Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 19:51

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Kaasje123 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:14:
Ik snap iets niet. Ik heb de CE editie bij bol.com binnengekregen en op de achterkant staat dan wat je allemaal krijgt bij je collector edition maar volgens mij mis ik een paar dingen.
TLDR; => de meeste dingen zitten aan je online pass vast. (blijkbaar zijn er verschillen in n7-codes en normale codes voor de online pass) en je komt alles vanzelf tegen als je begint met gamen.
• Code voor de digitale soundtrack (heb ik niet)
Die zit aan je online-pass vast, die soundtrack moet je downloaden. Volgens mij staat dat ook op het dlc-kaartje waar die code van je pass op staat. Ik heb net gekeken, ik kon hem downloaden via social.bioware.com, de soundtrack staat bij My games - your registered game content. Is een zipje van 691MB.
• Mechdog Companion-sidekick op de Normandy (weet ik niet wellicht valt dit onder de bonusmissie download?)
Idem, kom je vanzelf tegen als je door je door de Normandy loopt.
• Squadmate Alternate Outfit pack(wordt geen melding van gemaakt hoe ik hier aan kom?)
• N7 Hoodie voor commander Shepard (wordt geen melding van gemaakt hoe ik hier aan kom?)
Bij je squad selectie kan je die outfits kiezen. Zit ook aan je online pass vast. Hoodie idem, krijg je vanzelf als je de game doorspeelt.
• Elite N7 Sniper Rifle, Shotgun, SMG en Pistol [b](wordt geen melding van gemaakt hoe ik hier aan kom?)
Eigenlijk hetzelfde, gamen en je komt dat vanzelf tegen.
Ik voel me dus een beetje bestolen of vallen de dingen die ik niet heb onder de DLC van die download missie? Lijkt me sterk want waar is de downloadcode van de soundtrack dan in vredesnaam?

[ Voor 4% gewijzigd door Ozzy op 09-03-2012 11:02 . Reden: social.bioware.com soundtrack ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzy
  • Laatst online: 12-09 19:51

Ozzy

ye-roon schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:12:
Gisteren mijn CE opgehaald en geinstalleerd op de xdoos. Echter ik had ook geen code voor de m55-argus in mijn pakketje. En ook in de multiplayer is mijn BF3 soldier niet beschikbaar. Ik heb dan wel BF3 op de PC, en ME3 op de xbox, maar dat is in het verleden ook geen probleem geweest. Dus ik heb contact gezocht met EA. Vorige keer waren ze best snel met dat een antwoord dus we wachten af.

Op mijn xbox werd wel automatisch ingelogt met m'n EA account. Waarschijnlijk door ME2. Maar toen was het nog EA account of bioware social en niet Origin. Misschien dat de koppeling niet helemaal goed werkt. Weet iemand waar ik de software van EA kan vinden op de xbox om te checken met welke deel van EA deze verbinding maakt?
De m55 (of de n7-warfare pack) krijg je van de winkel waar je hem gekocht hebt. Meestal krijg je dat of per mail, of een los kaartje/printje bij de winkel en zit het niet in de game-doos zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 10:42
PirE schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:37:
[...]

Nee, je moet opnieuw beginnen.
he jammer. vanavond 2 uurtjes de tijd!

If you don't stand for something you'll fall for everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ozzy schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:45:
[...]

De m55 (of de n7-warfare pack) krijg je van de winkel waar je hem gekocht hebt. Meestal krijg je dat of per mail, of een los kaartje/printje bij de winkel en zit het niet in de game-doos zelf.
Tja, ik heb de game dus bij EA zelf besteld, ze hebben de game alleen afgeleverd bij de intertoys hier.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Had de CE voor zelfde prijs als gewone editie (was toen 1 dag op Mycom geloof ik) en heb eigenlijk alles binnen, m.u.v. de soundtrack, die komt maar niet bij social.bioware.com te staan, ondanks dat ik wel de CE editie heb gedownload (PS3). Dus maar ff contact met EA opgenomen die binnen 24 uur zouden moeten reageren... dat was 48uur geleden ofzo, dus beetje jammer.

Verder wel vette game alleen snap ik(Spoiler?) de galaxy map niet helemaal, met dat scannen en dan opeens reapers die komen, hoe verlaag ik die awareness zonder eerst per se een andere missie te moeten spelen (of nog voordat ze volledig aware zijn?) volgens mij kan dat niet eens...

Verder de MP ook nog niet gedaan, kun je dat gewoon fatsoenlijk spelen met random mensen? Of is het echt van meerwaarde om het met 3 bekenden ofzo te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
xamirz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:04:
Die News Repporter is hotttttttttttttttt :)
Dat is Jessica Chobot, welbekend van de PSP lik foto en verschillede game sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Sjoerdje131 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:08:

Verder de MP ook nog niet gedaan, kun je dat gewoon fatsoenlijk spelen met random mensen? Of is het echt van meerwaarde om het met 3 bekenden ofzo te doen?
Ligt aan je party. Het is het leukste/makkelijkste als je met bekende speelt maar ik vind ook regelmatig goede teamgenoten als ik gewoon public speel. Ben nog geen enkele schreeuwende 12-jarige tegengekomen die je uitscheld omdat je hem niet revived, er praten sowieso niet heel veel mensen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Vind het wel leuk dat je alle scheepsmodellen die je in ME2 bij elkaar hebt gespaard gewoon weer kan vinden in plaats van dat je ze moet kopen. Zoek een beetje goed in je nieuwe Normandy en je kan ze allemaal vinden + je hebt nog ruimte om andere modellen erbij te kopen.

En als je snel bent kan je zelfs je ruimtehamster weer vinden. ;)

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Laatst online: 11:31

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

xamirz schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:04:
Die News Repporter is hotttttttttttttttt :)
Enige reden waarom ze mag blijven :)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Is die andere News Reporter AKA the human punching bag ook weer aanwezig :P

Dit weekend ga ik maar eens beginnen, begin denk ik wel met mijn femshep renegade, daaarna probeer ik mijn maleshep paragon wel.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
ye-roon schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 10:12:
Gisteren mijn CE opgehaald en geinstalleerd op de xdoos. Echter ik had ook geen code voor de m55-argus in mijn pakketje. En ook in de multiplayer is mijn BF3 soldier niet beschikbaar. Ik heb dan wel BF3 op de PC, en ME3 op de xbox, maar dat is in het verleden ook geen probleem geweest. Dus ik heb contact gezocht met EA. Vorige keer waren ze best snel met dat een antwoord dus we wachten af.

Op mijn xbox werd wel automatisch ingelogt met m'n EA account. Waarschijnlijk door ME2. Maar toen was het nog EA account of bioware social en niet Origin. Misschien dat de koppeling niet helemaal goed werkt. Weet iemand waar ik de software van EA kan vinden op de xbox om te checken met welke deel van EA deze verbinding maakt?
Niet toevallig een demo van iets geinstalleerd? Bij mij logde m'n PS3 ook meteen in omdat ik in een verleden een account had aangemaakt voor de FIFA12 demo.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ja, de demo van KoA en die van ME3. Maar die logde ook automatisch in doordat ik me2 speel denk ik :)

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Bokkie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:16:

Dit weekend ga ik maar eens beginnen, begin denk ik wel met mijn femshep renegade, daaarna probeer ik mijn maleshep paragon wel.
met name nadruk op punching bag >:) ik zou zeggen ga het spel spelen..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeery
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
Bokkie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:16:

Ja maar ik geef je alvast een tip. Save voordat je met haar spreekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

zjeery schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:10:
[...]

Ja maar ik geef je alvast een tip. Save voordat je met haar spreekt :+
Ik heb als reflex de iets latere paragon-interupt gedaan, waarbij ik haar een schouderklopje gaf.
Bleek ze helemaal niet zo vervelend meer te zijn.
Had echt zoiets van wtf. :P

En +1 war asset. :+

[ Voor 3% gewijzigd door JaccoW op 09-03-2012 13:38 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Een van de weinige NPC's waarbij je ondanks je 100% paragon gedrag toch de renegade actie indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

F_demon schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:25:
[...]

