Hoezo? Een nieuw (redelijk goede) videokaart die Skyrim wel zal kunnen draaien kost inmiddels niet meer dan 150 euro en meestal zelfs daaronder. Dat zijn iets van 2.5 full price PS3/Xbox games.SemperFidelis schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:04:
[...]
Helaas niet... Ik vind die mods echt onwijs tof, alleen mijn PC kan Skyrim gewoon niet aan...
En daarnaast, je hebt nog tot november
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
je zou op het forum van bethesda kunnen kijken, googlen op TES Lore zou je ook een end mee komen als ik het zo snel even bekijk. lees zevosss schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:31:
Is daar niet ergens een leuk verhaal over te lezen?
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Of op uesp.net. De meest omvattende resource voor alle lore uit de Elder scrolls series.
Zou me niks verbazen. De grootste draak op de wereld woont er en de Akaviri hebben Tamriel al diverse keren aangevallen. "The Elder Scrolls told of their return" uit de teaser sluit daar prima op aan.Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:19:
[...]
Ah we hebben een kenner. Wikipedia leert mij dat ze van Akavir komen wat Dragon Land betekent, dat zou dus een goede aanleiding kunnen zijn dat we er wat van gaan terugzien? Ik moet me echt eens verdiepen in de Lore.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Waarom weet jij dat allemaalHerko_ter_Horst schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:45:
[...]
Zou me niks verbazen. De grootste draak op de wereld woont er en de Akaviri hebben Tamriel al diverse keren aangevallen. "The Elder Scrolls told of their return" uit de teaser sluit daar prima op aan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Lore.Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:51:
[...]
Waarom weet jij dat allemaalIs er een soort boek ofzo hierover?
Maar toch niet van alle ingame boeken lezen?
Kan, maar er zijn ook talloze pagina's op internet overTsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:16:
Maar toch niet van alle ingame boeken lezen?
Daarbij zijn die dingen redelijk common knowledge voor een beetje TES-kenner
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 27-01-2011 21:28 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Er is ook één echt boek, The Infernal City door Grey Keyes. Daar wordt ook een hoop in uitgelegd. Perfecte achtergrond info voor Skyrim.
Is het vooral interessant vanwege de info of is het ook echt een goed verhaal? Want dan ga ik zorgen dat ik hem ook hebVerwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:19:
Er is ook één echt boek, The Infernal City door Grey Keyes. Daar wordt ook een hoop in uitgelegd. Perfecte achtergrond info voor Skyrim.
En 150 euro is 1:1 de prijs van een nieuwe xbox..Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 20:31:
[...]
Hoezo? Een nieuw (redelijk goede) videokaart die Skyrim wel zal kunnen draaien kost inmiddels niet meer dan 150 euro en meestal zelfs daaronder. Dat zijn iets van 2.5 full price PS3/Xbox games.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Op Amazon (klik hier) kun je de eerste bladzijde lezen. Ik vond het zelf wel een leuk verhaal en verteld je aardig wat over de gebeurtenissen na Oblivion en Morrowind. Mocht je hier geen zin in hebben kun je hier en hier de de lore er uit lezen,Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:25:
[...]
Is het vooral interessant vanwege de info of is het ook echt een goed verhaal? Want dan ga ik zorgen dat ik hem ook heb
Het boek is het eerste boek van een serie van twee wat misschien wel gaat aansluiten op het verhaal in Skyrim... Het tweede boek verschijnt volgens mijn bronnen op 27 September 2011 en zal Lord of Souls gaan heten... (bron website uitgever boek). benieuwd of het afloopt en hoe( en of) deze gebeurtenissen verweven zitten in de game.
[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 28-01-2011 02:10 ]
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Dat boek heb ik hier ook liggen, en als je dingen over TES wilt LEREN, is het echt geen aanrader. Het is een roman die zich afspeelt 40 jaar na Oblivion. Maar het is niet echt dat je allerlei dingen leer over TES ofzo, er komen wel heel veel feitjes voorbij, geografisch locaties. Maar die worden niet uitgelegd. Het is een boek voor de mensen die al redelijk bekend met TES zijn, niet voor mensen die het juist beter willen leren kennen...Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:19:
En UESP is niet echt een hele uitgebreide bron voor je Lore. Beter check je The Imperial Library, daar staan alle ingame boeken in plus heel veel extra informatie en lore's. Echt een topsite.

Ze hebben wat info gegeven over de interface bij Game Informer:
http://www.gameinformer.c...menu-system-overhaul.aspx
Klink veelbelovend:
[list]
• Interface versimpeld
• Inventory waar de items gewoon gerenderd worden
• Thief, warrior en mage worden de belangrijkste skillsets. Elke set heeft 6 skills.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
ik moet zeggen dat ik Imperial library aardig onoverzichtelijk vind en de ingame boeken kun je ook gewoon op UESP lezen. mocht er verschil in een boek zitten tussen een versie van morrowind of oblivion dan kun je de verschillen teruglezen en tevens zien waarom het veranderd is.SemperFidelis schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:19:
[...]
Dat boek heb ik hier ook liggen, en als je dingen over TES wilt LEREN, is het echt geen aanrader. Het is een roman die zich afspeelt 40 jaar na Oblivion. Maar het is niet echt dat je allerlei dingen leer over TES ofzo, er komen wel heel veel feitjes voorbij, geografisch locaties. Maar die worden niet uitgelegd. Het is een boek voor de mensen die al redelijk bekend met TES zijn, niet voor mensen die het juist beter willen leren kennen...
En UESP is niet echt een hele uitgebreide bron voor je Lore. Beter check je The Imperial Library, daar staan alle ingame boeken in plus heel veel extra informatie en lore's. Echt een topsite.
Er had van mij wel een kaart in mogen zitten in het begin (zoals in het boek van lord of de rings) dat maakt het voor beginnende lezers wel wat makkelijker.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ik bedoel ... die skill lijst alleen al.TheCoolGamer schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:26:
Ze hebben wat info gegeven over de interface bij Game Informer:
Klink veelbelovend 'Casual-gamer' achtig:
[list]
• Interface versimpeld aangepast dat je zo min mogelijk informatie tegelijkertijd tot je kan nemen.
• Inventory waar de items gewoon gerenderd worden
• Thief, warrior en mage worden de belangrijkste skillsets. Elke set heeft 6 skills.
W T F

Een game UI zo aanpassen, dat console gamers met antieke CRT monitoren het ook kunnen lezen, is een ding. Maar hem zo ombouwen, dat je gewoonweg geen drol kan zien buiten wat hippe, compleet overbodige versiering, is een kunst opzich.
