[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.126 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik vond destijds de hype voor de launch van Oblivion ook wel vet met de laatste week voor de launch elke dag 1 kort filmpje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

baxic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:08:
vind het maar kut dat die game nu zo gehyped word.
brengt alleen maar teleurstelling.

en ik zeg niet dat de game niet fucking vet word.
maar hij verliest wel wat charme als je je fantasie te ver laat gaan. en er dingen niet in zitten die je wel verwacht had.
Gewoon niet al het nieuws erover volgen ;) Maar hypen is nooit goed want je kan nooit aan die verwachtingen voldoen...

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:46:
[...]

Gewoon niet al het nieuws erover volgen ;) Maar hypen is nooit goed want je kan nooit aan die verwachtingen voldoen...
Behalve de verwachtingen van de verkoopcijfers :D
/offtopic

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 19:10
ja maar het is wel lastig om je zelf er van te weerhouden om artikelen te lezen enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

baxic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:54:
ja maar het is wel lastig om je zelf er van te weerhouden om artikelen te lezen enzo :P
true true, ik probeer te minderen maar anticipatie he? ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
baxic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:54:
Het belangrijkste is dat je door alle bullshit heen de echte dingetjes ziet. Ik beperk me tot de interviews van de developers en todd howard. Dan kom je eigenlijk niet voor verrassingen te staan. Ik blijf daarom ook van het forum van bethesda af want dat is alleen maar gespeculeer tot nu toe.

Ik heb me een tijdje terug ook laten overtuigen dat de beelden die nu van offset online staan gemaakt zouden zijn met dezelfde engine als Skyrim. Achteraf bleek het allemaal bullshit hoe logisch het ook allemaal klonk. Dus daarom wil ik de woorden van Howard zelf horen. Denk dat je de hype dan wel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

baxic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:08:
vind het maar kut dat die game nu zo gehyped word.
brengt alleen maar teleurstelling.

en ik zeg niet dat de game niet fucking vet word.
maar hij verliest wel wat charme als je je fantasie te ver laat gaan. en er dingen niet in zitten die je wel verwacht had.
Daarom je verachtingen enkel baseren op wat je met je eigen ogen ziet in films en in blogs van officiele developers, daar zit weinig gespeculeer in.
Ik vind de hype wel wat hebben, in spanning afwachten op een spel waarvan je hoopt dat het episch wordt terwijl in je achterhoofd de vrees hangt dat het een teleurstellend tweederangs spel wordt en niet beter zal zijn dan z'n voorganger.

Het grootste probleem is dan ook het gebrek aan goede RPG's tegenwoordig, die zijn amper te vinden, dan is het verlangen naar een echt goede RPG veel groter.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
Tsurany schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:46:
[...]

Daarom je verachtingen enkel baseren op wat je met je eigen ogen ziet in films en in blogs van officiele developers, daar zit weinig gespeculeer in.
Ik vind de hype wel wat hebben, in spanning afwachten op een spel waarvan je hoopt dat het episch wordt terwijl in je achterhoofd de vrees hangt dat het een teleurstellend tweederangs spel wordt en niet beter zal zijn dan z'n voorganger.

Het grootste probleem is dan ook het gebrek aan goede games tegenwoordig, die zijn amper te vinden, dan is het verlangen naar een echt goede game veel groter.
heb het even voor je verbetert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar heb je wel een goed punt ja.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:24

The Chosen One

Zie signature!

Er zijn meer dan genoeg goede games. Bijna teveel. :+ Misschien moet je eerst naar je eigen gamesmaak kijken. ;) *geeft enorme lijst met geweldige XBLA/PSN/DS//indie/pc & console games*

En de hype bepaal jezelf. Met al dat gedoe van GTA 4 toen ben ik ook niet meegegaan en vind de game harstikke goed. En met de DLC erbij geweldig.
Heb zelf alleen nog maar info gezien en met een half oog wat scans/screens of wat het ook waren, geen trailers e.d. nog.
Gewoon wat info lezen is wel leuk en kan ook zorgen dat je zelf niet dingen verwacht of ergens op hoopt wat er uiteindelijk weer niet in zit. Game klinkt ieg erg goed. Benieuwd naar de A.I. en nieuwe engine effecten. PhysX please. :+

Blij dat de nieuwe pc nu over enkele dagen er is dan kan Skyrim ook weer mooi op de pc met mods gespeeld worden.

[ Voor 8% gewijzigd door The Chosen One op 07-02-2011 16:10 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
Gta IV heb ik helemaal overgeslagen ik heb die game pas een jaar na release gespeelt.
En vond de dlc nog het leukst.
Er komen goede games uit maar zeker niet teveel.
Misschien elk jaar 2-3 echt goede games mass effect 2 , red dead maybe.
en ga aub niet cod black ops roepen.
die game was echt schandalig fail.

En met goede games bedoel ik games die langer duren dan 10 uur .
Vroeger was 20 uur kort voor een game .

voorbeelden van games die of gewoon snel zijn afgewerkt, of worden uitgemolken.
mafia 2(7 uur)
fable 3 meer hoef ik niet te zeggen
alle call of dutys van deel 4.

kan nog wel doorgaan.

[ Voor 39% gewijzigd door baxic op 07-02-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

The Chosen One schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:08:
Er zijn meer dan genoeg goede games. Bijna teveel. :+ Misschien moet je eerst naar je eigen gamesmaak kijken. ;) *geeft enorme lijst met geweldige XBLA/PSN/DS//indie/pc & console games*

En de hype bepaal jezelf. Met al dat gedoe van GTA 4 toen ben ik ook niet meegegaan en vind de game harstikke goed. En met de DLC erbij geweldig.
Heb zelf alleen nog maar info gezien en met een half oog wat scans/screens of wat het ook waren, geen trailers e.d. nog.
Gewoon wat info lezen is wel leuk en kan ook zorgen dat je zelf niet dingen verwacht of ergens op hoopt wat er uiteindelijk weer niet in zit. Game klinkt ieg erg goed. Benieuwd naar de A.I. en nieuwe engine effecten. PhysX please. :+

Blij dat de nieuwe pc nu over enkele dagen er is dan kan Skyrim ook weer mooi op de pc met mods gespeeld worden.
ware het niet dat je nog 3/4 jaar moet wachten ;) edit: op skyrim natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Waarop??? 8)7

En nog eenmaal OT: En goede games zijn er genoeg. Wat oudere/nieuwe/toekomstige games met goede prijzen/lengte/value/etc; Lara Croft, Minecraft, Immortal Defense, Magicka, Revenge of the Titans, Uncharted 2/3, Batman 1/2 zeg maar, Lego Games, Infamous 2, Skyrim, Diablo 3, Shogun 2, Fez, Bangai, Might and Magic (XBLA), Auditorium (PSN), Hoard, HoMaM 6, King's Bounty, Deus Ex 3 etc etc etc. En dan nog wat DS/3DS games.

Afhankelijk van je console/pc selectie en genre's vallen er x aantal af maar voor de echte gamer zijn er meer dan genoeg goede games. Dat bepaalde games beter zouden kunnen en nog wat meer unieke IP's van de grote studio's tja graag maar slecht is het absoluut niet.

