": '5040,5030,5020,5050'} . Hierdoor wordt behalve in TV>SD en TV>HD nog extra gezocht in de categorieen TV>Foreign en TV>Other.
4) Verwijder voor de zekerheid /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.pyc
5) Start sickbeard weer op en c'est ca. Helaas is het bij mij zo dat elke sickbeard update newzbin.py weer overchrijft met de git versie... Moet na elke update dus even gefixed worden.
HTH
Ik heb wel verschillende versies van Sickbeard gedraaid het afgelopen jaar... Ik heb nu de zebulon package draaien, en die werkt prima (op jouw tweak na dan)
Is dit erg? ik bedoel, sickbeard werkt goed, kan linux door die ^M tekens heen lezen?
you had me at EHLO
Ja ik ben ook wel benieuwd naar dat schema. Vannacht heeft SB een nieuwe aflevering van How I Met Your Mother gedownload, maar er staat nu in ieder geval nog geen subtitle bij.Joster schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:28:
Binnenkort Subliminal ook los neer zetten voor films, ben alleen nog erg benieuwd naar het schema dat Subliminal nu "af werkt" wanneer hij onder SickBeard zit zoals bij mij nu.. Want dan zou Subliminal los voor series compleet nutteloos zijn.
Vraag voor Rintje: Verwerk je ook de wijzigingen in jouw fork van Sickbeard die door Midgetspy of Diaoul zijn gemaakt?
Ik heb de sickbeard index ook als nummer 1 staan, het meeste komt daar ook vandaan. Niks mis mee, hij is zeer compleet en volgens mij een hoge retentie.Dromer schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:58:
Ik heb die van jouw er ook in staan j1nx...de laatste tijd zijn daar "maar" 3 dingen vandaan gekomen.
De donatie omvat een "Dell poweredge 2950", zover ik kan achter halen gaat daar "PC2-5300F DDR2-667 ECC" geheugen in. De schijven, weet ik eigenlijk niet. Volgens mij zijn er geen 250GB SAS schijven, dus er zal nu SATA (7.2k RPM) inzitten. SAS schijven zijn vaak sneller (10-15k RPM). Weet niet hoe de schijven eraan toe zijn.Dromer schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 21:58:
Waar de NZB vandaan gehaald word staat niet in de log. Dat kun je zien bij de "History". Het icon dingentje, in geval van een newznab server is de icon hetzelfde en zal je even de hover van de muis moeten lezen van de icon.Joster schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 08:28:
Hier gevonden op:
- NZBMatrix
- NZB.su
- nzb.isasecret.com (heb ik die überhaupt toegevoegd als provider?)
Gedownload van ? Wordt me niet helder uit de log.
Maar inderdaad, hij geeft dit aan:
code:
1 Oct-24 06:32:28 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Dus prioriteit lijkt nutteloos.
Ik krijg toch sterk het vermoeden dat RSS searches, NIET de server prio in acht neemt. Volgens mij doe hij het wel met de backlog. Kan alleen nog niet echt keihard bewijs vinden om er een ticket voor te maken.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Durf het niet te zeggen, maar the proof of the pudding.... als je je .pyc bestanden in de provider map weggooit en en dan sickbeard opnieuw start en je krijgt vervolgens geen fouten dan zal het wel geen probleem zijn.TheNymf schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:34:
[...]
Is dit erg? ik bedoel, sickbeard werkt goed, kan linux door die ^M tekens heen lezen?
@rintje, klopt het dat het vakje weg is naast een episode om losse episodes te searchen op een SRT? Ik vond hem wel makkelijk
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik verwacht dat dat automatisch gaat vanwege de opzet van git, maar ik ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar omdat ik nog niet heel veel ervaring heb met git(hub). Uiteraard zal dit alleen automatisch gaan voor bestanden die ik zelf niet gewijzigd heb. Voor de door mij gewijzigde bestanden zal er een handmatige merge nodig zijn van mijn kant.CarpeVentum schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:36:
[...]
Vraag voor Rintje: Verwerk je ook de wijzigingen in jouw fork van Sickbeard die door Midgetspy of Diaoul zijn gemaakt?
Diaoul heeft al een tijdje niks meer gecommit op Sickbeard/Subliminal omdat hij momenteel bezig is om de 'losse' Subliminal te refactoren. Hij wil terecht voorkomen dat Sickbeard/Subliminal instabiel wordt door zaken te vroeg door te voeren. (Zie ook deze comments) Het is dus even wachten op zijn (of midgetspy's) eerstvolgende commit voordat het bewijs geleverd is.
[ Voor 1% gewijzigd door rintje op 25-10-2011 10:38 . Reden: vraag nog beter gelezen ]
Dat 'CC' knopje bedoel je toch? Dat kan haast niet door mijn commit komen lijkt me, want die hadden niks met de subliminal functionaliteit te maken. En Diaoul/midgetspy hebben niks gecommit de afgelopen tijd. Ff checken bij mezelf... nee, de knoppies staan er nog.Royz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:24:
@rintje, klopt het dat het vakje weg is naast een episode om losse episodes te searchen op een SRT? Ik vond hem wel makkelijk
Ik weet wel dat dat vakje weg is zodra je hem net daarvoor aangeklikt hebt en hij niks gevonden heeft. Na een browser refresh is hij meestal weer beschikbaar.
Oke, dat klinkt goed! Ik ben ook erg benieuwd.rintje schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:30:
[...]
Ik verwacht dat dat automatisch gaat vanwege de opzet van git, maar ik ben hier eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar omdat ik nog niet heel veel ervaring heb met git(hub).
Trouwens een hele andere SB vraag. Ik had een volledige serie (Entourage) ergens anders gedownload, en heb deze in mijn SB serie map gezet. Als ik de serie wil toevoegen, kan ik in sickbeard de serie via tvdb vinden, en vervolgens voeg ik m toe, zodat ie alles gaat scannen. Er is alleen 1 probleem: Na het toevoegen krijg ik de error dat hij het toch niet op tvdb kon vinden omdat hij niet uit de .nfo kon lezen om welke serie t ging. Hij zei dat ik de nfo moest verwijderen en zelf moest herschrijven. Er is echter geen nfo in die map.
Dat klinkt toch wel wat raar als hij daarvoor de serie wel op tvdb kon vinden. Moet ik nu zelf een nfo gaan schrijven zodat Sickbeard deze serie wel kan toevoegen?
ja ik zie het inderdaad. Er zijn natuurlik voorwaardes. Ik gebruik zelf het sabToSickbeard script niet, dus hij moet zelf pollen of er bestanden staan in die dir. Dat had hij nog niet gedaan, dus stond de CC knop er ook nog niet. Misschien toch maar een keer aan de sabToSickbeard postprocessing?rintje schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:37:
[...]
Dat 'CC' knopje bedoel je toch? Dat kan haast niet door mijn commit komen lijkt me, want die hadden niks met de subliminal functionaliteit te maken. En Diaoul/midgetspy hebben niks gecommit de afgelopen tijd. Ff checken bij mezelf... nee, de knoppies staan er nog.
