The Elder Scrolls III: Morrowind |
![]() |
Systeemeisen |
Minimale systeemeisen: [list] • Windows ME/98 128 MB RAM • Windows XP/2000 256 MB RAM • 500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor • 8x CD/DVD-ROM Drive • 1 GB free hard disk space • Windows swapfile • DirectX 8.1 (included) • 32MB Direct3D compatible video card with 32-bit color support and • DirectX 8.1 compatible driver • DirectX 8.1 compatible sound card • Keyboard, Mouse Aanbevolen systeemeisen: • 800 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor • 256 MB RAM • NVIDIA GeForce2 GTS, or ATI Radeon 7500 or faster video card. Ondersteunde videokaarten: • NVIDIA GeForce4 • NVIDIA GeForce3 • NVIDIA GeForce2 • NVIDIA GeForce 256 • NVIDIA TNT2 • ATI Radeon 8500 • ATI Radeon 7500 • ATI Radeon 7200 • ATI Radeon • ATI Rage 128 • Matrox G550 • Matrox G450 • Matrox G400 |
Wat heb ik nodig om het te spelen |
Je hebt sowieso cd 1 van Morrowind zelf nodig. Op cd 2 staan allerlei dingen die je in de construction set kunt gebruiken. Om het spel verder uit te breiden kun je natuurlijk ook nog uitbreidingssets aanschaffen. |
Uitbreidingen |
Er zijn twee uitbreidingssets beschikbaar: [list] • Tribunal • Bloodmoon |
Game Of The Year Edition |
Zowel voor de pc als voor XBox is een Game Of The Year Edition beschikbaar. Deze bevat het origineel spel plus de twee uitbreidingen. Voor de pc kun je de uitbreidingen ook los kopen, voor de XBox is de GotY de enige manier om aan de uitbreidingen te komen. |
De verhalen van het spel en de uitbreidingen |
Morrowind |
Je bent een net gevangene die net vrijgelaten is. Er wordt je verteld dat je naar iemand toe moet gaan en dat die je wel verder zal helpen. Al snel wordt het je duidelijk dat jij de uitverkorene bent en dat jij alle problemen in het spel mag gaan oplossen. De probelemen zijn bijvoorbeeld een ongeneeslijke ziekte en een gestoorde halfgod die probeert het hele eiland probeert te besmetten met die ziekte. |
Tribunal |
Met Tribunal wordt er een nieuwe stad toegevoegd, Mournhold 'city of light, city of justice'. Een medogenloze nieuwe koning heeft zich de troon van Morrowind toegeëigend terwijl een al wat oudere god steeds geschifter wordt. Het is jouw taak deze rotzooi op te ruimen. Maar kijk uit! Er komen allerlei gevaarlijke wezens achter je aan, alhoewel dat niet het enige is. Ook assassins komen achter je aan, dus pas goed op! |
Bloodmoon |
Bloodmoon voegt een nieuw eiland in het noorden genaamd Solstheim toe. Dit eiland is bedekt met sneeuw en ijs. Je kunt hier twee kanten op met het verhaal. (1) Je kunt de nieuwe kolonie hier gaan verdedigen, de macht over nemen en de weerwolven uitroeien. (2) Je kunt zelf een weerwolf worden en de kolonie ten gronden richten |
Online spelen |
Helaas is dit niet mogelijk met Morrowind. Je zult het helemaal zelf moeten klaarspelen. |
Screenshots |
Morrowind |
Tribunal |
Bloodmoon |
Help!! Ik heb per ongeluk iemand afgeslacht die ik misschien nog nodig zal hebben? |
Vaak krijg je een melding wanneer je iemand belangrijk hebt omgebracht dat je de verhaallijn in gevaar hebt gebracht en dat je maar ff moet reloaden. Je kunt ook iemand respawnen, mits je Morrowind op de PC hebt, de XboX-versie ondersteunt dit niet. Je kunt iemand op de volgende manier respawnen. 1. Zoek op hoe de persoon heet in het spel. Dit kan in de construction set, maar misschien is het handiger om te zoeken in de Morrowind DB van Morrowind.nl 2. Daarna open je de console (te openen door op je tilde te drukken) en voer je het volgende commando in: placeatpc "sharn gra-muzgob",1,1,1 PlaceAtPC,[objectID],[Count],[Distance],[Direction] |
Hoe maak je screenshots? |
