[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.880 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 18:55
Interessant. Hopelijk doet deze wel aan caching voor bierdopje, anders gaat ie wellicht ook onder aan z'n eigen succes mocht hij populair worden..

Zou het mogelijk zijn om de SickBeard SPK van Zebulon te editen zodat ie naar deze fork kijkt ipv de master?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:10
rintje schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:15:
Interessant. Hopelijk doet deze wel aan caching voor bierdopje, anders gaat ie wellicht ook onder aan z'n eigen succes mocht hij populair worden..

Zou het mogelijk zijn om de SickBeard SPK van Zebulon te editen zodat ie naar deze fork kijkt ipv de master?
Ik hoop er op, dan kan mijn periscope script ook de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09 18:06
Ik heb het weekeind Subliminal gebruikt. Met deze code:
Mar2zz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:48:
[...]

Ik heb 'm geinstalleerd, maar krijg 'm niet aan het zoeken, lot's of errors.
Ik heb dit gedaan om te installen:
code:
1
2
3
4
git clone https://github.com/Diaoul/subliminal
sudo apt-get install python-pip
cd subliminal
sudo pip install subliminal
Ik heb een shell script gemaakt die mijn series afgaat en engelse subs download. Voor de meeste series kreeg ik goede subs binnen van oa Bierdopje. Soms nog een paar fouten bij opensubs plugin. Maar deze lijkt goed stabiel!

//Edit

Wat een probleem gaat zijn is dat de API key in de source code staat. Dit kan betekenen dat anderen de key ook gaan (mis)gebuiken. Maybe dat daarom de Periscope key geblokeerd is?

[ Voor 12% gewijzigd door WoKo op 03-10-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
WoKo, zou je je shell script ook beschikbaar willen maken. (Kan handig zijn als voorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zou inderdaad fijn zijn.
Ik heb tot vorige zomer het SubtitleDownloader.py scriptje gebruikt, maar die werkt sinds kort niet meer. Erg jammer... Krijg telkens 'showid not found' terug van Bierdopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Laatst online: 22-09 18:06
rintje schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 12:41:
WoKo, zou je je shell script ook beschikbaar willen maken. (Kan handig zijn als voorbeeld)
Ik heb een LaSi scriptje van Mar2zz voor Periscope omgehakt. Was een scriptje wat door cron werd aangeroepen.
in de trant van
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DIR=/PATH/TO/VIDEOS;
AGE=AGE_DAYS;

echo "--------------------------"
echo $(date)
echo ": Starting subtitle search"

find "$DIR" \( -name "*.avi" -o -name "*.mkv" \) -mtime -$AGE -type f -exec subliminal -l en {} \;

echo $(date)
echo ": Subtitle search ended"
echo "--------------------------"

ik zal vanavond even moeten kijken of dit 100% correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:27
Diaoul is nog wel bezig met subliminal. Midgetspy heeft de request niet zonder reden nog niet gemerged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
WoKo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:22:
[...]

Ik heb een LaSi scriptje van Mar2zz voor Periscope omgehakt. Was een scriptje wat door cron werd aangeroepen.
in de trant van
code:
1
find "$DIR" \( -name "*.avi" -o -name "*.mkv" \) -mtime -$AGE -type f -exec subliminal -l en {} \;

ik zal vanavond even moeten kijken of dit 100% correct is.
Dat -mtime $AGE kan je er beter uithalen als je niet je files laat touchen nadat sabnzbd ze heeft gedowned. Ik wil eigenlijk nog even uitzoeken of het xbmc-subtitles script geschikt is voor commandline use, dat is een erg betrouwbaar script.

En periscope-bierdopje ligt eruit omdat veel mensen de server lopen te hameren, en met subliminal gaat precies hetzelfde gebeuren als iedereen de cron op uurlijks zet ofzo. Hierdoor heb ik veel vaker engelse subs bij series omdat de engelse sites nog wel werken (wat ik niet zo erg vind trouwens, tenzij ze voor slechthorende zijn, dan zijn ze wel irritant).

[ Voor 9% gewijzigd door Mar2zz op 03-10-2011 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:27
Ha, ik kwam net supertoevallig deze site tegen (niet echt een bierdopje alternatief hoor):
http://www.wijnkurkje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Mar2zz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:26:
[...]
En periscope-bierdopje ligt eruit omdat veel mensen de server lopen te hameren, en met subliminal gaat precies hetzelfde gebeuren als iedereen de cron op uurlijks zet ofzo.
Daar ben ik ook bang voor idd. Dit zou eigenlijk best ondervangen kunnen worden door het via een globale, gedeelde cache/proxy te laten draaien. Dat zou servers zoals bierdopje enorm ontlasten. Bijvoorbeeld door iets te bouwen in Google Apps. * even hardop denkend.. *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:12
Ik downloadde mijn series altijd los via spotweb maar met de hoeveelheid series die ik op het moment volg toch maar een sab en SB opgezet. Gouden combi :) Ik heb nog nog 1 ding wat ik niet tevreden over ben en misschien kan het wel maar kijk ik eroverheen.

Alle series worden nu netjes in hun eigen seizoens map ed gezet. Maar incl NFO en tdn files. Is er een manier waarop deze weg te laten/verwijderd/gewoon niet gedownload kunnen worden zodat ik alleen mijn mkv bestanden overhoud? Nu haal ik die nfo's namelijk nog handmatig weg, ik gebruik overigens geen xbmc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ja, die optie zit in SABnzbd. Je kan ergens (heb het niet hier, dus kan niet zoeken voor je) kommagescheiden extensies opgeven die verwijderd moeten worden na het moven richting target directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rafe schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 23:47:
Ja, die optie zit in SABnzbd. Je kan ergens (heb het niet hier, dus kan niet zoeken voor je) kommagescheiden extensies opgeven die verwijderd moeten worden na het moven richting target directory.
Alsook in SB zelf
Config - Post Processing - Metadata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Nu maar sinds kort ook wat luier geworden door SB en CP te installeren.
Werkt perfect. Alleen SB herkend niet alle TV series (zoals bv het blok). Dat komt waarschijnlijk omdat de info op thetvdb.com niet geupdate wordt zodat SB het niet automagisch download.
Dat is jammer.
Ook duurt het soms enige tijd voordat SB de serie verplaatst naar de definitieve locatie.

Maar verder is het heerlijk om zo plotseling een mail te krijgen van Sab dat Dexter binnen is gehaald.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:21:
Werkt perfect. Alleen SB herkend niet alle TV series (zoals bv het blok). Dat komt waarschijnlijk omdat de info op thetvdb.com niet geupdate wordt zodat SB het niet automagisch download.
Dat is jammer.
Je kan thetvdb natuurlijk ook zelf bijwerken ;)
Ook duurt het soms enige tijd voordat SB de serie verplaatst naar de definitieve locatie.
Moet je postprocessing aan de praat krijgen, dan is dat altijd instant na het downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:03
DarkSide schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:21:
Dat is jammer.

Maar verder is het heerlijk om zo plotseling een mail te krijgen van Sab dat Dexter binnen is gehaald.
je kunt inderdaad post processing via bijvoorbeeld een 'sabtonzb' script doen. Dan geeft sabnzb een seintje wanneer de download complete is..!

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNymf schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:39:
[...]

je kunt inderdaad post processing via bijvoorbeeld een 'sabtonzbsabtosickbeard' script doen. Dan geeft sabnzb een seintje wanneer de download complete is..!
Fixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Op het moment dat er fatsoenlijke ondertitel download integratie binnen SB en CP zit denk ik dat ik mijn hele NAS maar eens leeg moet halen. Ook moeten dan de post processing scripts van SAB terug naar SB en CP dan weer even netjes gefixt worden. Al die scripts van periscope en andere rommel moeten er dan gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Mar2zz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:48:
[...]
Volgens mij is Periscope een stille dood aan het sterven, er gebeurt zo weinig. Dit lijkt mij de nieuwe periscope:
https://github.com/Diaoul/subliminal

Ik heb 'm geinstalleerd, maar krijg 'm niet aan het zoeken, lot's of errors.
Ik heb dit gedaan om te installen:
code:
1
2
3
4
git clone https://github.com/Diaoul/subliminal
sudo apt-get install python-pip
cd subliminal
sudo pip install subliminal

[....]
Iemand dit al voor elkaar gekregen op een synology?