Ik weet wel dat dat vakje weg is zodra je hem net daarvoor aangeklikt hebt en hij niks gevonden heeft. Na een browser refresh is hij meestal weer beschikbaar.
Als voorbeeld neem ik allereerst Dexter seizoen 6 even:j1nx schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:44:
[...]
Waar de NZB vandaan gehaald word staat niet in de log. Dat kun je zien bij de "History". Het icon dingentje, in geval van een newznab server is de icon hetzelfde en zal je even de hover van de muis moeten lezen van de icon.
Ik krijg toch sterk het vermoeden dat RSS searches, NIET de server prio in acht neemt. Volgens mij doe hij het wel met de backlog. Kan alleen nog niet echt keihard bewijs vinden om er een ticket voor te maken.
- Aflevering 1: Eerst J1nx, daarna NZB Matrix (misschien dat de eerste niet wilde oid?)
- Aflevering 2: NZB Matrix
- Aflevering 3: J1nx
- Aflevering 4: NZB Matrix
En verder:
The Shield seizoen 1: NZB Matrix
Friends seizoen 2: J1nx
The Event seizoen 1: helft NZB Matrix, helft J1nx
Maar ik heb precies hetzelfde bij CP. Althans, bij mij ziet hij de film gewoon niet staan in de download folder waarna hij hem dus niet mee neemt. Soms processed hij wel, soms doet hij helemaal niets. Dat kan dus geen rechten issue zijn, maar waarom het soms wel en soms niet gebeurt zou ik echt totaal niet weten.job schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 22:18:
[...]
1. Zou toch een rechten kwestie kunnen zijn. Ik draai om die redenen sab/sb/cp als root.
Edit: Dit is dus wat ik bedoel. Bij de eerste film staat er niets meer van in de log, bij de 2e komt de film netjes terug..:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| 19:17:43 INFO [ app.lib.notifo] Notifo notification successful. 19:17:41 INFO [ app.lib.sabNzbd] NZB sent to SAB successfully. 19:17:38 INFO [ app.lib.sabNzbd] URL: http://localhost:8080/sabnzbd/api?ma_password=*&apikey=*&name=http*&cat=movies_couchpotato&mode=addurl&ma_username=* 19:17:38 INFO [ app.lib.sabNzbd] Sending 'MIDNIGHT IN PARIS (2011) DD5.1 CUSTOM.NL BY UTR' to SABnzbd. 22:08:26 INFO [ app.lib.cron.renamer] Removing dir: /volume1/Downloads/Complete/Films/Crazy, Stupid, Love_ (2011) AVCHD in download dir. 22:08:26 INFO [ app.lib.cron.renamer] Removing file /volume1/Downloads/Complete/Films/Crazy, Stupid, Love_ (2011) AVCHD/Crazy Stupid Love.2011.mds. 22:08:26 INFO [ app.lib.notifo] Notifo notification successful. 22:08:18 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Crazy, Stupid, Love (2011). 22:08:18 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Done adding movies to subtitle search. 22:08:18 INFO [ app.lib.library] Crazy, Stupid, Love (2011)'s group name is (2011) 22:08:17 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Start adding movies to subtitle search. 22:08:17 INFO [ app.lib.cron.subtitle] Finding subtitles for: /volume1/Media/Videos/Films/Crazy, Stupid, Love (2011) 22:08:17 INFO [ app.lib.cron.trailer] Finding trailers for: /volume1/Media/Videos/Films/Crazy, Stupid, Love (2011) 22:08:17 INFO [ app.lib.cron.renamer] Moving file "/volume1/Downloads/Complete/Films/Crazy, Stupid, Love_ (2011) AVCHD/Crazy Stupid Love.2011.iso" to /volume1/Media/Videos/Films/Crazy, Stupid, Love (2011)/Crazy, Stupid, Love.iso. 22:08:17 INFO [ app.lib.cron.renamer] Quality Old: 0, New 7948. 22:08:16 INFO [ app.lib.cron.renamer] Creating directory /volume1/Media/Videos/Films/Crazy, Stupid, Love (2011) 22:08:16 INFO [ app.lib.cron.renamer] Trying to find a home for: Crazy Stupid Love.2011.iso 22:08:16 INFO [ app.lib.library] Unable to fetch audio/video details for /volume1/Downloads/Complete/Films/Crazy, Stupid, Love_ (2011) AVCHD/Crazy Stupid Love.2011.iso 22:08:16 INFO [ app.lib.library] Crazy, Stupid, Love_ (2011) AVCHD's group name is AVCHD 19:18:31 INFO [ app.lib.notifo] Notifo notification successful. 19:18:29 INFO [ app.lib.sabNzbd] NZB sent to SAB successfully. 19:18:26 INFO [ app.lib.sabNzbd] URL: URL: http://localhost:8080/sabnzbd/api?ma_password=*&apikey=*&name=http*&cat=movies_couchpotato&mode=addurl&ma_username=* 19:18:26 INFO [ app.lib.sabNzbd] Sending 'Crazy, Stupid, Love. (2011) AVCHD' to SABnzbd. |
[ Voor 71% gewijzigd door Joster op 25-10-2011 11:32 ]
Ik lees net in de github documentatie het volgende:CarpeVentum schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:57:
[...]
Oke, dat klinkt goed! Ik ben ook erg benieuwd.
Niet automatisch dus helaas. Maar zodra er 'upstream' wijzigingen zijn zal ik ze fetchen/pullen, we willen natuurlijk wel up-to-date blijvenPull in upstream changes
If the original repo you forked your project from gets updated, you can add those updates to your fork by running the following code:
$ git fetch upstream
$ git merge upstream/master
Dat heb ik zelf nog niet gehad. Geen idee...Trouwens een hele andere SB vraag. Ik had een volledige serie (Entourage) ergens anders gedownload, en heb deze in mijn SB serie map gezet. Als ik de serie wil toevoegen, kan ik in sickbeard de serie via tvdb vinden, en vervolgens voeg ik m toe, zodat ie alles gaat scannen. Er is alleen 1 probleem: Na het toevoegen krijg ik de error dat hij het toch niet op tvdb kon vinden omdat hij niet uit de .nfo kon lezen om welke serie t ging. Hij zei dat ik de nfo moest verwijderen en zelf moest herschrijven. Er is echter geen nfo in die map.
Dat klinkt toch wel wat raar als hij daarvoor de serie wel op tvdb kon vinden. Moet ik nu zelf een nfo gaan schrijven zodat Sickbeard deze serie wel kan toevoegen?
Ik had vanmorgen iets vreemds. Sickbeard had een .exe bestand binnen laten halen met de suggestie dat het Community 3x05 was. Waarschijnlijk kan Sickbeard hier niets aan doen omdat het gewoon op Usenet gezet wordt, maar gelukkig was ik er al op verdacht omdat de eigenlijke aflevering pas vrijdag gedownload kan worden.
Misschien dat er een beveiliging ingebouwd kan worden zodat er alleen specifieke mediabestanden worden gedownload i.p.v. andere troep?
Misschien dat er een beveiliging ingebouwd kan worden zodat er alleen specifieke mediabestanden worden gedownload i.p.v. andere troep?
