Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.639 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48

Pyrus

Hardknock life

Topicstarter
The Elder Scrolls III: Morrowind
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pyrus/morrowind_header.jpg

Oude delen

Het Grote Elder Scrolls III: Morrowind topic
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 2
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 3
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 4
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 5
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 6

Systeemeisen
Minimale systeemeisen:
[list]
• Windows ME/98 128 MB RAM
• Windows XP/2000 256 MB RAM
• 500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor
• 8x CD/DVD-ROM Drive
• 1 GB free hard disk space
• Windows swapfile
• DirectX 8.1 (included)
• 32MB Direct3D compatible video card with 32-bit color support and
• DirectX 8.1 compatible driver
• DirectX 8.1 compatible sound card
• Keyboard, Mouse

Aanbevolen systeemeisen:

• 800 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor
• 256 MB RAM
• NVIDIA GeForce2 GTS, or ATI Radeon 7500 or faster video card.

Ondersteunde videokaarten:

• NVIDIA GeForce4
• NVIDIA GeForce3
• NVIDIA GeForce2
• NVIDIA GeForce 256
• NVIDIA TNT2
• ATI Radeon 8500
• ATI Radeon 7500
• ATI Radeon 7200
• ATI Radeon
• ATI Rage 128
• Matrox G550
• Matrox G450
• Matrox G400

Wat heb ik nodig om het te spelen
Je hebt sowieso cd 1 van Morrowind zelf nodig. Op cd 2 staan allerlei dingen die je in de construction set kunt gebruiken. Om het spel verder uit te breiden kun je natuurlijk ook nog uitbreidingssets aanschaffen.

Uitbreidingen
Er zijn twee uitbreidingssets beschikbaar:
[list]
• Tribunal
• Bloodmoon

Game Of The Year Edition
Zowel voor de pc als voor XBox is een Game Of The Year Edition beschikbaar. Deze bevat het origineel spel plus de twee uitbreidingen. Voor de pc kun je de uitbreidingen ook los kopen, voor de XBox is de GotY de enige manier om aan de uitbreidingen te komen.

De verhalen van het spel en de uitbreidingen
Morrowind
Je bent een net gevangene die net vrijgelaten is. Er wordt je verteld dat je naar iemand toe moet gaan en dat die je wel verder zal helpen. Al snel wordt het je duidelijk dat jij de uitverkorene bent en dat jij alle problemen in het spel mag gaan oplossen. De probelemen zijn bijvoorbeeld een ongeneeslijke ziekte en een gestoorde halfgod die probeert het hele eiland probeert te besmetten met die ziekte.

Tribunal
Met Tribunal wordt er een nieuwe stad toegevoegd, Mournhold 'city of light, city of justice'. Een medogenloze nieuwe koning heeft zich de troon van Morrowind toegeëigend terwijl een al wat oudere god steeds geschifter wordt. Het is jouw taak deze rotzooi op te ruimen. Maar kijk uit! Er komen allerlei gevaarlijke wezens achter je aan, alhoewel dat niet het enige is. Ook assassins komen achter je aan, dus pas goed op!

Bloodmoon
Bloodmoon voegt een nieuw eiland in het noorden genaamd Solstheim toe. Dit eiland is bedekt met sneeuw en ijs. Je kunt hier twee kanten op met het verhaal.
(1) Je kunt de nieuwe kolonie hier gaan verdedigen, de macht over nemen en de weerwolven uitroeien.
(2) Je kunt zelf een weerwolf worden en de kolonie ten gronden richten

Online spelen
Helaas is dit niet mogelijk met Morrowind. Je zult het helemaal zelf moeten klaarspelen.

Screenshots
Morrowind
Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image83_thumb.gif Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image81_thumb.gif Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image63_thumb.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image62_thumb.gif Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image41_thumb.gif Afbeeldingslocatie: http://www.rpgplanet.com/morrowind/images/image5_thumb.gif

Tribunal
Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web02S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web03S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web05S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web01S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web04S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web06S.jpg

Bloodmoon
Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web14S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web15S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web02S.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web03S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web10S.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web07S.jpg

Help!! Ik heb per ongeluk iemand afgeslacht die ik misschien nog nodig zal hebben?
Vaak krijg je een melding wanneer je iemand belangrijk hebt omgebracht dat je de verhaallijn in gevaar hebt gebracht en dat je maar ff moet reloaden.

Je kunt ook iemand respawnen, mits je Morrowind op de PC hebt, de XboX-versie ondersteunt dit niet.

Je kunt iemand op de volgende manier respawnen.

1. Zoek op hoe de persoon heet in het spel. Dit kan in de construction set, maar misschien is het handiger om te zoeken in de Morrowind DB van Morrowind.nl

2. Daarna open je de console (te openen door op je tilde te drukken) en voer je het volgende commando in:

placeatpc "sharn gra-muzgob",1,1,1

PlaceAtPC,[objectID],[Count],[Distance],[Direction]

Hoe maak je screenshots?
Ga naar je Morrowind directory en open het bestand morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat Screen Shot Enable=0. Verander de 0 door een 1.

Je kan nu in-game dmv Prt Scr screenshots maken die als bmp in je morrowind directory worden opgeslagen :)

Hoe krijg ik m'n fps te zien?
Ga net als hierboven naar je morrowind directory en open morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat: Show FPS=0. Verander de 0 ook hier in een 1. Wanneer je morrowind nu opent zie je je FPS beneden in de rechterhoek.

Help! Ik zit vast in een deur!
Tsja, moet je maar minder eten en meer bewegen hè :P
Oow, je bedoelt in Morrowind :+ O-)

Open je console (te openen met je tilde (~)) en geef het commando: fixme

Wat zijn soulgems en wat kan ik ermee?
Soulgems kun je gebruiken om een soul van een monster in op te slaan. Een gevulde soulgem kun je daarna weer gebruiken om een wapen of item te enchanten. Enchanten betekend dat je een magische kracht aan een item toekent. Dit kun je zelf doen (als je goede enchant skills hebt) of bij iemand van bijv. Mage Guild kun je dit laten doen.

Om een soul te trappen heb je een soulgem nodig. Er zijn verschillende grote soul gems, van petty souls gems, tot grand soul gems. De grootte van de soul gem die nodig is hangt af van de sterkte van het monster wat je will soultrappen.

Naast de soul gem heb je ook nog een spell nodig om een soul te kunnen trappen. Dit kan een spell zijn, maar dus ook, zoals hierboven beschreven, een enchant item zijn met als magische kracht dat het item 'soul trap' kan. Hoe dan ook, voer de spell 'soul trap' uit op een monster. Je zult een wazige wolk om het monster heen zien. Kill het monster terwijl die wolk er nog is en het monster zal automatisch in een soulgem in je inventory gaan zitten.

Welke Great House zal ik joinen?
Aangezien je maar 1 House kan joinen. Je kan een House niet verlaten en moet je expelled worden kun je niet alsnog voor een ander House kiezen, is vrij belangrijk dat je een goede keuze maakt :)

Lomp gezegd is House Redoran voor fighters, House Telvanni voor mages en House
Hlaalu voor thieves.

Je kan er hier wat meer over lezen.

Alchemy FAQ:
Wat is alchemy?
Alchemy is het maken van potions door ingrediënten met behulp van een aantal items samen te voegen.