[ Voor 67% gewijzigd door rintje op 04-10-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 09:28:
[...]
Je kan thetvdb natuurlijk ook zelf bijwerken ;)

[...]
Moet je postprocessing aan de praat krijgen, dan is dat altijd instant na het downloaden
Als ik dingen zelf moet bewerken om iets automatisch te downloaden kan ik net zo goed meteen vanuit spotnet werken.

en ik heb postprocessing aan staan en sabnzb werkt met het sabtosickbeard script.
Het werkt ook wel. Hij download. Hij pakt uit. En uiteindelijk (kan soms wel 10min duren) verplaatst hij hem wel.
Alleen heb ik soms een lange queue open staan in sab. zodat hij om 02:00u snachts klaar is. Ik laat sab dan automatisch de PC uitzetten als hij klaar is. Vroeger (toen ik alleen sab gebruikte) waren de bestanden dan ook verplaatst. Nu staan ze dan nog op de download locatie en pakt SB ze niet automatisch op om te verplaatsen.

Zal nog even kijken of er nog een vinkje aan/uit moet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

DarkSide schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:58:
[...]

Als ik dingen zelf moet bewerken om iets automatisch te downloaden kan ik net zo goed meteen vanuit spotnet werken.
Give and Take !!!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Idd give it all to me. And i'll take it all 8)

Nee serieus. Maar even de air datum aangepast naar 6 -okt voor de volgende aflevering. Kijken wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

DarkSide schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 15:23:
[...]

Nee serieus. Maar even de air datum aangepast naar 6 -okt voor de volgende aflevering. Kijken wat ie doet.
Top!

Alleen op deze manier kunnen we met zijn alle genieten van het automatisch downloaden. Als je iets verkeerds ziet bij SB, ga dan niet met eigen gemaakte NFO files werken, maar geef iets terug aan de communitie en pas het even aan bij thetvdb.

thx

EDIT: Er is ergens een optie om de gehele serie te refreshen vanaf thtvdb, dat moet de datum wel goed zetten geloof ik.

[ Voor 11% gewijzigd door j1nx op 04-10-2011 16:17 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Welke ubuntu (xbmclive)-gebruikende daredevil durft mijn automatisch met bash gegenereerde .deb package voor sickbeard te testen? Hij staat hier: http://dl.dropbox.com/u/1...po/sickbeard-11.10.04.deb
Installatie:
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi_repo/sickbeard-11.10.04.deb && sudo dpkg -i sickbeard-11.10.04.deb
Of downloaden en dubbelklikken en installeren met softwarecentrum.

De install gaat volgens de linux/debian-regels:
/opt/sickbeard voor de programma-bestanden
/etc/sickbeard voor database en configuratie bestanden
/usr/bin/sickbeard voor systemwide service (typ ongeacht je locatie sickbeard in de terminal en je kunt vanalles ermee)
/etc/init.d/sickbeard voor het starten @ boot.

"sickbeard git-update" doet een git pull waarmee /opt/sickbeard bijgewerkt wordt. Maar ook gewoon sickbeard start|stop|restart|force-reload werkt.

sickbeard draait als root, maar dat moet volgens mij niet uitmaken voor het verwerken van de downloads.

Wie durft? Als het een beetje naar behoren werkt wil ik een repo opzetten waarmee updates gewoon via Ubuntu update beheer kunnen komen, en dan komen er ook deb-files voor couchpotato en andere programma's en zal ik tweewekelijks ofzo updates pushen naar de repo.

De syntax van de deb-file is applicatienaam-jaar-maand-dag.deb (die jaar-naam-dag is de dag waarop ik de source van github heb gehaald).

oh ja mocht je bang worden na installatie dan kun je sudo dpkg -r sickbeard of sudo apt-get remove sickbeard doen, dan wordt de install ongedaan gemaakt. (alleen /etc/sickbeard blijft dan staan).

[ Voor 6% gewijzigd door Mar2zz op 04-10-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Krijg recent onderstaande foutmelding in SickBear bij het postprocessen van een download naar de aparte folder TV-series op de Synology:
WARNING POSTPROCESSER :: Processing failed for /volume1/downloads/SABnzbd/complete/TV/XXXXXXXXXXXXX.mkv: Unable to move the files to their new home
Nochtans staat mijn Download dir op een gescheiden locatie van de uiteindelijke Destination dir.

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 22:18:
Welke ubuntu (xbmclive)-gebruikende daredevil durft mijn automatisch met bash gegenereerde .deb package voor sickbeard te testen?
Het is er nu te laat voor, maar zal hem morgen eens op mijn laptop gooien (Xubuntu 11.04). Kan niet zoveel kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
j1nx schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 00:55:
[...]
Het is er nu te laat voor, maar zal hem morgen eens op mijn laptop gooien (Xubuntu 11.04). Kan niet zoveel kwaad.
Wacht daar maar even mee. Hij draait als root en daar ben ik nu een sickbeard-user voor in de plaats aan het zetten. 't is de eerste keer dat ik een deb-file maak dus ik moet nog vanalles uitzoeken.

Ik heb hier een draadje lopen ook, als je er iets over weet roep dan maar wat: Hero Of Time in ".deb postinstall doe user ipv root"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:51
Sinds vandaag kan ik Sickbeard niet meer extern oproepen om de een of andere reden. Aan de instellingen is niks veranderd IP is nog altijd 0.0.0.0 en poort 8081 staat gewoon open in mijn router op het correcte interne IP.

Heb Sickbeard al een keer gestopt en opnieuw gestart maar dit mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
Jeroennl schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 09:08:
Sinds vandaag kan ik Sickbeard niet meer extern oproepen om de een of andere reden. Aan de instellingen is niks veranderd IP is nog altijd 0.0.0.0 en poort 8081 staat gewoon open in mijn router op het correcte interne IP.

Heb Sickbeard al een keer gestopt en opnieuw gestart maar dit mag niet baten.
heeft de locatie waar je zit port 8081 wel openstaan?

overigens gebeurd het bij speedtouch routers wel eens dat hij vergeet naar welke machine hij de poort zou moeten routeren. Check eens of het IP adres overeenkomt met je NAS?

kun je er trouwens intern (ik neem aan dat je thuis bedoeld) wel bij?

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Zowel op mijn GSM als op het werk functioneert het niet meer, lijkt me stug dat zowel Vodafone en mijn werkgever opeens poort 8081 dicht heeft gegooit.

Ik maak gebruik van TP-Link router, IP-adres en poort zijn nog altijd correct.

Intern werkt het allemaal gewoon nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:57
Probeer het eens met een andere poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Hoe kan ik checken of Periscope al dan niet correct functioneert? Ik heb namelijk het vermoeden dat het programma niet echt 'zoekt'. Ik heb de boel (Python, BeautifulSoup en Periscope, beiden laatste versie, Python versie 2.7.2) geinstalleerd en het heeft één zoekopdracht goed gewerkt. Van 15 films heeft Periscope op dat moment van 2 films ondertitels gevonden (opgegeven taal was en - engels). Viel me ietwat tegen, maar ach.

Vervolgens heb ik nogmaals op diezelfde films een zoekopdracht losgelaten, ditmaal voor Nederlandstalige ondertitels. Toen vond 'ie helemaal niks. Sterker nog: ik krijg tussen twee stippellijntjes direct in cmd te zien dat er 0 resultaten zijn. Terwijl er bij de eerste zoekopdracht heel wat lappen teskt door cmd heen vlogen.

Daarna een externe schijf aangesloten en daar Periscope op de mediamap losgelaten. Weer 0 resultaten :(. Vervolgens Periscope en BS verwijderd, opnieuw in de map gezet en opnieuw aan Python toegewezen (of hoe ik dat ook moet noemen). Weer 0 resultaten.

Mijn vraag is eigenlijk.... zoet mijn Periscope wel iets? Of werkt deze gewoon zo snel en vindt 'ie simpelweg geen ondertitels voor de films en series die ik hem laat doorzoeken? Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat 'ie niet echt het net op gaat om te zoeken... What can I do? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
EleanorNL schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:38:
Hoe kan ik checken of Periscope al dan niet correct functioneert? Ik heb namelijk het vermoeden dat het programma niet echt 'zoekt'. Ik heb de boel (Python, BeautifulSoup en Periscope, beiden laatste versie, Python versie 2.7.2) geinstalleerd en het heeft één zoekopdracht goed gewerkt. Van 15 films heeft Periscope op dat moment van 2 films ondertitels gevonden (opgegeven taal was en - engels). Viel me ietwat tegen, maar ach.

