[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste
Acties:
  • 295.881 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 15:24
RuudBurger schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:12:
nzb.su heeft een imdb-id search, CP gaat er vanuit dat alles wat terug komt bij een search de juiste film is. Dat iemand Get Shorty een verkeerde imdb-id heeft meegegeven (waarschijnlijk in de nfo) kan ik ook niets aan doen ;) Behalve dat je het meld bij nzb.su en andere mensen hetzelfde probleem niet krijgen.
Ruud,

Heb dit bij een aantal films nu gehad. En waarom pakt hij de nzb niet die bijna 100% overeenkomt dan? Misschien ook wel pech gehad, laatste 2 films zijn wel goed binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:09
Omdat ik voor een "imdb-id"-search geen checks of score berekening doe. Als het een search was voor bijvoorbeeld nzbs.org, doet hij wel zo'n berekening. En had hij Get Shorty er waarschijnlijk uitgegooit vanwege het jaartal wat niet overeen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
Oké, móet dus gewoon van nzb.su af, haha. Dus aanmelden bij nzb.org?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:39

Fab1Man

Live life to the fullest

Als je een invite hebt. Ik zou me er ook graag bij willen aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Is Periscope nu alleen voor series of ook voor films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:40
Pino_666 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:17:
Is Periscope nu alleen voor series of ook voor films ?
Periscope werkt voor beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 01:03

Anthirian

In Trance We Trust

Fab1Man schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:15:
Als je een invite hebt. Ik zou me er ook graag bij willen aanmelden.
NZBs.org accepteert geen nieuwe leden meer, zelfs niet met een invite. Volgens hun forum schijnt het te maken te hebben met het migreren naar een betere server.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Is het ook mogelijk voor CP om films nog gedetailleerder te ordenen volgens release date op BluRay bv?

Vind het nu al netjes zoals ze staan in het lijstje, maar ik zou graag nog zien dat ze ook bv per maand gesorteerd staan, dat moet dan niet perfect zijn, maar toch dat je een inschatting hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Sudden schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:32:
[...]

NZBs.org accepteert geen nieuwe leden meer, zelfs niet met een invite. Volgens hun forum schijnt het te maken te hebben met het migreren naar een betere server.
En ze zijn aan het testen met newznab volgens mij: http://beta.nzbs.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ruud, ik had graag al mijn films (of een zeer grote selectie ervan) van quality profile veranderd... Kan je dit op een makkelijke manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

RuudBurger schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:53:
[...]

En ze zijn aan het testen met newznab volgens mij: http://beta.nzbs.org
O dan weet je meer dan ik (overigens wel handig aangezien jij software maakt dat het gebruikt en ik niet :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:07
Ik heb sickbeard geprobeerd op mijn servertje te installeren (win xp pro sp3) echter ik krijg daar de foutmelding dat de toepassing niet kan worden gestart omdat de configuratie onjuist is. Iemand een idee?

edit: .net framework 3.5 was nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door sdk1985 op 30-05-2011 17:08 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

Ik heb een Win7 x64 HP (geen server, gewoon in gebruik als all-round machientje) machine met SABNZB+ geinstalleerd, deze werkt ook. Heb een abbo op een aantal sites zodat ik API keys etc heb.
Nu heb ik gisteren de hele dag met SickBeard en CouchPotato gespeeld: instellingen aangemaakt, series/toegevoegd en natuurlijk gedownload. Ik heb mijn PC gewoon afgesloten en toen ik nu net weer opstartte zijn SB en CP beide hun instellingen en configs kwijt.
Iemand een idee hoe dit kan? Wat doe ik verkeerd?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
HyperBart schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:13:
Ruud, ik had graag al mijn films (of een zeer grote selectie ervan) van quality profile veranderd... Kan je dit op een makkelijke manier?
Ja, in de nieuwe build ;) Geduld hebben dus, duurt nog wel even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
-verkeerde topic-

[ Voor 91% gewijzigd door chronoz op 30-05-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Iemand enig idee of er een 'hack' bestaat om te zorgen dat films die Couchpotato in de ignore list heeft staan weer UIT deze ignorelist haalt? Oftewel: hoe reset ik de ignorelist van Couchpotato? }:O

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
RuudBurger schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:21:
[...]

Ja, in de nieuwe build ;) Geduld hebben dus, duurt nog wel even :P
Held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 21:02
Heeft er iemand een voorbeeld van de sabnzbd.ini file? Ik zoek tevergeefs naar sabnzbd.ini.sample, maar die is niet mee geinstalleerd via de FreeBSD port. Ook op .tar.gz van de source op Sourceforge vind ik er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Thrace Grumble schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:45:
Iemand enig idee of er een 'hack' bestaat om te zorgen dat films die Couchpotato in de ignore list heeft staan weer UIT deze ignorelist haalt? Oftewel: hoe reset ik de ignorelist van Couchpotato? }:O
Als je een sqlite editor hebt, kan je ze handmatig eruit gooien. Is staat op mijn lijstje om dit te doen. Maar er zijn zoveel opties en zoveel feature requests, dat ik ook niet meer weet waar ik mee moet beginnen ;)
Ooit gaat het dus wel komen, voor nu, helaas handmatig: History tabel en dan alle items met status "ignore" verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Is er hier niemand die je kan helpen? Of zijn jij, rascalli en Kalen Hansen al de devvers? Lijkt me dat het project al behoorlijk groot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
AndrewF schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:37:
Heeft er iemand een voorbeeld van de sabnzbd.ini file? Ik zoek tevergeefs naar sabnzbd.ini.sample, maar die is niet mee geinstalleerd via de FreeBSD port. Ook op .tar.gz van de source op Sourceforge vind ik er geen.
Zou aangemaakt moeten worden @ first start/stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndrewF
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-07 21:02
Mar2zz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:21:
Zou aangemaakt moeten worden @ first start/stop.
Ik probeer sabnzbd op een headless server te draaien en ben ondertussen bij de wizard geraakt. via lynx :-)
Spijtig dat voor de index sites betaald moet worden. Zijn er andere sources van .nzb's om het allemaal eens mee te testen?
@RuudBurger: Als het in Ruby geschreven was zou ik met plezier helpen aan de feature requests.

