--------------------------------------------------------------------------------------
Oudere delen
--------------------------------------------------------------------------------------
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Systeemvereisen
MINIMALE SYSTEEMVEREISEN
Windows ME/98 128 MB RAM
Windows XP/2000 256 MB RAM
500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor
8x CD/DVD-ROM Drive
1 GB free hard disk space
Windows swapfile
DirectX 8.1 (included)
32MB Direct3D compatible video card with 32-bit color support and
DirectX 8.1 compatible driver
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse
AANBEVOLEN SYSTEEMVEREISEN
800 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor
256 MB RAM
NVIDIA GeForce2 GTS, or ATI Radeon 7500 or faster video card.
Ondersteunde videokaarten:
NVIDIA GeForce4 -------------- ATI Radeon 8500
NVIDIA GeForce3 -------------- ATI Radeon 7500
NVIDIA GeForce2 -------------- ATI Radeon 7200
NVIDIA GeForce 256 -------------- ATI Radeon
NVIDIA TNT2
ATI Rage 128 ------------------ Matrox G550
ATI Radeon 8500 ------------------ Matrox G450
ATI Radeon 7500 ------------------ Matrox G400
ATI Radeon 7200
ATI Radeon
ATI Rage 128
Uitbreidingen en addons
Voor morrowind zijn ook nog 2 uitbreidingen gemaakt,tribunal en bloodmoon.
Eigenlijk mag je geen ze addons om noemen omdat ze meteen in de wereld worden toevgevoegt en je ze op elk punt vrijwillig kunt starten,daarom is een add-in een betere naam voor ze.
Informatie over TRIBUNAL:
In Tribunal, a ruthless new king has taken the throne of Morrowind, while an aging god drifts deeper into madness. Into this chaos you are thrust, with deadly assassins close behind you and Morrowind's uncertain future ahead. Your journey will lead you to Mournhold, capital city of Morrowind, to the Clockwork City of Sotha Sil, and through massive, epic-sized dungeons.
"In Morrowind you get to meet Vivec, but he is just one member of the ruling Tribunal," said Todd Howard, Project Leader. "We've always wanted to take you on an adventure to Mournhold to meet the other two god-kings, Almalexia and Sotha Sil. It's an awesome city, and the quests there are some of the best yet."
Strange and deadly creatures await you in Tribunal, including goblins, lich lords, and the mysterious Fabricants. Powerful new armor and weapons will aid you in your survival, and your adventures will be documented in the improved journal system and an annotatable map. The fate of Morrowind is in your hands…again.
---------------------------------------------------------
Informatie over BLOODMOON:
Your journey north from Vvardenfell by ship will bring you to a whole new world, where the ashlands and rainy coasts of Morrowind give way to forests and hills covered with snow and ice. In the huge wilderness of Solstheim you'll experience snow, blizzards, and new creatures, including frost trolls, ice minions, and wolves…just to name a few.
"We wanted Bloodmoon to look and feel completely new for Morrowind players," said Todd Howard, Executive Producer. "Everything from the setting to the storyline to the art makes this expansion feel like a game unto itself."
You'll have a choice of stories to follow and have the opportunity to defend the colony, take control over how the colony is built up, and eliminate the werewolves. Or, you can decide to join the werewolves and become one of them, opening up a whole new style of gameplay.
Addons
Help,ik heb morrowind/tribunal/bloodmoon helemaal uitgespeeld!Wat nu?
Geen nood,gelukkig hebben de makers van het spel een heel makkelijk te gebruiken cs set uitgegeven,op deze manier hebben al heel veel mensen eigen dungouns,huizen en zelfs niewe gebieden gemaakt voor morrowind,en omdat morrowind open worlded en open ended is,kun je ze waneer dan maar ook spelen.
Als je op zoek bent naar mods raad ik je aan eens deze sites te bezoeken:
Morrowind source
Morrowind summit
Screenshots
MORROWIND
Plaatjes zijn clickable

TRIBUNAL
Plaatjes zijn clickable

BLOODMOON
Plaatjes zijn clickable

Help iemand is dood maar ik hem nodig om verder te kunnen,en ik heb al gesaved,wat nu ?
Het kan gebeuren,je ziet een leuk mannetje lopen met een mooi harnas en besluit hem te killen en het armor te claimen.Maar dan moet je opeens een opdracht doen voor iemand waarbij je hem nodig hebt,wat nu??
Geen nood,vaak heb je al een melding gekregen als je iemand belangrijks heb afgeslagt,maar is dit niet het geval,of heb je toch gesaved,doe dan het volgende:
1. Zoek op hoe de persoon heet in het spel. Dit kan in de construction set, maar misschien is het handiger om te zoeken in de Morrowind DB van Morrowind.nl (<-- DOWN,gebruik cs set)
2. Daarna open je de console (te openen door op je tilde te drukken) en voer je het volgende commando in:
placeatpc "sharn gra-muzgob",1,1,1
PlaceAtPC,[objectID],[Count],[Distance],[Direction]
Screenshots maken
Je kunt van je mannetje screenshots maken ingame met print screen,maar voordat dat werkt moet je het eerst in de morrowind ini enablen,doe hetvolgende:
Ga naar je Morrowind directory en open het bestand morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat Screen Shot Enable=0. Verander de 0 door een 1.
Je kan nu in-game dmv Prt Scr screenshots maken die als bmp in je morrowind directory worden opgeslagen
Up ze nu naar je webspace en laat ze aan ons zien
Iedereen die webspace mist, http://img78.photobucket.com is een goede host
Bijvoorbeeld mijn mannetje:

Of Finch85 mannetje:

Help ik zit vast
Tja,kan gebeuren he,om eruit te komen open je de console met tilde ( ~ ) en typ je fixme
Souldgems,wat is het en wat kun je ermee
Soulgems kun je gebruiken om een soul van een monster in op te slaan. Een gevulde soulgem kun je daarna weer gebruiken om een wapen of item te enchanten. Enchanten betekend dat je een magische kracht aan een item toekent. Dit kun je zelf doen (als je goede enchant skills hebt) of bij iemand van bijv. Mage Guild kun je dit laten doen.
Om een soul te trappen heb je een soulgem nodig. Er zijn verschillende grote soul gems, van petty souls gems, tot grand soul gems. De grootte van de soul gem die nodig is hangt af van de sterkte van het monster wat je will soultrappen.
Naast de soul gem heb je ook nog een spell nodig om een soul te kunnen trappen. Dit kan een spell zijn, maar dus ook, zoals hierboven beschreven, een enchant item zijn met als magische kracht dat het item 'soul trap' kan. Hoe dan ook, voer de spell 'soul trap' uit op een monster. Je zult een wazige wolk om het monster heen zien. Kill het monster terwijl die wolk er nog is en het monster zal automatisch in een soulgem in je inventory gaan zitten.
Great Houses en guilds
Naast de main story zijn er ook nog en heleboel quests te doen voor guilds en houses.De guild van morrowind zijn:
*Fighters Guild (vijand: Thieves Guild)
*Mages Guild (Neutraal)
*Thieves Guild (vijand: Fighters Guild
*Imperial Guild (Neutraal)
*Imperial Legoin Guild (vijand: Iedereen die tegen de emperor is)
Ook is er nog de temple guild (vijand: onbekend )
Verder zijn er nog de houses,in tegenstellign tot de guilds kun je maar een de drie houses joinen (er bestaat een trukje om 2 te joinen) en zit je daar voor de rest van je chars leven in.De huizen zijn:
* House Redoran voor fighters
* House Telvanni voor mages
* House Hlaalu voor thieves
alchemy,wat is het en hoe werkt het
Wat is alchemy?
Alchemy is het maken van potions door ingrediënten met behulp van een aantal items samen te voegen.
Wat heb ik daar voor nodig?
Je hebt er minimaal voor nodig:
Mortar
Pestle
2 verschillende ingrediënten
Je kunt er ook voor gebruiken:
Retort
Alembic
Skooma
Een Retort zal alle positieve effecten van je potion doen versterken in zowel sterkte als in tijdsduur.
Een Alembic zal daarentegen alle negatieve effecten doen versterken.
Een Skooma zal hetzelfde werken als een Alembic.
Al deze tools zijn er in verschillende vormen, van Apprentice tot Grand Master. Hoe hoger de tools zijn hoe sterker ze zullen werken.
Hoe kom ik aan deze tools?
Je kunt de meeste alchemy tools bij bijvoorbeeld Mage Guild of andere merchants kopen. Wil je echter tools op Grand Master niveau zul je toch verder moeten kijken. Bijvoorbeeld in een toren bij Mage Guild in Caldera kun je een aantal Grand Master Alchemy tools vinden.
Hoe kom ik aan ingrediënten?
Ingrediënten voor je potions kun je werkelijkwaar overal vinden, van merchants tot aan monster. Kijk 'in' alle planten of in gekillde monsters.
Hoe weet ik wat voor effect een ingrediënt heeft?
Wanneer je de eigenschappen bekijkt van een ingrediënt (met je muiscursor eroverheen gaan) zie je welke effecten ze hebben. Wanneer je een potion probeert te maken moet je minimaal 2 ingrediënten hebben die een gelijke eigenschap hebben.
Het lukt maar niet, al mijn pogingen mislukken, wat doe ik fout?
Hoogstwaarschijnlijk doe je niets fout, maar zijn je alchemy skills waarschijnlijk te laag. Je kun deze verhogen door gewoon heel erg veel potions (proberen) te maken of je alchemy skills te verhogen bij een (master) trainer.
Links
Officele site
Onofficele site Morrowind site
Morrowind source
Morrowind summit
Euro Morrowind
The Lys Morrowind
The unforgotten Realms
Officele forums
Weet je nog een site?? Laat het dan even weten en ik add hem
Afsluiting
Ok,dit was het dan,mijn eerste startpost,ik wil vooral de starter van deel 7, Pyrus,bedanken.
Zonder hem zou deze startpost een stuk kleiner zijn geweest.
Heb je nog vragen,stel ze dan gerust even in deze thread.
[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 115621 op 19-07-2004 19:02 ]