[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.867 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 12:00
In de Headphones log zag ik:

17-Aug-2011 09:01:30 - DEBUG :: MainThread : Trying to execute: "git rev-parse HEAD" with shell in /volume1/@appstore/headphones
17-Aug-2011 09:01:30 - DEBUG :: MainThread : Git output: /bin/sh: git: not found

terwijl git vanaf de prompt gewoon gevonden wordt. Moet ik handmatig het pad naar GIT toevoegen aan de HP user oid om dit te verhelpen?

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:13
Mar2zz schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:34:
HIer staan ook altijd heel veel scripts. http://forums.sabnzbd.org/viewforum.php?f=9

Het enige wat je zou moeten bekijken is of alle software via ipkg binnengehaald kan worden. En als er ergens sudo staat dan moet je dat weghalen (of installeren).
Uhh het is niet echt SAB post processing hè. Het zijn losse MTS bestanden waarin mijn fotocamera filmt. Ook die gebruik ik nog al eens om thuis wat te filmen dus ook die filmpjes zou ik graag eens bekijken in XBMC. Op het moment dat mijn camera leeg getrokken is en deze filmpjes op de laptop staan synct dit gewoon met een map op de NAS. Die map moet dan gescand worden om die MTS bestanden te converteren zodat XBMC ze kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
het zijn allemaal commandline tools. Alleen moet je zelf de variablen erin stoppen.

code:
1
./script "variable1, variable2, variable3"

variable1 is bijvoorbeeld het pad waar het moet runnen. 2 is de naam van de opdracht enzovoorts. meer staat in die sticky van mij op het sabnzbdforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:52
Sinds de nieuwste update van Couchpotato wil CP niet meer opstarten. In de log heb ik enkele foutmeldingen gevonden,

code:
1
2
3
4
5
12:30:16 ERROR [                   ENGINE] Error in HTTP server: shutting down
Traceback (most recent call last):
  File "..\build\pyi.win32\CouchPotato\outPYZ1.pyz/cherrypy.process.servers", line 187, in _start_http_thread
  File "..\build\pyi.win32\CouchPotato\outPYZ1.pyz/cherrypy.wsgiserver", line 1753, in start
error: No socket could be created

Ik heb de volledige log hier neergezet. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:38
Draait er al iets op dezelfde poort? (oudere CP misschien?) Of hij is al gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
Draai even een netstat -na en kijk of er al iets luistert op die poort.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
j1nx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:06:
[...]

http://www.webweavertech....blog/archives/000483.html

Kijken of er een versie van ffmpeg is voor de syno. Als je de tools hebt, het commando hebt en het handmatig voor elkaar hebt, dan is een scriptje die in een folder kijkt en geautomatiseerd convert een fluitje van een cent.
Die heb ik gevonden voor de Syno en geïnstalleerd. Lijkt goed te gaan :) Nu nog vinden wat het juiste output format is plus wat nodig is wat betreft dit deel dat in je link staat:

-vcodec mpeg4 -f mp4 -sameq (= onderdeel van ffmpeg -i <file>.MTS -vcodec mpeg4 -f mp4 -sameq <file>.mpg)

Kan er weinig kaas van maken wat het juiste commando is maar dat wordt googlen.

Dan nog een script schrijven voor de wekelijkse check / convert actie en een output map maken en die linken aan XBMC voor de Xbox en ik ben klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Joster op 17-08-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Is dit dan niks voor jou?
Synology conversie script

[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 17-08-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ik had hem al een dm gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hmm, i kheb een probleem, mijn spotweb indexeerd nu netjes alleen sickbeard gaat duitse dingen voorbeeldje: House in het duits, two and half men in het duits? Waarom? En nog beter vraag hoe los ik het op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-08 16:19
Heb Headphones draaien :) thnx to Mar2zz.

Vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om wekelijks de top40 te downloaden of te laten updaten.
Had al gezocht op top40, top 40, nederlandse top40 etc. Kan helaas niets vinden.

Iemand die weet of het kan en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nja zeg, dat newznab dat blijft afentoe hangen geeft rare errors, i kweet niet of het leuk is omdat zelf te draaien hoor :P

Ik ben benieuwd, ga het zien de komende dagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Heb sickbeard vandag geinstalleerd, maar krijg het niet aan de gang. shows toegevoegd etc, maar xoeken ho maar. hen newzbin ingesteld maar in de log zie ik alleen maar time/date errors...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
0Burner0 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 17:02:
Heb Headphones draaien :) thnx to Mar2zz.

Vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om wekelijks de top40 te downloaden of te laten updaten.
Had al gezocht op top40, top 40, nederlandse top40 etc. Kan helaas niets vinden.

Iemand die weet of het kan en zo ja hoe?
Ik heb zelf geen idee, maar misschien lukt het met gebruikmaking van spotweb als provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Eventjes tussendoor, ik heb een ZIP filetje voorbij zien komen van CP en wat dingen over video eta.
Ik draai nu zelf Version 4513514, moet er nu iets mis zijn met mijn build want ik heb niets met dat zip filetje gedaan?

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 21:38
Nee, dat was bedoelt voor mensen die versie "master" hadden. Dat zag je geen nieuwe updates meer voorbij komen. En aangezien jij op te laatste versie zit, hoef je niets te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Thanks for the quick reply _/-\o_

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
Phusebox schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:48:
Heb sickbeard vandag geinstalleerd, maar krijg het niet aan de gang. shows toegevoegd etc, maar xoeken ho maar. hen newzbin ingesteld maar in de log zie ik alleen maar time/date errors...
Vertel eens wat meer over de errors. Laat eens een stukje van de error log zien.
Heb je wel credits gekocht voor newzbin?
Zie je ook errors terugkomen in de sab log?

• Mar2zz
ff gestoeid met python, nou ja ff, wat een andere taal nog dan bash... maar begin het een beetje onder de knie te krijgen...

Als je toegang tot een eigen newznab server hebt (van de newznab source, (nog) niet spotweb) dan kun je die gebruiken om in combinatie met deze plugin en mijn eerste bijdrage aan een xbmc-addon.
films en series te streamen vanuit nzb's. Dus, addon in, filmpje kiezen, even wachten en kijken maar.

Spotweb ga ik nog proberen te maken, maar ik weet niet waar de api-rss-functie daarvan staat.

• Gentox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12-2021
Nog twee andere newznab site nzbd.info & nzb7.com

[ Voor 49% gewijzigd door Gentox op 18-08-2011 02:10 ]

• Joster
Joster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 14:56:
[...]

Die heb ik gevonden voor de Syno en geïnstalleerd. Lijkt goed te gaan :) Nu nog vinden wat het juiste output format is plus wat nodig is wat betreft dit deel dat in je link staat:

-vcodec mpeg4 -f mp4 -sameq (= onderdeel van ffmpeg -i <file>.MTS -vcodec mpeg4 -f mp4 -sameq <file>.mpg)

Kan er weinig kaas van maken wat het juiste commando is maar dat wordt googlen.