[ Voor 98% gewijzigd door The Chosen One op 07-02-2011 16:48 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Op de game zelf hoeven we nog maar 9 maanden en 4 dagen te wachten, maar de grote mods kunnen pas ontwikkeld worden vanaf die datum en voordat die klaar zijn, zijn we al enkele jaren verder, als ze al ooit afgemaakt worden. grote Oblivion mods als OOO en Nehrim zijn echt niet binnen één dag gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Oh de mods. Maar er zijn meer mods dan OOO en Nehrim hoor. :+
Met dagen of uren zullen er al mods zijn. Hoeveel daarvan nuttig zijn is een 2e maar ik had redelijk wat mods met Oblivion.

Vooral wat UI mods zullen snel genoeg komen.

Laatst weer Oblivion geprobeerd te spelen maar toen kreeg ik em niet meer soepel vreemd genoeg. Nieuwe pc komt dus weer proberen.
OOO wel eens gespeeld, Nehrim niet. Zul je wel niet samen kunnen runnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik weet dat er meerdere mods zijn, maar OOO en Nehrim zijn wel een van de populairdere en grotere mods.

Heeft Bethesda trouwens ook gekeken naar mods voor het verbeteren van Skyrim's gameplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 10:46

jpiwf

licenced pepernootaddict

baxic schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:22:
Gta IV heb ik helemaal overgeslagen ik heb die game pas een jaar na release gespeelt.
En vond de dlc nog het leukst.
Er komen goede games uit maar zeker niet teveel.
Misschien elk jaar 2-3 echt goede games mass effect 2 , red dead maybe.
en ga aub niet cod black ops roepen.
die game was echt schandalig fail.

En met goede games bedoel ik games die langer duren dan 10 uur .
Vroeger was 20 uur kort voor een game .

voorbeelden van games die of gewoon snel zijn afgewerkt, of worden uitgemolken.
mafia 2(7 uur)
fable 3 meer hoef ik niet te zeggen
alle call of dutys van deel 4.

kan nog wel doorgaan.
het schandaligst vond ik recent medal of honor wel. die had ik in 4 uur en een beetje uitgespeeld. de oude medal of honor (allied assault, 1 van de beste shooters ooit) kon je tenminste nog een goede 20 uur in doorbrengen. De belangrijkste reden voor mij om nu nog een spel te kopen is replay value, waarbij TES en mass effect (1 en 2) momenteel toch bovenaan staan.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hyptonize schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:09:
Ik weet dat er meerdere mods zijn, maar OOO en Nehrim zijn wel een van de populairdere en grotere mods.

Heeft Bethesda trouwens ook gekeken naar mods voor het verbeteren van Skyrim's gameplay?
Ze hebben in ieder geval een, voor mij onbekende, pijl en boog balancing mod overgenomen.
Verder hebben ze, niet rechtstreeks op mods gericht, een opmerking geplaatst dat veel fans zich focussen op wat er in moet, maar dat zij zich vooral gefocussed hebben op hoe het spelen met een bepaald soort ras en een bepaalde focus op fight, thief of magic het spel anders maakt dan met een ander ras en focus.

In Oblivion weer zowel de laatste als de op eennalaatste saved game corrupt. Ik hoop dat dat toch wat beter in elkaar zit in Skyrim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ze zijn niet nieuw maar wel in hogere resolutie....

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereactor.se/media/59/elderscrolls5_235970b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereactor.se/media/59/elderscrolls5_235967b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereactor.se/media/59/elderscrolls5_235966b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gamereactor.se/media/59/elderscrolls5_235971b.jpg

Characters zijn er toch wel heel erg op vooruit gegaan. Ook de natuur vind ik veel voller en heel sfeervol eruit zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Jup, ben erg benieuwd en kan niet wachten! Volgende maand schijnen we gameplay te krijgen. Ik hoorde iets over 11 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 15:07

H3llSiNG

Meh.

Ja, ik had de nieuwe screenshots al gezien en ben nou niet echt van m'n stoel af geblazen.

Je ziet heel erg dat de graphics tot een minimum zijn gehouden zodat de consoles ze nog kunnen spelen.

Het kan ondertussen al zooo veel beter.

Maar goed misschien zijn de PC screenshots een stuk beter.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Ik heb meestal wel het idee bij stills van games dat het er maar matig uit ziet, maar zodra het beweegt ziet het er al snel een heel stuk beter uit. Veel belangrijker dan de beeldkwaliteit is de sfeer die het spel brengt, al kan een hoge beeldkwaliteit dat wel bevorderen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Lolwut, die "niet kloppende"-waterreflecties uit Morrowind maken in TES5 hun comeback? 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.edb-tidende.dk/a_pic/physx/morrowind_water.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 08-02-2011 13:18 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:41
SirNobax schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:31:
[...]

Lolwut, die "niet kloppende"-waterreflecties uit Morrowind maken in TES5 hun comeback? 8)7

[afbeelding]
Dit viel mij ook al, die water reflecties kloppen helemaal niet.

Hoop dat die screenshots van een console versie zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dylan93 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:36:
[...]

Ik zie niet eens een reflectie...

Het wow effect van graphics in een game duurt over het algemeen een minuut of 15. Daarna ben je toch afhankelijk van de gameplay.

[ Voor 18% gewijzigd door Kenny_026 op 08-02-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Pff wat een gezeur op consoles hier zeg. De graphics zullen op de PC uiteindelijk wel beter zijn, maar daar zit je 40cm van je scherm en ik met mijn PS3 wel 2,5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:43:
Het wow effect van graphics in een game duurt over het algemeen een minuut of 15. Daarna ben je toch afhankelijk van de gameplay.
Mwoah, ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik kon ook tegen het einde nog steeds genieten van de graphics van Fallout 3 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

SirNobax schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:31:
[...]

[afbeelding]
Als ik wat langer naar dat plaatje kijk (die van Skyrim) dan lijkt me dat een artist impression. Kijk maar naar de waterval, ziet er erg geschilderd/getekend uit. Verder was het water van Morrowind voor zijn tijd erg goed, spel komt uit 2002 en draaide al op een p3 met gf3 soepel(ish). De huidige graphics zijn een generatie of 10 verder, de processors 8 generaties ofzo. Toen was er gewoon nog niet de rekenkracht om reflecties realtime uit te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FerdiV schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:00:
Pff wat een gezeur op consoles hier zeg. De graphics zullen op de PC uiteindelijk wel beter zijn, maar daar zit je 40cm van je scherm en ik met mijn PS3 wel 2,5 meter.
En je punt is?
Het gaat erom of het beeld beter is en dat is gewoonweg niet zo, dat je daar zelf geen last van hebt heeft daar niets mee te maken eigenlijk... No offence verder maar dit is natuurlijk geen argument zo.
Speel het vooral zoals je zelf het fijnst vind :)
Dylan93 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:36:
[...]

