Eerste indruk.
Het eerste dat me opviel was dat ik bij de demo kon kiezen hoe ik het spel wilde spelen, 'rpg/mixed/shooter' soort van. Na het laden van mijn savegame (welke geen romance met Liara zag in ME2...) kreeg ik geen optie en het eerste dat me opviel was dat de gevechten veel lastiger waren dan in de demo terwijl ik het meer voor het verhaal speel. Eenmaal gewend en wat upgrades later ging het opzich wel goed maar er waren een paar punten waar mijn squad leden om de minuut dood gingen.
Het tweede waren de berichten die ik kreeg, ongelezen staan ze bovenaan eenmaal gelezen verdwijnen ze in de massa en enige 'koppeling' naar een eventuele quest/missie is niet meer te vinden. Ook had ik het idee dat er missies 'verdwijnen' niet uit mijn Journal maar van de Galaxy Map. b.v.
spoiler:Elcor ambassadeur vraagt me om mensen te redden, ik maar een paar dingen af op de Citadel ga naar zijn thuis planeet geen missie op die planeet maar missie bleef staan in de Journal
Het staat me bij dat de quest log in ME1/2 gewoon in je private terminal zat?
Ook wilde bij mij de DLC From Ashes niet activeren (Collectors Edition) na het opnieuw inloggen 8 uur later was Eden Prime wel ineens beschikbaar. En zonder deze DLC mis je echt wel wat.
Na zo'n 24 uur gespeeld te hebben hier wat spoilers:
spoiler:ME3 begint goed, vermaak me heel erg maar...
De eerste grote domper was voor mij het gevecht met die Kai Lang in de Tempel op Thessia, hij was echt SUPER makkelijk in het rood te krijgen, en ja hoor hij gaat er vandoor met de data... ik had hem werkelijk binnen 15 seconden op rood hij ging laden en flink gebombardeerd... Toen nog een savegame geladen om te kijken of ik iets fout deed en nu nog sneller dood en precies dezelfde bullshit snap best dat het bij het verhaal hoort maar dit had beter gekunt, reaper poot die door het dak kwam ofzo, paar raketjes van een gunship stopt mijn team niet.
AI is werkelijk om te janken, dekking zoeken? of gewoon die 'grote reaper/beukers' tanken en dan dood gaan... Erg irritant. Raketten vangen ze met opzet denk ik... ik zou graag alle revives willen zien die ik gedaan heb.
De 'Galaxy War Map' wtf is dit.. 'readiness'? etc, na gisteravond even gegoogled te hebben blijkt dus dat je multiplayer moet doen om je readiness omhoog te krijgen anders blijft dat op 50% hangen. Nu heb ik iets van 4825 military forces waarvan 50% effectief. Heb je een Ipad dan kun je kennelijk een spel spelen dat 'Mass Effect: Galaxys' heet om zo die 50% nog hoger te krijgen. Ook het vinden van Artifacts en andere meuk maakt je readiness hoger als ik het goed begrepen heb. Dit is alleen erg lastig geworden omdat nu elke galaxy buiten Krogan/Citadel en nog 2 reapers aanwezig zijn dus scannen is niet simpel. Had ik dit nou eerder geweten had ik al vanaf het begin gaan scannen maar ja dan krijg je de missies niet.
Rest doe ik wel bij andere topic.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"