Verwijderd
Sickbeard kan moeilijk van te voren in de bestanden kijkenMarkicks schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:46:
Ik had vanmorgen iets vreemds. Sickbeard had een .exe bestand binnen laten halen met de suggestie dat het Community 3x05 was. Waarschijnlijk kan Sickbeard hier niets aan doen omdat het gewoon op Usenet gezet wordt, maar gelukkig was ik er al op verdacht omdat de eigenlijke aflevering pas vrijdag gedownload kan worden.
op zich kan het wel, je kan de inhoud van een rar zien zonder de hele rar binnen te halen, je kan dan kijken of er executables in zitten of niet, maar dit is dan meer voor sab denk ik aangezien die de rar binnen haalt
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar dat klinkt nu je het zegt inderdaad wel logisch. Jammer, maar gelukkig gebeurt het bij mij nu pas voor de eerste keer en komt het dus niet vaak voor.
Verwijderd
Dat is het precies, Sickbeard heeft pas de beschikking over de inhoudt nadat sab het heeft binnengehengeld.Rorando schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:48:
op zich kan het wel, je kan de inhoud van een rar zien zonder de hele rar binnen te halen, je kan dan kijken of er executables in zitten of niet, maar dit is dan meer voor sab denk ik aangezien die de rar binnen haalt
Het kan dus wel maar dan moet sab daar op kunnen controlleren en dat ook kunnen doorgeven aan sickbeard, en dat is overdreven veel werk voor zoiets kleins.
Is het uberhaupt mogelijk om Binsearch als searchprovider te gebruiken in SickBeard?Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:53:
Hallo allemaal
Thx
Voor zover als ik weet niet
quote: MidgetSpyAbout NZBIndex/binsearch, these are not index sites they're raw search sites. Supporting raw search sites would mean I would have to deal with parsing the whole post name rather than just the scene name, which is what the index sites already do
[ Voor 83% gewijzigd door Rorando op 25-10-2011 15:21 ]
Ik heb alles netjes werkend incl NZBmatrix. Is de usenetprovider die door couchpotato wordt aangeraden een beetje goed? 1166dagen retentie en onbeperkte snelheid is dit allemaal waar?
Had een heel ander verhaal hier maar kom er later achter dat ik op verkeerde reageertweakG5 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:52:
Ik heb alles netjes werkend incl NZBmatrix. Is de usenetprovider die door couchpotato wordt aangeraden een beetje goed? 1166dagen retentie en onbeperkte snelheid is dit allemaal waar?
[ Voor 65% gewijzigd door schumi2004 op 25-10-2011 18:52 ]
Gebruik hem zelf ook en vrienden en collega's gebruiken hem ook.tweakG5 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:52:
Je kan trouwens een trial doen bij het aanvragen, als het niet bevalt kan je binnen paar dagen opzeggen en betaal je dus niets. Win win
Mmm is nog eens het overwegen waard, $7,95 is omgerekend €5,80.RuudBurger schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:17:
[...]
Gebruik hem zelf ook en vrienden en collega's gebruiken hem ook.
Je kan trouwens een trial aanvragen bij het aanvragen, als het niet bevalt kan je binnen paar dagen opzeggen en betaal je dus niets. Win win
Als je de specs ziet en de prijs ernaast kun je er geen buil aan vallen, zeker niet als je hem vergelijkt met andere bekende aanbieders.
[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 25-10-2011 20:25 ]
Aargh ik vind het wel heel vervelend dat Sickbeard niet leert van nzb's die niets opleverden. Six feet under is compleet genuked op eweka, alles is corrupt gemaakt, elke release gewoon van seizoen 2. Sickbeard probeert steeds dezelfde releases...
Ik moet maar eens uitkijken naar een andere usenetserver...
Alles draait goed bij me helaas geeft couchpotato nog een aantal niet belangrijke errors.
Het zou wel fijn zijn als ik ze voorgoed weg krijg:
2011-10-23 03:26:37.222432 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.S02E00.Preview.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-CtrlHD.mkv returned an exception: Couldn't find episode 2x0
2011-10-24 00:24:03.146940 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable
2011-10-24 03:26:47.683757 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.S02E00.Preview.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-CtrlHD.mkv returned an exception: Couldn't find episode 2x0
2011-10-24 12:43:25.030763 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Homeland/Season 01/Homeland.-.S01E04.-.Semper.I.-.HD.TV.mkv to 666
2011-10-24 12:43:25.036356 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Homeland/Season 01/Homeland.-.S01E04.-.Semper.I.-.HD.TV.nzb to 666
2011-10-24 12:53:25.888457 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.-.S02E02.-.Bloodletting.-.720p.WEB-DL.mkv to 666
2011-10-24 12:53:25.896477 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.-.S02E02.-.Bloodletting.-.720p.WEB-DL.srr to 666
2011-10-24 13:13:25.389312 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Dexter/Season 06/Dexter.-.S06E04.-.A.Horse.of.a.Different.Color.-.HD.TV.mkv to 666
2011-10-24 13:13:25.396049 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Dexter/Season 06/Dexter.-.S06E04.-.A.Horse.of.a.Different.Color.-.HD.TV.nzb to 666
Dit zijn mijn errors.
Mijn permisions staan zo:

Het rare is dat ik helemaal geen user 1000 heb.
Maar deze mappen geven geen fout aan.
Probeer ik de permission te wijzigen van sickbeard naar 1000 geeft hij aan dat deze user niet bestaat.
Kortom HELP
Het zou wel fijn zijn als ik ze voorgoed weg krijg:
2011-10-23 03:26:37.222432 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.S02E00.Preview.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-CtrlHD.mkv returned an exception: Couldn't find episode 2x0
2011-10-24 00:24:03.146940 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: The XML returned from the NZBMatrix feed is incomplete, this result is unusable
2011-10-24 03:26:47.683757 SHOWQUEUE-REFRESH :: Episode /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.S02E00.Preview.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-CtrlHD.mkv returned an exception: Couldn't find episode 2x0
2011-10-24 12:43:25.030763 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Homeland/Season 01/Homeland.-.S01E04.-.Semper.I.-.HD.TV.mkv to 666
2011-10-24 12:43:25.036356 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Homeland/Season 01/Homeland.-.S01E04.-.Semper.I.-.HD.TV.nzb to 666
2011-10-24 12:53:25.888457 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.-.S02E02.-.Bloodletting.-.720p.WEB-DL.mkv to 666
2011-10-24 12:53:25.896477 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/The Walking Dead/Season 2/The.Walking.Dead.-.S02E02.-.Bloodletting.-.720p.WEB-DL.srr to 666
2011-10-24 13:13:25.389312 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Dexter/Season 06/Dexter.-.S06E04.-.A.Horse.of.a.Different.Color.-.HD.TV.mkv to 666
2011-10-24 13:13:25.396049 POSTPROCESSER :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Dexter/Season 06/Dexter.-.S06E04.-.A.Horse.of.a.Different.Color.-.HD.TV.nzb to 666
Dit zijn mijn errors.