Vervolgens heb ik nogmaals op diezelfde films een zoekopdracht losgelaten, ditmaal voor Nederlandstalige ondertitels. Toen vond 'ie helemaal niks. Sterker nog: ik krijg tussen twee stippellijntjes direct in cmd te zien dat er 0 resultaten zijn. Terwijl er bij de eerste zoekopdracht heel wat lappen teskt door cmd heen vlogen.

Daarna een externe schijf aangesloten en daar Periscope op de mediamap losgelaten. Weer 0 resultaten :(. Vervolgens Periscope en BS verwijderd, opnieuw in de map gezet en opnieuw aan Python toegewezen (of hoe ik dat ook moet noemen). Weer 0 resultaten.

Mijn vraag is eigenlijk.... zoet mijn Periscope wel iets? Of werkt deze gewoon zo snel en vindt 'ie simpelweg geen ondertitels voor de films en series die ik hem laat doorzoeken? Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat 'ie niet echt het net op gaat om te zoeken... What can I do? :)
volgens mij is periscope dood aan het gaan (zie dit topic, 1 pagina terug ofzo) en werkt de primaire bron van ondertitels (bierdopje) niet meer.
probeer eens een andere subtitlezoeker

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Heel irritant that thetvdb.com stug volhoudt dat de aflevering 'Instict' van Terra Nova als episode 2 wordt gezien, terwijl 'everyone and their mother' (incl. Wikipedia) deze als aflevering 3 aanhoudt.

Hun beredenering is dat ze de listing van Fox aanhouden en al heb ik begrip voor hun streven naar 'consistency', als iedereen behalve Fox zelf een alternatieve listing aanhoudt, dan pas je het toch gewoon aan?

Echt onbegrijpelijk...nu loopt heel m'n Sickbeard programmering voor deze show in de soep! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stien
  • Laatst online: 21-05 15:39
Is er inmiddels al een oplossing / workaround voor om nederlandse series binnen te halen. Ik heb de hier gevonden tip ook doorgevoerd (het toevoegen van de categorie "foreign" bij nzb.su) maar dit heeft niet het gewenste resultaat geboekt.
Sickbeard herkend de series wel en download alle informatie.
Het handmatig triggeren van een zoekopdracht levert geen resultaten op. Het uitvoeren van dezelfde zoekopdracht handmatig bij bijvoorbeeld nzb.su levert vreemd genoeg wel resultaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Stien schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:36:
Is er inmiddels al een oplossing / workaround voor om nederlandse series binnen te halen. Ik heb de hier gevonden tip ook doorgevoerd (het toevoegen van de categorie "foreign" bij nzb.su) maar dit heeft niet het gewenste resultaat geboekt.
Het handmatig triggeren van een zoekopdracht levert geen resultaten op. Het uitvoeren van dezelfde zoekopdracht handmatig bij bijvoorbeeld nzb.su levert vreemd genoeg wel resultaten op.
Voor de Nederlandse series heb ik in sabnzbd een RSS feed toegevoegd van bijv. nzbindex (met uiteraard de juiste zoektermen voor de gewenste serie). Sickbeard doet na het downloaden dan weer wel de post-processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Mythling schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:53:
Probeer het eens met een andere poort?
Heel apart maar lost wel mijn probleem op. Zouden nu beide poort 8081 opeens blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroennl schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:50:
[...]

Heel apart maar lost wel mijn probleem op. Zouden nu beide poort 8081 opeens blokkeren?
Misschien je eigen provider wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
TheNymf schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:14:
[...]

volgens mij is periscope dood aan het gaan (zie dit topic, 1 pagina terug ofzo) en werkt de primaire bron van ondertitels (bierdopje) niet meer.
probeer eens een andere subtitlezoeker
En dat is waar mijn kennis mij in de steek laat ;). Hoe kies ik voor een bepaalde sub zoeker in Periscope?

Trouwens, ik heb een voorkeur voor engelstalige subs, als er een werkende is voor engelse dan: graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

EleanorNL schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:06:
[...]

En dat is waar mijn kennis mij in de steek laat ;). Hoe kies ik voor een bepaalde sub zoeker in Periscope?

Trouwens, ik heb een voorkeur voor engelstalige subs, als er een werkende is voor engelse dan: graag :).
Periscope hanteert verschillende bronnen (sites) om te zoeken naar subtitles. Die bronnen, zoals de website Bierdopje.com, staan gedefinieerd in het volgende bestand:
code:
1
/volume1/@appstore/periscope/periscope/plugins/__init__.py

Kijk dus even in je __init__.py welke bronnen bij jou ingeschakeld of uitgeschakeld (#) zijn.

Om spraakverwarring te voorkomen, ik vermoed dat TheNymf doelde op een compleet ander programma om subtitles mee te zoeken (zoals iemand hier subliminal noemt). Aangezien jij een voorkeur hebt voor Engelstalige subs, zal bijvoorbeeld het niet meer beschikbaar zijn van Bierdopje.com voor je Periscope niet veel gevolgen hebben.

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24

rally

Deyterra Consultancy

Kwam er bij toeval achter dat Alpha 489 voor Windows was gereleased maar door een wijziging in Google Code deze niet word opgemerkt in de auto-update.

Dus net maar even een manual install gedaan. Volgens de read-me zou de auto-update nu wel weer moeten werken.

Verder veel bug-fixes. Was al zo verbaasd dat er zo lang geen update was geweest :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Dankjewel Mindwalker. Hiermee kan ik nog niet verklaren waarom mijn Periscope niks vindt en waarom ik vooral het idee heb dat 'ie niet eens zoekt.

Zo ziet mijn __init__.py eruit (alles waar een tuin# voor stond heb ik niet meegekopieerd):

code:
1
2
3
4
5
6
from OpenSubtitles import OpenSubtitles
from Subtitulos import Subtitulos
from Podnapisi import Podnapisi
from TheSubDB import TheSubDB
from BierDopje import BierDopje
from SubsWiki import SubsWiki

Ik zou denken dat daar genoeg alternatieven voor Periscope in staan... Maar zoals ik in mijn eerste berichtje aangaf: ik klik op mijn .bat en krijg vrijwel direct de melding:

<hier staat de command opdracht>
INFO:__main__:**************************************************
INFO:__main__:Downloaded 0 subtitles
INFO:__main__:**************************************************

En daarvoor komt dus helemaal niks, geen log of wat dan ook. Dat kreeg ik wel de allereerste keer dat ik zocht (en twee ondertitels vond). Maar ook die ondertitels vindt Periscope bijvoorbeeld niet weer als ik ze stiekum verplaats en de zoekopdracht in Periscope opnieuw uitvoer.

Trouwens, dit is mijn zoekopdracht:
code:
1
c:\python27\python.exe c:\python27\scripts\periscope -l en -l nl "e:\Newsbin\01-SABnzbd\Complete\Movies"

Ik heb ook gevarieerd met alleen -l en, en alleen met -l nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:57:
[...]

Misschien je eigen provider wel :p
Dat kan natuurlijk ook 8)7. Nog meer mensen met Ziggo en dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
ff een vraagje aan mensen die 2 instances van sickbeard draaien voor normaal en anime ofzo: Gebruiken die ook verschillende autoProcessTV.cfg's en postprocessers? hoe werkt dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zinu schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:00:
Zou inderdaad fijn zijn.
Ik heb tot vorige zomer het SubtitleDownloader.py scriptje gebruikt, maar die werkt sinds kort niet meer. Erg jammer... Krijg telkens 'showid not found' terug van Bierdopje.
Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Stien schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:36:
Ik had problemen om de nederlandse serie 'Overspel' te downloaden.
Met de volgende stappen heb ik dat gefixed. Voor de duidelijkheid, ik draai de Zebulon sickbeard package op een Synology:

1) Stop eerst sickbeard (belangrijk, want anders worden je files weer overschreven)

2) Edit /usr/local/var/sickbeard/config.ini
Verwijder 'dutch' uit de regel 'ignore_words = .....'

3) Edit /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.py.
Zoek op "cat": . Deze regel komt twee keer voor met in beide gevallen 5030 en 5040 erin verwerkt. Wijzig in beide gevallen de hele regel in "cat": '5040,5030,5020,5050'} . Hierdoor wordt behalve in TV>SD en TV>HD nog extra gezocht in de categorieen TV>Foreign en TV>Other.