Ik heb als reflex de iets latere paragon-interupt gedaan, waarbij ik haar een schouderklopje gaf.
Bleek ze helemaal niet zo vervelend meer te zijn.
Had echt zoiets van wtf. :P

En +1 war asset. :+
heheh ik heb de punching bag optie gehanteerd.. nu eindelijk echt eens KO getikt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
spoiler:
Dammit, emotioneel spel zeg. Mordin, Legion, wie offert zichzelf nog meer op ffs *pinkt traantje weg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:16
Na het uitspelen achtergebleven met hetzelfde gevoel dat je hebt als je een heel goed boek uitleest, wat jammer dat het voorbij is en je het nooit meer kan lezen/spelen zonder te weten wat er gaat komen.
Ik vind zelf de hele setting en wereld een van de meest geniale tot nu toe, zo niet de beste (puur gekeken naar het universum en verhaal). Zelden me zo kunnen inleven in het verhaal. Ga zeker de hele trilogie nog een keer achter elkaar spelen voor de ultieme verhaalervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
maxietheboss schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:49:
Na het uitspelen achtergebleven met hetzelfde gevoel dat je hebt als je een heel goed boek uitleest, wat jammer dat het voorbij is en je het nooit meer kan lezen/spelen zonder te weten wat er gaat komen.
Ik vind zelf de hele setting en wereld een van de meest geniale tot nu toe, zo niet de beste (puur gekeken naar het universum en verhaal). Zelden me zo kunnen inleven in het verhaal. Ga zeker de hele trilogie nog een keer achter elkaar spelen voor de ultieme verhaalervaring.
Om deze reden heeft het bij mij heel lang geduurt voordat ik ME2 de eerste keer uitgespeeld heb. Omdat ik niet wilde dat het spel voorbij was stelde ik het einde uit :)

ME3 bevalt me op dit moment ook zeer goed! Grafisch alleen niet zo sterk maar de belichting is wel heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
EnigmaNL schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:02:
[...]

Om deze reden heeft het bij mij heel lang geduurt voordat ik ME2 de eerste keer uitgespeeld heb. Omdat ik niet wilde dat het spel voorbij was stelde ik het einde uit :)

ME3 bevalt me op dit moment ook zeer goed! Grafisch alleen niet zo sterk maar de belichting is wel heel mooi.
Vooral die lens flare is lekker overdreven. Textures zijn maar matig, maar er komt vast wel een community made high res texture pack na verloop van tijd net als voor ME1 en ME2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
maxietheboss schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:12:
[...]

Vooral die lens flare is lekker overdreven. Textures zijn maar matig, maar er komt vast wel een community made high res texture pack na verloop van tijd net als voor ME1 en ME2
Ja de lens flare is wel iets té vind ik. Maar het voegt wel wat toe aan de sci-fi sfeer op een of andere manier. Net als de Star Trek film uit 2009, die heeft een soortgelijke verlichting en ook zoveel lens flares :)

High res texture pack zou ik wel vet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farscape2
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Farscape2

I'm a banana!

EnigmaNL schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:02:
[...]

Zo heb ik ME1 & ME2 gespeeld, om ze als ik eindelijk de stap heb durven nemen ze nog een keer of 3 te spelen :)

ME3 gaat ook zo eindigen gok ik. Het sfeertje bevalt me weer erg goed, benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.

AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Robin schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:14:
spoiler:
Dammit, emotioneel spel zeg. Mordin, Legion, wie offert zichzelf nog meer op ffs *pinkt traantje weg*
Verdomme, waarom bekeek ik die spoiler :/
spoiler:
waarom moet Legion nou dood, een van mijn favo squadies.
Is hij niet te redden met een paragon of renegade interupt?

[ Voor 8% gewijzigd door Bokkie op 09-03-2012 15:31 ]

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Bokkie schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:30:
[...]

Verdomme, waarom bekeek ik die spoiler :/
spoiler:
waarom moet Legion nou dood, een van mijn favo squadies.
Is hij niet te redden met een paragon of renegade interupt?
Nee want
spoiler:
Legion offert zich omdat dan de Geth individueel slim worden ipv slim als er meerdere bij mekaar zijn. Ze hebben dan de voordelen zonder de onderdrukking van de Reapers ;)

Het enigste waar ik een probleem mee heb, is het einde eerlijk gezegd.
spoiler:
Snap best dat iemand als Shepard zichzelf opoffert, alleen jammer van die romance options :P, maar waarom was de Normandy onderweg naar iets? Ze zaten toch ook gewoon Reapers te bevechten in het Sol systeem, tis niet alsof al die vloten daar ineens dood werden gemaakt door de Reapers ofzo. Voor de rest ook leuk dat zonder die Mass Relays nu de ruimte-rijken eigenlijk gewoon in mekaar storten. Goeie overwinning :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Locutes op 09-03-2012 16:08 ]

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32

Compizfox

Bait for wenchmarks

F_demon schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 11:34:
Vind het wel leuk dat je alle scheepsmodellen die je in ME2 bij elkaar hebt gespaard gewoon weer kan vinden in plaats van dat je ze moet kopen. Zoek een beetje goed in je nieuwe Normandy en je kan ze allemaal vinden + je hebt nog ruimte om andere modellen erbij te kopen.

En als je snel bent kan je zelfs je ruimtehamster weer vinden. ;)
Hoe/waar vind ik dat beest terug dan?

En klopt het dat die robothond alleen in het laagste deck blijft? Ik dacht die je gewoon overal zou gaan volgen of zo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:55:
[...]

Hoe/waar vind ik dat beest terug dan?

En klopt het dat die robothond alleen in het laagste deck blijft? Ik dacht die je gewoon overal zou gaan volgen of zo.
Het wordt letterlijk in het spel verteld dat de hond in de shuttlebay is en in de shuttlebay blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Zucht...mijn pakketje met daarin de CE ligt bij de buren en raad es wie er niet thuis zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Japser schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:26:
Zucht...mijn pakketje met daarin de CE ligt bij de buren en raad es wie er niet thuis zijn...?
Je buren? ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Locutes schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:00:
[...]

Nee want
spoiler:
Legion offert zich omdat dan de Geth individueel slim worden ipv slim als er meerdere bij mekaar zijn. Ze hebben dan de voordelen zonder de onderdrukking van de Reapers ;)

Het enigste waar ik een probleem mee heb, is het einde eerlijk gezegd.
spoiler:
Snap best dat iemand als Shepard zichzelf opoffert, alleen jammer van die romance options :P, maar waarom was de Normandy onderweg naar iets? Ze zaten toch ook gewoon Reapers te bevechten in het Sol systeem, tis niet alsof al die vloten daar ineens dood werden gemaakt door de Reapers ofzo. Voor de rest ook leuk dat zonder die Mass Relays nu de ruimte-rijken eigenlijk gewoon in mekaar storten. Goeie overwinning :'(
Ik vond het einde eigenlijk best wel sterk, in ieder geval vind ik de algehele shitstorm op vele gamingboards onterecht. Ja het kan beter en ja ik heb betere fan-made eindes gelezen, maar slecht vind ik het einde niet
spoiler:
weer eens wat anders dan de happy vlindertjes en regenbogen yay we hebben gewonnen en alles is weer goed. Wat ik jammer vind is dat er weinig duidelijk over de reapers, hun doel en die AI die in the citadel resideert. Wat ik echter totaal niet snap is het Normandy gedeelte van het einde en waarom ze in een mass relay zitten

[ Voor 6% gewijzigd door maxietheboss op 09-03-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 12-09 15:56

Japser

Jeej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had mijn Xbox 360 CE ook al even binnen van de wehkamp, echter ontbrak de pre-order bonus code.
Na navragen bij wehkamp klantenservice, geleerd dat men de pre-order bonus code, pas na da zichttermijn van 14 dagen opsturen.
Handig, krijg je het binnen als je de game uitgespeeld heb.

Bij deze dus een waarschuwing, voor pre-order bonussen, kan je beter niet bij Wehkamp bestellen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y0ukn0w
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-01-2022

y0ukn0w

aka Jay

Gisteren ME3 gehaald, inmiddels een uur of 12 in de game en ik vermaak me prima. Ik ging bijna geloven in al die negatieve geluiden. Je moet het niet vergelijken met een ME1, maar ik zie het als een waardig opvolger van ME2.

Doe het lekker rustig aan in de game. Veel praten, veel ontdekken en zo lang mogelijk de final mission uitstellen. MP beviel me al in de demo, maar daar was ik snel op uitgekeken. Maar met toegang tot veel meer maps, ga ik me daar ook wel een tijdje mee vermaken.