Mijn permisions staan zo:
Probeer ik de permission te wijzigen van sickbeard naar 1000 geeft hij aan dat deze user niet bestaat.
Kortom HELP
Dit vind ik inderdaad een groot gemis. Als een NZB om welke reden dan ook faalt, dan kun je niet zeggen; download een ander.Mar2zz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:18:
Aargh ik vind het wel heel vervelend dat Sickbeard niet leert van nzb's die niets opleverden. Six feet under is compleet genuked op eweka, alles is corrupt gemaakt, elke release gewoon van seizoen 2. Sickbeard probeert steeds dezelfde releases...
Zeer irritant.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ja het had in dit specifieke geval van six feet under niet uitgemaakt, ik heb alle six feets geprobeerd, maar allemaal kunnen ze niet gevonden worden, terwijl de index-sites de nzb's als compleet markeren, maar via eweka missen alle parts.
Door die takedown-notices wordt je gewoon gedwongen over te stappen op torrents en p2p, de illegaliteit in gedrukt als het ware...
Door die takedown-notices wordt je gewoon gedwongen over te stappen op torrents en p2p, de illegaliteit in gedrukt als het ware...
Ik zit nog met het volgende probleem in Sickbeard.
Bij het toevoegen van de show Entourage krijg ik deze fout:
Ongeacht of ik wel of niet een .nfo in de map heb staan. Bij nieuwe shows toevoegen (die niet meer gedownload hoeven te worden) hoeft dit toch niet? SB regelt dit toch allemaal? Ik lever de bestanden, SB doet de rest...
Edit: Het lijkt een error die alleen voorkomt in de Subliminal versie (van Rintje in dit geval). Ik had de normale nog draaien, en die voegt het wel gewoon toe...
Edit2:
Log:
(de blabla in het log is van mij omdat ik niet wist of deze codes prive zijn of niet
)
Bij het toevoegen van de show Entourage krijg ik deze fout:
code:
1
2
3
| Unable to add show Unable to look up the show in /volume1/video/Series/Entourage on TVDB, not using the NFO. Delete .nfo and add manually in the correct language. |
Ongeacht of ik wel of niet een .nfo in de map heb staan. Bij nieuwe shows toevoegen (die niet meer gedownload hoeven te worden) hoeft dit toch niet? SB regelt dit toch allemaal? Ik lever de bestanden, SB doet de rest...
Edit: Het lijkt een error die alleen voorkomt in de Subliminal versie (van Rintje in dit geval). Ik had de normale nog draaien, en die voegt het wel gewoon toe...
Edit2:
Log:
code:
1
2
3
4
5
| Oct-26 02:11:47 ERROR CP Server Thread-9 :: Failed to set permission for /volume1/video/Series/Entourage to 2777 Oct-26 02:11:33 INFO CP Server Thread-8 :: Invalid info in tvshow.nfo (missing name or id):Entourage None None Oct-26 02:11:16 ERROR SHOWQUEUE-ADD :: Error contacting TVDB: Couldn't remove /usr/local/var/sickbeard/cache/tvdb/www.thetvdb.com,api,9DAF49C96CBFBLAbla,series,80349,en.xml,965f862afab11ca2a4d889f3aaBlabla Oct-26 02:11:16 INFO SHOWQUEUE-ADD :: TVDB: {'apikey': '9DAFBLA96CBFBLA', 'cache_dir': '/usr/local/var/sickbeard/cache/tvdb', 'http_proxy': None, 'cache': True, 'language': u'nl'} Oct-26 02:11:16 INFO SHOWQUEUE-ADD :: Starting to add show /volume1/video/Series/Entourage |
(de blabla in het log is van mij omdat ik niet wist of deze codes prive zijn of niet
[ Voor 50% gewijzigd door CarpeVentum op 26-10-2011 11:58 ]
Ik zou je api van tvdb ook maar even weghalen toch?
En ik weet niet waarom hij hem dubbel heeft binnen gehaald. Toch zie ik er maar één van de twee op mijn Syno staan. En er is er ook niet eentje blijven hangen in de tijdelijke map downloads/ (complete / incomplete) ofzo..
Bij mij deed Sickbeard dit:Mar2zz schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:18:
code:
1
2
3
4
| 2011-10-04 01:29:07 Dexter - 6x01 Downloaded ASAP SD TV 2011-10-04 01:21:44 Dexter - 6x01 Snatched NZBMatrix SD TV 2011-10-03 06:54:17 Dexter - 6x01 Downloaded ASAP SD TV 2011-10-03 06:46:34 Dexter - 6x01 Snatched J1nx SD TV |
En ik weet niet waarom hij hem dubbel heeft binnen gehaald. Toch zie ik er maar één van de twee op mijn Syno staan. En er is er ook niet eentje blijven hangen in de tijdelijke map downloads/ (complete / incomplete) ofzo..
Verwijderd
Check sab even, als ze beide naar postprocess zijn gegaan is er 1 overschreven door de andere.Joster schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:50:
[...]
Bij mij deed Sickbeard dit:
code:
1 2 3 4 2011-10-04 01:29:07 Dexter - 6x01 Downloaded ASAP SD TV 2011-10-04 01:21:44 Dexter - 6x01 Snatched NZBMatrix SD TV 2011-10-03 06:54:17 Dexter - 6x01 Downloaded ASAP SD TV 2011-10-03 06:46:34 Dexter - 6x01 Snatched J1nx SD TV
Daar lijkt het wel op inderdaad, hij heeft hem twee keer gedownload en overschrijving zou best kunnen. Waarom hij dat gedaan heeft vroeg ik me echter wel af (maar maakt niet uit verder).
Kan het niet zijn dat er een proper gereleased is?
Ik heb sinds gister ook de subliminal versie van Sickbeard draaien, en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. tot nu toe alle subs die ik geprobeerd heb zijn in sync
Enige rare wat ik tegenkom is met de serie Merlin, daar waren van de laatste 2 afleveringen (4x03 en 4x04) nederlandstalige ondertitels beschikbaar op bierdopje, maar hij heeft de engelstalige gedownload. de talen moeten toch als "nl,en" gedefinieerd worden?
Ik heb sinds gister ook de subliminal versie van Sickbeard draaien, en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. tot nu toe alle subs die ik geprobeerd heb zijn in sync
Enige rare wat ik tegenkom is met de serie Merlin, daar waren van de laatste 2 afleveringen (4x03 en 4x04) nederlandstalige ondertitels beschikbaar op bierdopje, maar hij heeft de engelstalige gedownload. de talen moeten toch als "nl,en" gedefinieerd worden?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ik denk inderdaad dat het hier gaat om een proper release. Echter waarom hij de ene bij j1nx weghaalt en vervolgens de volgende bij nzbmatrix is mij een raadsel.Magic schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 08:09:
Kan het niet zijn dat er een proper gereleased is?
Kan je eens kijken (als dat nog mogelijk is) of het hier gaat om twee keer dezelfde release of dat het gaat om een andere release en misschien zelfs group.
Het enige dat ik zie aan verschil is dat de 2e een "repack" was. Hoe ik nu nog release en group moet checken zou ik begod niet weten.j1nx schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 10:10:
[...]