4) Verwijder voor de zekerheid /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.pyc

5) Start sickbeard weer op en c'est ca. Helaas is het bij mij zo dat elke sickbeard update newzbin.py weer overchrijft met de git versie... Moet na elke update dus even gefixed worden.

HTH

[ Voor 8% gewijzigd door rintje op 16-10-2011 14:35 . Reden: De zoekterm van 3) klopte niet exact. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Zinu schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Bierdopje heeft de boel dichtgegooid voor Periscope, en Periscope geeft geen duidelijke foutmelding in reactie op het geweigerd worden door bierdopje. (Voor dat laatste is al een issue ingeschoten bij Periscope)
Zie ook mijn post van zondag 02 oktober 2011 over bierdopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
AmonTobin schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:23:
Heel irritant that thetvdb.com stug volhoudt dat de aflevering 'Instict' van Terra Nova als episode 2 wordt gezien, terwijl 'everyone and their mother' (incl. Wikipedia) deze als aflevering 3 aanhoudt.

Hun beredenering is dat ze de listing van Fox aanhouden en al heb ik begrip voor hun streven naar 'consistency', als iedereen behalve Fox zelf een alternatieve listing aanhoudt, dan pas je het toch gewoon aan?

Echt onbegrijpelijk...nu loopt heel m'n Sickbeard programmering voor deze show in de soep! :(
Leg eens uit met wat je in de soep bedoelt?

Ik heb ook Terra Nova staan maar merk nog niks vreemds. (wel zag ik dat 2e afelevering issue)

:update:
Wel grappig, volgens mij waren er meer die zich er aan stoorden en de show aanpaste, show is nu gelocked:
This season is locked at the season level and cannot be changed.
It was locked by hikaricore

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 06-10-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorando
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:35
Jeroennl schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 21:57:
[...]

Dat kan natuurlijk ook 8)7. Nog meer mensen met Ziggo en dit probleem?
hier geen last van met ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hier ook geen last van. Vanaf mijn werk en Vodafone kan ik er gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
schumi2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 09:06:
[...]

Leg eens uit met wat je in de soep bedoelt?

Ik heb ook Terra Nova staan maar merk nog niks vreemds. (wel zag ik dat 2e afelevering issue)

:update:
Wel grappig, volgens mij waren er meer die zich er aan stoorden en de show aanpaste, show is nu gelocked:

[...]
Sickbeard verwacht nu 'aflevering 2', die dus niet gaat komen omdat alle desbetreffende "groepen" deze aflevering als 'aflevering 3' "taggen". Vervolgens zijn Sickbeard en de releases 'out of sync' en moet ik dus alsnog handmatig -buiten Sickbeard om- te werk gaan.

Kijk maar in Sickbeard, die wacht nog steeds op aflevering 2 (wat dus eigenlijk aflevering 3 is), maar die is al een paar dagen geleden uitgezonden.

En inderdaad, mensen zijn het zelf gaan corrigeren en daarbij nog een aantal die het ook nog incorrect aanpasten, dus hebben ze deze serie gelocked (hadden ze al toen ik ging kijken). Op zich niets mis mee, maar corrigeer het zelf dan wel even goed! Maar dat willen ze niet want ze houden zich vast aan de -technisch correcte, maar praktisch incorrecte- indeling van Fox. :(

[ Voor 18% gewijzigd door AmonTobin op 06-10-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
AmonTobin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

Sickbeard verwacht nu 'aflevering 2', die dus niet gaat komen omdat alle desbetreffende "groepen" deze aflevering als 'aflevering 3' "taggen". Vervolgens zijn Sickbeard en de releases 'out of sync' en moet ik dus alsnog handmatig -buiten Sickbeard om- te werk gaan.

Kijk maar in Sickbeard, die wacht nog steeds op aflevering 2 (wat dus eigenlijk aflevering 3 is), maar die is al een paar dagen geleden uitgezonden.

En inderdaad, mensen zijn het zelf gaan corrigeren en daarbij nog een aantal die het ook nog incorrect aanpasten, dus hebben ze deze serie gelocked (hadden ze al toen ik ging kijken). Op zich niets mis mee, maar corrigeer het zelf dan wel even goed! Maar dat willen ze niet want ze houden zich vast aan de -technisch correcte, maar praktisch incorrecte- indeling van Fox. :(
Ik had net nog een full-update gedaan in SB en zag toen inderdaad de verschillen. Opzich heb ik er niet zoveel moeite mee want eigenlijk hoef ik niks tot weinig te corrigeren behalve dan e02 als archived te markeren. Het had mooier geweest als ze e01-02 gemaakt hadden maar zo werkt het mijn inziens ook, of mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/6158/archivep.th.png

Uploaded with ImageShack.us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmonTobin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

Waarom zou thetvdb zich aan moeten passen aan releasegroepen dan? Dat wij er met SickBeard toevallig massaal gebruik van maken kan hun jeuken natuurlijk, ze willen gewoon correcte info op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

ik heb die problemen niet met sickbeard.. hij geeft wel aan dat ie E2 niet gedownload heeft.. maar is ondertussen wel 3 gaan downloaden.

Als ik mijn e1 rename naar: terra.nova.s01e01-02 dan herkent sickbeard wel dat de 2e episode binnen is..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
schumi2004 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:28:
[...]

Ik had net nog een full-update gedaan in SB en zag toen inderdaad de verschillen. Opzich heb ik er niet zoveel moeite mee want eigenlijk hoef ik niks tot weinig te corrigeren behalve dan e02 als archived te markeren. Het had mooier geweest als ze e01-02 gemaakt hadden maar zo werkt het mijn inziens ook, of mis ik iets?

[afbeelding]

Uploaded with ImageShack.us
De auto scheduling in Sickbeard nu feitelijk nutteloos is geworden voor mij, omdat hij nu een week later pas de betreffende aflevering download. Voor 1 serie kan ik het dan op zich nog wel hebben, maar als dit een trend wordt, dan kan ik dus heel Sickbeard overboord gooien, want dan klopt er toch geen hout van. Daarnaast moet ik dan alsnog naderhand alles handmatig gaan renamen omdat anders het ophalen van de metadata en subtitles niet meer overeenkomt.
RoRoo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:55:
ik heb die problemen niet met sickbeard.. hij geeft wel aan dat ie E2 niet gedownload heeft.. maar is ondertussen wel 3 gaan downloaden.

Als ik mijn e1 rename naar: terra.nova.s01e01-02 dan herkent sickbeard wel dat de 2e episode binnen is..
Dan heb jij de download handmatig getriggered lijkt me? Want Sickbeard gaat toch pas automatisch naar een aflevering zoeken op het moment dat de opgegeven release datum actueel is?'
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:37:
[...]

Waarom zou thetvdb zich aan moeten passen aan releasegroepen dan? Dat wij er met SickBeard toevallig massaal gebruik van maken kan hun jeuken natuurlijk, ze willen gewoon correcte info op de site.
Tja, is op zich ook wel zo. Al lijkt Wikipedia het wel eens te zijn met de releasegroepen. :P

En afgezien daarvan, wie maakt er dan nog meer gebruik van thetvdb.com afgezien van de downloaders die deze shows weer via een XBMC of MediaPortal bekijken (oprechte vraag)?

[ Voor 42% gewijzigd door AmonTobin op 06-10-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
AmonTobin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:57:
[...]

knip
[...]

Dan heb jij de download handmatig getriggered lijkt me? Want Sickbeard gaat toch pas automatisch naar een aflevering zoeken op het moment dat de opgegeven release datum actueel is?'

[...]
knip
Wel grappig dat je over datum begint. Wilde eigenlijk zeggen dat datum wel actueel is maar SickBeard kan zelfs releases uit de toekomst halen zag ik net :(

Goeie tip, zo kan het natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Het probleem is eerder dat op thetvdb episode 1 Genesis is en episode 2 Instinct en niet Genesis part 2.
Terwijl de release group dus s01e03 gereleased hebben waardoor je in sickbeard en xbmc bij episode info niet de info van Instinct hebt maar die van Bylaw, welke dus ook niet klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
xardy schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:47:
[...]