Houd wel in het achterhoofd dat dit nog bij LANGE na niet de final versie is van de game ;) Het zou wel jammer zijn als de reflections niet aanwezig zijn maar als het aan de andere een monsterpc vraagt om al die pracht en praal te laten, mjah keuzes keuzes... :X

[ Voor 31% gewijzigd door SouLLeSSportal op 08-02-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:19

Frituurman

Mjam!

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:26:
[...]

En je punt is?
Het gaat erom of het beeld beter is en dat is gewoonweg niet zo, dat je daar zelf geen last van hebt heeft daar niets mee te maken eigenlijk... No offence verder maar dit is natuurlijk geen argument zo.
Speel het vooral zoals je zelf het fijnst vind :)
Dat laatste ben ik 't helemaal mee eens. Maar verder zeg je toch 't zelfde als FerdiV? Hij beaamt toch juist dat de PC grafisch beter is? Maar ik vind 't ook nogal een verschil als je op een 42" Full HD tv op 3,5m afstand zit of op 50 cm van je 20" monitortje. Dan kunnen de textures wel een keer meer gedetailleerd zijn, maar per saldo schiet je er niets mee op.

Moet bekennen dat ik vooral op de PC met Oblivion heb gestoeid, maar dat ik, op grote zitafstand, een PS3-versie toch eigenlijk stiekem ook best mooi vind. Enige nadeel aan consoles i.m.h.o. is dat er vanuit de community niet echt iets kan worden ontwikkeld. Als ze nou dergelijke opties gaan inbouwen.. een soort Little Big Planet-achtige uitbreiding voor Skyrim.. oefff.. ;)

Overigens.. met mijn PC haal ik 1920 x 1080 niet met alles op full, straks met Skyrim. Ik denk dat 't daarvoor wat te zwaar is... Met m'n PS3 wel.. ;)

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Frizzz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:36:
[...]
Maar ik vind 't ook nogal een verschil als je op een 42" Full HD tv op 3,5m afstand zit of op 50 cm van je 20" monitortje.
Wat hebben beeldformaten met TES5 Skyrim te maken? Totaal niet relevant :/ .

Daarnaast, mijn pc (en die van vele anderen) hangt zowel aan een 22" monitor, als aan een 42" FullHD Plasma, en er zijn zat mensen die hun PS3 aan een "20 inch monitortje" heeft hangen.
Met mijn PC haal ik 1920 x 1080 niet met alles op full [...] m'n PS3 wel.
I doubt it.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 15:19

Frituurman

Mjam!

SirNobax schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 15:05:
[...]

Wat hebben beeldformaten met TES5 Skyrim te maken? Totaal niet relevant :/ .

Daarnaast, mijn pc (en die van vele anderen) hangt zowel aan een 22" monitor, als aan een 42" FullHD Plasma, en er zijn zat mensen die hun PS3 aan een "20 inch monitortje" heeft hangen.

[...]

I doubt it.
Potato, Potato. If If If. Beeldformaat niet relevant? Dat lijkt mij wel. Beeldformaat is voor mij leading als ik er op een grote afstand afzit. En dat zit ik toevallig. Best wel crap, hoor, als je een groot huis hebt.. Life's a bitch.. :P

Daarnaast, genoeg mensen (ondergetekende o.m.) die alleen aan hun Full HD'tje een PS3 hebben en ergens in de studeerkamer / bieb nog een PC hebben staan met een 20" monitortje. Daarnaast beschik niet over een monster-setup qua PC. En die heb je dalijk 100% zeker wél nodig om een beetje fatsoenlijke graphics eruit te toveren met Skyrim. En bij de PS3? Schijfje erin en klaar. Prima graphics (ik zeg nergens dat graphics op een PS3 beter zijn of whatever)! Geen gedoe. Gewoon klaar!

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Frizzz schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Dat laatste ben ik 't helemaal mee eens. Maar verder zeg je toch 't zelfde als FerdiV? Hij beaamt toch juist dat de PC grafisch beter is? Maar ik vind 't ook nogal een verschil als je op een 42" Full HD tv op 3,5m afstand zit of op 50 cm van je 20" monitortje. Dan kunnen de textures wel een keer meer gedetailleerd zijn, maar per saldo schiet je er niets mee op.

Moet bekennen dat ik vooral op de PC met Oblivion heb gestoeid, maar dat ik, op grote zitafstand, een PS3-versie toch eigenlijk stiekem ook best mooi vind. Enige nadeel aan consoles i.m.h.o. is dat er vanuit de community niet echt iets kan worden ontwikkeld. Als ze nou dergelijke opties gaan inbouwen.. een soort Little Big Planet-achtige uitbreiding voor Skyrim.. oefff.. ;)

Overigens.. met mijn PC haal ik 1920 x 1080 niet met alles op full, straks met Skyrim. Ik denk dat 't daarvoor wat te zwaar is... Met m'n PS3 wel.. ;)
hmm nou ja ik heb toch liever de pc met AA enz aan zodat ik van wat dichterbij op mijn scherm meer detail zie ipv de ps3 versie op mijn ook niet al te slechte samsung 40" tv op 2,5 meter met minder detail :)
Daarnaast heb ik geen ps3 :D
Maar ik ben in het algemeen niet voor fps/rpg of rts op de console, daar vind ik platform, racen en fight/beat em ups vooral goed voor. Ik heb wel een xbox en ps2.
Daarbij is de ps3 trouwens 720p max en word het geupscaled, dat is alleen op 2 meter en > eigenlijk niet te zien.
Eind conclusie het maakt niet veel uit maar zoals ik al zei, speel het waar je het fijnste op vind spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Modbreak:Ik heb het eerder vriendelijk gevraagd, maar kan de discussie over console vs PC nu achterwege blijven? Laat de verschillende platformen in hun waarde en hou het bij de game.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Goed sorry, we stoppen ermee. Ik denk dat ik er mee begon. Maar ik had wel gelijk >:)

Anyway, weet iemand wanneer we nou eens gameplay gaan zien? Aan de ene kant wil ik niks meer over deze game horen, omdat ik bang ben dat ik straks niet meer verrast kan worden. Aan de andere kant is het wachten gewoon ondragelijk :/

Ik hoop trouwens dat de game wel net zoveel quests krijgt als het aantal in Oblivion. Weet iemand daar iets over? Er zitten 120 dungeons in Skyrim, is dat veel in vergelijking met OB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

FerdiV schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:10:
Goed sorry, we stoppen ermee. Ik denk dat ik er mee begon. Maar ik had wel gelijk >:)

Anyway, weet iemand wanneer we nou eens gameplay gaan zien? Aan de ene kant wil ik niks meer over deze game horen, omdat ik bang ben dat ik straks niet meer verrast kan worden. Aan de andere kant is het wachten gewoon ondragelijk :/