Dan nog een script schrijven voor de wekelijkse check / convert actie en een output map maken en die linken aan XBMC voor de Xbox en ik ben klaar.
Pfoe met Google is natuurlijk veel te vinden maar of het veel helderder wordt is maar de vraag. Eigenlijk moet ik 2 dingen weten en daar kom ik nog niet zo snel uit:
  • Waar naar kan ik die mts bestanden het beste converteren (een keer .vob geprobeerd, bestand wordt factor 6 kleiner maar loopt wel redelijk vloeiend verder)? Dit heb ik puur gedaan door "ffmpeg -i input.mts output.vob". Niks ertussen zeg maar.
  • Welk commando (inclusief -vcodec / -f / -sameq / -ab / -a / -target /etc ) heb ik daar voor nodig? Of heb ik die aanvulling niet per se nodig en is puur de regel zoals ik geprobeerd heb voldoende?
Iemand die me verder op weg kan helpen?

offtopic:
Dit is zeker weten niet het goede topic maar om in prg nu een nieuw topic aan te maken lijkt me ook wat overdreven..

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:19

j1nx

Geek - Enjoying life

Je kan toch het commando gebruiken die daar direct op die site staat? Ik zou niet te veel converteren. Als de .mts container een mpeg file bevat, dan zou ik er ook gewoon een mpeg van maken.

Het blijft immers maar NAS cputje

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Joster
j1nx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 09:32:
Je kan toch het commando gebruiken die daar direct op die site staat? Ik zou niet te veel converteren. Als de .mts container een mpeg file bevat, dan zou ik er ook gewoon een mpeg van maken.

Het blijft immers maar NAS cputje
Ja maar dan krijg ik dit:

DiskStation> ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f mp4 -sameq 14m.mpg
FFmpeg version UNKNOWN, Copyright (c) 2000-2008 Fabrice Bellard, et al.
  configuration: --enable-cross-compile --cross-prefix=/home/slug/optware/cs08q1                                                                                                                                                              armel/toolchain/arm-2008q1/bin/arm-none-linux-gnueabi- --arch=arm --disable-enco                                                                                                                                                              der=snow --disable-decoder=snow --enable-shared --disable-static --enable-gpl --                                                                                                                                                              enable-postproc --prefix=/opt
  libavutil version: 49.6.0
  libavcodec version: 51.54.0
  libavformat version: 52.13.0
  libavdevice version: 52.0.0
  built on Nov 23 2010 22:02:29, gcc: 4.2.3
Input #0, mpegts, from '14.MTS':
  Duration: 00:00:30.6, start: 0.366667, bitrate: 15374 kb/s
  Program 1
    Stream #0.0[0x1011]: Video: h264, yuv420p, 1280x720 [PAR 1:1 DAR 16:9], 50.0                                                                                                                                                              0 tb(r)
    Stream #0.1[0x1100]: Audio: ac3, 48000 Hz, stereo, 192 kb/s
Output #0, mp4, to '14m.mpg':
    Stream #0.0: Video: mpeg4, yuv420p, 1280x720 [PAR 1:1 DAR 16:9], q=2-31, 200                                                                                                                                                               kb/s, 50.00 tb(c)
    Stream #0.1: Audio: 0x0000, 48000 Hz, stereo, 64 kb/s
Stream mapping:
  Stream #0.0 -> #0.0
  Stream #0.1 -> #0.1
Unsupported codec for output stream #0.1

Ik weet bij god niet wat dat betekent :)

• Mar2zz
Je hebt geen codec opgegeven voor het converteren van de audio denk ik? audio kun je over het algemeen wel laten zoals het is. kun je dat ook opgeven? dat ie dat niet converteert?

of 0x0000 veranderen in mp3 ofzo..

en waarom maak je er niet gewoon avi's van?

[ Voor 18% gewijzigd door Mar2zz op 18-08-2011 10:06 ]

• Joster
Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:03:
Je hebt geen codec opgegeven voor het converteren van de audio denk ik? audio kun je over het algemeen wel laten zoals het is. kun je dat ook opgeven? dat ie dat niet converteert?

of 0x0000 veranderen in mp3 ofzo..

en waarom maak je er niet gewoon avi's van?
Ja volgens mij is het weghalen van -f genoeg om geen audio te converteren. Nu is hij wel begonnen. Zal hierna eens een avi maken (maar wat moet ik dan invullen voor - vcodec?) en ze vervolgens vergelijken op XBMC.

Volgens mij moet ik voor mp3 het "-f mp4" veranderen in "-f mp3" maar dat weet ik ook niet zeker..

Edit: Ow nee :D -f staat voor Force Format, dus hij maakt er een mp4 oid van. Daar hoef ik volgens mij niets mee te doen. Lijkt er op dat ie daar die audio codec fout op gaf..

Edit2: Ik focus me inderdaad eerst op video en dan pas op eventuele audio (al had ik daar bij de eerste test al niet eens problemen mee dus dat boeit me verder niet eens nu). Overigens staat `-sameq' voor het gebruiken van dezelfde videokwaliteit als de bron. Ben benieuwd wat dat effectief inhoudt voor mij. Ga met een filmpje eens verschillende dingen testen en die dan achter elkaar kijken. De meest geschikte komt in mijn script zoals ik die ga maken volgens het voorbeeld wat Mar2zz gaf. Moet goed komen dus :)

Blijft alleen nog de vraag wat voor - vcodec ik in moet vullen voor avi. Of misschien dat ik dat niet specifiek hoef op te geven maar goed ik zie het wel.

Thanks iig!

[ Voor 39% gewijzigd door Joster op 18-08-2011 10:43 ]

• Mar2zz
Volgens mij ondersteunt de mpg container geen mp4.

mp4 is ook een videocontainer. Een hele goeie zelfs. met handbrake converteer ik daar 4x zo snel in als naar een avi. dus je zou ook mp4 kunnen proberen als output. volgens mij kan een xbox ook mp4 afspelen toch?

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

http://ffmpeg.org/ffmpeg-doc.html

Tis even een lijst, maar alles kan je er wel zo'n beetje vinden.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Joster
j1nx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:50:
http://ffmpeg.org/ffmpeg-doc.html

Tis even een lijst, maar alles kan je er wel zo'n beetje vinden.
Ja die had ik ook net gevonden, ik zal jullie niet meer met mijn ffmpeg issue's vermoeien ;)

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Joster schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:51:
[...]

Ja die had ik ook net gevonden, ik zal jullie niet meer met mijn ffmpeg issue's vermoeien ;)
Maakt niet uit hoor, je kan er gewoon een "post-processing" script van maken ;)
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f avi -sameq -acodec libmp3lame -ab 128k 14m.mpg
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f avi -sameq -acodec copy 14m.mpg
De eerste maakt mp3 geluid met een bitrate van 128
De tweede doet niets met het geluid
Beide zouden een file in een avi container op moeten leveren, met mpeg4 video stream

• Joster
Ik merk al dat ik me nader moet verdiepen in video containers en video streams. Eens kijken waar ik een mp4 video container kan vinden.

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS 14a.avi

Dit werkt ook gewoon trouwens. Talloze mogelijkheden en dan is het een keuze wat voor video stream en video container (en wat al niet meer) je mee geeft..

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:30
Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 01:39:
ff gestoeid met python, nou ja ff, wat een andere taal nog dan bash... maar begin het een beetje onder de knie te krijgen...