[ Voor 16% gewijzigd door AndrewF op 31-05-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
HyperBart schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:20:
Is er hier niemand die je kan helpen? Of zijn jij, rascalli en Kalen Hansen al de devvers? Lijkt me dat het project al behoorlijk groot is...
In mijn 1tje doe ik alles, haha. Soms komt er wel wat code binnen, maar een complete rewrite in mijn vrije tijd, dan gaan er wel wat maandjes overheen ja.
Heb wel geprobeerd andere erin te betrekken, maar dan moet ik tijd steken in "managen" en kan ik niet "even een uurtje" aankloten als ik zin heb. Ik hou het liever voor mezelf en casual dan dat het als werk gaat voelen. Misschien als de nieuwe basis er staat het allemaal wat sneller gaat (in ieder geval gevoelsmatig). Providers (nzbmatrix, nzb.org, Notifiers (prowl, xbmc), Downloaders (sab, transmission, etc) en extensies als subtitles, trailers en .nfo downloaden en aanmaken wordt straks een stuk gemakkelijker en kan er met een paar regels code aan worden toegevoegd. Dus het komt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 07:35
voor v1 heb je iig een feature stop ingelast lijkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RuudBurger Ik was bezig geweest met het nabootsen van de Newznab-api in een ander programma. Vanuit SB werkt deze combinatie ondertussen, naar CP stopt met actief zoeken na het openen van de api en komt zodoende nooit bij "INFO [ app.lib.cron.yarr] Finished search." Ook op de webpagina blijft zodoende het "progress rondje" draaien. Is er een mogelijkheid om wat meer informatie van CP terug te krijgen over wat er precies misgaat? In de logfile komt er namelijk enkel een regel Searching: <url naar api>, waarna er verder niets meer bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

werkt periscope eigenlijk ook op windows 7?
Ik heb alles leuk draaiende, sickbeard,sabnzbd voor een paar jaar(sickbeard pas een half jaar).

Maar bij mij ontbreekt eigenlijk altijd de nederlandse ondertiteling..
Of werken jullie met een andere programma?

Nu doe ik altijd handmatige sub erbij via XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
lowfi schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:19:
voor v1 heb je iig een feature stop ingelast lijkt het?
Ja, anders is het helemaal geen doen meer.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:22:
@RuudBurger Ik was bezig geweest met het nabootsen van de Newznab-api in een ander programma. Vanuit SB werkt deze combinatie ondertussen, naar CP stopt met actief zoeken na het openen van de api en komt zodoende nooit bij "INFO [ app.lib.cron.yarr] Finished search." Ook op de webpagina blijft zodoende het "progress rondje" draaien. Is er een mogelijkheid om wat meer informatie van CP terug te krijgen over wat er precies misgaat? In de logfile komt er namelijk enkel een regel Searching: <url naar api>, waarna er verder niets meer bij komt.
Werkt de "echte" newznab connectie wel? Als hij geen errors geeft, krijg hij waarschijnlijk ook niets terug, of je hebt een fout in je xml waardoor het net lijkt of er geen items gevonden zijn voor CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudBurger schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 18:32:
[...]
Werkt de "echte" newznab connectie wel? Als hij geen errors geeft, krijg hij waarschijnlijk ook niets terug, of je hebt een fout in je xml waardoor het net lijkt of er geen items gevonden zijn voor CP.
Ik heb geen andere newznab geprobeerd. Als daarmee iets mis mee zou zijn, zou je vast wel meer klachten krijgen :p Externe data openen (NZBMatrix, NZBs.org) werkt prima.
De URL uit de logfile opent goed in een browser en valideert op w3c. Maar wat er mis mee zou zijn is dus niet na te gaan? CP logt te weinig en blijft hangen bij een fout zonder de fout te melden? Enige manier om eruit te komen is op dit moment een restart van CP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Dan snap ik je probleem niet.. Je zegt dat je bezig bent met het nabootsen van Newznab in een ander programma.. Daarmee ga ik ervan uit dat je geen newznab gebruikt maar alleen dezelfde soort feed uit de rss/search probeert te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer verder ook geen ondersteuning te krijgen op mijn (waarschijnlijk nog ietwat brakke) implementatie van een newznab-wannabe api, ik wilde alleen maar weten: Is er een mogelijkheid om wat meer informatie van CP terug te krijgen over wat er precies misgaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Je kunt spotweb toch ook bij naam noemen. Het zou mooi zijn als couchpotato van de spotweb-api gebruik kan maken. Nightspirit ontwikkelt die api en simuleert daarmee een newznab-provider. Dit werkt al voor sickbeard, maar couchpotato valt erover, maar wat fout gaat is onduidelijk doordat couchpotato niet logt over het gebruik van de spotweb-api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
AndrewF schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:43:
[...]

