Oeps. tijdje geleden aangevraagd of hier een nieuwe thread voor aangemaakt mocht worden. Groen licht gekregen overigens. Zal eens een poging doen om deel 9 te starten.
Ik zit eraan te denken om Morrowind + de daarbij behorende uitbreidingen maar weer eens te installeren en mij weer eens onder te dompelen in de geweldige wereld.
Echter heb ik al jaren het spel niet meer gespeeld of mods bekeken. Ik weet dat ik een goede house mod had, archer mod (quivers en archer hoods) en nog veel meer moois. Is de Morrowind mod community nog een beetje actief tegenwoordig of kan je nog maar weinig vinden voor dit geweldige spel?
Echter heb ik al jaren het spel niet meer gespeeld of mods bekeken. Ik weet dat ik een goede house mod had, archer mod (quivers en archer hoods) en nog veel meer moois. Is de Morrowind mod community nog een beetje actief tegenwoordig of kan je nog maar weinig vinden voor dit geweldige spel?
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
De mod community is nog altijd vrij levendig op de bethesda forums.
Trouwens als je echt alle visual enhacement mods die er bestaan op Morrowind loslaat ziet het er zelfs beter uit dan Oblivion
(inclusief oblivion met alle visual enhancements)
Bekijk deze youtube filmjes maar eens hoe Morrowind anno 2010 er kan uitzien
als je genoeg cpu/gpu power hebt.
http://www.youtube.com/watch?v=573_vXgMmmY
http://www.youtube.com/watch?v=c2UauUhXIOc
http://www.youtube.com/wa...Nh2wY2SRM&feature=related
Vooral de laatste is echt de absolute max op vlak van graphics voor Morrowind.
Trouwens als je echt alle visual enhacement mods die er bestaan op Morrowind loslaat ziet het er zelfs beter uit dan Oblivion
[ Voor 14% gewijzigd door -AzErTy- op 08-01-2010 15:54 ]
God does not play dice
Hmmz, door dit topic begint het opeens weer te jeuken om te gaan spelen 
Ik heb hier al veel te veel tijd in zitten, maar ben toch wel benieuwd naar die visuele mods. Zijn er ook goede mods voor verbetering van game-play zoals je voor Oblivion bijv. OOO en MMM hebt?
Ik heb hier al veel te veel tijd in zitten, maar ben toch wel benieuwd naar die visuele mods. Zijn er ook goede mods voor verbetering van game-play zoals je voor Oblivion bijv. OOO en MMM hebt?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Hehe, dat is wel heel overdreven maar het is een zeer grote stap voorwaards inderdaad. Maar ik ga binnenkort eerst maar gewoon Morrowind spelen met de enkele mods die nog op een verloren USB staan (Marksman mod met quivers/hoods, mijn huis modje, real signposts en nog enkele kleine mods). Daarna gaan we maar weer eens in de mods duiken en proberen!-AzErTy- schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:43:
De mod community is nog altijd vrij levendig op de bethesda forums.
Trouwens als je echt alle visual enhacement mods die er bestaan op Morrowind loslaat ziet het er zelfs beter uit dan Oblivion(inclusief oblivion met alle visual enhancements)
Hiermee ga ik weer teveel uurtjes zoet zijn!
Anoniem: 197066
damn.. morrowind.. wat was dat een tof spel. eerste spel wat ik gespeeld heb waar ik niet beperkt werd door technische regeltjes. Gewoon spelen, levelen, sterker worden, en je helemaal inleven in de wereld. Je kon echt zo diep gaan in de lore.. op den duur leefde je die wereld gewoon, in plaats van dat je je in die wereld inleefde.
Ik probeer nu de Morrowind Graphics Extender te draaien, maar die doet het niet bij mij (Windows 7). Installeren van directx9 runtime zou moeten helpen, maar niet bij mij. Iemand een ideetje?
Haan, MGE installeren kan inderdaad een behoorlijke pain in the ass zijn. Ik weet niet wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar enkele dingen die kunnen helpen:
- Heb je echt de allernieuwste DX9-runtime geïnstalleerd? Dus de... august 2009 - release volgens mij?
- Heb je Morrowind van tevoren al eens gespeeld? Nodig om de registry-entries aan te maken die MGE nodig heeft
- Morrowind, MGEgui als administrator runnen
- .Net up-to-date houden, maar dat zal met Windows 7 wel goed zitten
- Morrowind niet in Program Files installeren (Geeft problemen bij sommigen)
- Visual C++ 2008 redistributable, laatste versie geïnstalleerd?
Waarschijnlijk ken je deze thread al, maar ervaring leert dat er over veel dingen heen wordt gekeken in de first post. Daarnaast, zorg dat je de laatste beta draait, je weet niet wat je mist anders. (MGE version 3.8 revision 113 met waterwaves dll, om precies te zijn
)
Dreanor, je doet jezelf tekort als je alleen wat oude mods gebruikt, er zijn de laatste tijd zoveel vette mods uitgekomen. Tamriel Rebuilt en Connary's retextures (goed zoeken, of wachten op de update) om maar wat uit de elite te noemen.
- Heb je echt de allernieuwste DX9-runtime geïnstalleerd? Dus de... august 2009 - release volgens mij?
- Heb je Morrowind van tevoren al eens gespeeld? Nodig om de registry-entries aan te maken die MGE nodig heeft
- Morrowind, MGEgui als administrator runnen
- .Net up-to-date houden, maar dat zal met Windows 7 wel goed zitten
- Morrowind niet in Program Files installeren (Geeft problemen bij sommigen)
- Visual C++ 2008 redistributable, laatste versie geïnstalleerd?
Waarschijnlijk ken je deze thread al, maar ervaring leert dat er over veel dingen heen wordt gekeken in de first post. Daarnaast, zorg dat je de laatste beta draait, je weet niet wat je mist anders. (MGE version 3.8 revision 113 met waterwaves dll, om precies te zijn
Dreanor, je doet jezelf tekort als je alleen wat oude mods gebruikt, er zijn de laatste tijd zoveel vette mods uitgekomen. Tamriel Rebuilt en Connary's retextures (goed zoeken, of wachten op de update) om maar wat uit de elite te noemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Proto op 11-01-2010 10:10 ]
Dank voor de reply, het is me nu gelukt. Ik had alles geïnstalleerd volgens de handleiding, maar werkte nog steeds niet. Uiteindelijk kwam ik ergens een forumthread tegen waar werd verteld dat je morrowind.exe moet runnen als administrator en daarna mgegui.exe runnen als administrator, en dat werkt! 
Maar nu zit ik dus met een andere bug, zwart scherm bij gebruikt van MGE
Je hoort dus wel de muziek van het spel, maar geen beeld. Net een volledige re-install gedaan en verder nog geen mods e.d. geïnstalleerd. Het enige dat ik tot nu heb kunnen vinden via Google is dat je geen AA in je driver-settings aan moet hebben staan, maar dat heb ik ook niet.
Oplossing gevonden, het uitschakelen van dwm.exe (Desktop Windows Manager) helpt. Je bent dan wel je doorzichtige Aero theme kwijt, maar als je de Desktop Windows Manager herstart (via services.msc) is die weer terug
Maar nu zit ik dus met een andere bug, zwart scherm bij gebruikt van MGE
Oplossing gevonden, het uitschakelen van dwm.exe (Desktop Windows Manager) helpt. Je bent dan wel je doorzichtige Aero theme kwijt, maar als je de Desktop Windows Manager herstart (via services.msc) is die weer terug
[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 11-01-2010 14:18 ]
Meh? Ik volg MGE al een jaar of wat, maar die was ik nog niet tegengekomen. :x Wel een omslachtige 'fix', maarja, als het werkt, werkt het...
MGE, is dat enkel reflectie in het water, want als ik fimpjes en screenshots bekijk van het MGE het enige wat mij opvalt is het water.
Maar ik moet Morrowind maar weer eens gaan installeren. Maar eerst een frisse windows instal doen, anders kan ik twee keer Morrowind installeren!
Je kunt Desktop Composition ook uitschakelen via de compatibility options in het properties venster. Dan regelt Vista / Windows 7 dat voor jeHaan schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:50:
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
bizar genoeg blijft het nu gewoon werken, ook na een reboot van de pc 
Terwijl ik daarvoor echt 1000 instellingen heb zitten proberen en niets lukte, dus het moet wel door die DWM komen..

Terwijl ik daarvoor echt 1000 instellingen heb zitten proberen en niets lukte, dus het moet wel door die DWM komen..
Anoniem: 155599
Blij dat ik met xp werkHaan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:24:
bizar genoeg blijft het nu gewoon werken, ook na een reboot van de pc
Met de main storyline heb ik nu een dwemer puzzle kubus gevonden. Maar daar kun je alweer zien dat ik echt iets mis mbt tot gamen.
Ik was waar ik zijn moest en heb daar lang rondgedwaald van alles doodgemaakt. Vast gezeten bij een deur met hoge security en een jump die ik niet kon maken met men acro 26.
Op internet gekeken moest ik in het begin rondkijken en daar ergens in het westen was een steenpartij waar je op kon lopen. Deurtje door 1 man afmaken en je hebt de kubus.

