[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.882 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
rintje schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:52:
[...]

De update code van de subliminal branch van Diaoul is nog niet zo slim om bij een update te updaten naar zijn eigen branche. In plaats daarvan update hij zichzelf naar de midgetspy master branch en verdwijnt dus de subtitle functionaliteit...

Maar er is hoop. Ik heb de update code gefixed en opgeslagen in mijn eigen fork van Diaoul / subliminal en deze als Pull request ingediend bij Diaoul. Diaoul gaat hier als het goed is een aparte fork voor maken die wij dan kunnen gaan gebruiken, zoals hij hier beschrijft. Ik laat het weten als het zover is.
Hmm op mijn DS410 werkt hij 5 minutjes maar als hij de shows in aan het laden is dan gaat het fout volgens mij:

21:58:13 INFO::SHOWQUEUE-ADD :: 126841: Loading show info from database
21:58:13 INFO::SHOWQUEUE-ADD :: 126841: Unable to find the show in the database
21:58:13 INFO::SHOWQUEUE-ADD :: 126841: Loading show info from theTVDB
21:58:13 INFO::SHOWQUEUE-ADD :: 126841: Loading all episodes from the show direc tory /volume1/video/Series/Steven Seagal Lawman
21:58:14 INFO::SHOWQUEUE-ADD :: 126841: Loading all episodes from theTVDB...
21:58:16 INFO::SHOWQUEUE-ADD :: Checking the first episode of each season to see if the air dates match between TVDB and TVRage
21:58:26 INFO::SHOWQUEUE-ADD :: Setting TVRage ID for Steven Seagal: Lawman to 2 0664
21:58:26 ERROR::SHOWQUEUE-ADD :: Fatal error executing query: tv_shows.subtitles may not be NULL
21:58:26 ERROR::SHOWQUEUE-ADD :: Error with TVDB, not creating episode list: tv_ shows.subtitles may not be NULL
/root/Sick-Beard/sickbeard/db.py:76: DeprecationWarning: BaseException.message has been deprecated as of Python 2.6
if "unable to open database file" in e.message or "database is locked" in e.message:
21:58:47 WARNING::SHOWQUEUE-ADD :: DB error: database is locked
21:59:08 WARNING::SHOWQUEUE-ADD :: DB error: database is locked
21:59:29 WARNING::SHOWQUEUE-ADD :: DB error: database is locked
21:59:50 WARNING::SHOWQUEUE-ADD :: DB error: database is locked
22:00:11 WARNING::SHOWQUEUE-ADD :: DB error: database is locked
22:00:33 WARNING::SHOWQUEUE-ADD :: DB error: database is locked

Hierna kan ik niet meer in Sickbeard komen

Edit:

Uit sickbeard log:
2011-10-09 21:58:26.870299 SHOWQUEUE-ADD :: Error with TVDB, not creating episode list: tv_shows.subtitles may not be NULL
2011-10-09 22:02:00.197511 MAIN :: Fatal error executing query: tv_shows.subtitles may not be NULL

[ Voor 4% gewijzigd door 0Burner0 op 09-10-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
0Burner0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:47:
[...]

Maar het is echt niet moeilijk om het zelf te doen (zelfs ik kon het :))

Gewoon de bovenstaande drie regels in met telnet/ssh invoeren en klaar :)
Dat is chinees voor mij, excuses. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35
blubbers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:04:
[...]

Dat is chinees voor mij, excuses. :)
Je zou alle afzonderlijke termen eens kunnen gaan bekijken wat het betekend :) Wat precies een telnet / ssh sessie is. En hoe je die commando's dan weer kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timminater
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 07:32
ik gebruik nu al enige tijd sickbeard en daar pakt hij netjes al mijn series mee op en haalt alles netjes binnen.

alleen nu heb ik onlangs Expeditie robinson toegevoegd en deze wil hij niet binnenhalen, nu heb ik de logs doorgekeken en daar is niets bijzonders op te merken. Ook bij mijn nzb providers word ie netjes gescraped (zie: http://nzb.su/series/19390).
Nu vraag ik me dus af hoe het komt dat ie niet door sickbeard opgepakt wordt, Iemand die het weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timminater schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 02:29:
ik gebruik nu al enige tijd sickbeard en daar pakt hij netjes al mijn series mee op en haalt alles netjes binnen.

alleen nu heb ik onlangs Expeditie robinson toegevoegd en deze wil hij niet binnenhalen, nu heb ik de logs doorgekeken en daar is niets bijzonders op te merken. Ook bij mijn nzb providers word ie netjes gescraped (zie: http://nzb.su/series/19390).
Nu vraag ik me dus af hoe het komt dat ie niet door sickbeard opgepakt wordt, Iemand die het weet ?
Volgende keer graag even het topic doorzoeken voor je een vraag stelt: rintje in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2011 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:44
0Burner0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:28:
thnx

Heb dit gedaan en heb nu ook de TAB :)

# git clone -b subliminal https://github.com/Diaoul/Sick-Beard.git
# cd Sick-Beard
# python SickBeard.py

Ps.
Ik zie bij jouw niet staan:

There is a newer version available (or else you're ahead of master)— Update Now
Ziet er netjes uit. Ik wacht nog even om mijn SB op mijn Synology te updaten tot request gepulled is door midget-spy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:53
0Burner0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:28:
thnx

Heb dit gedaan en heb nu ook de TAB :)

# git clone -b subliminal https://github.com/Diaoul/Sick-Beard.git
# cd Sick-Beard
# python SickBeard.py

Ps.
Ik zie bij jouw niet staan:

There is a newer version available (or else you're ahead of master)— Update Now
En hoe moet dit in Jip en Janneke taal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

chimera2 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:38:
[...]

En hoe moet dit in Jip en Janneke taal :)
Dat is dat is de Jip en Janneke taal ;) Maar ik zou even wachten tot de wijzigingen van deze "fork" in de main versie gepulled worden. Dan kun je ook met de standaard packages (lees: Jip en Janneke taal) de boel installeren.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:18
rintje schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:52:
[...]

De update code van de subliminal branch van Diaoul is nog niet zo slim om bij een update te updaten naar zijn eigen branche. In plaats daarvan update hij zichzelf naar de midgetspy master branch en verdwijnt dus de subtitle functionaliteit...

Maar er is hoop. Ik heb de update code gefixed en opgeslagen in mijn eigen fork van Diaoul / subliminal en deze als Pull request ingediend bij Diaoul. Diaoul gaat hier als het goed is een aparte fork voor maken die wij dan kunnen gaan gebruiken, zoals hij hier beschrijft. Ik laat het weten als het zover is.
Dat zou geweldig zijn. Accepteert Bierdopje deze opzet?
Royz schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:34:
[...]

Ja! Zowel spotweb, couch potato als sickbeard kunnen gebruik maken van notifo erg fijn. Behalve dat SB bi mij dus niet werkt behalve de test message. Als je het werkend heb, vertel je me dan hoe? ;)
Bij mijn Spotweb zie ik alleen Growl en Prowl verschijnen waar ik notificaties naar toe kan sturen, moet ik wellicht mijn Spotweb updaten?

Iemand een idee of SAB ook meldingen naar Notifo kan versturen?

Nu nog kijken hoe ik Notifo netjes op mijn scherm kan weergeven, onder Missedit bijvoorbeeld :) Edit: dit is gelukt, Notifo zit in Messedit dus dat is keurig :)

[ Voor 29% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Edit: sorry voor de dubbelpost, had even helemaal niet het idee dat ik in hetzelfde topic bezig was..

[ Voor 85% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:03:
[...]

Dat zou geweldig zijn. Accepteert Bierdopje deze opzet?
Bierdopje heeft niet zoveel te maken met het op de juiste manier updaten van Sickbeard Subliminal. Maar als je het hebt over Subliminal in het algemeen: afgelopen weekend was de API key van subliminal nog geldig, dus ik neem aan dat ze bij Bierdopje subliminal niet gebanned hebben. Subliminal verplicht het gebruik van caching van de show-id zoals de Bierdopje admins eisen, dus waarschijnlijk vinden ze Subliminal daarom (voorlopig) prima.

Het blijft een risico dat sommigen de standalone versie van Subliminal veel te vaak laten draaien in een cronjob waardoor de load op Bierdopje alsnog te hoog blijft.

