Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 15.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/morrowind_header.jpg

--------------------------------------------------------------------------------------
Oudere delen
--------------------------------------------------------------------------------------

Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7

Systeemvereisen

MINIMALE SYSTEEMVEREISEN

Windows ME/98 128 MB RAM
Windows XP/2000 256 MB RAM
500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor
8x CD/DVD-ROM Drive
1 GB free hard disk space
Windows swapfile
DirectX 8.1 (included)
32MB Direct3D compatible video card with 32-bit color support and
DirectX 8.1 compatible driver
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

AANBEVOLEN SYSTEEMVEREISEN

800 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor
256 MB RAM
NVIDIA GeForce2 GTS, or ATI Radeon 7500 or faster video card.

Ondersteunde videokaarten:

NVIDIA GeForce4 -------------- ATI Radeon 8500
NVIDIA GeForce3 -------------- ATI Radeon 7500
NVIDIA GeForce2 -------------- ATI Radeon 7200
NVIDIA GeForce 256 -------------- ATI Radeon
NVIDIA TNT2

ATI Rage 128 ------------------ Matrox G550
ATI Radeon 8500 ------------------ Matrox G450
ATI Radeon 7500 ------------------ Matrox G400
ATI Radeon 7200
ATI Radeon
ATI Rage 128

Uitbreidingen en addons

Voor morrowind zijn ook nog 2 uitbreidingen gemaakt,tribunal en bloodmoon.
Eigenlijk mag je geen ze addons om noemen omdat ze meteen in de wereld worden toevgevoegt en je ze op elk punt vrijwillig kunt starten,daarom is een add-in een betere naam voor ze.

Informatie over TRIBUNAL:

In Tribunal, a ruthless new king has taken the throne of Morrowind, while an aging god drifts deeper into madness. Into this chaos you are thrust, with deadly assassins close behind you and Morrowind's uncertain future ahead. Your journey will lead you to Mournhold, capital city of Morrowind, to the Clockwork City of Sotha Sil, and through massive, epic-sized dungeons.

"In Morrowind you get to meet Vivec, but he is just one member of the ruling Tribunal," said Todd Howard, Project Leader. "We've always wanted to take you on an adventure to Mournhold to meet the other two god-kings, Almalexia and Sotha Sil. It's an awesome city, and the quests there are some of the best yet."

Strange and deadly creatures await you in Tribunal, including goblins, lich lords, and the mysterious Fabricants. Powerful new armor and weapons will aid you in your survival, and your adventures will be documented in the improved journal system and an annotatable map. The fate of Morrowind is in your hands…again.

---------------------------------------------------------

Informatie over BLOODMOON:

Your journey north from Vvardenfell by ship will bring you to a whole new world, where the ashlands and rainy coasts of Morrowind give way to forests and hills covered with snow and ice. In the huge wilderness of Solstheim you'll experience snow, blizzards, and new creatures, including frost trolls, ice minions, and wolves…just to name a few.

"We wanted Bloodmoon to look and feel completely new for Morrowind players," said Todd Howard, Executive Producer. "Everything from the setting to the storyline to the art makes this expansion feel like a game unto itself."

You'll have a choice of stories to follow and have the opportunity to defend the colony, take control over how the colony is built up, and eliminate the werewolves. Or, you can decide to join the werewolves and become one of them, opening up a whole new style of gameplay.

Addons

Help,ik heb morrowind/tribunal/bloodmoon helemaal uitgespeeld!Wat nu?

Geen nood,gelukkig hebben de makers van het spel een heel makkelijk te gebruiken cs set uitgegeven,op deze manier hebben al heel veel mensen eigen dungouns,huizen en zelfs niewe gebieden gemaakt voor morrowind,en omdat morrowind open worlded en open ended is,kun je ze waneer dan maar ook spelen.

Als je op zoek bent naar mods raad ik je aan eens deze sites te bezoeken:

Morrowind source
Morrowind summit

Screenshots
MORROWIND
Plaatjes zijn clickable

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/ScreenShot_34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image83_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image5_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/206873.jpg

TRIBUNAL
Plaatjes zijn clickable

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/229974.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/tribunal.gif

Afbeeldingslocatie: http://static.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web03B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web04B.jpg

BLOODMOON
Plaatjes zijn clickable

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/Bloodmoon04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/Bloodmoon06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/Bloodmoon15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/Bloodmoon01.jpg

Help iemand is dood maar ik hem nodig om verder te kunnen,en ik heb al gesaved,wat nu ?

Het kan gebeuren,je ziet een leuk mannetje lopen met een mooi harnas en besluit hem te killen en het armor te claimen.Maar dan moet je opeens een opdracht doen voor iemand waarbij je hem nodig hebt,wat nu??

Geen nood,vaak heb je al een melding gekregen als je iemand belangrijks heb afgeslagt,maar is dit niet het geval,of heb je toch gesaved,doe dan het volgende:

1. Zoek op hoe de persoon heet in het spel. Dit kan in de construction set, maar misschien is het handiger om te zoeken in de Morrowind DB van Morrowind.nl (<-- DOWN,gebruik cs set)

2. Daarna open je de console (te openen door op je tilde te drukken) en voer je het volgende commando in:

placeatpc "sharn gra-muzgob",1,1,1

PlaceAtPC,[objectID],[Count],[Distance],[Direction]

Screenshots maken

Je kunt van je mannetje screenshots maken ingame met print screen,maar voordat dat werkt moet je het eerst in de morrowind ini enablen,doe hetvolgende:

Ga naar je Morrowind directory en open het bestand morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat Screen Shot Enable=0. Verander de 0 door een 1.

Je kan nu in-game dmv Prt Scr screenshots maken die als bmp in je morrowind directory worden opgeslagen :)

Up ze nu naar je webspace en laat ze aan ons zien
Iedereen die webspace mist, http://img78.photobucket.com is een goede host

Bijvoorbeeld mijn mannetje:

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/morrowind_72.jpg

Of Finch85 mannetje:

Afbeeldingslocatie: http://img78.photobucket.com/albums/v323/bert_6/ScreenShot_25.jpg

Help ik zit vast
Tja,kan gebeuren he,om eruit te komen open je de console met tilde ( ~ ) en typ je fixme

Souldgems,wat is het en wat kun je ermee

Soulgems kun je gebruiken om een soul van een monster in op te slaan. Een gevulde soulgem kun je daarna weer gebruiken om een wapen of item te enchanten. Enchanten betekend dat je een magische kracht aan een item toekent. Dit kun je zelf doen (als je goede enchant skills hebt) of bij iemand van bijv. Mage Guild kun je dit laten doen.

Om een soul te trappen heb je een soulgem nodig. Er zijn verschillende grote soul gems, van petty souls gems, tot grand soul gems. De grootte van de soul gem die nodig is hangt af van de sterkte van het monster wat je will soultrappen.

