Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Staatslot
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:40
Heeft het niets te maken met het feit dat je een newznab id krijgt als je doneert? Dat heb ik namelijk gedaan, maar wat het doet weet ik eigenlijk niet...

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:50

schumi2004

.PSN: whocarez-

quote:
Staatslot schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:10:
Heeft het niets te maken met het feit dat je een newznab id krijgt als je doneert? Dat heb ik namelijk gedaan, maar wat het doet weet ik eigenlijk niet...
En wat moest je met dat id doen, invoeren ergens ?

Zou er een calling home functie inzitten ?

• DJ-Visto
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19-04 13:04

DJ-Visto

Blegh..

Iemand die lef heeft zet die file gewoon op usenet, moeten we weer dokken :P

• Staatslot
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:40
Ja gewoon bij admin gedeelte, die lange pagina met settings..
Volgens mij krijg je dan nieuwe reg ex, maar kun je ook verzoeken indienen die members dan voor je omzetten in werkende reg expressions. Er staat volgens mij een kopie van de betaalde versie op git, van midgetspy moet je maar even zoeken.. Heb t niet vergeleken hoor, maar zoals ik het toen las is het een 1 op 1 van de betaalde... :)

Ik vind echter dat een tientje doneren niet zo'n punt is, zijn hele aardige gasten en je hebt er genoeg voordeel van. Op de chat zijn ze zeer behulpzaam btw..

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:27

TheVMaster

Moderator WOS/BV Tweakers abonnementen

Windows Geek

Modbreak:
Maar eh..wat is er mis met het doneren van 10 euro? Om dan gelijk maar op te roepen tot illegaal gedrag lijkt mij niet de juist methode.

Dus even stoppen met dat gedoe!

Helmers Blog | IkwerkindeICT | How-to USA Xbox One Games in NL | TeamMicrosoft

• j1nx
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10-04 14:56
quote:
The original newznab version, containing all the features required to build your own usenet index. Packaged with the GPLv3 license, you can download for free and start indexing usenet, now.
Bron: http://www.newznab.com/download.html
quote:
The Foundations of the GPL

Nobody should be restricted by the software they use. There are four freedoms that every user should have:

the freedom to use the software for any purpose,
the freedom to change the software to suit your needs,
the freedom to share the software with your friends and neighbors, and
the freedom to share the changes you make.

When a program offers users all of these freedoms, we call it free software.
Bron: http://www.gnu.org/licenses/quick-guide-gplv3.html

Sorry hoor. Niets illegaals aan!

Het enige waar iets op aan te merken valt is dat de "newznab indexer" relatief een nieuw spreeks onderwerp is onder deze thread, maar.... [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Laten we hem maar zetten onder de "e.a." (Werd toch al tijd voor een nieuwe thread ;) )

J1nx | .: Hackable Gadgets :.

• Zer0
  • Registratie: september 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

quote:
TheVMaster schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:23:
[modbreak]
Maar eh..wat is er mis met het doneren van 10 euro? Om dan gelijk maar op te roepen tot illegaal gedrag lijkt mij niet de juist methode.

Dus even stoppen met dat gedoe!
[/modbreak]
Niks mis met doneren, maar geld vragen voor een produkt noem ik gewoon verkoop. Ook niks mis mee, maar laat ze het beestje gewoon bij zijn naam noemen :P
Zodra ze dat doen schaf ik een licentie aan, tot die tijd doe ik het wel met de OS versie.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:27

TheVMaster

Moderator WOS/BV Tweakers abonnementen

Windows Geek

quote:
Zer0 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 00:49:
[...]

Niks mis met doneren, maar geld vragen voor een produkt noem ik gewoon verkoop. Ook niks mis mee, maar laat ze het beestje gewoon bij zijn naam noemen :P
Zodra ze dat doen schaf ik een licentie aan, tot die tijd doe ik het wel met de OS versie.
Da's allebei geen probleem, maar bespreken hoe je van de OS versie de betaalde versie kan maken hoort hier niet thuis natuurlijk.....
quote:
j1nx schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 23:34:
[...]

Sorry hoor. Niets illegaals aan!

Het enige waar iets op aan te merken valt is dat de "newznab indexer" relatief een nieuw spreeks onderwerp is onder deze thread, maar.... [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Laten we hem maar zetten onder de "e.a." (Werd toch al tijd voor een nieuwe thread ;) )
Als ik het goed las ging het over een beperking die in de OS versie zat, maar er blijkbaar uit te halen was.....om zo maar niet de betaalde/donatie versie aan te hoeven schaffen. Dat lijkt me nu net niet de bedoeling.....

TheVMaster wijzigde deze reactie 15-08-2011 01:39 (40%)

Helmers Blog | IkwerkindeICT | How-to USA Xbox One Games in NL | TeamMicrosoft

• schumi2004

schumi2004

.

schumi2004 wijzigde deze reactie 15-08-2011 07:13 (112%)

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 20-04 04:46
Ik heb nu ook newznab+ (donatie versie) draaien, en het was nog heel wat gepriegel om dat op een qnap aan het werk te krijgen i.c.m PEAR en twee php versies.... ben nu even een testje aan het draaien met 1 miljoen artikelen op 3 groupen, en dan eens even zien hoe groot hij wordt.

Het is alleen raar dat ik niet textnews.eweka.nl kan gebruiken, nu moet ik me gewone "leech" server gebruiken. Hij geeft dan de error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
newznab 0.2.3p Copyright (C) 2011 newznab.com

This program is distributed with a commercial licence. See LICENCE.txt for
further details.
Updating: 3 groups - Using compression? No
Processing alt.binaries.x
Could not select group (bad name?): alt.binaries.x
Processing alt.binaries.x264
Could not select group (bad name?): alt.binaries.x264
Processing alt.binaries.boneless
Could not select group (bad name?): alt.binaries.boneless
Updating completed in 0.12 seconds

Maar dit lijken me toch algemeen geaccepteerde groepen (en met spotweb heb ik er ook geen problemen mee)

Senaxx wijzigde deze reactie 15-08-2011 08:56 (58%)

• Mar2zz
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20-04 14:50

Mar2zz

{schoolplaza.net}

@Senaxx, ik heb daar gewoon sslreader staan (openssl nodig) dus newreaderxx.eweka.nl zou ook moeten werken?

3 groepen geindexed voor op de 2e dag in gebruik >>>
Updating completed in 6,476.02 seconds

@Vmaster: Het is niet zozeer dat de betaalde versie ervan gemaakt wordt, maar dat de limiet van 500000 releases verdwijnt. Daarna willen we het uitbrengen onder een andere naam, tweakerznab. Dat is omdat dit zo mooi integreert met de andere programma's uit dit topic. Het is free software (as in free of speech).

Wat betreft de nieuwe thread:
Ik heb headphones al toegevoegd aan de TS paar dagen terug. Eigenlijk moet er nog een stuk in over het instellen van api's op verschillende providers (zonder die sites te noemen natuurlijk (is against tweakerspolicy)). En de opmaak zou ook nog gelikter kunnen, maar ik weet daar zo weinig van, dat gaat mij niet lukken.

Schoolplaza.net | Trakt.TV | Blogs
LaZy Admin

• j1nx
quote:
TheVMaster schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 01:37:
[...]

Da's allebei geen probleem, maar bespreken hoe je van de OS versie de betaalde versie kan maken hoort hier niet thuis natuurlijk.....

[...]