Na wat testjes met de Bierdopje plugin heb ik wel het gevoel gekregen dat deze nog niet helemaal goed samenwerkt met de Bierdopje API. Voor Grey's Anatomy bijvoorbeeld vindt hij bijvoorbeeld standaard niks (bij mij althans), maar wel als ik de API aanroepcode ietsje aanpas.

Wanneer ik tijd heb ga ik proberen dit te verbeteren en voorstellen aan Diaoul om dat door te voeren in Subliminal en Sickbeard subliminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
OMX2000 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 08:41:
[...]
Dat is dat is de Jip en Janneke taal ;) Maar ik zou even wachten tot de wijzigingen van deze "fork" in de main versie gepulled worden. Dan kun je ook met de standaard packages (lees: Jip en Janneke taal) de boel installeren.
Als ik die pull lijst zie van midgetspy bij Sickbeard kan het nog wel ff duren voordat hij gepulled gaat worden. Ik had ook eerst de insteek om er op te wachten, maar duurde me toch iets te lang ;) vandaar dat ik maar voor die aparte branch van diaoul ben gegaan.
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

Bierdopje heeft niet zoveel te maken met het op de juiste manier updaten van Sickbeard Subliminal. Maar als je het hebt over Subliminal in het algemeen: afgelopen weekend was de API key van subliminal nog geldig, dus ik neem aan dat ze bij Bierdopje subliminal niet gebanned hebben. Subliminal verplicht het gebruik van caching van de show-id zoals de Bierdopje admins eisen, dus waarschijnlijk vinden ze Subliminal daarom (voorlopig) prima.

Het blijft een risico dat sommigen de standalone versie van Subliminal veel te vaak laten draaien in een cronjob waardoor de load op Bierdopje alsnog te hoog blijft.

Na wat testjes met de Bierdopje plugin heb ik wel het gevoel gekregen dat deze nog niet helemaal goed samenwerkt met de Bierdopje API. Voor Grey's Anatomy bijvoorbeeld vindt hij bijvoorbeeld standaard niks (bij mij althans), maar wel als ik de API aanroepcode ietsje aanpas.

Wanneer ik tijd heb ga ik proberen dit te verbeteren en voorstellen aan Diaoul om dat door te voeren in Subliminal en Sickbeard subliminal.
Zou jij kunnen zeggen waar die bierdopje api-key verstopt zit? Ik heb namelijk zelf een API-Key bij bierdopje, en om problemen te voorkopen kan ik beter me eigen key er alvast in zetten :)

[ Voor 52% gewijzigd door Senaxx op 10-10-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:58:
[...]

Sorry, mijn post bestond eigenlijk uit twee delen. Allereerst dat het fantastisch zou zijn als wij (vooral jullie) het op de juiste manier updaten van Sickbeard Subliminal voor elkaar zouden krijgen. Daarna vroeg ik me af of Bierdopje blij werd van Subliminal in plaats van Periscope. Maar wat is bij het laten draaien van Subliminal in een cronjob dan het verschil met Periscope in een cronjob?

Eigenlijk moet je Subliminal dus puur laten draaien op Sickbeard, maar daar voorzie ik wel problemen mee. Wanneer ik vannacht bijvoorbeeld Dexter S06E02 binnen haal zal Sickbeard Subliminal nog geen ondertitel vinden aangezien die pas vanavond online komt op Bierdopje. Vandaar dat mensen een cronjob willen zodat die ondertitel een dag later alsnog automatisch wordt binnengehaald.

Over Subliminal an sich, er zijn nu eigenlijk 3 dingen gaande toch. Enerzijds kan je dit handmatig installeren maar dit verlies je wanneer je SB update. Anderzijds wordt nu gekeken naar een script om na iedere update van SB opnieuw Subliminal te installeren en tot slot hopen we dat deze toevoeging opgenomen wordt in de totale install (git / .spk) van SB. Dit heb ik juist hè?

[ Voor 8% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:02:
Zou jij kunnen zeggen waar die bierdopje api-key verstopt zit? Ik heb namelijk zelf een API-Key bij bierdopje, en om problemen te voorkopen kan ik beter me eigen key er alvast in zetten :)
Dat is duidelijk niet de bedoeling en een van de redenen van Bierdopje geweest om Periscope te bannen. Lees ff de eerste alinea van de volgende quote uit deze deze post:
Gebruikers die een API key aanvroegen voor een bestaande applicatie, niet van hunzelf
Voor de app Periscope vond men het nodig om een persoonlijke API sleutel aan te vragen. Dit is niet waar de API voor bedoeld is. Een API key is voor een applicatie, niet voor een gebruiker. Er stonden een gigantische hoeveelheid aan Periscope keys in onze database.
[...]
Bederf de pret dus a.u.b. dus niet voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:26:
[...]

Dat is duidelijk niet de bedoeling en een van de redenen van Bierdopje geweest om Periscope te bannen. Lees ff de eerste alinea van de volgende quote uit deze deze post:

[...]

Bederf de pret dus a.u.b. dus niet voor de rest.
De context is bij mij toch wat anders ;) Ik heb Periscope nooit gebruikt (ik werk niet met scene release namen), en heb een API-Key omdat ik zelf een tijd met een script bezig ben geweest :) En vandaar dat ik deze daar ook voor zou willen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Senaxx op 10-10-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:30:
[...]

De context is bij mij toch wat anders ;) Ik heb Periscope nooit gebruikt (ik werk niet met scene release namen), en heb een API-Key omdat ik zelf een tijd met een script bezig ben geweest :) En vandaar dat ik deze daar ook voor zou willen gebruiken.
De key zit in plugins/BierDopje.py, regel 38.
Het idee van de API key is volgens mij om een de aanroepende tool te identifieren en niet een individuele user die de tool gebruikt. Als je je eigen key (bedoeld voor een andere tool) erin zet gaat dat dus niet meer op en dat vinden ze bij Bierdopje minder. Dit even voor de volledigheid, wellicht wist je dit al. Maar ff testen met een andere key kan geen kwaad lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:55:
[...]
De key zit in plugins/BierDopje.py, regel 38.
Het idee van de API key is volgens mij om een de aanroepende tool te identifieren en niet een individuele user die de tool gebruikt. Als je je eigen key (bedoeld voor een andere tool) erin zet gaat dat dus niet meer op en dat vinden ze bij Bierdopje minder. Dit even voor de volledigheid, wellicht wist je dit al. Maar ff testen met een andere key kan geen kwaad lijkt me..
Ik waardeer ook je opmerking / waarschuwing :) Het is niet de bedoeling dat jan-en-alleman zomaar een API key gaat aanvragen om zo bijvoorbeeld lekker de API te kunnen blijven hammeren als de API key van de tool gebanned wordt.

(al zou user API-Keys wel een goed idee zijn om de indiviuele abusers af te sluiten i.p.v hele programma's)

Vooralsnog werkt sickbeard met subliminal echt perfect, heb er weinig voor hoeven doen en heb nu mooi subs bij alle afleveringen. Geen gezeur meer met scene namen, en kan ik alles laten afhandelen door Sick-Beard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 10:21:
[...]

Sorry, mijn post bestond eigenlijk uit twee delen. Allereerst dat het fantastisch zou zijn als wij (vooral jullie) het op de juiste manier updaten van Sickbeard Subliminal voor elkaar zouden krijgen. Daarna vroeg ik me af of Bierdopje blij werd van Subliminal in plaats van Periscope. Maar wat is bij het laten draaien van Subliminal in een cronjob dan het verschil met Periscope in een cronjob?
Bierdopje is blijer met Subliminal omdat Subliminal de showid's netjes cached. De API call om die tevoorschijn te toveren is nogal zwaar te verteren voor de Bierdopje server(s).
Cronjobs zijn vooral problematisch omdat ze veel load op de Bierdopje servers genereren als ze onnodig vaak worden uitgevoerd. Het schijnt dat sommigen het interval bv. op een 5 minuten of korter zetten, zo van: maakt voor mij toch niet uit. Als genoeg mensen dat doen dan begint dat op een 'DoS aanval' te lijken op bierdopje.