Wat een grap, vergelijk die skill-sterrenbeeld-troep, waar wat skills tussen verstopt zitten, eens met Darn's UI.It's very good at getting through lots of data quickly, which is always a struggle with our stuff.

Ik weet wel welke mij meer duidelijkheid geeft wat betreft mijn skillprogress.
Maargoed, zoals ik al eerder zei, zolang je die boel eruit kan slopen op de pc, vindt ik het allemaal wel best
Pentaxiaan
Het ziet er in ieder geval een stuk mooier uit naar mijn mening. Zo'n lijstje is eigenlijk ook maar erg saai, maar misschien wel een beetje overzichtelijker. Aan de andere kant kan je nu wel goed welke perks je hebt uitgebouwd (sterren die oplichten), aangezien die nu gekoppeld zijn aan de skills.
Een ander groot pluspunt vind ik is dat ze het mogelijk maken om in en uit te zoomen in de kaart. Zoals ik het nu lees kan je aardig ver inzoomen ("Here players can zoom around to explore the mountain peaks, valley streams, and snowy tundras that populate the northern lands"). Ook maken ze het dan mogelijk om routes te plannen vanuit daar. Tevens zit nog steeds Fast Travel daar.
Een ander groot pluspunt vind ik is dat ze het mogelijk maken om in en uit te zoomen in de kaart. Zoals ik het nu lees kan je aardig ver inzoomen ("Here players can zoom around to explore the mountain peaks, valley streams, and snowy tundras that populate the northern lands"). Ook maken ze het dan mogelijk om routes te plannen vanuit daar. Tevens zit nog steeds Fast Travel daar.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Overzichterlijker, nee maar wel veel mooier. Maar als ik me dan ga bedenken hoe vaak ik in dat skill overzicht zit te kijken dan maakt het overzicht me geen ruk uit en ga ik toch voor mooier...SirNobax schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:19:
[...]
Ik bedoel ... die skill lijst alleen al.
W T F
Een game UI zo aanpassen, dat console gamers met antieke CRT monitoren het ook kunnen lezen, is een ding. Maar hem zo ombouwen, dat je gewoonweg geen drol kan zien buiten wat hippe, compleet overbodige versiering, is een kunst opzich.
[...]
Wat een grap, vergelijk die skill-sterrenbeeld-troep, waar wat skills tussen verstopt zitten, eens met Darn's UI.
Ik weet wel welke mij meer duidelijkheid geeft wat betreft mijn skillprogress.
Maargoed, zoals ik al eerder zei, zolang je die boel eruit kan slopen op de pc, vindt ik het allemaal wel best
Waar je vaak naar kijkt zijn je items, je map, je questpagina's en dat was het eigenlijk wel. Dus als die overzichtelijk zijn vind ik het prima.
Tot je er achterkomt dat je gewoon veel tijd kwijt bent met het zoeken naar 1 skill.. Juist als je het veel gebruikt moet het overzichtelijk zijn en dat is dit gewoonweg niet. Als je destrution met blade wilt vergelijken dan moet je van links naar rechts scrolllen.kbloem schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:04:
[...]
Overzichterlijker, nee maar wel veel mooier. Maar als ik me dan ga bedenken hoe vaak ik in dat skill overzicht zit te kijken dan maakt het overzicht me geen ruk uit en ga ik toch voor mooier...
Waar je vaak naar kijkt zijn je items, je map, je questpagina's en dat was het eigenlijk wel. Dus als die overzichtelijk zijn vind ik het prima.
De eerste mod die dit veranderd ga ik zeker installeren, of je moet nog kunnen kiezen welk overzicht je wilt maar ik denk niet dat Bethesda hier voor kiest. Ze zouden dit overzicht kunnen gebruiken als je een level omhoog gaat. Dan heb je er in ieder geval minder last van aangezien je dit scherm minder vaak gebruikt, maar dan denk ik dat ik me er nog aan ga ergeren.
[ Voor 13% gewijzigd door jdh009 op 29-01-2011 23:32 . Reden: Typo + zinscorrectie ]
my thoughts exactly. Wat moet dat voorstellen zeg? Gaat het om een screenshot van een TES game 50000 jaar in de toekomst ofzo? Ik verwacht eerlijk gezegd wel iets in de stijl van z'n voorgangers, niet iets dat ik in een ruimteshooter game teken kan komen.
Dat mag er misschien fijn uitzien in een uitleg menutje in het mainmenu, of om je character samen te stelllen aan de start van de game maar alles daarna hoop ik toch echt op iets beter.
Dit is een typische console menu. Lekker scrollen met je xbox controller. Ik had er bij assassins creed ook al een hekel aan. Als dit de voorbode is van het menu en inventory systeem dan zou ik dat erg jammer vinden.
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Ruimteshooter... Pfff, snap je wel dat je perks etc je sterrenbeeld vormen. Bij Oblivion had je ook een sterrenbeeld. 't Is toch juist vet dat ze dat nu een soort interactief ingame hebben gestopt, dat je naar de lucht kijkt zodra je dat menu opent.warrg schreef op zondag 30 januari 2011 @ 01:33:
[...]
my thoughts exactly. Wat moet dat voorstellen zeg? Gaat het om een screenshot van een TES game 50000 jaar in de toekomst ofzo? Ik verwacht eerlijk gezegd wel iets in de stijl van z'n voorgangers, niet iets dat ik in een ruimteshooter game teken kan komen.
Dat mag er misschien fijn uitzien in een uitleg menutje in het mainmenu, of om je character samen te stelllen aan de start van de game maar alles daarna hoop ik toch echt op iets beter.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Want, zodra je je skills wil bekijken, moet je constant herinnerd worden aan de perks, die je nota bene zelf gekozen heb?t Is toch juist vet dat ze dat nu een soort interactief ingame hebben gestopt, dat je naar de lucht kijkt zodra je dat menu opent.
Nu, moet je scollen, zodra je je skills wilt zien en je moet scrollen zodra je je perks wil zien. Doe het dan, overzichterlijk, in twee verschillende menus, zonder te moeten te scrollen

[ Voor 18% gewijzigd door SirNobax op 30-01-2011 12:24 ]
Pentaxiaan
Ik heb het niet over of het menu praktisch is en/of overzichtelijk. Ik ga in op het feit dat er gesproken word over 'ruimteshooter'. Dat ze een sterrenhemel als design gekozen hebben, dat licht ik toe.
Ik mag toch hopen dat het op de pc niet zo werkt. Dat lijkt me op een console wellicht redelijk handig werken, maar op een pc totaal niet. Dat ze maar shortcuts maken die met 1 toets direct openen wat je wilt hebben.Like in Oblivion, pressing the B or circle button opens up the menu system. Instead of returning you to the last page you visited as it did in Oblivion, Bethesda now presents you with a simple compass interface that offers four options.