Als ik het goed las ging het over een beperking die in de OS versie zat, maar er blijkbaar uit te halen was.....om zo maar niet de betaalde/donatie versie aan te hoeven schaffen. Dat lijkt me nu net niet de bedoeling.....
Ik wilde het er eigenlijk bij laten, maar gezien het feit dat je een moderator ben, het voor mij in korte tijd ook al de tweede keer is dat ik er tegenaan loop (eerste keer was 1 a 2 weken geleden in het XBMC topic geloof ik. Over subsonic ging het daar dacht ik)

Lijkt het mij verstandig je daar meer over in te lichten, zodat je die kennis paraat hebt voor de toekomst. Misschien dat je zelfs je mede-moderators kan instrueren/inlichten.

"Donation ware", is klaarblijkelijk een nieuw fenomeen in software/opensource land. Het is geen betaalde software, want de code is vrij gegeven onder een opensource license. Maar het is dus ook geen gratis software meer aangezien ze bepaalde dingen hebben in de code die je proberen ervan te overtuigen geld te "doneren". Tenminste dat willen ze je laten geloven!

Ik zie dit als zwak en kort door de bocht. Zo willen ze gewoon niet oplettende mensen op een makkelijke manier geld af troggelen. Kijk als je geld wilt verdienen aan je produkt, best! Maak het dan closed source en implementeer een license systeem. Maar goed, dat kost hun geld want een beetje licentie systeem is niet gratis. En iets wat je zelf maakt is vaak makkelijk te kraken en dan gaan ze er met je zooi vandoor.

Anyway:

Iets wat uitgebracht is onder de GPLv3 license, mag aangepast worden. Sterker nog, ik mag bijvoorbeeld die 500000 limit eruit slopen en zelfs weer aanbieden als andere versie. Zolang ik maar de licentie meelever.

Ik mag mijn veranderingen delen met andere. Zolang ik maar de licentie meelever.

Donation-ware is niet meer als een verkapte truuk om geld te vragen van de onwetende, terwijl het gratis beschikbaar is voor de wetende. Dit lijkt een beetje op de oude share-ware truuk van vroeger.

Ik zelf word er kotsmisselijk van en heb dan al meteen een slecht beeld van de developer, terwijl dat best een geschikte kerel kan zijn. Ik zal dan ook NOOIT patches aanleveren, terwijl JUIST dat de gedachte achter de opensource is.

Opensource is opensource. Open houden die zooi en dat zal je zien wat een sneltrein vaart de ontwikkeling gaat. geduwd door de communitie.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Je bent zelf hydrofiel.

quote:
j1nx schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:45:

zwak [...] kort door de bocht [...] niet oplettende mensen geld af troggelen [...] verkapte truuk om geld te vragen van de onwetende[...] truuk [...] kotsmisselijk [...] slecht beeld van de developer
Stel je niet zo aan, je hˇeft niet te betalen. Gun zo'n programmeur, die uren en uren van z'n vrije tijd in een project stopt wat jij naar volle tevredenheid gebruikt, ook een paar euro als bedankje. :Z

CodeCaster wijzigde deze reactie 15-08-2011 09:52 (43%)

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:46
.... al opgelost

MikeOO wijzigde deze reactie 15-08-2011 09:57 (94%)

• schumi2004

schumi2004

quote:
CodeCaster schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:49:
Stel je niet zo aan, je hˇeft niet te betalen. Gun zo'n programmeur, die uren en uren van z'n vrije tijd in een project stopt wat jij naar volle tevredenheid gebruikt, ook een paar euro als bedankje. :Z
Het wordt nu wel heel erg offtopic maar goed.
Je zegt: "stel je niet zo aan" maar op deze manier krijgt imo wel het hele OpenSource een slechte naam want zo OpenSource is het niet! En die paar euro zoals jij dat noemt loopt flink op als er diverse toch de donation versie pakken. Leuke inkomsten op deze manier.

Als ze dan toch graag een bedankje willen geef dan de code vrij (zijn ze dat overigens niet verplicht?) en bied bezoekers de mogelijkheid alsnog te doneren (en ja dat gebeurt, doe ik zelf ook geregeld)
Nu houden ze de code achter waar niemand bij kan of weet van heeft behalve dan dat het op hun website aangeduid staat, ik neem aan dat dezelfde licentie van toepassing is op de zogenaamde donation variant en het dus de code opengesteld moet worden.

schumi2004 wijzigde deze reactie 15-08-2011 09:55 (6%)

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Je bent zelf hydrofiel.

Als het enige punt is dat het zo niet "echt open source" is, moet hij dßt benadrukken in zijn posts. Ik ben dat ook wel met hem eens, maar zoals het er nu staat (zie quote) doet hij alsof die programmeur(s) het laagste tuig zijn dat er rondloopt.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

Het is een vreemde manier van licentie-gebruik, al is geld verdienen met GPL gewoon toegestaan, hij moet de volledige source leveren vanwege de GPL. De programmeur is dus in overtreding. In principe moet hij mij de source leveren als ik erom vraag zonder donatie omdat het GPL is en daarvan afgeleid. Maar hij heeft er een zelfverzonnen licentie bij ingekwakt in de plusversie, en dat mag dus niet!!!
quote:
Summary
Personal use only (cannot be resold or distributed)
Commercial use allowed
Can modify source-code but cannot distribute modifications (derivative works)
Software trademarks are included in the license
Parts of the software are provided under separate licenses, as follows:
jquery.js is under the MIT license
PEAR/NNTP is under the W3C license
rarinfo.php is under the modified BSD license
Smarty.class.php is under the LGPL license
Tmdb.php is under the BSD license
.

LaZy Admin

• Mr_x007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
Er is verschil tussen opensource en gratis, opensource is niets meer dan dat de source beschikbaar is. Dit heeft voor de rest niets met al dan niet gratis te maken. Dat de programmeur een limiet inbouwd en als je daarboven wil gaan je moet betalen is zijn goed recht. Dat je die beveiliging eruit sloopt en het dan onder een andere naam aanbied is ook je goed recht. Dit is precies het zelfde als CentOS die Red Hat onder hun eigen naam gratis aanbieden.

Never high-five a rabbi

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

quote:
HAha had net een wijziging online gezet. Dat is brickman's dropbox, als hij iets aan het adres wijzigt werken mijn scripts niet meer, maar ik verwacht niet dat hij iets aanpast. Ik ben met hem aan het dm'en over nieuwe startupscripts, dus wellicht komt er nog wat wijzigingen.

LaZy Admin

• Julianl
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 10-03 23:13
@Mar2zz
Ik heb laatst Headphones op m'n syno ge´nstalleerd, maar hoe wordt die nu gestart?

4GB Ram 1066MHz

• MikeOO
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19:46
quote:
Mar2zz schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:08:
[...]

HAha had net een wijziging online gezet. Dat is brickman's dropbox, als hij iets aan het adres wijzigt werken mijn scripts niet meer, maar ik verwacht niet dat hij iets aanpast. Ik ben met hem aan het dm'en over nieuwe startupscripts, dus wellicht komt er nog wat wijzigingen.
Maar gelukkig toch nog niet helemaal. Ik had Headphones al draaien maar updaten ging niet meer. Dus verwijderd en dacht ga natuurlijk even gebruik maken van je script :P

Na installatie start ik hem op en krijg dan de volgende foutmelding

Traceback (most recent call last):
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/_cprequest.py", line 645, in respond
response.body = self.handler()
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/lib/encoding.py", line 188, in __call__
self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
File "/volume1/@appstore/headphones/cherrypy/_cpdispatch.py", line 29, in __call__
return self.callable(*self.args, **self.kwargs)
File "/volume1/@appstore/headphones/headphones/webserve.py", line 38, in home
myDB = db.DBConnection()
File "/volume1/@appstore/headphones/headphones/db.py", line 25, in __init__
self.connection = sqlite3.connect(dbFilename(filename), 20)
OperationalError: unable to open database file

sqlite3 heb ik zelf niet draaien dus of het daar fout op gaat.