HAHAHAHAHAHA ja, de eerste keer dat ik daar naar binnen ging heb ik zo lang rond gedwaald terwijl het zo makkelijk kan zijn. Ik heb er wel lekker aan verdient de eerste keer. Steeds nieuwe loot, items etc. Denk dat ik daar wel 1 week binnen ben wezen ronddwalen en ik dacht nog, nondeju dit spel is groot!Anoniem: 155599 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:56:
Blij dat ik met xp werkal die problemen vanwege een doorzichtige desktop.
Met de main storyline heb ik nu een dwemer puzzle kubus gevonden. Maar daar kun je alweer zien dat ik echt iets mis mbt tot gamen.
Ik was waar ik zijn moest en heb daar lang rondgedwaald van alles doodgemaakt. Vast gezeten bij een deur met hoge security en een jump die ik niet kon maken met men acro 26.
Op internet gekeken moest ik in het begin rondkijken en daar ergens in het westen was een steenpartij waar je op kon lopen. Deurtje door 1 man afmaken en je hebt de kubus.
Kijk eens beterDreanor schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:06:
MGE, is dat enkel reflectie in het water, want als ik fimpjes en screenshots bekijk van het MGE het enige wat mij opvalt is het water.Maar ik moet Morrowind maar weer eens gaan installeren. Maar eerst een frisse windows instal doen, anders kan ik twee keer Morrowind installeren!
Ja, het water is één grote verbetering. Maar MGE brengt veel meer: infinite view distance (vanaf Seyda Neen Solstheim kunnen zien, in plaats van alleen twee huizen voor je), Fullscreen shaders (bloom, hdr, SSAO, Depth of Field, god rays enzovoorts), AF en AA, custom resoluties en Field of View, etcetera...
Nadeel: behoorlijke fps-hit, maar met een beetje fine-tunen valt dat best mee.
Nou, ik heb voor de gein ook MW maar weer eens geïnstalleerd en heb ook MGE geïnstalleerd.
Maar dat hakt er wel in zeg, qua FPS, heb het gras maar op 50% gezet en de mesh detail ook, dat scheelt wel. Ook High quality shadows (ofzoiets) uitgezet, levert ook wat fpsjes op.
Maar het vreet wel bizar veel fps voor wat je ervoor terugkrijgt...
Maar ik ben een beetje.. verdwaald tussen de shaders. Er staan daar zoveel, maar ik kan nergens vinden welke er aangeraden worden (alleen iets over de volgorde ervan).
Kan iemand mij op weg helpen wat de mooiste/beste shaders uit dat rijtje zijn?
Oh, trouwens, ik draai Windows 7, maar heb geen problemen met DWM.
Verder vroeg ik me af of er een mod is, zoals All Natural voor Oblivion, dus een uitgebreider weersysteem, extra vogeltjes, etc. Of moet ik het maar doen met de Bitter Coast plugin?
Maar dat hakt er wel in zeg, qua FPS, heb het gras maar op 50% gezet en de mesh detail ook, dat scheelt wel. Ook High quality shadows (ofzoiets) uitgezet, levert ook wat fpsjes op.
Maar het vreet wel bizar veel fps voor wat je ervoor terugkrijgt...
Maar ik ben een beetje.. verdwaald tussen de shaders. Er staan daar zoveel, maar ik kan nergens vinden welke er aangeraden worden (alleen iets over de volgorde ervan).
Kan iemand mij op weg helpen wat de mooiste/beste shaders uit dat rijtje zijn?
Oh, trouwens, ik draai Windows 7, maar heb geen problemen met DWM.
Verder vroeg ik me af of er een mod is, zoals All Natural voor Oblivion, dus een uitgebreider weersysteem, extra vogeltjes, etc. Of moet ik het maar doen met de Bitter Coast plugin?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
FPS-hit is inderdaad groot, maar met een redelijke pc moet het goed speelbaar te krijgen zijn. Al kunnen steden als Balmora nog wel eens een diashow worden
Sowieso moet je de schaduwen in Morrowind altijd uitschakelen, de fpshit is echt onevenredig groot met wat je ervoor terugkrijgt. Dan kun je nog beter Knu's SSAO-shader gebruiken (OK, geen echt alternatief, maar wel erg mooi).
Qua shaders, Phal's sunshaft rays en peachykeen's trueBloom G6 zijn wel een must vind ik persoonlijk. Als je TrueBloom te blurry vindt, is Polik Gronak's gimp_hdrbloom (wie verzint 't) een goed alternatief. Alles is met een beetje googlen wel te vinden.
Wat het weer betreft, een uitgebreider weersysteem is er naar mijn weten nog niet, maar ik kan je SWG's Skies v3 aanraden, grote mod, maar een grote verbetering op de standaard lucht-textures. qua vogeltjes is Parrots of Vvardenfell misschien wat?
@In Search Of Sunrise, als je een lijstje met must-have mods nodig hebt voor je nieuwe TS, wil ik je er best bij helpen, ik volg de modcommunity op de voet
Qua shaders, Phal's sunshaft rays en peachykeen's trueBloom G6 zijn wel een must vind ik persoonlijk. Als je TrueBloom te blurry vindt, is Polik Gronak's gimp_hdrbloom (wie verzint 't) een goed alternatief. Alles is met een beetje googlen wel te vinden.
Wat het weer betreft, een uitgebreider weersysteem is er naar mijn weten nog niet, maar ik kan je SWG's Skies v3 aanraden, grote mod, maar een grote verbetering op de standaard lucht-textures. qua vogeltjes is Parrots of Vvardenfell misschien wat?
@In Search Of Sunrise, als je een lijstje met must-have mods nodig hebt voor je nieuwe TS, wil ik je er best bij helpen, ik volg de modcommunity op de voet
[ Voor 12% gewijzigd door Proto op 13-01-2010 08:56 ]
Volgens mij nog niet eerder gepost hier, maar ik heb een hele nette guide gevonden om je morrowind te updaten met mods:
http://morrowind2009.wordpress.com/
Ben hem nu zelf aan het volgen en de mods aan het installeren, elke keer als ik opstart ziet Morrowind er weer een beetje beter uit!
Ben hem nu zelf aan het volgen en de mods aan het installeren, elke keer als ik opstart ziet Morrowind er weer een beetje beter uit!
Hmm, staar je niet blind op één enkele guide. Hij mag dan morrowind2009 heten, alsnog zitten er aardig wat outdated mods tussen, naast het feit dat zo'n lijst erg subjectief is. Het is natuurlijk geen misdaad om deze guide te volgen, en het is zeker een mooie lijst, maar er zijn zoveel juweeltjes te vinden met een beetje zoekwerk. Patches als de Morrowind Code Patch en de Unofficial Unofficial Morrowind Patch Project (ja, UUMPP) zijn echter wel verplichte kost, naar mijn mening dan. 
Tip, blader eens door de top 100/ hall of fame op TESNexus, planetelderscrolls, morrowindmythicmods.com. Geweldige verzamelingen mods.
Tip, blader eens door de top 100/ hall of fame op TESNexus, planetelderscrolls, morrowindmythicmods.com. Geweldige verzamelingen mods.
[ Voor 12% gewijzigd door Proto op 13-01-2010 20:57 ]
Na een uur of 8 modden en installeren van een stuk of 60 mods
lukt het me toch niet meer om zo in de game gezogen te worden als vroeger. Ik vind Oblivion met de grote mods (oa. OOO en MMM) veel levendiger, Morrowind voelt zo ... leeg. Weinig bandieten op de weg, weinig monsters, gewoon minder te doen en te zien dan in een goed gemodde Oblivion.
Als de Radeon 5830 uit is en leverbaar, gaan we die maar eens kopen, zodat Oblivion een beetje goed speelbaar is op hoge settings:)
Als de Radeon 5830 uit is en leverbaar, gaan we die maar eens kopen, zodat Oblivion een beetje goed speelbaar is op hoge settings:)
Acht uur modden, maar hoeveel uur spelen?
Morrowind is gewoon erg anders dan oblivion, ik speel het omdat de sfeer me veel meer aangrijpt dan OB. Morrowind heeft gewoon even tijd nodig om op je in te werken. Wat weinig creatures betreft, PirateLord's Creatures X! Zeer veel nieuwe beestjes.
...damn, ik voel me een fanboy
...damn, ik voel me een fanboy

Ik vind Oblivion anders ook niet echt levendig buiten de steden. Ja, er lopen veel creatures en bandits rond, maar op de wegen zelf kom je niemand tegen met uitzondering van een guard zo nu en dan. Met wat mods kun je wel wat nutteloze traveling merchants toevoegen, maar echt druk worden ze niet. Maar dat is misschien ook wel wat realistisch.Haan schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 21:02:
Na een uur of 8 modden en installeren van een stuk of 60 modslukt het me toch niet meer om zo in de game gezogen te worden als vroeger. Ik vind Oblivion met de grote mods (oa. OOO en MMM) veel levendiger, Morrowind voelt zo ... leeg. Weinig bandieten op de weg, weinig monsters, gewoon minder te doen en te zien dan in een goed gemodde Oblivion.