Het probleem is eerder dat op thetvdb episode 1 Genesis is en episode 2 Instinct en niet Genesis part 2.
Terwijl de release group dus s01e03 gereleased hebben waardoor je in sickbeard en xbmc bij episode info niet de info van Instinct hebt maar die van Bylaw, welke dus ook niet klopt...
Ok, een ideetje.

Zou het zomaar kunnen zijn dat de release groups het zelf ook niet meer weten?
Op thetvdb was (en is er nog) commotie van hoe het nu precies zat en ik krijg zelf het idee dat de nu gepresenteerde lijst klopt.

De release s01e01-02 zijn de eerste 2 afleveringen Genesis en Instinct, dat er in de nfo van de release groups staat dat e03 Instinct is zou wellicht te maken kunnen hebben met wat ik net noemde, onduidelijkheid bij iedereen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

AmonTobin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 10:57:

Nope, niets getriggerd.. hij ging 'm v/d week gewoon downloaden..
Volgens mij checked mijn sickbeard gewoon of de posts overeenkomen. en dat was kennelijk het geval :)

Maar je hebt wel gelijk.. de datum klopt niet..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 16:50
He jongens, op m'n mac heb ik couch potato werkend maar telkens als ik terug in log op m'n mac springt de browser op. Dit terwijl launch browser uitgevinkt is en bij 'inloggen' couchpotato verbergen aangevinkt staat.

Dit is erg vervelend omdat het m'n mediacenter is.. Hoe kan ik dit nog oplossen?

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
RoRoo schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 15:33:
[...]

Nope, niets getriggerd.. hij ging 'm v/d week gewoon downloaden..
Volgens mij checked mijn sickbeard gewoon of de posts overeenkomen. en dat was kennelijk het geval :)

Maar je hebt wel gelijk.. de datum klopt niet..
Waarschijnlijk moet ik episode 2 dan als 'ignored' afvinken zodat Sickbeard die verder negeert en vervolgens wel naar episode 3 gaat zoeken, bedenk ik me net. Sickbeard gaat dan kijken naar wat er al gedownload is en zoekt volgende in de lijst, ofzo?

Het leek mij namelijk logisch dat Sickbeard pas gaat zoeken zodra de releasedatum actueel is omdat die episodes tot die tijd op status 'unaired' staan. Nou ja, het zal wel...
blubbers schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:38:
He jongens, op m'n mac heb ik couch potato werkend maar telkens als ik terug in log op m'n mac springt de browser op. Dit terwijl launch browser uitgevinkt is en bij 'inloggen' couchpotato verbergen aangevinkt staat.

Dit is erg vervelend omdat het m'n mediacenter is.. Hoe kan ik dit nog oplossen?

Thnx!
Ik draai zelf Sickbeard, SabNZBD en Couchpotato als services op mijn Windows machine...dat is echt ideaal voor dit soort webbased programma's. Ik heb zelf geen verstand van Mac verder, maar wellicht kun je ze op de Mac als daemons draaien? Dat komt dan feitelijk op hetzelfde neer.

Wellicht dat een alternatieve oplossing is om Couchpotato onder een andere gebruiker te draaien dan waarmee je bent ingelogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Wie durft mijn nieuwe verbeterde sickbeard deb-package te proberen? Is natuurlijk bedoelt voor Debian/Ubuntu/Mint systemen.

Maar er zit een /usr/bin/sickbeard file in die systemwide werkt en volgens mij ook prima moet werken op andere linux systemen, gaat uit van een installatie in /opt/sickbeard, maar dat kan je zo aanpassen door deze file te editten.
Zelf getest, installeren en werking is prima, heb er alleen nog geen tvshows mee gedowned, maar dat zou gewoon moeten werken.

De daemon settings zijn te zetten in /etc/default/sickbeard, maar hij kan ook gewoon 'los' gerunned worden, door gewoon sickbeard te typen. data en config gaan dan automatisch naar je home/user/.sickbeard. De pidfile kun je dan beter ook daarheen doen als je geen schrijfrechten hebt in /var/run.

Er kunnen meerdere daemons naast elkaar draaien, gewoon meerdere settingsfiles aanmaken (/etc/default/sickbeard kopieren) en het initscript kopieren en sickbeard1 en sickbeard2 noemen bijvoorbeeld en pad naar settings erin opgeven.

Volledige set opties als je sickbeard --help typt:
usage: sickbeard --option --environment=value
    OPTIONS:
        --daemon        : run in background
        --quiet         : run silent

ENVIRONMENT:        : Example --configdir=/path/to/config.ini.
        --config=       : Set full path to config.ini,
                          defaults to ~/.sickbeard/config.ini.
        --datadir=      : Set folder to store database and thumbs, 
                          defaults to ~/.sickbeard.
        --pidfile=      : Set full path to pidfile, 
                          defaults to /var/run/sickbeard/sickbeard.pid.
        --port=         : Set port to listen on, defaults to port 8081.
        --startup       : Edit /etc/default/sickbeard to autostart 
                          sickbeard when this machine starts.

--help          : print this help message.

DAEMON OPTIONS:     : Handle the daemon that runs as a service
        --startup       : Edit /etc/default/sickbeard to autostart 
                          sickbeard when this machine starts.
        --start         : Start the daemon.
        --stop          : Stop the daemon.
        --restart       : Restart the daemon.
        --force-reload  : Same as --restart.
        --force-update  : Update sickbeard from GitHub
De daemon options zijn buntu/mint only, ik weet niet zeker of ze ook op debian werken dus dat heb ik er even uitgelaten. Deze opties worden niet getoont en/of geaccepteert als je een andere linux draait dan deze twee.

installeer met
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi_repo/sickbeard-2011.10.07.deb && sudo dpkg -i sickbeard-11.10.07.deb
of download 'm en open 'm met 't softwarecentrum.

Nu ook couchpotato in de aanbieding: download

Voor de daredevils:
Als je je oude settings wilt blijven gebruiken, verplaats dan je couch of sickbeard folder naar je home, naar /home/user/.sickbeard of /home/user/.couchpotato.

In /etc/default/programmanaam (daemon-configuratie) kan je eventueel config-dir en datadir instellen als je daarvan af wilt wijken.

Of start met programmanaam --config=/pad/naar/config.ini en --datadir=/pad/naar/data

Ik maak headphones ook nog even en daarna ga ik uitzoeken hoe ik een repo kan maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mar2zz op 07-10-2011 12:49 . Reden: couchpotato ook klaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Laatst online: 22-09 15:18
Ik heb m'n mac mini inmiddels voorzien van Sab, CP en SB en alles werkt zoals ik wil. Voor de subtitles gebruik ik nu subliminal gewoon als losse tool en ook dit werkt prima vanuit de terminal met het volgende commando:

/Applications/subliminal/scripts/subliminal -m -l en -l nl "/Volumes/movies/TVSeries"

Het lukt me alleen niet omdat dit automatisch te laten draaien elke dag, ik heb het met cron geprobeerd en met launchctl maar op de een of andere manier wil het maar niet werken. Iemand een voorbeeldje hoe ik dit met het beste kan automatiseren?

Mijn launchctl ziet er als volgt uit en heb tig varianten geprobeerd maar krijg in m'n console altijd exit code 1 te zien. En de details van de error zijn:

Traceback (most recent call last):
File "/Applications/subliminal/scripts/subliminal", line 24, in <module>
import argparse
ImportError: No module named argparse

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
    <key>Label</key>
    <string>com.schaaps.subtitles</string>
    <key>ProgramArguments</key>
    <array>
        <string>/usr/bin/python</string>
        <string>/Applications/subliminal/scripts/subliminal</string>
        <string>-m</string>
        <string>-l en</string>
        <string>-l nl</string>
        <string>"/Volumes/movies/TVSeries"</string>
    </array>
    <key>Nice</key>
    <integer>1</integer>
    <key>StartInterval</key>
    <integer>84600</integer>
    <key>RunAtLoad</key>
    <true/>
    <key>StandardErrorPath</key>
    <string>/tmp/AlTest1.err</string>
    <key>StandardOutPath</key>
    <string>/tmp/AlTest1.out</string>
</dict>
</plist>

[ Voor 6% gewijzigd door tipex op 07-10-2011 18:25 ]

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Mar2zz

Standaard Xubuntu 11.04, dependency probleem;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
peter@laptop:~/Downloads$ sudo dpkg -i sickbeard-2011.10.07.deb 
[sudo] password for peter: 
Selecting previously deselected package sickbeard.
(Reading database ... 200639 files and directories currently installed.)
Unpacking sickbeard (from sickbeard-2011.10.07.deb) ...
dpkg: dependency problems prevent configuration of sickbeard:
 sickbeard depends on python-cheetah; however:
  Package python-cheetah is not installed.
dpkg: error processing sickbeard (--install):
 dependency problems - leaving unconfigured
Processing triggers for ureadahead ...
ureadahead will be reprofiled on next reboot
Errors were encountered while processing:
 sickbeard

Dus .......