Naast de soul gem heb je ook nog een spell nodig om een soul te kunnen trappen. Dit kan een spell zijn, maar dus ook, zoals hierboven beschreven, een enchant item zijn met als magische kracht dat het item 'soul trap' kan. Hoe dan ook, voer de spell 'soul trap' uit op een monster. Je zult een wazige wolk om het monster heen zien. Kill het monster terwijl die wolk er nog is en het monster zal automatisch in een soulgem in je inventory gaan zitten.

Great Houses en guilds

Naast de main story zijn er ook nog en heleboel quests te doen voor guilds en houses.De guild van morrowind zijn:

*Fighters Guild (vijand: Thieves Guild)
*Mages Guild (Neutraal)
*Thieves Guild (vijand: Fighters Guild
*Imperial Guild (Neutraal)
*Imperial Legoin Guild (vijand: Iedereen die tegen de emperor is)

Ook is er nog de temple guild (vijand: onbekend )

Verder zijn er nog de houses,in tegenstellign tot de guilds kun je maar een de drie houses joinen (er bestaat een trukje om 2 te joinen) en zit je daar voor de rest van je chars leven in.De huizen zijn:

* House Redoran voor fighters

* House Telvanni voor mages

* House Hlaalu voor thieves

alchemy,wat is het en hoe werkt het

Wat is alchemy?

Alchemy is het maken van potions door ingrediënten met behulp van een aantal items samen te voegen.

Wat heb ik daar voor nodig?

Je hebt er minimaal voor nodig:

Mortar

Pestle

2 verschillende ingrediënten

Je kunt er ook voor gebruiken:

Retort

Alembic

Skooma

Een Retort zal alle positieve effecten van je potion doen versterken in zowel sterkte als in tijdsduur.
Een Alembic zal daarentegen alle negatieve effecten doen versterken.
Een Skooma zal hetzelfde werken als een Alembic.

Al deze tools zijn er in verschillende vormen, van Apprentice tot Grand Master. Hoe hoger de tools zijn hoe sterker ze zullen werken.

Hoe kom ik aan deze tools?

Je kunt de meeste alchemy tools bij bijvoorbeeld Mage Guild of andere merchants kopen. Wil je echter tools op Grand Master niveau zul je toch verder moeten kijken. Bijvoorbeeld in een toren bij Mage Guild in Caldera kun je een aantal Grand Master Alchemy tools vinden.

Hoe kom ik aan ingrediënten?

Ingrediënten voor je potions kun je werkelijkwaar overal vinden, van merchants tot aan monster. Kijk 'in' alle planten of in gekillde monsters.

Hoe weet ik wat voor effect een ingrediënt heeft?

Wanneer je de eigenschappen bekijkt van een ingrediënt (met je muiscursor eroverheen gaan) zie je welke effecten ze hebben. Wanneer je een potion probeert te maken moet je minimaal 2 ingrediënten hebben die een gelijke eigenschap hebben.

Het lukt maar niet, al mijn pogingen mislukken, wat doe ik fout?

Hoogstwaarschijnlijk doe je niets fout, maar zijn je alchemy skills waarschijnlijk te laag. Je kun deze verhogen door gewoon heel erg veel potions (proberen) te maken of je alchemy skills te verhogen bij een (master) trainer.

Links

Officele site
Onofficele site Morrowind site
Morrowind source
Morrowind summit
Euro Morrowind
The Lys Morrowind
The unforgotten Realms
Officele forums

Weet je nog een site?? Laat het dan even weten en ik add hem

Afsluiting

Ok,dit was het dan,mijn eerste startpost,ik wil vooral de starter van deel 7, Pyrus,bedanken.

Zonder hem zou deze startpost een stuk kleiner zijn geweest.

Heb je nog vragen,stel ze dan gerust even in deze thread.

[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 115621 op 19-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien handig om nog delen uit deel 7 erbij te kopieren, je mist namelijk gehoorlijk veel informatie :P
oftewel: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20373528

offtopic:
@ hieronder : hehe :P , gebeurt idd wel eens

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 19-07-2004 14:56 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
outerspace schreef op 19 juli 2004 @ 14:53:
Misschien handig om nog delen uit deel 7 erbij te kopieren, je mist namelijk gehoorlijk veel informatie :P
oftewel: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20373528
um ik ben nog lang niet klaar :x ik drukte perongeluk op post ivp bekijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Anoniem: 115621 schreef op 19 juli 2004 @ 14:55:

um ik ben nog lang niet klaar :x ik drukte perongeluk op post ivp bekijk
Als ik nog wat mag voorstellen, waarom rip je niet gewoon de tabellen structuur uit de topicstarts van de vorige delen? Of was je dat nog van plan en ben ik te vroeg met reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nah dit is mijn eerste startpost en ik wou eens kijken hoe het werkt,dus ik zal als ik ooit de kans krijgen om de startpost van deel 9 te maken dat doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11-2005

ArPharazon

King of the Land of the Star

Leuke plaatjes! Die screenshot uit Tribunal, is dat nu zo'n Goblin? Lijkt me wel leuk hoor, al die nieuwe vijanden. Die Dremora, Mudcrabs, Cliffracers, Rats en Khagouti word ik nu wel een beetje heel erg zat.

"And men saw his sails coming up out of the sunset, dyed as with scarlet and gleaming with red and gold, and fear fell upon the dwellers by the coasts, and they fled far away." - Akkalabeth, The Silmarillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ArPharazon schreef op 19 juli 2004 @ 15:51:
Leuke plaatjes! Die screenshot uit Tribunal, is dat nu zo'n Goblin? Lijkt me wel leuk hoor, al die nieuwe vijanden. Die Dremora, Mudcrabs, Cliffracers, Rats en Khagouti word ik nu wel een beetje heel erg zat.
Ik weet niet,ze lijken me eerder slavenlichamen met uit de kluiten gewassen vlinderkoppen :D slaafvlinders dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArPharazon schreef op 19 juli 2004 @ 15:51:
Er zijn ook genoeg mods die nieuwe monsters toevoegen aan het spel. Van degene die ik heb gebruikt is Morrowind Additions toch wel degene die de meeste nieuwe monsters (met ook nieuwe models e.d.) toevoegd aan het spel. De meeste van deze mods maken voegen ook wat moeilijkere monsters toe aan het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:29

Scighera

swim-bike-run

Dat hoopje polygonen op de Tribunal screenshot is idd een Goblin.

Ik moet zeggen dat ik Tribunal erg mager vind qua grootte van de speelwereld. Ook de questreeks ben je snel door heen.

Heeft iemand Sea of Destiny geprobeerd? (plugin van dik 80mb); krijg nl foutmeldingen bij het postarten (ESM file van de plugin en ESP patch geactiveerd. e ndie skelettenford mod gedeactiveerd

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 22:07

Infinchible

Woef!

haha, zie ik daar mijn char in de openingspost staan, wat een eer _/-\o_ :>
Het gaat erg lekker daarmee trouwens, ben nu arch-mage en aan het proberen om hogerop te komen in de fighters guild.
Daarna House telvanni de beste worden, en misschien daarna nog een keertje de main-quest afwerken. :)
Potions maken met een intelligence van 100k+ levert trouwens best wat geld op, altijd handig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36
Scighera schreef op 19 juli 2004 @ 18:02:

Ik moet zeggen dat ik Tribunal erg mager vind qua grootte van de speelwereld. Ook de questreeks ben je snel door heen.

