Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbide
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-02-2021
Hoewel Nehrim geen op zichzelf staand spel is, het is een total conversion van Oblivion, verdient het toch een eigen topic. Nehrim is namelijk meer de opvolger van Morrowind dan Oblivion dat is. Het is een rollenspel met actie-elementen en geen actiespel met roleplay-elementen.

Maar liefst vier jaar lang is er met liefde gewerkt aan de compleet met de hand gemaakte wereld en die liefde loont. Nehrim is enorm atmosferisch en gedetailleerd. Het spel biedt bovendien ook een sterk, haast filosofisch, verhaal over voorbestemming. In een notendop handelt het over de heerschappij van de Lichtgeborenen over de rest van de mensheid. De Lichtgeborenen zijn zeven machtige magiërs die zichzelf tot godheid verheven hebben met hun macht. Een magieverbod moet ervoor zorgen dat de Schaduwgeborenen niet kunnen uitgroeien tot even machtige magiërs. Desondanks is het een drietal magiërs op het continent Nehrim gelukt om de Lichtgeborene die daar heerst te vermoorden. Daarna volgt verraad. Baratheon, een van de drie rebellerende magiërs, ontpopt zich tot dictator en hij verbant Arantheal naar een eeuwige gevangenis. De derde magiër weet te ontkomen om in het geheim verder te bouwen aan de oorspronkelijke droom, een wereld waarin de mensheid werkelijk vrij kan leven. Aan het begin van het spel wordt de speler door deze Merzül benaderd. Het is aan jou om de strijd met het lot aan te gaan.

Nehrim is hier te downloaden. Grootste nadeel van het spel is dat het volledig in het Duits is. Aan een Engelse vertaling wordt gewerkt. Een uitgebreide review vind je hier. Uiteraard heb je Oblivion (met de laatste patch!) nodig om het spel te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Inmiddels is de Engelse versie gereleased. Je kunt hem hier downloaden op Mod DB.

Korte impressie na vijf uur spelen:

Het hele spel (laten we het zo maar noemen vanaf nu) draait om de sfeer. De dungeons zijn een stuk minder verlicht dan in Oblivion en dat maakt alles een stuk angstaanjagender. Ook zijn vele quests in het spel scripted. Zo is er in de starter dungeon een moment waarop je een Troll achter je aan krijgt. Aangezien de Trol veel te sterk is moet je wegrennen. Na verloop van tijd kan je de Troll dan vastzetten en krijgt ie een lading stenen over zijn kop. Erg leuk. :)

Na de starter dungeon wordt je nog steeds een beetje aan het handje genomen maar dit is eigenlijk niet heel erg verkeerd. Je doet een paar quests bij een Abdij zoals het jagen op Goblins en Beren en het terugvinden van een fles op het dak van de lokale visser.

Gameplay-wise verschilt het behoorlijk van Oblivion. In plaats van 10 skills te levellen en dan naar het volgende level is er hier gekozen voor een systeem dat erg lijkt op die van de Gothic series. Je hebt alle gebruikelijke skills uit Oblivion maar om te levellen moet je experience points vergaren. Dit doe je door vijanden te doden of nieuwe locaties te ontdekken.

De grote van de wereld is behoorlijk en heeft ook verschillende klimaten. Zo heb je een woestijn, woud, besneeuwde gebieden en meer. Voor de echte ontdekkers is het misschien even op de tanden bijten aangezien de 'zones' level specific zijn. Dat houdt dus in dat je in het start gebied vijanden krijgt van level 1-7 en het volgende gebied van 7-14. Ik vond dit als die-hard RPG fan een stuk beter werken dan het level geschaalde systeem van Oblivion.