Ik hoop trouwens dat de game wel net zoveel quests krijgt als het aantal in Oblivion. Weet iemand daar iets over? Er zitten 130 dungeons in Skyrim, is dat veel in vergelijking met OB?
Even googelen geeft me deze link. Samenvatting: in Oblivion zaten 350 waypoints, maar daar zaten ook de verschillende poorten van een stad bij en 60 Oblivion gates (damn, dat zijn er best veel). Verder waren de dungeons in Oblivion een variatie op 5 basis ontwerpen ofzo, in Skyrim schijnen ze allemaal uniek en groter te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm, ben bang dat de game een stuk kleiner gaat worden. Zou dat erg jammer vinden, want wil wel 200+ gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FerdiV schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:27:
Mmm, ben bang dat de game een stuk kleiner gaat worden. Zou dat erg jammer vinden, want wil wel 200+ gameplay.
Ja, die trend vind ik wel wat verontrustend, de TES spellen worden steeds kleiner en kleiner en dat kan niet de bedoeling zijn :)

Alhoewel, Fallout was volgens mij dan wel weer groter (of niet?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Ze zullen kwaliteit boven kwantiteit zetten. Als de gebieden een stuk mooier zijn vind ik het persoonlijk niet erg dat het gebied wat kleiner is. Er blijft nog steeds een erg groot gebied over. Ik hoop wel dat ze de hoeveelheid quest niet verminderen. Dat vind ik belangrijker dan een grote wereld.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
TheCoolGamer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:49:
Ze zullen kwaliteit boven kwantiteit zetten. Als de gebieden een stuk mooier zijn vind ik het persoonlijk niet erg dat het gebied wat kleiner is. Er blijft nog steeds een erg groot gebied over. Ik hoop wel dat ze de hoeveelheid quest niet verminderen. Dat vind ik belangrijker dan een grote wereld.
Ja inderdaad. Ten westen van Chorrol en Skingrad en ten noorden van Anvil, was een behoorlijk groot gebied waar ik echt nooit kwam. Hooguit in een mijn of elven ruin waar ik voor een quest moest zijn. Dat soort stukken mag best op gekort worden imo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat mij meer om de gestage achteruitgang. Ik waardeer kwaliteit absoluut, maar als je steeds meer en meer een stuk land overhoudt dat niet groot genoeg meer is om echt vrij rond te lopen blijft er van het spel weinig meer over.

Ik vind Oblivion soms al wat beperkt. Ze hebben nu allemaal van die mooie tools om vlot grote delen te maken, dan mag je die wat mij betreft ook inzetten om een wijdse wereld neer te zetten. Random gegenereerd zou nog mooier zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:43:
[...]

Ja, die trend vind ik wel wat verontrustend, de TES spellen worden steeds kleiner en kleiner en dat kan niet de bedoeling zijn :)

Alhoewel, Fallout was volgens mij dan wel weer groter (of niet?).
fallout had 150-ish plekken die je kon ontdekken, maar wel in elk gebouw baddies.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:00:
Het gaat mij meer om de gestage achteruitgang. Ik waardeer kwaliteit absoluut, maar als je steeds meer en meer een stuk land overhoudt dat niet groot genoeg meer is om echt vrij rond te lopen blijft er van het spel weinig meer over.

Ik vind Oblivion soms al wat beperkt. Ze hebben nu allemaal van die mooie tools om vlot grote delen te maken, dan mag je die wat mij betreft ook inzetten om een wijdse wereld neer te zetten. Random gegenereerd zou nog mooier zijn trouwens.
random gegenereerd is naar, dan krijg je dat je van stad tot stad 6 uur aan het sjouwen bent, zoals in in een van de oudere TES games (arena of daggerfall, weet niet precies meer welke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiwf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:50:
fallout had 150-ish plekken die je kon ontdekken, maar wel in elk gebouw baddies.
Plekken is ook zo'n kwantitatieve maatstaf die weinig zegt :) Het landschap was in ieder geval naar mijn ervaring veel uitgestrekter, terwijl Oblivion meer als ene verzameling POI's voelde met modelbergjes e.d.
random gegenereerd is naar, dan krijg je dat je van stad tot stad 6 uur aan het sjouwen bent, zoals in in een van de oudere TES games (arena of daggerfall, weet niet precies meer welke)
Dat moet dan uiteraard wel netjes uitgewerkt worden, maar dat is op zich niet zo'n probleem. Dat kan echt wel prima werken. Enorm voordeel is de vrijwel onbeperkte replaywaarde van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 20:53:
[...]

Plekken is ook zo'n kwantitatieve maatstaf die weinig zegt :) Het landschap was in ieder geval naar mijn ervaring veel uitgestrekter, terwijl Oblivion meer als ene verzameling POI's voelde met modelbergjes e.d.

[...]

Dat moet dan uiteraard wel netjes uitgewerkt worden, maar dat is op zich niet zo'n probleem. Dat kan echt wel prima werken. Enorm voordeel is de vrijwel onbeperkte replaywaarde van het spel.
fallout was qua oppervlakte ook iets kleiner dan oblivion. en ze hebben gezegd dat skyrim ongeveer even groot gaat worden als cyrodiil (al is de vorm wel iets vierkanter, en is alles dus iets dichterbij, point to point. anvil naar leyawiin was echt een pokke end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiwf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:10:
fallout was qua oppervlakte ook iets kleiner dan oblivion. en ze hebben gezegd dat skyrim ongeveer even groot gaat worden als cyrodiil (al is de vorm wel iets vierkanter, en is alles dus iets dichterbij, point to point. anvil naar leyawiin was echt een pokke end.
Daarom had je fasttravel voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:22:
[...]

Daarom had je fasttravel voor :)
i know, maar heb het een keer gesjouwd voor de lol. was ver :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Wederom wat shots....

[ Voor 144% gewijzigd door Kenny_026 op 09-02-2011 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jpiwf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:36:
i know, maar heb het een keer gesjouwd voor de lol. was ver :)
Doe ik ook regelmatig, begin gewoon net buiten een stad en voor ik het weet zit ik een halve dag later aan de andere kant van de map. Best plezant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

volgens mij zijn ze niet blij met deeplinken ;)

link

die skeletons (of zombies) zien er echt gruwelijk uit :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

FerdiV schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 19:27:
De game zal minimaal zo groot als oblivion zijn dus als je daar veel uren in hebt zitten zal dat hier ook wel het geval zijn :)
De tering wat een buttsite, ik heb nog nooit zo'n verlepte site gezien die zoveel haperde hier op werk :X
Kan je nog meer onzin op een pagina zetten??? :N Maar goed toch even de screens bekeken :9~

[ Voor 32% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-02-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Nou ik weet het niet nog betreffende de grootte, de Fallouts waren imo iig te klein.

We zullen het zien.

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
jpiwf schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:04:
[...]

volgens mij zijn ze niet blij met deeplinken ;)

link

die skeletons (of zombies) zien er echt gruwelijk uit :9~
Iemand die de screen voor mij zou kunnen uploaden op een andere site? Site geeft aan dat ik een adblocker gebruik, welke browser ik ook gebruik (ook die zonder adblocker dus), waardoor ik de screens niet kan zien...