Ik probeer sabnzbd op een headless server te draaien en ben ondertussen bij de wizard geraakt. via lynx :-)
Spijtig dat voor de index sites betaald moet worden. Zijn er andere sources van .nzb's om het allemaal eens mee te testen?
@RuudBurger: Als het in Ruby geschreven was zou ik met plezier helpen aan de feature requests.
Als je server goed geconfigureerd is zou je van eender welke machine binnen je netwerk erbij moeten kunnen op http://servernaam:poort/sabnzbd, dus hoef je niet perse te lynxen :p

Zoals je hierboven kunt lezen is nightspirit bezig met een spotwebapi, ik neem aan dat je spotweb kent, anders moet je je hier ff inlezen, ook een leuk ding voor op je headless server. qua series en nieuwe films is spotweb vrij compleet dankzij de vele users. alleen qua films is de api nog niet aan de gang, waarschijnlijk heeft dat te maken met het ontbreken van nfo-files en/of imdb-id's. (wild guess)

Ik denk dat de api i.c.m. sickbeard wonderen gaat doen met spotweb, alleen hoop ik dat de ingebakken sub-varianten een beetje te weren zijn... Sickbeard heeft sinds kort ook zijn eigen gratis provider, gewoon Sickbeard heet dat.

Dit zijn gratis providers (die met sterretjes zijn minder interessant, hebben geen backlogfunctie):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TajvgZOflhpP5LvnG4m19A79/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:27
@RuudBurger
Begrijp ik goed dat je bezig bent met een complete rewrite van het programma? Ik weet niet zo goed wat er speelt, maar was dat noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wel erbij vermelden dat die NZBs.org geen nieuwe gebruikers aanneemt en je daar dus nu niet terecht kan. Zelf zou ik Sick Beard als eerste gebruiken en NZB.su als tweede, Sick Beard heeft namelijk voor zover ik weet geen zoek limiet en NZB.su wel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ow ja is ook zo, ledenstop... ik heb me op al die sites geregistreerd toen newzbin uit de lucht werd gehaald... 't Is toch wel handig om het nieuws daarover te volgen en een beetje vooruit te denken :p

Dit is een handige site voor alle filesharers/downloaders om dat allemaal bij te houden...
Met mijn volgorde is niet zoveel mis hoor, ik heb nog nooit niets gevonden, en ik doe aardig vaak nieuwe series proberen, dus flinke backlogs enzo...

Alleen is sickbeard bij mij wel flink de mist in gegaan met Battlestar Galactica 2003 S01. De 1e 2 afleveringen waren ok, kwam ik er net een beetje in, zijn 3 en verder gewoon die oude BG uit het vorige milennium (en dat is me iets te gedateerd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
CarpeVentum schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:04:
@RuudBurger
Begrijp ik goed dat je bezig bent met een complete rewrite van het programma? Ik weet niet zo goed wat er speelt, maar was dat noodzakelijk?
Naja ik kopieer wel bepaalde code natuurlijk, maar toen ik begon met CP had ik nul ervaring met python. Als ik iets moest aanpassen, moest dat op een paar plaatjes. Onlogische plaatsing van functies en classes etc. Ook ben ik overgestapt op een andere server (Flask) in combinatie met een event_system. Ik doe nu "fireEvent('notify', message = 'Film is gedownload')" en elke class die naar 'notify' luistert, kan er mee doen wat hij wil ;)
Ook is de hele frontend nu in Mootools geschreven (ik heb 1 html bestand, rest is javascript). Deze gebruikt een API welke straks ook gebruikt kan worden door andere apps/addons etc (en iPhone app ;)) Ook hierin zit een event systeem, en notifications. Dezelfde fireEvent('notify') komt hier binnen en update bijvoorbeeld de wanted-list of toont een berichtje aan de gebruiker.
Daarnaast hou ik nu rekening met python 2.5 wat nodig is om het straks draaiend te hebben in Titanium, waardoor het een "echte" app wordt, voor Windows, OSX en Linux, zonder dat ik daar al teveel moeite voor moet doen. Beter update systeem en installer. Niet meer "gooi de .exe maar ergens neer".

Of het nodig was, weet ik niet, maar dat dit mijn eigen projectje is en ik dit soort dingen kan doen vind ik wel fijn. ipv op oude crappy code door te blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mar2zz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:43:
Je kunt spotweb toch ook bij naam noemen.
Had gekund, maar was voor het api verhaal niet zo belangrijk en wilde geen reclame maken :p
Het zou mooi zijn als couchpotato van de spotweb-api gebruik kan maken. Nightspirit ontwikkelt die api en simuleert daarmee een newznab-provider. Dit werkt al voor sickbeard, maar couchpotato valt erover, maar wat fout gaat is onduidelijk doordat couchpotato niet logt over het gebruik van de spotweb-api.
Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Ah ok, je kan debug aanzetten door een leeg bestand "debug.conf" in je CP root dir aan te maken. Dan krijg je waarschijnlijk meer info. Maar ik zou even wat prints in de newznab class flikkeren, kijken waar hij hangt.
Of als je mij een feed link PMed inclusief een test film+kwaliteit, kan ik even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudBurger schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:26:
Ah ok, je kan debug aanzetten door een leeg bestand "debug.conf" in je CP root dir aan te maken. Dan krijg je waarschijnlijk meer info. Maar ik zou even wat prints in de newznab class flikkeren, kijken waar hij hangt.
Of als je mij een feed link PMed inclusief een test film+kwaliteit, kan ik even kijken.
Dan begin in met die debug.conf. Mocht ik er daarna nog niet uitkomen laat ik weer van me horen. Zelf oplossen is toch altijd het leukst :Y)

Iig bedankt voor die informatie :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@RuudBurger
Gelijk heb je! iPhone app klinkt echt jummie. Maar op wat voor tijdschaal kunnen we dit soort dingen verwachten? Ik heb namelijk geen idee hoe snel zo'n ontwikkeling kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik kan goed slapen, RuudBurger en Nightspirit hebben elkaar gevonden _/-\o_

P.S. Hey, de soon pagina werkt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Royz op 31-05-2011 21:49 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:43:
Ik kan goed slapen, RuudBurger en Nightspirit hebben elkaar gevonden _/-\o_

P.S. Hey, de soon pagina werkt :)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik zeg het wel als grap, maar als dit echt goed gaat werken zou dat zo werelds zijn... dan kan je bijna spreken van een meesterwerk :). Ik mis nu gewoon een groot Nederlands aandeel in CP, en jij kan dat gat gewoon vullen. Waar kan ik doneren als dit eenmaal werkt ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
:S CP is van NL bodem toch? Of bedoel je de spotweb integratie?

