[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.876 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Mar2zz schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:16:
Nee, maar sickbeard lijkt actief iets te doen ook al heb je je providers niet goed ingevuld. Dan start ie gewoon een backlog en uiteraard komen daar geen nzb'tjes van.

Ow wacht nu zie ik het, hij klikt op search en dan werkt het wel... Dan gooi ik het op ongeduld.
Ik heb al ingesteld dat hij om de 5 minuten moet gaan zoeken. Dat haalt niets uit. Hij vind gewoon niets als hij op wanted staat. Wel als ik op het search-icoontje klik. Dit is mijn log:
Jul-15 19:32:48 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Jul-15 19:32:48 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Searching all providers for any needed episodes
Jul-15 19:32:48 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Beginning search for new episodes on RSS
Jul-15 19:32:48 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Changing all old missing episodes to status WANTED
Jul-15 19:23:03 INFO SEARCHQUEUE-BACKLOG-164501 :: Searching for stuff we need from Mike & Molly season 1
Jul-15 19:23:02 INFO CP Server Thread-5 :: Seeing if we need any episodes from Mike & Molly season 1
Jul-15 19:23:02 INFO CP Server Thread-5 :: Sending backlog for Mike & Molly season 1 because some eps were set to wanted
Jul-15 19:22:53 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: No needed episodes found on the RSS feeds
Jul-15 19:22:52 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Womble's Index cache and updating with new information
Jul-15 19:22:51 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing NZBs'R'US cache and updating with new information
Jul-15 19:22:50 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing Sick Beard Index cache and updating with new information
Jul-15 19:22:47 INFO SEARCHQUEUE-RSS-SEARCH :: Clearing nzb.su cache and updating with new information
Zoals je ziet staat nzb.su en sickbeard index als eerste 2 ingesteld. Die zouden alle 2 WEL backlog search moeten ondersteunen. Dusja, iets gaat er fout. Ik heb geen idee wat. :P

Wanneer ik op het search-icoontje klik vind hij hem op nzb.su zie ik net. Dus die instellingen staan gewoon goed.

[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 15-07-2011 19:38 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
WernerL schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:36:
[...]

Ik heb al ingesteld dat hij om de 5 minuten moet gaan zoeken. Dat haalt niets uit. Hij vind gewoon niets als hij op wanted staat. Wel als ik op het search-icoontje klik. Dit is mijn log:

[...]

Zoals je ziet staat nzb.su en sickbeard index als eerste 2 ingesteld. Die zouden alle 2 WEL backlog search moeten ondersteunen. Dusja, iets gaat er fout. Ik heb geen idee wat. :P

Wanneer ik op het search-icoontje klik vind hij hem op nzb.su zie ik net. Dus die instellingen staan gewoon goed.
Net even de proef op de som genomen, en ik heb nét hetzelfde voor? Ik dacht dat ik al die oude wanted episodes gewoon nooit kon vinden, maar een druk op het search icoontje én voila; ook nzb.su (upgraded account)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Rhapsody schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 16:19:
[...]

code:
1
7301 headphon 38888 S    /opt/bin/python2.6 /volume1/@appstore/headphones/hea
Wat krijg je dan als je zelf dat proces killt? kill 7301 zal het wel zijn (anders kill 3888). in het script zit een sleep van 10 seconden, daarmee word de stopduur in ieder geval verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij kill [procid] is het process wel meteen gestopt.

Volgens mij heb ik het gevonden. In het stop script werd gezocht naar headphones.py, maar deze heet Headphones.py (hoofdletter H).
Nu ik dat heb veranderd, lijkt het wel goed te werken!

Thanks!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
wat raar dat ie dan wel gestart is. ik had dat bij ubuntu ook al gemerkt, maar bij mij starte die helemaal niet meer op omdat headphones.py met kleine letter niet gevonden kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Sickbeard al een tijdje succesvol draaien op mijn diskstation (de Zebolun package/versie). Werkt goed, samen met SABnzbd downloaden ze nieuwe episodes en het komt op de goeie plek terecht.

Echter de laatste tijd kwam ik erachter dat hij bij sommige series de serieinfo niet update en daardoor niet de nieuwe afleveringen download. Wanneer ik in Sickbeard force full update doe komen de nieuwe afleveringen wel tevoorschijn waarna ik de aflevering handmatig nog kan opzoeken en die gaat downloaden, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn. Het betreft in ieder geval volgende series:
  • 8 out of 10 cats
  • Flashpoint
De info bij de bron (tvdb.com) is wel goed, dus daar ligt het ook niet aan. Ik neem aan dat sickbeard regelmatig kijkt of er nieuwe afleveringen zijn of is dit ergens in te stellen? Nu moet ik nog per toeval erachter komen via andere sites dat er een aflevering is geweest die sickbeard compleet gemist heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In het overzichtje van Sick Beard heb je onder status 'Continuing' of 'Ended' staan. Voor mijn beeld 'Ended' betekent dat er geen nieuwe afleveringen meer zullen komen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

pven schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:38:
In het overzichtje van Sick Beard heb je onder status 'Continuing' of 'Ended' staan. Voor mijn beeld 'Ended' betekent dat er geen nieuwe afleveringen meer zullen komen?
In principe klopt dat ja, maar je kunt met een 'Force full update' Sickbeard laten kijken of de serie daadwerkelijk afgelopen is. (volgens mij)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vind het verwarrend. Net valt me op dat 'V (2009)' op 'Ended' staat, maar de next episode komt volgens hetzelfde overzicht op 31 oktober 2011. Dadelijk zal ik eens op 'Force full update' klikken, eens kijken wat dat doet. Dank!

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Nou die verwarring hoeft er niet te zijn. V is namelijk gecanceld, dus zal er geen volgend seizoen meer komen.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 20:07
Mijn SickBeard heeft weer eens problemen om mijn SpotWeb te benaderen :(

code:
1
2011-07-18 09:14:38.766622 SEARCHQUEUE-MANUAL-SEARCH :: Error loading Spotweb URL: (, URLError(timeout('timed out',),), ) - timed out

Kan dat komen doordat de user anonymous niets meer mag en mijn api key verwijst naar een user waarvoor je in moet loggen of doet dat er niets aan af? Hij verwijst naar een fout in de SpotWeb URL maar daar kan ik met mijn pet niet bij. Of ik nu mijn externe ip adres met daarachter /spotweb/ neer zet of mijn host met daarachter /spotweb/ maakt niets uit. Beide locaties kan ik vanaf mijn mobiel wel bereiken zeg maar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 15:38
pven schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 20:44:
Ik vind het verwarrend. Net valt me op dat 'V (2009)' op 'Ended' staat, maar de next episode komt volgens hetzelfde overzicht op 31 oktober 2011. Dadelijk zal ik eens op 'Force full update' klikken, eens kijken wat dat doet. Dank!
Sudden schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:12:
Nou die verwarring hoeft er niet te zijn. V is namelijk gecanceld, dus zal er geen volgend seizoen meer komen.
Denk dat site achter loopt met z'n data, V is idd canceld.

http://tvrage.com/V_2009

Iemand opgevallen dat site van CouchPotato eruit ligt?