Gebruiker headphones heb ik aangemaakt zonder wachtwoord. Weet niet of dat juist is.

MikeOO wijzigde deze reactie 15-08-2011 10:13 (4%)

• Haijo
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 27-03 23:09
Eh, kan iemand mij uitleggen waarom Sickbeard mijn hele queue heeft volgegooid met nieuwe afleveringen van Leverage en Breaking Bad? Ik bedoel, ik heb er nu echt 20 staan van elk ofzo...

• Senaxx
quote:
Haijo schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:31:
Eh, kan iemand mij uitleggen waarom Sickbeard mijn hele queue heeft volgegooid met nieuwe afleveringen van Leverage en Breaking Bad? Ik bedoel, ik heb er nu echt 20 staan van elk ofzo...
[sarcasm]
Nou, het zal waarschijnlijk aan de windrichting i.c.m de wending van de aarde liggen. Deze stond niet goed.... :+
[/sarcasm]

Je vraagt een vraag zonder enige toelichting of een log file. Dit is echt gokken... vaak kan je in de SB logfile wel zien waarom hij dat gedaan heeft, en anders in de SabNZBD log file (als dat tenminste je queue is) en als je er niet uit komt, post deze dan even mee op een pastie.org linkje :)

Senaxx wijzigde deze reactie 15-08-2011 10:37 (5%)

• Haijo
quote:
Senaxx schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:34:
[...]

[sarcasm]
Nou, het zal waarschijnlijk aan de windrichting i.c.m de wending van de aarde liggen. Deze stond niet goed....
[/sarcasm]

Je vraagt een vraag zonder enige toelichting, of een log file. Dit is echt gokken... vaak kan je in de SB logfile wel zien waarom hij dat gedaan heeft, en anders in de SabNZBD log file (als dat tenminste je queue is)
Excuus, excuus. Ik zie in de log niet zoveel bijzonders, ongeveer 4-5 keer dat hij hem ophaalt bij nzbmatrix.com en doorstuurt naar Sab. Het lijkt mij dat hij na 1 keer al op snatched zou moeten staan? Of wacht hij totdat Sab daadwerkelijk de NZB download en die in de queue plaatst? Sab was bij mij erg druk vandaag dus dat zou op zich wel logisch zijn.

• spoor12b
  • Laatst online: 28-03 10:44
quote:
Julianl schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:10:
@Mar2zz
Ik heb laatst Headphones op m'n syno ge´nstalleerd, maar hoe wordt die nu gestart?
Bij mij had de installer niet het S99headphones.sh script opgehaald (timeouts, file van 0 bytes). Ik heb deze "handmatig" via mijn PC opgehaald en in mijn /volume1/@optware/etc/init.d map geplaatst.

Daarna zou hij met een reboot automatisch moeten starten, maar dit script starten met start als argument werkt natuurlijk ook.

spoor12b

• j1nx
quote:
CodeCaster schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 09:49:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar ik probeer het ook meer over het fenomeen "donation-ware" te hebben. Niet zo zeer over deze developer op zich.

Als je iets uit brengt als zijnde opensource onder een opensource licentie, dan is het gewoon onjuist om geld te vragen daarvoor als verplichting. Donatie's vragen is best.

Niets mis met het princiepe van donatie. Maar op deze manier als verplichting en ook nog eens met een minimale verplichting klopt het niet.

Noem het beestje gewoon bij zijn naam.

Maar ook daar gaat het in princiepe niet om. Het kwam ter sprake dat het illegaal zou zijn de 500000 limit eruit te slopen al dan niet er over te praten. Aangezien we het hebben over een GPLv3 produkt is dat NIET illigaal.

De rest van mijn/die post mag je dan zien als mijn mening en geen feit.

• Mr_x007
  • Laatst online: 20:43
quote:
j1nx schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:42:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar ik probeer het ook meer over het fenomeen "donation-ware" te hebben. Niet zo zeer over deze developer op zich.

Als je iets uit brengt als zijnde opensource onder een opensource licentie, dan is het gewoon onjuist om geld te vragen daarvoor als verplichting. Donatie's vragen is best.
Het probleem is de gedachte opensource = gratis.
Hoewel dat vaak wel het geval is is dat helemaal geen verplichting. Er is genoeg andere opensource software waar je voor moet betalen.
Dat iets opensource is betekend alleen dat de source vrij beschikbaar is, of je voor het gecompileerde product of bepaalde functionaliteit moet betalen heeft hier helemaal niets mee te maken.

Never high-five a rabbi

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-04 14:51
Heeft er iemand een idee hoe ik de SABnzbd suite kan beveiligen met een username en wachtwoord?
Of hoe ik afzonderlijk SABnzbd, Couch potato & Sick Beard kan beveiligen?

Normaal kun je in SABnzbd (of bij de installatie) aangeven of je er een username en wachtwoord op wil. Echter bij de suite is dit allemaal 'pre installed'.

Heeft iemand een idee?

the-edge wijzigde deze reactie 15-08-2011 11:12 (3%)

• Julianl
Je kunt achteraf Sab beveiligen met een wachtwoord.

Instellen -> Algemeen

4GB Ram 1066MHz

• the-edge
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-04 14:51
quote:
Julianl schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 11:12:
Je kunt achteraf Sab beveiligen met een wachtwoord.

Instellen -> Algemeen
Daar kan ik wel heen, maar daar staat niets over security..

• j1nx
quote:
Mr_x007 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:50:
[...]

Het probleem is de gedachte opensource = gratis.
Hoewel dat vaak wel het geval is is dat helemaal geen verplichting. Er is genoeg andere opensource software waar je voor moet betalen.
Dat iets opensource is betekend alleen dat de source vrij beschikbaar is, of je voor het gecompileerde product of bepaalde functionaliteit moet betalen heeft hier helemaal niets mee te maken.
Hmm, OK. Daar ben ik het met je eens. Excuses, voor de statement dat als iets opensource is dat je het dan ook gratis moet aanbieden.

Blijft het feit;
1) Nogmaals. Het verwijderen van zo'n "limiet" en of het praten erover is niet illegaal.
2) Noem het beestje dan bij zijn naam, noem het geen doneren.

• wontcachme
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 23:39

wontcachme

You catch me? No you wont

@Mar2zz

Ga je voor newznab ook een mooie handleiding schrijven voor de TS? Ziet er goed uit en mijn Synology nas heeft nog ruimte over, alleen mijn linux skills zijn niet bestaand :P.

HTC One | Custom Game PC (Intel i5 3570k - Gigabyte GTX670OC - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Samsung 840 EVO 250GB - Corsair Carbide 500R - 2x Dell U2412M - Logitech G500)

• spoor12b
De laatste versie van CP laat nu ook de geinstalleerde versie zien als je je updates doet via git pull. Mooi!

Hopelijk komt dit ook nog in een toekomstige versie van Headphones.

spoor12b

• Senaxx
@Mar2zz

Ja, een handleiding zou wel een makkelijke aanvulling zijn. Ik heb net 2 uur releases zitten ophalen en hij heeft welgeteld 1 dvd box :) Dus ergens gaat het met me instellingen niet helemaal goed.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik heb CP op mijn Syno via het all-in-onescript ge´nstalleerd, maar ik krijg het updaten via git niet aan de praat. Als ik het goed heb moet ik gewoon naar de dir van CP (/volume1/@appstore/couchpotato) en een git pull geven. Bij Sickbeard werkt het prima, maar bij CP krijg ik het volgende terug:
code:
1
2
3
DiskStation> git pull
fatal: Not a git repository (or any parent up to mount parent )
Stopping at filesystem boundary (GIT_DISCOVERY_ACROSS_FILESYSTEM not set).