Omdat periscope (vroeger) ook nog eens niet cachete was de load relatief nog veel erger dan bij Subliminal.
Eigenlijk moet je Subliminal dus puur laten draaien op Sickbeard, maar daar voorzie ik wel problemen mee. Wanneer ik vannacht bijvoorbeeld Dexter S06E02 binnen haal zal Sickbeard Subliminal nog geen ondertitel vinden aangezien die pas vanavond online komt op Bierdopje. Vandaar dat mensen een cronjob willen zodat die ondertitel een dag later alsnog automatisch wordt binnengehaald.
Eens per dag is volgens mij geen enkel probleem, zeker niet bij Subliminal.
Over Subliminal an sich, er zijn nu eigenlijk 3 dingen gaande toch. Enerzijds kan je dit handmatig installeren maar dit verlies je wanneer je SB update. Anderzijds wordt nu gekeken naar een script om na iedere update van SB opnieuw Subliminal te installeren en tot slot hopen we dat deze toevoeging opgenomen wordt in de totale install (git / .spk) van SB. Dit heb ik juist hè?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:03:
[...]

Bierdopje is blijer met Subliminal omdat Subliminal de showid's netjes cached. De API call om die tevoorschijn te toveren is nogal zwaar te verteren voor de Bierdopje server(s).
Cronjobs zijn vooral problematisch omdat ze veel load op de Bierdopje servers genereren als ze onnodig vaak worden uitgevoerd. Het schijnt dat sommigen het interval bv. op een 5 minuten of korter zetten, zo van: maakt voor mij toch niet uit. Als genoeg mensen dat doen dan begint dat op een 'DoS aanval' te lijken op bierdopje.

Omdat periscope (vroeger) ook nog eens niet cachete was de load relatief nog veel erger dan bij Subliminal.

[...]

Eens per dag is volgens mij geen enkel probleem, zeker niet bij Subliminal.

[...]

Jep.
Als ik het zo hoor zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voor deze in de officiële repo zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
schumi2004 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:07:
[...]

Als ik het zo hoor zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voor deze in de officiële repo zit.
Ik denk dat het nog langer duurt dan je verwacht. Er zijn heel wat pull requests die al een hele tijd staan. Maar vooralsnog heeft midgetspy nog geen enkele pull-request gemerged na zijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 09:58
Werken die python scripts hierboven beschreven, ook onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:08:
[...]

Ik denk dat het nog langer duurt dan je verwacht. Er zijn heel wat pull requests die al een hele tijd staan. Maar vooralsnog heeft midgetspy nog geen enkele pull-request gemerged na zijn vakantie.
Mmmm dan maar eens gaan uitvogelen hoe Zebulon te vervangen met die van Diaoul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 13:03
schumi2004 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:10:
[...]

erhm, die gebruiken exact dezelfde bron: sickbeard?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TheNymf schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:11:
[...]

erhm, die gebruiken exact dezelfde bron: sickbeard?
Kan wel zijn maar hoe vervang/update ik dat netjes ;)
(en weer netjes terug naar origineel als het niet bevalt)

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 10-10-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
doet tie vanzelf als je update van sickbeard aan hebt staan? anders spk verwijderen, opnieuw toevoegen en hijwis reset

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
[...]

Is erg simpel, ik heb het al voor elkaar gekregen. Komt neer op een link aanpassen en vervolgens de boel weer inpakken met gzip zodat je weer een package hebt.

Het is even wachten totdat die auto-update code die ik eerder noemde is doorgevoerd, dan zal ik die package wel ergens neerzetten. Hopelijk vindt Zebulon dat dan niet erg. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
[...]

Je zou er ook voor kunnen kiezen om hem apart van git te pullen en naast je originele installatie eerst te gaan draaien. Ik heb mijn (QNAP) QPKG van sickbeard uit gezet, en deze branch op een aparte poort draaien. Als hij niet bevalt dan kan ik hem zo verwijderen en de QPKG weer aanslingeren. Maar vooralsnog werkt het perfect. Vannacht 2 series uitgekomen en perfect binnen gehaald. Benieuwd wanneer zijn volgende subtitle run gaat lopen hij die ook automagisch meedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

Je zou er ook voor kunnen kiezen om hem apart van git te pullen en naast je originele installatie eerst te gaan draaien. Ik heb mijn (QNAP) QPKG van sickbeard uit gezet, en deze branch op een aparte poort draaien. Als hij niet bevalt dan kan ik hem zo verwijderen en de QPKG weer aanslingeren. Maar vooralsnog werkt het perfect. Vannacht 2 series uitgekomen en perfect binnen gehaald. Benieuwd wanneer zijn volgende subtitle run gaat lopen hij die ook automagisch meedownload.
De subtitle download hangt samen met de al aanwezige schedule neem ik aan, hij heeft niet apart nog een schedule hoop ik?
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

Is erg simpel, ik heb het al voor elkaar gekregen. Komt neer op een link aanpassen en vervolgens de boel weer inpakken met gzip zodat je weer een package hebt.

Het is even wachten totdat die auto-update code die ik eerder noemde is doorgevoerd, dan zal ik die package wel ergens neerzetten. Hopelijk vindt Zebulon dat dan niet erg. O-)
Als het een kwestie van url is kan ik wellicht van de huidige installatie de url aanpassen en ben ik er ook heb ik het idee?

[ Voor 29% gewijzigd door schumi2004 op 10-10-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
schumi2004 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:29:
[...]

De subtitle download hangt samen met de al aanwezige schedule neem ik aan, hij heeft niet apart nog een schedule hoop ik?
Het is een aparte thread zag ik maar wat zijn schedule is weet ik zo niet te zeggen. Zal het eens proberen uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

Dat zou fijn zijn, enige probleem wat ik dan nog heb is het op een juiste manier verwijderen van de huidige Zebulon package inclusief Periscope :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
schumi2004 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:29:
[...]

Als het een kwestie van url is kan ik wellicht van de huidige installatie de url aanpassen en ben ik er ook heb ik het idee?
Nee, je zult lokaal de 2 files moeten wijzigen zoals ik die gewijizgd heb in mijn fork. Dan kun je 1x een auto-update doen vanuit sickbeard. Tijdens die update haalt hij echter de git versiebestanden weer op. Wanneer je vervolgens nog een auto-update vanuit sickbeard doet gaat het mis, omdat hij dan een 'update' (=downgrade) doet naar de midgetspy sickbeard master. Zolang het in Diaoul zijn subliminal branch op Github niet aangepast is kun je niet auto-updaten zonder te downgraden.

Wat wel werkt is mijn fork ophalen, de 2 genoemde files opnieuw aanpassen en laten verwijzen naar mijn fork. Dan kun je dus blijven updaten naar de subliminal sickbeard variant. Nadeel is wel dat je dan afhankelijk bent van mijn merge activiteiten in de toekomst van Diaoul naar mijn eigen fork. Ik ben niet echt van plan om elke keer mijn eigen fork te updaten wanneer Diaoul die van hem een update geeft. Mijn fork is echt bedoeld als een tijdelijk ding totdat Diaoul de wijzigenen gepulled heeft. Daarom wacht ik zelf even totdat Diaoul een eigen branch maakt met de gefixte versieupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 11:02:
[...]
Vooralsnog werkt sickbeard met subliminal echt perfect, heb er weinig voor hoeven doen en heb nu mooi subs bij alle afleveringen. Geen gezeur meer met scene namen, en kan ik alles laten afhandelen door Sick-Beard.
Ik heb dus zelf nog andere ervaringen, maar heb uitsluitend nog met Grey's anatomy getest dus dat is niet erg representatief. Ben blij dat het bij jou werkt. Weet je toevalllig of jouw subs bij bierdopje vandaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
rintje schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:06:
[...]

Ik heb dus zelf nog andere ervaringen, maar heb uitsluitend nog met Grey's anatomy getest dus dat is niet erg representatief. Ben blij dat het bij jou werkt. Weet je toevalllig of jouw subs bij bierdopje vandaan komen?
Grey's Anatomy heb ik ook een tijdje in me sickbeard gehad. En met andere subtitle tools had ik met Grey's Anatomy ook altijd problemen. Hier moest ik altijd een aparte showid voor koppelen. Ik zou in de logs moeten kijken of ze werkelijk bij bierdopje wegkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 12:09:
[...]