Had al wel gezien dat NZBget API support toegevoegd is.
http://couchpotato.lighth...dd-support-for-nzbget-api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
hmm vaag, waarom zou die site eruit liggen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:34
freak1 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 09:58:
hmm vaag, waarom zou die site eruit liggen?
Via de google cache kan je er nog wel bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Voor wie mv in de postprocessing van nzbget heeft toegevoegd voor CouchPotato:
Je kunt ze verwijderen na het updaten van couchpotato... is namelijk niet meer nodig

Ruud heeft mijn pull request meteen gemerged

[ Voor 7% gewijzigd door PenguinPower op 18-07-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
PenguinPower schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:56:
Je kunt ze verwijderen na het updaten van couchpotato... is namelijk niet meer nodig

Bedankt voor het werk, nogmaals.

Ik heb de _UNPACK_ voor de "extracted" dir toegevoegd (de mv werkte niet op Synology, blijkbaar een bash vs ash probleem), dan die best ook verwijderen zeker? Ik ga wsl gewoon terug naar het standaard postprocessing script van NZBGet dan. Heb wel een beetje schrik, het werkt nu net.

Wat is eigenlijk het voordeel van de api-methode t.o.v. de blackhole methode?

[ Voor 2% gewijzigd door DexterBelgium op 18-07-2011 16:22 . Reden: Bedankje vergeten ;) ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:29

PenguinPower

May the SOURCE be with you

De api methode is sneller en couchpotato heeft meer controle...
Je hoeft de postprocessing niet aan te pasen. Als het nu voor je werkt, prima toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
PenguinPower schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:56:

Wat is mv ?

Mss toch maar eens overstappen naar nzbget, heb voor gemak en easy install nog steeds sabnzbd draaien.

Moet voor mezelf nog even op papier zetten hoe ik het zelfde voor elkaar krijg met nzbget als ik nu met sabnzbd heb en het liefst nzbget in package format, scheelt nog meer werk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 18-07-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
mv is move/rename commando op linux. Mv werkt niet als er al een map met dezelfde naam met inhoud gelijk is aan de target die je opgeeft. Lijkt mij dat je beter kan prefixen met unpack_nzbnaam ofzo, of gebeurt dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

Heb hier nu op mijn linux server Sickbeard/Couhpotato/Sabnzbd draaien, maar om een of andere reden worden er download gestart in Sabnzbd die ik niet heb geinitieerd. Het zijn altijd films.

Ik zie dus in Couchpotato dat de films zijn toegevoegd, maar dat heb ik dus niet zelf gedaan... Dus is dit een gevalletje HACKER-ALERT? Of kan er wat anders gebeurd zijn?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:14
OMX2000 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:15:
Heb hier nu op mijn linux server Sickbeard/Couhpotato/Sabnzbd draaien, maar om een of andere reden worden er download gestart in Sabnzbd die ik niet heb geinitieerd. Het zijn altijd films.

Ik zie dus in Couchpotato dat de films zijn toegevoegd, maar dat heb ik dus niet zelf gedaan... Dus is dit een gevalletje HACKER-ALERT? Of kan er wat anders gebeurd zijn?
Er is toch zon optie om alle nwe films van BluRay.com te downloaden? Staat deze aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:35

OMX2000

By any means necessary...

ilovetechno schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:16:
[...]

Er is toch zon optie om alle nwe films van BluRay.com te downloaden? Staat deze aan?
Yep... Damn, dacht dat je met die optie eerst een keus kreeg van wat je wilt hebben. Maar werkt toch wat anders...

Thanx! Ik was al mijn hele netwerk aan het afstruinen naar verdachte zaken.

[ Voor 10% gewijzigd door OMX2000 op 19-07-2011 14:21 ]

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Lol, iedereen op je spotweb aan het downloaden ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:27
Kan het zijn dat CP door een grote hoeveelheid films die in een keer werden gezocht en naar sab gestuurd e.d. gecrasht is? Ik krijg een Error 500 Internal Server Error... :'(

Sab restarten heeft het gefixt :)

[ Voor 9% gewijzigd door CarpeVentum op 19-07-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 06:13
[...]
Ik ben waarschijnlijk blind, maar waar zit die setting ergens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Staat bij config > extra's (waar je ook traileropties kunt zetten enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
[...]

LOL, heb ik ook een keer aangezet (2000 / 6.0) kwam s'avonds thuis en dacht: WTF!
Heel de dag films naar binnen aan het halen geweest, temp hdd vol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 06:13
Mar2zz schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 18:58:
Staat bij config > extra's (waar je ook traileropties kunt zetten enzo)
Hm, ik zie daar alleen staan de kopjes XBMC, Metadata, Trailers en Subtitles. En zojuist nog geupdate naar de laatste versie. (Version 50312d4)

[edit] oeps, de updates hebben al een tijd niet goed gewerkt blijkbaar (behalve het versienr wat wel geupdate is :) . Net maar even een handmatige git pull gedaan en nu zie ik de optie wel.

[ Voor 23% gewijzigd door sverzijl op 19-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 12:18
Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat SickBeard een ander bestand gaat downloaden? Hij pakt elke keer dezelfde, maar deze klopt niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CptChaos schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 23:23:
Ik heb zojuist gemerkt dat Linux met Python (via CouchPotato gemerkt) (iig bij mij) vele malen sneller is (tov Windows), dat werkt wel zo fijn natuurlijk op de webinterface. Ik wil nu echter ook gebruik gaan maken van Sick Beard op mijn Linux (Debian), maar downloaden met mijn Windows VM.

Ik wil echter ook graag, dat Sick Beard bij blijft, met aantal gedownloade episodes en dergelijken. Nu vroeg ik mij of, of het mogelijk is om sabToSickBeard.exe dusdanig wijs te maken, dat deze de Sick Beard op het netwerk bijwerkt, is dit mogelijk en zo ja, hoe kan ik dat doen?
Aangezien ik niet echt een antwoord op mijn vraag zie, citeer ik mijzelf even, met Google word ik er ook niet veel wijzer van.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 20-07-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CptChaos schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 23:27:
[...]
Aangezien ik niet echt een antwoord op mijn vraag zie, citeer ik mijzelf even, met Google word ik er ook niet veel wijzer van.
Moet je niet de file autoProcessTV.cfg aanpassen (bij gebruik van sabToSickBeard.exe/py) naar de juiste host (username/pass)?
Dus Ja dat kan.

http://code.google.com/p/sickbeard/wiki/PostProcessing
To set up post processing, first copy the contents of the autoProcessTV directory from your Sick Beard installation to your SABnzbd+ scripts folder (or set your scripts folder to the location of the autoProcessTV directory). Rename autoProcessTV.cfg.sample to simply autoProcessTV.cfg and open it in a text editor. Change the host, port, username, and password values to the appropriate settings for your Sick Beard server. Then set the appropriate script as your postprocessing script inside SABnzbd+/HellaNZB:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ozjifu schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:34:
Is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat SickBeard een ander bestand gaat downloaden? Hij pakt elke keer dezelfde, maar deze klopt niet helemaal.
Voor zover ik weet kan dat alleen door het tijdelijk uitzetten van de search provider waar dat betreffende bestand wordt gesnatched (of de volgorde van de search providers omwisselen). Er wordt in het sick beard issue topic geroepen om de couchpotato functionaliteit naar sick beard te kopieren, maar vooralsnog is dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Is het mogelijk om couchpotato iets minder lui te maken? Die zegt al te vaak dat ie klaar is met het downloaden van een film, terwijl deze nog helemaal niet de juiste versie is.