Als je toegang tot een eigen newznab server hebt (van de newznab source, (nog) niet spotweb) dan kun je die gebruiken om in combinatie met deze plugin en mijn eerste bijdrage aan een xbmc-addon.
films en series te streamen vanuit nzb's. Dus, addon in, filmpje kiezen, even wachten en kijken maar.

Spotweb ga ik nog proberen te maken, maar ik weet niet waar de api-rss-functie daarvan staat.
Mooi initiatief en ik ga het thuis eens uitproberen.
Over Spotweb: je kan in de url toch gewoon &page=rss toevoegen om de rss te krijgen?
Dus bijv. voor alle x264 HD films is de normale url:
http://<servenaam>/spotweb/?search%5Btree%5D=cat0_a9%2Ccat0_z0&sortdir=DESC&sortby=stamp
en voor de rss wordt dat dan:
http://<servenaam>/spotweb/?search%5Btree%5D=cat0_a9%2Ccat0_z0&sortdir=DESC&sortby=stamp&page=rss

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

• Mar2zz
Als je verstand hebt van python mag je wel meehelpen (jij hebt verstand van python want jij bent de xbmc subtitle addonmaker bedenk ik me :)

de spotweb plugin is in de maak en zit in deze repo: https://github.com/Mar2zz/xbmc-newznab

de map xbmc-newznab is klaar, daar hoeft niets meer mee te gebeuren (met 3 verschillende newznab sites getest).

de map xbmc-spotweb moet alleen de default.py nog aangepast. Ik heb er wat commentaar ingezet waar nog wat moet gebeuren volgens mij. (kan ook geen reet van kloppen trouwens, de rest)...

Je weet vast hoe het werkt. de map xbmc-spotweb ff zippen naar plugin.video.spotweb.zip en dan importeren in xbmc.

• Joster
Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:49:
Volgens mij ondersteunt de mpg container geen mp4.

mp4 is ook een videocontainer. Een hele goeie zelfs. met handbrake converteer ik daar 4x zo snel in als naar een avi. dus je zou ook mp4 kunnen proberen als output. volgens mij kan een xbox ook mp4 afspelen toch?
Hmm crap, volgens mij had ik ook dit moeten doen (in ieder geval die x264 en mp3):

ipkg install ffmpeg +gpl +lame +x264 +xvid +mp3 +aac

Nu heb ik alleen:

ipkg install ffmpeg

gedaan. Kan dit "opnieuw"?

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik ben nieuw met Couchpotato en Sickbeard en heb een kort vraagje: welke nzb-provider is nu het meest geschikt voor het gebruik van Sickbeard en Couchpotato? Het is mijn bedoeling om ook oudere series/afleveringen terug te kunnen vinden. Op de Sickbeard Wiki staan wel enkele providers, maar die lijst is redelijk outdated.

Betaald of gratis maakt mij niks uit, als het maar goed werkt.

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Cubic X schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:37:
Ik ben nieuw met Couchpotato en Sickbeard en heb een kort vraagje: welke nzb-provider is nu het meest geschikt voor het gebruik van Sickbeard en Couchpotato? Het is mijn bedoeling om ook oudere series/afleveringen terug te kunnen vinden. Op de Sickbeard Wiki staan wel enkele providers, maar die lijst is redelijk outdated.

nzbmatrix.com werkt bij mij erg goed. :)

• Joster
Joster schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:01:
[...]

Hmm crap, volgens mij had ik ook dit moeten doen (in ieder geval die x264 en mp3):

ipkg install ffmpeg +gpl +lame +x264 +xvid +mp3 +aac

Nu heb ik alleen:

ipkg install ffmpeg

gedaan. Kan dit "opnieuw"?
Los de x264 binnen gehaald en het volgende uitgevoerd:

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec x264 -f mp4 -sameq -acodec copy 14mp4.mp4

Ik zal het wel niet snappen want ik krijg dit:

configuration: --enable-cross-compile --cross-prefix=/home/slug/optware/cs08q1                                                                                                                                                              armel/toolchain/arm-2008q1/bin/arm-none-linux-gnueabi- --arch=arm --disable-enco                                                                                                                                                              der=snow --disable-decoder=snow --enable-shared --disable-static --enable-gpl --                                                                                                                                                              enable-postproc --prefix=/opt
  Program 1
    Stream #0.0[0x1011]: Video: h264, yuv420p, 1280x720 [PAR 1:1 DAR 16:9], 50.0                                                                                                                                                              0 tb(r)
Unknown encoder 'x264'

En bij het volgende:

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f mp4 -sameq -acodec copy 14mp4.mp4

Geeft:

configuration: --enable-cross-compile --cross-prefix=/home/slug/optware/cs08q1armel/toolchain/arm-2008q1/bin/arm-none-linux-gnueabi- --arch=arm --disable-encoder=snow --disable-decoder=snow --enable-shared --disable-static --enable-gpl --enable-postproc --prefix=/opt
  Program 1
    Stream #0.0[0x1011]: Video: h264, yuv420p, 1280x720 [PAR 1:1 DAR 16:9], 50.00 tb(r)
Output #0, mp4, to '14mp4.mp4':
    Stream #0.0: Video: mpeg4, yuv420p, 1280x720 [PAR 1:1 DAR 16:9], q=2-31, 200 kb/s, 50.00 tb(c)
    Stream #0.1: Audio: ac3, 48000 Hz, stereo, 192 kb/s
Stream mapping:
  Stream #0.0 -> #0.0
  Stream #0.1 -> #0.1
[mp4 @ 0x400afdf4]track 1: could not find tag for codec

Wellicht moet ik het toch op deze manier doen:

code:
1
2
3
4
5
6
ipkg install git
git clone git://git.videolan.org/x264.git /tmp/x264
cd /tmp/x264
./configure --enable-shared  --host=i686-linux
make
make install

Wat ik op deze link gevonden heb: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=37&t=18327.

Alleen daar kom ik als amateur weer. Hoe kan ik nu de "ipkg install x264" ongedaan maken? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 18-08-2011 13:03 ]

• Mar2zz
ipkg remove package

ipkg install package is installeren, en als je dat nogmaals doet upgrade het die package.

make i686 op een arm processor? Kan dat wel?

Ga maar niet compilen... Daar kun je wel van leren, maar ik zou het niet op je nas leren maar in een virtualbox ofzo.

De ffmpeg die meekomt met ipkg moet voldoende zijn. kan best zijn dat sommige opties anders heten dan op de internetfora staat. Als je ffmpeg --help typt dan zie je alle mogelijke commando's en kun je zelf een preset bouwen.

Je xbox zal waarschijnlijk een samequality niet trekken. een volledige conversie naar een common SD-codec (xvid bijvoorbeeld) heeft meer kans. Doe een 2pass VBR en geef een maximum filesize aan (700 of 1500 ofzo), zoals de avi's op internet. Dan krijg je prima sd-kwaliteit.