MHW: Jay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vinden jullie trouwens ook dat de camera veel te dicht op Sheppard zit?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
MrVegeta schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 19:46:
Vinden jullie trouwens ook dat de camera veel te dicht op Sheppard zit?
Absoluut, maar als je op de pc speelt zijn er fixes te vinden gelukkig.
http://www.widescreenfixer.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met mijn savegame uit me 2
ik kan de savegame vinden en importeren naar me 3 maar hij kan alleen het uiterlijk van me 2 niet erbij vinden.
nou heb ik hem wel zo goed mogelijk nagemaakt maar toch zit het me niet lekker
zijn er meer met dit probleem of is er een simpele oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:35:
ik heb een probleem met mijn savegame uit me 2
ik kan de savegame vinden en importeren naar me 3 maar hij kan alleen het uiterlijk van me 2 niet erbij vinden.
nou heb ik hem wel zo goed mogelijk nagemaakt maar toch zit het me niet lekker
zijn er meer met dit probleem of is er een simpele oplossing voor
BW werkt aan een fix voor dit probleem, er zijn aardig wat spelers die hier last van hebben.

@Vegeta: Inderdaad, heel irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door Nephalem op 09-03-2012 21:27 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nog niet echt begonnen met me3 dus zal het morgen nog een keer proberen
hopen dat die het dan doet,anders toch maar gewoon beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt op BSN hebben ze een nieuw diepte punt bereikt, het lijkt erop alsof de /b/tards niks anders te doen hebben om ze zeiken over elk klein detail.

spoiler:
Ze zijn daar nu serieus aan het klagen over het feit dat Tali Admiraal wordt en dus een hogere rang heeft dan Shepard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 09:47
Wow, de persoonlijke gesprekken die Shepard heeft met zn crew vind ik echt super sterk geschreven.

spoiler:
Vooral die met Garrus waneer je op aarde bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Jezus, wat een einde zeg (en dat bedoel ik op een goede manier!), echt wel ff wow en jammer dat het nu voorbij is met de trilogie :(

spoiler:
klopt het dat er in totaal 3 eindes zijn? dus de 3 keuzes die je kan maken op de crucible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:40:
Jezus, wat een einde zeg (en dat bedoel ik op een goede manier!), echt wel ff wow en jammer dat het nu voorbij is met de trilogie :(

spoiler:
klopt het dat er in totaal 3 eindes zijn? dus de 3 keuzes die je kan maken op de crucible
spoiler:
17 las ik ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
oh dan ben ik nog wel even bezig.

Kunnen we niet een soort spoiler ME3 discussie ergens beginnen hier op de fora trouwens? Is misschien toch wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Basekid schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:45:
[...]

oh dan ben ik nog wel even bezig.

Kunnen we niet een soort spoiler ME3 discussie ergens beginnen hier op de fora trouwens? Is misschien toch wel leuk :)
spoiler:
Er zijn in totaal 16 eindes (er zou een 17e einde zijn in de New Game+ modus zijn) echter zijn er maar 3 echt verschillende eindes en daar gradaties in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 09:25
EnigmaNL schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:18:
[...]

Ja de lens flare is wel iets té vind ik. Maar het voegt wel wat toe aan de sci-fi sfeer op een of andere manier. Net als de Star Trek film uit 2009, die heeft een soortgelijke verlichting en ook zoveel lens flares :)

High res texture pack zou ik wel vet vinden.
Och, ik heb net nog ME2 doorgeknald alvorens ik aan ME3 begon (oude save kwijt...) en ik vind het er zeker een stuk beter uitzien. Die lens flares doen inderdaad denken aan J.J. Abrams (Star Trek, Fringe), maar dragen inderdaad bij aan het sfeertje. Nieuwe lighting/shading ziet er goed uit, texture models lijken gedetailleerder, en het level design iets meer atmosferisch.

Hadden de graphics beter gekund? Wellicht. Maar het is een multiplatform release, dus daar hou je rekening mee. De textures hadden van hogere kwaliteit mogen zijn maar verder...

Ook mijn MaleShep werd direct herkend bij de save game import, erg fijn (nadat ik toch al enkele mensen heb horen klagen over het opnieuw moeten designen van de facial features?). Paar kleine tweaks gemaakt en ik was onderweg.

De combat is sneller, harder, vereist meer tactisch overzicht en is (in mijn optiek) moeilijker dan in ME2 (terwijl ik toch veel mensen het tegendeel hoor beweren). Waar je in ME2 makkelijk achter een enkele pilaar/crate/whatever kon schuilen en de halve kamer op je gemak kon afknallen, is dit hier niet mogelijk. De vijand probeert je te flanken en valt van iedere mogelijke richting aan. Het gebruik van de turrets en de smokescreens levert met name extra diepgang (en irritaties :P) op.

De combat als vanguard is ook erg visceraal. Lekker in-your-face, en ik heb het idee dat het hier echt moet, ten opzichte van ME2 waar je biotic powers niet broodnodig waren om een gevecht te winnen.

Qua spelduur en verhaal kan ik nog weinig inbrengen; de premise is veelbelovend, en hoewel ik nog in het prille begin zit heb ik er ondertussen wel alweer 10 uur speeltijd opzitten (alleen grotendeels met sidequests, DLC missions, conversations, shophunten, e.d. gevuld, en wat gekut in het menu m.b.t. skillpoints distribueren natuurlijk) en ik zit nu pas op 1000 resources
spoiler:
(en ik heb vernomen dat je er minimaal 4000 a 5000 nodig heb als je de beste eindes wilt krijgen)

Mijn enige minpuntje tot nu toe? Tijdens de Day 1 DLC mission krijg je een nieuw character (even in spoiler tags voor degenen die het nog niet weten):
spoiler:
De Prothean Javik. Op zich erg vet, ook de scenes van zijn laatste momenten tijdens de vorige cycle. Maar waarom spreekt hij met een afrikaans accent!? Alle andere Protheans praatten zonder accent...had ze dan allemaal hetzelfde afrikaanse accent gegeven, of had hem geen accent gegeven. Maar dit schort mijn suspension of disbelief een beetje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

maxietheboss schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 20:12:
[...]

Absoluut, maar als je op de pc speelt zijn er fixes te vinden gelukkig.
http://www.widescreenfixer.org/
Ehm, daarmee kan je niet de afstand van de camera veranderen toch?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat doet dat programma precies? Ik zou ook graag de FoV wat hoger willen, maar is dat wat die Widescreen fixer doet? Want ik heb niet eens widescreen trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:55
Seroth schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:09:

De combat is sneller, harder, vereist meer tactisch overzicht en is (in mijn optiek) moeilijker dan in ME2 (terwijl ik toch veel mensen het tegendeel hoor beweren). Waar je in ME2 makkelijk achter een enkele pilaar/crate/whatever kon schuilen en de halve kamer op je gemak kon afknallen, is dit hier niet mogelijk. De vijand probeert je te flanken en valt van iedere mogelijke richting aan. Het gebruik van de turrets en de smokescreens levert met name extra diepgang (en irritaties :P) op.
Vond je de combat echt moeilijker? Ik had het gevoel dat je erdoor heen ging als een heet mes door de boter, vooral goed te merken bij de verdediger persoon X gedeeltes waar je dan weer lekker staat te wachten totdat het volgende spawnscript wordt geactiveerd. De agressie van de AI is dan weer eerder een nadeel dan een voordeel vooral omdat de AI geen middel heeft waarmee ook goed gepushed kan worden en als je zelf agressief speelt rag je er gewoon doorheen; smokes? nade erin en prefiren vervolgens rushen en die biotic float skill erop icm een overload = win. Dit recept is overal te herhalen en nergens heeft de AI hier een antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orangegoblin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-04 19:18
Hoe moet ik mn CE code voor from ashes activeren? Ik kom alleen maar uit op die betaalpagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
Compizfox schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 00:25:
Wat doet dat programma precies? Ik zou ook graag de FoV wat hoger willen, maar is dat wat die Widescreen fixer doet? Want ik heb niet eens widescreen trouwens :P
Oh ik dacht juist dat dat programma je FoV aanpast, dan is deze link hoop ik wel een oplossing.
http://widescreengamingfo...ct-3-retail-quick-fov-fix

EDIT: Iemand die het niet eens was met het einde heeft er zelf maar een geschreven.
spoiler:
This is my "screw vanilla" ending, at least in my first play-through. Male Shepard, Tali LI, Ashley died at Virmire. Haven't covered everyone, but I enjoyed writing this. This may be very Rainbows and Sparkles, but hell, I got everyone together, did everything, my bar was green, so this is what I'm accepting as my ending, vanilla be damned.