Heeft iemand Sea of Destiny geprobeerd? (plugin van dik 80mb); krijg nl foutmeldingen bij het postarten (ESM file van de plugin en ESP patch geactiveerd. e ndie skelettenford mod gedeactiveerd
Tribunal is idd geen ene moer aan op het einde na, dat was wel nice. Bloodmoon is vele malen beter!

Ik heb SoD ook geprobeert, die is wel leuk. Echter wel beetje bugged op bepaalde plekjes maar het ziet er allemaal leuk uit en die stad is ook een behoorlijke gigant :) Quests heb ik er niet geprobeert want me char was al een te hoog lvl om daar tegenstand te krijgen. Ik geloof da je iets van lvl 15-25 moet zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik zal sea of destiney binnenkort ook eens probere :)

edit:

Wat vinden jullie trouwens van mijn eerste startpost ?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 115621 op 19-07-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Ik ben nu leider van de fightersguild. maar ik kom niet verder bij de thiefguild

mijn rang bij de thiefguild is Ringleader, maar om verder tekunnen met de Vivec guild moet ik Mastermind zijn. Balmore; Ald-rhun en Sadrith Mora heb ik allemaal al gedaan
iemand een oplossing?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Scighera schreef op 20 juli 2004 @ 10:19:
Ik ben nu leider van de fightersguild. maar ik kom niet verder bij de thiefguild

mijn rang bij de thiefguild is Ringleader, maar om verder tekunnen met de Vivec guild moet ik Mastermind zijn. Balmore; Ald-rhun en Sadrith Mora heb ik allemaal al gedaan
iemand een oplossing?
Dat is heel vreemd. Als je echt alles in Balmora, Ald-ruhn, Sadrith Mora en Vivec hebt gedaan wat je kan, moet je makkelijk kunnen advancen in Vivec. Heb je de Bal Molagmer-quests al gedaan?

"And men saw his sails coming up out of the sunset, dyed as with scarlet and gleaming with red and gold, and fear fell upon the dwellers by the coasts, and they fled far away." - Akkalabeth, The Silmarillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
probeer de skills die nogig zijn een beetje te traine,vaak zijn hun de oorzaak van niet kunnen advanchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

hmm; ik ben level 60, en bijna alle skills zitten tussen de 45 en de 105. zeker die voorde thiefguild benodigd zijn zitten op 80+, maar zal nog een keer een poging wagen (ben ondertussen met de mages guild bezig)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118476

hummm

ik heb deze game op de xdoos.
erg mooie game maar bestaat daar ook uitbreidings pakket voor?
anders ben ik verplicht er een te kopen voor de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hm ik dacht dat je aleen bloodmoon en tribunal op de xbox kan krijgen via goty edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
k zag het spel laatst weer bij Dynabyte staan voor 7.50 euro
kon het haast niet laten om hem niet mee te nemen :)
maar ik heb het spel al 2x orgineel dus dat wordt ook weer te aso :D
hoe kunnen ze het maken he 7.50 euro voor zo'n topspel

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ArPharazon schreef op 20 juli 2004 @ 14:50:
[...]

Dat is heel vreemd. Als je echt alles in Balmora, Ald-ruhn, Sadrith Mora en Vivec hebt gedaan wat je kan, moet je makkelijk kunnen advancen in Vivec. Heb je de Bal Molagmer-quests al gedaan?
IK kan helaas niet over de Bal Molagemr quests beginnen bij hem :?

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
joostve schreef op 21 juli 2004 @ 00:18:
k zag het spel laatst weer bij Dynabyte staan voor 7.50 euro
kon het haast niet laten om hem niet mee te nemen :)
maar ik heb het spel al 2x orgineel dus dat wordt ook weer te aso :D
hoe kunnen ze het maken he 7.50 euro voor zo'n topspel
Tja,het spel is al 2 jaar oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Ik weet het het is een afgezaagde vraag maar toch, ik ga weer eens overnieuw beginnen. Was een High elf en battlemage.... Maar ik vond dat niet zo denderend. Nu denk ik er over na om met een Breton te beginnen vanwege z'n hogere magicka en vanwege die 50 of 60% resistance tegen magicka, vanwege BoB ed. Is dit een verstandige keus... of moet ik toch een dark/high elf nemen als ik voor battlemage ga??? Ik neem, uiteraard?, apprentice als geboorteteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een breton heeft wel zo'n zijn voordelen met magicka en resitance. Meestal kies ik gewoon een breton omdat die overall best goed zit. En als je een warrior bent met normale weapons kan je dat zo weer bij trainen als je hem als major skill (ik zet het als major skill zodat ik er meer mee kan levelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik pak meestal argonian met tower birthsign,enige nadeel is dat ik geen schoenen en bijna geen enkele helm kan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Anoniem: 115621 schreef op 21 juli 2004 @ 23:10:
Ik pak meestal argonian met tower birthsign,enige nadeel is dat ik geen schoenen en bijna geen enkele helm kan dragen.
Wat dan? is het gewicht te zwaar? dan zou ik maar eens levelen op strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97951

cardinal808 schreef op 22 juli 2004 @ 17:01:
[...]

Wat dan? is het gewicht te zwaar? dan zou ik maar eens levelen op strength.
Nee beesten zoals Argonians en Khajiits kunnen geen schoenen dragen en (bijna) geen helmen, omdat de makers dit zo bepaald hebben heeft niks met strenght te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
Anoniem: 97951 schreef op 22 juli 2004 @ 17:08:
[...]
Nee beesten zoals Argonians en Khajiits kunnen geen schoenen dragen en (bijna) geen helmen, omdat de makers dit zo bepaald hebben heeft niks met strenght te maken :)
Moet eerlijk zeggen dat ik nooit met die rassen gespeeld heb. ga namelijk altijd voor de breton. vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zitten best wel voordeelen aan,zoals bv water breathing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Ik heb nog nooit de beestrassen geprobeerd... gewoon te zonde om die dingen niet te kunnen dragen. Ik blijf gewoon bij mijn Breton Warlord (een Magier met wapens... wat wil je nog meer?), en als ik wil waterbreathen, heb ik daar wel een spell voor :)

[ Voor 75% gewijzigd door ArPharazon op 23-07-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
Anoniem: 115621 schreef op 22 juli 2004 @ 23:54:
Er zitten best wel voordelen aan,zoals bv water breathing.
Yups, maar je kan ook water breathing krijgen met een spell, dus het effect is vrij nutteloos. Ik zoek namelijk altijd naar de voordelen die meer constant en waardevol zijn. Zit namelijk nooit lang onderwater, meer op het land :)