[ Voor 75% gewijzigd door Mar2zz op 18-08-2011 13:21 ]

• Mr_Blobby
Cubic X schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:37:

http://nzb.su/ (gratis)
Je kan daar nzbs vinden van een paar jaar terug, maar bedenk dat je die niet kan downloaden zonder een usenet provider met een hele grote retentie. Het overgrote merendeel van de usenet providers komt niet verder dan 1 jaar. Dus dan kan je de nzb wel vinden op de site, maar niet op je usenet server.

• Mar2zz
Die is niet meer gratis, tenminste, de gratis versie is gelimiteerd tot 20 downloads per dag. Vervelend als je een paar seizoenen binnen wilt halen.

• Mr_Blobby
Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:22:
Die is niet meer gratis, tenminste, de gratis versie is gelimiteerd tot 20 downloads per dag. Vervelend als je een paar seizoenen binnen wilt halen.
Als je dat op één dag wil doen, dan ja.
Maar je kan een heel seizoen toch niet op één dag kijken. ;)
En als je de oude seizoenen eenmaal binnen heb, is het daarna een kwestie van bijhouden van de lopende series en dan kom je nooit aan die limiet.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:22:
mja of 150 api calls! Ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad.

In de nieuwe versies zit ook: New NZB provider added - "Sick Beard Index". It's a full backlog provider with the same content as nzbs.org (aka everything).

Heb het nog niet geprobeerd alleen aan gevinkt.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik had die 2 nieuwe nzbindexer sites geadd op sickbeard en na 5minuten was ik al klaar met het downloaden, damn ik moet echt een account ergens krijgen zonder limit :+

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Mr_Blobby schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

http://nzb.su/ (gratis)
Je kan daar nzbs vinden van een paar jaar terug, maar bedenk dat je die niet kan downloaden zonder een usenet provider met een hele grote retentie. Het overgrote merendeel van de usenet providers komt niet verder dan 1 jaar. Dus dan kan je de nzb wel vinden op de site, maar niet op je usenet server.
Ik heb een usenet provider die meer dan 365 dagen retentie heeft, dus dat zit wel goed :) .

Heb me aangemeld bij nzb.su, indien ik meer downloads nodig heb kan ik altijd even 5 dollar doneren :) .

• Joster
Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:11:
ipkg remove package

ipkg install package is installeren, en als je dat nogmaals doet upgrade het die package.

make i686 op een arm processor? Kan dat wel?

Ga maar niet compilen... Daar kun je wel van leren, maar ik zou het niet op je nas leren maar in een virtualbox ofzo.

De ffmpeg die meekomt met ipkg moet voldoende zijn. kan best zijn dat sommige opties anders heten dan op de internetfora staat. Als je ffmpeg --help typt dan zie je alle mogelijke commando's en kun je zelf een preset bouwen.

Je xbox zal waarschijnlijk een samequality niet trekken. een volledige conversie naar een common SD-codec (xvid bijvoorbeeld) heeft meer kans. Doe een 2pass VBR en geef een maximum filesize aan (700 of 1500 ofzo), zoals de avi's op internet. Dan krijg je prima sd-kwaliteit.
Package verwijderd, thanks.

Uhhh rrrright. Wat is compilen? 2pass VBR? Volledige conversie naar common SD-codec?

Ik doe nu bijvoorbeeld (zoals J1nx aangaf):

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f avi -sameq -acodec copy 14avi.avi

Daarin zit inderdaad de -sameq zoals je zegt. Of de Xbox dit trekt test ik vanmiddag. Wanneer ik niet volgens same quality converteer weet ik niet wat er misstaat als ik die weg laat?

Wat bedoel je dan met xvid, wat is er mis met de avi container met mpeg4 video stream? Wat je dan krijgt volgens mij is dus:

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f avi -acodec copy 14avi.avi

Edit: op ffmpeg --help krijg ik een missing argument :/

Edit2: of ik nu met "-vcodec mpeg4 -f avi -acodec copy" of zonder .vob's, .mpg's of .avi's trek, de bestandsgrootte is dan allemaal tussen de factor 8 en 6 kleiner dan de originele .mts. Zoveel maakt dat elkaar sowieso niet, de vraag is nu wat het best is en of dat gebruik maken van "-vcodec mpeg4 -f avi -acodec copy" wel nut heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Joster op 18-08-2011 15:32 ]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

DJ-Visto schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:20:
Ik had die 2 nieuwe nzbindexer sites geadd op sickbeard en na 5minuten was ik al klaar met het downloaden, damn ik moet echt een account ergens krijgen zonder limit :+
http://www.j1nx.nl/newznab/www/

No strings attached. Limieten zijn opgeschort.

Database is nu aan het vullen, inclusief alles spots vanuit spotweb (spotweb database word geimporteerd as we speak)
Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:39:
Als je verstand hebt van python mag je wel meehelpen (jij hebt verstand van python want jij bent de xbmc subtitle addonmaker bedenk ik me :)

de spotweb plugin is in de maak en zit in deze repo: https://github.com/Mar2zz/xbmc-newznab

de map xbmc-newznab is klaar, daar hoeft niets meer mee te gebeuren (met 3 verschillende newznab sites getest).

de map xbmc-spotweb moet alleen de default.py nog aangepast. Ik heb er wat commentaar ingezet waar nog wat moet gebeuren volgens mij. (kan ook geen reet van kloppen trouwens, de rest)...

Je weet vast hoe het werkt. de map xbmc-spotweb ff zippen naar plugin.video.spotweb.zip en dan importeren in xbmc.
Ik heb jouw plugin geinstalleerd. (De release zip van 0.0.2)
1) Hij word geinstalleerd als "xbmc-newznab" terwijl de verwijzingen overal "plugin.video.newznab" is. Ik heb daarom de folder gerenamed naar "plugin.video.newznab"
2) Ik heb getest met zowel nzb.su als wel mijn eigen newznab, maar bij elke selectie krijg ik een "script error" links onderin. De xbmc log laat geen errors zien?

Heb je de release getest, of de source. Kan je nog eens dubbel checken?

• Tito129
j1nx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Database is nu aan het vullen, inclusief alles spots vanuit spotweb (spotweb database word geimporteerd as we speak)
Dit ga ik ook zeker even bekijken, scheelt me zelf ook een beetje om een spotweb te installeren, aangezien ik alles op me htpc draai die eigenlijk alleen maar aanstaat tijdens het kijken van series.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:47

wontcachme

You catch me? No you wont

nvm

[ Voor 107% gewijzigd door wontcachme op 18-08-2011 15:56 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Verwijderd

Mr_Blobby schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:22:
[...]

Mooi initiatief en ik ga het thuis eens uitproberen.
Over Spotweb: je kan in de url toch gewoon &page=rss toevoegen om de rss te krijgen?
Dus bijv. voor alle x264 HD films is de normale url:
http://<servenaam>/spotweb/?search%5Btree%5D=cat0_a9%2Ccat0_z0&sortdir=DESC&sortby=stamp
en voor de rss wordt dat dan:
http://<servenaam>/spotweb/?search%5Btree%5D=cat0_a9%2Ccat0_z0&sortdir=DESC&sortby=stamp&page=rss
Heeft je browser geen RSS knop dan? De URL van de RSS-feed zit namelijk netjes in de (HTML) broncode en kan door de browser worden gebruikt. Vooral met zoekopdrachten erg handig ;)

Edit: vergeet niet &apikey={apikey} op te nemen als je de RSS-feed in een extern programma wilt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2011 16:47 ]

• 0Burner0
[...]