After the Catalyst finishes his speech:

Shepard turns back to the Catalyst:

Shepard: You arrogant fool. For someone who was once so obviously wise, you understand nothing of life. Organics, synthetics, they're not destined to war. You look at examples of the past and see only bloodshed, I've seen with my own eyes a peace between us, and no, we don't have to be merged. The Geth now live side by side with the Quarians who once lost their world in attempts to destroy them in a symbiosis you have not anticipated.

You have accepted that your solution will no longer work. You were foolish for seeing this as a solution. This solves nothing, it causes a larger problem, more pain, and enslavement. The reapers aren't ascended, they're made into your play things.

Here's my solution: send these abominations into the nearest black hole to be crushed and never seen again. Destroy all the monsters they have melded from organics, and free your indoctrinated slaves. Shut down any reaper that can't reach a black hole, completely. The souls within could use the rest. Leave the mass relays and Citidel as compensation for all the pain you have caused.

But you, I want you to stay active, I want you to see the impossible: I want you to look out and see that unfathomable peace as it spreads across the galaxy, that peace I worked so damned hard to build.

Catalyst (silent for a moment): That is not an option.
Shepard: Then you give us no option!
Catalyst: You believe your cycle can achieve peace? You think you have the resolve? We will see. If your forces can defeat the reapers, then they may live, but you are throwing every species away...

Shepard looks out to the battle in horror, but straightens and looks to the control console area. He lifts his gun to fire.

Catalyst: What are you doing?!
Shepard: creating my own solution.

Shepard fires at the controls, disrupting the control signal. The view changes to the battle, reapers are in disarray, crying out as if awakening to a nightmare, seeing what they are for the first time. Their shields drop as they turn on each other, each seeing in the others the horrible machines that entombed them in metallic devices of genocide. On the ground, husks are torn apart by their synthetic parts exploding. In a bunker, an indoctrinated prisoner pounds on his door, then falls, holding his head. As he stands, he is more calm, and looking around as though he woke from a dream.

Catalyst: What have you done?! Your society will fall to the machines you create, it is inevitable!
Shepard: We'll find our own solution, obviously, no one ever liked yours.

Shepard leaves the platform, holding his hand to his ear.

Shepard: Admiral Hackett...
Hackett: Shepard? Where have you been? You're missing a hell of a show.
A squadron of fighters fly by a reaper, destroying it in a massive explosion. Shepard looks to Earth, seeing Harbinger rocket angrily toward him, badly damaged. The Normandy fires a shot straight through the side of his face-like area. The eyes flicker out and he roars. A squadron of fighters blast him again. Eyes flicker back on, and he proceeds, seemingly un-phased. Then two reapers latch on, pulling him apart.
Shepard: I've got a nice view up here.
Hackett: What do you mean? Where are you?
Shepard: We did it, the reapers are...
Shepard collapses, as he falls, radio signals call out.

Looking from the eyes of a hospital patient as they open slightly, Tali holding Shepard's hand as she sobs, Garrus and Liara there to comfort her. The others stare on in somber silence. The heart monitor beeps rapidly and unsteadily, then eyes fully close

Shepard opens his eyes, he's badly injured but still alive. Doctor Chakwas turns away from her monitor and smiles.

Chakwas: Good to have you back, Commander. There's someone-
Tali: SHEPARD!
Tali rushes over to his side, almost ready to hop over him in a tight hug but stops.
Tali: Oh...right, I...bad idea right now...Keelah, I...
Shepard: I know, good to be back...did...did we win? Are the reapers gone?
Tali: They destroyed each other, mostly, there were hundreds left, but they were weakened so badly that they were easy prey to our fleet. On the ground, it was madness, husks were ripped apart as their synthetic parts combusted, and I heard that indoctrinated prisoners all are their old selves again. (pause) What did you see up there, Shepard?
Shepard: The Catalyst, he was...he told me his solution: the reapers, were no longer valid, that a new one must be formed. He wanted to keep organics from creating races that would overthrow us. I told him to let us be, let the reapers fade into memory and watch as he was proven wrong, but he refused, and I improvised.
Tali: You saved us, this entire galaxy is in your dept.
Shepard: No, you saved us, you, your people and the geth. Ha, didn't think the geth would represent the hope of life. You gave me all the hope I needed.
Tali: Well, I guess people will start to look at Quarians a bit differently now.
Shepard: I didn't mean to boost your ego, sure you don't need to take off your helmet to make room for your big head?
Tali: Why not? (removes helmet, this time, the camera actually shows her face. They kiss, screen fades to black).

Weeks later. Shepard looks out his window in Huerta memorial, crowds are gathered below holding signs of support, Shepard smiles and turns to a desk. There's a note that reads "Damn, Shep, even I couldn't steal an army of reapers, nice one. ~Kasumi. P.S. Thanks for all the tech loot." Shepard shakes his head and smiles.

Nurse: We've prepared an escort, Commander, the council would like to see you.

Shepard nods and leaves for presidium tower. Shepard is awarded a metal, announced as the highest award possible, yadda yadda. He walks down the steps, to both sides, high ranking officers and politicians applaud, many notable faces bow slightly or nod, whatever is custom, screen fades to black.

Images of Allied fleet

Hackett: The forced gathered against the reapers suffered heavy casualties, some fleets lost more than others. Upon returning from the war, the militaries watched cautiously for others to make a move, but no one lifted a finger. Everyone had seen enough bloodshed, and they were all grateful for the aid each offered. We were no longer divided by race, we are now a true galactic alliance.

Images of Tuchanka, Wrex issuing decrees over his people, who are, for the most part, in agreement.

Wrex: The Krogan people spread rapidly, populating and rebuilding Tuchanka, then spreading to other worlds...uh, uninhabited worlds, nothing taken by force. I think softer races were relieved at that. We even got an ambasidor, Urdnot Bakara. The years that followed saw things never thought possible. Krogan intellectuals, politicians, engineers, each, of course, could kick a Turian's ass with both arms lopped off.

Bakara and I contributed to the population, about six thousand by now...I think. She got her wish, the first to hatch was named Mordin, second was Shepard, third, though it pains me, Garrus, then (voice fades out.)

Images of Palaven being rebuilt.

Garrus: The Turians returned to Palaven in force, eager to rebuild. We had help though, Geth, Quarians, Rachni, and after a few years, Krogan, though we used them for heavy lifting at first, they later proved themselves with engineering. My heart nearly stopped when our engineers checked their plans and said they'd actually work. I still wouldn't want to live in a Krogan design any time soon.

Me, well, I retired, I travel from one scenic place to another, Illium, the Citidel, Omega. They're...scenic, no greater sight than a busted up crime boss crying for his mother.

Images of Geth and Quarians working together on Rannoch.

Tali: It only took us a year to build up our immune systems thanks to the Geth. However, once the reapers went into that black hole, they were returned to their previous intelligence. Rannoch is now a cultural paradise. We aren't "suit rats" or nomads, and we have the geth to thank for that. They could have destroyed this world with mindless pollution in search of resources, but they kept it for us. As long as I live, I will not let our people forget that.

I built that home on Rannoch, overlooking the shore, it's beautiful. A geth helped, he wouldn't talk to me, but I once saw him doing a dance known to humans as "the Robot".

Shepard lives here as well, Raan says she disapproves of us, but I see her smile when she thinks I'm not looking. When we heard how many Quarian children were orphaned, we stepped in, adopting a young boy and his sister, both children of the Neema. We know we can't have children of our own, but it's fun to try. We visit the others often, and they all seem to be getting by just fine. I'm so happy for Joker and EDI.

Images of mass cleanup of Thessia.

Liara: Thessia's rebuilding was slow, but everyone worked together, the cooperation was remarkable. A former bar owner and matriarch gave the rallying cry for the building of new mass relays into uncharted systems. With so many ears listening, it became a reality, she named the first Asari-built relay, "The Little Wing". We've found many intelligent races, evolved far from relays. It hasn't all been smooth, but we are creating protocols to aid in the progress. And we thought we were in a golden age before the war...I think I will enjoy the next nine hundred years.

Image of Javik in a meditative pose near destroyed cryogenic pods.

Javik: I returned to Eden Prime to put my men's spirits to rest along with mine, but a faint glimmer caught my eye. An active pod, revealed by a crashed Cerberus ship.

(and just for added flavor, inspired by the end of Red Dead Redemption)
20 years later

The camera pans across the navigation area of an advanced starship. The crew is made up of every race from council space. The galaxy map is covered in relay markers, at the head of the team is a Quarian man, unmasked.

Navigator: Calan, we are clear to proceed, just give the order.
Calan: It's Captain now, we're not kids anymore, remember, Nasaan?
Nasaan: This isn't a military vessel, brother, we're scientists. You're still Calan to me.
Calan: Great, hello, history, remember that day we sent a manned mission to another galaxy? Its navigator checked her bed for spiders every night.
Nasaan: And its captain couldn't ask a girl out without wearing a reinforced mask.
Calan: (sighs) I'm sure everyone has heard enough to last the trip. (Presses intercom) Crew of the SS Williams, it is my honor to lead this great mission in the name of discovery, the first of its kind. Our races once worked together to end a cycle of destruction that stifled advancement. My father stood in the presence of those mighty enemies and said "no more", with all our races allied behind him, they fell, the impossible happened, and now, this voyage, deemed just as impossible is going to reveal to us a whole new galaxy. We don't know what we'll find, but we'll be ready. (deactivates intercom)
Nasaan: Now if you could just be that determined around women. (Activates communicator) Unit 4395, we're good to go.
Unit 4395: Acknowledged, Creator Nasaan.

Camera moves to a view of the ship, a design with influences from all major races flying to a colossal mass relay, the power source being dyson web. They fire off toward another galaxy, the view being from over the top of the ship, showing them rapidly approach the galaxy.

Upon slowing, they see several worlds around a blue sun. Zooms in on a small rocky planet.

Calan: That must be the world the signal came from. According to the readings, it's capable of supporting life!
Unit 4395: Captain, I do not believe the local life needs a planet to exist.
Calan: What to you mean?
Unit 4395: This unit's databanks offer no accurate way to describe what it has detected.
Calan marches to the cockpit, Unit 4395 points to an approaching creature, colossal in scale, light blue and best described as a combination between a whale and a manta-ray..
Calan: If only father could see this...

[ Voor 96% gewijzigd door maxietheboss op 10-03-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

maxietheboss schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:47:
[...]

Oh ik dacht juist dat dat programma je FoV aanpast, dan is deze link hoop ik wel een oplossing.
http://widescreengamingfo...ct-3-retail-quick-fov-fix
Yes! Goede fix! Eindelijk wat overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Dat herschreven einde is zooooo veel beter ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maxietheboss schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 09:47:
[...]

EDIT: Iemand die het niet eens was met het einde heeft er zelf maar een geschreven.
spoiler:
Catalyst: What have you done?! Your society will fall to the machines you create, it is inevitable!
Shepard: We'll find our own solution, obviously, no one ever liked yours.
spoiler:
Het verhaal valt hier maar de auteur is niet bereid om te geloven dat het verhaal niet klopt. De maatschappij veranderd niet zomaar, het gaat zelfs z'n oude gangetje alsof er niks is gebeurd.

* In het begin gelooft niemand Shepard tot de Reapers aan de voordeur staan, dan dwingt de noodzaak ineens.
* Er is een ban op bepaalde vormen van onderzoek en bepaalde vormen van technologie. Je mag geen AI's maken want dat is te gevaarlijk. Je mag bepaalde dingen niet doen qua implantaten en aanpassingen omdat je anders dingen gaat veranderen en je niet meer bent wat je was. Het wordt dus kunstmatig tegengehouden maar zoals je kan zien aan The Illusive Man en zijn handlangers zijn er genoeg mensen die het wel doen. Zoals je kan zien aan de onbekende AI op de citadel en EDI zijn er genoeg AI's. Technologie om de ondergang te garanderen is er nu al, ze proberen met wetgeving het maar een beetje tegen te houden maar dat is maar een vinger in de dijk.
* De Salarians hebben helemaal niks geleerd van de problemen met de Krogan en zijn van plan om weer hetzelfde te doen met de Yahg en de Varen, ze zijn gewend om god te spelen.
* De Quarians zijn gewend om de Geth te haten.
* Project Overlord welke echt op het nippertje goed ging maar als Shepard er niet was dan was het dus totaal fout afgelopen.
* EDI welke via via goed ging maar voor hetzelfde ook fout kon.

Dit zijn allemaal problemen die niet 1, 2, 3 kunnen veranderen. Het is niet zo dat mensen ineens gaan veranderen omdat Shepard dat zegt. De maatschappij zoals het er nu is, is in chaos en na deze gebeurtenissen zal het door gaan zoals het was. Er is niks veranderd en de ondergang is nog steeds in zicht.

Alles wordt op 0 gezet en organisch leven mag opnieuw beginnen met het nalaten van Shepard in achterhoofd. Dat is de enige manier om echt een eigen oplossing te implementeren. Wat Shepard doet met de Crucibel is precies wat daar staat. Hij laat Guardian zien dat zijn oplossing niet meer werkt en baant de weg naar een eigen oplossing.

Meeste mensen die het einde niet goed genoeg vinden zijn mensen die niet opletten en een hoop details missen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:04

SkyStreaker

Move on up!

Wacht ff, moet ik nu geforceerd multiplayer doen voor een ander einde.... Dat gaat toch nergens over? Ik vindt daar geen reet aan!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
SkyStreaker schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:51:
Wacht ff, moet ik nu geforceerd multiplayer doen voor een ander einde.... Dat gaat toch nergens over? Ik vindt daar geen reet aan!
Ik las gister dat multiplayer niet nodig was om het beste einde te krijgen:

http://www.shacknews.com/...player-in-relation-to-the

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Pfft. Episch is een understatement.

spoiler:
Dat stuk in Tuchanka!! De Tresher Maw die een Reaper even neerhaalt... Super. Maar, arme Mordin ;(

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:26:
[...]

spoiler:
Het verhaal valt hier maar de auteur is niet bereid om te geloven dat het verhaal niet klopt. De maatschappij veranderd niet zomaar, het gaat zelfs z'n oude gangetje alsof er niks is gebeurd.

* In het begin gelooft niemand Shepard tot de Reapers aan de voordeur staan, dan dwingt de noodzaak ineens.
* Er is een ban op bepaalde vormen van onderzoek en bepaalde vormen van technologie. Je mag geen AI's maken want dat is te gevaarlijk. Je mag bepaalde dingen niet doen qua implantaten en aanpassingen omdat je anders dingen gaat veranderen en je niet meer bent wat je was. Het wordt dus kunstmatig tegengehouden maar zoals je kan zien aan The Illusive Man en zijn handlangers zijn er genoeg mensen die het wel doen. Zoals je kan zien aan de onbekende AI op de citadel en EDI zijn er genoeg AI's. Technologie om de ondergang te garanderen is er nu al, ze proberen met wetgeving het maar een beetje tegen te houden maar dat is maar een vinger in de dijk.
* De Salarians hebben helemaal niks geleerd van de problemen met de Krogan en zijn van plan om weer hetzelfde te doen met de Yahg en de Varen, ze zijn gewend om god te spelen.
* Project Overlord welke echt op het nippertje goed ging maar als Shepard er niet was dan was het dus totaal fout afgelopen.

Dit zijn allemaal problemen die niet 1, 2, 3 kunnen veranderen. Het is niet zo dat mensen ineens gaan veranderen omdat Shepard dat zegt. De maatschappij zoals het er nu is, is in chaos en na deze gebeurtenissen zal het door gaan zoals het was. Er is niks veranderd en de ondergang is nog steeds in zicht.

Alles wordt op 0 gezet en organisch leven mag opnieuw beginnen met het nalaten van Shepard in achterhoofd. Dat is de enige manier om echt een eigen oplossing te implementeren. Wat Shepard doet met de Crucibel is precies wat daar staat. Hij laat Guardian zien dat zijn oplossing niet meer werkt en baant de weg naar een eigen oplossing.

Meeste mensen die het einde niet goed genoeg vinden zijn mensen die niet opletten en een hoop details missen.
spoiler:
Precies, zo diep had ik er nog niet over nagedacht maar het klopt uiteindelijk wel, als ik er zo over nadenk is het einde een stuk beter uitgewerkt dan ik eerst had aangenomen. Ik koos uiteindelijk ervoor om al het synthetische leven te doden en gezien het eindfilmpje met Shepard heb ik de juiste keuze gemaakt.

Anyway, BioWare geeft zelf al aan dat je je savegame het beste kan bewaren voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he?!? Volgens mij heb ik een vervelende bug te pakken :( . Voordat ik de missie die in de spoiler staat begon, had ik iets van 490.000 aan cash. Als ik de missie
spoiler:
de fall of thessia
start heb ik helemaal niets meer. Lijkt me niet dat de hoort toch? Misschien dat de game bugged als je meer dan 500.000 hebt?

