[Multi] The Elder Scrolls V: Skyrim Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 70.123 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:46
Ik hoop dat het 1e plaatje een screenshot is. Maar zal waarschijnlijk ook wel getekend zijn als ik naar die arm kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het schijnt dat het eerste plaatje een screenshots is, maar ik vermoed dat, als het inderdaad een screenshot is, het eerst even door Photoshop gehaald is en er wat filters overheen gegooid zijn om het als concept art eruit te laten zien.

Maar niemand weet 100% zeker of het een screenshot is. Men zegt dat het een screenshot is, 'want hetzelfde plaatje staat in Game Informer', maar voor hetzelfde geld hebben ze ook wat concept art in Game Informer gezet natuurlijk. Er is in ieder geval geen officiële bevestiging dat het inderdaad een screenshot is voor zover ik weet.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Pukker schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:35:
ja oke,... de gameplay gaat natuurlijk altijd voor. Maar dan mag het er ook nog wel mooi uit zien :P
Van een TES game verwacht je ook dat het de lat hoog legt wat graphics betreft.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Naluh! schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:16:
[...]

Van een TES game verwacht je ook dat het de lat hoog legt wat graphics betreft.
Daarnaast is het ook onrealistisch om te denken dat zo'n grote wereld er uit zal zien als een Call of Duty game....

En we spelen het 5 jaar oude Oblivion ook nog steeds terwijl de graphics zwaar achterhaald zijn. Ik heb nog steeds mijn momenten als ik aan het rondlopen ben dat ik denk, wat een vette game!

Het is alleen jammer dat we aan de 9G opslaglimiet zitten door de 360.... Ze kunnen een game als deze ook niet over twee discs gooien. Of ze zouden 5-8 GB installatieruimte moeten eisen maar dat mag volgens mij niet van Microsoft ivm de arcade consoles...

Ik hoop wel dat je de mogelijkheid tot installatie hebt op de ps3 zodat het wat beter loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
kbloem schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:42:
[...]
En we spelen het 5 jaar oude Oblivion ook nog steeds terwijl de graphics zwaar achterhaald zijn. Ik heb nog steeds mijn momenten als ik aan het rondlopen ben dat ik denk, wat een vette game!

Het is alleen jammer dat we aan de 9G opslaglimiet zitten door de 360.... Ze kunnen een game als deze ook niet over twee discs gooien. Of ze zouden 5-8 GB installatieruimte moeten eisen maar dat mag volgens mij niet van Microsoft ivm de arcade consoles...

Ik hoop wel dat je de mogelijkheid tot installatie hebt op de ps3 zodat het wat beter loopt...
Elke keer als ik het riool uit kom heb ik dat gevoel :)

Wat op de 360 wel vaker gebeurt (mass effect, lost odyssey) is gewoon de cutscenes van het hoofdverhaal verdelen over de discs, en alle open elementen op alle discs zetten. Of dat hier werkt zal vooral afhangen van de hoeveelheid materiaal die je zo kunt opknippen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ja maar de vraag is natuurlijk of ze met cutscenes gaan werken in dit deel... Nog niet eerder in een elder scrolls toch? Ik heb Morrowind en Daggerfall niet gespeeld namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:51
Klopt. Vandaar ook al mijn terughoudendheid. Zat aan Oblivion te denken en je hebt daar wel wat kleine dingen, maar ik denk dat het meer moeite kost dan het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59
Ik denk dat het aantal cutscenes mee zal vallen, aangezien er verteld is dat de personages doorgaan met wat ze aan het doen zijn tijdens het vertellen. Al sluit dat natuurlijk cutscenes niet uit.

Ik vraag me af of in de tijdschriften die deze week uit zullen komen nieuwe info, i.p.v. meer van hetzelfde, zal staan over Skyrim.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:48

jdh009

FP ProMod
kbloem schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:02:
Ja maar de vraag is natuurlijk of ze met cutscenes gaan werken in dit deel... Nog niet eerder in een elder scrolls toch? Ik heb Morrowind en Daggerfall niet gespeeld namelijk...
In Morrowind hadden ze er 2, nadat je de moon and star ring oppakte en na het verslaan van dagoth ur. Tevens hadden ze in de uitbreiding van Bloodmoon een aantal filmpjes. Kan me zo 1, 2, 3 geen cutscenes herinneren in Tribunal. Maar ik gok dat deze er in Skyrim waarschijnlijk niet in zitten, aangezien ik me niet kan herinneren dat Oblivion er eentje had.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 23-01-2011 06:40 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 10:46

jpiwf

licenced pepernootaddict

TES is ook niet het type spel dat cutscenes nodig heeft vind ik. je character heeft geen stem, en gebeurtenissen in de wereld moet je maar via via over horen vind ik. een krant of heraut bijvoorbeeld. in oblivion zaten wel cutscenes trouwens, helemaal in het begin als de emperor nog leeft, en helemaal aan het end uit mn hoofd over hoe het verder gaat. don't quote me on that though, het is alweer eventjes geleden dat ik oblivion aangeraakt heb.

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 08:56
Een mogelijkheid zijn natuurlijk ook gewoon in-game cutscenes. Die kun je gewoon realtime renderen en dat scheelt natuurlijk ook weer opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arena: Iets van 10 cutscenes op de CD versie. Weet niet het precieze aantal maar rond dat nummer.
Daggerfall: Één FMV intro, ongeveer 5 eind filmpjes die nagenoeg hetzelfde zijn maar verschillen met de voice-over. Je krijgt er maar één te zien aan het einde van het spel afhankelijk welke factie je hebt gekozen om voor te spelen.
Battlespire: Één intro, één eind, één death video.
Redguard: Één hele lange intro, lange ending, tussenin nog wat andere videos. Rond de 8 bij elkaar.
Morrowind: Één intro, één ending, één video als je halverwege bent en ontdekt dat je de Nerevarine bent.
Tribunal: Één ending aan het einde, nogal kort waar je eigenlijk alleen Azura wat hoort praten.
Bloodmoon: Één ending, één video als je transformeert van mens naar weerwolf.
Oblivion: Één intro, één ending.

Zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, cutscenes vind ik ook niets voor Elder Scroll spellen.
cutscenes verpesten het hele roleplaying element, vind ik. Het past prima bij pseudo-RPG's zoals Dragon Age, maar bij het echtere werk mag het wat mij betreft achterwege blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
GameInformer heeft wat Skyrim wallpapers op de site gezet. Niet veel spannends, wel leuk. :D

http://www.gameinformer.c...v-desktop-wallpapers.aspx

Edit: interessant stukje onder aan de pagina..
We also wanted to let you know that there's more to come. We have some exciting new gameplay details and glimpses into the Bethesda studio coming next week. Check back in the coming days and you'll find a dedicated article on the combat of Skyrim, including Bethesda's exciting dual-hand approach to battles. We'll have a video about the talented art team and the work they do at the studio. In addition, watch for a focused piece on Skyrim's completely overhauled user interface and menu system, and how it differs from what you remember in Oblivion.