Er zijn betere opties naar mijn mening. (magic resistance INT 0.5)

edit:
ArPharazon schreef op 23 juli 2004 @ 00:42:
en als ik wil waterbreathen, heb ik daar wel een spell voor :)
Het word tijd dat ik ga slapen :X

[ Voor 19% gewijzigd door Cardinal op 23-07-2004 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mog ik maar zolang opblijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoefde ik de volgende dag maar niet te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 19:37
Ik ben altijd een Imperial met The Lady als sign, de personality bonus is reusachtig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meriadoc schreef op 23 juli 2004 @ 11:44:
Ik ben altijd een Imperial met The Lady als sign, de personality bonus is reusachtig. :)
En behoorlijk zinloos. Ik neem nooit een sign die een (start)bonus op mijn stats geeft. Ik ga liever voor dingen als resistance, magicka multiplier, de constant effect dingen dus. Bij het kiezen voor een ras ga ik daar ook op af. Powers voor een ras zijn ook behoorlijk nutteloos, aangezien je die maar 1 keer per dag kunt gebruiken. Spells kunnen nuttig zijn, maar die kun je ook kopen. Dus selecteer ik het liefst op constant effect dingen (en natuurlijk of het ras er leuk uitziet, het oog wil ook wat :+ ).

En waarom is die attribute boost dan zinloos? Omdat je je attributes toch gemakkelijk genoeg verbetert gedurende het spel. Een personality van 100 kan je al voor lvl 20 hebben, als je slim levelt. Daarom kies ik in het begin ook altijd Luck voor de +10 bonus, die gaat het langzaamst omhoog. En verder kies ik meestal Endurance, omdat Endurance invloed heeft op hoeveel je health toeneemt per level. Als je op lvl 15 al je Endurance op 100 hebt, krijg je vanaf dat level 10 health per level erbij. Als je Endurance pas op lvl 40 op 100 hebt, krijg je vanaf dan pas 10 hitpoints per level erbij, met als resultaat dat je uiteindelijke health lager zal zijn (Alhoewel je natuurlijk je max lvl wel kan omzeilen door bepaalde truukjes met trainen te doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:54

jdh009

FP ProMod
Scighera schreef op 19 juli 2004 @ 18:02:

Ik vind sea of destiny niet echt super, Ze willen bij mij geen info geven over de mission en ik vind het land niet echt mooi afgewerkt zoals de bomen die geen mooie bladeren hebben wat andere kliene afwerkings foutjes. owja Ik krijg ook geen mission update in mijn journal als ik begin met een mission in sea of destiny.

Ik ga binnenkort ook opnieuw beginnen ben nu level 88 en moet als ik een lvel veder wil me steeds gevangen laten nemen. ben op de hoogste rang van alles en heb van morrowind, bloodmoon en tribunal de hoofdquest uitgespeeld en alletussen quest. Ben gemiddeld per dag 2 uur aan het morrowinden en ik heb allewapens die te vinden zijn en bijna allearmors op het drearic armor na (mis het bovenbeen ding en nog 2 van de 3 helmen).

[ Voor 22% gewijzigd door jdh009 op 24-07-2004 16:13 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
jdh009 schreef op 24 juli 2004 @ 16:04:
[...]

Ik vind sea of destiny niet echt super, Ze willen bij mij geen info geven over de mission en ik vind het land niet echt mooi afgewerkt zoals de bomen die geen mooie bladeren hebben wat andere kliene afwerkings foutjes. owja Ik krijg ook geen mission update in mijn journal als ik begin met een mission in sea of destiny.

Ik ga binnenkort ook opnieuw beginnen ben nu level 88 en moet als ik een lvel veder wil me steeds gevangen laten nemen. ben op de hoogste rang van alles en heb van morrowind, bloodmoon en tribunal de hoofdquest uitgespeeld en alletussen quest. Ben gemiddeld per dag 2 uur aan het morrowinden en ik heb allewapens die te vinden zijn en bijna allearmors op het drearic armor na (mis het bovenbeen ding en nog 2 van de 3 helmen).
Klinkt als een gevorderd Morrowind speler, kun je misschien vertellen welke mods je de moeite waard vind om te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119272

eej kan iemand mij vertellen waar ik een goede boog of longsword kan vinden ik heb nu de bonemold bow en glass claymore vreder heb ik allebij de itbrijdngen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Meriadoc schreef op 24 juli 2004 @ 23:14:
[...]
Klinkt als een gevorderd Morrowind speler, kun je misschien vertellen welke mods je de moeite waard vind om te spelen?
Ik ben pas heel laat begonnen met mods en wat plugins toe te voegen aan de game ik was toen ongeveer level 47 en had morrowind en tribunal al uitgespeelt. Maar oke hier is mijn lijstje van mods die ik gebruik:

Ik speel in ieder geval met bloodmoon en tribunal.

Veder heb ik

Abu's Retreat
Abu's manor
Moons Spawn
Vampire Quest update V1.9
6th House base addon
Savant Armor Quest
Moon's Spawn
Sea of Desteny (Ik vind dit niks, kan hem alleen nie uitzetten anders kon ik iet veder met mijn savegame)
archmagetower de versie met quest (jammer dat de journal updates in de ik persoon is en meestal er vaag is voorbeeld(vertaald):Ik moet naar de bibiotheek in de tempel. (veder geen uitleg van wat het poppetje gezegt heeft.)
Blades Quest: Prophecy Of The Lost Heir
Royal Golden Armor Quest

had ook nog wat bloodmoon mods er bij staan maar da was meestal niks
Anoniem: 115621 schreef op 06 June 2004 @ 16:18:
w00t lvl 4 nu :D

ok maar ik ben dus in da u-dinges kamp waar al die onvriendlijke dwelmers zitte en nadat ik half mn kapitaal aan bribes heb gebruik zegt die gast me dat naar een af andere grot een bow moet gaan halen maar waar is die???. Al die walktroughs op t net legge t niet zo goed uit.
Dit waren nog is tijden :P

Ik vond nog wat oude screentjes terug

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%209.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2023.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2027.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2028.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/ScreenShot%2038.jpg

Je ziet geen echant dingen omdat het bij mij stuk was :S

[ Voor 66% gewijzigd door jdh009 op 25-07-2004 00:45 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
waar was dit ook alweer?
kan me herinneren dat ik zoiets ook aan het einde van een grot ben tegen gekomen

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
good ol times :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Hehe... Lvl 2 Breton nu. Moet zeggen dat het toch wee erg tegen valt als je skills zo laag staan, had gewoon een axe nodig, die staat op 30, om dat vrouwtje haar codeboek afhandig te maken, met een longsword lukte het niet eens. Maar wel erg cool, omdat je nu weet hoe alles moet gaan, dat is zeker een voordeel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

BigFast schreef op 25 juli 2004 @ 13:46:
Hehe... Lvl 2 Breton nu. Moet zeggen dat het toch wee erg tegen valt als je skills zo laag staan, had gewoon een axe nodig, die staat op 30, om dat vrouwtje haar codeboek afhandig te maken, met een longsword lukte het niet eens. Maar wel erg cool, omdat je nu weet hoe alles moet gaan, dat is zeker een voordeel :+
Ik heb al van veel mensen gehoord dat ze daar moeite mee hadden, en ik ben van mening, dat wetend 'hoe alles moet gaan' het gewoon het beste was om eerst de bittercup-quest te doen voor ik lid werd van de Fighters Guild, en ik die Thieves-book-quest gewoon helemaal niet heb hoeven doen :)

Tenminste, dat was toch de quest waar je het over had? Ik vond deze manier wel efficiënter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38022

Hier ook even wat plaatjes van mij. Ben nog niet zover in ben nu 38 dagen bezig in het spel. Ben bijna de baas van de Mage-guild. Ik moet die vent nog even neer knuppelen.