Top heb hem meteen toegevoegd :)
Vraag me alleen af of de url die ik moet invoeren:

www.j1nx.nl/newznab/www/

of

www.j1nx.nl

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

0Burner0 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:58:
[...]

Top heb hem meteen toegevoegd :)
Vraag me alleen af of de url die ik moet invoeren:

www.j1nx.nl/newznab/www/

of

www.j1nx.nl
www.j1nx.nl/newznab/www/

Misschien dat ik hem straks onder een subdomain hang, dan word het;
http://newznab.j1nx.nl

Maar dan laat ik ze allebei en tijdje naast elkaar benaderbaar zijn en zal ik het bekend maken dat de API's geupdate moeten worden op de site.

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Top, ook maar ff account aangemaakt. :)

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

j1nx, DM! :)

• spoor12b
Bedankt j1nx, mooi dat je ook de spotweb spots meeneemt! :)

spoor12b

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
@j1nx thanks.

Toch maar eens uitzoeken hoe ik hem op mijn NAS aan de gang krijg.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

schumi2004 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:36:
@j1nx thanks.

Toch maar eens uitzoeken hoe ik hem op mijn NAS aan de gang krijg.
Het loopt wel snel uit de hand hoor. Ik zit al op 100 miljoen headers en dat is een database van 15 GB en dan moet ik nog zo'n 40000 nzb's vanuit spotweb exporteren en in newznab importeren (~15000 gehad + 4 tot 6 dagen headers ophalen)

• Kriss1981
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 19:41
Goed initiatief. _/-\o_
Ben zelf ook van plan om met newznab te gaan stoeien, maar heb (nog) geen verstand van webserver/database.

Welke hardware wordt hiervoor aangeraden? Zie dat jou database nu al 15GB is.

Ik draai op mijn NAS FreeBSD Root-on-ZFS op de volgende hardware:

AMD Phenom II X4 945
8GB DDR2 RAM
6x 2TB RAIDZ2 => data tank
2x 320GB => downloads; eventueel ook database
1x 2GB => OS

Er komt binnenkort een 120GB SSD bij, als OS/cache schijf. Is dit voldoende om een database op te draaien?

• Mar2zz
[...]
Ik heb jouw plugin geinstalleerd. (De release zip van 0.0.2)
1) Hij word geinstalleerd als "xbmc-newznab" terwijl de verwijzingen overal "plugin.video.newznab" is. Ik heb daarom de folder gerenamed naar "plugin.video.newznab"
2) Ik heb getest met zowel nzb.su als wel mijn eigen newznab, maar bij elke selectie krijg ik een "script error" links onderin. De xbmc log laat geen errors zien?

Heb je de release getest, of de source. Kan je nog eens dubbel checken?
Heb je de id en apikey wel ingevuld? De url naar de newznab is zonder http:// en zonder sluitende backslash, dus nzb.su is voldoende.

Dat ie geinstalled wordt als xbmc-newznab komt door hoe ik de map ingepakt heb. ik zal dat even aanpassen, maar volgens mij moet dat niet uitmaken (addon-id=plugin.video.newznab en wordt opgegeven in addon.xml en die naam krijgt ie dan ook in addon-data).

Ik zal 'm ff opnieuw inpakken, mijne ff verwijderen inclusief alle settings en dan opnieuw testen.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ah Ha, zonder http://

Dat ik daar nou zelf niet op kwam. En ik zat nog wel naar de code te kijken of en een "/" achter moest ja of nee ;) Had ik net zo goed even naar de voorkant kunnen kijken :D

Zal zo weer eens even kijken, maar de vrouw heeft hem weer gejat. (Als ze daar nou eens een app voor uitvinden)

• Mar2zz
Ah man typ... dat dm'de ik je nog. Nu heb ik de hele plugin verwijderd, alles opnieuw erin gezet, kreeg ik ook een fout, zat ik snotver met www.j1nx.com te testen...

Settings.xml:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<settings>
    <setting id="firstrun" value="1" />
    <setting id="newznab_com_hide_xxx" value="true" />
    <setting id="newznab_com_id" value="JOUW_ID" />
    <setting id="newznab_com_key" value="JOUW_APIKEY" />
    <setting id="newznab_com_url" value="www.JIJ.nl/newznab/www" />
    <setting id="num" value="0" />
</settings>
:p

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 16:46:
[...]

Heeft je browser geen RSS knop dan? De URL van de RSS-feed zit namelijk netjes in de (HTML) broncode en kan door de browser worden gebruikt. Vooral met zoekopdrachten erg handig ;)

Edit: vergeet niet &apikey={apikey} op te nemen als je de RSS-feed in een extern programma wilt gebruiken.
Chrome heeft geen RSS knop.

• 0Burner0
Zit met klein probleempje, zag dat er al meerdere te snel hebben geklikt :(

Couchpotato heeft tegenwoordig twitter support. Heb helaas mijn gewone twitter account te snel aangeklikt.
In twitter heb ik Couchpotato alweer gedisabeld, maar in Couchpotato staat nog steeds mijn gewone twitter account terwijl ik een apart account voor me nas heb.

Iemand enig idee hoe je je twitter kan wijzigen in Couchpotato, opnieuw instaleren etc werkte niet.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

0Burner0 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:13:
Zit met klein probleempje, zag dat er al meerdere te snel hebben geklikt :(

Couchpotato heeft tegenwoordig twitter support. Heb helaas mijn gewone twitter account te snel aangeklikt.
In twitter heb ik Couchpotato alweer gedisabeld, maar in Couchpotato staat nog steeds mijn gewone twitter account terwijl ik een apart account voor me nas heb.

Iemand enig idee hoe je je twitter kan wijzigen in Couchpotato, opnieuw instaleren etc werkte niet.
Kom op zeg, je weet het wél in te stellen, maar aanpassen lukt niet?
http://COUCHPOTATO:5000/config/ tabje notifications. :)

En anders ga je naar /pad/naar/jouw/couchpotato/installatie/config.ini, sectie [Twitter] leeggooien, herstarten, klaar.

Standaard is de Twitter sectie als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
[Twitter]
username =
enabled = False
onsnatch = False
password =
isauthenticated = False

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 18-08-2011 22:27 ]

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mar2zz schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 20:46:
Ah man typ... dat dm'de ik je nog. Nu heb ik de hele plugin verwijderd, alles opnieuw erin gezet, kreeg ik ook een fout, zat ik snotver met www.j1nx.com te testen...
Ja ja, je lijkt me vrouw wel; "Nag nag ....... IK zei het toch!" ;)

Ben blij dat in ieder geval een van ons wakker is.

Is er iemand trouwens nog geintresseerd in een full "spotweb nzb export script" of zal het beter zijn dat aldaar eens te vragen?

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:11
Ik ben er nog steeds niet uit hoe ik de RSS feed van de newznab van J1nx in mijn Sab kan zetten. Het zou gewoon moeten werken, maar het werkt dus niet :(

Ik zie wel dit staan onderin het RSS config scherm van Sab:
Niet aktief bij gebruik van de Taakplanner!