Wat heb ik daar voor nodig?
Je hebt er minimaal voor nodig:
  • Mortar
  • Pestle
  • 2 verschillende ingrediënten

Je kunt er ook voor gebruiken:
  • Retort
  • Alembic
  • Skooma
Een Retort zal alle positieve effecten van je potion doen versterken in zowel sterkte als in tijdsduur.
Een Alembic zal daarentegen alle negatieve effecten doen versterken.
Een Skooma zal hetzelfde werken als een Alembic.

Al deze tools zijn er in verschillende vormen, van Apprentice tot Grand Master. Hoe hoger de tools zijn hoe sterker ze zullen werken.

Hoe kom ik aan deze tools?

Je kunt de meeste alchemy tools bij bijvoorbeeld Mage Guild of andere merchants kopen. Wil je echter tools op Grand Master niveau zul je toch verder moeten kijken. Bijvoorbeeld in een toren bij Mage Guild in Caldera kun je een aantal Grand Master Alchemy tools vinden.

Hoe kom ik aan ingrediënten?
Ingrediënten voor je potions kun je werkelijkwaar overal vinden, van merchants tot aan monster. Kijk 'in' alle planten of in gekillde monsters.

Hoe weet ik wat voor effect een ingrediënt heeft?
Wanneer je de eigenschappen bekijkt van een ingrediënt (met je muiscursor eroverheen gaan) zie je welke effecten ze hebben. Wanneer je een potion probeert te maken moet je minimaal 2 ingrediënten hebben die een gelijke eigenschap hebben.

Het lukt maar niet, al mijn pogingen mislukken, wat doe ik fout?
Hoogstwaarschijnlijk doe je niets fout, maar zijn je alchemy skills waarschijnlijk te laag. Je kun deze verhogen door gewoon heel erg veel potions (proberen) te maken of je alchemy skills te verhogen bij een (master) trainer.

Links
Als je een goede link hebt gewoon even roepen, dan voeg ik hem wel toe :)

Credits gaan voor een groot deel naar NG, topicstarter van deel 6. Vandaar is een groot deel van deze post gekopieerd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pyrus op 30-03-2004 12:19 . Reden: Links toegevoegd ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mooie post hoor...
Ik had al een TR aangevraagd over het sluiten van deel 6.

Ik denk dat ik binnenkort weer verder ga spelen. Ik heb nu al een paar leuke dingetjes gevonden. Heb nu een eigen huisje in Balmora.. Gewoon als je binnenkomt naar rechts -> zie je zo'n huisje met een vrouwelijke verkoopster.. Die kill je en dan heb je een huis ;)

Met mijn umbra en nog een paar sterke zwaardjes kom ik er wel ;) Weet alleen niet meer hoe ze heten ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39
* LordMithril gaat em ook weer eens installen :)
nu eens proberen verder te komen dan de vorrige 10 keren :X

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:26
Lord_Mithril schreef op 29 maart 2004 @ 12:56:
* Cardinal gaat em ook weer eens installen :)
nu eens proberen verder te komen dan de vorrige 10 keren :X
Ik denk dat Lord_Mithril maar eens goed moet denken wat ie wil gaan doen in het spel en welke skills hij daarvoor nodig heeft.
Als je alles goed hebt staan voor het geen wat je wil doen, kom je een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
cardinal808 schreef op 29 maart 2004 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat Lord_Mithril maar eens goed moet denken wat ie wil gaan doen in het spel en welke skills hij daarvoor nodig heeft.
Als je alles goed hebt staan voor het geen wat je wil doen, kom je een stuk verder.
Das t hele probleem :+ ik kan nooit kiezen.
Maar ik gaat dit keer voor de fighter/thief. Hou er wel van om hele steden leeg te roven >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 08:52

-SaveMe-

-klik-

Hmmm,

In een ver verleden onderhield ik ook een mw uithoekje op het inet :X
Ben ondertussen het spel allang 'vergeten'. Enige waar ik nog wel benieuwd
naar ben is of die grote NL-mod door Bilbo, de Black Mill, al uit is ?

EDIT: zie net dat ie een kleine week geleden uit is gekomen....
Denk alleen niet dat ik er nog aan ga beginnen. Ben eigenlijk PC-games af (beter voor mijn RSI en er komen zat leuke games op de xbox - SC:PD anyone ;))

[ Voor 35% gewijzigd door -SaveMe- op 29-03-2004 13:35 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Lord_Mithril schreef op 29 maart 2004 @ 13:06:
[...]
Das t hele probleem :+ ik kan nooit kiezen.
Maar ik gaat dit keer voor de fighter/thief. Hou er wel van om hele steden leeg te roven >:)
Ik heb gekozen voor een Fighter/Mage. je hebt namelijk genoeg spells waarme je sloten open kunt maken. Ik ben nu een mage en kan sloten van level 100 met gemak open maken. dus het hele thief gebeuren heb je eigenlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 16:14

PromWarMachine

Forsaken Archer

Heb het spel 2 weken geleden voor een habbekrats van 6,99 gekocht bij de Bart Smit. Had er al veel over gehoord en wil heb nu wel eens spelen.

De grootste irritatie ervaar ik in de rechtermuisknop dat ineens alle menu's opent. Dat kun je aanpassen, dat weet ik. ;)

Het journal vind ik ook niet erg netjes. Meldingen dat je quests succesvol hebt afgerond en openstaande quests staan op diverse bladzijden en niet gestructureerd.

Fighter/Thief ben ik volgens mij, maar dat weet ik niet eens meer zeker. :X Gisteravond toevallig even gespeeld. Was bijna dood, een paar uur rust en ik was weer full health, dat ging wel goed. :)

Spullen jatten is érg leuk. Helaas is m'n Apprentice Lockpicker nu opgebruikt. Ben level 1 en vind het moeilijk om wat geld bij elkaar te sprokkelen. Spullen jatten en verkopen is het enige dat ik op dit moment doe. Vanavond duik ik wel weer even in de quests, maar dat vind ik zoals gezegd niet erg handig gemaakt.

Waar ik nog niet uit ben: Hoe identificeer je items die allemaal vraagtekens als properties heeft? :?

Ik had een paar eieren, kan je die ook eten, om zo wat health te krijgen? Zo ja, hoe? Ik selecteerde hem en probeerde het dan te 'usen', maar dat werkte niet.

Is er ook een officiele handleiding? Bij mijn budgetversie kon dat er niet van af...