Hier mijn mannetje:
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/Dadonator-morrwind_2.JPG

Hier even wat inventory. Heb nog niet echt veel interessant spul.
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/Dadonator-morrowind_3.JPG

Hier zie je nog mijn armor. Die krijg je erbij als je een officiele plugin installeerd. Weet niet meer precies welke.
Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/Dadonator-morrowind_4.JPG

En de plaatjes zijn natuurlijk klikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
joostve schreef op 25 juli 2004 @ 09:02:
[...]

waar was dit ook alweer?
kan me herinneren dat ik zoiets ook aan het einde van een grot ben tegen gekomen
Dit was van een huisplugin wat een stuk land plus een huis in het meer onder de fields of kumma zetten. :P denk dat er niet zoveel moois te zien is in morrowind zelf :P ben zelf wel fan van een plugin wat er voor zorgt dat er wat meer kleine riviertjes toevoeg en in grotte water laat stromen dat van een waterval af komt.

wie weet waar je de laaste versie van betterheads en better bodys kunt downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Op dit moment ben ik bezig met een huis plugin, de naam wordt Nerevar Estate, een leuk kasteeltje tussen Vivec, Seyda Neen en Pelagiad in. Het interior is nogal groot op dit moment, ben met de decoratie bezig, hieronder een paar screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.sietse.nu/morrowind/ScreenShot%2026.jpg
De zij-ingang :p

Afbeeldingslocatie: http://www.sietse.nu/morrowind/ScreenShot%2027.jpg
Voorkant

Afbeeldingslocatie: http://www.sietse.nu/morrowind/ScreenShot%2028.jpg
Main tower bij nacht

Afbeeldingslocatie: http://www.sietse.nu/morrowind/ScreenShot%2029.jpg
Gedeelte van de entrance hall

Afbeeldingslocatie: http://www.sietse.nu/morrowind/ScreenShot%2030.jpg
Display room voor wapens ofzo, nog niet echt een functie bedacht.

Let wel, dit is nog een WIP.. alleen de entrance hall en dat andere kamertje zijn ingericht, de rest moet nog. De house mod is nogal groot, maar via de basement zijn de verschillende vleugels snel te bereiken.

Maarehm, wat voor kamers / functies moet een huismod sowieso bevatten volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kwee nie,een zwembad zou orgineel zijn,ook een binnen garden zouwel leuk zijn en natuurlijk wat quests :) Voor de rest ziet het er goed uit.Maar hoe kun je alles nou zo netjes naast elkaar alignen ? Als ik de cs gebruik heb ik daar moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Meriadoc schreef op 25 juli 2004 @ 18:02:Maarehm, wat voor kamers / functies moet een huismod sowieso bevatten volgens jullie?
Tenminste: Een bed, Display tafeltjes, van die mannequins voor armor-sets, een alchemy-kamertje voor ingrediënten enzo, een stel kasten voor kleding en schoenen, en ten slotte eventueel een paar merchants en/of transportmiddel binnen of buiten het huis. Dit lijkt me wel een goed begin, wat voor speler je ook bent.

Edit: Inderdaad, een zwembad en tuin is wel leuk. Quests zijn wel een idee, maar niet echt essentieel voor een huis-mod. Wat je wel kan doen is een Dungeon in de kelder, met eventueel een paar schatten, quests, en unieke vijanden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ArPharazon op 25-07-2004 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
functies moet een huismod sowieso bevatten volgens jullie?
Veel display Tafels.

Heb nu zowel "a good place to stay" als "Abu retreat" en "Abu's Manor". De manor heeft geen mannequins en de retreat heeft te weinig display tafels.

Wat ook nog welk leuk zou zijn is een Library, ik spaar namelijk alle boeken die ik tegenkom en dat worden er op het moment beste veel

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 25-07-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Wat dacht je van een ondergronds dorp of een relex kamer met bv een dam of schaak spel en mischien een boeren vleugen waar je wat tame beesten hebt rondlopen. Een huisdieren kamer als je de petshop plugin gebruikt mischien een casino kamer met een blackjack kamer :P. Een paar NPC's die zelf wat over de geschiedenis van het huis vertellen enzo is ook wel leuk. en mischien een martel kamer :P er zijn genoeg scrips en textures die skelleten neerlegen je hoeft da alleen de martel dingen te maken. en wat dacht je van een veel boeken kasten en mischien wat eigehn boeken over het huis.

[ Voor 9% gewijzigd door jdh009 op 25-07-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Anoniem: 115621 schreef op 25 juli 2004 @ 18:16:
[..] Maar hoe kun je alles nou zo netjes naast elkaar alignen ? Als ik de cs gebruik heb ik daar moeite mee.
De TES CS heeft daar de optie 'snap to grid' voor, dan bewegen objecten zegmaar in grotere stappen waardoor ze makkelijker op de zelfde plek te houden zijn.

Verder zijn de ideeën goed, zal alleen wat tijd kosten om uit te werken. Dat van de huisdieren is een goed idee, gezien dat er om het kasteel heen al veel farms zijn, kan ik er ook wel eentje aan het kasteel bouwen.

De binnentuin had ik zelf ook al bedacht, komt er dus zeker in. :) Verder staat het kasteel boven op Mannammu, via een secret passage in de kelder kun je daar al in komen, zit te denken om er nog een of ander magisch slot op te verzinnen, Mannammu is normaal gesproken een criminele hideout die je in een of andere missie moet cleanen.

Het ondergrondse grottenstelsel is een goed idee, dat zou er dus ook eentje worden die los staat van Mannammu, misschien met gangen naar Seyda Neen, Pelagiad en Vivec?