Ik heb een profile aangemaakt dat ie moet een film "finished" moet stellen als een dvd-rip of blue-rayrip binnen heeft. In de "ignore words" heb ik al telesync en allerlei gedoe geplaatst.
Maar toch... zelfs als er geen aanleiding is om te stellen dat een film een dvd-rip of bluray-rip is, stelt ie een film als finished.

kan je instellen dat ie pas mag stoppen als ie ook daadwerkelijk een bestand hebt met iets van bluray in de titel?

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 21-07-2011 21:49 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
kmf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:48:
Is het mogelijk om couchpotato iets minder lui te maken? Die zegt al te vaak dat ie klaar is met het downloaden van een film, terwijl deze nog helemaal niet de juiste versie is.
Dat ligt toch echt aan je eigen profielen.
Je weet dat een bluray-rip een bluray film is omgezet naar "dvd resolutie"?
En ja, je kan couchpotato verplichten om alleen een nzb op te halen als er bluray in de titel staat, dat doe je bij de optie required words.

Daarnaast is er ook nog te spelen met de filesizes in de profielen. bluray kwaliteit is natuurlijk al snel een aantal gigabytes groot.

[ Voor 94% gewijzigd door job op 21-07-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 12:15
kmf schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:48:

Ik heb een profile aangemaakt dat ie moet een film "finished" moet stellen als een dvd-rip of blue-rayrip binnen heeft. In de "ignore words" heb ik al telesync en allerlei gedoe geplaatst.
Maar toch... zelfs als er geen aanleiding is om te stellen dat een film een dvd-rip of bluray-rip is, stelt ie een film als finished.

kan je instellen dat ie pas mag stoppen als ie ook daadwerkelijk een bestand hebt met iets van bluray in de titel?
Als je de quality profile aanpast, gaat dit niet automagisch naar de films waar je deze profile hebt aangepast he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:51:
[...]

Sickbeard kiest niet wat het download, maar wordt aangestuurd door couchpotato (of door jou zelf natuurlijk :) ).
Dus, in couchpotato bij snatched of downloaded bij de film klikken op re-add (groene pijltjes) en dan kiezen voor 'find another version'.
Wat heb je op? Lijkt me goed spul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ahhh, ik zag sickbeard en las sabnzbd (waarom weet ik niet). :P
Thanks, heb mijn reactie maar verwijderd.
xburchartz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:18:
[...]

Voor zover ik weet kan dat alleen door het tijdelijk uitzetten van de search provider waar dat betreffende bestand wordt gesnatched (of de volgorde van de search providers omwisselen). Er wordt in het sick beard issue topic geroepen om de couchpotato functionaliteit naar sick beard te kopieren, maar vooralsnog is dat niet gebeurd.
Een re-add functie (find another version) zoals in couchpotato zou inderdaad wel fijn zijn. Een optie om bepaalde talen te negeren zou ik ook wel kunnen waarderen. Ik heb vaak genoeg een heel seizoen binnengehaald om er dan achter te komen dat de helft in het spaans is nagesynchroniseerd.

[ Voor 255% gewijzigd door job op 21-07-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:34
Hoewel een scheduled periscope script een optie was, heb ik ervoor gekozen een simpel scriptje te maken dat ik als service draai op m'n Mac.

Hiervoor heb ik in Automator eerst "Get specified Finder Items" toegevoegd en vervolgens
Run Shell Script (/bin/bash, as arguments)
code:
1
periscope `echo `"$@"` | sed s/' '/'\\ '/g` -l en
.
Dit opgeslagen als service en het werkt prima. Rechterklik op een (video)bestand en ik kan voor "Ondertiteling" kiezen.
het enige minpuntje is dat ik een "The action “Run Shell Script” encountered an error." melding krijg als hij niks vind, in plaats van een nettere melding, maar ik kan ermee leven. Meerdere bestanden tegelijk werkt ook.

[ Voor 23% gewijzigd door StarC op 21-07-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Couchpotato vindt echt vrijwel niets, is dat correct? Heb alle zoek-opties ingeschakeld (inclusief nzbmatrix, nzbs, newznab, torrents), maar hij vindt zelfs de meest voorkomende films niet als Harry Potter, X-Men, Cars 2, Thor, The Hangover 2.

Ik heb gekozen voor DVD formaat, maar handmatig zoeken vindt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

Ik heb een Win7x64 machine waar SABNZB, CP en SB op draaien. Ik zou ook graag Periscope willen draaien, maar ik snap helemaal niets van deze tutorial: http://code.google.com/p/...iki/PeriscopeUnderWindows.
Zou iemand me kunnen uitleggen wat ik moet doen?

Ik heb Python27 en de Periscope bestanden gedownload.

Hoe moet ik nu verder?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Getting periscope to work under windows:

Download and install Python 2.7 at http://python.org/download/releases/
Add the directory where you installed python to the Path enviroment
Download and install the python setuptools
for 32-bit use 0.6c11 http://pypi.python.org/pypi/setuptools#downloads
for 64-bit use http://www.lfd.uci.edu/~gohlke/pythonlibs/gid95owm/setuptools-0.6c12dev.win-amd64-py2.7.exe
Download the BeautifulSoup? tar.gz and unzip it to c:\beautifullsoup-3.2.0
Download the periscope tar.gz and unzip it to c:\periscope
open an command prompt and type:
        >cd \beautifullsoup-3.2.0 <enter>
        >python setup.py install <enter>
        >cd \periscope <enter>
Create a command or batch file to execute periscope, for example:
        @echo off 
        c:\python27\python.exe c:\python27\scripts\periscope "%1" -l en

Add the directory where you installed python to the Path enviroment - wat en hoe moet ik dit doen?

[ Voor 59% gewijzigd door NoTimeRemains op 22-07-2011 17:42 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
chronoz schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:20:
Couchpotato vindt echt vrijwel niets, is dat correct? Heb alle zoek-opties ingeschakeld (inclusief nzbmatrix, nzbs, newznab, torrents), maar hij vindt zelfs de meest voorkomende films niet als Harry Potter, X-Men, Cars 2, Thor, The Hangover 2.

Ik heb gekozen voor DVD formaat, maar handmatig zoeken vindt heel veel.
Klik bij zo een veel voorkomende film op search en dan na een minuutje in je log kijken. Daar staat meestal wel wat er "fout" gaat, in ieder geval staat er wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
NoTimeRemains schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 17:39:
Ik heb een Win7x64 machine waar SABNZB, CP en SB op draaien. Ik zou ook graag Periscope willen draaien, maar ik snap helemaal niets van deze tutorial: http://code.google.com/p/...iki/PeriscopeUnderWindows.
Zou iemand me kunnen uitleggen wat ik moet doen?

Ik heb Python27 en de Periscope bestanden gedownload.