:'(

*edit* bovenstaande klopt niet. volgens mij had het probleem te maken met dat ik doodging toen er een cutscene begon -> resultaat alles kwijt. Inmiddels een eerdere savegame geload. nu gaat alles goed

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2012 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee je moet niet de mutiplayer spelen om de "perfecte" einde te krijgen.

ALs je kijkt naar je resources dan moeten die boven een bepaalde hoeveelheid zitten om het "perfecte" einde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
4000 punten NIET effectief is genoeg om een perfect einde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
bloodlynx schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:43:
5000 punten effectief is juist nodig om het beste einde te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjeery
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08-2023
bloodlynx schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:43:
Sorry maar dat klopt niet. 5000 punten of meer is nodig voor een perfect einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

ik heb het einde nu al 5x gedaan en pas na 5000 punten kreeg ik andere keuzes ;)

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
spoiler:
perfect is toch dat je de synthetische optie kan kiezen, en dat de aarde niet kapot gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

Ben nu zelf bezig met een new game+ ronde

spoiler: title
er schijnt een optie te zijn waarbij shepard blijft leven. dit is ook terug te vinden in de "movies" map in je game directory, het schijnt dat je daarvoor de New Game+ voor nodig hebt

End03_Shepard_Allive_fem
End03_Shepard_allive_male

moest eerst even testen of ik de spoiler tags goed had

[ Voor 74% gewijzigd door Streepje op 10-03-2012 17:33 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Ik geloof dat game+ een nieuwe ending unlocked

edit: oh ja, dat schrijf je net ja

[ Voor 29% gewijzigd door Basekid op 10-03-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een aparte topic aangemaakt zodat het einde besproken kan worden zonder die irritante spoiler tags.

[MULTI] [SPOILERS] Mass Effect 3 - Het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker1985
  • Laatst online: 29-04 22:30
Basekid schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:27:
Ik geloof dat game+ een nieuwe ending unlocked

edit: oh ja, dat schrijf je net ja
Wat is game+ dan?
ben nog niet klaar met mijn 1e play through met geimporteerd me2 character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houthakker1985 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:58:
[...]

Wat is game+ dan?
ben nog niet klaar met mijn 1e play through met geimporteerd me2 character.
Game+ is een algemeen gaming begrip. Het is dat als je een spel uitspeelt je het daarna nog een keer kan spelen met alle upgrades en spullen die je had maar dan op een veel moeilijker niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 02:08
Waar ik me overigens wel een beetje aan stoor is dat blauwe lasergrid in de normandy als je uit de communicatiekamer komt. Op een of andere manier zit ik er altijd even in vast. Hoort dat zo, of is het een (bekende) bug ?

PS3 versie trouwens hier.

PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mattttt schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:13:
Waar ik me overigens wel een beetje aan stoor is dat blauwe lasergrid in de normandy als je uit de communicatiekamer komt. Op een of andere manier zit ik er altijd even in vast. Hoort dat zo, of is het een (bekende) bug ?

Is een load delay, console duurt het idd ff voor hij geladen is. Op mijn PC is het best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

LOL, de hamster loopt los in de "kelder" van Engineering XD.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mattttt schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:13:

Ja beetje vreemd. Heb dat ook, ik zit er niet in vast maar Shepard blijft even staan zodat dat veld hem scant of zo. Duurt lang iig :P

Snap ook niet wat het is / waar het voor nodig is? (Dat veld dan)
SkyStreaker schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 21:35:
LOL, de hamster loopt los in de "kelder" van Engineering XD.
Thx, ff zoeken :P Ik dacht dat ik daar al goed gezocht had (er lagen veel ship models iig), maar hij zit zeker goed verstopt ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 10-03-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Compizfox schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 22:22:
[...]

Ja beetje vreemd. Heb dat ook, ik zit er niet in vast maar Shepard blijft even staan zodat dat veld hem scant of zo. Duurt lang iig :P

Snap ook niet wat het is / waar het voor nodig is? (Dat veld dan)

[...]
Thx, ff zoeken :P Ik dacht dat ik daar al goed gezocht had (er lagen veel ship models iig), maar hij zit zeker goed verstopt ofzo.
Je moet soms even wachten, dan hoor je ineens "piep" :D Ik kreeg wel een "use"-icoon over zijn "point-of-interest"-marker, zullen we maar zeggen... Denk dat je hem dus wel te pakken kan krijgen, maarreh.... HIJ IS SNEL :+ _/-\o_

Heb inmiddels ook alle modelships binnen, haha - en alle visjes. Zit een beetje een bug in het aquarium daarentegen, de clownvisjes zwemmen er soms buiten. Magische visjes :/

[ Voor 11% gewijzigd door SkyStreaker op 10-03-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben afgelopen week ook met de multiplayer aan de slag gegaan en ik vermaak me er wel mee. Vooral het neerhalen van zo'n Cerberus Mech is echt een bitch. Gelukkig had ik een slimme teammaat die ook goed communiceerde waardoor we met z'n tweëen dat ding nog neer hebben kunnen halen. :)
Ik zie ook gelijk in het menu de Readiness van de fleets omhoog gaan, dat schijnt het verzamelen van genoeg punten in de SP weer makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Mogelijke bug, Dekuuna Quest:

spoiler:
Elcor ambassador (in de embassy, vlakbij lift (rechthandzijde, op de hoek) - vraagt mij om naar Nebuuka toe te gaan, gedaan (HAD al 100% search) - niks gevonden. Terug naar Embassy, heb ik ineens de quest gedaan. Enige info? De Elcor had namelijk de trieste mededeling niet genoeg burgers te hebben kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
SkyStreaker schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 23:12:
Mogelijke bug, Dekuuna Quest:

spoiler:
Elcor ambassador (in de embassy, vlakbij lift (rechthandzijde, op de hoek) - vraagt mij om naar Nebuuka toe te gaan, gedaan (HAD al 100% search) - niks gevonden. Terug naar Embassy, heb ik ineens de quest gedaan. Enige info? De Elcor had namelijk de trieste mededeling niet genoeg burgers te hebben kunnen redden.
Dit is precies wat mij ook is overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Misschien een rare vraag, maar waar komen die reapers opeens vandaan?

Heb net deel 1 en deel 2 opnieuw uitgespeeld, en net deel 3, maar ik kan me vaag herinneren dat er in deel 1 of 2 werd verteld dat de Citadel ook een relay was. Hierin hadden de reapers dan een ras 'gekweekt' (de keepers) die de Citadel bewaakten en onderhielden, en dan 1x in de 50k jaar ofzo de ingebouwde relay activeerde om zo de reapers vrije toegang te geven tot de omliggende sterrenstelsels e.d.

Zoiets degelijks kwam ook naar voren in een van de missies in deel 1 waar je sprak met een prothean interface die vertelde dat ze bezig waren de citadel te 'modifyen' zodat de keepers de reapers niet zo maar meer 'binnen' konden laten.

Nu begint deel 3 opeens met een attack op de aarde, maar hoe komen die reapers dan bij de aarde? Hier heb ik geen woord over gehoord het hele verhaal. Heb ik iets gemist ofzo?

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ride277 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 01:20:
Misschien een rare vraag, maar waar komen die reapers opeens vandaan?

Heb net deel 1 en deel 2 opnieuw uitgespeeld, en net deel 3, maar ik kan me vaag herinneren dat er in deel 1 of 2 werd verteld dat de Citadel ook een relay was. Hierin hadden de reapers dan een ras 'gekweekt' (de keepers) die de Citadel bewaakten en onderhielden, en dan 1x in de 50k jaar ofzo de ingebouwde relay activeerde om zo de reapers vrije toegang te geven tot de omliggende sterrenstelsels e.d.

Zoiets degelijks kwam ook naar voren in een van de missies in deel 1 waar je sprak met een prothean interface die vertelde dat ze bezig waren de citadel te 'modifyen' zodat de keepers de reapers niet zo maar meer 'binnen' konden laten.