Pressing right takes you to the inventory.
Pressing left from the compass gives players access to the full list of magical items, complete with breakdowns of how the spells operate.
Pressing down in the compass menu pulls the camera perspective backward to reveal a huge topographical map of Skyrim.
Finally, pressing up in the compass menu turns your gaze up toward the heavens.
En zo verneuken consoles dus de game industrie.
Verwijderd
Mwah. Je kunt natuurlijk wachten op de mods die de UI gaan veranderen. Geen probleem.
Vind het opzich wel origineel. Een soort van UI-less spelen en gebruik maken van de omgeving als UI. Ben benieuwd hoe het gaat werken. Tot die tijd, less moaning.
Vind het opzich wel origineel. Een soort van UI-less spelen en gebruik maken van de omgeving als UI. Ben benieuwd hoe het gaat werken. Tot die tijd, less moaning.
Wat een onzin! Dankzij de consoles krijgen de ontwikkelaars meer geld in het laatje.Tsurany schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:42:
Daardoor kunnen ze juist betere games maken...
Zelf ben ik ook een pc gamer. Maar waarom heb jij zo'n haat voor consoles
Omdat er altijd rekening gehouden moet worden met die infantiele kut controllers en dat spellen gewoon dommer en simpeler gemaakt worden. Dat zie je met Skyrim ook, rekening houden met consoles en daardoor een veel te omslachtige prut interface. En in veel andere spellen zie je gewoon dat om rekening te houden met de consoles het spel een stuk dommer in elkaar zit, menu's gewoon dommer in elkaar zitten.Pukker schreef op zondag 30 januari 2011 @ 20:11:
[...]
Wat een onzin! Dankzij de consoles krijgen de ontwikkelaars meer geld in het laatje.
Daardoor kunnen ze juist betere games maken...
Zelf ben ik ook een pc gamer. Maar waarom heb jij zo'n haat voor consoles
Enige voordeel van consoles is dat sloebers ook kunnen gamen doordat consoles gespondord worden door de fabrikanten en daardoor zo goedkoop zijn.
Die discussie hadden we een paar pagina's terug al, laten we hem niet weer beginnen.Tsurany schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:42:
Verder snap ik de keuzes van het design team wel, en idd mooi om te zien. past lekker in het role playing en het tempo wat een TES spel altijd heeft (lekker traag). niet alles hoeft snel snel tot je genomen worden; sterren kijken kost nu eenmaal wat tijd
Verwijderd
Kappen nou met die PC/console flamewar, anders vragen we de modjes wel dat te doen. Naast dat het geheel offtopic is, is het ook behoorlijk irritant
Het valt te hopen dat ze de UI niet te veel een kant of een ander op laten vallen, maar zelfs als dat gebeurt hebben we altijd nog de modcommunity om er zelf wat aan te doen.
Het valt te hopen dat ze de UI niet te veel een kant of een ander op laten vallen, maar zelfs als dat gebeurt hebben we altijd nog de modcommunity om er zelf wat aan te doen.
Todd Howard (de producer van Oblivion en Skyrim) heeft toegegeven dat hij zelf ook niet te spreken was over de interface van de pc-versie en dat hij gebruik maakt van een interface-mod zodra hij zelf Oblivion speelt [bron, vraag 16 en 17]. Ik denk dat hiervan het logische gevolg zal zijn dat er ook extra aandacht besteed gaat worden aan de interface van de pc.
Who, niceTheCoolGamer schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:59:
Todd Howard (de producer van Oblivion en Skyrim) heeft toegegeven dat hij zelf ook niet te spreken was over de interface van de pc-versie en dat hij gebruik maakt van een interface-mod zodra hij zelf Oblivion speelt [bron, vraag 16 en 17]. Ik denk dat hiervan het logische gevolg zal zijn dat er ook extra aandacht besteed gaat worden aan de interface van de pc.
Zou het echt geweldiog vinden als ze hier rekening mee houden, maakt me dag al weer helemaal goed. Zou opzich niet zo heel veel moeite voor moeten gedaan worden
Leuk intervieuw om te lezen btw, kende deze nog niet al is ie behoorlijk oud. Mocht het nog niet in Skyrim zitten dan moet iemand maar even die twee vragen door mailen naar hem.
[ Voor 0% gewijzigd door jdh009 op 30-01-2011 23:25 . Reden: typo ]
Overigens zal Todd Howard deze week vragen gaan beantwoorden voor Game Informer aan de hand van de vragen die door de bezoekers zijn geplaatst. Deze vragen zullen beantwoord worden in een podcast. Het zal natuurlijk even afwachten worden welke beantwoord gaan worden. Er zijn vragen ingediend als "bevat Skyrim ...", maar ook in de trant van "wat is het verschil tussen de pc- en de consoleversies". Laten we hopen dat hij op het laatste puntje wat duidelijkheid verschaft.
Verwijderd
Een console wordt heel anders bestuurd dan een pc. De user interface uit Oblivion was een soort tussenoplossing. Doable, maar ruk voor beide. De bovenstaande console-screenshot is een zegen voor console en een ramp voor de pc. Ik juich het echter wel toe dat elk platform zijn eigen optimale vorm krijgt. Ik begrijp ook dat je daarmee begint met de user interface voor de console. Een pc kan immers altijd achteraf nog aangepast worden, desnoods door de community. Ik hoop echter dat er ook een PC-geoptimaliseerde user interface komt.
Het beste zou idd zijn dat ze toch een aparte UI voor de PC maken. De UI zoals die er nu uitziet is niet bepaalt overzichtelijk. Persoonlijk vindt ik dat bijzonder irritant. Ik moet snel door mijn skills heen kunnen 'scrollen' om te zien hoe het ervoor staat. Zelf net weer begonnen met Oblivion en moet zeggen dat het menu me niet uitermate stoort, maar ik zou toch het liefst kleine icoontjes hebben ipv al die teletubbie grote plaatjes.
En toch blijf ik dat vreemd vinden. Komop zeg, als maker van zo een triple AAA titel heb je toch zelf ook wel door dat de interface gewoon onhandig is voor de pc door gebruik te maken van veel te groten iconen en lettertypes?!TheCoolGamer schreef op zondag 30 januari 2011 @ 21:59:
Hoezo moet een mod je daarop wijzen? Ik blijf het vreemd vinden dat ze dat zelf niet bedacht hebben, maargoed.