Verwijderd

Orian schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 07:13:
Iemand die de screen voor mij zou kunnen uploaden op een andere site? Site geeft aan dat ik een adblocker gebruik, welke browser ik ook gebruik (ook die zonder adblocker dus), waardoor ik de screens niet kan zien...
Ik wilde ze voor je in een zip gooien, maar ik kan ze nu ook niet meer openen door de link in mijn browsen te kopiëren. Uit die website word ik geen wijs, wat een reclamezut zeg.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 07:29:
[...]

Ik wilde ze voor je in een zip gooien, maar ik kan ze nu ook niet meer openen door de link in mijn browsen te kopiëren. Uit die website word ik geen wijs, wat een reclamezut zeg.
Ik heb gisteren denk ik een uur naar die screens gezocht om ze ergens anders te uploaden maar ik krijg ze gewoon nergens meer te vinden. Lijkt wel of ze van de site gehaald zijn.

• CoolGamer
Ik heb de screens even in mijn fotoalbum gezet. Dit zijn alle screenshots die tot nu toe zijn uitgebracht.

Skyrim Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fQ1cOi81m6iw2Rtp3ywi28TG/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JRQmojzYGO7O2jGBHxV0yXJg/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uLak7q3bzIJ4Fz1XUS8YaqdX/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LJeaaKK0Y6Aw0UggLnGdBKLk/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TwRHY4EKt6zoX8nKlADnWyG0/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZHsejkVKZQLs6hlNp376LZCY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tzavrU7KxKIN4Xhzy4d5X6Qo/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/11UCs0uv2yvenHsm1WL8EMkH/medium.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jz2f8adAOG9pdHJ0XrsxcMGY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Jt4FeHRJUHARg2MAwpCtFSIY/medium.jpg

Allemaal in 1280x720.

[ Voor 2% gewijzigd door CoolGamer op 10-02-2011 20:38 . Reden: Thumbs wat groter ]

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09
Dat ziet er toch echt wel zeer kwijlenswaardig uit.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Avalaxy
  • Laatst online: 00:53
Bekijk je andere screenshots dan ik :? Ik zie hier een spel van 5 jaar geleden qua graphics...

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Avalaxy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:19:
Bekijk je andere screenshots dan ik :? Ik zie hier een spel van 5 jaar geleden qua graphics...
Ahhh niet deze shit weer...

Afbeeldingslocatie: http://bukkakeninja.info/pics/kill-it-with-fire.jpg

PSN: Norfirin

• CoolGamer
Het 1e screenshot van de interface ziet er goed uit. Netjes afgewerkt.

De grond zoals te zien in de 3e, 6e en 9e screenshots ziet er maar erg kaal en erg vlak uit. Jammer dat daar nog niet meer gedaan is. De speler in het 9e screenshot had ook wel iets meer polygonen mogen hebben, ziet er nu erg hoekig uit. De bomen die op die afbeelding staan zien er wel goed uit. Schaduwen zien er ook wel redelijk uit. De stenen, vooral die in de laatste afbeelding, lijken wel gemaakt plastic. Vooral die erg precieze patronen in de laatste afbeelding zien er raar uit voor gesteente.

Dit is echter nog niet de uiteindelijke versie, dus het is nog even afwachten hoe het uit gaat pakken.

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 23:16
Ik vind het er ook erg vet uit zien. 5 jaar geleden qua graphics is wel erg overdreven. Nee het zijn niet de beste graphics die ik heb gezien voor een game, maar je krijgt wel wat sfeer indruk van de game en die vind ik erg goed!

Ik vind het er geweldig uit zien. Landschap ziet er vet uit. Ook die vrouw op de 5e screenshot ziet er goed uit, veel beter dan Oblivion. De screenshot van die draak vind ik erg mooi. Lijkt me vet als je ook op die plaats kan staan en die draak kan zien brullen en weer weg vliegen!

• Avalaxy
Frank!in schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:37:
Ik vind het er ook erg vet uit zien. 5 jaar geleden qua graphics is wel erg overdreven.
-knip-
veel beter dan Oblivion.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/voqurl.png

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
't Zijn waarschijnlijk ook console screenshots (1280x720 en die worden meestal gegeven). Als je het dan 1:1 ziet op een PC beeldscherm dan zie je toch heel duidelijk dat ze op consoles veel lagere resolutie textures gebruiken. PC zal wel een stukje scherper zijn, maar ik moet zeggen dat de game er daar echt niet verkeerd uit ziet. Die sfeer in die herberg is gewoon geweldig!

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• Avalaxy
Rynji schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:50:
't Zijn waarschijnlijk ook console screenshots (1280x720 en die worden meestal gegeven). Als je het dan 1:1 ziet op een PC beeldscherm dan zie je toch heel duidelijk dat ze op consoles veel lagere resolutie textures gebruiken.
Kom nou, we zien allemaal dat het gras nogsteeds uit 'blokjes' bestaat, dat de characters een wandelend stelletje polygonen met een low-res texture er overheen zijn en dat de bomen nogsteeds even realistisch zijn als 5 jaar geleden.

Dat komt écht niet alleen door de resolutie :X

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Je begrijpt mij denk ik verkeerd wat betreft resolutie, ik zeg niet dat het door de resolutie komt.
Ik zeg dat ik aan de resolutie kan zien dat het hoogstwaarschijnlijk consoleshots zijn.
Gras bestaat idd uit platte vlakken met een (low-res) texture.
Characters zijn altijd polygonen, en die van Skyrim mooier dan die van oblivion. Sowieso heb je de animaties nog niet gezien, en check dit alleen al:
http://tweakers.net/ext/f/TwRHY4EKt6zoX8nKlADnWyG0/full.jpg
tegenover:
http://www.stewartcbrown....ads/2009/12/Oblivion2.png
Skyrim heeft veel betere belichting (shadows onder de krukjes etc.)
Veel betere gezichten (meer structuur, levensechter).

Maarja Oblivion liet de consoles al zweten, dus veel mooier zullen ze het niet kunnen maken dan dat het in Oblivion was. Ik ben er toch vrij zeker van dat dit op de PC een ander verhaal word.

[ Voor 12% gewijzigd door Rynji op 10-02-2011 23:11 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 23:16
Hé dat is niet eerlijk, ik had het over personen hoe die gemodelleerd waren ;)

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
Je moet altijd het spel in beweging zien. Alles is waarschijnlijk veel dynamischer. En dat maakt het spel ook velen malen mooier vind ik zelf. Zullen later toch nog wel graphics modjes uitkomen als je de graphics nu niet voldoende vind :P

Verwijderd

Laten we in godsnaam nou niet NU al gaan lopen miepen over iets dat over bijna een JAAR pas uitkomt. Als het dan zuigt mag je miepen, maar die paar screenshots is bij lange na niet genoeg.

Voor de rest: mods.

• QWieke
  • Laatst online: 22-08 12:50
Avalaxy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:52:
[...]

Kom nou, we zien allemaal dat het gras nogsteeds uit 'blokjes' bestaat, dat de characters een wandelend stelletje polygonen met een low-res texture er overheen zijn en dat de bomen nogsteeds even realistisch zijn als 5 jaar geleden.

Dat komt écht niet alleen door de resolutie :X
Uiteraard komt dat niet alleen door de resolutie. Het komt, imho, ook doordat het spel ook moet kunnen draaien op 5 jaar oude hardware.