• spoor12b
Het klinkt alsof er ergens in je CP map een link zit naar een andere partitie oid?

edit: staat de .git directory er wel?

spoor12b wijzigde deze reactie 15-08-2011 13:21 (20%)

spoor12b

• mrwolf
  • Niet online
Niet voor zover ik weet, dat zou je met ls -l wel moeten kunnen zien?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DiskStation> ls -l
drwxr-xr-x    3 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 CouchPotato.app
-rwxrwxr-x    1 couchpot users         7086 Jul 26 20:38 CouchPotato.py
-rw-r--r--    1 couchpot users        10584 Aug 10 23:31 LaSi_syn.sh
-rw-rw-r--    1 couchpot users         3906 Jul 26 20:38 README.md
drwxr-xr-x    6 couchpot users         4096 Jul 27 19:20 app
drwxr-xr-x    6 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 cache
-rw-rw-r--    1 couchpot users         4867 Jul 26 20:38 changelog.md
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Jul 27 19:20 cherrypy
-rwxr-xr-x    1 couchpot users         2694 Aug 15 12:47 config.ini
-rw-r--r--    1 couchpot users         2438 Aug 10 23:48 config.ini.old
-rwxr-xr-x    1 couchpot users       151552 Aug 15 12:55 data.db
drwxr-xr-x    8 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 git
-rw-rw-r--    1 couchpot users         1443 Jul 26 20:38 initd
drwxr-xr-x   18 couchpot users         4096 Jul 27 19:20 library
-rw-rw-r--    1 couchpot users        35125 Jul 26 20:38 license.txt
drwxr-xr-x    2 couchpot users         4096 Aug 15 00:08 logs
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 media
-rwxr-xr-x    1 couchpot users         8398 Aug 10 23:31 sickbeardinstall_syn.sh
-rw-rw-r--    1 couchpot users          460 Jul 26 20:38 todo.md

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

quote:
Senaxx schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:23:
@Mar2zz

Ja, een handleiding zou wel een makkelijke aanvulling zijn. Ik heb net 2 uur releases zitten ophalen en hij heeft welgeteld 1 dvd box :) Dus ergens gaat het met me instellingen niet helemaal goed.
Er staat al een tweakblog over. Dat ie maar 1 dvd ophaalt is wel vreemd ja. Al lopen bij mij de films ook niet uit de klauwen trouwens, na de eerste retrieve welgeteld 5!, terwijl de series het 10voudige is (en dan heb ik het niet over afleveringen, maar over serie's. Ik ben nu even een update_releases aan het draaien, even kijken wat dat oplevert aan films (heb boneless en movies.divx/xvid voor films).

Edit, dit is mijn vangst nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Category     Releases
TV > Foreign     72
Movies > SD     39
TV > SD     36
TV > HD     8
Other > Misc     8
TV > Sport     3
Movies > Foreign     2
TV > Other     1

De synology-headphones gebruikers;
Willen jullie even kijken welke rechten het bestand headphones.db in de map van headphones heeft?
 ls -l /volume1/@appstore/headphones.

Het script van brickman start headphones met de gebruiker headphones, maar als je zelf eerst als root headphones start en later het startupscript zijn werk laat doen dan staan de rechten wellicht verkeerd.

Mar2zz wijzigde deze reactie 15-08-2011 14:51 (7%)

LaZy Admin

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

quote:
mrwolf schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:46:
Niet voor zover ik weet, dat zou je met ls -l wel moeten kunnen zien?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
DiskStation> ls -l
drwxr-xr-x    3 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 CouchPotato.app
-rwxrwxr-x    1 couchpot users         7086 Jul 26 20:38 CouchPotato.py
-rw-r--r--    1 couchpot users        10584 Aug 10 23:31 LaSi_syn.sh
-rw-rw-r--    1 couchpot users         3906 Jul 26 20:38 README.md
drwxr-xr-x    6 couchpot users         4096 Jul 27 19:20 app
drwxr-xr-x    6 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 cache
-rw-rw-r--    1 couchpot users         4867 Jul 26 20:38 changelog.md
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Jul 27 19:20 cherrypy
-rwxr-xr-x    1 couchpot users         2694 Aug 15 12:47 config.ini
-rw-r--r--    1 couchpot users         2438 Aug 10 23:48 config.ini.old
-rwxr-xr-x    1 couchpot users       151552 Aug 15 12:55 data.db
drwxr-xr-x    8 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 git
-rw-rw-r--    1 couchpot users         1443 Jul 26 20:38 initd
drwxr-xr-x   18 couchpot users         4096 Jul 27 19:20 library
-rw-rw-r--    1 couchpot users        35125 Jul 26 20:38 license.txt
drwxr-xr-x    2 couchpot users         4096 Aug 15 00:08 logs
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 media
-rwxr-xr-x    1 couchpot users         8398 Aug 10 23:31 sickbeardinstall_syn.sh
-rw-rw-r--    1 couchpot users          460 Jul 26 20:38 todo.md

ls -a anders zie je geen verborgen bestanden. Maar hoezo heet die user couchpot in plaats van couchpotato?
sudo chown -R couchpotato:users /volume1/@appstore/couchpotato lost dat op als het goed is.

LaZy Admin

• j1nx
Ben nog aan het opbouwen, maar dit is waar ik op zit. Ben vanmorgen begonnen.
quote:
Releases Added In Last 7 Days
Category Releases
Movies > HD 596
Movies > Foreign 117
Movies > SD 109
TV > HD 83
TV > SD 76
Other > Misc 38
TV > Foreign 37
Audio > MP3 14
TV > Sport 7
TV > Other 3
PC > 0day 1
TV > Anime 1
Stuur me een PM als je de link wil van de site. Verder distributie laat ik dan aan de users over. Blaat het niet overall natuurlijk. (Zie begin pagina op de site)

• spoor12b
quote:
Mar2zz schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:49:
[...]

ls -a anders zie je geen verborgen bestanden. Maar hoezo heet die user couchpot in plaats van couchpotato?
sudo chown -R couchpotato:users /volume1/@appstore/couchpotato lost dat op als het goed is.
Verwarrend genoeg is bij mij couchpotato:users ook afgekort naar couchpot:users, een chown kan vast geen kwaad idd.

@mrwolf: Ik neem aan dat de .git map wel gevuld is?

spoor12b

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

heet sickbeard ook sickbear?

LaZy Admin

• spoor12b
Ja, en dan heb ik ook nog headphon. Dat is dan dus bij een Synology NAS.

spoor12b

• mrwolf
  • Niet online
Na de chown ziet het er nog steeds hetzelfde uit hoor, het zal wel een Synology-ding zijn...

De git-directory is gevuld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
DiskStation> ls -l
-rwxr-xr-x    1 couchpot users           23 Apr  2 21:38 HEAD
drwxr-xr-x    2 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 branches
-rwxr-xr-x    1 couchpot users          307 Apr  2 21:38 config
-rwxr-xr-x    1 couchpot users           73 Apr  2 21:38 description
drwxr-xr-x    2 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 hooks
-rwxr-xr-x    1 couchpot users        52480 Apr  2 21:38 index
drwxr-xr-x    2 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 info
drwxr-xr-x    3 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 logs
drwxr-xr-x    4 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 objects
-rwxr-xr-x    1 couchpot users          163 Apr  2 21:38 packed-refs
drwxr-xr-x    5 couchpot users         4096 Apr  2 21:38 refs

• j1nx
LOL, dat is ouderwets.

1,2,3,4,5,6,7,8 ..... 8 maximale karakters!