[ Voor 61% gewijzigd door Rik027 op 23-01-2011 17:11 ]

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandro
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Ik hoop dat de attribute bonusses achterwegen worden gelaten, aan de ene kant wilde ik een perfect geleveld character en aan de andere kant was het Endurance levelen door bij het eerste monster te blijven en bij te houden hoeveel minor en major skill increases ik elk level al omhoog was gegaan niet echt de meest enervende ervaring :)

Ik weet dat dit puur alleen mijn eigen koppigheid is, maar toch heb ik het liever niet in Skyrim. Hoe je levelt moet niet uitmaken voor het uiteindelijke character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In addition, watch for a focused piece on Skyrim's completely overhauled user interface and menu system, and how it differs from what you remember in Oblivion.
Hier ben ik wel heel erg benieuwd naar!

Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk, niemand speelt een Bethesda-spel met een ongemodde interface, maar nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:21:
cutscenes verpesten het hele roleplaying element, vind ik. Het past prima bij pseudo-RPG's zoals Dragon Age, maar bij het echtere werk mag het wat mij betreft achterwege blijven :)
Mwah het kan wel subtiel erin verwerkt worden, met cutscenes kan je wel veel imposanter werk afleveren dan het direct ingame laten gebeuren. Zoiets als draken historie waar je grote gevechten zit zou met cutscenes kunnen. Maar dat moet wel subtiel gebeuren en goed getimed. Ik zou het niet bij voorbaat afschieten, met mate zou het nog wel kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

anandus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:19:
[...]
Niet dat het veel uitmaakt, natuurlijk, niemand speelt een Bethesda-spel met een ongemodde interface, maar nog :)
Pardon? Genoeg console-spelers natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muthas schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:34:
[...]

Pardon? Genoeg console-spelers natuurlijk :)
Ja, maar die hebben geen problemen met de UI gezien de UI voor consoles ontworpen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

anandus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:39:
[...]
Ja, maar die hebben geen problemen met de UI gezien de UI voor consoles ontworpen is :) recht van spreken want die tellen niet mee in deze wereld.
Fixed :D Maar zo'n ramp was de standaard UI toch niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Tsurany schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:41:
[...]

Vind ik ook niet, heb op pc en 360 gespeeld. Enige puntje op de pc is het lastige droppen (op 360 was het gewoon op X drukken) (zie net dat daar wel een toetscombo voor is ) en het ontbreken van keyboard shortcuts zoals simpel op enter drukken ipv met de muis klikken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rik027 op 23-01-2011 19:05 ]

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

anandus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:19:
[...]
Pardon... Ik heb Oblivion toch zeker 200+ uren gespeeld met stock. Wat is nou het voordeel van een mod interface? Ik speel het gewoon zoals de ontwikkelaars het bedoeld hebben, lijkt mij gewoon veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

er was zo een mod die de icons wat kleiner maakte, dus meer gear in 1 scherm, die was wel erg fijn. en gear droppen was uit m'n hoofd gewoon shift+klik, dus vrij simpel.

ik ben wel benieuwd naar het dual wielden en die dragon words. ik hoop dat het dual wielden niet linker/rechter muisknop wordt, dat werkt altijd net wat raar omdat de meeste spellen rechts niet tappen maar indrukken is (ironsights etc). in oblivion werkte rechts met blokken natuurlijk ook als indrukken, niet tappen. op de console zal het wel L/R-trigger worden.
hoe ze een volledig nieuw magicsysteem (dragonwords) naast het bestaande in gaan bouwen op de pc ben ik ook benieuwd naar, de makkelijk te gebruiken knoppen naast wasd waren toch allemaal wel redelijk in gebruik in de vorige delen. op de console is er vast nog ergens een shoulderknop vrij ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
anandus schreef op zondag 23 januari 2011 @ 13:21:
Ik vond de cutscenes eerlijk gezegd wel wat toevoegen in Dragon Age. Bij mij werkte het wel in het voordeel omdat ik toch wel binding kreeg met bepaalde characters. Vond het bijvoorbeeld echt klote toen duncan het leven liet omdat hij toch door de cutscenes een bepaalde rol in de game ontwikkelde. Bij Oblivion, toen martin het op het einde niet redde boeide me dat totaal niet eigenlijk. Denk dat als ze op belangrijke momenten hem een rol hadden laten spelen in enkele cutscenes het gevoel er toch anders bij was geweest.

Heel persoonlijk natuurlijk maar ik zie het liefst cutscenes in een game. Had ik vroeger al, na een level vond ik de filmpjes altijd een cool aspect. Of als je een game had uitgespeeld was ik altijd benieuwd naar het eindfilmpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 00:53
Gropah schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:05:
[...]

Ik speel het gewoon zoals de ontwikkelaars het bedoeld hebben, lijkt mij gewoon veel beter
De ontwikkelaars hebben het als 'multi-platform game' bedoeld, en dat is zeker niet beter als je op de PC speelt omdat je dan het voordeel dat je hebt op de PC mist.

Overigens voegen gewone mods wel degelijk héél veel toe :) Denk aan OOO en MMM. Dat de ontwikkelaars dat er niet standaard in hebben gedaan betekent niet dat het niet heel veel toevoegt, het betekent slechts dat de ontwikkelaars er zelf geen tijd/budget voor hadden. Bethesda is ook niet heilig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Avalaxy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:33:
[...]

Overigens voegen gewone mods wel degelijk héél veel toe :) Denk aan OOO en MMM. Dat de ontwikkelaars dat er niet standaard in hebben gedaan betekent niet dat het niet heel veel toevoegt, het betekent slechts dat de ontwikkelaars er zelf geen tijd/budget voor hadden. Bethesda is ook niet heilig ;)
Wat bedoel je met OOO en MMM?

Over het er standaard in hebben: als je kijkt naar WoW, dan zie dat veel dingen die beginnen als addons later door Blizzard worden overgenomen/verbeterd. Het is dus niet altijd iets van tijd, maar ook van creativiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 00:53
Gropah schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:40:
[...]

Wat bedoel je met OOO en MMM?

Over het er standaard in hebben: als je kijkt naar WoW, dan zie dat veel dingen die beginnen als addons later door Blizzard worden overgenomen/verbeterd. Het is dus niet altijd iets van tijd, maar ook van creativiteit.
http://www.google.nl/sear...e&ie=UTF-8&q=oblivion+OOO
http://www.google.nl/sear...+MMM&aq=f&aqi=g4&aql=&oq=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ik denk dat cutscenes best met de ingame engine gemaakt kunnen worden, net zoals bij Grand theft auto. Ik vind dit zoals kbloem zegt zeker iets toevoegen aan het spel.