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Volgens mij was Oblivion wel een van de slechtst ge-optimaliseerde games voor de consoles, was ook een launch titel voor de 360 dacht ik.

Red Dead Redemption laat de console ook piepen en kraken soms, maar het ziet er toch echt wel eventjes vele malen beter uit dan Oblivion. Ik heb 'm er laatst weer eens ingedaan, maar schrok me kapot toen ik uit die eerste dungeon kwam. Wat een kale boel. Mijn fantasie heeft er die jaren geleden heel wat meer polygonen bij bedacht blijkbaar...

Ik word ook niet omver geblazen van de screens van Skyrim, maar het ziet er wel erg sfeervol uit en ik heb zo het idee dat het in motion wel indrukwekkend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Rivandu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:24:
Volgens mij was Oblivion wel een van de slechtst ge-optimaliseerde games voor de consoles, was ook een launch titel voor de 360 dacht ik.
Nope, Oblivion werd gereleased in Maart-april 2006 geloof ik en de lancering van de 360 was toen in december....

Maar ik word een beetje moe over het gezever over de graphics. Laten we het eerst in beweging zien. Waarschijnlijk hoeven we daar nog maar 3 weken op te wachten want op de GDC word de eerste gameplay trailer vrijgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Over de screens, het zijn nog early screens, je weet niet welke instellingen, de game is nog 3/4 jaar in ontwikkeling voor release, de lighting, shadows, details, kleuren, (NPC) models en landschapselementen zijn echt wel stukken beter.
Wil je die grassprietjes mooier, dan krijg je ook een game als dit die niet onderdoet qua specs als crysis toenmalig had. Oftewel een uberpc kan het nog niet eens op max draaien.
Om zo'n gigantische omgeving met zoveel gras en andere begroeiing veel scherper te renderen ga je echt bakken met kracht nodig hebben.
Vergeet ook even niet dat de originele oblivion een stukje minder mooi was, die highres mods kwamen een stuk later pas en kun je eigenlijk niet meenemen in deze vergelijking.

@ avagalaxy, obvious troll is obvious? of wou je je standpunt ook nog een beetje onderbouwen?
Rivandu schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:24:

Red Dead Redemption laat de console ook piepen en kraken soms, maar het ziet er toch echt wel eventjes vele malen beter uit dan Oblivion. Ik heb 'm er laatst weer eens ingedaan, maar schrok me kapot toen ik uit die eerste dungeon kwam. Wat een kale boel. Mijn fantasie heeft er die jaren geleden heel wat meer polygonen bij bedacht blijkbaar...

Ik word ook niet omver geblazen van de screens van Skyrim, maar het ziet er wel erg sfeervol uit en ik heb zo het idee dat het in motion wel indrukwekkend is.
het spel is dan ook wel een behoorlijk tijdje uit en toenmalig was het wél erg mooi :) die vergelijking gaat niet echt goed op. Als ik PoP3d (de eerste) toen zag was het WOW als ik nu PoP SoT zou spelen en vergelijken met PoP3d zat ik ook te kijken van mjah niet van je het meer..... :/

[ Voor 38% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-02-2011 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
TheCoolGamer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:22:
Ik heb de screens even in mijn fotoalbum gezet. Dit zijn alle screenshots die tot nu toe zijn uitgebracht.

Skyrim Screenshots
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]

Allemaal in 1280x720.
Dank je :). Toch wat nieuwe screens die ik niet kende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Geloof persoonlijk niet dat de graphics nog veel opgepoetst worden anders dan misschien wat shader-effecten of hogere resoluties, maar dat kan ik mishebben natuurlijk. Ik heb iig niet veel spellen een jaar voor release nog veel grafische verbeteringen zien doorvoeren.

En ja, je ziet echt dat consoles de grafische verbeteringen in games tegenhouden. Gelukkig biedt Battlefield 3 nog enige hoop, dat wordt in eerste instantie voor PC (en met goeie graphics) ontwikkeld om later nog eens gedowngrade te worden voor consoles. Natuurlijk zullen ze die laatsten wel in het achterhoofd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

YopY schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:37:
Geloof persoonlijk niet dat de graphics nog veel opgepoetst worden anders dan misschien wat shader-effecten of hogere resoluties, maar dat kan ik mishebben natuurlijk. Ik heb iig niet veel spellen een jaar voor release nog veel grafische verbeteringen zien doorvoeren.

En ja, je ziet echt dat consoles de grafische verbeteringen in games tegenhouden. Gelukkig biedt Battlefield 3 nog enige hoop, dat wordt in eerste instantie voor PC (en met goeie graphics) ontwikkeld om later nog eens gedowngrade te worden voor consoles. Natuurlijk zullen ze die laatsten wel in het achterhoofd houden.
Voor zover ik een spel ga beoordelen op zulke screens, denk ik dat ook niet, alhoewel er wellicht wel wat kleine optimalisaties en poetsbeurtjes kunnen komen. Er is echter niks bekend over de resolutie, gebruik van AA, AS of andere grafische verbeteringen. Ik vind echter de vergelijking met oblivion niet opgaan. (niet dat jij dat zei uiteraard)
battlefield 3 word gewoon supervet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ziet er goed uit, sfeer is geweldig en draken?! :X geweldig! _/-\o_ Je moet het inderdaad ook op mindere pc's kunnen spelen dus dat is ook een factor waar ze rekening mee moeten houden.

Ik kan niet wachten op dit spel, ben erg benieuwd hoe alles gaat zijn en hoe sterk die draken zullen zijn. Met dragon age was het ook geweldig om het tegen die draak op te nemen.

[ Voor 77% gewijzigd door Daniel_Elessar op 11-02-2011 11:26 ]

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het er niet zo verkeerd uitzien. Houdt er rekening mee dat de game een wereld van ongeveer 20km2 moet renderen zonder laadtijden (interieurs niet inbegrepen). Als je dan echt monster graphics wil dat zal je daarvoor ook een monster PC nodig hebben.

We moeten gewoon accepteren dat de game vooral voor de 360 wordt ontwikkeld en dat daarna naar de andere platformen worden ontwikkeld. De tijd dat een spel echt PC exclusive was is nu wel voorbij denk ik. Persoonlijk is dit een negatieve en positieve ontwikkeling, ook voor de PC markt. Je hoeft immers niet elk jaar weer een nieuwe videokaart in je bak te hangen.