• Nightspirit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 18:26
quote:
mrwolf schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:41:
Na de chown ziet het er nog steeds hetzelfde uit hoor, het zal wel een Synology-ding zijn...
Dat is geen Synology-ding, dat is een busybox ding.

• RuudBurger
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:26
Voor mensen die nog (steeds) op versie "master" zitten van CP, handmatige update is nodig (sorry!):
1. Download de zipfile: https://github.com/RuudBurger/CouchPotato/zipball/master
2. Uitpakken en de content van de zip in je huidige CP folder gooien (alles overschijven).
3. CP herstarten.

CouchPotato - Automatic Movie Downloader. Voor vragen & problemen ga naar het support forum

• Nightspirit
quote:
RuudBurger schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:05:
Voor mensen die nog (steeds) op versie "master" zitten van CP, handmatige update is nodig (sorry!):
1. Download de zipfile: https://github.com/RuudBurger/CouchPotato/zipball/master
2. Uitpakken en de content van de zip in je huidige CP folder gooien (alles overschijven).
3. CP herstarten.
Hmm, ik deed gewoon een git pull op de commandline+restart en het werkte weer ;)

• mrwolf
  • Niet online
quote:
mrwolf schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 12:55:
Ik heb CP op mijn Syno via het all-in-onescript ge´nstalleerd, maar ik krijg het updaten via git niet aan de praat. Als ik het goed heb moet ik gewoon naar de dir van CP (/volume1/@appstore/couchpotato) en een git pull geven. Bij Sickbeard werkt het prima, maar bij CP krijg ik het volgende terug:
code:
1
2
3
DiskStation> git pull
fatal: Not a git repository (or any parent up to mount parent )
Stopping at filesystem boundary (GIT_DISCOVERY_ACROSS_FILESYSTEM not set).

Ik heb de oplossing gevonden, of in ieder geval alles weer werkend! Bij het runnen van het Lasi-script zag ik een foutmelding voorbijkomen die leek op 'cannot chdir to /volume1/homes/couchpotato', omdat ik bij het aanmaken van de user couchpotato geen homedir had aangemaakt. Daar lijkt het script op te hikken. Ik heb de homedir aangemaakt, en het script gaat prima. Een re-install en de git pull werkt weer.

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

? Ik heb nergens een homedir in de syno-scripts of een verwijzing ernaar?

Wellicht dat het startup-script van brickman zoiets doet, dan zou het in dit commando zitten, maar ik snap dat commando niet zo goed eerlijk gezegd:
su $runas -s /bin/sh -c "/opt/bin/python2.6 $couchpotatoApp -d"

LaZy Admin

• recar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-04 19:03
quote:
3. CP herstarten.
Ik heb bovenstaande handelingen uitgevoerd maar krijg nog steeds "version master" te zien? Platform is trouwens een QNAP 459+ Pro.

recar wijzigde deze reactie 15-08-2011 21:33 (3%)

• CptChaos
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CptChaos

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

It's a kind of magic

quote:
recar schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:27:
Ik heb bovenstaande handelingen uitgevoerd maar krijg nog steeds "version master" te zien? Platform is trouwens een QNAP 459+ Pro.
Zoals je uit Nightspirit's bericht had kunnen lezen: na updaten herstarten.

[ Spotweb ][ BuG Community ]

• recar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-04 19:03
quote:
CptChaos schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:37:
[...]
Zoals je uit Nightspirit's bericht had kunnen lezen: na updaten herstarten.
Zoals je uit mijn post had kunnen lezen, heb ik ALLE handelingen uitgevoerd zoals ze opgesomd staan door RuudBurger. Dus ook een restart van CP.

EDIT: een restart van de complete NAS heeft de update wel getriggert.

recar wijzigde deze reactie 15-08-2011 21:51 (9%)

• tripkip
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-03 22:28
quote:
recar schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:43:
[...]

Zoals je uit mijn post had kunnen lezen, heb ik ALLE handelingen uitgevoerd zoals ze opgesomd staan door RuudBurger. Dus ook een restart van CP.
Probeer gewoon het database bestandje en de config.ini even opzij te zetten, verwijder de map en pak een verse master branch uit. Zet de db en config file terug en starten maar ;)

Twitter iCouchPotato

• RuudBurger
Check even of je in de logs nog "videoeta.com" ziet staan na de restart. Zo ja, dan is er iets niet helemaal goed.

Edit: mooi, zal wel een python "cache" probleem zijn ofzo? (.pyc bestanden)

RuudBurger wijzigde deze reactie 15-08-2011 21:54 (25%)

CouchPotato - Automatic Movie Downloader. Voor vragen & problemen ga naar het support forum

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

Ook na het downloaden van de tarball uit de master heb ik anders ook nog steeds videoeta.com staan in de logs.
code:
1
22:27:33 ERROR [         app.lib.cron.eta] Failed to open http://videoeta.com/search/?q=

CptChaos wijzigde deze reactie 15-08-2011 22:57 (35%)

• RuudBurger
Probeer een echte restart, niet via de web-interface.

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
RuudBurger schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:02:
Probeer een echte restart, niet via de web-interface.
Zojuist een git pull gedaan, er was weer een update zag ik. Herstarten doe ik altijd keihard idd, heb er een start-stop script voor, waarmee ik Couch Potato herstart, de site blijft voorkomen in de log.

Ik zal die cache eens weggooien en daarna weer Couch Potato herstarten.

Een paar bestanden weggooien is te moeilijk voor mij... :') Dus moet clean install doen... :s

EDIT: nu gaat het uiteraard goed. :)

CptChaos wijzigde deze reactie 15-08-2011 23:19 (12%)

• wontcachme

wontcachme

Hmmmm. Ben nu newznab aan het installeren op mijn nas. Ik heb spotweb al draaien dus dat zou geen probleem moeten opleveren, echter blijf ik elke keer deze error krijgen "Cannot find PEAR. To install PEAR follow the instructions at"

Heb al "include_path = ".:/opt/share/pear"" toegevoegd aan php.ini, maar de error verdwijnt niet.

HTC One | Custom Game PC (Intel i5 3570k - Gigabyte GTX670OC - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Samsung 840 EVO 250GB - Corsair Carbide 500R - 2x Dell U2412M - Logitech G500)

• MuSeLive
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-03 19:01
Ik heb een probleem met sickbeard icm sabnzbd. Na het uitpakken van een gedownload bestand krijg ik deze foutmelding:

01:19:04 INFO::MAIN :: Checking database structure...
01:19:04 INFO::MAIN :: Checking database structure...
01:19:04 INFO::MAIN :: No duplicate episode, check passed
01:19:04 INFO::MAIN :: Starting Sick Beard on http://localhost:8088
01:19:09 ERROR::MAIN :: Unable to start web server, is something else running on port 8088?
01:19:09 ERROR::MAIN :: Launching browser and exiting

Ik heb het al geprobeerd met een andere port (originele was 8081) echter zoals te zien is heeft dit niks opgeleverd. Iemand wellicht nog een idee?

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 21:56
quote:
CptChaos schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:05:
[...]
Zojuist een git pull gedaan, er was weer een update zag ik. Herstarten doe ik altijd keihard idd, heb er een start-stop script voor, waarmee ik Couch Potato herstart, de site blijft voorkomen in de log.

Ik zal die cache eens weggooien en daarna weer Couch Potato herstarten.