Dat klopt, ik ga mij ook zeker niet doodstaren op 1 enkele guide en ik ga zeker niet alle mods klakkeloos overnemen etc. MAAR ik vind het een nette guide voor mensen die nieuw zijn, of lang, lang niet meer Morrowind hebben gespeeld en/of mods hebben gebruikt.Proto schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 20:56:
Hmm, staar je niet blind op één enkele guide. Hij mag dan morrowind2009 heten, alsnog zitten er aardig wat outdated mods tussen, naast het feit dat zo'n lijst erg subjectief is. Het is natuurlijk geen misdaad om deze guide te volgen, en het is zeker een mooie lijst, maar er zijn zoveel juweeltjes te vinden met een beetje zoekwerk. Patches als de Morrowind Code Patch en de Unofficial Unofficial Morrowind Patch Project (ja, UUMPP) zijn echter wel verplichte kost, naar mijn mening dan.
Het neemt je aan de hand, stap voor stap wat te doen. Hierbij moet je zelf kijken wat je wel en niet wilt uiteraard. Dan ben je weer een beetje gewend aan Morrowind modden en ga je vanzelf je eigen weg, op zoek na het groenere gras aan de overkant.
ps. Morrowind Code Patch staat erin hoor.
True. Wat je opmerking over texture packs betreft, ben ik het met je eens, als het niet een beetje op het origineel lijkt komt het er bij mij niet in. Dat betekent wel dat ik een hoop goeie mods mis, maar er blijft genoeg over wat wél lore-correct is.
Wat betreft MCP, mmja dat bedoelde ik ook... beetje vaag verwoord
.
Wat betreft MCP, mmja dat bedoelde ik ook... beetje vaag verwoord
Persoonlijk vind ik de textures die Connary gemaakt heeft voor morrowind echt goed.
Ze leunen ook heel dicht aan tegen het origineel.
Hier het draadje, bekijk vooral de screeshots eens.
http://www.bethsoft.com/b...x.php?showtopic=952646&hl
De links naar de download werken al een hele tijd niet meer en het is vrij moeilijk om nog aan die textures te geraken, hier is nog een werkende link:
http://www.megaupload.com/?f=0HS8W4CV
Dezelfde modder heeft ook veel creature retextures gedaan
http://www.bethsoft.com/b....php?showtopic=736390&hl=
Ook die links zijn al maanden dood en individuele files daarvan heb ik niet kunnen vinden maar ze zitten wel in deze file:
http://www.megaupload.com/?d=2JRYL4BT
Voor de geïnteresseerden
Ze leunen ook heel dicht aan tegen het origineel.
Hier het draadje, bekijk vooral de screeshots eens.
http://www.bethsoft.com/b...x.php?showtopic=952646&hl
De links naar de download werken al een hele tijd niet meer en het is vrij moeilijk om nog aan die textures te geraken, hier is nog een werkende link:
http://www.megaupload.com/?f=0HS8W4CV
Dezelfde modder heeft ook veel creature retextures gedaan
http://www.bethsoft.com/b....php?showtopic=736390&hl=
Ook die links zijn al maanden dood en individuele files daarvan heb ik niet kunnen vinden maar ze zitten wel in deze file:
http://www.megaupload.com/?d=2JRYL4BT
Voor de geïnteresseerden
God does not play dice
Connary is inderdaad een meester qua textures. Tip, kijk af en toe naar zijn work-in-progress, Connary's Texture Compendium. 't Zal nog effe duren voor die af is, maar dan heb je waarschijnlijk ook de beste Morrowind-retex ooit.
Daarnaast, er zijn weinig retextures voor Solstheim (Bloodmoon) naast de Bloodmoon Landscape Overhaul, maar persoonlijk vind ik deze niet geweldig. Zo even uit m'n hoofd heeft zackg, wel te vinden op de BethSoft forums, ook een erg mooie retex gemaakt. Daarnaast vond ik deze laatst, lijkt ook mooi.
Daarnaast, er zijn weinig retextures voor Solstheim (Bloodmoon) naast de Bloodmoon Landscape Overhaul, maar persoonlijk vind ik deze niet geweldig. Zo even uit m'n hoofd heeft zackg, wel te vinden op de BethSoft forums, ook een erg mooie retex gemaakt. Daarnaast vond ik deze laatst, lijkt ook mooi.
Ik volg zelf de modcommunity ook en draai zelf ondertussen een stuk of 90 mods ongeveer (weet het precieze aantal niet. ik gebruik ook mods die geen esp gebruiken, zoals bepaalde replacers van Westly) Ik gebruik echter geen MGE of LNB series of texturepacks of iets van die strekking. Mocht jij die nu wel gebruiken, dan zou ik je hulp wel kunnen gebruiken. Met name de textures van Connary schijnt nogal moeilijk aan te komen zijn, omdat hij alles offline heeft gehaald. Bedankt voor het aanbodProto schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:53:
FPS-hit is inderdaad groot, maar met een redelijke pc moet het goed speelbaar te krijgen zijn. Al kunnen steden als Balmora nog wel eens een diashow wordenSowieso moet je de schaduwen in Morrowind altijd uitschakelen, de fpshit is echt onevenredig groot met wat je ervoor terugkrijgt. Dan kun je nog beter Knu's SSAO-shader gebruiken (OK, geen echt alternatief, maar wel erg mooi).
Cool, ik zal eens kijken of ik wat leuks kan opstellen over texture packs en MGE (ENB Series is tegenwoordig obsolete).
Btw, bethsoft username?
Btw, bethsoft username?
Ik heb hier nog de GotY editie liggen (ooit voor 2euro uit een bak gehaald) en ik wil dit wel gaan spelen (heel erg veel uurtjes in oblivion gestoken) maar dan wel met grahpics mod en texture mods. Alleen weet iemand zo snel of dit een beetje makkelijk te installeren is? want bij oblivion was het altijd een geknoei, omdat je met mod volgorde etc. te maken had.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Om te beginnen is - zoals al eerder op deze pagina nog is aangegeven - http://morrowind2009.wordpress.com/ een goede guide.Rynji schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:51:
Ik heb hier nog de GotY editie liggen (ooit voor 2euro uit een bak gehaald) en ik wil dit wel gaan spelen (heel erg veel uurtjes in oblivion gestoken) maar dan wel met grahpics mod en texture mods. Alleen weet iemand zo snel of dit een beetje makkelijk te installeren is? want bij oblivion was het altijd een geknoei, omdat je met mod volgorde etc. te maken had.
Ik had dezelfde vraag als @hyptonize. Bedankt voor de link, kom het zo snel niet vinden...hyptonize schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:35:
[...]
Om te beginnen is - zoals al eerder op deze pagina nog is aangegeven - http://morrowind2009.wordpress.com/ een goede guide.
[ Voor 0% gewijzigd door BinaryRun op 17-01-2010 15:10 . Reden: Typo ]
Ik heb deze guide gevolgd en het spel ziet er nu echt mooi uit!Hinkl schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:10:
[...]
Ik had dezelfde vraag als @hyptonize. Bedankt voor de link, kom het zo snel niet vinden...
Ik had niet gedacht dat het spel er zo mooi uit kan zien.
Ik ben blij dat velen de guide die "IK"
gevonden heb kunnen gebruiken. Het is een mooi beginpunt voor ieder die lang niet meer Morrowind gespeeld heeft. Het wordt er zeker mooier op!
Alleen doe ik iets niet goed met Better Bodies, de meshes ofzo pakt hij niet!
Dus ik kijk nu naar poppetjes met groenblauwe vierkanten als lichaam!
Alleen doe ik iets niet goed met Better Bodies, de meshes ofzo pakt hij niet!
Ik heb het idee dat MGE met welke shader dan ook je game altijd dropt naar 30/40 fps of lager, opzich wel jammer want 60fps is toch wel een stuk fijner imo.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Weet niet of iemand dit al gezegd heeft, maar er zijn ook INI tweaks te vinden die je een paar FPS puntjes kunnen geven
ook iets wat niet in de morrowind2009 guide staat: Morrowind enhanced. erg handig. want je kan er dingen mee instellen om intensievere combat te krijgen (door combo's), een blocking-key in te stellen, zelf in je journal te schrijven, en zelf boeken te schrijven. ook de oblivion septims mod is heel mooi, de coins worden net zo mooi als in Oblivion, zelfs als je dmv MGE inzoomt op de coins blijven ze heel mooi.
De mods waar ik het meeste tevreden mee ben(die niet op wordpress staan dan):
-Connary's retextures (zijn op t moment erg moeilijk te vinden)
-Darknut's Armour 1024, little weapons mod 1024
-Graphic herbalism (maakt planten plukken nog beter dan in oblivion
-lights300 (maakt het licht mooier, interessanter en realistischer, goed te combineren met quadratic lighting in de INI)
-key replacer
-windows glow (nee niet illuminated windows:P) +alternate textures
-alternate messages (verandert dingen als "dispose of corpse" in Hide corpse, saving game in remembering location etc.
hopelijk heeft iemand hiet iets aan!
P.S. wat doet SSAO eigenlijk (behalve FPS drastisch verlagen dan)?