Ruud Burger is gewoon een nederlandse naam, al kan je het duits laten klinken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mar2zz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:01:
:S CP is van NL bodem toch? Of bedoel je de spotweb integratie?

Ruud Burger is gewoon een nederlandse naam, al kan je het duits laten klinken :p
Ik bedoel qua aanbod. Ik heb kids, maar nederlandse animatiefilms zijn een no-go binnen CP. Spotnet is hier natuurlijk meester in, dus voor mij zou er een nieuwe wereld opengaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Mar2zz schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:01:
Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat doen. Bitte een audio fragment uploaden; ik krijg het niet voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudBurger schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:26:
Wil je mij niet meer vals voorlichten. Het moet niet in de root dir, het moet in de datadir. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
data dir is de root dir. Daarom zei ik "de root dir van CP". dus /mapjes/couchpotato/debug.conf hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RuudBurger schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:22:
data dir is de root dir. Daarom zei ik "de root dir van CP". dus /mapjes/couchpotato/debug.conf hehe
Ik heb datadir opgegeven bij opstarten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb SickBeard op mn Synology NAS gezet.
Echter begrijp ik de werking nog niet helemaal.
Deze handleiding heb ik oa gebruikt: http://www.gmw.rug.nl/~vip/sickbeard.pdf

Sickbeard scant naar nieuwe episodes en zet ze in Sabnzbd.
Heb het als volgend ingesteld. Config, Search Settings > NZB Search NZBs Sabnzbd+ 0.0.0.0:8080 + api key.
Parent dir is de TV map op mn NAS.

Heb een paar shows toegevoegd welke zondag een uitzending van geweest is. Echter kan ik geen download terug vinden.

Iemand tips? Heb al wat docs doorgenomen, echter mis ik iets....

[ Voor 7% gewijzigd door Harmen op 31-05-2011 22:35 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harmen schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 22:27:

Heb het als volgend ingesteld. Config, Search Settings > NZB Search NZBs Sabnzbd+ 0.0.0.0:8080 + api key.

Heb een paar shows toegevoegd welke zondag een uitzending van geweest is. Echter kan ik geen download terug vinden.

0.0.0.0 is niet goed, waarschijnlijk wil je daar 127.0.0.1 hebben staan (ik neem aan dat het op dezelfde machine draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter141080
P

Heb je programma na zondag geïnstalleerd, dan staan ze waarschijnlijk op skipped, moet je dat even op wanted zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

Sabnzbd op de synology draait normaal gesproken op poort 9200, dus waarom heb je 8080 gekozen?
ipv 0.0.0.0 kan je ook http://localhost kiezen, wellicht dat dat nog wat oplost.
In elk geval moet het poortnummer overeenkomen met de poort waarop je via je browser naar sabnzbd gaat. ip adres mag dus (omdat sab en sickbeard neem ik aan beiden op de synology draaien) 0.0.0.0, 127.0.0.1 of localhost zijn. de laatste twee zijn handiger.. En volgens mij moet je er tegenwoordig http:// voorzetten.

Dat is het eerste wat je moet controleren.
Kijk als dat ook niet help de log van sickbeard eens door. Die vertelt je gewoon wat er mis gaat.

Tevens raad ik je aan de nieuwste howto te gebruiken: http://www.gmw.rug.nl/~vip/howto.pdf
Die jij gebruikt is een paar weken ouder (die staat al een paar maand niet meer in de topicstart).

[ Voor 78% gewijzigd door job op 01-06-2011 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:35

mace

Sapere Aude

0.0.0.0 is in principe ook helemaal geen geldig IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Onder linux (de synology draait linux) zou 0.0.0.0 gewoon moeten werken, die verwijst namelijk door naar 127.0.0.1.

Ik zal de handleiding in elk geval wel even updaten voor de windows gebruikers onder ons; daar werkt 0.0.0.0 niet. En dan zal ik de handleiding gelijk even afstemmen op de laatste ontwikkelingen.

[ Voor 62% gewijzigd door job op 01-06-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Topicstarter
mace schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 00:12:
0.0.0.0 is in principe ook helemaal geen geldig IP-adres.
0.0.0.0 betekent 'any', dus ieder adres. Wanneer een service enkel luistert op een ander adres, dan is het alleen mogelijk die service op dat adres te benaderen. Wanneer je localhost (of 127.0.0.1) als listen-adres instelt, zullen alleen programma's die op die pc draaien (en de service als localhost benaderen, dus niet via een ander adres dan 127.0.0.1) de service kunnen aanspreken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Normaal gesproken zal SickBeard dan een nzb sturen naar Sabnzbd?
Zal vanavond de settings even controleren/aanpassen. thanks

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:01

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

RuudBurger schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:14:
[...]

Als je een sqlite editor hebt, kan je ze handmatig eruit gooien. Is staat op mijn lijstje om dit te doen. Maar er zijn zoveel opties en zoveel feature requests, dat ik ook niet meer weet waar ik mee moet beginnen ;)
Ooit gaat het dus wel komen, voor nu, helaas handmatig: History tabel en dan alle items met status "ignore" verwijderen.
Check, super, bedankt!

Voor de geinteresseerden:

code:
1
2
3
4
select * from movie, history
where history.status = 'ignore'
and movie.status = 'want'
and movie.id = history.movie;

@Ruud: maakt het nog uit als ik gaten in de ID reeks in de history tabel krijg, of kan dit geen kwaad voor de applicatie?

[ Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 01-06-2011 17:57 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Ik gebruik al een hele tijd sickbeard alleen nu onthoud hij mijn search providers niet meer, . Ik klik op save en dat doet hij netjes maar zo gauw ik ga zoeken krijg ik de melding dat ik mijn search providers moet instellen.
Ik draai sickbeard op mijn mac mini onder python

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:08
mtenbos schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:37:
Ik gebruik al een hele tijd sickbeard alleen nu onthoud hij mijn search providers niet meer, . Ik klik op save en dat doet hij netjes maar zo gauw ik ga zoeken krijg ik de melding dat ik mijn search providers moet instellen.
Dit wordt opgeslagen in de config.ini (in de sickbeard directory) Misschien niet genoeg rechten meer om config.ini op te slaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 06:10
Dit probleem doet zich inderdaad voor in de laatste commit van midgetspy, het is een kleine UI bug. Je kunt het oplossen door Sickbeard af te sluiten en handmatig een aantal entries van config.ini aan te passen. Bijvoorbeeld als je Newznab gebruikt (nzb.su, Sick Beard Index etc.):

INI:
1
2
3
[Newznab]
; Providernaam|URL|API Key|Active
newznab_data = NZB.su|https://nzb.su/|** api key **|1!!!Sick Beard Index|http://momo.sickbeard.com/||1

En dit doe je voor alle providers die je actief hebt.

Zie ook: http://sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=2425

[ Voor 3% gewijzigd door Manuel op 01-06-2011 19:33 . Reden: Link toegevoegd naar het forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Thrace Grumble schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:54:
[...]

Check, super, bedankt!

Voor de geinteresseerden:

code:
1
2
3
4
select * from movie, history
where history.status = 'ignore'
and movie.status = 'want'
and movie.id = history.movie;

@Ruud: maakt het nog uit als ik gaten in de ID reeks in de history tabel krijg, of kan dit geen kwaad voor de applicatie?
History tabel mag gewoon geleegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

wat gebruiken jullie voor subtitles?
Ik download bijvoorbeeld 5 seizoenen van grey's anatomy.
Maar deze zijn niet gesubbed..
Nu doe ik alles handmatig via bierdopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:39

Fab1Man

Live life to the fullest

Hey Ruud, heb je enig idee wanneer ongeveer CP die flinke update gaat krijgen? Je hoeft geen datum te geven, maar verwacht je het bijv. binnen de maand of toch langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ben al iets verder. Heb een nzb.su account aangemaakt, series worden al in Sabzb gezet.
Echter zal Sabnzb ze ook in een TV map moeten plaatsen, neem aan dat SB later de map scant en ze dan gaat sorteren en in de uiteindelijke map zet?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

ApC_IcE schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:31:
wat gebruiken jullie voor subtitles?
Ik download bijvoorbeeld 5 seizoenen van grey's anatomy.
Maar deze zijn niet gesubbed..
Nu doe ik alles handmatig via bierdopje
Zoek eens op SubtitlesHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Zinu schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:10:
[...]

Zoek eens op SubtitlesHD.
iets specifiekers misschien ? op google kom ik alleen maar op subtitle sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

aiii ik heb dit probleem ook. balen zeg, dat soort dingen kan ik niet handmatig doen, niet genoeg kennis voor. Dit zal wel weer hersteld worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Royz schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:29:
[...]

aiii ik heb dit probleem ook. balen zeg, dat soort dingen kan ik niet handmatig doen, niet genoeg kennis voor. Dit zal wel weer hersteld worden toch?
Mwah, het is een kwestie van Sickbeard afsluiten, kladblok openen, van een 0 een 1 maken en weer opslaan. Daarna kun je Sickbeard met een gerust hart aanzetten omdat het dan weer goed werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Manuel schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Mwah, het is een kwestie van Sickbeard afsluiten, kladblok openen, van een 0 een 1 maken en weer opslaan. Daarna kun je Sickbeard met een gerust hart aanzetten omdat het dan weer goed werkt. :)
Maar het is een package op een Synology, dus ik zal vast met Putty naar binnen moeten etc etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

ApC_IcE schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:19:
[...]

iets specifiekers misschien ? op google kom ik alleen maar op subtitle sites.
Heb je de startpost wel doorgelezen? Daarin wordt Periscope 'getipt.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Sudden schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 01:31:
[...]

Heb je de startpost wel doorgelezen? Daarin wordt Periscope 'getipt.'
heb jij mijn vorige post ook gelezen?:
ApC_IcE in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."

Ik vind alleen periscope in tar.gz formaat en ik draai windows 7, ik vroeg dus of het hier op draaide (en dat doet het blijkbaar) of dat mensen andere programma's hiervoor misschien gebruiken.

eigenlijk is de vraag beter: ik wil periscope zonder python of iets in die trend te hoeven installeren..
Ik had eerst ook sickbeard met python en git en weet ik het wat.
Liever heb ik gewoon een .exe die dit runt.

[ Voor 19% gewijzigd door ApC_IcE op 02-06-2011 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
Manuel schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:33:
[...]

Dit probleem doet zich inderdaad voor in de laatste commit van midgetspy, het is een kleine UI bug. Je kunt het oplossen door Sickbeard af te sluiten en handmatig een aantal entries van config.ini aan te passen. Bijvoorbeeld als je Newznab gebruikt (nzb.su, Sick Beard Index etc.):

INI:
1
2
3
[Newznab]
; Providernaam|URL|API Key|Active
newznab_data = NZB.su|https://nzb.su/|** api key **|1!!!Sick Beard Index|http://momo.sickbeard.com/||1

En dit doe je voor alle providers die je actief hebt.

Zie ook: http://sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=4&t=2425.

Ok een bug dus, ik zal eens gaan kijken in de .ini file of er moet in de tussen tijd nog een update komen.