Hoe moet ik nu verder?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Getting periscope to work under windows:

Download and install Python 2.7 at http://python.org/download/releases/
Add the directory where you installed python to the Path enviroment
Download and install the python setuptools
for 32-bit use 0.6c11 http://pypi.python.org/pypi/setuptools#downloads
for 64-bit use http://www.lfd.uci.edu/~gohlke/pythonlibs/gid95owm/setuptools-0.6c12dev.win-amd64-py2.7.exe
Download the BeautifulSoup? tar.gz and unzip it to c:\beautifullsoup-3.2.0
Download the periscope tar.gz and unzip it to c:\periscope
open an command prompt and type:
        >cd \beautifullsoup-3.2.0 <enter>
        >cd \periscope <enter>
Create a command or batch file to execute periscope, for example:
        @echo off 

Add the directory where you installed python to the Path enviroment - wat en hoe moet ik dit doen?
Als je deze setuptools gebruikt werkt het bij mij
http://pypi.python.org/pypi/setuptools#files

( ik heb wel systeem instellingen de omgevingsvariable toegevoegd ( c:\python27 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

FreshMaker schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 03:52:
[...]

Als je deze setuptools gebruikt werkt het bij mij
http://pypi.python.org/pypi/setuptools#files

( ik heb wel systeem instellingen de omgevingsvariable toegevoegd ( c:\python27 )
Ik heb alles eens verwijdert en opnieuw geinstalleerd nu de x32 versies en nu werkt het wel tot ik die batch file maak en dan krijg ik errors.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
INFO:periscope.periscope:Creating folder C:\Users\Thi-Ming\.config\periscope
Traceback (most recent call last):
  File "c:\python27\scripts\periscope", line 5, in <module>
    pkg_resources.run_script('periscope==0.2.4', 'periscope')
  File "c:\python27\lib\site-packages\pkg_resources.py", line 489, in run_script

self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns)
  File "c:\python27\lib\site-packages\pkg_resources.py", line 1214, in run_scrip
t
    exec script_code in namespace, namespace
  File "c:\python27\lib\site-packages\periscope-0.2.4-py2.7.egg\EGG-INFO\scripts
\periscope", line 133, in <module>

\periscope", line 69, in main

File "build\bdist.win32\egg\periscope\periscope.py", line 56, in __init__
WindowsError: [Error 3] The system cannot find the path specified: 'C:\\Users\\T
hi-Ming\\.config\\periscope'

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Lol, periscope was er dit keer wel heel snel bij. Had een foutmelding in SABnzbd over het moven van een srt bestand. Had periscope al tijdens het uitpakken een ondertitel gedownload, wauw :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:36:
Lol, periscope was er dit keer wel heel snel bij. Had een foutmelding in SABnzbd over het moven van een srt bestand. Had periscope al tijdens het uitpakken een ondertitel gedownload, wauw :P
Of hij zat in de download :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 19:42:
[...]

Of hij zat in de download :+
Nee, ik heb hem via NZBmatrix en die hebben never NLse subs helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wat is in jullie ogen het beste programma.. Sickbeard, Couchpotato of Periscope?

[ Voor 26% gewijzigd door rgras op 23-07-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:10
rgras schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:21:
Wat is in jullie ogen het beste programma.. Sickbeard, Couchpotato of Periscope?
Hoe kun je deze 3 nou vergelijken? Dat is hetzelfde als een appel met een peer vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Ze hebben alle drie toch ongeveer hetzelfde doel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50

wontcachme

You catch me? No you wont

rgras schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:24:
Ze hebben alle drie toch ongeveer hetzelfde doel?
Nope. Sickbeard is alleen voor TV Series, Couchpotato is alleen voor films en Perisccope is voor ondertiteling. Wat is daarvan hetzelfde doel?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
My bad, ik heb het dan niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kunt best vergelijken, ook al hebben ze ander doel. Ik ben bijvoorbeeld het meest tevreden over Sickbeard, die is het meest betrouwbaar van de drie, maar volgens mij wordt daar ook de meeste code voor verzet omdat er heel veel mensen aan meewerken.

Sickbeard kan beter en makkelijker tvshows beheren dan ik zelf zou doen, het levert ongelooflijke tijdswinst op en ik hoef zelden zelf tvshows op te halen omdat sickbeard de mist in gaat (dat was bij Forbrydelsen bijvoorbeeld zo en Battlestar Galactica 2003).

Couchpotato is goed op weg, maar mist soms films die wel in op de providers aanwezig zijn, die moet ik dan zelf doen. Foute hits zijn bij mij nog niet voorgekomen.

Periscope gaat ook de goeie kant op, waar eerder Bierdopje steeds faalde gaat het nu steeds meer de goeie kant op. Met een cronjob en een dag tijd gunnen aan een gedownloade serie voordat ik het ga kijken staat in ieder geval de juiste engelstalige subtitle erbij. Ik heb het hier dan alleen over tvshows-subtitles, en de periscopeCLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 12:18
Ik zit met het volgende probleem in SickBeard:

code:
1
Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates.

Ik heb overal gegoogle'd, maar kom er niet uit. Alles wat gezegd wordt om het te verhelpen (Map verwijderen en/of path veranderen zoals aangegeven in de error zelf) is voor Windows en Linux. Nergens wordt er aangegeven waar ik deze ".git" folder kan terugvinden op mijn Mac OS X of waar ik de path op moet zetten...

Weet iemand misschien hoe ik dit dan wel kan verhelpen op mijn mac?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Weet niet of hij al voorbij gekomen is, maar tijdens mijn maandelijkse internet snuffel sessie liep ik tegen MediaDog aan.

Leuk voor de android mensen onder ons.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105712

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
j1nx schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:22:
Weet niet of hij al voorbij gekomen is, maar tijdens mijn maandelijkse internet snuffel sessie liep ik tegen MediaDog aan.

Leuk voor de android mensen onder ons.
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=105712
Thanks, dat ziet er nog eens handig uit ;)

Ik heb een poging gedaan nzbget te installe op mijn DS maar iets gaat niet helemaal lekker dus ben voornemens van plan het te verwijderen echter weet ik niet wat er nog meer met nzbget installed is en ook weg kan/moet:

DS211> ipkg list_installed
libpar2 - 0.2-5 - A library for performing common tasks related to PAR recovery sets
libsigc++ - 2.2.3-1 - libsigc++ implements a typesafe callback system for standard C++.
libstdc++ - 6.0.9-6 - Standard C++ library, needed for dynamically linked C++ programs
libxml2 - 2.7.8-1 - Libxml2 is the XML C parser and toolkit developed for the Gnome project.
ncurses - 5.7-1 - NCurses libraries
openssl - 0.9.8p-1 - Openssl provides the ssl implementation in libraries libcrypto and libssl, and is needed by many other applications and librari
wget - 1.12-2 - A network utility to retrieve files from the Web
zlib - 1.2.5-1 - zlib is a library implementing the 'deflate' compression system.

Wat moet ik van bovenstaande nog meer verwijderen?