[ Voor 8% gewijzigd door PromWarMachine op 29-03-2004 13:37 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Spullen jatten is érg leuk. Helaas is m'n Apprentice Lockpicker nu opgebruikt. Ben level 1 en vind het moeilijk om wat geld bij elkaar te sprokkelen. Spullen jatten en verkopen is het enige dat ik op dit moment doe. Vanavond duik ik wel weer even in de quests, maar dat vind ik zoals gezegd niet erg handig gemaakt.
Ik zou deel 6 maar eens helemaal doornemen, daar staan namelijk genoeg manieren om snel te kunnen levelen.
Waar ik nog niet uit ben: Hoe identificeer je items die allemaal vraagtekens als properties heeft?
Je skill Alchemy is nog niet goed genoeg. Is eigenlijk ook nog niet interresant, want je kan er nu nog maar weinig mee. Allemaal bewaren voor later. Opslag kan je vinden door middel van plug-ins, zoals "A good place to stay".
Ik had een paar eieren, kan je die ook eten, om zo wat health te krijgen? Zo ja, hoe? Ik selecteerde hem en probeerde het dan te 'usen', maar dat werkte niet.
sleep het ei naar je character, dan gebruik je het. health erbij krijgen gaat makkelijker door potions en slapen "default knop R".
Is er ook een officiele handleiding? Bij mijn budgetversie kon dat er niet van af...
bij de eerste versie zat een kleine handleiding en een map. handleiding is alleen interresant voor het aanmaken van je character en uitleg van de basis principes, verder eigenlijk niet boeiend. De map is zeker boeiend, daar staat namelijk het hele eiland op. heel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

[offtopic]
Ik zou graag wat screenies laten zien van hoe ik er nu voor sta. Weet iemand een goede site waar ik tijdelijk wat screenies kan uploaden?
[/off]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik ben een redguard met de volgende stats op level 12:

Attributes:

Strength: 91
Intelligence: 30
Willpower: 32
Agility: 42
Speed: 62
Endurance: 99
Personality: 59 (+30 constant effect item, 89 dus)
Luck: 40

Major skills:

Long blade: 82
Heavy armor: 59
Armorer: 40
Block: 45
Athletics: 52

Minor skills:

Acrobatics: 36
Mercantile: 17
Speechcraft: 18
Security: 19
Alteration: 20

Nu vraag ik me af hoe dat nou moet als je belangrijkste skill (lees: long blade) op 100 staat. Deze gaat namelijk het snelst omhoog en zorgt er dus voor dat ik redelijk snel kan levelen. Als deze op 100 staat gaat het toch vet lang duren? Of is er een manier dat je gewoon verder kunt trainen? (Bij tribunal of bloodmoon misschien? Kun je daar naar 150 of 200?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Getah schreef op 29 maart 2004 @ 16:09:

Nu vraag ik me af hoe dat nou moet als je belangrijkste skill (lees: long blade) op 100 staat. Deze gaat namelijk het snelst omhoog en zorgt er dus voor dat ik redelijk snel kan levelen. Als deze op 100 staat gaat het toch vet lang duren? Of is er een manier dat je gewoon verder kunt trainen? (Bij tribunal of bloodmoon misschien? Kun je daar naar 150 of 200?)
Er is een mod waarmee je verder dan 100 kunt trainen, maar anders kun je een skill niet boven de 100 krijgen (behalve natuurlijk tijdelijk met een fortify skill spell). Linkje naar de betreffende mod. Overigens is voor die mod wel Tribunal of Bloodmoon nodig.

Het beste is gewoon om een andere skill te gaan gebruiken, maar ik zie dat je geen andere wapen skill hebt in je major of minor skills. Tipje dan maar om toch nog enige tijd snel in level te kunnen stijgen: Spring veel. Gewoon als je ergens heen loopt, spring de hele tijd, dan schiet je Acrobatics omhoog. Rennen (voor Athletics) werkt ook goed, maar verbetering daarmee is langzamer.

@topic starter: Misschien een ideetje om wat links toe te voegen voor nieuwelingen die willen weten waar ze mods kunnen downloaden? Zoals bijvoorbeeld:

Officiele site
Euro-morrowind
TheLys
The Unforgotten Realms
Morrowind Summit

TES:CS tutorials:

Tutorials @ Morrowind Summit

Walkthrough + java kaartje van Morrowind:

The UESP

Officiele forums (een schat aan info):

Officiele forums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 42998 schreef op 29 maart 2004 @ 15:50:
[offtopic]
Ik zou graag wat screenies laten zien van hoe ik er nu voor sta. Weet iemand een goede site waar ik tijdelijk wat screenies kan uploaden?
[/off]
Webspace van je provider? :P
Maar anders wil ik ze wel op mijn webspace smijten, kan alleen niet zeggen hoe lang ze blijven staan. Paar maanden moet wel lukken, lijkt mij. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Gaius op 29-03-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41682

ah een nieuw topic :) en ja webspace van je provider lijkt me handig :P of zoek een gratis provider ofzo.

En voor getah
het is zo dat als jij en long sword op lvl 100 hebt je lvl je wel door maar je krijgt de punten zeg maar niet. De parent skill zeg maar waar long sword onder valt wordt gewoon hoger. Maar als je met long sword blijft meppen gaat ie wel langzamer als eerst. Beter is dan ook een ander wapen type te nemen en die gaan lvlen en als het beestje niet dood gaat pak je het mooie long sword mep je ff en dood is ie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 16:11

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Een handige tip om je acrobatics snel, te verhogen, spring vooral op trappen, doordat het schuin omhoog loopt kan je heel snel springen en stijgt je acrobatics in een rap tempo.
Waarmee je acrobatics ook snel stijgt, maar is pijnlijker, vallen van grote hoogte, je raakt health kwijt (dus niet vanaf te hoog vallen!!) maar je krijgt wel een boost in je skill.

Als mage kan je snel levelen door bijv. een fireball spel te maken die maar 1 magica kost.

In melee combat (swords, axes e.d.) moet je ipv 1 lange harde klap (dat is dus uit halen en dan slaan) heel veel korte meppen geven, dan level je veel sneller dan als je echt uithaalt (vaak ook efficienter als je nog niet zo goed bent, doordat je vaak misslaat)

Ik denk dat ik dit soort dingen nog wel op me eigen site ooit ga zetten :P

[ Voor 20% gewijzigd door nhimf op 30-03-2004 09:52 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.strong-family.net/morrowind/

Linkje met 2 bug fixen erop, volgens mij wel handig. De textures van de Ten pace boots worden gemaakt bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97951

Hoe zit het trouwens wanneer Morrowind de europese versie is en de addons de amerikaanse versie zijn? Levert dit problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht dat je dan gewoon de amerikaanse patch voor de addons moet installeren want die addons patchen ook normale morrowind dus daarvoor heb je dan geen patch nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Gaat lekker verlopig :)
Ben Fighter/mage geworden en het hakt en cast lekker door :)
Huisje in Balmora geja.. uh.. geleend O-)
Zit momenteel bij de Blades, Fightersguild en Magesguild :)

alleen crasht hij af en toe naar mn desktop :( nog steeds, had ik "vroegah" ook al last van

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Heb het Corpusarium (??) "geraid", vind het alleen erg tegenvallen. Het enige wat ik gevonden heb zijn sleutels :D ;), een hammer, en die last living dwarf met closet :). Maar voor de rest heb ik in het corpusarium niets gevonden. Het teleportamuletje heb ik wel gevonden en die Cresent heb ik dus dubbel. Maar voor de rest viel hij nogal tegen, klopt dit of mis ik iets?

@Mithril: Dat klopt, de amerikaanse patch verhelpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11-2005

ArPharazon

King of the Land of the Star

Heeft er nog iemand gemerkt dat www.uesp.net ook niet meer beschikbaar is? Weet er iemand wat er aan de hand is, en/of er n nieuwe URL bestaat?