Verder had ik al een verhaaltje om het kasteel heen bedacht, iets van.. in oude tijden had de originele Nerevar een kasteel op deze plaats, een aannemer wil het kasteel opnieuw bouwen , maar je moet de operatie zelf financiëren en de bouwtekeningen weten te achterhalen (misschien in het lib van Vivec verstoppen?) Dan wonen er nog wat boertjes op die plaats, moet je even uitkopen en dan kan de constructie beginnen, we beginnen met het main building en daarna gaan we verder met de basement, left wing en right wing. Bij het uitgraven van de basement stuiten we op mannammu en het grottenstelsel, waar we passages heen graven. De prijs van dit gedoe heb ik nog niet over nagedacht, moet wel te betalen zijn voor een lvl 20 speler denk ik. (gefaseerd betalen I guess, eerst main building)

Verder lopen er op dit moment buiten 5 imperial guards, denk dat ik die nog wel wat ga customizen met dialog enzo. Met de hulp van wat andere mods (armor mannequins etc.) moet de display ook wel goed zitten.

In het kasteel zit ik te denken aan een armorer en een guild guide, die je naar een paar plaatsen kunnen warper om het kasteel zo bereikbaar mogelijk te maken (niet naar plaatsen als Vivec dus, want daar kun je al via het grottenstelsel komen)

Verder zal ik de tuinen, zwembaden etc. uitwerken. Helaas moet ik rekening houden met Mannammu, aangezien je anders in de knoei kunt komen met die quest.

Verder zal ik de gesuggereerde kamertjes zeker uitwerken. Verdere ideeën zijn zeker welkom. :D (feedback op het verhaaltje is natuurlijk ook niet verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Eeh wat dacht je van een schilerijen kamer ofzo waar mensen van ammuna(of wat het was) te zien zijn, heb verschillende mods/plugins gehad waar je ook op doeken een mooi uitzicht op een stad zag en da stond qua sweer heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
jdh009 schreef op 25 juli 2004 @ 18:58:
Eeh wat dacht je van een schilerijen kamer ofzo waar mensen van ammuna(of wat het was) te zien zijn, heb verschillende mods/plugins gehad waar je ook op doeken een mooi uitzicht op een stad zag en da stond qua sweer heel erg goed.
Heb je misschien het adres van die mod? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Kahleighs Retreat heeft zelfgemaakte Doeken van caldera en balmora. ziet er opzich heel mooi uit. Het bestand is niet meer te downloaden van de site waar ik hem vandaan heb gehaald dus heb ik hem voor jouw online gezet als je het ff wil bekijken.

http://soulslayer.anime-toji.com/Kahleighs_Retreat.zip

Edit:
Mischien is een kamer voor slaven ook leuk of een cellen blok waar je slaven ofzo in kunt opsluiten. :P

Edit 2: Als je beta testers zoekt wil ik wel helpen :P
Wanneer komt de eerste versie uit?

[ Voor 11% gewijzigd door jdh009 op 25-07-2004 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Nog een screenshotje:
Afbeeldingslocatie: http://www.sietse.nu/morrowind/ScreenShot%2031.jpg

En ja, ik was inderdaad van plan een dungeon te bouwen. >:) Als ik een bèta heb zet ik hem hier wel neer, dan kun je hem naar hartelust testen. :Y)

Die tapestries zijn wel nice, zal ze denk ik wel in de mod verwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Doe er voor de grap ook een nederlands boek in :P als andere mensen hem lezen zullen ze raar opkijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meriadoc schreef op 25 juli 2004 @ 23:23:

Die tapestries zijn wel nice, zal ze denk ik wel in de mod verwerken. :)
Ik heb voor mijn eigen mod een hele berg tapestries van Lord Yig. Dat is een mod die zo rond de 150 tapestries toevoegt, met mooie plaatjes erop. Deze mod voegt ze niet ergens in het spel toe, maar je kunt deze mod wel gebruiken om die tapestries in je eigen mod te gebruiken. Hier een linkje naar de betreffende plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb gister maar eens wat mods geinstaleerd want ik ga woendsdag een morrowind nacht houden(van 24:00 to 12:00 proberen morrowind te spelen) en met wat addons wordt het leuker,ook begin ik helemaal op niew dus dat word kicke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb weer us een probleempje met morrowind. Heb net trebonius verslagen in de arena en als ik vraag om advancement dan zeggen ze dat ik aan alle eisen voldoe maar dat ik nog niet al mijn duties klaar heb en dat ik eens met trebonius moet praten :?
Hoe moet ik dat nou doen? Hij is al dood.
Ik heb nog wel een andere savegame, maar die gaat 5 dagen terug, terwijl ik in de 5 dagen dus net even vette wapens en armor heb gefixt en dan zeker weer opnieuw moet beginnen. Dacht het niet :P

Heeft iemand anders hier een oplossing voor?

[edit] Heb toch maar even die oude savegame gepakt en nu word ik in eens wel zonder problemen arch-mage van de guild. Maar goed. Nu maar weer op zoek naar de leuke items die ik daarvoor had. [edit]

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 38022 op 26-07-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Volgens mij moet je dan met iemand van de mages guild in Sadrith Mora gaan praten, die kan je dan ook advancen omdat Trebonius dat niet echt meer kan. :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Afbeeldingslocatie: http://www.sietse.nu/morrowind/ScreenShot%2032.jpg
De dining room :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meriadoc schreef op 26 juli 2004 @ 14:00:
Volgens mij moet je dan met iemand van de mages guild in Sadrith Mora gaan praten, die kan je dan ook advancen omdat Trebonius dat niet echt meer kan. :x
Ik moest naar Vivec toe om met Trebonius te praten en daar daag je hem uit als het ware en ga je vechten in de arena tegen hem. Als je hem dan verslaat dan word je automatisch Arch-Mage. Dat gebeurde dus niet. Toen ik dus weer ging vragen om duties, kreeg ik als antwoord dat ik weer terug naar Trebonius moest, maar die had ik al gekilled in de arena.
Je hoeft dus niet te vragen om de advancement, want dat krijg je automatisch.

Snappie?

Maar het is nu opgelost. Bij de 2e keer werkte het wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38022 op 26-07-2004 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
nee had wat getypt maar bleek toch verkeerd te zijn toen ik het nakeek :P Toen heb ik het maar weg gehaald alleen je kan je eigen post niet delete. :(

Back to the topic:

Heb nu wat pluings van de morrowind.com site gehaald en die zijn Zeer goed :Pleuke extra missions en wat beter geluid. Ben nu ook nog wat andere mods aan het zoeken die ik nog niet gespeelt heb heeft iemand nog tips welke ik nog kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk eens op deze pagina:

http://www.rpgplanet.com/morrowind/chalice/back/back.shtml

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115621 op 26-07-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
wouwz gcoouwl!

kofftocpic
kermsis rulsezzz
/oftopcik

[ Voor 25% gewijzigd door Getah op 26-07-2004 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jdh009 schreef op 26 juli 2004 @ 17:29:

Heb nu wat pluings van de morrowind.com site gehaald en die zijn Zeer goed :Pleuke extra missions en wat beter geluid. Ben nu ook nog wat andere mods aan het zoeken die ik nog niet gespeelt heb heeft iemand nog tips welke ik nog kan spelen?
Een hele goede site voor mods is TheLys. Magus Castle is een mod die mij wel beviel. Deze mod voegt een eiland toe met een kasteel en ook nog wat Imperial Guards erbij die het kasteel proberen aan te vallen. Op deze manier wordt het ook nog een beetje in het spel verwerkt. De tegenstanders die je op en in het kasteel tegenkomt zijn daarbij ook nog best pittig, nog een plus puntje.