Ik gebruik de taakplanner wel, maar niet om RSS uit te lezen... RSS zou dan nog moeten werken toch?

Edit:

ik weet niet of ik dit al had gemeld maar ik heb nog een feature request voor CouchPotato. Als ik een film elders vindt, en ik download deze via Sab, dan gaat CP renamen. Maar omdat ik die film dan al heb mag hij van mijn want list af als hij daar stond. Maar nogmaals, het kan zijn dat ik dat al heb gemeld :X

En ik heb nog iets irritants aan CP:
Deze film komt steeds weer in mijn 'completed' folder:
L'ennemi public n degrees 1 (2008)

Maar dit is vast een verkeerd gerenamede Public Enemies en ik hoef die film nu echt niet meer en ik krijg het maar niet weg! ;(

[ Voor 46% gewijzigd door CarpeVentum op 18-08-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
@ J1nx, is die rss door iedereen in dit topic te gebruiken of hoe moet ik dat zien?
Joster schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:40:
[...]

Uhhh rrrright. Wat is compilen? 2pass VBR? Volledige conversie naar common SD-codec?

Ik doe nu bijvoorbeeld (zoals J1nx aangaf):

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f avi -sameq -acodec copy 14avi.avi

Daarin zit inderdaad de -sameq zoals je zegt. Of de Xbox dit trekt test ik vanmiddag. Wanneer ik niet volgens same quality converteer weet ik niet wat er misstaat als ik die weg laat?
Gisteren getest en dit trekt de Xbox / TV niet. Beeld hapert, geluid hapert en het is echt heel irritant..
Wat bedoel je dan met xvid, wat is er mis met de avi container met mpeg4 video stream? Wat je dan krijgt volgens mij is dus:

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS -vcodec mpeg4 -f avi -acodec copy 14avi.avi
Deze loopt wel vloeiend maar echt super tevreden ben ik niet. Ik heb niet het idee dat dit het beste is wat ik er uit kan halen...
Edit: op ffmpeg --help krijg ik een missing argument :/
Van ffmpeg lijkt het wel of er geen volledige versie meer bestaat ofzo. De help en andere "--xxxxx" werken in ieder geval allemaal niet.
Edit2: of ik nu met "-vcodec mpeg4 -f avi -acodec copy" of zonder .vob's, .mpg's of .avi's trek, de bestandsgrootte is dan allemaal tussen de factor 8 en 6 kleiner dan de originele .mts. Zoveel maakt dat elkaar sowieso niet, de vraag is nu wat het best is en of dat gebruik maken van "-vcodec mpeg4 -f avi -acodec copy" wel nut heeft.
Zoals gezegd zal ik toch nog wat anders moeten vinden aangezien ik nog niet helemaal tevreden ben. Iemand nog ideeën om zoals Mar2zz zo mooi zegt om prima SD content te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Joster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:35:
@ J1nx, is die rss door iedereen in dit topic te gebruiken of hoe moet ik dat zien?
Ja, is open for alle tweakers
Joster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:35:
Gisteren getest en dit trekt de Xbox / TV niet. Beeld hapert, geluid hapert en het is echt heel irritant..

Deze loopt wel vloeiend maar echt super tevreden ben ik niet. Ik heb niet het idee dat dit het beste is wat ik er uit kan halen...

Van ffmpeg lijkt het wel of er geen volledige versie meer bestaat ofzo. De help en andere "--xxxxx" werken in ieder geval allemaal niet.

Zoals gezegd zal ik toch nog wat anders moeten vinden aangezien ik nog niet helemaal tevreden ben. Iemand nog ideeën om zoals Mar2zz zo mooi zegt om prima SD content te verkrijgen?
Ikzelf gebruik altijd de HandbrakeCLI op de linux command line om DVD's te rippen (die gebruikt ook ffmpeg);
code:
1
HandBrakeCLI -t 4 -e ffmpeg -b 1400 -r 25 -d -w 720 -l 576 -E lame -R 48 -i /DVDFILES/VIDEO_TS -o filename.mp4

Misschine heb je dar wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Ben het hier nog niet tegen gekomen maar Zebulon heeft zijn Headphones spk voor Synology af.
http://synoblog.superzebulon.org/2011/08/headphones-2-0-spk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:52
RuudBurger schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:53:
Draait er al iets op dezelfde poort? (oudere CP misschien?) Of hij is al gestart.
Ik had perongeluk Sickbeard ook op dezelfde poort gezet en dat kwam dus na het herstarten aan het licht. :+ Dank jullie wel voor je hulp! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
schumi2004 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:58:
Ben het hier nog niet tegen gekomen maar Zebulon heeft zijn Headphones spk voor Synology af.
Ha, dat is mooi want dan gaan meer mensen testen :)

Bij mij ziet HP veel te weinig bestanden, ik heb er al een issue voor lopen op GIT.

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
j1nx schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 07:43:
[...]

Ja, is open for alle tweakers
Cool! Binnenkort eens proberen :)
[...]

Ikzelf gebruik altijd de HandbrakeCLI op de linux command line om DVD's te rippen (die gebruikt ook ffmpeg);
code:
1
HandBrakeCLI -t 4 -e ffmpeg -b 1400 -r 25 -d -w 720 -l 576 -E lame -R 48 -i /DVDFILES/VIDEO_TS -o filename.mp4

Misschine heb je dar wat aan
Ik bedacht me dat ik zo mijn dvd's kan rippen maar daar heb ik eigenlijk geen reet aan omdat downloaden vele malen sneller is 8)7 Ik ga me er eens verder in verdiepen, HandBrake heeft ook een uitgebreide wiki enzo dus ik heb weer wat te doen vanmiddag.

Anders bouw ik hem maar gewoon op zoals de avi die ik nu gemaakt heb., niet top maar for the time being.. Mocht ik het later anders willen dan kan dat altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
j1nx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:29:
[...]

Ja ja, je lijkt me vrouw wel; "Nag nag ....... IK zei het toch!" ;)

Ben blij dat in ieder geval een van ons wakker is.

Is er iemand trouwens nog geintresseerd in een full "spotweb nzb export script" of zal het beter zijn dat aldaar eens te vragen?
Heb jij dat scriptje nog? het lijkt me wel leuk om alle spots uit me spotwebdb in me newznab te importeren. Ik had nog die backfill van 10GB met NZB's van 2008 tot nu, maar geen groot success.. bleef steeds hangen bij de import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Als je die stotterende avi settings neemt, en daar dan de resolutie naar iets lager forceert (en daarom de gemiddelde bitrate ook lager moet zetten) dan zou je wel eens een pareltje kunnen uitdraaien. Moet je ff kijken of dat mogelijk is. In de handbrake-voorbeeld zie je geforceerde bitrate 1400, framerate 25, width en length. Dat is een echte dvd resolutie. Daar kun je avi's prima op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
schumi2004 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:58:
Ook pas gisteren avond laat online gezet he ;) Tijd besparend zo'n SPK :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Senaxx schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:38:
[...]