In ieder geval, ik vind het er erg goed uit zien. Een stuk meer de Gothic stijl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 08:42:
@ avagalaxy, obvious troll is obvious? of wou je je standpunt ook nog een beetje onderbouwen?
Uhm, ik denk dat mijn screenshot genoeg onderbouwing is? Graphics zijn er maar héél weinig op vooruit gegaan, dat behoeft geen onderbouwing. Crysis was gedetailleerder, en dat is ook al echt járen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Avalaxy schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Uhm, ik denk dat mijn screenshot genoeg onderbouwing is? Graphics zijn er maar héél weinig op vooruit gegaan, dat behoeft geen onderbouwing. Crysis was gedetailleerder, en dat is ook al echt járen oud.
Jij definieert graphics alleen op de kwaliteit van iets van de minst interessante onderdelen van een wereld. Gras.
dat mag van mij wel iets minder HD kwaliteit hebben dan de rest van de wereld zodat je geen pc uit 2014 nodig hebt om het goed te kunnen spelen.
Daarbij vind ik crysis ook wel mooier maar ik kon dat ook een stukje minder goed draaien. Die had daardoor dus een recommended spec van pc's die eigenlijk nog niet bestonden of je moest tri sli draaien met 3 kaarten van 800 e en dan nog kon je geen 2560 x 1600 draaien met alles op vol.
Vergis je niet, ik ben zeker voor zulke ontwikkelingen en als het speelbaar blijft met beter gras hoor je mij ook zeker niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:39:
Ik vind het er niet zo verkeerd uitzien. Houdt er rekening mee dat de game een wereld van ongeveer 20km2 moet renderen zonder laadtijden (interieurs niet inbegrepen). Als je dan echt monster graphics wil dat zal je daarvoor ook een monster PC nodig hebben.

We moeten gewoon accepteren dat de game vooral voor de 360 wordt ontwikkeld en dat daarna naar de andere platformen worden ontwikkeld. De tijd dat een spel echt PC exclusive was is nu wel voorbij denk ik. Persoonlijk is dit een negatieve en positieve ontwikkeling, ook voor de PC markt. Je hoeft immers niet elk jaar weer een nieuwe videokaart in je bak te hangen.

In ieder geval, ik vind het er erg goed uit zien. Een stuk meer de Gothic stijl!
Je hoeft natuurlijk niet de totale wereld volledig te laden, je hebt vast wel een bepaalde view distance die zorgt dat je, als ze het goed doen, alleen details ziet als je dichtbij bent.

[ Voor 43% gewijzigd door SouLLeSSportal op 11-02-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:58
Ik kan me nog een vd eerste screenshots van Oblivion herinneren van een ridder te paard op de rug gekeken die zelf richting een bergketen stond.

Niemand zag toen dat die berg niet eens getextured was...

Die draak op die ruine ziet wel heel erg Nazgul/ Minas Tirith uit maar dat is geen strafbaar feit :).

De graphics zijn waarschijnlijk wel beter dan oblivion maar ik heb het gevoel dat de sprong minder groot is dan van Morrowind naar Oblivion, of zelfs van TES2 naar Morrowind.

Overigens, over dat radiantAI werd bij Oblivion ook zo ontzettend gehyped door makers zelf maar dat viel uiteindelijk erg tegen. Ik heb ook niet al te hoge verwachting vwb dergelijke claims. Ik vind het zelf eigenlijk niet zo heel boeiend of inwoners een vaste routine hebben. Wat ik wil is dat de combat AI verbeterd wordt. In Oblivion kwamen ze OF gewoon op je afrennen OF ze renden een beetje heen en weer zonder zich bewust te zijn van de omgeving. Daarnaast vind ik dat als jij achter een boompje staat en de AI gooit een dikke fireball tegen de boom dat jij WEL AOE damage moet krijgen.

Dat gezegd hebbende graphics zijn altijd belangrijk maar gameplay is belangrijker. Ik hoop dat er goede combat AI in zit, veel immersion, goed verhaal (Morrowinds verhaal was super, Oblivion's was stuk minder), Interessante quests en ook wat meer puzzels.

En ik wil Cliff Racers terug! en Creeper! En Crassius Curio :) en zeldzaam Daedric Armor.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Shao Kahn schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:22:
Ik kan me nog een vd eerste screenshots van Oblivion herinneren van een ridder te paard op de rug gekeken die zelf richting een bergketen stond.

Niemand zag toen dat die berg niet eens getextured was...

Die draak op die ruine ziet wel heel erg Nazgul/ Minas Tirith uit maar dat is geen strafbaar feit :).

De graphics zijn waarschijnlijk wel beter dan oblivion maar ik heb het gevoel dat de sprong minder groot is dan van Morrowind naar Oblivion, of zelfs van TES2 naar Morrowind.

Overigens, over dat radiantAI werd bij Oblivion ook zo ontzettend gehyped door makers zelf maar dat viel uiteindelijk erg tegen. Ik heb ook niet al te hoge verwachting vwb dergelijke claims. Ik vind het zelf eigenlijk niet zo heel boeiend of inwoners een vaste routine hebben. Wat ik wil is dat de combat AI verbeterd wordt. In Oblivion kwamen ze OF gewoon op je afrennen OF ze renden een beetje heen en weer zonder zich bewust te zijn van de omgeving. Daarnaast vind ik dat als jij achter een boompje staat en de AI gooit een dikke fireball tegen de boom dat jij WEL AOE damage moet krijgen.

Dat gezegd hebbende graphics zijn altijd belangrijk maar gameplay is belangrijker. Ik hoop dat er goede combat AI in zit, veel immersion, goed verhaal (Morrowinds verhaal was super, Oblivion's was stuk minder), Interessante quests en ook wat meer puzzels.

En ik wil Cliff Racers terug! en Creeper! En Crassius Curio :) en zeldzaam Daedric Armor.
De stappen in grafische vooruitgang gaan sowieso al zoveel minder snel dan 5 jaar geleden. Dat komt enerzijds door dat de consoles die 'tegenhouden' cq nog niet nodig maken, en anderzijds omdat van mooi naar nog mooier steeds minder zichtbaar zal zijn. Als je een foto van 10 megapixel hebt en dezelfde foto gemaakt hebt met 20 megapixel dan zie je op dezelfde afstand waarschijnlijk ook geen verschil. Enige verschil zie je bij inzoomen of opblazen van de foto :)
Dat zie je nu ook met AA: 4-8-16 x AA is voor de meeste gebruikers al overbodig. Pas op de hoogste resoluties zie je bij 4 naar 16xAA verschil. Pas wanneer geavanceerdere engines worden gemaakt en de hardware die goed kunnen draaien ga je echte stappen vooruit zien gaan. Ontwikkelingen zoals bij heavy rain en LA noir met die gezichten is imho wel een aardig grote stap. Die gaan echt een stuk verder dan de meeste games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Ze hebben de conceptart ook in hoge kwaliteit vrijgegeven:

Bear Encounter

Word Wall

Nordic Temple Ruins

Nordic Barrow Interior Ruins

Shrine of Talos

Klik voor groter formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Shao Kahn schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:22:

Creeper kan ik inkomen, die was echt baas. "I just want to beat my drum". Maar PLEASE NO CLIFFRACERS (reden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister voor de smaak Oblivion er maar weer eens ingegooid, gelijk alweer veel te lang zitten spelen B)
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:52:
Dat zie je nu ook met AA: 4-8-16 x AA is voor de meeste gebruikers al overbodig. Pas op de hoogste resoluties zie je bij 4 naar 16xAA verschil.
Klein technisch detail, maar juist hogere resoluties hebben geen AA nodig. Bij een lage resolutie krijg je jaggies, maar die worden steeds kleiner naarmate de resolutie hoger wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:35:

Klein technisch detail, maar juist hogere resoluties hebben geen AA nodig. Bij een lage resolutie krijg je jaggies, maar die worden steeds kleiner naarmate de resolutie hoger wordt.
Onzin, want als je een hogere resolutie hebt heb je doorgaans ook gewoon een groter scherm. De hoeveelheid jaggies per cm2 blijft dus gewoon hetzelfde aangezien het aantal pixels per cm2 ook hetzelfde blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:17:
Onzin, want als je een hogere resolutie hebt heb je doorgaans ook gewoon een groter scherm. De hoeveelheid jaggies per cm2 blijft dus gewoon hetzelfde aangezien het aantal pixels per cm2 ook hetzelfde blijft.
Waarom nou gelijk weer onzin, blaat eens niet gelijk zo :/ De resoluties en de pixelpitch wordt gestaag steeds hoger, al hebben we door de LCD's even een tijd gehad waarbij er relatief weinig vooruitgang werd geboekt. Het klopt gewoon: een hogere resolutie is minder jaggies. Bij gelijke overige omstandigheden, ja, maar dat lijkt me logisch.

Zo, nu weer naar Skyrim, voor we weer zo'n kansloze consoleachtige discussie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:23:
[...]

Waarom nou gelijk weer onzin, blaat eens niet gelijk zo :/ De resoluties en de pixelpitch wordt gestaag steeds hoger, al hebben we door de LCD's even een tijd gehad waarbij er relatief weinig vooruitgang werd geboekt. Het klopt gewoon: een hogere resolutie is minder jaggies. Bij gelijke overige omstandigheden, ja, maar dat lijkt me logisch.
Ik nam voor het gemak even aan dat als je het hebt over 'een hogere resolutie' je het ook hebt over 'een groter scherm'. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je niet op de native resolutie van je beeldscherm gamed, maar ok... Back ontopic dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze voor de PS3 versie maar de framerate goed optimaliseren, die was in Oblivion nog wel eens om te huilen als er een beetje actie op het scherm was, vooral in de oblivion gates en aan het einde bij die invasie van de stad, gewoon onspeelbaar bijna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Deze al langs geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Voor de graphicshoeren, de shots die vrijgegeven zijn zijn uit een alpha build. Door peter hines verteld op twitter.....
http://twitter.com/DCDeacon/status/36445632025731072
http://mobile.twitter.com/dcdeacon/status/36455029074432000

[ Voor 38% gewijzigd door Kenny_026 op 12-02-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
kbloem schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 21:49:
Voor de graphicshoeren, de shots die vrijgegeven zijn zijn uit een alpha build.
Waar hadden ze anders die screenshots vandaan moeten halen? En dat ze recente build zouden pakken lag ook wel voor de hand. Je gaat geen oude dingen laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Daar bedoel ik mee dat klagen over de graphics geen nut heeft omdat het dus een vroege build betreft wat nog ver van het uiteindelijke resultaat ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt aardig in de buurt met hoe het hier ging inderdaad, al speel ik geen WoW :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
kbloem schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:58:
Daar bedoel ik mee dat klagen over de graphics geen nut heeft omdat het dus een vroege build betreft wat nog ver van het uiteindelijke resultaat ligt...
Ik wil niet veel zeggen maar Bethesda heeft via Twitter aangegeven dat ze momenteel een Pre-Alpha build hebben. De screenshots zijn dus zo vers als het maar kan. Het heeft ook helemaal geen nut om screenshots te gebruiken van 2 jaar terug, dat zou marketing technisch wel erg dom zijn.

BTW Skyrim zal zooooveel meer dan alleen graphics bevatten. Ik begrijp het gezeur om graphics dan ook niet. Het grafische aspect is een kleine factor ten opzichte van de rest van het spel. Daarnaast ben je vaak na 2 of 3 uur spelen ook wel "gewend" aan hoe het er uitziet. Ik vind gameplay mechanics en replay-value vele malen zwaarder wegen dan of het gras er wel photo-realistisch uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
* Daniel_Elessar sluit zich aan bij Tony L

Het is de wereld die het doet, wat je er allemaal kán doen en de interactie. Natuurlijk verwachten we dat het er mooi uitziet naar de standaard die nu heerst en dat zal het geval wel zijn.
Als ik kijk naar dragon age leuk spel maar dat zag er op de ps3 toch ook niet echt geweldig uit, dan vond ik oblivion beter.

Heb erg veel zin in dit spel met de wereld en de "lore" die ze hebben neergezet. Erg indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tony L schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:39:
[...]

Ik wil niet veel zeggen maar Bethesda heeft via Twitter aangegeven dat ze momenteel een Pre-Alpha build hebben. De screenshots zijn dus zo vers als het maar kan. Het heeft ook helemaal geen nut om screenshots te gebruiken van 2 jaar terug, dat zou marketing technisch wel erg dom zijn.
Dat zeg ik.... Ik geef dit aan vanwege het geklaag wat er over de graphics is. Aangezien dit dus pre-alpha build is betekend dat dit nog niet de uiteindelijke kwaliteit zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
kbloem schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:30:
Dat zeg ik.... Ik geef dit aan vanwege het geklaag wat er over de graphics is. Aangezien dit dus pre-alpha build is betekend dat dit nog niet de uiteindelijke kwaliteit zal zijn...
Ah okee, excuses. Ik dacht dat je aan wilde geven dat dit een build van 2 jaar geleden was. Ik denk overigens niet dat er nog schokkende wijzigingen zullen plaats vinden qua graphics. Overigens vind ik de graphics nu al méér dan OK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

Het gaat hier eigenlijk zoals bij elke nieuwe release waarin wat omstreden dingen gebeurden. Mafia bijv. Er wordt door diverse leden altijd nog angstvallig gehoopt dat het ineens out of the blue veel mooier wordt, dan publiekelijk getoond met bijv. screenshots. Ikzelf vond de screenshots ook wel wat tegenvallen eerlijk gezegd, maar dat maakt voor mij niet uit, wie weet draait hij daardoor nog op mijn systeem, in plaats van dat ik het spel anders niet kan spelen. Het voelt voor mij wel minder mooier dan de overstap van Morrowind > Oblivion.

Is dit dezelfde engine?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Ja, maar ze hebben hem wel aardig opgepoetst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
En dit wordt toch wel een pc game waar weer veel mods voor komen ook voor de graphics. Ik vond Oblivion in de kleding/harnassen al erg mooi. Dat worden weer lange avonden in een Wereld van draken en Fantasy.
Het is dat ik echt een zomer mens ben anders had ik deze al te graag over geslagen om een sprongetje te maken naar de release date.

Btw is de middelste(3e van boven) screen niet de tempel waar je met oblivion terecht komt om opgenomen te worden in 1 of ander broederschap? Het lijkt erop, maar het is ook van dezelfde beschaving dus dat zal de oorzaak wel zijn. Het doet me ook denken aan de Rohirim van Lotr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Op papier niet, maar het lijkt gewoon een zwaar opgepoetste Fo3 engine te zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.