Grey's Anatomy heb ik ook een tijdje in me sickbeard gehad. En met andere subtitle tools had ik met Grey's Anatomy ook altijd problemen. Hier moest ik altijd een aparte showid voor koppelen. Ik zou in de logs moeten kijken of ze werkelijk bij bierdopje wegkomen.
Mocht je een paar shows weten die zeker goed werken met bierdopje, graag. Die kan ik dan mooi gebruiken als regressietest mocht ik de code van de plugin weer eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Bij Dexter heeft hij bij mij alle subs goed gedownload. Ik kan uit de debug log helaas niet halen waar hij zijn subtitle weghaalt. Als ik bijvoorbeeld zoek voor s06e02 subtitle (die er nog niet is) staat er dit in het log:

Oct-10 12:03:45 DEBUG CP Server Thread-8 :: STATUS IS 404
Oct-10 12:03:45 DEBUG CP Server Thread-8 :: 79349: Saving episode details to database
Oct-10 12:03:45 DEBUG CP Server Thread-8 :: 79349: No subtitles downloaded for episode 6x2
Oct-10 12:03:43 DEBUG CP Server Thread-8 :: 79349: Downloading subtitles for episode 6x2

Dit is met 3 providers en met Bierdopje op plek 1.

Ik ben even met Diaoul aan met mailen geweest over zijn pull-request. Hij zal contact opnemen met midgetspy en zoggy om eventueel het volgende voor te stellen.

1. eventuele andere developers laten helpen aan Sick-Beard
2. Een aparte development branch en production branch opzetten.
3. Landcode vlaggen bij de subtitle's i.p.v. nl, eng komen later als de andere pull request (vlaggen addon) wordt toegepast.

Meteen een bugfix aangemeld: momenteel als je een bestaande of nieuwe serie toevoegd en je vinkt subtitle aan en " save as default" wordt deze niet als default optie opgeslagen. Dit zal hij fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
martynvs schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:11:
Edit: Ik heb 122 bestanden gevonden op mijn pc met de naam newzbin.py. Ze staan in folders met naam:
C:\Users[username]\AppData\Local\Temp\_MEIXXXXX\app\lib\provider\yarr\sources
Waarbij de XXXXX verschillende cijfers zijn. De 122 bestanden staan allemaal in een aparte folder met ander cijfercombinatie. Is dit het bestand? Ik kan 'cat' ook niet vinden in de bestanden, dus ik denk zelf niet dat het zo werkt.
Ik heb eventjes snel gekeken (draait zelf de Linux versie), maar het lijkt erop dat de Windows versie van SB compiled python files gebruikt (.pyo). De provider files zijn terug te vinden in lib\sickbeard.zip\sickbeard\providers\. Helaas kan je die compiled files niet 1-2-3 aanpassen.
Wat je zou kunnen doen is de originele newzbin.py ergens downloaden, aanpassen aan je wensen, en dan omzetten naar newzbin.pyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
Vraagje over j1nx newznab. Ik vul dit in bij SB (http://www.j1nx.nl/newznab/www) maar telkens als ik de searchprovider pagina (config/providers/) verlaat en weer terug kom is het /newznab/www gedeelte weer weg. Lijkt wel of SB hier niet meer over kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bij mij is dat niet weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
lowfi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:43:
Vraagje over j1nx newznab. Ik vul dit in bij SB (http://www.j1nx.nl/newznab/www) maar telkens als ik de searchprovider pagina (config/providers/) verlaat en weer terug kom is het /newznab/www gedeelte weer weg. Lijkt wel of SB hier niet meer over kan?
Ik had dat ook. Ik had toen de provider helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd met goede url. Hierna deed hij het volgens mij wel goed (kan ik nu even niet checken, zit op mn werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:08
Kriss1981 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:49:
Ik heb afgelopen weekend een fork van SB geinstalleerd. Hiermee kun je subtitles downloaden.
https://github.com/Diaoul/Sick-Beard/commits/subliminal

Is nog heel basic, maar werkt heel goed.
Download deze alleen subs direct na een download, of checkt deze ook (iedere dag ofzo) of de subs die nog niet gevonden waren, inmiddels wel beschikbaar zijn ? (net na de download van een nieuwe episode zullen er maar weinig subs beschikbaar zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

martynvs schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:54:
[...]

Ik had dat ook. Ik had toen de provider helemaal verwijderd en opnieuw toegevoegd met goede url. Hierna deed hij het volgens mij wel goed (kan ik nu even niet checken, zit op mn werk).
Dat is inderdaad de oplossing, ik had ook precies hetzelfde.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
sverzijl schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:03:
[...]

Download deze alleen subs direct na een download, of checkt deze ook (iedere dag ofzo) of de subs die nog niet gevonden waren, inmiddels wel beschikbaar zijn ? (net na de download van een nieuwe episode zullen er maar weinig subs beschikbaar zijn).
Alleen direct na een download bij mijn weten. Dan zul je dus de Subiminal los in een cronjob moeten zetten en je episodes niet moeten renamen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:32:
[...]

Alleen direct na een download bij mijn weten. Dan zul je dus de Subiminal los in een cronjob moeten zetten en je episodes niet moeten renamen.
Je kan ook ff in sickbeard kijken en waar nog geen subtitle is boven aan bij een serie op "download subtitles" drukken, of achter de betreffende serie even op het cc icoontje drukken om zoeken te forceren. Nu is dit natuurlijk niet allemaal automatisch, maar zo kan je wel "even snel" een subtitle toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Senaxx schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:49:
[...]

Je kan ook ff in sickbeard kijken en waar nog geen subtitle is boven aan bij een serie op "download subtitles" drukken, of achter de betreffende serie even op het cc icoontje drukken om zoeken te forceren. Nu is dit natuurlijk niet allemaal automatisch, maar zo kan je wel "even snel" een subtitle toevoegen.
Dan ga ik Subliminal toch maar handmatig toevoegen voor nu. Heb nog wel een paar afleveringen waar ik vanwege een niet werkende periscope nu geen ondertitels bij heb (en die zou ik anders handmatig bij bierdopje gaan halen).

Script SabtoPeriscopetoSickbeard kan ik nu wel weg mikken denk ik, gewoon weer SabtoSickbeard laten zijn..

Edit: ah crap, ik heb Python als .spk dus dan werkt het volgende dus niet:

DiskStation> python SickBeard.py
-ash: python: not found

Tenminste, ik denk dat het daar aan ligt toch? Wat nu? Kan ik er een python naast installeren?

[ Voor 25% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Het zal een stuk makkelijker zijn om gewoon een download delay in te stellen.
Dus gewoon een dag of 5 laten wachten voordat hij gaat downloaden, dan zijn de subs er inmiddels ook wel.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 15:35
12 uur is meestal al wel genoeg voor de eerste engelse subs dus 5 dagen is nogal overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Joster schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:05:
[...]

Dan ga ik Subliminal toch maar handmatig toevoegen voor nu. Heb nog wel een paar afleveringen waar ik vanwege een niet werkende periscope nu geen ondertitels bij heb (en die zou ik anders handmatig bij bierdopje gaan halen).

Script SabtoPeriscopetoSickbeard kan ik nu wel weg mikken denk ik, gewoon weer SabtoSickbeard laten zijn..

Edit: ah crap, ik heb Python als .spk dus dan werkt het volgende dus niet:

DiskStation> python SickBeard.py
-ash: python: not found

Tenminste, ik denk dat het daar aan ligt toch? Wat nu? Kan ik er een python naast installeren?
Which python typen en dan het antwoord als commando gebruiken. Wsl /opt/bin/python

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:34:
[...]

Which python typen en dan het antwoord als commando gebruiken. Wsl /opt/bin/python
Die werd niet gevonden met dit commando.

Uiteindelijk met find -name heb ik hem hier gevonden: /usr/local/python26/bin/python maar dat lijkt meer op de installatie van het pakket vanuit Zebulon toch?

Kan die losse installatie wat je doet wanneer je "ipkg install python26" invoert (want die gaat wel lopen) er gewoon naast?

Edit: Joah..

/usr/local/python26/bin/python SickBeard.py

En toen ging hij runnen haha.

Uh crap, ik had niet voorzien dat meteen al je instellingen pleite zijn haha. Hoe stop ik nu deze SB weer (gewoon in SB zelf)? Die andere kan ik gewoon weer vanuit DSM starten neem ik aan. Dan kan ik daarna mijn instellingen wel kopiëren waarschijnlijk. De TV show DB ook?

[ Voor 26% gewijzigd door Joster op 10-10-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Laatst online: 21:29
Ik gebruik de losse installatie van Zebulon ook voor andere programmatuur.'t zou gewoon moeten werken lijkt me.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Rorando schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:34:
12 uur is meestal al wel genoeg voor de eerste engelse subs dus 5 dagen is nogal overdreven
Ik download zelf alleen Nederlandse subs en ik heb totaal geen haast met series kijken dus 5 dagen is een mooie marge lijkt mij.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
nl subs zijn vaak zo slecht, ik heb liever engelse, zolang ze maar niet voor doven zijn. Engelse heb je ook gegarandeerd binnen 24 uur.

Ik heb nu een flinke rits deense series in sickbeard staan, maar daarbij komen dezelfde problemen als nl series, hij vind ze gewoon niet. Erg jammer al die deense politie series zijn topseries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Hey Mar2zz heb je nog wat gehad aan mijn uitleg op je vraag hoe je twee SB installs naast elkaar aanstuurt via scripts? Het staat een paar pagina's terug, maar ik heb er verder niets meer over gelezen.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
hmm waar staat dat? Ik weet ondertussen wel hoe je met 1 sickbeard 2 instances kan draaien, handig voor als je hd en sd gescheiden wilt houden.

Hetzelfde gaat op voor verschillende branches trouwens, dus ja ik weet hoe het moet, maar ben benieuwd naar specifieke usercases en setups.

De truuk zit m in de extra commandline optes van sicbeard voor pidfile, datadir en config.

[ Voor 45% gewijzigd door Mar2zz op 10-10-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mar2zz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:15:
hmm waar staat dat? Ik weet ondertussen wel hoe je met 1 sickbeard 2 instances kan draaien, handig voor als je hd en sd gescheiden wilt houden.
Verklaar u nader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
    ENVIRONMENT:        : Example --configdir=/path/to/config.ini.
        --config=       : Set full path to config.ini,
                          defaults to ~/.sickbeard/config.ini.
        --datadir=      : Set folder to store database and thumbs, 
                          defaults to ~/.sickbeard.
        --pidfile=      : Set full path to pidfile, 
                          defaults to /var/run/sickbeard/sickbeard.pid.
        --port=         : Set port to listen on, defaults to port 8081.

Maak 2 initscripts en zorg dat je beide daemons start met verschillende pidfiles, verschillende datadirs, ports en configs, maar verwijs naar dezelfde sickbeardprogrammamap. Als je 2 branches wil draaien doe je hetzelfde, maar dan gebruik je 2 sickbeardprogramma-map.

Dus de ene, /etc/init.d/sickbeard1 draai je met:
--port=8081 --config=/home/senaxx/sickbeard1/config.ini --datadir=/home/senaxx/sickbeard1 --pidfile=/var/run/sickbeard/sickbeard1
en de andere:
--port=8082 --config=/home/senaxx/sickbeard2/config.ini --datadir=/home/senaxx/sickbeard2 --pidfile=/var/run/sickbeard/sickbeard2

Zo kun je er wel 100 draaien.

Daarnaast kopieer je voor het postprocessen de autoProcessTV bestanden 2x naar sabnzbd-scriptfolder, ff alles hernoemen (autoProcessTV1.cfg/py en autoProcessTV2.cfg/py en sabtosickbeard1/2.py en dan in de .py bestanden duiken en autoProcessTV vervangen door je hernoeming.

In autoProcessTV.py op regel 37 de configfile aan passen aan je hernoeming, zodat je poorten matchen met de juiste sickbeard en in sabtosickbeard 'import Autoprocesstv' aanpassen.

Niet zelf getest, maar zou volgens mij prima moeten werken.

Edit:
Zou moeten werken, zie ook deze post van Sudden, die al zo een setup heeft:
Sudden in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."

edit:
In een overijverig momentje even een scriptje gemaakt dat automatisch scriptjes voor je aanpast.Wel ff de variablen bovenin editen voordat je er mee aan de slag gaat.
http://dl.dropbox.com/u/18712538/SickBeard/create_sick.sh

[ Voor 10% gewijzigd door Mar2zz op 10-10-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Mar2zz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:15:

Hetzelfde gaat op voor verschillende branches trouwens, dus ja ik weet hoe het moet, maar ben benieuwd naar specifieke usercases en setups.

De truuk zit m in de extra commandline optes van sicbeard voor pidfile, datadir en config.
Om mezelf maar even te quoten:
Sudden schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:39:
[...]

Ik weet niet of dit al beantwoord is (een tijdje dit topic niet gelezen), maar ik ben zo iemand.

Ik heb een verzamelmap gemaakt voor de scripts. Daarin heb ik van beide installs de scripts gezet, inclusief de config file. Omdat ze hetzelfde heten heb ik voor beide installs de scripts unieke namen gegeven. Dat betekent dat de scripts niet uit zichzelf meer werken, en dus het een en ander ook hernoemd moet worden binnen de scripts zelf. Ik neem aan dat je dat zelf wel kunt uitvogelen. Samengevat, de mapinhoud is als volgt:
  • autoProcessTV.py
  • autoProcessAnime.py
  • autoProcessTV.cfg
  • autoProcessAnime.cfg
  • sabToSickBeardTV.py
  • sabToSickBeardAnime.py
Hopelijk helpt dit je wat verder.
edit: ah je had het zelf inmiddels al gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mar2zz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 19:13:
    ENVIRONMENT:        : Example --configdir=/path/to/config.ini.
        --config=       : Set full path to config.ini,
                          defaults to ~/.sickbeard/config.ini.
        --datadir=      : Set folder to store database and thumbs, 
                          defaults to ~/.sickbeard.
        --pidfile=      : Set full path to pidfile, 
                          defaults to /var/run/sickbeard/sickbeard.pid.
        --port=         : Set port to listen on, defaults to port 8081.

Maak 2 initscripts en zorg dat je beide daemons start met verschillende pidfiles, verschillende datadirs, ports en configs, maar verwijs naar dezelfde sickbeardprogrammamap. Als je 2 branches wil draaien doe je hetzelfde, maar dan gebruik je 2 sickbeardprogramma-map.

Dus de ene, /etc/init.d/sickbeard1 draai je met:
--port=8081 --config=/home/senaxx/sickbeard1/config.ini --datadir=/home/senaxx/sickbeard1 --pidfile=/var/run/sickbeard/sickbeard1
en de andere:
--port=8082 --config=/home/senaxx/sickbeard2/config.ini --datadir=/home/senaxx/sickbeard2 --pidfile=/var/run/sickbeard/sickbeard2

Zo kun je er wel 100 draaien.

Daarnaast kopieer je voor het postprocessen de autoProcessTV bestanden 2x naar sabnzbd-scriptfolder, ff alles hernoemen (autoProcessTV1.cfg/py en autoProcessTV2.cfg/py en sabtosickbeard1/2.py en dan in de .py bestanden duiken en autoProcessTV vervangen door je hernoeming.

In autoProcessTV.py op regel 37 de configfile aan passen aan je hernoeming, zodat je poorten matchen met de juiste sickbeard en in sabtosickbeard 'import Autoprocesstv' aanpassen.

Niet zelf getest, maar zou volgens mij prima moeten werken.

Edit:
Zou moeten werken, zie ook deze post van Sudden, die al zo een setup heeft:
Sudden in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."

edit:
In een overijverig momentje even een scriptje gemaakt dat automatisch scriptjes voor je aanpast.Wel ff de variablen bovenin editen voordat je er mee aan de slag gaat.
http://dl.dropbox.com/u/18712538/SickBeard/create_sick.sh
Ok ziet er goed uit, op mijn QNAP is het redelijk hetzelfde maar weet niet helemaal of het het zelfde is.

In /var/run (gaat naar /tmp)
Sickbeard.pid staat maar 1 nummer in 6057 in dit geval (kan ik hier zomaar een 2e lege .pid file aanmaken?)

In /ect/init.d/
Sickbeard.sh dit is geen los sh bestand maar een link naar Sickbeard.sh in de sickbeard folder. Deze zal ik ongetwijfeld moeten verwijderen en een losse sickbeardHD.sh en een sickbeardSD.sh aanmaken.

Sickbeard path (heb momenteel 3 mappen ervan. 1 SD, 1HD(staat uit) en 1 HD met subliminal)
/share/HDB_DATA/.qpkg/SickBeard

De nieuwe losse .sh files aanmaken lukt me wel m et de juiste paden en configs, maar wat ik me afvraag is hoe die PID werken. Is dit gewoon een lege file aanmaken en naar verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Earzz schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:08:
Het zal een stuk makkelijker zijn om gewoon een download delay in te stellen.
Dus gewoon een dag of 5 laten wachten voordat hij gaat downloaden, dan zijn de subs er inmiddels ook wel.
Je kan ook gewoon eens per dag Subliminal nog los laten draaien via een Cronjob. Wat ik uit dit topic begreep heeft bierdopje daar (vooralsnog) geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Joster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:11:
[...]

Je kan ook gewoon eens per dag Subliminal nog los laten draaien via een Cronjob. Wat ik uit dit topic begreep heeft bierdopje daar (vooralsnog) geen problemen mee.
Fijn, dan moet ik daar maar eens naar kijken. Ik begin toch veel NL subs te missen bij diverse series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
een pidfile is niets anders dan een textfile met het process id erin. Die moet aangemaakt worden door de daemon, dus sickbeard.sh. Als je daar niet uitkomt dm me het script dan even, dan bouwen we het samen om. Vanavond kan ik er wel naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik heb dat ook ja, eens kijken of ik die fork nu al los kan koppelen en in mijn cronjob kan zetten.

Maar als dit straks gefixt is (of zelfs in een .spk zit die vanuit de master update) dan zit ik er aan te denken om heel mijn NAS even leeg te gooien. Al die meuk van periscope, spotweb, nu weer een dubbele sickbeard install en andere zooi maakt het niet echt mooi en schoon zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Ik krijg het in Sick Beard niet klaargespeeld om mijn folder structuur steeds zo te maken:

/share/TVShows/Serie/Serie S01/Serie.s01e01.mkv

Ipv Season 01, zou ik graag Serie S01 gebruiken voor de Season Folders.

Iemand dit al werkende gekregen?
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De voorzet is al eerder in dit topic gegeven, maar dit zou moeten werken als season folder format:

code:
1
%sn S%02d

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 11-10-2011 11:06 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Magic schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:06:
De voorzet is al eerder in dit topic gegeven, maar dit zou moeten werken als season folder format:

code:
1
%sn S%02d
Dat doet die niet bij mij.
Alles onder season folders zetten staat aan.
Toch zet hij het nu altijd in de root folder van mijn serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 19:15
Ik zit nu niet op mijn desktop, maar er staat bij de show zelf als je hem toevoegt ook de optie om season folders te gebruiken. Heb je die aangevinkt? Kun je volgens mij vinden onder Edit als je de serie hebt aangeklikt.

system setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
Markicks schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:29:
Ik zit nu niet op mijn desktop, maar er staat bij de show zelf als je hem toevoegt ook de optie om season folders te gebruiken. Heb je die aangevinkt? Kun je volgens mij vinden onder Edit als je de serie hebt aangeklikt.
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
heeft het proces genoeg rechten om folders aan te maken? maak eens een test folder aan, zet de series op wanted en laat m eens postprocessen, kijk of tie in de map komt als die map wel bestaat

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
TheNymf schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 11:44:
heeft het proces genoeg rechten om folders aan te maken? maak eens een test folder aan, zet de series op wanted en laat m eens postprocessen, kijk of tie in de map komt als die map wel bestaat
Sickbeard/Sabnzd hebben alle rechten op die folders. Ik heb een test folder aangemaakt waar de aflevering in zou moeten komen, maar dit gebeurd ook niet. En bij Filename geeft sickbeard ook niet aan dat hij de episode in een afzonderlijk season folder heeft gezet.

Moet ik een specifieke branch hebben hiervoor? Ik heb Master R6 op mijn Qnap draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27
Is t verstandig om te wachten totdat de subliminal request wordt gemerged of werkt het al aardig? En is de installatie een beetje te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Van het weekend SickBeard geinstalleerd, SABnzbd draaide ik al hele tijd met handmatig NZB's toevoegen.
Draai deze gewoon allebei op dezelfde Windows 7 - 64bit PC.
SB herkent netjes mijn series, automatisch downloaden via SABnzbd gaat ook prima en post-processen doet hij ook.
Alleen in het Post-Processing proces wil ik wat aanpassen, maar dit wel niet echt lukken.
Heb er al flink wat uurtjes zoek werk op zitten, maar kan nog geen antwoorden vinden.

Ik heb een aardige collectie series in dezelfde structuur.
\Series\"Serie Naam"\"Serie Naam" - Season "#" HD\"Series orginele bestands naam"
dus bijvoorbeeld \Series\Californication\Californication - Season 1 HD\Californication.S01E01.Pilot.720p.WEB-DL.DD5.1.AVC-HotSauce.mkv

Echter als ik de Post-Processing laat doen door SB, maakt hij voor nog niet bestaande seizoenen de folder \Season "##"\ aan.
Graag zou ik gewoon mijn bestaande structuur behouden en dus zien dat in het post-process hij een folder aan maakt met \"Serie Naam" - Season "##" HD\ en gewoon de originele bestandsnaam behouden blijft (ivm bierdopje ondertitels).
Voor Post-Processing via SB zijn de opties om dit in te stellen hiervoor vrij beperkt volgens mij.

De tweede optie zou dan via script sabToSickBeard moeten zijn, voor zover dit mogelijk zou zijn hiermee.
Alleen mijn programmeer skills zijn nul en kom hiermee dus niet echt verder.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

(Op dit moment heb ik post-processing 'uitstaan' en wordt alles gewoon netjes automatisch gedownload naar \downloads\tv en hier blijven dan de bestanden met originele benaming staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Mar2zz schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:18:
een pidfile is niets anders dan een textfile met het process id erin. Die moet aangemaakt worden door de daemon, dus sickbeard.sh. Als je daar niet uitkomt dm me het script dan even, dan bouwen we het samen om. Vanavond kan ik er wel naar kijken.
U heeft een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
CarpeVentum schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:31:
Is t verstandig om te wachten totdat de subliminal request wordt gemerged of werkt het al aardig? En is de installatie een beetje te doen?
Het werkt al goed en is ook wel te doen maar je bent wel al je instellingen kwijt. Zodoende moet je je database en config over zetten, maar ik weet niet exact hoe dat moet.

Ik zou liever die Subliminal nu los hebben en dat hij gewoon iedere paar dagen checkt, maar ook dat is me nog niet helemaal gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Joster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:56:
[...]

Het werkt al goed en is ook wel te doen maar je bent wel al je instellingen kwijt. Zodoende moet je je database en config over zetten, maar ik weet niet exact hoe dat moet.

Ik zou liever die Subliminal nu los hebben en dat hij gewoon iedere paar dagen checkt, maar ook dat is me nog niet helemaal gelukt..
Ik ga even in terminal graven, want dat lijkt me niet extreem moeilijk. Hoe zit het met updaten? Neemt Diaoul de updates van Sickbeard over? Of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
CarpeVentum schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:18:
[...]

Ik ga even in terminal graven, want dat lijkt me niet extreem moeilijk. Hoe zit het met updaten? Neemt Diaoul de updates van Sickbeard over? Of hoe werkt dat?
Om Diaoul the quoten:
Diaoul said 1 day ago:
I know but I think midgetspy is really busy those times and he should let some others join a team to work on Sick-Beard.
He should also create a development branch to isolate development from production.

I'll get in touch with thezoggy and midgetspy about that.

What I don't want is to maintain an "in production" fork. That would mean support for me and a lot of time for SB. I only have time for the subtitles feature and some others features I have in mind (like embedding the subtitle in the video, detecting embedded subtitles in subliminal, etc..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
CarpeVentum schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:18:
[...]

Als jij een los script hier voor hebt hou ik me aanbevolen. Die toevoeging aan sickbeard zelf komt dan later wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Senaxx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:20:
[...]

Om Diaoul the quoten:
Diaoul said 1 day ago:

[...]
Ik weet nog wel een leuke projectje voor hem :P
Betere renaming opties in SB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
schumi2004 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 13:28:
[...]

Ik weet nog wel een leuke projectje voor hem :P
Betere renaming opties in SB ;)
Ach zolang midgetspy geen Pull Requests commit lijkt het me weinig motiverend om iets te gaan maken voor SickBeard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Kan je sickbeard ook leren om anders om te gaan met specials? Ik vind dat nog de enige feature die totaal niet goed loopt in sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Joster schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 12:56:
[...]
Subliminal is prima los te draaien, het was even klooien maar heb het nu werkend op mijn mac mini. Laat gewoon mijn hele film/tv serie folder doorlopen 1x per dag en alles komt keurig binnen.

Heb zelf nooit de gecombineerde versie van SB en Sub gedraaid omdat die alleen subs ophaalt na het downloaden van een serie, als er dan nog geen subtitle is en die kans is vrij groot heb je nog niets.

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mac Mini, jammer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 15:18
Werkt prima, wil niet anders :) Anyway, installatie zal vast niet heel anders zijn dan op je NAS?

1. https://github.com/Diaoul/subliminal clonen en installeren
2. shell scriptje maken die subliminal aanroept, in mijn geval: /Applications/subliminal/scripts/subliminal -m -l en -l nl "/Volumes/movies/TVSeries"
3. Jobje schedulen in cron of op de mac via launchctl

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Laatst online: 22-09 16:41
Ik heb de laatste tijd problemen met Sickbeard. Ik mis afleveringen omdat Sickbeard niet altijd meer de data van de komende afleveringen laadt. Na een "force full update" gaat het weer goed. Dit moet ik helaas per show doen en is nogal vervelend.

Komt dit omdat ik mijn htpc tegenwoordig laat suspenden? Vroeger had ik er nooit last van. Of hebben meer mensen dit?

*Edit* Heb net uit dit topic geleerd hoe ik alle shows tegelijk kan updaten (bij manage). Toch raar: ik reboot mijn htpc vaak genoeg, maar blijkbaar doet Sickbeard doen geen full update van alle shows.

[ Voor 21% gewijzigd door Joostp1 op 11-10-2011 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Joostp1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:29:
Ik heb de laatste tijd problemen met Sickbeard. Ik mis afleveringen omdat Sickbeard niet altijd meer de data van de komende afleveringen laadt. Na een "force full update" gaat het weer goed. Dit moet ik helaas per show doen en is nogal vervelend.

Komt dit omdat ik mijn htpc tegenwoordig laat suspenden? Vroeger had ik er nooit last van. Of hebben meer mensen dit?
Suspenden zou best wel eens kunnen. Wellicht dat de check interval net in de supended tijd valt.

Durf niet met zekerheid te zeggen of hij bij opstarten toch nog checked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilfour
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2023
Vraagje:
Ik ben nu al een paar dagen bezig met couch potato
Alleen elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart is alles weg

Ik ga dan naar: http://localhost:5000/movie/
en dan doet die pagina het niet meer
vervolgens open ik het bestand couchpotato.exe weer
dan werkt hij weer maar me films zijn weg

Wat doe ik verkeerd of wat vergeet ik? :?
(Ik gebruik Windows 7 Met Firefox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cilfour schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:28:
Vraagje:
Ik ben nu al een paar dagen bezig met couch potato
Alleen elke keer als ik mijn pc opnieuw opstart is alles weg

Ik ga dan naar: http://localhost:5000/movie/
en dan doet die pagina het niet meer
vervolgens open ik het bestand couchpotato.exe weer
dan werkt hij weer maar me films zijn weg

Wat doe ik verkeerd of wat vergeet ik? :?
(Ik gebruik Windows 7 Met Firefox)
1) couchpotato.exe gaat niet bepaald automatisch runnen zonder daar wat moeite voor te doen
2) Waarschijnlijk sluit je het programma niet netjes af, waardoor de database corrupt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilfour
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:35:
[...]
1) couchpotato.exe gaat niet bepaald automatisch runnen zonder daar wat moeite voor te doen
2) Waarschijnlijk sluit je het programma niet netjes af, waardoor de database corrupt raakt.
1. Wat moet ik dan nog meer doen?
2. Hoe sluit ik het programma dan wel juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hmm, kan je ook als searchproviders toevoegen aan sickbeard maar alleen een RSS feed van hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

cilfour schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 08:28:
[...]

1. Wat moet ik dan nog meer doen?
2. Hoe sluit ik het programma dan wel juist?
1. Het gemakkelijkst is een snelkoppeling naar CouchPotato.exe in de map Opstarten/Startup zetten in je Start menu. (Start > Alle Programma's > Opstarten > Snelkoppeling naar CouchPotato)
2. Als je je pc afsluit via de daarvoor bestemde knoppen in het startmenu (de meest gangbare manier) dan sluit CouchPotato.exe gewoon prima af. Ik denk eerder dat je database in een map met tijdelijke bestanden wordt gezet en zo elke keer verwijderd wordt, waardoor je weer opnieuw moet beginnen als je hem daarna weer start.
DJ-Visto schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 10:20:
Hmm, kan je ook als searchproviders toevoegen aan sickbeard maar alleen een RSS feed van hebt?
Volgens mij niet. Wat je wel kunt doen is in SAB die RSS feed laten ophalen, waarna je een sabToSickbeard script aanroept na downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door Anthirian op 12-10-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisqo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-07-2024
Ik ben de laatste paar dagen bezig met Newznab. Ik wil dit gaan gebruiken icm Sickbeard (eerste grab vanuit SB is gedaan..).

J1nx, jij hebt Newznab ook draaien, kun je me vertellen wat jou settings/tweaks zijn?
Ik las een stukje terug dat je ook nzb's importeerde vanuit Spotweb, hoe heb je dit gedaan?

Als anderen tips & trucs hebben, ik hou me aanbevolen!
Ik heb natuurlijk ook de blog van Mar2zz gevolgd...

Bedankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Wow, ik heb een kleine wijziging gedaan aan mijn kwaliteitseisen voor Couch Potato (ik draai op een oude Xbox dus die zijn vrij specifiek, voor films vind ik rip's toch wel te matig) en nu gaat hij ineens als een razende :D Nog nooit mee gemaakt met CP dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Joster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:58:
Wow, ik heb een kleine wijziging gedaan aan mijn kwaliteitseisen voor Couch Potato (ik draai op een oude Xbox dus die zijn vrij specifiek, voor films vind ik rip's toch wel te matig) en nu gaat hij ineens als een razende :D Nog nooit mee gemaakt met CP dit.
wat is precies dit verschil? :+

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Waarschijnlijk de kwaliteitseisen wat breder gemaakt waardoor CP meer vindt. Had ik ook een keer gedaan. Zit nu echter gewoon weer vast met nog 90 te downloaden films...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dat plus dat CP nu goed in staat is om op mijn spotweb te zoeken (zou niet weten waarom ineens, geldt ook voor SB) dus dat scheelt een berg. Op een of andere manier vindt hij daar toch meer dan op de newznab van J1nx.. Ideaal in combinatie met die media dog app voor Android :)

Wow, klopt het dat ineens al je films die op de doelbestemming van CP er ineens bij staan als downloaded? :D
tipex schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:55:
[...]

Werkt prima, wil niet anders :) Anyway, installatie zal vast niet heel anders zijn dan op je NAS?

1. https://github.com/Diaoul/subliminal clonen en installeren
2. shell scriptje maken die subliminal aanroept, in mijn geval: /Applications/subliminal/scripts/subliminal -m -l en -l nl "/Volumes/movies/TVSeries"
3. Jobje schedulen in cron of op de mac via launchctl
Ik zei alleen jammer omdat het script dan niet een op een te kopiëren zou zijn ;)

In het huidige scriptje van periscope heb ik staan dat hij alleen kijkt naar afleveringen van 14 dagen en jonger. Ik rename afleveringen niet zodat de "versie" (kom even niet op het juiste woord) altijd goed gevonden wordt. Is voor mij geen probleem aangezien XBMC in staat is schone namen weer te geven :) Dat valt ook allemaal wel over te nemen.

Eens kijken of ik hier verder mee kom, maar wellicht dat Julian er al een gemaakt heeft? :9

[ Voor 87% gewijzigd door Joster op 12-10-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Joster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:57:
Ideaal in combinatie met die media dog app voor Android :)
Werkt die app ook goed op honeycomb devices? Lijkt me ideaal op mn tablet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
martynvs schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:43:
[...]

Werkt die app ook goed op honeycomb devices? Lijkt me ideaal op mn tablet namelijk.
Dat durf ik niet te zeggen want die heb ik niet. Ik zocht voor je naar de makers en toen kwam ik hem tegen in de android market maar daar staat ie nu ineens als betaald?

In ieder geval, ik denk dat je hier eens moet kijken.
Joster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:57:
Wow, klopt het dat ineens al je films die op de doelbestemming van CP er ineens bij staan als downloaded? :D
En daarvan probeert hij nu ineens allemaal subtitles te vinden zo lijkt het:

code:
1
2
3
4
5
6
7
16:12:21 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Black Butterflies (2011).
16:12:18 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Gelukkige Huisvrouw, De (2010).
16:12:16 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Sonny Boy (2011).
16:12:13 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Hangover, The (2009).
16:12:11 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Inside Job (2010).
16:12:10 INFO  [tle.sources.opensubtitles] Subtitle download "The.Brave.One.2007.srt" finished.
16:12:08 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Brave One, The (2007).

En dat terwijl een heel groot deel natuurlijk gewoon ingebakken ondertitels heeft. Erg wazig, hoe kan je dit uitzetten?

Wat hij echter niet doet is mijn post processing. Naar SAB geef ik movie_cp mee, SAB dient die te zetten in Download/Complete/Movie wat ook prima gebeurt en in CP heb ik ingesteld dat hij ze daar moet ophalen en moet zetten in Media/Video/Movies.

Dit gebeurt echter niet en er valt ook niets van terug te vinden in mijn log. CP geeft alleen een notifo melding aan van het snatchen, niet van het afronden van een download. Het lijkt er dus op dat CP niets "afrond". Rechten probleem?

[ Voor 57% gewijzigd door Joster op 12-10-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Niet online
Ik had hem gewoon gekocht (maar ik zie in jouw link dat hij gratis als beta beschikbaar is). Het werkt prima op de tablet, hoewel de banners er in landscape wel wat onscherp uitzien. In portrait is het gewoon goed. Top app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

cisqo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:19:
Ik ben de laatste paar dagen bezig met Newznab. Ik wil dit gaan gebruiken icm Sickbeard (eerste grab vanuit SB is gedaan..).

J1nx, jij hebt Newznab ook draaien, kun je me vertellen wat jou settings/tweaks zijn?
Ik las een stukje terug dat je ook nzb's importeerde vanuit Spotweb, hoe heb je dit gedaan?

Als anderen tips & trucs hebben, ik hou me aanbevolen!
Ik heb natuurlijk ook de blog van Mar2zz gevolgd...

Bedankt iig!
- Newznab draai ik redelijk met standaard settings
- Ik heb zelf een bash script geschreven die steeds in een loop 1000 nzb uit het verleden (archief) kopieerd naar een import folder. (import is nogal zwaar en loopt dus steeds per 1000 nzb's)
- Ik heb zelf een php script geschreven die nzb's exporteerd/download van spotweb en naar dezelfde import folder kopieerd
- Ik heb het update script zo aangepast dat hij eerst van de 21 meest geschikte groepen de binaries download
- Dan zet hij alle groepen aan zodat alle nzb's uit de import folder geimporteerd kunnen worden (Hij importeerd alleen nzb's als hij ook de groep als geindexeerd heeft staan)
- Dan worden de 21 groepen weer terug gezet
- Hij gaat dan vervolgens het update releases draaien
- Het database onderhoud wat hij doet heb ik aangepast zodat hij niet de headers en binaries tabellen onderhoud. Dat zijn toch alleen maar temp troep.
- dan begint hij weer van vooraf aan

Dat is het wel zo'n beetje.

De database is nu ~28 GB

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
@j1nx: dat klinkt vernuftig wat je daar in elkaar hebt geflanst? misschien iets om terug te geven aan de newznab-dev's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 17:23:
[...]
Wat hij echter niet doet is mijn post processing. Naar SAB geef ik movie_cp mee, SAB dient die te zetten in Download/Complete/Movie wat ook prima gebeurt en in CP heb ik ingesteld dat hij ze daar moet ophalen en moet zetten in Media/Video/Movies.

Dit gebeurt echter niet en er valt ook niets van terug te vinden in mijn log. CP geeft alleen een notifo melding aan van het snatchen, niet van het afronden van een download. Het lijkt er dus op dat CP niets "afrond". Rechten probleem?
Oké, lekker vaag, bij deze test download doet hij het ineens wel, bij de overige die ik vandaag heb uitgevoerd (Godfather I bijvoorbeeld) niet 8)7

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
19:13:16 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Removing dir: /volume1/Downloads/Complete/Films/The Godfather Part II (1974) dvd9 in download dir.
19:13:16 INFO  [           app.lib.notifo] Notifo notification successful.
19:13:12 INFO  [             app.lib.xbmc] XBMC library update initiated
19:13:12 INFO  [             app.lib.xbmc] XBMC notification to 192.168.0.167:8083 successful.
19:13:07 INFO  [             app.lib.xbmc] XBMC notification to 192.168.0.167:8083 successful.
19:13:06 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Searching for subtitles: Godfather Part II, The (1974).
19:13:06 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Done adding movies to subtitle search.
19:13:05 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Start adding movies to subtitle search.
19:13:05 INFO  [    app.lib.cron.subtitle] Finding subtitles for: /volume1/Media/Videos/Films/Godfather Part II, The (1974)
19:13:05 INFO  [     app.lib.cron.trailer] Finding trailers for: /volume1/Media/Videos/Films/Godfather Part II, The (1974)
19:13:04 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Moving file "/volume1/Downloads/Complete/Films/The Godfather Part II (1974) dvd9/GODFATHER2_.iso" to /volume1/Media/Videos/Films/Godfather Part II, The (1974)/Godfather Part II, The.iso.
19:13:04 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Quality Old: 0, New 7214.
19:13:04 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Creating directory /volume1/Media/Videos/Films/Godfather Part II, The (1974)
19:13:04 INFO  [     app.lib.cron.renamer] Trying to find a home for: GODFATHER2_.iso

Was er een mogelijkheid om het post proces handmatig te starten eigenlijk?

Edit: haha, en nu pakt hij er weer een wel, en de volgende weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 20:05:
@j1nx: dat klinkt vernuftig wat je daar in elkaar hebt geflanst? misschien iets om terug te geven aan de newznab-dev's.
Zit ik ook aan te denken, maar dan moet ik eerst wel even poetsen. Tis nu echt Q&D

Ik export nu ook de spotweb spots via een curl http connectie, via de API key van een user. Zeg maar gewoon, ik gebruik php en curl om elke download link aan te klikken. Dat is voor nu wel even goed, omdat ik het aanroep vanuit de import van newznab.

Eigenlijk wil ik een export functie schrijven binnen spotweb zelf. Dan kan spotweb zelf via cron steeds zelf de spots exporteren als nzb. Dat kan ik dan terug geven aan de spotweb mensen. Het Q&D script heb ik al gedeelt in het spotweb topic. (Al is er al weer het een en adner veranderd/verbeterd)

Het importeren van de backlog nzb's is niet meer als een bash loop countertje, die alle gevonden nzb's naar een vaste import folder kopieerd zodat ik het newznab/admin/import script kan draaien met die directory als input.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/bin/bash

counter=0
stop=500

find /var/www/spotweb/export -name "*.nzb" | sort -R | while read file ; do
   mv "$file" "/var/www/newznab/www/import"
done

find /data/USB1/NZBs/AudioMP3 -name "*.nzb" | sort -R | while read file ; do
   [ "$counter" -eq "$stop" ] && exit 0
   mv "$file" "/var/www/newznab/www/import"
   counter=$((counter + 1))
done

EDIT: Gelijk maar even een updateje

Alle MoviesSD en MoviesHD zijn geimporteerd.
Alle TVSeriesSD en TVSeriesHD zijn geimporteerd.
Alle muziek is geimporteerd
Nu loopt de import van alle Ebooks, daarna nog de p0rn en dan is de backlog klaar.
Alle huidige nieuwe spots worden natuurlijk ook nog steeds bijgehouden

Signups
Month Signups
October 2011 35
September 2011 74
August 2011 141
Total 250

Top Grabbers
User Grabs
??? 1489
??? 284
??? 238

Database
28,1 GB
413,807 Releases/NZB's

[ Voor 17% gewijzigd door j1nx op 13-10-2011 10:21 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Pagina: 1 ... 38 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.