Ik kan trouwens iedereen aanraden om TheLys eens af te stropen op mods. Er staan vele goede mods tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Mods of geen mods, ik ben een beetje uitgespeeld. Het spel wordt nu echt te simpel, zelfs met de slider op 100...
Ik wacht op deel 4 of een nieuwe über expansion met lvl 100 creatures :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Waarom ga je zelf dan niks maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Hier wat screenshots van mijn nieuwe poppetje :P ben voor het eerst iets anders dan een dark elf

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%200.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%204.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%207.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%208.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%209.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%2010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%2011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%2012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%2013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%2014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%2015.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/ScreenShot%2016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Anoniem: 41542 schreef op 27 juli 2004 @ 08:21:
[...]
...url=http://www.thelys.org/modlist.php]TheLys[/url]. [url=http://www.thelys.org/...
Heb de screenshots eens bekeken, iets zegt me dat Magus Castle is gebasseerd op Crono Trigger (snes). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

jdh009 schreef op 27 juli 2004 @ 12:18:
Hier wat screenshots van mijn nieuwe poppetje :P ben voor het eerst iets anders dan een dark elf

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Leuke screenshots, al denk ik dat we de meesten (vooral in het begin) al wel eens eerder in-game hebben gezien :)

Er zijn alleen n paar shots die ik niet herken. Dat verhaal van die cloaked figure en dat stukje papier, die Dwemer Centurion op dat altaar/graf, en die onderste set armor... zijn dat mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
2 van de 3 dingen die je op noemt zijn mods, De aller onderste armour is van tribunal. :P mare de rest is een mod van een casle in balmora en het andere is een inferno mod(als goed heb)

[ Voor 14% gewijzigd door jdh009 op 27-07-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jman
  • Laatst online: 31-03 18:12

Jman

jfphoto.nl

Hehe, Ik ben eindelijk ook eens begonnen aan Morrowind, k had het al heel lang klaar liggen maar nog steeds geen tijd gehad :)

Nu ben ik het aan het spelen maar het loopt bij mij echt behoorlijk traag als ik bijvoorbeeld rond draai dan schokt het beeld heel veel.
Ik heb een P4 3ghz, 512 MB DDR en een Radeon 9700pro, dat zou toch wel zwaar genoeg moeten zijn om minstens op 800x600 soepel en zonder schokken te kunnen spelen?

Verder is het echt een heel tof spel voor zover ik het nu gespeeld heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAngelRipper
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-04 21:29

TomAngelRipper

Sodomy & Lust

Hoi Jman,

Wat betreft je vraag, aan je computer ligt het niet, ik heb zelf een mindere pc en daar draait Morrowind prima op, zelfs op resolutie 1280*960.
Morrowind staat bekend om zijn vele bugs.
Installeer eerst Tribunal en dan Bloodmoon, haal de Europese patch van Bloodmoon (1.6280), dan heb je al veel bugs verholpen.

Wat betreft het stotterend beeld, zorg ervoor dat je geen online proggies heb draaien(is Morrowind gevoelig voor, althans bij mij), en andere proggies (behalve virusscanner/firewall) heb uitgeschakeld, bv asusprob en dergelijke.

Ik hoop dat je wat hieraan heb, anders zie ik wel een postreply terug.

Wat betreft het spel, is het inderdaad een geweldig spel, alhoewel een mod bouwen is ook erg leuk en leerzaam.

Veel plezier met Morrowind.

Greetz Nagash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 08-05 13:25
Jman schreef op 28 juli 2004 @ 23:19:
Hehe, Ik ben eindelijk ook eens begonnen aan Morrowind, k had het al heel lang klaar liggen maar nog steeds geen tijd gehad :)

Nu ben ik het aan het spelen maar het loopt bij mij echt behoorlijk traag als ik bijvoorbeeld rond draai dan schokt het beeld heel veel.
Ik heb een P4 3ghz, 512 MB DDR en een Radeon 9700pro, dat zou toch wel zwaar genoeg moeten zijn om minstens op 800x600 soepel en zonder schokken te kunnen spelen?

Verder is het echt een heel tof spel voor zover ik het nu gespeeld heb..
Zet de viewdistance een stuk terug, dat helpt een heleboel.

Ik heb 't een tijd lang gespeeld op een AMD TB 1 Ghz, 256 MB Ram, GeForce 3Ti200, en dat ging ook. Je kan ook op zoek gaan naar de framerate optimizer voor Morrowind, die heeft ook nog wat performance truckjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jman
  • Laatst online: 31-03 18:12

Jman

jfphoto.nl

Hey bedankt voor de reply's, k ga kijken of ik er iets mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Lvl 4 Breton met bijna full ebony armor :) mis alleen een schild en een helm :) Ben het shadows amulet gaan "halen". En ben daarna die Daedric shrine met die "sunken vaults" in gegaan, en heb daar een bijna compleet ebony armor weg kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
* Anoniem: 115621 is nu ook met zijn eerste cs set werkje bezig,een huisie net buiten vivec,ik ben van plan wat storage rooms te maken,en en paar quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 17:28
hehe deel 8 alweer volgens mij ben ik er laat bij :)
leuk spel, te leuk eigenlijk want zo verslavend als de neten
en duurt allemaal nog een eeuwigheid ook
inmiddels gaat het lekker, met mijn enchanted zwaarden firestarter en ol'sparky houw ik de meeste vijanden moeiteloos aan puin, mijn ring heal-o-matic zorgt voor een goeie gezondheid en het amulet sesam open u zorgt dat ik overal binnen kom. En al die bewakers van Vivec die maar pissig blijven zijn een goeie bron van inkomsten indien nodig >:)

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Heb de quests van de guilds in Balmora al gedaan, voorzover dat mogelijk is met mijn ranks binnen de guilds. Dus ik moet maar is op zoek gaan naar de guildmasters in Ald'ruhn. Heb al aardig wat verzameld, zoals een daedric war axe, 2 dai katana's, waarvan 1 enchanted. Uiteraard de boots of blinding speed en ik ga nu de cuiras of the saviors hide halen in Tel Fyr. 100% magicka resisted :D en dat dan op lvl 5/6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jammer dat er blind op die boots zit,zo zie ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Anoniem: 115621 schreef op 31 juli 2004 @ 11:00:
jammer dat er blind op die boots zit,zo zie ik niets.
Zorgen dat je magicka resistance hoog is, dan zie je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of je maakt gewoon een spell die 50 of 100% resist magica (als breton heb je toch al 50% resist magica dus is 50 genoeg dacht ik) doet voor maar 2 seconden ofzo en als je dan even snel naar inventory gaat en dan die boots aantrekt, dan heb je nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehe mooie tip,thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Wat ik heb met de Boots of Blinding Speed, is dat het blind effect af en toe niet werkt. Niet omdat ik zoveel magical resistance heb, maar omdat ik vermoed dat het een combi is van driver versie (Catalyst 4.3) / resolutie (1600x1200) / anti-aliasing (4x).