Ik denk inderdaad dat het hier gaat om een proper release. Echter waarom hij de ene bij j1nx weghaalt en vervolgens de volgende bij nzbmatrix is mij een raadsel.
Kan je eens kijken (als dat nog mogelijk is) of het hier gaat om twee keer dezelfde release of dat het gaat om een andere release en misschien zelfs group.
Als je genoeg hebt aan 50Mbps en 500+ dagen retentie dan kan het ongeveer voor de helft van deze prijs. Maar dit is ook zeker geen slechte deal.schumi2004 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:23:
[...]
Mmm is nog eens het overwegen waard, $7,95 is omgerekend €5,80.
Als je de specs ziet en de prijs ernaast kun je er geen buil aan vallen, zeker niet als je hem vergelijkt met andere bekende aanbieders.
Waarschijnlijk heb je eens een user verwijderd (of een pakket dat die user maakt verwijderd), maar de rechten niet goedgezet. Als je dan het pakket opnieuw installeert dan maakt hij een gebruiker met dezelfde naam, maar andere userid aan.0Burner0 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 21:39:
Kortom HELP
je moet dus juist die mappen met user 1000 omzetten naar Sickbeard, dan klopt het weer.
[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 26-10-2011 10:57 ]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
ID 1000, word ook vaak grbruikt voor het "root" account. Misschien is er niet expliciet een root account, maar heb je ooit wel eens sabnzbd of sickbeard gestart als zijnde service onder root rechten. (Of zo iets, van die aard, etc...)
Als sickbreard overigens de mappen van "sickbread" niet kan chmodden dan draait sickbeard dus momenteel NIET als de user sickbeard. (snappie hem nog )
Als sickbreard overigens de mappen van "sickbread" niet kan chmodden dan draait sickbeard dus momenteel NIET als de user sickbeard. (snappie hem nog )
Verwijderd
root=0 periodj1nx schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 11:35:
ID 1000, word ook vaak grbruikt voor het "root" account. Misschien is er niet expliciet een root account, maar heb je ooit wel eens sabnzbd of sickbeard gestart als zijnde service onder root rechten. (Of zo iets, van die aard, etc...)
1000 en groter zijn 'normale' gebruikers. Root = 0, en alle service-gebruikers, bv www-data, zijn standaard onder de 1000,.
Verwijderd
Op mijn Syno begint het bij 1023 (nobody), 1024 (admin), 1025 (guest) en daarna de rest (de services buiten beschouwing gelaten uiteraard).
Heb je wel een /etc/passwd op syno? daar staan de users normaal in en kan vraagsteller even nakijken wat die 1000 doet/kan/mag.
Verwijderd
Nope, geen 1000. Ik had al gekeken voor hem en wist daarom die nummers met usersMar2zz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:24:
Heb je wel een /etc/passwd op syno? daar staan de users normaal in en kan vraagsteller even nakijken wat die 1000 doet/kan/mag.
Mar2zz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:07:
1000 en groter zijn 'normale' gebruikers. Root = 0, en alle service-gebruikers, bv www-data, zijn standaard onder de 1000,.

En hoe kan het dan dat in mijn TV series map sommige series als eigenaar admin, sickbeard of 1029 hebben? Bij mijn weten is de user sickbeard gewoon eigenaar aangezien die aan geeft wat er wanneer gedownload moet worden en ook de post processing afhandelt.Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:12:
Op mijn Syno begint het bij 1023 (nobody), 1024 (admin), 1025 (guest) en daarna de rest (de services buiten beschouwing gelaten uiteraard).
In mijn films map is het nog een grotere bende. De verschillende eigenaren zijn: admin, couchpotato, sabnzbd, mijn gebruiker, 1027 en 1030. Wanneer ik dan kijk naar de films die niet teruggegeven zijn aan couchpotato en welke dus allemaal nog in de download/complete map staan dan is (vanzelfsprekend) sabnzbd de eigenaar.
Sommige dingen zijn natuurlijk wel te verklaren. Vooral wanneer je een keer handmatig post processed bijvoorbeeld. Maar die nummers 1027, 1029 en 1030 bijvoorbeeld komen in het geheel niet terug in mijn /ect/passwd.
[ Voor 4% gewijzigd door Joster op 26-10-2011 13:18 ]
Ik snap ook niet waarom op syno voor elk programma een aparte user gemaakt wordt. sabnzbd, sickbeard, couchpotato e.d. kunnen toch prima onder 1 username draaien. Dit wordt overgenomen vanuit tutorials, en zo een een eigen username heeft wel zin als je alleen dat programma installeert, maar als je ze allemaal installeert gewoon 1 user gebruiken. Noem hem downloader ofzo...
Volgens mij heb ik het in mijn installscripts ook met verschillende users, ik ga dat binnenkort maar eens aanpassen.
Volgens mij heb ik het in mijn installscripts ook met verschillende users, ik ga dat binnenkort maar eens aanpassen.
Sommige dingen snap ik echt niet... Bij coming episodes in Sickbeard staat:
Missed
Body of Proof
OK, fijn... maar hij staat nog steeds op wanted terwijl hij er wel is op NZBmatrix. Manual search haalt ook niet echt veel uit.
Wellicht komt het omdat boven de show staat: This show is queued and awaiting an update.?
Missed
Body of Proof
OK, fijn... maar hij staat nog steeds op wanted terwijl hij er wel is op NZBmatrix. Manual search haalt ook niet echt veel uit.
Wellicht komt het omdat boven de show staat: This show is queued and awaiting an update.?
Je moet een backlog search activeren dan.
Verwijderd
Check je log, daar staat vast iets in.Royz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 13:38:
Sommige dingen snap ik echt niet... Bij coming episodes in Sickbeard staat:
Missed
Body of Proof
Er gebeurt eigenlijk heel weinig, en ik heb het idee dat dat komt doordat er boven de show staat:
This show is queued and awaiting an update.
Heb een manual search gedaan en het enige wat er staat in de log is:
Oct-26 14:00:18 INFO CP Server Thread-11 :: Seeing if we need any episodes from Body of Proof season 2
Hij gaat ook niet zoeken blijkbaar. Vervelende is wel dat bij elke show nu staat "This show is queued and awaiting an update.", maar ik zie daar geen voortgang in eigenlijk.
Oct-26 14:00:18 INFO CP Server Thread-11 :: Seeing if we need any episodes from Body of Proof season 2
Hij gaat ook niet zoeken blijkbaar. Vervelende is wel dat bij elke show nu staat "This show is queued and awaiting an update.", maar ik zie daar geen voortgang in eigenlijk.
Jij hebt je eigen scripts geïnstalleerd staan neem ik aan. Hoe zijn SAB, CP (en SB maar die laat ik even buiten beschouwing omdat ik nu de spk van Rintje gebruik..) nou te updaten middels een cronjob ook al heb je ze met een spk van Zebulon geïnstalleerd?Mar2zz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:41:
Niets is makkelijker dan een cronjob. Eenmaal ingesteld nooit meer naar omkijken. Ik doe er alles mee, sickbeard e.a. updaten, spotweb retrieven, subtitles zoeken, ik zou echt nooit meer zonder kunnen.