"And men saw his sails coming up out of the sunset, dyed as with scarlet and gleaming with red and gold, and fear fell upon the dwellers by the coasts, and they fled far away." - Akkalabeth, The Silmarillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
BigFast schreef op 03 april 2004 @ 13:40:
Heb het Corpusarium (??) "geraid", vind het alleen erg tegenvallen. Het enige wat ik gevonden heb zijn sleutels :D ;), een hammer, en die last living dwarf met closet :). Maar voor de rest heb ik in het corpusarium niets gevonden. Het teleportamuletje heb ik wel gevonden en die Cresent heb ik dus dubbel. Maar voor de rest viel hij nogal tegen, klopt dit of mis ik iets?

De amerikaanse? Waarom zijn er in vredesnaam 2 verschillende versies als de problemen t zelfde zijn 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
BigFast schreef op 03 april 2004 @ 13:40:

Je mist iets. :P
In 1 van die kasten op de zelfde verdieping als die Divath Fyr (andere kamer) ligt nog een aardig armor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

euh... die heb ik, das toch een enchanted cuirass?? Die heb ik dus al, maar dan vind ik dat corpusarium erg tegen vallen het enige wat je er vindt is dus Sleutels en nog is sleutels en dan die hamer, erg minimaal.

Net Umbra verslagen, lvl 28 Battlemage, was erg pittig :| Met robe of St. Roris.
Is het aan te raden om te gaan patchen, speel hem atm helemaal clean. Dus zonder updates ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je hem patched heb je geen constant effect enchantments meer die robe of st. roris of joris ofzo is dacht ik constant 5 hp ofzo erbij dat werkt dan niet meer je heb alleen maar charges. Voor de gameplay zou ik het doen het lost aardig wat quest problemen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 09:08
Die Robe of St. Roris is te ziek overpowered, daarmee kun je onmogelijk dood gaan.
Patch je game, en leg die robe in je huisje.

Enne, koop+installeer Tribunal + Bloodmoon ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Wat is trouwens het meest relaxte huising in Morowind om te lenen? :P
heb atm in Balmora die van de Outfitter inbeslag genomen (direct bij de zuider ingang).

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Ik heb geen huisje geleend: al de spullen die k kwijt moet verkoop k aan de creeper tot k ze weer nodig heb (ik heb nu ruim 300k goud) en binnenkort is mn Telvanni torentje klaar :)

"And men saw his sails coming up out of the sunset, dyed as with scarlet and gleaming with red and gold, and fear fell upon the dwellers by the coasts, and they fled far away." - Akkalabeth, The Silmarillion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ArPharazon schreef op 03 april 2004 @ 19:17:
Ik heb geen huisje geleend: al de spullen die k kwijt moet verkoop k aan de creeper tot k ze weer nodig heb (ik heb nu ruim 300k goud) en binnenkort is mn Telvanni torentje klaar :)
Waar zat dat beest ook alweer? ik vergeet dat steeds :X (was toch geen mod?)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Lord_Mithril schreef op 03 april 2004 @ 19:27:
[...]

Waar zat dat beest ook alweer? ik vergeet dat steeds :X (was toch geen mod?)
Caldera, in dat huis van die orcs, 1e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben van Ten pace boots nu overgestapt op Boots of blinding speed :), gewoon een belt enchanten met nightvision en je hebt 300 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 42998 schreef op 04 april 2004 @ 00:45:
Ik ben van Ten pace boots nu overgestapt op Boots of blinding speed :), gewoon een belt enchanten met nightvision en je hebt 300 speed.
Ah, Nightvision dus :) eens opzoeken waar ik die kan krijgen :)
Had eindelijk die boots gevonden, snap nu ook eindelijk dat de benaming wel erg letterlijk is :+

[ Voor 4% gewijzigd door LordMithril op 04-04-2004 02:10 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Ik gebruikte de Blinding Speed laarzen al vanaf dat ik ze kreeg. Mijn belangrijkste karakters zijn tot nu toe een Orc en een Breton, en die hebben magicka resistance. Het wordt dus alleen n beetje donkerder, maar met de magische robe of the Drake's Pride, heb k n magicka resistance van 75%, en dan hoef k zelf niet eens te enchanten.

Ten Pace Boots, waar vind je die, en wat doen ze?

Oh, enne, er is wel een mod voor die Creeper, heel handig: het geeft hem een kapitaal van 200k, en je kan m alles verkopen behalve sleutels, en volgens mij ook andere waardeloze (letterlijk) dingen. Dus wat je 'm wel kan verkopen met de mod, is scrolls, alchemy instrumenten, boeken, en andere voorwerpen die hij eerst niet wilde aannemen. Ook is het mogelijk om hele dure voorwerpen, van 10duizenden goud, te verkopen in 1 keer, zonder problemen. Ik vind hem heel handig, en raad hem aan ieder die t zat is om keer op keer dat gedoe door te gaan met dat kleine 5000 goud dat ie nu bezit ;)

Als ik nu nog eens kon herinneren waar k de mod vond... nou ja, via zoekmachines zal ie wel te vinden zijn, en misschien nog wel betere versies.

Edit: Bingo, gevonden. http://www.rpgplanet.com/morrowind/ is the gezochte URL, in de Mod database staat de Rich Creeper die ik gebruikt heb. Je kan het van deze site downloaden.

Edit 2: Ok, mijn fout: de robe of Drake's Pride biedt 25% fire resistance en 25% reflect spells, geen 25% magic resistance. Op dit moment heb ik dus toch nog maar 50% magic resistance. Maar dat is genoeg om niet veel last te hebben van de Boots of Blinding Speed, gelukkig.

[ Voor 19% gewijzigd door ArPharazon op 04-04-2004 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Hmmm, vet, dat wist ik niet dat je door die magic resistance geen last had van het 100% blind effect :) Toch maar eens proberen. Maareh, is het dan niet zo dat je ook minder baat hebt van de fortify speed :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44068

ArPharazon schreef op 04 april 2004 @ 02:16:
Oh, enne, er is wel een mod voor die Creeper, heel handig: het geeft hem een kapitaal van 200k, en je kan m alles verkopen behalve sleutels, en volgens mij ook andere waardeloze (letterlijk) dingen. Dus wat je 'm wel kan verkopen met de mod, is scrolls, alchemy instrumenten, boeken, en andere voorwerpen die hij eerst niet wilde aannemen. Ook is het mogelijk om hele dure voorwerpen, van 10duizenden goud, te verkopen in 1 keer, zonder problemen. Ik vind hem heel handig, en raad hem aan ieder die t zat is om keer op keer dat gedoe door te gaan met dat kleine 5000 goud dat ie nu bezit ;)

Als ik nu nog eens kon herinneren waar k de mod vond... nou ja, via zoekmachines zal ie wel te vinden zijn, en misschien nog wel betere versies.

Edit: Bingo, gevonden. http://www.rpgplanet.com/morrowind/ is the gezochte URL, in de Mod database staat de Rich Creeper die ik gebruikt heb. Je kan het van deze site downloaden.
Je kan toch ook naar de mudcrab merchant, die heeft al gelijk best veel geld en koopt dacht ik ook alles van je. Hij's alleen wat lastig te vinden (en is ook wel een beetje cheaterig IMO :)). Met wat creatief kopen en verkopen van Glass en Daedric armor/weapons heb je dan zo een hele stapel poen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee je houdt gewoon +200 speed. Maar hoe krijg je die hoge magic resistance dan? ik heb 25 % omdat ik orc ben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Anoniem: 42998 schreef op 04 april 2004 @ 12:39:
Nee je houdt gewoon +200 speed. Maar hoe krijg je die hoge magic resistance dan? ik heb 25 % omdat ik orc ben volgens mij.
Start als Breton en gebruik de "saviours hide", et voila: 100% Magicka Resistance. :Y)
En als beginnende Breton rulen die schoentjes ontzettend, als je iets niet kunt afmaken, kun je gewoon keihard wegrennen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Anoniem: 44068 schreef op 04 april 2004 @ 12:36:
[...]