Over het algemeen, zeer grote mod met een behoorlijke questline. Ik ben nu net level 6 dus ik heb nog een lange weg te gaan. Ik moet ook nog mijn klasse kiezen wat gebeurd na één of twee quests van de hoofdverhaal. Je moet wel een vrachttrein met RAM en een goede videokaart hebben want de textures zijn een stuk zwaarder dan Oblivion. De textures van de characters vond ik daarentegen een beetje tegenvallen. Misschien wordt dit in een toekomstige patch nog verholpen. :)

Ik zal later nog wel even kijken of ik zelf wat filmpjes kan maken. Die van hierboven is namelijk nogal low-res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-07 09:55
Wat wordt verstaan onder een vrachtload aan ram? Mijn laptop is al weer 1,5 jaartjes oud, hoop dat ie dit nog gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bang dat het dan moeilijk wordt. Mijn desktop is ook iets van 1.5 jaar oud en heeft 4gb aan DDR2 ram. Nehrim gebruikt veel textures van Quarl's Texture Pack III en dat is nu eenmaal gewoon een stuk zwaarder dan standaard Oblivion. Ook heb ik in sommige steden wat framerate issues aangezien er zeer veel props in de wereld staan maar dit is niet zo heel erg. Het is immers een RPG en daar heb je geen 60fps nodig.

Ik zou zeggen, gewoon even zelf proberen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 14-09-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 14:44

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Kijk aan dit is wel interessant zeg. Ik ben met Oblivion nooit echt ver gekomen. De eerste keer werd ik gebeten door een vampier en kon ik overdag niet meer buiten lopen, dan ging ik vrij snel dood aangezien ik niet tegen daglicht kon. Erg irritant! Verder wist ik eigenlijk nooit echt wat ik moest doen in deze wereld en waar ik ook kwam, alle vijanden waren te sterk voor me. Uiteindelijk laten liggen met de bedoeling ooit nog eens een frisse start te maken. Misschien is het de tijd dan nu aangebroken.... maar ja Gothic 4 komt al snel dus dan moet ik opschieten :P

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor iedereen die is geïnteresseerd maar het niet helemaal zeker weet, watch this space. Filmpjes net klaar met renderen en zal ze morgen uploaden op Youtube. HD kwaliteit en E-Peen for the win!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:34
Maar vind je het daarwerkelijk meer op Morrowind lijken dan op Oblivion?

en hey.. 4 gig ram moet genoeg zijn hey... :).. Kan me niet voorstellen dat dat de bottleneck is als ik zelf nieuwste games vol open speel met 2 gig

[ Voor 29% gewijzigd door Shao Kahn op 15-09-2010 12:35 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Meer op Morrowind omdat de vijanden niet geschaald zijn. Qua gameplay is het een soort Oblivion + Gothic + Risen geheel.

En de filmpjes zijn klaar. Zie hieronder voor de complete starter dungeon.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8nKdkFAuBFY]

En de rest van de delen hieronder omdat ik geen spamwall wil veroorzaken:

YouTube: Nehrim - The Starter Dungeon Part 2 of 5
YouTube: Nehrim - The Starter Dungeon Part 3 of 5
YouTube: Nehrim - The Starter Dungeon Part 4 of 5
YouTube: Nehrim - The Starter Dungeon Part 5 of 5

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Wow! Ik had geen idee dat dit in de maak was! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-07 22:06
Aangezien het level-schalen van Oblivion voor mij betreft het einde betekende van mijn interesse (in Oblivion gaat het heel veel om knokken, maar je blijft altijd relatief even sterk? lolwut? obsidian equipped bandits? zucht.), lijkt me dit een erg interessant project.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-07 18:12
Heb m'n ouwe Oblivion GOTY editie onder 't stof vandaan gehaald om dit eens te installeren. Tsja dat Duits is wel een beetje een buzz killer vind ik.

Maar het ziet er goed uit wat ik er tot nu toe van heb gezien. Ik haat het alleen om in een of andere dungeon te beginnen, ik ben wel zo lui om dan een save game te gaan zoeken die gewoon na al die intro zooi begint (als ik 'm kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:34
DeadKennedy schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:01:
Aangezien het level-schalen van Oblivion voor mij betreft het einde betekende van mijn interesse (in Oblivion gaat het heel veel om knokken, maar je blijft altijd relatief even sterk? lolwut? obsidian equipped bandits? zucht.), lijkt me dit een erg interessant project.
Niet altijd even sterk, vijanden levelen langzamer dan jij en hebben een maximum level. En obsidian bestaat niet in Oblivion :). Ruwweg bij ieder 2e level dat jij omhoog gaat ging een vijand er 1 omhoog. Sommige hadden dan ook nog maximum level geloof ik.

Maar verder ben ik het absoluut met je eens, het leveling systeem was k*t. Dat snappen ze zelf ook dus TES V (kan niet lang meer duren) zal dat waarschijnlijk niet in de huidige vorm hebben. Zeker aangezien Fallout 3 het al in een betere vorm had.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Morbide
  • Laatst online: 20-02-2021
Anoniem: 363533 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:45:
De textures van de characters vond ik daarentegen een beetje tegenvallen. Misschien wordt dit in een toekomstige patch nog verholpen. :)
Dat denk ik niet maar je kunt wel de voor Oblivion gemaakte body replacers gebruiken.

Morbide schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:35:
[...]

Dat denk ik niet maar je kunt wel de voor Oblivion gemaakte body replacers gebruiken.
Heb ik inmiddels gedaan, grote verbetering. :)

Kleine update: Ik heb inmiddels zo'n 25 uur op de klok en ik ben er nog steeds niet klaar mee. De wereld is echt ENORM groot en er zijn heel erg veel grote dungeons. Ook ben ik nu bezig met het verzamelen van Armor sets waarvan je delen kan terug vinden op eindbazen in de wat grotere dungeons.

Ik kom later nog met wat extra filmpjes met daarin wat level 20-30 content (spel heeft content tot level 40ish, veel meer dan Oblivion dus) en misschien wat endgame.

Wat mij betreft is Nehrim de beste Old-School RPG van 2010.
prOnorama2 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 01:04:
Heb m'n ouwe Oblivion GOTY editie onder 't stof vandaan gehaald om dit eens te installeren. Tsja dat Duits is wel een beetje een buzz killer vind ik.

Maar het ziet er goed uit wat ik er tot nu toe van heb gezien. Ik haat het alleen om in een of andere dungeon te beginnen, ik ben wel zo lui om dan een save game te gaan zoeken die gewoon na al die intro zooi begint (als ik 'm kan vinden).
Kan je zowieso niet doen aangezien je met een compleet nieuw character moet beginnen. Tamriel bestaat gewoon niet in Nehrim, je heb een andere starter dungeon. ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 30-09-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220612

Ik speel het nu 15 uur (?) en heb net level 12 bereikt (van de 40!). Ik ben echt onder de indruk. Oblivion was leuk, maar had nooit hetzelfde gevoel als morrowind. Dit lijkt er een stuk meer op! Het levelen is goed gedaan, de omgevingen zijn groot, wisselend en goed vormgegeven. Verhaal is tot nu toe ook goed en grafisch is ook nog eens het een en ander opgeschroefd.
Dit is echt een aanrader voor iedereen die een beetje teleurgesteld was door Oblivion, omdat het niet de morrowind-feel had (zoals ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-07 20:11
Is die engelse vertaling letterlijk een engelse vertaling?

Als in de gesproken duitse tekst is ondertiteld in het engels?
Of hebben we inmiddels engels gesproken tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Het zal Duitse ingesproken blijven. Dat hebben de ontwikkelaars vanaf het begin al gezegd. De rest is wel allemaal in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Misschien dat men de mod weer gaat modden :p

Maargoed, ik ga eerst Oblivion maar eens uitspelen (door gebrekkige PC's nooit aan toe gekomen) en dan wellicht hiermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 20:50
Eergisteren dit spel ook eens geinstalleerd. In eerste instantie was ik wat huiverig over die deutsche sprache, maar gott zij dank heb ik het toch eens geprobeerd!

Wat een fantastische mod is dit zeg! Datgene wat ik zo miste in Oblivion, namelijk een meeslepend verhaal! kan ik hier helemaal in vinden. Ik ben pas net begonnen en ben nu bij de abbey, maar ik ben nu al meteen gegrepen door het verhaal en wil ook daadwerkelijk weten wat er nu allemaal precies aan de hand is.

Bij Oblivion was ik nadat ik de tunnel uitkwam mijn quest eigenlijk al meteen vergeten en ben ik lekker de wereld gaan verkennen. Hoewel dit ook zeker wel leuk was, miste ik op een gegeven moment een doel in Oblivion. Er zijn zeker wel leuke quests, maar alles voelt zo gefragmenteerd en niet verbonden met elkaar. Ik ben nu natuurlijk nog maar net begonnen met Nehrim, maar ik ben er tot nu toe erg door onder de indruk.

De duitse taal stoort mij nu totaal niet meer. Je moet het spel ook niet zien als een nagesynchroniseerde duitse "film" maar als een van oorsprong duitse film. De muziek en de algehele sfeer in het spel zijn echt fenomenaal. De scripted events die zich in dungeons en de buitenwereld afspelen geven meer een gevoel van een echte wereld.

Dit topic verdient dan ook heel wat meer aandacht dan het nu krijgt. Misschien moet de term Oblivion toch in de titel voorkomen, om mogelijk wat meer mensen te triggeren.
Ik las dat deze mod verkozen is tot beste mod van 2010 en zelfs genomineerd was voor beste RPG van het jaar!

De topic start mag misschien ook wel wat uitgebreider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik zit er inmiddels meer dan 30 uur in en zit nu net in Act III.

Wat mij betreft is het zeker de beste RPG van 2010 _O_

Sterker nog, mijn mening is dat dit Oblivion is zoals het had moeten zijn als je begrijpt wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 19:23
Dit gaan we ook maar eens proberen :) Met oblivion vele uurtjes zoet geweest (en de voorgangers!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:52
Kan iemand nog goede tweaks hiervoor geven.
Ik zit regelmatig in de grote steden rond de 25/30 FPS terwijl ik toch geen langzame pc heb.

i7 2600k
8GB ram
Geforce GTX295
SSD 128GB

Moet toch voldoende zijn om dit spel een beetje vlot te kunnen spelen.
Alleen distand lands uitschakelen heeft een grote FPS boost maar dat vind ik erg zonde.

Games zoals crysis 2 spelend vloeiend op +/- 70/80 FPS

[ Voor 7% gewijzigd door Equazor_ op 05-04-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapti
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-02 17:18
Is die engelse versie ook engels gesproken of alleen met engelse ondertiteling?

Stoorde mij toch wel behoorlijk aan het duits in die filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Alle text en menu's zijn is in het engels, spraak is in het duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Mijn interesse is ook gewekt, het is al moeilijk genoeg om goede RPG's te vinden. Tegenwoordig is het toch voornamelijk de actie die primeert.
Blijkbaar staat morrowind GOTY op steam, want de cd's hiervan ga ik toch niet meer vinden. Dus via steam aankopen, en dan hopelijk nog genoeg ruimte op mijn HD. Man man, nog een spel op mijn lijstje dat ik wil spelen. En mijn backlog is feitelijk al te groot :-( .

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Equazor_ schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:54:
Het grote verschil is dan natuurlijk ook dat Oblivion alweer een oudere engine heeft en dus ook niet optimaal gemaakt is voor de huidige rekenkracht als je er meer pracht en praal in plempt. Echter kan je wel de standaard tweaks voor Oblivion proberen (er is een hele guide voor), dat zou al best wat moeten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 20:50
Equazor_ schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 12:54:
Kan iemand nog goede tweaks hiervoor geven.
Ik zit regelmatig in de grote steden rond de 25/30 FPS terwijl ik toch geen langzame pc heb.

i7 2600k
8GB ram
Geforce GTX295
SSD 128GB

Moet toch voldoende zijn om dit spel een beetje vlot te kunnen spelen.
Alleen distand lands uitschakelen heeft een grote FPS boost maar dat vind ik erg zonde.

25-30 fps lijkt me niet zo slecht hoor.. Ik heb een E8400 4GB en HD4850 en heb 15+ fps in de steden... Het is gewoon op een engine gebouwd die niet voor al die mods die erin verwerkt zitten gemaakt is. 25+fps is meer dan genoeg in Oblivion. Het is geen snelle FPS game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Gisteren Morrowind op steam gekocht, en de torrent van Nehrim in gang gezet.
En voor de leute Morrowind zelf al eens opgestart. Schandalig hoe veel kennis er terug boven kwam na het horen van de eerste NPC op de boot ("stand up, there you go. You were dreaming. What's your name?"). En we zaten ook meteen de muziek mee te neuriën.

Nu was ik van plan om Morrowind 2011 te installeren. Iemand een idee hoe en of dit wel compatibel is met Nehrim? Ik heb nog nooit een Elder Scroll mod geinstalleerd, aangezien ik graag het eerst speel zoals de makers het wilden. En tegen dat dat gedaan is zijn we vele uren verder en hebben we wel alles gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

4bit schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:10:
Gisteren Morrowind op steam gekocht, en de torrent van Nehrim in gang gezet.
Als ik het niet heel krom heb gelezen, is Nehrim toch echt een mod for Oblivion, niet Morrowind. Niet dat Morrowind niet de moeite waard is te hebben ;)

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tormbo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:18:
Als ik het niet heel krom heb gelezen, is Nehrim toch echt een mod for Oblivion, niet Morrowind. Niet dat Morrowind niet de moeite waard is te hebben ;)
Volgens mij heb je gelijk en is Nehrim voor Oblivion bedoeld. Morrowind is een heel ander avontuur, met zijn eigen plus- en minpunten.

Ik heb het toevallig vannacht weer eens geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Aha, lol. Dan heb ik het serieus krom gelezen.

Ja ik weet het verschil tussen Morrowind en Oblivion. Laten we het gewoon houden op dat ik een idioot ben. Of ik kan het gewoon op jullie steken, dat lukt ook.

Oblivion moet hier ook nog ergens liggen, maar daar was ik nooit grote fan van. vijanden die mee-scalen is toch wel het meest idiote ooit. Ik wil een dungeon verkennen, dan na de eerste vijand amper tot 50% health te kunnen brengen met een triest gezicht terug huiswaarts te keren. Om dan 100 saves later daar met finesse en elegantie doorhakken zonder ook maar te zweten. Ohja, en iedere dungeon in oblivion is exact hetzelfde. Nuja heb me er indertijd wel verscheidene uren mee geamuseerd.

Maar nu dan toch eerst wat Morrowind spelen eens kijken of Oblivion hier nog ergens te bespeuren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
Voor morrowind is ook een grote overhaul patch die de graphics verbeteren, misschien ook de moeite waard om te proberen.

http://morrowindoverhaul.net/blog/?page_id=17

Dan heb je hem niet voor niks gekocht :)

[ Voor 27% gewijzigd door Equazor_ op 06-04-2011 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Na een tijdje niet meer gespeeld te hebben toch maar weer eens opgepakt gisteren.

Zit in Act IV nu in Ostian samen met Callisto en Kim bij de quest "Unexpected Difficulties"

Toevallig even opgestart gisteravond en meteen de hele avond weer gevuld ermee.

Denk dat ik hier nog wel zoet mee ben totdat Skyrim uit komt :)
Pagina: 1