Het grootste gemis van Oblivion vond ik het gebrek aan binding met personages. Dit heb ik ook bij het spelen van the witcher. Wat dat betreft zijn games zoals Dragon age en Balders gate of Neverwinter nights 2 meer iets voor mij. Je krijgt daar een binding met je party members.
Hopelijk heeft Bethesda iets geleerd van de Fallout reeks, waarbij je dus ook een sidekick mee kan nemen, hoewel daar wel iets meer diepgang aan gegeven mag worden is het in ieder geval wel leuk dat je iemand bij je hebt.

Mogelijk moet ik toch Oblivion nog maar een kans geven, hoewel ik er 70 uur in heb zitten heb ik alleen nog maar geproefd van het spel! De mainquest niet eens aan begonnen, op de een of andere manier wordt je ook niet echt gemotiveerd om aan die main quest te beginnen, het spel is vooral gemaakt voor free roaming en dat doet het ook zeer goed, alleen free roaming wordt ik zelf op een gegeven moment beu. Ik wil een doel hebben in het spel, en dan niet een doel om zoveel mogelijk dungeons te bezoeken of een bepaald level te halen, maar een verhaallijn die je volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je de mainquest gaan volgen of bijvoorbeeld de Mage Guild quests, die geven je een bepaald doel zoals Archmage worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:45:
Dan moet je de mainquest gaan volgen of bijvoorbeeld de Mage Guild quests, die geven je een bepaald doel zoals Archmage worden.
tzja, kan, maar het is natuurlijk niet zo dat je als Archmage nu echt anders in het spel staat, andere dingen kunt gaan doen of anders behandeld wordt door mensen. Het triggert hooguit eens een ander zinnetje bij NPC's. De impact die je op de wereld achterlaat is minimaal. Het is niet zo dat opeens iedereen weer veilig tussen steden durft te reizen, of dat grotten weer als mines gebruikt gaan worden, of weet ik wat.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zou inderdaad wel leuk zijn ja, dat wanneer je een verlaten mijn helemaal gecleared hebt deze ook weer 'bevolkt' gaat worden. Zeker mijnen dicht bij de stad waar je quests voor krijgt. Want in al die ruïnes in Oblivion woonde niemand meer behalve bandieten terwijl sommigen toch prima opgeknapt konden worden en in al die mijnen werkte niemand meer terwijl er nog prima gewerkt kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al bekend wat voor guilds en facties er zullen zijn?

Behalve de Greybeards weet ik eigenlijk verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:02:
Dat zou inderdaad wel leuk zijn ja, dat wanneer je een verlaten mijn helemaal gecleared hebt deze ook weer 'bevolkt' gaat worden. Zeker mijnen dicht bij de stad waar je quests voor krijgt. Want in al die ruïnes in Oblivion woonde niemand meer behalve bandieten terwijl sommigen toch prima opgeknapt konden worden en in al die mijnen werkte niemand meer terwijl er nog prima gewerkt kon worden.
En zulk soort dingen zijn denk ik in de Fallout spellen van Bathesda een stuk beter gedaan. In ieder geval geeft het mij veel meer het gevoel dat ik van invloed ben op de wereld. De quests zijn daardoor voor mij een stuk interessanter.

Het lijkt mij dat dit in Skyrim dus ook veel beter zal worden dan in Oblivion, daardoor ben ik toch zeer geinteresseerd in dit spel! De wereld van Oblivion is fantastisch en het is heerlijk er doorheen te reizen. Als nu ook de quests me iets meer aanspreken kan dit wel eens een pareltje worden! Ik wacht geduldig af, voorlopig vermaak ik mij nog wel met Neverwinter nights 2 en zijn 2 uitbereidingen die ik op steam voor 10,- gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:02:
over herpopulatie heb ik nog niets gehoord, maar ze voeren wel een systeem zodat je voor quests naar dungeons gestuurd wordt waar je nog niet geweest bent. dat vind ik wel een goede ontwikkeling, want in oblivion overkwam het me regelmatig dat ik al iets te fanatiek dungeons gecleared had, waar ik dan vervolgens voor een of andere quest een item moest gaan halen of iemand om moest leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat heb ik ook gelezen ja, maar vind het toch jammer als een pracht van een dungeon leeg is van monsters na flink wat inspanning en dat niemand dan zoiets heeft van oh laten we daar wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 19:10
Tsurany schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:41:
[...]

domste opmerking OOIT
oblivion is een port van de consoles naar pc .

[ Voor 10% gewijzigd door baxic op 24-01-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

baxic schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:56:
[...]

domste opmerking OOIT
oblivion is een port van de consoles naar pc .
Dus? Het is sowieso geen rechtstreekse port maar gewoon tegelijkertijd ontwikkeld met een universele UI, en ik vond de UI aardig goed werken. Het deed wat het moest doen zonder teveel clutter en ik heb geen behoefte gehad aan een alternatieve of getweakte UI.

Zegt trouwens iemand die, kijkend naar zijn berichtgeschiedenis, nog nooit van hoofdletters, interpunctie in het algemeen en goedlopende zinnen gehoord heeft.

[ Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 24-01-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:00:
Dat heb ik ook gelezen ja, maar vind het toch jammer als een pracht van een dungeon leeg is van monsters na flink wat inspanning en dat niemand dan zoiets heeft van oh laten we daar wat mee doen.
Ik doorloop dungeons vooral voor de loot aan het einde hoor. Die monsters zijn vooral een irritatie die zo snel mogelijk weggewerkt moet worden :+. En ach, het is wel een manier om je de andere dungeons in te krijgen, ipv steeds dezelfde dungeon te doorlopen. Ik vond de herpopulatie in bijvoorbeeld far cry 2 trouwens extreem irritant, had je net een checkpoint schoongeveegd, kwam je er 5 min later weer langs en kon je weer opnieuw beginnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ik bedoel ook niet monsters erbij maar dat er een groep mensen gaat wonen en de dungeon gaat herbouwen bijvoorbeeld. Of dat de mijn weer actief wordt in plaats van verlaten blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er een mod uitkomt zoals RTS voor Fallout kan je er zelf gaan wonen en een dorpje bouwen :P

Edit:
Filmpje van de Real Time Settler-mod voor Fallout 3:

[ Voor 60% gewijzigd door anandus op 24-01-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Oeh, dorpje bouwen! Doet me denken aan morrowind, daar kon dat ook, soort van. in oblivion kon je wel, met de officiële mods, je eigen grot en toren inrichten/ interieur kopen, maar dat was het dan. Lijkt me super vet om zelf te kunnen bepalen wat waar komt te staan enzo :) Maarja, dan zal ik wel weer de sims moeten gaan spelen :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou ook epic zijn, grotten cleanen en je eigen dorpje beginnen net zoals Robin Hood, dat je zo een aantal grotten kan combineren met portals en een soort ondergronds verzet kan beginnen! Viva la revolution!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

TheCoolGamer schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:08:
Reken er maar niet op dat je kinderen kan vermoorden in Bethesda Games. Ze altijd duidelijk geweest over dat standpunt. Het is overigens in het officiële forum een verboden onderwerp om over te praten.
Uhm, ik kan me nog heel duidelijk herinneren dat ik in FO3 een (getint) jongetje had bevrijdt en vervolgens in stukken had geschoten. (waarom weet ik niet meer precies :p) Maar het was zeker mogelijk in FO 3.