Je kan toch ook naar de mudcrab merchant, die heeft al gelijk best veel geld en koopt dacht ik ook alles van je. Hij's alleen wat lastig te vinden (en is ook wel een beetje cheaterig IMO :)). Met wat creatief kopen en verkopen van Glass en Daedric armor/weapons heb je dan zo een hele stapel poen
Dat klopt wel, maar de Creeper, met mod, heeft 20 x zoveel geld, de mudcrab heeft slechts 10k, das nie echt leuk als je een daedric cuirass van 70k wil verkopen... en trouwens, de Creeper zit niet al te ver van een Guild Guide, en 1 trap en 2 deuren verder zit een smid, (Hodlismod geloof ik) die alles voor je kan repareren, en als je gerepareerd hebt wat je wil verkopen, krijg je er van de Creeper meer geld voor. Dit is veel onhandiger met de mudcrab.
Thufir_Hawat schreef op 04 april 2004 @ 12:42:
[...]

Start als Breton en gebruik de "saviours hide", et voila: 100% Magicka Resistance. :Y)
En als beginnende Breton rulen die schoentjes ontzettend, als je iets niet kunt afmaken, kun je gewoon keihard wegrennen. :P
Voor rennen zijn die schoentjes wel handig, maar voor vechten zijn ze nog veel beter, dus het percentage wat je kan afmaken als Breton ligt een stuk hoger... vooral als je ook nog de amulet of shadows gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArPharazon schreef op 04 april 2004 @ 02:16:
Ik gebruikte de Blinding Speed laarzen al vanaf dat ik ze kreeg. Mijn belangrijkste karakters zijn tot nu toe een Orc en een Breton, en die hebben magicka resistance. Het wordt dus alleen n beetje donkerder, maar met de magische robe of the Drake's Pride, heb k n magicka resistance van 75%, en dan hoef k zelf niet eens te enchanten.

Ten Pace Boots, waar vind je die, en wat doen ze?

Edit 2: Ok, mijn fout: de robe of Drake's Pride biedt 25% fire resistance en 25% reflect spells, geen 25% magic resistance. Op dit moment heb ik dus toch nog maar 50% magic resistance. Maar dat is genoeg om niet veel last te hebben van de Boots of Blinding Speed, gelukkig.
Hoe kom je aan die robe?, daarvoor moet je zo'n vrouwtje doodslaan. Of is er een quest voor ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110680

Heeey iedereen :D,

Ik heb me net aangemeld op dit forum omdat ik weer ben begonnen met Morrowind. En ik zocht naar een walktrough, omdat ik niet verder kwam. Maar toen kwam ik op deze site uit ... Ik heb al een aantal posts geleze,en daar zag ik al een aantal handy dinge bij staan, dus heb ik me maar geregistreerd. Maar de vraag is eigenlijk. Waar kan ik de Walktrough vinden :*) ....... ( Ik ben nu bij de missie met de puzzeldoos en heb al een stuk of 5 voor de fighters guild gedaan ... maar heeft iemand nog tips voor de puzzeldoos :P ?? )

Alvast Bedankt ;)

Sam

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 110680 op 04-04-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

De quest houdt eigenlijk in dat je dat vrouwtje doodslaat.... en dan moet je de robe geven aan councillor Neloth, in Sadrith Mora. Ik heb nu het vrouwtje gedood (eigenlijk wel medelijden met 'r, maar ja... wrede wereld), via Taunt, om te voorkomen dat je heel Tel Aruhn op je dak krijgt. Nu hou ik de Robe voor mezelf, tot de tijd is gekomen dat ik Archmagister wil worden van House Telvanni, en dan geef k de Robe aan Neloth om zijn stem te krijgen.

Of er een quest voor is weet ik niet, maar zelfs wijlen www.uesp.net (heeft iemand een nieuwe URL????) heeft die quest niet kunnen vinden, dus de kans dat die er is is redelijk nihil.

Edit: de puzzeldoos: verlaat Balmora, ga naar fort Moonmoth, linkerpad nemen voor t fort, eerste rechts, naar de brug. Overleef de brug (gevaarlijke NPC voor beginnende karakters), ga naar Arkngthand, of hoe die ruine ook mag heten. Draai de 'crank', ga naar binnen, trapje af, dood n paar NPC's, ga stapeltje stenen op, open linkerdeur, versla NPC, daar ligt doosje in kast. Meer tips nodig? :)

[ Voor 25% gewijzigd door ArPharazon op 04-04-2004 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het zo wel lukt :D, ik heb die NPC op de brug wel ( makkelijk :9 ) verslage .... kga nu wel aar binne dan :D. En weet je misschien ook waar ik die walktrough kan vinde ??

Thx ;)

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArPharazon schreef op 04 april 2004 @ 14:34:
De quest houdt eigenlijk in dat je dat vrouwtje doodslaat.... en dan moet je de robe geven aan councillor Neloth, in Sadrith Mora. Ik heb nu het vrouwtje gedood (eigenlijk wel medelijden met 'r, maar ja... wrede wereld), via Taunt, om te voorkomen dat je heel Tel Aruhn op je dak krijgt. Nu hou ik de Robe voor mezelf, tot de tijd is gekomen dat ik Archmagister wil worden van House Telvanni, en dan geef k de Robe aan Neloth om zijn stem te krijgen.

Of er een quest voor is weet ik niet, maar zelfs wijlen www.uesp.net (heeft iemand een nieuwe URL????) heeft die quest niet kunnen vinden, dus de kans dat die er is is redelijk nihil.
Of je geeft die robe aan m, wordt Archmagister, en slaat hem vervolgens weer dood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Is ook mogelijk, en ook wel bevredigend, en goed voor je aggressie.... maar wat voor gevolgen heeft dat voor de Main Quest? 5th trial geloof ik...

Maar de beste Elder Scrolls Walkthrough site op t volledige WorldWideWeb was the Unofficial Elder Scrolls Pages, ook wel UESP. Helaas: waar is de nieuwe URL van UESP, nu www.uesp.net niet meer werkt? :'(

Anders zou k Gamefaqs proberen, altijd erg handig.

[ Voor 50% gewijzigd door ArPharazon op 04-04-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx :*) :*)
Ik heb hem gevonde... egt heel groot :D
Kan ik gwoon allea gaan doen 1 voor 1 :D
Egt hartstikke bednakt ;) ;) ;)

Sam

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 110680 op 04-04-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Jeetje, dit forum is geweldig... k heb gister gejoined, heb al verschillende mensen geholpen, al meerdere keren verbaasd gestaan door Morrowind's populariteit hier, maar helaas nog geen antwoord gekregen op de vraag waar ik voor registerde op de eerste plaats... k ga m in mn signature zetten. Misschien krijgt t dan wat aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je nie geregistreerd bent ... mag je d8 ik geen posts / reply's plaatse ....