[ Voor 58% gewijzigd door schumi2004 op 24-07-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Kun je niet beter gewoon oplossen in plaats van de botte bijl erin? Van een oplossing zoeken leer je veel meer dan telkens alles opnieuw te installeren en how to's op de voet te volgen. Ik heb al een mogelijke oplossing in het synology-forum gezet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

NoTimeRemains schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 15:29:
[...]

Ik heb alles eens verwijdert en opnieuw geinstalleerd nu de x32 versies en nu werkt het wel tot ik die batch file maak en dan krijg ik errors.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
INFO:periscope.periscope:Creating folder C:\Users\Thi-Ming\.config\periscope
  File "c:\python27\scripts\periscope", line 5, in <module>
    pkg_resources.run_script('periscope==0.2.4', 'periscope')
  File "c:\python27\lib\site-packages\pkg_resources.py", line 489, in run_script

self.require(requires)[0].run_script(script_name, ns)
  File "c:\python27\lib\site-packages\pkg_resources.py", line 1214, in run_scrip
t
    exec script_code in namespace, namespace
\periscope", line 133, in <module>

\periscope", line 69, in main

File "build\bdist.win32\egg\periscope\periscope.py", line 56, in __init__
WindowsError: [Error 3] The system cannot find the path specified: 'C:\\Users\\T
hi-Ming\\.config\\periscope'
Dit probleem is opgelost, heb een een map ".config" zelf aangemaakt en ineens deed het allemaal wel.
Maar nu (natuurlijk ;)) het volgende probleem:

Ik heb een .bat bestand gemaakt zoals op de website beschreven staat:
code:
1
2
 @echo off 

Hij geeft dan aan dat er geen subtitles gedownload zijn, natuurlijk niet zo vreemd want hij weet niet waar hij moet kijken. Dus gegoogled en het zou zoiets als dit moeten worden

code:
1
2
@echo off
python c:\python27\scripts\periscope -l nl &#8220;D:\Media&#8221;

D:\Media verandert in mijn folder maar helaas hij doet t niet.

Iemand nog ideeen hoe ik dit kan oplossen?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben aan het kijken of ik SickBeard (ook) kan laten draaien op mijn Linux VM en downloaden vanaf mijn Windows VM, in de documentatie staat:
Then set the appropriate script as your postprocessing script inside SABnzbd+/HellaNZB:

sabToSickbeard.py - linux/OSX SABnzbd+

sabToSickbeard.exe - Windows SABnzbd+

Note: If your SABnzbd+ is running on a different PC than your Sick Beard you may need to enter your TV download dir into your Sick Beard settings so that Sick Beard knows how to find the SABnzbd+ downloads.
Als ik de note goed begrijp, moet ik SickBeard dan vertellen wáár ik mijn TV eps heb staan op de Windows machine, so far so good, maar welk script moet ik dan gebruiken / aanpassen? :?

Voor de duidelijkheid:
Windows VM - Gebruik ik om te downloaden
Debian VM - Gebruik ik om al het voorwerk te doen
Ik wil echter natuurlijk wel dat SickBeard bijgewerkt wordt, op het moment dat SABnzbd (op de Windows machine dus) een download verwerkt heeft. SickBeard naar Plex (op de Windows VM) heb ik al wel werkend. :)

[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32
CptChaos schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:49:
Ik ben aan het kijken of ik SickBeard (ook) kan laten draaien op mijn Linux VM en downloaden vanaf mijn Windows VM, in de documentatie staat:
[...]
Als ik de note goed begrijp, moet ik SickBeard dan vertellen wáár ik mijn TV eps heb staan op de Windows machine, so far so good, maar welk script moet ik dan gebruiken / aanpassen? :?

Voor de duidelijkheid:
Windows VM - Gebruik ik om te downloaden
Debian VM - Gebruik ik om al het voorwerk te doen
Ik wil echter natuurlijk wel dat SickBeard bijgewerkt wordt, op het moment dat SABnzbd (op de Windows machine dus) een download verwerkt heeft. SickBeard naar Plex (op de Windows VM) heb ik al wel werkend. :)
Omdat je SABnzbd heb draaien in Windows, heb je de windows versie nodig: sabToSickbeard.exe.
Deze moet je als post processing script van SABnzbd draaien: http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts
De executable wordt dan na elke download aangeroepen en communiceert met SickBeard.
De gegevens over je Sickbeard configuratie leest de executable uit een bestand autoProcessTV.cfg wat je dus bij de executable moet plaatsen. De executable zelf zit niet in de sources, maar in de Windows versie van SickBeard (in het mapje autoProcessTV).

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mr_Blobby schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:24:
[...]
Omdat je SABnzbd heb draaien in Windows, heb je de windows versie nodig: sabToSickbeard.exe.
Deze moet je als post processing script van SABnzbd draaien: http://wiki.sabnzbd.org/user-scripts
De executable wordt dan na elke download aangeroepen en communiceert met SickBeard.
De gegevens over je Sickbeard configuratie leest de executable uit een bestand autoProcessTV.cfg wat je dus bij de executable moet plaatsen. De executable zelf zit niet in de sources, maar in de Windows versie van SickBeard (in het mapje autoProcessTV).
_O_ You just made me a happy man! :)

Alleen nog even kijken wat ik de Debian VM kan vertellen wáár de episodes staan. Ik neem dat dit gewoon met een UNC-pad kan?

Wat ik ook nog niet helemaal begrijp, in CouchPotato moet ik ook een map opgeven, waar de afleveringen komen te staan, betekend dit, dat de afleveringen dan van Windows VM naar Debian VM gaan en ná processing weer terug worden gezet op de Windows VM of blijven ze dan op de Debian VM staan? :? Het is namelijk (voor mij) de bedoeling dat de gedownloade files bij de Windows VM blijven staan.

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een klein probleem. Alles werkt op dit moment, Sick Beard en SABnzb staan helemaal goed ingesteld en werken met elkaar.

SB geeft een seintje aan SAB als er iets mist, deze aflevering wordt daarna keurig gedownload. Het probleem is dat het bestand niet verplaatst wordt, er wordt een nieuwe map aangemaakt en daar blijft hij staan. Ik heb vast ergens iets verkeerd ingesteld maar ik weet niet wat.

Hmm ik had inderdaad ergens wat mappen verkeerd staan. Probleem opgelost dus

[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 24-07-2011 17:50 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een klein probleem met Sickbeard. Om de een of andere reden werkt het postprocessen van afleveringen niet. Hoe ik het heb ingesteld:
-Sabnzbd downloadt en part/rart. NZB's van Sickbeard krijgen automatisch de tag 'tv' en worden dan ook gedownload naar mijn tv-series map (D:\TV-series).
-Bij Sickbeard heb ik onder de Post-processing opties bij "TV download dir" niets ingevuld. Ik heb het vinkje bij "Scan and process" uitgeschakeld. Verder heb ik Keep Original Files, Move Associated Files en Rename Episodes aangevinkt.
-In Sabnzbd heb ik "sabtosickbeard.exe" ingesteld als post-download script. Dit script heb ik alleen ingesteld bij downloads met de tag tv (wat geen probleem moet zijn, omdat alle NZB's vanuit Sickbeard die tag krijgen).

Na het downloaden krijg ik steeds de melding "You’re trying to post process an episode that’s already been moved to its show dir". Dat klopt maar ten dele - de downloads staan idd in D:\TV-series, maar nog niet in hun eigen dir (bijvoorbeeld D:\TV-series\Dexter). Hoe moeten de instellingen staan zodat Sickbeard de post-processing goed doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
@Asmodeus: Wijzig de map waar de TV-series inkomen als ze nog niet gesorteerd zijn naar iets als: D:\Downloads\TV-series , dan gaat het wel werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een andere map aanmaken heeft inderdaad geholpen. Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Ozjifu schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:14:
Ik zit met het volgende probleem in SickBeard:

code:
1
Unable to find your git executable - either delete your .git folder and run from source OR set git_path in your config.ini to enable updates.

Ik heb overal gegoogle'd, maar kom er niet uit. Alles wat gezegd wordt om het te verhelpen (Map verwijderen en/of path veranderen zoals aangegeven in de error zelf) is voor Windows en Linux. Nergens wordt er aangegeven waar ik deze ".git" folder kan terugvinden op mijn Mac OS X of waar ik de path op moet zetten...

Weet iemand misschien hoe ik dit dan wel kan verhelpen op mijn mac?

Bvd
De .git map is een verborgen map in je Sick Beard install folder. Je moet dus eerst Show/Hide Files (of iets wat er op lijkt) aanklikken in je Apps/Utilities map voor je hem kan zien. Waar git standaard geïnstalleerd wordt op OS X kan ik me niet herinneren en ik kan het ook niet meer voor je nakijken.*

offtopic:
*mijn hackintosh heeft het begeven en de nieuwe laptop bevat veel niet-ondersteunde hardware

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
rgras schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 20:21:
Zo, ongeveer 24 uur later kreeg ik een e-mail binnen dat de nieuwste aflevering van Top Gear voor mij klaar stond.. fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

24 uur? Hij is vanavond uitgezonden en ik heb hem nu al? volgens mij bedoel je 2 uur later :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 08:10
Ik draai SickBeard op mijn Synology, als package van Synoblog. _/-\o_ Wat ben ik er blij mee, het gemak van instaleren. Nou wil ik alleen even wat checken. Ik heb tijden gehad, dat ik bijna iedere dag de melding kreeg dat er een nieuwere versie uit was, en dat ik kon updaten. Ik heb die melding al een tijdje niet meer gezien. Ik ga bijna twijfelen: ligt het aan mijn systeem, of hebben ze gewoon lekker een verdiende vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ben nog steeds aan het stoeien met NZBget maar wil dit even laten rusten om er later mee verder aan de slag te gaan.
Waar ik vervolgens mee bezig geweest ben is met: periscope
Ik had al gelezen dat er ontwikkelingen zijn om periscope in SickBeard te integreren maar dit laat nog even op zich wachten.
Ik kwam vervolgens deze hack tegen: http://code.google.com/p/call-periscope/wiki/PageName
My goal was to code something quick to "automagically" get subtitles for my news downloads (Sabnzbdplus + Sick Beard). .............
Nu was ik benieuwd of er meerdere mensen gebruik maken van deze hack?

Probleem lijkt me hiermee dat wanneer je een vrij recente serie download er natuurlijk nog geen sub voor is, dus hoe gaan we dat dan afvangen?
Ik dacht dat ik al eens verschillende variaties voorbij had zien komen hier?

[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 25-07-2011 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Royz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 00:29:
24 uur? Hij is vanavond uitgezonden en ik heb hem nu al? volgens mij bedoel je 2 uur later :p
27 uur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Uh.. nee.
Top gear is zondagavond uitgezonden op de bbc. 27 uur later zou in de nacht van maandag op dinsdag zijn.
De laatste aflevering die sickbeard heeft binnengehaald is dus die van zondag die je een paar uur later al binnen had.

Op veronica en Ketnet zenden ze overigens ook topgear uit maar die zenden een ouder seizoen uit, en die download sickbeard niet uit zichzelf.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 25-07-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 08:57:
Probleem lijkt me hiermee dat wanneer je een vrij recente serie download er natuurlijk nog geen sub voor is, dus hoe gaan we dat dan afvangen?
Ik dacht dat ik al eens verschillende variaties voorbij had zien komen hier?
Als je zoiets in een bepaald interval wilt laten uitvoeren en je zit op een Linux of Unix systeem dan kun je een Bash script in elkaar draaien die je dan met een bepaalde interval aan je periodieke taken (Cronjob) toevoegt. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat als een aflevering en/of film al een ondertiteling hebben dat je die niet opnieuw ophaalt, dat heeft namelijk geen zin.

Pseudocode:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/usr/bin/env bash

# Controleren of het bestand reeds bestaat
if [[ -f "/pad/naar/de/films/film/subtitle-nl.srt" ]]
then
    echo "Bestand bestaat al"
else
    echo "Periscope ga je gang."
fi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Manuel schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:38:
[...]

Als je zoiets in een bepaald interval wilt laten uitvoeren en je zit op een Linux of Unix systeem dan kun je een Bash script in elkaar draaien die je dan met een bepaalde interval aan je periodieke taken (Cronjob) toevoegt. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat als een aflevering en/of film al een ondertiteling hebben dat je die niet opnieuw ophaalt, dat heeft namelijk geen zin.

Pseudocode:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
#!/usr/bin/env bash

# Controleren of het bestand reeds bestaat
if [[ -f "/pad/naar/de/films/film/subtitle-nl.srt" ]]
then
    echo "Bestand bestaat al"
else
    echo "Periscope ga je gang."
fi
Thanks voor de reply.

Ik denk dat het in elkaar zetten van een bash script voor mij op moment te hoog gegrepen is. Ik heb net even de posts door zitten lezen van periscope hier om wat tips en tricks op te doen maar denk dat het install script (LaSi) van Mar2zz voor mijn DS het handigst en snelste is ;)
(doe een aanname dat ik LaSi ook op mijn Synology kan draaien)
wget http://dl.dropbox.com/u/18712538/Synology/LaSi_syn.sh
sh LaSi_syn.sh

:update:
Misschien dat Mar2zz kan toelichten waar SabtoPeriscope.sh gebleven is, deze leek me reuze handig voor het film gedeelte. (ik heb direct link uit [BASH] topic op sabnzbd.forum gebruikt en deze gaf geen response)

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 25-07-2011 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:48:
:update:
Misschien dat Mar2zz kan toelichten waar SabtoPeriscope.sh gebleven is, deze leek me reuze handig voor het film gedeelte. (ik heb direct link uit [BASH] topic op sabnzbd.forum gebruikt en deze gaf geen response)
Heb je al gekeken op zijn blog over Periscope: Entertainment vanuit de luie stoel: Open Source: Periscope?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ja die had ik al aandachtig doorgelezen echter kwam ik via een andere post in dit topic op de sabTo scripts terecht en de enigste die ik niet gevonden krijg is die voor (postprocessing) films, SabtoPeriscope.sh dus.

Hier wordt het ook vermeld:
http://forums.sabnzbd.org...p=43047&hilit=lasi#p43047

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:40:
[...]

Ja die had ik al aandachtig doorgelezen echter kwam ik via een andere post in dit topic op de sabTo scripts terecht en de enigste die ik niet gevonden krijg is die voor (postprocessing) films, SabtoPeriscope.sh dus.

Hier wordt het ook vermeld:
http://forums.sabnzbd.org...p=43047&hilit=lasi#p43047
En http://dl.dropbox.com/u/18712538/Periscope/SabtoPeriscope.sh dan? Die link werkt nog gewoon als ik het aanklik en heeft ook inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
job schreef op maandag 25 juli 2011 @ 09:32:
Uh.. nee.
Top gear is zondagavond uitgezonden op de bbc. 27 uur later zou in de nacht van maandag op dinsdag zijn.
De laatste aflevering die sickbeard heeft binnengehaald is dus die van zondag die je een paar uur later al binnen had.

Op veronica en Ketnet zenden ze overigens ook topgear uit maar die zenden een ouder seizoen uit, en die download sickbeard niet uit zichzelf.
Het ging over het feit dat ik 27 uur na het posten van een domme vraag over deze programma's het perfect werkend heb, wat voor mij een behoorlijke prestatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
CptChaos schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:49:
[...]
En http://dl.dropbox.com/u/18712538/Periscope/SabtoPeriscope.sh dan? Die link werkt nog gewoon als ik het aanklik en heeft ook inhoud.
Snap er geen *** van, of de browser is gaar hier of ik had een foutief linkje.

Problem solved dan maar.

Iets anders, Spotweb (server). Leuk dat je je eigen usenet indexer kan draaien maar welke toegevoegde waarde heeft dit tegenover de al aanwezige indexers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

rgras schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:50:
[...]

Het ging over het feit dat ik 27 uur na het posten van een domme vraag over deze programma's het perfect werkend heb, wat voor mij een behoorlijke prestatie is.
Owwww wij dachten dat je na 27 uur na het uitzenden TopGear binnen had :p. dat vonden we behoorlijk lang ;)
schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Snap er geen *** van, of de browser is gaar hier of ik had een foutief linkje.

Problem solved dan maar.

Iets anders, Spotweb (server). Leuk dat je je eigen usenet indexer kan draaien maar welke toegevoegde waarde heeft dit tegenover de al aanwezige indexers?
ik heb het ook, vind het vooral belangrijk dat CP een extra indexer heeft. Voor mij heeft het een aantal voordelen; NL gesproken kan er nu bij (voor kids), je kan voorkeur opgeven voor gerenommeerde spotters als Bradje. al die spots van spotnet staan volgens mij nooit op nzbmatrix bijv.

[ Voor 46% gewijzigd door Royz op 25-07-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

schumi2004 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:58:
Bedoel je nu Spotweb zelf of een indexerproxy zoals LeafNode? :? Eitherway: ik draai dus (ook) Spotweb en het fijne eraan vind ik is dat je zelf filters kan maken, bij eentje die online is kan dat niet. Ander voordeel is dat een eigen spotweb indexer nooit down gaat (of gehaald wordt), want het is dan privaat gebruik, niet voor de massa, zoals anderen dat wellicht wel zijn.

Ik denk echter dat die discussie interessanter is in SpotWeb - Webbased Spotnet

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 25-07-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Royz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:58:
[...]

Owwww wij dachten dat je na 27 uur na het uitzenden TopGear binnen had :p. dat vonden we behoorlijk lang ;)

[...]

ik heb het ook, vind het vooral belangrijk dat CP een extra indexer heeft. Voor mij heeft het een aantal voordelen; NL gesproken kan er nu bij (voor kids), je kan voorkeur opgeven voor gerenommeerde spotters als Bradje. al die spots van spotnet staan volgens mij nooit op nzbmatrix bijv.
Ah ok, ik zal me er ook eens aan wagen.
CptChaos schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:24:
[...]
Bedoel je nu Spotweb zelf of een indexerproxy zoals LeafNode? :? Eitherway: ik draai dus (ook) Spotweb en het fijne eraan vind ik is dat je zelf filters kan maken, bij eentje die online is kan dat niet. Ander voordeel is dat een eigen spotweb indexer nooit down gaat (of gehaald wordt), want het is dan privaat gebruik, niet voor de massa, zoals anderen dat wellicht wel zijn.

Ik denk echter dat die discussie interessanter is in SpotWeb - Webbased Spotnet
Spotweb

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 25-07-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Het gaat de goede kant op met de web based addons voor XBMC/mediaspelers. Onlangs is natuurlijk Headphones erbij gekomen, en vandaag zag ik op het XBMC forum iemand die de vraag stelde of er interesse is in een web based media manager.
Ik baalde er al een tijdje van dat er alleen maar Windows varianten waren, dus dit belooft weer wat moois :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Er is toch al een webbased mediamanager speciaal voor xbmc?
En er is nog altijd YAMJ, al is dat een configuratiehell an sich, moet er allemaal javaprut op de headless-server, irritante dependencies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

xburchartz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:27:
Het gaat de goede kant op met de web based addons voor XBMC/mediaspelers. Onlangs is natuurlijk Headphones erbij gekomen, en vandaag zag ik op het XBMC forum iemand die de vraag stelde of er interesse is in een web based media manager.
Ik baalde er al een tijdje van dat er alleen maar Windows varianten waren, dus dit belooft weer wat moois :)
Het topic gaat er niet over, maar Plex is toch zeker multiplatform én webbased... Alleen daarvoor is er nog geen Windows-client, al kan je met XBMC en de PleXMBC plugin een heel eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
krijg sinds kort de volgende output als ik periscope draai, zowel onder Arch als onder Ubuntu. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik zie het ff niet...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  File "/home/thijs/.periscope/downloadSub.py", line 23, in <module>
    subdl = periscope.Periscope()
  File "/home/thijs/.periscope/periscope.py", line 51, in __init__
    self.config_file = os.path.join(cache_folder, "config")
  File "/usr/lib/python2.7/posixpath.py", line 68, in join
    elif path == '' or path.endswith('/'):
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'endswith'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:27
Is het mogelijk om bij couchpotato een soort prioriteit in te stellen voor de searchproviders? Ik wil bijvoorbeed dat CP eerst spotweb doorzoekt, en dan pas doorgaat naar de volgende provider. Aangezien op spotweb nog wat vaker dingen met subs gepost worden, maar er (helaas) ook vaak geen kwaliteit in de titel staat waardoor CP hem skipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
Mar2zz schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:44:
Er is toch al een webbased mediamanager speciaal voor xbmc?
En er is nog altijd YAMJ, al is dat een configuratiehell an sich, moet er allemaal javaprut op de headless-server, irritante dependencies.
Ja, maar die is windows only toch? En daar heb je met linux niet zoveel aan... Ik hoop op iets python/apache achtigs dat je mooi in het bekende groepje kunt integreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
r3v0ss schreef op maandag 25 juli 2011 @ 22:15:
krijg sinds kort de volgende output als ik periscope draai, zowel onder Arch als onder Ubuntu. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Ik zie het ff niet...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
  File "/home/thijs/.periscope/downloadSub.py", line 23, in <module>
    subdl = periscope.Periscope()
  File "/home/thijs/.periscope/periscope.py", line 51, in __init__
    self.config_file = os.path.join(cache_folder, "config")
  File "/usr/lib/python2.7/posixpath.py", line 68, in join
    elif path == '' or path.endswith('/'):
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'endswith'
Heb je wel een cache folder gemaakt? Is nodig voor bierdopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mar2zz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 06:55:
[...]