Heeft iemand trouwens een goede handleiding om periscope te instaleren op een Mac met python ik namelijk verschillende dingen geprobeerd maar ik krijg het niet aan de praat.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een aantal series in SB staan. Degene waar ik geen belang bij heb heb ik op skipped gezet. Echter kan ik nergens een optie vinden op het abbonement op te zeggen. Waar zit de wis optie voor een bepaalde serie? O-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:35
Uit SB verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

ApC_IcE schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 01:50:
[...]

heb jij mijn vorige post ook gelezen?:
ApC_IcE in "[Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a."

Ik vind alleen periscope in tar.gz formaat en ik draai windows 7, ik vroeg dus of het hier op draaide (en dat doet het blijkbaar) of dat mensen andere programma's hiervoor misschien gebruiken.

eigenlijk is de vraag beter: ik wil periscope zonder python of iets in die trend te hoeven installeren..
Ik had eerst ook sickbeard met python en git en weet ik het wat.
Liever heb ik gewoon een .exe die dit runt.
Ja die had ik wel gelezen, maar omdat hij alweer een paar pagina's terug stond heb ik het niet onthouden. Ik denk trouwens niet dat er veel van die tooltjes in executable-formaat te vinden zijn. De meeste zijn nog volop in ontwikkeling en dan is van source draaien voor de meesten gemakkelijker.
Harmen schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 11:37:
Ik heb een aantal series in SB staan. Degene waar ik geen belang bij heb heb ik op skipped gezet. Echter kan ik nergens een optie vinden op het abbonement op te zeggen. Waar zit de wis optie voor een bepaalde serie? O-)
Zoals boven mij al wordt aangegeven is de simpelste manier om ze gewoon uit je database te verwijderen. Klik daarvoor op de naam van de serie die je niet meer wil zien en daarna bovenin de balk op "Delete"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Fab1Man schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:39:
Hey Ruud, heb je enig idee wanneer ongeveer CP die flinke update gaat krijgen? Je hoeft geen datum te geven, maar verwacht je het bijv. binnen de maand of toch langer?
Wel stuk langer dan een maand denk ik, maar ik moet ooit een keer beginnen met echte testers, dus als hij "test klaar" is, laat ik het hier natuurlijk weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
RuudBurger schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:33:
[...]

Wel stuk langer dan een maand denk ik, maar ik moet ooit een keer beginnen met echte testers, dus als hij "test klaar" is, laat ik het hier natuurlijk weten ;)
Oke dat is mooi! Dan houd ik dit topic de komende tijd nog scherper in de gaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
Ik heb net na enige moeite en config werk Periscope aan de praat gekregen op mijn Windows 7 machine (ik ga de Wiki van Periscope nog aanpassen, hij klopt zoals hij nu staat niet meer)

Als ik echter nu op een gedownloade file van Sickbeard (Warehouse 13 ep 1) subs laat zoeken vind ie helemaal niks?? hoe kan dat? Bierdopje heeft in iedergeval NL en EN subs hiervan?

Kun je trouwens ook prio aangeven in Periscope welke site hij eerst de subs vandaan moet halen, een voorkeursinstelling?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
RuudBurger schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 12:33:
[...]

Als je de basis af hebt is het geen idee om een branch / nieuwe repo aan te maken en daarin de code zetten? Zo kun je ook hulp van de gebruikers verwachten zodat CPv2 sneller kan worden gereleased en misschien zelfs nog wel meer features zal bevatten.

"Collaboration is the key to success" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Die is er ook al (https://github.com/CouchPotato/CouchPotato/) alleen het moet nog een geheel worden. Logging werkt nog niet (redelijk belangrijk voor testen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik heb periscope draaien op een Synology 411+. Exact geïnstalleerd volgens de stappen die in de how-to zijn beschreven. Maar uiteraard met het juiste pad voor de $DIR in scanSeries.sh en tijdspanne gezet op 30 dagen ;)

De log geeft na het draaien (via cron of cli hetzelfde) het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
=============================================================
Fri Jun 3 12:06:10 CEST 2011: Starting subtitle search
Traceback (most recent call last):
  File "/volume1/@appstore/periscope/periscope/downloadSub.py", line 12, in <module>
    subdl = periscope.Periscope()
  File "/volume1/@appstore/periscope/periscope/periscope.py", line 50, in __init__
    self.config_file = os.path.join(cache_folder, "config")
  File "/opt/lib/python2.6/posixpath.py", line 67, in join
    elif path == '' or path.endswith('/'):
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'endswith'

En dit dan enkele tientallen keren onder elkaar.

Verander ik het aantal dagen dan wordt de lijst met fouten langer, dus vermoed dat voor elk gevonden bestand deze fout naar voren komt.

Met mijn beperkte kennis van python scripts kom ik niet verder dan dat het attribuut 'endswith' niet geldig is als het object leeg is. Maar goed, het script zal verder in orde zijn - ik ga er vanuit dat er ergens anders wat mis is.

Gecheckt:
- $DIR met en zonder trailing slash maakt niets uit
- $DIR bestaat (triple-check... zéker weten, met fake volume werkt het niet) ;)
- testen met één enkel .mkv-bestand geeft éénmaal bovenstaande melding
- settings pas ik aan via midnight commander (mc)
- downloadSub.py en scanSeries.sh zijn executable (zie originele how-to)
- python26 gedeïnstalleerd (check: dan werkt het niet meer) en weer geïnstalleerd via ipkg.

Wat me wel opvalt is dat de scripts allemaal ^M als regeleinde bevatten (enters in andere tekstformat?). Zal dit wat uitmaken... Overal verwijderd en opgeslagen via editor in mc.