De mods waar ik het meeste tevreden mee ben(die niet op wordpress staan dan):
-Connary's retextures (zijn op t moment erg moeilijk te vinden)
-Darknut's Armour 1024, little weapons mod 1024
-Graphic herbalism (maakt planten plukken nog beter dan in oblivion
-lights300 (maakt het licht mooier, interessanter en realistischer, goed te combineren met quadratic lighting in de INI)
-key replacer
-windows glow (nee niet illuminated windows:P) +alternate textures
-alternate messages (verandert dingen als "dispose of corpse" in Hide corpse, saving game in remembering location etc.
hopelijk heeft iemand hiet iets aan!
P.S. wat doet SSAO eigenlijk (behalve FPS drastisch verlagen dan)?
Weak spot for fancy screens
Dit is wel een leuke vergelijking voor je: Klik
Boven = SSAO aan. Persoonlijk vind ik SSAO de framehit niet waard, maar da's meer omdat mijn systeem MGE sowieso niet altijd even aardig vindt
Als je normaal een redelijk goede framerate hebt zou ik SSAO toch echt eens proberen. Als ik me niet vergis was Peachykeen van de Bethsoft forums trouwens bezig met een SSAO-shader met een veel lagere framehit, hopen dat die binnenkort uitkomt.
En nu je het zegt, misschien moet ik toch eens MWE gaan proberen... (nee, ik had me voorgenomen Oblivion eerst eens uit te spelen, damn...)
Boven = SSAO aan. Persoonlijk vind ik SSAO de framehit niet waard, maar da's meer omdat mijn systeem MGE sowieso niet altijd even aardig vindt
En nu je het zegt, misschien moet ik toch eens MWE gaan proberen... (nee, ik had me voorgenomen Oblivion eerst eens uit te spelen, damn...)
Anoniem: 295148
Ik heb echt jaren gewacht op Oblibion, maar na een tijdje spelen kreeg ik de neiging om het spel als een onderzetter te gaan gebruiken. Het lijkt wel Disneyland, volgens de lore is Cyrodiil een jungle. Maar dat trekt de mensen weer niet die het liefst in elke RPG dezelfde clichés willen zien. Waaronder een Europees landschap, trollen en goblins. Ik heb geprobeerd het met meer dan 100 mods te spelen, en ook eens met FCOM, maar toen werd ik het evengoed zat.
Geef mij maar Morrowind met de sfeer en echt verschillende provincies waar het verschil niet enkel te zien is aan de kleur van de bomen.
Ik ben blij dat de modcommunity nog steeds actief is, en het niet allemaal verzadigd is met allerlei seks mods en dergelijke. Sinds Oblibion uitkwam hebben ze op Tesnexus een aldult-filter aangebracht.
Geef mij maar Morrowind met de sfeer en echt verschillende provincies waar het verschil niet enkel te zien is aan de kleur van de bomen.
Ik ben blij dat de modcommunity nog steeds actief is, en het niet allemaal verzadigd is met allerlei seks mods en dergelijke. Sinds Oblibion uitkwam hebben ze op Tesnexus een aldult-filter aangebracht.

@Proto
ja, k had zelf ook al een ssao-shader geprobeerd (die van knu, die standaard met mge 3.8.119 komt), maar ik vond de fps hit ook al veel te hoog... maar ik had wel een neppe ssao gevonden die geen of in ieder geval weinig FPS omlaag haalt... k wilde gwoon het verschil eens ff weten
ja, k had zelf ook al een ssao-shader geprobeerd (die van knu, die standaard met mge 3.8.119 komt), maar ik vond de fps hit ook al veel te hoog... maar ik had wel een neppe ssao gevonden die geen of in ieder geval weinig FPS omlaag haalt... k wilde gwoon het verschil eens ff weten
Weak spot for fancy screens
Anoniem: 352970
zo, ik heb even en ander account aangemaakt... die andere (MH4C) was van mn broer... ik denk, ik maak ff een eigen acc aan (die van hem was zonder mn toestemming op mijn pc gemaakt en hij stond nog steeds ingelogd, dus ik kon niets veranderen). denk gewoon bij die drie reacties van MH4C mijn username in en er is niets aan de hand!
Ik volg al een tijdje een groot modproject van enkele Italianen die als doel hebben het beste uit verschillende mods te combineren om zo tot 1 pakket te komen qua grafische update.
Sinds enkele weken hebben ze hun beta beschikbaar op hun site als er mensen geïnteresseerd zijn dit is de link: http://www.morrowindoverhaul.net
Google translate doet wonderen
Er is niet echt een goede readme dus hier even hoe je het best installed:
- Installeer morrowind + alle uitbreidingen
- Downwload het pakket
- Extract het pakket naar de map waar je Morrowind geïnstalleerd hebt
- Open Morrowind Code Patch bestand en selecteer de wijzigingen die je interessant lijken
- Navigeer naar de map Data Files van je morrowind instal en zoek naar Mini.exe run deze en klik op het icoontje met de potlood en het blad
- In dezelfde map staat het bestant BSAreg.exe laat ook deze eens runnen
- Open de Morrowind Launcher, controleer alle plugins in en klik op ok
- Open TesTool en selecteer just FIX IT
- Open Mlox mlox map en update vervolgens de laadvolgorde
- Open morrowind launcher en verander/selecteer juiste resolutie
- Open MGE en maak distant lands etc aan al naargelang voorkeur en speel wat met shaders
Sinds enkele weken hebben ze hun beta beschikbaar op hun site als er mensen geïnteresseerd zijn dit is de link: http://www.morrowindoverhaul.net
Google translate doet wonderen
Er is niet echt een goede readme dus hier even hoe je het best installed:
- Installeer morrowind + alle uitbreidingen
- Downwload het pakket
- Extract het pakket naar de map waar je Morrowind geïnstalleerd hebt
- Open Morrowind Code Patch bestand en selecteer de wijzigingen die je interessant lijken
- Navigeer naar de map Data Files van je morrowind instal en zoek naar Mini.exe run deze en klik op het icoontje met de potlood en het blad
- In dezelfde map staat het bestant BSAreg.exe laat ook deze eens runnen
- Open de Morrowind Launcher, controleer alle plugins in en klik op ok
- Open TesTool en selecteer just FIX IT
- Open Mlox mlox map en update vervolgens de laadvolgorde
- Open morrowind launcher en verander/selecteer juiste resolutie
- Open MGE en maak distant lands etc aan al naargelang voorkeur en speel wat met shaders
God does not play dice
Ja, ik heb de MGO gezien, en geprobeed, maar ik vind het niet geweldig... het was al een redelijke tijd geleden dus misschien ben ik al van gedachten veranderd
maar alsnog vind ik het zelf fijner om mijn eigen graphic packs samen te stellen, want dat geeft meer vrijheid. als ik een tex pack installeer die echt álles vervangt gaat mijn FPS meestal van 30 naar 15... niet zo leuk. vooral wanneer ik dist land aanzet meg MGE gebeurt dat nogal. BTW, ik heb geprobeerd om de pc van iemand die ik ken Morrowind te installeren (die persoon heeft windows 7 en een stuk betere pc dan ik
) maar wanneer ik mods probeer te installeren via winRAR en de bestanden uitpak naar de morrowind folder, dan staan ze er opeens niet meer... winRAR doet het goed, morrowind zelf ook, maar mods willen gewoon niet verschijnen. ook wl; MGE niet opstarten want dan geeft hij een error: "MGE werkt niet meer. er wordt naar een oplossing voor dit probleem gezocht..." en vervolgens sluit hij af. weet iemand hoe dit op te lossen is?
Wat gebeurt er dan als je ze ergens anders naar schrijft? vb bureaublad en dan manueel naar morrowind kopieert?Anoniem: 352970 schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:00:
Ja, ik heb de MGO gezien, en geprobeed, maar ik vind het niet geweldig... het was al een redelijke tijd geleden dus misschien ben ik al van gedachten veranderdmaar alsnog vind ik het zelf fijner om mijn eigen graphic packs samen te stellen, want dat geeft meer vrijheid. als ik een tex pack installeer die echt álles vervangt gaat mijn FPS meestal van 30 naar 15... niet zo leuk. vooral wanneer ik dist land aanzet meg MGE gebeurt dat nogal. BTW, ik heb geprobeerd om de pc van iemand die ik ken Morrowind te installeren (die persoon heeft windows 7 en een stuk betere pc dan ik
) maar wanneer ik mods probeer te installeren via winRAR en de bestanden uitpak naar de morrowind folder, dan staan ze er opeens niet meer... winRAR doet het goed, morrowind zelf ook, maar mods willen gewoon niet verschijnen. ook wl; MGE niet opstarten want dan geeft hij een error: "MGE werkt niet meer. er wordt naar een oplossing voor dit probleem gezocht..." en vervolgens sluit hij af. weet iemand hoe dit op te lossen is?
Over MGE het is heel belangrijk dat je admin rechten geeft en bij compatibility windows xp selecteert en ook niet vergeet in morrowind launcher een resolutie te selecteren/veranderen. MGE probeert namelijk te zoeken in het register naar een resolutie en als die niet gevonden wordt crasht hij. Heb zelf een uurtje zitten knoeien om het werkend te krijgen onder win7

Je kan ook manueel kijken of er in het register de juiste instellingen staan.
regedit en dan HKEY LOCAL MACHINE-->SOFTWARE-->WOW6432Node-->Bethesda Softworks-->Morrowind en dan kijken of er daar iets staat over screen with en screen height.
Mja mods zoeken en alles zelf doen verkies ik normaal gezien ook, alleen dat duurt altijd zo enorm lang en wegens men studies heb ik op dit ogenblik echt niet veel tijd over dus de easy way dan maar
Over die SSAO shader misschien nog een goede tip voor iedereen die hem in buitenlocaties te zwaar vindt om aan te zetten. In MGE is het mogelijk om die shader te "flaggen" dat hij enkel in interiors werkt. Daar is je fps meestal ruimschoots hoog genoeg en persoonlijk vind ik dat ie daar ook uitstekend tot zijn recht komt.Proto schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:54:
Dit is wel een leuke vergelijking voor je: Klik
Boven = SSAO aan. Persoonlijk vind ik SSAO de framehit niet waard, maar da's meer omdat mijn systeem MGE sowieso niet altijd even aardig vindtAls je normaal een redelijk goede framerate hebt zou ik SSAO toch echt eens proberen. Als ik me niet vergis was Peachykeen van de Bethsoft forums trouwens bezig met een SSAO-shader met een veel lagere framehit, hopen dat die binnenkort uitkomt.
[ Voor 48% gewijzigd door -AzErTy- op 06-04-2010 19:58 ]
God does not play dice
@AzErty
Van bureaublad naar morrowind werkt idd wel, ik vroeg me alleen af waarom het niet goed werkte.. en helaas heb ik dat ales al geprobeert wat je over MGE zegt: admin mode, compatibility mode, resolutie veranderen etc... helaas heeft niets gewerkt... weird
Van bureaublad naar morrowind werkt idd wel, ik vroeg me alleen af waarom het niet goed werkte.. en helaas heb ik dat ales al geprobeert wat je over MGE zegt: admin mode, compatibility mode, resolutie veranderen etc... helaas heeft niets gewerkt... weird

Misschien heb je dit ook al gedaan:
Laatste DX9 Redistributable geïnstalleerd:
http://www.softpedia.com/....0c-Redistributable.shtml
en Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable:
http://www.microsoft.com/...4b9f2bc1bf&displaylang=en
En anders misschien eens kijken in deze thread of ze je daar kunnen helpen:
http://forums.bethsoft.co...nd-graphics-extender-mge/
Laatste DX9 Redistributable geïnstalleerd:
http://www.softpedia.com/....0c-Redistributable.shtml
en Microsoft Visual C++ 2008 Redistributable:
http://www.microsoft.com/...4b9f2bc1bf&displaylang=en
En anders misschien eens kijken in deze thread of ze je daar kunnen helpen:
http://forums.bethsoft.co...nd-graphics-extender-mge/
God does not play dice
Heb je dan per se DX9 Redistributable nodig? Op zijn pc staat namelijk DX11, dus dat zou niet zo leuk zijn...
Ik heb hier ook win7 64bit en ik had die toch echt nodig.
Volgens mij is het namelijk niet zo dat dx11 alle functies die oudere spellen gebruiken automatisch herkend/gebruikt kunnen worden.
Heeft iets te maken dat win7 niet alle dx9 libraries aan bord heeft, enkel de standaard zut. Het is trouwens ook geen probleem, de installer instalt enkel ontbrekende stukken en dx11 blijft gewoon op je systeem staan.
Het is maar een download van 100mb ofzo dacht ik
Volgens mij is het namelijk niet zo dat dx11 alle functies die oudere spellen gebruiken automatisch herkend/gebruikt kunnen worden.
Heeft iets te maken dat win7 niet alle dx9 libraries aan bord heeft, enkel de standaard zut. Het is trouwens ook geen probleem, de installer instalt enkel ontbrekende stukken en dx11 blijft gewoon op je systeem staan.
Het is maar een download van 100mb ofzo dacht ik
[ Voor 30% gewijzigd door -AzErTy- op 07-04-2010 23:12 ]
God does not play dice
ok, ik zal het eens proberen. maar op het moment heb ik een ander probleem: ik heb onlangs Darknut's "1st person enhanced" geïnstalleerd, maar toen ik dat had gedaan merkte ik dat wanneer ik speel, mijn mannetje in Morrowind niet goed reageert op de toetsen. wanneer ik bijvoorbeeld op de W druk, loopt hij pas na 2 seconden vooruit, en dan loopt hij veeeeel te lang vooruit, zeg maar vijf seconden ingedrukt houden is vijftien seconden lopen. en tijdens het lopen reageert hij nergens op; hij reageert pas wanneer hij stil staat. ik heb al geprobeerd om de mod te verwijderen zoals de instructies aangeven, maar dit helpt niet!! dit maakt het spel best wel onspeelbaar... ik heb al op de topic van deze mod een vraag gestld, maar niemand is daar actief geweest sinds januarie, dus ben ik niet erg hoopvol...
170074
Morrowind heeft inderdaad veel meer sfeer. De besturing is ook veel prettiger, veel meer muis georiënteerd (pc-only immers.) Ik heb het dan ook met veel plezier gespeeld.Anoniem: 295148 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:01:
Ik heb echt jaren gewacht op Oblibion, maar na een tijdje spelen kreeg ik de neiging om het spel als een onderzetter te gaan gebruiken. Het lijkt wel Disneyland, volgens de lore is Cyrodiil een jungle. Maar dat trekt de mensen weer niet die het liefst in elke RPG dezelfde clichés willen zien. Waaronder een Europees landschap, trollen en goblins. Ik heb geprobeerd het met meer dan 100 mods te spelen, en ook eens met FCOM, maar toen werd ik het evengoed zat.
Ik ben van plan om deze (inmiddels) oldie weer eens uit de kast te trekken. Destijds gebruikte ik uitsluitend de official plug-ins, meer waren eigenlijk ook niet nodig.
Welke mods zijn tegenwoordig must-have? Ik zag de volgende guide staan, iemand nog aanvullingen?
Tsja, persoonlijke smaak. Ik was (toen) fan van de Legolas armor/bow mod, the markmans guild en hunter quivers/hoods mod (ja ik was wood elf archer ofzo).
Verder blijft het helaas een questie van zelf onderzoeken waar jou voorkeur naar uit gaat. Zo wil ik geen texture mods die totaal anders zijn (enkel high res versies van het orgineel wil ik wel toepassen). Maar ik heb een paar maanden geleden die guide gevolgt en dan heb je een mooie basis hoor.
Verder blijft het helaas een questie van zelf onderzoeken waar jou voorkeur naar uit gaat. Zo wil ik geen texture mods die totaal anders zijn (enkel high res versies van het orgineel wil ik wel toepassen). Maar ik heb een paar maanden geleden die guide gevolgt en dan heb je een mooie basis hoor.
als je een goede link wil voor connary's textures, hier is ie: http://www.megaupload.com/?d=2JRYL4BT
hij staat elders nog in deze thread, maar met 30+ pagina's is dat wat moeilijk te vinden : ) verder blijven Connary's textures erg dicht bij de originele textures, maar niet alle textures worden vervangen. ik raad je aan om eerst visual pack te installeren en daarna Connary's textures eroverheen te plakken.
hij staat elders nog in deze thread, maar met 30+ pagina's is dat wat moeilijk te vinden : ) verder blijven Connary's textures erg dicht bij de originele textures, maar niet alle textures worden vervangen. ik raad je aan om eerst visual pack te installeren en daarna Connary's textures eroverheen te plakken.
[ Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 352970 op 20-06-2010 14:32 ]
Ik heb een weekje geleden een nieuwe pc aangeschaft, waar Windows Vista (service pack 2 + platform update) op staat. Blijkbaar heeft Windows Vista hetzelfde probleem als Windows 7: MGE crasht als je het opstart. alle benodigde software (.NET 2.0, Visual C++ 2008 redistributable, DirectX 9.0c redistributable) is geïnstalleerd, en compatibiliteitsmodus en administratie-uitvoering helpt niet. Na wat surfen op het internet vond ik deze handige
link:
http://www.filefront.com/10666171/MGE-Vista-Fix/
Dit is de MGE Vista Fix. Blijkbaar werkt MGE niet op Vista/7 omdat er een aantal belangrijke dll-bestanden niet met Vista geïnstalleerd worden. deze download installeert de missende dll-bestanden, en dus werkt MGE nu gewoon op mijn pc. Als MGE niet werkt op jouw Windows Vista of Windows 7, gebruik dan de Fix, anders weet ik het zelf ook niet meer.
link:
http://www.filefront.com/10666171/MGE-Vista-Fix/
Dit is de MGE Vista Fix. Blijkbaar werkt MGE niet op Vista/7 omdat er een aantal belangrijke dll-bestanden niet met Vista geïnstalleerd worden. deze download installeert de missende dll-bestanden, en dus werkt MGE nu gewoon op mijn pc. Als MGE niet werkt op jouw Windows Vista of Windows 7, gebruik dan de Fix, anders weet ik het zelf ook niet meer.
Cool 
http://snowskadi.deviantart.com/gallery/#/dfbe4u
Ik kan zelfs de kleinste details herkennen (tot aan de boomstronk uiterst rechts boven het midden) behalve die "dichter" rechts naast Vivec zit.
Iemand een idee?
Ik kan zelfs de kleinste details herkennen (tot aan de boomstronk uiterst rechts boven het midden) behalve die "dichter" rechts naast Vivec zit.
Iemand een idee?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Dit zijn allemaal stukjes uit MW?Shao Kahn schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:14:
Cool
Iemand een idee?
Yes, tot de kleintste details aan toe.
Laten we er een quiz van maken
Laten we er een quiz van maken
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Wat voor quiz? De meeste dingen staan al in de replies van deviantart.
Wat ik zelf al wist:
- Boomstam van faggot (ofzo) die zijn zooi daar verstopt in Seyda neen (ofzo).
- De boot waar je op aankomt met dat kereltje die gevangen zit en niet vrij komt.
- Die kerel die naar beneden valt die 3 jump scrolls dropt. Hij valt op een boek.
- Rechts boven in de rots boven (en) Vivec waar je in de mainquest naar binnen moet (dacht ik).
- Links de vulkaan en eindbaas met zijn hart.
- Op de vulkaan de dwarven ruin waar je voor je eerste fighters club quest een puzzle box moet halen (of elke andere willekeurige dwarven ruin).
- Rechts onderin, zonder shirt is die kerel die je als eerst moet opzoeken voor de mainquest.
- In het midden is natuurlijk, jij als speler, met heavy dragoth armor (dacht ik), de dagger van de mainquest (waar je het hart moet aanvallen) en andere loot.
- Die kerel met bruine jurk en scroll en veer daarmee moet je praten om je class te maken.
Verder kom ik niet!
Wat ik zelf al wist:
- Boomstam van faggot (ofzo) die zijn zooi daar verstopt in Seyda neen (ofzo).
- De boot waar je op aankomt met dat kereltje die gevangen zit en niet vrij komt.
- Die kerel die naar beneden valt die 3 jump scrolls dropt. Hij valt op een boek.
- Rechts boven in de rots boven (en) Vivec waar je in de mainquest naar binnen moet (dacht ik).
- Links de vulkaan en eindbaas met zijn hart.
- Op de vulkaan de dwarven ruin waar je voor je eerste fighters club quest een puzzle box moet halen (of elke andere willekeurige dwarven ruin).
- Rechts onderin, zonder shirt is die kerel die je als eerst moet opzoeken voor de mainquest.
- In het midden is natuurlijk, jij als speler, met heavy dragoth armor (dacht ik), de dagger van de mainquest (waar je het hart moet aanvallen) en andere loot.
- Die kerel met bruine jurk en scroll en veer daarmee moet je praten om je class te maken.
Verder kom ik niet!
[ Voor 4% gewijzigd door Dreanor op 25-08-2010 18:22 ]
Na de aankondiging van Skyrim toch maar weer is Morrowind opgezocht en geïnstalleerd. Spel al 2 jaar niet meer aangeraakt maar kreeg toch weer jeukende handen. Met behulp van de onderstaande link de mods en textures geïnstalleerd.
Ziet er toch echt heel gaaf uit en je zou bijna zeggen dat het een spel is dat maar een paar jaar geleden uit is gebracht.
Zijn er nog andere die het weer zij gaan spelen?
Ziet er toch echt heel gaaf uit en je zou bijna zeggen dat het een spel is dat maar een paar jaar geleden uit is gebracht.
Zijn er nog andere die het weer zij gaan spelen?
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Anoniem: 172410
Ziet er niet verkeerd uit inderdaad. Misschien als ik Oblivion zat benjdh009 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 02:57:
Ja, ik speel het nog geregeld.
Hier is 1 van de meest up-to-date threads van de officiële fora om morrowind er zo goed mogelijk laten uit te zien.
http://forums.bethsoft.co...endations-list-for-today/
En enkele screenshots hoe het er kan uitzien:
http://www.tesnexus.com/i...ages/57416-1268761960.jpg
http://www.tesnexus.com/i...ages/57416-1276776715.jpg
http://www.tesnexus.com/i...ages/57416-1279661467.jpg
Belachelijk goed voor een spel uit 2002 he
Je moet wel over een goed pc'tje spelen als je aan de slag gaat met meerdere shaders
Met een gtx260 kom je op 20fps buiten met 4-5 shaders aan
Hier is 1 van de meest up-to-date threads van de officiële fora om morrowind er zo goed mogelijk laten uit te zien.
http://forums.bethsoft.co...endations-list-for-today/
Belachelijk goed voor een spel uit 2002 he
Je moet wel over een goed pc'tje spelen als je aan de slag gaat met meerdere shaders
[ Voor 7% gewijzigd door -AzErTy- op 18-01-2011 20:44 ]
God does not play dice
Mijn grootste probleem met Morrowind was, hoe gek het ook klinkt, het gebrek aan gesproken tekst. Ik lees best veel, maar dat ellenlange teksten doorploegen op een beeldscherm breekt de gameplay behoorlijk voor mij. Als dat opgelost is zou ik het zomaar best wel eens kunnen gaan spelen.
Er staan inderdaad leuke dingen bij die mijn huidige zaakjes er een stuk beter uit laten zien. Thx:P-AzErTy- schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:11:
Ja, ik speel het nog geregeld.
http://forums.bethsoft.co...2010-graphics-and-sounds/
Belachelijk goed voor een spel uit 2002 he![]()
Zo ver ik weet is er er geen project geweest die Morrowind vult met gesproken tekst. Moet ook zeggen dat de meeste gesproken mods in Oblivion me ontzettend tegenvallen qua kwaliteit van de stemacteur
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Het had inderdaad beter kunnen zijn in Oblivion, dat is een veelgehoorde klacht. Maar die lappen tekst als je de lore een beetje wil oppikken in Morrowind gingen me op een gegeven moment tegenstaan. Zeker als je je gewoon even lekker wil verliezen in een wereld helpt het niet echt en vermoeid het ook razendsnel.jdh009 schreef op zondag 26 december 2010 @ 07:01:
Zo ver ik weet is er er geen project geweest die Morrowind vult met gesproken tekst. Moet ook zeggen dat de meeste gesproken mods in Oblivion me ontzettend tegenvallen qua kwaliteit van de stemacteur
Desondanks wil ik het met wat mods misschien nog wel eens proberen, want het is natuurlijk zonde om daarop het hele spel te laten liggen. Ik heb 'm voor de Xbox, maar met mods op de PC lijkt me een stuk interessanter.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 26-12-2010 21:53 ]
Is Steam de enige online aanbieder van de goty-editie? Vind 20 euro best wel veel voor dit pakket. Suggesties?
www.budgetgaming.nlHurtebise schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:01:
Is Steam de enige online aanbieder van de goty-editie? Vind 20 euro best wel veel voor dit pakket. Suggesties?
Loop even een aantal winkels langs en kijk in de budgetbakken. Ik zie hem nog wel eens liggen voor een bedrag tussen de 5 en 10 euro (wel op cd dan uiteraard).Hurtebise schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:01:
Ook op amazon.co.uk is hij maar 6 pond (zonder verzendkosten meegerekend).
Daarnaast is het met de gewone versie (niet steam bedoel ik dan) makkelijker te modden meen ik. Misschien iets om je even in te verdiepen?
[ Voor 9% gewijzigd door Orian op 13-01-2011 09:24 ]
Sinds het spelen van Nehrim (oblivion mod) ben ik steeds meer geinteresseerd geraakt in Morrowind, aangezien bijna iedereen zegt dat dit spel een stuk leuker (boeiender) was dan oblivion. Ik heb zojuist op play.com morrowind 2e hands gekocht voor 1.79 (incl. verzendkosten) en wilde eigenlijk de mod compendium installeren. Echter las ik dat je daar de GOTY versie voor nodig hebt, en die heb ik niet gekocht...
Zijn er ook grafische enhancement mods die werken op de niet GOTY versie? Anders koop ik wel een keer ergens goedkoop de GOTY versie als ik die goedkoop zie, jammer dat hij op steam nog 20,- kost! Soms in de aanbieding, maar dan moet je geluk hebben....
Zijn er ook grafische enhancement mods die werken op de niet GOTY versie? Anders koop ik wel een keer ergens goedkoop de GOTY versie als ik die goedkoop zie, jammer dat hij op steam nog 20,- kost! Soms in de aanbieding, maar dan moet je geluk hebben....
Anoniem: 146875
Ik heb zelf deze gevolgd handleiding gevolgd, de meeste mods werken volgens mij ook voor de niet-GOTY versie:
Niet alle mods zijn nodig (er staan er 100+) ik heb alleen de patches, bugfixes en grafische overhaul geinstalleerd, iets van 10 mods
Niet alle mods zijn nodig (er staan er 100+) ik heb alleen de patches, bugfixes en grafische overhaul geinstalleerd, iets van 10 mods
Volgens die guide heb ik de expansions ook nodig (sowieso voor MGE). Ik denk dat ik vanavond gewoon eens ga kijken in wat budget bakken, scheelt weer een hoop gedoe, dan geef ik de niet-GOTY versie wel aan mijn broer, die heeft toch een slome bak thuis staan
Zo, heb eens zitten kijken naar mod mogelijkheden, Kwam deze tegen:
link
Youtube filmpje
Wow wat ziet dat er prachtig uit!!! Echt ongeloofelijk dat een spel van 2002 er zo mooi uit kan komen te zien! Dit gaat inderdaad echt voorbij aan Oblivion. De landschappen zijn ook zooo veel gevarieerder in morrowind! Ik ga toch maar eens snel kijken naar een GOTY editie!!
link
Youtube filmpje
Wow wat ziet dat er prachtig uit!!! Echt ongeloofelijk dat een spel van 2002 er zo mooi uit kan komen te zien! Dit gaat inderdaad echt voorbij aan Oblivion. De landschappen zijn ook zooo veel gevarieerder in morrowind! Ik ga toch maar eens snel kijken naar een GOTY editie!!
Ik heb morrowind overhaul draaien en ik moet zeggen het is echt epic. het ziet er echt super strak uit, helaas ondersteund het mijn CFX niet dus zit ik op een HD5770, wat niet super chill is
Ik sta er toch weer steeds versteld van. Dit spel is ondertussen 9 jaar oud, welk spel kan na 9 jaar nog zeggen dat er in die mate nog voor gemod wordt?
Blijft toch mijn favo spel ooit, heel die wereld, de lore, de modcommunity,...
UT99 ?Docho schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:55:
Ik sta er toch weer steeds versteld van. Dit spel is ondertussen 9 jaar oud, welk spel kan na 9 jaar nog zeggen dat er in die mate nog voor gemod wordt?Blijft toch mijn favo spel ooit, heel die wereld, de lore, de modcommunity,...
Ik heb net de GOTY binnen van Amazon.co.uk, want ik wilde ook wel eens met mods aan de slag nadat ik ooit lang geleden eens een voorzichtig begin had gemaakt op de Xbox en nu na al die jaren Oblivion wel erg verslavend blijkt en blijft.Shodan schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:47:
Ik heb er 4,5 pond voor betaald en geen verzendkosten omdat ik nog meer bestelde
Ik wacht denk ik tot ik hem op steam tegen kom... Ik ben stout geweest en heb de "probeer versie" gedownload, omdat ik niet kon wachten de overhaul te installeren.Anoniem: 172410 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:32:
[...]
Ik heb net de GOTY binnen van Amazon.co.uk, want ik wilde ook wel eens met mods aan de slag nadat ik ooit lang geleden eens een voorzichtig begin had gemaakt op de Xbox en nu na al die jaren Oblivion wel erg verslavend blijkt en blijft.
Ik heb er 4,5 pond voor betaald en geen verzendkosten omdat ik nog meer besteldeEen aanrader dus!
Ik ben erg onder de indruk. Wel is de overhaul behoorlijk pittig voor mijn systeem, (core2duo @ 3GHZ, 4GB ram, 4850 512mb vid. kaart). Ik heb in MGE wat texture settings kleiner gemaakt, wat extra bomen weggelaten en gras op 50% gezet. Nu draait het tussen de 20-30 fps. Wel met draw distance op 8, zodat ik erg ver kan kijken.
Wat halen jullie voor fps?
Ook net de overhaul er op gezet. Wauw.
Met mijn ondertussen gedateerde systeempje (C2D @2.4GHz, 2 GB Ram + 8800GT) kan helaas niet alles aan. Zelfs met hetgeen wat nu aanstaat though. Wauw. (Zal de fps eens checken, misschien kan er nog wat meer aan.)
Met mijn ondertussen gedateerde systeempje (C2D @2.4GHz, 2 GB Ram + 8800GT) kan helaas niet alles aan. Zelfs met hetgeen wat nu aanstaat though. Wauw. (Zal de fps eens checken, misschien kan er nog wat meer aan.)
Tip: Je kan in de console (~ knop) tdt intypen, dan zie je de fps. Zelfde als bij oblivion.
Ik vind eigenlijk het spel goed te spelen met 20 fps, het is geen shooter dus denk dat ik het spel nu zo laat. Nu nog kiezen wat ik ga spelen, Nehrim mod voor Oblivion of morrowind! In ieder geval genoeg te doen voor Skyrim er is!!
Ik vind eigenlijk het spel goed te spelen met 20 fps, het is geen shooter dus denk dat ik het spel nu zo laat. Nu nog kiezen wat ik ga spelen, Nehrim mod voor Oblivion of morrowind! In ieder geval genoeg te doen voor Skyrim er is!!
Machtig mooie mod, idd. Eerst MW werkend krijgen onder Win 7-64 bit. Heb cd-exemplaar.
Dé beste oplossing?
Dé beste oplossing?
[ Voor 41% gewijzigd door Hurtebise op 28-03-2011 13:39 ]
Ik heb morrowind overhaul nu draaien op een C2D @2.66ghz 4gb 8800GT en dat doet het op ongeveer 30-40 FPS tenzij er veel NPC's zijn (zijn er bij mij omdat ik nogal wat mods heb zoals MCA en Children of morrowind) dan gaat hij naar de 20.
Morrowind maar eens onder het stof vandaan halen en installeren + die mooie mod. Zou op mijn Athlon II X3 435 @ 3.4Ghz + HD5770 (@ 963/1344) op 1280x1024 zonder problemen mogen draaien neem ik aan
.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
1280x1024 moet geen probleem zijn denk ik, ik speel op full HD dat is toch net een slag anders. De instalatie kost trouwens nogal veel tijd (30 min+)
[ Voor 22% gewijzigd door sjaakwortel op 28-03-2011 15:16 ]
Haha, nee ikzelf heb wel een Full HD monitor, maar de PC waar ik meestal op game (in dit geval van mijn ouders) heeft een oude 17" monitor
.
Welke settings gebruik je? Bij distant land creator heb ik world textures verlaagd naar 1024kb en 512kb, mesh detail medium. Minimum static size op 400.sjaakwortel schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:09:
Ik heb morrowind overhaul nu draaien op een C2D @2.66ghz 4gb 8800GT en dat doet het op ongeveer 30-40 FPS tenzij er veel NPC's zijn (zijn er bij mij omdat ik nogal wat mods heb zoals MCA en Children of morrowind) dan gaat hij naar de 20.
Shaders gebruik ik alles bahalve de blur en SSAO.
Distant land optie: Ik gebruik 8 cells afstand.
In MGOO heb ik bij allen opties de simpele varianten van landschappen gekozen. Ik gebruik wel de rev 186 versie van MGE.
Tip: Als SSAO te zwaar is buiten kan je die shader in MGE flaggen om enkel binnenskamers te werken, daar zit je toch altijd >60fps
God does not play dice
Check! Gedaan, Alleen weet ik even niet wat precies het verschil is. Schaduwen zijn zachter of zo?-AzErTy- schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:32:
Tip: Als SSAO te zwaar is buiten kan je die shader in MGE flaggen om enkel binnenskamers te werken, daar zit je toch altijd >60fps
Ik heb het gras detail terug gedraaid naar 35% en de extra bomen verwijderd, dit zorgt bij mij voor nagenoeg altijd 30fps en dipjes naar 20 fps. Denk dat ik nu eindelijk ga ophouden met tweaken en eindelijk een keer ga spelen!!! Misschien Nehrim zelfs even op pauze zetten...
Draai nu tussen de 20 en de 30 fps op 1680x1050. Prima te doen, zo nu en dan een kleine stotterring, maar daar kan ik me niet echt aan ergeren.
Jep, bij mij ook meestal rond de 30 fps, alleen in drukke gebieden 20fps, maar dat is allemaal prima te doen,
Gisteren eens begonnen met spelen! Erg mooi spel, het voelt echt als een nieuwe game door de mooie grafische mods, landschappen zijn echt adembenemend mooi! Ik vind vooral de gevarieerdheid van de gebieden en architectuur heel tof, vooral omdat in Oblivion alles zo op elkaar lijkt. Ik heb geen enkel probleem met het feit dat je veel moet lezen, ik speel ook neverwinter nights 2 en dat is ook bijna alleen maar tekst ipv spraak.
Wel vind ik het vechten nog knap lastig! Ben paar keer een dungeon in gegaan. Eerste poppetje kapot maken lukt vaak nog wel, maar sommige vijanden slaan mij in 2/3 klappen dood! of 2 fireballs en het is gedaan.
Ik speel battle mage en heb redelijk wat armor al gekocht (9 armor rating nu) maar het heeft bij sommige vijanden maar weinig invloed! Mijn block skill is nog wel erg laag (10) misschien scheelt dat. Bovendien sla ik ontzettend vaak mis! Ik heb een axe skill van 30 en gebruik dus ook zo'n wapen, maar nog mis ik heel veel attack swings.... Tja, oefenen maar, eerst maar wat missies voor fighters en wizard guilds doen.
Gisteren eens begonnen met spelen! Erg mooi spel, het voelt echt als een nieuwe game door de mooie grafische mods, landschappen zijn echt adembenemend mooi! Ik vind vooral de gevarieerdheid van de gebieden en architectuur heel tof, vooral omdat in Oblivion alles zo op elkaar lijkt. Ik heb geen enkel probleem met het feit dat je veel moet lezen, ik speel ook neverwinter nights 2 en dat is ook bijna alleen maar tekst ipv spraak.