Soms gebeurd het wel, andere keren niet. Gebeurd het wel, en wordt er daarna een nieuwe zone geladen, dan is het zwarte weer weg. Het heeft zo z'n voordelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Blindheid is niet echt een probleem voor mij. Die Boots of Blinding Speed gebruik ik niet al te vaak (beetje weinig armor en durability), maar als ik hem gebruik heb ik niet zoveel last van de side-effects, ik heb namelijk constant resist magicka 80 % en 20 pts Nighteye. En niets daarvan zelf geenchant ;)

Toch hou ik die laarsjes in mn inventory, ze zijn best handig, vooral als ik zoveel buit vind dat ik heel vaak heen en weer moet om het allemaal in 1 berg te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/tScreenShot%2017.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/tScreenShot%2018.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/tScreenShot%2019.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/tScreenShot%2020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/tScreenShot%2021.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/tScreenShot%2022.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/dbfantasy2004/folio/images/morrowind/new/tScreenShot%2023.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik ben nu ook eindeijk eens echt aant splene hehe,heb bijna alee quests in seyda neen en omgeving gedaan en dan ga ik op weg naar balmora voor mijn orders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
ik heb nu alle missions in seyda neen, de moord opgelost, een vervloekte ring gkocht waardoor iemand naar huis kon, een ring terug gebracht die de moordenaar van de taxmen had, een ring die ik in het begin hebt gevonden terug gegeven en de schuilplaats gevonden van da poppetje waar hij de 300 heeft verstopt en waar hij de ring had neergelegt :P
Anoniem: 115621 schreef op 01 augustus 2004 @ 19:29:
ik ben nu ook eindeijk eens echt aant splene hehe,heb bijna alee quests in seyda neen en omgeving gedaan en dan ga ik op weg naar balmora voor mijn orders.
Welk level ben je nu?

Ben nu bijna (weer) archmage en ben ook al bezig met de i cult

[ Voor 24% gewijzigd door jdh009 op 01-08-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1 lol ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben 2 weken ongeveer 2 weken geleden ook opnieuw begonnen en heb toen eerst de mage guild quests gedaan en daarna alles voor de fighters guild. Nu kan ik die van de thieves guild niet meer doen, maar goed dat maakt mij niet zoveel uit. Ben inmiddels level 63 en ben nu bezig met de main story. Gaat erg makkelijk moet ik zeggen. ;)

Kheb wel een klein probleempje: Mijn dragonscale armor geeft in de inventory als plaatje een smiley met een rood streep er doorheen. Dit duid erop dat er geen plaatje beschikbaar is van dit armor. Ik heb wel een mod geinstalleerd dat ervoor zorgt dat je deze armor in vivec kan halen en nog ergens anders.
Als ik het armor gewoon draag, dan ziet er er ook gewoon normaal uit.
Waarschijnlijk komt het dus door deze mod. Is er misschien nog een oplossing voor??

Hier even een plaatje, zodat jullie het kunnen zien.

Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/Dadonator-Morrowind_5.JPG

En dan ook nog maar ff een plaatje van mijn mannetje ;)

Afbeeldingslocatie: http://server6.uploadit.org/files/Dadonator-Morrowind_6.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik ben nu 1 week bezig, ben level 21 en dat stijgt snel. speel nu 1 uur per dag (dus 7 uur ofzo in totaal) bijna geen missions gedaan en ben direct naar vivec gegaan om de kluizen van de 3 huizen leeg te roven (eerst een 10 lock spell gekocht en daarna een level 100 lock spell gemaakt van de spullen die ik gevonden had). Ik verkoop alles in caldera en ben nu bezig om deadric zwaarde van 17.000 tot 81.000 voor 5.000 te verkopen om geld bij elkaar te krijgen om te trainen. Ik weet van mijn vorige game nog waar goede en goedkopen trainers zaten (hielt ik bij) en met dat geld train ik nu all mijn skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Jman schreef op 28 juli 2004 @ 23:19:
Zet dynamic shadows (o.i.d., zit nu op het werk dus kan het niet nakijken) helemaal af. Voegt weinig toe naar mijn mening maar heeft een grote impact op je framerate. Ik heb een gelijkaardig systeem als dat van jou en met die shadows af speel ik vlot op 1600x1200 met viewing distance op maximum.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 38022 schreef op 01 augustus 2004 @ 21:56:

*knip*

En dan ook nog maar ff een plaatje van mijn mannetje ;)
Hoe krijg je dat water zo verdomde mooi???? Bij mij is het gewoon bluaw,en je kunt er bijna niet doorheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sietse
Anoniem: 115621 schreef op 03 augustus 2004 @ 20:29:
[...]

Hoe krijg je dat water zo verdomde mooi???? Bij mij is het gewoon bluaw,en je kunt er bijna niet doorheen kijken.
Pixel shading, zet je aan bij de opties in de launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meriadoc schreef op 03 augustus 2004 @ 20:39:

Pixel shading, zet je aan bij de opties in de launcher.
Volgens mij is het gewoon shadows aanzetten. Ik heb altijd bij shadows een heel klein beetje de slider verplaatst, juist omdat het water er dan veel mooier uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:24

Haan

dotnetter

Nee, het is pixel-shading. Dat moet je aanzetten (bij options in het eerste opstartscherm) én je moet natuurlijk minsten een directX 8.1 compatible videokaart hebben.

* Haan is weer terug van vakantie, heb alleen geen tijd om te spelen :(

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 03-08-2004 22:52 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hehe thx ik zal het asap proberen (bedtijd nu :( )

edit: clickable

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/problem.jpg

Het is uitgeblokt en ik kan het niet wijzigen,wat nu ?

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 115621 op 03-08-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 17:28
je videokaart ondersteunt dat niet denk ik
dus da's dan vette pech

ff gegoogled, inderdaad geen pixel shader op de geforce4 mx440

[ Voor 36% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 04-08-2004 00:19 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Ik kan het ook niet aanzetten marja das verpest niet echt de fun. Ben nu level 31 en ga eindelijk aan missions beginen. Ik ben nu weer archmage en hoop snel alle missions van mijn huis e kunnen halen waar ik al mee begonen ben in sadrith mora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Schaapje_BlaaT schreef op 04 augustus 2004 @ 00:17:
je videokaart ondersteunt dat niet denk ik
dus da's dan vette pech

ff gegoogled, inderdaad geen pixel shader op de geforce4 mx440
oh dat zuigt :(

maar toch bedankt voor het zoeken :)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste