Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.803 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/banner684654655.jpg

Deel 6 alweer van The Elder Scrolls III: Morrowind :9

Je kan de oude delen hier vinden:

Het Grote Elder Scrolls III: Morrowind topic
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 2
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 3
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 4
Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 5

FAQ

:? Wat zijn de systeemeisen :?

Minimale systeemeisen:
[list]
• Windows ME/98 128 MB RAM
• Windows XP/2000 256 MB RAM
• 500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon processor
• 8x CD/DVD-ROM Drive
• 1 GB free hard disk space
• Windows swapfile
• DirectX 8.1 (included)
• 32MB Direct3D compatible video card with 32-bit color support and
• DirectX 8.1 compatible driver
• DirectX 8.1 compatible sound card
• Keyboard, Mouse

Aanbevolen systeemeisen:

• 800 MHz or faster Intel Pentium III or AMD Athlon processor
• 256 MB RAM
• NVIDIA GeForce2 GTS, or ATI Radeon 7500 or faster video card.

Ondersteunde videokaarten:

• NVIDIA GeForce4
• NVIDIA GeForce3
• NVIDIA GeForce2
• NVIDIA GeForce 256
• NVIDIA TNT2
• ATI Radeon 8500
• ATI Radeon 7500
• ATI Radeon 7200
• ATI Radeon
• ATI Rage 128
• Matrox G550
• Matrox G450
• Matrox G400

:? Morrowind bestaat uit 2 cd's, maar heb ik ze allebei nodig :?

De eerste cd heb je nodig voor het spel en de installatie ervan. De tweede cd zul je alleen nog hebben als je de TES Construction Set wilt gaan gebruiken om bijvooebeeld zelf plugins te maken.

:? Kan ik Morrowind online spelen :?

Nee. Morrowind is een single player RPG en dat zal het ook blijven.

:? Bestaan er ook uitbreiding :?

Ja! :9~ Er is op dit moment 1 uitbreiding te koop, genaamd Tribunal.
In Tribunal, a ruthless new king has taken the throne of Morrowind, while an aging god drifts deeper into madness. Into this chaos you are thrust, with deadly assassins close behind you and Morrowind's uncertain future ahead. Your journey will lead you to Mournhold, capital city of Morrowind, to the Clockwork City of Sotha Sil, and through massive, epic-sized dungeons.

"In Morrowind you get to meet Vivec, but he is just one member of the ruling Tribunal," said Todd Howard, Project Leader. "We've always wanted to take you on an adventure to Mournhold to meet the other two god-kings, Almalexia and Sotha Sil. It's an awesome city, and the quests there are some of the best yet."

Strange and deadly creatures await you in Tribunal, including goblins, lich lords, and the mysterious Fabricants. Powerful new armor and weapons will aid you in your survival, and your adventures will be documented in the improved journal system and an annotatable map. The fate of Morrowind is in your hands…again.
Kortom: nog meer pret me een geheel nieuwe stad (Mournhold! City of Light. City of Magic) compleet met uitgebreide en korte quests, nieuwe items, een museum, etc. Zeker het kopen waard.

Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/trib/trib_web02B.jpg

De tweede uitbreiding zit er ook al aan te komen, nu eentje die de naam Bloodmoon heeft. Bloodmoon wordt in Mei dit jaar verwacht.

Inmiddels in de tweede uitbreiding er ook al: Bloodmoon neemt je mee naar een geheel nieuw eiland :)
Bloodmoon takes you to the frozen Island of Solstheim where the Empire is establishing a new mining colony - a venture being threatened by the prophecy of the Bloodmoon and rumors of werewolves.

Your journey north from Vvardenfell by ship will bring you to a whole new world, where the ashlands and rainy coasts of Morrowind give way to forests and hills covered with snow and ice. In the huge wilderness of Solstheim you'll experience snow, blizzards, and new creatures, including frost trolls, ice minions, and wolves…just to name a few.
:9~

Nóg meer land, nóg meer quest, nóg meer items.. :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web02B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.elderscrolls.com/images/art/bloodmoon/bm_web01B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/1_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/4_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/6_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.student.uva.nl/sebastiaan.knijnenburg/ScreenShot1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/ScreenShot_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/BLOODMOON-03.jpg

In-game vragen:

:? Help!! Ik heb per ongeluk iemand afgeslacht die ik misschien nog nodig zal hebben? :?

Vaak krijg je een melding wanneer je iemand belangrijk hebt omgebracht dat je de verhaallijn in gevaar hebt gebracht en dat je maar ff moet reloaden.

Je kunt ook iemand respawnen, mits je Morrowind op de PC hebt, de XboX-versie ondersteunt dit niet.

Je kunt iemand op de volgende manier respawnen.

1. Zoek op hoe de persoon heet in het spel. Dit kan in de construction set, maar misschien is het handiger om te zoeken in de Morrowind DB van Morrowind.nl

2. Daarna open je de console (te openen door op je tilde te drukken) en voer je het volgende commando in:

placeatpc "sharn gra-muzgob",1,1,1

PlaceAtPC,[objectID],[Count],[Distance],[Direction]

:? Hoe kan ik screenshots maken? :?

Ga naar je Morrowind directory en open het bestand morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat Screen Shot Enable=0. Verander de 0 door een 1.

Je kan nu in-game dmv Prt Scr screenshots maken die als bmp in je morrowind directory worden opgeslagen :)

:? Hoe kan ik mijn FPS zien? :?

Ga net als hierboven naar je morrowind directory en open morrowind.ini. Zoek voor de regel waar staat: Show FPS=0. Verander de 0 ook hier in een 1. Wanneer je morrowind nu opent zie je je FPS beneden in de rechterhoek.

:? Ik zit vast in een deur! Hoe kom ik eruit? :?

Open je console (te openen met je tilde) en geef het commando: fixme

:? Wat zijn soulgems en wat kan ik ermee? :?

Soulgems kun je gebruiken om een soul van een monster in op te slaan. Een gevulde soulgem kun je daarna weer gebruiken om een wapen of item te enchanten. Enchanten betekend dat je een magische kracht aan een item toekent. Dit kun je zelf doen (als je goede enchant skills hebt) of bij iemand van bijv. Mage Guild kun je dit laten doen.

Om een soul te trappen heb je een soulgem nodig. Er zijn verschillende grote soul gems, van petty souls gems, tot grand soul gems. De grootte van de soul gem die nodig is hangt af van de sterkte van het monster wat je will soultrappen.

Naast de soul gem heb je ook nog een spell nodig om een soul te kunnen trappen. Dit kan een spell zijn, maar dus ook, zoals hierboven beschreven, een enchant item zijn met als magische kracht dat het item 'soul trap' kan. Hoe dan ook, voer de spell 'soul trap' uit op een monster. Je zult een wazige wolk om het monster heen zien. Kill het monster terwijl die wolk er nog is en het monster zal automatisch in een soulgem in je inventory gaan zitten.

:? Welke Great House zal ik joinen? :?

Aangezien je maar 1 House kan joinen. Je kan een House niet verlaten en moet je expelled worden kun je niet alsnog voor een ander House kiezen, is vrij belangrijk dat je een goede keuze maakt :)

Lomp gezegd is House Redoran voor fighters, House Telvanni voor mages en House
Hlaalu voor thieves.

Je kan er hier wat meer over lezen.

Alchemy FAQ:

:? Wat is alchemy? :?

Alchemy is het maken van potions door ingrediënten met behulp van een aantal items samen te voegen.

:? Wat heb ik daar voor nodig? :?

Je hebt er minimaal voor nodig:
  • Mortar
  • Pestle
  • 2 verschillende ingrediënten

Je kunt er ook voor gebruiken:
  • Retort
  • Alembic
  • Skooma
Een Retort zal alle positieve effecten van je potion doen versterken in zowel sterkte als in tijdsduur.
Een Alembic zal daarentegen alle negatieve effecten doen versterken.
Een Skooma zal hetzelfde werken als een Alembic.

Al deze tools zijn er in verschillende vormen, van Apprentice tot Grand Master. Hoe hoger de tools zijn hoe sterker ze zullen werken.

:? Hoe kom ik aan deze tools? :?

Je kunt de meeste alchemy tools bij bijvoorbeeld Mage Guild of andere merchants kopen. Wil je echter tools op Grand Master niveau zul je toch verder moeten kijken. Bijvoorbeeld in een toren bij Mage Guild in Caldera kun je een aantal Grand Master Alchemy tools vinden.

:? Hoe kom ik aan ingrediënten? :?

Ingrediënten voor je potions kun je werkelijkwaar overal vinden, van merchants tot aan monster. Kijk 'in' alle planten of in gekillde monsters.

:? Hoe weet ik wat voor effect een ingrediënt heeft? :?

Wanneer je de eigenschappen bekijkt van een ingrediënt (met je muiscursor eroverheen gaan) zie je welke effecten ze hebben. Wanneer je een potion probeert te maken moet je minimaal 2 ingrediënten hebben die een gelijke eigenschap hebben.

:? Het lukt maar niet, al mijn pogingen mislukken, wat doe ik fout? :?

Hoogstwaarschijnlijk doe je niets fout, maar zijn je alchemy skills waarschijnlijk te laag. Je kun deze verhogen door gewoon heel erg veel potions (proberen) te maken of je alchemy skills te verhogen bij een (master) trainer.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
http://www.elderscrolls.c...ed&sb=5&o=14&fpart=1&vc=1

Dit ziet er uit als een erg indrukwekkende plug-in, helaas duurt het vast nog ff voor ie uit komt, maar die shields wil ik wel in mijn hideout !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542

Dat is weer een nette startpost van NG ;)
Manie Riets schreef: Ik ben op zoek naar een fortify enchant spell, een spell dus geen scroll, bestaan die eigenlijk wel?
Als je Tribunal hebt, kun je diverse fortify [skill] spells kopen. Mocht fortify enchant daar niet tussen staan, kan je gewoon een willekeurige fortify skill spell kopen en dan een fortify enchant spell maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09-2024
Anoniem: 41542 schreef op 12 June 2003 @ 15:59:
Dat is weer een nette startpost van NG ;)

[...]
Als je Tribunal hebt, kun je diverse fortify [skill] spells kopen. Mocht fortify enchant daar niet tussen staan, kan je gewoon een willekeurige fortify skill spell kopen en dan een fortify enchant spell maken.
Danke schon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fok, ik kan eigenlijk geen geld missen, maar ik moet morgen wel naar de fietsenmaker en laat nou precies Dynabyte mooi op de route liggen daar naar toe...
Het zal wel dwangmatig zijn, maar ik gaat bloodmoon toch maar ff halen. :)
Ik hoop dat ie beter is dan Tribunal, die viel m.i. tegen.

Kijken of ze er eindelijk een wapen in gebouwd hebben die beter is dan eltonbrand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thufir_Hawat schreef op 12 juni 2003 @ 19:11:
Fok, ik kan eigenlijk geen geld missen, maar ik moet morgen wel naar de fietsenmaker en laat nou precies Dynabyte mooi op de route liggen daar naar toe...
Het zal wel dwangmatig zijn, maar ik gaat bloodmoon toch maar ff halen. :)
Ik hoop dat ie beter is dan Tribunal, die viel m.i. tegen.
Is bloodmoon al uit in nederland dan?
Kijken of ze er eindelijk een wapen in gebouwd hebben die beter is dan eltonbrand. :)
Moet je maar eens naar 1 van de pics hierzo kijken. Ik heb zelf eigenlijk nog nooit eltonbrand bemachtigd, maar beter dan deze zal ie toch echt niet zijn, schat ik zo :) Moet je op de volgende pagina ook nog es kijken voor nog zo'n redelijk overpowered item :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
nee hij is nog niet uit
anders had ik hem allang :P

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Zeg, pas die startpost eens eventjes aan... :+
20 Juni schijnt ie uit te komen.

Over dat wapen: Leuk ding, maar ik hou het toch maar bij Eltonbrand. Iig tot 20 juni. :)
30-90 chopdamage + 8 frostdamage vs 10-60 chopdamage + 10-30 firedamage + fortify attack 30pts/30 sec + restore fatigue 30 pts.
Plus, het apparaat heeft muchos meer charge (20 vs 500) en weegt nog niet eens de helft (90 vs 40). Niet dat dat gewicht zo boeiend is met 290 strength, maar tis toch weer een puntje voor Eltonbrand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Jammer dat constant enchant effecten maar heel klein kunnen zijn, met het deadric tower shield met een enchant waarde van 225 kan je nog maar 15p constant levitate doen en reflect heeft in principe al helemaal weinig zin :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

Manie Riets schreef op 13 June 2003 @ 16:27:
Jammer dat constant enchant effecten maar heel klein kunnen zijn, met het deadric tower shield met een enchant waarde van 225 kan je nog maar 15p constant levitate doen en reflect heeft in principe al helemaal weinig zin :'(
Je kan natuurlijk een mod maken die de enchantment waarde van alle items verdubbelt (of meer).

Daarvoor moet de waarde fEchantmentMult (gamplay->game settings->gameplay)aangepast worden... Zet deze bijvoorbeeld op 100 >:) of 1000 :) :P. Kan je lekker veel enchantments erop doen!

En vergeet niet fSoulGemMult aan te passen naar leuke hoogten ;). (ik weet niet of er meer dingen moeten worden aangepast; anders moet je de soulvalue van de creatures wat verhogen)

Of je doet reflect van 0 to 30 en dan doe je het uit en aan tot er een mooie waarde is bereikt (bijv > 25).

Nog een vraagje. Hoe staan bij jullie de volgende waarden in morrowind.ini?
Bij mij zijn ze:
code:
1
2
3
4
5
6
Max FPS=60,
DontThreadLoad=1,
Interior Cell Buffer=32,
Exterior Cell Buffer=64,
Number of Shadows=0,
Maximum Shadows Per Object=0

En draait morrowind daarmee stabiel (bijna geen ctd's per uur)? Bij mij draait morrowind redelijk brak.. Met 1 of 2 ctd's per uur :( |:(

Ik ben benieuwd naar de settings van mensen waar het spel goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
Max FPS=40,
DontThreadLoad=1,
Interior Cell Buffer=64,
Exterior Cell Buffer=256,
Number of Shadows=6,
Maximum Shadows Per Object=1

Zo staat ie bij mij en ik heb zelden (zeer zelden, eigenlijk) een CTD (en dat onder win98). En tsja, ik heb ook een AMD XP, ook een WD hdd, ook een Epox mamaplank en ook een ATi-based videokaart. Wazig dus...

Je kunt trouwens wel een mod maken die het enchanten wat mooier maakt, maar dat valt mi toch weer onder cheaten, ook valt het nut weg van het zoeken naar de mooie uniques, zoals de Ebony Mail. Maar hey, als jij daar anders over denkt: Mod away. :) Dat is toch weer het mooie van single-player games.

Ik moet er trouwens niet aan denken dat Morrowind multiplayer zou zijn. Heb je zoals ik voor miljoenen aan deadric/ebony/glass items liggen komt er iemand langs die alles meeneemt. :+
Overigens zijn die Black Brotherhood Punishers leuke bronnen van deadric tanto's, ik heb er al 81. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71498

Ik ben net weer overnieuw begonnen en ik heb een groot probleem. Ik heb namelijk de Mark of zenithar.
Dit houd in dat ik geen zaken meer kan doen met handelaren, inclusief de silt strider. :(
Ik heb gegooled en dit heeft te maken met een quest waarbij ik bepaalde kleren die ik van een handelaar dichtbij caldera hebt gekregen en die af moest leveren in Ald-Ruhn. Maar ik ben die kleren dus kwijt, en ik heb echt werkelijk geen flauw idee waar ik die in hemelsnaam hebt verkocht, aangezien dat iets van 2 dagen geleden is. |:(
Is er niet 1 of andere manier waardoor ik die quest kan verwijderen, of met behulp van de editor op 1 of andere manier ik die kleren weer in mijn bezit kan krijgen?

/edit
Verander trouwens de 1e post :)
Bestaan er ook uitbreiding

Ja! Er is op dit moment 1 uitbreiding te koop, genaamd Tribunal
Heb de quest dus in mijn log opgezocht:

During my travels, I encountered an @Argonian# @trader# named Rasha. It seems he's a little behind on his deliveries, and doesn't feel he'll make it to @Ald'ruhn# in time for his shipment.
Rasha has asked me if I'd be willing to deliver his shipment of clothing to @Bivale Teneran# the clothier in @Ald'ruhn#. Apparently, Teneran will pay me for the shipment upon delivery.

Het shirt wat ik moet hebben heet Exquisite_Shirt_01_Rasha in de editor.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 71498 op 13-06-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4746

Waar heb jij dan de daedric pauldrons gevonden? Naar mijn weten waren die niet te vinden in Vvardenfel, afgezien van Diviath Fyr natuurlijk. Ik had er dacht ik wel ergens eentje gevonden in Mournhold.
Die pauldron's komen uit de Giants2 mod.
Dit is een mod met veel zeer grote beesten zoals titans (600 damage per slag) ancient giants, ancient vampires, seducers (met soms daedric gountlets of pauldrons) en natuurlijk ancient liches (met een staf met absorb magica 15pts 2 sec.+damage health 2-25pts. 15 sec. + 15 fire damage) Behoorlijk moeilijk af en toe, ook voor de mensen met +level 50
En laten we die quest items van die maffe Telvanni chick in Tel Branora niet vergeten, een daedric greaves en cuirass met feather enchantments
Wel als je bij de telvanni zit, en ik zit bij Hlaalu

Mijn encumbrance ligt overigens op iets meer dan -450. Maar dit daalt nog steeds nadat ik Skullcrusher allang niet meer gebruik.

Bij het hoofdkwartier van de Quarra-vampieren ligt ook een daedric greaves btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 10:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik heb de morrowind.ini niet aangepast en geen ctd's :+ Heel maf misschien maar hier draait het perfect :) Maar weet iemand nou waar die bogenhandelaar in vivec zit? In foreign quarter zie ik hem toch echt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is me al gelukt by the way :) .
5 van die shirtjes op de grond gegooid, plugin gesaved, savegame geload, shirtjes opgepakt, ingeleverd klaar is kees :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koetjeboe schreef op 13 juni 2003 @ 21:09:
Ik heb de morrowind.ini niet aangepast en geen ctd's :+ Heel maf misschien maar hier draait het perfect :) Maar weet iemand nou waar die bogenhandelaar in vivec zit? In foreign quarter zie ik hem toch echt niet....
In de foreign quarter, lower waistworks moet hij zitten.. Onderaan tussen de twee deuren die naar de canalworks gaan. (dus als je binnenkomt, over de ballustrade heenspringen en de bogenhandelaar moet dan in een van de gangen zitten. (was dit btw niet een onderdeel van een mod (ik dacht areaeffectarrows.esp) of zit de handelaar er altijd?)

Als je de marksman mod geinstalleerd hebt, zit er ook in bij de hlaalu waistworks.. Die verkoopt ook wel leuke dingen :)

Net weer ff Morrowind gedaan en geen enkele ctd na een uurtje spelen.. Misschien komt het ook wel door de mods ;) of toch door de hitte.. MW blijft nu eenmaal een zwaar spel. (vooral op 1600x1200).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 10:25

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Oh, je bent geweldig! Ik had die plugin niet 'enabled' 8)7...en ja, dan kun je lang zoeken ;) Danke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
Anoniem: 4479 schreef op 13 June 2003 @ 16:42:
[...]

Je kan natuurlijk een mod maken die de enchantment waarde van alle items verdubbelt (of meer).

Daarvoor moet de waarde fEchantmentMult (gamplay->game settings->gameplay)aangepast worden... Zet deze bijvoorbeeld op 100 >:) of 1000 :) :P. Kan je lekker veel enchantments erop doen!

En vergeet niet fSoulGemMult aan te passen naar leuke hoogten ;). (ik weet niet of er meer dingen moeten worden aangepast; anders moet je de soulvalue van de creatures wat verhogen)

Of je doet reflect van 0 to 30 en dan doe je het uit en aan tot er een mooie waarde is bereikt (bijv > 25).

Nog een vraagje. Hoe staan bij jullie de volgende waarden in morrowind.ini?
Bij mij zijn ze:
code:
1
2
3
4
5
6
Max FPS=60,
DontThreadLoad=1,
Interior Cell Buffer=32,
Exterior Cell Buffer=64,
Number of Shadows=0,
Maximum Shadows Per Object=0

En draait morrowind daarmee stabiel (bijna geen ctd's per uur)? Bij mij draait morrowind redelijk brak.. Met 1 of 2 ctd's per uur :( |:(

Ik ben benieuwd naar de settings van mensen waar het spel goed draait.
ik ga dit es ff proberen, ik krijg heel vaak ctd's bij het laden van savegame's :?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 00:38
Hoe zit het nu met bepaalde "dingen" joinen?

Ik zit nu bij The Imperial Legion, verder heb je nog The Imperial Cult, verschillende Houses, en verschillende guilds.

Welke van deze kun je tegelijk joinen, en welke horen in dezelfde "categorie"?

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Je kan 1 great house joinen maar voor de guilds etc geldt geen limiet

Great Houses:
Redoran
Telvanni
Hlaalu

Guilds:
Fighters guild
Mages Guild
Thieves Guild
Temple
Imperial Legion
Imperial Cult
Morag Tong

De Blades en de Ashlanders join je tijdens de main guest maar voor zover ik weet kan je je daarbij niet in ranks omhoog werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Jawel, maar dat gaat ook weer gelijk op met de storyline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

heb ik morrowind, tribunal en bloodmoon installed en denk ik lekker te gaan spelen maar nee... morrowind (of bloodmoon?) is bijna onspeelbaar geworden... ik moet elke paar stappen minstens 5 minuten laden en ook als ie niet laad draait t spel ronduit slecht
echt erg jammer, tis net alsof ik op me oude amd k7 550 + geforce1 speel weer (nu xp1800 + geforce ti4200)

meerdere mensen met dit probleem? of nog beter, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, ik heb vandaag het meest trieste ooit met Morrowind meegemaakt....

Ik had net Bloodmoon geinstalleerd en het liep redelijk goed, totdat ik ergens naar binnen toe ging.. De muis lagde gigantisch (normaal swiept hij behoorlijk heen en weer als ik zo beweeg).

Net op Morrowind gezocht en ik kwam dit topic tegen.

Het blijkt nu namelijk dat het logisch |:( is dat het spel nogal vaag/hakkelend reageert op de controls in interiors als de muziek helemaal uit staat :? :? :? |:( |:( |:(.

Ik heb vreemde dingen meegemaakt in games (vliegende autos in gta3 en vice city), maar dit nog nooit.. Muziek iets aanzetten om het spel vloeiend te laten lopen!! |:(

Het probleem is dus wel opgelost door het volume van de muziek iets omhoog te krikken

/edit

Man wat loopt dat spel op het moment instabiel |:(... Een ctd om de vijf minuten! Ik denk dat ik geen expansion packs meer koop zo...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 15-06-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
hij is toch pas de 20e te koop? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Goeie kans dat ie al uit is op FTP's en KaZaa. Hij is tenslotte al uit in Amerika.

Zou Morrowind trouwens een beetje draaien met een Mobile Radeon 9000? (En een P4 2.8/533 en 512DDR/333)

offtopic:
Woehoe, eerste op nieuwe pagina.
:+

[ Voor 15% gewijzigd door Gaius op 15-06-2003 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
makkelijk zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thufir_Hawat schreef op 15 June 2003 @ 15:06:
Goeie kans dat ie al uit is op FTP's en KaZaa. Hij is tenslotte al uit in Amerika.

Zou Morrowind trouwens een beetje draaien met een Mobile Radeon 9000? (En een P4 2.8/533 en 512DDR/333)

offtopic:
Woehoe, eerste op nieuwe pagina.
:+
Ik heb hem inderdaad illegaal. Misschien ga ik hem wel kopen maar ik zit eraan te twijfelen; vooral aan de stabiliteit. Soms kan ik uren spelen, een andere keer loopt hij al na twee minuten vast! (crash naar desktop). Het spel loopt nu redelijk stabiel (als ik alle lichamen laat liggen).

The Elder Scrolls III Morrowind: Bloodmoon <- link naar het oude topic van bloodmoon (wat niet zo warm liep).

Trouwens, Morrowind liep bij mij al redelijk op een duron 700, 384 MB sdram, radeon 7200 (800x600). Soms had 'ie het wel zwaar met zandstormen maar wat verwacht je van zo'n ouwe videokaart en cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manie Riets schreef op 14 June 2003 @ 18:30:
Je kan 1 great house joinen maar voor de guilds etc geldt geen limiet
Nou, je kan het Thieves Guild niet meer joinen nadat je een bepaald aantal quests hebt voltooid voor de fighters guild (of tot een bepaalde rank ben gestegen, kzou het niet weten).
Als iemand trouwens weet hoe je dan alsnog het thieves guild kan joinen, vertel het me alsjeblieft, ik wil ook in de Thieves Guild :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62138

Anoniem: 41542 schreef op 16 June 2003 @ 09:35:
[...]
Nou, je kan het Thieves Guild niet meer joinen nadat je een bepaald aantal quests hebt voltooid voor de fighters guild (of tot een bepaalde rank ben gestegen, kzou het niet weten).
Als iemand trouwens weet hoe je dan alsnog het thieves guild kan joinen, vertel het me alsjeblieft, ik wil ook in de Thieves Guild :Y)
heb je alle thief guild bazen gedoodt? en zo ja dan moet je bij de fighters guild overnieuw beginnen ( ik hoop dat je nog ergen een oude savegame hebt) om bij the thiefguild te joinen.

Je krijgt die quest van de baas van de fightersguild in vivec.
Die moet negeren en dan moet je naar ald'ruhn gaan en dan ga je daar naar de fightersguild steward. Hij verteld wel wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62138 schreef op 16 June 2003 @ 10:49:
Je krijgt die quest van de baas van de fightersguild in vivec.
Die moet negeren en dan moet je naar ald'ruhn gaan en dan ga je daar naar de fightersguild steward. Hij verteld wel wat je moet doen.
En als ik dat doe, kan ik dan het thieves guild joinen? Ik kan het natuurlijk ook wel joinen met een console command, maar als het anders kan, dan doe ik het ook liever anders.

En weet iemand hoe ik van effecten van potions af kom? Ik loop namelijk al enige tijd met een intelligence van ongeveer 74 miljoen, een night eye van veel te groot voor nog veel langer, een restore health van 20000 voor ik weet niet hoe lang en een soortgelijke restore fatigue. En nou at ik laatst iets wat fortify health deed, en nou kwam ik er laatst achter dat mijn health 120000/440 (ofzo) was. En dat duurt nou al enkele dagen. Vervelend als straks die fortify verdwijnt.
Dit is allemaal reuze leuk en alles, maar als iemand weet hoe ik hiervanaf kan komen, zou ik dat graag horen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Hee mensen, ik wil van het morrowind combat systeem een gemiddeld FPS combat systeem maken.
Meer specifiek, ik wil niet dat het mogelijk is om aanvallen te missen. Alles moet raken!

Ik ben hiervoor naar de IGN boards geweest, maar die mensen draaiden helemaal door. Ik verkrachte het RPG genre volgens hen. Het was een beetje triest gezicht.

Ik kreeg van een paar lieden het verhaal om via de console mijn stats te upgraden, zoals Axe = 500 ofzo. Met een bijl zou ik nooit missen. Maar mnaak ik daarmee mijn aanval dan niet ongelovelijk sterk? Dat vind ik dan weer minder, ik wil wel een paar klappen kunnen uitdelen om nog een beetje een gevecht te hebben.

Anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
De hoogte van je skills heeft geloof ik te maken met hoeveel % kans van slagen de aanval heeft. Als je bijv je long blade van 100 naar 500 zet doe je niet meer damage, zet je je strength op 500 in plaats van 100 doe je meer damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Laatst online: 22-10-2020
Klopt, heb het net geprobeerd. Lache man, ik vind het een echte verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ze moeten eigenlijk gewoon een mix maken van de Morrowind engine en Deus Ex, met skills voor pistolen, geweren etc en uiteraard een mega grote wereld met uren gameplay, ja dat lijkt me wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4746 schreef op 13 juni 2003 @ 21:04:
Die pauldron's komen uit de Giants2 mod.
Dit is een mod met veel zeer grote beesten zoals titans (600 damage per slag) ancient giants, ancient vampires, seducers (met soms daedric gountlets of pauldrons) en natuurlijk ancient liches (met een staf met absorb magica 15pts 2 sec.+damage health 2-25pts. 15 sec. + 15 fire damage) Behoorlijk moeilijk af en toe, ook voor de mensen met +level 50
Ik heb die mod zelf ook, maar om iets af te pakken van seducers valt niet mee, aangezien hun lijken altijd zo snel weer verdwijnen. Het is me wel een paar keer gelukt om zo'n lijk daadwerkelijk aan te klikken, maar ik drukte dan altijd zo spastisch vaak en snel op de spatie dat het inventory schermpje dan ook meteen weer verdwenen was ;(
Wel als je bij de telvanni zit, en ik zit bij Hlaalu

Mijn encumbrance ligt overigens op iets meer dan -450. Maar dit daalt nog steeds nadat ik Skullcrusher allang niet meer gebruik.

Bij het hoofdkwartier van de Quarra-vampieren ligt ook een daedric greaves btw.
Ben ik iig niet de enige met deze merkwaardige negatieve encumbrance bug ;)
En die greaves die nemen we ook even mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4746

En nou at ik laatst iets wat fortify health deed, en nou kwam ik er laatst achter dat mijn health 120000/440 (ofzo) was. En dat duurt nou al enkele dagen. Vervelend als straks die fortify verdwijnt.
Waarschijnlijk maak je het niet meer mee dat je fortify health je problemen gaat geven, aangezien het dan ook enorm lang duurt voordat die 120000 weer verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4746 schreef op 18 June 2003 @ 12:36:
Waarschijnlijk maak je het niet meer mee dat je fortify health je problemen gaat geven, aangezien het dan ook enorm lang duurt voordat die 120000 weer verdwijnt.
Maar als ik nou van al die fortify dingen af wil komen? Hoe doe ik dat dan? en ik had me vergist, het was 1120000 :X

Volgende keer maar gewoon zonder al die fortify intelligence dingen doen, dat maakt het spel wat speelbaarder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:14

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb maandag Morrowind Gold gekocht (Morrowind + Tribunal), na installatie hiervan heb ik dus versie 1.3.1029 van de Morrowind executable. Maar ik zie nu ook dat er een 1.4.1313 patch is voor de losse Tribunal, kan ik deze ook nog installeren :?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuelke schreef op 18 June 2003 @ 15:47:
Ik heb maandag Morrowind Gold gekocht (Morrowind + Tribunal), na installatie hiervan heb ik dus versie 1.3.1029 van de Morrowind executable. Maar ik zie nu ook dat er een 1.4.1313 patch is voor de losse Tribunal, kan ik deze ook nog installeren :?
Jep, ja kan die patch gewoon installeren. Tribunal is gewoon een uitbreiding, niet een ander spel. Tribunal los is niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weer wat nieuws ontdekt bij Morrowind: ik krijg nu random fortify atribute. Het begon met een fortify strength, en nu verplaatst het zich over de rest van de atributes. Eerst met 10 bij luck, nu met 10 bij endurance en willpower. Het wordt steeds vreemder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John117
  • Laatst online: 23-02 23:59
Ik had een vraag die de rest van jullie morrowinders misscien wel weten.
Ik heb laatst de main quest uitgespeelt en toen ging ik vivec mollen voor een tweede wraithguard, allemaal leuk en aardig maar toen die eenmaal werkte kreeg ik twee problemen.

1. Mijn heath zakte permanent 200 punten naar beneden maar dit hoort heb ik gelezen.
2. als ik hem equip dan ziet hij er uit als een dreadric left gauntlet?

Nu gaat het me vooral om het laatste, kennen jullie dit probleem of weten julllie een mod of texture fix die er gewoon een mooie linkshandige wraithguard van maakt?

Tis wel cool trouwens om twee wraithguards te hebben :D

Specs: AMD X2 4400, 2gb ddr400, X1900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Je moet em bij die dwerg in Tel Fyr laten ombouwen. :)
Als je dat al hebt gedaan weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John117
Thufir_Hawat schreef op 20 June 2003 @ 18:47:
Je moet em bij die dwerg in Tel Fyr laten ombouwen. :)
Als je dat al hebt gedaan weet ik het niet.
Ja idd dat moest wel.
Maar nu heb ik er dus twee (een voor elke hand).
En toen kreeg ik die problemen, de health heb ik al gefixst alleen ik zou het leuk vinden als de linker wraithguard er ook uitzag als een wraithguard.

Hebben nog geen andere mensen dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542 schreef op 16 June 2003 @ 12:46:
[...]
En als ik dat doe, kan ik dan het thieves guild joinen? Ik kan het natuurlijk ook wel joinen met een console command, maar als het anders kan, dan doe ik het ook liever anders.
jup dit is de enigste manier om de fightersguild en thiefguild uit te spelen zonder de console te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben nou trouwens voor de eerste keer met de temple bezig en moet nou die "pilgrims path" volgen.

dan moet ik langs 7 shrines (weet niet of ik het zo goed schrijf :? ) en ik heb er nu 6 gehad .

die gene die ik nog moet ligt in vivec in het puzzle canal, maar ik kom daar echt niet verder.
ik moet namelijk door zo'n soort schild maar ik kom daar niet door :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71672

probeer es te verzuipen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62138 schreef op 23 June 2003 @ 17:15:
[...]

jup dit is de enigste manier om de fightersguild en thiefguild uit te spelen zonder de console te gebruiken.
Wat jij bedoelt is waarschijnlijk niet hetzelfde als wat ik bedoel. Jij bedoelt (denk ik) dat je op die manier zowel baas kunt worden bij thieves guild en fightersguild. Mijn probleem is echter dat ik het thieves guild helemaal niet kan joinen. Ik had kennelijk eerst lid moeten worden van het thieves guild, voordat ik die codebook opdracht van het fighters guild deed, want nu ben ik van het verkeerde soort mensen. Tenzij jij bedoelt dat ik toch nog bij het thieves guild kan komen als ik op die manier baas wordt van het fighters guild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41542 schreef op 23 juni 2003 @ 17:50:
[...]

Wat jij bedoelt is waarschijnlijk niet hetzelfde als wat ik bedoel. Jij bedoelt (denk ik) dat je op die manier zowel baas kunt worden bij thieves guild en fightersguild. Mijn probleem is echter dat ik het thieves guild helemaal niet kan joinen. Ik had kennelijk eerst lid moeten worden van het thieves guild, voordat ik die codebook opdracht van het fighters guild deed, want nu ben ik van het verkeerde soort mensen. Tenzij jij bedoelt dat ik toch nog bij het thieves guild kan komen als ik op die manier baas wordt van het fighters guild.
heb je dat vrouwke van die codebook afgemaakt zo jah dan heb je een probleem.
mischien moet je het zelfde doen als je een guild bent uitgekickt (vanwege diefstal of moord) dan moet je ergens vergiffenis vragen.
alleen moet je dan ff uitzoeken waar en bij wie je dat moet doen.

of je hebt toevallig nog een ouwe savegame en die laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de hint _/-\o_ ben er door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62138 schreef op 23 June 2003 @ 18:52:
[...]

heb je dat vrouwke van die codebook afgemaakt zo jah dan heb je een probleem.
mischien moet je het zelfde doen als je een guild bent uitgekickt (vanwege diefstal of moord) dan moet je ergens vergiffenis vragen.
alleen moet je dan ff uitzoeken waar en bij wie je dat moet doen.
Dat vergiffenis vragen moet je doen bij 1 van de masters van het thieves guild. Maar je moet ook aan hun vragen of je erbij mag. En je krijgt niet de optie om om vergiffenis te vragen als je geen lid bent, dacht ik. Nou ja, dan eerst maar Fighters Guild uitspelen en dan met een console commando lid worden.
of je hebt toevallig nog een ouwe savegame en die laden.
Hmmm, misschien wel, maar dan ga ik terug van lvl 52 naar lvl 5 ofzo. Eerst maar met overal baas worden, main quest uitspelen, en dan es kijken of ik bloodmoon ergens kan bemachtigen. Misschien dat ik dan een nieuw spel begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo te zien zit ik nou met het zelfde probleem als jou.

ik heb de fightersguild uitgespeeld en wou de thiefguild joinen maar ze laten mij er ook niet in.

Misschien heb ik per ongeluk een aantal members van die guild vermoordt op 1 van me verre reizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Ok, vraagje.

Met welke cheat kan ik een Imperial body-armor spawnen?

Het probleem:
Ik zit in een grot, en door het water kan ik niet terug (ook niet met fly/waterwalk). Maar ik moet een Imperial armor hebben voor m'n quest. Helaas heb ik m'n armor net weggegooit en verruilt voor trol-armor. (Ik ben dus aardige n00b, had er niet aan gedacht dat ik hem nog nodig zou hebben).

Dus, met welke cheat kan ik een (desnoods lage) imperial armor spawnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
is er ook een spel dat lijkt op morrowind maar dan online is ? dat zou wel kewl zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Venkeroz schreef op 30 June 2003 @ 19:27:
Ok, vraagje.

Met welke cheat kan ik een Imperial body-armor spawnen?

Het probleem:
Ik zit in een grot, en door het water kan ik niet terug (ook niet met fly/waterwalk). Maar ik moet een Imperial armor hebben voor m'n quest. Helaas heb ik m'n armor net weggegooit en verruilt voor trol-armor. (Ik ben dus aardige n00b, had er niet aan gedacht dat ik hem nog nodig zou hebben).

Dus, met welke cheat kan ik een (desnoods lage) imperial armor spawnen?
Is dit toevallig die Lord's Mail quest? Nou ja, ik zal maar niks verraden. Zo kun je een standaard imperial steel cuirass in je inventory doen, zodat iedereen van het imperial legion weer met je wil praten:
Player->AddItem "imperial cuirass_armor"1
Met dit commando kan je van alles oproepen, de namen ervan kun je vinden in de TES construction set. Moet je in TES File->Data... en dan Morrowind aankruizen. Dan kun je alle items die er in Morrowind zijn opzoeken.

/edit
Ow ja, het is wel makkelijk als je dat commando dat hierboven staat in de console typt :) Voor het geval dat niet duidelijk was.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 41542 op 30-06-2003 22:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
Anoniem: 41542 schreef op 30 June 2003 @ 22:16:
[...]

Is dit toevallig die Lord's Mail quest? Nou ja, ik zal maar niks verraden. Zo kun je een standaard imperial steel cuirass in je inventory doen, zodat iedereen van het imperial legion weer met je wil praten:
Player->AddItem "imperial cuirass_armor"1
Met dit commando kan je van alles oproepen, de namen ervan kun je vinden in de TES construction set. Moet je in TES File->Data... en dan Morrowind aankruizen. Dan kun je alle items die er in Morrowind zijn opzoeken.

/edit
Ow ja, het is wel makkelijk als je dat commando dat hierboven staat in de console typt :) Voor het geval dat niet duidelijk was.
Dankje _O_ :)

En het is (geloof ik) niet de Lord's Mail quest, het is een quest ergens op een eilandje noordwest van "Hla Oad".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens een tip voor mensen die veel met mods enzo kloten en dan foutmeldingen krijgen en dan weer vaak op 'yes' moeten klikken: (misschien iets voor de startpost?)

Voeg de volgende regel toe aan morrowind.ini onder [general]

"AllowYesToAll=1"

Zonder de quotes natuurlijk. In plaats van telkens op 'yes' te drukken, kan je ook op 'yes to all' drukken en dat scheelt soms aardig veel!

Topic op morrowind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
binnenkort moeten er echt wat plaatjes komen hoor want dit kan zo niet langer :P
ik zal morgen ofzo ff een mooie posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
zoals beloof hier wat screens van mijn ventje :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro7.JPG

DE RECHTER + DE LINKER WRAIGHTGUARD
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro9.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro11.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/morro12.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zijn mooie pics :) Heb net Bloodmoon gekocht en geinstalleerd, dus ik kan er ook weer even tegenaan. Eerst maar even dat nieuwe armor halen (ennuh, ik heb al al m'n atributes gemaxed, op lvl 54 ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-05 00:04
Manie Riets schreef op 16 June 2003 @ 16:57:
Ze moeten eigenlijk gewoon een mix maken van de Morrowind engine en Deus Ex, met skills voor pistolen, geweren etc en uiteraard een mega grote wereld met uren gameplay, ja dat lijkt me wel wat :)
Mee eens, ik hou wel van sci-fi settings in plaats van fantasy. Het eerste dat ik dacht toen ik in Morrowind begon rond te huppelen was "ik mis een snelle motor/jeep om keihard rond te crossen in dit prachtige landschap", zoals ik gewend ben van BF1942 en GTA:VC :P (de laatste was toen nog niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
dat zou het spel juist veel minder leuk maken zo heb je alles veelste snel ondekt
ik heb al 3 level 50 charters gehad en nog steeds ondek ik nieuwe dingen
of kom ik op plaatsen waar ik nog nooit geweest ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joostve schreef op 02 July 2003 @ 23:08:
dat zou het spel juist veel minder leuk maken zo heb je alles veelste snel ondekt
ik heb al 3 level 50 charters gehad en nog steeds ondek ik nieuwe dingen
of kom ik op plaatsen waar ik nog nooit geweest ben
Dat ben ik niet met je eens, ik heb de boots of blinding speed en 100 in acrobatics, waarmee ik ontzettend snel over het eiland kan toeren. Maar dat betekent niet dat ik ook overal stop. Ik ontdek ook na 3x keer spelen nog nieuwe dingen. En nu heb ik ook nog Bloodmoon :Y)

Bloodmoon is trouwens een stuk uitgebreider dan Tribunal was, en dan bedoel ik niet alleen het oppervlak. Ook dat npc's waar jij een quest van krijgt dan ook vragen hoever je bent met de quest als je langs ze loopt. Eerst maar een zootje sneeuwwolfen en -beren pelsen verzamelen en mezelf een paar mooie armors regelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
je kan in Skaal mooie armor halen
zoals op de screenshots hierboven
armor rating van 202 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Ik ben weer overnieuw begonnen, dit keer ga ik de hack&slash kant op:warrior enzo... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ja dat doe ik ook altijd
ik denk dat ik de volgende keer gewoon weer een warrior neem hoor
mijn eerste charter was een Imperial later een Breton en nu dus weer een Breton
omdat hij 50% magica resistance heeft (handig bij de boots of blinding speed)
maar misschien is het ook wel leuk om een keer een totaal ander ras te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
volgens mij is dit het eerste foutje wat ik tegen kom in morrowind
de foto is wel wat donker

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/fout.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
over één ding ben ik nog niet helemaal uit en dat is waar Caius Cosades gebleven is
hij ging toch naar een meeting ofzoiets? maar is hij na die meeting nog ergens terug te vinden?

jezus jongens ben ik dan de enige die dit spel nog speelt? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door joostve op 04-07-2003 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joostve schreef op 04 juli 2003 @ 10:41:
over één ding ben ik nog niet helemaal uit en dat is waar Caius Cosades gebleven is
hij ging toch naar een meeting ofzoiets? maar is hij na die meeting nog ergens terug te vinden?
Hij is weg, foetsie, en hij komt niet meer terug. Tenzij jij daar een modje voor klust natuurlijk ;)
jezus jongens ben ik dan de enige die dit spel nog speelt? 8)7
Tja, als ik speel kan ik niet posten, sorry :+ Weet iemand trouwens of dat armor van snowbear en wolves pelsen anders is dan gewone bear en wolve armor? Of dat het gewoon hetzelfde armor is, maar dan met een enchantment erop? Ring mail armor is trouwens 220 :) als je medium armor 100 is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34715

hmmm ik heb deze week al de hele week zoiets van ik wil weer eens verder gaan met mijn morrowind.
Dus ga het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 07:08
Zo: voor de noobs :)

Even voor de duidelijkheid: die stats komen grotendeels van corprus, en de medium armor op 105 komt door een gift van Almalexia (heavy heb ik ook op 105).

De rechter pauldron heb ik erbij gemaakt, de rest van de daedric armor is gewoon in het spel te vinden (de cuirass en een left pauldron liggen erg kort bij elkaar in een grot in Bamz-Amschend).

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chromeballz/Taziroth1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/chromeballz/Taziroth2.jpg

Alles behalve die left pauldron is legaal gekregen :), dus * Khrome is trots op dit char :P

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ik heb na lang puffen en steunen op mijn 4e lvltje een complete medium orc armor voor mijn warrrior geregeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
hoe maak je eigenlijk zo'n fortify strength ring bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-05 21:28

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Wie weet hoe ik advanced pixel shader kan aan zetten. Zo dat ik de gebouwen en bomen in het water kan zien link naar de site van nvidia. http://www.nvidia.com/docs/IO/1945/SUPP/large01.jpg

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Die vraag heb ik denk ik een antal dagen geleden op een ander forum ook gesteld. Het is niet mogelijk. Die feature zit hard coded in de engine en zal denk ik alleen doormiddel van een ander exe aan te zetten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Upke dupke schreef op 04 July 2003 @ 22:27:
Die vraag heb ik denk ik een antal dagen geleden op een ander forum ook gesteld. Het is niet mogelijk. Die feature zit hard coded in de engine en zal denk ik alleen doormiddel van een ander exe aan te zetten zijn.
Dat is jammer als dat zo is. Of kan dat alleen met een GeForce FX 5900
kaart met Cg language van NVIDIA ?

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 15:57
Ik heb vandaag dit spel gekocht (18 euro bij Dixons :P) en ben benieuwd of het was voor mij is. Mist niemand eigenlijk de multiplayer optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Jaded schreef op 04 juli 2003 @ 23:02:
Ik heb vandaag dit spel gekocht (18 euro bij Dixons :P) en ben benieuwd of het was voor mij is. Mist niemand eigenlijk de multiplayer optie?
Speel het maar eens een paar uur. Dan zie je dat je geen multiplayer nodig heb bij dit spel. En als er multiplayer in zat dan hat je 1 FPS sec of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

UNICRONBOT schreef op 04 July 2003 @ 22:37:
[...]

Dat is jammer als dat zo is. Of kan dat alleen met een GeForce FX 5900
kaart met Cg language van NVIDIA ?
Cg is gedeeltelijk open source, dus iedere videokaart fabrikant kan er gebruik van maken. Maar Morrowind gebruikt Cg niet, dus ik weet niet zeker wat het is wat ze gebruiken, als het niet gewoon een mooi uitziende screenshot is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John117
Upke dupke schreef op 04 juli 2003 @ 22:27:
Eh...Ik heb dat effect al sinds ik het spel heb....

Het is niks speciaals ofzo (In de trand van dat het uitgeschakelt is in de engine, het effect zelf is geweldig voor zo,n al beetje oud spel :D ).

Alles wat je nodig hebt is een kaart die pixelshaders aankan (ik heb een G4 Ti4200) en dan in de options van het spel pixel shaders aan te zetten (echt hoor het staat in de handleiding...ben ik nu echt de enige die readme,s en handleidingen ook echt leest? :P ).

Als jullie me niet geloven kan ik altijd wel een screenshot laten zien...als jullie dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Upke dupke

Oompa Loompa

Nee John, wat jij bedoelt is de normale pixelshader. De advanced pixel shader zorgt er voor dat ALLES reflecteerd in het water. Dus dat je jezelf in het water ziet, en de gebouwen en de monsters etc. Maar dat is scheinbaar veel te zwaar voor hedendaagse machines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Het team dat achter The Elder Scrolls zit heeft weleens gezegd dat bepaalde functies in de engine standaard uitstaan omdat de hedendaagse hardware daar nog niet mee om kan gaan, tenminste een jaar geleden dan. Ben benieuwd wat die functies zijn en wanneer er een patch of iets dergelijks komt waarmee we wel van die functies kenne genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ze met die speciale functies wachten op de volgende Elder Scrolls..... Ik ben benieuwd hoe (groot) ze dat weer zullen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ze mogen het van mij 2x zo klein maken in ruil voor minder eentonigheid, leukere npc's (ala gothic) en gewoon meer sfeer, op dat gebied scoort gothic veel beter waardoor ik dat een leuker spel vindt, terwijl Morrowind misschien 'beter' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, dan mogen ze het spel wel lekker groot houden, maar de npc's mogen inderdaad wel wat leuker. Ik ben nog geen greintje humor tegengekomen in het spel, wat mij toch meestal wel kan bekoren.

Verder hoop ik dat ze starten met een hoop minder bugs, zelfs met de laatste versie klapt het spel er soms nog spontaan uit. En ik bleef vrij snel vastzitten in een loopbrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Ik zie dat er nogal wat onduidelijkheid is over pixel shaders......

Het water in Morrowind is een geavanceerde vorm van bumpmapping, pixel shader genaamd. Het is een functie die in directx 8.0 - 8.1 zit, en hij is er in verschillende versies. Je hebt de pixel shader 1.0, die wordt gebruikt in Morrowind, en die zorgt voor het mooie water effect. pixel shader 1.3 is de advanced pixel shader die je ziet in 3dmark2001 se, en die heeft de mogelijkheid om dat watereffect samen te gebruiken met een spiegeling, alhoewel dat meer een cube/environmental map is dan een echte spiegeling.

Pixel shader 2.0 zit in directx 9, maar die wordt, net als in versie 1.3, nog in geen enkel spel gebruikt. Mother Nature in 3d mark 2003 laat wel de mogelijkheden zien van de nieuwe pixel shaders.

Pixel shaders kun je niet softwarematig emuleren, je hebt altijd een directx 8 (of hoger) compatibele videokaart voor nodig. Als je een GeForce 3/radeon 8500 of hoger hebt kun je dus van die prachtige waterpartijen in Morrowind genieten (niet met de GeForce 4 MX versie, want die is gebaseerd op de GeForce 2, die maar effecten tot Directx 7 aankan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
UNICRONBOT schreef op 04 July 2003 @ 22:02:
Wie weet hoe ik advanced pixel shader kan aan zetten. Zo dat ik de gebouwen en bomen in het water kan zien link naar de site van nvidia. http://www.nvidia.com/docs/IO/1945/SUPP/large01.jpg
Nog ff dit: wat je op deze pic ziet is Pixel shader 1.3, die dus niet in Morrowind zit (alhoewel misschien toch, zoals al gezegd werdt). De plaats op die screenshot is fort Pelagiad, en dat vijvertje/die bron is er niet in de retail versie van Morrowind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vraagje:

ik werk nu voor de mage's guild, en ik moet iemand zoeken in maar gan. Maar ik kan het niet vinden. Gamefaqs zegt het volgende

There have been strange reports of monster activity in
Huleen's hut, a local sorceress in Maar Gan. Edwinna asks if you will do this
mission for her. Say yes. Take the guild guide to Caldera and then take the silt
strider to Maar Gan. Huleen's hut is outside of town down the road that runs in
front of the Silt Strider.

ik heb in de hele omgeving gekeken, ik kan Huleen's hut niet vinden... iemand idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Als je boven op het silt strider platform staat, met je gezicht neer de silt strider, loop vooruit (je valt dus naar beneden), en dan meteen naar links. Daar moet het hutje zijn. Het ligt dus net buiten Maar Gan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChromeBallz schreef op 05 July 2003 @ 15:36:
Als je boven op het silt strider platform staat, met je gezicht neer de silt strider, loop vooruit (je valt dus naar beneden), en dan meteen naar links. Daar moet het hutje zijn. Het ligt dus net buiten Maar Gan.
tnx man... dat ik daaroverheen heb gekeken :{ ik word seniel.....

hopelijk komt er ook btw een multiplayerfunctie in deel 4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29201

Ik had een klein probleempje, met wat vaag klikken (omdat ik niet wist hoe ik een scroll moest gebruiken om een kist te openen) ben ik mijn menu kwijtgeraakt (rechtermuis) als ik nu op rechtermuis druk dan zie ik verder nix verschijnen... weet iemand hoe ik dit kan resetten?

(al game opnieuw opgestart en ook andere savegames geprobeerd maar geen effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29201 schreef op 07 July 2003 @ 17:21:
Ik had een klein probleempje, met wat vaag klikken (omdat ik niet wist hoe ik een scroll moest gebruiken om een kist te openen) ben ik mijn menu kwijtgeraakt (rechtermuis) als ik nu op rechtermuis druk dan zie ik verder nix verschijnen... weet iemand hoe ik dit kan resetten?

(al game opnieuw opgestart en ook andere savegames geprobeerd maar geen effect)
health aanklikken
map aanklikken
wapen aanklikken
vakje naast wapen aanklikken (spell)

dit dus allemaal doen als je rechtermuisknop hebt ingedrukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29201

Anoniem: 29882 schreef op 07 July 2003 @ 17:26:
[...]

health aanklikken
map aanklikken
wapen aanklikken
vakje naast wapen aanklikken (spell)

dit dus allemaal doen als je rechtermuisknop hebt ingedrukt ;)
aah tanx :D tis idd gelukt, wist dus nog niet dat dat kon :D tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manie Riets schreef op 05 July 2003 @ 11:08:
Ze mogen het van mij 2x zo klein maken in ruil voor minder eentonigheid, leukere npc's (ala gothic) en gewoon meer sfeer, op dat gebied scoort gothic veel beter waardoor ik dat een leuker spel vindt, terwijl Morrowind misschien 'beter' is.
Hier kan ik het wel mee eens zijn. Met bloodmoon bewijst Bethesda dat ook een kleinere map net zoveel fun kan zijn. Het is alleen natuurlijk korter en er zijn minder items (items, hmmm :9 :+). Toch behoorlijk wat nieuws in Bloodmoon, ik heb nu bear armor, wolf armor, snow bear armor (zelfde als bear armor, maar met een leuke, nieuwe texture), snow wolf armor (idem), nordic mail armor en ice armor. Hadden ze Tribunal maar zo uitgebreid gemaakt...
ChromeBallz schreef op 04 July 2003 @ 19:12:
Zo: voor de noobs :)

Even voor de duidelijkheid: die stats komen grotendeels van corprus, en de medium armor op 105 komt door een gift van Almalexia (heavy heb ik ook op 105).

De rechter pauldron heb ik erbij gemaakt, de rest van de daedric armor is gewoon in het spel te vinden (de cuirass en een left pauldron liggen erg kort bij elkaar in een grot in Bamz-Amschend).

[afbeelding]
[afbeelding]

Alles behalve die left pauldron is legaal gekregen :), dus * Anoniem: 41542 is trots op dit char :P
Kun je misschien een wat nauwkeurigere beschrijving geven van waar je dat cuirass hebt opgeduikelt? Ik heb die pauldron wel gevonden namelijk, maar dat cuirass dus niet ;(
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je misschien een wat nauwkeurigere beschrijving geven van waar je dat cuirass hebt opgeduikelt?
Laat maar zitten, TES Construction Set biedt uitkomst :) Dat ik em nooit eerder gezien heb 8)7 Nu nog zien dat ik zo'n Seducer te pakken krijg met daedric pauldrons en dan is mijn collectie compleet :9 Ik zou pics posten als ik webspace had, jammie, en dan met het stoerste wapen ooit: Severed Nord Leg. Geweldig spel toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een vraagje tussendoor:

Vlakbij, naar ik mee ald-ruhn, kom ik een vrouw tegen die naar de ghostgate shrine geescorteerd wil worden. Ik zit nu bij de ghostgate, en heb al rondgevraagd. Maar de mensen schenen het zelf ook niet echt te weten :?

iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, toevallig heb ik die missie ook opgepikt gisteren. Ik heb hem nog niet afgemaakt, maar bij Ghostgate konden ze me vertellen dat er een pilgrim shrine is ten westen van de 'Stronghold' (dat is Ghostgate, neem ik aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Hij is echt heel simpel. Zodra je het berggebied binnenloopt (dus door de Ghostgate heenkomt) volg je de weg 25 meter naar boven, dan splits de weg zich op. Dan naar rechts (dat is HEEEL steil) en dan nog 100 meter doorlopen, maar je ziet de Shrine dan al. Oh trouwens, het is een zeikwijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Laatst online: 09:21

Pyrus

Hardknock life

Ach... als je haar 'per ongeluk' door wat beesten omzeep laat helpen levert het meer op :P O-)
Zo kreeg ik 600 goud, wat expensive kleding en een expensive amulet :)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pyrus schreef op 08 July 2003 @ 12:17:
Ach... als je haar 'per ongeluk' door wat beesten omzeep laat helpen levert het meer op :P O-)
Zo kreeg ik 600 goud, wat expensive kleding en een expensive amulet :)
Ok, dan gaat ze de pijp uit, ik was haar toch al zat >:)

Het viel me trouwens ook op dat er met Bloodmoon niet alleen een nieuw eiland bijgekomen is, maar dat er ook nieuwe missies op Morrowind zelf te vinden zijn. In Ald'Ruhn, bij de Mage Guild, staat er een oude man die op zoek is naar een luchtschip en een amulet die op Solstheim te vinden zijn :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.