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
peter@laptop:~/Downloads$ sudo apt-get install python-cheetah
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
The following packages were automatically installed and are no longer required:
  libglewmx1.5 libalut0 ttf-uralic chromium-bsu-data libglc0
Use 'apt-get autoremove' to remove them.
Suggested packages:
  python-markdown python-pygments python-memcache
The following NEW packages will be installed:
  python-cheetah
0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
1 not fully installed or removed.
Need to get 171 kB of archives.
After this operation, 1,016 kB of additional disk space will be used.
Get:1 http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ natty/main python-cheetah i386 2.4.3-0ubuntu3 [171 kB]
Fetched 171 kB in 0s (459 kB/s)    
Selecting previously deselected package python-cheetah.
(Reading database ... 201272 files and directories currently installed.)
Unpacking python-cheetah (from .../python-cheetah_2.4.3-0ubuntu3_i386.deb) ...
Processing triggers for man-db ...
Setting up python-cheetah (2.4.3-0ubuntu3) ...
Setting up sickbeard (2011.10.07) ...
 Adding system startup for /etc/init.d/sickbeard ...
   /etc/rc0.d/K20sickbeard -> ../init.d/sickbeard
   /etc/rc1.d/K20sickbeard -> ../init.d/sickbeard
   /etc/rc6.d/K20sickbeard -> ../init.d/sickbeard
   /etc/rc2.d/S20sickbeard -> ../init.d/sickbeard
   /etc/rc3.d/S20sickbeard -> ../init.d/sickbeard
   /etc/rc4.d/S20sickbeard -> ../init.d/sickbeard
   /etc/rc5.d/S20sickbeard -> ../init.d/sickbeard
 * SickBeard: daemon not enabled, aborting. See /etc/default/sickbeard
Processing triggers for python-support ...

Daarna kan ik sickbeard draaien in de CLI.
code:
1
$sickbeard

Word niet gestart als service en laat dus de CLI niet los, maar start wel netjes de browser naar localhost:8081
Bovenaan de pagina staat echter nu;
Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates.
Dus maar even CTRL-C en dan;
code:
1
2
peter@laptop:~/Downloads$ sudo /etc/init.d/sickbeard start
 * SickBeard: daemon not enabled, aborting. See /etc/default/sickbeard

Deamon config op "1" gezet, en dus ook maar direct de user aangegeven aangezien die "required" is. Service starten werkt dan wel en hij start inderdaad weer de browser naar localhost (Zelfde message bovenaan)

Met andere woorden. Op de dependency check na lijkt alles goed te werken. Met een eventueele repo is het dus voor 90% van de gebruikers alleen nog even de /etc/default/sickbeard aanpassen en werkend!

Pluim!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
He j1nx, tof dat je het ff test.

Die dependency-check gaat zo omdat het beleid is van Debian. Ik kan python-cheetah wel laten installeren, maar ik wil het dan ook 'volgens de regels' doen omdat ik me er toch in verdiept heb. Als je zo een melding krijgt, van om het even welk programma, kun je daarna gewoon sudo apt-get -f install typen en dan haalt ie de dependency op en maakt ie ook de installatie van sickbeard af.

Ik heb vandaag nog wat dingen aangepast. Ik heb nu 3 bashscripts, die voor 99% op elkaar lijken en die maken sickbeard.deb, couchpotato.deb en headphones.deb binnen een halve minuut :).

Daarnaast nog een aanpassing gedaan in /etc/default/$app, waarbij aangegeven kan worden of je sickbeard wilt kunnen updaten via de webinterface. Als je die ook op 1 zet dan maakt ie de user die de daemon draait eigenaar van de programma-map in /opt/ en kan je gewoon updates trekken via webinterface of er ff in git pullen. Maar, voor mensen die sudo hebben kunnen ook gewoon 'sick of couch of head --force-update' typen. Dit kan dus ook in een cronjob ( @weekly /usr/bin/sickbeard --force-update )

Dat repo is nog een heel verhaal apart. Dat is een heel gedoe, en heb je webspace nodig. ik denk niet dat ik er met een dropboxje-repo vanaf kom, en daarnaast denk ik niet dat ik een ppa kan maken hiervan op launchpad, maar dat zal ik nog even checken voor de zekerheid. Ik denk dat ik beter ff tijdelijk die deb's dezelfde naam kan geven zodat de dropbox link altijd gelijk blijft, dan kunnen ze gewoon daar weggehaald worden tot ik weet hoe en waar ik een repo kan opzetten.
Daarna kan ik sickbeard draaien in de CLI.
code:
1
$sickbeard

Word niet gestart als service en laat dus de CLI niet los, maar start wel netjes de browser naar localhost:8081
Bovenaan de pagina staat echter nu;
code:
1
Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates.
Dit klopt, als je gewoon sickbeard typt, dan start je eigenlijk gewoon python /pad/naar/SickBeard.py en doet ie precies hetzelfde, en dat is de terminal vasthouden en erin loggen.

Als je 'm stil wil houden dan kun je beter sickbeard --quiet --daemon doen. Zie sickbeard --help voor alle opties.

Daarnaast is in jouw versie de map /opt/sickbeard van root, ik denk dat je daar de melding van krijgt. In de nieuwe versie (upload ik zo, nog ff kleine test draaien) kun je instellen dat je dus wilt updaten via de webinterface.

Heb ik ook vraagje aan jou, ik heb dit sinds vandaag in Sickbeard: Unknown error given from j1nx: Request limit reached. Heb je dit aangepast?

edit:
dit is lekker, symbolische links werken in dropbox dus de deb's staan voortaan altijd op:
http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi_repo/sickbeard.deb
http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi_repo/couchpotato.deb
http://dl.dropbox.com/u/18712538/LaSi_repo/headphones.deb

install = wget link && sudo dpkg -i applicatie.deb
remove= sudo apt-get remove applicatie of sudo dpkg -r applicatie
purge= sudo apt-get purge applicatie of sudo dpkg -P applicatie (dit verwijdert volledig, ook de configuratiebestanden (niet je database en config.ini overigens), dat is nu alleen /etc/default/applicatienaam, maar daar komt in een later stadium ook de initscripts bij, die heb ik volledig opnieuw geschreven en moeten misschien nog wat gepimpt)

[ Voor 12% gewijzigd door Mar2zz op 07-10-2011 20:33 . Reden: symbolische links werken in dropbox! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
AmonTobin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:07:

Ik draai zelf Sickbeard, SabNZBD en Couchpotato als services op mijn Windows machine...dat is echt ideaal voor dit soort webbased programma's.
Zelf heb ik hetzelfde gedaan met behulp van srvany en dat werkt op zich prima.
Met couchpotato geeft dat echter een klein probleempje. couhpotato.exe zorgt er namelijk voor dat de executable 2x opstart.

Een keer met een footprint van rond de 1 MB en de 2e instance van rond de 25 MB.
Als ik vervolgens de service stop, sluit alleen de 1 MB versie en blijft de 25 MB versie gewoon doordraaien en blijft couchpotato nog steeds werken. na het opnieuw starten van de "service" draait couchpotato dus ook 2x op de achtergrond met 3x de executable.

ik vroeg me af of jij en/of anderen dit probleem ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Slamdance schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:38:
[...]

Zelf heb ik hetzelfde gedaan met behulp van srvany en dat werkt op zich prima.
Met couchpotato geeft dat echter een klein probleempje. couhpotato.exe zorgt er namelijk voor dat de executable 2x opstart.