Wel vind ik het vechten nog knap lastig! Ben paar keer een dungeon in gegaan. Eerste poppetje kapot maken lukt vaak nog wel, maar sommige vijanden slaan mij in 2/3 klappen dood! of 2 fireballs en het is gedaan.
Ik speel battle mage en heb redelijk wat armor al gekocht (9 armor rating nu) maar het heeft bij sommige vijanden maar weinig invloed! Mijn block skill is nog wel erg laag (10) misschien scheelt dat. Bovendien sla ik ontzettend vaak mis! Ik heb een axe skill van 30 en gebruik dus ook zo'n wapen, maar nog mis ik heel veel attack swings.... Tja, oefenen maar, eerst maar wat missies voor fighters en wizard guilds doen.
Kan er iemand een goede 'how to make this work on Windows 7 64 bit' link doorgeven? Heb al wat rondgezocht, maar nog niet gevonden wat ik zocht. Heb een goty-cd-versie (incl bloodmoon en tribunal).
mm, ik heb ook windows 7 en 64 bit, maar geen problemen gehad eigenlijk... ? Volgens mij zijn er wel wat guides te googlen wat betreft problemen met windows 7?
er is ergens een 64bit patch voor morrowind, die zit ook bij morrowind overhaul. Weet iemand hoe je de animations kan verbeteren, dat is het laaste deel wat bij mij nog lage kwaliteit heeft. Ik heb all de animation patch van morrowind overhaul gebruikt, maar het blijft niet echt relax. Ik draai nu in towns met veel NPC's ongeveer 20 FPS en daarbuiten 30+.
Er is destijds een xbox versie van MW GOTY editie gemaakt en uitgebracht? Trok deze op iets?
Enig idee of deze versie ook op xbox360 werkt? Denk niet dat er een aparte xbox360 versie is gereleased.
Enig idee of deze versie ook op xbox360 werkt? Denk niet dat er een aparte xbox360 versie is gereleased.
[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 29-05-2014 14:38 ]
Kijk op de officiële support list. Als het spel daar niet staat werkt deze niet op de 360.
Zonder een tutorial te volgen ben ik er in geslaagd om in één minuut tijd dit spel te installeren op OpenBSD.Hurtebise schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 11:43:
Kan er iemand een goede 'how to make this work on Windows 7 64 bit' link doorgeven? Heb al wat rondgezocht, maar nog niet gevonden wat ik zocht. Heb een goty-cd-versie (incl bloodmoon en tribunal).
Het spel heeft nu in 2024 geen enkele bug meer en is dus op gebied van stabiliteit op OpenBSD een perfecte ervaring.
The Elder Scrolls III: Morrowind op OpenBSD

Heb hem sinds een tijdjes draaien op MacOS met mijn steam versie op OpenMW.FateTrap schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 10:12:
[...]
Zonder een tutorial te volgen ben ik er in geslaagd om in één minuut tijd dit spel te installeren op OpenBSD.
Het spel heeft nu in 2024 geen enkele bug meer en is dus op gebied van stabiliteit op OpenBSD een perfecte ervaring.
The Elder Scrolls III: Morrowind op OpenBSD
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Fijne game. Lekker rustig exploren, geen hectisch gedoe. Ik vind dat wel lekker als het wat trager gaat allemaal. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Haha hier hetzelfde! Vroeger wel eens geprobeerd te spelen maar was te jong om de gameplay echt goed te snappen. Nu eigenlijk de privilege om dit juweeltje op te starten en het voor het eerst echt te spelen! En diezelfde complexiteit wat mij toen begrensde, vind ik nu briljant! Je moet vooruit denken en het stukje dat monsters niet mee-levelen is zoveel beter! Veel locaties heb ik hierdoor genoteerd om later alsnog te bezoeken.Roman_Craig schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:22:
[...]
Heb hem sinds een tijdjes draaien op MacOS met mijn steam versie op OpenMW.
Fijne game. Lekker rustig exploren, geen hectisch gedoe. Ik vind dat wel lekker als het wat trager gaat allemaal. Zal wel met de leeftijd te maken hebben.
Ik mag hopen dat de nieuwe TES meer dit karakter krijgt ipv van die van Skyrim. Daar nooit problemen gehad met sterke creatures waardoor je standaard de hele wereld kon afgaan zonder echt ergens rekening mee te houden. Hierdoor ben ik al vrij snel klaar met m’n karakter! Maar dit… 👌🏻
Wat ik ook erg kan waarderen, en vroeger absoluut niet(!), is het gebrek aan fasttravel en een journal met questmarker.Miel71 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:42:
[...]
Haha hier hetzelfde! Vroeger wel eens geprobeerd te spelen maar was te jong om de gameplay echt goed te snappen. Nu eigenlijk de privilege om dit juweeltje op te starten en het voor het eerst echt te spelen! En diezelfde complexiteit wat mij toen begrensde, vind ik nu briljant! Je moet vooruit denken en het stukje dat monsters niet mee-levelen is zoveel beter! Veel locaties heb ik hierdoor genoteerd om later alsnog te bezoeken.
Ik mag hopen dat de nieuwe TES meer dit karakter krijgt ipv van die van Skyrim. Daar nooit problemen gehad met sterke creatures waardoor je standaard de hele wereld kon afgaan zonder echt ergens rekening mee te houden. Hierdoor ben ik al vrij snel klaar met m’n karakter! Maar dit… 👌🏻
Ik speel ook graag Fallout3/nv waar je overal naartoe geleid wordt met de questmarker. Je hoeft de quest nog niet eens te lezen om hem te voltooien. Je volgt de pijltjes en je transporteert jezelf naar een volgende locatie. Je inventory legen bij een trader doe je even tussendoor en weer door. Het is te verleidelijk.
Bij Morrowind moet je regelmatig het Journal teruglezen en zelfs je eigen notitie blok erbij pakken. Het vergt meer nadenken en planning.
Nog zo'n puntje tov Skyrim, vind ik de 'kale' vlakten. Bij Skyrim kun je geen 2 meter lopen of je wordt weer aangevallen door een bandit, dier of een ander wezen. Allemaal vijandig. In Morrowind is er veel meer niks of een hulpeloze ziel die je kunt helpen.
Oblivion is eigenlijk het leukst om te spelen, maar Morrowind blijft de beste rpg.
Veel speel plezier!
Ja helemaal mee eens qua fasttravel en questmarker! Ze zouden bij de volgende versie dit als optie moeten toevoegen!Roman_Craig schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 14:21:
[...]
Wat ik ook erg kan waarderen, en vroeger absoluut niet(!), is het gebrek aan fasttravel en een journal met questmarker.
Ik speel ook graag Fallout3/nv waar je overal naartoe geleid wordt met de questmarker. Je hoeft de quest nog niet eens te lezen om hem te voltooien. Je volgt de pijltjes en je transporteert jezelf naar een volgende locatie. Je inventory legen bij een trader doe je even tussendoor en weer door. Het is te verleidelijk.
Bij Morrowind moet je regelmatig het Journal teruglezen en zelfs je eigen notitie blok erbij pakken. Het vergt meer nadenken en planning.
Nog zo'n puntje tov Skyrim, vind ik de 'kale' vlakten. Bij Skyrim kun je geen 2 meter lopen of je wordt weer aangevallen door een bandit, dier of een ander wezen. Allemaal vijandig. In Morrowind is er veel meer niks of een hulpeloze ziel die je kunt helpen.
Oblivion is eigenlijk het leukst om te spelen, maar Morrowind blijft de beste rpg.![]()
Veel speel plezier!
En ik hoor graag waarom je oblivion het leukst vindt! Ik heb die erg weinig gespeeld en herinner mij dat ik die vrij snel had uitgespeeld en ik de gamewereld erg zielloos ervoer. Dus hoor het graag want dan ga ik die misschien hierna proberen als ik niet nog eerst 3 andere soorten karakters in morrowind wil proberen😂.
Voornamelijk de sidequests in Oblivion. Die zijn vaak een beetje maf. Je vraagt je soms af of de developers de game wel serieus nemen. En dat maakt het leuk, er zit iets speels in, iets geks. Morrowind bevat in dat opzicht weinig humor.Miel71 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:00:
[...]
Ja helemaal mee eens qua fasttravel en questmarker! Ze zouden bij de volgende versie dit als optie moeten toevoegen!
En ik hoor graag waarom je oblivion het leukst vindt! Ik heb die erg weinig gespeeld en herinner mij dat ik die vrij snel had uitgespeeld en ik de gamewereld erg zielloos ervoer. Dus hoor het graag want dan ga ik die misschien hierna proberen als ik niet nog eerst 3 andere soorten karakters in morrowind wil proberen😂.
Dat en de stem van Patrick Stewart als Uriel Septim.
Ja helder! Dan ga ik na deze playthrough oblivion weer eens proberen! Ik kan mij nog wel het gedoe herinneren met vampirism… even opzoeken om dat binnen 3 dagen op te lossen!Roman_Craig schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 22:48:
[...]
Voornamelijk de sidequests in Oblivion. Die zijn vaak een beetje maf. Je vraagt je soms af of de developers de game wel serieus nemen. En dat maakt het leuk, er zit iets speels in, iets geks. Morrowind bevat in dat opzicht weinig humor.
Dat en de stem van Patrick Stewart als Uriel Septim.