Anyway, ongeacht wat voor interface ze erin stoppen, Skyrim is nu al GOTY 2011 wmb
Verwijderd
Persoonlijk vond ik die nagenoeg ultieme integratie bij Fallout dan weer heel erg mooi, zoals het kiezen wie en wat je bent en andere diverse keuzes. Dat soort dingen geeft voor mij altijd toch weer wat extra's aan het spel.blombo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:12:
Het beste zou idd zijn dat ze toch een aparte UI voor de PC maken. De UI zoals die er nu uitziet is niet bepaalt overzichtelijk. Persoonlijk vindt ik dat bijzonder irritant. Ik moet snel door mijn skills heen kunnen 'scrollen' om te zien hoe het ervoor staat. Zelf net weer begonnen met Oblivion en moet zeggen dat het menu me niet uitermate stoort, maar ik zou toch het liefst kleine icoontjes hebben ipv al die teletubbie grote plaatjes.
Maargoed, ik denk dat we met z'n allen onnodig aan het miepen zijn, want niemand kan van een paar plaatjes zeggen of het gaat werken of niet. Pas als het uit is zullen we weten of er terecht gemiept mag worden
Ik heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met de interface van oblivion, ik vind dat het wel wat uitgebreid en soms in het begin even wennen was maar even tijd in het ontdekken van het geheel steken lijkt met een rpg als oblivion toch wel een must. 
Zonder verder te flamen, als er een multiplatform game word gemaakt zul je gewoon een aantal onderdelen zien die hetzelfde zijn voor alle platformen omdat je als gamedevver gewoonweg geen zin hebt om alles 2,3 x te maken voor een game. Dat er dan concessies worden gemaakt is vrijwel altijd noodzakelijk. Gelukkig hebben we de mogelijkheid op de pc om die veranderingen met een modje aan te passen
ik zie dus geen probleem? Ja dat je even moet wachten tot dat de mod er is maar dat mag toch geen naam hebben?
Zonder verder te flamen, als er een multiplatform game word gemaakt zul je gewoon een aantal onderdelen zien die hetzelfde zijn voor alle platformen omdat je als gamedevver gewoonweg geen zin hebt om alles 2,3 x te maken voor een game. Dat er dan concessies worden gemaakt is vrijwel altijd noodzakelijk. Gelukkig hebben we de mogelijkheid op de pc om die veranderingen met een modje aan te passen
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
*knip*Tsurany schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:42:
Het is pc en voor de rest niks.
''Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet''.
[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 31-01-2011 15:54 ]
Oh? Grappige conclusie die je daar trekt. Ik heb gewoon een 360 staan hoor.baxic schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:58:
''Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet''.
[hintmode]Ontopic maar weer?[/hintmode]

off topic:Waarom dan die opmerkingen terwijl je zelf ook gewoon op de console gamed.Tsurany schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:56:
[...]
Oh? Grappige conclusie die je daar trekt. Ik heb gewoon een 360 staan hoor.
De termen console gamer of pc gamer slaan toch nergens op. [dat was het]
On topic : ik hou er niet van dat er nu al zoveel dingen vrij komen over de game. die hype creeert( kut puntjes) alleen maar teleurstelling als de game straks uitkomt.
Ze hadden deze info een maand van te voren vrij moeten laten komen.
Dan werd iedereen een beetje wakker geschud van hey de nieuwe elder scrolls.
[ Voor 34% gewijzigd door baxic op 31-01-2011 13:32 ]
*knip*De consoles zijn zo goedkoop, om dat alle winst word behaald op de spellen. Alleen Nintendo's console word met winst verkocht, Microsoft en Sony halen alle winst uit abbonementen en (arcade) games.
Zolang de consoles 65%+ van de gamemarkt in handen hebben, gaat er ook niks veranderen.
Dat menus en dat soort dingen achterlijk zijn OK. Maar in-game heb je echt geen last van het feit dat het een console port is
[ Voor 44% gewijzigd door Cloud op 31-01-2011 15:51 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
zie mijn voorgaande post, anders zal er wel een modbreakje komen gok ik..
[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 31-01-2011 13:39 ]
Volgens mij las ik ook dat er geen speciale graphics komen voor pc games, dat enkel zaken zoals resolutie en hogere AA en AF mogelijk zijn. Dat is toch ook een nadeel? We kunnen wel stellen dat in november 2011 de hardware van de pc ver op de console vooruit loopt dus een krachtiger systeem dan ingehouden wordt doordat het op een console ook vloeiend moet draaien.D4NG3R schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:33:
Dat menus en dat soort dingen achterlijk zijn OK. Maar in-game heb je echt geen last van het feit dat het een console port is. Je zit echt niet constant in de menus.
Ach als casual PC gamer denk/hoop ik dat dit gewoon speelbaar zal zijn op 1920 x 1080 op m'n nVidia GTS 250 1 Gb, dan hoef ik tenminste geen nieuwe grafische kaart te kopen voor 1 of 2 spellen.
Zoals al door diverse gebruikers gevraagd, mag de console vs pc discussie echt achterwege blijven; hou het ontopic.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
true, ik ook. De consoles zijn o.a. zo populair omdat je er een tijdje mee vooruit kan.prOnorama2 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:41:
Ach als casual PC gamer denk/hoop ik dat dit gewoon speelbaar zal zijn op 1920 x 1080 op m'n nVidia GTS 250 1 Gb, dan hoef ik tenminste geen nieuwe grafische kaart te kopen voor 1 of 2 spellen.
Na verloop van tijd komen er toch wel textures-mods en mods voor de aanpassing van user interfaces e.d. voor de pc. Waarom zou je er als bedrijf veel tijd en energie in steken als er een community is die dat voor niks doet.
Ja, en ik heb een 8800GT dus zal wel niet gaan, maar dan koop ik hem dus voor de 360prOnorama2 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:41:
Ja na Fallout New vegas die ik na een dag niet echt boeiend meer vond.
Vooral door het einde.
Mogen ze wel weer een goede game uitbrengen.
Vooral door het einde.
Omdat een studio graag een zo goed mogelijke review score wil, en de verkopen die met editor's awards bereikt worden extra geld in het laatje brengt. Zou zoiets zijn als dat COD zonder wapens verkocht wordt, omdat je die er toch wel via een mod in kan stoppen.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:16:
[...]
true, ik ook. De consoles zijn o.a. zo populair omdat je er een tijdje mee vooruit kan.
Na verloop van tijd komen er toch wel textures-mods en mods voor de aanpassing van user interfaces e.d. voor de pc. Waarom zou je er als bedrijf veel tijd en energie in steken als er een community is die dat voor niks doet.
New Vegas is door een andere studio gemaakt, en dus niet te vergelijken met Skyrim op de manier die jij nu doet. Fallout 3 is wel door dezelfde studio gemaakt.baxic schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:22:
Ja na Fallout New vegas die ik na een dag niet echt boeiend meer vond.
Vooral door het einde.
Ik hoop wel dat ze niet de leegheid van Fallout 3 over nemen. Ik heb het begin gespeeld maar toen ik in een enorm lege wereld kwam kreeg ik wel een beetje een gevoel van saaiheid. Er waren weinig monsters en je moest grote afstanden lopen. Ik vond Oblivion een stuk voller en je had gelijk het idee dat er gewoon echt wat te doen was.
Daar ben ik ook bang voor dat het een saai landschap wordt.
Maar aangezien we al een paar screenshots hebben gezien zal het gelukkig wel mee vallen.
(Ik vond zelf Oblivion al ontzettend saai kwa omgeving vergeleken met Morrowind
)
Maar aangezien we al een paar screenshots hebben gezien zal het gelukkig wel mee vallen.
(Ik vond zelf Oblivion al ontzettend saai kwa omgeving vergeleken met Morrowind
Oblivion was ook wel aardig saai soms, vooral saaie landschappen waar soms echt niks gebeurde. De weinige screenshots van Skyrim laten wel iets interessants zien, alleen nu moet de rest ook nog op dat niveau zitten.
Toch ga ik het proberen met m'n gouwe ouwe 8800GT. Anders wordt het tijd om een nieuwe Game-PC aan te schaffen.Eduardboon schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:20:
[...]
Ja, en ik heb een 8800GT dus zal wel niet gaan, maar dan koop ik hem dus voor de 360lijkt me echt weer een vet spel!
of gewoon alleen een nieuwe videokaart. voor 200e (tegen november vast minder) heb je een 6870, moet het mee te doen zijn (op nieuwer wordt niet ontwikkeld, dus zal wel moeten draaienWiliart Rivia schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:20:
[...]
Toch ga ik het proberen met m'n gouwe ouwe 8800GT. Anders wordt het tijd om een nieuwe Game-PC aan te schaffen.
Verwijderd
Al heb je dan wel kans dat de rest van de PC niet veel/genoeg met die 6870 kanjpiwf schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 01:06:
of gewoon alleen een nieuwe videokaart. voor 200e (tegen november vast minder) heb je een 6870, moet het mee te doen zijn (op nieuwer wordt niet ontwikkeld, dus zal wel moeten draaien)
Ik ga tegen die tijd toch aan de nieuwe PC, dus dan kan ik het mooi afstemmen op TES5

Tsurany schreef op maandag 31 januari 2011 @ 18:12:
Oblivion was ook wel aardig saai soms, vooral saaie landschappen waar soms echt niks gebeurde. De weinige screenshots van Skyrim laten wel iets interessants zien, alleen nu moet de rest ook nog op dat niveau zitten.
Het hele idee van fallout was dan ook om een post apocalyptische wereld te schetsen, daar leven dan natuurlijk niet zo heel veel wezens meer, behalve wat de ramp heeft overleeft. Daarbij was er imho nog prima wat te doen, ik ben eigenlijk nooit meer dan 5-10 minuten max niets tegengekomen buiten. Ook is in vegas nog meer te vinden onderweg en constant van die tering radscorpions van je af te houden is ook niet echt mijn ding. (plus het kost nog best wel wat ammo op low level...)Tsurany schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:44:
Ik hoop wel dat ze niet de leegheid van Fallout 3 over nemen. Ik heb het begin gespeeld maar toen ik in een enorm lege wereld kwam kreeg ik wel een beetje een gevoel van saaiheid. Er waren weinig monsters en je moest grote afstanden lopen. Ik vond Oblivion een stuk voller en je had gelijk het idee dat er gewoon echt wat te doen was.
Oblivion heeft op zich hetzelfde gehad, met misschien een paar creatures meer onderweg maar ook daar wel eens 10 minuten rondgereden met mijn viervoeter zonder echt wat tegen te komen.
[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-02-2011 09:18 ]
Verwijderd
Dat is natuurlijk ook een beetje het punt van het hele game-idee. Als je tegenstanders netjes opgelijnd tegen wil komen zijn Fallout en Oblivion wel zo'n beetje de slechtste games om te gaan spelen
Maar toch was voor mijn gevoel Oblivion een stuk drukker, je huppelt gewoon van het pad af de bossen in en voila, je komt of een wild beest tegen of wat andere vijanden.
op het pad stonden ook elke 3-5 minuten een bandietje of 2, net leuk om de sleur eruit te houden. fallout vond ik trouwens niet echt leeg hoor. giant ants, (giant)radscorpions, van die knaagdieren, mirelurks in het water... altijd wel iets af te knallen of omheen te lopen.Tsurany schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:53:
Maar toch was voor mijn gevoel Oblivion een stuk drukker, je huppelt gewoon van het pad af de bossen in en voila, je komt of een wild beest tegen of wat andere vijanden.
Oblivion: bloemen plukken is toch ook heel erg leuk. 
Fallout3: dat desolate landschap is juist heel sterk daardoor. Zelfde als bij Stalker.
Als ik wil grinden voor xp of loot, en me door een muur vijanden wil beuken, ga ik wel een MMO spelen.
Te veel volk, zeker in de steden, maakt het niet bepaald overzichtelijk met wie je kan/moet spreken, imo.
Na een drukke dag op het werk wil ik in een game ook eens wat rust beleven. Ik vind sfeer immens belangrijk in games, rpg's in het bijzonder. Genieten van de ambient geluiden, de subtiele soundtrack, ...
Fallout3: dat desolate landschap is juist heel sterk daardoor. Zelfde als bij Stalker.
Als ik wil grinden voor xp of loot, en me door een muur vijanden wil beuken, ga ik wel een MMO spelen.
Te veel volk, zeker in de steden, maakt het niet bepaald overzichtelijk met wie je kan/moet spreken, imo.
Na een drukke dag op het werk wil ik in een game ook eens wat rust beleven. Ik vind sfeer immens belangrijk in games, rpg's in het bijzonder. Genieten van de ambient geluiden, de subtiele soundtrack, ...
Verwijderd
uit een interview, de interface is niet geinspireerd op hoe het op een console er uit zou moeten zien, maar hoe de console er uit zou zien als apple het had ontworpen. De inspiratie is opgedaan bij iTunes.
Verwijderd
En welk weer wordt het op mijn verjaardag?Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:35:
uit een interview, de interface is niet geinspireerd op hoe het op een console er uit zou moeten zien, maar hoe de console er uit zou zien als apple het had ontworpen. De inspiratie is opgedaan bij iTunes.
Dat is allemaal leuk en aardig maar betekent nog steeds niet dat de interface ook op de pc werkelijk anders is dan op de console.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:35:
Verwijderd
nog even een bron voor mijn vorige post dan: http://www.gameinformer.c...menu-system-overhaul.aspxVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:48:
[...]
En welk weer wordt het op mijn verjaardag?
Het lijkt mij er op dat dit dus niet een console-specifiek menu is. Echter gezien de motivatie achter het scherm moeten we misschien ook niet te vroeg de boel afschieten. Er is in ieder geval goed over nagedacht.
Over het weer op je verjaardag kan ik niets zeggen, maar over 30 jaar is het 2 graden warmer dan nu.
of 1.9, of 2.1... denk dat het weer op zn verjaardag makkelijker te voorspellen isVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:21:
[...]
*knip*
Over het weer op je verjaardag kan ik niets zeggen, maar over 30 jaar is het 2 graden warmer dan nu.
klopt, was mijn voornaamste bezigheid tijden het rondlopen. beetje alchemy doen, prima manier om geld te verdienenHurtebise schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:20:
Oblivion: bloemen plukken is toch ook heel erg leuk.
Ga Oblivion weer installen. Heb dit weekend tevergeefs GOTY Morrowind onder Win 7 64-bit proberen te laten draaien. Leek eerst te lukken, tot ik patchte.
Enige nadeel vind ik dat je bij Oblivion steeds heel die begin dungeon moet doorlopen. Heb ik onderhand wel gezien, hoor. Doen ze bij Skyrim hopelijk wat aan.
Enige nadeel vind ik dat je bij Oblivion steeds heel die begin dungeon moet doorlopen. Heb ik onderhand wel gezien, hoor. Doen ze bij Skyrim hopelijk wat aan.
Me2... ben maar eens thief gaan spelen, wat ik anders nooit doe. Blijf me verbazen hoe geweldig boeiend dit spel toch blijft. Grafisch wel ff opgepimpt met wat betere texture mods.Hurtebise schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:42:
Ga Oblivion weer installen. Heb dit weekend tevergeefs GOTY Morrowind onder Win 7 64-bit proberen te laten draaien. Leek eerst te lukken, tot ik patchte.
Mee eens dat de dungeon gaat vervelen als je met je +3 character bezig gaat.
Je kan ook Nehrim eens downloaden. Dat is echt een aanrader. Je moet wel Oblivion geinstalleerd hebben staan, maar voor de rest is het een complete overhaul met nieuwe vijanden, veel beter levellingsysteem, nieuwe wapens, compleet nieuwe wereld die qua grootte vergelijkbaar is met de wereld in Oblivion en die vele negatieve puntjes van Oblivion aangepast heeft met een goed uitgewerkt verhaal en leuke sidequestsHurtebise schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:42:
Tevens ziet het er grafisch wat opgepoetst uit
Enige nadeel is dat het in het duits gesproken is. Wel is er een versie met engelse ondertitel.
Wat mij betreft een dikke aanrader voor iedereen die het nog niet gespeeld heeft
www.nehrim.de
YouTube: Nehrim Release Subbed (Unofficial)
[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 01-02-2011 16:22 ]
Wauw dat ziet er goed uit! Ga ik echt eens proberen 
En @ Hurtebise: Er zijn mods om die dungeon te omzeilen, scheelt misschien.
En @ Hurtebise: Er zijn mods om die dungeon te omzeilen, scheelt misschien.
Ben nu ook met Nehrim aan de slag gegaan, echt een aanrader. Het gooit het geheel wat meer om naar een klassieke RPG in een klassieke Middeleeuwse wereld. (Meer dan Oblivion.)
Heb alleen een vage bug waardoor ik in slow motion ren.
Heb alleen een vage bug waardoor ik in slow motion ren.
Verwijderd
Dat ziet er gaaf uit, alleen wat jammer van die Duitse stemmen. Tijdens de trailer kostte het mij toch wat moeite daardoor echt op het spel te letten.
Maargoed, ik heb afgelopen wintersport wel Lord of the Rings in het Duits gekeken en dat was ook prima, misschien dat ik het maar gewoon een kans moet geven
Maargoed, ik heb afgelopen wintersport wel Lord of the Rings in het Duits gekeken en dat was ook prima, misschien dat ik het maar gewoon een kans moet geven
Dat is het enige waarom ik het juist niet heb gedaan, die stemmen maken het voor mij toch minder. Daarbij heb ik ook veel te weinig tijd op dit momentVerwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:44:
Dat ziet er gaaf uit, alleen wat jammer van die Duitse stemmen. Tijdens de trailer kostte het mij toch wat moeite daardoor echt op het spel te letten.
De stemmen komen op mij een stuk positiever over dan die 5 voiceactors die Oblivion had.
Hier zijn het er veel meer en klinkt het ook allemaal een stuk beter waardoor je je beter kan inleven zegmaar.
Wat mij betreft dikke chapeau voor de makers ervan
Maargoed, terug ontopic: in die PU die afgelopen week is uitgekomen, stond daar nog iets in wat we nog niet wisten of is dat meer een beetje van hetzelfde als wat GI al naar buiten had gebracht?
Hier zijn het er veel meer en klinkt het ook allemaal een stuk beter waardoor je je beter kan inleven zegmaar.
Maargoed, terug ontopic: in die PU die afgelopen week is uitgekomen, stond daar nog iets in wat we nog niet wisten of is dat meer een beetje van hetzelfde als wat GI al naar buiten had gebracht?
Dan maak je toch gewoon een save game net voordat je eruit gaat? Je kunt dan nog alles aanpassen en je hoeft niet hele dungeon door te lopen.blombo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:52:
[...]
Me2... ben maar eens thief gaan spelen, wat ik anders nooit doe. Blijf me verbazen hoe geweldig boeiend dit spel toch blijft. Grafisch wel ff opgepimpt met wat betere texture mods.
Mee eens dat de dungeon gaat vervelen als je met je +3 character bezig gaat.
Je was me net voor...Loona35 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:28:
[...]
Dan maak je toch gewoon een save game net voordat je eruit gaat? Je kunt dan nog alles aanpassen en je hoeft niet hele dungeon door te lopen.
OT: Screens gezien en ik moet zeggen dat ik het grafisch niet tegen vind vallen. Daarnaast is er nog even te gaan voordat het spel uitkomt. Bij de ontwikkeling van bijvoorbeeld Super Mario Galaxy hebben ze nádat ze de gameplay hadden opgedirkt de beelden een overhaul gegeven. Dat is niet geheel ondenkbaar voor Skyrim, natuurlijk.