Edit: het was wel een NPC die als hoofdpersonage voor een sub-quest speelde, misschien had dat er iets mee te maken?

[ Voor 10% gewijzigd door Fl0yd op 24-01-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
De nieuwe power unlimited schijnt een artikel te hebben over skyrim.... morgen maar effe langs de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ben benieuwd of het wat is, zal helaas moeten wachten omdat de lokale gamebladen hier (nieuw-zeeland) niks nieuws te melden hebben. Hoop toch wel op wat nieuwe screenshots, echte ingame filmpjes zal toch nog wel te vroeg zijn om nu al uit te brengen.

Dat grotten idee is opzich wel een grasppig idee wat best goed te combineren is met dat randomquest feature die ze er in hebben gestopt. Vond het in bloodmoon best leuk om zo'n dorp op te bouwen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Op GameInformer hebben ze wat nieuwe informatie over de combat.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandro
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Moest in het begin van dat artikel heel erg aan het combat systeem van Demon's Souls denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Lees net op de gameinformer site dat het bij Portal 2 mogelijk wordt om User-Made Content te gebruiken op zowel de Xbox als de PS3. Zal voor de spelers op de consoles wel heel leuk zijn als Bethesda dit ook toepast op Skyrim. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om zoiets uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Oeh dat ze eindelijk wat beter aan de ranged sneak hebben gedaan is wel beter, op gegeven moment met sneak op hoogste en een stevig daedric sword was het elke keer one hit kills in oblivion, paar keer van die mage infested caves sneak only schoongeveegd, elke keer gewoon sneaken en vanachter neerklappen of met een boog van een afstandje. Nu moet je iig beter omgaan met de pijlen maar doen ze ook meer damage. Dat de dagger nu eindelijk ook gebruikt kan worden waarvoor die eigenlijk is, backstabbing, is wel erg fijn. Een beetje zoals het in two worlds II is gedaan, lijkt het er op: sneaken geeft je de backstab optie mits je ongezien binnen die range kan komen. Helaas werkt het daar nog niet 100% maar voor het grootste gedeelte met humans iig wel.

Man ik heb er echt zo enorm veel zin in, dit spel...pfff elke dag is een dag te lang eigenlijk... :'(
Maar beter dat het goed gedaan word en wat langer wachten dan een halfslachtige game...

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blombo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

blombo

Get drunk or die trying

Hmz... las dat er 'kill animations' in voor komen. Ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Vertraagd de gameplay voor mijn gevoel en na 10 van die animaties skip ik ze liever.

Verder wel echt ontzettend benieuwd. Zover ik heb gelezen heeft Bethesda goed gekeken naar het commentaar op Oblivion en daarnaast ook nog eens de goede dingen van fallout over genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, zit je bij de brotherhood of the dark path the dark brotherhood en dan krijg je uiteindelijk zo'n mooi mes en dan heb je er praktisch niks aan omdat een sneak kill met een groot log zwaard een stuk efficiënter is.

Combat verbeteringen klinkt echt cool, nu lijkt boogschuttertje spelen ook echt een leuke optie te worden, stuk beter dan tientallen pijlen afschieten en alsnog met je zwaard aan de slag te moeten. Zou ook leuk zijn als dingen zoals een headshot mee zouden tellen, of een schot in een been waardoor ze een stuk trager worden. Dat soort dingen zouden er mogelijk in komen nu een frost spell ook kan vertragen bijvoorbeeld.
Het gebruik van spells klinkt ook een stuk cooler, veel meer varieren zonder constant te moeten switchen tussen een vuurbal en een vuur missile enzo.

Over de kill animations, gok dat die er gewoon subtiel in zullen zitten. Dat je bijvoorbeeld met een zwaard slag iemands hoofd eraf hakt in plaats van hem gewoon raken. Het lijkt me sterk dat ze echt de hele gameplay er voor gaan pauzeren, dat is namelijk niks voor de Elder Scrolls serie.

[ Voor 15% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 08:51:
Inderdaad, zit je bij de brotherhood of the dark path the dark brotherhood en dan krijg je uiteindelijk zo'n mooi mes en dan heb je er praktisch niks aan omdat een sneak kill met een groot log zwaard een stuk efficiënter is.

Combat verbeteringen klinkt echt cool, nu lijkt boogschuttertje spelen ook echt een leuke optie te worden, stuk beter dan tientallen pijlen afschieten en alsnog met je zwaard aan de slag te moeten. Zou ook leuk zijn als dingen zoals een headshot mee zouden tellen, of een schot in een been waardoor ze een stuk trager worden. Dat soort dingen zouden er mogelijk in komen nu een frost spell ook kan vertragen bijvoorbeeld.
Het gebruik van spells klinkt ook een stuk cooler, veel meer varieren zonder constant te moeten switchen tussen een vuurbal en een vuur missile enzo.

Over de kill animations, gok dat die er gewoon subtiel in zullen zitten. Dat je bijvoorbeeld met een zwaard slag iemands hoofd eraf hakt in plaats van hem gewoon raken. Het lijkt me sterk dat ze echt de hele gameplay er voor gaan pauzeren, dat is namelijk niks voor de Elder Scrolls serie.
Om weer naar two worlds II te grijpen, daar zitten ook critical hits in waar je zo'n dergelijke animatie krijgt, de camera draait om het gevecht en laat het van een andere plaats zien hoe je in een korte vertraagde killing blow (of critical hit) de enemy raakt. ziet er wel cool uit en is niet dermate vaak aanwezig dat je het irritant gaat vinden. Ook bij de backstab heb je een korte animatie waar je je char de enemy ziet vastpakken en de dagger in de rug plant >:)
zolang het niet te vaak gebeurd is het prima imho. ( het is in two worlds II gewoon ingame en niet zo irritant als in AvP :F )

Die local hitboxes met vertraging of extra damage zouden wel erg mooi zijn, een headshot is moeilijker, doet in principe meer damage en een shot in het been of arm zou de boel moeten vertragen dan wel minder damage of zelfs het wapen laten vallen moeten veroorzaken. Of dat kan weet ik niet maar hoop ik wel 8)

Wat ik wel hoop is dat ze wat variatie in de spells brengen naast de nu wel enorm uitgekauwde vuur/lightning/frost/heal spells :>

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 25-01-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Klinkt goed.