Een paar bestanden weggooien is te moeilijk voor mij... :') Dus moet clean install doen... :s

EDIT: nu gaat het uiteraard goed. :)
Doe je dit normaliter automagisch, updaten? Het zal bij mij aan een gebrek aan kennis liggen maar ik ben het een beetje beu dat ik SAB via de zebulon synoblog, SickBeard en CouchPotato via het programma zelf en Spotweb via ssh moet updaten. Kan dit alles niet via een crontab (dat dit voor Spotweb kan weet ik)? Of zijn daar dusdanige gevaren mee (als in niet meer werken van) dat je dit niet moet willen? Zit hier iets van ingebakken bij de scripts van mar2zz? Want ik heb nu alleen Spotweb via zijn script ge´nstalleerd, de rest allemaal via een .spk d.m.v. dsm. (En dan zou ik er alles dus af moeten gooien en opnieuw moeten installeren + instellen middels de scripts van mar2zz....).

Joster wijzigde deze reactie 16-08-2011 08:22 (5%)

• Senaxx
quote:
3. CP herstarten.
Ik heb deze bestanden op mijn QNAP overschreven. Daarna een herstart gedaan, hierna kwam hij terug met een UNKNOWN build, en bij check voor een update had hij een nieuwe update gevonden, na deze uitgevoerd te hebben kwam hij op Version 39ab273. Dit is momenteel de meest recente?

Bij extra zie ik nog wel steeds "VideoETA"

Senaxx wijzigde deze reactie 16-08-2011 10:00 (3%)

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:16
quote:
Senaxx schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:58:
Version 39ab273. Dit is momenteel de meest recente?
Jep :)

• Senaxx
Het rare momenteel is dat ik in CP op de "soon" page momenteel maar 1 release heb staan: Thor. Nu heb ik hier twee problemen mee, ik heb de cache directory leeg gemaakt zodat daar geen issue's mee konden onstaan, alleen bij de SOON page wil hij de thumb nu niet opnieuw ophalen.

En het andere rare is in de log vindt hij een heleboel ETA releases, maar op een 1 of andere manier blijft hij alleen met THOR terug komen, ondanks dat ik zeker weet dat FastFive ook binnenkort op Bluray uitkomt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
9:10:27 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 0, u'expires': 1313578756, u'theater': 0, u'bluray': False}
09:10:26 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 0, u'expires': 1314530861, u'theater': 1311285600, u'bluray': False}
09:10:25 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 0, u'expires': 1314530095, u'theater': 1310076000, u'bluray': False}
09:10:24 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 0, u'expires': 1314530598, u'theater': 1308866400, u'bluray': False}
09:10:22 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 0, u'expires': 1314531247, u'theater': 1311285600, u'bluray': False}
09:10:21 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 1320879600, u'expires': 1314531060, u'theater': 1308261600, u'bluray': True}
09:10:20 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 1321311600, u'expires': 1314531233, u'theater': 1305842400, u'bluray': True}
08:59:49 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 1320879600, u'expires': 1314531060, u'theater': 1308261600, u'bluray': True}
08:59:48 INFO  [         app.lib.cron.eta] Found ETA: {u'dvd': 1321311600, u'expires': 1314531233, u'theater': 1305842400, u'bluray': True}

En als ik op de ETA klik bij soon, kom ik nog steeds op videoETA uit... misschien iets met me cache ergens? QNAP gebruiker hier!

Hmm en ik lees net:
Twitter: dancytripkip Pieter Janssens
#iCouchPotato has been rejected
#iCouchPotato rejection reason: 22.4: Apps that enable illegal file sharing will be rejected

Dus geen iCouchPotato vanuit de appstore, misschien vanuit Cydia?

Senaxx wijzigde deze reactie 16-08-2011 10:30 (9%)

• Julianl
Ja, de ontwikkelaar heeft al gemeld dat de app naar Cydia gaat. Toch doodzonde. En raar bovendien, dat er wel bittorrent apps zijn. Maar goed, gij zult niet twijfelen over Apple's besluitvorming betreffende toelating van apps.

4GB Ram 1066MHz

• Senaxx
Nu zag ik trouwens dat er bij Sickbeard sinds Juni geen commit's meer gedaan zijn, maar op verschillende forks wel veel development is. Is Midgetspy met een lange vakantie? Of laat hij het nu aan anderen over?

Zag net op het forum dat hij gewoon op lange vakantie is... is het trouwens ook mogelijk om zelf een fork te maken, en dan die pull requests die er staan zelf er bij in te "mergen" ?

Senaxx wijzigde deze reactie 16-08-2011 13:21 (31%)

• Dennism
  • Laatst online: 00:39
Vraagje over Sickbeard,

Na de installatie van Sickbeard heb ik wat series toegevoegd en deze ging hij automatisch zoeken en downloaden.

Nu heb ik Sickbeard een aantal keer afgesloten en geupdate via de update knop in sickbeard zelf omdat hij aangaf dat ik de versie een keer moest checken.

Het gaat om Sickbeard geinstalleerd op Synology.

Nu voeg ik vandaag weer een serie toe, echter sickbeard download niets meer automatisch na het toevoegen en op wanted zetten. Manual search aanklikken werkt wel, iemand een idee hoe dit week automatisch te zetten is?

2de vraag, hoe zorg ik dat wanneer bij de eerste search een ep niet gevonden is, sickbeard deze weer gaat zoeken? Manual search werkt maar 1x, bij een 2de keer komt ie direct met een kruisje.

Chronia Lvl 90 Warlock Diablo 3

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

Hij gaat automatisch weer zoeken, elke 24 uur ofzo. Als ze bij je provider aanwezig zijn dan komen ze wel binnen, you need to trust that app!

Serieus, Sickbeard is echt configureren en niet meer naar omkijken applicatie. Ik kom er alleen nog om series toe te voegen. Hoe dat zit met backlog niet starten is wellicht omdat ie al weet dat het niet aanwezig is in RSS-feeds? Kan ook een fout zijn, maar wat staat er dan in je logfile?

LaZy Admin

• Haijo
Vraagje, ik merkte gisteren, en nu ook vandaag, op dat Sickbeard bij een connectiefout met Sab gewoon door lijkt te gaan met het sturen van NZB's naar Sab toe. Dit gebeurt bij mij als Sab het vrij druk heeft waardoor hij vermoedelijk niet alle requests afvangt. Is hier iets aan te doen?

• Dennism
  • Laatst online: 00:39

code:
1
2
3
4
Aug-16 13:52:32 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Aug-16 13:52:31 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Aug-16 13:52:31 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Aug-16 13:52:31 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED

Dit is volgens mij de 1 uurs search.

Geforceerdebacklog het volgende:
code:
1
2
3
4
Aug-16 13:38:29 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Searching for stuff we need from The Big Bang Theory season 4
Aug-16 13:38:26 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Searching for stuff we need from The Big Bang Theory season 3
Aug-16 13:38:23 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Searching for stuff we need from The Big Bang Theory season 2
Aug-16 13:38:20 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Searching for stuff we need from The Big Bang Theory season 1

Chronia Lvl 90 Warlock Diablo 3

• tripkip
#iCouchPotato in depth reason for rejection:

We found that your app contains features that may infringe on rights owned by Warner Brothers and Summit Entertainment, which is not in compliance with the App Store Review Guidelines.

Specifically, we noticed your app contains movie posters for various movies by these studios.

We also found that your app falls into a category of apps that is often used for illegal file sharing, which is not in compliance with the App Store Review Guidelines.

The CouchPotato desktop application this app works with has major NZB / torrent download enabling functionality.

Twitter iCouchPotato

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

:p Het heet niet voor niets jailbreak. Het is legaal in NL en toch mag het niet van de telefoonfabrikant... Bah...