Heeft iemand nog een andere oorzaak of idee waar het zit? Het lijkt me allemaal redelijk "works-out-of-the-box" deze installatie van periscope, maar hier dus even niet :)

Heb deze post ook op Synology forum gezet, ben even blanco.

[ Voor 13% gewijzigd door Mindwalker op 03-06-2011 21:09 . Reden: checklist uitgebreid ]

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Laatst online: 22-09 16:41
Ik draai nu Sickbeard en CouchPotato op mijn HTPC onder Ubuntu 10.10.
Om wat energie te besparen wil ik mijn HTPC graag af en toe laten slapen. Vanzelfsprekend wil ik nog wel dat mijn series gedownload worden. Dus ik wil graag dat Sickbeard mijn htpc uit de slaap stand haalt als hij gaat controleren of er al nieuwe afleveringen zijn. Dit is vrij normaal gedrag toch?

Mijn htpc komt echt alleen tot leven als ik hem met mijn Logitech uit de slaap stand haal. Als ik bijvoorbeeld naar de Sickbeard interface ga lukt dat niet (onder Windows kwam hij dan wel uit de slaap stand).

Is dit iets wat bijvoorbeeld wel kan met S3 en niet met S4? Volgens mij gaat mijn htpc alleen in hibernation, ook al zijn de power settings anders ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sickbeard werkt nog steeds niet hier. Als de commit nog op zich laat wachten reinstall ik de package wel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
Bij mij doet SB het weer ik heb de config.ini file aan gepast en hij deed het weer, als het goed is er ook een nieuwe update van sickbeard.

Ik iemand mij vertellen hoe ik periscope installeer onder python op een mac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Yeps, nieuwe update en het werkt weer allemaal! Heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Mindwalker schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:55:
Ik heb periscope draaien op een Synology 411+. Exact geïnstalleerd volgens de stappen die in de how-to zijn beschreven. Maar uiteraard met het juiste pad voor de $DIR in scanSeries.sh en tijdspanne gezet op 30 dagen ;)

De log geeft na het draaien (via cron of cli hetzelfde) het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Fri Jun 3 12:06:10 CEST 2011: Starting subtitle search
  File "/volume1/@appstore/periscope/periscope/downloadSub.py", line 12, in <module>
  File "/volume1/@appstore/periscope/periscope/periscope.py", line 50, in __init__

En dit dan enkele tientallen keren onder elkaar.

Verander ik het aantal dagen dan wordt de lijst met fouten langer, dus vermoed dat voor elk gevonden bestand deze fout naar voren komt.

Met mijn beperkte kennis van python scripts kom ik niet verder dan dat het attribuut 'endswith' niet geldig is als het object leeg is. Maar goed, het script zal verder in orde zijn - ik ga er vanuit dat er ergens anders wat mis is.

Gecheckt:
- $DIR met en zonder trailing slash maakt niets uit
- $DIR bestaat (triple-check... zéker weten, met fake volume werkt het niet) ;)
- testen met één enkel .mkv-bestand geeft éénmaal bovenstaande melding
- settings pas ik aan via midnight commander (mc)
- downloadSub.py en scanSeries.sh zijn executable (zie originele how-to)
- python26 gedeïnstalleerd (check: dan werkt het niet meer) en weer geïnstalleerd via ipkg.

Wat me wel opvalt is dat de scripts allemaal ^M als regeleinde bevatten (enters in andere tekstformat?). Zal dit wat uitmaken... Overal verwijderd en opgeslagen via editor in mc.

Heeft iemand nog een andere oorzaak of idee waar het zit? Het lijkt me allemaal redelijk "works-out-of-the-box" deze installatie van periscope, maar hier dus even niet :)

Heb deze post ook op Synology forum gezet, ben even blanco.
Probeer eens met deze text in scanSeries.sh?
code:
1
2
cd /volume1/@appstore/periscope/periscope
find /volume1/video/Series/ \( -name "*.avi" -o -name "*.mkv" \) -mtime -7 -type f -exec ./downloadSub.py {} \;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Mar2zz schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 09:36:
[...]

Probeer eens met deze text in scanSeries.sh?
code:
1
2
find /volume1/video/Series/ \( -name "*.avi" -o -name "*.mkv" \) -mtime -7 -type f -exec ./downloadSub.py {} \;
Hmm die opbouw van het find-commando is weer anders dan in de how-to's en andere die ik gezien heb. Ik heb het pad wel even aangepast, want mijn series staan ergens anders ;) Deze van jou heb ik nu getest:
code:
1
2
find /volume1/Series/ \( -name "*.avi" -o -name "*.mkv" \) -mtime -30 -type f -exec ./downloadSub.py {} \;

Gebruikte opdracht op de cli om de boel op te starten:
sh /volume1/@appstore/periscope/periscope/scanSeries.sh >>/volume1/@appstore/periscope/periscope/scanSeries.log 2>&1
Geeft wederom in de log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Sat Jun 4 11:16:20 CEST 2011: Starting subtitle search
  File "./downloadSub.py", line 9, in <module>

Maar het werkt al niet als ik vanaf de cli via downloadSub.py direct opdracht geef voor één bestaand bestand:
./downloadSub.py /volume1/Series/Naam_serie/Originele_naam_van_aflevering.mkv
Dan krijg ik de genoemde foutmelding ook éénmaal. Ben in elk geval zover dat ik snap dat downloadSub.py een call doet naar periscope.py en die weer naar posixpath.py, en dat het argument dus schijnbaar leeg is.

Zijn er misschien aanvullende Python-modules nodig die er standaard niet op staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Mindwalker op 04-06-2011 11:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
python-xdg is sinds kort ook nodig. en een paar bladzijden terug in dit topic heb ik een aangepaste downloadSub.py gepost, die in ieder geval op ubuntu geen fouten genereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Mar2zz schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 14:58:
python-xdg is sinds kort ook nodig. en een paar bladzijden terug in dit topic heb ik een aangepaste downloadSub.py gepost, die in ieder geval op ubuntu geen fouten genereert.
Ik zie nergens iets terug over de voorwaarde dat python-xdg nodig is, is denk ik alleen voor Ubuntu/Debian.