P.S. Ik ga nu ff probere de puzzel box te doen :D

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 110680 op 04-04-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik heb de puzzle box :S alleen :S ik kom der niet meer uit .. ik zit nu net buite de deur waar ik de box heb gepakt ... kan iemand me helpe ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:53
Anoniem: 110680 schreef op 04 april 2004 @ 15:27:
Ok, ik heb de puzzle box :S alleen :S ik kom der niet meer uit .. ik zit nu net buite de deur waar ik de box heb gepakt ... kan iemand me helpe ?!?!
buiten de ruins met de rug naar de deur toe .. klein eindje vooruit lopen > links zie je de brug > oversteken en dan zou je het toch wel moeten redden of niet? :)

/edit
oh wacht je bent nog inside the ruins... dan moet je gewoon naar beneden en dan via een stenen trap omhoog. Deze zit rechts tegen de muur bij een ingang van een stuk grot. Je staat op dat moment met je rug naar de uitgang waar je die box pakte

[ Voor 25% gewijzigd door Loona35 op 04-04-2004 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Zijn er nog manieren naast de gebruikelijke (Silt Strider, Boot en Mage Guild) om heel snel van plaats naar plaats te komen?

En ja het is erg irritant dat ik m'n mooie spulletjes niet kwijt kan :'(
Niemand heeft genoeg geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 16:53
Getah schreef op 04 april 2004 @ 15:36:
Zijn er nog manieren naast de gebruikelijke (Silt Strider, Boot en Mage Guild) om heel snel van plaats naar plaats te komen?

werewolf worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

boots of blinding speed en constant levitation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

3 woorden: rich creeper mod
voor details: zie pagina 2 van deel 7
Anoniem: 42998 schreef op 04 april 2004 @ 16:26:
[...]

boots of blinding speed en constant levitation :)
Constant levitation? Is daar al een item voor, of moet je die zelf enchanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

die is er dus wel, die krijg je nl van een telvanni mage, welke weet ik niet, maar er is wel een quest voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Nu een leuk huis modje erbij met een mooi eiland helemaal voor mezelf :P
Ben nu een beetje de temples en ruins aan t afgaan, zo maar weer verder met de quests :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kebn deruit gekome ... alleen nu kwam er een "Sleeper" op me af .. en zei dat The Lord iets wou ofzo ;( Dus moest ik naar Fort Moonroth en heb ik met die Champion gesproke, en die zei dat er 5 of 4 mense in Balmora ware... alleen nu moet ik er8ter kome wie da zijn .... weet iemand waar ik het over heb ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Euh ja.. Zou de councilclub is proberen. Maar zorg ervoor dat je een beetje behoorlijk level bent, want dat is echt een behoorlijk pittig potje knokken.

Heb nu een rep. van 37. Wat is het hoogste wat je kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110680 schreef op 04 april 2004 @ 17:16:
Kebn deruit gekome ... alleen nu kwam er een "Sleeper" op me af .. en zei dat The Lord iets wou ofzo ;( Dus moest ik naar Fort Moonroth en heb ik met die Champion gesproke, en die zei dat er 5 of 4 mense in Balmora ware... alleen nu moet ik er8ter kome wie da zijn .... weet iemand waar ik het over heb ?? :)
Die sleepers moet je gewoon negeren :) Niet belangrijk, je komt er vanzelf wel achter als je verder komt in de Mainquest. Die mensen vind je in de councilclub, een beetje rondvragen naar hun namen kan ook nog wel eens helpen :)

Ik baal nu trouwens ontzettend, een plugin heeft een conflict veroorzaakt en m'n hele install verneukt :X Dat wordt opnieuw installeren, maar ik weet niet zeker of ik alle plugins nog kan vinden :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een paar x per ongeluk iets gejat .... maar dan gaat me reputatie natuurlijk omlaag he ?? of nie |:( Zo wel, is een rep belangrijk ??

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Volgens mij heeft stelen geen effect op je reputatie, je reputatie kan volgens mij alleen maar omhoog gaan. Volgens mij heb je op een bepaald punt in de Main Quest een bepaalde reputatie nodig, maar reputatie is verder niet echt belangrijk. Voor zover ik weet verandert het alleen de groet die npc's je geven als je op het punt staat met ze te praten.

37 reputatie? kewl... ik zit nu op 11, maximum weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ik zoek nog een fortify spell. Weet iemand wie die spell verkoopt? Dacht dat het een telvanni mage was, maar weet het niet 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze site :

http://www.gamefaqs.com/computer/doswin/game/3365.html

Heeft ook een behoooorlijk aantal faq's walkthroughs etc ;)

En hier nog een wat kleinere :

http://www.uhs-hints.com/uhsweb/morrownd.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

wow, die 2e link is fantastisch! In combinatie van overzichtelijkheid en compleetheid: dikke 2e in mn top 10, alleen UESP beter... met plattegronden en nog veeel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig met een quest voor de mage's guild. Maar nu heb ik schijnbaar perongeluk ooit Senilias Cadiusus dood geslagen. Nu kan ik de quest niet afmaken omdat ze telkens zeggen dat hij dood is. Ook als ik hem terug summon met een command werkt dat niet, kan ik de quest resetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97951

Ik heb Tribunal en Bloodmoon geïnstalleerd en geactiveerd. Nu weet ik van Tribunal dat wanneer je rest een ninja voor je neus komt te staan. Nu heb ik al ettelijke keertjes gerust en nog steeds geen ninja voor mijn neus. :? Moet je dit eerst activeren door met iemand erover te praten? Of komen ze pas bij een bepaald Lvl. Ben overigens nu Lv1 met als ras een Orc en mijn Class is Warrior.
Iemand enig idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArPharazon

Heb je de morrowind interactive map wel eens gebruikt das een handig plattegrond :)
Voor bijv in gebouwen heb ik het eigenlijk niet nodig ook niet in caves. Ik ga toch altijd eerst links om alles te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Jep, da's zeker een handige... ik heb m op mn desktop, open m altijd als ik een grot niet kan vinden ofzo.

Maar de plattegronden die ik bedoelde zijn juist die plattegronden van de plaatsen die niet op die kaart staan, namelijk van belangrijke grotten enzovoort. Ik laat tegenwoordig alles in de grotten staan wat niet met de quest te maken heeft, en als ik alle quests af heb ga ik systematisch alle grotten, eggmines, en ruines af, en jat ik alles wat los en vast zit, inc. ALLE kwama eggs in de mijnen, om alles mooi in Tel Uvirith onder te brengen })

En dan koop ik Tribunal :P

Dus, om de rechte paden te vinden naar belangrijke quest-locaties, Ash Vampires, enz., gebruik ik graag de plattegronden van UESP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bezig met de missie's van de Fighting Guild ... en nu ben ik bij de missie van Vas.. onder de grond ergens. Maar dan kom ik zo'n monster tege, die dan een soort spell op me cast en dan kan ik ineens veel minder drage ... :| Weet iemand hoe ik die missie kan hale ........ !!! ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-05 13:49

Fuelke

Forza Ferrari

Koop ergens een resore strength potion voor je naar die cave trekt ;)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Je kan minder dragen? Dat kan 2 dingen betekenen:

1: Je bent onder invloed van de spell 'Burden', waarmee je gewicht vergroot wordt met een bepaald aantal punten, doch dat is slechts tijdelijk, voor zover ik weet.