Nu begint deel 3 opeens met een attack op de aarde, maar hoe komen die reapers dan bij de aarde? Hier heb ik geen woord over gehoord het hele verhaal. Heb ik iets gemist ofzo?
Aan het einde van ME2 zien we dat ze al onderweg zijn. In ME3 wordt uitgelegd hoe ze zich zo snel konden verspreiden.

spoiler:
Iets van een losse relay ergens, weet de details niet meer zo 1, 2, 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net masseffect uitgespeeld na 35+ uur spelen. Wow. Voor mij een bevredigend einde. Ik ben echt onder de indruk van de series. Je wordt er een beetje deel van als je er misschien wel 200uur hebt doorgebracht (elke game 2x uitspelen) Ik zie dan ook uit naar andere games in de mass effect universe. Maar dat zal nog wel even duren. Misschien voor de volgende generatie consoles. ik hoop et :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het jammer dat ze het vanilla spel (zonder savegame import) zo anders en kort hebben gemaakt. Ik speel het nu voor de tweede keer met savegames en het is veel beter dan zonder. Zonder had ik het binnen 28 uur uit nu ben ik met op 2/3 en heb al 32 uur gespeeld en dat terwijl ik veel dialoog oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het eerste wat mij opvalt t.o.v. ME2 is dat de game minder gepolijst is, sommige locaties zien er echt heel matig uit als je het vergelijkt met bijvoorbeeld het interieur van de Normandy zelf. Die ziet er dan weer echt strak uit. Misschien toch een haastklus, ze kunnen echt wel beter.
En waarom hebben ze de filmgrain er uitgehaald? Of geef desnoods de optie om het aan te zetten? Paste zo goed bij de hele sfeer en setting van de game.

En na 6 jaar zonder ook maar enige disc-problemen op de 360 blijkt nu disc 2 onleesbaar halverwege installatie :( Heb ik dat. Spelen vanaf disc 2 werkt dus ook niet (notabene de 1e side missie die ik wil doen vraagt ie al om disc 2), want krijg dan dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
Zo ik heb dan eindelijk de pre-order DLC waar ik recht op had. De N7 Defender armor en de drie wapens.

Drie dagen geleden met EA Live Chat gesproken en toen vroegen ze me op 24-48 uur te wachten, nu met iemand gechat en die kon zonder probleem drie codes genereren waarmee ik dit spul kon redeemen.

Ik vraag me dan altijd af, waarom kan het nu wel ineens en drie dagen geleden niet? Ik vroeg dat aan die gozer op de Live Chat en ik kreeg als antwoord: We value our customer...

[ Voor 10% gewijzigd door EnigmaNL op 11-03-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:30
Heb Mass Effect 3 gisteren gezien bij een vriend van me. Wat een heerlijke game.
Ben daarom sinds gisteren begonnen met Mass Effect deel 1, om naar deel 3 toe te werken. Dus de komende maanden heb ik weer een leuke game naast CoD om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
Waar ik wel erg van baal, is dat er geen echte side missies zijn. Enige zijn die "fetch" missies en wat met je teammates lullen, en de N7/cerebrus dingen.

Heb nu al na 24 uur het spel uit, wel beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heh, volgens mij moet je een aantal missies binnen een bepaalde tijd (of als je een aantal andere missies heb gedaan) hebben voltooid, anders verdwijnen die en krijg je een private message met een verslag van de missie. Het kan ook aan mij liggen, maar ik zag dat er een missie was verdwenen van de map en daarna kreeg ik een bericht op mijn private terminal met daarin de mededeling dat een bekende is gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Uitgespeeld:

spoiler:
Heb synthesis einde gekozen, had 6886 totaal militaire strenght (weet ff niet hoeveel effectief). Anderson dood, Paragon gekozen voor Illusive man doodschieten. Op zich een goed einde, maar ik wou wel graag iets meer en uitgebreider (zeker na al die moeite). Replay voor 100% paragon (aangezien ik dat niet kon kiezen op het einde in de discussie met Illusive man, en zal nu alles Paragon doen).

Zit wel te wachten op DLC. Ik wil weten wat die Stargazer doet op het einde. Helaas kon ik niks doen met de insectwezentjes van de Citadel, desondanks ik ze allemaal gescanned heb....

Ik zit nog met zoveel vragen.... Het einde is te absoluut voor mijn gevoel. Het is dan ook mijn hoop dat ze echt verder gaan met het universum van Mass Effect. En dat je alsnog je savedgame kan importeren.

[ Voor 3% gewijzigd door SkyStreaker op 11-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
@hierboven

spoiler:
Dat einde met TIM is nog altijd een beetje raar, mensen met 100% Paragon die greyed out opties hebben. Ik heb in dat gesprek 1x Renegade gekozen, leek me wel erg toepasselijk, wellicht dat dat juist hielp met de Paragon opties?

Zou wel de ultieme ironie zijn, dat altijd Paragon dus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik speel het spel op Hardcore op het moment, en moet zeggen dat ik het vrij simpel vind.
Tuurlijk ga ik wel eens dood, maar dat is meestal als ik Rambo ga spelen ;)

Als je de powers van bepaalde squad members namelijk goed gebruikt,
Is de area of effect damage/control namelijk erg makkelijk te controleren.

Zodra ik klaar ben met mijn eerst playthrough (neem mijn tijd) ga ik gelijk door op insane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Dutch_Razor schreef op zondag 11 maart 2012 @ 15:30:
@hierboven

spoiler:
Dat einde met TIM is nog altijd een beetje raar, mensen met 100% Paragon die greyed out opties hebben. Ik heb in dat gesprek 1x Renegade gekozen, leek me wel erg toepasselijk, wellicht dat dat juist hielp met de Paragon opties?

Zou wel de ultieme ironie zijn, dat altijd Paragon dus niet werkt.
Ik ruik hidden endings on that one. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
spoiler:
De 3 eindes op het laatst hebben niks te maken met wat voor paragon/renegade opties je door de spellen heen hebt gekozen. (Daarom is er zoveel geklaag op de fora, dat al je keuzes totaal geen invloed hebben). Het blijft altijd bij die 3

Enige wat veranderd is ivm met je war strenght, en dat is of de aarde blijft leven, en of je Anderson kan "redden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:26:
[...]

spoiler:

Om maar even 1 hele makkelijke om 1 van je argumenten te weerleggen en waardoor je wellicht zelf wat details mist?
spoiler:
Quarians en Geth konden juist wel met elkaar leven en niet omdat Shepard het zegt, maar omdat ze het zelf inzien. Tuurlijk ligt dit aan de opties die je kiest, maar ik had die optie dus gekozen op Rannoch, waardoor dat complete gelul van The Catalyst dat synthetic en organic life niet konden samenleven in mijn verkeerde keelgat schoot. Kort ervoor kreeg ik nota bene nog mailtjes van Tali dat ze zegt hoe geweldig ze het vindt met de Geth samen te werken en dat ze misschien hun immuunsysteem weer op pijl kunnen krijgen.

Krogan zelfde verhaal, Shepard geeft de opzet, maar ze bepalen zelf verder wat ze er mee doen en ze lijken het goede te kiezen (vooral als je mailtjes van Bakara leest) en niet fouten te herhalen van het verleden.

Wat je zegt dat rassen zich weer tegen elkaaar keren kan idd gebeuren, maar die indruk krijg je echt niet van het spel. Je ziet een galaxy united, vechtend tegen 1 kwaad met Shepard als de spil die een heleboel problemen die rassen onderling hebben oplost, definitief oplost.

Het hele spel ben je bezig het universum samen te brengen, 1 grote alliance en het enige dat je krijgt aan het einde is een klein kind dat god aan het spelen is. Ik wil niet zeggen dat ik het einde slecht vond, maar goed ook niet. Ik had de Synthesis ending en die vond ik nog best redelijk, maar als je 2 games en 90% van de 3de game zo kan opbouwen dan schiet dit einde toch echt een beetje te kort. Niet alleen verhaaltechnisch, maar ook gametechnisch imo. Waar was me endfight? Ik verwachtte toch wel iets. Fight met The Illusive Man oid. Berg stomme waves van standard enemies en een kogeltje voor T.I.M. en het was klaar. Vind ik gewoon suf.

Edit: Wellicht hoort bovenstaand bericht beter in dat nieuwe topic over het einde, maar laat het nu maar even hier staan. Heb ook nog een leuk filmpjes voor de mensen die kwaad worden om die From the Ashes DLC
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zRRpGlmtws8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een 100% run gedaan van mijn geporte Shepard (van 1 naar 2 naar 3 met alle mogelijke DLC's)

Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT met zo veel brokken in me keel gezeten tijdens een film of een spel als met ME3. De sfeer is perfect, de muziek is meezwepend, de ongelovelijke gevoelens die het los maakt precies op de momenten dat het moet.

Ik ga zeker nog wel wat keren deze spelen (meer opties uitspelen e.d.) maar het geheel maakt vele malen meer goed dan de kleine flaws die er in zitten zoals de graphics (die niet supergeweldig zijn) maar daar leunt ME3 al helemaal niet op.

Ik moet zeggen, dat ik een klein beetje tegenzin had, maar ik kan met ganzeharte zeggen tegen iedereen die ME1 of ME2 (of beiden) enigzins leuk vond voor het verhaal, hier helemaal van kan genieten.