[quote]Dennism schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:06:
code:
1
2
3
4
Aug-16 13:52:32 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Aug-16 13:52:31 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Aug-16 13:52:31 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Aug-16 13:52:31 INFO     SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED

ff op debug zetten, dan krijg je dit, is veel duidelijker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Aug-16 14:21:32 INFO     SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Searching for stuff we need from The Big Bang Theory season 3
Aug-16 14:21:32 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: cache.db: SELECT show_name FROM scene_exceptions WHERE tvdb_id = ? with args [80379]
Aug-16 14:21:32 DEBUG    CP Server Thread-10 :: sickbeard.db: SELECT DISTINCT season FROM tv_episodes WHERE showid = ? ORDER BY season desc with args [80379]
Aug-16 14:21:32 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(DISTINCT season) as numseasons FROM tv_episodes WHERE showid = ? and season$
Aug-16 14:21:32 DEBUG    CP Server Thread-10 :: sickbeard.db: SELECT * FROM tv_episodes WHERE showid = ? ORDER BY season*1000+episode DESC with args [80379]
Aug-16 14:21:32 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: cache.db: SELECT show_name FROM scene_exceptions WHERE tvdb_id = ? with args [80379]
Aug-16 14:21:32 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Search string: https://secure.nzbs.org/rss.php?q=%5EThe+Big+Bang+Theory+S03&i=70184&dl=1&num=100&actio$
Aug-16 14:21:33 DEBUG    CP Server Thread-10 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE status IN (4,3276804,204,404,3204,1604,104,804,6) AND s$
Aug-16 14:21:33 DEBUG    CP Server Thread-10 :: sickbeard.db: SELECT COUNT(*) FROM tv_episodes WHERE season != 0 and episode != 0 AND (airdate != 1 OR statu$
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Found result The.Big.Bang.Theory.S03.720p.BluRay.DD5.1.x264-CtrlHD at https://nzbs.org/index.php?actio$
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Separating full season result to check for later
Aug-16 14:21:39 WARNING  SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Unable to parse the filename The.Big.Bang.Theory.S03.EXTRAS.720p.BluRay.x264-SiNNERS into a valid epis$
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Found result The.Big.Bang.Theory.S03.SUBPACK.BDRip.XviD-SAiNTS at https://nzbs.org/index.php?action=ge$
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Separating full season result to check for later
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Checking if we want episode 3x15 at quality 720p BluRay
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: any,best = [2, 1] [] and we are 16
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: I know for sure I don't want this episode, saying no
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Ignoring result The.Big.Bang.Theory.S03E15.The.Large.Hadron.Collision.720p.BluRay.x264-SiNNERS because$
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: Checking if we want episode 3x16 at quality 720p BluRay
Aug-16 14:21:39 DEBUG    SEARCHQUEUE-BACKLOG-80379 :: any,best = [2, 1] [] and we are 16

Heb je wel genoeg providers aan staan? Bovendien moet je logging eerst ff debug zetten, en dan kijken, dan zie je veel meer stappen kun je zien waar het mis gaat.

Mar2zz wijzigde deze reactie 16-08-2011 14:32 (93%)

LaZy Admin

• Senaxx
quote:
Yep de Apple guidelines staan er bekend om dat er word gemeten met twee maten. Soms moet je het net treffen welke reviewer je krijgt lijkt het wel.

• Royz
  • Laatst online: 22:44

Royz

Kleurenblind!!

Tripkip, ga je hem nu op Cydia zetten? :)

Fotos

• tripkip
quote:
Royz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:50:
Tripkip, ga je hem nu op Cydia zetten? :)
Ja hoor, daar ben ik mee bezig. Hij komt op ModMyi.

Twitter iCouchPotato

• tripkip
quote:
Senaxx schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:36:
[...]

Yep de Apple guidelines staan er bekend om dat er word gemeten met twee maten. Soms moet je het net treffen welke reviewer je krijgt lijkt het wel.
Wat ik vooral niet snap zijn te copyrighted posters. Er zijn toch ontelbare movie apps die info + posters van themoviedb gebruiken...

Twitter iCouchPotato

• spoor12b
Ik krijg met Headphones veel te weinig artiesten in de database. Ik heb zojuist nog eens gekeken en ik zie allemaal errors in de log staan, zoals:

16-Aug-2011 11:25:01 - WARNING :: Thread-12 : Could not read file: /volume1/Audio/Collectie/Guitar Festival/16 - Little Niles.m4a

Dit terwijl HP toch gewoon leesrechten heeft op deze map (chown en chmod gedaan). Het probleem treed niet alleen op met m4a bestanden (ik gebruik die voor zowel AAC als ALAC) maar ook voor mp3's.

Heeft iemand enig idee waarom dit gebeurd? Ik neem aan dat dit album dan een probleem zou kunnen zijn omdat het geen bandnaam heeft en zich dus niet aan de structuur houdt (artist - album - tracks).

Misschien wordt dan de rest niet ingelezen omdat het de .m4a extensie heeft? In het begin van de scan wordt er al een aantal bestanden genoemd wat veel te laag is. Worden de ALAC of AAC bestanden niet herkend?

spoor12b

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

zijn het mp3 of Mp3 of MP3 of zijn de rechten niet ok?

LaZy Admin

• wontcachme

wontcachme

Ik blijf met newznab vastlopen bij PEAR. Alles heeft hij gevonden qua preflight check, maar om een of andere reden pakt hij PEAR niet terwijl spotweb die wel heeft. Of moet ik ergens ook "ini_set("include_path", "/opt/share/pear");" erin zetten? Ik installeer hem op een synology nas trouwens.

• Nightspirit
quote:
wontcachme schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:49:
Ik blijf met newznab vastlopen bij PEAR. Alles heeft hij gevonden qua preflight check, maar om een of andere reden pakt hij PEAR niet terwijl spotweb die wel heeft. Of moet ik ergens ook "ini_set("include_path", "/opt/share/pear");" erin zetten? Ik installeer hem op een synology nas trouwens.
Ja, Newznab kan zelf niet gokken waar de software zich bevindt.
Eigenlijk wel :p, met bovenstaande optie krijgt Newznab toestemming om ook daar te gokken ;)

Nightspirit wijzigde deze reactie 16-08-2011 18:20 (10%)

• wontcachme

wontcachme

quote:
Nightspirit schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:58:
[...]

Ja, Newznab kan zelf niet gokken waar de software zich bevindt.
Eigenlijk wel :p, met bovenstaande optie krijgt Newznab toestemming om ook daar te gokken ;)
Het gaat goed wanneer ik het toevoeg aan bv stap1.php en stap3.php. OF is er ergens een andere file waar die regel in moet? Ik heb het in meerdere files geprobeerd, maar alleen bij die gaf het resultaat. Ben nu bij het binnenhalen van de eerste binary groep. Benieuwd hoelang het duurt met 6mbit (de groep is teevee)

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

gewoon config.php in www?

LaZy Admin

• DJ-Visto

DJ-Visto

Blegh..

Bij mij wil newznab hij niet erg veel ophalen helaas geeft voor de rest geen errors? Iemand?

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

Heb je na de retrieve update_releases.php gedraait?

LaZy Admin

• Royz
  • Laatst online: 22:44

Royz

Kleurenblind!!

quote:
tripkip schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:14:
[...]

Ja hoor, daar ben ik mee bezig. Hij komt op ModMyi.
Cool, geef me een seintje als het is gelukt _/-\o_

Fotos

• wontcachme

wontcachme

quote:
DJ-Visto schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:49:
Bij mij wil newznab hij niet erg veel ophalen helaas geeft voor de rest geen errors? Iemand?
Ik had er ook erg weinig. Ging ook maar 2 uur terug en had er iets van 39 in a.b.teevee
quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:55:
Heb je na de retrieve update_releases.php gedraait?
jep

• DJ-Visto

DJ-Visto

Blegh..