De update knop in SAB verwijst naar http://sourceforge.net/pr...bnzbdplus/sabnzbd-0.6.10/ (en daar doe ik eigenlijk nooit wat mee), terwijl in CP (en SB) gewoon een update gaat draaien als je daar op klikt zeg maar. Ik wil daar van af want ik zou echt niet weten wat er per se fout moet gaan met SAB, CP (en SB) wanneer ik update. En wanneer dat wel een probleem wordt kan ik altijd nog terug naar een laatste .spk van Zebulon (of jouw script).
Of valt het in dit geval aan te bevelen gebruik te maken van jouw scripts en die update in een cron te gooien zoals jij dat hebt gedaan? Of is de bron feitelijk hetzelfde en kan het wel?
[ Voor 7% gewijzigd door Joster op 26-10-2011 14:56 ]
Ik heb mijn newznab bovenaan staan, maar toch haalt ie het meeste bij jouw vandaan....j1nx schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:24:
Newznab Server update & Vraagjes;
Vraagjes
Kunnen de mensen die gebruik maken van mijn newznab server eens in de history van ofwel CP danwel SB kijken voor nieuwe releases en waar ze dan vandaan getrokken worden?
Ik heb in SB namelijk mijn J1nx server boven de nzb.su staan om zo het limiet van nzb.su iets te ontlasten. Als ik hem zelf immers heb, dan scheelt dat weer voor mijn limiet.
Nu zijn een aantal van mijn series weer begonnen in de States, maar als ik kijk naar de history van van SB, dan pakt hij die releases toch het meest bij nzb.su vandaan???
Ik wil eens uitzoeken of dat komt omdat ik trager indexeer, of de performance issues, of anders ......
Het kan namelijk ook zo zijn dat hij mijn verniewde sortering van newznab servers niet helemaal goed wil begrijpen.
Hebben andere dat ook?
Je bekijkt de INFO log, daar valt meestal weinig uit te halen. Rechts bovenaan op die pagina is een drop-down boxje. Kies eens voor DEBUG.Royz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:05:
Er gebeurt eigenlijk heel weinig, en ik heb het idee dat dat komt doordat er boven de show staat:
Backlog en/of RSS?cisqo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:57:
[...]
Ik heb mijn newznab bovenaan staan, maar toch haalt ie het meeste bij jouw vandaan....
Ah, thx!j1nx schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:45:
[...]
Je bekijkt de INFO log, daar valt meestal weinig uit te halen. Rechts bovenaan op die pagina is een drop-down boxje. Kies eens voor DEBUG.
Er staat nu:
Oct-26 14:00:18 DEBUG CP Server Thread-11 :: Not adding item, it's already in the queue
Oct-26 14:00:18 DEBUG CP Server Thread-11 :: sickbeard.db: SELECT status FROM tv_episodes WHERE showid = ? AND season = ? with args [167591, 2]
Maar dan moet hij wel een keer die queue uitvoeren zodat ie echt gaat zoeken. Ik kan wel restarten, dan zal hij het wel doen, maar ik vind dit wel interessant
Onder het tabje "manage" -> "Episode status management"
Kies dan voor "snatched" en druk op de knop "manage"
Deselecteer alles (Wanneer er meer staat), en selecteer dus alleen die aflevering. Verander dan de aflevering terug naar wanted en druk op "Go". De backlog voor de serie word dan ook automatisch weer gestart en de aflevering staat weer terug op wanted.
EDIT: Je kan het ook natuurlijk vanuit de show pagina weer terug zetten, maar ik vind het altijd wel fijn om te zien welke afleveringen er dus allemaal op snatched staan, terwijl mijn sabnzbd niet meer aan downloaden is
Kies dan voor "snatched" en druk op de knop "manage"
Deselecteer alles (Wanneer er meer staat), en selecteer dus alleen die aflevering. Verander dan de aflevering terug naar wanted en druk op "Go". De backlog voor de serie word dan ook automatisch weer gestart en de aflevering staat weer terug op wanted.
EDIT: Je kan het ook natuurlijk vanuit de show pagina weer terug zetten, maar ik vind het altijd wel fijn om te zien welke afleveringen er dus allemaal op snatched staan, terwijl mijn sabnzbd niet meer aan downloaden is
[ Voor 23% gewijzigd door j1nx op 26-10-2011 15:53 ]
Ik heb even terug gezocht, maar ook ik heb Dexter S06x01 twee keer binnen gehaald. Eerste keer van SB-index, tweede keer van woble.Joster schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 07:50:
[...]
Bij mij deed Sickbeard dit:
code:
1 2 3 4 2011-10-04 01:29:07 Dexter - 6x01 Downloaded ASAP SD TV 2011-10-04 01:21:44 Dexter - 6x01 Snatched NZBMatrix SD TV 2011-10-03 06:54:17 Dexter - 6x01 Downloaded ASAP SD TV 2011-10-03 06:46:34 Dexter - 6x01 Snatched J1nx SD TV
Lijkt me dus wel zeker een "proper"
hmm ik kan subliminal niet meer runnen vanuit een postprocess script. iemand een idee?
vanalles geprobeerd, maar elke keer no subtiltes found, maar als ik dan vanaf commandline rechtstreeks hetzelfde commando uitvoer dan vind ie wel gewoon subs... It annoys me...
Anderen wel een subliminal script dat gewoon werkt?
code:
1
2
3
| #!/bin/bash DEF_OPTS="-C -l 'nl' -l 'en' --multi --cache-dir=$HOME/subliminal/cache --plugin=BierDopje" subliminal $DEF_OPTS "$1" |
vanalles geprobeerd, maar elke keer no subtiltes found, maar als ik dan vanaf commandline rechtstreeks hetzelfde commando uitvoer dan vind ie wel gewoon subs... It annoys me...
Anderen wel een subliminal script dat gewoon werkt?
Voer je het commnado uit, of draai je de bash file?
Als ik het commando uitvoer werkt het wel, maar als ik de bashfile draai dan zegt ie subs not found, hij gaat dan niet recursief doen lijkt het...
Heb je onlangs nog een update gedaan vanaf git? Dan zou het kunnen dat er iets is omgevallen, want momenteel is Diaoul er volop mee bezig.
echo $DEF_OPTS eens vanuit de bash file.Mar2zz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 17:23:
Als ik het commando uitvoer werkt het wel, maar als ik de bashfile draai dan zegt ie subs not found, hij gaat dan niet recursief doen lijkt het...
Thnx Nightspirit Mar2zz j1nx en iedereen die ook heeft mee gedacht en ik ben vergeten.Mar2zz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:07:
Ik maak uit jullie reactie op dat het nog niet zo makelijk is.
Blijf wel mee lezen maar wat jullie allemaal sturen gaat mijn pet te boven. Als ik wat kan doen om jullie te helpen laat me het weten!
Hij echo't precies die commands. die commands kan ik natuurlijk ook naast subliminal zetten, maar dan werkt het ook niet, ook niet als ik $HOME vervang voor gewoon het pad.