Zo, en nu ga ik even verder huilen (wat ik dus bijna echt heb zitten doen, weet echt niet waarom) en een nieuwe Shep starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:45:
Ik heb net een 100% run gedaan van mijn geporte Shepard (van 1 naar 2 naar 3 met alle mogelijke DLC's)

Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT met zo veel brokken in me keel gezeten tijdens een film of een spel als met ME3. De sfeer is perfect, de muziek is meezwepend, de ongelovelijke gevoelens die het los maakt precies op de momenten dat het moet.

Ik ga zeker nog wel wat keren deze spelen (meer opties uitspelen e.d.) maar het geheel maakt vele malen meer goed dan de kleine flaws die er in zitten zoals de graphics (die niet supergeweldig zijn) maar daar leunt ME3 al helemaal niet op.

Ik moet zeggen, dat ik een klein beetje tegenzin had, maar ik kan met ganzeharte zeggen tegen iedereen die ME1 of ME2 (of beiden) enigzins leuk vond voor het verhaal, hier helemaal van kan genieten.

Zo, en nu ga ik even verder huilen (wat ik dus bijna echt heb zitten doen, weet echt niet waarom) en een nieuwe Shep starten...
Dat is inderdaad wel zo, het verhaal wat verteld wordt is goed. Vooral dat meisje bij die bewaker die op d'r ouders wacht (refugee camp). Ik begon gewoon echt mee te denken met die gast in de trant van: "oh nee... ;( "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisterenmiddag eindelijk binnen! Eergisteren rond 17.00 besteld, dus dat noem ik een snelle levering en dat voor slechts € 36,90. Bij één van de weinige online winkels die 'm nog op voorraad had, Billgames.nl.
Maar genoeg reclame, eerst even de minpuntjes waar ik meteen tegenaan liep, hebben we dat gehad.

1. De installatie; Hebben jullie vast al vaker gelezen. Ik stop de DVD erin en als eerste wordt Origin geinstalleerd. Opnieuw geinstalleerd, want die stond er al op voor Battlefield 3, maar goed duurde inclusief update niet heel erg lang. Vervolgens de productcode registreren bij Origin, ook zo gebeurd. Daarna werd ik niet echt vrolijker (lees: op het punt de monitor uit het raam te flikkeren). Ik kon op geen enkele manier ME3 vanaf de hagelnieuwe DVD's installeren, de enigste optie was 10GIG downloaden!
Origin afsluiten en opnieuw opstarten mocht niet baten, want dan moet je de productcode opnieuw registreren waardoor je dus elke keer 'productcode al in gebruik' voor je snuiter krijgt en je niet kan installeren. Dus ik kon ruim 2 uur wachten voordat ik eindelijk het spel kon starten. (Ik ben ME1 gaan spelen)

2. Het spel; Ik had meteen dezelfde irritatie als bij ME2, geen Walk Toggle. Ik hou van rond wandelen en dingen rustig bekijken als ik niet hoef te knokken, maar dan moet ik kramp in mij duim riskeren.(Ik zet walk altijd op de linkse ALT).

3. In een spoiler voor de zekerheid.
spoiler:
Ik mis Hacking, Bypass, planeet scannen voor grondstoffen. Ik mis dus die extra dingen die het voor mij leuker maakte. Nu is het alleen knallen of lullen, even kort door de bocht.
Het upgrade systeem voor wapens vind ik dan wel weer leuk gedaan.

4. Klein minpunt ook in spoiler.
spoiler:
Wat hebben ze met Ashley gedaan? Iets te hoog plaspop gehalte naar mijn smaak, maar die verschillen. Gelukkig heeft ze dezelfde stem nog. Persoonlijk vond ik haar ME1 en 2 Versies beter.

Nu even wat positiever.
Het Walk Toggle probleem heb ik opgelost door de Coalesced.bin aan te passen en heb daarin ook gelijk screenshot aan F11 toegewezen, want ook die ontbrak. Nu kan ik lekker spelen op mijn manier zonder mijn duim te vergallen.
Ik vind de game er prachtig uit zien en het geluid is heel goed gedaan, vooral de wapens klinken erg lekker. Het standaard machinegeweer vond ik in ME2 wat iel klinken, dat is zeker verbeterd. Ik heb ook het idee dat de locaties wat groter zijn geworden in vergelijking met ME2, waar ze soms wat aan de kleine kant waren. Ik ben pas een paar uren bezig dus heb er nog niet zoveel gezien.
Maar bovenal sleept het verhaal me weer mee en kan ik niet wachten hoe het afloopt.

Edit: Volgens waarschuwingen op internet moet je niet Multiplayer gaan spelen als je de Coalesced.bin hebt ge-edit, naar het schijnt zou je door EA gebanned kunnen worden. Ik heb dit spel niet gekocht voor de MP, maar je kunt altijd de originele file terug zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2012 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BodyHammeR
  • Laatst online: 03-09 08:34
vraagje; begin van Mass Effect 3 gezien bij een vriend en was redelijk 'blown away'. Nu wil ik het ook spelen, echter heb ik deel 1 en 2 nooit gespeeld. Is het zonde om eerst ME3 te spelen om vervolgens deel 1 en 2 te doen en eventueel nog een keer ME3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:11
JeroenSiero schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:03:
vraagje; begin van Mass Effect 3 gezien bij een vriend en was redelijk 'blown away'. Nu wil ik het ook spelen, echter heb ik deel 1 en 2 nooit gespeeld. Is het zonde om eerst ME3 te spelen om vervolgens deel 1 en 2 te doen en eventueel nog een keer ME3?
Als je deel 1 en 2 nog niet hebt gespeeld en gelijk begint met deel 3 dan krijg je een totaal andere ervaring dan wanneer je eerst deel 1, gevolgd door deel 2 en dan deel 3 speelt. Ik zou toch echt aanraden om eerst deel 1 en 2 te spelen want al weet je niet echt wat je mist, je mist echt wat. De drie delen samen zorgen voor een fantastisch verhaal wat je eigenlijk niet mag missen en waar je jezelf te kort aan doet als je alleen deel 3 speelt.

[ Voor 6% gewijzigd door JorisTheWise op 11-03-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Je kan wel met dit deel beginnen en dan 2 en dan 1. In de intro van 2,5 uur als je bv roleplaying kiest word je aardig bijgespijkerd in het verhaal. maar het mooiste is om bij 1 te beginnen maar dan duurt het wel een paar maand (een paar is 2) voordat je bij 3 bent :P

Nou ik heb ME3 vanochtend geïnstalleerd rond 9:00U en ik ben nog bezig, ik moet zeggen ook deel 3 is weer epic!
deel 1 was pc deel 2 X360 en deel 3 heb ik toch weer voor de pc gekozen. ondanks lagg af en toe (door mijn eigen systeem) Pc muis en toetsenbord is deze game toch fijner te spelen.
Zelf met een oude 8800GT haal ik er betere grafics uit dan de X360.
Morgen weer om 5uur beginnen, 3:45 mijn bed uit. dat word een dagje met wallen :P

[ Voor 9% gewijzigd door BAS80 op 11-03-2012 21:21 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zou ook zeer zeker eerst deel 1 en 2 (en zeker ook de erg goede DLC van deel 2!) spelen. Verhaal krijgt daardoor zoveel meer diepgang en je snapt de gebeurtenissen in deel 3 dan ook een stuk beter . Als je echt helemaal in het verhaal en universum gezogen wil worden is dat the way to play mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik vind die cutscenes zo houterig. Ik heb nu 26 uur gespeeld en het wordt nu pas allemaal wat soepeler en cooler. Ik moest er echt weer even inkomen. Ik vond het begin erg matig en ik plaats zo nu en dan nog steeds wel aantekeningen bij de logica van sommige missies...

spoiler: Beslissingen:
Ik heb Mordin doodgeschoten en ik greep bewust niet in toen Morinth zich door het hoofd wou schieten. Ik heb nooit iets met haar gehad. Ik heb de Geth destroyed en de genophage zogenaamd gecured maar niet heus. Al weer lekker met Tali aan het romancen en verder wil ik even kwijt dat Singularity van Liara echt extreeeeeeem overpowered is met haar techtree. Een singularity elke 5 seconden of zo :P
Pagina: 1 ... 16 ... 33 Laatste

Let op:
[html]Mensen die het verhaal willen bespreken zonder het voor anderen te spoileren kunnen naar <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494640">[Multi] [SPOILERS] Mass Effect 3</a>.[/html]