Waar je waarschijnlijk last van hebt is
2: Een verminderde strength. Dit is meestal veroorzaakt door een bonewalker, is dat het monster dat je tegenkwam? Het is geneesbaar met de 'restore strength' spell, anders is het permanent volgens mij. Als je die spell niet hebt, of geen zin hebt om m te zoeken, zou ik een saved game loaden, en hopen dat het niet weer gebeurt....

Edit: Een potion kan ook inderdaad :)

[ Voor 6% gewijzigd door ArPharazon op 05-04-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand dan toevallig waar ik die potions kan kope ?

P.S. Ik d8 idd dat het wel een Bonewalker was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon in balmora in de mage guild.
Je moet zorgen dat je 100% magic resistance hebt dan overkomt je zoiets niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K thx ... kga wel ff in balmora die potions hale :S maar dan moek weer helemaal trug ...... nja wa moet da moet.

En ....... hoe kan k dan 100% Magic Resistance hale ???

Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo heb ik 100% magic res.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vandeven00/ScreenShot%205.jpg

En zo zie ik er uit. Staf heb ik zelf geenchant.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vandeven00/ScreenShot%206.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Anoniem: 42998 schreef op 05 april 2004 @ 21:12:
Zo heb ik 100% magic res.

[afbeelding]

En zo zie ik er uit. Staf heb ik zelf geenchant.

[afbeelding]
Lay-out :X :P

Maarre, die staf gebruik je zeker niet zo vaak binnenshuis? Zou het niet makkelijker zijn om die staf zo te enchanten dat z'n bereik minder groot is maar langer schade doet? Of ben ik dan weer bijdehand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik hem ook niet binnen, maar hij is speciaal gemaakt om groepen dood te slaan. Ik heb ook nog een andere die maar 1 beest target.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Wat voor helm is dat, Assmael? Ziet er gaaf uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
ArPharazon schreef op 05 april 2004 @ 23:08:
Wat voor helm is dat, Assmael? Ziet er gaaf uit!
Helm of Oreyn Bearclaw, die ziet er niet alleen gaaf uit, die is gewoon gaaf. :P
Zit een mooie deadric quest achter, die je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Assmael ben erg benieuwd naar de naampjes van 2 zwaarden. Nl. degene die je vasthoudt en degene die in je inventory links van je enchanted ebonystaff "ligt".
BigFast schreef op 04 April 2004 @ 21:22
Ik zoek nog een fortify spell. Weet iemand wie die spell verkoopt? Dacht dat het een telvanni mage was, maar weet het niet 100%.
Ben nog steeds op zoek naar een fortify spell en zo te zien heeft Assmael hem al gevonden :+ O-)

[ Voor 7% gewijzigd door BigFast op 05-04-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55

Haan

dotnetter

Dat ene zwaard in inventory is Hopesfire , en dat krijg je vanzelf als je Tribunal speelt (zal het niet verklappen) die andere weet ik even niet zeker

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Thufir_Hawat schreef op 05 april 2004 @ 23:28:
[...]

Helm of Oreyn Bearclaw, die ziet er niet alleen gaaf uit, die is gewoon gaaf. :P
Zit een mooie deadric quest achter, die je moet doen.
Aha, das dus helm van Bearclaw... heb k van gehoord, is op Vardenfell t enige hoofddeksel beter dan degene die k nu heb... Mask of Clavicus Vile.

[ Voor 3% gewijzigd door ArPharazon op 06-04-2004 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zal wel eens plaatjes reposten, heb Morrowind nu alweer een hele tijd niet gespeeld, maar misschien leuk voor anderen om te zien. Ik gebruik zelf de no-glo plugin, dan ziet alles er heel wat beter uit. Dit character is een 100% mage, geen close combat skills, alleen magica en ook geen gebruik makend van 'bugs' [magica terugleechen als breton, of 1000int potions] Ik heb bloodmoon niet, en tribunal heb ik niet kunnen uitspelen omdat de op 1 na laatste boss alle magica resist.

Ik had eerst een tijd gespeeld als Assassin, maar dat kon me niet meer boeien, dat was veel te makkelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen1.jpg
Wat ingredienten
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen2.jpg
Drogoth Ur relics
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen3.jpg
Wat outfits
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen4.jpg
Een paar toverstafjes
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen5.jpg
Plaatje bij de Silt Strider
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen6.jpg
Ze vinden denk ik de hoed erg interessant
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen7.jpg
Boeken en storage voor sleutels/ringen
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen8.jpg
Wat notities en soul gems
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen9.jpg
Even lopen dichtbij Vivec
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen10.jpg
Ashlander kleren
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen11.jpg
M'n pantsers, heb er nooit de tijd voor genomen om de Dreadic set compleet te krijgen
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen12.jpg
Dwemer plannen
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen13.jpg
Poseren voor m'n moestuintje
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen14.jpg
Kistje met main-quest items
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen15.jpg
Andere clothes
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen16.jpg
Wat helmpjes
Afbeeldingslocatie: http://www.reinders-folmer.demon.nl/morrowind/screen17.jpg
Wegrennnen met m'n net gevonden masker [is van een van de officiele plugins] gevonden in een van de house vaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Welke house plugin heb je?

trouwens vraagje, heb ineens last van dat op sommige plekken mn controls enorm laggen. kijken gaat verschrikkelijk traag en haperend en als ik me omdraai gaat het ineens weer goed. Is eigenlijk alleen binnen. nooit eerder last van gehad :/

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord_Mithril schreef op 06 april 2004 @ 13:42:
Welke house plugin heb je?

trouwens vraagje, heb ineens last van dat op sommige plekken mn controls enorm laggen. kijken gaat verschrikkelijk traag en haperend en als ik me omdraai gaat het ineens weer goed. Is eigenlijk alleen binnen. nooit eerder last van gehad :/
Waarschijnlijk in je huis :? Dan komt het omdat de game veel te veel objects moet renderen, ik heb het ook, in m'n huis, freezes van 5-10 sec, framerate nooit boven de 20 (komt ie trouwens sowieso vrijwel nooit meer :/)
agentorangina schreef op 06 april 2004 @ 10:18:
Ik zal wel eens plaatjes reposten, heb Morrowind nu alweer een hele tijd niet gespeeld, maar misschien leuk voor anderen om te zien. Ik gebruik zelf de no-glo plugin, dan ziet alles er heel wat beter uit. Dit character is een 100% mage, geen close combat skills, alleen magica en ook geen gebruik makend van 'bugs' [magica terugleechen als breton, of 1000int potions] Ik heb bloodmoon niet, en tribunal heb ik niet kunnen uitspelen omdat de op 1 na laatste boss alle magica resist.

Ik had eerst een tijd gespeeld als Assassin, maar dat kon me niet meer boeien, dat was veel te makkelijk.

[images]

Wegrennnen met m'n net gevonden masker [is van een van de officiele plugins] gevonden in een van de house vaults.
Hey, misschien een idee, maar de gamma moet wat hoger volgens mij :) Ik heb m in de game ook vrij hoog staan en als ik dan een shot maak, is het zo donker dat ik vrijwel niets zie :/ Misschien ff met Photoshop of iets dergelijks contrast en brightness verhogen. Verder :9~ pics.