Ga naar je Morrowind directory en open het bestand morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat Screen Shot Enable=0. Verander de 0 door een 1. Je kan nu in-game dmv Prt Scr screenshots maken die als bmp in je morrowind directory worden opgeslagen |
Hoe krijg ik m'n fps te zien? |
Ga net als hierboven naar je morrowind directory en open morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat: Show FPS=0. Verander de 0 ook hier in een 1. Wanneer je morrowind nu opent zie je je FPS beneden in de rechterhoek. |
Help! Ik zit vast in een deur! |
Tsja, moet je maar minder eten en meer bewegen hè Oow, je bedoelt in Morrowind ![]() Open je console (te openen met je tilde (~)) en geef het commando: fixme |
Wat zijn soulgems en wat kan ik ermee? |
Soulgems kun je gebruiken om een soul van een monster in op te slaan. Een gevulde soulgem kun je daarna weer gebruiken om een wapen of item te enchanten. Enchanten betekend dat je een magische kracht aan een item toekent. Dit kun je zelf doen (als je goede enchant skills hebt) of bij iemand van bijv. Mage Guild kun je dit laten doen. Om een soul te trappen heb je een soulgem nodig. Er zijn verschillende grote soul gems, van petty souls gems, tot grand soul gems. De grootte van de soul gem die nodig is hangt af van de sterkte van het monster wat je will soultrappen. Naast de soul gem heb je ook nog een spell nodig om een soul te kunnen trappen. Dit kan een spell zijn, maar dus ook, zoals hierboven beschreven, een enchant item zijn met als magische kracht dat het item 'soul trap' kan. Hoe dan ook, voer de spell 'soul trap' uit op een monster. Je zult een wazige wolk om het monster heen zien. Kill het monster terwijl die wolk er nog is en het monster zal automatisch in een soulgem in je inventory gaan zitten. |
Welke Great House zal ik joinen? |
Aangezien je maar 1 House kan joinen. Je kan een House niet verlaten en moet je expelled worden kun je niet alsnog voor een ander House kiezen, is vrij belangrijk dat je een goede keuze maakt Lomp gezegd is House Redoran voor fighters, House Telvanni voor mages en House Hlaalu voor thieves. Je kan er hier wat meer over lezen. |
Alchemy FAQ: |
Wat is alchemy? |
Alchemy is het maken van potions door ingrediënten met behulp van een aantal items samen te voegen. |
Wat heb ik daar voor nodig? |
Je hebt er minimaal voor nodig:
Een Alembic zal daarentegen alle negatieve effecten doen versterken. Een Skooma zal hetzelfde werken als een Alembic. Al deze tools zijn er in verschillende vormen, van Apprentice tot Grand Master. Hoe hoger de tools zijn hoe sterker ze zullen werken. |
Hoe kom ik aan deze tools? |
Je kunt de meeste alchemy tools bij bijvoorbeeld Mage Guild of andere merchants kopen. Wil je echter tools op Grand Master niveau zul je toch verder moeten kijken. Bijvoorbeeld in een toren bij Mage Guild in Caldera kun je een aantal Grand Master Alchemy tools vinden. |
Hoe kom ik aan ingrediënten? |
Ingrediënten voor je potions kun je werkelijkwaar overal vinden, van merchants tot aan monster. Kijk 'in' alle planten of in gekillde monsters. |
Hoe weet ik wat voor effect een ingrediënt heeft? |
Wanneer je de eigenschappen bekijkt van een ingrediënt (met je muiscursor eroverheen gaan) zie je welke effecten ze hebben. Wanneer je een potion probeert te maken moet je minimaal 2 ingrediënten hebben die een gelijke eigenschap hebben. |
Het lukt maar niet, al mijn pogingen mislukken, wat doe ik fout? |
Hoogstwaarschijnlijk doe je niets fout, maar zijn je alchemy skills waarschijnlijk te laag. Je kun deze verhogen door gewoon heel erg veel potions (proberen) te maken of je alchemy skills te verhogen bij een (master) trainer. |
Links |
|
Credits gaan voor een groot deel naar NG, topicstarter van deel 6. Vandaar is een groot deel van deze post gekopieerd
[ Voor 3% gewijzigd door Pyrus op 30-03-2004 12:19 . Reden: Links toegevoegd ]