Een keer met een footprint van rond de 1 MB en de 2e instance van rond de 25 MB.
Als ik vervolgens de service stop, sluit alleen de 1 MB versie en blijft de 25 MB versie gewoon doordraaien en blijft couchpotato nog steeds werken. na het opnieuw starten van de "service" draait couchpotato dus ook 2x op de achtergrond met 3x de executable.

ik vroeg me af of jij en/of anderen dit probleem ook hebben.
Ik heb idd ook de 2 processen draaien zoals jij beschrijft en vervolgens 3 bij het herstarten van de service, alleen ik ervaar het niet als een probleem omdat ik de service eigenlijk nooit herstart. Maar nieuwsgierig als ik ben, heb ik dit even nader onderzocht en je kunt dit omzeilen door m.b.v. Python de source te draaien. Dan draait er maar één python.exe process. Als je het volgende Googled:

run couchpotato from source in windows

dan is de eerste hit een PDF document dat beschrijft hoe je dit voor elkaar krijgt. Dit zijn zo'n beetje de stappen die ik heb uitgevoerd om dit voor elkaar te krijgen:

1. Installeer python2.7.2 naar C:\python27
2. Maak een map C:\Couchpotato\ aan en plaats daar de source bestanden in
5. Pas met regedit de stringwaarden onder 'Parameters' voor je Couchpotato service als volgt aan:

'AppDirectory' heeft waarde "C:\Python27\"
'Application' heeft waarde "C:\Python27\pythonw.exe" "C:\Couchpotato\couchpotato.py"

Dat zou moeten werken.

[ Voor 26% gewijzigd door AmonTobin op 07-10-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:02:
He j1nx, tof dat je het ff test.
Geen probleem.
Mar2zz schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:02:
[...]
Heb ik ook vraagje aan jou, ik heb dit sinds vandaag in Sickbeard: Unknown error given from j1nx: Request limit reached. Heb je dit aangepast?
Nee hoor, alle limieten staan nog steeds op 1000
Misschien dat je met al het testen er toch overheen gegaan bent, of het was even een hickup? Laat even weten of het nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Hee jongens, ik kan er even niet goed aan uit.

Ik wil me registreren bij UsenetXL. Waar moet ik deze provider nu ingeven bij CouchPotato? Of kan ik me enkel bij de 5 opgegeven providers van CouchPotato registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
rintje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:26:
[...]

Ik had problemen om de nederlandse serie 'Overspel' te downloaden.
Met de volgende stappen heb ik dat gefixed. Voor de duidelijkheid, ik draai de Zebulon sickbeard package op een Synology:

1) Stop eerst sickbeard (belangrijk, want anders worden je files weer overschreven)

2) Edit /usr/local/var/sickbeard/config.ini
Verwijder 'dutch' uit de regel 'ignore_words = .....'

3) Edit /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.py.
Zoek op "cat": '5040,5030'. Deze regel komt twee keer voor. Wijzig beide voorkomens in "cat": '5040,5030,5020,5050'. Hierdoor wordt behalve in TV>SD en TV>HD nog extra gezocht in de categorieen TV>Foreign en TV>Other.

4) Verwijder voor de zekerheid /usr/local/var/sickbeard/sickbeard/providers/newzbin.pyc

5) Start sickbeard weer op en c'est ca. Helaas is het bij mij zo dat elke sickbeard update newzbin.py weer overchrijft met de git versie... Moet na elke update dus even gefixed worden.

HTH
Ik draai SickBeard als service op een Windows7 machine. Bij mij gaat het bij stap 3 fout, omdat ik de newzbin.py niet kan vinden op mijn pc. Ik zou dit wel graag fixen, want Nederlandse series gaat nooit goed in mijn SickBeard. Wat is de windows tegenhanger van dit bestand?

Edit: Ik heb 122 bestanden gevonden op mijn pc met de naam newzbin.py. Ze staan in folders met naam:
C:\Users[username]\AppData\Local\Temp\_MEIXXXXX\app\lib\provider\yarr\sources
Waarbij de XXXXX verschillende cijfers zijn. De 122 bestanden staan allemaal in een aparte folder met ander cijfercombinatie. Is dit het bestand? Ik kan 'cat' ook niet vinden in de bestanden, dus ik denk zelf niet dat het zo werkt.

Overigens heb ik wel stap 2 gedaan (bij ignore dutch weghalen), maar Overspel kan hij nog niet vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door martynvs op 08-10-2011 16:21 . Reden: Gedeeltelijk gevonden, typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

blubbers schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:12:
Hee jongens, ik kan er even niet goed aan uit.

Ik wil me registreren bij UsenetXL. Waar moet ik deze provider nu ingeven bij CouchPotato? Of kan ik me enkel bij de 5 opgegeven providers van CouchPotato registreren?
UsenetXL is een NNTP provider en moet je dus ingeven als download server bij bijvoorbeeld Sabnzbd. Bij Couchpotato geef je "zoek machines" op en geen download providers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Dat terra nova probleem met sickbeard heb ik ook last van. Maar stel dat ik een dummybestandje post in de nieuwsgroepen? Ik post dan de pilot nog een keer, maar noem die S01E02(of een ander dummybestandje).

Zou het dan niet goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Mar2zz schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 22:28:
ff een vraagje aan mensen die 2 instances van sickbeard draaien voor normaal en anime ofzo: Gebruiken die ook verschillende autoProcessTV.cfg's en postprocessers? hoe werkt dat bij jullie?
Ik weet niet of dit al beantwoord is (een tijdje dit topic niet gelezen), maar ik ben zo iemand.

Ik heb een verzamelmap gemaakt voor de scripts. Daarin heb ik van beide installs de scripts gezet, inclusief de config file. Omdat ze hetzelfde heten heb ik voor beide installs de scripts unieke namen gegeven. Dat betekent dat de scripts niet uit zichzelf meer werken, en dus het een en ander ook hernoemd moet worden binnen de scripts zelf. Ik neem aan dat je dat zelf wel kunt uitvogelen. Samengevat, de mapinhoud is als volgt:
  • autoProcessTV.py
  • autoProcessAnime.py
  • autoProcessTV.cfg
  • autoProcessAnime.cfg
  • sabToSickBeardTV.py
  • sabToSickBeardAnime.py
Hopelijk helpt dit je wat verder.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nicap schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:26:
Dat terra nova probleem met sickbeard heb ik ook last van. Maar stel dat ik een dummybestandje post in de nieuwsgroepen? Ik post dan de pilot nog een keer, maar noem die S01E02(of een ander dummybestandje).

Zou het dan niet goedkomen?
s01e01 hernoemen naar s01e01-02 werkte hier, of als archived markeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
j1nx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:22:
[...]

UsenetXL is een NNTP provider en moet je dus ingeven als download server bij bijvoorbeeld Sabnzbd. Bij Couchpotato geef je "zoek machines" op en geen download providers
Dit antwoord verwachte ik eigenlijk. Nu is het bevestigd. :)

Maar bij sickbeard kan ik dan wel UsenetXL opgeven, klopt dit?

[ Voor 8% gewijzigd door blubbers op 08-10-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

blubbers schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:00:
[...]
Maar bij sickbeard kan ik dan wel UsenetXL opgeven, klopt dit?
Nope, zelfde laken en pak.

- De UsenetXL vul je in bij sabnzbd en daar download je mee
- Sickbeard en Couchpotato, zoeken in "nzb zoek machines" en wanneer ze wat gevonden hebben sturen ze dat naar sabnzbd, die het voor je download van UsenetXL

Overigens moet je wel even kijken waar UsenetXL zijn servers heeft, er zijn onlangs wat stribbelingen met brein enzo. Een grote jongen moet sluiten, lullig als je net daarbij een abbo afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:56:
[...]

s01e01 hernoemen naar s01e01-02 werkte hier, of als archived markeren.
Ook niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Heb de pilot gerenamed naar s01e01-02 en de tweede naar s01e03, maar na een rescan zegt SB bij de filename wel de goede titel,maar in de name staat het verkeerd. Hij ignored episode 4.

Ff in de gaten houden dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 18:33
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een branch kan gebruiken?
Ik zou graag deze sickbeard https://github.com/Diaoul/Sick-Beard/commits/subliminal willen clonen.

*edit*
ik denk dat het gelukt is met:

git clone -b subliminal https://github.com/Diaoul/Sick-Beard.git

*edit 2*
Nope dit resulteert niet in een werkende sickBeard

[ Voor 38% gewijzigd door Senaxx op 08-10-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
j1nx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:21:
[...]

Nope, zelfde laken en pak.

- De UsenetXL vul je in bij sabnzbd en daar download je mee
- Sickbeard en Couchpotato, zoeken in "nzb zoek machines" en wanneer ze wat gevonden hebben sturen ze dat naar sabnzbd, die het voor je download van UsenetXL

Overigens moet je wel even kijken waar UsenetXL zijn servers heeft, er zijn onlangs wat stribbelingen met brein enzo. Een grote jongen moet sluiten, lullig als je net daarbij een abbo afsluit.
Ok thnx!