Heb je wel een cache folder gemaakt? Is nodig voor bierdopje.
Nope, en van de googlecode site wordt ik ook niet veel wijzer. Staat niet zo heel denderend gedocumenteerd, daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
zit er ook nog maar net in dus vandaar. Ff cachefolder ergens maken en in downloadSub.py daarnaar verwijzen. Ergens in dit topic staat wel een voorbeeld. Ik zit op phone, dat zoekt zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mar2zz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:15:
zit er ook nog maar net in dus vandaar. Ff cachefolder ergens maken en in downloadSub.py daarnaar verwijzen. Ergens in dit topic staat wel een voorbeeld. Ik zit op phone, dat zoekt zo lastig.
Ah, da's inderdaad lastig. M'n python skills zijn niet dusdanig dat ik dat er zo maar ff infiets.

Ik wacht wel tot jouw downloadSub.py is aangepast op het tweakblog :P :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
r3v0ss schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:24:
[...]

Ah, da's inderdaad lastig. M'n python skills zijn niet dusdanig dat ik dat er zo maar ff infiets.

Ik wacht wel tot jouw downloadSub.py is aangepast op het tweakblog :P :$
http://code.google.com/p/periscope/issues/detail?id=106#c1

Periscope now requires for you to provide a path where cache will be stored.

Look at line 69 of file:
http://code.google.com/p/...rowse/trunk/bin/periscope

# Create the cache dir for Periscope
mkdir /volume1/@appstore/periscope/periscope/cache
source:http://synology.brickman.nl/syn_howto/HowTo%20-%20install%20Periscope.txt

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 26-07-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
schumi2004 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:37:
[...]

http://code.google.com/p/periscope/issues/detail?id=106#c1

Periscope now requires for you to provide a path where cache will be stored.

Look at line 69 of file:
http://code.google.com/p/...rowse/trunk/bin/periscope
Had ik wel gezien, maar het verwerken...
# Create the cache dir for Periscope
mkdir /volume1/@appstore/periscope/periscope/cache
source:http://synology.brickman.nl/syn_howto/HowTo%20-%20install%20Periscope.txt
Thanks, that did the trick. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:46

Fab1Man

Live life to the fullest

Ruudje, is het op korte termijn mogelijk dat er een sortering ingebouwd wordt aan de hand van de kwaliteit van de gedownloade film? Bijv. dat ik de HD Movies in map X wil hebben en SD Movies in map Y. Ik had al een post request ervan gezien, maar het is niet meer echt opgepakt en het is voor mij een zeer welkome feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

The_Fes schreef op zondag 20 februari 2011 @ 14:24:
[...]

Dat gaat niet werken hoor:

[...]
Oh dat laatste stuk, daar ga ik echt *kapot* van werkelijk!

Ben overgestapt van Episodebutler naar SB omdat het allemaal gemakkelijker zou zijn. Gedeeltelijk is dat ook zo: ik hoefde enkel de directory op te geven waar al mijn series staan en hij herkende nagenoeg alles. Maar hoe krijg ik het in Godsnaam voor elkaar om nagesynchroniseerde meuk te vermijden? (Toegegeven, meestal zitten er wel meer audio-tracks in, maar lang niet altijd!)

Ik had per ongeluk een seizoen Big Bang Theory verwijderd, nu heb ik hem wel opnieuw, maar mooi in het Duits. Wat moet ik met die meuk in het Duits dan? Ik kan echt nergens vinden dat bepaalde zoektermen vermeden moeten worden (dubbed, synced, german, french o.a.). En ik wil liever ook geen WMV's, maar ook dat kan ik nergens instellen. :(

"S02E07.-.Dessous.auf.der.Oberleitung" ARGH!

Please help :)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 27-07-2011 18:38 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Floor-is schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:36:
[...]

Oh dat laatste stuk, daar ga ik echt *kapot* van werkelijk!

Ben overgestapt van Episodebutler naar SB omdat het allemaal gemakkelijker zou zijn. Gedeeltelijk is dat ook zo: ik hoefde enkel de directory op te geven waar al mijn series staan en hij herkende nagenoeg alles. Maar hoe krijg ik het in Godsnaam voor elkaar om nagesynchroniseerde meuk te vermijden? (Toegegeven, meestal zitten er wel meer audio-tracks in, maar lang niet altijd!)

Ik had per ongeluk een seizoen Big Bang Theory verwijderd, nu heb ik hem wel opnieuw, maar mooi in het Duits. Wat moet ik met die meuk in het Duits dan? Ik kan echt nergens vinden dat bepaalde zoektermen vermeden moeten worden (dubbed, synced, german, french o.a.). En ik wil liever ook geen WMV's, maar ook dat kan ik nergens instellen. :(

"S02E07.-.Dessous.auf.der.Oberleitung" ARGH!

Please help :)
Ik had er ook last van maar niet zo errug dat ik het nodig vond er een oplossing voor te vinden of er naar te zoeken.

Nu ik dat toch gedaan heb kom ik op deze link uit waarin door rascalli uitgelegd wordt hoe skip words te adden:
http://sickbeard.com/foru...opic.php?f=4&t=2473#p9802

[ Voor 25% gewijzigd door schumi2004 op 27-07-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Noot: ik draai OSX als onderliggend platform, Lion (10.7) om precies te zijn.

Couchpotato gebruik ik al een tijdje, heb de hint gekregen via een collega van Ruud :P
Nu draait het overigens niet, omdat er schijnbaar iets is met python en weet ik het wat. Even te veel werk om uit te zoeken, eerst SB aan de slag krijgen zoals ik dat wil.

Drie uitdagingen in SB:
1. Downloads in verkeerde taal (ontiegelijk irritant)
2. Downloads in nare codec (kan ik wel omheen werken, maar WMV's zijn achterlijk k*t in Plex)
3. Krijg veel minder gevonden dan ik hebben wil, zal (dus) wel aan de slag moeten met nog meer indexers. Nu vul ik nog handmatig aan met wat ik zelf weet te vinden met binsearch bijvoorbeeld.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb nog nooit in SB verkeerde dubs of wmv's gehad. Wissel van provider zou ik zeggen, die maakt zich daar schuldig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Provider in wat? Alle bestanden zijn hetzelfde, het enige verschil is de indexer wellicht (newzbin in mijn geval). Ik kom daar nog wel uit, heb er nu 2-3 gehad in >500 downloads, dus is te overzien :)

Dadelijk jouw (toch?) progsel weer aan de slag zien te krijgen, heb een beetje het gevoel dat ik daarvoor ingewikkelder dingen moet doen dan ik tot nu toe heb hoeven doen ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Met provider bedoel ik indexer. Common formats voor tvshows is toch avi en mkv, ik snap niet dat daar wmv's bij zitten. Zet de indexer Sickbeard maar boven newzbin, die is graties. Welk progsel?
Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.