Ik ben alvast geld aan de kant aan het leggen voor een nieuwe PC :P

Toen Oblivion uitkwam kocht ik speciaal daarvoor een ATi X1900XTX, destijds de meeste bang for your buck en die had er toen nogal moeite mee om alles op 1920x1200 te draaien op full details met AA flink erin.

Ik denk dat ze met Skyrim de lat ook weer hoog leggen en dat je om optimaal te kunnen genieten een flinke pc en dito videokaart nodig gaat hebben.

Ik wilde eik mijn huidige 5770 vervangen voor een sjiek exemplaar, maar daar wacht ik mooi mee tot begin november, dan is alles weer een stuk goedkoper en tot die tijd komt er volgens mij niet echt iets uit wat mn huidige pc echt niet meer gaat trekken.

Ik kan verdomme niet meer wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:25:
[...]

Om weer naar two worlds II te grijpen, daar zitten ook critical hits in waar je zo'n dergelijke animatie krijgt, de camera draait om het gevecht en laat het van een andere plaats zien hoe je in een korte vertraagde killing blow (of critical hit) de enemy raakt. ziet er wel cool uit en is niet dermate vaak aanwezig dat je het irritant gaat vinden. Ook bij de backstab heb je een korte animatie waar je je char de enemy ziet vastpakken en de dagger in de rug plant >:)
zolang het niet te vaak gebeurd is het prima imho. ( het is in two worlds II gewoon ingame en niet zo irritant als in AvP :F )
Dat eerste lijkt me na een tijd wel storend worden aangezien je soms behoorlijk vaak low level creatures af aan het slachten bent. Dat tweede zou vanuit first person heel cool gedaan worden waarbij je je character zelf een move ziet maken waarbij een arm om de vijand heen gaat en de ander het mes in een zwakke plek neer zet.
Die local hitboxes met vertraging of extra damage zouden wel erg mooi zijn, een headshot is moeilijker, doet in principe meer damage en een shot in het been of arm zou de boel moeten vertragen dan wel minder damage of zelfs het wapen laten vallen moeten veroorzaken. Of dat kan weet ik niet maar hoop ik wel 8)
Ik vind het in Mount&Blade erg goed gedaan, daar is boogschieten vrij effectief, kan het met schilden geblockt worden (die je op je rug draagt of in je hand hebt) en zijn headshots ook zeer effectief. Vooral het blocken door een schild die je op je rug draagt is erg leuk en handig als je vlucht, zowel te voet als te paard. Of als je je omdraait om je kruisboog te herladen, dan vuurt de vijand enkel op je grote pavise shield.
Wat ik wel hoop is dat ze wat variatie in de spells brengen naast de nu wel enorm uitgekauwde vuur/lightning/frost/heal spells :>
Ze hebben nog steeds enorm veel scholen van magie dus dat zit wel goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Tsurany schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:05:
[...]

Dat eerste lijkt me na een tijd wel storend worden aangezien je soms behoorlijk vaak low level creatures af aan het slachten bent. Dat tweede zou vanuit first person heel cool gedaan worden waarbij je je character zelf een move ziet maken waarbij een arm om de vijand heen gaat en de ander het mes in een zwakke plek neer zet.
Ben ik op zich met je eens, maar TW II is niet first person dus daar kan wellicht verschil in zitten. Denk anders ook een beetje in de Fallout 3 manier, zou wel vet zijn als je zo'n headshot met een pijl + critical hit/killshot kan volgen in slomo :9 We zullen zien maar het gebeurd in TW II gelukkig niet zo vaak, ik gok 1 x van de 5 gevechten krijg je gemiddeld een animatie te zien.
Ik vind het in Mount&Blade erg goed gedaan, daar is boogschieten vrij effectief, kan het met schilden geblockt worden (die je op je rug draagt of in je hand hebt) en zijn headshots ook zeer effectief. Vooral het blocken door een schild die je op je rug draagt is erg leuk en handig als je vlucht, zowel te voet als te paard. Of als je je omdraait om je kruisboog te herladen, dan vuurt de vijand enkel op je grote pavise shield.
hmm ook een tijd gespeeld maar ik kwam nooit echt verder in de sp omdat de kastelen die ik overnam nooit kon bewaken gezien de 'enorme' intelligentie van de vijanden :F lees: gooi alle units op een kasteel en ga zo onze afgepakte kastelen af en brand ondertussen alle dorpen af. + het idee van de oorlog duurt 25 minuten lang en opeens is alles koek en ei.
Verder was de combat wel enorm vet, vooral de charge op paard en dan met een bijl of mace maar lopen maaien op het voetvolk >:) man wat een epische battles heb ik daarmee in mijn eentje kunnen winnen haha, telkens maar rondjes rijden en de archers en snelle paarden eerst afmaken. Dan gewoon de langere wapens snipen met pijl en boog en de rest neerhakken.
Ze hebben nog steeds enorm veel scholen van magie dus dat zit wel goed denk ik.
Ik wacht af (vol ongeduld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
In de PowerUnlimited hebben ze laten weten dat (zomaar een selectie):
  • De wereld net zo groot zal zijn als in Oblivion
  • Main-quest duurt zo'n 20 uur
  • Draken zullen regelmatig in de wereld voorkomen
  • De Dark Brotherhood komt terug
Het wordt lang wachten tot November, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Fast travel zit er ook weer in :{
5 grote steden en 130+ dungeons
Dungeons zijn gelocked op het level waarop je voor het eerst binnenkwam
Boeken zijn te lezen in 3D

En nog een paar dingen.

http://forums.bethsoft.co...story-interesting-info-3/

Daar is de rest te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

vosss schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:36:
5 grote steden en 130+ dungeons
Dungeons zijn gelocked op het level waarop je voor het eerst binnenkwam
Boeken zijn te lezen in 3D

En nog een paar dingen.

http://forums.bethsoft.co...story-interesting-info-3/

Daar is de rest te lezen :)
Wat is er mis met fast travel, het is niet alsof je het MOET gebruiken :)
De rest klinkt allemaal wel goed :D
(moet denk ik stoppen hier info te krijgen, ik krijg er steeds meer zin in :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
vosss schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:36:
Zo'n feature houdt wel de vaart in het spel. Om nou elke keer hele stukken af te leggen die al eens eerder af hebt gelegd wordt op een gegeven moment wel irritant. Zelf ben ik er niet echt op tegen.

Ook ben ik benieuwd wat ze bedoelen onder "grote steden". Hopelijk een stuk groter dan de steden in Oblivion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fast travel is wel ideaal als je even snel op en neer moet voor quests of een paar winkels af moet. Het is niet helemaal realistisch maar waarom zou ik mezelf vervelen met saaie ritjes van stad naar stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-07-2024
Vind het zelf jammer dat er fast travel in komt.
Kijk maar naar Morrowind, vond ik het veel gaver. En als je snel terug wou kon je altijd zo'n recal gebruiken of zoiets :P

Omdat er fast travel is kunnen ze de omgeving misschien ook meer af raffelen. Omdat je er dan toch niet zo vaak doorheen hoeft te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Pukker schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:54:
Vind het zelf jammer dat er fast travel in komt.
Kijk maar naar Morrowind, vond ik het veel gaver. En als je snel terug wou kon je altijd zo'n recal gebruiken of zoiets :P

Omdat er fast travel is kunnen ze de omgeving misschien ook meer af raffelen. Omdat je er dan toch niet zo vaak doorheen hoeft te lopen.
morrowind had ook gewoon fast travel hoor. ok, niet via de kaart, maar met mark en recall, divine en die andere intervention, die dingen op stelten en het mage guild network had je meer dan genoeg manieren om te fast travelen. verder kon je met de wizard's staff levitaten en in een rechte lijn naar je doel toe vliegen veilig boven alle monsters langs. op die irritante vliegdingen na dan :) *insert screeching sound*

dat ze al deze dingen in oblivion weggelaten hebben voor een iets simpelerklik-en-ga systeem kan ik best begrijpen eigenlijk. in fallout vond ik het ook niet vervelend, ff je loot droppen in megaton en dan hop weer door. en vergeet niet dat je eerst de plaatsten bezocht moet hebben voordat je erheen kan, op de grote steden na dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Ieder zijn eigen mening :P
Bij morrowind zat er nog wat achter het travellen. bij Oblivion was het maar ergens op een plek van je kaart klikken waar je naartoe wou en plop je was er... boring... Reizen in Morrowind via een boot of via magica vond ik dan ook heel wat realistischer en dat koste ook geld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
je kan de fasttravel methode van morrowind ook beter gebruiken als je aan het roleplayen bent. Voelde veel echter aan en je kon echt niet overal komen. Je kan alleen naar de dichtbijzijnde tempel of kasteel met divine en Almsivi intervention. Boten had je meestal maar 1-4 opties om naar toe te gaan en dat 'beest op stelten' :) kon je ook maar naar een bepaald aantal plaatsens brengen. Mocht je verder willen reizen moest je toch altijd een stukje lopen en vooral in het begin als je geen geld hebt word je aangespoort om toch de mooie wijde wereld in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Terugkomend op dat 'dorpen bouwen' onderwerp.

In Oblivion heb je Cropsford, die (na het voltooien van de bijbehorende quest) in fases wordt herbouwd. Als ze zoiets wat meer toepassen in Skyrim zou dat heel vet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo was er toch ook een fort dat je kon heroveren en herbouwen? Ik vind zulke dingen echt een toevoeging, wat je doet heeft daadwerkelijk impact op de wereld en op de levens van die kleine mensjes die daar wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Wat mij betreft mogen ze fast travel beperken tot de grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Loona35 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:01:
Wat mij betreft mogen ze fast travel beperken tot de grote steden.
Dit en dat je er tenminste 1 keer moet zijn geweest (zoals bij FO3), bij Oblivion kon je jezelf meteen teleporten naar alle grote steden.
Soms negeerde ik de fast travel optie om maar een reis te ondernemen en onderweg weer van alles tegen te komen (wild life, bandits, dungeons)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Rivandu schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:51:
[...]

Dit en dat je er tenminste 1 keer moet zijn geweest (zoals bij FO3), bij Oblivion kon je jezelf meteen teleporten naar alle grote steden.
Soms negeerde ik de fast travel optie om maar een reis te ondernemen en onderweg weer van alles tegen te komen (wild life, bandits, dungeons)..
Die keuze heb je altijd met fasttravel, dat is juist het mooie eraan :)
Als je wil kan je alles per paard of te voet doen. Mocht je wat haast hebben zoals ik meestal heb gezien de beperkte tijd die ik aan games kan besteden en ik altijd te veel games speel :+ dan schiet ik even snel heen en weer om een bepaalde plek te bereiken. Is het niet zo heel ver weg dan pak ik ook zeker mijn trouwe viervoetert.
Vooral als je even snel wat op moet halen of kopen idd dan is het wel erg fijn dat je niet een 15 minuten aan het heen en weer sjouwen bent voor een pakketje oid.
Dat je er 1x geweest moet zijn zat trouwens ook in oblivion hoor, niet alleen in fo3 :o
hyptonize schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 22:46:
Terugkomend op dat 'dorpen bouwen' onderwerp.

In Oblivion heb je Cropsford, die (na het voltooien van de bijbehorende quest) in fases wordt herbouwd. Als ze zoiets wat meer toepassen in Skyrim zou dat heel vet zijn.
hmm ik kan me die niet zo snel herinneren maar dat zijn wel echt de leukere quests! Dat zorgt echt voor een gevoel dat je wat invloed hebt op de wereld.

[ Voor 20% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-01-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Oblivion is en blijft een meesterlijk spel! Helaas nog nooit kunnen uitspelen, omdat er telkens een ander spel er tussendoor kwam.
Er is veel te doen, en misschien wel te veel.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baxic
  • Laatst online: 15-09 19:10
Tsurany schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:05:
[...]

Dus? Het is sowieso geen rechtstreekse port maar gewoon tegelijkertijd ontwikkeld met een universele UI, en ik vond de UI aardig goed werken. Het deed wat het moest doen zonder teveel clutter en ik heb geen behoefte gehad aan een alternatieve of getweakte UI.

Zegt trouwens iemand die, kijkend naar zijn berichtgeschiedenis, nog nooit van hoofdletters, interpunctie in het algemeen en goedlopende zinnen gehoord heeft.
ik neem mensen niet echt serieus die grammar nazi gaan spelen op het internet.
En ik had het meer over de opmerking "De consoles hebben geen recht van spreken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asskicker
  • Laatst online: 19-08 17:38
vosss schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Klinkt goed.

Ik ben alvast geld aan de kant aan het leggen voor een nieuwe PC :P

Toen Oblivion uitkwam kocht ik speciaal daarvoor een ATi X1900XTX, destijds de meeste bang for your buck en die had er toen nogal moeite mee om alles op 1920x1200 te draaien op full details met AA flink erin.

Ik denk dat ze met Skyrim de lat ook weer hoog leggen en dat je om optimaal te kunnen genieten een flinke pc en dito videokaart nodig gaat hebben.