In jouw downloadSub.py zie ik meteen al een kenmerkend verschil.

code:
1
subdl = periscope.Periscope(cache_folder="/home/username/.periscope/cache")

Bij mij is dat:

code:
1

Laat dat nu net het punt zijn waar 'ie nu over valt (script aanroepen zonder argument). Is dit een aanpassing die je zelf hebt gedaan en waarom?

Ik ga ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Mindwalker schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:51:
[...]

Ik zie nergens iets terug over de voorwaarde dat python-xdg nodig is, is denk ik alleen voor Ubuntu/Debian.

In jouw downloadSub.py zie ik meteen al een kenmerkend verschil.

code:
1
subdl = periscope.Periscope(cache_folder="/home/username/.periscope/cache")

Bij mij is dat:

code:
1

Laat dat nu net het punt zijn waar 'ie nu over valt (script aanroepen zonder argument). Is dit een aanpassing die je zelf hebt gedaan en waarom?

Ik ga ermee aan de slag.
Je hebt het probleem inderdaad gevonden. Je kunt trouwens een relatief pad ingeven, iets zoals dit:
Python:
1
subdl = periscope.Periscope("cache")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker

Mindwalker

zappen is zinloos

Manuel schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Je hebt het probleem inderdaad gevonden. Je kunt trouwens een relatief pad ingeven, iets zoals dit:
Python:
1
subdl = periscope.Periscope("cache")
Het werkt nu prima, met enkel de toevoeging van "cache" als argument *O*

Ik heb hier nergens iets over teruggelezen in de how-to's, ook in de initiële files is dat stukje leeg. Heb ik ergens een instructie gemist dan?

[ Voor 17% gewijzigd door Mindwalker op 04-06-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Sinds de laatste update is dit vereist. Ik weet niet of je het verhaal hebt gevolgd tussen Periscope en Bierdopje, dat komt namelijk daardoor. Periscope was verantwoordelijk voor een 'shitload' aan requests waardoor de administrators van Bierdopje maar de API-key hebben geblokkeerd en de gebruikers even geen Nederlandse / Engelse subs meer konden downloaden. :)

(Zo, weer wat updates aan CPv2 doorgevoerd in m'n fork :))

[ Voor 7% gewijzigd door Manuel op 04-06-2011 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:00
Havocnl schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 18:37:
Ik heb net na enige moeite en config werk Periscope aan de praat gekregen op mijn Windows 7 machine (ik ga de Wiki van Periscope nog aanpassen, hij klopt zoals hij nu staat niet meer)

Als ik echter nu op een gedownloade file van Sickbeard (Warehouse 13 ep 1) subs laat zoeken vind ie helemaal niks?? hoe kan dat? Bierdopje heeft in iedergeval NL en EN subs hiervan?

Kun je trouwens ook prio aangeven in Periscope welke site hij eerst de subs vandaan moet halen, een voorkeursinstelling?
Manuel schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:33:
Sinds de laatste update is dit vereist. Ik weet niet of je het verhaal hebt gevolgd tussen Periscope en Bierdopje, dat komt namelijk daardoor. Periscope was verantwoordelijk voor een 'shitload' aan requests waardoor de administrators van Bierdopje maar de API-key hebben geblokkeerd en de gebruikers even geen Nederlandse / Engelse subs meer konden downloaden. :)

(Zo, weer wat updates aan CPv2 doorgevoerd in m'n fork :))
Ok dat zal hier dan ook mee te maken hebben! Heeft er iemand een goede BierDopje.py voor Periscope om onder Windows te gebruiken?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier mensen die nzb.su gebruiken als searchprovider? Welke URL heven jullie in bij newsnab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Nightspirit!

Edit:

Klopt het dat Sichbeard minder geschikt is om hele series te downloaden, ivm de datum van de originele post van een oudere episode?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Nee, sickbeard is uitermate geschikt voor hele series... oudere postdatums (van eerder uitgezonden afleveringe) worden opgehaald met de backlogfunctie.

Dan komt wel een combinatie van serverretentie en nzb-provider om de hoek kijken. (het moet binnen je retentie liggen en je provider(s) moeten het wel hebben staan). Dat laatste is vooral bij populaire series geen enkel probleem, die worden jaarlijks opnieuw gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ja.. Hoe werkt dat precies? Die backlog functie "zoekt uit" of er nieuwe posts zijn voor oude episodes oid? Ik gebruik overigens supernews.

als searchprovider gebruik ik inmiddels nzb-matrix. NZB.su stuurde om en om "kapotte" nzbs, volgens sabnzbd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Normaal speurt sickbeard alleen de rss-feeds af die de datum van vandaag hebben. Dus alles wat vandaag op je provider (nzbmatrix dus) is gepost, dat wordt gechecked op afleveringen die je nog moet hebben. Meestal zijn dat gewoon nieuwe afleveringen die gister zijn uitgezonden van de series die je volgt.

Als je backlog doet, dus oude afleveringen op wanted zet, dan gaat sickbeard alles bij langs, zo ver als een provider toestaat in zijn RSS-feeds. Als er dan afleveringen tussenzitten die je op wanted hebt staan dan pakt ie daar de nzb van mee. Als het bijvoorbeeld 2 jaar terug gaat, en je retentie van supernews maar 1 jaar, dan zal dat geen zin hebben, omdat die nzb links naar artikelen bevat die buiten de bewaartijd van supernews liggen.
Pagina: 1 ... 17 ... 47 Laatste

Dit topic is gesloten.