Een find op *.avi of *.mkv voeren aan subliminal levert ook niets op.
't moet ergens in subliminal zitten denk ik.
met -x in de shebang:
mars@XBMC:~$ ./testsub.sh "/home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.avi" + DEF_OPTS=-C -l 'nl' -l 'en' --multi --force --cache-dir=/home/mars/subliminal/cache --plugin=BierDopje + subliminal -C -l 'nl' -l 'en' --multi --force --cache-dir=/home/mars/subliminal/cache --plugin=BierDopje /home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.avi No subtitles found
En doe ik het daarna vanaf de commandline:
subliminal -C -l 'nl' -l 'en' --multi --force --cache-dir=/home/mars/subliminal/cache --plugin=BierDopje "/home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.avi" ************************************************** Downloaded 2 subtitles nl - /home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.nl.srt en - /home/marsDisk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.en.srt **************************************************
Toen dacht ik, he haakjes vallen weg bij het scriptcommando, misschien struikelt ie daarover. Maar nu heb ik die haakjes toegevoegd aan $1 (zo dus: \""$1"\") en dan doet ie het nog niet...
Zoek de verschillen, ik zie het niet meer...
Iemand enig idee of het mogelijk is om vanuit XBMC na het gezien hebben van een trailer of iets dergelijks de betreffende film naar CP te sturen als wanted?
Zoiets moet toch wel te maken zijn of wordt dat te complex?
[ Voor 16% gewijzigd door schumi2004 op 26-10-2011 21:03 ]
Volgens mij voeg je nu te veel aanhalingstekens toe? Probeer eens:Mar2zz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:17:
[...]
Toen dacht ik, he haakjes vallen weg bij het scriptcommando, misschien struikelt ie daarover. Maar nu heb ik die haakjes toegevoegd aan $1 (zo dus: \""$1"\") en dan doet ie het nog niet...
subliminal $DEF_OPTS \"$1\"
Dus met alleen een backslash voor de aanhalingstekens.
-edit-
Hmmm... Net even je oorspronkelijke script getest op mijn Synology en die werkt op zich wel. Weliswaar geen bash en ik moest ook de single quotes weghalen bij de -l opties, anders gaf subliminal een foutmelding. Maar goed, misschien werkt bash net even anders.
-edit 2-
Ook even geprobeerd op een Linux doos met bash. Daar heb ik geen subliminal, maar met ls "$1" werkt het prima. Ik zie helaas ook niet wat er bij je fout gaat...
[ Voor 30% gewijzigd door Joker op 27-10-2011 09:20 . Reden: Testing ]
Ik zag dat er in het script @brickman http://synology.brickman....0install%20Subliminal.txt nog een foutje zat
zou moeten zijn:
code:
1
2
| # Download the subtitle finder wget -O /volume1/@appstore/scripts/findsubs_TV.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/subliminal/findsubs_TV.sh && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/subli_findTV.sh |
zou moeten zijn:
code:
1
2
| # Download the subtitle finder wget -O /volume1/@appstore/scripts/subli_findTV.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/subliminal/subli_findTV.sh && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/subli_findTV.sh |
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
De NAS draait hier en m'n broer vroeg of hij ook op een of andere manier 'A state of Trance' van Armin van buren (wekelijkse radiouitzending blijkbaar
) kan binnenhalen. Nou heb ik even wat gegoogled en ik kom alleen iTunes (gebruiken we hier niet) en wat shabby torrent/download sites tegen.
Maar is er ook een mogelijkheid dat we dit automatisch kunnen binnenhalen?
Is gefixd.MetalfanBlackness schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:07:
Ik zag dat er in het script @brickman http://synology.brickman....0install%20Subliminal.txt nog een foutje zat
code:
1 2 # Download the subtitle finder wget -O /volume1/@appstore/scripts/findsubs_TV.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/subliminal/findsubs_TV.sh && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/subli_findTV.sh
zou moeten zijn:
code:
1 2 # Download the subtitle finder wget -O /volume1/@appstore/scripts/subli_findTV.sh http://dl.dropbox.com/u/5653370/subliminal/subli_findTV.sh && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/subli_findTV.sh

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Als hij nu ook nog even buurt met Diaoul omtrent de Subliminal integratie binnen SB en eenzelfde iets bouwt voor CP dan zijn we helemaal klaar.
Het downloaden van 3 a 4 packages was natuurlijk al veel te veel werkMalarky schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:50:
Het is echt non-tweaker proof nu
De updates van Zebulon werken nu echt prachtig! Volledig geïntegreerd in DSM
Ziet er weer top uit, net even getest en werkt weer.
Waarom gebruik je singel quotes bij de nl en en parameters. Er zijn geen spaties of gekke characters, dus quotes zouden toch niet nodig moeten zijn. Probeer het CMD eens zonder quotes.Mar2zz schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:17:
[...]
subliminal -C -l 'nl' -l 'en' --multi --force --cache-dir=/home/mars/subliminal/cache --plugin=BierDopje "/home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.avi" ************************************************** Downloaded 2 subtitles nl - /home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.nl.srt en - /home/marsDisk2/TVShows/The Wire/Season 01/the.wire.s01e05.dvdrip.xvid-med.en.srt **************************************************
Of je doet;
-l nl -l en
of
-l 'nl en'
Tenmiste, dat zou de coding standaard zijn (geloof ik).
Even een reply op hierboven, ik heb dit opgelost door dit te doen: (gevonden met google)Mindwalker schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:06:
[...]
Die melding ben ik ook tegengekomen (zie mijn post), maar dat was bij de installatie van subliminal zelf (zonder pip nog). Blijkbaar is er een afhankelijkheid met python 2.5 terwijl je bezig bent met 2.6![]()
Misschien helpt het als je ook voor python 2.5 de setuptools nog installeert. Alle andere stappen doe je voor python 2.6. Of python 2.5 verwijderen, maar heb je misschien wel nodig voor andere dingen.
I fixed the problem by editing distutils.cfg (in /opt/lib/python2.6/distutils on my system).
Je hebt gelijk, is niet nodig, maar dat doe ik omdat gedit het een commando vindt en het dan rood maakt, nl is een commandline programmaatje om te translaten (typ maar eens nl --help in terminal).j1nx schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:29:
[...]
Waarom gebruik je singel quotes bij de nl en en parameters. Er zijn geen spaties of gekke characters, dus quotes zouden toch niet nodig moeten zijn. Probeer het CMD eens zonder quotes.
Of je doet;
-l nl -l en
of
-l 'nl en'
Tenmiste, dat zou de coding standaard zijn (geloof ik).
Het helpt overigens niet...