Ik wilde eik mijn huidige 5770 vervangen voor een sjiek exemplaar, maar daar wacht ik mooi mee tot begin november, dan is alles weer een stuk goedkoper en tot die tijd komt er volgens mij niet echt iets uit wat mn huidige pc echt niet meer gaat trekken.

Ik kan verdomme niet meer wachten :'(
Volgens mij gaat Skyrim niet zo'n groot verschil zijn met Oblivion, omdat de graphics nu ook niet ZO mooi zijn. (In tegenstelling tot Morrowind --> Oblivion dan)

En je moet ook rekening houden met de consoles natuurlijk. Als je pc momenteel alles op high kan draaien, zal die Skyrim ook wel op high kunnen draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Asskicker schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:37:
[...]

Volgens mij gaat Skyrim niet zo'n groot verschil zijn met Oblivion, omdat ze de graphics nu ook niet ZO mooi zijn. (In tegenstelling tot Morrowind --> Oblivion dan)

En je moet ook rekening houden met de consoles natuurlijk. Als je pc momenteel alles op high kan draaien, zal die Skyrim ook wel op high kunnen draaien!
De verschillen zullen wel minder groot zijn omdat de ontwikkeling wat afvlakt, je kan wel 100x AA erop knallen(theoretisch dan) maar je zult nu al bijna 0,0 verschil zien ingame tussen 8 of 16 AA gok ik. Wat ik wil zeggen is dat hoe mooier de games worden hoe minder goed de verschillen te zien zullen zijn. Het realisme van physics kost al een aardig wat kracht om een simpel object realistischer te laten omgaan in de spelwereld, laat staan een ingewikkelde explosie met veel losse objecten die allemaal berekend moeten worden. Of denk aan water of realistische destructie van objecten/gebouwen. Wat volgens mij beter kan is de kwaliteit van textures.
De textures moeten maar eens van een hogere kwaliteit gemaakt worden. Als die hogere resoluties krijgen kun je veel mooiere en realistischere beelden creëren, het kost alleen erg veel grafische kracht wat een tijdje geleden nog erg lastig was. In deze tijd moet dat echter wel een bump kunnen krijgen, voor de hdd ruimte hoef je het ook al niet te laten met 2 tb schijven tegenwoordig :)

[ Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 26-01-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Volgens mij gaat Skyrim niet zo'n groot verschil zijn met Oblivion, omdat ze de graphics nu ook niet ZO mooi zijn. (In tegenstelling tot Morrowind --> Oblivion dan)
Waar baseer je dat op? Als je de omgevingen ziet dan vind ik daar toch wel een heel groot verschil in zitten. Ik denk dat mensen de fout maken om het te gaan vergelijken met de laatste grafische mods van Oblivion die het een stuk mooier maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

baxic schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 10:07:
[...]

ik neem mensen niet echt serieus die grammar nazi gaan spelen op het internet.
Zit een verschil tussen grammar nazi en gewoon normale spelling verwachten he ;)
En ik had het meer over de opmerking "De consoles hebben geen recht van spreken".
Ah, maar dat is toch niet meer dan correct? Mensen die zo stom zijn op een console te gamen moeten gewoon niet zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Zit een verschil tussen grammar nazi en gewoon normale spelling verwachten he ;)

[...]

Ah, maar dat is toch niet meer dan correct? Mensen die zo stom zijn op een console te gamen moeten gewoon niet zeiken.
Maar nou raak je mij ook tegen het zere been ;)

Ik heb jaren lang op een pc gespeeld en ben juist overgestapt naar de console. Mede door mijn passie voor voetbal en andere sporten en dat is op een console toch veel beter spelen. Gewoon omdat je met 4 man gezellig achter dezelfde tv zit. Is in elk geval gezelliger gamen.

Daarnaast vind ik RPG juist beter op de console. Natuurlijk is het grafisch veel minder maar juist bij rpg's is het heerlijk om onderuitgezakt op de bank te zitten met een controller. Mede omdat je het uren kunt spelen en dan is dat op die manier toch meer ontspannen dan achter een bureau met een muis en toestenbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ieder z'n eigen keuze natuurlijk, ook al is het eigenlijk de verkeerde keuze ;) Maar laten we niet afdwalen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ik merk dat ik rpg's met een toetsenbord en muis toch een stuk fijner vind dan met een controller (ja, allebei geprobeerd). racegames en spellen als assassins creed vind ik op de console/met een controller een stuk fijner spelen. ik zou het wel op prijs stellen als ze voor Skyrim echt een aparte ui en grafische schil maken voor de pc, omdat pc's momenteel een stuk krachtiger zijn dan een x360 (ps3 geen ervaring mee, dus kan ik niet over oordelen). oblivion met alles op high, hdr aan en 1680*1050 draai ik hier op mijn toch al bijna 2 jaar oude pc gewoon op 60 fps (gisteren getest). 30 is meer dan zat voor een 'slome' rpg zoals TES, dus ruimte zat voor meer grafische pracht en praal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
[...]

Volgens mij gaat Skyrim niet zo'n groot verschil zijn met Oblivion, omdat de graphics nu ook niet ZO mooi zijn. (In tegenstelling tot Morrowind --> Oblivion dan)
Ik vraag het me af. Zo mooi is Vanilla Oblivion nou ook weer niet heden ten dage.
Destijds was het prachtig ja, maar dat kan tegenwoordig veel mooier.

En ik koop toch lekker gewoon een nieuwe PC als Skyrim uitkomt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
Nog veel meer artwork in deze video. Ziet er allemaal heel vet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hehehe, boek over samurai tussen de boeken over vikingen. Good :)

Edit:
Ook interessant, de kaart van Skyrim met de 5 steden:
Klik

Linkje van gemaakt voor de mensen die niet gespoilerd willen worden :)

[ Voor 72% gewijzigd door anandus op 26-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

dat samurai boek is natuurlijk voor de wapens, de katana's, dai-katana's, wakizashi en tanto's B)