Same, en bij sickbeard errort hij regelmatig:

2011-08-16 21:20:09.922000 SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Error loading Spotweb2 URL: (, URLError(timeout('timed out',),), ) -

:P

• Julianl
Ik gebruik de Newznab nu van J1nx om het een en ander te testen. Ik heb wat films in de Cart gegooid, en wil de RSS in Sab zetten, zodat dit voortaan automatisch gaat downloaden als ik nieuwe films toevoeg. Alleen.. (heel voorspelbaar) het werkt niet.

De RSS feed ziet er vrij normaal uit... Hoe komt dit?

@Mar2zz
Ik heb ook SB 1 keer ingesteld en verder nooit meer naar omgekeken. Ik kom er inderdaad wel om series toe te voegen. En om te updaten uiteraard. Goede app!

4GB Ram 1066MHz

• spoor12b
quote:
Mar2zz schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:46:
zijn het mp3 of Mp3 of MP3 of zijn de rechten niet ok?
Het is altijd .mp3 of .m4a de rechten zijn tenminste read voor owner, group en world. Leest headphones daadwerkelijk de header of op dit moment alleen de mappen structuur?

spoor12b

• XMassacre
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20:38
hmmm, zie nu net pas dit topic, dus had ondertussen zelf alles al gefixt...

hier couchpotato + headphones + sick beard + sabnzbd op m'n laptop, daarna voor controle zelf ff nakijken (kost echt geen moeite en scheelt irritatie als er TOCH ergens een screener ofzo doorheen glipt), dan naar m'n nas verhuizen (8tb is nog LANG niet vol :)) en dan kijken/luisteren op xbmc en squeezebox :)

ik ben tevreden :)

• Junktroep
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 03-02 15:57
Mocht er nog iemand HeadPhones als windows service willen draaien:
Installeer de windows server 2003 recource kit (getest en werkt op windows server 2008 r2 x64)
open na installatie een command prompt
type hier:
instsrv HeadPhones "C:\Program Files (x86)\Windows Resource Kits\Tools\srvany.exe" of zonder de (x86)
sc config HeadPhones depend= Tcpip
sc config HeadPhones depend= SABnzbd
De kale service is nu aangemaakt, headphones zal pas opstarten als tcpip en sabnzbd draait.
Wil je nu niet dat headphones met opstarten hierop wacht type dan de laatste regel niet.

Nu moeten er nog wat register instellingen gedaan worden.

Ga naar HKLM\System\CurrentControllSet\services\HeadPhones
Maak hier een key genaamd Parameters
In de key Parameters maak je drie strings aan:
AppDirectory zet hier als waarde de lokatie van je pyhton installatie (bv. c:\python of c:\program files (x86\python)
Application zet hier als waarde de lokatie van je python exe (bv. c:\python\python.exe of c:\program files (x86)\python\python.exe
AppParameters zet hier de lokatie van headphones.py neer (bv c:\program files (x86)\headphones\headphones.py) het was mij mij nodig om hier quotes omheen te zetten voordat de service correct starte. Je krijgt dan bv. "c:\program files (x86)\headphones\headphones.py"

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben ;)

• DJ-Visto

DJ-Visto

Blegh..

Ik heb denk ik wat gevonden, bij mij stonden heel veel groepen als a.b.teevee dat snapt het script niet, ik ben nu bezig met een renamde alt.binaries.teevee zegt hij tenminste dat hij hem vind, hij staat nu aan, maar doet nog niet veel, we zullen zien.

• DJ-Visto

DJ-Visto

Blegh..

Na een avondje searchen, heb ik hem gewoon heel ruw reinstalled, een paar dingetjes:

In de config zoekt hij automatisch X zoveel posts, ik wil graag dat hij 1100dagen terug gaat searchen, zet hem om naar DAYS met 1100dagen, it works. Vergeet niet als je een group enabled backfill op 0 te zetten, volgens mi jwerkt hij dan beter (?) igg zo staat hij bij mij lekker te stampen er op, we gaan het morgen zien ;)

• Joster
@Mar2zz: ik heb een aantal video bestanden welke niet door XBMC afgespeeld worden (.MTS). Nu zit ik waarschijnlijk niet in het juiste topic om dit te vragen maar we praten hier zoveel over scripts dat ik het toch hier probeer. Is het denkbaar dat er een script te vinden / maken is welke de map met .MTS files scant en hierbij een op de Syno ge´nstalleerd programma aan roept (ik zou nog niet weten welk :P ) om deze te converteren. Zo kan ik de map met .MTS files tussen mijn laptop en Syno laten syncen en wanneer dan eens per week dit converteren van nieuwe bestanden in dezelfde map op de Syno gebeurt hoef ik hier zelf verder niets meer aan te doen...

• j1nx
quote:
Joster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:11:
@Mar2zz: ik heb een aantal video bestanden welke niet door XBMC afgespeeld worden (.MTS). Nu zit ik waarschijnlijk niet in het juiste topic om dit te vragen maar we praten hier zoveel over scripts dat ik het toch hier probeer. Is het denkbaar dat er een script te vinden / maken is welke de map met .MTS files scant en hierbij een op de Syno ge´nstalleerd programma aan roept (ik zou nog niet weten welk :P ) om deze te converteren. Zo kan ik de map met .MTS files tussen mijn laptop en Syno laten syncen en wanneer dan eens per week dit converteren van nieuwe bestanden in dezelfde map op de Syno gebeurt hoef ik hier zelf verder niets meer aan te doen...
http://www.webweavertech....blog/archives/000483.html

Kijken of er een versie van ffmpeg is voor de syno. Als je de tools hebt, het commando hebt en het handmatig voor elkaar hebt, dan is een scriptje die in een folder kijkt en geautomatiseerd convert een fluitje van een cent.

• wontcachme

wontcachme

quote:
DJ-Visto schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 02:40:
Na een avondje searchen, heb ik hem gewoon heel ruw reinstalled, een paar dingetjes:

In de config zoekt hij automatisch X zoveel posts, ik wil graag dat hij 1100dagen terug gaat searchen, zet hem om naar DAYS met 1100dagen, it works. Vergeet niet als je een group enabled backfill op 0 te zetten, volgens mi jwerkt hij dan beter (?) igg zo staat hij bij mij lekker te stampen er op, we gaan het morgen zien ;)
Welke bedoel je met group enabled backfill? Ik heb nu op 50 days of 200000 posts staan, maar krijg nu dit (na 10min geleden geupdate te hebbben)
a.b.teevee = 49 spots
a.b.multimedia = 179 spots

• Joster
quote:
j1nx schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:06:
[...]

http://www.webweavertech....blog/archives/000483.html

Kijken of er een versie van ffmpeg is voor de syno. Als je de tools hebt, het commando hebt en het handmatig voor elkaar hebt, dan is een scriptje die in een folder kijkt en geautomatiseerd convert een fluitje van een cent.
Leuke tool inderdaad, er zijn al meer mensen bezig geweest met ffmpeg voor de syno. Ben alleen bang voor de hoeveelheid CPU die zoiets nodig heeft. Kan je CPU voor bepaalde processen benutten (naast bijvoorbeeld downloadsnelheid) ook een prioriteit meegeven?

Overigens, dat is voor mensen als jullie een fluitje van een cent. Ik wil van alles wat ver boven mijn pet ligt en probeer vooral door copy - paste ver te komen ;)

• Mar2zz

Mar2zz

{schoolplaza.net}

HIer staan ook altijd heel veel scripts. http://forums.sabnzbd.org/viewforum.php?f=9

Het enige wat je zou moeten bekijken is of alle software via ipkg binnengehaald kan worden. En als er ergens sudo staat dan moet je dat weghalen (of installeren).

LaZy Admin

Pagina: 1 ... 28 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.