Heb jij dat scriptje nog? het lijkt me wel leuk om alle spots uit me spotwebdb in me newznab te importeren. Ik had nog die backfill van 10GB met NZB's van 2008 tot nu, maar geen groot success.. bleef steeds hangen bij de import.
Ja ja, het scriptje bewaar ik. Als ik klaar ben met de export, dan zal ik alle input parameters even netjes in variabelen zetten bovenaan in de file en dan zal ik hem delen.

Die 10GB nzb's ben ik nog steeds erg geintresseerd in voor mijn backfill. Ik kan eventueel wel even een FTP servertje aanslingeren (Hint ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Mar2zz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:38:
Als je die stotterende avi settings neemt, en daar dan de resolutie naar iets lager forceert (en daarom de gemiddelde bitrate ook lager moet zetten) dan zou je wel eens een pareltje kunnen uitdraaien. Moet je ff kijken of dat mogelijk is. In de handbrake-voorbeeld zie je geforceerde bitrate 1400, framerate 25, width en length. Dat is een echte dvd resolutie. Daar kun je avi's prima op zetten.
Hmm bedankt, daar kom ik al verder mee. Probleem is alleen dat ik niet de w en l kan instellen zoals met HandBrake. Ik moet het doen met dit soort crap: `4cif' = 704x576. Zie ook http://ffmpeg.org/ffmpeg-doc.html.

Verder weet ik nu ook niet of ik die -sameq nu moet behouden ja of nee. Uit jouw verhaal denk ik op te maken van wel maar daar ben ik niet zo zeker van nog. Maar ja, nu vraag ik me dan direct weer af of ik -vcodec mpeg 4 en -f avi wel of niet mee moet nemen :9 Dat heb ik nu in ieder geval wel gedaan, eigenlijk alles hetzelfde (uitgaande van "die stotterende avi settings") maar dan -b -r en -target toegevoegd.

Ik ga ze opslaan in een kladblok bestand zodat ik per .avi (of wat dan ook) nog kan herleiden wat voor instelling ik gehanteerd heb. Zo moet ik er wel uit gaan komen hoop ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Joster op 19-08-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
CptChaos schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

En anders ga je naar /pad/naar/jouw/couchpotato/installatie/config.ini, sectie [Twitter] leeggooien, herstarten, klaar.

code:
1
2
3
4
5
6
[Twitter]
username =
enabled = False
onsnatch = False
password =
isauthenticated = False
Thnx van uit het config tabje werkte het niet en heb ook al een keer de config.ini vervangen. Kijken of jouw tip werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

@j1nx. Wauw, echt super, zeker als spotweb er ook nog eens bij komt! ik heb me maar snel geregistreerd :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red_arrow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 10:46
wontcachme schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:49:
Ik blijf met newznab vastlopen bij PEAR. Alles heeft hij gevonden qua preflight check, maar om een of andere reden pakt hij PEAR niet terwijl spotweb die wel heeft. Of moet ik ergens ook "ini_set("include_path", "/opt/share/pear");" erin zetten? Ik installeer hem op een synology nas trouwens.
Deze regel aan .htaccess (in de rootfolder van newznab) toevoegen.
php_value include_path '/opt/share/pear'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
j1nx schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Ja ja, het scriptje bewaar ik. Als ik klaar ben met de export, dan zal ik alle input parameters even netjes in variabelen zetten bovenaan in de file en dan zal ik hem delen.

Die 10GB nzb's ben ik nog steeds erg geintresseerd in voor mijn backfill. Ik kan eventueel wel even een FTP servertje aanslingeren (Hint ;) )
DM me de gegevens maar even. Ik heb de NZB van de collectie helaas niet meer, maar wel de extracte TAR file, deze kan ik wel opnieuw even rarren en uploaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
-sameq is de killer voor de xbox. sameeq is behouden van resolutie en bitrate. En juist die hoge bitrate laat het stotteren, de cpu kan het niet aan.

Je hoeft de codec niet perse mee te nemen. ffmpeg kijkt naar de extensie van de outputfile, dus als je outputfile.avi doet dan gebruikt ie automatisch daarvoor geschikte codecs. 4cif is prima. Dat is near DVD resolutie. Maar je kunt toch zelf dus iets verzinnen, hij begrijpt toch 100x200 als resolutie. Die 4cif is gewoon een afkorting voor een vaste resolutie.

zoiets zou moeten werken voor een file van ~1500 mb met ongecodeerde audio. Doordat je 2pass doet wordt de kwaliteit stukken beter.
code:
1
ffmpeg -i blahblah.mts -pass 2 -s hd480 -fs 1500000 blahblah.avi

Als je een scriptje maakt (als je een werkende instelling hebt gevonden, dan kan je zoiets doen:

ffmpeg -i $1 -pass 2 -s hd480 -fs 1500000 $2.avi

en die start je met ./scriptnaam.sh "/pad/naar/inputfile, /pad/waar/je/output/wilt"

[ Voor 22% gewijzigd door Mar2zz op 19-08-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Hmm -pass 2 bestaat niet bij mij :S

ffmpeg2pass-0.log: No such file or directory

Vreemd. Verder bedankt, zonde jullie had ik hier nooit uitgekomen. Zoveel mogelijkheden van instellingen waar ik geen wijs uit kan..

@ je script, die haal ik gewoon van je blog af want wat die persoon doet lijkt me prima :)

[ Voor 17% gewijzigd door Joster op 19-08-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
CptChaos schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 22:24:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
[Twitter]
username =
enabled = False
onsnatch = False
password =
isauthenticated = False
Lukt me niet om de config.ini te openen en te wijzigen :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
login as: root
root@192.168.2.107's password:

BusyBox v1.16.1 (2011-07-18 19:44:12 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

DiskStation> cd /volume1/@appstore/couchpotato/config.ini
-ash: cd: can't cd to /volume1/@appstore/couchpotato/config.ini
DiskStation> cd /volume1/@appstore/couchpotato/
DiskStation> dir
drwxr-xr-x   10 couchpot users         4096 Aug 19 13:36 .
drwxr-xr-x    8 root     root          4096 Aug 17 15:17 ..
drwxr-xr-x    8 couchpot users         4096 Aug 17 15:17 .git
-rw-r--r--    1 couchpot users          239 Aug 17 15:17 .gitignore
drwxr-xr-x    3 couchpot users         4096 Aug 17 15:17 CouchPotato.app
-rwxr-xr-x    1 couchpot users         7086 Aug 17 15:17 CouchPotato.py
-rw-r--r--    1 couchpot users         3906 Aug 17 15:17 README.md
drwxr-xr-x    6 couchpot users         4096 Aug 17 15:18 app
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Aug 18 22:15 cache
-rw-r--r--    1 couchpot users         5331 Aug 17 15:17 changelog.md
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Aug 18 22:15 cherrypy
-rw-r--r--    1 couchpot users         2887 Aug 18 22:15 config.ini
-rw-r--r--    1 couchpot users        40960 Aug 19 13:36 data.db
-rw-r--r--    1 couchpot users         1443 Aug 17 15:17 initd
drwxr-xr-x   19 couchpot users         4096 Aug 17 15:18 library
-rw-r--r--    1 couchpot users        35125 Aug 17 15:17 license.txt
drwxr-xr-x    2 couchpot users         4096 Aug 17 15:18 logs
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Aug 17 15:17 media
-rw-r--r--    1 couchpot users          460 Aug 17 15:17 todo.md
DiskStation> config.ini
-ash: config.ini: not found
DiskStation> /volume1/@appstore/couchpotato/config.ini
-ash: /volume1/@appstore/couchpotato/config.ini: Permission denied
DiskStation>