verder vet om te zien, dat standbeeld doet me alleen een beetje aan LotR denken, maar dat is denk ik onvermijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
Wel super gaaf dat ze meer aandacht hebben besteed aan de karakters.
In Oblivion viel dat namelijk een beetje tegen vond ik zelf.
Ben wel benieuwt hoe de aragonian er uit komt te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik die concept art zie dan lijkt het soms wel alsof er wat Japans achtige stijl in zit. Je zag ook in Oblivion dat de Blades daarop gebaseerd waren dus misschien komen ze terug in Skyrim? Of zijn er andere dingen gebaseerd op de Samurai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:13:
Als ik die concept art zie dan lijkt het soms wel alsof er wat Japans achtige stijl in zit. Je zag ook in Oblivion dat de Blades daarop gebaseerd waren dus misschien komen ze terug in Skyrim? Of zijn er andere dingen gebaseerd op de Samurai.
Ik vond ook dat het vrij veel weg had van een kruising tussen katakana en spijkerschrift :O .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Tsurany schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 22:13:
Die blades kwamen vooral veel voor in Bruma en Cloud Ruler Temple, wat beide in het noorden van Cyrodiil ligt en die veel invloeden hadden van het noorden (Skyrim dus). Dus ik denk dat het allemaal wel in dat stijltje is, ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 00:59
Bruma is dan ook het dorpje van de Nords in Cyrodiil, en Skyrim is de provincie van de Nords. Het lijkt me dus dat de stijl van Skyrim daar wel op zal gaan lijken ja. Al herken ik er nou niet direct een Japanse stijl in? En de link tussen Blades en Samurai heb ik eigenlijk ook niet eerder gelegd, maar het kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd zie hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Galileo84 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:59:
Bruma is dan ook het dorpje van de Nords in Cyrodiil, en Skyrim is de provincie van de Nords. Het lijkt me dus dat de stijl van Skyrim daar wel op zal gaan lijken ja. Al herken ik er nou niet direct een Japanse stijl in? En de link tussen Blades en Samurai heb ik eigenlijk ook niet eerder gelegd, maar het kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd zie hoor ;)
Het interieur van Cloud Ruler Temple heeft wel degelijk wat weg van het interieur van sommige traditionele Japanse huizen. ;) (Deuren etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 00:59
Afbeeldingslocatie: http://phoniex.bingaman2.com/images/Oblivion/Oblivion52.jpg

Nu je het zo zegt, inderdaad :) Dat was me nou nooit opgevallen...

Afbeeldingslocatie: http://www.tesnexus.com/downloads/images/16513-1-1234628255.jpg

Al zie ik de Japanse invloeden dan weer niet in Bruma zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Galileo84 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:59:
Bruma lijkt idd niet op de japanse stijl, maar de Blades met hun katana en hun tempelinterieur lijken naar mijn idee toch wel echt op de Samurai hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Alhoewel ik de japanse cultuur interessant vind, zie ik in Skyrim liever gewoon beetje dezelfde styling als in Oblivion.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47

Sorry hoor, maar wat een kortzichtige post...
Je zet je zelf wel een beetje voor schut met zulke uitspraken...

Console gaming is voor de ontwikkelaars veel belangrijker dan PC gamen. Uiteraard is Skyrim op de PC beter (mits je het geld er voor over hebt, wat ik niet heb) omdat je kunt modden... Maar veel mensen die hun Skyrim modden kopen de game ook niet netjes in de wereld. Dus reken maar dat Bethesda liever de console gamers pleast dan PC gamers.

Daarnaast vind ik gamen vanuit een luie stoel/bank/bed met enkel een controller vele male beter dan vanachter een bureau.

Over de stijl: er staat 1 boekje over samurai temidden van 100 boeken van Vikingen, en jullie denken dat Skyrim Japans-georienteerd is?!
Volgens mij geven de screens toch duidelijk aan dat het allemaal draait om Nords.

[ Voor 11% gewijzigd door SemperFidelis op 27-01-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47
Mensen die zo stom zijn om niet te weten dat bijna 65% van de hedendaagse gamers op een console spelen, moeten niet zo zeiken.

Consoles hebben gewoon het merendeel op de huidige game markt, en daar spelen ontwikkelaars op in.

PC/Consoles moeten in mijn ogen geen voorrang voor elkaar krijgen, maar dit gebeurt jammerlijkgenoeg wel. (Veel games zijn console ports, alhoewel dit geen probleem hoeft te zijn. Zijn de meeste ports erg slecht, denk aan CoD4 - 7 en aan Oblivion)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SemperFidelis schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:52:
Over de stijl: er staat 1 boekje over samurai temidden van 100 boeken van Vikingen, en jullie denken dat Skyrim Japans-georienteerd is?!
Volgens mij geven de screens toch duidelijk aan dat het allemaal draait om Nords.
Ik denk dat net als in Oblivion die invloeden wel terug te vinden zullen zijn. Waarschijnlijk niet in sterke mate maar subtiel wel. De Blades bijvoorbeeld met hun tempel, wellicht dat zoiets er ook weer in zit.

@ Console discussie: Als je een console koopt kies je voor een gamestijl waarbij je simpele brokjes gameplay krijgt van een stukje lager niveau, dan moet je gewoon verder niet gaan zeiken als dat niet gevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony L
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-11-2015
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:22:
[...]
@ Console discussie: Als je een console koopt kies je voor een gamestijl waarbij je simpele brokjes gameplay krijgt van een stukje lager niveau, dan moet je gewoon verder niet gaan zeiken als dat niet gevalt.
Iemand heeft hier een gigantische plaat voor zijn kop :D

Waarom die rivaliteit? Zijn we niet allemaal gamers? Waarom console spelers als "minder" beschouwen omdat ze op een andere manier willen gamen? Waarom mogen console gamers geen wensen hebben? Omdat ze liever onderuit gezakt op de bank een spelletje spelen dan op een stoel aan een bureau?

PSN: Norfirin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

het komt uiteindelijk ook gewoon allemaal neer op een persoonlijke voorkeur, en zoals het gezegde gaat: over smaak valt niet te twisten. dus als jij het fijn vind om op de bank ta hangen met een controller in je handen dan pak je een console (of een pc met controller), wil je mods, tobo en muis ga je lekker in je bureaustoel zitten. iedereen blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
jpiwf schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:56:
het komt uiteindelijk ook gewoon allemaal neer op een persoonlijke voorkeur, en zoals het gezegde gaat: over smaak valt niet te twisten. dus als jij het fijn vind om op de bank ta hangen met een controller in je handen dan pak je een console (of een pc met controller), wil je mods, tobo en muis ga je lekker in je bureaustoel zitten. iedereen blij :D
Helaas niet... Ik vind die mods echt onwijs tof, alleen mijn PC kan Skyrim gewoon niet aan... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:43:
[...]

Bruma lijkt idd niet op de japanse stijl, maar de Blades met hun katana en hun tempelinterieur lijken naar mijn idee toch wel echt op de Samurai hoor :P
Bruma is dan ook meer richting de Nords, terwijl de Blades en Cloud Ruler Temple (dat toevallig in de buurt van Bruma ligt) Akaviri invoeden hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 27-01-2011 19:59 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Herko_ter_Horst schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:59:
[...]

Bruma is dan ook meer richting de Nords, terwijl de Blades en Cloud Ruler Temple (dat toevallig in de buurt van Bruma ligt) Akaviri invoeden hebben.
Ah we hebben een kenner. Wikipedia leert mij dat ze van Akavir komen wat Dragon Land betekent, dat zou dus een goede aanleiding kunnen zijn dat we er wat van gaan terugzien? Ik moet me echt eens verdiepen in de Lore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Is daar niet ergens een leuk verhaal over te lezen? :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.