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 06-04-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Anoniem: 34169 schreef op 06 april 2004 @ 13:53:
[...]
Waarschijnlijk in je huis :? Dan komt het omdat de game veel te veel objects moet renderen, ik heb het ook, in m'n huis, freezes van 5-10 sec, framerate nooit boven de 20 (komt ie trouwens sowieso vrijwel nooit meer :/)
[...]
Hey, misschien een idee, maar de gamma moet wat hoger volgens mij :) Ik heb m in de game ook vrij hoog staan en als ik dan een shot maak, is het zo donker dat ik vrijwel niets zie :/ Misschien ff met Photoshop of iets dergelijks contrast en brightness verhogen. Verder :9~ pics.
Ook in mn huis, maar ook als ik op sommige plekker alleen muur zie.
In de ene ruimte heb ik nergens last van en dan kom ik in een super klein kamertje met 1 fakkel en dan is het huilen geblazen :/
En buiten nergens last van.
nog stommer is overigens dat het ook op plekken is waar ik een paar dagen geleden nergens last van had.. is echt ineens gekomen.

Kan niet echt aan mn systeem liggen denk ik..
http://www.tweakers.net/gallery/39643/sys

On a other note..
Voor de geinterreseerde, Arena is legaal te downloaden nu
http://www.elderscrolls.com/downloads/downloads_games.htm

[ Voor 15% gewijzigd door LordMithril op 06-04-2004 14:00 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Gaaf! Ik ga hem meteen downloaden! Hopelijk werkt ie op XP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ArPharazon schreef op 06 april 2004 @ 14:14:
Gaaf! Ik ga hem meteen downloaden! Hopelijk werkt ie op XP...
Jep met DOSbox (die ook op die page staat)..
wel aan te raden paar keer op Ctrl-F5 te rammen tot je in de andere box iets van 90000 cysles ziet.. anders hapd hij verschrikkelijk (oftewel.. dan is je pc te langzaam :+)

in dosbox trouwens zo aan de praat krijgen:

mount D: C:\arena
(hij mount dan C:\arena (waar je arena installed hebt) als schijf D: verder is het gewoon dos)

[ Voor 18% gewijzigd door LordMithril op 06-04-2004 14:29 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Weet er nog iemand of er een walkthrough bestaat voor Arena? Zowel Gamefaqs als UESP zijn/waren bijna waardeloos voor Arena... wat wel jammer is. Of is er geen walkthrough voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ArPharazon schreef op 06 april 2004 @ 14:30:
Weet er nog iemand of er een walkthrough bestaat voor Arena? Zowel Gamefaqs als UESP zijn/waren bijna waardeloos voor Arena... wat wel jammer is. Of is er geen walkthrough voor nodig?
Naar ik begrijp is hij groter dan Morrowind (qua speeltijd/land) dus denk dat t wel handig is :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

De Dosbox werkt niet:
'De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen.'

Dan geeft ie een paar nummers en letters enz., en dan 'Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BigFast schreef op 05 april 2004 @ 23:38:
Assmael ben erg benieuwd naar de naampjes van 2 zwaarden. Nl. degene die je vasthoudt en degene die in je inventory links van je enchanted ebonystaff "ligt".

[...]

Ben nog steeds op zoek naar een fortify spell en zo te zien heeft Assmael hem al gevonden :+ O-)
Trueflame en hopesfire, je krijgt ze bij de quest in tribunal.
En dat andere zwaard is een of ander Nordic zwaard uit bloodmoon, heet Bloodskaal ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Het gamma op m'n scherm hier is altijd best hoog, dus misschien moet ik ff kijken hoe het er op een 'normaal' scherm uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:18

Animal_X

Rodin

Ik had MW nog steeds niet legaal gekocht. maar ik zag hem vandaag voor 5,95 euro in de stad liggen en daar kon ik heb gewoon niet voor laten liggen :)

Edit-> was bij de Free Record Shop.

[ Voor 12% gewijzigd door Animal_X op 06-04-2004 21:28 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

Ben echt hard op zoek naar een fortify strenght spell. Is deze er uberhaupt? En zo ja waar kan ik hem kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPharazon

ArPharazon

Na even zoeken op het web, heb ik geen fortify strength gevonden. Wat ik wel heb gevonden is dit:

'A lot of people have difficulty finding a spell with the "Fortify Attribute" effect. Once you possess a spell with that effect, you will be able to create your own fortify attribute spells.

To get the Fortify Attribute effect, you just need to find a spell that fortifies ONE of your attributes. Once you get it, you will be able to create your own spells to fortify any attribute you want. You can get such a spell from the tradehouse in Seyda Need. It's called Jack of all Trades.'
Bron: http://morrowind.unforgottenrealms.net/morrow_tips.php

Oftewel: koop een fortify spell voor wat voor attribute dan ook, en dan kan je je eigen fortify strength spell maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BigFast schreef op 06 april 2004 @ 22:16:
Ben echt hard op zoek naar een fortify strenght spell. Is deze er uberhaupt? En zo ja waar kan ik hem kopen??
Je kunt het beste een deadric towershield enchanten met 89 str. constant effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998 schreef op 06 april 2004 @ 23:11:
[...]

Je kunt het beste een deadric towershield enchanten met 89 str. constant effect.
Damn, wat is dan de enchant waarde van een Deadric Towershield :? Moet minstens 400 zijn (4k in de editor) :o
edit: Hmmm, 2250 maar :? Naja.

Ligt het trouwens aan mij, of kloppen de verhaallijnen van Tribunal en Morrowind niet met elkaar :? Ik wil hier geen spoilers, maar volgens mij zijn sommige dingen in Tribunal niet meer actueel als je de 'gewone' main quest al hebt uitgespeeld. Of niet?

edit:
Oja, als ik in de Editor de masters van zowel Morrowind als Tribunal als Bloodmoon laad, krijg ik een onafzienbare hoeveelheid fouten...? Iemand enig idee hoe dit komt?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 07-04-2004 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110909

Typs voor luie mensen ;) :

Als je even snel wilt reizen, druk dan "coc <locatie>". Om ff snel naar balmora te gaan kun je dus dit in de console typen:

coc balmora

of naar het paleis van vivec:

coc "palace of vivec"

of iets dergelijks.

Als je dit eenmaal doet is dit erg verslavend en kun je moeilijk terugkeren! Je bent gewaarschuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 110909 op 07-04-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Anoniem: 34169 schreef op 07 april 2004 @ 16:02:
[...]
Damn, wat is dan de enchant waarde van een Deadric Towershield :? Moet minstens 400 zijn (4k in de editor) :o
edit: Hmmm, 2250 maar :? Naja.
Assmael's post was niet volledig. Je kunt +89 strength krijgen uit een towershield, maar dan moet je 'm enchanten met 1-89 constant strength en niet 89-89, want dat past niet. Vervolgens moet je 'm blijven her-equippen tot je een acceptabele bonus bij je strength hebt gekregen (80+). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thufir_Hawat schreef op 07 april 2004 @ 16:17:
[...]

Assmael's post was niet volledig. Je kunt +89 strength krijgen uit een towershield, maar dan moet je 'm enchanten met 1-89 constant strength en niet 89-89, want dat past niet. Vervolgens moet je 'm blijven her-equippen tot je een acceptabele bonus bij je strength hebt gekregen (80+). :)
Juistem :), bij mij staatie nu op 86 :P
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.