Ik gebruik nu Newzbin en NZB.su als zoek machines. Welke zijn nog veel gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 12:12
blubbers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:09:
[...]

Ok thnx!

Ik gebruik nu Newzbin en NZB.su als zoek machines. Welke zijn nog veel gebruikt?
nzbmatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

blubbers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:09:
[...]

Ok thnx!

In het geval van Sickbeard, natuurlijk de "Sickbeard indexer" en eventueel mijn signature. Voor couchpotato moet je helaas nog kiezen welke je wil gebruiken en dan zou ik toch voor nzb.su gaan als newznab provider en de rest hetzelfde als sickbeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:12
Senaxx schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 21:59:
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik een branch kan gebruiken?
Ik zou graag deze sickbeard https://github.com/Diaoul/Sick-Beard/commits/subliminal willen clonen.

*edit*
ik denk dat het gelukt is met:

git clone -b subliminal https://github.com/Diaoul/Sick-Beard.git

*edit 2*
Nope dit resulteert niet in een werkende sickBeard
Die code is goed. Dat hoort te werken. Draai deze fork en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Die -b subliminal kun je wel weglaten toch? dan krijg je gewoon diaoul's repo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Kriss1981 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 11:56:
[...]
Die code is goed. Dat hoort te werken. Draai deze fork en werkt goed.
Draai jij zijn master branch of zijn subliminal branch?
Mar2zz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 12:09:
Die -b subliminal kun je wel weglaten toch? dan krijg je gewoon diaoul's repo?
Ja, voor zover ik begrepen had is die -b subliminal nodig om die branch te downloaden. Anders krijg je gewoon zijn master branch en daar zit subliminal niet in. Maar na de clone werkt hij bij mij helaas niet

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
[/share/HDB_DATA/.qpkg] # git clone -b subliminal https://github.com/Diaoul/Sick-Beard.git
Cloning into Sick-Beard...
remote: Counting objects: 16160, done.
remote: Compressing objects: 100% (5368/5368), done.
remote: Total 16160 (delta 10999), reused 15088 (delta 10067)
Receiving objects: 100% (16160/16160), 5.76 MiB | 1.24 MiB/s, done.
Resolving deltas: 100% (10999/10999), done.
[/share/HDB_DATA/.qpkg] # cd Sick-Beard/
[/share/HDB_DATA/.qpkg/Sick-Beard] # python SickBeard.py
Traceback (most recent call last):
  File "SickBeard.py", line 42, in <module>
    from sickbeard.webserveInit import initWebServer
  File "/share/HDB_DATA/.qpkg/Sick-Beard/sickbeard/webserveInit.py", line 24, in <module>
    from sickbeard.webserve import WebInterface
  File "/share/HDB_DATA/.qpkg/Sick-Beard/sickbeard/webserve.py", line 29, in <module>
    from Cheetah.Template import Template
ImportError: No module named Cheetah.Template
[/share/HDB_DATA/.qpkg/Sick-Beard] #

Naar mijn weten hoef je niet apart cheetah te installeren toch? Als ik namelijk zijn master branch clone dan werkt hij prima op deze manier.

*found it(ik ben niet zo bekend met git*
1. gewoon de master branch clonen
2. daarna van branch wisselen met git checkout subliminal
3. done :)

[ Voor 74% gewijzigd door Senaxx op 09-10-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:12
Bij mij werkt de subliminal branch wel. Strange

EDIT: net nog even getest met:
code:
1
2
3
# git clone -b subliminal https://github.com/Diaoul/Sick-Beard.git
# cd Sick-Beard
# python SickBeard.py

de subliminal branch werkt hier wel in één keer.

[ Voor 69% gewijzigd door Kriss1981 op 09-10-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmmm, ik dacht dat Sickbeard netjes directories aanmaakte per seizoen en dergelijke. Dat doet ie wel, maar de afleveringen die hij download laat hij in de SabNZB dir staan. De dir met serienaam bevat alleen een paar plaatjes een xml file. Hoort dit zo? Zet hij het niet netjes ergens neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand al opgevallen dat het aantal gedownloade aflevering in SB niet klopt ?

Mijn totaal is 744 en ik weet zeker dat ik er 566 al gedownload heb echter blijft teller staan op 479.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroennl
Ik zie bij mij geen fouten in de telling komt ook gewoon overeen met het toaal aantal episodes wat ik heb. Wel heb ik bij alle specials de status op ignored gezet zodat ze uit de telling van SB blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Na een tijdje aanklooien is het me eindelijk gelukt, en ik moet zeggen het werkt echt perfect. Ik had haast voor geen enkele aflevering een sub, en hij heeft ze echt allemaal netjes gedownload :)

Afbeeldingslocatie: http://imgf.tw/450864757.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgf.tw/640854794.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door Senaxx op 09-10-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Senaxx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:39:
Na een tijdje aanklooien is het me eindelijk gelukt, en ik moet zeggen het werkt echt perfect. Ik had haast voor geen enkele aflevering een sub, en hij heeft ze echt allemaal netjes gedownload :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat ik wat gemist heb maar hoe kom ik aan het tabje subtitles?
Mijn Sickbeard is up2date (zegt ie)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
0Burner0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:23:
[...]

Ik denk dat ik wat gemist heb maar hoe kom ik aan het tabje subtitles?
Mijn Sickbeard is up2date (zegt ie)??
Een paar posts naar boven kan je zien dat dit een fork van Diaoul die zijn eigen branch heeft gemaakt met subliminal geintegreerd :)

Je zal zijn fork moeten clonen om deze functionaliteit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
thnx

Heb dit gedaan en heb nu ook de TAB :)

# cd Sick-Beard
# python SickBeard.py

Ps.
Ik zie bij jouw niet staan:

There is a newer version available (or else you're ahead of master)— Update Now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
0Burner0 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:28:
thnx

Heb dit gedaan en heb nu ook de TAB :)

# cd Sick-Beard
# python SickBeard.py

Ps.
Ik zie bij jouw niet staan:

There is a newer version available (or else you're ahead of master)— Update Now
Nee klopt :) ik heb check voor update uitgezet in de config. Ik denk namelijk dat als ik hem ga updaten ik de optie weer ga verliezen. Waarschijnlijk loopt deze fork achter op de sick-beard master.

[ Voor 8% gewijzigd door Senaxx op 09-10-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Senaxx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:32:
[...]

Nee klopt :) ik heb check voor update uitgezet in de config. Ik denk namelijk dat als ik hem ga updaten ik de optie weer ga verliezen. Waarschijnlijk loopt deze fork achter op de sick-beard master.
Wees niet bang hij geeft dan een fout aan :) als je op update drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Kan die subtitle optie niet geïntegreerd worden bij de volgende update oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
blubbers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:37:
Kan die subtitle optie niet geïntegreerd worden bij de volgende update oid? :)
Wat ik van Mar2zz begreep vondt midget-spy (de maker van Sick-Beard) de addon nog niet goed genoeg, en heeft hij daarom ook de pull-request er nog niet in geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Senaxx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:39:
[...]

Wat ik van Mar2zz begreep vondt midget-spy (de maker van Sick-Beard) de addon nog niet goed genoeg, en heeft hij daarom ook de pull-request er nog niet in geaccepteerd.
Ok, maar er is progress dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
blubbers schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:39:
[...]

Ok, maar er is progress dus. :)
Maar het is echt niet moeilijk om het zelf te doen (zelfs ik kon het :))

Gewoon de bovenstaande drie regels in met telnet/ssh invoeren en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rintje
Senaxx schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:32:
[...]

De update code van de subliminal branch van Diaoul is nog niet zo slim om bij een update te updaten naar zijn eigen branche. In plaats daarvan update hij zichzelf naar de midgetspy master branch en verdwijnt dus de subtitle functionaliteit...

Maar er is hoop. Ik heb de update code gefixed en opgeslagen in mijn eigen fork van Diaoul / subliminal en deze als Pull request ingediend bij Diaoul. Diaoul gaat hier als het goed is een aparte fork voor maken die wij dan kunnen gaan gebruiken, zoals hij hier beschrijft. Ik laat het weten als het zover is.
Pagina: 1 ... 37 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.