Ik heb ook verbosity maar even ingeschakeld:
mars@XBMC:~$ ./testsub.sh "/home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01" + /usr/local/bin/subliminal -v -v -C -l nl -l en --multi --force --plugin=BierDopje --cache-dir=/home/mars/subliminal/cache "/home/mars/Disk2/TVShows/The Wire/Season 01" 2011-10-27 10:17:58 subliminal DEBUG Setting plugins to ['BierDopje'] 2011-10-27 10:17:58 subliminal DEBUG Setting languages to ['nl', 'en'] 2011-10-27 10:17:58 subliminal DEBUG Worker Thread-1 added to the pool 2011-10-27 10:17:58 subliminal DEBUG Worker Thread-2 added to the pool 2011-10-27 10:17:58 subliminal DEBUG Worker Thread-3 added to the pool 2011-10-27 10:17:58 subliminal DEBUG Worker Thread-4 added to the pool 2011-10-27 10:17:58 subliminal DEBUG Sending 4 poison pills into the task queue 2011-10-27 10:17:58 subliminal.worker DEBUG Thread Thread-2 terminated 2011-10-27 10:17:58 subliminal.worker DEBUG Thread Thread-1 terminated 2011-10-27 10:17:58 subliminal.worker DEBUG Thread Thread-3 terminated 2011-10-27 10:17:58 subliminal.worker DEBUG Thread Thread-4 terminated No subtitles found
Met de --force zou ie dus nieuwe moeten vinden. Maar doet ie niet, daarnaast doet ie het ook niet als ik de subs tijdelijk weghaal.
@ last!
code:
1
| /usr/local/bin/subliminal -C -l nl -l en --multi --force --plugin=BierDopje --cache-dir=/home/mars/subliminal/cache "$1" |
Deze werkt weer... Ik word hier wel ongelooflijk vaag van.
[ Voor 55% gewijzigd door Mar2zz op 27-10-2011 10:26 ]
/usr/local/bin/subliminal
Dat zal hem wel zijn. Waarschijnljik is de working directory dan toch anders als je de bash file draait.
Dat zal hem wel zijn. Waarschijnljik is de working directory dan toch anders als je de bash file draait.
Zo'n uitgebreide log bestaat niet van SAB hè? Want ik ben nogsteeds heel benieuwd waarom SAB sommige films wel terug stuurt naar CP en sommigen nietj1nx schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:45:
[...]
Je bekijkt de INFO log, daar valt meestal weinig uit te halen. Rechts bovenaan op die pagina is een drop-down boxje. Kies eens voor DEBUG.
Sab stuurt niet terug naar CP. Was die optie er maar.
En sab kent wel een debug log, kijk onder status.
[ Voor 33% gewijzigd door Mar2zz op 27-10-2011 12:13 ]
Sorry, dubbelpost.
[ Voor 95% gewijzigd door Joster op 27-10-2011 13:41 ]
Dan komt het dus doordat CP hem niet oppikt in de bron map (= Download Complete folder oid). Wat hij daar afzoekt wordt niet gelogd of wel?Mar2zz schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:12:
Sab stuurt niet terug naar CP. Was die optie er maar.
Behalve dat mijn users van SAB en CouchPotato verdwenen zijn (Sickbeard heb ik niet geupdate met dit aangezien ik een .spk van Rintje draai met Subliminal integratie) en dat er bij Python "niet beschikbaar" staaterikafoort schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:33:
[...]
Het downloaden van 3 a 4 packages was natuurlijk al veel te veel werk![]()
![]()
Ziet er weer top uit, net even getest en werkt weer.
[ Voor 27% gewijzigd door Joster op 27-10-2011 13:42 ]
Weet iemand dit toevallig?Piet91 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:20:
De NAS draait hier en m'n broer vroeg of hij ook op een of andere manier 'A state of Trance' van Armin van buren (wekelijkse radiouitzending blijkbaar) kan binnenhalen. Nou heb ik even wat gegoogled en ik kom alleen iTunes (gebruiken we hier niet) en wat shabby torrent/download sites tegen.
Je zal denk met RSS en en SABnzbD moeten werken.
Dat is natuurlijk wel een leuk idee. Ik heb zelf (nog) geen XMBC installatie draaien, dus kan er nu verder niet naar kijken. Hoe bekijk je de trailers in XMBC? Handmatig downloaden, of is hier een soort plugin voor?schumi2004 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:03:
Iemand enig idee of het mogelijk is om vanuit XBMC na het gezien hebben van een trailer of iets dergelijks de betreffende film naar CP te sturen als wanted?
Hier is een add-in voor te downloaden, maar volgens mij zit het er standaard al ingebouwd. (kan het ook mis hebben hoor.)Intru schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:15:
[...]
Dat is natuurlijk wel een leuk idee. Ik heb zelf (nog) geen XMBC installatie draaien, dus kan er nu verder niet naar kijken. Hoe bekijk je de trailers in XMBC? Handmatig downloaden, of is hier een soort plugin voor?
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
oke, bedankt. Uitvogelen hoe dat werkt...j1nx schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:06:
[...]
Je zal denk met RSS en en SABnzbD moeten werken.
Volgens mij skin afhankelijk. Maar er zijn diverse trailer plugins.CSB schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:16:
[...]
Hier is een add-in voor te downloaden, maar volgens mij zit het er standaard al ingebouwd. (kan het ook mis hebben hoor.)
Ben zelf niet thuis in het schrijven van plugins maar lijkt me wel haalbaar om bv met apple trailer lite na het gezien hebben van een trailer een soort van popup van send to CP.
Net zoiets als de rating popup van trakt utitlities.
Oké. Na een update van DSM (en bijbehorende herstart I assume) heeft hij die users weer welJoster schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 13:41:
[...]
[...]
Behalve dat mijn users van SAB en CouchPotato verdwenen zijn (Sickbeard heb ik niet geupdate met dit aangezien ik een .spk van Rintje draai met Subliminal integratie) en dat er bij Python "niet beschikbaar" staat

Nieuwste DSM toevallig?Joster schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:45:
[...]
Oké. Na een update van DSM (en bijbehorende herstart I assume) heeft hij die users weer welBij Python blijft wel maar 2 dingen staan. Verwijderen en niet beschikbaar...
Python is een niet uitvoerbaar bestand en zal daarom in nieuwe ook geen start / stop laten zien.
Dat is althans mijn redenering, viel me direct op vergeleken met versie ervoor.
Ikzelf maak gebruik van twee opties om bijvoorbeeld Armin van Buuren automatisch binnen te hengelen. De snelste manier is uTorrent (mag ook andere client, maar uTorrent heeft redelijk uitgebreide RSS downloader) in combinatie met goede private torrent sites.Piet91 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 14:25:
[...]
oke, bedankt. Uitvogelen hoe dat werkt...
Tweede eevoudige manier is de RSS van SABnzbd van Zebulon in combinatie met de RSS van 'My Searches' van nzbs.org.
Voor beiden opties zou je (eventueel) aan een account moeten zien te komen, maar dan gaat het wel vlekkeloos, automatisch en bovendien is het erg eenvoudig.
Daar is juist Headphones voorMalarky schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:48:
[...]
Ikzelf maak gebruik van twee opties om bijvoorbeeld Armin van Buuren automatisch binnen te hengelen. De snelste manier is uTorrent (mag ook andere client, maar uTorrent heeft redelijk uitgebreide RSS downloader) in combinatie met goede private torrent sites.
Dit topic is gesloten.