Vanwege al dit nieuws heb ik onlangs Oblivion GOTY voor de PS3 op de kop getikt, excl. verzendkosten nog geen 3 euro. Hoewel grafisch al aardig achterhaald, toch een heerlijk sfeertje en zit nu weer als vanouds Oblivion-gates te closen. Heerlijk!
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Ben het eens gaan proberen. Ziet er nice uit. Hoe kun je items uit je inventory verwijderen?vosss schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 16:19:
[...]
Je kan ook Nehrim eens downloaden. Dat is echt een aanrader. Je moet wel Oblivion geinstalleerd hebben staan, maar voor de rest is het een complete overhaul met nieuwe vijanden, veel beter levellingsysteem, nieuwe wapens, compleet nieuwe wereld die qua grootte vergelijkbaar is met de wereld in Oblivion en die vele negatieve puntjes van Oblivion aangepast heeft met een goed uitgewerkt verhaal en leuke sidequests
Tevens ziet het er grafisch wat opgepoetst uit
Enige nadeel is dat het in het duits gesproken is. Wel is er een versie met engelse ondertitel.
Wat mij betreft een dikke aanrader voor iedereen die het nog niet gespeeld heeft
www.nehrim.de
YouTube: Nehrim Release Subbed (Unofficial)
/edit
shift click

Maak anders effe een topic Nehrim aan....
Zit te wachten op gameplayvideo... Volgens een ontwikkelaar krijgen we die te zien in een maand met een R erin. Dat is dus februari, maart, april, september, oktober, november of december. Aangezien GDC eind februari begin maart is gok ik dat we eind deze maand wat te zien krijgen. E3 is in de zomer en alle maanden daarna zijn te laat.
Kan niet wachten om de game in aktie te zien...
Zit te wachten op gameplayvideo... Volgens een ontwikkelaar krijgen we die te zien in een maand met een R erin. Dat is dus februari, maart, april, september, oktober, november of december. Aangezien GDC eind februari begin maart is gok ik dat we eind deze maand wat te zien krijgen. E3 is in de zomer en alle maanden daarna zijn te laat.
Kan niet wachten om de game in aktie te zien...
Is er al, net zoals er Morrowind en Oblivion topics zijn.kbloem schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:13:
Maak anders effe een topic Nehrim aan....
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
niks nieuws maar steven brengt het wel mooit.vosss schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:52:
De stemmen komen op mij een stuk positiever over dan die 5 voiceactors die Oblivion had.
steven is awesome de enige waarvan ik de previews/reviews nog serieus vind.
Daar kom je een heel eind mee, mss niet alles max op hoogste resolutie maar 1680 x 1050 met AA moet nog wel lukken gok ik.Pukker schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:26:
Kan niet wachten tot het spel uit is...![]()
Hopelijk kunnen mijn twee 8800gt's het een beetje aan
Verwijderd
En mijn systeem?SouLLeSSportal schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:26:
Daar kom je een heel eind mee, mss niet alles max op hoogste resolutie maar 1680 x 1050 met AA moet nog wel lukken gok ik.
/me wrijft over glazen bol.
gezien het feit dat het op een console te spelen valt zal de engine niet gigantisch zwaar zijn, twee x 8800gt zou daarom best een heel eind komen. Ik zet er toch ook gok ik bij?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:32:
[...]
En mijn systeem?
/me wrijft over glazen bol.
[glazenbolmode]Die van jou zal het op 1900 x 1200 met 4xAA en 16xAS kunnen draaien op max
edit bij nader inzien denk ik eerder dat je pc een slideshow laat zien, als die inventaris van je actueel is
*doet glazen bol even oppoetsen, te veel vieze vingers erop blijkbaar*
[ Voor 15% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-02-2011 12:06 ]
neeh joh, hij is gewoon stuk.SouLLeSSportal schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:04:
[...]
gezien het feit dat het op een console te spelen valt zal de engine niet gigantisch zwaar zijn, twee x 8800gt zou daarom best een heel eind komen. Ik zet er toch ook gok ik bij?
[glazenbolmode]Die van jou zal het op 1900 x 1200 met 4xAA en 16xAS kunnen draaien op max[/glazenbolmode]
edit bij nader inzien denk ik eerder dat je pc een slideshow laat zien, als die inventaris van je actueel is
*doet glazen bol even oppoetsen, te veel vieze vingers erop blijkbaar*
[Telsellmodus]
Koop nu de allertofste allernieuwste glazenbol TURBO© voor maar 2 miljoen roepies! Deze kan naast in de toekomstkijken extra snel fast forwarden naar de interessante stukken van uw leven. Tevens met opname functionaliteit om al uw favoriete tv series en films eerder te zien dat uw vrienden. koop nu en krijg de handige glazenbol MINI© voor onderweg er gratis bij! Belt u binnen 5 minuten doen we er ook nog gratis deze poetsset met microvezeldoek en gepatenteerd poetsmiddel bij. U verdient hem gegarandeerd terug door de voorkennis van de beurs die u krijgt1.
1: Handelen met voorkennis op eigen risico. Telsell is niet aansprakelijk voor eventuele boetes en gevangenisstraf. had u die maar aan moeten zien komen
[/Telsellmodus]
Maar wat je zegt: het spel moet ook op full hd op een xbox360 draaien, dus elke 2 jaar oude videokaart met dito processor en 2 gig geheugen zou het gewoon moeten kunnen draaien. Tenzei ze extra grote textures meeleveren met de pc versie natuurlijk, dan heb je wat meer videogeheugen nodig.
[ Voor 13% gewijzigd door jpiwf op 03-02-2011 13:50 ]
Hierbij een podcast van één uur waarbij Todd Howard een groot aantal vragen beantwoord over Skyrim
http://www.gameinformer.c...1/02/03/toddhowardse.aspx
PSN: Norfirin
Geen enkele Xbox 360 game rendert voor zover ik weet FullHD. Er wordt altijd 720p gerenderd en vervolgens geupscaled.jpiwf schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:46:
[...]
Maar wat je zegt: het spel moet ook op full hd op een xbox360 draaien, dus elke 2 jaar oude videokaart met dito processor en 2 gig geheugen zou het gewoon moeten kunnen draaien. Tenzei ze extra grote textures meeleveren met de pc versie natuurlijk, dan heb je wat meer videogeheugen nodig.