Wat doe ik fout?
Ps. Couchpotato heb ik uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
doe dan nano config.ini of vi config.ini, je typt nu alleen config.ini en dat commando kent ie niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
@0burner, volgens mij voor je gewoon de verkeerde commando's uit, doe is': cat config.ini voor het bekijken.
nano. vi, joe etc voor openen

[ Voor 21% gewijzigd door Tito129 op 19-08-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:35
nano <3

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
Mar2zz schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:09:
doe dan nano config.ini of vi config.ini, je typt nu alleen config.ini en dat commando kent ie niet...
Thnx gelukt :)

Leer elke dag weer wat bij :)
Heb zelf gevonden hoe je moet saven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Joster schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:03:
Hmm -pass 2 bestaat niet bij mij :S

ffmpeg2pass-0.log: No such file or directory

Vreemd. Verder bedankt, zonde jullie had ik hier nooit uitgekomen. Zoveel mogelijkheden van instellingen waar ik geen wijs uit kan..

@ je script, die haal ik gewoon van je blog af want wat die persoon doet lijkt me prima :)
Hmm, ok. Eerst -pass 1 doen en dan pas -pass 2, is dat de oplossing, eens proberen :)

Edit: Het volgende uitgevoerd (en daarna ook een keer zonder -s):

code:
1
ffmpeg -i 14.MTS -pass 2 -s hd480 14.avi

Bovenstaande error krijg ik nu niet maar wel twee keer deze:

[mpeg4 @ 0x40449ea0]requested bitrate is too low
Error while opening codec for output stream #0.0 - maybe incorrect parameters such as bit_rate, rate, width or height

Lijkt er op dat .avi niet om kan gaan met -pass 2 ofzo..

[ Voor 26% gewijzigd door Joster op 19-08-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odelay
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 14:55
Kan iemand mij helpen met de newznab installatie. Installatie gaat wel ok, gebruik Mar2zz handleiding, maar de /etc/apache2/sites-available/newznab lijkt bij mij niet te kloppen. Zie momenteel alleen de begin pagina maar als ik bv. op login klik krijg ik "The requested URL /newznab/www/login was not found on this server."

Heb eigenlijk niet echt kaas gegeten van apache configuratie. Wie kan me verder helpen?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 19-09 22:43
Op dit moment ben ik voor een collega Sickbeard aan het configueren. Hij maakt gebruik van een Zotac Mediaplayer waar ik een Live Ubuntu xbmc cd op heb geinstalleerd.
Sickbeard, Sabnzb & couchpotato draaien hier allemaal op.

Collega heeft ook een Sitecom NAS waar hij alle bestanden (TV series & Films uiteindelijk wil opslaan.
Ik krijg het helaas niet voor elkaar dat Sickbeard de TV series naar de NAS kopiert (via het netwerk uiteraard)

Kan Sickbeard omgaan met Network Shares waar TV series uiteindelijk naartoe gekopieerd moeten worden?

Mij is het nog niet gelukt met de volgende adressen:

\\mediaserver/xbmc/Tv-Series/Covert-Affairs
of
smb://mediaplayer/xbmc/Tv-Series/Covert-Affairs

Als ik deze regels toevoeg krijg ik van Sickbeard te zien dat de pad niet bestaat.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Possible schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:38:
Op dit moment ben ik voor een collega Sickbeard aan het configueren. Hij maakt gebruik van een Zotac Mediaplayer waar ik een Live Ubuntu xbmc cd op heb geinstalleerd.
Sickbeard, Sabnzb & couchpotato draaien hier allemaal op.

Collega heeft ook een Sitecom NAS waar hij alle bestanden (TV series & Films uiteindelijk wil opslaan.
Ik krijg het helaas niet voor elkaar dat Sickbeard de TV series naar de NAS kopiert (via het netwerk uiteraard)

Kan Sickbeard omgaan met Network Shares waar TV series uiteindelijk naartoe gekopieerd moeten worden?

Mij is het nog niet gelukt met de volgende adressen:

//mediaserver/xbmc/Tv-Series/Covert-Affairs
of
smb://mediaplayer/xbmc/Tv-Series/Covert-Affairs

Als ik deze regels toevoeg krijg ik van Sickbeard te zien dat de pad niet bestaat.
En de // eens \\ zo doen? De andere kant op?

Opzich moet Sick-Beard er geen last mee hebben. Ik heb een tijdje een setup gehad, dat ik het op een windows pc downloadde, en dan liet uitpakken naar een NAS.

Nu tegenwoordig download de nas hetzelf op disk1(single disk) en kopieert het daarna naar de raid configuratie (3 schijven)

[ Voor 13% gewijzigd door Senaxx op 19-08-2011 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Sorry mijn fout.. Ik bedoel ook \\

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Possible schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:38:
Op dit moment ben ik voor een collega Sickbeard aan het configueren. Hij maakt gebruik van een Zotac
En wat als je de smb share een schijfletter geeft en op die wijze probeert toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Je bedoelt als een netwerkdrive? Volgens mij is dit alleen mogelijk in Windows toch?

[ Voor 44% gewijzigd door Possible op 19-08-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

job schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:59:
[...]

En wat als je de smb share een schijfletter geeft en op die wijze probeert toe te voegen?
Schijfletters op Ubuntu ????

Ik geloof niet dat sickbeard standaard met smb shares om kan gaan. Je kan de share ook op de command line gewoon mounten in een directory, dan heeft sickbeard verder niet in de gaten dat het niet lokaal is.

Google maar een op; "smbmount" of "mount -t cifs"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Waarschijnlijk moet je een username en password opgeven? Dan wordt het zo:
smb://username:password@mediaserver/xbmc/Tv-Series/Covert-Affairs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

[...]

Bedankt! Ik gebruik hem nu in mijn sickbeard en couchpotato! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Possible schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:06:
Je bedoelt als een netwerkdrive? Volgens mij is dit alleen mogelijk in Windows toch?
Possible schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:06:
Helemaal gelijk aan, over het hoofd gezien dat het linux betrof. 8)7

Met een nfs mount moet het niets uitmaken dat de bestanden elders staan. Dus de nas als nfs mounten nog nog eens proberen is iets wat je kan proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door job op 19-08-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
nfs mount.. pffff Dat is volgens mij wel een lastig karweitje. het is de bedoeling dat je de SMB drive gaat mappen als een directory toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
nfs mount is niets lastigs aan :) Net zo lastig als een smb share mounten.

Maar iets in je reactie vertelt mij dat je de huidige smb share ook niet gemount hebt.. wellicht dat dat al de reden is dat het niet lekker werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door job op 19-08-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

hebben jullie een userscript optie onder Post-processing in switched in SABnzbd? Ik heb alleen een queu script optie... als ik nou een script wil draaien na de download? :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Pagina: 1 ... 29 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.