Samenvatting?Tony L schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:09:
Hierbij een podcast van één uur waarbij Todd Howard een groot aantal vragen beantwoord over Skyrim![]()
hmm, daar heb je gelijk in ja...zezke schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:11:
[...]
Geen enkele Xbox 360 game rendert voor zover ik weet FullHD. Er wordt altijd 720p gerenderd en vervolgens geupscaled.
Gehaald uit het Skyrimforum. Het was te veel om zelf even te schrijven:
Questions asked multiple times :
- Skills and weapons: One-handed, two-handed, archery. No spear in the classic spear sense. Each of the 18 skills has a skill-tree – one-handed skill, perk for sword. Perks are a way to specialize on a specific weapon type/speel school within a particular skill.
- Werewolf /vampire : they're fans, no commitment, but they’re messing with that.
- Mounts : attempting things with that, can’t talk. Trying to improve on the Oblivion horses, different than driving a jeep.
- Crafting : a lot of attention is being paid to crafting. Smithing, alchemy (it’s in stealth) ; enchanting. Also crafting not associated with skills, cooking... But can’t talk about it now, will later.
Spell making : Not sure. Magic must feel like a powerful thing. Cool talk putting emphasis about multiple effects in fire spells, rune cast on the ground, fire lingering on it, fire sprayed as a flamethrower, fireball charged and thrown... The old spellcrafting felt somewhat spreadsheety. Opportunity with combining spells, exprimented with that.
- Perks : 280 perks (even max-out chars wouldn’t have them all ; two overpowerful chars could not have the same). Some power still in the skills, most in the perks.
- Character creation : pick at the beginning what you look like (race), no class anymore. Some races are better at some skills + beginning spells + racial abilities are in. The Oblivion tutorial apparently was long to leave the player play in a way, then recommendation : no more that, so shorter tutorial ?
Faces : templates, then mess around. There is a bit less control when it comes to editing your appearance, but the result looks much better. An example: you can select one of the preset noses and then adjust it's size/position. All races look better and more distinct. No more fiddly sliders.
- Dragons : A dedicated team has been working on them for 2 years to make sure they can fly/land/go anywhere, look natural and do cool dragon things like divebomb, breathe fire on the streets underneath them. Todd describes fighthing them as "very difficult", "something between a big daddy and the helicopter from Half-Life 2". Multiple types of dragons confirmed. You can't ride dragons : P
- Companions : different way from Fallout (no low number, deep personality). More dynamic, more people you can decide having with you : they sacrifice the personality and depth of them. They experimented even with anybody can become your companion (dropped it).
- Radiant story : they’re trying not to oversell it. :lmao: Just a tool to make any quest : doesn’t do a story. Take parts of a quest, and conditionalize it : one person likes you in town x, dungeon z hasn’t been explored, Radiant Story kidnaps his kids Quest taylored to you, what you do before. Radiant story allows them to create little random quests according to your playstyle or make parts of the bigger quests more tailored to your character. They are trying to avoid the "it's the same random thing again and again" effect.
- Factions : Talk about Dark Brotherhood, not confirmed. Some factions are returning, some are new. Old ones are different from what they were before.
- Release date : very confident.
- Why character start in a prison : sort of a tradition. Little bit of conflict, not told why, so you immediately tell yourself a story (you're set for a good char, you think “oh, that’s a mistake”).
Handpicked questions :
- What would appeal to a Fallout fan, if didn’t play TES (Warbuff). Skyrim has a unique style to its world. Grittier, lower tech, ruins feeling ancient (don’t feel like any building built the same day, layered).
- Multiple endings : not ready to answer.
- Geography (Bioshocker). Size of Oblivion, much more detailed, much more unique style. Mountains make the world seem bigger. You can go across, around, through them. A lot of dungeons there. Different regions, not just snow everywhere. Five or six regions, unique look.
- Rating aimed for ? (Tenlevel). Pretty sure be M, not aiming at it. Doing the content feel is appropriate for Skyrim. More realistic violence, not over-the-top like Fallout.
- HUD (glevelwhat’shisname). Small compass is always on the top of the screen, HP/mana/stamina appear only when needed(combat, low health, etc.)
- PC direction (BootySweat). They are working on PC and console versions simultaneously. They've always done stuff like higher res textures on PC and it's very likely to be the same with Skyrim. There is uniqueness to the PC UI. They are focused on the main game right now but later in the development they may add more graphical features on PC.
- Achievements and trophies : Balance between important quests, and general gaming stuff (level, gold, etc)
- Kinect, 3D : Not gonna happen. Focuse on the game.
- What’s going on / dragon born : char finds out he’s dragonborn in front dragon, didn’t know. The Greybeards find out, shout your name through the world, moutains grumble to call you. 7000 steps, they counted, they know we do.
- Levelling / max. level : there’s no “max level” coded in, only a "theoretical maximum". You level faster. 1 to 50 ; perks are handed fast. More fun.
- Gameplay video : not too far off.
Wat ik daar uit kan halen is: "There is uniqueness to the PC UI."
Dus maar even afwachten wat dat precies gaat worden, in ieder geval goed nieuws lijkt me.
Dus maar even afwachten wat dat precies gaat worden, in ieder geval goed nieuws lijkt me.
Gelukkig. Ik hoef niet met de Move te zwaaien of een 3D-tv aan te schaffen om voluit van dit spel te genieten! En ook heel mooi:- Kinect, 3D : Not gonna happen. Focuse on the game
Hier maakte ik me, met het oog op de lore m.b.t. Skyrim, wel even zorgen over. Ben wel benieuwd hoe die omgevingen eruit komen te zien. Hoop niet dat het gaat om een regio met hoge bergen, eentje met lage bergen, eentje met toendra, eentje met sneeuwlandschap en... ? Hopelijk wel wat échte variatie.Different regions, not just snow everywhere. Five or six regions, unique look.
Can't wait! Hier kijk ik echt naar uit!- Gameplay video : not too far off.
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh
Het komt in de buurt
Epic filmpje!
vind het maar kut dat die game nu zo gehyped word.
brengt alleen maar teleurstelling.
en ik zeg niet dat de game niet fucking vet word.
maar hij verliest wel wat charme als je je fantasie te ver laat gaan. en er dingen niet in zitten die je wel verwacht had.
maar hij verliest wel wat charme als je je fantasie te ver laat gaan. en er dingen niet in zitten die je wel verwacht had.
Je moet de hype dan ook met gezond verstand/kritische blik en enige gereserveerdheid over je heen laten komenbaxic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:08:
vind het maar kut dat die game nu zo gehyped word.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor eerdere delen van The Elder Scrolls:
• [PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
• Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8
Voor eerdere delen van The Elder Scrolls:
• [PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
• Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8